Dan zijn ze een stuk soepeler geworden. Zelf nooit gedaan, mede ook vanwege de 'pakeis' (die ik niet heb).quote:Op woensdag 12 april 2017 16:35 schreef Quattroporte47 het volgende:
Wie van jullie zit bij A in Nieuwegein in de poule voor locatiewerk? Hoe is het werk zelf en wat leggen ze bij de presentatie uit? Tevens staat in de mail dat je een volledig kostuum aanmoet maar via de telefoon zeiden ze dat een pantalon, blouse en nette schoenen genoeg is, wat heb jij aan?
Die gasten van Athlon die ik tegenkwam (meestal Nijmegen of Almere) liepen allemaal keurig in pak anders.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zijn ze een stuk soepeler geworden. Zelf nooit gedaan, mede ook vanwege de 'pakeis' (die ik niet heb).
je kan het proberen maar ik denk dat ze je uitlachen als je dat probeert. Bovendien doet de gewone IC er langer over dus dat is allemaal geld wat je weggooitquote:Op vrijdag 14 april 2017 08:54 schreef FH_2 het volgende:
Maakt iemand hier wel eens gebruik van de HSL Amsterdam-Rotterdam-Breda? Tussen Schiphol en Rotterdam Centraal geldt een toeslag. Mag je deze toeslag declareren bij EW?
Haha ja gezien verhouding tijd/toeslag/loon zal het voor EW niet veel uitmaken. Maar inderdaad, makkelijkste is gewoon de IC. Ga ik vandaag maar doen dan.quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:24 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
je kan het proberen maar ik denk dat ze je uitlachen als je dat probeert. Bovendien doet de gewone IC er langer over dus dat is allemaal geld wat je weggooit
Een mooi jaar. Nu trouwens wel echt issues hier. Er is een nieuwe geheimhoudingsverklaring die ik weiger te ondertekenen. Iets met een direct opeisbare boete van 50.000quote:Op donderdag 13 april 2017 18:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar hoe lang is dat geleden voor jou?
Zoals ik al zei, mijn ervaring is ook dat men in pak moet, maar hij (Quattroporte47) beweert anders.
wtf, geheimhoudingsverklaring? wat is dat nou weer voor ongein?quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:38 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een mooi jaar. Nu trouwens wel echt issues hier. Er is een nieuwe geheimhoudingsverklaring die ik weiger te ondertekenen. Iets met een direct opeisbare boete van 50.000
Toen ik nog hiker was en dat ding nog Fyra heette (kortom, dik 3 jaar geleden ) mocht je die toeslag declareren ja. Toen gaven ze als argument daarvoor dat het sneller is, dus ik neem aan dat ze niet veranderd zijnquote:Op vrijdag 14 april 2017 08:54 schreef FH_2 het volgende:
Maakt iemand hier wel eens gebruik van de HSL Amsterdam-Rotterdam-Breda? Tussen Schiphol en Rotterdam Centraal geldt een toeslag. Mag je deze toeslag declareren bij EW?
Het is dat ik te lui ben om dit allemaal uit te zoeken, maar aan de 400 zit ik nog lang niet durf ik wel te stellen na 2,5 jaarquote:Op vrijdag 14 april 2017 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI
Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk.
Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Zie je maar weer dat je nooit in Zeeland of Friesland komt.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI
Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk.
Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Richtlijnen social media gebruik, alles erop en eraan. In het kort willen ze de info beschermen over hoe we onze logistiek doen, tot op aantal ritten per dag of dozen per rit. Staan natuurlijk ook gewoon logische dingen in, maar in datzelfde lijstje toch wat basale info die iedereen kan bemachtigen die niks te doen heeft. Vervolgens moet je dan akkoord gaan met een "direct opeisbare boete" van 50.000 euro (echt geen grap) en daarna leggen ze nog eens uit dat je echt niet met een klant of leverancier mag praten op social media. En gebeurt dat wel en het loopt uit de hand direct je leidinggevende erbij halen want je moet echt duidelijk maken dat je op persoonlijke titel spreekt.!111!!!quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:44 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
wtf, geheimhoudingsverklaring? wat is dat nou weer voor ongein?
Het is toch vrij basic werk wat ze doen, het is niet alsof ze geheime lanceerinstallaties aan het bouwen zijn ofzo Lekker overdreven allemaalquote:Op vrijdag 14 april 2017 23:07 schreef Amoeba het volgende:
Richtlijnen social media gebruik, alles erop en eraan. In het kort willen ze de info beschermen over hoe we onze logistiek doen, tot op aantal ritten per dag of dozen per rit. Staan natuurlijk ook gewoon logische dingen in, maar in datzelfde lijstje toch wat basale info die iedereen kan bemachtigen die niks te doen heeft. Vervolgens moet je dan akkoord gaan met een "direct opeisbare boete" van 50.000 euro (echt geen grap) en daarna leggen ze nog eens uit dat je echt niet met een klant of leverancier mag praten op social media. En gebeurt dat wel en het loopt uit de hand direct je leidinggevende erbij halen want je moet echt duidelijk maken dat je op persoonlijke titel spreekt.!111!!!
Doei.
Tof wilde ook ooit zoiets maken. Maar ben in mijn 2,5 jaar bij AR niet aan zoveel adressen gekomen denk ikquote:Op vrijdag 14 april 2017 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI
Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk.
Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Dat was eerst zo. Laadtijd was onvergoed, maar je kreeg, als je snel was, structureel een uur extra uitbetaald aangezien je een uur op schema voor mocht lopen. Ik kon dat wel wegstrepen tegen laadtijd+reiskosten maar misschien niet iedereen. Dat is nu een half uur maar laadtijd wordt wel vergoed. Overwerk wordt wel altijd uitbetaald en je kan soms wel verplicht worden om achteraf terug te rijden naar een klant die niet thuis was.quote:Op zaterdag 15 april 2017 00:26 schreef Quattroporte47 het volgende:
Een vriend van me mocht op sollicitatiegesprek komen bij HF alleen toen hij meer informatie over de werkomstandigheden kreeg te horen heeft hij het toch maar afgezegd... Geen reiskostenvergoeding, zelfs niet in het weekend; dozen moet je in je eigen tijd in de auto laden(? Weet niet of dit wel klopte want lijkt me uiterst illegaal); je krijgt een vast aantal uren betaald voor een rit, zit je er overheen door een vertraging onderweg ben je in je eigen onbetaalde tijd aan het rijden :p
Toen we dat vergeleken met het soortgelijke werk dat ik nu doe (wel reiskostenvergoeding ondanks Student-OV, gewoon fatsoenlijk tot het einde betaald, je krijgt avondeten, etc) kwamen we toch wel tot de conclusie dat HF (alhoewel het via ASA ging) best teleurstellend was. Weet niet hoe jij het ervaart Amoeba?
Gelukkig nog nooit in het beruchte Wiuwert hoeven te zijn. *klopt af*quote:Op vrijdag 14 april 2017 23:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Zie je maar weer dat je nooit in Zeeland of Friesland komt.
Welke wijziging bedoel je?quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:26 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat was eerst zo. Laadtijd was onvergoed, maar je kreeg, als je snel was, structureel een uur extra uitbetaald aangezien je een uur op schema voor mocht lopen. Ik kon dat wel wegstrepen tegen laadtijd+reiskosten maar misschien niet iedereen. Dat is nu een half uur maar laadtijd wordt wel vergoed. Overwerk wordt wel altijd uitbetaald en je kan soms wel verplicht worden om achteraf terug te rijden naar een klant die niet thuis was.
Toeslag is er nooit omdat de werkdagen uitsluitend zaterdag-dinsdag zijn, muv feestdagen, als ze niet voldoende mensen kunnen vinden is er 50% toeslag. Maaltijd is gewoon kut. Je kunt die bus niet alleen laten ivm de koeling dus meestal gewoon brood.
Die nieuwe verklaring vind ik zo achterlijk dat ik overweeg m'n poot stijf te houden. Wat wel zo is, minder dan bij AR, je bent wel echt een nummertje bij HF. Regelmatig dat een teamleider gewoon moet vragen naar mijn naam terwijl ik er al ruim een jaar werk en gewoon als een van de langste zit. Roulatie is ook groot, veel mensen worden buitengeknikkerd wegens intolerant gedrag naar klanten of te veel fouten (schades/leverfouten) of vertrekken uit zichzelf omdat ze ergens anders zijn aangenomen.
Daarom behoud je dus 0 inspraak en kunnen ze veranderingen doorrammen zonder dat je jezelf kunt verenigen, maargoed dat moet voor alle Autoresetters niet onbekend klinken na die wijziging in 2015 meen ik.
Per opdrachtgever een verschillend uurloon en geen reserveringen meer over reisurenquote:
Tijden hou ik sowieso handmatig bij, bij mij klopte het tot op heden nog nooit. Locatie moet altijd aan ja, een autolader meenemen is aan te raden, zeker voor zo'n lange rit.quote:Op maandag 17 april 2017 14:19 schreef stripe het volgende:
Morgen na 2 jaar weer werken voor AR: direct 310km rijden. Ik heb de app gedownload en ziet er vrij simpel uit. Zal de tijden voor de zekerheid nog op papier even bijhouden. Moet ik voor de app mijn locatie continu aan laten staan? Ik zet dat liever uit eerlijk gezegd. En is het bij AR nog steeds toegestaan om aan het einde van je rit te bellen voor een evt. vervolgrit richting huis?
En 7 uur OV?quote:
Er is dus geen mogelijkheid de app te gebruiken zonder locatie? Ik kijk wel hoe hard het gaat met m'n batterij, maar als ik in de trein zit en hij dreigt leeg te raken gaat ie gewoon uit.quote:Op maandag 17 april 2017 15:29 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Tijden hou ik sowieso handmatig bij, bij mij klopte het tot op heden nog nooit. Locatie moet altijd aan ja, een autolader meenemen is aan te raden, zeker voor zo'n lange rit.
Nee, de automatische tijdenregistratie gaat met een GPS meting, als je binnen een straal van 200m bent gaat de app er vanuit dat je er bent, wat dus nooit klopt. Tijden invullen moet je de dag erna doen ja, op de ouderwetse manier.quote:Op maandag 17 april 2017 17:04 schreef stripe het volgende:
[..]
Er is dus geen mogelijkheid de app te gebruiken zonder locatie? Ik kijk wel hoe hard het gaat met m'n batterij, maar als ik in de trein zit en hij dreigt leeg te raken gaat ie gewoon uit.
Tijden zijn gewoon via de website in te voeren toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |