abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166271336
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?

Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine.
Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
(Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.

Must have apps
De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur.
Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.

Hikers
CruisinDen, hiker regio Amsterdam
DireStraits7, hiker regio Hilversum
Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip.
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford
GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway)
johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden
Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht
KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Kiprollade, hiker regio Rotterdam
Krotenkoker, hiker regio Rotterdam
Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem
ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Meneer_valk, hiker regio Maastricht
MG_13, hiker regio Amsterdam
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset)
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
qua111, hiker regio Leiden
Rubenr3, hiker regio Groningen
Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002)
Schaafkaas, hiker regio Groningen
Solidberg, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen.
trolley, hiker regio Leeuwarden
underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011)
Viezze, hiker regio Eindhoven
VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014)
Wave103, hiker regio Utrecht
yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)

Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen
QuiCk01, ex-hiker regio Leiden

Privéchauffeurs
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak.
DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai
Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht

Taxichauffeurs
Dimitri_, regio Breda
Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000)
Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
Deze openingspost is hier te vinden.

Voor nieuwe chauffeurs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166281237
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:42 schreef Fatoeman het volgende:
_O_
Nerdslayer
ewa fatoeman

heb je ook jobbo bij easyway dan?
pi_166281934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:54 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

ewa fatoeman

heb je ook jobbo bij easyway dan?
Nee man, heb nog geen rijbewijs ook. Wel gratis ov
pi_166327295
Morgen maar weer eens een dagje werken, tijdje geleden ivm nieuw werk :P.
Mijn contract loopt in november af dus zal best eens de laatste keer kunnen zijn ;(
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166329722
Why I no get werk voor morgen -O-
pi_166329811
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:44 schreef jevl het volgende:
Why I no get werk voor morgen -O-
Ik heb ook nog niks, denk dat ze tot vanavond laat bezig zijn :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166332789
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:24 schreef yosander het volgende:
Morgen maar weer eens een dagje werken, tijdje geleden ivm nieuw werk :P.
Mijn contract loopt in november af dus zal best eens de laatste keer kunnen zijn ;(
Hierop voortbordurend: hoevaak moet je eigenlijk per x aantal weken werken? Ik dacht eens per 6 weken officieel?
pi_166335998
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:06 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Hierop voortbordurend: hoevaak moet je eigenlijk per x aantal weken werken? Ik dacht eens per 6 weken officieel?
Bij AR geen last van, heb dit jaar volgens mij minstens 8 weken achtereen niet gewerkt (ivm een vak dat 8 weken lang elke dag van 9 tot 5 aanwezigheid eiste :')).

Voor morgen een wisselritje per Corsa en A3 E-tron :9
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166340313
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:06 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Hierop voortbordurend: hoevaak moet je eigenlijk per x aantal weken werken? Ik dacht eens per 6 weken officieel?
Ik hoop het niet. Zit momenteel in Myanmar, als ik terug in NL ben heb ik al ruim 7 weken niet gewerkt 😅
pi_166341787
Dag begint goed met minimaal anderhalf uur wachttijd :P gelukkig is er koffie, koekjes en tentamens :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166346592
Leuk dagje morgen: Almere - Zwolle per Prius, daarna Zwolle - Breda per Alfa Romeo Giuletta, daarna Oosterhout - Amersfoort met een mystery car. Tosti is blij :)
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
pi_166382914
Morgen Noordwijk-Diemen in een bruine Passat _O_ lange werkdag :')
pi_166393513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:43 schreef Dudeweiser het volgende:
Morgen Noordwijk-Diemen in een bruine Passat _O_ lange werkdag :')
full option Passat dus, schuifdak open, stoelverwarming op max en adaptieve cruise control aan _O_ zelfs in de file genoten
pi_166402491
Morgen Muiden - Nijmegen per C1 :'( en Amersfoort - Waalwijk per Suberb :) en daarna 2,5 uur OV terug :)
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
  vrijdag 4 november 2016 @ 19:54:08 #16
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166419688
Gisteren wel een heel relaxed PC-dagje. Wel extreem vroeg op (4:15) maar vervolgens van 8:45 tot 15:00 doorgebracht op een kantoor in Alkmaar. Daar hadden ze gelukkig prima WiFi, dus die uurtjes waren zo voorbij. Daarna weer terug naar Arnhem, al met al een dagje gemaakt van zo'n 13 uur. Lekker verdienen zo! Auto was dezelfde Volvo V40 D4 als een tijdje terug, niks mis mee.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166463852
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:06 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Hierop voortbordurend: hoevaak moet je eigenlijk per x aantal weken werken? Ik dacht eens per 6 weken officieel?
Bij AR wordt je na 6 maanden inactiviteit automatisch ontslagen.
pi_166473733
Morgen sollicitatie bij Autoreset, benieuwd
pi_166478689
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 12:32 schreef xFurion het volgende:
Morgen sollicitatie bij Autoreset, benieuwd
Dan ben je aangenomen, gefeliciteerd :) (mits je nergens tegen aanrijdt met de rijtest) Welke regio ga je werken?
pi_166479049
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:23 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Dan ben je aangenomen, gefeliciteerd :) (mits je nergens tegen aanrijdt met de rijtest) Welke regio ga je werken?
Hey! Ik ben sinds een paar weken ook hiker bij Autoreset en ik heb geen rijtest hoeven doen..
"Nulla tenaci invia est via"
pi_166479277
Na hoelang verdwijnen de ritten op het EW-portaal?
pi_166480754
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:40 schreef eus2410 het volgende:

[..]

Hey! Ik ben sinds een paar weken ook hiker bij Autoreset en ik heb geen rijtest hoeven doen..
Oh is dan is dat zeker nieuw ofzo :P Vroegah (2 jaar geleden al weer bijna :o ) was dat nog verplicht
pi_166481986
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:23 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Dan ben je aangenomen, gefeliciteerd :) (mits je nergens tegen aanrijdt met de rijtest) Welke regio ga je werken?
Ik woon in Cuijk, regio Nijmegen dus.

edit: aangenomen

[ Bericht 2% gewijzigd door xFurion op 08-11-2016 15:35:02 ]
pi_166571004
Iemand vandaag toevallig ritten gedaan bij een groot nederlands postbedrijf?
pi_166573897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:48 schreef jevl het volgende:
Iemand vandaag toevallig ritten gedaan bij een groot nederlands postbedrijf?
Ja :7
pi_166574020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:12 schreef VogeltjeTwiet het volgende:

[..]

Ja :7
En je zat bij de groep die daar tegen 1800 nog zaten terwijl dat om 1600 moest?:')

[ Bericht 2% gewijzigd door jevl op 10-11-2016 23:21:50 ]
pi_166574327
Nee, ik reed rond 15:40 weg denk ik :P
pi_166575158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:26 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Nee, ik reed rond 15:40 weg denk ik :P
Ah, ik kom daar nu net van op m'n eindstation..
pi_166645078
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:48 schreef jevl het volgende:
Iemand vandaag toevallig ritten gedaan bij een groot nederlands postbedrijf?
Nee, wel afgelopen vrijdag. Van Breda naar Utrecht. Denk je in Utrecht lekker chill te zitten qua OV, moest je 20 minuten lopen. Nou ja, moest, ik kreeg lekker een lift naar de binnenstad, want genoeg van die postbusjes. 8)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166687464
Op welke dag betaald AR uit?
pi_166696490
Betaalt*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166700380
Morgen een retourtje Schiphol-Machelen bij Brussel :P iemand ervaring mee?
pi_166702590
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:22 schreef Dudeweiser het volgende:
Morgen een retourtje Schiphol-Machelen bij Brussel :P iemand ervaring mee?
Ben daar weleens geweest met een andere hiker om 2 postbusjes op te halen, maar dit is waarschijnlijk iets anders. Je bespaart i.i.g. wel veel ov met deze wisselrit.
pi_166704563
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:41 schreef Volluto het volgende:

[..]

Ben daar weleens geweest met een andere hiker om 2 postbusjes op te halen, maar dit is waarschijnlijk iets anders. Je bespaart i.i.g. wel veel ov met deze wisselrit.
ja dit is auto afleveren en ophalen bij vlootbeheerder denk ik, de opdracht en adressen zijn erg onduidelijk wederom :) We gaan het zien morgen, ben wel blij dat ik niet met de trein terug hoef nee
pi_166707380
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:50 schreef xFurion het volgende:
Op welke dag betaald AR uit?
Elke vrijdag
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166730686
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:22 schreef Dudeweiser het volgende:
Morgen een retourtje Schiphol-Machelen bij Brussel :P iemand ervaring mee?
Machelen valt wel mee :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_166731610
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Machelen valt wel mee :)
net zo ver als naar Groningen :P En een hele aardige gozer daar, ik was ook zo weer weg
pi_166734142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:14 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

net zo ver als naar Groningen :P En een hele aardige gozer daar, ik was ook zo weer weg
Ja ik ken het. Ik koerier nu in België (ook Franstalig) en soms is het dik 2 uur rijden. Eerst reden we ook op Liège (wat een kutstad is dat zeg) en Namur, zelfs richting de grens met Luxemburg maar nu alleen Wallonië ten zuiden van Leuven en Brussel. Denk aan Mons en Tournai enzo.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 19 november 2016 @ 18:37:46 #39
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166759959
Gisteren weer een lekker PC-dagje gehad met een aardige klant en een 520d Estate Touring! De stuurverwarming was erg fijn met die kou...

[ Bericht 10% gewijzigd door McAwesome op 20-11-2016 16:07:55 ]
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166776797
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 18:37 schreef McAwesome het volgende:
Gisteren weer een lekker PC-dagje gehad met een aardige klant en een 520d Estate! De stuurverwarming was erg fijn met die kou...
Touring*
  zondag 20 november 2016 @ 16:07:06 #41
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166780003
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 14:22 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Touring*
Mijn excuses. Mercedes fanboy at heart :P
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166784139
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 16:07 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Mijn excuses. Mercedes fanboy at heart :P
Haha :+ BMW fanboy hier
pi_166803170
Chagrijnige mensen daar in Lisserbroek, maar goed wat wil je, op zo'n troosteloos industrieterrein. Of wat daarvoor door moet gaan. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166805621
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Chagrijnige mensen daar in Lisserbroek, maar goed wat wil je, op zo'n troosteloos industrieterrein. Of wat daarvoor door moet gaan. :P
Toen ik hikede heb ik altijd maar gedacht "Ik mag leuk auto's rijden door het hele land en zit soms in superchille bakken, zij werken routinematig dag in dag uit op één afgelegen rotplek dus ik snap het als ze chagrijnig zijn".
pi_166832288
Morgen weer mijn eerste werkdag na 8 weken afwezigheid. Heb een 218i en een 116i. Dikke prima :)
Wel het dikke half uur lopen in Nijverdal :/
pi_166842087
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:20 schreef SytseH het volgende:
Morgen weer mijn eerste werkdag na 8 weken afwezigheid. Heb een 218i en een 116i. Dikke prima :)
Wel het dikke half uur lopen in Nijverdal :/
Dat is bij de Mac toch?
pi_166842899
Ik wil gaan solliciteren voor hiker, ben student en heb veel tijd en lijkt me echt een chille baan. Ik heb alleen enkele vragen.

Is het een beetje goed te doen qua OV? Als je bijvoorbeeld 2 ritten hebt en je moet een afleveren om 13:00 en de volgende ophalen om 14:30. Wat als dan de treinen niet zo rijden dat je op tijd bent?

En qua navigatie, gewoon telefoon neem ik aan? Weten jullie goede apps die ook alternatieve routes geven als er ergens file staat? Op dit moment heb ik al de HereWeGo navigatie app maar die heeft dit volgens mij niet.

Maargoed, eerst maar eens solliciteren :P
pi_166844270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:08 schreef La_Moustache het volgende:
Ik wil gaan solliciteren voor hiker, ben student en heb veel tijd en lijkt me echt een chille baan. Ik heb alleen enkele vragen.

Is het een beetje goed te doen qua OV? Als je bijvoorbeeld 2 ritten hebt en je moet een afleveren om 13:00 en de volgende ophalen om 14:30. Wat als dan de treinen niet zo rijden dat je op tijd bent?

En qua navigatie, gewoon telefoon neem ik aan? Weten jullie goede apps die ook alternatieve routes geven als er ergens file staat? Op dit moment heb ik al de HereWeGo navigatie app maar die heeft dit volgens mij niet.

Maargoed, eerst maar eens solliciteren :P
Kan gebeuren met die tijden, gewoon even bellen en meestal komt t wel goed. Qua navigatie, Google maps. Beter is er niet vind ik qua realtime updates.
pi_166845625
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:35 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Kan gebeuren met die tijden, gewoon even bellen en meestal komt t wel goed. Qua navigatie, Google maps. Beter is er niet vind ik qua realtime updates.
Oké top. Duurt de periode tussen sollicitatie en daadwerkelijk aangenomen worden lang of weet je dat niet?
Is het ook de bedoeling dat er een advertentie wordt geplaatst dat ze op zoek zijn naar hikers, of kan je altijd solliciteren.
pi_166846223
Welk bedrijf is trouwens beter, EasyWay of AutoReset? En kan je ook meerdere keren per week werken of heb je vaak maar 1 ritje per week? Ik kan namelijk wel wat geld gebruiken en aangezien ik de tijd heb zou ik graag wat meer dagen willen werken.
pi_166847730
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:45 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Dat is bij de Mac toch?
Ja daar wel in de buurt. Bushalte Genestetstraat is het dichtste bij, maar dan moet je nog wel 40 minuten lopen.

Gelukkig heb ik me dik verslapen vanochtend, dus ben maar met de auto naar Nijverdal gegaan. Iets meer dan een uur te laat de 218i opgehaald, 10 minuten te laat afgeleverd. Nu wel op tijd boor de tweede opdracht gelukkig.
Moet vanmiddag wel alsnog dat stuk lopen in Nijverdal :/
pi_166850547
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:17 schreef La_Moustache het volgende:
Welk bedrijf is trouwens beter, EasyWay of AutoReset? En kan je ook meerdere keren per week werken of heb je vaak maar 1 ritje per week? Ik kan namelijk wel wat geld gebruiken en aangezien ik de tijd heb zou ik graag wat meer dagen willen werken.
je kan zelf opgeven wanneer je wil werken, dus je kan 7 dagen per week opgeven. Of je dan ook daadwerkelijk iets krijgt hangt er vanaf, maar 9/10x heb ik wel werk als ik beschikbaar ben.

Bij AR was het zo toen ik solliciteerde (2 jaar terug) dat je in principe gewoon aangenomen was als je werd uitgenodigd voor een gesprek. Moest je alleen de rijtest niet verprutsen
pi_166864282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:14 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

je kan zelf opgeven wanneer je wil werken, dus je kan 7 dagen per week opgeven. Of je dan ook daadwerkelijk iets krijgt hangt er vanaf, maar 9/10x heb ik wel werk als ik beschikbaar ben.

Bij AR was het zo toen ik solliciteerde (2 jaar terug) dat je in principe gewoon aangenomen was als je werd uitgenodigd voor een gesprek. Moest je alleen de rijtest niet verprutsen
Oke, bedankt voor je reactie. Zit er een lange tijd tussen het versturen van de sollicitatie en het uiteindelijke sollicitatiegesprek of valt het mee?

Als het wat langer duurt ga ik namelijk op nog een andere bijbaantje solliciteren, wel een beetje lullig als ik straks na tijd wordt uitgenodigd voor een gesprek en ik moet het afzeggen maar ik wil graag zo snel mogelijk ergens aan de slag :P

[ Bericht 8% gewijzigd door La_Moustache op 24-11-2016 09:16:45 ]
pi_166883257
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:11 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor je reactie. Zit er een lange tijd tussen het versturen van de sollicitatie en het uiteindelijke sollicitatiegesprek of valt het mee?

Als het wat langer duurt ga ik namelijk op nog een andere bijbaantje solliciteren, wel een beetje lullig als ik straks na tijd wordt uitgenodigd voor een gesprek en ik moet het afzeggen maar ik wil graag zo snel mogelijk ergens aan de slag :P
Dat weet ik niet meer zo goed, volgens mij zoeken ze nu wel mensen dus de kans is aanwezig dat ze snel reageren. Gewoon proberen toch? :P

Morgen twee Transporters rijden in ieder geval, genot _O_
pi_166884229
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:11 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor je reactie. Zit er een lange tijd tussen het versturen van de sollicitatie en het uiteindelijke sollicitatiegesprek of valt het mee?

Als het wat langer duurt ga ik namelijk op nog een andere bijbaantje solliciteren, wel een beetje lullig als ik straks na tijd wordt uitgenodigd voor een gesprek en ik moet het afzeggen maar ik wil graag zo snel mogelijk ergens aan de slag :P
Je kan vrij rap een reactie verwachten. Was bij mij binnen een week sowieso!
EDIT: Was bij Autoreset trouwens
pi_166885903
Stuur je toch naar beide een sollicitatie? :+
pi_166891456
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:46 schreef La_Moustache het volgende:

[..]

Oké top. Duurt de periode tussen sollicitatie en daadwerkelijk aangenomen worden lang of weet je dat niet?
Is het ook de bedoeling dat er een advertentie wordt geplaatst dat ze op zoek zijn naar hikers, of kan je altijd solliciteren.
Volgens mij kun je bij beide altijd solliciteren, als er geen plek is word je op de wachtrij gezet. Ik heb gesolliciteerd bij Autoreset, 6 werkdagen later had ik mijn sollicitatiegesprek en de volgende dag had ik mijn eerste ritje.
pi_166894006
Zojuist de laatste auto in mijn AR-carrière afgeleverd ;( :W

[ Bericht 1% gewijzigd door yosander op 25-11-2016 17:19:10 ]
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166894148
Gisteren na lange tijd weer eens een pc ritje gedaan..

Wat rijdt zo'n A8 4.2 toch lekker, zeker op de autobahn
Nee.
  vrijdag 25 november 2016 @ 18:10:33 #60
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_166895075
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2016 16:46 schreef yosander het volgende:
Zojuist de laatste auto in mijn AR-carrière afgeleverd ;( :W
Mijn laatste EW-rit werd destijds geannuleerd :')
pi_166895531
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Mijn laatste EW-rit werd destijds geannuleerd :')
_O-
Dit was een spoedritje :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_166929427
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 november 2016 16:57 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren na lange tijd weer eens een pc ritje gedaan..

Wat rijdt zo'n A8 4.2 toch lekker, zeker op de autobahn
Genieten! Mijn laatste twee auto's waren een V70 D2 met 114pk en een wat oudere Prius :'(
pi_166969311
Iemand morgen naar Vessem? Sta tegenwoordig aan de andere kant van de medaille en mag morgen een auto in ontvangst nemen..
pi_166971892
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:48 schreef yosander het volgende:

[..]

_O-
Dit was een spoedritje :P
Mijn laatste EW rit een goede maand terug was ook en spoedje. In de middag ophalen met mijn eigen auto en dan 's avonds weer terug langs het ophaaladres mijn eigen auto ophalen. Helaas was het ophaaladres in Oosterhout en was dat net de eerste week dat de Merwedebrug dicht was en viel daardoor het OV flink tegen... Al met al 5 en half uur over gedaan om van Lisserbroek terug naar Oosterhout te komen... Mooie uren maar Sleeuwijk Tol West is nou niet een bushalte waar je om half 10 's avonds graag een uur staat te wachten.

De week erna nog wel 3 dagen bij ABC op het terrein gewerkt, en toen zelfs nog een Tesla model S gereden op het terrein, maar dat telt niet :X

Nu trouwens in Brisbane op stage tot Maart. Met 25 graden om 7 uur 's ochtends is het hier wel prima te doen. Wellicht daarna nog even chauffeuren maar dat zien we dan wel.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:31:28 #65
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166979269
Drukke week deze week. Gisteren weer een lange chauffeursdag met een V40 D4, waarvan ik de meeste uren relaxed op kantoor kon studeren. Morgen en donderdag ook twee PC-dagjes; morgen met een Audi A3, donderdag een Mercedes C180d. Prima weekje!

Vrijdag ook maar beschikbaar gezet voor AR vanwege de maandwissel. Ben benieuwd of ze me nog wat leuks geven!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166994156


[ Bericht 100% gewijzigd door mothergoose op 01-12-2016 10:31:01 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 17:00:57 #67
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_167146704
Vandaag een Honda Insight van Heerlen naar de Maltaweg. Wat een verschrikking van een auto. Eenmaal op constante snelheid rijdt het wel, maar het is óf je benen opvouwen, óf je armen uitrekken: zo belabberd is de zitpositie. Die 220 km gingen dus traag voorbij. Ook de stereo is verre van optimaal en door de CVT brult de motor er lekker op los bij halfgas optrekken. Nee dank u, volgende.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_167148405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:00 schreef McAwesome het volgende:
Vandaag een Honda Insight van Heerlen naar de Maltaweg. Wat een verschrikking van een auto. Eenmaal op constante snelheid rijdt het wel, maar het is óf je benen opvouwen, óf je armen uitrekken: zo belabberd is de zitpositie. Die 220 km gingen dus traag voorbij. Ook de stereo is verre van optimaal en door de CVT brult de motor er lekker op los bij halfgas optrekken. Nee dank u, volgende.
klinkt net zo waardeloos als de Auris Hybrid dus, wat een ellendebak is dat _O- Ben blij dat ik er nog nooit zo lang mee heb hoeven rijden als jij gelukkig
pi_167148741
Ugh ben blij dat ik niet dat soort auto's krijg.

Morgen eindelijk weer eens hiken, heb een V60 D5 van Nijverdal naar Wassenaar. Wel wéér genaaid met de drie kwartier lopen, maar het is niet anders.
pi_167182334
Eerste ritje bij AR van de week gehad.
Mensen die hier wel eens een week werken? Hoe zit het als je dan best veel auto's moet aftanken, kom je best hoog in de kosten die week, en het is niet dat ik altijd veel geld op mijn rekening heb staan.
pi_167183428
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2016 02:42 schreef Nickskuh het volgende:
Eerste ritje bij AR van de week gehad.
Mensen die hier wel eens een week werken? Hoe zit het als je dan best veel auto's moet aftanken, kom je best hoog in de kosten die week, en het is niet dat ik altijd veel geld op mijn rekening heb staan.
Ik heb 2,5 jaar bij AR gewerkt en soms wel 3 weken achter elkaar fulltime in de zomervakantie. Normaal valt het mee hoeveel auto's je moet aftanken, misschien 2-3 per week en vaak zijn ze dan nog afgetankt als je ze meeneemt.

Maar soms heb je pech en dat betekent dat je wel eens 150 piek in een week moet voorschieten. Normaal vroeg de planning ook wel eens of de auto aftanken een probleem was. Ik neem aan dat ze geen voorschot gaan overmaken.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_167188073
Voor mijn 2 jarig jubileum een Focus 3 cilinder turbo gereden. Blijft een leuke auto :P
  donderdag 8 december 2016 @ 19:55:17 #73
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_167197054
Vandaag is die Insight gelukkig weer helemaal goed gemaakt. PC-dagje met een V60 D6, in totaal bijna 400 kilometer afgelegd. Het betere werk dus.

Voor morgen ook wel een fatsoenlijke hike-dag. Beginnen met een Renault Talisman, daarna een Golf 7 Variant en tot slot een Renault Mégane. Die laatste kon wellicht beter, maar ik mag zeker niet klagen!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_167197529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 08:53 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb 2,5 jaar bij AR gewerkt en soms wel 3 weken achter elkaar fulltime in de zomervakantie. Normaal valt het mee hoeveel auto's je moet aftanken, misschien 2-3 per week en vaak zijn ze dan nog afgetankt als je ze meeneemt.

Maar soms heb je pech en dat betekent dat je wel eens 150 piek in een week moet voorschieten. Normaal vroeg de planning ook wel eens of de auto aftanken een probleem was. Ik neem aan dat ze geen voorschot gaan overmaken.
Aah oke, thanks!

Kun je trouwens AR gewoon bellen als je opeens vrij bent en een ritje wil doen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Nickskuh op 08-12-2016 20:26:31 ]
pi_167211837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:15 schreef Nickskuh het volgende:

[..]

Aah oke, thanks!

Kun je trouwens AR gewoon bellen als je opeens vrij bent en een ritje wil doen?
Ja hoor, kan je gewoon doen.
pi_167303997
Tot vandaag wist ik niet dat er een pendelbusje van de Maltaweg naar station Sloterdijk rijd, zijn er meer van deze gevallen? Is hier misschien een overzicht van ofzo? (Autoreset)
pi_167305565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:12 schreef xFurion het volgende:
Tot vandaag wist ik niet dat er een pendelbusje van de Maltaweg naar station Sloterdijk rijd, zijn er meer van deze gevallen? Is hier misschien een overzicht van ofzo? (Autoreset)
Oh, rijd deze weer? Ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar die was destijds afgeschaft. Ik moest er toen twee keer zijn, vrijdags reed hij nog, maandag was hij afgeschaft. Maar goed, dat is alweer een hele tijd geleden.

Ik weet dat er, en ook dit is voor mij alweer een hele tijd geleden, een pendelbusje rijdt in Nijkerk vanaf het station naar de locatie op het industrieterrein en vice versa. Ik wist dat ze de ene kant op reden (vanaf locatie naar het station), maar die man vertelde me toen dat ze er iedere keer staan als de trein aankomt. Of dat echt zo is en of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_167313594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 18:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oh, rijd deze weer? Ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar die was destijds afgeschaft. Ik moest er toen twee keer zijn, vrijdags reed hij nog, maandag was hij afgeschaft. Maar goed, dat is alweer een hele tijd geleden.

Ik weet dat er, en ook dit is voor mij alweer een hele tijd geleden, een pendelbusje rijdt in Nijkerk vanaf het station naar de locatie op het industrieterrein en vice versa. Ik wist dat ze de ene kant op reden (vanaf locatie naar het station), maar die man vertelde me toen dat ze er iedere keer staan als de trein aankomt. Of dat echt zo is en of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
Vanaf Nijkerk is dit niet altijd het geval. Meestal ligt het eraan hoe druk het is en kan je vanaf industrieterrein gebracht worden naar het station. Helaas ook vaak genoeg moeten lopen. Andersom heb ik zelf nog niet meegemaakt en lijkt mij onwaarschijnlijk omdat een werknemer steeds gauw even heen en weer rijd.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_167322335
Volgens mij kwamen de treinen (in de oude dienstregeling) vrijwel tegelijkertijd aan en wachtte die persoon vaak even. Dat is mij verteld in ieder geval.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_167324128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens mij kwamen de treinen (in de oude dienstregeling) vrijwel tegelijkertijd aan en wachtte die persoon vaak even. Dat is mij verteld in ieder geval.
Ik ben wel een paar keer afgezet bij Nijkerk station en dan reed diegene die me afzette met een noodvaart terug naar depot de seconde dat ik uitstapte.
pi_167450018
Bij welke ritten moet je nou eigenlijk schade controleren? Want heb tot nu toe bij ritten naar Amsterdam, Breukelen nog niet zien staan dat ik schade moet controleren.
pi_167453102
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:40 schreef Nickskuh het volgende:
Bij welke ritten moet je nou eigenlijk schade controleren? Want heb tot nu toe bij ritten naar Amsterdam, Breukelen nog niet zien staan dat ik schade moet controleren.
Bij Autoreset staat dat gewoon in de opdracht die je per mail toegestuurd krijgt. Meestal als je van dealer naar particulier moet of andersom.
pi_167471205
Chauffeur van het pendelbusje vertelde me vandaag dat het pendelbusje rijd, als Autoreset >50 auto's af te leveren bij Koopman Car Terminal
pi_167502525
't Is blijkbaar druk bij EW. De afgelopen maanden zowat iedere keer gebeld dat ik beschikbaar stond. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_167510304
Vandaag loon?? gekregen van AR. Zelf kan ik het bedrag totaal niet herleiden tot mijn uitbetaling en sinds wanneer doen ze dat op woensdag? Of is dit misschien wat anders zoals opgebouwd vakantiegeld oid.

[ Bericht 49% gewijzigd door Pespre1 op 21-12-2016 21:48:07 ]
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_167516192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:35 schreef Pespre1 het volgende:
Vandaag loon?? gekregen van AR. Zelf kan ik het bedrag totaal niet herleiden tot mijn uitbetaling en sinds wanneer doen ze dat op woensdag? Of is dit misschien wat anders zoals opgebouwd vakantiegeld oid.
Zou idd vakantiegeld kunnen zijn. Ik heb afgelopen vrijdag 't loon niet gekregen dus hoopte dat ze ook voor mij wat overgemaakt hadden, maar helaas :(
  vrijdag 6 januari 2017 @ 01:02:31 #87
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_167916668
Hebben we nog gewerkt met de kerstdagen mensen? Het is een beetje dood hier...

Ik helaas niet, maar laten we hopen dat we in het nieuwe jaar weer veel dikke wagens mogen rijden en de misbaksels ons een beetje bespaard blijven :)
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_167927778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 01:02 schreef McAwesome het volgende:
Hebben we nog gewerkt met de kerstdagen mensen? Het is een beetje dood hier...

Ik helaas niet, maar laten we hopen dat we in het nieuwe jaar weer veel dikke wagens mogen rijden en de misbaksels ons een beetje bespaard blijven :)
Nee, ik ben 6 dagen beschikbaar geweest en helemaal niet gebeld :/
Heb wel maandag een vol dagje staan. 8:30 ophalen dus moet om half 7 in de bus zitten. Ben de afgelopen weken vaker om die tijd nog wakker geweest dan dat ik al sliep dus de komende dagen maar even het ritme proberen aan te passen...

Apeldoorn - Tilburg per VW Up
Tilburg - Vianen per Auris TS
Utrecht - Almere per Audi A3 1.4 TFSI

Had een stuk erger gekund!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 17:20:02 #89
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_167928749
Opvallend rustig hier ja, toen ik nog hikete ging er rustig een topic per dag doorheen :D

In ander autonieuws; aangezien de actieradius op de boordcomputer en de benzinemeter van mijn auto altijd behoorlijk pessimistisch is, rij ik altijd door tot het metertje echt absoluut niet meet beweegt en op de bc de 0km is veranderd in streepjes. Laatst dus ook weer zo gedaan, tot m'n auto ineens ging inhouden, stotteren en bij 1 stoplicht uit viel :@

Startte wel weer, naar de dichtstbijzijnde benzinepomp gereden en daar ruim 53 liter erin gegooid (kan 55 in) _O-
Normaliter met die tactiek gaat er zo'n 47-48 liter in, maar dit keer toch een dagje te veel heen en weer naar het werk gereden :D
pi_167929186
Gisteren chauffeurrit gedaan in Panamera Turbo. Blijft een heerlijke wagen.
Nee.
  maandag 9 januari 2017 @ 23:13:55 #91
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168019069
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 17:48 schreef Dimitri_ het volgende:
Gisteren chauffeurrit gedaan in Panamera Turbo. Blijft een heerlijke wagen.
Sow, het betere werk!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_168026446
Ik denk dat ik gisteren de nieuwste auto heb gereden die ik ooit zal rijden. Toen ik instapte stond er 0km op de teller, en pas toen de tripmeter op 0,8km stond sprong hij op 1km.
pi_168166196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 16:34 schreef SytseH het volgende:

[..]

Nee, ik ben 6 dagen beschikbaar geweest en helemaal niet gebeld :/
Hier (EW) de afgelopen 30 dagen gewerkt op 14-12, 16-12, 20-12, 22-12, 27-12, 02-01, 03-01, 05-01, 06-01, 09-01, 12-01

In totaal ca. 75 uur. Dus genoeg werk lijkt me. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168166240
Overigens kom ik wel heel vaak hikers tegen die pas net in dienst zijn, maar die hebben waarschijnlijk geen van allen de weg naar FOK gevonden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168183016
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hier (EW) de afgelopen 30 dagen gewerkt op 14-12, 16-12, 20-12, 22-12, 27-12, 02-01, 03-01, 05-01, 06-01, 09-01, 12-01

In totaal ca. 75 uur. Dus genoeg werk lijkt me. ;)
Zal aan de regio liggen. In het Oosten ook erg weinig privéchauffeurwerk helaas, sta gemiddeld drie dagen per week beschikbaar en rij maar 1, soms 2 ritten per maand :(

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 17:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kom ik wel heel vaak hikers tegen die pas net in dienst zijn, maar die hebben waarschijnlijk geen van allen de weg naar FOK gevonden.
Fora beginnen ook wel een beetje ouderwets te worden heb ik het idee, de huidige 18-jarige zit op een heel ander internet dan wij 5 jaar geleden.
pi_168185496
Tijd voor een Snapchat-groep? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168214130
Stroomstoring op Amsterdam, dikke chaos bij EW natuurlijk. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168219557
Iszo^ ik had één van de eerste sprinters die weer naar Zwolle rolde. Wel twee uren later thuis dan gepland haha
pi_168239363
Nu wisselritje Leeuwarden Amsterdam. Ideaal.
pi_168249055
Vanochtend met min 25 het hele industrieterrein in Nijkerk afgelopen. Bleek de auto er niet te staan. "Gisteren zijn er wel 11 Astra's opgehaald met een vrachtwagen". :')

Gebeld met EW en inderdaad, geen auto daar. Gelukkig reed het pendelbusje en hoefde ik de barre wintertocht omgekeerd niet te maken. Wel vroeg die man mij nog waarom ik niet "even gebeld had [om opgepikt te worden op het station, red.]", tja, naar welk nummer? :(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168256002
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Vanochtend met min 25 het hele industrieterrein in Nijkerk afgelopen. Bleek de auto er niet te staan. "Gisteren zijn er wel 11 Astra's opgehaald met een vrachtwagen". :')

Gebeld met EW en inderdaad, geen auto daar. Gelukkig reed het pendelbusje en hoefde ik de barre wintertocht omgekeerd niet te maken. Wel vroeg die man mij nog waarom ik niet "even gebeld had [om opgepikt te worden op het station, red.]", tja, naar welk nummer? :(
Niet gevraagd om een nummer? Haha
pi_168264191
Uiteraard wel, maar toen keek hij ook met zo'n blik van 'tja, ik weet het eigenlijk ook niet'. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168376086
Vrijdag weer een dagje bij Sternrent in Duiven :)
pi_168486946
Komende dinsdag mijn laatste ritje als chauffeur. Ik heb gevraagd of ik in stijl kan afsluiten, dus met een Cayenne GTS Duitsland in.

Mijn contract wordt niet meer verlengd vanwege die wet 'werk en zekerheid'. Nu had ik het de laatste tijd al een stuk drukker met mijn master, waardoor ik niet veel aan werken toekwam, maar het blijft wel jammer om te moeten stoppen. Ik zal volgende week misschien nog eens een post samenstellen met de mooiste ritjes die ik heb gehad :Y)
pi_168548888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:44 schreef Sjouveur het volgende:
Komende dinsdag mijn laatste ritje als chauffeur. Ik heb gevraagd of ik in stijl kan afsluiten, dus met een Cayenne GTS Duitsland in.
Veel plezier morgen!

Morgen een Peugeotdagje, 308 diesel en 508 dieselhybride, ben vooral benieuwd hoe de beruchte Peugeotautomaat zich houdt.
pi_168549774
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:57 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Veel plezier morgen!

Morgen een Peugeotdagje, 308 diesel en 508 dieselhybride, ben vooral benieuwd hoe de beruchte Peugeotautomaat zich houdt.
Die oude (207 en zo), was echt de meest verschrikkelijke automaat ooit waarin ik heb gereden ;(. Nieuwe is wel prima volgens mij.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_168549879
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:57 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Veel plezier morgen!

Morgen een Peugeotdagje, 308 diesel en 508 dieselhybride, ben vooral benieuwd hoe de beruchte Peugeotautomaat zich houdt.
Ik ook, twee keer een 308 SW met handbak, een benzine en eentje diesel
pi_168552491
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:29 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Ik ook, twee keer een 308 SW met handbak, een benzine en eentje diesel
Die diesel trekt hem op hogere snelheden echt goed door! 130-170 doet die sneller dan je verwacht, heb ik van horen zeggen. :7
pi_168557250
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:51 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Die diesel trekt hem op hogere snelheden echt goed door! 130-170 doet die sneller dan je verwacht, heb ik van horen zeggen. :7
dat is zeker waar, is niet de eerste keer dat ik met dat ding moet rijden _O-
Niet dat ik ooit boven de 130 kom natuurlijk, dat mag helemaal niet :)
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:51:04 #110
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_168640421
Wat houd de rijtest bij beide bedrijven precies in?
BAM dit is 3KB
pi_168642718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:51 schreef Loll het volgende:
Wat houd de rijtest bij beide bedrijven precies in?
Rondje rijden op de openbare weg en parkeren :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 6 februari 2017 @ 15:09:42 #112
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168711654
Verleden week nog twee leuke auto's gehad: Audi A6 3.0 BiTDI Sedan en een Mercedes C200 4Matic op Duits kenteken. Die laatste is in Nederland niet leverbaar, dus dat was best uniek. Die 313 pk in de Audi waren echt fenomenaal!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  maandag 6 februari 2017 @ 15:21:17 #113
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_168711911
Yo guys! Hoe zit het met de dresscode's van al deze bedrijven? Ik draag het liefst zo min mogelijk "nette kleding" :') Klinkt sneu i know, maar het is meer van dat ik iemand ben die gewoon een spijkerbroek draagt met een trui ofzo.

Spijkerbroek en een overhemd zou ik nog nét aan kunnen. Welke van deze heeft de "chillste" dresscode? Of welke raden jullie anders aan los van de dresscode?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_168712862
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 15:21 schreef bobbernaut het volgende:
Yo guys! Hoe zit het met de dresscode's van al deze bedrijven? Ik draag het liefst zo min mogelijk "nette kleding" :') Klinkt sneu i know, maar het is meer van dat ik iemand ben die gewoon een spijkerbroek draagt met een trui ofzo.

Spijkerbroek en een overhemd zou ik nog nét aan kunnen. Welke van deze heeft de "chillste" dresscode? Of welke raden jullie anders aan los van de dresscode?
Ik zou lekker ergens anders gaan solliciteren :N
  maandag 6 februari 2017 @ 16:04:54 #115
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168712896
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 15:21 schreef bobbernaut het volgende:
Yo guys! Hoe zit het met de dresscode's van al deze bedrijven? Ik draag het liefst zo min mogelijk "nette kleding" :') Klinkt sneu i know, maar het is meer van dat ik iemand ben die gewoon een spijkerbroek draagt met een trui ofzo.

Spijkerbroek en een overhemd zou ik nog nét aan kunnen. Welke van deze heeft de "chillste" dresscode? Of welke raden jullie anders aan los van de dresscode?
In deze beroepstak ontkom je niet aan de 'nette kleding', onder het mom van representativiteit. Ik heb zelf bij het hiken ook wel eens een trui aan hoor, zeker in de wintermaanden valt dat toch niet op onder de winterjas. Echter, nette schoenen en een (bijvoorbeeld beige) chino zijn toch wel onontbeerlijk. Bij een schadebedrijf of een particulier zul je wellicht niet heel raar aangekeken worden als je met een spijkerbroek en redelijk nette schoenen aan komt zetten, maar er zijn bepaalde leasemaatschappijen die er wel een punt van maken. Zelf vind ik dat een nette spijkerbroek nog wel moet kunnen, maar het is een beetje op eigen risico.

De controle op de naleving ligt dan ook niet zozeer bij de werkgever, maar meer bij de klant/LM. Ik heb begrepen dat EW wel eens controles uitvoerde, bij AR heb ik dat persoonlijk nog niet meegemaakt. Maar goed, het hoort dus een beetje bij het werk. Als je het echt niets vindt om nette kleding te dragen, is deze sector misschien niet geschikt voor jou.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_168713378
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 15:21 schreef bobbernaut het volgende:
Yo guys! Hoe zit het met de dresscode's van al deze bedrijven? Ik draag het liefst zo min mogelijk "nette kleding" :') Klinkt sneu i know, maar het is meer van dat ik iemand ben die gewoon een spijkerbroek draagt met een trui ofzo.

Spijkerbroek en een overhemd zou ik nog nét aan kunnen. Welke van deze heeft de "chillste" dresscode? Of welke raden jullie anders aan los van de dresscode?
Alleen opletten in Almere. De rest maakt t geen zak uit in mijn 4 jaar ervaring.
pi_168715946
Hoi allemaal,

Ik zit eraan te denken om te solliciteren bij EasyWay, maar ik vroeg me af of iemand de salarisschaal van dit bedrijf kent. Ik ben 19 en benieuwd wat ik kan verdienen daar. Suggesties wat betreft andere bedrijven (met eventueel hoger salaris) zijn altijd welkom.
pi_168716003
http://lmgtfy.com/?q=easyway+salaris

En ik maar denken dat EW alleen maar hoogopgeleide studenten wil...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168716131
Vorige week had ik een Renault Zoe, wat een onding. Volledig elektrisch en een actieradius van ca. 80 km. De klant was er dan ook allesbehalve tevreden mee, maar ja... management, hè. Die hoeven er zelf niet in te rijden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168716349
Kan iemand mij vertellen als er verschillen zijn qua eigen risico bij AR en EW?
Klopt dit nog: AR ¤136,- en EW ¤75,-?

[ Bericht 21% gewijzigd door Atouba op 06-02-2017 22:09:47 ]
pi_168719052
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=easyway+salaris

En ik maar denken dat EW alleen maar hoogopgeleide studenten wil...
Heb dit uiteraard gegoogled, maar kon niks vinden. Kan ook liggen aan het feit dat ik niet verder kijk dan m'n neus lang is.
pi_168724900
Studentchauffeurs :') Van die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto :') Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
pi_168726291
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Studentchauffeurs :') Van die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto :') Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
Iemand is niet aangenomen _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_168726546
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Studentchauffeurs :') Van die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto :') Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
Benieuwd wat jij op je 19e deed, lekker vakjes vullen ergens zeker.
pi_168727308
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Studentchauffeurs :') Van die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto :') Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
_O- _O-
  dinsdag 7 februari 2017 @ 12:10:53 #126
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168731397
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Studentchauffeurs :') Van die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto :') Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
Gooi al je frustraties er maar uit jongen, we zijn er voor je ;)
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_168732631
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:34 schreef nijmegen024 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik zit eraan te denken om te solliciteren bij EasyWay, maar ik vroeg me af of iemand de salarisschaal van dit bedrijf kent. Ik ben 19 en benieuwd wat ik kan verdienen daar. Suggesties wat betreft andere bedrijven (met eventueel hoger salaris) zijn altijd welkom.
bij EW verdien je dan ¤6,05. Vrij weinig maar het is natuurlijk ook niet een echt baantje.
pi_168735595
Uitstekend dagje vandaag, Merc E350e, Fiesta met 3 cilinder, IS300h en een afgetrapte Laguna. Vooral die Mercedes was genieten, wat een weelde _O_ en die Lexus reed ook niet verkeerd
  dinsdag 7 februari 2017 @ 16:13:25 #129
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168736057
Vrijdag een dagje locatiewerk in Duiven, feestje
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_168736488
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:25 schreef nijmegen024 het volgende:

[..]

Heb dit uiteraard gegoogled, maar kon niks vinden. Kan ook liggen aan het feit dat ik niet verder kijk dan m'n neus lang is.
Wellicht dat mijn google beter werkt. Dit is mijn derde hit: https://chauffeur.easyway.nl/functie-hiker/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168736512
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:11 schreef yue het volgende:
Studentchauffeurs :') Van die 19-jarigen in te grote goedkope """nette""" kleding die het "cool" vinden om een ritje te maken in een auto :') Zijn echt bijna altijd van die suffe typetjes.
Wat is er mis mee om kleding op de groei te kopen? :'(

Overigens zou ik nog eens het verschil opzoeken tussen enkele en dubbele aanhalingstekens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168740654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat is er mis mee om kleding op de groei te kopen? :'(

Overigens zou ik nog eens het verschil opzoeken tussen enkele en dubbele aanhalingstekens.
Zijn driedubbele aanhalingstekens
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:06:18 #133
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_168767582
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 16:03 schreef Krotenkoker het volgende:

[..]

Ik zou lekker ergens anders gaan solliciteren :N
Thanks voor je nuttige bijdrage!!!!! De tyfus man :')
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:09:29 #134
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_168767665
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 16:04 schreef McAwesome het volgende:

[..]

In deze beroepstak ontkom je niet aan de 'nette kleding', onder het mom van representativiteit. Ik heb zelf bij het hiken ook wel eens een trui aan hoor, zeker in de wintermaanden valt dat toch niet op onder de winterjas. Echter, nette schoenen en een (bijvoorbeeld beige) chino zijn toch wel onontbeerlijk. Bij een schadebedrijf of een particulier zul je wellicht niet heel raar aangekeken worden als je met een spijkerbroek en redelijk nette schoenen aan komt zetten maar er zijn bepaalde leasemaatschappijen die er wel een punt van maken. Zelf vind ik dat een nette spijkerbroek nog wel moet kunnen, maar het is een beetje op eigen risico.

