abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167259092
Ze staan er al vanaf de opening. Dus dat is al heel lang. Misschien dat je kortingsbon de reden was hoe de tweede zich gedroeg? Ik weet niet? En geen foto's? Leen maar die van mij van mijn eerder bezoek.


Boven rechts als je aan de bar zit waar jij je kunt afzonderen.



Schaaltje nummer zoveel met Iberico ham
pi_167260274
quote:
14s.gif Op zondag 11 december 2016 14:41 schreef Myraela het volgende:
Er stonden twee vrouwen die erg op elkaar leken.
Altijd Spooky. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_167261639
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 16:50 schreef Iwanius het volgende:
Ze staan er al vanaf de opening. Dus dat is al heel lang. Misschien dat je kortingsbon de reden was hoe de tweede zich gedroeg? Ik weet niet?
Er zaten meerdere mensen met zo'n bon. En bij een ander tafeltje was ze er vanuit gegaan dat ze een bon hadden, terwijl ze die dus niet hadden. Dus die konden ook uit maar 3 opties kiezen. Ze kwam er pas achter toen ze klaar waren met eten. Ben benieuwd of ze daar nog iets voor heeft gedaan.

Bij de bon kreeg je bijvoorbeeld patat erbij, terwijl die op de kaart apart stond. Zou het heel stom vinden als ze die bijvoorbeeld bij die mensen wel zouden rekenen.

Maar anyhow. Ik begrijp het best als zo'n tent op dingen probeert te bezuinigen wanneer iemand met zo'n bon komt. Maar net het stukjes service kost niets en maakt de hele ervaring zoveel toffer.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 december 2016 @ 19:00:09 #105
414785 sirdanilot
pi_167262103
Ik doe die bonnen niet. Je weet gewoon dat het restaurant op jou weinig winst maakt als je met zo'n bon komt, en dat ze je daar ook naar zullen behandelen.

Sowieso de hele horeca in Nederland vind ik echt niks, ik ga alleen uit eten als het moet (b.v. sociale dingen). Ik geef dat geld liever uit op vakantie en daar lekker te eten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 11 december 2016 @ 19:53:38 #106
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167263577
Opa.
pi_167263721
De grote meerderheid gaat prima met je om, ook als je met zo'n bon komt.
  zondag 18 december 2016 @ 22:44:53 #108
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_167433324
Waar? Hinoki Noodle Soup, Keizerstraat 52, Rotterdam

Wanneer? Zondag 11 december 2016

Wat at je? Hij: Gyoza, Tan Tan Men, Sapporo biertje. Zij: Toriteri, Hinoki Tsukemen, Sapporo biertje

Impressie? Prima gegeten. Geen poespas, attente bediening. Gyoza leken huisgemaakt, veel malser dan de taaie diepvries-gyoza van de gemiddelde all-you-can-eat Japanner. Teriyaki kip was mals en op smaak. Tan tan men had genoeg hitte om je tong te prikkelen en je neus te doen lopen. Tsukemen daarentegen was een minder succes. De noedels werden (bewust) koud geserveerd om deze vervolgens in miso soep te dippen. Er werd extra soep in een kan bijgeserveerd om je soep op temperatuur te houden. Mijn vriendin is wat dat betreft meer gecharmeerd van de Tsukemen bij Set Noodle waar de noedels warm zijn, er een keuze is voor pittige miso en er een kommetje rijst bij wordt geserveerd. Desondanks allebei lekker de buik vol om daarna de kou van Rotterdam weer te trotseren.

Kosten? Net geen 50 euro voor 2 personen.

Cijfer? 8-
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zondag 18 december 2016 @ 23:15:18 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167434227

Red Pepper

Sichuan Restaurant Red Pepper op Groenendaal 45F in Rotterdam

Wonton in chili olie
Koude sichuan noodles
Dungesneden koud varkensvlees in sojasaus met verse knoflook
Lam met komijn
Gebakken sperziebonen
Gongbao kip

Ik vond het best een fijn restaurant qua inrichting, bediening, sfeer en de gerechten zijn ook wel lekker, maar lomp. Het is het allemaal net niet. En de gongbao kip was het he-le-maal niet. Echt te erg voor woorden. Die maakt de Chinees in het dorp van mijn ouders nog beter. Dan heeft het ook niks Sichuan te maken, maar is het in ieder geval lekkerder! Man, man, man, ik vond het zo erg dat het zijn weerslag had op alle andere gerechten.

Cijfer : 7


San San

Sichuan Restaurant San San op de Hang in Rotterdam.

Theegerookte eendenborst
Gongbao kip
Drooggebakken sperzieboontjes
Lam met komijn.

Dan Sichuan Restaurant San San. Zoveel verfijnder, zoveel beter, gewoon al in de basis, de ingrediënten, hun keuze voor het varkensvlees, dat soort dingen. Alles smaakt zoals het in China smaakt. Het heeft karakter. Spot on. Helemaal goed.

Cijfer : 9
  zondag 18 december 2016 @ 23:16:15 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167434253
SanSan O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 18 december 2016 @ 23:16:52 #111
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167434267
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 22:44 schreef robdriessen het volgende:
Waar? Hinoki Noodle Soup, Keizerstraat 52, Rotterdam

Wanneer? Zondag 11 december 2016

Wat at je? Hij: Gyoza, Tan Tan Men, Sapporo biertje. Zij: Toriteri, Hinoki Tsukemen, Sapporo biertje

Impressie? Prima gegeten. Geen poespas, attente bediening. Gyoza leken huisgemaakt, veel malser dan de taaie diepvries-gyoza van de gemiddelde all-you-can-eat Japanner. Teriyaki kip was mals en op smaak. Tan tan men had genoeg hitte om je tong te prikkelen en je neus te doen lopen. Tsukemen daarentegen was een minder succes. De noedels werden (bewust) koud geserveerd om deze vervolgens in miso soep te dippen. Er werd extra soep in een kan bijgeserveerd om je soep op temperatuur te houden. Mijn vriendin is wat dat betreft meer gecharmeerd van de Tsukemen bij Set Noodle waar de noedels warm zijn, er een keuze is voor pittige miso en er een kommetje rijst bij wordt geserveerd. Desondanks allebei lekker de buik vol om daarna de kou van Rotterdam weer te trotseren.

Kosten? Net geen 50 euro voor 2 personen.

Cijfer? 8-
Leuk, daar liep ik langs op weg naar San San. :-)
Binnenkort misschien ook eens aandoen. Hoewel ik eigenlijk niet zo van noodles hou...
  User die het meest klaagt 2022 zondag 18 december 2016 @ 23:22:36 #112
414785 sirdanilot
pi_167434407
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 23:16 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leuk, daar liep ik langs op weg naar San San. :-)
Binnenkort misschien ook eens aandoen. Hoewel ik eigenlijk niet zo van noodles hou...
Ach, alles beter dan slagroomsoesjes toch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 18 december 2016 @ 23:31:39 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167434644
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 23:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ach, alles beter dan slagroomsoesjes toch.
Absoluut.
  Moderator zondag 18 december 2016 @ 23:40:45 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167434853
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2016 16:50 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]
Schaaltje nummer zoveel met Iberico ham

Mooie ham :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167435109
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 23:15 schreef RobinOok het volgende:


Sichuan Restaurant Red Pepper op Groenendaal 45F in Rotterdam

Wonton in chili olie
Koude sichuan noodles
Dungesneden koud varkensvlees in sojasaus met verse knoflook
Lam met komijn
Gebakken sperziebonen
Gongbao kip

Ik vond het best een fijn restaurant qua inrichting, bediening, sfeer en de gerechten zijn ook wel lekker, maar lomp. Het is het allemaal net niet. En de gongbao kip was het he-le-maal niet. Echt te erg voor woorden. Die maakt de Chinees in het dorp van mijn ouders nog beter. Dan heeft het ook niks Sichuan te maken, maar is het in ieder geval lekkerder! Man, man, man, ik vond het zo erg dat het zijn weerslag had op alle andere gerechten.

Cijfer : 7
Verbaast mij dat je er heen bent gegaan. Van de buitenkant had je al kunnen weten dat het naar alle waarschijnlijkheid niets voor jou zou zijn. Daarbij, was ik er ook al geweest en vond het ook maar zo zo en weinig bijzonders.

quote:

Sichuan Restaurant San San op de Hang in Rotterdam.

Theegerookte eendenborst
Gongbao kip
Drooggebakken sperzieboontjes
Lam met komijn.

Dan Sichuan Restaurant San San. Zoveel verfijnder, zoveel beter, gewoon al in de basis, de ingrediënten, hun keuze voor het varkensvlees, dat soort dingen. Alles smaakt zoals het in China smaakt. Het heeft karakter. Spot on. Helemaal goed.

Cijfer : 9
Nou...ik vind het het eten daar verre van karakter hebben. Als je bedoelt "it brings back memories"dan ken ik wel betere zaken in bijvoorbeeld Amsterdam. Nee, ik ben er minder enthousiast over om redenen die ik al eerder heb opgesomd,laat staan dat ik het een 9 geef.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 23:55:08 ]
  maandag 19 december 2016 @ 00:06:23 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_167435351
Ik betwijfel het of er in Amsterdam betere Sichuan restaurants zitten. Ik hoor daar niet al te beste dingen over. Welke is volgens jou dan beter?
pi_167533631
Waar?

Saighon caphe. Centraal station Amsterdam (ij-zijde)

Wanneer?
Vandaag

Wat at je?
Kiploempia's en rijst met spare ribs

Impressie?
Net zo lekker als bij hun filiaal boven de mc donalds bij Leidseplein. Bij CS ook afhaal mogelijk, wat ik gedaan heb en vervolgens in de trein gegeten.

Kosten?
14 euro.

Cijfer?
8,5

Aanwinst op CS.

De sate bar ernaast heb ik gister gegeten, ook prima, maar die waren nog aan het proefdraaien.
  zaterdag 24 december 2016 @ 20:52:50 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167584326
Waar: Restaurant de Vleeschouwerij in Heemstede.
Wanneer: 24-12-2016
Wat:
Restaurant de Vleeschouwerij doet z'n naam eer aan, want is ontstaan vanuit een slagerij (Ton de Wit) aan de overkant van de straat.
Echt een restaurant voor carnivoren.
Bistro-achtig ingericht. Vlotte leuke meisjes in de bediening.


Eerst wat lekker brood, genuttigd samen met een glas Chileens sauvignon blanc.

Daarna voor Bluezz de vitello tonato:

en voor mij de steak tartare:

Jammer dat ie niet met de hand gesneden was, maar duidelijk machinaal gemalen en dat gebakken eitje er bovenop sloeg nergens op. Moet natuurlijk gewoon alleen een eidooier zijn. Verder wel goed op smaak.

Bij de hoofdgerechten dronken wij een rode Spaande rioja.
Als hoofdgerecht voor Bluezz een Heemsteeds stoofpotje met aardappelpuree:

Voor mij een gegrilde Angusbeef ribeye met patat:


Jammer dat er geen goed steakmes bij geleverd werd. Moest nu wel erg mijn best doen om het vlees te snijden met het gewone bestek.

Gebruik makend van onze restaurantkaart waren we alles bij elkaar (inclusief de korting) 52 euro kwijt.

Prijs-kwaliteit:
7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 24-12-2016 21:55:24 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 24 december 2016 @ 21:51:34 #119
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_167586179
Golfer had de site al bekeken en ik denk dat je een juiste waardering hebt gegeven.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_167602055
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:29 schreef Mojo.jojo het volgende:
Waar?

Saighon caphe. Centraal station Amsterdam (ij-zijde)

Wanneer?
Vandaag

Wat at je?
Kiploempia's en rijst met spare ribs

Impressie?
Net zo lekker als bij hun filiaal boven de mc donalds bij Leidseplein. Bij CS ook afhaal mogelijk, wat ik gedaan heb en vervolgens in de trein gegeten.

Kosten?
14 euro.

Cijfer?
8,5

Aanwinst op CS.

De sate bar ernaast heb ik gister gegeten, ook prima, maar die waren nog aan het proefdraaien.
In de herkansing geweest bij de satebar. De sate geprobeerd. Was geen aanrader (in tegenstelling tot het vlees in zoetzure saus de dag ervoor). De rijst was echt slecht (alsof deze te lang voorverwarmd is in de magnetron). De kiploempia droop van het vet. En de bediening wederom niet vlot (waar de dame niet veel aan kon doen want ze stond alleen). Jammer. Gemiste kans.
pi_167607046
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:52 schreef golfer het volgende:
Waar: Restaurant de Vleeschouwerij in Heemstede.
Wanneer: 24-12-2016
Wat:
Restaurant de Vleeschouwerij doet z'n naam eer aan, want is ontstaan vanuit een slagerij (Ton de Wit) aan de overkant van de straat.
Echt een restaurant voor carnivoren.
Bistro-achtig ingericht. Vlotte leuke meisjes in de bediening.

[ afbeelding ]
Eerst wat lekker brood, genuttigd samen met een glas Chileens sauvignon blanc.

Daarna voor Bluezz de vitello tonato:
[ afbeelding ]
en voor mij de steak tartare:
[ afbeelding ]
Jammer dat ie niet met de hand gesneden was, maar duidelijk machinaal gemalen en dat gebakken eitje er bovenop sloeg nergens op. Moet natuurlijk gewoon alleen een eidooier zijn. Verder wel goed op smaak.

Bij de hoofdgerechten dronken wij een rode Spaande rioja.
Als hoofdgerecht voor Bluezz een Heemsteeds stoofpotje met aardappelpuree:
[ afbeelding ]
Voor mij een gegrilde Angusbeef ribeye met patat:
[ afbeelding ]


Jammer dat er geen goed steakmes bij geleverd werd. Moest nu wel erg mijn best doen om het vlees te snijden met het gewone bestek.

Gebruik makend van onze restaurantkaart waren we alles bij elkaar (inclusief de korting) 52 euro kwijt.

Prijs-kwaliteit:
7/10
Juist ja. Als ik eerlijk ben vind ik het een zaak van niks en gerechten van niks, op de steak na die er lekker juicy uitziet. Eerdere gerechten had ik allemaal teruggestuurd,was opgestaan en weggegaan.

Vitello tonato: Tja, alsof het thuis in je eigen keuken is opgemaakt,spuitbus eroverheen en serveren maar.

Heemsteeds stoofpotje: Allemachtig,,ziet er uitgedroogd en taai uit en zo uit de koeling gehaald,even de over in en hoppa uitserveren.

Steaktartaar: Duidelijk gemalen en typische standaard opmaak.

Ben ook oprecht verbaast dat je er heen bent gegaan gezien je eigen culinaire ervaringen, of speelde de prijs heel zwaar mee dit keer? Dan heb ik niks gezegd.

Bij de Hollandse Chinees op zondag had je volgens mij nog lekkerder gegeten. Of voor mij part een goede Griek in Utrecht of zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2016 23:33:43 ]
  zondag 25 december 2016 @ 23:55:52 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_167607821
quote:
3s.gif Op zondag 25 december 2016 23:29 schreef Iwanius het volgende:

Ben ook oprecht verbaast dat je er heen bent gegaan gezien je eigen culinaire ervaringen, of speelde de prijs heel zwaar mee dit keer? Dan heb ik niks gezegd.

Was een last-minute boeking met die restaurantkaart in het kader van B. en mijn 18-jarige jubileum waar we eigenlijk niks aan zouden doen.

We gaan 8 januari in de herkansing in Rotterdam bij Yama.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 januari 2017 @ 14:15:44 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168003152
Waar: Japanese Cuisine YAMA, Rotterdam
Wanneer: 8 januari 2017

Wat en hoe:
Naar aanleiding van enthousiaste reacties van LHO en Minilot hadden we besloten er een dagje Rotterdam van te maken met een bezoek aan museum Boymans van Beuningen, een overnachting in een hotel op loopafstand en een etentje bij het Japanse restaurant YAMA.
Als je niet weet waar het zit loop je er zo voorbij. Het biedt na vroegtijdig reserveren, plaats aan ca. 20 gasten.

Chefkok Yama wordt in het kleine open keukentje ondersteund door een souschef en de bediening wordt gedaan door Yuko, deze avond geholpen door haar zoon Mao.



Je kunt bij YAMA kiezen voor een 3 of 5-gangenmenu. Wij hadden aangegeven voor het 5-gangenmenu te gaan, met een bijpassend sake-arrangement van fris gekoelde diverse soorten sake.
Allereerst namen we een lekker Japans biertje:


Al vrij snel volgden er 2 amuses:
Een stukje beef teriyaki met daarop wat oesterblad en een oesterparel (gemaakt van het vocht van een oester).

De 2e amuse was een gefrituurd stukje inktvis met een stukje yam.


1e gerecht:
Een soep gemaakt van sojamelk met daarin een stukje langzaam gegaarde ibericobuikspek en rettich.

Bij het volgende gerecht kregen wij onze eerste sake:

Yuko wijst voor ons op de kaart van Japan aan waar deze sake vandaan komt. Een Tosatsuro, gemaakt van graan en aangelengd met alcohol en ontzout zeewater. Een beetje droge sake.

2e gerecht:
Diverse sushi-bereidingen.
Voorop van rechts naar links: coquille, buik van tonijn, paling en omelet.

Daarbij een handroll open nori sushi met garnaal en pareltjes van soja:

In een apart bakje een stukje heel langzaam gegaarde zalm met kakifruit en rettich:


Daarna kwam Yuko ons de tweede sake brengen.

Een Honchu Ichi uit Hiroshima. Puur op de fles gerijpt, zonder extra toevoeging van alcohol. Wat ons betreft de lekkerste van de avond.

3e gerecht:
2 bereidingen van oester.
Gefrituurde oester met tartare-saus en een chip van een paarse truffelaardappel.

Met tempurabeslag gefrituurde oester met een chip van tapioca.

Die kon worden gedipt in een speciaal sausje:



Vervolgens weer een sake-uitleg van Yuko. Een Kizakura shimizu jikomi sake uit Kyoto. Nauwelijks alcohol te proeven, maar dat zit er wel degelijk ruimschoots in:


4e gerecht:
Een op traditionele wijze gestoomd ei met daarbij stukjes krab.

En
Octopus met yuzu, zeewiersalade en een zalf van zeewier.


Tijd voor de 4e sake van de avond:

Een Chochokyu uit 2013. 3 jaar gerijpt op de fles en met een beetje gele kleur. Alcoholpercentage van 16%.

