abonnement Unibet Coolblue
pi_166556057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
Maar waarom heeft die kist dan een nieuwe VS registratie gekregen? De MCR staat als de-registerd, de MCU en MCS nog niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 10 november 2016 @ 15:55:49 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166562205


LEJ_Airport twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:57:31 Die #Antonov #AN225 ist um 14.04 Uhr auf der Nordbahn des #LEJ_Airport gelandet. Geplanter Start morgen gegen 18.00… https://t.co/UHsx5qivdV reageer retweet
_O_ Blijft impressive
pi_166562685
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
LEJ_Airport twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:57:31 Die #Antonov #AN225 ist um 14.04 Uhr auf der Nordbahn des #LEJ_Airport gelandet. Geplanter Start morgen gegen 18.00… https://t.co/UHsx5qivdV reageer retweet
_O_ Blijft impressive
Jep, en met een beetje geluk wijkt die morgenavond net dat beetje af dat ik 'm ook nog kan zien.
Of in ieder geval; horen. Want ik heb wel eens een Antonov 124 op zo'n 10 kilometer hoogte over horen komen.
Ging direct op FR24 kijken want dat geluid leek op geen enkel ander toestel.

Helaas ligt m'n monster 100-400mm objectief alweer in Amsterdam ;( ....



Toestel is overigens onderweg naar Zuid-Amerika:



[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-11-2016 16:27:18 ]
pi_166565224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jep, en met een beetje geluk wijkt die morgenavond net dat beetje af dat ik 'm ook nog kan zien.
Of in ieder geval; horen. Want ik heb wel eens een Antonov 124 op zo'n 10 kilometer hoogte over horen komen.
Ging direct op FR24 kijken want dat geluid leek op geen enkel ander toestel.

Helaas ligt m'n monster 100-400mm objectief alweer in Amsterdam ;( ....

[ afbeelding ]

Toestel is overigens onderweg naar Zuid-Amerika:

[ afbeelding ]
Wow, wat een zieke route. Mag wat kosten. Enig idee wat er vervoerd wordt?
Waarom niet?
pi_166565739
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:32 schreef Maxco het volgende:
Wow, wat een zieke route. Mag wat kosten. Enig idee wat er vervoerd wordt?
BolloreLog twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 16:02:00 On Nov. 15th, On Nov. 15th, Bolloré Logistics #Chile will be handling a 182-ton transformer - heaviest single piece ever airlifted in the Americas. #AN225 reageer retweet
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 19:57:42 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166566902
Ik zie overigens dat zo'n vliegtuig een cockpit crew heeft van 4? Gezagvoerder, co-piloot, boordwerktuigkundige en navigator. Alles gaat nog zonder computers dus?

Hadden andere vliegtuigen vroeger ook een navigator?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 november 2016 @ 20:01:26 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166567028
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Hadden andere vliegtuigen vroeger ook een navigator?
Jep, tegelijk met de komst van de straalvliegtuigen zijn zij langzaam verdwenen.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 20:03:36 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166567102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep, tegelijk met de komst van de straalvliegtuigen zijn zij langzaam verdwenen.
Aha, wie zijn toen gaan navigeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 november 2016 @ 20:04:53 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166567132
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, wie zijn toen gaan navigeren?


(bediend door de gezagvoerder en co-piloot)
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 20:44:37 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166568453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(bediend door de gezagvoerder en co-piloot)
Aha, hoe heet zo'n ding? Kan ik zelf even Wiki'en ipv vragen hier :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 november 2016 @ 20:45:37 #87
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166568493
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, hoe heet zo'n ding? Kan ik zelf even Wiki'en ipv vragen hier :+
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_management_system
So we just called him Fred
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:25:07 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166583982
Ik zie dat de PH-TFK een Keulen - Dominicanen doet. Weet iemand de reden hier voor?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:31:54 #89
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166584145
airlivenet twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 13:26:13 PHOTO China Southern A380 collides with a tow truck at LAX @AirCrashMayday @CNAviationDailyhttps://t.co/wVBPoHK07s reageer retweet
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:39:20 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166584263
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie dat de PH-TFK een Keulen - Dominicanen doet. Weet iemand de reden hier voor?
Eurowings huurt in de winter een aantal toestellen van TUI, dit jaar in elk geval de G-OBYF (een zusje van de Nederlandse PH-OYI en de Belgische OO-JNL) die gaat vanaf morgen als D-ATYF zonder Thomson/TUI opschriften vliegen voor Eurowings.
Ze staat nu in Hannover, ik gok dat het klaar maken voor de Eurowings operatie te lang heeft geduurd en de PH-TFK als eerste in Keulen kon zijn.

