abonnement Unibet Coolblue
pi_166369590
Voor iedereen die met kleurtjes wil spelen en Zwarte Piet verwart met slavernij, verzin een nieuw feest of zo, of sluit je aan bij Keti Koti, ook lekker veel kleurtjes. :)



Sla je meteen 2 vliegen in 1 klap, én kleurtjes én tegen de slavernij.



;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 2 november 2016 @ 14:57:02 #177
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166369952
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Ach, van binnen zijn we allemaal wit.
rood hoop ik.. toch?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_166370483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:39 schreef Montagui het volgende:
Voor iedereen die met kleurtjes wil spelen en Zwarte Piet verwart met slavernij, verzin een nieuw feest of zo, of sluit je aan bij Keti Koti, ook lekker veel kleurtjes. :)

[ afbeelding ]

Sla je meteen 2 vliegen in 1 klap, én kleurtjes én tegen de slavernij.

[ afbeelding ]

;)
Och dat is echt zielig voor dat kindje. Ik snap nooit dat mensen kinderen mee laten lopen in demonstraties.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166370669
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Mee eens, was een groot voorstander van gewoon verschillende pieten in de tv programma's en intochten, zodat ouders zelf konden kiezen zonder dat er kinderen zouden zeuren dat dat niet de "echte" piet was (dus inc zp).
Dan had het langzaam verder kunnen vormen. Maar het is zoals het is. Nickelodeon (best popu bij kinderen) heeft sinds vorig jaar gewoon ongekleurde pieten (geen smink dus), rtl heeft nu roetpieten, wat het sint journaal doet weet niemand nog, de intochten verschillen. Het was fijner geweest als er om en nabij 1 verhaal was geweest.
Dat zou minder gedoe en verwarring hebben gegeven bij de ouders voornamelijk, die nu dan maar moeten inschatten welk verhaal hun kind volgt.
...en als je vlak bij België woont, zoals ik, zijn Pieten zwart.

Je kan beter tegen je kindje zeggen "euh......ja in sommige schoorstenen zit wat meer roet dan in anderen.'

Daar komt dat door.

en in sommige zit geel roet.

en in andere blauw.

en weer in andere stroopwafelroet.

Nou, en dan heb je ook nog schoorstenen met glitterroet.

Dus jah, dan is het altijd een verrassing hoe Piet eruit komt, he?

Vandaar. :Y

Dus ga maar gauw zingen *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 02-11-2016 18:30:51 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166370816
Of gewoon "JammerPieten"

Blauw van de kou (te lang buiten op het dak gelopen)
Geel omdat hij ziek is (geelzucht)
Rood omdat hij zijn gezicht open geschaafd heeft (beetje onvoorzichtig door de schoorsteen)
Groen omdat hij misselijk is ivm hoogtevrees

