Van een dagelijkse 777-300ER naar 2 787-8's gaan zou een beetje raar zijn; want zou een verdubbeling van business stoelen betekenen (2x 22 i.p.v. 1x 24) en slechts 76 economy meer.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:02 schreef DeeBee het volgende:
Ze rekenen gelijk een verdubbeling voor pax en cargo, weet niet of dat erin zit.
Nu gaan we overigens met 777-300ER met 388 in Y, dat zal heus niet verdubbelen gelijk... Eerder 2x per dag 787-8 ofzo, dat is 464 stoelen in Y in totaal. Beetje zelfde verhaal als toen EK naar 2x A380 ging, qua stoelen viel dat ook wel mee...
Bij Qatar komen ze dan op 28 dagelijkse vluchten; echter dan reken ze verdubbeling van zowel passagiers en vrachtvluchten (14 pax, 14 cargo per week).quote:Qatar Airways is vorig jaar gestart met een dagelijkse passagiersvlucht naar Schiphol, naast een vrachtvlucht. Door de aanstaande verdubbeling zou de luchtvaartmaatschappij op 28 vluchten per week uitkomen, waar KLM op zeven stuks per week zit.
De 24/388 configuratie is de vervanging van de 24/356 configuratie aangezien Qatar in de 777 ook overgaat op 3-4-3 i.p.v. 3-3-3. Deze toestellen worden dan ook door elkaar gebruikt ook op de route naar Amsterdam.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:13 schreef DeeBee het volgende:
Ja die laatste alinea rekenen ze heel raar, nu is het 7x per week pax en varierend cargo.
'High density' 777-300ER hebben we er 'maar' 12 van uit m'n hoofd, denk niet dat we er daarvan 2 gaan gebruiken in rotaties naar AMS.
Ligt eraan; mocht Qatar double daily gaan vanaf het zomerseizoen 2017 dan zou tweemaal 777 niet zo apart zijn.quote:En wat ik zei, meer capaciteit is 1, maar gelijk verdubbelen is too much, in een latere fase kan je altijd nog naar een ander toestel. Als het maar geen A330 wordt, ik bid voor A350.
Luchtvaartnieuws heeft een heel artikel online gezet.quote:Transavia is vandaag vijftig jaar oud geworden. Op 16 november 1966 werd de eerste commerciële vlucht uitgevoerd, van Schiphol naar Napels.
Geschiedenis
Al vrijwel sinds de oprichting is Transavia een grote speler in de Nederlandse vakantiemarkt. In de jaren zeventig voerde het bedrijf nog veel intercontinentale vluchten uit, maar sindsdien is het zich gaan concentreren op de Europese markt.
Transavia heeft meerdere aandeelhouders gehad, maar sinds 2003 is het volledig in handen van KLM. In 2006 werd er een Frans zusterbedrijf opgericht, Transavia France, dat een jaar later startte met vluchten van en naar Parijs Orly.
De top van moederbedrijf Air France-KLM koesterde de afgelopen jaren de wens om van Transavia een grote, pan-Europese low-cost carrier te maken. Daarom werd begin 2016 een basis geopend in München en waren er plannen om tientallen nieuwe vliegtuigen te bestellen.
De nieuwe topman Jean-Marc Janaillac ziet echter niks in de expansieplannen. Als onderdeel van zijn strategie Trust Together gaat Transavia zich weer richten op thuismarkten Frankrijk en Nederland. Ook de intercontinentale vluchten, waarover lang in de media gesproken werd, komen niet terug.
Op RTLZ om 21:30 - 22:00 uur.quote:Documentaireserie over jonge Britse piloten die werkervaring opdoen aan de andere kant van de wereld. Vanwege het gebrek aan banen thuis, verhuizen sommige piloten naar Indonesië om te gaan vliegen voor Susi Air.
Het zijn niet alleen het aantal stoelen, maar door twee vluchten ook een betere aansluiting op vervolgvluchten natuurlijk. De huidige Qatar vlucht sluit op Azie bestemmingen niet echt lekker aan, of te krappe overstaptijd waardoor ik 'm zowiezo niet boek want geen zin om 6 uur op de volgende vlucht te wachten, of een veel te kange overstaptijd op Doha.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van een dagelijkse 777-300ER naar 2 787-8's gaan zou een beetje raar zijn; want zou een verdubbeling van business stoelen betekenen (2x 22 i.p.v. 1x 24) en slechts 76 economy meer.
Denk eerder een combinatie van de twee types of 2x 777-300ER.
Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben; wie weet komen met 2x de A380's langszetten.
Sowieso een rare laatste alinea:
[..]
Bij Qatar komen ze dan op 28 dagelijkse vluchten; echter dan reken ze verdubbeling van zowel passagiers en vrachtvluchten (14 pax, 14 cargo per week).
En dan zeggen ze dat KLM op 7 vluchten per week zit; maar dan zijn dan ook alleen maar pax-vluchten.
Rare vergelijking. Daarnaast komt Qatar vaker dan 7 keer per week met vrachttoestellen naar Amsterdam.
Qatar Airways seem to have received slots for additional flights. A 77W is mentioned now for additional evening flights on day 246.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen het aantal stoelen, maar door twee vluchten ook een betere aansluiting op vervolgvluchten natuurlijk. De huidige Qatar vlucht sluit op Azie bestemmingen niet echt lekker aan, of te krappe overstaptijd waardoor ik 'm zowiezo niet boek want geen zin om 6 uur op de volgende vlucht te wachten, of een veel te kange overstaptijd op Doha.
quote:LELYSTAD - Het Aviodrome ontving vrijdag een container met daarin nieuwe vliegtuigvleugels en staartdelen en een origineel onderstel van een De Havilland DH-9. Dit was het eerste passagiersvliegtuig dat eigendom was van de KLM. De onderdelen zijn afkomstig uit de Verenigde Staten waar ze zijn gebouwd door het Cradle of Aviation Museum.
Het themapark uit Lelystad heeft recentelijk het project van Stichting Replicabouw DH-9 overgenomen en bouwt het vliegtuig de komende twee jaar af. Als de romp klaar is worden de nieuwe onderdelen eraan toegevoegd en is het toestel compleet.
Raymond Oostergo, collectiebeheerder van het Aviodrome, geeft aan dat de DH-9 vanaf 2019 een belangrijk onderdeel wordt van een nieuwe expositie ter gelegenheid van honderd jaar KLM. Volgens Oostergo is het daarbij heel bijzonder om het ‘echte begin’ van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij te kunnen presenteren.
Dikke jassen
"Dit is echt een bijzonder toestel, een omgebouwde bommenwerper waarin twee passagiers en wat post mee konden vliegen. Mét dikke leren jassen aan, vanwege de open cockpit. Dit model symboliseert de overgang van de Eerste Wereldoorlog naar het begin van de burgerluchtvaart”, zegt Oostergo.
De eerste KLM-vlucht op 17 mei 1920 werd overigens niet uitgevoerd met een DH-9, maar met een in Engeland geleasde DH-16. De Fokker F.II, waarvan een replica in de Aviodrome is te vinden, was later dat jaar het eerste echte als passagiersvliegtuig ontworpen vliegtuig in de KLM-vloot.
Toestel komt dus hier te staan.quote:VOLKEL - De veelbesproken F-16 op de rotonde bij vliegbasis Volkel wordt definitief op 3 december geplaatst. Dat bevestigt een woordvoerder van de gemeente Uden woensdagochtend. De straaljager komt op een sokkel op de rotonde aan de N264, de weg die langs de vliegbasis loopt.
Het monument is een langgekoesterde wens van de Dorpsraad Volkel. De Dorpsraad wil met het monument haar trots op de vliegbasis laten zien. Het toestel kwam begin dit jaar al als bouwpakket van vliegbasis Woensdrecht naar Volkel.
Niet iedereen is blij met de komst van het toestel. Zo vindt Theo van den Heuvel, die als woordvoerder van Atoomvrijstaat jaren actie voert tegen de aanwezigheid van kernkoppen op Vliegbasis Volkel, de plaatsing van het toestel onder meer te duur, onveilig, pedagogisch onjuist en oorlogsverheerlijkend.
Atoomvrijstaat is van plan om actie te voeren voor of tijdens de plaatsing van de straaljager, kondigde hij woensdag, maar ook eerder al aan.
De rotonde kan tijdens de plaatsing ongeveer anderhalf uur niet worden gebruikt.
quote:Op zondag 20 november 2016 12:40 schreef cherrycoke het volgende:
lekker druk op de polderbaan met deze 31kt/s zuidewind.
Lijkt er op wel, deze kist had ook wat moeite:quote:Op zondag 20 november 2016 12:38 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.flightradar24.com/ELY5425/baa9de7
moeilijkheden door het weer?
Ryanair pakt net een doorstart. En direct daarna ook de Etihad.quote:
Ethihad gaat nog een keer.quote:Op zondag 20 november 2016 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ryanair pakt net een doorstart. En direct daarna ook de Etihad.
Lijkt zelfs uit te wijken naar Londen.quote:
Lijkt Rotterdam te worden iddquote:Op zondag 20 november 2016 14:06 schreef Sunri5e het volgende:
edit: toch niet en buigt af naar beneden. Rotterdam?
Ik denk Brussel idd. Hij is Rotterdam voorbij en zit nog in de klim.quote:Op zondag 20 november 2016 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt Rotterdam te worden idd
Edit: of Brussel?
Wijkt uit naar de Oost-baan.quote:Op zondag 20 november 2016 14:11 schreef FredvZ het volgende:
De volgende Easyjet gaat voor een tweede poging:
https://www.flightradar24.com/EZY84PW/bab21b8
Vraag me af wat die van plan is? Antwerpen of Brussel proberen of zo?quote:Op zondag 20 november 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Etihad: https://www.flightradar24.com/ETD54F/baab4df
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |