kan ik me heel goed voorstellen ja, vooral op zwarte auto's lijkt het me erg lastig te zien. Komen ze vanzelf wel achter neem ik aanquote:Op woensdag 22 maart 2017 16:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien is het haast onmogelijk om een deuk op de zijkant te fotograferen in de zon merkte ik.
Busje rijd afhankelijk van het aantal auto's wat er afgeleverd word op een dag, meestal rijd ie wel. Gewoon even vragen aan de meneer die altijd in dat hokje zit. Anders 20 minuutjes lopen naar de bushalte.quote:
Thanks! Gewoon 'hoofdingang' inrijden?quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:24 schreef xFurion het volgende:
[..]
Busje rijd afhankelijk van het aantal auto's wat er afgeleverd word op een dag, meestal rijd ie wel. Gewoon even vragen aan de meneer die altijd in dat hokje zit. Anders 20 minuutjes lopen naar de bushalte.
Is er een andere ingang? Aan het eind van de Maltaweg waar de weg een bocht naar rechts neemt gewoon links richting het hek van Koopmans car terminal rijden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:30 schreef Atouba het volgende:
[..]
Thanks! Gewoon 'hoofdingang' inrijden?
Top! Bedankt!quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:36 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Is er een andere ingang? Aan het eind van de Maltaweg waar de weg een bocht naar rechts neemt gewoon links richting het hek van Koopmans car terminal rijden.
Auto uiterst rechts zetten, sleutels op het dashboard laten liggen en even aanmelden in het kantoortje.quote:
Het is nu ook via Roamler ja.quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:41 schreef Volluto het volgende:
Heb ook een keer voor EW meegedaan met een pilot. Was toen iets van roamler ofzo. Werkte inderdaad heel onhandig met schades, want je moest eerst aangeven hoeveel schades er op de auto zaten en van iedere schade een foto maken. Moest toen zelfs 4 foto's maken (voorkant, achterkant, zijkanten) ook al zaten daar geen schades.Kostte toen zeker een kwartier extra per transport en al die foto's kosten ook nogal wat internet lijkt me.
Ja beetje karig inderdaad. Ben er ook na mijn fase 3 contract uitgeknikkerd en zou in mei weer kunnen beginnen, maar no way dat ze dan plek voor mij hebben .quote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:18 schreef maxjuhhhh het volgende:
Ik had een contract voor drie maanden gekregen die hierna nog drie keer verlengd kon worden. Ik heb daarna in twee maanden maar een keer gereden en ik kreeg voor de geen ritjes aangeboden(ik stond wel op aanwezig). Uiteindelijk contract niet verlengd vanwege te weinig ritjes.
Had zelfs een contract opgestuurd gekregen waarin alle nieuwe data juist is. Toch wel een beetje jammer dit allemaal na twee jaar mijzelf altijd inzetten voor AR.
Het zoveelste bewijs dat je beter bij EW kan werken...quote:Op zaterdag 25 maart 2017 09:18 schreef maxjuhhhh het volgende:
Ik had een contract voor drie maanden gekregen die hierna nog drie keer verlengd kon worden. Ik heb daarna in twee maanden maar een keer gereden en ik kreeg voor de geen ritjes aangeboden(ik stond wel op aanwezig). Uiteindelijk contract niet verlengd vanwege te weinig ritjes.
Had zelfs een contract opgestuurd gekregen waarin alle nieuwe data juist is. Toch wel een beetje jammer dit allemaal na twee jaar mijzelf altijd inzetten voor AR.
Hangt echt heel erg van het type locatiewerk af. Ik heb in het begin wel eens gehad dat ik een net overhemd, nette chino en nette schoenen aanhad en gewoon de hele dag liep te stofzuigen. Heb dat toen aangegeven en sindsdien zetten zij in hun beschrijving dat je daar gewoon in spijkerbroek mag komen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef Piepel het volgende:
Ik ben sinds vorige week ook in dienst van AR. Meteen donderdag en gisteren al kunnen werken.
De eerste rit was een wissel van Eindhoven - Nijmegen, een splinternieuwe Clio ingeruild voor een Fiesta en daarna nog een Polo weggebracht naar Amersfoort. Gisteren een lekker dikke 2016 Mondeo ( ) van Eindhoven naar Amsterdam gebracht en daarna een Audi A4 van Amsterdam naar Nijkerk gereden. Al met al lekker wat kilometers gereden en het bevalt super, auxkabel inpluggen en rijden maar
Vandaag gebeld voor locatiewerk aanstaande vrijdag en heb ja gezegd. Weet al wel een beetje wat er verwacht wordt (auto's wegbrengen, schoonmaken etc) maar vraag me nu eigenlijk wel af wat voor kleding ik aan moet, representatief of gewoon een tshirtje, spijkerbroek en normale schoenen. Auto's stofzuigen in je pantalon en nette leren schoenen is ook al weer zo wat
Ja dat is misschien wel het grootste nadeel aan dit werk, ook een reden waarom ik nog een bijbaan erbij heb genomen. Wat je wel kunt doen is de dag zelf rond 9 uur bellen om te kijken of er spoedritjes beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:18 schreef max-96 het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken werkzaam als hiker bij EW. In die 3 weken ben ik pas 1 keer gebeld. Dit terwijl ik gemiddeld 2/3 dagen per week op beschikbaar sta. Ook vandaag lijkt het er op dat ik weer niet word gebeld. Ik heb gelezen in jullie reacties dat je zeker niet altijd gebeld wordt, maar is zo weinig nog gewoon normaal?
Dus je hoeft niet te wachten op de spoedritjes die op Facebook verschijnen? Ze vinden het geen probleem als je 's ochtends belt?quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:48 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Ja dat is misschien wel het grootste nadeel aan dit werk, ook een reden waarom ik nog een bijbaan erbij heb genomen. Wat je wel kunt doen is de dag zelf rond 9 uur bellen om te kijken of er spoedritjes beschikbaar zijn.
Nee meestal niet, zou ik niet te vaak doen, maar kan wel. Ik doe vaak als ik niet gebeld ben, maar wel kan werken bij opmerkingen in beschikbaarheid: 'beschikbaar voor spoedritten'. Op die manier word ik wel vaak gebeld op de dag zelf.quote:Op woensdag 29 maart 2017 18:25 schreef max-96 het volgende:
[..]
Dus je hoeft niet te wachten op de spoedritjes die op Facebook verschijnen? Ze vinden het geen probleem als je 's ochtends belt?
Ah oke thanks. Ja daar zat ik ook wel beetje aan te denken. Heb wel een zwarte spijkerbroek met een polo en redelijk nette schoenen, dan gooi ik het daarop.quote:Op woensdag 29 maart 2017 07:49 schreef FH_2 het volgende:
[..]
Hangt echt heel erg van het type locatiewerk af. Ik heb in het begin wel eens gehad dat ik een net overhemd, nette chino en nette schoenen aanhad en gewoon de hele dag liep te stofzuigen. Heb dat toen aangegeven en sindsdien zetten zij in hun beschrijving dat je daar gewoon in spijkerbroek mag komen.
Ander type locatiewerk is dat je wel auto's gaat afgeven. Dan is het wel goed als je er redelijk representatief uitziet. Nette spijkerbroek met overhemdje en geen afgetrapte gympen, dan zit je wel safe.
Welke regio zit je? Na een paar rustige weken heb ik nu juist weer iedere keer werk. Morgen en maandag heb je sowieso werk, want dan is het maandwissel. Ik kreeg al een sms'je met de vraag of ik nog kon werken.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:18 schreef max-96 het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken werkzaam als hiker bij EW. In die 3 weken ben ik pas 1 keer gebeld. Dit terwijl ik gemiddeld 2/3 dagen per week op beschikbaar sta. Ook vandaag lijkt het er op dat ik weer niet word gebeld. Ik heb gelezen in jullie reacties dat je zeker niet altijd gebeld wordt, maar is zo weinig nog gewoon normaal?
Hoi vraagje, ik werk nu ook een aantal maanden als hiker. Momenteel altijd netjes gekleed etc..quote:Op maandag 6 februari 2017 16:04 schreef McAwesome het volgende:
[..]
In deze beroepstak ontkom je niet aan de 'nette kleding', onder het mom van representativiteit. Ik heb zelf bij het hiken ook wel eens een trui aan hoor, zeker in de wintermaanden valt dat toch niet op onder de winterjas. Echter, nette schoenen en een (bijvoorbeeld beige) chino zijn toch wel onontbeerlijk. Bij een schadebedrijf of een particulier zul je wellicht niet heel raar aangekeken worden als je met een spijkerbroek en redelijk nette schoenen aan komt zetten, maar er zijn bepaalde leasemaatschappijen die er wel een punt van maken. Zelf vind ik dat een nette spijkerbroek nog wel moet kunnen, maar het is een beetje op eigen risico.
De controle op de naleving ligt dan ook niet zozeer bij de werkgever, maar meer bij de klant/LM. Ik heb begrepen dat EW wel eens controles uitvoerde, bij AR heb ik dat persoonlijk nog niet meegemaakt. Maar goed, het hoort dus een beetje bij het werk. Als je het echt niets vindt om nette kleding te dragen, is deze sector misschien niet geschikt voor jou.
Werk al 3 jaar bij AR met een baard. Nooit wat over gehoord.quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:26 schreef Eelnaths het volgende:
[..]
Hoi vraagje, ik werk nu ook een aantal maanden als hiker. Momenteel altijd netjes gekleed etc..
Dus zoals ik begrijp doen vooral leasemaatschappijen wel eens moeilijk over je kleding. Hoe zit het met het laten staan van een stoppelbaard? Als je het gewoon netjes trimt/bijhoudt.
Je ziet overal tegenwoordig mannen met een baardje ook bij grote bedrijven waar ik stage gelopen heb. Dat ze je aanspreken op kleren vind ik logisch omdat je er netjes uit moet zien, maar met een nette baard kan je er ook netjes en verzorgd uitzien. Zullen ze je hier toch op aanspreken? Iemand hier ervaring mee ??
Regio Eindhoven. Zelfs vandaag maar een paar uurtjes werk, 1 enkele rit van Eindhoven naar Kerkrade.quote:Op donderdag 30 maart 2017 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke regio zit je? Na een paar rustige weken heb ik nu juist weer iedere keer werk. Morgen en maandag heb je sowieso werk, want dan is het maandwissel. Ik kreeg al een sms'je met de vraag of ik nog kon werken.
Ik werd ook al 's ochtends om half tien gebeld.
Ik zit in een andere regio, maar vandaag 9 uurtjes. Voor maandag slechts één rit, maar dat komt omdat ik zelf om 13 uur in A'dam moet zijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:37 schreef max-96 het volgende:
[..]
Regio Eindhoven. Zelfs vandaag maar een paar uurtjes werk, 1 enkele rit van Eindhoven naar Kerkrade.
Eens.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik kan niet voor anderen spreken wat zij casual vinden. Ik zou zeggen dat ik erbij loop zoals ik ook in het (nette) reguliere bedrijfsleven zou doen.
ik heb de afgelopen jaren wel gemerkt dat het voorjaar redelijk rustig is ja, met uitzondering van de maandwissel danquote:Op maandag 3 april 2017 19:22 schreef Atouba het volgende:
Is het weer rustig bij AR?
Vandaag niets en voor morgen ook nog niks...
Het lijkt mij inderdaad dat dit geen probleem moet zijn als je geen typische heavy metal baard hebtquote:Op donderdag 30 maart 2017 23:26 schreef Eelnaths het volgende:
[..]
Hoi vraagje, ik werk nu ook een aantal maanden als hiker. Momenteel altijd netjes gekleed etc..
Dus zoals ik begrijp doen vooral leasemaatschappijen wel eens moeilijk over je kleding. Hoe zit het met het laten staan van een stoppelbaard? Als je het gewoon netjes trimt/bijhoudt.
Je ziet overal tegenwoordig mannen met een baardje ook bij grote bedrijven waar ik stage gelopen heb. Dat ze je aanspreken op kleren vind ik logisch omdat je er netjes uit moet zien, maar met een nette baard kan je er ook netjes en verzorgd uitzien. Zullen ze je hier toch op aanspreken? Iemand hier ervaring mee ??
"mogen" weigeren? Zij mogen wettelijk geen kopie maken, klaar. Einde verhaal. Zou niet weten welk argument er voor is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.
De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Ze deden dat altijd bij Avis. Sterker nog, die kerel deed dat zonder te vragen. Toen ik daar wat van zei kreeg ik zo ongeveer de sleutels en dat kopietje naar m'n hoofd gegooid. Ik snap dat wel, zij hebben ook procedures enzo en meestal gebruiken ze voor (interne) transporten een systeem dat lijkt op uitgifte van de auto aan een klant.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.
De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Wat ik deed toen ik nog hiker was: Zelf standaard 2 kopietjes meenemen met pasfoto, BSN en documentnummer onleesbaar.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.
De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Heb nog nooit gehoord dat iemand identiteitsfraude was opgelopen door achteruit in te parkeren. Goeie vergelijking pik.quote:Op woensdag 5 april 2017 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Ze mogen ook niet wettelijk vereisen dat ik de auto achteruit parkeer. Ze kunnen ook niet wettelijk vereisen dat ik een transporformulier gebruik. Ze kunnen ook niet wettelijk eisen dat ik de sleutels niet naar de klant gooi en daarna gelijk wegloop. Maar ja... of het slim is.
Waarom moet het gelijk over het juridische gaan?
Ik heb ook geen zin in gezeik als ik daar sta. Dan wil ik gewoon naar huis (of mijn volgende rit).
Laatste tijd weinig gehad dat er naar m'n rijbewijs werd gevraagd, maar dit is idd een goeie. Ga ik ook doen.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:11 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Wat ik deed toen ik nog hiker was: Zelf standaard 2 kopietjes meenemen met pasfoto, BSN en documentnummer onleesbaar.
Ik heb dat maar 1x gehad en toen gaf ik m wel af maar ik had achteraf een slecht gevoel over.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:57 schreef FH_2 het volgende:
[..]
Laatste tijd weinig gehad dat er naar m'n rijbewijs werd gevraagd, maar dit is idd een goeie. Ga ik ook doen.
Binderskampweg in Nijmegen? Een hoop oude (paars) gaan de lease uit en worden vervangen door nieuwe (blauw), sommige paarse kunnen nog wel 130 halen hoor, zelfs met 900kg achterinquote:Op donderdag 6 april 2017 18:01 schreef Dudeweiser het volgende:
Lisse-Nijmegen-Lisse gedaan met twee Crafter bakwagens van een bepaalde supermarkt. Niet echt bepaald een pretje, maar ze betalen wel ongeveer 33% meer dan normaal dus dat is mooi meegenomen En begrensd op 110 dus lekker tussen de vrachtwagens gereden
Heel toevallig was het exact daar ja Blauwe afgeleverd en een paarse opgehaald ja, maar die ging echt niet harder dan 110 hoor Voor deze opdrachtgever geldt een andere CAO van 8,47 per uur in plaats van de standaard 6,50 van AR.quote:Op donderdag 6 april 2017 18:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Binderskampweg in Nijmegen? Een hoop oude (paars) gaan de lease uit en worden vervangen door nieuwe (blauw), sommige paarse kunnen nog wel 130 halen hoor, zelfs met 900kg achterin
Wat bedoel je met 33% meer dan normaal betaald?
Ik werk bij die bezorgservice (regio Utrecht, maar ben al een paar keer naar Nijmegen gestuurd om daar te bezorgen), dus vandaar weet ik het :pquote:Op donderdag 6 april 2017 19:16 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Heel toevallig was het exact daar ja Blauwe afgeleverd en een paarse opgehaald ja, maar die ging echt niet harder dan 110 hoor Voor deze opdrachtgever geldt een andere CAO van 8,47 per uur in plaats van de standaard 6,50 van AR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |