abonnement Unibet Coolblue
pi_166438576
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die airbussen waren toch tijdelijk omdat de 787 vertraagd was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Alleen de 4 A330-200's met een slecht lease contract zijn weg gegaan, de rest hebben ze besloten te houden, de cabine's worden zelfs in 2017 vernieuwd.
  Moderator zaterdag 5 november 2016 @ 22:42:18 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166441417
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:05 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Alleen de 4 A330-200's met een slecht lease contract zijn weg gegaan, de rest hebben ze besloten te houden, de cabine's worden zelfs in 2017 vernieuwd.
Meer Airbus *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166450554
quote:
[
[..]

Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400M
Nog 1 lijkt het. Bij de bekendmaking dat er Wi-Fi zou komen werd het aantal van 12 genoemd voor de A330's. Eind maart loopt het contract voor de AOE af, bijvoorbeeld. Bovendien zijn er al vier weg. In 2016 zijn wel degelijk A330's 'vervangen' (nou ja, qua aantal) door 789's.
--
  zondag 6 november 2016 @ 20:08:27 #54
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_166461219
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.

Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.

Een impressie van vandaag:

CEO van Lufthansa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verkocht, of onderweg naar de sloop?
pi_166464242
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:08 schreef spapaars het volgende:
Verkocht, of onderweg naar de sloop?
[ afbeelding ]
Gaat naar Automatic LLC zoals wel meer 737's op SFB. Voor storage maar zeer waarschijnlijk sloop.

Gaat om D-ABEH met kort daarachter D-ABEN; hier vanmiddag bij vertrek vanuit Frankfurt:



Over laatste vluchten gesproken; morgen vertrekt KLM's oudste toestel.
Maandagmorgen om 09:15 uur vertrekt Boeing 747-400 PH-BFA voor haar allerlaatste vlucht ooit; de ruim anderhalf uur durende vlucht naar Teruel, Spanje waar ze bij haar zusters -BFM en -BFO komt te staan.

De "City of Atlanta" werd op 16 oktober uit de vloot gehaald nadat ze die ochtend binnenkwam als haar laatste commerciële vlucht als KL736 uit Willemstad.
-BFA werd op 18 mei 1989 aan KLM geleverd en heeft dus ruim 27 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Naar mijn weten heeft ze na haar laatste vlucht vanuit Willemstad er 125.834 vlieguren en 16.880 cycles opzitten.


Nog geen 5 weken na levering aan KLM was er al een aardig groot incident; bij het taxiën naar de startbaan voor haar vlucht KL641 naar New York JFK raakt haar linkermotor een grasmaaier:


Zo stond ze er anderhalve week geleden bij... in een leeg en verlaten hangar op Schiphol-Oost:
(ik weet nog recentere foto's te vinden maar weet niet of de eigenaren van die foto's het waarderen dat ik ze hier dan plaats)

Amsterdam Schiphol Airport - 27-10-2016 by Iemand91, on Flickr

En nog een van eigen hand in februari dit jaar op weg als KL691 naar Toronto:

Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr
pi_166469689
Mooie foto's! En die stats. :o Echt bizar eigenlijk. :D Jammer dat ze weer een icoon verliezen...

Zojuist met de eerste geleverde A350 gevlogen, A7-ALA. Op 22/12/2014 geleverd aan QR en nu dus bijna twee jaar oud. Sindsdien zijn er nog 45 geleverd volgens de A350 XWB production list, wat deels de problemen laat zien die Airbus heeft om de productie (flink) op te schroeven. QR is momenteel de grootste operator met 12 A350-900 toestellen en zal dat ook blijven gezien de huidige orders uit mijn hoofd. De eerste A350-1000 zal waarschijnlijk begin volgend jaar geleverd gaan worden, die wacht nu z'n eerste vlucht af.
Jack does it in real time...
pi_166478708
Afgelopen zaterdagavond langs geweest bij Rotterdam The Hague Airport en ik zag voor het eerst een zakenvliegtuig van dichtbij!!!
pi_166480111
Haar allerlaatste vertrek vanaf Schiphol; vanaf baan 04 (Oostbaan):

KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
pi_166491426
Snakes on a plane!



Voorrangslanding wegens slang aan boord
quote:
Een Embraer E-190 van Aeromexico kreeg vooraan om te landen op Mexico City Airport nadat een slang ontdekt was aan boord.

De Embaer was onderweg van Torreon (Mexico) naar Mexico City. Het beest kwam uit de bagagerekken zetten voorin het vliegtuig. De slang wordt geschat op meer dan een halve meter lang. De slang heeft niemand aangevallen. Na de landing werd het gevangen door de dierendienst van het vliegveld.

Een passagier filmde het beest en zette het online.

Ik had het toestel in de fik gezet. :+
  dinsdag 8 november 2016 @ 02:29:02 #60
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_166492853
:D Kopt u maar in hoor :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 07:24:40 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166493442
quote:
De plannen voor Air France Boost

In Franse media ontvouwt Air France steeds meer van de plannen voor de nieuwe maatschappij met werktitel Boost. Een overzicht.

Netwerk
Boost wordt geen low-cost maatschappij. Het moet wel wat lagere kosten krijgen dan Air France. Het netwerk is het belangrijkst, Boost vliegt dan ook van het dure Charles de Gaulle. De maatschappij zal een deel van de onrendabele routes van Air France overnemen. Van het Boost-netwerk zal 70 procent ex-Air France zijn, 30 procent worden nieuwe routes.
Vliegtuigen
De long-haul vloot bestaat in 2020 uit tien vliegtuigen. Kenners noemen dit wel het absolute minimum voor een maatschappij, wil het wat kans maken. De vloot zal uiteindelijk uit A350’s bestaan. De eerste van dit type wordt pas in 2019 aan Air France geleverd. In totaal zijn er 25 besteld voor Air France en KLM samen. De overbrugging zal gedaan worden met A340’s. Air France wilde van deze viermotorige brandstofslurpers af; mogelijk blijven ze nu langer in de vloot bij de dochter.

Interieur
Boost wordt eigenlijk een soort KLM, wat betreft het interieur. Air France-KLM zegt dat het een half business half toeristen maatschappij worden. Waarschijnlijk wat betreft inkomsten. Er komen zoveel mogelijk stoelen naast elkaar in economy class. First class zal ontbreken. Business class wordt soberder en kleiner dan (de nieuwe business class) bij AF, maar wel met flatbeds. Niet alle stoelen krijgen directe toegang tot het gangpad. KLM business class dus.

Alle toestellen krijgen wifi aan boord. Daarnaast wordt de maatschappij een plek om noviteiten uit te proberen. Het eerste hersenspinsel is er al: bedden in het vrachtruim of boven de cabine.

Personeel
Piloten komen van Air France en kunnen vrijwillig voor Boost kiezen. Het argument waarom ze dat zouden willen is omdat ze dan door kunnen groeien. AF-KL hoopt zo een staking zoals twee jaar geleden na presentatie van het Transavia Europe plan te voorkomen. Minder bang is de moedermaatschappij voor de rest van het personeel. Cabin crew zal nieuw worden geworven. De afhandeling zal deels door Air France worden gedaan en deels door andere partijen.

Bestemmingen
Meest voor de hand liggende bestemmingen zijn volgens de topman Zuid-Oost Azië, India, Bangkok of Guangzhou. Bestemmingen waar de golfmaatschappijen sterk zijn en voor veel concurrentie zorgen. Mogelijk gaat Boost later ook transatlantisch vliegen.

Medium-haul
Naast long-haul bestemmingen krijgt Boost ook medium-haul netwerk. Daarvoor worden Air France A320’s gebruikt, met Air France piloten. Hoeveel A320’s er naar Boost gaan is nog niet bekend gemaakt. Vanaf de zomer of herfst 2017 gaat dit deel van de nieuwe dochter van start. De long-haul begint niet eerder dan zomer 2018.

Investering
Tussen 2017 en 2020 investeert Air France-KLM 1,7 tot 2,2 miljard in Boost. Dit geld komt uit kostenbesparingen en een toename in de ticketverkoop.

Transavia
De semi-LCC van de Air France-KLM groep blijft ook routes uitvoeren vanuit Frankrijk. Trans vliegt vanaf Parijs Orly en zal dat blijven doen. De maatschappij wordt niet als nuttig gezien voor de Charles de Gaulle hub. Vluchten naar Europese bestemmingen blijven in stand en er zullen binnenlandse routes bij komen om de concurrentie met de TGV aan te gaan. Hop! blijft vanaf Orly samenwerken met Transavia. De plannen voor een pan-Europese Transavia zijn van tafel.

Naam
Boost wordt niet de naam voor de maatschappij. Er zal een link met Air France komen. Wellicht de hele naam of de afkorting ‘AF’.
pi_166493578
Dit gaat zo'n onzettende keiharde faal worden, als je zelfs in de eerste plannen al zo'n warrig vaag business plan hebt.

Het wordt nu dus een business-toeristen-low-cost-maar-geen-low-cost-experience-zonder-schaalgrootte-carrier ofzo? :')
Jack does it in real time...
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:35:26 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166494501
Klinkt als een sterfhuisconstructie om gemakkelijk van onrendabele lijnen, toestellen en piloten af te komen tbh.
So we just called him Fred
pi_166498519
Vannacht is vlucht CX254, een Cathay 777-300ER B-KPN van London Heathrow naar Hong Kong uitgeweken naar Amsterdam. Toestel is rond 02:00 uur vannacht op Schiphol geland en staat daar nog steeds.
Vlucht is wegens medische redenen uitgeweken; schijnt om een man met een diabetische coma te gaan.

Overigens niet de eerste keer dat er tegelijkertijd 2 Cathay Pacific toestellen op Schiphol staan (samen met de CX271/CX270 HKG-AMS vlucht); zo stonden er o.a. op 29 maart 2015 stonden er ook 2 Cathay 777-300ER's tegelijk op Schiphol.

pi_166501572
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef Iemand91 het volgende:
Haar allerlaatste vertrek vanaf Schiphol; vanaf baan 04 (Oostbaan):

[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
Jumbo 747 O+
pi_166517637
De 500e gebouwde Boeing 787 heeft zojuist haar eerste vlucht gemaakt.
F-HRBA; de eerste 787(-9) voor Air France:

  woensdag 9 november 2016 @ 06:24:55 #67
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166525120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
De 500e gebouwde Boeing 787 heeft zojuist haar eerste vlucht gemaakt.
F-HRBA; de eerste 787(-9) voor Air France:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)67a943a3c]afbeelding[/url] ]
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
pi_166531082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:35 schreef FredvZ het volgende:
Klinkt als een sterfhuisconstructie om gemakkelijk van onrendabele lijnen, toestellen en piloten af te komen tbh.
Daar vond ik het ook op lijken ja
pi_166533499
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 06:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
De vloot wordt dermate groot dat dat wel meevalt.
pi_166533994
quote:
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
Op korte termijn wel, maar als beide maatschappijen hopelijk in de loop van de tijd over gemiddeld 25 toestellen van elk type beschikken wordt dat anders. Ze zijn net wat verschillend waardoor de maatschappijen meer mogelijkheden hebben om toestel en route op elkaar af te stemmen.
Daarnaast zou de nieuwe A350-1000 wel eens een deel van de 777-200's kunnen gaan vervangen, waardoor je ook daar keuzemogelijkheden krijgt.
--
  woensdag 9 november 2016 @ 22:04:54 #71
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166548899
Iemand nog een A330 leasen?
Turkish Airlines houdt flink deel vloot aan de grond

Gaat onder andere om A330-200's die recent aan de vloot zijn toegevoegd vanwege de groei die Turkish Airlines juist doormaakte.
So we just called him Fred
  woensdag 9 november 2016 @ 22:31:30 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166549874
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de PH-MCS lijkt en tweede leven te krijgen bij FedEx als N68089:


Wel weer opvallend, aangezien deze kist maandenlang bij Martinair op Schiphol heeft gestaan.

En ook de PH-MCU mag als N68091 nog even doorvliegen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 09-11-2016 22:36:48 ]
So we just called him Fred
pi_166550724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:31 schreef FredvZ het volgende:
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de PH-MCS lijkt en tweede leven te krijgen bij FedEx als N68089:
[ afbeelding ]

Wel weer opvallend, aangezien deze kist maandenlang bij Martinair op Schiphol heeft gestaan.

En ook de PH-MCU mag als N68091 nog even doorvliegen.
Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
  woensdag 9 november 2016 @ 23:02:01 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166550766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
Bummer -O-
Vond de registraties al zo afwijken van de rest van FedEx.

Van de PH-MCR weten we in elk zeker dat ze niet meer zal vliegen:
So we just called him Fred
pi_166551506
Binnenkort een Trump Force One!! :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')