Alleen de 4 A330-200's met een slecht lease contract zijn weg gegaan, de rest hebben ze besloten te houden, de cabine's worden zelfs in 2017 vernieuwd.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die airbussen waren toch tijdelijk omdat de 787 vertraagd was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Meer Airbusquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:05 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Alleen de 4 A330-200's met een slecht lease contract zijn weg gegaan, de rest hebben ze besloten te houden, de cabine's worden zelfs in 2017 vernieuwd.
Nog 1 lijkt het. Bij de bekendmaking dat er Wi-Fi zou komen werd het aantal van 12 genoemd voor de A330's. Eind maart loopt het contract voor de AOE af, bijvoorbeeld. Bovendien zijn er al vier weg. In 2016 zijn wel degelijk A330's 'vervangen' (nou ja, qua aantal) door 789's.quote:[
[..]
Er gaan alleen helemaal geen A330-200's weg bij KLM;) De 787 vervangt de 747-400M
Verkocht, of onderweg naar de sloop?quote:Op zondag 30 oktober 2016 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.
Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.
Een impressie van vandaag:
CEO van Lufthansa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat naar Automatic LLC zoals wel meer 737's op SFB. Voor storage maar zeer waarschijnlijk sloop.quote:Op zondag 6 november 2016 20:08 schreef spapaars het volgende:
Verkocht, of onderweg naar de sloop?
[ afbeelding ]
quote:Een Embraer E-190 van Aeromexico kreeg vooraan om te landen op Mexico City Airport nadat een slang ontdekt was aan boord.
De Embaer was onderweg van Torreon (Mexico) naar Mexico City. Het beest kwam uit de bagagerekken zetten voorin het vliegtuig. De slang wordt geschat op meer dan een halve meter lang. De slang heeft niemand aangevallen. Na de landing werd het gevangen door de dierendienst van het vliegveld.
Een passagier filmde het beest en zette het online.
quote:De plannen voor Air France Boost
In Franse media ontvouwt Air France steeds meer van de plannen voor de nieuwe maatschappij met werktitel Boost. Een overzicht.
Netwerk
Boost wordt geen low-cost maatschappij. Het moet wel wat lagere kosten krijgen dan Air France. Het netwerk is het belangrijkst, Boost vliegt dan ook van het dure Charles de Gaulle. De maatschappij zal een deel van de onrendabele routes van Air France overnemen. Van het Boost-netwerk zal 70 procent ex-Air France zijn, 30 procent worden nieuwe routes.
Vliegtuigen
De long-haul vloot bestaat in 2020 uit tien vliegtuigen. Kenners noemen dit wel het absolute minimum voor een maatschappij, wil het wat kans maken. De vloot zal uiteindelijk uit A350’s bestaan. De eerste van dit type wordt pas in 2019 aan Air France geleverd. In totaal zijn er 25 besteld voor Air France en KLM samen. De overbrugging zal gedaan worden met A340’s. Air France wilde van deze viermotorige brandstofslurpers af; mogelijk blijven ze nu langer in de vloot bij de dochter.
Interieur
Boost wordt eigenlijk een soort KLM, wat betreft het interieur. Air France-KLM zegt dat het een half business half toeristen maatschappij worden. Waarschijnlijk wat betreft inkomsten. Er komen zoveel mogelijk stoelen naast elkaar in economy class. First class zal ontbreken. Business class wordt soberder en kleiner dan (de nieuwe business class) bij AF, maar wel met flatbeds. Niet alle stoelen krijgen directe toegang tot het gangpad. KLM business class dus.
Alle toestellen krijgen wifi aan boord. Daarnaast wordt de maatschappij een plek om noviteiten uit te proberen. Het eerste hersenspinsel is er al: bedden in het vrachtruim of boven de cabine.
Personeel
Piloten komen van Air France en kunnen vrijwillig voor Boost kiezen. Het argument waarom ze dat zouden willen is omdat ze dan door kunnen groeien. AF-KL hoopt zo een staking zoals twee jaar geleden na presentatie van het Transavia Europe plan te voorkomen. Minder bang is de moedermaatschappij voor de rest van het personeel. Cabin crew zal nieuw worden geworven. De afhandeling zal deels door Air France worden gedaan en deels door andere partijen.
Bestemmingen
Meest voor de hand liggende bestemmingen zijn volgens de topman Zuid-Oost Azië, India, Bangkok of Guangzhou. Bestemmingen waar de golfmaatschappijen sterk zijn en voor veel concurrentie zorgen. Mogelijk gaat Boost later ook transatlantisch vliegen.
Medium-haul
Naast long-haul bestemmingen krijgt Boost ook medium-haul netwerk. Daarvoor worden Air France A320’s gebruikt, met Air France piloten. Hoeveel A320’s er naar Boost gaan is nog niet bekend gemaakt. Vanaf de zomer of herfst 2017 gaat dit deel van de nieuwe dochter van start. De long-haul begint niet eerder dan zomer 2018.
Investering
Tussen 2017 en 2020 investeert Air France-KLM 1,7 tot 2,2 miljard in Boost. Dit geld komt uit kostenbesparingen en een toename in de ticketverkoop.
Transavia
De semi-LCC van de Air France-KLM groep blijft ook routes uitvoeren vanuit Frankrijk. Trans vliegt vanaf Parijs Orly en zal dat blijven doen. De maatschappij wordt niet als nuttig gezien voor de Charles de Gaulle hub. Vluchten naar Europese bestemmingen blijven in stand en er zullen binnenlandse routes bij komen om de concurrentie met de TGV aan te gaan. Hop! blijft vanaf Orly samenwerken met Transavia. De plannen voor een pan-Europese Transavia zijn van tafel.
Naam
Boost wordt niet de naam voor de maatschappij. Er zal een link met Air France komen. Wellicht de hele naam of de afkorting ‘AF’.
Jumbo 747quote:Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef Iemand91 het volgende:
Haar allerlaatste vertrek vanaf Schiphol; vanaf baan 04 (Oostbaan):
[ link | afbeelding ]KLM B747 by Ramon Kok, on Flickr
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?quote:Op woensdag 9 november 2016 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
De 500e gebouwde Boeing 787 heeft zojuist haar eerste vlucht gemaakt.
F-HRBA; de eerste 787(-9) voor Air France:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)67a943a3c]afbeelding[/url] ]
Daar vond ik het ook op lijken jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 09:35 schreef FredvZ het volgende:
Klinkt als een sterfhuisconstructie om gemakkelijk van onrendabele lijnen, toestellen en piloten af te komen tbh.
De vloot wordt dermate groot dat dat wel meevalt.quote:Op woensdag 9 november 2016 06:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
Op korte termijn wel, maar als beide maatschappijen hopelijk in de loop van de tijd over gemiddeld 25 toestellen van elk type beschikken wordt dat anders. Ze zijn net wat verschillend waardoor de maatschappijen meer mogelijkheden hebben om toestel en route op elkaar af te stemmen.quote:Ik snap nog steeds niet dat niet gewoon alle 787's naar KLM gaan en alle 350's naar AF. Dat is toch veel efficiënter?
Ik zou er maar niet te veel op hopen.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:31 schreef FredvZ het volgende:
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar de PH-MCS lijkt en tweede leven te krijgen bij FedEx als N68089:
[ afbeelding ]
Wel weer opvallend, aangezien deze kist maandenlang bij Martinair op Schiphol heeft gestaan.
En ook de PH-MCU mag als N68091 nog even doorvliegen.
Bummerquote:Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet te veel op hopen.
Naar mijn weten zijn ze aan FedEx verkocht puur voor onderdelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |