ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het probleem is dat je niet teveel info wil geven (dan leest niemand het onderweg), maar ook niet te weinig (dan kun je beter gewoon een los blaadje met de dienstregeling geven).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat verdient een machinist bij NS eigenlijk zo'n beetje? Ik heb echt geen idee.
Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden maar een machinist zegt in 2005 ergens: Ben 38 jaar werk 40 uur per week en krijg ?3200 dat is incl onregelmatigheid en excl 8% vakantiebijslag en 3% decemberuitkering groetjes
maar ook niet te weinig (dan kun je beter gewoon een los blaadje met de dienstregeling geven).
Nou ja je kent mijn boekjes. Vol met toeristische info, vaak ook zonder dat het spoor-gerelateerd is. Dar heeft jouw publiek eigenlijk alleen maar last van begrijp ik?
En een belangrijk deel in mijn boekjes zijn natuurlijk de spelletjes en de funpics. Daar houden jouw lezers totaal niet van dus? Wauw. Ja dan wordt het best een uitdaging om iets leuks samen te stellen.
Wauw. Zo heb ik er echt nooit tegenaan gekeken. Misschien schrijven we wel voor totaal verschillend publiek
Ja, als treinentopicnieuwjaarsrondjegangers (3x woordwaarde (kan niet want past niet op het bord maar goed...)) lezen we dat ding wel. Maar bij de NVBS Twente gaan er veel verschillende mensen mee. Van de mensen die alleen maar foto's maken (en dus geen tijd hebben om een boekje te lezen) tot aanhang die alleen meegaat voor de gezelligheid en rustig de tijd neemt om tijdens de rit het boekje van voor naar achter door te lezen. En alles daar tussenin...
Nou ja je kent mijn boekjes. Vol met toeristische info, vaak ook zonder dat het spoor-gerelateerd is. Dar heeft jouw publiek eigenlijk alleen maar last van begrijp ik?
En een belangrijk deel in mijn boekjes zijn natuurlijk de spelletjes en de funpics. Daar houden jouw lezers totaal niet van dus? Wauw. Ja dan wordt het best een uitdaging om iets leuks samen te stellen.
Er zijn inderdaad mensen die dat niet kunnen waarderen. Ze zijn dus wat saaier, maar ik probeer er altijd nog wel wat lolligheden in te stoppen, al zijn mijn mede-organisatoren het daar niet altijd mee eens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden maar een machinist zegt in 2005 ergens: Ben 38 jaar werk 40 uur per week en krijg ?3200 dat is incl onregelmatigheid en excl 8% vakantiebijslag en 3% decemberuitkering groetjes
Ik kan je in 2016 zeggen, ben 43 jaar werk 40 uur per week en krijg 3000 bruto per maand ex vakantiegeld. 3 % decemberWAT? Je hoort mij niet klagen hoor, maar als ik hiervan een gezin zou moeten onderhouden was mijn eigen leven wel voorbij.
Ik kan je in 2016 zeggen, ben 43 jaar werk 40 uur per week en krijg 3000 bruto per maand ex vakantiegeld. 3 % decemberWAT? Je hoort mij niet klagen hoor, maar als ik hiervan een gezin zou moeten onderhouden was mijn eigen leven wel voorbij.
je krijgt iig wel een leuke reischeque bij een jubileum.
Er zijn inderdaad mensen die dat niet kunnen waarderen. Ze zijn dus wat saaier, maar ik probeer er altijd nog wel wat lolligheden in te stoppen, al zijn mijn mede-organisatoren het daar niet altijd mee eens.
Nou ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je doet het, geheel belangeloos, om mensen een keuke dag te bezorgen Ik kan niet in jouw publiek kijken, maar op zich denk ik dat ik wel wat zinnigs te zeggen heb op zo'n gebied.
misschien kunnen we zelfs wel wat van elkaar leren of zo
Maar wat hebben jouw "mede-organisatoren" tegen je input?
Ik kan je in 2016 zeggen, ben 43 jaar werk 40 uur per week en krijg 3000 bruto per maand ex vakantiegeld. 3 % decemberWAT? Je hoort mij niet klagen hoor, maar als ik hiervan een gezin zou moeten onderhouden was mijn eigen leven wel voorbij.
Tja. Vandaar ook dat ik het een goede zaak vind dat die vakantieuitbetaling over álle uren moet gelden. Vrachtwagenchauffeurs die alleen overdag in Nederland rijden verdienen ook niet al te best.
Vanwaar dan? Want ik heb geen idee waar je hiermee op wijst
Dat er geen duivel aan het schijten is op de grote hoop maar dat het gaat om een redelijke eis waarmee een boel levens makkelijker worden gemaakt om de goede redenen.
Dat er geen duivel aan het schijten is op de grote hoop maar dat het gaat om een redelijke eis waarmee een boel levens makkelijker worden gemaakt om de goede redenen.
Oh ja dat heus wel. Maar onregelmatigheidstoeslag over uren die helemaal niet gewerkt zijn? Kan zoiets reëel bestaan?
Nou ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je doet het, geheel belangeloos, om mensen een keuke dag te bezorgen Ik kan niet in jouw publiek kijken, maar op zich denk ik dat ik wel wat zinnigs te zeggen heb op zo'n gebied.
misschien kunnen we zelfs wel wat van elkaar leren of zo
Maar wat hebben jouw "mede-organisatoren" tegen je input?
Het is trouwens ook vaak een kwestie van plaatsgebrek. Twaalf pagina's vind ik zelf ook wel echt het maximum voor zo'n eendaags reisje, want het moet ook nog allemaal geprint, gevouwen en geniet worden (à 66 maal de afgelopen keer...). Het is elk jaar weer passen en meten om de pagina's niet te vol en niet te leeg te krijgen. Als er ruimte is en er weinig zinnigs meer te melden is kan een lolletje best (zoals op de achterpagina van die van 2014. Dik 40 deelnemers en niemand die de gehaktbal geclaimd heeft ), maar het moet niet ten koste gaan van nuttige informatie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Medewerkers van de NS die in onregelmatige diensten werken, krijgen voortaan ook onregelmatigheidstoeslag over een deel van hun vakantie-uren. 11.000 mensen profiteren daarvan.
Okay in Jip-en-Janneke-taal, als ik het goed gebrijp: NS-ers krijgen loon. Bovenop dat loon krijgen ze onregelmatigheidstoeslag. NS-ers krijgen vakantiegeld. Dat is x procent van het loon. Die onregelmatigheidstoeslag wordt daarin niet meegeteld. Nu gaan ze dus vakantiegeld krijgen, dat x procent is van hun loon+onregelmatigheidstoeslag. Dat wordt nu dus wél meegeteld.
Als de bomen voor genationaliseerde spoorbeambten blijkbaar nog steeds tot in de hemel groeien dan ga ik maar eens een claim indienen voor achterstallig loon plus rente voor mijn betovergrootvader Albert Hokkeling die stationschef geweest is in Oosthuizen, Enkhuizen, Stavoren en Kwadijk.
Op zaterdag 29 oktober 2016 01:54 schreef Prins_Pils het volgende: Okay in Jip-en-Janneke-taal, als ik het goed gebrijp: NS-ers krijgen loon. Bovenop dat loon krijgen ze onregelmatigheidstoeslag. NS-ers krijgen vakantiegeld. Dat is x procent van het loon. Die onregelmatigheidstoeslag wordt daarin niet meegeteld. Nu gaan ze dus vakantiegeld krijgen, dat x procent is van hun loon+onregelmatigheidstoeslag. Dat wordt nu dus wél meegeteld.
Wat verdient een machinist bij NS eigenlijk zo'n beetje? Ik heb echt geen idee.
Als je puur naar bruto salaris kijkt, valt het wel mee. Ergens tussen de 1700 en 3000 euro, afhankelijk van je salarisschaal en trede (zie ook de CAO NS). De onregelmatigheidstoeslag maakt het echter een stukje hoger, maar ook een stuk minder voorspelbaar. Daarom neem ik zelf de maand met de zomervakantie (dus minste onregelmatigheidstoeslagen) als uitgangspunt, en alles wat ik meer verdien is mooi meegenomen. Dat schommelt voor mij zo tussen de 2900 (in de zomermaand dus) en 3700 euro bruto, maar ik werk dan ook zowel vroege, late als nachtdiensten.
het hele balletje is echter gaan rollen toen 1 of andere verpleegster dit aan heeft gekaart bij de rechter die daar vervolgens uitspraak in heeft gedaan dat de verpleegster daar inderdaad recht op had.
met die uitspraak in de hand zijn de bonden hiermee aan de slag gegaan om dit voor ons ook voor elkaar te krijgen wat zo te zien gelukt is maar eens kijken wat ik mezelf als kerstcadeau ga geven
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:08 schreef Salatrel het volgende: het hele balletje is echter gaan rollen toen 1 of andere verpleegster dit aan heeft gekaart bij de rechter die daar vervolgens uitspraak in heeft gedaan dat de verpleegster daar inderdaad recht op had.
met die uitspraak in de hand zijn de bonden hiermee aan de slag gegaan om dit voor ons ook voor elkaar te krijgen wat zo te zien gelukt is maar eens kijken wat ik mezelf als kerstcadeau ga geven
een nieuw huis als ik het zo lees!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Chef Tickets (greavy): In de loop van dit weekend contact hebben met Bitlord en Liesjen en kijken in hoeverre ze bijgeboekt kunnen worden. (voor het panorijtuig smoezen we wel wat met de Zugbegleiter )
Chef Phoodz ( oh wacht dat ben ik ) : Uitzoeken hoeveel van die 3 er nog bijkomen voor het avondeten zondag in Köln en reservering dienovereenkomstig aanpassen.
Chef Boekje ( ) : Apply any and all changes.
Gister zijn alle tickets voor 6 man vastgelegd en geboekt. Dat is niet meer te wijzigen, zover ik weet. Dat heb ik eerder ook aangegeven, dat de deadline de dag was dat ik de terugreis ging boeken (was eerst 24-10, werd 28-10)
Gister zijn alle tickets voor 6 man vastgelegd en geboekt. Dat is niet meer te wijzigen, zover ik weet. Dat heb ik eerder ook aangegeven, dat de deadline de dag was dat ik de terugreis ging boeken (was eerst 24-10, werd 28-10)
Hangt er vanaf. Bij het Gruppen-Online-Ticket:
quote:
Nein. Beim Gruppen-Online-Ticket können nachträglich keine weiteren Personen hinzugebucht werden. Sie haben aber natürlich die Möglichkeit, einzelne Fahrscheine mit Sitzplatzreservierung zu kaufen.
Bij de Sparpreis Gruppe (Europa):
quote:
Kein Problem! Zubuchungen im Fernverkehr sind solange möglich, wie Kontingente zu den gleichen Konditionen des ursprünglichen Angebots vorrätig sind. Alternativ können zusätzliche Teilnehmer andere DB-Angebote nutzen. Fragen Sie zu dieser Möglichkeit bitte direkt bei Ihrer Verkaufsstelle nach!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik droomde vannacht trouwens al over ons Konstanz-reisje: we hadden het zo gezellig in de ICE vanaf Arnhem dat we helemaal vergaten om in Duisburg over te stappen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, maar de heenreis is dan sowieso lastig, want geen Gruppen Europa. Terugreis zou misschien kunnen. Kan het proberen, maar ik begreep telefonisch dat het niet mogelijk was.
Total insanity. Gevaarlijk precedent. Want jezus dat wil iedereen wel natuurlijk
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:46 schreef greavy het volgende: Ja, maar de heenreis is dan sowieso lastig, want geen Gruppen Europa. Terugreis zou misschien kunnen. Kan het proberen, maar ik begreep telefonisch dat het niet mogelijk was.
Maar dan is het altijd nog Sparpreis Gruppe, of boekt de treinreiswinkel ook een Gruppen-Online-Ticket?
Anyway: voor de heenweg is het niet zo heel erg belangrijk: die is voor ¤59,90 (totaal, 1e klas) ook wel als Sparpreis Europa te koop. Terug is vervelender, daar betaal je ¤79,90 (2e klas) voor namelijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat verdient een machinist bij NS eigenlijk zo'n beetje? Ik heb echt geen idee.
In je eindtrede schaal 57 E dan zit je zo rond de 2500-2800 euro netto(36uur). Maar dan draai je wel over het algemeen late-, nachtdiensten. Draai je alleen dagdiensten heb je een behoorlijk stuk minder. Dit is prima als je ook nog alle andere voordelen mbt tot de CAO erbij neemt zoals pensioen. Mij hoor je niet klagen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 29-10-2016 13:18:56 ]
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:46 schreef greavy het volgende: Ja, maar de heenreis is dan sowieso lastig, want geen Gruppen Europa. Terugreis zou misschien kunnen. Kan het proberen, maar ik begreep telefonisch dat het niet mogelijk was.
Eerst maar eens zien of Liesjen sowieso wel mee wil, of Bitlord wel vrij kan krijgen etc.
In je eindtrede schaal 57 E dan zit je zo rond de 2500-2800 euro netto(36uur). Maar dan draai je wel over het algemeen late-, nachtdiensten. Draai je alleen dagdiensten heb je een behoorlijk stuk minder. Dit is prima als je ook nog alle andere voordelen mbt tot de CAO erbij neemt zoals pensioen. Mij hoor je niet klagen.
Op zaterdag 29 oktober 2016 10:39 schreef dennistd het volgende: Ik droomde vannacht trouwens al over ons Konstanz-reisje: we hadden het zo gezellig in de ICE vanaf Arnhem dat we helemaal vergaten om in Duisburg over te stappen
Neuh dat hoeft niet, heb jaren als projectengineer gewerkt in de piping. Pas op 39 jarige leeftijd machinst geworden. . Gewoon omdat het kan. Bovendien kun je in een grote organisatie ook switchen van functie. Die mogelijkheid heb je als je dat zelf ambieert natuurlijk.
En dan nog. Een ITer zit mogelijk ook 40 jaar in de IT. Zolang het werk leuk blijft en het je niet verveelt is er niets aan de hand.
Op zaterdag 29 oktober 2016 11:01 schreef greavy het volgende: Ik kan de groepsafdeling maandag weer bellen, dus ik wil dan een poging wagen. Moet dus vóór die tijd zekerheid hebben.
Heb ff nagevraagd: Het zou kunnen, dan zou ik maandag ff contact met hun moeten opnemen.
Op zaterdag 29 oktober 2016 14:45 schreef liesje1979 het volgende: En jullie hebben echt geen bezwaar tegen een vrouw meenemen die ook nog eens niets van treinen weet?
Heb jij geen bezwaar tegen zes ubertreinennerds die nooit in de buurt van een vrouw komen?
Op zaterdag 29 oktober 2016 14:45 schreef liesje1979 het volgende: En jullie hebben echt geen bezwaar tegen een vrouw meenemen die ook nog eens niets van treinen weet?
Geen probleem hoor, en na het weekend weet je genoeg van treinen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 oktober 2016 14:14 schreef dennistd het volgende: Bij RAI is de maximumsnelheid nu toch 80km/h onder de oude kap? We reden er net al remmend met zo'n 95km/h door...
Geldt volgens mij alleen voor het binnenspoor richting Amsterdam-Zuid
Herfstig zonnig fietstochtje gemaakt Nog een zaadplaatje gemaakt van DDZ naar Zutphen bij het bruggetje over de Dortherbeek direct ten zuiden van Deventer
Op zaterdag 29 oktober 2016 17:42 schreef Peterselieman het volgende: Twente wil betere spoorverbindingen. Binnen het uur moet je vanuit het oosten van het land in Amsterdam kunnen zijn.
Geldt volgens mij alleen voor het binnenspoor richting Amsterdam-Zuid
juist alleen voor het buitenspoor (perronspoor 4) het binnenspoor heeft een vaste sneheidsbeperking waarvan het begrensbord voor RAI staat en het plaatselijke snelheidsbord aan het eind van het perron.
Met tien miljoen euro kun je dat tweede krat zelf wel bekostigen, me dunkt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
THALYSTICKETS ¤ 25 p.p. Uitsluitend te boeken op woensdag 2 november via www.happyrail.com. Boekingen gaan open om 09.00h. Reizen 19/12/16 - 2/2/17. Thalys Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Parijs Gare du Nord. Rotterdam - Parijs in 2.37h. Nu ook in comfort 2 gratis wifi,
Op zaterdag 29 oktober 2016 01:54 schreef Prins_Pils het volgende: Okay in Jip-en-Janneke-taal, als ik het goed gebrijp: NS-ers krijgen loon. Bovenop dat loon krijgen ze onregelmatigheidstoeslag. NS-ers krijgen vakantiegeld. Dat is x procent van het loon. Die onregelmatigheidstoeslag wordt daarin niet meegeteld. Nu gaan ze dus vakantiegeld krijgen, dat x procent is van hun loon+onregelmatigheidstoeslag. Dat wordt nu dus wél meegeteld.
Zo duidelijk?
Huh? Onregelmatigheidstoelage over vakantiegeld?
Ik was in de veronderstelling dat het onregelmatigheidstoeslag betreft over de verlofuren. Althans, mijn werkgever betaald mij netjes mijn ORT door als ik bijvoorbeeld een nachtdienst verlof neem. Ik verbaas mij er dan ook zeer over dat dit bij NS blijkbaar niet het geval is. Als het daarentegen over ORT over vakantiegeld gaat dan wil ik wel weten hoe dat zit. Maar dat lijkt me stug.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Cabride Mönchengladbach-Duisburg-Wesel (Oberhausen op 54:00) Moet behoorlijk recent zijn. Wist niet dat er op de Hollandstrecke nog met n-wagens werd gereden (volgens de comments nog tot december). En er is echt nog helemaal NIETS te zien van het derde spoor... wat spoken ze daar nog uit joh?
Eergisteren geüpload. Dat zegt natuurlijk niets en gezien de kledij van de reizigers is hij ook niet bepaald vorige week opgenomen maar je laat een filmpje toch niet twee jaar op de plank liggen denk ik?
Okay laat ook maar, ik typ zoals gewoonlijk weer sneller dan ik denk
Wel vraag ik me af wat nou écht de toegevoegde waarde is van driesporigheid. Je hebt in één richting twee sporen, dat is fijn, maar de andere kant zit je nog steeds op één spoor te hannesen. Of gaan ze op dat middelste spoor met overloopwissels de hele tijd haasje-over spelen?
Eergisteren geüpload. Dat zegt natuurlijk niets en gezien de kledij van de reizigers is hij ook niet bepaald vorige week opgenomen maar je laat een filmpje toch niet twee jaar op de plank liggen denk ik?
Okay laat ook maar, ik typ zoals gewoonlijk weer sneller dan ik denk
Wel vraag ik me af wat nou écht de toegevoegde waarde is van driesporigheid. Je hebt in één richting twee sporen, dat is fijn, maar de andere kant zit je nog steeds op één spoor te hannesen. Of gaan ze op dat middelste spoor met overloopwissels de hele tijd haasje-over spelen?
Ze gaan op dat middelste spoor badslipperschandvlekken aan de kant zetten
Er is een (heel) kleine kans dat ik over een tijdje een keer naar Nottingham moet. Dat is allesbehalve zeker, maar omdat ik niks te doen heb ben ik maar eens gaan kijken hoe ik daar kan komen.
Met de auto: 6h50 - 8h40 Met het OV: 6h35
Nou, die keuze lijkt snel gemaakt. Tijd om kaartjes te gaan zoeken
En inderdaad, als ik naar de Britse site ga krijg ik het station wél:
Maar er zijn nog geen prijzen bekend.
Misschien heeft dat iets te maken met de nieuwe dienstregeling. Laat ik eens kijken voor een dag die nog binnen de huidige dienstregeling valt...
Victorie! Prijzen!
Waarom is het anno 2016 nog zo ongelooflijk moeilijk om prijzen te vinden voor zo'n treinreis? Het is een tripje van Nederland naar het Verenigd Koninkrijk, niet een trip naar zuid-oost Oezbekistan waar ik een rit met een os wil maken ofzo
In de UK hebben ze geen NS of DB, maar allerlei vervoerders die voor zelfde stukje vervoer tig verschillende prijzen hanteren (spits, lang van te voren boeken)
Op zondag 30 oktober 2016 15:57 schreef computergirl het volgende: In de UK hebben ze geen NS of DB, maar allerlei vervoerders die voor zelfde stukje vervoer tig verschillende prijzen hanteren (spits, lang van te voren boeken)
Dat klopt deels.
Wat de Britten óók hebben is een geïntegreerd boekingssysteem. Je kunt bij elke vervoerder terecht voor kaartjes door het hele land, ook als de treinen niet worden gereden door de vervoerder waar je je kaartje koopt.
Ik heb het nog eens geprobeerd bij Loco2 met een reis in de huidige dienstregeling, die geeft me dan wel prijzen maar stuurt me voor het stukje Antwerpen - Brussel de Thalys in (met bijbehorend prijskaartje). Andere treinen kent Loco2 niet, lijkt het
Bij DB beginnen dat soort grapjes ook steeds vaker te gebeuren. Geen prijs als je niet alleen met fernverkehr reist, zelfs als het DB Regio is. Grafirritant.
Wat de Britten óók hebben is een geïntegreerd boekingssysteem. Je kunt bij elke vervoerder terecht voor kaartjes door het hele land, ook als de treinen niet worden gereden door de vervoerder waar je je kaartje koopt.
oh echt? ik heb jaren geleden bij overstap van ene commerciele naar andere lokale vervoerder nog enorme sprint getrokken om boven in de hal in krappe overstaptijd een kaartje te kopen
Op zondag 30 oktober 2016 14:45 schreef greavy het volgende: In Duitsland krijgen zelfs goederentreinen in vele situaties voorrang op Regionalbahnen en S-bahnen.
Hey, weet niet of het duidelijk was maar als het morgen nog lukt met bijboeken wil ik wel graag mee.
oh echt? ik heb jaren geleden bij overstap van ene commerciele naar andere lokale vervoerder nog enorme sprint getrokken om boven in de hal in krappe overstaptijd een kaartje te kopen
Ja, echt
Het mogen dan wel private vervoerders zijn, ze werken daar beter samen dan hier soms het geval is.
Ja wat dan, je weet zelf ook dondersgoed dat die bedrijven nooit met elkaar samen zouden werken als ze niet geforceerd zouden worden door de overheden, toch?
Ja wat dan, je weet zelf ook dondersgoed dat die bedrijven nooit met elkaar samen zouden werken als ze niet geforceerd zouden worden door de overheden, toch?
Daar heb je natuurlijk gelijk in, die samenwerking wordt gewoon afgedwongen vanuit de wetgever. Ik schrijf ook niet dat dat niet zo is
Ik snap gewoon niet waarom dit zo ontzettend moeilijk moet zijn. Met het vliegtuig gaan is - zeker voor die prijs - simpelweg aantrekkelijker dan de trein.
Al valt dat in de praktijk natuurlijk weer wat tegen: ik moet eerst naar Schiphol reizen (treinkaartje of auto+parkeerkosten), lang wachten, en eenmaal op de luchthaven van bestemming moet je nog van de luchthaven naar de stad zien te komen. Onder de streep maakt het voor mij dan allemaal niet zo veel verschil.
Wat me opviel aan dat ticket wat Eurostar me dan zou willen verkopen: de Eurostar uit Brussel komt om 11:57 aan in Londen St. Pancras. De trein naar Nottingham vertrekt óók vanuit St. Pancras, slechts een paar perrons verderop. Echter, Eurostar stopt je in de trein van 13:15 terwijl er eerdere vertrekken zijn (12:15, 12:26 en 12:29).
Bijna 80 minuten wachten in St. Pancras is best lang, waarom zouden ze dat doen?
Op zondag 30 oktober 2016 15:54 schreef James1988 het volgende: Er is een (heel) kleine kans dat ik over een tijdje een keer naar Nottingham moet. Dat is allesbehalve zeker, maar omdat ik niks te doen heb ben ik maar eens gaan kijken hoe ik daar kan komen.
[ afbeelding ] Met de auto: 6h50 - 8h40 Met het OV: 6h35
Nou, die keuze lijkt snel gemaakt. Tijd om kaartjes te gaan zoeken
En inderdaad, als ik naar de Britse site ga krijg ik het station wél: [ afbeelding ]
Maar er zijn nog geen prijzen bekend.
Misschien heeft dat iets te maken met de nieuwe dienstregeling. Laat ik eens kijken voor een dag die nog binnen de huidige dienstregeling valt... [ afbeelding ]
Victorie! Prijzen!
Waarom is het anno 2016 nog zo ongelooflijk moeilijk om prijzen te vinden voor zo'n treinreis? Het is een tripje van Nederland naar het Verenigd Koninkrijk, niet een trip naar zuid-oost Oezbekistan waar ik een rit met een os wil maken ofzo
Doen ze daar nog aan bij aankomst in Londen dan? De laatste keer dat ik met Eurostar reisde (een paar dagen na de aanslagen in Brussel) kon ik in St. Pancras gewoon doorlopen. Ik heb helemaal niets of niemand gezien die iets deed met veiligheids- of paspoortcontroles.
Ik heb een verklaring gevonden voor die Britse stations die alleen op de UK-versie van Eurostar.com verschijnen:
quote:
These 130 UK regional destinations do not show up on the French, Belgian, Dutch, US, or Rest of World versions of their site because UK train companies won't accept euros or dollars and Eurostar won't speculate by taking euros but settling in pounds.
Doen ze daar nog aan bij aankomst in Londen dan? De laatste keer dat ik met Eurostar reisde (een paar dagen na de aanslagen in Brussel) kon ik in St. Pancras gewoon doorlopen. Ik heb helemaal niets of niemand gezien die iets deed met veiligheids- of paspoortcontroles.
Ik heb een verklaring gevonden voor die Britse stations die alleen op de UK-versie van Eurostar.com verschijnen:
[..]
Best wel logisch gezien de koers van de pond...
Wat een onzin. Je kunt gewoon een prijs in ponden displayen en je creditcardkumpany bepaalt dan wel hoeveel euro dat dan is. En je kunt prijzen in ponden ook gewoon vergelijken met andere prijzen in ponden. Non-argument.
Op de websites die zijn gericht op de niet-Britse markten adverteert Eurostar met prijzen in euro's. De reiziger betaalt dus ook gewoon met euro's, en heeft niets te maken met de wisselkoers. De betaling van Eurostar aan de Britse vervoerder gebeurt echter in ponden, en Eurostar wil dus niet opdraaien voor de kosten die daarbij komen kijken.
Dat ze dan de Britse stations helemaal niet tonen is een beetje jammer. Ik zou het prima vinden als er bovenaan de boekingspagina staat "Let op, omdat je niet naar Londen reist betaal je nu in ponden."... dan kan ik tenminste wel gewoon mijn kaartje kopen.
Het prijsverschil lijkt maar nihil te zijn: een doorgaand Eurostarticket (EBS - Nottingham) is net zo duur als een ticket EBS - Londen + Londen - Nottingham. Het voordeel van een doorgaand ticket is dan wel dat je een trein later kunt nemen bij vertraging (vanwege de CIV-reglementen), dat is in het tweede geval niet altijd zo.
Ik ben onlangs gaan treinen in Amerika en dat is écht een aanrader! Gaan we zeker nog een keer doen natuurlijk heeft een huurauto ook voordelen, maar het is héérlijk om in de trein naar buiten te kijken en het landschap aan je voorbij te zien trekken.
Ik heb eigenlijk maar één foto van een trein gemaakt dit komt omdat je op de meeste stations pas naar het perron mag als de omroeper het zegt. De aankomstsporen worden ook dan pas bekend gemaakt, zo'n 10min voor vertrek. En dan word je bij de perronopgang al gecontroleerd. Wanneer je het perron dan op mag, is de trein er al. Je wordt geacht meteen aan boord te gaan, want er moet wel op tijd vertrokken worden.
Alleen in Baltimore was er geen perron-controle en konden we het perron op toen de speaker het spoor bekend maakte. Dus treinfoto:
De meeste stations stellen niet zoveel voor en eigenlijk is het een beetje vergane glorie. Beetje viezig, groezelig, verf afgebladderd, dat soort dingen. Je ziet het hier in Baltimore:
Positieve verrassing was het station van Philadelphia
Treinen in de USA is echt flut-eenvoudig. We hebben van te voren in NL zelf de tickets geregeld via de website van Amtrak. Op de site konden we heel simpel multi-city tickets boeken en betalen met een creditcard. Die tickets heb je binnen een paar seconden in je mail en kun je printen of als e-ticket op je telefoon hebben.
Qua trein-beeldvorming een beetje matig, maar misschien vinden jullie het toch leuk
@ Guppyfriend ; In Italië is op de grote stations ook die perroncontrole, en vaak ook pas 15 minuten van te voren dat het perron bekend gemaakt wordt, en je er heen kan/mag.
Op zondag 30 oktober 2016 15:54 schreef James1988 het volgende: Er is een (heel) kleine kans dat ik over een tijdje een keer naar Nottingham moet. Dat is allesbehalve zeker, maar omdat ik niks te doen heb ben ik maar eens gaan kijken hoe ik daar kan komen.
