Maar waarom heeft die kist dan een nieuwe VS registratie gekregen? De MCR staat als de-registerd, de MCU en MCS nog niet.quote:Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
Blijft impressivetwitter:LEJ_Airport twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:57:31 Die #Antonov #AN225 ist um 14.04 Uhr auf der Nordbahn des #LEJ_Airport gelandet. Geplanter Start morgen gegen 18.00… https://t.co/UHsx5qivdV reageer retweet
Jep, en met een beetje geluk wijkt die morgenavond net dat beetje af dat ik 'm ook nog kan zien.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:55 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Blijft impressivetwitter:LEJ_Airport twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:57:31 Die #Antonov #AN225 ist um 14.04 Uhr auf der Nordbahn des #LEJ_Airport gelandet. Geplanter Start morgen gegen 18.00… https://t.co/UHsx5qivdV reageer retweet
Wow, wat een zieke route. Mag wat kosten. Enig idee wat er vervoerd wordt?quote:Op donderdag 10 november 2016 16:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep, en met een beetje geluk wijkt die morgenavond net dat beetje af dat ik 'm ook nog kan zien.
Of in ieder geval; horen. Want ik heb wel eens een Antonov 124 op zo'n 10 kilometer hoogte over horen komen.
Ging direct op FR24 kijken want dat geluid leek op geen enkel ander toestel.
Helaas ligt m'n monster 100-400mm objectief alweer in Amsterdam ....
[ afbeelding ]
Toestel is overigens onderweg naar Zuid-Amerika:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:32 schreef Maxco het volgende:
Wow, wat een zieke route. Mag wat kosten. Enig idee wat er vervoerd wordt?
twitter:BolloreLog twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 16:02:00 On Nov. 15th, On Nov. 15th, Bolloré Logistics #Chile will be handling a 182-ton transformer - heaviest single piece ever airlifted in the Americas. #AN225 reageer retweet
Jep, tegelijk met de komst van de straalvliegtuigen zijn zij langzaam verdwenen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Hadden andere vliegtuigen vroeger ook een navigator?
Aha, wie zijn toen gaan navigeren?quote:Op donderdag 10 november 2016 20:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, tegelijk met de komst van de straalvliegtuigen zijn zij langzaam verdwenen.
quote:Op donderdag 10 november 2016 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, wie zijn toen gaan navigeren?
Aha, hoe heet zo'n ding? Kan ik zelf even Wiki'en ipv vragen hierquote:Op donderdag 10 november 2016 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(bediend door de gezagvoerder en co-piloot)
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_management_systemquote:Op donderdag 10 november 2016 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, hoe heet zo'n ding? Kan ik zelf even Wiki'en ipv vragen hier
twitter:airlivenet twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 13:26:13 PHOTO China Southern A380 collides with a tow truck at LAX @AirCrashMayday @CNAviationDaily… https://t.co/wVBPoHK07s reageer retweet
Eurowings huurt in de winter een aantal toestellen van TUI, dit jaar in elk geval de G-OBYF (een zusje van de Nederlandse PH-OYI en de Belgische OO-JNL) die gaat vanaf morgen als D-ATYF zonder Thomson/TUI opschriften vliegen voor Eurowings.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:25 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie dat de PH-TFK een Keulen - Dominicanen doet. Weet iemand de reden hier voor?
Maar Antonov heeft bevestigd dat de vertraging hier niet mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 11 november 2016 17:41 schreef FredvZ het volgende:
Kleine kink in de kabel voor de AN-225:
http://avherald.com/h?article=4a0940b8&opt=0
Staat nog steeds in Leipzig:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060
quote:SCHIPHOL - China Southern Airlines zet in 2017 geen Airbus A380 in op Schiphol. De superjumbo vloog de afgelopen twee jaar in het zomerseizoen op de route tussen Beijing en Amsterdam, maar slaat nu een jaartje over. “De toestellen zijn toe aan groot onderhoud”, zegt general manager Ken Pang in Luchtvaartnieuws Magazine van deze maand.
De Chinese KLM-partner nam vijf jaar geleden een vijftal A380’s in gebruik. De toestellen vliegen binnenlands tussen Beijing en Guangzhou en worden in de winter ingezet op populaire vluchten vanuit China naar Australië. Ook Los Angeles wordt met het type het hele jaar door bediend.
China Southern viert in november de twintigste verjaardag van de verbinding met Schiphol. Die begon in 1996 met twee vluchten per week en groeide uit tot twee dagelijkse verbindingen, met Beijing en Guangzhou.
Groot onderhoud
In het zomerseizoen vloog China Southern sinds 2015 met de A380 op Schiphol, waar normaliter de A330 werd ingezet. “Onze A380’s zijn toe aan een C-check, waardoor ze tijdelijk minder beschikbaar zijn”, legt Pang uit. Afgelopen zomer kende China Southern relatief veel technische problemen met de A380, waardoor grote vertragingen optraden. In 2018 moeten de toestellen weer volledig inzetbaar zijn.
De CS300 kwam overigens al eerder naar Schiphol.quote:Schiphol heeft de wereldwijde primeur de eerste CS300 lijnvlucht bestemming te zijn. Dat meldt de maatschappij.
Op 14 december vliegt airBaltic voor het eerst een lijnvlucht met de Bombardier CS300. AirBaltic is de launch customer van dit toestel. Vlucht BT619 vertrekt op 14 december om 16:25 uur vanuit Riga om om 16:50 uur aan te komen op Amsterdam. De terugvlucht vertrekt weer om 18:55 uur en komt rond tien uur aan in Riga.
Aan boord zijn 145 stoelen. Volgens de maatschappij zijn deze breder dan anders, is er meer ruimte voor handbagage en zijn de toiletten verbeterd. Ook is het toestel veel stiller, met vier keer minder overlast. Waarmee vergeleken wordt is onduidelijk. AirBaltic heeft twintig toestellen in bestelling.
Na Amsterdam wordt in die week nog gevlogen naar München, Tallinn, Stockholm, Helsinki en Vilnius. Daarna zullen ook bestemmingen als Parijs, Barcelona en Parijs worden aangedaan met het nieuwe toestel.
quote:SCHIPHOL - KLM start in de zomer van 2017 nieuwe lijndiensten naar Freetown in Sierra Leone en Monrovia in Liberia. Beide bestemmingen worden drie keer per week bediend en werden jaren geleden ook al door KLM aangevlogen.
KLM zet op de vluchten een Airbus A330-200 in. Vlucht KL511 vertrekt elke woensdag, vrijdag en zondag vanaf Schiphol naar Freetown. Na een korte tussenstop vliegt het toestel verder naar Monrovia.
Het Afrikaanse netwerk van KLM bestaat verder uit Windhoek, Luanda, Johannesburg, Kaapstad, Nairobi, Kilimanjaro, Dar es Salaam, Entebbe, Kigali, Lagos en Accra. Daarnaast worden via partner Kenya Airways talloze bestemmingen indirect aangevlogen.
KLM vloog voor het laatst op Freetown in 1996. De lijndienst naar Monrovia duurde tot 1990.
quote:Qatar Airways krijgt tweede vlucht op Schiphol
Qatar Airways krijgt binnenkort een tweede dagelijkse vlucht op Schiphol. Dat melden meerdere bronnen aan De Telegraaf.
De aanstaande uitbreiding is pikant want de Europese Unie is nog met Qatar in onderhandeling over meer landingsrechten. Daarin moeten onder meer afspraken gemaakt worden over een gelijk speelveld. Ondertussen is Nederland, los van dat proces, bezig met eigen bilaterale gesprekken met Qatar, zo melden bronnen.
KLM
Door het toestaan van extra vluchten aan Qatar Airways wordt het netwerk van KLM verder ondergraven, vooral op routes richting Azië. Directe verbindingen maken een land aantrekkelijk voor het internationale bedrijfsleven. Het routenetwerk van KLM is goed voor ¤30 miljard aan toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie.
Qatar Airways is vorig jaar gestart met een dagelijkse passagiersvlucht naar Schiphol, naast een vrachtvlucht. Door de aanstaande verdubbeling zou de luchtvaartmaatschappij op 28 vluchten per week uitkomen, waar KLM op zeven stuks per week zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |