abonnement Unibet Coolblue
pi_166691398
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:02 schreef DeeBee het volgende:
Ze rekenen gelijk een verdubbeling voor pax en cargo, weet niet of dat erin zit.

Nu gaan we overigens met 777-300ER met 388 in Y, dat zal heus niet verdubbelen gelijk... Eerder 2x per dag 787-8 ofzo, dat is 464 stoelen in Y in totaal. Beetje zelfde verhaal als toen EK naar 2x A380 ging, qua stoelen viel dat ook wel mee...
Van een dagelijkse 777-300ER naar 2 787-8's gaan zou een beetje raar zijn; want zou een verdubbeling van business stoelen betekenen (2x 22 i.p.v. 1x 24) en slechts 76 economy meer.

Denk eerder een combinatie van de twee types of 2x 777-300ER.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben; wie weet komen met 2x de A380's langszetten. :P

Sowieso een rare laatste alinea:
quote:
Qatar Airways is vorig jaar gestart met een dagelijkse passagiersvlucht naar Schiphol, naast een vrachtvlucht. Door de aanstaande verdubbeling zou de luchtvaartmaatschappij op 28 vluchten per week uitkomen, waar KLM op zeven stuks per week zit.
Bij Qatar komen ze dan op 28 dagelijkse vluchten; echter dan reken ze verdubbeling van zowel passagiers en vrachtvluchten (14 pax, 14 cargo per week).
En dan zeggen ze dat KLM op 7 vluchten per week zit; maar dan zijn dan ook alleen maar pax-vluchten.

Rare vergelijking. Daarnaast komt Qatar vaker dan 7 keer per week met vrachttoestellen naar Amsterdam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 16-11-2016 13:56:29 ]
pi_166692319
Ja die laatste alinea rekenen ze heel raar, nu is het 7x per week pax en varierend cargo.

'High density' 777-300ER hebben we er 'maar' 12 van uit m'n hoofd, denk niet dat we er daarvan 2 gaan gebruiken in rotaties naar AMS. Overigens is het naar CPH, BRU, ARN, OSL ook 2x per dag 787, dus zo gek is die set-up niet voor West-Europa. :P En wat ik zei, meer capaciteit is 1, maar gelijk verdubbelen is too much, in een latere fase kan je altijd nog naar een ander toestel. Als het maar geen A330 wordt, ik bid voor A350. :+
Jack does it in real time...
pi_166695273
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:13 schreef DeeBee het volgende:
Ja die laatste alinea rekenen ze heel raar, nu is het 7x per week pax en varierend cargo.

'High density' 777-300ER hebben we er 'maar' 12 van uit m'n hoofd, denk niet dat we er daarvan 2 gaan gebruiken in rotaties naar AMS.
De 24/388 configuratie is de vervanging van de 24/356 configuratie aangezien Qatar in de 777 ook overgaat op 3-4-3 i.p.v. 3-3-3. Deze toestellen worden dan ook door elkaar gebruikt ook op de route naar Amsterdam.
quote:
En wat ik zei, meer capaciteit is 1, maar gelijk verdubbelen is too much, in een latere fase kan je altijd nog naar een ander toestel. Als het maar geen A330 wordt, ik bid voor A350. :+
Ligt eraan; mocht Qatar double daily gaan vanaf het zomerseizoen 2017 dan zou tweemaal 777 niet zo apart zijn.

Maar goed; eerst maar eens bevestiging vanuit Qatar afwachten enzo.
pi_166697543


Transavia bestaat vandaag 50 jaar!

Transavia viert vijftigste verjaardag
quote:
Transavia is vandaag vijftig jaar oud geworden. Op 16 november 1966 werd de eerste commerciële vlucht uitgevoerd, van Schiphol naar Napels.

Geschiedenis
Al vrijwel sinds de oprichting is Transavia een grote speler in de Nederlandse vakantiemarkt. In de jaren zeventig voerde het bedrijf nog veel intercontinentale vluchten uit, maar sindsdien is het zich gaan concentreren op de Europese markt.
Transavia heeft meerdere aandeelhouders gehad, maar sinds 2003 is het volledig in handen van KLM. In 2006 werd er een Frans zusterbedrijf opgericht, Transavia France, dat een jaar later startte met vluchten van en naar Parijs Orly.

De top van moederbedrijf Air France-KLM koesterde de afgelopen jaren de wens om van Transavia een grote, pan-Europese low-cost carrier te maken. Daarom werd begin 2016 een basis geopend in München en waren er plannen om tientallen nieuwe vliegtuigen te bestellen.

De nieuwe topman Jean-Marc Janaillac ziet echter niks in de expansieplannen. Als onderdeel van zijn strategie Trust Together gaat Transavia zich weer richten op thuismarkten Frankrijk en Nederland. Ook de intercontinentale vluchten, waarover lang in de media gesproken werd, komen niet terug.
Luchtvaartnieuws heeft een heel artikel online gezet.

En voor de geïnteresseerden; vanavond weer op RTLZ: Z Doc: Vliegen onder druk
quote:
Documentaireserie over jonge Britse piloten die werkervaring opdoen aan de andere kant van de wereld. Vanwege het gebrek aan banen thuis, verhuizen sommige piloten naar Indonesië om te gaan vliegen voor Susi Air.
Op RTLZ om 21:30 - 22:00 uur.
  woensdag 16 november 2016 @ 22:10:45 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166703453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van een dagelijkse 777-300ER naar 2 787-8's gaan zou een beetje raar zijn; want zou een verdubbeling van business stoelen betekenen (2x 22 i.p.v. 1x 24) en slechts 76 economy meer.

Denk eerder een combinatie van de twee types of 2x 777-300ER.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben; wie weet komen met 2x de A380's langszetten. :P

Sowieso een rare laatste alinea:

[..]

Bij Qatar komen ze dan op 28 dagelijkse vluchten; echter dan reken ze verdubbeling van zowel passagiers en vrachtvluchten (14 pax, 14 cargo per week).
En dan zeggen ze dat KLM op 7 vluchten per week zit; maar dan zijn dan ook alleen maar pax-vluchten.

Rare vergelijking. Daarnaast komt Qatar vaker dan 7 keer per week met vrachttoestellen naar Amsterdam.
Het zijn niet alleen het aantal stoelen, maar door twee vluchten ook een betere aansluiting op vervolgvluchten natuurlijk. De huidige Qatar vlucht sluit op Azie bestemmingen niet echt lekker aan, of te krappe overstaptijd waardoor ik 'm zowiezo niet boek want geen zin om 6 uur op de volgende vlucht te wachten, of een veel te kange overstaptijd op Doha.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166704429
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen het aantal stoelen, maar door twee vluchten ook een betere aansluiting op vervolgvluchten natuurlijk. De huidige Qatar vlucht sluit op Azie bestemmingen niet echt lekker aan, of te krappe overstaptijd waardoor ik 'm zowiezo niet boek want geen zin om 6 uur op de volgende vlucht te wachten, of een veel te kange overstaptijd op Doha.
Qatar Airways seem to have received slots for additional flights. A 77W is mentioned now for additional evening flights on day 246.
For now only the arriving slot can be seen, showing an arrival time of 19:05Z (QR275).

QR273/274 will be operated by a 788.

(Source: Scramble)

77W = Boeing 777-300ER
788 = Boeing 787-8
pi_166754256
Aviodrome ontvangt onderdelen eerste KLM-vliegtuig
quote:
LELYSTAD - Het Aviodrome ontving vrijdag een container met daarin nieuwe vliegtuigvleugels en staartdelen en een origineel onderstel van een De Havilland DH-9. Dit was het eerste passagiersvliegtuig dat eigendom was van de KLM. De onderdelen zijn afkomstig uit de Verenigde Staten waar ze zijn gebouwd door het Cradle of Aviation Museum.

Het themapark uit Lelystad heeft recentelijk het project van Stichting Replicabouw DH-9 overgenomen en bouwt het vliegtuig de komende twee jaar af. Als de romp klaar is worden de nieuwe onderdelen eraan toegevoegd en is het toestel compleet.

Raymond Oostergo, collectiebeheerder van het Aviodrome, geeft aan dat de DH-9 vanaf 2019 een belangrijk onderdeel wordt van een nieuwe expositie ter gelegenheid van honderd jaar KLM. Volgens Oostergo is het daarbij heel bijzonder om het ‘echte begin’ van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij te kunnen presenteren.

Dikke jassen
"Dit is echt een bijzonder toestel, een omgebouwde bommenwerper waarin twee passagiers en wat post mee konden vliegen. Mét dikke leren jassen aan, vanwege de open cockpit. Dit model symboliseert de overgang van de Eerste Wereldoorlog naar het begin van de burgerluchtvaart”, zegt Oostergo.

De eerste KLM-vlucht op 17 mei 1920 werd overigens niet uitgevoerd met een DH-9, maar met een in Engeland geleasde DH-16. De Fokker F.II, waarvan een replica in de Aviodrome is te vinden, was later dat jaar het eerste echte als passagiersvliegtuig ontworpen vliegtuig in de KLM-vloot.



Veelbesproken F-16 komt begin december op rotonde bij vliegbasis Volkel
quote:
VOLKEL - De veelbesproken F-16 op de rotonde bij vliegbasis Volkel wordt definitief op 3 december geplaatst. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente Uden woensdagochtend. De straaljager komt op een sokkel op de rotonde aan de N264, de weg die langs de vliegbasis loopt.

Het monument is een langgekoesterde wens van de Dorpsraad Volkel. De Dorpsraad wil met het monument haar trots op de vliegbasis laten zien. Het toestel kwam begin dit jaar al als bouwpakket van vliegbasis Woensdrecht naar Volkel.

Niet iedereen is blij met de komst van het toestel. Zo vindt Theo van den Heuvel, die als woordvoerder van Atoomvrijstaat jaren actie voert tegen de aanwezigheid van kernkoppen op Vliegbasis Volkel, de plaatsing van het toestel onder meer te duur, onveilig, pedagogisch onjuist en oorlogsverheerlijkend.

Atoomvrijstaat is van plan om actie te voeren voor of tijdens de plaatsing van de straaljager, kondigde hij woensdag, maar ook eerder al aan.

De rotonde kan tijdens de plaatsing ongeveer anderhalf uur niet worden gebruikt.
Toestel komt dus hier te staan.
Gaat om J-246; een toestel dat stamt uit 1981.

pi_166767582
De laatste dag voor KLM's PH-BFP is bijna aangebroken.

"City of Paramaribo" is de 5e 747-400 die de vloot voorgoed moet verlaten na PH-BFM, -BFO, -BFK en -BFA.
Op 13 augustus 1993 maakte ze haar eerste vlucht en werd op 1 september dat jaar aan KLM geleverd.
Op 7 maart 2014 ging ze weer de lucht in met de nieuwe World Business Class.
Op 31 oktober vertrok ze voor haar allerlaatste commerciële vlucht als KL662 vanuit Houston naar Amsterdam waar ze om 07:39 uur landde.

Dit was haar laatste vertrek vanuit Houston op 31 oktober:

IMG_3884 by Astro95Media, on Flickr

Ze staat gepland om maandagmorgen haar allerlaatste vlucht te maken; ze zal om 09:00 uur vertrekken naar Teruel, Spanje waar ze zich bij haar oudere zusters -BFA, -BFM en -BFO zal voegen.

Nu staat ze nog op Schiphol-Oost (bron)



Gelukkig staan er voor dit jaar niet meer 747 uitfaseringen gepland. De volgende is PH-BFD; het toestel met de meeste uren van de gehele KLM vloot. Zij staat gepland om op 15 januari uitgefaseerd te worden.
  zondag 20 november 2016 @ 12:38:52 #109
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_166774425
https://www.flightradar24.com/ELY5425/baa9de7

moeilijkheden door het weer?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 20 november 2016 @ 12:40:56 #110
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_166774455
lekker druk op de polderbaan met deze 31kt/s zuidewind.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 20 november 2016 @ 13:08:32 #111
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166774997
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 12:40 schreef cherrycoke het volgende:
lekker druk op de polderbaan met deze 31kt/s zuidewind.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 20 november 2016 @ 13:30:45 #112
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166775455
quote:
Lijkt er op wel, deze kist had ook wat moeite:
https://www.flightradar24.com/KLM58C/bab1130
So we just called him Fred
  zondag 20 november 2016 @ 13:45:18 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166775822
quote:
Ryanair pakt net een doorstart. En direct daarna ook de Etihad.
  zondag 20 november 2016 @ 13:47:11 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166775867
So we just called him Fred
  zondag 20 november 2016 @ 14:01:43 #115
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166776213
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 13:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ryanair pakt net een doorstart. En direct daarna ook de Etihad.
Ethihad gaat nog een keer.
So we just called him Fred
  zondag 20 november 2016 @ 14:05:02 #116
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166776298
De Etihad breek de landing voor de tweede keer af.
  zondag 20 november 2016 @ 14:06:31 #117
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166776335
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ethihad gaat nog een keer.
Lijkt zelfs uit te wijken naar Londen.

edit: toch niet en buigt af naar beneden. Rotterdam?
  zondag 20 november 2016 @ 14:10:48 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166776455
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:06 schreef Sunri5e het volgende:
edit: toch niet en buigt af naar beneden. Rotterdam?
Lijkt Rotterdam te worden idd

Edit: of Brussel?
So we just called him Fred
  zondag 20 november 2016 @ 14:11:03 #119
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166776463
So we just called him Fred
pi_166776539
En de KL1010 gaat ook in der herhaling
Trotse Twentenaar
  zondag 20 november 2016 @ 14:13:57 #121
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166776544
KLM ook een doorstart. Man man man het moet wel aardig waaien daar zeg. Ik heb in een half uur tijd al 5 doorstarts gezien.
  zondag 20 november 2016 @ 14:15:14 #122
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166776588
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Lijkt Rotterdam te worden idd

Edit: of Brussel?
Ik denk Brussel idd. Hij is Rotterdam voorbij en zit nog in de klim.
  zondag 20 november 2016 @ 14:17:33 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166776652
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 14:11 schreef FredvZ het volgende:
De volgende Easyjet gaat voor een tweede poging:
https://www.flightradar24.com/EZY84PW/bab21b8
Wijkt uit naar de Oost-baan.
So we just called him Fred
pi_166776684
Zo zeg zou toch niet graag in die Swiss zitten
Trotse Twentenaar
pi_166776692
quote:
Vraag me af wat die van plan is? Antwerpen of Brussel proberen of zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')