[ afbeelding ] Met de auto: 6h50 - 8h40 Met het OV: 6h35
Nou, die keuze lijkt snel gemaakt. Tijd om kaartjes te gaan zoeken
En inderdaad, als ik naar de Britse site ga krijg ik het station wél: [ afbeelding ]
Maar er zijn nog geen prijzen bekend.
Misschien heeft dat iets te maken met de nieuwe dienstregeling. Laat ik eens kijken voor een dag die nog binnen de huidige dienstregeling valt... [ afbeelding ]
Victorie! Prijzen!
Waarom is het anno 2016 nog zo ongelooflijk moeilijk om prijzen te vinden voor zo'n treinreis? Het is een tripje van Nederland naar het Verenigd Koninkrijk, niet een trip naar zuid-oost Oezbekistan waar ik een rit met een os wil maken ofzo
beetje het verkeerde topic natuurlijk, maar met het vliegtuig ben je er in een uurtje voor een paar tientjes...
Ik ben onlangs gaan treinen in Amerika en dat is écht een aanrader! Gaan we zeker nog een keer doen natuurlijk heeft een huurauto ook voordelen, maar het is héérlijk om in de trein naar buiten te kijken en het landschap aan je voorbij te zien trekken.
Ik heb eigenlijk maar één foto van een trein gemaakt dit komt omdat je op de meeste stations pas naar het perron mag als de omroeper het zegt. De aankomstsporen worden ook dan pas bekend gemaakt, zo'n 10min voor vertrek. En dan word je bij de perronopgang al gecontroleerd. Wanneer je het perron dan op mag, is de trein er al. Je wordt geacht meteen aan boord te gaan, want er moet wel op tijd vertrokken worden.
Alleen in Baltimore was er geen perron-controle en konden we het perron op toen de speaker het spoor bekend maakte. Dus treinfoto: [ afbeelding ]
De meeste stations stellen niet zoveel voor en eigenlijk is het een beetje vergane glorie. Beetje viezig, groezelig, verf afgebladderd, dat soort dingen. Je ziet het hier in Baltimore: [ afbeelding ]
Positieve verrassing was het station van Philadelphia [ afbeelding ]
Treinen in de USA is echt flut-eenvoudig. We hebben van te voren in NL zelf de tickets geregeld via de website van Amtrak. Op de site konden we heel simpel multi-city tickets boeken en betalen met een creditcard. Die tickets heb je binnen een paar seconden in je mail en kun je printen of als e-ticket op je telefoon hebben.
Qua trein-beeldvorming een beetje matig, maar misschien vinden jullie het toch leuk
Supergaaf! Op Grand Central, NYC Penn Station en NJ Penn Station heb ik ook geen perroncontrole gezien trouwens. En Newark Liberty ook niet come to think of it, goede plek ook voor foto's van voorbijrazende Acela's.
Aankomende vrijdag vlieg ik naar D.C. en in het weekend gaan we een tripje doen
Ik dacht dat je bedoelde dat de boot dus eigenlijk niks is en vliegtuig beter. Maar boot is echt wel relaxed ja. Eerste keer een lange afstand gevaren van Albanië naar Italië, en echt top Jammer dat die mafkezen dan weer geen Albanese lek als betaalmiddel accepteren
Op zondag 30 oktober 2016 18:23 schreef greavy het volgende: @ Guppyfriend ; In Italië is op de grote stations ook die perroncontrole, en vaak ook pas 15 minuten van te voren dat het perron bekend gemaakt wordt, en je er heen kan/mag.
Dat zou goed kunnen, voor mij was het nieuw Maar op zich werkt het wel prima, als je spoornet niet zo druk is.
Supergaaf! Op Grand Central, NYC Penn Station en NJ Penn Station heb ik ook geen perroncontrole gezien trouwens. En Newark Liberty ook niet come to think of it, goede plek ook voor foto's van voorbijrazende Acela's.
Aankomende vrijdag vlieg ik naar D.C. en in het weekend gaan we een tripje doen
Wij hadden op NYC Penn Station en Penn Station Philadelphia perroncontrole. De roltrappen waren tussendoor ook afgesloten met lintjes.
Was voor mij ook een verrassing, want jaren geleden zijn we in Grant Central Station ook een keer gewoon de perrons opgelopen om treinen te kijken. En ter plekke besloten dat we dat ooit ook een keer gingen doen, zodoende Union Station in D.C. is trouwens ook een beetje een gek station, heel donker overal ik heb m'n Smartcard nog liggen trouwens, voor de Metro daar. Ook een handig systeem! Geen gedoe met tegoed, maar gewoon de ritprijs gepast op je kaart laden en gaan!
Wij hadden op NYC Penn Station en Penn Station Philadelphia perroncontrole. De roltrappen waren tussendoor ook afgesloten met lintjes.
Was voor mij ook een verrassing, want jaren geleden zijn we in Grant Central Station ook een keer gewoon de perrons opgelopen om treinen te kijken. En ter plekke besloten dat we dat ooit ook een keer gingen doen, zodoende Union Station in D.C. is trouwens ook een beetje een gek station, heel donker overal ik heb m'n Smartcard nog liggen trouwens, voor de Metro daar. Ook een handig systeem! Geen gedoe met tegoed, maar gewoon de ritprijs gepast op je kaart laden en gaan!
Ik bedenk me net dat het alweer zomer 2013 was dat ik er was. Waar blijft de tijd Ik was er midden in de zomer en heb wel wát rondgekeken maar wilde vooral z.s.m. uit die fucking 50 graden.
Ah, goed om te weten! Alhoewel ik niet denk dat ik het nodig heb, de conferentie is in het hotel en niet meer dan een kilometer of anderhalf van het Pentagon en Pensylvania Avenue en we hebben ook nog een auto. Ben benieuwd wat ik daar van de verkiezingen meekrijg
Op zondag 30 oktober 2016 18:23 schreef greavy het volgende: @ Guppyfriend ; In Italië is op de grote stations ook die perroncontrole, en vaak ook pas 15 minuten van te voren dat het perron bekend gemaakt wordt, en je er heen kan/mag.
zit me voor te stellen hoe dat op Utrecht Centraal zou zijn, om 17.30 of zo
Ik bedenk me net dat het alweer zomer 2013 was dat ik er was. Waar blijft de tijd Ik was er midden in de zomer en heb wel wát rondgekeken maar wilde vooral z.s.m. uit die fucking 50 graden.
Ah, goed om te weten! Alhoewel ik niet denk dat ik het nodig heb, de conferentie is in het hotel en niet meer dan een kilometer of anderhalf van het Pentagon en Pensylvania Avenue en we hebben ook nog een auto. Ben benieuwd wat ik daar van de verkiezingen meekrijg
De Amerikanen zijn nogal on edge op het moment ja, zal het vast mee te maken hebben.
De verkiezingen kun je niet om heen, zelfs niet als je dat wilt wij zijn zelfs meerdere keren aangesproken op straat, of we ons al geregistreerd hadden. Want als je je niet registreert, kun je niet stemmen, dus dat is Heel Erg Belangrijk!! Natuurlijk mogen wij helemaal niet stemmen, maar dat levert dan wel weer leuke gesprekjes op met die mensen oh en zeker in D.C. kun je op elke straathoek Trump/Hillary-prullaria kopen. Amerikanen lopen daar ook gewoon mee rond. Silly 'Muricans
In Baltimore rijdt trouwens ook nog een Light Rail door de straten (geleende foto van de interwebz):
Waar wij de light rail vooral kennen van moderne sprinter-achtige treinen, is dit een soort kreunende tram met een instap van anderhalve meter hoog (let ook op die lange deuren). Houten bankjes, aan een koord trekken als je wilt stoppen, een paar kwartjes voor een ritje en volgens mij waren wij toeristen die enigen die braaf een ticket hadden gekocht we waren ook de enige blanken op dat ding, die nemen kennelijk allemaal de taxi
Op zondag 30 oktober 2016 17:30 schreef greavy het volgende: Hee Dennis. Er staan nu 2 Arriva Flirts in Bentheim, net gearriveerd. Lokwissel met Strukton en weer door naar Nederland.
Dank je, maar ik ben aan het werk
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
zit me voor te stellen hoe dat op Utrecht Centraal zou zijn, om 17.30 of zo
Men weet daar niet beter. Over de hele lengte van de stationshal zijn toegangsmogelijkheden en borden met waar de treinen vertrekken. En ook op de erg drukke stations, midden in de spits, is het gewoon te handhaven daar. Want men weet niet beter.
zit me voor te stellen hoe dat op Utrecht Centraal zou zijn, om 17.30 of zo
Totale chaos en dan moet je weten dat die Amerikanen ook nog heel netjes een rij gaan vormen voor de roltrap-controle. De rij loopt dan als een slang door de stationshal, zo grappig! Doen ze voor de bus ook, op straat.
Op zondag 30 oktober 2016 18:23 schreef greavy het volgende: @ Guppyfriend ; In Italië is op de grote stations ook die perroncontrole, en vaak ook pas 15 minuten van te voren dat het perron bekend gemaakt wordt, en je er heen kan/mag.
Ik heb toch heel wat per trein gereisd in Italië, maar kan me niet herinneren ooit perroncontrole meegemaakt te hebben. Die late toewijzing van perrons op de grote stations herken ik wel.
De verkiezingen kun je niet om heen, zelfs niet als je dat wilt wij zijn zelfs meerdere keren aangesproken op straat, of we ons al geregistreerd hadden. Want als je je niet registreert, kun je niet stemmen, dus dat is Heel Erg Belangrijk!! Natuurlijk mogen wij helemaal niet stemmen, maar dat levert dan wel weer leuke gesprekjes op met die mensen oh en zeker in D.C. kun je op elke straathoek Trump/Hillary-prullaria kopen. Amerikanen lopen daar ook gewoon mee rond. Silly 'Muricans
Die betrokkenheid/passie zou van mij hier ook wel wat meer het geval mogen zijn hoor.
Het lijkt me best leuk om bordjes Rutte/Zijlstra 2017 in de voortuinen te zien staan, of bumperstickers met "Stem Samsom" en dat soort gekkigheid.
Men weet daar niet beter. Over de hele lengte van de stationshal zijn toegangsmogelijkheden en borden met waar de treinen vertrekken. En ook op de erg drukke stations, midden in de spits, is het gewoon te handhaven daar. Want men weet niet beter.
De meeste van die treinen vertrekken wel van semi open access plekken.
Ik heb toch heel wat per trein gereisd in Italië, maar kan me niet herinneren ooit perroncontrole meegemaakt te hebben. Die late toewijzing van perrons op de grote stations herken ik wel.
Er zijn veel stations die het niet hebben, inderdaad. Maar de grote stations zoals Milaan Centraal, Turijn Porta Nuova, Venezia Santa Lucia, Pisa Centrale, Bologna Centrale, Rome Termini enz heb ik dat toch echt structureel gehad. En zoals het opgezet was leek het mij niks tijdelijks.
Er zijn veel stations die het niet hebben, inderdaad. Maar de grote stations zoals Milaan Centraal, Turijn Porta Nuova, Venezia Santa Lucia, Pisa Centrale, Bologna Centrale, Rome Termini enz heb ik dat toch echt structureel gehad. En zoals het opgezet was leek het mij niks tijdelijks.
Volgens mij heb ik al die stations wel eens aangedaan en ik kan me geen perroncontrole herinneren.
Volgens mij heb ik al die stations wel eens aangedaan en ik kan me geen perroncontrole herinneren.
Ik heb het dit jaar wel gehad. Waren ook stations waar het niet afgesloten was, en men 15min voor vertrek een mobiele controle deed. Misschien dit jaar aangescherpt?
hoe lang geleden, voor of na de aanslagen in Madrid, Parijs & Brussel?
Bologna was 2014, de rest is voor 2012 geweest. Dat zou er inderdaad wel mee te maken kunnen hebben. Recent wel op Sicilië geweest (geen controle), maar die stations zijn qua grootte ook niet vergelijkbaar met de door greavy genoemde stations.
Iemand in de wandelgangen nog iets vernomen over de eventuele staking morgen? Krijg zojuist n mailtje van NS binnen, waarin gewaarschuwd wordt voor morgen tussen 17:00 en 19:00.
Op zondag 30 oktober 2016 19:16 schreef Adrie072 het volgende: Iemand in de wandelgangen nog iets vernomen over de eventuele staking morgen? Krijg zojuist n mailtje van NS binnen, waarin gewaarschuwd wordt voor morgen tussen 17:00 en 19:00.
Op zondag 30 oktober 2016 19:16 schreef Adrie072 het volgende: Iemand in de wandelgangen nog iets vernomen over de eventuele staking morgen? Krijg zojuist n mailtje van NS binnen, waarin gewaarschuwd wordt voor morgen tussen 17:00 en 19:00.
Ja, fijne waarschuwing is dat: "Wij adviseren u om kort voor vertrek uw reis te plannen". Erg handig als je kort voor vertrek tot de ontdekking komt dat je niet naar huis kunt...
Wie gaan het doen, wat zijn de consequenties? Moet ik eerder naar huis, zo ja, krijg ik dan compensatie omdat ik mijn abonnement niet op de beoogde wijze kan gebruiken?
Zo maar wat vragen waar NS mij tot op heden geen antwoord op heeft kunnen of willen geven.
Wie gaan het doen, wat zijn de consequenties? Moet ik eerder naar huis, zo ja, krijg ik dan compensatie omdat ik mijn abonnement niet op de beoogde wijze kan gebruiken?
Zo maar wat vragen waar NS mij tot op heden geen antwoord op heeft kunnen of willen geven.
Iedereen die toch in een trein stapt wordt gevierendeeld!
Ben eigenlijk het meest benieuwd naar de animo onder het personeel. Indien groot, dan wordt het wel een behoorlijke puinhoop, of niet?
Ik heb begrepen dat veel personeel ook nog uitsluitend via de media over deze actie heeft gehoord. Het zou toch uitsluitend gaan om mensen die zijn aangesloten bij de FNV?
Wie gaan het doen, wat zijn de consequenties? Moet ik eerder naar huis, zo ja, krijg ik dan compensatie omdat ik mijn abonnement niet op de beoogde wijze kan gebruiken?
Zo maar wat vragen waar NS mij tot op heden geen antwoord op heeft kunnen of willen geven.
Ga het maar gewoon proberen. Mazzel is mazzel, pech is pech
Als ze 's ochtends van 10 tot 11 het werk neerleggen heeft het ook weinig effect zo'n staking.
Je staakt toch juist om je leidinggevenden onder druk te zetten? In de avondspits zet je de boel meer onder druk
Ja, het beste idee ter wereld natuurlijk. Je eigen klanten stelselmatig misbruiken als politiek breekijzer om je eigen verwende zin te krijgen. Omdat je nog steeds niet wilt geloven dat de bomen nou eenmaal niet meer tot in de hemel groeien, zoals ooit in de genationaliseerde tijd het geval was. Nee, op mijn sympathie kun je lang wachten
Voor de werknemers is er wel een verschil, een staking kan NS proberen te voorkomen door naar de rechter te stappen. Een werkoverleg dat door de werknemers zelf is georganiseerd wordt wat lastiger te verbieden.
Voor de werknemers is er wel een verschil, een staking kan NS proberen te voorkomen door naar de rechter te stappen. Een werkoverleg dat door de werknemers zelf is georganiseerd wordt wat lastiger te verbieden.
Die kans is best aanwezig ja, hoewel als ze pas om 17u het werk neerleggen dan heb je er niet voor 18u last van. En anders heb je de IC Roosendaal-Zwolle en de stopper Zutphen-Nijmegen nog.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 31 oktober 2016 10:21 schreef Ajaxfan het volgende: Voor de zekerheid plan B met 2 metro's en een bus uitgezocht. Sloterdijk > CS kan een uitdaging worden zo rond 17:30.
je kunt ook gaan lopen lekker door het westerpark!
Op maandag 31 oktober 2016 11:21 schreef greavy het volgende: Maar moesten er voor nieuwjaarsrondje noeg extra kaarten geregeld worden? Heb niks van Bitlord gehoord iig.
Op maandag 31 oktober 2016 11:21 schreef greavy het volgende: Maar moesten er voor nieuwjaarsrondje noeg extra kaarten geregeld worden? Heb niks van Bitlord gehoord iig.
Bitlord heeft pech, kan het nu niet meer wijzigen, naar het schijnt. Maar ze wisten onze namen, behalve die van Liesje, ze wisten zelfs al dat ik ging bellen voor een zevende persoon, dus ze hadden de boeking niet afgesloten. Ze lezen hier mee, en diegene kent ons. Degene die de boeking regelde wilde alleen niet zeggen wie.
Op maandag 31 oktober 2016 19:04 schreef Prins_Pils het volgende: Hoeveel treinen zijn er uitgevallen door dat werkoverleg? Volgens het nieuws waren ze op één hand te tellen
Het is wel al vijf dagen in het nieuws, mensen zuchtten en steunden al, doel voor nu tenminste, bereikt
Het is wel al vijf dagen in het nieuws, mensen zuchtten en steunden al, doel voor nu tenminste, bereikt
Dat kwam vooral ook door de amateuristische wijze waarop NS ermee omging. Algemene informatie werd niet bijgewerkt, ze kwamen niet verder dan "Kijk kort voor vertrek in de reisplanner, die werken we indien mogelijk bij". Daar kun je als reiziger natuurlijk helemaal niets mee.
Dat kwam vooral ook door de amateuristische wijze waarop NS ermee omging. Algemene informatie werd niet bijgewerkt, ze kwamen niet verder dan "Kijk kort voor vertrek in de reisplanner, die werken we indien mogelijk bij". Daar kun je als reiziger natuurlijk helemaal niets mee.
Daarom ben ik ook ruim op tijd weer vertrokken uit Amsterdam, maar zelfs in mijn trein was al een deel afgesloten wegens gebrek aan personeel, in elk geval had reed hij wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Bitlord heeft pech, kan het nu niet meer wijzigen, naar het schijnt. Maar ze wisten onze namen, behalve die van Liesje, ze wisten zelfs al dat ik ging bellen voor een zevende persoon, dus ze hadden de boeking niet afgesloten. Ze lezen hier mee, en diegene kent ons. Degene die de boeking regelde wilde alleen niet zeggen wie.
Bitlord heeft pech, kan het nu niet meer wijzigen, naar het schijnt. Maar ze wisten onze namen, behalve die van Liesje, ze wisten zelfs al dat ik ging bellen voor een zevende persoon, dus ze hadden de boeking niet afgesloten. Ze lezen hier mee, en diegene kent ons. Degene die de boeking regelde wilde alleen niet zeggen wie.
Whaha. Grappig dat ze van Treinreiswinkel meelezen. Er wordt hier ook wel es kritiek op ze geuit toch? Goede manier voor ze om feedback te krijgen.
Bitlord heeft pech, kan het nu niet meer wijzigen, naar het schijnt. Maar ze wisten onze namen, behalve die van Liesje, ze wisten zelfs al dat ik ging bellen voor een zevende persoon, dus ze hadden de boeking niet afgesloten. Ze lezen hier mee, en diegene kent ons. Degene die de boeking regelde wilde alleen niet zeggen wie.
Bitlord heeft pech, kan het nu niet meer wijzigen, naar het schijnt. Maar ze wisten onze namen, behalve die van Liesje, ze wisten zelfs al dat ik ging bellen voor een zevende persoon, dus ze hadden de boeking niet afgesloten. Ze lezen hier mee, en diegene kent ons. Degene die de boeking regelde wilde alleen niet zeggen wie.
Ze weten waarschijnlijk dus ook al lang Bitlord zijn reactie die nog moet gaan komen ..
Bitlord heeft pech, kan het nu niet meer wijzigen, naar het schijnt. Maar ze wisten onze namen, behalve die van Liesje, ze wisten zelfs al dat ik ging bellen voor een zevende persoon, dus ze hadden de boeking niet afgesloten. Ze lezen hier mee, en diegene kent ons. Degene die de boeking regelde wilde alleen niet zeggen wie.
De Treinreiswinkel is dan ook eigenlijk een dekmantel van de NSA/FBI/CIA/NWO/ENZ/ETC
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gaat het hier over treinen? Daar heb ik wel wat mee te maken ja
* renwan Meld zich
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
In het treinentopic gaat het wel eens over treinen ja
En met de trein heb ik vandaag ook nog te maken gehad: de pimpel was weer eens te laat waardoor Syntus op spoor 2 in Oldenzaal binnen mocht komen waardoor de overstap op lijn 64 weer niet haalbaar was (althans: niet zonder 3 minuten te laat te vertrekken waardoor de overstap aan de andere kant in Almelo weer gemist zou worden).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat kwam vooral ook door de amateuristische wijze waarop NS ermee omging. Algemene informatie werd niet bijgewerkt, ze kwamen niet verder dan "Kijk kort voor vertrek in de reisplanner, die werken we indien mogelijk bij". Daar kun je als reiziger natuurlijk helemaal niets mee.
woensdag hebben ze nog een kans maar dan bij aanvangst van de dienstregeling
de reactie van de directie viel wat tegen dus a.s. woensdag vanaf 05:00 in Utrecht, den haag en rotterdam
Wat? Waarom weet ik niks?
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
misschien heb je geen vrienden die je uitnodigen voor de besloten feestboekgroep?
Ja dat zal het zijn, lekker handig dat ik net Yammer weggeflikkerd heb
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Verstandig. Zat me laatst weer zo te ergeren aan de klaagzang daar dat ik het uit zelfbescherming maar verwijderd heb
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ik ben deze week maar 1 keer op de trein te vinden, ik was het sowieso niet
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ik ben deze week maar 1 keer op de trein te vinden, ik was het sowieso niet
Beter kom je er vanaf. Kei gevaarlijk, en in dit veiligheidsgeile kutland wordt dan meteen alles landelijk 48 uur platgegooid. Alleen maar voor zo'n idioot als jij
Op maandag 31 oktober 2016 23:00 schreef Dr_Flash het volgende: Niet meer OP de trein gaan zitten hoor renwan. Raken mensen ernstig van van de leg en zo
Ik bepaal toch verdomme zelf wel waar ik zit?