5e gerecht:

Een sukiyaki kan natuurlijk niet ontbreken, geserveerd in een gietijzeren pannetje op tafel met rijst erbij.

Sukiyaki met mals rundvlees, een gepocheerd ei en knapperige groenten.


Wij besloten om er nog een extra dessertgang aan toe te voegen. Met daarbij voor Bluezz een sake-achtigdrankje van yuzu (enigszins vergelijkbaar met limoncello):

Ik nam daarbij nog een keer een glaasje van de 2e sake van de avond, de Honchu Ichi.

Dessert:
Een soort cheesecake gemaakt van de yuzu-vrucht met daarbij stukjes fruit en een schuim van gecondenseerde melk.



Conclusie:

Wat een heerlijke en bijzondere smaken allemaal en wat een aandacht voor details. Qua opmaak van de diverse gerechten, alsmede door de vriendelijke bediening.
Zeker niet goedkoop, maar zeker een keer absoluut de moeite waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 09-01-2017 14:40:45 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 januari 2017 @ 16:10:48 #124
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_168005640
Ziet er goed uit.. Ik heb mijn reservering voor zaterdag helaas moeten verzetten (niet de eerste keer :'), maanden tevoren reserveren is helaas nodig en dan komen er helaas wel eens zaken tussen), nu eind februari maar eens proberen. Hoor tot nu toe alleen maar goede verhalen. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_168009611
Mooie foto's! Die tonijnbuiksushi moet wel hemels zijn O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 9 januari 2017 @ 20:15:17 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168012347
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Mooie foto's! Die tonijnbuiksushi moet wel hemels zijn O+
Was lekker, maar we zijn niet erg van het sushi eten. Vinden de rijst vaak al te machtig. Zijn eigenlijk meer liefhebber van sashimi.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168029050
Hoe vonden jullie het Bilderberg hotel waar je overnachtte?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 14:43:38 ]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:50:30 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168029208
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Hoe vonden jullie het Bilderberg hotel waar je overnachtte?
We zaten niet in het Bilderberg. We zaten lekker simpel en goed in Hotel Emma.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168029729
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Was lekker, maar we zijn niet erg van het sushi eten. Vinden de rijst vaak al te machtig. Zijn eigenlijk meer liefhebber van sashimi.
Oh ik had er daar wel tien van willen hebben! O+ Hadden jullie ergens ook ingelegd ei er tussen? En zelfgemaakte Japanse mayo? :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:45:09 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168030333
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Hadden jullie ergens ook ingelegd ei er tussen? En zelfgemaakte Japanse mayo? :)
Niet dat ik mij kan herinneren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168031020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet dat ik mij kan herinneren.
Nu móet je dus nog een keer :Y :P
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:48:54 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168031828
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Nu móet je dus nog een keer :Y :P
Als we de loterij een keer winnen, misschien. Maar voorlopig niet. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168237131
Net frikandelbroodje op. Gisteren een Doner Kebab
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:05:35 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168240925
quote:
16s.gif Op woensdag 18 januari 2017 04:45 schreef 0906 het volgende:
Net frikandelbroodje op. Gisteren een Doner Kebab
In welk (sterren)restaurant of ander etablissement?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168248210
Mooi verslag.

Wat was je kwijt als ik vragen mag?

Zat laatst ook al op hun website te kijken, maar las dat ze voor een behoorlijke tijd al helemaal volgereserveerd waren. Hadden jullie tijden terug gereserveerd?

Gr,

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:15 schreef golfer het volgende:
Waar: Japanese Cuisine YAMA, Rotterdam
Wanneer: 8 januari 2017

Wat en hoe:
Naar aanleiding van enthousiaste reacties van LHO en Minilot hadden we besloten er een dagje Rotterdam van te maken met een bezoek aan museum Boymans van Beuningen, een overnachting in een hotel op loopafstand en een etentje bij het Japanse restaurant YAMA.
Als je niet weet waar het zit loop je er zo voorbij. Het biedt na vroegtijdig reserveren, plaats aan ca. 20 gasten.
[ afbeelding ]
Chefkok Yama wordt in het kleine open keukentje ondersteund door een souschef en de bediening wordt gedaan door Yuko, deze avond geholpen door haar zoon Mao.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt bij YAMA kiezen voor een 3 of 5-gangenmenu. Wij hadden aangegeven voor het 5-gangenmenu te gaan, met een bijpassend sake-arrangement van fris gekoelde diverse soorten sake.
Allereerst namen we een lekker Japans biertje:
[ afbeelding ]

Al vrij snel volgden er 2 amuses:
Een stukje beef teriyaki met daarop wat oesterblad en een oesterparel (gemaakt van het vocht van een oester).
[ afbeelding ]
De 2e amuse was een gefrituurd stukje inktvis met een stukje yam.
[ afbeelding ]

1e gerecht:
Een soep gemaakt van sojamelk met daarin een stukje langzaam gegaarde ibericobuikspek en rettich.
[ afbeelding ]
Bij het volgende gerecht kregen wij onze eerste sake:
[ afbeelding ]
Yuko wijst voor ons op de kaart van Japan aan waar deze sake vandaan komt. Een Tosatsuro, gemaakt van graan en aangelengd met alcohol en ontzout zeewater. Een beetje droge sake.

2e gerecht:
Diverse sushi-bereidingen.
Voorop van rechts naar links: coquille, buik van tonijn, paling en omelet.
[ afbeelding ]
Daarbij een handroll open nori sushi met garnaal en pareltjes van soja:
[ afbeelding ]
In een apart bakje een stukje heel langzaam gegaarde zalm met kakifruit en rettich:
[ afbeelding ]

Daarna kwam Yuko ons de tweede sake brengen.
[ afbeelding ]
Een Honchu Ichi uit Hiroshima. Puur op de fles gerijpt, zonder extra toevoeging van alcohol. Wat ons betreft de lekkerste van de avond.

3e gerecht:
2 bereidingen van oester.
Gefrituurde oester met tartare-saus en een chip van een paarse truffelaardappel.
[ afbeelding ]
Met tempurabeslag gefrituurde oester met een chip van tapioca.
[ afbeelding ]
Die kon worden gedipt in een speciaal sausje:

[ afbeelding ]

Vervolgens weer een sake-uitleg van Yuko. Een Kizakura shimizu jikomi sake uit Kyoto. Nauwelijks alcohol te proeven, maar dat zit er wel degelijk ruimschoots in:
[ afbeelding ]

4e gerecht:
Een op traditionele wijze gestoomd ei met daarbij stukjes krab.
[ afbeelding ]
En
Octopus met yuzu, zeewiersalade en een zalf van zeewier.
[ afbeelding ]

Tijd voor de 4e sake van de avond:
[ afbeelding ]
Een Chochokyu uit 2013. 3 jaar gerijpt op de fles en met een beetje gele kleur. Alcoholpercentage van 16%.

5e gerecht:

Een sukiyaki kan natuurlijk niet ontbreken, geserveerd in een gietijzeren pannetje op tafel met rijst erbij.
[ afbeelding ]
Sukiyaki met mals rundvlees, een gepocheerd ei en knapperige groenten.
[ afbeelding ]

Wij besloten om er nog een extra dessertgang aan toe te voegen. Met daarbij voor Bluezz een sake-achtigdrankje van yuzu (enigszins vergelijkbaar met limoncello):
[ afbeelding ]
Ik nam daarbij nog een keer een glaasje van de 2e sake van de avond, de Honchu Ichi.
[ afbeelding ]
Dessert:
Een soort cheesecake gemaakt van de yuzu-vrucht met daarbij stukjes fruit en een schuim van gecondenseerde melk.
[ afbeelding ]


Conclusie:

Wat een heerlijke en bijzondere smaken allemaal en wat een aandacht voor details. Qua opmaak van de diverse gerechten, alsmede door de vriendelijke bediening.
Zeker niet goedkoop, maar zeker een keer absoluut de moeite waard.
pi_168264334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:34 schreef pdegroot het volgende:
Mooi verslag.

Wat was je kwijt als ik vragen mag?

Zat laatst ook al op hun website te kijken, maar las dat ze voor een behoorlijke tijd al helemaal volgereserveerd waren. Hadden jullie tijden terug gereserveerd?

Gr,

[..]

Ja je moet ver van tevoren reserveren. Ben pas met vrienden geweest, 5 gangen, waren een 100 euro pp kwijt wat ik mij kan herinneren. En had dan wel het Sake arrangement gekozen en nog een wijn, fris en dessert. Het is dan ook wel heel anders dan all you can eat sushi ;)
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:15:28 #137
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_168264395
Gisteravond gegeten bij Rosetta's Kitchen op de Bilderdijkstraat. Bestaat geloof ik nog maar een anderhalf jaar, maar echt heerlijk gegeten! Wijntjes waren ook erg lekker, wel vrij prijzig in totaal. Echt een aanrader voor wie van Italiaans eten houdt in Amsterdam
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  donderdag 19 januari 2017 @ 12:26:39 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168265737
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:34 schreef pdegroot het volgende:
Mooi verslag.

Wat was je kwijt als ik vragen mag?

Zat laatst ook al op hun website te kijken, maar las dat ze voor een behoorlijke tijd al helemaal volgereserveerd waren. Hadden jullie tijden terug gereserveerd?

Gr,

Je moet inderdaad een ruime tijd van te voren reserveren.
Reken maar op ca. 100 pp voor 5 gangen met een saké-arrangement erbij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 21 januari 2017 @ 12:50:42 #139
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_168319110
Kleine intro.

Mijn zus heeft mij ooit aangestoken met het kookvirus. Zoals een aantal hier wel weten; ik kook graag en uitgebreid en daar helpt zij bij mij wel eens mij. Inmiddels ben ik haar wel voorbijgestreefd in kwaliteit en dat vindt ze soms vervelend (snap ik, ik ben haar 'broertje' maar :)), maar we delen de passie voor eten wel nog steeds allebei heel erg. Haar grote droom is al tijden om naar FG te gaan. Haar partners waren/zijn niet zo van het exclusieve eten en zij zet iets minder makkelijk geld opzij, dus duurde het lang voordat ze kon. Maar na lang erover praten en een financiële meevaller vorig jaar, hebben we eindelijk gereserveerd en konden we gisteren naar FG 2.0.

Voor ons beiden was het de eerste keer dat we naareen sterrenrestaurant gingen, dus stiekem een klein beetje spannend (want hoe moet je je gedragen? Ik weet het, nergens voor nodig, maar zo zijn we nu eenmaal). Aan kosten zouden we niet denken, dus namen we een zevengangendiner met wijnarrangement - negen is teveel voor mijn zus - en hebben we ons lekker laten vermaken. Normaal houd ik niet van foto’s maken en hoewel ik best kan koken en films tot op het bot kan analyseren, heb ik dat met het eten zelf veel minder. Maar voor deze keer maakten we een uitzondering (foto's zijn van mijn zus) en omdat Iwanius het de laatste tijd minder doet, drop ik hier voor een keertje maar een uitgebreide review over eten bij FG 2.0. :)

We begonnen met een amuse: piccalillyijs in een tomatenhoorntje met drop. Heel bijzonder. Er zat ook knettersuiker in of iets anders dat knettert, want het knetterde hard! De dropsmaak viel wel heel erg weg en dat vond ik wel jammer, want dat had dit heel goed kunnen maken. Nu was het ‘gewoon’ goed (8-).



Toen kregen we iets waarvan ik niet meer precies weet wat het was (sorry, de drank vloeide rijkelijk c_/ ). Maar het was lekker! Op de foto mist een torentje van iets wat qua smaak wat weghad van dadel, met daarop iets van een leverpaté. En op dat stokbroodje (zo werd het echt genoemd) zat een waanzinnig lekker stukje gedroogde ham (geen idee welke), met een smaak die intenser was dan alle andere soorten gedroogde ham die ik ooit heb gehad. (8-)



Het tweede gerecht was kabeljauw met een Aziatische bouillon met zoetzure sjalot. De kabeljauw was waanzinnig zacht, echt perfect gegaard, en de bouillon had iets zoetigs, hartigs, vissigs en pittigs. Heel mooie en diverse smaken in zoiets kleins dus. Het miste wel een beetje de wow-factor, maar was wederom gewoon goed. (8)



Daarna kregen we in een bepaald soort houten vat (sorry, vergeten hoe en wat precies) gesmoorde prei met coquilles, kreeft, aardappelmousseline, krokantje van aardappel, truffel en kaviaar. Ik had pas nog een discussie met mijn vader, die zei dat kaviaar geen smaak had. Ik zei toen al dat hij dan geen goede had, want deze kaviaar… Zo lekker! Bij het serveren werden we al weggeblazen door de fantastische geuren en dat gold ook voor de rest; alles was boterzacht en met een hapje van alles was het geen smaakexplosie, maar een hele subtiele bundeling van textuur en smaak. Enorm verrassend en het eerste echte hoogtepunt van de avond voor ons. (9)



Maar het klapstuk kwam hierna: sukade met steak tartare en teksturen van pastinaak. Die sukade was werkelijk ongelooflijk lekker. Woorden schoten tekort om dit te omschrijven, maar toen de chef langsliep bij een ander gerecht en wij hem complimenteerden over dit gerecht, noemde hij het een feestje. En mijn god, wat was dit een feestje. Zo boterzacht en toch krokant (volgens mij zei hij dat dat een crumble was), zo vol van smaak en simpelweg zo bizar lekker. Hier konden we helemaal niets op aanmerken en als er niet nog meer gerechten aan waren gekomen, had ik deze op zijn Iwanius’ nog een keer uitgevraagd. En daarna nog een keer. Wat een toppert. :9~ (10)



Vervolgens kregen we een wat lichter gerechtje, wat de smaken in de mond mooi reinigde. En hoewel dat in het totaalplaatje natuurlijk heel goed was, miste hier ik ook wel weer een beetje de wow-factor. Kwartelgelei met een mousse (denk ik) met dragon en munt en een toastje met eendenleverpaté. Die paté was to die for, de kwartelgelei was heerlijk fris en de kruidenmousse was erg mooi subtiel. (8-)



Dat was de opmaat voor dat waar mijn zus al jaren naar smachtte: de wagyu. Die zat niet standaard in het menu en daar betaalden we dus extra voor, maar dat vonden we prima. Het was erg lekker, maar ik werd hier niet weggeblazen. De stukjes waren niet allemaal even mals (maar goed, mals waren ze nog steeds), maar ook dit was weer gewoon goed. De bijgerechtjes (kaassaus en iets met paddenstoelen) waren ook dik in orde. (8)



Tussendoor kregen we nog een cocktail, die we zelf samenstelden door wat kaarten te trekken. Dat waren er drie: sinaasappel, cognac en rook. Dus daar werd de cocktail mee samengesteld en die werd redelijk fris, met een goed aanwezige maar niet overheersende rooksmaak. (7)

Hierna kwam weer iets om de smaakpapillen op te frissen. Wat het was? Iets met kokos, chocolade, limoen en lychee. Het was lekker, qua smaak natuurlijk heel anders, maar qua beleving vrijwel hetzelfde als bij de kwartelgelei. Prima opfrisser, maar niet súper bijzonder. (7.8)



En toen kwam het vanille-ijs. En door dat te zeggen doe je dat ijs heel erg tekort, want qua smaak en textuur was dit werkelijk het beste ijs dat ik ooit had. Zo zacht, zo romig, zo perfect op smaak en temperatuur. Fantastisch. Erbij gekarameliseerde macadamianoot met ook weer iets van eendenlever en de beste olijfolie ter wereld (naam vergeten, sorry). Die combinatie van zoet met hartig was heel bijzonder om te ervaren en hoewel ik daar heel erg van moest glimlachen, was het qua smaken net iets minder bijzonder, omdat het ijs zo waanzinnig lekker was en ik het stukje zout op de eendenlever net iets te groot vond en dus overheersend. (8)



Tot slot kregen we een bakje koffie met wat friandises. Welke allemaal? Goede vraag, want er is geen foto van gemaakt... Het zat in een kelk met rook en daarin zat in ieder geval mango-ijs (wat verschrikkelijk lekker was icm de rook) en nog twee dingen. In de ‘raampjes’ van de kelk zat een stukje cheesecake en nog een lekker zacht koekachtig iets met kaneel. Goed, je raadt het al: het was genoeg geweest, ik zat vol, de alcohol had zijn werk gedaan en we zaten lekker uit te buiken en na te genieten, terwijl het restaurant langzaam leegliep. (7.5)

Los van het eten, vonden we de sfeer heel fijn: netjes, maar toch los. Er hing een soort informele formele sfeer die prima paste. De bediening was waanzinnig. Die hebben we natuurlijk nog nooit op sterrenniveau meegemaakt, maar met mijn ervaring in productiewerk en teamverbanden vond ik het schitterend om te zien hoe geolied alles liep; men was aanwezig, maar viel eigenlijk niet op en we hebben ons nergens om hoeven bekommeren. Top dus. Ook leuk dat de chef zelf veel aanwezig was en met veel bezoekers een klein praatje maakte.

Conclusie: het eten was goed, de sfeer was top en we hebben het heel gezellig gehad, maar ik had verwacht vwb het eten nog wat vaker weggeblazen te worden. Helaas gebeurde dat nu maar twee keer en voor de prijs die we voor dit zevengangendiner en wat extraatjes betaalden (¤650 voor 2 personen) had ik daar net iets meer van verwacht. Ik zou hier nog wel een keer heengaan, gewoon omdat het kan en geld niet altijd heel belangrijk hoeft te zijn als je jezelf wilt trakteren, maar achteraf vroegen we ons af: was het die 650 waard? En dat vonden we eigenlijk niet. Het gemiddelde van alle gerechtjes bij elkaar komt uit op een goede 8, met de sfeer en gezelligheid erbij is mijn eindoordeel een 8+.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:10:08 #140
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168319386
Ik vind 650 euro ook niet leuk meer.... :N
pi_168319518
Een ervaring die ik in ieder geval nooit uit mijn eigen zak zou betalen :Y)
pi_168319569
Wow dat is wel bizar duur. Leuk leesvoer wel :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:25:46 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168319626
Laatste keer dat ik ging was in 2012. Toen kostte een 7 gangen menu 106,- en het wijnarrangement 55,-. Dat is samen 161 euro zonder koffie. Ook al niet goedkoop, maar voor mijn gevoel dichter bij "gewoon duur" ipv "achterlijk duur".

Al staat me bij dat we daarna nog 1 keer geweest zijn, met/rond Sinterklaas. Maar waarschijnlijk zijn de foto's toen mislukt en dus zijn we er niet geweest. :+
pi_168319786
Mooi verslag, maar eerlijk gezegd zou ik zelf voor dat geld 2x bij een sterrenrestaurant gaan eten...

Wij zijn eigenlijk altijd tussende 125- 200 pp kwijt voor 1 tot 2 sterren.

Overigens zitten er altijd 1 of 2 echt knallers tussen en is de rest gewoon heel erg goed. Ik hé 1x bij wolfslaar gehad dat we van de 7 gangen echt 5 knallers hadden. Wat en feest was dat (1* restaurant trouwens, zegt zeker niet alles). In de tuin zitten heeft toen wel geholpen trouwens.
Whatever...
pi_168319974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:50 schreef vinnypassy het volgende:
Haar partners waren/zijn niet zo van het exclusieve eten en zij zet iets minder makkelijk geld opzij, dus duurde het lang voordat ze kon. Maar na lang erover praten en een financiële meevaller vorig jaar, hebben we eindelijk gereserveerd en konden we gisteren naar FG 2.0.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:50 schreef vinnypassy het volgende:
voor dit zevengangendiner en wat extraatjes betaalden (¤650 voor 2 personen)
Ik weet niet, maar als je lang moet sparen/geld opzij moet zetten én een financiële meevaller nodig hebt om 325 euro over de balk te smijten, dan lijkt het me dat er iets mis is met je financiën niet? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168320256
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:25 schreef RobinOok het volgende:
Laatste keer dat ik ging was in 2012. Toen kostte een 7 gangen menu 106,- en het wijnarrangement 55,-. Dat is samen 161 euro zonder koffie. Ook al niet goedkoop, maar voor mijn gevoel dichter bij "gewoon duur" ipv "achterlijk duur".

Al staat me bij dat we daarna nog 1 keer geweest zijn, met/rond Sinterklaas. Maar waarschijnlijk zijn de foto's toen mislukt en dus zijn we er niet geweest. :+
Ik vind de Sterrenrestaurants de afgelopen jaren enorm in prijs gestegen. Toen ik bij de Librije was vond ik het nog wel een leuke prijs voor al dat lekkers, als ik nu zie wat hetzelfde verrassingsmenu moet kosten :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:11:40 #147
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_168320385
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet, maar als je lang moet sparen/geld opzij moet zetten én een financiële meevaller nodig hebt om 325 euro over de balk te smijten, dan lijkt het me dat er iets mis is met je financiën niet? :@
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet, maar als je lang moet sparen/geld opzij moet zetten én een financiële meevaller nodig hebt om 325 euro over de balk te smijten, dan lijkt het me dat er iets mis is met je financiën niet? :@
Nee, ik gaf aan dat zij minder gemakkelijk geld opzij zet, dus er is ook niet speciaal voor gespaard. Dankzij de meevaller ging het nu zonder probleem.

De prijs is inderdaad wel extreem hoog. Overigens is het 7-gangendiner normaal ¤145 en het wijnarrangement daarbij ¤57, dus ik weet ook niet waarom het zo hoog is uitgevallen. Heb er ook totaal niet aan gedacht ff op het bonnetje te kijken. :') Maar goed, dat gaat mijn zus nog ff navragen. Ik denk dat we een 9-gangendiner hebben gehad, want ik tel 9 gangen en dan betaal je standaard ¤241 pp, maar mijn zus zegt dat de desserts enzo niet meetellen.

Wordt vervolgd dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door vinnypassy op 21-01-2017 14:18:16 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:13:21 #148
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168320416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind de Sterrenrestaurants de afgelopen jaren enorm in prijs gestegen. Toen ik bij de Librije was vond ik het nog wel een leuke prijs voor al dat lekkers, als ik nu zie wat hetzelfde verrassingsmenu moet kosten :X
Ja he? Het was altijd al erg duur, maar het lijkt nu of de vehoudingen echt weg zijn.
Jammer. Wij gaan bijna nooit meer. Omdat ik me een beetje blasé begin te voelen daar, maar dat komt omdat je voor dat geld wel echt iets bijzonders wilt en gewoon erg goed niet goed genoeg is. Laatste keer dat we sinds lange tijd bij een ster gingen eten was in Maastricht. En het was echt allemaal heerlijk en leuk, maar ik vind het het geld niet meer waard. En dan doe ik heel erg mijn best om te vergeten wat het kost, want het boeit me op zich niks, maar toch wel blijkbaar. Je eet anders en dat is zonde.

Misschien moeten we het anders zijn en zijn die restaurants alleen nog maar bedoeld voor zakenlieden met bedrijfscreditcard.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:24:14 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_168320601
Wauw, ik ben wel wat gewend qua duur uit eten gaan dacht ik, als in: 325 euro voor twée personen. Ik vind 650 euro gewoon absurd, hoe goed het allemaal ook was! Wel heel leuk om het verslag te lezen, dankjewel!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:28:13 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168320671
Leuk verslag, maar in mijn ogen zeker geen 650 euro waard qua eten, tenzij je er een Mouton Rothschild uit 1973 ofzo als wijnfles bij gedronken hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 15:21:49 #151
414785 sirdanilot
pi_168321680
Ik heb me ook wel eens georienteerd op bij een sterren restaurant te eten en ik kwam ook meer richting de 100-200 euro pp uit dan richting de 600.

Kijk als het 100-200 is, dan kun je het nog zien als een vervanging voor bijvoorbeeld een weekendje weg. Ipv een weekendje weg doe je dan een avondje restaurant. Maar 600 dat gaat gewoon niet meer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168323169
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:50 schreef vinnypassy het volgende:[knip]

We begonnen met een amuse: piccalillyijs in een tomatenhoorntje met drop. Heel bijzonder. Er zat ook knettersuiker in of iets anders dat knettert, want het knetterde hard! De dropsmaak viel wel heel erg weg en dat vond ik wel jammer, want dat had dit heel goed kunnen maken. Nu was het ‘gewoon’ goed (8-).

Moet je nagaan hoe lekkerder het vroeger was i.v.g met nu als jij het nu al erg lekker vond.
Tegenwoordig is de piccalilly veel te koud,en de rest erg íngezakt qua structuur i.v.g.met vroeger toen alles in balans was en het altijd mijn lieveling starter was als ik FG binnenliep.



quote:
Toen kregen we iets waarvan ik niet meer precies weet wat het was (sorry, de drank vloeide rijkelijk c_/ ). Maar het was lekker! Op de foto mist een torentje van iets wat qua smaak wat weghad van dadel, met daarop iets van een leverpaté. En op dat stokbroodje (zo werd het echt genoemd) zat een waanzinnig lekker stukje gedroogde ham (geen idee welke), met een smaak die intenser was dan alle andere soorten gedroogde ham die ik ooit heb gehad. (8-)

Was vroeger rijker gevuld dan dat magere strookje wat je nu krijgt.


En de 'ham' is Joselito Gran Reserva Bellota. Vele plateaus van weggezet.

quote:
Het tweede gerecht was kabeljauw met een Aziatische bouillon met zoetzure sjalot. De kabeljauw was waanzinnig zacht, echt perfect gegaard, en de bouillon had iets zoetigs, hartigs, vissigs en pittigs. Heel mooie en diverse smaken in zoiets kleins dus. Het miste wel een beetje de wow-factor, maar was wederom gewoon goed. (8)

Hap-slik-weg tussedoortje. Fijn dat het je smaakte.

quote:
Daarna kregen we in een bepaald soort houten vat (sorry, vergeten hoe en wat precies) gesmoorde prei met coquilles, kreeft, aardappelmousseline, krokantje van aardappel, truffel en kaviaar. Ik had pas nog een discussie met mijn vader, die zei dat kaviaar geen smaak had. Ik zei toen al dat hij dan geen goede had, want deze kaviaar… Zo lekker! Bij het serveren werden we al weggeblazen door de fantastische geuren en dat gold ook voor de rest; alles was boterzacht en met een hapje van alles was het geen smaakexplosie, maar een hele subtiele bundeling van textuur en smaak. Enorm verrassend en het eerste echte hoogtepunt van de avond voor ons. (9)

Oh ja en dit gerechtje was en smaakte vroeger geweldig en zag er zoals op onderstaande foto uit.



Die 'bolle' heeft het nu 1 grote brei van heel veul smaken gemaakt zo van "ze proeven het toch niet."

Kaviaar op zich heeft ook geen smaak. I.c.m....kan het wel aangenaam zijn en de textuur kan je aanspreken. Die die 'bolle' heeft is wel top.



quote:
Maar het klapstuk kwam hierna: sukade met steak tartare en teksturen van pastinaak. Die sukade was werkelijk ongelooflijk lekker. Woorden schoten tekort om dit te omschrijven, maar toen de chef langsliep bij een ander gerecht en wij hem complimenteerden over dit gerecht, noemde hij het een feestje. En mijn god, wat was dit een feestje. Zo boterzacht en toch krokant (volgens mij zei hij dat dat een crumble was), zo vol van smaak en simpelweg zo bizar lekker. Hier konden we helemaal niets op aanmerken en als er niet nog meer gerechten aan waren gekomen, had ik deze op zijn Iwanius’ nog een keer uitgevraagd. En daarna nog een keer. Wat een toppert. :9~ (10)

Ja, dat is een lekkere combo. Zeg wel erbij dat dit een duidelijk voorbeeld is hoe hij er meer een ratjetoe van gemaakt heeft voor een hogere prijs.



Vroeger had je dus de FG steaktartaar die er al geweldig uitzag.


In die bloempot zit dus heul veul sukade!


De sukade was ook een apart gerecht. Hij heeft het dus samengevoegd door o.a.een stuk coquille en asperge? bij te voegen zodat het 1 'nieuw' gerecht voor de hoofdprijs wordt.

quote:
Vervolgens kregen we een wat lichter gerechtje, wat de smaken in de mond mooi reinigde. En hoewel dat in het totaalplaatje natuurlijk heel goed was, miste hier ik ook wel weer een beetje de wow-factor. Kwartelgelei met een mousse (denk ik) met dragon en munt en een toastje met eendenleverpaté. Die paté was to die for, de kwartelgelei was heerlijk fris en de kruidenmousse was erg mooi subtiel. (8-)

In mijn van lievelingsgerechten deze kwartelgelei. Blijf je uitvragen... :s)

quote:
Dat was de opmaat voor dat waar mijn zus al jaren naar smachtte: de wagyu. Die zat niet standaard in het menu en daar betaalden we dus extra voor, maar dat vonden we prima. Het was erg lekker, maar ik werd hier niet weggeblazen. De stukjes waren niet allemaal even mals (maar goed, mals waren ze nog steeds), maar ook dit was weer gewoon goed. De bijgerechtjes (kaassaus en iets met paddenstoelen) waren ook dik in orde. (8)



quote:
Hierna kwam weer iets om de smaakpapillen op te frissen. Wat het was? Iets met kokos, chocolade, limoen en lychee. Het was lekker, qua smaak natuurlijk heel anders, maar qua beleving vrijwel hetzelfde als bij de kwartelgelei. Prima opfrisser, maar niet súper bijzonder. (7.8)


Vroeger subtieler in smaak en in samenstelling.


quote:
Conclusie:

Het eten was goed, de sfeer was top en we hebben het heel gezellig gehad, maar ik had verwacht vwb het eten nog wat vaker weggeblazen te worden. Helaas gebeurde dat nu maar twee keer en voor de prijs die we voor dit zevengangendiner en wat extraatjes betaalden (¤650 voor 2 personen) had ik daar net iets meer van verwacht. Ik zou hier nog wel een keer heengaan, gewoon omdat het kan en geld niet altijd heel belangrijk hoeft te zijn als je jezelf wilt trakteren, maar achteraf vroegen we ons af: was het die 650 waard? En dat vonden we eigenlijk niet. Het gemiddelde van alle gerechtjes bij elkaar komt uit op een goede 8, met de sfeer en gezelligheid erbij is mijn eindoordeel een 8+.
Wat voor rode wijn dronk je? Per glas, fles? Had je champagne, zo ja welke en glas?,fles?
Waarom vraag ik dat want ik als ervaren FG gast vind ik dit stevig aangezien ik nogal wat gerechten mis waarvan ik weet dat die sowieso een rekening kunnen spekken.

vb:







Maar zoals ik al eerder zei in een reactie aan iemand: Als je FG voor een eerste keer meemaakt dan geraak je al snel overdonderd dat je al daar bent en is alles al gauw geweldig. I.i.g leuk dat je de moeite hebt genomen FG eens te bezoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2017 17:04:15 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:19:12 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_168323374
Heb ook wel wat ervaring met sterrenrestaurants, maar 325 pp vind ik ook wel erg duur. Bij de Librije en Oud Sluis waren we dat niet kwijt voor het verrassingsmenu plus wijn-arrangement plus aperitief (champagne) plus koffie achteraf. Overigens wel paar jaar geleden.

Maar heb dus wel het idee dat je bij FG betaald voor 3-sterren terwijl je 2 (?) sterren krijgt.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 17:33:52 #154
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_168323605
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:01 schreef Iwanius het volgende:


Maar zoals ik al eerder zei in een reactie aan iemand: Als je FG voor een eerste keer meemaakt dan geraak je al snel overdonderd dat je al daar bent en is alles al gauw geweldig. I.i.g leuk dat je de moeite hebt genomen FG eens te bezoeken.
Vind je dit echt? Heb een aantal maal bij FG gegeten, maar ben helaas nooit overdonderd geweest. Ik vond veel gerechten wat "gekunsteld" aandoen en de algehele ambiance was niet veel anders dan veel andere restaurants. Het eten was goed, dat zeker, maar eigenlijk kan ik me nog nauwelijks herinneren wat ik heb gegeten, terwijl ik dat van veel andere restaurants nog wel weet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 17:35:06 #155
414785 sirdanilot
pi_168323620
Ach ja, ik denk uiteindelijk at the ende of the day, of het nu 200 of 600 euro kost, ik besteed dat geld liever aan een vliegticket naar een lekker warm land in Europa of omstreken (voor dat geld kom je ook wel in b.v. israel, marokko, kaapverdie...) + daar heerlijk lokaal te eten voor een schijntje. Zelfs als je in zo'n land naar de duurste restaurants gaat die er zijn kun je dan icm je vliegticket nog onder die enorme som van 600 euro heerlijk eten.

Al wil ik zeker naar de kromme watergang een 2 sterrenrestaurant bij ons in zeeland dicht bij waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Helaas kom ik nóóit meer op mijn 'geboortegrond' en dit restaurant ligt nogal afgelegen en ik kan geen auto rijden. En bovendien wil ik er sowieso niet in mn eentje heen. Maar daarvoor zou ik graag 200 pp betalen, hoor. En voor dat geld kom je daar ook zeker al een heel end qua eten en wijnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:09:47 #156
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_168324134
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:01 schreef Iwanius het volgende:

Wat voor rode wijn dronk je? Per glas, fles? Had je champagne, zo ja welke en glas?,fles?
Waarom vraag ik dat want ik als ervaren FG gast vind ik dit stevig aangezien ik nogal wat gerechten mis waarvan ik weet dat die sowieso een rekening kunnen spekken.
Ik heb echt geen flauw idee meer welke wijnen het waren, daarvoor heb ik echt veel te weinig verstand van wijn om te kunnen onthouden. Maar het ging per glas. En is het niet zo dat als je een wijnarrangement neemt, dat 'all in' is? Zo staat het iig wel op de site aangegeven.

quote:
Maar zoals ik al eerder zei in een reactie aan iemand: Als je FG voor een eerste keer meemaakt dan geraak je al snel overdonderd dat je al daar bent en is alles al gauw geweldig. I.i.g leuk dat je de moeite hebt genomen FG eens te bezoeken.
Nou, dat is het dus: ik ben in zijn totaliteit niet weggeblazen, slechts bij die ene twee gerechtjes. Ik had er toch meer van verwacht, nu was het gewoon goed en niet extreem goed. Ik las jouw minder positieve reviews over 2.0 altijd een beetje met zoiets van 'Ja hoor, dat kan toch helemaal niet?' maar als je al zoveel goeds hebt gegeten als jij, snap ik dat nu dus wel heel goed. Helemaal als je jouw foto's met de mijne vergelijkt (al vond ik juist de smaken tezamen van die prei met vis waanzinnig goed), lijkt het totaalplaatje inderdaad iets minder nu. Zoals Robin al zei: je zoekt bij (twee) sterrenrestaurants meer dan 'gewoon goed'. Dat was het nu overall gezien toch wel, maar alsnog was het een toffe ervaring.

Overigens: goed punt van dat koude piccalilly-ijs, die vond ik ook te koud. Daardoor overheerste de temperatuur de smaak net iets teveel en viel de dropsmaak denk ik weg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:28 schreef golfer het volgende:
Leuk verslag, maar in mijn ogen zeker geen 650 euro waard qua eten, tenzij je er een Mouton Rothschild uit 1973 ofzo als wijnfles bij gedronken hebt.
Nee, vonden wij dus ook. Van de wijnen heb ik dus weinig onthouden, maar volgen mij kwamen ze zo goed als allemaal uit dit millennium en zelfs ook nog dit decennium.
pi_168324645
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:28 schreef golfer het volgende:
Leuk verslag, maar in mijn ogen zeker geen 650 euro waard qua eten, tenzij je er een Mouton Rothschild uit 1973 ofzo als wijnfles bij gedronken hebt.
1975 *) In NYC kostte de '95 $5.000,- :') Belachelijke prijs.

Zijn geboortejaar.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2017 18:46:49 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:45:42 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168324714
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:35 schreef sirdanilot het volgende:

Al wil ik zeker naar de kromme watergang een 2 sterrenrestaurant bij ons in zeeland dicht bij waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Helaas kom ik nóóit meer op mijn 'geboortegrond' en dit restaurant ligt nogal afgelegen en ik kan geen auto rijden. En bovendien wil ik er sowieso niet in mn eentje heen. Maar daarvoor zou ik graag 200 pp betalen, hoor. En voor dat geld kom je daar ook zeker al een heel end qua eten en wijnen.
Dat is zeker de moeite waard. Wij waren er anderhalf jaar geleden. Met een overnachting erbij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168324734
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

1975 *)

Zijn geboortejaar.

