abonnement Unibet Coolblue
pi_166329748
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_166329783
Ik ga met mijn vriendin 4 dagen duiken op Koh Tao , is ook al gereserveerd voor de 13e. Nu lees ik dat het daar in november vaak erg nat en onstuimig is. Nu Kun je denken 'nat word je toch', maar het zou wel fijn zijn als het gewoon lekker zonnig is boven water. Ik begin te twijfelen om te annuleren en naar een ander eiland te gaan waar de weersverwachting beter is... iemand tips welke eilanden wel meestal lekker weer hebben half/eind november?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:51:32 #3
286575 Roces18
Chef de party
pi_166329821
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:48 schreef DeLoet het volgende:
Ik ga met mijn vriendin 4 dagen duiken op Koh Tao , is ook al gereserveerd voor de 13e. Nu lees ik dat het daar in november vaak erg nat en onstuimig is. Nu Kun je denken 'nat word je toch', maar het zou wel fijn zijn als het gewoon lekker zonnig is boven water. Ik begin te twijfelen om te annuleren en naar een ander eiland te gaan waar de weersverwachting beter is... iemand tips welke eilanden wel meestal lekker weer hebben half/eind november?
Mijn beste tip: Gewoon gaan.
Weerbericht in Thailand is 9 van de 10 keer bullshit.
En Koh Tao doet zijn eigen ding.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166330099
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Mijn beste tip: Gewoon gaan.
Weerbericht in Thailand is 9 van de 10 keer bullshit.
En Koh Tao doet zijn eigen ding.
Ik sluit me hier bij aan. En als je nou echt niet wil: Koh Chang heeft altijd lekker weer. Dichtbij Bangkok ook (7 uur reizen)
pi_166330158
Wanneer is het daar minder nat?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 31 oktober 2016 @ 18:22:54 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_166330267
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 18:15 schreef 0906 het volgende:
Wanneer is het daar minder nat?
November tot juni
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_166332268
Bangkok naar Kuala Lumpur is dat een beetje leuk en te doen in ongeveer 3 weken in de maand juli (ook qua weer)? Zag tickets voor onder de 600 met een overstap van 3 uurtjes en dan met Emirates.

Of is Bangkok -> Hanoi leuker (eventueel met een binnenlandse vlucht) zag ook tickets voor rond diezelfde prijs. Las al wel dat er wel meer kans op regen is in die periode maar wat is jullie ervaring rond die tijd?
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:22:24 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_166333365
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Bangkok naar Kuala Lumpur is dat een beetje leuk en te doen in ongeveer 3 weken in de maand juli (ook qua weer)? Zag tickets voor onder de 600 met een overstap van 3 uurtjes en dan met Emirates.

Of is Bangkok -> Hanoi leuker (eventueel met een binnenlandse vlucht) zag ook tickets voor rond diezelfde prijs. Las al wel dat er wel meer kans op regen is in die periode maar wat is jullie ervaring rond die tijd?
Bangkok -> Hanoi is interessanter vind ik, maar 3 weken is dan te kort. Of je moet geheel zuid en midden Vietnam overslaan en vliegen van Pnomh Penh naar Hanoi.
pi_166333501
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Bangkok -> Hanoi is interessanter vind ik, maar 3 weken is dan te kort. Of je moet geheel zuid en midden Vietnam overslaan en vliegen van Pnomh Penh naar Hanoi.
Eventueel zou ik er denk ik wel een extra weekje aan kunnen plakken. Of misschien hanoi->Ho Chi Minh ook nog een optie. Ga er even in verdiepen, en even kijken of ik iemand mee kan krijgen :P
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:29:01 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166335602
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:25 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Eventueel zou ik er denk ik wel een extra weekje aan kunnen plakken. Of misschien hanoi->Ho Chi Minh ook nog een optie. Ga er even in verdiepen, en even kijken of ik iemand mee kan krijgen :P
Hè Broodje, wanneer je voor het eerst naar Vietnam wil, zou ik een keuze maken tussen de noordelijke helft of de zuidelijke helft. De noordelijke helft met Sapa, Halong Bay, Hue, DaNang en Hoi An en uiteraard Hanoi zul je je drie weken niet vervelen. En 2 enkeltjes erbij DMK/BKK en DAD-BKK zijn nu heel betaalbaar sinds Vietjet er als LCC op vliegt. De zuidelijke helft vond k cultureel gezien minder aantrekkelijk. Al zijn Dalat, Nah Trang en HoChiMin best wel aardige plekken om ook een paar dagen te verblijven.

En ja, van Bangkok in drie weken naar Kuala Lumpur is weer een herl ander verhaal. In verhouding is Maleisie een van de duurste landen in de regio.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166337252
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hè Broodje, wanneer je voor het eerst naar Vietnam wil, zou ik een keuze maken tussen de noordelijke helft of de zuidelijke helft. De noordelijke helft met Sapa, Halong Bay, Hue, DaNang en Hoi An en uiteraard Hanoi zul je je drie weken niet vervelen. En 2 enkeltjes erbij DMK/BKK en DAD-BKK zijn nu heel betaalbaar sinds Vietjet er als LCC op vliegt. De zuidelijke helft vond k cultureel gezien minder aantrekkelijk. Al zijn Dalat, Nah Trang en HoChiMin best wel aardige plekken om ook een paar dagen te verblijven.

En ja, van Bangkok in drie weken naar Kuala Lumpur is weer een herl ander verhaal. In verhouding is Maleisie een van de duurste landen in de regio.
Met een backpackersbudget kun je prima reizen in Maleisie. Denk wel dat Vietnam veel leuker is dan mainland Maleisie dus die keuze zou niet moeilijk moeten zijn.
  maandag 31 oktober 2016 @ 22:40:05 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166337483
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Met een backpackersbudget kun je prima reizen in Maleisie. Denk wel dat Vietnam veel leuker is dan mainland Maleisie dus die keuze zou niet moeilijk moeten zijn.
Zolang je maar aan geheelonthouding doet, op het gebied van alcohol bedoel ik dan hoor...., is het wel te doen, maar toch alles een poepie duurder dan Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja. Ik vond 8 euro voor een pint lokaal bier in Penang niet echt goedkoop. Niet voor niets dat Hat Yai en Danok bestaanrecht hebben bij de gratie van de Maleiers die er zich in het weekend komen laven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166337501
Luchtvochtigheid
pi_166344786
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hè Broodje, wanneer je voor het eerst naar Vietnam wil, zou ik een keuze maken tussen de noordelijke helft of de zuidelijke helft. De noordelijke helft met Sapa, Halong Bay, Hue, DaNang en Hoi An en uiteraard Hanoi zul je je drie weken niet vervelen. En 2 enkeltjes erbij DMK/BKK en DAD-BKK zijn nu heel betaalbaar sinds Vietjet er als LCC op vliegt. De zuidelijke helft vond k cultureel gezien minder aantrekkelijk. Al zijn Dalat, Nah Trang en HoChiMin best wel aardige plekken om ook een paar dagen te verblijven.

En ja, van Bangkok in drie weken naar Kuala Lumpur is weer een herl ander verhaal. In verhouding is Maleisie een van de duurste landen in de regio.
Thanks. Zal er eens naar kijken. Halong bay lijkt me wel mooi maar dat zal in de zomer waarschijnlijk overspoeld worden met toeristen denk ik :D :') Ik zie alleen wel dat in het noorden van Vietnam in de maanden juli/augustus wel het meeste regen valt. Ik zit eigenlijk wel vast aan 1 van die twee maanden. Een hele vakantie regen zit ik ook niet op te wachten.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:07:16 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_166344901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:00 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Thanks. Zal er eens naar kijken. Halong bay lijkt me wel mooi maar dat zal in de zomer waarschijnlijk overspoeld worden met toeristen denk ik :D :') Ik zie alleen wel dat in het noorden van Vietnam in de maanden juli/augustus wel het meeste regen valt. Ik zit eigenlijk wel vast aan 1 van die twee maanden. Een hele vakantie regen zit ik ook niet op te wachten.
Dat zijn de bekende tropische buien, einde van de middag gaat het even los en daarna is alles weer droog. Alleen in de bergen kan het langer blijven hangen en langer regenen. Heeft wel iets verfrissends en een strakblauwe lucht met 35 graden is ook niet altijd even lekker, want bloedheet.

juli/augustus is trouwens niet het hoogseizoen in die regio, dat is december/januari
  dinsdag 1 november 2016 @ 14:12:42 #16
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_166346218
Ja, lekker in de kou van Hanoi dan met temperaturen die rond de 10 a 15 graden kunnen liggen. In januari zou ik liever naar het zuiden van Vietnam gaan. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 1 november 2016 @ 14:54:37 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_166346950
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:12 schreef Kopstoot het volgende:
Ja, lekker in de kou van Hanoi dan met temperaturen die rond de 10 a 15 graden kunnen liggen. In januari zou ik liever naar het zuiden van Vietnam gaan. ;)
Is het dan echt zo koud in Hanoi ja?

Wist ik niet, dacht echt dat het dan hoogseizoen was in die contreiën :D
pi_166350783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Is het dan echt zo koud in Hanoi ja?

Wist ik niet, dacht echt dat het dan hoogseizoen was in die contreiën :D
Dit jaar was het 5 graden en heel veel regen. Thuisfront vertelde me dat het thuis 15 graden was.
Ik heb trouwens van een local gehoord dat juni/juli juist goede periode is. :+
Maar dan is Thailand weer erg warm.
pi_166426099
Mooi man. In Thailand van de meest dubieuze streetfood tentjes eten, compleet met de ratten op het dak, niks aan de hand.

Terug in Nederland? Inmiddels al een week water schijten :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 10:49:32 #20
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166428689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 00:23 schreef BlackLining het volgende:
Mooi man. In Thailand van de meest dubieuze streetfood tentjes eten, compleet met de ratten op het dak, niks aan de hand.

Terug in Nederland? Inmiddels al een week water schijten :')
Dat deed ik 15 jaar geleden ook dagelijks. Totdat ik me er in ging verdiepen waarom de rauwe stukken kip, eend en varkensvlees daar in die mini vitrines er bij 35 graden plus er toch de hele dag vers gekleurd uit bleven zien. En echt hé, verblijven in een hotel met verhoogd terras aan de straatzijde zodat je er goed zicht op had en waar je de hele wereld, van Nigeria via het Midden Oosten tot aan Amerika, aan je voorbij kon zien trekken, met aan de overkant iedere dag dezelfde streetfood vendors. Ik begreep het niet, maar het smaakte goed.

Laten we zeggen dat ik geen streetfood in enig toeristengebied meer aanraak, en daarbuiten enkel vegetarisch. Zie het maar een beetje als de Scheveningse haringkar die de slechtste haringen aan Duitsers verkoopt, want die onwetenden vreten toch alles.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166428719
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat deed ik 15 jaar geleden ook dagelijks. Totdat ik me er in ging verdiepen waarom de rauwe stukken kip, eend en varkensvlees daar in die mini vitrines er bij 35 graden plus er toch de hele dag vers gekleurd uit bleven zien. En echt hé, verblijven in een hotel met verhoogd terras aan de straatzijde zodat je er goed zicht op had en waar je de hele wereld, van Nigeria via het Midden Oosten tot aan Amerika, aan je voorbij kon zien trekken, met aan de overkant iedere dag dezelfde streetfood vendors. Ik begreep het niet, maar het smaakte goed.

Laten we zeggen dat ik geen streetfood in enig toeristengebied meer aanraak, en daarbuiten enkel vegetarisch. Zie het maar een beetje als de Scheveningse haringkar die de slechtste haringen aan Duitsers verkoopt, want die onwetenden vreten toch alles.
Hoe denk jij dat ze dat vlees "goed" houden?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_166428895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat deed ik 15 jaar geleden ook dagelijks. Totdat ik me er in ging verdiepen waarom de rauwe stukken kip, eend en varkensvlees daar in die mini vitrines er bij 35 graden plus er toch de hele dag vers gekleurd uit bleven zien. En echt hé, verblijven in een hotel met verhoogd terras aan de straatzijde zodat je er goed zicht op had en waar je de hele wereld, van Nigeria via het Midden Oosten tot aan Amerika, aan je voorbij kon zien trekken, met aan de overkant iedere dag dezelfde streetfood vendors. Ik begreep het niet, maar het smaakte goed.

Laten we zeggen dat ik geen streetfood in enig toeristengebied meer aanraak, en daarbuiten enkel vegetarisch. Zie het maar een beetje als de Scheveningse haringkar die de slechtste haringen aan Duitsers verkoopt, want die onwetenden vreten toch alles.
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? :'). Dat je moet eten bij tentjes waar lokale bewoners eten met een hoge doorvoersnelheid dat is voor iedereen met enige reiservaring al wel bekend. Of moet je gewoon even elitair doen? 'Kijk mij dit eens niet eten!'
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_166429381
Geen enkel probleem gehad met Thaifood tot dusverre. Ik geef zeker de voorkeur aan ahăan dtam sàng (อาหารตำสั่ง), vers bereid voedsel, maar als er massa's studenten eten dan zal de doorloopsnelheid wel hoog genoeg zijn om er veilig te kunnen eten. Zo moet je maar denken.
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 12:21:44 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_166429771
De nodige off-topic is weer verwijderd.
Dat sommigen elkaar niet mogen is nu wel duidelijk. Prima natuurlijk, maar hou dat aub even buiten de topics voor alle anderen die het gewoon over bijvoorbeeld Thailand willen hebben.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:37:24 #25
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166429962
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat ze dat vlees "goed" houden?
Uiteraard heb ik het zelf nooit gezien maar wel van een restaurant eigenaar in Thailand gehoord dat ongekoeld vlees "behandeld" is. Hij zei me maar eens op te letten op de enigzins zoete smaak. Glycol dus, net zoals in die heerlijke Oostenrijkse wijnen jaren geleden.

Maar eigenlijk het zelfde verhaal als dat je je kunt verbazen waarom die rozen- en kranzen van afrikaantjes verkopers altijd met verser dan verser bloemen rondlopen. Allemaal in de verdunde parafine gedoopt zodat het verouderingsproces stopt. Er zijn al verhalen van mensen onwel geworden in een taxi omdat de aircon blower langs die bloemenkrans blies en mensen daar blijkbaar onwel van werden. Maar goed dat eet je niet, maar dat er in Thailand enorm met voedsel gerotzooid wordt is gewoon een feit. Daar kan ik nog wel een paar verhalen over vertellen.

Doe ik maar niet omdat het blijkbaar als elitair beschouwd wordt wanneer je iets op een bepaalde plek niet eet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 7 november 2016 @ 20:35:29 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166484984
Vroegâh in mijn backpack periode at ik ook alles, en was het straatvoedsel prima, en eigenlijk maar 2 keer, waarvan 1 in Kuala Lumpur, echt niet goed van geworden.

Het punt is dat je, door schade en schande wel wat wijzer wordt, en je ook inziet dat sommige dingen niet kunnen, althans niet met de wetten der natuur.
Een noedel soepje op straat durf ik, zonder vlees of visballetjes daarin, nog wel te eten, maar voor de rest ben ik tegenwoordig een stuk kritischer.

Ik weet persoonlijk niet of er gerotzooid wordt met eten, ik schat in van wel, maar bewijzen kan ik het in ieder geval niet. Wat ook mee speelt is dat door de warmte ik bij de totale logistieke distributie wel mijn vraagtekens heb, in de fabriek zal het wel in orde zijn, bij een distributiecentrum ook nog wel, maar het transport naar de eindgebruiker, tja, daar zit nog wel het e.e.a. dubieus bij schat ik zo in.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166502600
ik ben vorig jaar in Ghana geweest en werd pas ziek toen ik een restaurant gegeten heb.. Alles wat ik op straat gegeten heb ging eigenlijk prima. Mijn schoonzus (is Ghanese) gaf aan dat het waarsch. kwam doordat de salade met kraanwater was gewassen (die ik heel geheel onnadenkend op heb gegeten), Op straat kocht ik voornamelijk vlees wat terplekke gegrild werd etc.. Echt de laatste avond dus uit wezen eten en de volgende dag met maag/darm klachten in vliegtuig naar huis.. Yuk... lang leve medicijnen.

Dus ik schat zomaar in dat het in Thailand ook zo werkt. Eet met je gezonde verstand, ontwijk de standaard dingen (waterflesjes die niet gesealed zijn, ijsblokjes, salades, was zelf je fruit en groente met flessenwater etc. etc.).. En eet alleen daar waar het druk is..

Overal wordt gerommeld met eten, in Nederland net zo goed. Wel eens op koningsdag ergens iets gegeten op straat ??
  dinsdag 8 november 2016 @ 18:51:13 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166505962
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:10 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik ben vorig jaar in Ghana geweest en werd pas ziek toen ik een restaurant gegeten heb.. Alles wat ik op straat gegeten heb ging eigenlijk prima. Mijn schoonzus (is Ghanese) gaf aan dat het waarsch. kwam doordat de salade met kraanwater was gewassen (die ik heel geheel onnadenkend op heb gegeten), Op straat kocht ik voornamelijk vlees wat terplekke gegrild werd etc.. Echt de laatste avond dus uit wezen eten en de volgende dag met maag/darm klachten in vliegtuig naar huis.. Yuk... lang leve medicijnen.

Dus ik schat zomaar in dat het in Thailand ook zo werkt. Eet met je gezonde verstand, ontwijk de standaard dingen (waterflesjes die niet gesealed zijn, ijsblokjes, salades, was zelf je fruit en groente met flessenwater etc. etc.).. En eet alleen daar waar het druk is..

Overal wordt gerommeld met eten, in Nederland net zo goed. Wel eens op koningsdag ergens iets gegeten op straat ??
Een beetje Contradictio in Terminis........

Weet dat Thailand in de afgelopen 10 jaar een enorme inspanning gedaan heeft voor veilig drinkwater voor iedereen. Vóór die tijd was het zelf tandenpoetsen met water uit een fles. En ijsblokjes kon je tot voor een jaar of tien donder op zeggen dat je de derde dag aan de racekak was. Maar ongesealde flesjes heb ik nog nooit gezien. Vroeger was er nogal wat huisvlijt met het afvullen van glazen flessen. Men kocht een filter om zgn purified water te maken, een zooi sealdoppen en een tang, en vullen maar. Water uit zulke flessen, die je tegenwoordig nog in heel veel hotelkamers aantreft, drink ik dus nooit. En zie ik in een bar een (lady)bartender in ern zeldzaam geval ijsblokjes met de hand graaien, dan zeg ik daar wat van. Zo principieel ben ik wel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 8 november 2016 @ 19:27:43 #29
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166507034
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:10 schreef poldervrouwtje het volgende:
Dus ik schat zomaar in dat het in Thailand ook zo werkt. Eet met je gezonde verstand, ontwijk de standaard dingen (waterflesjes die niet gesealed zijn, ijsblokjes, salades, was zelf je fruit en groente met flessenwater etc. etc.).. En eet alleen daar waar het druk is..
Wel moet je uitkijken met het iets te voorzichtig omgaan met kraanwater, je kan bijvoorbeeld juist beter wel je tanden poetsen met kraanwater zodat je op die manier wel enige weerstand op kan bouwen. (Je moet het water niet doorslikken natuurlijk). Dan maakt het wat minder uit hoe fruit, salade gewassen zijn en kan je een ijsklontje prima aan.
Want in restaurants en op veel plekken wordt het wassen natuurlijk gewoon met kraanwater gedaan en als je geen weerstand hebt opgebouwd dan kan dat een probleem worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166512452
Ik heb in al die maanden Thailand nog nooit mijn groentes gewassen, ze zien je aankomen _O-
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_166561595
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Een beetje Contradictio in Terminis........

Weet dat Thailand in de afgelopen 10 jaar een enorme inspanning gedaan heeft voor veilig drinkwater voor iedereen. Vóór die tijd was het zelf tandenpoetsen met water uit een fles. En ijsblokjes kon je tot voor een jaar of tien donder op zeggen dat je de derde dag aan de racekak was. Maar ongesealde flesjes heb ik nog nooit gezien. Vroeger was er nogal wat huisvlijt met het afvullen van glazen flessen. Men kocht een filter om zgn purified water te maken, een zooi sealdoppen en een tang, en vullen maar. Water uit zulke flessen, die je tegenwoordig nog in heel veel hotelkamers aantreft, drink ik dus nooit. En zie ik in een bar een (lady)bartender in ern zeldzaam geval ijsblokjes met de hand graaien, dan zeg ik daar wat van. Zo principieel ben ik wel.
uiteraard bedoel ik stalletjes die etenswaren verkopen, eet uiteraard niet letterlijk van de straat :-).

Ik weet uiteraard niet hoe het in Thailand. Ghana is .. nou ja.. Ghana.. Daar moest je écht opletten ook met water, mensen verkochten gewoon kraanwater in flesjes langs de weg en als je dan even niet oplette had je dus "nep" flesjes water.. met alle gevolgen van dien. Zoals gezegd.. Geen idee hoe het is in THailand, dus ik ben gepast op mijn hoede.
pi_166561606
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb in al die maanden Thailand nog nooit mijn groentes gewassen, ze zien je aankomen _O-
In Ghana was dat dus juist wel iets wat je moest doen , dat het in THailand niet nodig is is fijn ;-)
pi_166561646
Zit momenteel in Chiang Mai, echt een te gekke stad! Zaterdag 5 dagen naar Koh Tao om te duiken. Hopelijk dat het weer wat mee zit, kwam er te laat achter dat november nou niet echt de ideale tijd is om daarheen te gaan...

Daarna nog 10 dagen zonder planning. Denk er aan om naar Koh Lanta te gaan, iemand nog andere tips voor mooie eilanden met niet teveel massatoerisme en een grote kans op goed weer ??
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_166567978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:21 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

uiteraard bedoel ik stalletjes die etenswaren verkopen, eet uiteraard niet letterlijk van de straat :-).

Ik weet uiteraard niet hoe het in Thailand. Ghana is .. nou ja.. Ghana.. Daar moest je écht opletten ook met water, mensen verkochten gewoon kraanwater in flesjes langs de weg en als je dan even niet oplette had je dus "nep" flesjes water.. met alle gevolgen van dien. Zoals gezegd.. Geen idee hoe het is in THailand, dus ik ben gepast op mijn hoede.
Tja in Thailand heb je op elke staathoek een 7/11 en daar tussenin een family market, waar men voor geringe prijzen van verschillende lokale merken gekoeld water verkoopt.
Er is absoluut geen markt voor om water te verkopen, misschien dat het vroegâh gebeurde met Naive ik bedoel Evian water waar men e.e.a. weer aanvulde kan ik met niet voorstellen dat dat nog werkt, want als je al 'Europees' water wilt drinken zal die persoon dat water ook in een upmarket plek willen kopen en of opdrinken
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166568544
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:25 schreef DeLoet het volgende:
Zit momenteel in Chiang Mai, echt een te gekke stad! Zaterdag 5 dagen naar Koh Tao om te duiken. Hopelijk dat het weer wat mee zit, kwam er te laat achter dat november nou niet echt de ideale tijd is om daarheen te gaan...

Daarna nog 10 dagen zonder planning. Denk er aan om naar Koh Lanta te gaan, iemand nog andere tips voor mooie eilanden met niet teveel massatoerisme en een grote kans op goed weer ??
Wij zijn naar Koh Lanta geweest, maar dat eiland vonden we tegenvallen. Weet niet of dat kwam door de bewolking en of ik 3 dagen ziek was...Krabi was ook zo'n verschil met Chaing Mai. De mensen waren daar echt asociaal.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 10 november 2016 @ 22:21:50 #36
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166572148
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij zijn naar Koh Lanta geweest, maar dat eiland vonden we tegenvallen. Weet niet of dat kwam door de bewolking en of ik 3 dagen ziek was...Krabi was ook zo'n verschil met Chaing Mai. De mensen waren daar echt asociaal.
Krabi? Ao Nang zeker? Tsja, dat zijn niet de allervriendelijksten daar. Die proppers van al die Indiase vreetschuren zijn nog opdringender dan de Nigeriaanse kleedjes en zonnebrillen verkopers. Maar wat daar ook een probleem is, is het veelal Birmese personeel dat ook nog eens een taal probleem heeft, en dan lijkt het al snel aggressief. In Phuket daarentegen heb je er veel minder last van, al kom ik daar ook niet op Patong Beach.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166572221
Krabi vond ik echt een kutplek. Maja ieder zijn ding
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166576577
Hmmm iemand alternatieven voor krabi en Koh lanta dan ? We zijn niet op zoek naar een feesteiland
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  vrijdag 11 november 2016 @ 09:20:11 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_166577809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 02:29 schreef DeLoet het volgende:
Hmmm iemand alternatieven voor krabi en Koh lanta dan ? We zijn niet op zoek naar een feesteiland
Wat wil je er gaan doen? En hoelang?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166578189
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wat wil je er gaan doen? En hoelang?
Extreem relaxen. Beetje chillen op het strand, cruisen op een scootertje, snorkelen, lekker eten. Ben met mijn vriendin, en we hebben nog 10 dagen vrij in te vullen vanaf de 18e.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  vrijdag 11 november 2016 @ 10:40:07 #41
286575 Roces18
Chef de party
pi_166578927
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:44 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Extreem relaxen. Beetje chillen op het strand, cruisen op een scootertje, snorkelen, lekker eten. Ben met mijn vriendin, en we hebben nog 10 dagen vrij in te vullen vanaf de 18e.
In Koh Tao blijf je ook al vaak langer.
Je hebt de optie om naar bijv. Koh Samui te gaan maar je kan ook de andere kant op Koh Phi Phi , Similan eilanden of gewoon naar Phuket ofzo als je wil relaxen. Zelf zou ik lekker op Koh Tao blijven kan ik me wel een maandje vermaken :+ Het is dat het uitgaan daar zo ruk........

Maar je moet even kijken wat het weer doet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166728839
Ik heb zojuist alle posts gelezen (sommige beter dan andere). Leuk om te lezen. Ik woon in Laos en kom heel af en toe in Thailand. Over een paar maanden moet ik in Bangkok zijn (ambassade, die zit hier niet) en heb ik misschien een paar weken de tijd in het land. Ik wil eerst het uiterste zuiden van de provincie Ubon Ratchathani bezoeken en daarna door naar Sisaket en Buriram (ik wil vooral in de gebieden dicht aan de grens met Cambodja reizen om het daar eens te bekijken). Daarna naar Bangkok denk ik. Wellicht dat ik een keer zuidelijker ga (nog nooit eerder gedaan) voor een bezoekje aan wat vrienden in Pattaya (ja...) en Hua Hin.

Bangkok zal ik niet kunnen vermijden vrees ik (om er te overnachten) maar zou ik het liefst wel doen. Iemand tips voor een aardig guesthouse in Bangkok, bij voorkeur niet in de buurt van Khao San Road en bij voorkeur met een beetje groen (dat wordt al lastiger in Bangkok)?

In de buurt van Bangkok interessante dingen te zien die ook een beetje te bereizen zijn? Veel geld heb ik niet te besteden want zoveel inkomsten heb ik hier nier :-)
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_166730020
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 05:43 schreef GoLaos.nl het volgende:
Ik heb zojuist alle posts gelezen (sommige beter dan andere). Leuk om te lezen. Ik woon in Laos en kom heel af en toe in Thailand. Over een paar maanden moet ik in Bangkok zijn (ambassade, die zit hier niet) en heb ik misschien een paar weken de tijd in het land. Ik wil eerst het uiterste zuiden van de provincie Ubon Ratchathani bezoeken en daarna door naar Sisaket en Buriram (ik wil vooral in de gebieden dicht aan de grens met Cambodja reizen om het daar eens te bekijken). Daarna naar Bangkok denk ik. Wellicht dat ik een keer zuidelijker ga (nog nooit eerder gedaan) voor een bezoekje aan wat vrienden in Pattaya (ja...) en Hua Hin.

Bangkok zal ik niet kunnen vermijden vrees ik (om er te overnachten) maar zou ik het liefst wel doen. Iemand tips voor een aardig guesthouse in Bangkok, bij voorkeur niet in de buurt van Khao San Road en bij voorkeur met een beetje groen (dat wordt al lastiger in Bangkok)?

In de buurt van Bangkok interessante dingen te zien die ook een beetje te bereizen zijn? Veel geld heb ik niet te besteden want zoveel inkomsten heb ik hier nier :-)
Ik ben vorige week in Kanchanaburi geweest, met de trein voor 100 bath (= 2,70 euro). Stadje zelf niet zo interessant, je hebt daar wel de Bridge over river Kwai). We hebben een scooter gehuurd en daarmee naar Erawan watervallen gereden. Was wel een flink stuk. De entree is vrij hoog daar, maar een geweldig natuurpark. Echt heel vet
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_166739856
Wat is rendabeler? Bath pinnen in Thailand of euro's meenemen en omwisselen? Ben er vorig jaar geweest, maar kan me niet herinneren dat ik veel wisselkantoren heb gezien... Iemand een idee?
Waarom niet?
  vrijdag 18 november 2016 @ 18:52:43 #45
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166739934
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 november 2016 18:46 schreef Maxco het volgende:
Wat is rendabeler? Bath pinnen in Thailand of euro's meenemen en omwisselen? Ben er vorig jaar geweest, maar kan me niet herinneren dat ik veel wisselkantoren heb gezien... Iemand een idee?
Cash meenemen en daar wisselen bij een SuperRich wisselkantoor is het voordeligst. Geen 200 Bt per transactie betalen en gegarandeerd een betere koers. Over het risico van bestolen worden hebben het dan dus niet. Dat zul je zelf moeten afwegen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166799890
iemand hier een positieve ervaring met een olifanten opvang ? Ik wil er 1 bezoeken maar vind voornamelijk mega commerciele dingen en iets in mij zegt dat ik daar kritisch naar moet kijken. Gezien de kosten die de opvang met zich meebrengt begrijp ik dat het geld kost maar het moet / mag niet ten koste gaan van het welzijn. Er zijn een paar bekende die op de FB groepen vaak voorbij komen maar kent iemand hier toevallig ietwat kleinschaligere projecten die leuk zijn om een dagje te bezoeken en die voornamelijk het olifanten welzijn in het oog houden? Graag in omgeving Chiang Mai.
pi_166799917
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:31 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Ik ben vorige week in Kanchanaburi geweest, met de trein voor 100 bath (= 2,70 euro). Stadje zelf niet zo interessant, je hebt daar wel de Bridge over river Kwai). We hebben een scooter gehuurd en daarmee naar Erawan watervallen gereden. Was wel een flink stuk. De entree is vrij hoog daar, maar een geweldig natuurpark. Echt heel vet
Ik dacht dat alle NP tot 1-2-17 gratis waren?
pi_166799964
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 18:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Cash meenemen en daar wisselen bij een SuperRich wisselkantoor is het voordeligst. Geen 200 Bt per transactie betalen en gegarandeerd een betere koers. Over het risico van bestolen worden hebben het dan dus niet. Dat zul je zelf moeten afwegen.
Vind je Superrich op veel plekken ? En waar vind ik de meest actuele koersen eigenlijk ? Heb app Thai exchange gedownload maar de logo's zeggen mij zo weinig ;-)
pi_166800843
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:39 schreef poldervrouwtje het volgende:
iemand hier een positieve ervaring met een olifanten opvang ? Ik wil er 1 bezoeken maar vind voornamelijk mega commerciele dingen en iets in mij zegt dat ik daar kritisch naar moet kijken. Gezien de kosten die de opvang met zich meebrengt begrijp ik dat het geld kost maar het moet / mag niet ten koste gaan van het welzijn. Er zijn een paar bekende die op de FB groepen vaak voorbij komen maar kent iemand hier toevallig ietwat kleinschaligere projecten die leuk zijn om een dagje te bezoeken en die voornamelijk het olifanten welzijn in het oog houden? Graag in omgeving Chiang Mai.
Ran-Tong Save & rescue elephant centre.
Was vanaf ons hostel in CM ongeveer 1 a 1,5 uur rijden.

Kostte omgerekend iets van 60 euro, inclusief vervoer vanaf CM.

Was veruit de mooiste ervaring die ik vorig jaar in mijn reis door Thailand en Cambodja gehad heb!

Je zorgt daar een ochtend en middag voor de olifanten.
Je moet ze wassen en schrobben met een borstel in een vijvertje zeg maar.. we moesten bananenbomen omkappen en in stukken hakken om ze daarna aan de olifanten te voeren.

Ook kon je ze een hele tijd aaien en die mensen maakten dan veel foto's, ook met onze eigen camera's!

We gingen ook nog koken voor de olifanten en moesten ze dan voeren.

En daarnaast kregen we echt superveel informatie over de olifanten van die (hele aardige) mensen!

Was echt SUPER!

Er waren daar maar een stuk of 6 olifanten (ook een paar jonkies), maar dat maakte de beleving wel erg mooi.

We waren zelf ook maar met een klein groepje (6 mensen), dus we hadden constant alle aandacht.

Zeker een aanrader!!!

1 minpuntje was wel dat toen we tussen de middag daar te eten kregen, die mensen weg waren (boodschappen doen) en pas anderhalf uur later terug waren om de middagsessie te doen. Was wel erg lang...

Mocht je Facebook hebben, kan je hun pagina opzoeken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cracker26 op 21-11-2016 14:37:19 ]
pi_166803848
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 14:28 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ran-Tong Save & rescue elephant centre.
Was vanaf ons hostel in CM ongeveer 1 a 1,5 uur rijden.

Kostte omgerekend iets van 60 euro, inclusief vervoer vanaf CM.

Was veruit de mooiste ervaring die ik vorig jaar in mijn reis door Thailand en Cambodja gehad heb!

Zeker een aanrader!!!

1 minpuntje was wel dat toen we tussen de middag daar te eten kregen, die mensen weg waren (boodschappen doen) en pas anderhalf uur later terug waren om de middagsessie te doen. Was wel erg lang...

Mocht je Facebook hebben, kan je hun pagina opzoeken.
Opgezocht.. en een van de dingen die ze bieden is rijden op de olifanten aldus hun eigen website.. Dat is een absolute no-go! Dus deze laten we aan ons voorbij gaan.. Wel bedankt voor tip

http://rantongelephant.com/rantong-riding-progams/

Ze bieden meerdere programma's
  maandag 21 november 2016 @ 17:32:33 #51
286575 Roces18
Chef de party
pi_166804786
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:31 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Ik ben vorige week in Kanchanaburi geweest, met de trein voor 100 bath (= 2,70 euro). Stadje zelf niet zo interessant, je hebt daar wel de Bridge over river Kwai). We hebben een scooter gehuurd en daarmee naar Erawan watervallen gereden. Was wel een flink stuk. De entree is vrij hoog daar, maar een geweldig natuurpark. Echt heel vet
Ha ik heb precies hetzelfde gedaan. Alleen dan niet met de trein daar geweest maar met een busje (2 uur rijden ofzo). Die rit op die scooter man man man, is nog best een teringeind en dat onder de brandende zon... Wel gelachen :P

Erawan watervallen vond ik persoonlijk wel tegenvallen. En dan die typhus klim helemaal naar boven. Je kon me oprapen daarna.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166806105
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:49 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Opgezocht.. en een van de dingen die ze bieden is rijden op de olifanten aldus hun eigen website.. Dat is een absolute no-go! Dus deze laten we aan ons voorbij gaan.. Wel bedankt voor tip

http://rantongelephant.com/rantong-riding-progams/

Ze bieden meerdere programma's

Klopt idd. Ze bieden ook olifant rijden aan.
Maar ze zeiden daarover dat dat met olifanten gebeurd die goed behandeld worden...

Maar ok, ik snap je keuze.
  maandag 21 november 2016 @ 20:44:30 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166809858
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:42 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Vind je Superrich op veel plekken ? En waar vind ik de meest actuele koersen eigenlijk ? Heb app Thai exchange gedownload maar de logo's zeggen mij zo weinig ;-)
Koersen hier:
http://superrichthai.com/exchange

En voor de lokaties even op de knop branch of kiosk kijken.

http://superrichthai.com/contact

http://superrichthai.com/Images/map-rajdamri.png

[ Bericht 9% gewijzigd door buzz1291 op 21-11-2016 20:51:37 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166810192
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:44 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Klopt idd. Ze bieden ook olifant rijden aan.
Maar ze zeiden daarover dat dat met olifanten gebeurd die goed behandeld worden...

Maar ok, ik snap je keuze.
het is tegenwoordig algemeen bekend dat rijden op olifanten echt niet meer kan.. Het is mishandeling.. dus.. Valt onder het rijtje van tijgers aaien etc.. niet doen dus..
pi_166810205
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 20:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Koersen hier:
thanks!
  vrijdag 25 november 2016 @ 20:38:09 #56
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_166897928
Ik vlieg morgen voor een week die kant op _O_ Eerst een paar dagen in Krabi, Railay Beach. Daarna nog 3 nachten in Bangkok.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_166897953
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:38 schreef Juicyhil het volgende:
Ik vlieg morgen voor een week die kant op _O_ Eerst een paar dagen in Krabi, Railay Beach. Daarna nog 3 nachten in Bangkok.
Veel plezier! ^O^
  vrijdag 25 november 2016 @ 20:40:07 #58
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_166897989
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:38 schreef 0906 het volgende:

[..]

Veel plezier! ^O^
Dankje! :)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  One tough cookie vrijdag 25 november 2016 @ 22:50:35 #59
169210 liesje1979
pi_166901688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:38 schreef Juicyhil het volgende:
Railay Beach.
:9~ O+
Geniet er van!
pi_166905649
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:39 schreef poldervrouwtje het volgende:
iemand hier een positieve ervaring met een olifanten opvang ? Ik wil er 1 bezoeken maar vind voornamelijk mega commerciele dingen en iets in mij zegt dat ik daar kritisch naar moet kijken. Gezien de kosten die de opvang met zich meebrengt begrijp ik dat het geld kost maar het moet / mag niet ten koste gaan van het welzijn. Er zijn een paar bekende die op de FB groepen vaak voorbij komen maar kent iemand hier toevallig ietwat kleinschaligere projecten die leuk zijn om een dagje te bezoeken en die voornamelijk het olifanten welzijn in het oog houden? Graag in omgeving Chiang Mai.
Ik ben bij elephants world bij kanchanaburi geweest, geen ritjes oid, ze noemen het zelf een soort verzorgingstehuis voor olifanten. Onderaan dit artikel erover geven ze aanraders in de omgeving van Chiang Mai https://www.travelfish.or(...)ri/kanchanaburi/3243
pi_166909876
Ik ben maandag aan de beurt. Ik logeer in Bangkok in een hotel vlakbij een metrostation. Is het dan slimmer om gewoon lekker de skytrain te pakken (met later een overstap), of adviseren jullie toch de taxi te nemen?
pi_166912685
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 13:45 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben maandag aan de beurt. Ik logeer in Bangkok in een hotel vlakbij een metrostation. Is het dan slimmer om gewoon lekker de skytrain te pakken (met later een overstap), of adviseren jullie toch de taxi te nemen?
Vorige keer dat ik in BKK was ben ik met de skytrain naar m'n hotel gegaan. Was prima te doen, en waarschijnlijk sneller dan met een taxi. Maar het hotel waar ik in sliep was dan ook verbonden aan een station.
Als je nog 2km moet lopen weet ik niet of het aan te raden is met die hitte..
  zaterdag 26 november 2016 @ 16:51:51 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_166913525
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 16:02 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik in BKK was ben ik met de skytrain naar m'n hotel gegaan. Was prima te doen, en waarschijnlijk sneller dan met een taxi. Maar het hotel waar ik in sliep was dan ook verbonden aan een station.
Als je nog 2km moet lopen weet ik niet of het aan te raden is met die hitte..
De hitte valt wel mee wanneer je er langer zit. Ik zou lekker een taxi pakken en dan op meter rijden. Kost geen kut.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166916973
Bedankt voor beide adviezen heren ^O^ Ik kijk wel in welke staat ik aankom op het vliegveld. Als ik naar de klote ben spring ik in een taxi, als ik me goed voel ga ik het avontuur van de skytrain aan. Hotel ligt op 200 meter van het station af (bewust gekozen, had het als tip ergens gelezen), dus dat moet geen belemmering opleveren.
  zaterdag 26 november 2016 @ 20:08:15 #65
286575 Roces18
Chef de party
pi_166917713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:38 schreef Toefjes het volgende:
Bedankt voor beide adviezen heren ^O^ Ik kijk wel in welke staat ik aankom op het vliegveld. Als ik naar de klote ben spring ik in een taxi, als ik me goed voel ga ik het avontuur van de skytrain aan. Hotel ligt op 200 meter van het station af (bewust gekozen, had het als tip ergens gelezen), dus dat moet geen belemmering opleveren.
Maar je moet sowieso een taxi nemen vanaf het vliegveld, dus die kan je net zo goed doorrijden naar je hotel.

edit ik wist niet dat er een skytrain ging vanaf suvbabauamamrha
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166917851
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar je moet sowieso een taxi nemen vanaf het vliegveld, dus die kan je net zo goed doorrijden naar je hotel.

edit ik wist niet dat er een skytrain ging vanaf suvbabauamamrha
Geen idee of de skytrain net zo makkelijk daar te vinden is als de trein op Schiphol. Indien gewenst zal ik mijn bevindingen hier wel posten.
  zaterdag 26 november 2016 @ 20:47:39 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166918699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Geen idee of de skytrain net zo makkelijk daar te vinden is als de trein op Schiphol. Indien gewenst zal ik mijn bevindingen hier wel posten.
Die CityLink op Suvarnabhumi vind je wel. Gewoon de lift naar -1 nemen. Maar de vraag is dan of het handig is want metro stations (MRT) liggen nogal verspreid en de enige connectie is op Makkasan station. Bedoelde je een hotel bij een BTS station kan het nog ingewikkelder worden met 2 x overstappen. Dus eigelijk is die vraag niet te beantwoorden zonder te weten welk station je bedoelt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166919177
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die CityLink op Suvarnabhumi vind je wel. Gewoon de lift naar -1 nemen. Maar de vraag is dan of het handig is want metro stations (MRT) liggen nogal verspreid en de enige connectie is op Makkasan station. Bedoelde je een hotel bij een BTS station kan het nog ingewikkelder worden met 2 x overstappen. Dus eigelijk is die vraag niet te beantwoorden zonder te weten welk station je bedoelt.
Het station E2, dan zou ik kunnen overstappen bij Makkasan, maar ook bij station Phaya Thai, de N2. Wellicht iets te ambitieus allemaal eigenlijk

  zaterdag 26 november 2016 @ 21:40:41 #69
286575 Roces18
Chef de party
pi_166920329
overstappen is doodeenvoudig zodra je op de skytrain zit. Ik zou rekenen op een half uur - 3 kwartier reistijd
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 26 november 2016 @ 21:46:04 #70
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166920471
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het station E2, dan zou ik kunnen overstappen bij Makkasan, maar ook bij station Phaya Thai, de N2. Wellicht iets te ambitieus allemaal eigenlijk

[ afbeelding ]
Juist niet ambitieus. Dit is de snelste verbinding waarschijnlijk. Bij Phaya Thai overstappen op BTS en op Ploenchit uitstappen. Makkelijker gast het niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166920666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:40 schreef Roces18 het volgende:
overstappen is doodeenvoudig zodra je op de skytrain zit. Ik zou rekenen op een half uur - 3 kwartier reistijd
Hoe werkt de ov chip versie van aldaar?
pi_166920993
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:54 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe werkt de ov chip versie van aldaar?
Waarom vraag je dit?
  zaterdag 26 november 2016 @ 22:18:18 #73
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166921264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:54 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe werkt de ov chip versie van aldaar?
Man, man, man hoe kansloos!

Hier! Hebbie wat te puzzelen. http://www.transitbangkok.com
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166923843
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom vraag je dit?
Als ik ooit, ooit genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om die reis alsnog te kunnen maken.
pi_166925313
Skytrain is easy en snel, je koopt een soort munt bij een automaat die je kunt gebruiken bij de poortjes. Sowieso is het erg handig om de app Maps.me te downloaden, dan kun je overal offline navigeren. Werkt als een tiet!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_166925314
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 02:44 schreef DeLoet het volgende:
Skytrain is easy en snel, je koopt een soort munt bij een automaat die je kunt gebruiken bij de poortjes. Sowieso is het erg handig om de app Maps.me te downloaden, dan kun je overal offline navigeren. Werkt als een tiet!
Werken ze niet met pasjes, soort ov chip? :?
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 07:41:40 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_166925738
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 02:45 schreef 0906 het volgende:

[..]

Werken ze niet met pasjes, soort ov chip? :?
Dat zegt ie toch? Je koopt een soort munt, een token, die je gebruikt bij de poortjes. Het is geen hogere wiskunde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166925768
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 07:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat zegt ie toch? Je koopt een soort munt, een token, die je gebruikt bij de poortjes. Het is geen hogere wiskunde.
Ja maar dat is toch niet logisch?
pi_166925778
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 07:59 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch niet logisch?
Ja want Nederland heeft al zo lang een pasjes systeem? Bovendien de ovchipkaart in nl is verre van logisch.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_166925793
De meeste landen in Europa hebben allang zo'n pasjessysteem in gebruik, veel handiger dan gedoe met cash muntjes.
pi_166925798
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:10 schreef 0906 het volgende:
De meeste landen in Europa hebben allang zo'n pasjessysteem in gebruik, veel handiger dan gedoe met cash muntjes.
Ik zou thuis blijven als ik jou was
Don't trust anyone else!
Trust me!
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 08:14:30 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_166925808
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:10 schreef 0906 het volgende:
De meeste landen in Europa hebben allang zo'n pasjessysteem in gebruik, veel handiger dan gedoe met cash muntjes.
De wereld is groter dan Europa hé ;)

Bovendien is het eigenlijk een heel handig systeem. Muntje kopen bij de automaat, in het poortje gooien, reizen maar! Het is ook nog eens geen cash, maar een soort fiche.
Geen gedoe met saldo, opwaarderen, inchecken, vergeten uit te checken, kapotte kaarten, verloren kaarten, enz.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166925821
Moet ik ook muntjes hebben bij de automaat, of kan ik daar wel met pasjes betalen?
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 08:19:25 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_166925830
Dat soort kleine bedragen wil je niet pinnen. Gewoon cash gebruiken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166925863
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:17 schreef 0906 het volgende:
Moet ik ook muntjes hebben bij de automaat, of kan ik daar wel met pasjes betalen?
Heb je al is opgezocht wat pasgebruik kost bij een vreemde valuta?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_166925908
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 08:26 schreef groggy het volgende:

[..]

Heb je al is opgezocht wat pasgebruik kost bij een vreemde valuta?
Hoe moet je dan betalen? Of moet je dan ergens weer een betaalautomaat gaan zoeken?
pi_166925931
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:34 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe moet je dan betalen? Of moet je dan ergens weer een betaalautomaat gaan zoeken?
Wat zei guppyfriend?

Het moet echt briljante televisie opleveren om jou in je eentje die kant op te sturen.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_166925980
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 08:38 schreef groggy het volgende:

[..]

Wat zei guppyfriend?
Klein bedrag, pinnen mag toch? Als je zulke kleine bedragen pint vallen de kosten toch wel mee? Accepteren die betaalautomaten voor de tokens nou ook Nederlandse bankpassen?
pi_166925984
btw Moet je in de bus ook met zulke speciale tokens betalen?
pi_166926188
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:44 schreef 0906 het volgende:

[..]

Klein bedrag, pinnen mag toch? Als je zulke kleine bedragen pint vallen de kosten toch wel mee? Accepteren die betaalautomaten voor de tokens nou ook Nederlandse bankpassen?
Ga gewoon eens naar de website van jouw Nederlandse bank en zoek op wat voor toeslag je betaalt bij een pintransactie in vreemde valuta.
pi_166926244
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:44 schreef 0906 het volgende:

[..]

Klein bedrag, pinnen mag toch? Als je zulke kleine bedragen pint vallen de kosten toch wel mee? Accepteren die betaalautomaten voor de tokens nou ook Nederlandse bankpassen?
Vergeet je bankpas niet op wereldwijde dekking te zetten. Anders heb je een extra probleem op te lossen.

Voor degene die maps.me aanraadde: Heb m geïnstalleerd ^O^
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 09:29:46 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_166926255
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:44 schreef 0906 het volgende:

[..]

Klein bedrag, pinnen mag toch? Als je zulke kleine bedragen pint vallen de kosten toch wel mee? Accepteren die betaalautomaten voor de tokens nou ook Nederlandse bankpassen?
Die uitdrukking komt uit NL. Pinnen zoals we dat in NL doen, is in Thailand niet gebruikelijk. Je pint doorgaans een groot bedrag, zodat je de transactiekosten die je bank rekent maar één keer hebt. Dat kunnen enkele euro's zijn, dus het loont.

Ga er nooit van uit dat (kaarten)automaten in het buitenland (NL'se) pinpassen accepteren. Zorg gewoon dat je voldoende cash op zak hebt.

Overigens is dat écht niet zo raar. In Washington kun je überhaupt geen passen in de kaartenautomaat stoppen. Daar kun je er alleen briefgeld in stoppen. Dat kennen wij in NL dan weer niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 27 november 2016 @ 10:11:43 #93
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166926590
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 08:45 schreef 0906 het volgende:
btw Moet je in de bus ook met zulke speciale tokens betalen?
Je zit weer te trollen, en de bus? Die zul jij in Thailand nooit nemen, hooguit een minibus, mits je eerst taalcursus gevolgd hebt en je van een Wajong uitkering naar een modaal inkomen bent opgeklommen. En in de tussentijd niet vergeten om de approach moves te oefenen, ook tijdens je voorgenomen verhuizing. En nou opzouten svp.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 november 2016 @ 10:13:54 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166926615
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:11 schreef 0906 het volgende:

Als ik ooit, ooit genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om die reis alsnog te kunnen maken.
Heb je je reis geannuleerd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 27 november 2016 @ 12:19:36 #95
286575 Roces18
Chef de party
pi_166928309
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:54 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe werkt de ov chip versie van aldaar?
bro, je gaat er toch nooit heen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166934089
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:11 schreef 0906 het volgende:

[..]

Als ik ooit, ooit genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om die reis alsnog te kunnen maken.
Gaat het niet meer door :o
  User die het meest klaagt 2022 zondag 27 november 2016 @ 16:36:27 #97
414785 sirdanilot
pi_166934674
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gaat het niet meer door :o
Hij ging sowieso al niet want hij is een troll user die alles verzint.

Maar idd hij heeft gepost dat hij de reis had gecanceld omdat hij niet meer genoeg buffer zou hebben na terugkomst ( :') ), en op magische wijze zou hij een KLM ticket van 600 euro hebben teruggekregen in zijn fantasiewereldje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166934757
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 16:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hij ging sowieso al niet want hij is een troll user die alles verzint.

Maar idd hij heeft gepost dat hij de reis had gecanceld omdat hij niet meer genoeg buffer zou hebben na terugkomst ( :') ), en op magische wijze zou hij een KLM ticket van 600 euro hebben teruggekregen in zijn fantasiewereldje.
Jammer, had uit gekeken naar de posts 'vanuit' Thailand :p
  User die het meest klaagt 2022 zondag 27 november 2016 @ 16:45:46 #99
414785 sirdanilot
pi_166934890
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 16:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jammer, had uit gekeken naar de posts 'vanuit' Thailand :p
Had me leuk geleken als hij door zou gaan met zijn web van verzinsels inderdaad.

Gelukkig zijn er hier genoeg échte users die écht in thailand zijn geweest en vast leuke foto's plaatsen.

Ik ben zelf nog niet in Thailand geweest maar het staat wel op mijn lijst.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166936636
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2016 10:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb je je reis geannuleerd?
Ja
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 18:59:27 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_166938635
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 16:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog niet in Thailand geweest maar het staat wel op mijn lijst.
Aanradertje hoor, echt doen ^O^ het is allemaal niet zo ingewikkeld ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166939118
Baal er wel van. ;(
  User die het meest klaagt 2022 zondag 27 november 2016 @ 19:30:56 #103
414785 sirdanilot
pi_166939596
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:15 schreef 0906 het volgende:
Baal er wel van. ;(
Hoezo? Je was toch nooit van plan om te gaan, want het was alllemaal 1 groot verzinsel. Waarom zou je ervan balen dat een verzonnen reis niet door gaat?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166939636
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoezo? Je was toch nooit van plan om te gaan, want het was alllemaal 1 groot verzinsel. Waarom zou je ervan balen dat een verzonnen reis niet door gaat?
Ik had 2 tickets, waarvan 1 ik het geld wel terug heb gekregen. Was zeker wel van plan om te gaan.
pi_166940001
pi_166940322
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:32 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik had 2 tickets, waarvan 1 ik het geld wel terug heb gekregen. Was zeker wel van plan om te gaan.
Wees blij, heb je daar ook geen last van al die buitenlanders...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166940353
quote:
18s.gif Op zondag 27 november 2016 19:46 schreef 0906 het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166940441


Helaas pindakaas. :'( Ik had het kunnen proberen.

Geloof nou maar gewoon dat ik die tickets heb aangeschaft! Ik ga echt niet hier openbaar mij e-ticket posten.
pi_166940687
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:03 schreef 0906 het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas pindakaas. :'( Ik had het kunnen proberen.

Geloof nou maar gewoon dat ik die tickets heb aangeschaft! Ik ga echt niet hier openbaar mij e-ticket posten.
Kerel het boeit niemand iets
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166940713
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kerel het boeit niemand iets
Waarom maken ze er dan zo'n punt van?
pi_166941488
Telkens als je denkt dat het niet gekker en treuriger kan bereikt Syndroom weer een nieuwe grens. :')
  User die het meest klaagt 2022 zondag 27 november 2016 @ 20:53:06 #112
414785 sirdanilot
pi_166942349
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:11 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom maken ze er dan zo'n punt van?
Omdat je blijft praten over een reis die nooit bestaan heeft.

En dat is gewoon vervelend, want er zitten ook serieuze mensen op dit forum die écht naar thailand willen, en daar info over zoeken in dit topic. Ze zitten niet te wachten op trollen zoals jou die dingen verzinnen omdat ze dat leuk vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166942422
Iemand een link van zijn post over dat hij naar Thailand zou gaan en hoeren zou neuken.
pi_166942445
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Omdat je blijft praten over een reis die nooit bestaan heeft.

En dat is gewoon vervelend, want er zitten ook serieuze mensen op dit forum die écht naar thailand willen, en daar info over zoeken in dit topic. Ze zitten niet te wachten op trollen zoals jou die dingen verzinnen omdat ze dat leuk vinden.
En moet zeggen: Dat doen die mensen prima. Een hoop tips, informatie en antwoorden op vragen gekregen hier ^O^
  One tough cookie zondag 27 november 2016 @ 21:59:08 #115
169210 liesje1979
pi_166944948
Hoi KLM mensen. :W
Maar goed, het maakt verder ook helemaal niet uit of hij wel of niet geboekt heeft. En hij mag ook best vragen stellen over Thailand hier, net als elke andere user. En het is een ieder vrij om er wel of niet op te reageren.
pi_166947984
Op 23 december vertrek ik voor 18 dagen naar Thailand. Dit wordt de eerste keer dat ik alleen reis, Azie bezoek en dat ik ga backpacken. Eigenlijk was het plan om dat deze zomer te doen, maar ik heb recentelijk vrij spontaan een ticket geboekt.
Inmiddels heb ik een creditcard en de inentingen aangevraagd en een voor de eerste 3 nachten een hotel in Bangkok geboekt. Verder heb ik nog geen idee hoe ik de reis ga indelen. Zit erg te twijfelen of ik het noorden of zuiden ga bezoeken, of misschien wel beide. Eigenlijk wil ik niet al te veel van te voren plannen, alleen nu lees ik het rond kerst/nieuwjaar heel erg druk is daar. Is het aan te raden om toch wat slaapplekken van te voren te boeken? Qua budget ben ik heel flexibel, vind het niet erg om deels in hotels te slapen in plaats van hostels, een hostel lijkt mij echter wel af en toe gezellig. Een leuke plek om medereizigers te ontmoeten.
pi_166947995
Wij gaan in jullie ruim 2,5 week voor de eerste keer naar Thailand en ben bezig om daarvoor een planning te maken. Ben erg benieuwd naar meningen en adviezen van Thailandgangers of mijn beoogde planning beetje haalbaar is en vooral of het aantal locaties en het aantal overnachtingen per locatie beter ingekort of msschn wel juist beter kan worden uitgebreid etc.
Heb het momenteel als volgt gepland:
Dag 1 t/m 3: Bangkok (2 overnachtingen)
Dag 3 t/m 5: Kanchanaburi (2 overnachtingen)
Dag 5 t/m 7: Ao Nang (3 overnachtingen)
Dag 7 t/m 9: Khao Sok (2 overnachtingen)
Dag 9 t/m 16: Koh Tao (7 overnachtingen)
Dag 16 t/m 17: Bangkok (1 overnachting)
Dag 17: 's ochtends terugvlucht vanaf Bangkok
  One tough cookie maandag 28 november 2016 @ 00:13:27 #118
169210 liesje1979
pi_166948078
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 00:06 schreef Tyfuszooi het volgende:
Wij gaan in jullie ruim 2,5 week voor de eerste keer naar Thailand en ben bezig om daarvoor een planning te maken. Ben erg benieuwd naar meningen en adviezen van Thailandgangers of mijn beoogde planning beetje haalbaar is en vooral of het aantal locaties en het aantal overnachtingen per locatie beter ingekort of msschn wel juist beter kan worden uitgebreid etc.
Heb het momenteel als volgt gepland:
Dag 1 t/m 3: Bangkok (2 overnachtingen)
Dag 3 t/m 5: Kanchanaburi (2 overnachtingen)
Dag 5 t/m 7: Ao Nang (3 overnachtingen)
Dag 7 t/m 9: Khao Sok (2 overnachtingen)
Dag 9 t/m 16: Koh Tao (7 overnachtingen)
Dag 16 t/m 17: Bangkok (1 overnachting)
Dag 17: 's ochtends terugvlucht vanaf Bangkok
Vanwaar 3 nachten Ao Nang? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat ik Ao Nang heb gedaan omdat ik Railay Beach schitterend, maar verder is het daar niet geweldig ofzo. :@
pi_166948411
quote:
18s.gif Op zondag 27 november 2016 19:46 schreef 0906 het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, is dit serieus? manmanman
pi_166948645
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:03 schreef 0906 het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas pindakaas. :'( Ik had het kunnen proberen.

Geloof nou maar gewoon dat ik die tickets heb aangeschaft! Ik ga echt niet hier openbaar mij e-ticket posten.
Wat ik alleen niet snap: Je hebt je vlucht gecancelled vanwege geld issues, toch? Waarom dan ingodsnaam vliegen met KLM? KLM is nou niet echt goedkoop, er zijn veel goedkopere alternatieven!
pi_166948825
D-Day *O*
pi_166948916
quote:
Vanwaar 3 nachten Ao Nang? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat ik Ao Nang heb gedaan omdat ik Railay Beach schitterend, maar verder is het daar niet geweldig ofzo. :@
We gaan samen met de kids, die zijn niet heel erg van de culturele uitstapjes etc., dus tussendoor even paar dagen strand lijkt me dan wel wat.
Hoop alleen wel dat het in juli met de regen daar wel beetje meevalt.
pi_166952907
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 06:39 schreef Toefjes het volgende:
D-Day *O*
Veel plezier *O*
pi_166953313
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Veel plezier *O*
Dank je wel :p

(ben best nerveus wel)
pi_166953358
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dank je wel :p

(ben best nerveus wel)
Hoe laat vertrek je?
  maandag 28 november 2016 @ 13:13:52 #126
286575 Roces18
Chef de party
pi_166953780
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 00:06 schreef Tyfuszooi het volgende:
Wij gaan in jullie ruim 2,5 week voor de eerste keer naar Thailand en ben bezig om daarvoor een planning te maken. Ben erg benieuwd naar meningen en adviezen van Thailandgangers of mijn beoogde planning beetje haalbaar is en vooral of het aantal locaties en het aantal overnachtingen per locatie beter ingekort of msschn wel juist beter kan worden uitgebreid etc.
Heb het momenteel als volgt gepland:
Dag 1 t/m 3: Bangkok (2 overnachtingen)
Dag 3 t/m 5: Kanchanaburi (2 overnachtingen)
Dag 5 t/m 7: Ao Nang (3 overnachtingen)
Dag 7 t/m 9: Khao Sok (2 overnachtingen)
Dag 9 t/m 16: Koh Tao (7 overnachtingen)
Dag 16 t/m 17: Bangkok (1 overnachting)
Dag 17: 's ochtends terugvlucht vanaf Bangkok
Zelf zou ik Ao Nang en Khao Sok overslaan. Zeker Krabi. Je moet niet vergeten dat je op deze manier al bijna 4/5 dagen extra aan het reizen bent. Terwijl je dan ook lekker op het strand kon zitten. En Bangkok zou ik persoonlijk overslaan als ik kinderen had. Niet bepaald kindvriendelijk. Verder hebben kinderen ook niets te zoeken op Koh Tao, kan je beter naar een ander eiland gaan. Ik weet niet hoe oud ze verder zijn... Maar ik vind het eerder 18+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166956050
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 00:05 schreef Frux het volgende:
Op 23 december vertrek ik voor 18 dagen naar Thailand. Dit wordt de eerste keer dat ik alleen reis, Azie bezoek en dat ik ga backpacken. Eigenlijk was het plan om dat deze zomer te doen, maar ik heb recentelijk vrij spontaan een ticket geboekt.
Inmiddels heb ik een creditcard en de inentingen aangevraagd en een voor de eerste 3 nachten een hotel in Bangkok geboekt. Verder heb ik nog geen idee hoe ik de reis ga indelen. Zit erg te twijfelen of ik het noorden of zuiden ga bezoeken, of misschien wel beide. Eigenlijk wil ik niet al te veel van te voren plannen, alleen nu lees ik het rond kerst/nieuwjaar heel erg druk is daar. Is het aan te raden om toch wat slaapplekken van te voren te boeken? Qua budget ben ik heel flexibel, vind het niet erg om deels in hotels te slapen in plaats van hostels, een hostel lijkt mij echter wel af en toe gezellig. Een leuke plek om medereizigers te ontmoeten.
Misschien was dit een beetje een langdradig verhaal, mijn vraag is dus: Is het aan te raden om tussen 23 december en 10 januari i.v.m. de drukte een groot deel van de reis te plannen? (Hotels en vervoer naar het zuiden en/of noorden) Dit doe ik liever niet, want ik heb geen idee wie ik tegen ga komen. Maar wil niet het risico lopen geen slaapplek te hebben of ergens vast te zitten i.v.m. overboekte vluchten, treinen, boten etc. :P
  maandag 28 november 2016 @ 16:25:11 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_166956955
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 15:27 schreef Frux het volgende:

[..]

Misschien was dit een beetje een langdradig verhaal, mijn vraag is dus: Is het aan te raden om tussen 23 december en 10 januari i.v.m. de drukte een groot deel van de reis te plannen? (Hotels en vervoer naar het zuiden en/of noorden) Dit doe ik liever niet, want ik heb geen idee wie ik tegen ga komen. Maar wil niet het risico lopen geen slaapplek te hebben of ergens vast te zitten i.v.m. overboekte vluchten, treinen, boten etc. :P
Ik denk dat het alemaal wel mee zal vallen. December en Januari zijn qua klimaat natuurlijk heel goed, thailand is typisch zo'n land dat altijd wel veel toeristen heeft en het is er sowieso wel druk.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166961226
quote:
Zelf zou ik Ao Nang en Khao Sok overslaan. Zeker Krabi. Je moet niet vergeten dat je op deze manier al bijna 4/5 dagen extra aan het reizen bent. Terwijl je dan ook lekker op het strand kon zitten. En Bangkok zou ik persoonlijk overslaan als ik kinderen had. Niet bepaald kindvriendelijk. Verder hebben kinderen ook niets te zoeken op Koh Tao, kan je beter naar een ander eiland gaan. Ik weet niet hoe oud ze verder zijn... Maar ik vind het eerder 18+
Kinderen zijn al 17/18 jaar, dus kindvriendelijkheid is voor ons niet van belang.
Je hebt msschn wel gelijk dat het teveel reizen is en is het een optie om bv Ao Nang te skippen.
Khao Sok lijkt me wel heel bijzonder om ook het oerwoud te zien.
  maandag 28 november 2016 @ 20:36:52 #130
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166962818
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Omdat je blijft praten over een reis die nooit bestaan heeft.

En dat is gewoon vervelend, want er zitten ook serieuze mensen op dit forum die écht naar thailand willen, en daar info over zoeken in dit topic. Ze zitten niet te wachten op trollen zoals jou die dingen verzinnen omdat ze dat leuk vinden.
^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166967307
Welk land is goed combineerbaar met Thailand? Ik ben van plan om 3 weken naar Thailand te gaan met een vriend en zou daarna graag 2 weken alleen een ander land bezoeken. Iemand een aanrader? Graag een warm klimaat en aangenaam om alleen te reizen.
  maandag 28 november 2016 @ 23:21:05 #132
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_166967947
België.

Nee, je kunt nu natuurlijk de simpele antwoorden Vietnam, laos, Cambodja krijgen en Indonesië, Maleisië, Myanmar en de Filipijnen als outsiders..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_166987899
Hoe zit dat eigenlijk over die verhalen met mensen die te lang verbleven zijn zonder visum? Ik lees hier dat je na 1 dag boven de limiet (30 dagen) soms al de gevangenis in kunt belanden.
  dinsdag 29 november 2016 @ 21:51:28 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166988057
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 21:45 schreef Belgosome het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk over die verhalen met mensen die te lang verbleven zijn zonder visum? Ik lees hier dat je na 1 dag boven de limiet (30 dagen) soms al de gevangenis in kunt belanden.
Theoretisch wel, maar zo'n vaart zal het niet direct lopen. Wel bij vertrek 500 Baht per dag overstay aftikken. En dan wel op tijd bij de immigration zijn, want dat kan best wel eens een uurtje duren en die vlucht wacht niet op jou.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166992980
Eigenlijk vreemd dat het zo kort is. Andere landen vaak 90 dagen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_166996272
Welke volgorde i.v.m. het reizen raden jullie aan als we onderstaande bestemmingen tijdens een 17-daagse vakantie in juli willen aandoen?

- Bangkok
- Kanchanaburi
- Khao Sok
- Koh Tao
- ? nog ander eiland (tips zijn welkom!)

Hebben al vlucht geboekt voor aankomst en vertrek vanaf Bangkok.
  woensdag 30 november 2016 @ 11:39:22 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_166996475
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:03 schreef 0906 het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas pindakaas. :'( Ik had het kunnen proberen.

Geloof nou maar gewoon dat ik die tickets heb aangeschaft! Ik ga echt niet hier openbaar mij e-ticket posten.
Want met je e-ticket ben je opeens je complete privacy kwijt... Daar kan de gemiddelde Fok!-user echt helemaal niks mee hoor
pi_166996902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 03:08 schreef RipCity het volgende:
Eigenlijk vreemd dat het zo kort is. Andere landen vaak 90 dagen.
Dat is onzin.
pi_166998095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is onzin.
Nee hoor
https://en.wikipedia.org/(...)s_for_Dutch_citizens
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_166998172
quote:
Ik zie genoeg populaire landen voor Nederlandse toeristen waar het ook veel minder is (Cambodia, Laos, Egypte, Jordanie, Iran, Indonesie, Malediven, Mozambique, Sri Lanka etc.)
pi_166998202
Ik vind die visa regels ook stom hoor. Paar jaartjes terug was het voor de Filipijnen gratis maar voor slechts 21 dagen. Ik had eigenlijk wel langer blijven maar geen zin in gedoe om te verlengen. Uit $$$ oogpunt voor het land is dat best stom. Inmiddels wel verhoogd naar 30 dagen.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:12:14 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166998223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 11:30 schreef Tyfuszooi het volgende:
Welke volgorde i.v.m. het reizen raden jullie aan als we onderstaande bestemmingen tijdens een 17-daagse vakantie in juli willen aandoen?

- Bangkok
- Kanchanaburi
- Khao Sok
- Koh Tao
- ? nog ander eiland (tips zijn welkom!)

Hebben al vlucht geboekt voor aankomst en vertrek vanaf Bangkok.
Ik zou minder bestemming aandoen in 17 dagen, het is toch allemaal ongeveer hetzelfde. Ik zou ongeveer een week in Bangkok blijven, dan kun je een aantal dagen naar bijv Khao Sok en dan zou ik daar in de buurt (Phuket, Ko Phi Phi) naar het strand gaan. Zodat je niet teveel reist. Maar eigenlijk zou ik zelf 17 dagen naar Bangkok gaan. Wat een gave stad is dat.

Die 30 dagen visum vrij vond ik overigens altijd mooi. Want van mijn tijd daar herinner ik de Visum runs het best. Na de eerste zeer geslaagde visum run ging ik ook niet meer iedere 4 weken, maar iedere 2 weken. Bangkok was iedere dag actie, die stad is zo gaaf... het maakte helemaal niks uit dat je dan in het weekend weg ging. Bijvoorbeeld in Singapore, waar het heerlijk rustig is en je supergave clubs hebt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 30 november 2016 @ 13:49:25 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_166999012
2,5 week bangkok

damn

dan kan je daarna weer op vakantie want je bent helemaal gesloopt
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166999938
quote:
99s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zou minder bestemming aandoen in 17 dagen, het is toch allemaal ongeveer hetzelfde. Ik zou ongeveer een week in Bangkok blijven, dan kun je een aantal dagen naar bijv Khao Sok en dan zou ik daar in de buurt (Phuket, Ko Phi Phi) naar het strand gaan. Zodat je niet teveel reist. Maar eigenlijk zou ik zelf 17 dagen naar Bangkok gaan. Wat een gave stad is dat.

Die 30 dagen visum vrij vond ik overigens altijd mooi. Want van mijn tijd daar herinner ik de Visum runs het best. Na de eerste zeer geslaagde visum run ging ik ook niet meer iedere 4 weken, maar iedere 2 weken. Bangkok was iedere dag actie, die stad is zo gaaf... het maakte helemaal niks uit dat je dan in het weekend weg ging. Bijvoorbeeld in Singapore, waar het heerlijk rustig is en je supergave clubs hebt.
Moet idd niet al te druk met reizen worden.
Msschn is het dan een optie om bij aankomst op vliegveld in Bangkok direct een taxi naar Kanchanaburi te pakken. Vervolgens na een paar dagen met een taxi terug naar vliegveld in Bangkok en dan binnenlandse vlucht naar Surat Thani pakken en door naar bestemming in Khao Sok.
Na paar dagen in Khao Sok dan door naar Koh Tao en na aantal dagen weer terug naar Bangkok.
Hou me voor tips en adviezen voorak voor de manier van reizen graag aanbevolen!
pi_167000184
Bangkok is een prima stad om lang in te verblijven, als je 2 en een half week daar al lastig vind maak dan je borst maar nat voor andere aziatische steden, echter, als je niet zo lang in de omgeving hebt dan zou het zonde zijn om ook niet wat verder te kijken, Thailand heeft een hoop diversiteit te bieden.
pi_167000384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:35 schreef opreis het volgende:
Bangkok is een prima stad om lang in te verblijven, als je 2 en een half week daar al lastig vind maak dan je borst maar nat voor andere aziatische steden, echter, als je niet zo lang in de omgeving hebt dan zou het zonde zijn om ook niet wat verder te kijken, Thailand heeft een hoop diversiteit te bieden.
Zou best langer in Bangkok willen blijven, maar helaas maar 17 dagen beschikbaar om Thailand te ervaren...
pi_167000437
van de drie weken dat we in Thailand waren hebben we er denk ik 5 in Bangkok gezeten, en hoewel ik daar gave dingen heb gezien en meegemaakt, werd ik knettergek :D Zou dat een volgende keer beperken tot landen en opstijgen, en zsm ergens anders heen (oke misschien nog een dagje extra, maar ik vond het verder echt geen fijne stad... te druk, massaal, benauwd, etc etc.

Khao Sok daarentegen O+ wat een mooi gebied, daar zou ik best nog weleens terug willen. Heerlijk tot rust gekomen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  One tough cookie woensdag 30 november 2016 @ 14:55:20 #148
169210 liesje1979
pi_167000582
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:25 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Moet idd niet al te druk met reizen worden.
Msschn is het dan een optie om bij aankomst op vliegveld in Bangkok direct een taxi naar Kanchanaburi te pakken. Vervolgens na een paar dagen met een taxi terug naar vliegveld in Bangkok en dan binnenlandse vlucht naar Surat Thani pakken en door naar bestemming in Khao Sok.
Na paar dagen in Khao Sok dan door naar Koh Tao en na aantal dagen weer terug naar Bangkok.
Hou me voor tips en adviezen voorak voor de manier van reizen graag aanbevolen!
Volgens mij is het best haalbaar. 2 nachten Kanchanaburi, 1 nacht bkk vlucht Surat, 2 nachten Khao Sok, 5 nachten Koh Tao en dan heb je nog 5? nachten over? Die kan je dan ergens aanplakken.
  One tough cookie woensdag 30 november 2016 @ 14:56:04 #149
169210 liesje1979
pi_167000605
Ik zou iig niet 2,5 week in BKK blijven.
pi_167000819
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:25 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Moet idd niet al te druk met reizen worden.
Msschn is het dan een optie om bij aankomst op vliegveld in Bangkok direct een taxi naar Kanchanaburi te pakken. Vervolgens na een paar dagen met een taxi terug naar vliegveld in Bangkok en dan binnenlandse vlucht naar Surat Thani pakken en door naar bestemming in Khao Sok.
Zou dan wel een prive transfer van te voren boeken. Kan je ook de terugreis gelijk boeken vanuit Kanchanaburi. Standaardtaxi zal je vast wel willen meenemen voor 2000 baht of zo maar prive transfer is meestal meer comfort en zoveel extra ben je ook weer niet kwijt.

Laatste keer in Thailand bijna iedere keer prive transfers gebruikt, was het me zeker waard.
  woensdag 30 november 2016 @ 15:06:56 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167000823
Ik zou 2,5 week BKK doen, ik beveel het niet aan. Ik beveel wel aan om minder te reizen. De afstanden zijn niet mals en het gaat erop neerkomen dat je op de reisdagen vrijwel alleen reist en eet. Als je 17 dagen hebt en je gaat naar 5 plekken dan heb je 6 van 17 dagen reizen.

Dus als je veel plekken wil zien, doe het dan bij elkaar in de buurt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167001667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:48 schreef LuNaTiC het volgende:
van de drie weken dat we in Thailand waren hebben we er denk ik 5 in Bangkok gezeten, en hoewel ik daar gave dingen heb gezien en meegemaakt, werd ik knettergek :D Zou dat een volgende keer beperken tot landen en opstijgen, en zsm ergens anders heen (oke misschien nog een dagje extra, maar ik vond het verder echt geen fijne stad... te druk, massaal, benauwd, etc etc.

Khao Sok daarentegen O+ wat een mooi gebied, daar zou ik best nog weleens terug willen. Heerlijk tot rust gekomen.
Dat is wel fantastisch zeg, van de 3 weken in Thailand 5 in Bangkok. Hoe doe je dat?
pi_167001685
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_167001697
_O-
  woensdag 30 november 2016 @ 22:53:00 #155
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167013447
quote:
99s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zou minder bestemming aandoen in 17 dagen, het is toch allemaal ongeveer hetzelfde. Ik zou ongeveer een week in Bangkok blijven, dan kun je een aantal dagen naar bijv Khao Sok en dan zou ik daar in de buurt (Phuket, Ko Phi Phi) naar het strand gaan. Zodat je niet teveel reist. Maar eigenlijk zou ik zelf 17 dagen naar Bangkok gaan. Wat een gave stad is dat.

Die 30 dagen visum vrij vond ik overigens altijd mooi. Want van mijn tijd daar herinner ik de Visum runs het best. Na de eerste zeer geslaagde visum run ging ik ook niet meer iedere 4 weken, maar iedere 2 weken. Bangkok was iedere dag actie, die stad is zo gaaf... het maakte helemaal niks uit dat je dan in het weekend weg ging. Bijvoorbeeld in Singapore, waar het heerlijk rustig is en je supergave clubs hebt.
Wat vind je zo geweldig aan Bangkok dan? Ik vond het eigenlijk net zoals elke andere willekeurige grote Aziatische stad: compleet inwisselbaar en in een dag of drie heb ik het wel gezien daar. Als je één grote Aziatische stad hebt gezien, heb je ze allemaal gezien, of dat nu Bangkok, Kuala Lumpur of Jakarta is om maar eens wat te noemen...

Voor de lange afstanden zou ik trouwens uit oogpunt gemak een goedkope AirAsia vlucht pakken, als ze zeggen dat iets 12 uur met de bus is, tel dan namelijk maar rustig op 20 uur... Na die 20 uur in een bus gehobbeld te hebben en op drie plaatsen veel te lang hebben moeten wachten, weet je 1 ding zeker: op de terugweg pak je een vlucht.
Don't let my username fool you...
  donderdag 1 december 2016 @ 14:23:47 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167022709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat vind je zo geweldig aan Bangkok dan? Ik vond het eigenlijk net zoals elke andere willekeurige grote Aziatische stad: compleet inwisselbaar en in een dag of drie heb ik het wel gezien daar. Als je één grote Aziatische stad hebt gezien, heb je ze allemaal gezien, of dat nu Bangkok, Kuala Lumpur of Jakarta is om maar eens wat te noemen...

Voor de lange afstanden zou ik trouwens uit oogpunt gemak een goedkope AirAsia vlucht pakken, als ze zeggen dat iets 12 uur met de bus is, tel dan namelijk maar rustig op 20 uur... Na die 20 uur in een bus gehobbeld te hebben en op drie plaatsen veel te lang hebben moeten wachten, weet je 1 ding zeker: op de terugweg pak je een vlucht.
Ik ken niet alle steden die je opnoemt even goed. Bangkok is voor mij Turbo in het kwadraat in vergelijking met andere Aziatische steden die ik goed ken (Mumbai, Singapore, Shanghai, Beijing, Tokyo, Hong Kong). Ik kan je ook vertellen dat ik de verschillen tussen die steden erg groot vind.

Jakarta ben ik niet geweest, Kuala Lumpur alleen op Visum Run. Ik vind KL in vergelijking tot Bangkok klein, voelde me er minder veilig en vind het nachtleven onvergelijkbaar. Het is een beetje te schoon, saai en serieus. In Bangkok vond ik juist de nightmarkets, met kickboxen, de extremen (positief: skybars, negatief: sextoerisme) zo gaaf. Die stad is echt op steroïden, voor mij echt heel veelzijdig en extreem. Kuala Lumpur is zeker geen Singapore, maar in vergelijking tot Bangkok gaat het zeker die kant op. Wat er vervolgens mist is de klasse van Singapore en zelfs in classy Singapore kun je diehard Azie vinden. In KL vond ik dat niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 1 december 2016 @ 17:05:00 #157
286575 Roces18
Chef de party
pi_167025729
Er zijn natuurlijk aardig wat nachttreinen en nachtbussen die je kan pakken. Reizen terwijl je slaapt. Ook een binnenlandse vlucht bespaart reizen.

Alleen die trein kan ik echt afraden voor de gemiddelde Nederlander. ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 1 december 2016 @ 20:59:43 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167031689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 22:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat vind je zo geweldig aan Bangkok dan? Ik vond het eigenlijk net zoals elke andere willekeurige grote Aziatische stad: compleet inwisselbaar en in een dag of drie heb ik het wel gezien daar. Als je één grote Aziatische stad hebt gezien, heb je ze allemaal gezien, of dat nu Bangkok, Kuala Lumpur of Jakarta is om maar eens wat te noemen...

Voor de lange afstanden zou ik trouwens uit oogpunt gemak een goedkope AirAsia vlucht pakken, als ze zeggen dat iets 12 uur met de bus is, tel dan namelijk maar rustig op 20 uur... Na die 20 uur in een bus gehobbeld te hebben en op drie plaatsen veel te lang hebben moeten wachten, weet je 1 ding zeker: op de terugweg pak je een vlucht.
Niet overdrijven hé. Zonder pech onderweg duurt een busreis van 12 uur ook in Thailand gewoon 12 uur. Ik ken slechts een paar van die hele lange routes zoals Trat naar Mae Sot in een hyper moderne bus (ben zelf in Bangkok uitgestapt) en Bangkok naar Hat Yai, ingestapt in Hua Hin om 8 uur 's avonds en 's morgens om 6 uur in Hat Yai. Prima VIP bus met stoelen zo breed en geweldige recline zodat je best kon slapen. Het zijn lange reizen, maar backpackers sparen er weer een nacht dorm mee uit. De laatste tien jaar in die regio uitsluitend gevlogen, behoudens een tripje naar Koh Chang maar dan is 5 uur te overzien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 1 december 2016 @ 21:18:53 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167032492
quote:
99s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ken niet alle steden die je opnoemt even goed. Bangkok is voor mij Turbo in het kwadraat in vergelijking met andere Aziatische steden die ik goed ken (Mumbai, Singapore, Shanghai, Beijing, Tokyo, Hong Kong). Ik kan je ook vertellen dat ik de verschillen tussen die steden erg groot vind.

Jakarta ben ik niet geweest, Kuala Lumpur alleen op Visum Run. Ik vind KL in vergelijking tot Bangkok klein, voelde me er minder veilig en vind het nachtleven onvergelijkbaar. Het is een beetje te schoon, saai en serieus. In Bangkok vond ik juist de nightmarkets, met kickboxen, de extremen (positief: skybars, negatief: sextoerisme) zo gaaf. Die stad is echt op steroïden, voor mij echt heel veelzijdig en extreem. Kuala Lumpur is zeker geen Singapore, maar in vergelijking tot Bangkok gaat het zeker die kant op. Wat er vervolgens mist is de klasse van Singapore en zelfs in classy Singapore kun je diehard Azie vinden. In KL vond ik dat niet.
Vind je? Ik vind Bankok wel OK. Ben er ook regelmatig voor langere tijd maar om nu te zeggen dat het super is, nee. Singapore daarentegen heeft gewoon alles, alleen is het slapen daar zo godsgruwelijk duur voor een prive trip, dus zijn het voor mij slechts verlengde zakelijkse trips. Hong Kong in het juiste jaargetijde is perfect met het fantastische openbaar vervoer en het strand bij wijze van spreken in de stad. Grote steden in China blijf ik verre van want de enige waar ik wel eens kom is Shenzhen :r maar dat zal geen maatstaf zijn. Ik heb het gewoon niet op China en chinezen. Japan nog nooit geweest maar verder vind ik alle grotere aziatische steden, Saigon, Da Nang, Jakarta, KL echt maar zo zo.

Nog twee maanden en dan is het weer vier weken feest, net of je thuiskomt wanneer je op Suvarnabhumi land en de eerste tropische buitenlucht weer opsnuift.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167033038
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nog twee maanden en dan is het weer vier weken feest, net of je thuiskomt wanneer je op Suvarnabhumi land en de eerste tropische buitenlucht weer opsnuift.
grr ik wil ook weer..
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 1 december 2016 @ 22:18:37 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167034676
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

grr ik wil ook weer..
Kijk Patroon, hier is het in Bangkok altijd prima uit te houden

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167034793
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kijk Patroon, hier is het in Bangkok altijd prima uit te houden

[ afbeelding ]
Ik vind BKK een heerlijke stad. Hou van de hectiek.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 1 december 2016 @ 22:34:39 #163
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167035131
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind Bankok wel OK. Ben er ook regelmatig voor langere tijd maar om nu te zeggen dat het super is, nee. Singapore daarentegen heeft gewoon alles, alleen is het slapen daar zo godsgruwelijk duur voor een prive trip, dus zijn het voor mij slechts verlengde zakelijkse trips. Hong Kong in het juiste jaargetijde is perfect met het fantastische openbaar vervoer en het strand bij wijze van spreken in de stad. Grote steden in China blijf ik verre van want de enige waar ik wel eens kom is Shenzhen :r maar dat zal geen maatstaf zijn. Ik heb het gewoon niet op China en chinezen. Japan nog nooit geweest maar verder vind ik alle grotere aziatische steden, Saigon, Da Nang, Jakarta, KL echt maar zo zo.

Nog twee maanden en dan is het weer vier weken feest, net of je thuiskomt wanneer je op Suvarnabhumi land en de eerste tropische buitenlucht weer opsnuift.
Eens dat Singapore alles heeft en kosten zijn voor de regio hoog, maar niks waar ik me zorgen over hoefde te maken. Voor ik er de eerste keer kon werken ging ik er altijd op visum run vanuit Bangkok. Paar weekjes Marriott in BKK was gratis Marriott in SIN :-)

Stappen was wel wat duurder, maar jongens wat een clubs!!!! Toen ik dan in Singapore zelf werkte en er niet vanuit het ranzige hoogspanninggeladen Bangkok een weekendje ging relaxen vond ik het wat saaier en te weinig azie. Zoals ook Shanghai/Hong Kong voor mij geen Azië zijn, helemaal niks vind ik dat zelfs. Singapore heeft wel iets, het is wel bijzonder. Bij Bangkok moet je gewoon voor het in de taxi stappen al diep adem halen, voorbereiden op wat je nu weer gaat overkomen!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167039761
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe laat vertrek je?
Had de vlucht van half 6. Kon je reactie niet lezen. Bangkok was een overdonderende ervaring. Een hoop wtf momenten meegemaakt.

Nu in pattaya en daarbij vergeleken was bangkok minder krankzinnig. Overmorgen naar phuket en dan ga ik per boot mijn reis vervolgen. Alleen reizen is chill. En alleen zijn is een keuze. Contact hier heb je snel gemaakt. Ik voel me hier ook heel erg veilig, maar word niet overmoedig. Vind het hier veiliger dan in Europa eigenlijk.

had dit veel, veel eerder moeten doen. Dit is Genieten. Ja. Met een hoofdletter G.
pi_167044702
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Had de vlucht van half 6. Kon je reactie niet lezen. Bangkok was een overdonderende ervaring. Een hoop wtf momenten meegemaakt.

Nu in pattaya en daarbij vergeleken was bangkok minder krankzinnig. Overmorgen naar phuket en dan ga ik per boot mijn reis vervolgen. Alleen reizen is chill. En alleen zijn is een keuze. Contact hier heb je snel gemaakt. Ik voel me hier ook heel erg veilig, maar word niet overmoedig. Vind het hier veiliger dan in Europa eigenlijk.

had dit veel, veel eerder moeten doen. Dit is Genieten. Ja. Met een hoofdletter G.
Cool dat je eerste ervaringen al zo goed zijn bevallen :D
pi_167056484
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Had de vlucht van half 6. Kon je reactie niet lezen. Bangkok was een overdonderende ervaring. Een hoop wtf momenten meegemaakt.

Nu in pattaya en daarbij vergeleken was bangkok minder krankzinnig. Overmorgen naar phuket en dan ga ik per boot mijn reis vervolgen. Alleen reizen is chill. En alleen zijn is een keuze. Contact hier heb je snel gemaakt. Ik voel me hier ook heel erg veilig, maar word niet overmoedig. Vind het hier veiliger dan in Europa eigenlijk.

had dit veel, veel eerder moeten doen. Dit is Genieten. Ja. Met een hoofdletter G.
Wilde verhalen?!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_167088183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Cool dat je eerste ervaringen al zo goed zijn bevallen :D
De tweede ervaringen zijn wat minder. 1 dag verloren door ziekte. Tropische virussen zijn heftig. Of een bacterie.

Ripcity: (dubbelquoten lastig op mobiel) heb leuke dagen gehad. Maar me wel beperkt tot de tenten waar hele goede live muziek was. Geen gogo bars of dat soort dingetjes. Maar wel meer "wilde" dingen meegemaakt dan een standaard Turkije-vakantie.
  One tough cookie zondag 4 december 2016 @ 02:02:58 #168
169210 liesje1979
pi_167088210
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 01:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De tweede ervaringen zijn wat minder. 1 dag verloren door ziekte. Tropische virussen zijn heftig. Of een bacterie.

Ripcity: (dubbelquoten lastig op mobiel) heb leuke dagen gehad. Maar me wel beperkt tot de tenten waar hele goede live muziek was. Geen gogo bars of dat soort dingetjes. Maar wel meer "wilde" dingen meegemaakt dan een standaard Turkije-vakantie.
Ah jeetje, balen. Nu wel weer opgeknapt?
pi_167088552
quote:
11s.gif Op zondag 4 december 2016 02:02 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ah jeetje, balen. Nu wel weer opgeknapt?
Voel me redelijk fit weer, dank je ^O^ gisteren een massage gedaan en de masseuse zei: you have very hot body. En dat bedoelde ze letterlijk _O- toen maar een thermometer gekocht en inderdaad: 39 graden.

Maar een dagje alleen maar water en een slaapmarathon en het gaat weer goed. Gelukkig maar, want vandaag is de reisdag naar phuket. Had een aardige schadepost opgeleverd als het niet gelukt was :P
  zondag 4 december 2016 @ 22:31:01 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167106933
Net terug gekomen uit Thailand _O_

Was een briljante trip. Eerst 5 dagen doorgebracht op Railay. Een erg mooie omgeving, alleen was het alleen bereikbaar per boot en was er verder niet ontzettend veel te doen. Dus wat dagtripjes naar Ao Nang gemaakt en een boottripje langs de eilanden in de omgeving (waarvan de boot het op een gegeven moment begaf op het verste punt en we teruggesleept moesten worden met een longtail boot, duurde nog eens 3 uur :') ).

Vervolgens terug gegaan naar Bangkok en daar nog 3 dagen gebleven. Beetje langs wat toeristische plekken geweest, Wat Pho, Wat Arun, The Grand Place (was helaas wel dicht, vanwege de koning) en Golden Mount. Was allemaal zeker de moeite waard. Wilde eigenlijk ook nog naar een floating market gaan, maar daar kwam iets anders tussen. Volgende keer ga ik dat zeker doen, maar wel iets beter plannen.
Eten was ook geniaal. _O_ Barbecue op straat :9 Ik merkte wel hoe schimmiger de plek, hoe beter het eten is.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 4 december 2016 @ 22:34:16 #171
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167107016
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 22:31 schreef Juicyhil het volgende:
Net terug gekomen uit Thailand _O_

Was een briljante trip. Eerst 5 dagen doorgebracht op Railay. Een erg mooie omgeving, alleen was het alleen bereikbaar per boot en was er verder niet ontzettend veel te doen. Dus wat dagtripjes naar Ao Nang gemaakt en een boottripje langs de eilanden in de omgeving (waarvan de boot het op een gegeven moment begaf op het verste punt en we teruggesleept moesten worden met een longtail boot, duurde nog eens 3 uur :') ).

Vervolgens terug gegaan naar Bangkok en daar nog 3 dagen gebleven. Beetje langs wat toeristische plekken geweest, Wat Pho, Wat Arun, The Grand Place (was helaas wel dicht, vanwege de koning) en Golden Mount. Was allemaal zeker de moeite waard. Wilde eigenlijk ook nog naar een floating market gaan, maar daar kwam iets anders tussen. Volgende keer ga ik dat zeker doen, maar wel iets beter plannen.
Eten was ook geniaal. _O_ Barbecue op straat :9 Ik merkte wel hoe schimmiger de plek, hoe beter het eten is.
Juicy O+
With the stars as her umbrella
  zondag 4 december 2016 @ 22:36:37 #172
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167107076
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 22:34 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Juicy O+
Mijn favoriete stalker *;
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 4 december 2016 @ 22:36:58 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167107091
Ik heb trouwens nu ook een Thaise vriendin _O-
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 4 december 2016 @ 22:39:11 #174
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167107161
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 22:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb trouwens nu ook een Thaise vriendin _O-
En zo kwam aan het stalken een einde :{w

Maarre leuk!
With the stars as her umbrella
pi_167107201
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 22:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb trouwens nu ook een Thaise vriendin _O-
In Thailand?
Quanta costa?
Make my day!
  zondag 4 december 2016 @ 22:43:26 #176
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167107293
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2016 22:39 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

En zo kwam aan het stalken een einde :{w
Je hebt jaren de tijd gehad :'(
quote:
Maarre leuk!
In Railay stond ze achter de bar waar ik iedere avond kwam. Uiteindelijk was ze nog gisteren nog op het vliegtuig naar Bangkok gestapt en gebleven totdat ik terug naar London vloog.
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 22:40 schreef agter het volgende:

[..]

In Thailand?
Quanta costa?
Waarschijnlijk wat vliegtickets en vakantiedagen gok ik zo :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 5 december 2016 @ 17:38:03 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167122872
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 22:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb trouwens nu ook een Thaise vriendin _O-
Prima toch. Tegen de tijd dat ze over de dowry of de sin sot begint moet je uit gaan kijken. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 december 2016 @ 18:39:31 #178
286575 Roces18
Chef de party
pi_167124130
na mijn avonturen in thailand ben ik echt totaal niet meer geinteresseerd in aziaten (niet dat ik dat ooit speciaal was) bah ik moet er ook niet meer aan denken.....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_167125647
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:39 schreef Roces18 het volgende:
na mijn avonturen in thailand ben ik echt totaal niet meer geinteresseerd in aziaten (niet dat ik dat ooit speciaal was) bah ik moet er ook niet meer aan denken.....
Wat dan? Vroeg ze elke ochtend om je creditcard? :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 5 december 2016 @ 19:42:56 #180
286575 Roces18
Chef de party
pi_167125704
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:41 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wat dan? Vroeg ze elke ochtend om je creditcard? :P
nee, en ik kan het niet oprakelen dan moet ik overgeven.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 5 december 2016 @ 19:45:29 #181
40566 Ericr
Livewrong
pi_167125793
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:42 schreef Roces18 het volgende:

[..]

nee, en ik kan het niet oprakelen dan moet ik overgeven.
Grote handen zijn meestal wel een weggever dat er een piemel aan zit
  maandag 5 december 2016 @ 19:46:25 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_167125831
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

Grote handen zijn meestal wel een weggever dat er een piemel aan zit
Ahaha nee, dat was hem niet. Wel iets wat ik daar geleerd heb ja. Handen verraden de boel. Zijn gewoon allemaal vieze wijven waar je zelf wel achter komt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_167125848
Ach ja
  maandag 5 december 2016 @ 19:52:51 #184
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167126060
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

Grote handen zijn meestal wel een weggever dat er een piemel aan zit
Ik kon op straat de ladyboys er best makkelijk tussen uit pikken. Nee, ik weet heel zeker dat ze dat niet is.

Alleen is ze wel wat jonger dan mij was ik vandaag achter gekomen. Nooit om haar leeftijd gevraagd, schatte haar op 22, misschien 23. Ze is dus 19 en ik 26. Dat zet me wel aan het twijfelen, weet niet of dat gepast is. Ze wist mijn leeftijd overigens ook niet.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 5 december 2016 @ 20:26:02 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167127293
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ahaha nee, dat was hem niet. Wel iets wat ik daar geleerd heb ja. Handen verraden de boel. Zijn gewoon allemaal vieze wijven waar je zelf wel achter komt.
Je moet ook niet naar zo'n ping pong show in Patpong of naar The Windmill a-go-go willen. Of was je toevallig in Alcazar verzeilt geraakt en had je het niet door?

Je moet maar zo denken, in iedere grote stad, waar ook ter wereld, kun je genoeg ranzigs tegen komen. Maar jezelf een beetje inlezen helpt vaak wel om ook nog te weten te komen waar je niet moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 05-12-2016 21:25:36 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 december 2016 @ 20:27:45 #186
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167127373
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:52 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik kon op straat de ladyboys er best makkelijk tussen uit pikken. Nee, ik weet heel zeker dat ze dat niet is.

Alleen is ze wel wat jonger dan mij was ik vandaag achter gekomen. Nooit om haar leeftijd gevraagd, schatte haar op 22, misschien 23. Ze is dus 19 en ik 26. Dat zet me wel aan het twijfelen, weet niet of dat gepast is. Ze wist mijn leeftijd overigens ook niet.
Twee jaartjes wachten en het voldoet aan de norm van minimaal de helft van je eigen leeftijd plus zeven jaar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167127643
Je bent toch niet naar Thailand gekomen voor alleen de meisjes? :') Zou me eerder druk maken om een SOA
  maandag 5 december 2016 @ 20:35:00 #188
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167127678
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Twee jaartjes wachten en het voldoet aan de norm van minimaal de helft van je eigen leeftijd plus zeven jaar.
Meh, in dat geval valt het mee.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 5 december 2016 @ 20:37:22 #189
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_167127770
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:34 schreef 0906 het volgende:
Je bent toch niet naar Thailand gekomen voor alleen de meisjes? :')
Ben ik ook niet voor gekomen, maar liep daar bij toeval tegenaan. Was wel een aangename bijkomstigheid
quote:
Zou me eerder druk maken om een SOA
Nee, dat zal niet.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_167128215
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 20:37 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ben ik ook niet voor gekomen, maar liep daar bij toeval tegenaan. Was wel een aangename bijkomstigheid

[..]

Nee, dat zal niet.
Zag laatst nog een kaartje voorbij komen dat Thailand de hoogste HIV geïnfecteerden heeft van heel de regio. Dat krijg je nou van al die toestanden daar met prostituees en dergelijke.
pi_167128805
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Zag laatst nog een kaartje voorbij komen dat Thailand de hoogste HIV geïnfecteerden heeft van heel de regio. Dat krijg je nou van al die toestanden daar met prostituees en dergelijke.
Ze zijn daar in elk geval positiever dan jij.
pi_167130151
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Zag laatst nog een kaartje voorbij komen dat Thailand de hoogste HIV geïnfecteerden heeft van heel de regio. Dat krijg je nou van al die toestanden daar met prostituees en dergelijke.
Komt omdat veel jongens te snel een reis naar dat soort landen boeken om hun maagdelijkheid te verliezen.
pi_167133696
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 21:38 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Komt omdat veel jongens te snel een reis naar dat soort landen boeken om hun maagdelijkheid te verliezen.
Ja maar dat was helemaal mijn intentie niet, wou gewoon een rondreis zoals er zoveel mensen doen. Dat is hetzelfde als mensen Amsterdam kennen van de Wallen terwijl Nederland zoveel meer te bieden heeft.
pi_167138688
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:48 schreef 0906 het volgende:

[..]

Zag laatst nog een kaartje voorbij komen dat Thailand de hoogste HIV geïnfecteerden heeft van heel de regio. Dat krijg je nou van al die toestanden daar met prostituees en dergelijke.
Het HIV virus laat zich tegenhouden door het gebruik van condooms, behalve bij Thaise prostituees.

Afijn, even een zinnige vraag voor de andere mensen: ben even goed aan het surfen naar aanleiding van wat verontruste appjes uit het glibberige Nederland, maar kan geen goed antwoord vinden. Is er zicht op of het noodweer in Thailand zich de komende dagen richting Phuket / koh Lipe gaat verplaatsen? Had morgen de transfer per boot gepland, maar het moet wel verantwoord en veilig blijven natuurlijk.
pi_167138750
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het HIV virus laat zich tegenhouden door het gebruik van condooms, behalve bij Thaise prostituees.

Afijn, even een zinnige vraag voor de andere mensen: ben even goed aan het surfen naar aanleiding van wat verontruste appjes uit het glibberige Nederland, maar kan geen goed antwoord vinden. Is er zicht op of het noodweer in Thailand zich de komende dagen richting Phuket / koh Lipe gaat verplaatsen? Had morgen de transfer per boot gepland, maar het moet wel verantwoord en veilig blijven natuurlijk.
Ik lees net dat Samui, phangan tot rampgebied zijn verklaard. :{ 14 doden door de regenval.

In de backpackers groepen lees ik verschillende reacties over de verwachte regenval. Heb je nog een andere optie dan Koh Lipe en Phuket?

Voor Koh Lipe zou ik de speedboat trouwens afraden :P


https://www.hieristhailand.nl/koh-phangnan-koh-samui-rampgebied/
pi_167139670
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik lees net dat Samui, phangan tot rampgebied zijn verklaard. :{ 14 doden door de regenval.

In de backpackers groepen lees ik verschillende reacties over de verwachte regenval. Heb je nog een andere optie dan Koh Lipe en Phuket?

Voor Koh Lipe zou ik de speedboat trouwens afraden :P


https://www.hieristhailand.nl/koh-phangnan-koh-samui-rampgebied/
Nou, zit nu op Phuket, als lipe niet slim is, zal ik moeten gaan zoeken naar opties. Maar wil geen situatie hebben dat ik straks op een eiland zit waar ik niet meer af kan, of de terugreis van het eiland gevaarlijk is. Geloof dat het tweede gedeelte van de transfer wel per speedboat is... Ga ik veranderen in een milkshake? :D
pi_167139935
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, zit nu op Phuket, als lipe niet slim is, zal ik moeten gaan zoeken naar opties. Maar wil geen situatie hebben dat ik straks op een eiland zit waar ik niet meer af kan, of de terugreis van het eiland gevaarlijk is. Geloof dat het tweede gedeelte van de transfer wel per speedboat is... Ga ik veranderen in een milkshake? :D
Hmm ja ik heb dat hele stuk met speedboat gedaan maar ze hadden hem zo volgepropt dat er een groot gedeelte moest staan en duurt toch wel ruim 2 uur geloof ik. En je slaat dan de hele tijd op de het water dus :p Terugweg een ferry genomen.

Ja als het weer het toelaat zou ik zeker naar Lipe gaan. Dacht gelezen te hebben dat na vandaag de regen stopt.
pi_167143952
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het HIV virus laat zich tegenhouden door het gebruik van condooms, behalve bij Thaise prostituees.
Het zijn gewoon feiten hoor. Blijft opmerkelijk.
pi_167182344
Hier in het diepe zuiden is de ergste regen alweer een paar dagen voorbij. Op een paar ondergelopen weilanden na, of een paar diepe plassen water direct na een zware regenbui, zijn hier in de stad en omgeving geen overstromingen geweest. Geloof ook niet dat er hier doden zijn gevallen. Koh Samui is hier zo'n 600 km vandaan.
pi_167236867
Ik heb een vraag ivm visum toestanden.
Ik heb 29 dagen tussen mijn heen ticket en retour ticket Bangkok. Heb dus geen visum nodig.
Maar hoe zit het met de regels als ik tijdens die 4 weken ook even naar Maleisië ga? Verlies ik mijn dagen, start ik terug vanaf 0 als ik Thailand binnenkom? Ik weet dat je maar 15 dagen mag blijven als je via het land de grens oversteekt, maar vroeg me af hoe het zat als je daar tijdens je 30 dagen heen en retour ticket ook een week (of iets in die buurt) in een ander buurland zou zitten.
  zaterdag 10 december 2016 @ 20:07:44 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167239913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:38 schreef Belgosome het volgende:
Ik heb een vraag ivm visum toestanden.
Ik heb 29 dagen tussen mijn heen ticket en retour ticket Bangkok. Heb dus geen visum nodig.
Maar hoe zit het met de regels als ik tijdens die 4 weken ook even naar Maleisië ga? Verlies ik mijn dagen, start ik terug vanaf 0 als ik Thailand binnenkom? Ik weet dat je maar 15 dagen mag blijven als je via het land de grens oversteekt, maar vroeg me af hoe het zat als je daar tijdens je 30 dagen heen en retour ticket ook een week (of iets in die buurt) in een ander buurland zou zitten.
Simpel: zodra je het land verlaat, krijg je een uitreisstempel en is je visa exempt vervallen. Bij binnenkomst gaat de teller opnieuw lopen voor 15 of 30 dagen. Remedie: na dag 14 van je reis Thailand voor de 2e x binnenkomen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167318030
Nog 2 dagen en dan terug naar nederland. Van het land waar iedereen glimlacht naar het land waar iedereen boos is. Of bijna iedereen. Daarom besloten dat ik in januari terug ga. Even kerst en oud en nieuw vieren met vrienden en familie en daarna de dagen aftellen tot ik weer mag. De keuze tussen leven als een grijze muis in een koud Nederland, of als een koning in het warme Thailand is eigenlijk best een gemakkelijke keuze :)
pi_167318260
Achja, ik zou zeggen, count your blessings ;) Ik ben blij dat ik in Nederland kan wonen, ondanks dat het gras bij de buren soms groener is/lijkt ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:28:24 #204
69994 seto
-|||--------|||-
pi_167318607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:55 schreef Toefjes het volgende:
Nog 2 dagen en dan terug naar nederland. Van het land waar iedereen glimlacht naar het land waar iedereen boos is. Of bijna iedereen. Daarom besloten dat ik in januari terug ga. Even kerst en oud en nieuw vieren met vrienden en familie en daarna de dagen aftellen tot ik weer mag. De keuze tussen leven als een grijze muis in een koud Nederland, of als een koning in het warme Thailand is eigenlijk best een gemakkelijke keuze :)
:')
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_167318923
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:10 schreef LuNaTiC het volgende:
Achja, ik zou zeggen, count your blessings ;) Ik ben blij dat ik in Nederland kan wonen, ondanks dat het gras bij de buren soms groener is/lijkt ;)
Klopt, structureel hier wonen is geen optie. Maar heb vooral moeite met de kou en korte dagen in Nederland die bij de winter horen. Daarom deze winter nog een keer, en dan is de lente weer een stuk dichterbij. In de zomer lekker doorwerken , genieten van het festivalseizoen, en wat overblijft opzij zetten voor de winter volgend jaar :P
pi_167319066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:55 schreef Toefjes het volgende:
Nog 2 dagen en dan terug naar nederland. Van het land waar iedereen glimlacht naar het land waar iedereen boos is. Of bijna iedereen. Daarom besloten dat ik in januari terug ga. Even kerst en oud en nieuw vieren met vrienden en familie en daarna de dagen aftellen tot ik weer mag. De keuze tussen leven als een grijze muis in een koud Nederland, of als een koning in het warme Thailand is eigenlijk best een gemakkelijke keuze :)
Vet :D

Welke plekken vond je tot nu toe het leukst?
pi_167320169
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt, structureel hier wonen is geen optie. Maar heb vooral moeite met de kou en korte dagen in Nederland die bij de winter horen. Daarom deze winter nog een keer, en dan is de lente weer een stuk dichterbij. In de zomer lekker doorwerken , genieten van het festivalseizoen, en wat overblijft opzij zetten voor de winter volgend jaar :P
Een leven waarbij ik jaarlijks kan overwinteren in Thailand lijkt mij ook prima.. Hoop dit nog steeds ooit voor elkaar te krijgen.
  woensdag 14 december 2016 @ 17:42:38 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_167325176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:07 schreef Wildekamp het volgende:

[..]

Een leven waarbij ik jaarlijks kan overwinteren in Thailand lijkt mij ook prima.. Hoop dit nog steeds ooit voor elkaar te krijgen.
Is niet zo moeilijk denk ik hoor. Zoek een baan wat seizoenswerk is of iets van 8 maanden werken 4 maanden vrij. Moet je wel 8 maanden lange dagen maken maar kan je wel 4 maanden naar thailand.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_167328785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vet :D

Welke plekken vond je tot nu toe het leukst?
Lipe was leuk, Khao sok prachtig; Phuket vond ik tegenvallen. Straatjes met overal mensen die je naar binnen willen trekken. Die massage vrouwen trekken gewoon aan je :r de straten in Phuket vond ik zo benauwend, eettentjes links en rechts van je. De geur van dood vlees, die zich vermengt met 40 graden en uitlaatgassen... Wel de plek met leuke herinneringen. Dat dan weer wel.

Maar Pattaya heeft mn hart gestolen. Op Walking street, de eerste bar aan je linkerhand: The Stones bar. Daar was elke avond een liveband. Als een blok gevallen voor de zangeres. Kansloze missie, maar juist de onbereikbare vrouw in een plek als Pattaya is des te magischer. Ze vroeg me om mn facebook account, maar heb geen facebook. Wilde haar nog naar haar fok! account vragen maar dat leek me niet logisch. Hebben maar afgesproken dat we elkaar volgende maand weer zien.

Ben wel blij dat ik het avontuur aangegaan ben. Alleen de hort op. Uit mn comfort zone. Aan iedereen die twijfelt kan ik aanbevelen: doen ^O^
pi_167337313
@Toefjes: Wees voorzichtig met de vrouwen in Pattaya. Voor je het weet zit je op het vliegtuig naar Buriram, Udon Thani of een andere Isaan-stad, op weg naar een of ander dorp om grond te kopen voor jullie toekomstige huis, dat na het stuklopen van de relatie probleemloos overgaat naar haar en d'r familie. Weg centen. ;)
pi_167338891
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 02:09 schreef JohanHakkelaar het volgende:
@Toefjes: Wees voorzichtig met de vrouwen in Pattaya. Voor je het weet zit je op het vliegtuig naar Buriram, Udon Thani of een andere Isaan-stad, op weg naar een of ander dorp om grond te kopen voor jullie toekomstige huis, dat na het stuklopen van de relatie probleemloos overgaat naar haar en d'r familie. Weg centen. ;)
Waarom moet ik nu meteen aan een collega van mij denken :') Die heeft ook een Thaise vriendin, maar inmiddels hebben ze wel een kind samen. Maar inderdaad ook met een stuk grond en een huisje daar ergens in the fucking middle of nowhere.
Don't let my username fool you...
pi_167339449
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Lipe was leuk, Khao sok prachtig; Phuket vond ik tegenvallen. Straatjes met overal mensen die je naar binnen willen trekken. Die massage vrouwen trekken gewoon aan je :r de straten in Phuket vond ik zo benauwend, eettentjes links en rechts van je. De geur van dood vlees, die zich vermengt met 40 graden en uitlaatgassen... Wel de plek met leuke herinneringen. Dat dan weer wel.

Maar Pattaya heeft mn hart gestolen. Op Walking street, de eerste bar aan je linkerhand: The Stones bar. Daar was elke avond een liveband. Als een blok gevallen voor de zangeres. Kansloze missie, maar juist de onbereikbare vrouw in een plek als Pattaya is des te magischer. Ze vroeg me om mn facebook account, maar heb geen facebook. Wilde haar nog naar haar fok! account vragen maar dat leek me niet logisch. Hebben maar afgesproken dat we elkaar volgende maand weer zien.

Ben wel blij dat ik het avontuur aangegaan ben. Alleen de hort op. Uit mn comfort zone. Aan iedereen die twijfelt kan ik aanbevelen: doen ^O^
Oh god. Nu al verliefd _O-
pi_167339628
Ik had vooraf gelezen dat Thai gek zijn op kinderen. We zijn nu met onze 1 jarige dochter in Thailand en ze lijkt wel een attractie :') :D
pi_167341743
Ben trouwens niet in Pattaya geweest maar dacht dat een beetje de meeste ordinaire hoerige plek was van Thailand? :P Phuket vond ik niks, zat daar bij dat Pattong beach dacht ik. Met die gare walking streets met Dancing bars. Ook geschrokken van de prijzen daar.
pi_167362929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben trouwens niet in Pattaya geweest maar dacht dat een beetje de meeste ordinaire hoerige plek was van Thailand? :P Phuket vond ik niks, zat daar bij dat Pattong beach dacht ik. Met die gare walking streets met Dancing bars. Ook geschrokken van de prijzen daar.
Ik had het geluk dat ik die stones bar trof. Met dat prima bandje. Er zijn wel veel hoeren ja. Ik ben savonds een keer over de boulevard gelopen en om wat te doen te hebben ben ik maar tippelhoeren gaan tellen. Toen ik op de helft was stond de teller op 307 hoeren. Dus er zouden er over de hele boulevard 600 a 700 moeten staan.

In het begin denk je: wtf, maar na een paar dagen merkte ik ze amper op. Heb me prima vermaakt in de stones bar. Niet alleen met de zangeres maar ook met het personeel en elke avond kwamen er wel leuke mensen.

Patong Beach was minder inderdaad. Bangla Road een pestbende. Heel veel Russen, en een boulevard om rustig over te kunnen wandelen was er niet.
pi_167362974
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh god. Nu al verliefd _O-
Waarom moet je daar zo hard om lachen? :N gebeurt me wel vaker op vakantie hoor :p
pi_167363165
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 02:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik had het geluk dat ik die stones bar trof. Met dat prima bandje. Er zijn wel veel hoeren ja. Ik ben savonds een keer over de boulevard gelopen en om wat te doen te hebben ben ik maar tippelhoeren gaan tellen. Toen ik op de helft was stond de teller op 307 hoeren. Dus er zouden er over de hele boulevard 600 a 700 moeten staan.

In het begin denk je: wtf, maar na een paar dagen merkte ik ze amper op. Heb me prima vermaakt in de stones bar. Niet alleen met de zangeres maar ook met het personeel en elke avond kwamen er wel leuke mensen.

Patong Beach was minder inderdaad. Bangla Road een pestbende. Heel veel Russen, en een boulevard om rustig over te kunnen wandelen was er niet.
Je hebt het wel tot in detail bijgehouden he? ;)
Geen freelancer meegenomen naar je hotelkamer? Is geen enkel probleem in de meeste hotels hoor. Heel girl friendly. Men weet dat toeristen daarvoor naar Pattaya komen.

En Patong is idd een teringzooi. Kreeg een keer een uitbrander van een of andere Indiër omdat ik te lang om de menukaart buiten zijn restaurant bleef kijken en geen gebakken rijst met kip voor 300 baht wilde kopen.
pi_167388770
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 06:37 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Je hebt het wel tot in detail bijgehouden he? ;)
Geen freelancer meegenomen naar je hotelkamer? Is geen enkel probleem in de meeste hotels hoor. Heel girl friendly. Men weet dat toeristen daarvoor naar Pattaya komen.

En Patong is idd een teringzooi. Kreeg een keer een uitbrander van een of andere Indiër omdat ik te lang om de menukaart buiten zijn restaurant bleef kijken en geen gebakken rijst met kip voor 300 baht wilde kopen.
Patong was de tegenvaller, en achteraf is dat mijn eigen schuld geweest. Ik had me iets meer moeten verdiepen. Heb nota bene een VR bril liggen hier, waar ik in detail alles had kunnen bekijken alsof ik er zelf loop. Of gewoon via streetview natuurlijk.

Maar geen freelancer meegenomen, dat is mij een stapje te ver. Maar kon wel genieten van het aanschouwen van heel het spel. Gewoon gaan zitten met een flesje cola, een pakje sigaretten en kijken. Oude baasjes die gaan onderhandelen. Soms komen ze er niet uit, en zo ja lopen ze dolverliefd hand in hand weg. Vind ik mooi. Maar voor mezelf: je weet niet wat het voor types zijn. Of het wel vrouwen zijn. En wat ze uitspoken als je ligt te slapen. Te riskant.

Ook de bars zitten vol freelancers trouwens. Dacht een keertje een leuke aan de haak geslagen te hebben. Gingen we aan het eind van de avond weg, zei ze toen we wegliepen: "1500 bath" _O- Toen ben ik nog maar een biertje gaan drinken.

Het laatste hotel in Bangkok was trouwens wel fenomenaal. Mijn uitzicht vanuit het balkon van de hotelkamer:

pi_167411519
Dit was je eerste vakantie in Thailand en je gaat volgende maand meteen weer? Je hebt de smaak te pakken zou ik denken.;)

Tip: bezoek ook andere delen van het land. Vooral het uiterste noorden en zuiden zijn mooie regio's. En Isaan, het noordoosten, heeft ook zijn liefhebbers.
  zondag 18 december 2016 @ 11:33:47 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167413498
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 08:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Patong was de tegenvaller, en achteraf is dat mijn eigen schuld geweest. Ik had me iets meer moeten verdiepen.

Maar geen freelancer meegenomen, dat is mij een stapje te ver. Maar kon er wel van genieten

Ook de bars zitten vol freelancers trouwens. Dacht een keertje een leuke aan de haak geslagen te hebben. Gingen we aan het eind van de avond weg, zei ze toen we wegliepen: "1500 bath" _O- Toen ben ik nog maar een biertje gaan drinken.

Het laatste hotel in Bangkok was trouwens wel fenomenaal. Mijn uitzicht vanuit het balkon van de hotelkamer:

[ afbeelding ]
Fixed.....

Maar wat is nou het verschil tussen in NL een paar dure drankjes voor een Breezer sletje kopen of hetzelfde bedrag cash investeren in leuke Thaise die ook de eindjes aan elkaar probeert te knopen en daardoor wellicht aan het eind van de maand een keer wat probeert bij te verdienen? ;)

In Thailand zijn normen en waarden nu eenmaal een beetje anders dan in NL.

Patong is inderdaad niet de beste plek in Phuket. Volgende x je blik eens op Karon of Kata Beach richten. Genoeg vertier, goede restaurants, weinig Russen, leuke bars en niet zo Direct Into Your Face. Kun je ook gewoon met vrouw of vriendin op stap gaan en daarnaast veel betere stranden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167416953
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 11:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Fixed.....

Maar wat is nou het verschil tussen in NL een paar dure drankjes voor een Breezer sletje kopen of hetzelfde bedrag cash investeren in leuke Thaise die ook de eindjes aan elkaar probeert te knopen en daardoor wellicht aan het eind van de maand een keer wat probeert bij te verdienen? ;)

In Thailand zijn normen en waarden nu eenmaal een beetje anders dan in NL.

Patong is inderdaad niet de beste plek in Phuket. Volgende x je blik eens op Karon of Kata Beach richten. Genoeg vertier, goede restaurants, weinig Russen, leuke bars en niet zo Direct Into Your Face. Kun je ook gewoon met vrouw of vriendin op stap gaan en daarnaast veel betere stranden.
Bestaan Breezer sletjes nog joh? :D Stappen in NL doe ik al een paar jaar op minimale basis, ga liever de leukere feesten af. En daar zijn vooral water sletjes. Maar dat terzijde. In principe heb je gelijk. Dates lopen al snel richting de 35 a 40 euro, en vaak loopt het uit op niks. Weggegooid geld. Maar betalen voor een vakantieliefje voor een avond is al geen opwindende gedachte om mee te beginnen. Misschien maar een spoedcursusje inburgeren in Thailand aanvragen :P

Over de Russen trouwens niet heel veel te klagen hoor. Met behulp van translate zelfs nog wat summiere gesprekjes met ze gevoerd. Had op zich geen moeite met ze, en de vrouwen die steevast bij een kerel hoorden waren plaatjes om te zien.

Viel me wel op dat ik amper Nederlanders tegengekomen ben trouwens. Wat eigenlijk best wel chill was. Ben nog wel bij Bo's Beachbar geweest, in de hoop Europacup voetbal te kunnen kijken. Ik was de enige, en de eigenaar was diep bedroefd over het feit dat Nederlanders de weg naar Phuket niet meer weten te vinden. De luiken gingen dicht op het moment dat het voetbal begon, en ik vermoed snel definitief.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 04:35 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Dit was je eerste vakantie in Thailand en je gaat volgende maand meteen weer? Je hebt de smaak te pakken zou ik denken.;)

Tip: bezoek ook andere delen van het land. Vooral het uiterste noorden en zuiden zijn mooie regio's. En Isaan, het noordoosten, heeft ook zijn liefhebbers.
Ga me eens verdiepen in de materie. ik ga nog niet gelijk boeken. Wacht nog eventjes een weekje. Eerst alles laten bezinken. En er lag nog een flinke rekening op me te wachten van een wortelkanaalbehandeling, dus ook financieel even puzzelen of het verantwoord is. Maar de smaak inderdaad wel te pakken. Zelden me ergens zo op mijn gemak en chill gevoeld als de afgelopen weken.
  zondag 18 december 2016 @ 16:37:14 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_167419756
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:46 schreef Toefjes het volgende:
En er lag nog een flinke rekening op me te wachten van een wortelkanaalbehandeling......
Kijk, als je dat nou in Thailand had laten doen, had je met de rest nog een paar weken vakantie kunnen houden....
pi_167426963
quote:
12s.gif Op zondag 18 december 2016 16:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Kijk, als je dat nou in Thailand had laten doen, had je met de rest nog een paar weken vakantie kunnen houden....
Er was weinig keuze, 2 weken voor de vakantie kreeg ik van het één op et andere moment kiespijn, en die was niet meer te onderdrukken met ibuproven. Ben blij dat het hier nog gebeurde. De tandarts waarschijnlijk ook. Die kan nu zelf naar Thailand.
pi_167427008
Kunnen die verhalen van Toefjes over ladyboys scoren niet op hookers.nl?
pi_167427079
quote:
13s.gif Op zondag 18 december 2016 19:59 schreef MCH het volgende:
Kunnen die verhalen van Toefjes over ladyboys scoren niet op hookers.nl?
Als iemand een accountje aan wil maken en van kopiëren en plakken houdt zou dat vast kunnen ja.
pi_167427101
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als iemand een accountje aan wil maken en van kopiëren en plakken houdt zou dat vast kunnen ja.
Want daar ben je al verbannen?
pi_167427332
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 20:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Want daar ben je al verbannen?
Misschien kan de opmerking over de wortelkanaalbehandeling wel op tandarts.nl

En jouw frustraties over mij in FB :)

Rest mij nog te vragen waar ik het over ladyboys scoren heb gehad. Volgens mij gaat het niet zo lekker met je. Ga er eens lekker tussenuit. Daar knap je van op ^O^
  Beste/leukste mod 2022 zondag 18 december 2016 @ 21:39:03 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_167430989
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 20:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien kan de opmerking over de wortelkanaalbehandeling wel op tandarts.nl

En jouw frustraties over mij in FB :)

Rest mij nog te vragen waar ik het over ladyboys scoren heb gehad. Volgens mij gaat het niet zo lekker met je. Ga er eens lekker tussenuit. Daar knap je van op ^O^
Het is verder wel ontzettend droevig. Dat je een uitzichtloos oord als Pattaya ook zo verheerlijkt en op je eerste vakantie meteen verliefd wordt op een of andere goedkoop wijf :')

En bijna een hoer 'gescoord'? Iedereen kan dat toch met genoeg Bath?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_167431406
Ik wilde maar even zeggen.
pi_167434006
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 21:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is verder wel ontzettend droevig. Dat je een uitzichtloos oord als Pattaya ook zo verheerlijkt en op je eerste vakantie meteen verliefd wordt op een of andere goedkoop wijf :')

En bijna een hoer 'gescoord'? Iedereen kan dat toch met genoeg Bath?
Als je gewoon terug leest, stelt Yasmin de vraag: wat vond je het leukst? Ik heb daar antwoord op gegeven. Daarop stelde ze een vraag over Pattaya, ik antwoordde en daarop ontstond een discussie. Dat ik een antwoord geef wat jou niet aanstaat en de discussie je niet bevalt, dat is geheel jouw probleem.

En denk dat je het stuk over "bijna een hoer gescoord" niet helemaal goed begrepen hebt.

Ook dat ik op mijn eerste vakantie verliefd ben geworden is feitelijk gezien onjuist. Dat is me al een keer of tien overkomen. Dit is ook niet mijn eerste vakantie.
pi_167440956
Wat doen jullie onaardig?

Is toch tof dat het hem zo goed is bevallen? En wat betreft vrouwen, het is een volwassen vent die alles prima zelf kan inschatten denk ik zo.

}:|

Ben blij voor je Toefjes dat je zo'n topvakantie hebt gehad. :Y
  maandag 19 december 2016 @ 15:10:31 #232
69994 seto
-|||--------|||-
pi_167444232
Ik vond het iig wel humor dat hij eerst Thailand op zit te hemelen en Nederland zo kut is etc. en daarna vertelt dat Pattaya zijn hart heeft gestolen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_167444565
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 08:03 schreef Toefjes het volgende:

Ook de bars zitten vol freelancers trouwens. Dacht een keertje een leuke aan de haak geslagen te hebben. Gingen we aan het eind van de avond weg, zei ze toen we wegliepen: "1500 bath" _O- Toen ben ik nog maar een biertje gaan drinken.

[ afbeelding ]
Daar ontkom je niet aan op de toeristische plekken, heel kleine kans dat je daar een local aantreft die zo'n tent heeft uitgekozen als uitgaansgelegenheid.

Je moet wel enigszins de weg weten om de clubs te vinden waar veel locals komen en dan is het maar de vraag of je daar veel aanspraak hebt. Thailand scoort niet heel erg hoog op kennis van andere talen. Als ze een andere taal kennen is dat meestal vanuit hun beroep, in veel tenten moet dan al een belletje gaan rinkelen.

Zelf wel eens met een soapsterretje staan dansen in een tent waar alleen maar locals kwamen maar communiceren was er toch echt niet bij. Had ook niet echt de illusie dat het veel spannender zou worden dan wat dansen, zeker de Thai buiten wat in toeristengebieden werkt is nogal traditioneel ingesteld.
pi_167445096
Het valt nog mee dat hij niet in bangkok in een bar geweest is waar op elke dame een nummer zit en je dat nummer kunt bestellen. Dat vond ik toch wel het meest trieste wat ik in thailand tegen ben gekomen. Ook het openlijke sextoerisme is frappant om te zien, vooral als je dan weet dat internet porno daar achter een firewall zit.
pi_167445758
Vandaag aangekomen op Koh Libong. Wat een prachteiland en wat een rust _O_
pi_167445848
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 15:41 schreef Basp1 het volgende:
Het valt nog mee dat hij niet in bangkok in een bar geweest is waar op elke dame een nummer zit en je dat nummer kunt bestellen. Dat vond ik toch wel het meest trieste wat ik in thailand tegen ben gekomen. Ook het openlijke sextoerisme is frappant om te zien, vooral als je dan weet dat internet porno daar achter een firewall zit.
Prostitutie is grotendeels verboden maar tegelijkertijd maken de Thai er dankbaar gebruik van. Netwerk van karaokebars en andere bordeelachtige ruimtes die vooral gericht zijn op Thai is veel groter dan hetgeen de gemiddelde toerist ziet op de bekende plekken.
pi_167447324
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat doen jullie onaardig?

Is toch tof dat het hem zo goed is bevallen? En wat betreft vrouwen, het is een volwassen vent die alles prima zelf kan inschatten denk ik zo.

}:|

Ben blij voor je Toefjes dat je zo'n topvakantie hebt gehad. :Y
Bedankt voor deze buitengewoon aardige woorden :)
  maandag 19 december 2016 @ 22:24:24 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167459429
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 15:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Daar ontkom je niet aan op de toeristische plekken, heel kleine kans dat je daar een local aantreft die zo'n tent heeft uitgekozen als uitgaansgelegenheid.

Je moet wel enigszins de weg weten om de clubs te vinden waar veel locals komen en dan is het maar de vraag of je daar veel aanspraak hebt. Thailand scoort niet heel erg hoog op kennis van andere talen. Als ze een andere taal kennen is dat meestal vanuit hun beroep, in veel tenten moet dan al een belletje gaan rinkelen.

Zelf wel eens met een soapsterretje staan dansen in een tent waar alleen maar locals kwamen maar communiceren was er toch echt niet bij. Had ook niet echt de illusie dat het veel spannender zou worden dan wat dansen, zeker de Thai buiten wat in toeristengebieden werkt is nogal traditioneel ingesteld.
Zo was het beeld inderdaad, een jaar of tien geleden ........

Maar wanneer je je in Bangkok Sukhumvit Soi 4 t/m 23 (alleen 11 is wel OK) en Patpong links laat liggen en ook nog eens uit de hel van Khao San Road wegblijft, en je begeeft in de Soi's van b.v. Thong Lor, Ekkamai, On Nut (allemaal makkelijk bereikbaar) en wat verder Suan Luang of Rama IX, dan vind je hele goede uitgaansgelegenheden waar MiSo en HiSo Thailand zich graag 's avond ophouden. Ik kom er zelf niet (meer) om te scoren, want ik ben altijd onder begeleiding zeg maar. Maar de hardwerkende Thai die je daar tegenkomt wil heel graag zijn of haar kennis van het engels verbeteren. Dus wil je aanspraak, doe als een Thai, koop een fles J.Walker Black, geen 100 Pipers als een cheap charlie, met ice bucket en soda en je hebt direct aanspraak, gegarandeerd!

Pattaya is natuurlijk een ander verhaal. Geen probleem om een x door Walking Street te lopen, en ook daar is zelfs een prima lounge bar, maar zodra je vanaf Beach Road Second Road overgestoken bent, ben je ineens in een hele andere wereld, waar het prima toeven is, evenals in Jomtien.

Niet bedoelt als handleiding maar wel om even aan te geven dat er zowel in Bangkok als in Pattaya veel buiten de toeristische nightspots te beleven valt. En hetzelfde geldt ook voor Phuket. Patong Beach en Bangla Road? Been there, seen that, maar dan zoek je het ook wel op. Er zijn veel meer baaien op Phuket Island met perfecte stranden die stuk voor stuk veel meer te bieden hebben dan al die door toeristen overlopen eilanden bij elkaar.

Goh, nog 7 weken wachten .......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167463600
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 22:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo was het beeld inderdaad, een jaar of tien geleden ........

Maar wanneer je je in Bangkok Sukhumvit Soi 4 t/m 23 (alleen 11 is wel OK) en Patpong links laat liggen en ook nog eens uit de hel van Khao San Road wegblijft, en je begeeft in de Soi's van b.v. Thong Lor, Ekkamai, On Nut (allemaal makkelijk bereikbaar) en wat verder Suan Luang of Rama IX, dan vind je hele goede uitgaansgelegenheden waar MiSo en HiSo Thailand zich graag 's avond ophouden. Ik kom er zelf niet (meer) om te scoren, want ik ben altijd onder begeleiding zeg maar. Maar de hardwerkende Thai die je daar tegenkomt wil heel graag zijn of haar kennis van het engels verbeteren. Dus wil je aanspraak, doe als een Thai, koop een fles J.Walker Black, geen 100 Pipers als een cheap charlie, met ice bucket en soda en je hebt direct aanspraak, gegarandeerd!
Geef eens wat namen? Ga in februari ook voor 2 weken (daarna door naar andere landen). Logeer @ Terminal 21 dus vrij central dus kan wel naar RCA gaan maar ga ook liever keer naar wat anders. Zag wel dat het minder dansvloer is maar meer gewoon iedereen z'n eigen tafeltje en daaromheen dansen dan maar :P Maargoed we gaan het ervaren ;).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:01:00 #240
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_167468495
Vlieg straks weer naar Bangkok, helaas voor zaken, maar vrijdag een dagje vrij en zaterdag terug.

Toen ik deze topicreeks startte een jaar of 13 geleden ging ik voor het eerst, sindsien redelijk verslingerd aan Thailand. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_167469184
Wel regelmatig Lumpini en/of Radjadamnern aangedaan, static? :) (nog steeds balen dat ik die eerste niet heb bezocht, maar Radjadamnern was toch ook een toffe ervaring als muay thai-liefhebber).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:38:51 #242
69994 seto
-|||--------|||-
pi_167469292
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:33 schreef LuNaTiC het volgende:
Wel regelmatig Lumpini en/of Radjadamnern aangedaan, static? :) (nog steeds balen dat ik die eerste niet heb bezocht, maar Radjadamnern was toch ook een toffe ervaring als muay thai-liefhebber).
Zat daar ook aan te denken maar dan word je toch gedwongen dure ringside kaartjes te kopen? Ik wou juist tussen de Thaise mensen zitten.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_167469710
Gedwongen is een groot woord... je wordt er wel heen 'gestuurd' maar volgens mij is er geen enkele verplichting om ze te kopen.

Uiteindelijk hebben wij ze vanwege de goede plaatsen maar wel genomen. Je krijgt er ook gratis drinken bij. We zaten echt op de tweede rij vooraan, helaas met wat vervelende dronken Russen voor ons maar verder wel een belevenis om mee te maken.

Heel anders dan een kickboksgala in de Vechtse Banen, de Amsterdam Arena of Bercy...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:00:53 #244
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_167469776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:33 schreef LuNaTiC het volgende:
Wel regelmatig Lumpini en/of Radjadamnern aangedaan, static? :) (nog steeds balen dat ik die eerste niet heb bezocht, maar Radjadamnern was toch ook een toffe ervaring als muay thai-liefhebber).
Rajadamnern staat voor donderdag of vrijdag avond op de planning. :)

Maar je weet het nooit met mijn schema, is altijd lastig te plannen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:36:51 #245
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167483161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

Geef eens wat namen? Ga in februari ook voor 2 weken (daarna door naar andere landen). Logeer @ Terminal 21 dus vrij central dus kan wel naar RCA gaan maar ga ook liever keer naar wat anders. Zag wel dat het minder dansvloer is maar meer gewoon iedereen z'n eigen tafeltje en daaromheen dansen dan maar :P Maargoed we gaan het ervaren ;).
Begin maar eens met Escobar en DND Club Ekkamai tussen Soi 5 en 7. in Thong Lo moet je het meer zoeken in de (wine)bars waar zien en gezien worden belangrijk is. Alle Soi's en alleys tussen Thong Lor 10 en 18 bruisen van het Thaise uitgaansleven. In Suan Luang heeft de Rod Fai aka Srinakarin Train Market een aantal leuke bars net als The Nine op Rama IX. Ik zou me zonder Thaise begeleiding eerst maar eens in Thong Lo en Ekkamai verdiepen. Succes en veel plezier, ik ben er ook in februari.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167518945
Woei, vandaag nog werken (hopelijk een halve dag, want werk is af) en dan dinsdag vliegen *O* .
Heb er echt veel zin in. Morgen laatste dingen kopen/regelen en koffer pakken. Omdat kerst er tussen zit.
Het erge is, paar vrienden liggen al bij het zwembad bij het hotel in Phuket.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_167523065
Ben met mijn reisverslag bezig van vorig jaar. Was vorig jaar maart-april 4,5 week naar Thailand en Cambodja geweest en heb toen tijdens mijn reis 40 A4tjes aan tekst in mijn gsm getypt.

Na heel mijn verhaal in Word te hebben gezet, ben ik er nu foto's in aan het plaatsen.

Wat een toptijd heb ik daar gehad! Zou zo weer op het vliegtuig stappen om weer terug te gaan!
Dit was tevens mijn enige langere reis die ik alleen heb gemaakt... gouden tijden beleefd!

Dit wou ik even mededelen,haha.
  One tough cookie donderdag 22 december 2016 @ 12:28:49 #248
169210 liesje1979
pi_167523270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:19 schreef Cracker26 het volgende:
Ben met mijn reisverslag bezig van vorig jaar. Was vorig jaar maart-april 4,5 week naar Thailand en Cambodja geweest en heb toen tijdens mijn reis 40 A4tjes aan tekst in mijn gsm getypt.

Na heel mijn verhaal in Word te hebben gezet, ben ik er nu foto's in aan het plaatsen.

Wat een toptijd heb ik daar gehad! Zou zo weer op het vliegtuig stappen om weer terug te gaan!
Dit was tevens mijn enige langere reis die ik alleen heb gemaakt... gouden tijden beleefd!

Dit wou ik even mededelen,haha.
Dat mag. :D
En we zouden het helemaal niet erg vinden om je reisverslag te zien. ;)
pi_167523500
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:28 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat mag. :D
En we zouden het helemaal niet erg vinden om je reisverslag te zien. ;)
Als het af is, laat ik het weten!
Zal nog wel even duren, maar komt goed!
Leuk dat jij/jullie geinteresseerd zijn!
pi_167545294
Misschien een aparte vraag, weet iemand de kwaliteit van de sigaretten in thailand? Is goed te roken? Of kan ik beter een slof taxfree halen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:03:04 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_167554775
Is wmb prima te roken, pakje L&M kost 83 baht, Marlboro 120 oid.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_167555009
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:02 schreef ErwinDikkie het volgende:
Misschien een aparte vraag, weet iemand de kwaliteit van de sigaretten in thailand? Is goed te roken? Of kan ik beter een slof taxfree halen?
Ik rookte dacht ik L&M en Pall Mall. Omgerekend zo rond 2-3 euro dacht ik omdat de prijzen per plek verschillen.

Weet iemand hoe populair het elektrische roken is in Thailand en hoe ze bij de douane over de liquids denken?
pi_167556055
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:02 schreef ErwinDikkie het volgende:
Misschien een aparte vraag, weet iemand de kwaliteit van de sigaretten in thailand? Is goed te roken? Of kan ik beter een slof taxfree halen?
Prima.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_167556094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand hoe populair het elektrische roken is in Thailand en hoe ze bij de douane over de liquids denken?
Verboden om te importeren voor zowel commercieel als persoonlij kgebruik.

Al betwijfel ik of er gehandhaaft wordt.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_167556373
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:58 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Verboden om te importeren voor zowel commercieel als persoonlij kgebruik.

Al betwijfel ik of er gehandhaaft wordt.
Is dat even jammer :P
pi_167557419
Dus qua prijs is het beter roken dan hier *O*

Qua kwaliteit hoor ik verschillende verhalen, als ik het zo hoor is dus niet slecht.
Wat kost een slof taxfree op Schiphol? Marlboro of luckies?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_167571207
Roken :')
  zaterdag 24 december 2016 @ 04:52:43 #258
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_167571262
Nou, hier op BKK verkopen ze iig geen Marlboro.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:04:28 #259
286575 Roces18
Chef de party
pi_167571874
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:54 schreef ErwinDikkie het volgende:
Dus qua prijs is het beter roken dan hier *O*

Qua kwaliteit hoor ik verschillende verhalen, als ik het zo hoor is dus niet slecht.
Wat kost een slof taxfree op Schiphol? Marlboro of luckies?
OP BKK koop je een slof voor 17,50 A merk
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_167600495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:54 schreef ErwinDikkie het volgende:
Dus qua prijs is het beter roken dan hier *O*

Qua kwaliteit hoor ik verschillende verhalen, als ik het zo hoor is dus niet slecht.
Wat kost een slof taxfree op Schiphol? Marlboro of luckies?
Als je de sigaretten gewoon in de Seven Eleven koopt is het heel goed te doen. Ze worden ook op straat aangeboden door vage straatverkopers. Dan zou je wel eens mindere ervaringen kunnen opdoen als je daarmee in zee gaat.

Prijzen op schiphol weet ik niet, op BKK was het omgerekend ¤ 20,80 voor een slof Lucky Strike. Marlboro verkochten ze daar helaas niet.

Ze hebben daar wel erg expliciete afbeeldingen op de pakjes sigaretten, maar heb qua rookvriendelijkheid niks te klagen gehad daar.
pi_167601066
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 16:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je de sigaretten gewoon in de Seven Eleven koopt is het heel goed te doen. Ze worden ook op straat aangeboden door vage straatverkopers. Dan zou je wel eens mindere ervaringen kunnen opdoen als je daarmee in zee gaat.

Prijzen op schiphol weet ik niet, op BKK was het omgerekend ¤ 20,80 voor een slof Lucky Strike. Marlboro verkochten ze daar helaas niet.

Ze hebben daar wel erg expliciete afbeeldingen op de pakjes sigaretten, maar heb qua rookvriendelijkheid niks te klagen gehad daar.
Thanks. Gewoon bij de officiële verkoop punten halen dus?

Ik vlieg niet over Bangkok, maar over Seoul. Morgen even kijken wat de prijzen overal doen :)
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_167601206
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 17:54 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Thanks. Gewoon bij de officiële verkoop punten halen dus?

Ik vlieg niet over Bangkok, maar over Seoul. Morgen even kijken wat de prijzen overal doen :)
Precies dat. Eigenlijk ook wel logisch, hier koop je ook geen peuken op straat :P

Maar vet, Seoul _O_ Eerst nog een stedentrip, of alleen functioneel om door te reizen? Veel plezier in elk geval ^O^
pi_167602455
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 18:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Precies dat. Eigenlijk ook wel logisch, hier koop je ook geen peuken op straat :P

Maar vet, Seoul _O_ Eerst nog een stedentrip, of alleen functioneel om door te reizen? Veel plezier in elk geval ^O^
Thanks :)
Functioneel overstap van een paar uur :P.
Vlieg via Seoul naar Phuket. Andere vluchten was 2 keer overstappen. En ongeveer 30 uur vliegen. Nu 18 uur
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zondag 25 december 2016 @ 21:14:50 #264
286575 Roces18
Chef de party
pi_167603932
in thailand voor 2 euro pakje kopen

en dan een heel pakje oproken als je uitgaat :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 25 december 2016 @ 21:24:27 #265
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167604096
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 21:14 schreef Roces18 het volgende:
in thailand voor 2 euro pakje kopen

en dan een heel pakje oproken als je uitgaat :D
Dat gaat je, gelukkig maar, ook in Thailand niet meer lukken vandaag de dag. Of je moet naar een beerbar gaan.... ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 26 december 2016 @ 12:24:50 #266
286575 Roces18
Chef de party
pi_167615928
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat gaat je, gelukkig maar, ook in Thailand niet meer lukken vandaag de dag. Of je moet naar een beerbar gaan.... ;)
bij elke 7 eleven haal je een pakje voor dat geld. Geen a merk maar toch.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 26 december 2016 @ 12:41:40 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167616293
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 12:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

bij elke 7 eleven haal je een pakje voor dat geld. Geen a merk maar toch.
Ik doelde op een heel pakje op een avond oproken..... Marlboro toch iets van boven de 100 Bt dacht ik. Ik de tijd dat ik nog rookte was het 50 Bt max in een 7/11.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167616780
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 19:49 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Thanks :)
Functioneel overstap van een paar uur :P.
Vlieg via Seoul naar Phuket. Andere vluchten was 2 keer overstappen. En ongeveer 30 uur vliegen. Nu 18 uur
Waarom vlieg je zo ver om?
pi_167616793
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik doelde op een heel pakje op een avond oproken..... Marlboro toch iets van boven de 100 Bt dacht ik. Ik de tijd dat ik nog rookte was het 50 Bt max in een 7/11.
Baal ervan dat ik niet gegaan ben, anders was ik nu allang aan het chillen met een koud fles bier in me hand.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 26 december 2016 @ 13:10:30 #270
319979 Fok-it
All is well
pi_167616915
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Baal ervan dat ik niet gegaan ben, anders was ik nu allang aan het chillen met een koud fles bier in me hand.
Ja, jij wel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 26 december 2016 @ 13:26:01 #271
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167617214
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Baal ervan dat ik niet gegaan ben, anders was ik nu allang aan het chillen met een koud fles bier in me hand.
Ik zag gisteren anders nog tickets van Emirates voor vertrek begin februari voorbij komen voor 499 euro. Waarschijnlijk valt de bezettingsgraad wat tegen. Dus wat let je met 600 euro van KLM in de pocket. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 26 december 2016 @ 14:43:28 #272
286575 Roces18
Chef de party
pi_167618651
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 12:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik doelde op een heel pakje op een avond oproken..... Marlboro toch iets van boven de 100 Bt dacht ik. Ik de tijd dat ik nog rookte was het 50 Bt max in een 7/11.
Ojah, maar 90% van de tijd was ik wel buiten. Dus daar mag je gewoon roken :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 26 december 2016 @ 14:43:52 #273
286575 Roces18
Chef de party
pi_167618661
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 13:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Baal ervan dat ik niet gegaan ben, anders was ik nu allang aan het chillen met een koud fles bier in me hand.
Volgens mij mag je niet eens bier.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_167731353
Pakje Marlboro is bij 7/11 125 baht. Ng niet goedkopere gezien.
Dag 2 alweer. Straks strand en misschien White budha. Die kan ik zien vanaf m'n balkon van het hotel in karon.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_167786221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 06:25 schreef ErwinDikkie het volgende:
Pakje Marlboro is bij 7/11 125 baht. Ng niet goedkopere gezien.
Dag 2 alweer. Straks strand en misschien White budha. Die kan ik zien vanaf m'n balkon van het hotel in karon.
L&M 82
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_167971358
Goedemorgen, gisteren weer geland. Een top vakantie gehad. Voornamelijk op het strand gehangen.

Deel een van de vakantie was Karon Beach. Dat was een wirwar van geluid, mensen en eettentjes. De strand was prachtig. Was daar met oud en nieuw. Bij de 7/11 bier en chips gehaald, en daar oud en nieuw gevierd op het strand.

Deel twee was op panwa op een resort. Wat een verschil qua drukte. Daar was het echt rustig. Heerlijk.

Met de vrijgezellenfeest naar patong geweest. Uiteraard bangla Road. Het gaafste was suzie wongs en de pingpong show. De prijs om naar de pingpong show te gaan was eerst 500 baht en een biertje was 900. We waren met 15 man, we hebben kunnen regelen dat de entree 200 en het bier gratis _O-
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zondag 8 januari 2017 @ 14:52:21 #277
6941 APK
Factual, I think.
pi_167977037
Lekker weertje in het zuiden :+
Al twee dagen zeer zware regen op Lanta, vandaag zelfs de hele dag zonder stroom gezeten.

Nog nooit zoveel regen meegemaakt hier tijdens deze periode van het jaar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_167978522
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:52 schreef APK het volgende:
Lekker weertje in het zuiden :+
Al twee dagen zeer zware regen op Lanta, vandaag zelfs de hele dag zonder stroom gezeten.

Nog nooit zoveel regen meegemaakt hier tijdens deze periode van het jaar.
Hoorde dat er inderdaad bizar veel regen was deze periode in Thailand. Iets met luchtstromen uit de Filipijnen wat verkeerd was?
Op Phuket was er bijna elke dag regen, dat was hooguit een uur. 1 keer een paar uur geen stroom.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_168033120
Het heeft hier vooral vorige week goed geregend, waarna veel dorpen onder water stonden. Nu is het weer rustig en lijken we ons op te kunnen maken voor het droge seizoen.
pi_168037060
Hoe is de safety van je portefeuille en smartphone in Thailand? Tips ivm waardevolle spullen?

Ook een vraagje i.v.m. hostels. Ik heb eigenlijk geen ervaring met kamers delen met vreemden in hostels. Nu zal ik enkele weken in hostels verblijven waarbij ik met ander volk ga slapen. Wat doe je met je waardevolle spullen als je slaapt? Misschien heel wantrouwig, maar kamergenoten kunnen toch makkelijk spullen van je pakken? Altijd in lockers steken?
pi_168037685
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:26 schreef Belgosome het volgende:
Hoe is de safety van je portefeuille en smartphone in Thailand? Tips ivm waardevolle spullen?

Ook een vraagje i.v.m. hostels. Ik heb eigenlijk geen ervaring met kamers delen met vreemden in hostels. Nu zal ik enkele weken in hostels verblijven waarbij ik met ander volk ga slapen. Wat doe je met je waardevolle spullen als je slaapt? Misschien heel wantrouwig, maar kamergenoten kunnen toch makkelijk spullen van je pakken? Altijd in lockers steken?

In hotels waar ik zat, waren altijd wel kluisjes. In hostels weet ik dat helaas niet.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:08:14 #282
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168038734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:49 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Het heeft hier vooral vorige week goed geregend, waarna veel dorpen onder water stonden. Nu is het weer rustig en lijken we ons op te kunnen maken voor het droge seizoen.
Mooi, en nu maar hopen dat er hier volgende maand geen sneeuw ligt bij vertrek dan kunnen we zonder vertraging aan de vakantie van een maand beginnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:11:27 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168038889
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:26 schreef Belgosome het volgende:
Hoe is de safety van je portefeuille en smartphone in Thailand? Tips ivm waardevolle spullen?

Ook een vraagje i.v.m. hostels. Ik heb eigenlijk geen ervaring met kamers delen met vreemden in hostels. Nu zal ik enkele weken in hostels verblijven waarbij ik met ander volk ga slapen. Wat doe je met je waardevolle spullen als je slaapt? Misschien heel wantrouwig, maar kamergenoten kunnen toch makkelijk spullen van je pakken? Altijd in lockers steken?

In 'mijn tijd' was het allemaal wat gemakkelijker, nog geen smartphone of tablets, ik had zelfs geen mobieltje. (Toen was je ook gewoon echt onbereikbaar).
Bij een beetje hostel, ook in Azië, zijn uiteraard gewoon lockers, toen, en nu nog steeds natuurlijk. Je moet wel vaak je eigen hangslot(je) meenemen, maar dat laatste is misschien niet eens zo'n slecht idee zodat je zeker weet dat je alleen zelf de sleutel hebt.

Uiteraard zijn er mensen die misbruik maken van de situatie, tablet of smartphone laten slingeren op de kamer is niet handig, hetzelfde geld voor je portefeuille en dergelijke, beetje verstandig opbergen is het advies en zeker niet open en bloot laten liggen, zeker niet als je zelf niet in de buurt bent. Maar dat kan ook tijdens het transport gebeuren, in Indonesië heeft iemand mijn walkman gejat in een bus, 36 uur naast elkaar gezeten, laatste uurtje naar het toilet walkman op stoel, geen erg in gehad dat ie er niet meer zat, pas in het hotel. Of erger in een lange afstands trein in Australië, mijn minidisk (ja nog kanslozer dan een walkman, ik weet het), ook hier naar het toilet, in het vakje van de stoel, en een Aboriginal had zich zelf eigenaar gemaakt, helaas een blanke oudere vrouw als getuige, dus deze kwam na tussenkomst van conducteur wel via via retour..

Het kan dus overal gebeuren, beetje gezond verstand, beetje in kluizen en verbergen van spullen en vooral niet laten zien dat je veel bij je hebt, als je laat zien dat je honderden euro's bij je hebt dan is een locker ook zo opengebroken natuurlijk...
Is trouwens een dorm echt noodzakelijk? In mijn tijd deed ik het ook, maar voor iets meer heb je een prive kamer met wel sanitaire voorzieningen op de gang maar wel je eigen kamer, met meerdere mensen op de kamer slapen was toch meer iets voor Nieuw Zeeland en Australië...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_168182149
Ik weet dat die een Thailand topic is maar wat zouden jullie mij aanraden?

Ik zoek :
- Zon,Zee en strand. Het liefst een heel mooi strand waar ik ook lekker kan snorkelen. Een paar mooie tempels bezoeken en misschien (indien thailand olifantenpark) wat van de natuur meepakken.
Ons budget is ¤ 1200/1400 pp.

Kan ik dan het best naar Thailand of Indonesie? (Heel veel mensen in mijn omgeving zijn de laatste tijd naar Bali gegaan) maar Thailand trekt mij toch meer.. Mocht Thailand de beste keuze blijken welke resorts/hotels raden jullie mij aan waar dit allemaal een beetje dichtbij komt? Ik ben naar een TUI en D-Reizen reisbureau geweest en eigenlijk adviseerde me ze allebei iets anders.. dus ik ben benieuwd naar jullie... Bedankt alvast voor de moeite..
pi_168183054
Hoelang wil je weg zijn
pi_168183201
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:40 schreef Beverwijker het volgende: Ik ben naar een TUI en D-Reizen reisbureau geweest...
Was jij dat!
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_168185604
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:04 schreef opreis het volgende:
Hoelang wil je weg zijn
Ongeveer 9 Dagen inclusief vlucht dan langer kan altijd maar denk dat 9 dagen meer realistischer is voor mijn budget maar meer is altijd beter :).
  maandag 16 januari 2017 @ 13:09:51 #288
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168187998
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 07:56 schreef groggy het volgende:

[..]

Was jij dat!
_O_

Na lang wikken en wegen hebben wij toch de knoop doorgehakt om met onze twee kinderen (7 en 4) naar Thailand te gaan van de zomer. We hebben (een vrij klassiek) programmaatje in concept:

1 AMS-BKK
2 BKK
3 BKK-Kanchanaburi
4 Kanchanaburi
5 K-CM
6 CM
7 CM
8 CM
9 CM - Samui
10 Samui
11 Samui
12 Samui
13 Samui - KT
14 KT
15 KT
16 KT
17 KT
18 KT-Samui-Surat Thani (nachttrein)
19 BKK
20 BKK
21 BKK-AMS

In 2004 voor het laatst geweest, dus is weer even wennen, maar ontzettend veel zin in. Vorige keer het noorden ook overgeslagen, dus dat gaan we voor het eerst doen 8-)
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  maandag 16 januari 2017 @ 13:10:15 #289
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_168188010
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:10 schreef Beverwijker het volgende:

[..]

Ongeveer 9 Dagen inclusief vlucht dan langer kan altijd maar denk dat 9 dagen meer realistischer is voor mijn budget maar meer is altijd beter :).
Als je alles zelf regelt, ben je voor dat budget minimaal twee weken weg... Het vliegticket is het duurste, als je eenmaal daar bent kost het allemaal niet meer zoveel.

Mijn voorkeur zou liggen bij Indonesië trouwens, vond Thailand een beetje mwah.
Don't let my username fool you...
pi_168189795
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 01:40 schreef Beverwijker het volgende:
Ik weet dat die een Thailand topic is maar wat zouden jullie mij aanraden?

Ik zoek :
- Zon,Zee en strand. Het liefst een heel mooi strand waar ik ook lekker kan snorkelen. Een paar mooie tempels bezoeken en misschien (indien thailand olifantenpark) wat van de natuur meepakken.
Ons budget is ¤ 1200/1400 pp.

Kan ik dan het best naar Thailand of Indonesie? (Heel veel mensen in mijn omgeving zijn de laatste tijd naar Bali gegaan) maar Thailand trekt mij toch meer.. Mocht Thailand de beste keuze blijken welke resorts/hotels raden jullie mij aan waar dit allemaal een beetje dichtbij komt? Ik ben naar een TUI en D-Reizen reisbureau geweest en eigenlijk adviseerde me ze allebei iets anders.. dus ik ben benieuwd naar jullie... Bedankt alvast voor de moeite..
Filipijnen (min de olifanten)
pi_168212027
Ik zou dan voor bali +gili gaan, aangezien je voor 9 dagen gaat en de afstanden dan kleiner zijn. En dan kan je Thailand een andere keer doen als je langer de tijd hebt. Filipijnen vind ik geen goed idee voor z'n korte tijd. Alhoewel de eilanden/stranden waarschijnlijk tot de mooiste horen is het gewoon niet makkelijk te bereizen. Dan ben je de helft van de tijd kwijt aan transport.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 09:06:03 #292
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168213286
Iemand trouwens ervaring met de ontwikkeling van ticketprijzen? Is het aannemelijk dat er tussen nu en juni bijv. goedkopere tickets beschikbaar komen? Of is het doorgaans een stijgende lijn? Nu zijn de opties (minus budgetairlines als Finn Air en Turkish) vanaf ongeveer 800,- in augustus..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 17 januari 2017 @ 21:20:40 #293
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_168231238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:06 schreef Bugno het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de ontwikkeling van ticketprijzen? Is het aannemelijk dat er tussen nu en juni bijv. goedkopere tickets beschikbaar komen? Of is het doorgaans een stijgende lijn? Nu zijn de opties (minus budgetairlines als Finn Air en Turkish) vanaf ongeveer 800,- in augustus..
Het hangt er voor augustus wel vanaf wanneer je wilt gaan, begin Augustus zullen de tickets hoger geprijsd zijn in verband met de schoolvakanties en dergelijke, ticket met vertrek half augustus gaan in de regel wel wat goedkoper worden, want vol zitten de maatschappijen niet.

Wat is er trouwens mis met mijn vrienden van Turkish Airlines? Kans op sneeuw in augustus is nihil op Istanbul Attaturk, dus een meltdown zoals pas geleden zal niet gebeuren. Qua bagagevrijstelling en eten aan boord zijn ze namelijk prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:01:29 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168232760
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 09:06 schreef Bugno het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de ontwikkeling van ticketprijzen? Is het aannemelijk dat er tussen nu en juni bijv. goedkopere tickets beschikbaar komen? Of is het doorgaans een stijgende lijn? Nu zijn de opties (minus budgetairlines als Finn Air en Turkish) vanaf ongeveer 800,- in augustus..
FinnAir en Turkish budget airlines noemen? Mwah, FinnAir vliegt met het fijnste vliegtuig, de A350 en heeft een redelijke verzorging aan boord. Turkish is het beste wat je van de Europese maatschappijen qua verzorging aan boord kan verwachten. En beide nog eens met de kortste vliegtijd met overstappen. Transfer security check op beide airports perfect geregeld en nooit die drukte zoals in Dubai, Doha of Abu Dhabi. Helsinki Airport is wel stervens duur overigens. Maar eerlijk is eerlijk, deze 2 zijn wel mijn favoriete airlines op deze route met overstap, Cathay volgt en daarna pas een van de ME3, zolang Oman Air nog niet vanaf Schiphol vliegt.

Wat betreft de ticket prijzen voor augustus, die maken de laatste 2 jaar voor vertrek vanaf half augustus ineens een spectaculaire daling door. Verbaas je niet om tussen de17 tot 13 weken voor vertrek, dus tussen april en mei ineens rond de 500 euro tarieven aan te treffen.

[ Bericht 16% gewijzigd door buzz1291 op 17-01-2017 22:07:33 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 18 januari 2017 @ 07:44:42 #295
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168237421
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

FinnAir en Turkish budget airlines noemen? Mwah, FinnAir vliegt met het fijnste vliegtuig, de A350 en heeft een redelijke verzorging aan boord. Turkish is het beste wat je van de Europese maatschappijen qua verzorging aan boord kan verwachten. En beide nog eens met de kortste vliegtijd met overstappen. Transfer security check op beide airports perfect geregeld en nooit die drukte zoals in Dubai, Doha of Abu Dhabi. Helsinki Airport is wel stervens duur overigens. Maar eerlijk is eerlijk, deze 2 zijn wel mijn favoriete airlines op deze route met overstap, Cathay volgt en daarna pas een van de ME3, zolang Oman Air nog niet vanaf Schiphol vliegt.

Wat betreft de ticket prijzen voor augustus, die maken de laatste 2 jaar voor vertrek vanaf half augustus ineens een spectaculaire daling door. Verbaas je niet om tussen de17 tot 13 weken voor vertrek, dus tussen april en mei ineens rond de 500 euro tarieven aan te treffen.
Dank!

Hier heb ik duidelijk wat te weinig onderzoek gedaan! Dank voor je uitgebreide antwoord. Omdat de tarieven dermate lager liggen op veel momenten, ging van budget uit :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hangt er voor augustus wel vanaf wanneer je wilt gaan, begin Augustus zullen de tickets hoger geprijsd zijn in verband met de schoolvakanties en dergelijke, ticket met vertrek half augustus gaan in de regel wel wat goedkoper worden, want vol zitten de maatschappijen niet.

Wat is er trouwens mis met mijn vrienden van Turkish Airlines? Kans op sneeuw in augustus is nihil op Istanbul Attaturk, dus een meltdown zoals pas geleden zal niet gebeuren. Qua bagagevrijstelling en eten aan boord zijn ze namelijk prima.
We zijn wel gebonden aan de schoolvakantie, maar die valt laat dit jaar, dus kunnen uiterlijk 10 augustus vertrekken en dan rond 31 aug weer terug.

Turkish moet ik nog even goed over nadenken, gezien de onrust daar. Ik reis met twee kleine kinderen en ben dan toch eerder safe then sorry.

We kijken trouwens ook met een schuin oog naar Vietnam. Maar dat is een beetje off-topic
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:43:59 #296
286575 Roces18
Chef de party
pi_168238676
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:10 schreef Beverwijker het volgende:

[..]

Ongeveer 9 Dagen inclusief vlucht dan langer kan altijd maar denk dat 9 dagen meer realistischer is voor mijn budget maar meer is altijd beter :).
Met 9 dagen zou ik zelf lekker naar Bali gaan. Heb je veel meer aan omdat het oppervlakte kleiner is. Thailand is toch al gauw reizen waardoor je minder dagen hebt. Het is wel goedkoper maar vergis je niet in de afstanden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 19 januari 2017 @ 08:50:09 #297
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168261837
Zie nu een goeie deal (580¤) met Thai Airways, waarbij het eerste stuk van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa wordt gedaan. Alleen de overstaptijd op Lufthansa bedraagt een schamele 1 uur en 5 minuten. Lijkt mij zo goed als onhaalbaar (andere terminal denk ik, douane etc), zeker met onze twee kinderen. Jammer...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168263558
Heb gister bij Qatar retour geboekt voor 517 euro naar Bangkok. Je kreeg nog 15 procent korting als je met Visa betaalde. Vertrek 7 feb *O*

Ik ga er vanuit dat 1 uur en tien minuten in Doha lang genoeg is voor een overstap? :p
  donderdag 19 januari 2017 @ 10:25:17 #299
69994 seto
-|||--------|||-
pi_168263619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb gister bij Qatar retour geboekt voor 517 euro naar Bangkok. Je kreeg nog 15 procent korting als je met Visa betaalde. Vertrek 7 feb *O*

Ik ga er vanuit dat 1 uur en tien minuten in Doha lang genoeg is voor een overstap? :p
Heel erg hopen dat je geen vertraging hebt.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_168263646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:25 schreef seto het volgende:

[..]

Heel erg hopen dat je geen vertraging hebt.
Ja dat ook ja :p Ben nog nooit op Doha geweest. Is het groot?

Mogen maatschappijen trouwens dit soort tickets verkopen als het al bij voorbaat duidelijk is dat je die overstap niet gaat halen?
pi_168264115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat ook ja :p Ben nog nooit op Doha geweest. Is het groot?

Mogen maatschappijen trouwens dit soort tickets verkopen als het al bij voorbaat duidelijk is dat je die overstap niet gaat halen?
Waarom zou een airline onhaalbare oversteppen aanbieden? Ik heb een keer een nacht op de grond doorgebracht op Doha, dat wil je liever niet maar het is zeker niet zo groot als Dubai dus je zal het wel halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')