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Je hebt helemaal gelijk hoor Ik zit regelmatig op de bus. Mensen kijken je wel wat raar aan en het is even opletten bij lage viaducten en bomen, maar voor de rest is het met een paar lange stokken en touwen prima te doen hoor
En let maar niet op Fles
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je hebt helemaal gelijk hoor Ik zit regelmatig op de bus. Mensen kijken je wel wat raar aan en het is even opletten bij lage viaducten en bomen, maar voor de rest is het met een paar lange stokken en touwen prima te doen hoor
En let maar niet op Fles
Ja, lekker toch? Wind in je haar, geen reizigers. Heerlijk!
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Je hebt helemaal gelijk hoor Ik zit regelmatig op de bus. Mensen kijken je wel wat raar aan en het is even opletten bij lage viaducten en bomen, maar voor de rest is het met een paar lange stokken en touwen prima te doen hoor
En let maar niet op Fles
Ik denk dat je stemgeluid ook wel een nuttige toevoeging is
Volgens mij vind ik het hier wel gezellig ga vaker langskomen!
Nu naar bed en morgen zorgen dat ik HSL bevoegd ben
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Nou, en wat heb ik daar tussen Zwolle en Arnhem aan?
Ik bespeur pure jaloezie
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Alsof ik tijd heb gehad daarvoor. Ben net thuis. En vanochtend vanaf half 7 tot 16:45 aan het hollen geweest, en 16:50 even met de Treinreiswinkel gebeld, en 17:00 eten en weer (met de auto) naar Amsterdam en net thuis. En nee, ik heb ze nog niet.
Ik las het een beetje als: 'Ik heb me de hele dag uit de naad gewerkt en dan komt Dennis ook nog eens zeuren om zitplaatsnummertjes. Hoe haalt ie het in zijn hoofd?'
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Succes! Gaat ongetwijfeld goed komen Zelfs ik ben er voor geslaagd, dus dan kan iedereen het
Uitslag moet ik nog krijgen maar ik ben er vrijwel zeker van dat ik die 6 wel gehaald heb
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Uitslag moet ik nog krijgen maar ik ben er vrijwel zeker van dat ik die 6 wel gehaald heb
Van de theorie? Voor de praktijk krijg je toch ter plekke de uitslag? Tenminste, zo ging het bij mij
Edit: en is het tegenwoordig een zes? Ik dacht dat je minimaal 80% van het totale puntenaantal moest hebben en dat veiligheidskritische vragen direct 15 of 20% van de punten af was, of is dat inmiddels ook aangepast?
Van de theorie? Voor de praktijk krijg je toch ter plekke de uitslag? Tenminste, zo ging het bij mij
Theorie, praktijkexamen doen ze niet meer. Ik heb vorige week een uur of 2 praktijkinstructie gehad en een ritje Amsterdam - Breda via HSL en dat was alles
[edit] Voor de duidelijkheid: ik ben HC, geen machinist
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op dinsdag 1 november 2016 14:44 schreef MTL het volgende: Ah vandaar Heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat je ook machinist was
Nah, niks voor mij. Ik ben teveel gehecht aan contact met mensen
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Als dat jouw ding is geef ik je groot gelijk Even uit nieuwsgierigheid: hoe gaat het nu bij de hc's? Wordt er ook nog aandacht besteed aan de rijtuigen en de deurproblematiek (resetten FMZ module in het B-eindrijtuig, handmatig aansturing statische omzetter resetten als die niet meer in wil komen, enz.)?
Op dinsdag 1 november 2016 14:50 schreef MTL het volgende: Als dat jouw ding is geef ik je groot gelijk Even uit nieuwsgierigheid: hoe gaat het nu bij de hc's? Wordt er ook nog aandacht besteed aan de rijtuigen en de deurproblematiek (resetten FMZ module in het B-eindrijtuig, handmatig aansturing statische omzetter resetten als die niet meer in wil komen, enz.)?
Eh wat? Nee blijkbaar niet
Omdat ik standplaats Den Haag heb moest ik de HSL cursus volgen ivm met de 1100 serie die volgend jaar gaat rijden en over de dingen die je nu noemt heb ik nooit wat gehoord.
Net wel gebeld dat ik van de 300 mogelijke punten er 261 gehaald heb, minimum was 180
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Dat is mooi balen als daar geen aandacht aan wordt besteed, want dat is momenteel juist een van de grote veroorzakers van verstoringen. De rijtuigen worden (als ILT toestemming geeft) wel aangepast, maar tot die tijd zal het helaas nodig blijven om bij problemen het spul te resetten. Als het goed is zijn er ook speciaal zakkaartjes voor de hc's met de te volgen stappen en het herkennen van de b-eindrijtuigen waarin de fmz module zit (ondanks de naam kan dat ding namelijk ook aan de voorkant van de trein zitten).
Dat is mooi balen als daar geen aandacht aan wordt besteed, want dat is momenteel juist een van de grote veroorzakers van verstoringen. De rijtuigen worden (als ILT toestemming geeft) wel aangepast, maar tot die tijd zal het helaas nodig blijven om bij problemen het spul te resetten. Als het goed is zijn er ook speciaal zakkaartjes voor de hc's met de te volgen stappen en het herkennen van de b-eindrijtuigen waarin de fmz module zit (ondanks de naam kan dat ding namelijk ook aan de voorkant van de trein zitten).
Ik zie het in januari wel als dat ding gaat rijden
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ik kijk rond nieuwjaar wel of ik ook naar Köln kom met rondje, op eigen houtje. Pas ik er nog bij in de vreetschuur dan is het mooi, zo niet dan ga ik wel een rondje Stadtbahnen ofzo en zie ik jullie wel tijdens het biertjes gieten in de bistro
Omdat ik standplaats Den Haag heb moest ik de HSL cursus volgen ivm met de 1100 serie die volgend jaar gaat rijden en over de dingen die je nu noemt heb ik nooit wat gehoord.
Net wel gebeld dat ik van de 300 mogelijke punten er 261 gehaald heb, minimum was 180
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Omdat ik standplaats Den Haag heb moest ik de HSL cursus volgen ivm met de 1100 serie die volgend jaar gaat rijden en over de dingen die je nu noemt heb ik nooit wat gehoord.
Net wel gebeld dat ik van de 300 mogelijke punten er 261 gehaald heb, minimum was 180
De directie van Southern heeft weer een nieuw dieptepunt gevonden: machinisten krijgen £1000 als ze instemmen met DOO-rijden (zonder conducteur), maar als ze erover Twitteren dreigt ontslag.
Op dinsdag 1 november 2016 17:36 schreef James1988 het volgende: De directie van Southern heeft weer een nieuw dieptepunt gevonden: machinisten krijgen £1000 als ze instemmen met DOO-rijden (zonder conducteur), maar als ze erover Twitteren dreigt ontslag.
Leuke werkgever, ook goed voor de collegialiteit onderling. Manmanman.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 1 november 2016 17:10 schreef Prins_Pils het volgende: Kon er nou écht geen derde Lint worden gefikst voor Almelo-Hardenberg? Is wéér feest daar..