Denk alleen dat die Pieten niet erg vrolijk rondlopen. :{
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166370906
We kunnen het natuurlijk ook gewoon helemaal niet meer over het uiterlijk van pieten hebben. Ik vraag me werkelijk af, of als je het over de hulpjes van Sint hebt, kinderen het uiterlijk daarvan belangrijk vinden....'Wat ziet de meneer er gek uit', dat is het feestelijk hulpje van de sint, klaar. Mensen denken er veel te veel over na.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166371030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:42 schreef truthortruth het volgende:
We kunnen het natuurlijk ook gewoon helemaal niet meer over het uiterlijk van pieten hebben. Ik vraag me werkelijk af, of als je het over de hulpjes van Sint hebt, kinderen het uiterlijk daarvan belangrijk vinden....'Wat ziet de meneer er gek uit', dat is het feestelijk hulpje van de sint, klaar. Mensen denken er veel te veel over na.
Dit klopt eigenlijk wel. Verreweg de meeste kinderen slikken zo'n beetje alles als zoete koek.
Dat heb ik wel geleerd toen de juf wat dikke sproeten op haar gezicht sminkte en voor een ander door ging. De kleuters slikte dat zonder een enkele vraag, voor hun was ze echt iemand anders geworden, alhoewel het voor elke ouder zeer duidelijk was dat het gewoon de juf was, er amper wat veranderd was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166371100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit klopt eigenlijk wel. Verreweg de meeste kinderen slikken zo'n beetje alles als zoete koek.
Dat heb ik wel geleerd toen de juf wat dikke sproeten op haar gezicht sminkte en voor een ander door ging. De kleuters slikte dat zonder een enkele vraag, voor hun was ze echt iemand anders geworden, alhoewel het voor elke ouder zeer duidelijk was dat het gewoon de juf was, er amper wat veranderd was.
Blijft zo jammer dat het vermogen tot fantasie bij veel mensen later flink verminderd of zelfs helemaal verdwijnt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166371535
hehe, t gaat eindelijk de goede kant op. een voor een gaan ze om nu, richting schoorsteenpiet. er is nog hoop voor Nederland.
pi_166371624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijft zo jammer dat het vermogen tot fantasie bij veel mensen later flink verminderd of zelfs helemaal verdwijnt.
Alleen bij atheïsten verdwijnt dat helemaal, gelovigen blijven hun hele leven nog in oude fantastische mythen geloven.
standaarddrinker
pi_166374899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:42 schreef truthortruth het volgende:
We kunnen het natuurlijk ook gewoon helemaal niet meer over het uiterlijk van pieten hebben. Ik vraag me werkelijk af, of als je het over de hulpjes van Sint hebt, kinderen het uiterlijk daarvan belangrijk vinden....'Wat ziet de meneer er gek uit', dat is het feestelijk hulpje van de sint, klaar. Mensen denken er veel te veel over na.
Dat is waar voor de kinderen die er nog niet mee geconfonteerd zijn, maar voor de 'gelovers' ga je het helemaal opkloten.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166376314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:23 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dat is waar voor de kinderen die er nog niet mee geconfonteerd zijn, maar voor de 'gelovers' ga je het helemaal opkloten.
Straks is Piet "RoetvegenPiet"en Trump president. NWS / Trump passeert Clinton in peiling

Dat is ook zoiets dat je denkt van "ja we hebben echt een enorme vooruitgang geboekt"

Was sarcastisch bedoeld.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166392232

actuele pietenpeiling
21% is voor verandering van traditiepiet
43% van Antillianen en Surinamers is voor verandering
pi_166392923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met daarbij het verschil dat de anti-Piet activisten geen boodschap hebben aan de plek die de gemeente hen mogelijk zou toewijzen en al een plek claimen die ze zelf willen. De NVU heeft zich daarover nog niet uitgelaten.

De kans lijkt mij nogal aanwezig dat de openbare orde verstoord gaat worden, maar is dat genoeg om de demonstraties bij voorbaat de verbieden? Aan de andere kant, er zullen veel kinderen aanwezig zijn. Misschien kan dat een reden zijn om demonstraties te verbieden? Of om bepaalde gebieden als no-go areas te bestempelen?
Nee, als jij in de openbare ruimte feestelijkheden wil organiseren waarbij iedereen leuk meedoet dan moet je maar zorgen dat het voor iedereen feestelijk is. Er is geen recht om de openbare ruimte voor controversiele evenementen te gebruiken zonder tegengesproken te worden.

Kan jij of een andere " Zwarte Piet moet en zal een neger voorstellen" -aanhanger mij uitleggen waarom Zwarte Piet door RTL in de ban gedaan zou zijn? De afgelopen jaren is uit die hoek o.a. betoogd dat het zwarte door de schoorsteen komt, of dat althans de kinderen wijsgemaakt mag worden, maar nu Zwarte Piet zwart is van het roet is geen Zwarte Piet meer en zou die daarmee afgeschaft zijn. Hoe zit dat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 3 november 2016 @ 16:12:43 #190
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_166393039
quote:
Argos tv - Medialogica (2016)

3 november 2016, 22:55 - 23:30 uurNPO 2

REPORTAGES Welke rol spelen de media in ons beeld van de werkelijkheid? Spraakmakende kwesties uit de wereld van politiek, zakenleven en media schokten worden onder de loep genomen.

Al decennialang wordt er op lokaal niveau actie gevoerd tegen Zware Piet. Maar nooit wist hij het nationale debat te bereiken. In 2011 komt Zwarte Piet door een aantal slimme acties van anti-Pietactivisten ineens hoog op de maatschappelijke agenda te staan. De emoties lopen hoog op. 'Zwarte Piet is racisme', zegt de ene kant. 'Blijf met je jatten van nationaal cultuurgoed', zegt de andere kant. Het leidt tot chocoladeletters in kranten en verhitte programma's op televisie. En met regelmaat tot uitbarstingen op de sociale media. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat de discussie over Zwarte Piet ineens zo hoog oplaait? En wat zijn tot nu toe de gevolgen van deze discussie geweest? Het einde lijkt namelijk nog niet in zicht. Interviews met onder anderen Jerry Afriyie van Stichting Nederland Wordt Beter, Hugo Bos van stichting Cultuur onder Vuur, Peggy Burke, oud-raadslid in Amsterdam die de problematiek van Zwarte Piet aldaar aankaartte, Harold Verwoert en Marc Giling van het Sint & Pietengilde, documentairemaker Sunny Bergman en cultuursocioloog Peter Achterberg.
  donderdag 3 november 2016 @ 16:26:03 #191
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166393247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

actuele pietenpeiling
21% is voor verandering van traditiepiet
43% van Antillianen en Surinamers is voor verandering
Inclusief mensen die vóór zijn om van dit gezeik af te zijn? Valt me nog mee.

Wat een nietszeggende cijfers...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 3 november 2016 @ 16:28:22 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166393282
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is geen recht om de openbare ruimte voor controversiele evenementen te gebruiken zonder tegengesproken te worden.
Wat de fuck is dit nou weer _O-?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 november 2016 @ 19:22:22 #193
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_166396436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:11 schreef pokkerdepok het volgende:
hehe, t gaat eindelijk de goede kant op. een voor een gaan ze om nu, richting schoorsteenpiet. er is nog hoop voor Nederland.
Progressie hou je niet tegen. :Y

En al helemaal niet door 40 tot 80-jarige laagopgeleide, verzuurde PVV-tokkies. :)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 3 november 2016 @ 19:25:01 #194
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_166396514
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat heeft zwarte piet met de slavernij te maken dan?
:')

Zoveel intense domheid mag wel even gequote worden. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 3 november 2016 @ 19:25:50 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166396537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En al helemaal niet door 40 tot 80-jarige laagopgeleide, verzuurde PVV-tokkies. :)
Ik zag in het publiek bij De Leeuw toch heel wat anders.
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 19:26:16 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166396544
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:')

Zoveel intense domheid mag wel even gequote worden. _O-
het antwoord is ook ze lekker verhelderend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166396685
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:')

Zoveel intense domheid mag wel even gequote worden. _O-
Man man, als je niet weet waar ZP vandaan komt, zeg dat dan gwn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 3 november 2016 @ 19:43:48 #198
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_166397065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Man man, als je niet weet waar ZP vandaan komt, zeg dat dan gwn.
Hoezo boeit het waar het karikatuur vandaan komt? Who cares?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_166397270
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoezo boeit het waar het karikatuur vandaan komt? Who cares?
Precies, who cares.

Een stelletje zeurpieten voelen zich aangesproken. Want ZP is onderdanig en dom, en daarom is elke neger dom, ofzo. Dat smerige hypocrisie gedoe is niet bepaald om over naar huis te schrijven, ZP is geen neger, hij bestaat namelijk niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166397658
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:48 schreef BoneThugss het volgende:
Precies, who cares.

Een stelletje zeurpieten voelen zich aangesproken. Want ZP is onderdanig en dom, en daarom is elke neger dom, ofzo. Dat smerige hypocrisie gedoe is niet bepaald om over naar huis te schrijven, ZP is geen neger, hij bestaat namelijk niet.
Wel mooi dat je het nog steeds niet snapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 20:01:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')