De OO-JNL valt nu in voor de PH-TFK. Geen idee wat TUI er toe heeft doen besluiten om de OO-JNL naar Miami/Orlando te sturen, want beide toestellen zijn vanmorgen rond dezelfde tijd vertrokken vanaf Amsterdam. Je zou dan verwachten dat de OO-JNL de identieke D-ATYF zou vervangen, maar wellicht dat de PH-TFK een probleem had wat meer tijd kostte om te repareren dan gepland en om verdere vertraging te voorkomen de OO-JNL is gestuurd.
So we just called him Fred
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:41:17 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166586391
Kleine kink in de kabel voor de AN-225:
http://avherald.com/h?article=4a0940b8&opt=0

Staat nog steeds in Leipzig:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060

[ Bericht 24% gewijzigd door Fred op 11-11-2016 21:49:56 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 11 november 2016 @ 17:43:51 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166586427
So we just called him Fred
pi_166592555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:41 schreef FredvZ het volgende:
Kleine kink in de kabel voor de AN-225:
http://avherald.com/h?article=4a0940b8&opt=0

Staat nog steeds in Leipzig:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060
Maar Antonov heeft bevestigd dat de vertraging hier niet mee te maken heeft.

EDIT:
volgend zomer geen China Southern A380 naar Amsterdam:

China Southern in 2017 niet met A380 naar Schiphol
quote:
SCHIPHOL - China Southern Airlines zet in 2017 geen Airbus A380 in op Schiphol. De superjumbo vloog de afgelopen twee jaar in het zomerseizoen op de route tussen Beijing en Amsterdam, maar slaat nu een jaartje over. “De toestellen zijn toe aan groot onderhoud”, zegt general manager Ken Pang in Luchtvaartnieuws Magazine van deze maand.

De Chinese KLM-partner nam vijf jaar geleden een vijftal A380’s in gebruik. De toestellen vliegen binnenlands tussen Beijing en Guangzhou en worden in de winter ingezet op populaire vluchten vanuit China naar Australië. Ook Los Angeles wordt met het type het hele jaar door bediend.

China Southern viert in november de twintigste verjaardag van de verbinding met Schiphol. Die begon in 1996 met twee vluchten per week en groeide uit tot twee dagelijkse verbindingen, met Beijing en Guangzhou.

Groot onderhoud
In het zomerseizoen vloog China Southern sinds 2015 met de A380 op Schiphol, waar normaliter de A330 werd ingezet. “Onze A380’s zijn toe aan een C-check, waardoor ze tijdelijk minder beschikbaar zijn”, legt Pang uit. Afgelopen zomer kende China Southern relatief veel technische problemen met de A380, waardoor grote vertragingen optraden. In 2018 moeten de toestellen weer volledig inzetbaar zijn.


[ Bericht 27% gewijzigd door Iemand91 op 11-11-2016 22:56:38 ]
  zaterdag 12 november 2016 @ 14:15:53 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166605036
JetBlue wilde graag mee doen met de Retro Livery hype, maar heeft geen history om een eigen retro livery te hebben. Oplossing? Ze hebben er eentje verzonnen. Resultaat mag er best wezen:

So we just called him Fred
pi_166607799
Air Holland stijl?
pi_166659612
Amsterdam Schiphol wordt de eerste Bombardier CS300 bestemming:



Schiphol heeft primeur van eerste CS300 route
quote:
Schiphol heeft de wereldwijde primeur de eerste CS300 lijnvlucht bestemming te zijn. Dat meldt de maatschappij.

Op 14 december vliegt airBaltic voor het eerst een lijnvlucht met de Bombardier CS300. AirBaltic is de launch customer van dit toestel. Vlucht BT619 vertrekt op 14 december om 16:25 uur vanuit Riga om om 16:50 uur aan te komen op Amsterdam. De terugvlucht vertrekt weer om 18:55 uur en komt rond tien uur aan in Riga.

Aan boord zijn 145 stoelen. Volgens de maatschappij zijn deze breder dan anders, is er meer ruimte voor handbagage en zijn de toiletten verbeterd. Ook is het toestel veel stiller, met vier keer minder overlast. Waarmee vergeleken wordt is onduidelijk. AirBaltic heeft twintig toestellen in bestelling.

Na Amsterdam wordt in die week nog gevlogen naar München, Tallinn, Stockholm, Helsinki en Vilnius. Daarna zullen ook bestemmingen als Parijs, Barcelona en Parijs worden aangedaan met het nieuwe toestel.
De CS300 kwam overigens al eerder naar Schiphol.
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 22:32:31 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166660284
*O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166685091
KLM blijft maar doorgaan met het uitbreiden van haar netwerk; ze keren terug naar Freetown en Monrovia:

KLM start lijnvluchten naar Sierra Leone en Liberia
quote:
SCHIPHOL - KLM start in de zomer van 2017 nieuwe lijndiensten naar Freetown in Sierra Leone en Monrovia in Liberia. Beide bestemmingen worden drie keer per week bediend en werden jaren geleden ook al door KLM aangevlogen.

KLM zet op de vluchten een Airbus A330-200 in. Vlucht KL511 vertrekt elke woensdag, vrijdag en zondag vanaf Schiphol naar Freetown. Na een korte tussenstop vliegt het toestel verder naar Monrovia.

Het Afrikaanse netwerk van KLM bestaat verder uit Windhoek, Luanda, Johannesburg, Kaapstad, Nairobi, Kilimanjaro, Dar es Salaam, Entebbe, Kigali, Lagos en Accra. Daarnaast worden via partner Kenya Airways talloze bestemmingen indirect aangevlogen.

KLM vloog voor het laatst op Freetown in 1996. De lijndienst naar Monrovia duurde tot 1990.


KLM Douglas DC-8 op Freetown Lungi Airport in Sierra Leone, 1969.
Een van KLM's 747-400's (PH-BFF) draagt de naam Freetown naar deze stad.
  woensdag 16 november 2016 @ 10:41:27 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166688831
quote:
Qatar Airways krijgt tweede vlucht op Schiphol

Qatar Airways krijgt binnenkort een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol. Dat melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.

De aanstaande uitbreiding is pikant want de Europese Unie is nog met Qatar in onderhandeling over meer landingsrechten. Daarin moeten onder meer afspraken gemaakt worden over een gelijk speelveld. Ondertussen is Nederland, los van dat proces, bezig met eigen bilaterale gesprekken met Qatar, zo melden bronnen.

KLM
Door het toestaan van extra vluchten aan Qatar Airways wordt het netwerk van KLM verder ondergraven, vooral op routes richting Azië. Directe verbindingen maken een land aantrekkelijk voor het internationale bedrijfsleven. Het routenetwerk van KLM is goed voor ¤30 miljard aan toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie.

Qatar Airways is vorig jaar gestart met een dagelijkse passagiersvlucht naar Schiphol, naast een vrachtvlucht. Door de aanstaande verdubbeling zou de luchtvaartmaatschappij op 28 vluchten per week uitkomen, waar KLM op zeven stuks per week zit.
pi_166690965
Ze rekenen gelijk een verdubbeling voor pax en cargo, weet niet of dat erin zit.

Nu gaan we overigens met 777-300ER met 388 in Y, dat zal heus niet verdubbelen gelijk... Eerder 2x per dag 787-8 ofzo, dat is 464 stoelen in Y in totaal. Beetje zelfde verhaal als toen EK naar 2x A380 ging, qua stoelen viel dat ook wel mee...
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')