abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175027231
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:13 schreef thomsas het volgende:

[..]

Ik ben hetzelfde van plan als de TS, maar als ik mijn huidige schakelaar openmaak zit ik met deze draden. Welke draden steek ik best in dezelfde lasdop en welke apart? Aan de bovenkant van mijn schakelaar zit er 1 groene en 1 rode draad, aan de onderkant van mijn schakelaar zit ik met 1 groene. Doel is dus dat er de hele tijd spanning staat op de draden aan mijn plafond.

Bovenkant:
[ afbeelding ]
Onderkant:
[ afbeelding ]
Bijzonder. Deze kleurcombinatie hoort niet op een schakelaar thuis. Enige wat gedaan kan worden is meten wat de beunhaas die het zo aangelegd heeft, heeft uitgespookt.

Bij een schakelaar hoor je bij oude bedrading groene en zwarte draden aan te treffen.
pi_175028406
Ik gok dat thomsas in België woont...

Is er nog een andere schakelaar waarmee je dezelfde lamp kunt bedienen?
pi_175028625
Klopt, ik woon inderdaad in België :-)

En nee, er is geen andere schakelaar waarmee ik deze lamp kan bedienen. Het is de lamp van mijn slaapkamer.

Trouwens:
- Als de schakelaar uit staat, dan is er stroom op de bovenste rode en onderste groene draad.
- Als de schakelaar aan staat, dan is er stroom op de bovenste rode en bovenste groene draad.
pi_175029981
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:22 schreef thomsas het volgende:
Klopt, ik woon inderdaad in België :-)
Dat verklaart de "doe maar wat" draadkleuren. ;)
quote:
En nee, er is geen andere schakelaar waarmee ik deze lamp kan bedienen. Het is de lamp van mijn slaapkamer.

Trouwens:
- Als de schakelaar uit staat, dan is er stroom op de bovenste rode en onderste groene draad.
- Als de schakelaar aan staat, dan is er stroom op de bovenste rode en bovenste groene draad.
Klinkt toch echt als een wisselschakeling. Dan moet er haast wel een tweede schakelaar zitten of gezeten hebben. Een dichtgestucte trekschakelaar boven het bed wellicht?

In principe kun je gewoon alle draden die op de schakelaar zitten (rood en 2x groen) in dezelfde lasklem steken dan werkt de lamp ongeacht de positie van die mysterieuze tweede schakelaar.
pi_175043449
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 21:04 schreef XanderH het volgende:

[..]

Dat verklaart de "doe maar wat" draadkleuren. ;)

[..]

Klinkt toch echt als een wisselschakeling. Dan moet er haast wel een tweede schakelaar zitten of gezeten hebben. Een dichtgestucte trekschakelaar boven het bed wellicht?

In principe kun je gewoon alle draden die op de schakelaar zitten (rood en 2x groen) in dezelfde lasklem steken dan werkt de lamp ongeacht de positie van die mysterieuze tweede schakelaar.
Gelukt! Bovenste groene en rode draad in gemeenschappelijke lasklem gestoken, onderste groene in andere lasklem gestoken. Bedankt voor de hulp! ^O^

edit: en inderdaad: zal waarschijnlijk een wisselschakeling zijn.
  maandag 13 november 2017 @ 14:18:25 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_175043606
Je kunt bij Gamma deze halen:

https://www.gamma.nl/asso(...)4-wit/p/B276231?sg=b

Kun je de afdekplaat van de Hue zo opplakken, plakt ook nog eens beter dan op de muur, en past prima over je oude schakelaar heen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_175043830
quote:
3s.gif Op maandag 13 november 2017 14:18 schreef De_Hertog het volgende:
Kun je de afdekplaat van de Hue zo opplakken, plakt ook nog eens beter dan op de muur, en past prima over je oude schakelaar heen.
Doe ik. Bedankt voor de tip!
pi_175533521
quote:
3s.gif Op maandag 13 november 2017 14:18 schreef De_Hertog het volgende:
Je kunt bij Gamma deze halen:
[ afbeelding ]
https://www.gamma.nl/asso(...)4-wit/p/B276231?sg=b

Kun je de afdekplaat van de Hue zo opplakken, plakt ook nog eens beter dan op de muur, en past prima over je oude schakelaar heen.
Enig idee waar je deze plaatjes kan kopen in België? Vandaag naar de Hubo geweest en daar zeiden ze dat dit verboden is, dat je ze niet meer kan kopen 🤔
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')