Goed jaar is dat.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:49:01 #160
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168324765

Toen ze net open waren. Zucht. Waar blijft de tijd...
pi_168324802
Dat ziet er wel mooi uit, ja.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 18:51:19 #162
414785 sirdanilot
pi_168324809
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

1975 *) In NYC kostte de '95 $5.000,- :') Belachelijke prijs.

Zijn geboortejaar.

Een beetje een rare vraag maar bedacht me dit net:

Betaal jij eigenlijk met creditcard of altijd cash, als je luxe uit eten gaat?

Lijkt me niet zo veilig om met een bedrag met 4 cijfers in je portemonnee over straat te wandelen, al kan het eigenlijk overal in Nederland natuurlijk wel gewoon.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 21 januari 2017 @ 18:56:20 #163
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168324916
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:51 schreef Tem het volgende:
Dat ziet er wel mooi uit, ja.
Al zou ik vandaag dat ene zwarte vlekje middenin wel wegshoppen. :D
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 18:58:34 #164
414785 sirdanilot
pi_168324962
Ik wil trouwens van de week écht Chinees gaan eten. Maar ik ben bang dat alles in Den Haag vol zit ivm chinees nieuwjaar? Of valt dat wel mee.

En word je echt als hond behandeld als er niet minstens één chinees (uitziend persoon) bij zit, of is dat een fabeltje? Want alle chinees (uitziende mensen) die ik ken kunnen niet mee :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168324986
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Al zou ik vandaag dat ene zwarte vlekje middenin wel wegshoppen. :D
Wel mooi juist, zo'n kleine imperfectie :P
pi_168325034
650 euro. En je weet de wijnen niet. Dus zo speciaal waren ze kennelijk niet..

Heb je niet het gevoel opgelicht te zijn? Mss staat er iets op de rekening wat helemaal niet van jullie was?
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 19:07:42 #167
414785 sirdanilot
pi_168325185
Sowieso geven ze toch altijd een bonnetje bij de rekening? Of zeggen ze gewoon ja het is zoveel geld, zonder bonnetje :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168325400
Bij librije was ik minder kwijt, bij fg1.0 210 pp geloof ik. (Zonder wagyu) 650 is echt achterlijk veel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_168325461
Bij fg1.0 was ik in hun laatste week met de beste 7 gerechten van de afgelopen 7 jaar. Toen had ik echt een wow-gevoel. O+
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 19:17:55 #170
414785 sirdanilot
pi_168325489
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:14 schreef habitue het volgende:
Bij librije was ik minder kwijt, bij fg1.0 210 pp geloof ik. (Zonder wagyu) 650 is echt achterlijk veel.
Dat was voor met zn tweeen dacht ik, dus rond de 300 pp.

Vind ik nog steeds erg duur voor iets wat geen 3 michelinsterren is of als er geen krug of iets anders duurs aan eten/drinken bij zit.

Dan besteed ik die 300 euro liever aan een weekendje lissabon, van dat geld kun je vlucht, redelijk hotel en heerlijk eten gemakkelijk betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168325553
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:59 schreef Tem het volgende:

[..]

Wel mooi juist, zo'n kleine imperfectie :P
Ik moest toen denken aan..
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_168325918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik moest toen denken aan..
[ afbeelding ]
Mooie vrouw :Y
pi_168328604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:58 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil trouwens van de week écht Chinees gaan eten. Maar ik ben bang dat alles in Den Haag vol zit ivm chinees nieuwjaar? Of valt dat wel mee.

En word je echt als hond behandeld als er niet minstens één chinees (uitziend persoon) bij zit, of is dat een fabeltje? Want alle chinees (uitziende mensen) die ik ken kunnen niet mee :(
In mijn ervaring wordt iedereen gelijkwaardig slecht behandeld. Service is vaak gewoon niet zo vriendelijk bij de Chinees.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:17:03 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168328765
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dan besteed ik die 300 euro liever aan een weekendje lissabon, van dat geld kun je vlucht, redelijk hotel en heerlijk eten gemakkelijk betalen.
Ja, dat weten we nou wel, ja! }:|
pi_168330586
Nou weten we ook gelijk waarom Iwanius nooit prijzen prijsgeeft, neemt iemand eens de moeite voor een dikke review gaan 9 v/d 10 reacties over de prijs.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:25:34 #176
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168331014
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:
Nou weten we ook gelijk waarom Iwanius nooit prijzen prijsgeeft, neemt iemand eens de moeite voor een dikke review gaan 9 v/d 10 reacties over de prijs.
Wat maakt het uit. Mensen lezen de review en hebben daar plezier aan. Ook zonder dat iedereen och en wee roept. Dat de discussie daarna over prijzen gaat doet daar weinig aan af hoor.
pi_168331040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:25 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wat maakt het uit. Mensen lezen de review en hebben daar plezier aan. Ook zonder dat iedereen och en wee roept. Dat de discussie daarna over prijzen gaat doet daar weinig aan af hoor.
Ok meid, ben alweer gerustgesteld.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:29:30 #178
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168331119

San San Rotterdam


Sinds we ons realiseren dat San San op maandag open is eten we er weer vaker. :D
Op het buikspek en aubergines na dingen die ik niet eerder bestelde. Denk ik. Alles lekker, goed bereid, maar ik moet echt niet vergeten volgende keer te vragen of het aub wat pittiger kan. Beetje een dilemma omdat mijn lief het wel goed vind zo, maar ik mis toch een beetje de smaakexplosie. De smaken lijken "verwaterd".

Maar goed : 8 punten!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:33:30 #179
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168331206

Zino Urban Bistro


Gisteren weer eens bij Zino gegeten, even gauw, op de bonnefooi.
Blijft een leuk adres: 32,50 euro voor een 3-gangen menu en deze keer waren alle gangen weer top. Leukste vond ik de gele bonensaus bij de zuurkool en procureur. Leuke fusion. Dat ga ik misschien eens pikken. 8-)

Cijfer: 8,5
pi_168331669
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:
Nou weten we ook gelijk waarom Iwanius nooit prijzen prijsgeeft, neemt iemand eens de moeite voor een dikke review gaan 9 v/d 10 reacties over de prijs.
Ik vind de borden bij Iwanius ook beter opgemaakt.

Alle waar naar zn geld. Vind je niet?
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 23:06:26 #181
414785 sirdanilot
pi_168331986
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:29 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
San San Rotterdam


Sinds we ons realiseren dat San San op maandag open is eten we er weer vaker. :D
Op het buikspek en aubergines na dingen die ik niet eerder bestelde. Denk ik. Alles lekker, goed bereid, maar ik moet echt niet vergeten volgende keer te vragen of het aub wat pittiger kan. Beetje een dilemma omdat mijn lief het wel goed vind zo, maar ik mis toch een beetje de smaakexplosie. De smaken lijken "verwaterd".

Maar goed : 8 punten!
Ziet er heerlijk uit. Helaas in Roffa en niet in Den Haag :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 23:08:04 #182
414785 sirdanilot
pi_168332032
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:12 schreef n0a het volgende:

[..]

In mijn ervaring wordt iedereen gelijkwaardig slecht behandeld. Service is vaak gewoon niet zo vriendelijk bij de Chinees.
Iemand die ik ken heeft Chinees gestudeerd een tijdje (kan het niet vloeiend spreken maar wel een beetje ) en gaat vaak chinees uit eten met veel chinezen erbij, en dan worden ze toch echt een stuk vriendelijker behandeld dan als het alleen maar hollanders zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168332274
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:14 schreef habitue het volgende:
Bij librije was ik minder kwijt, bij fg1.0 210 pp geloof ik. (Zonder wagyu) 650 is echt achterlijk veel.
ik ben 2x bij de librije geweest ook rond 2010 en geloof in 2013 en was ook minder kwijt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_168332297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Iemand die ik ken heeft Chinees gestudeerd een tijdje (kan het niet vloeiend spreken maar wel een beetje ) en gaat vaak chinees uit eten met veel chinezen erbij, en dan worden ze toch echt een stuk vriendelijker behandeld dan als het alleen maar hollanders zijn.
Ik ben Chinees, maar spreek het niet. In de traditionele restaurants waar ik meestal kom is bediening functioneel, maar niet vriendelijk of hartelijk. Taal spreken zal wat verschillen, maar ik zie geen groot verschil met andere tafels.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 23:23:37 #185
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168332407
Chinese klanten eisen meer aandacht en krijgen dat.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:21:14 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168333532
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:29 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
San San Rotterdam


Sinds we ons realiseren dat San San op maandag open is eten we er weer vaker. :D
Op het buikspek en aubergines na dingen die ik niet eerder bestelde. Denk ik. Alles lekker, goed bereid, maar ik moet echt niet vergeten volgende keer te vragen of het aub wat pittiger kan. Beetje een dilemma omdat mijn lief het wel goed vind zo, maar ik mis toch een beetje de smaakexplosie. De smaken lijken "verwaterd".

Maar goed : 8 punten!
Ook intussen al 2x geweest met vooral wat CUL-SC mensen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168333608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:10 schreef MCH het volgende:
Nou weten we ook gelijk waarom Iwanius nooit prijzen prijsgeeft, neemt iemand eens de moeite voor een dikke review gaan 9 v/d 10 reacties over de prijs.
Valt mij ook op ja. Of over of je wel de bob bent of hebt, want je hebt immers een wijntje gedronken :')
pi_168333713
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Valt mij ook op ja. Of over of je wel de bob bent of hebt, want je hebt immers een wijntje gedronken :')
Welk wijntje?
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 januari 2017 @ 01:45:52 #189
414785 sirdanilot
pi_168334625
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Valt mij ook op ja. Of over of je wel de bob bent of hebt, want je hebt immers een wijntje gedronken :')
Daar heb ik eigenlijk niet zo heel vaak discussies over zien langskomen hier op het forum hoor. Of ik heb ze (gelukkig) gemist. Wel over geld. Maar ja, we zitten hier in nederland he, dus als je niet wil dat het over geld gaat zit je hier niet zo goed :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168335587
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:23 schreef RobinOok het volgende:
Chinese klanten eisen meer aandacht en krijgen dat.
Omdat ze chinees zijn. Kun je nagaan terwijl HK chinezen de slechtste klanten zijn voor een Chinees restaurant omdat ze nooit tippen, meestal en masse komen en 'goedkoop' vaak bestellen i.t.t. Nederlanders die gemiddeld genomen duurder eten en wel tippen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:58 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil trouwens van de week écht Chinees gaan eten. Maar ik ben bang dat alles in Den Haag vol zit ivm chinees nieuwjaar? Of valt dat wel mee.

En word je echt als hond behandeld als er niet minstens één chinees (uitziend persoon) bij zit, of is dat een fabeltje? Want alle chinees (uitziende mensen) die ik ken kunnen niet mee :(
Men is juist tegen Nederlanders/westerlingen netjes en beschaafd en meestal wat groffer tegen landgenoten omdat de bediening weet dat ze toch nooit tippen. Vwb eten in de week waar Chinees Nieuwjaar wordt gevierd moet je gewoon zorgen dat je een plek reserveert ( of gewoon eerder eten),als ze al niet bezet zijn want het is natuurlijk een beetje dom om ook te gaan reserveren op het tijdstip dat de Chinezen massaal gaan eten.(meestal tegen 15:00 uur) Kans dat je daar tussenkomt is klein. En gewoon binnenlopen op eerder genoemd tijdstip is gewoon dom want je zal niet geplaatst worden.

Ik zelf ga dit jaar niet op de uitnodigingen in omdat ik gewoon geen zin heb. Heb het al genoeg keren meegemaakt Chinees nieuwjaar met het uitdelen van envelopjes en het schransen en zuipen aan tafel i.c.m. de welbekende chit-chats. Feliciteer wel wat bekenden maar ga niet mee-eten. Zit liever ergens rustig te acclimatiseren dan die herrie om mij heen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:51 schreef sirdanilot het volgende:

Een beetje een rare vraag maar bedacht me dit net:

Betaal jij eigenlijk met creditcard of altijd cash, als je luxe uit eten gaat?

Lijkt me niet zo veilig om met een bedrag met 4 cijfers in je portemonnee over straat te wandelen, al kan het eigenlijk overal in Nederland natuurlijk wel gewoon.
Het liefst betaal ik cash. Soms pin ik weleens en heeeeel soms flikker ik dat plastic kaartje op tafel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 04:55:04 ]
pi_168335892
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:29 schreef RobinOok het volgende:

Beetje een dilemma omdat mijn lief het wel goed vind zo, maar ik mis toch een beetje de smaakexplosie. De smaken lijken "verwaterd".
Ik wil me wel opofferen om je disgenoot te zijn hoor! San San: O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_168336155
Sansan is lekker, moest er wel een keer meer dan een uur wachten op de hoofdgerechten
  zondag 22 januari 2017 @ 11:09:46 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168337782
Dan zal er iets serieus zijn misgegaan, meestal krijg je je hoofdgerechten nog voor de voorgerechten op zijn. Zoals dat normaal is trouwens, in China. Isegrim en LHO weigeren om die reden de hoofdgerechtn tegelijk met de voorgerechten te bestellen. _O-
pi_168338153
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is zeker de moeite waard. Wij waren er anderhalf jaar geleden. Met een overnachting erbij.
Je kunt daar met Groupon voor zeer schappelijke prijzen heen!
Whatever...
pi_168338188
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:11 schreef vinnypassy het volgende:

[..]


[..]

Nee, ik gaf aan dat zij minder gemakkelijk geld opzij zet, dus er is ook niet speciaal voor gespaard. Dankzij de meevaller ging het nu zonder probleem.

De prijs is inderdaad wel extreem hoog. Overigens is het 7-gangendiner normaal ¤145 en het wijnarrangement daarbij ¤57, dus ik weet ook niet waarom het zo hoog is uitgevallen. Heb er ook totaal niet aan gedacht ff op het bonnetje te kijken. :') Maar goed, dat gaat mijn zus nog ff navragen. Ik denk dat we een 9-gangendiner hebben gehad, want ik tel 9 gangen en dan betaal je standaard ¤241 pp, maar mijn zus zegt dat de desserts enzo niet meetellen.

Wordt vervolgd dus.
De wagyu, het water, koffie met friandises. Eventueel een aperitief of extra drankje. Gaat hard als je 25 Aftikt voor een aperitief.

Als je er maar van genoten hebt!

Was niet mijn bedoeling om je recensie af te zeiken. Leuke recensie en hopelijk maak je er meer.
Whatever...
pi_168343009
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:09 schreef RobinOok het volgende:
Dan zal er iets serieus zijn misgegaan, meestal krijg je je hoofdgerechten nog voor de voorgerechten op zijn. Zoals dat normaal is trouwens, in China. Isegrim en LHO weigeren om die reden de hoofdgerechtn tegelijk met de voorgerechten te bestellen. _O-
We zouden ook gewoon teruggaan, want het was wel lekker. Moest wel langer wachten op 'mijn' hoofdgerecht dan de rest.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 januari 2017 @ 14:39:23 #197
414785 sirdanilot
pi_168343107
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:35 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

We zouden ook gewoon teruggaan, want het was wel lekker. Moest wel langer wachten op 'mijn' hoofdgerecht dan de rest.
Het is bij dit soort zaken het idee dat iedereen wel een gerecht kiest maar dat iedereen van alles wat pakt toch?

Zo typisch Nederlands en saai vind ik dat, één gerecht voor één persoon. Ik wil juist meerdere verschillende dingen proeven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 januari 2017 @ 14:41:14 #198
414785 sirdanilot
pi_168343167
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:09 schreef RobinOok het volgende:
Dan zal er iets serieus zijn misgegaan, meestal krijg je je hoofdgerechten nog voor de voorgerechten op zijn. Zoals dat normaal is trouwens, in China. Isegrim en LHO weigeren om die reden de hoofdgerechtn tegelijk met de voorgerechten te bestellen. _O-
Ik hoor nu trouwens van die vriend van mij (die veel chinezen kent) dat ze een menukaart voor niet-chinezen hebben en een chinese menukaart, en er staan op de chinezse menukaart veel meer verschillende gerechten dan op de niet-chinese.

Dus lijkt me dat er wel degelijk een verschil in zit. Ik bedoel ik snap dat veel hollanders kippentenen en hanekammen onsmakelijk vindeen, maar je kan het toch wel gewoon op de menukaart zetten? Misschien wil ik juist wel kippetenen....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_168343306
Klopt er is inderdaad een kaart voor Chinezen ( in het Kantonees) en 'gweilo's' alias niet-Chinezen.
Prijzen zijn ook verschillend ( goedkoper voor Chinezen) en de Chinezen krijgen bepaalde dingen gratis zoals de witte rijst.zoete fruit als dessert,ijsthee en de pot warme thee. Dat is een stilzwijgende afspraak. Dus "Ja"heb je door dat al die Chinese restaurants nu al jaren hun centjes verdienen aan de westerlingen? Bij deze. Want aan hun landgenoten verdienen ze niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 14:46:15 ]
pi_168343604
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:45 schreef Iwanius het volgende:
Klopt er is inderdaad een kaart voor Chinezen ( in het Kantonees) en 'gweilo's' alias niet-Chinezen.
Prijzen zijn ook verschillend ( goedkoper voor Chinezen) en de Chinezen krijgen bepaalde dingen gratis zoals de witte rijst.zoete fruit als dessert,ijsthee en de pot warme thee. Dat is een stilzwijgende afspraak. Dus "Ja"heb je door dat al die Chinese restaurants nu al jaren hun centjes verdienen aan de westerlingen? Bij deze. Want aan hun landgenoten verdienen ze niets.
Misschien ook mijn haar zwart verven en spleetogen schminken :P
pi_168343683
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het is bij dit soort zaken het idee dat iedereen wel een gerecht kiest maar dat iedereen van alles wat pakt toch?

Zo typisch Nederlands en saai vind ik dat, één gerecht voor één persoon. Ik wil juist meerdere verschillende dingen proeven.
Daarom ook 'mijn'. Alles werd gedeeld maar iedereen koos wel iets wat ze in het bijzonder willen proeven.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 januari 2017 @ 15:54:11 #202
414785 sirdanilot
pi_168344621
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:58 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Misschien ook mijn haar zwart verven en spleetogen schminken :P
Ja maar als je geen Chinees spreekt krijg je ook gewoon de kaart voor niet_chinezen .

Echt jammer, wou dat ik meer chinezen kende dan had ik er één meegenomen. Maar helaas, alle chinezen zijn 'op', haha.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')