De controle op de naleving ligt dan ook niet zozeer bij de werkgever, maar meer bij de klant/LM. Ik heb begrepen dat EW wel eens controles uitvoerde, bij AR heb ik dat persoonlijk nog niet meegemaakt. Maar goed, het hoort dus een beetje bij het werk. Als je het echt niets vindt om nette kleding te dragen, is deze sector misschien niet geschikt voor jou.
Thanks voor deze nuttige reactie! Ja ik heb wel een overhemd/nette schoenen etc, maar ik heb nou geen zin om in een pantalon + jasje erbij te lopen. Ik snap verder ook wel hoezo je er representatief uit moet zien idd, is ook logisch.
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  woensdag 8 februari 2017 @ 22:17:47 #135
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168767944
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:09 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Thanks voor deze nuttige reactie! Ja ik heb wel een overhemd/nette schoenen etc, maar ik heb nou geen zin om in een pantalon + jasje erbij te lopen. Ik snap verder ook wel hoezo je er representatief uit moet zien idd, is ook logisch.
Pantalon en jasje hoeft alleen als privéchauffeur hoor. Als hiker is een chino en een overhemd voldoende. Trui moet ook lukken, zolang je maar niet met een T-shirt met allemaal rare prints gaat dragen :P

Ik heb ook nog tijden met een spijkerbroek gewerkt, maar toen ik begon kon je daar nog wel mee weg komen. En dat is inmiddels 8 jaar geleden :D
pi_168771189
Ik droeg tijdens de meeste van mijn ritten gewoon een nette spijkerbroek. Wel met nette schoenen, droeg ook wel eens nette sneakers maar dat was bijv. bij een rit van schade naar schadebedrijf :)
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 9 februari 2017 @ 13:52:03 #137
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168777557
Vandaag even knallen met een Audi A6 Avant 3.0 BiTDI, tweede in korte tijd! Die zescilinder diesel met 313 pk blijft toch wel koning.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_168797984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:52 schreef McAwesome het volgende:
Vandaag even knallen met een Audi A6 Avant 3.0 BiTDI, tweede in korte tijd! Die zescilinder diesel met 313 pk blijft toch wel koning.
Geluid op Dynamic zetten :D
pi_168800172
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:52 schreef McAwesome het volgende:
Vandaag even knallen met een Audi A6 Avant 3.0 BiTDI, tweede in korte tijd! Die zescilinder diesel met 313 pk blijft toch wel koning.
Eens.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_168801029
Net een machtig mooi cadeau gekregen van AR _O_
Een USB autolader met het bedrijfslogo erop _O-
pi_168804541
Een subtiele hint dat je je GPS weer aan moet zetten? ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_168806188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Een subtiele hint dat je je GPS weer aan moet zetten? ;)
Nou als er iemand goed omgaat met de app ben ik het wel :P
Fouten worden eerder gemaakt in de planning, werd 3 uur na het afleveren van een auto gebeld dat ik de auto bij het verkeerde adres heb afgeleverd oftewel ze hebben het huisadres van de klant opgegeven in plaats van zijn werkadres _O-
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:23:23 #143
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_168822504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 10:33 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Geluid op Dynamic zetten :D
Net een V8 dan! Wat een machine...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_168837426
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 16:28 schreef OMGitsSander het volgende:

[..]

Alleen opletten in Almere. De rest maakt t geen zak uit in mijn 4 jaar ervaring.
Verklaar u nader? Nooit gekke dingen daar, geen opmerkingen oid en kom er vaak genoeg in spijkerbroek :+ wel chille lui daar.
pi_168840842
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:11 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Verklaar u nader? Nooit gekke dingen daar, geen opmerkingen oid en kom er vaak genoeg in spijkerbroek :+ wel chille lui daar.
de eerste keer was ik volledig uitgedost. Kom ik daar aan, loopt iedereen daar in zijn gewone kloffie rond, inclusief de mensen achter de balie :P Sindsdien hou ik het gewoon casual netjes, ga niet op mijn mooie schoenen naar het Walt Disneyplantsoen lopen :P
pi_168851945
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:11 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Verklaar u nader? Nooit gekke dingen daar, geen opmerkingen oid en kom er vaak genoeg in spijkerbroek :+ wel chille lui daar.
2x daar aangesproken op kleding. Puur vanwege spijkerbroek. Had bloesje + nette schoenen erbij aan.

Edit: Moet erbij vermelden dat het 2x was wanneer ik een auto weg moest brengen. Die gasten waar je de auto bij inlevert doen inderdaad nooit moeilijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door OMGitsSander op 12-02-2017 22:55:29 ]
pi_168879125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 23:45 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ga niet op mijn mooie schoenen naar het Walt Disneyplantsoen lopen :P
Je moet sowieso niet daarheen lopen, maar plannen dat je met de bus kan. Desnoods eerst even terug naar 't Oor. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 februari 2017 @ 19:23:12 #148
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168879418
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je moet sowieso niet daarheen lopen, maar plannen dat je met de bus kan. Desnoods eerst even terug naar 't Oor. :P
Ik deed het altijd, zo ver is dat Walt Disney-plantsoen nou ook weer niet en elke 6 minuten een bus naar Almere Centrum is wel genot hoor.
pi_168879438
Is ook niet ver, maar ik moet altijd de andere kant op (ri. Hilversum), dus dat zou nogal zinloos zijn. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 februari 2017 @ 19:31:38 #150
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_168879619
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Is ook niet ver, maar ik moet altijd de andere kant op (ri. Hilversum), dus dat zou nogal zinloos zijn. :P
Dan is het een ander verhaal ja :D

Maar ik moest toch altijd m'n trein pakken op Almere Centrum en dan was Walt Disney-plantsoen altijd heerlijk.
pi_168897220
Het plan was een enkeltje DH-Maastricht en het werd uiteindelijk een wissel :P zo'n 450km gereden vandaag dus dat was echt fantastisch
pi_168905992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:13 schreef Dudeweiser het volgende:
Het plan was een enkeltje DH-Maastricht en het werd uiteindelijk een wissel :P zo'n 450km gereden vandaag dus dat was echt fantastisch
Kijk dat zijn de betere afstanden! Beter dan 4 korte ritjes op een dag naar de middle of nowhere om vervolgens tien bussen te moeten nemen :P

Waren het nog bijzondere auto's?
pi_168908859
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:09 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Kijk dat zijn de betere afstanden! Beter dan 4 korte ritjes op een dag naar de middle of nowhere om vervolgens tien bussen te moeten nemen :P

Waren het nog bijzondere auto's?
Focus en een Captur. Dus nee niet echt bijzonder :')
pi_168910092
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:09 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Kijk dat zijn de betere afstanden!
Vind je? Ik begon uiteindelijk de lange ritten minder te waarderen vanwege de snelwegkilometers.

Wel goed voor de uren, dat dan weer wel.

Vandaag overigens de hele dag in Waterloo gezeten, daar was ik nog niet eerder geweest volgens mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door Amoeba op 15-02-2017 00:21:16 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_168922561
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Vind je? Ik begon uiteindelijk de lange ritten minder te waarderen vanwege de snelwegkilometers.

Wel goed voor de uren, dat dan weer wel.

Vandaag overigens de hele dag in Waterloo gezeten, daar was ik nog niet eerder geweest volgens mij.
hier in de omgeving pak ik nog wel eens een stukje binnendoor, is ook goed voor de verandering. En zo vaak komen dergelijke afstanden niet voor mij bij helaas, vond het wel prima. Beter dan met de trein terug in ieder geval :P
pi_169107174
Werd vandaag gebeld of ik een dagje bij sternrent kon gaan zitten, maar kon helaas niet. Wat is dan de bedoeling? :P
pi_169109629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:20 schreef Nickskuh het volgende:
Werd vandaag gebeld of ik een dagje bij sternrent kon gaan zitten, maar kon helaas niet. Wat is dan de bedoeling? :P
Verschilt een beetje maar over het algemeen parkeren, wassen, stofzuigen, vloeistoffen bijvullen etc.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:36:06 #158
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_169125337
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:00 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Verschilt een beetje maar over het algemeen parkeren, wassen, stofzuigen, vloeistoffen bijvullen etc.
Laatst toevallig zelf gedaan, was wel leuk. Inderdaad het bovenstaande maar ook gewoon ritjes van 50 km. Meestal rij je dan samen met een andere hiker in konvooi en het zijn altijd wisselritten. Als je een beetje sociale collega's hebt is het best gezellig eigenlijk! Die dag reed ik in een Opel Insignia Turbo, Renault Captur met automaat, 2x een Mercedes C180 en 2x een Fiesta Diesel. Niet heel slecht dus en lekker uurtjes maken!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_169196219
Ligt het aan mij of is het erg rustig de laatste weken? Vandaag niet eens werk bij de maandwissel en normaal staat Facebook altijd vol met spoedritten tijdens de maandwissel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169204555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Ligt het aan mij of is het erg rustig de laatste weken? Vandaag niet eens werk bij de maandwissel en normaal staat Facebook altijd vol met spoedritten tijdens de maandwissel.
bij AR zitten ze weer te hameren op beschikbaarheid dus rustig is het niet lijkt me
pi_169223851
Sinds een maand geleden weer begonnen bij EW na m'n stageperiode. Net als Direstraits7 het gevoel dat het erg rustig is. Word weinig gebeld voor ritten.

Ben voor m'n stageperiode uitgeschreven bij EW en daarna weer opnieuw ingeschreven als nieuwe medewerker. Heb het gevoel dat ik m'n status als 'ervaren medewerker' een beetje ben kwijtgeraakt en weer onderaan de ladder begin en daardoor minder word gebeld. Maar kan fout zitten... Ze bellen me alleen maar op de dag zelf als ze me nodig hebben voor spoedritten.

Kan natuurlijk ook gewoon door tijd van het jaar, vakantie of andere oorzaken komen. I dont know
pi_169244607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 18:21 schreef FH_2 het volgende:
Ben voor m'n stageperiode uitgeschreven bij EW en daarna weer opnieuw ingeschreven als nieuwe medewerker. Heb het gevoel dat ik m'n status als 'ervaren medewerker' een beetje ben
Ik ben echt benieuwd of ze zo'n hiërarchiesysteem hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:58:29 #163
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_169244726
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd of ze zo'n hiërarchiesysteem hebben.
Als het goed is wel. In mijn contract stond iig nog dat de ritten verdeeld worden op basis van anciënniteit.

Maar goed, ik begon in oktober 2009 :+
pi_169244996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd of ze zo'n hiërarchiesysteem hebben.
Ik ook... Ga volgende keer als ik gebeld word gewoon eens m'n verhaal uitleggen. Ben benieuwd wat ze zeggen.
pi_169245974
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:58 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Als het goed is wel. In mijn contract stond iig nog dat de ritten verdeeld worden op basis van anciënniteit.

Maar goed, ik begon in oktober 2009 :+
In dat geval zou ik met mijn 3+ jaar toch wel genoeg ritten moeten krijgen. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 2 maart 2017 @ 18:55:07 #166
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_169246525
Zat dinsdag in de buurt van Charleroi/Nivelles enzo. Kon daarna nog naar Brussel omdat een college zich vast had gereden op een grasveld in een woonwijk. :'):') lekkere reclame weer
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:05:35 #167
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_169246737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In dat geval zou ik met mijn 3+ jaar toch wel genoeg ritten moeten krijgen. :P
Mwoah, ik ben in januari 2014 gestopt dus heb er wel een serieus lange tijd gewerkt. Merkte aan het einde niet per se dat ik meer ritten kreeg (is eigenlijk altijd wel goed gegaan, op 1 decembermaand en 1 zomervakantie na), hoogstens dat de plansters me beter kenden en de gesprekken wat meliger werden dan alleen "hoi, ik heb 2 ritten voor je voor morgen" "is goed" "dan zet ik ze op de site, doei" :P

Maar goed, in "mijn tijd" ging er ook makkelijk 1 topic per dag doorheen dus misschien dat er sowieso minder werk is? :D
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:35:18 #168
368728 Nickskuh
La France
pi_169258319
Heb bij AR altijd werk als ik mezelf beschikbaar zet, en veel handiger met die mailtjes die ze sturen ipv bellen bij EW
  zaterdag 4 maart 2017 @ 21:09:42 #169
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_169290909
Bij mij gaat het de laatste tijd juist best goed qua ritaanbod bij AR, het PC'en stelt me op dit moment in dat opzicht een beetje teleur, maar nog niet zo lang geleden was het andersom.

Gisteren weer een dagje op locatie gewerkt in Duiven en woensdag 312 km afgelegd in een Volvo V40 R-Design van Geleen naar Groningen. Meteen mijn langste hike-rit ooit en in een zeer fijne auto!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_169315516
Ik vraag me altijd of dat soort ritten niet efficiënter kunnen. Alsof zo'n zelfde auto niet ook van dichterbij gehaald kan worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 maart 2017 @ 23:44:36 #171
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_169343690
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vraag me altijd of dat soort ritten niet efficiënter kunnen. Alsof zo'n zelfde auto niet ook van dichterbij gehaald kan worden.
De leasemaatschappij waar ik hem moest afleveren had hem blijkbaar in Limburg gekocht. Het was geen overdreven speciale uitvoering, dus ik snap inderdaad niet dat ze geen vergelijkbaar exemplaar in het noorden konden vinden. Maar goed, ik bemoei niet, het leverde mij een leuke rit en 8 declarabele uren op :)
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_169347465
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:44 schreef McAwesome het volgende:

[..]

De leasemaatschappij waar ik hem moest afleveren had hem blijkbaar in Limburg gekocht. Het was geen overdreven speciale uitvoering, dus ik snap inderdaad niet dat ze geen vergelijkbaar exemplaar in het noorden konden vinden. Maar goed, ik bemoei niet, het leverde mij een leuke rit en 8 declarabele uren op :)
Als ze de Volvo ook maar ¤500 goedkoper konden krijgen in Geleen dan in Groningen (iets meer dan 1% van de waarde), zijn ze in totaal al goedkoper uit denk ik. Doe dit op grote schaal en je bent stukken goedkoper uit (alhoewel een autotransporter dan misschien​weer beter zou zijn)
pi_169359540
Ik vraag me ook altijd af wat een transport bij EW of AR kost. Dus hoeveel een EW of AR nou aan een gemiddelde hikerrit verdient aan bet werk dat wij doen. Iemand een idee?
pi_169360007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:57 schreef FH_2 het volgende:
Ik vraag me ook altijd af wat een transport bij EW of AR kost. Dus hoeveel een EW of AR nou aan een gemiddelde hikerrit verdient aan bet werk dat wij doen. Iemand een idee?
Heb ooit gehoord dat een bepaalde leasemaatschappij 75 euro betaalt per rit, ongeacht de lengte/afstand.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_169393963
Het zal ook per bedrijf verschillen. Met een aantal bedrijven zal EW wel een contract hebben. Sommige bedrijven komen slechts incidenteel en zullen dus afh. van tijd en afstand een bedrag betalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169394371
Ben nu ook begonnen bij AR. Paar goeie ritten erop zitten. Leuk werk zo.
  zondag 12 maart 2017 @ 13:44:57 #177
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_169458875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:19 schreef Bellumus het volgende:
Ben nu ook begonnen bij AR. Paar goeie ritten erop zitten. Leuk werk zo.
Welkom bij de club! Wat heb je zoal gereden?

Voor mij afgelopen vrijdag een BMW 320d en een Audi A3, vooral die laatste was leuk aangekleed met S-Line pakket en 140 pk :)
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_169482485
Nu een maand werkzaam bij EW. Iemand die weet wanneer het salaris wordt uitbetaald? Meende de 17e van de maand, kan het alleen nergens terug vinden..
  maandag 13 maart 2017 @ 14:09:25 #179
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_169482642
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:04 schreef NasiHoofd het volgende:
Nu een maand werkzaam bij EW. Iemand die weet wanneer het salaris wordt uitbetaald? Meende de 17e van de maand, kan het alleen nergens terug vinden..
Rond de 16e inderdaad. Dus nu de 16e krijg je het salaris van alle ritten gereden tussen 1-2 en 28-2.
pi_169496616
Aardig dagje morgen, C250 coupe, V60 en een 208. En vanaf Groningen naar Leiden met de trein :P
pi_169508301
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 22:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Aardig dagje morgen, C250 coupe, V60 en een 208. En vanaf Groningen naar Leiden met de trein :P
Lekker zeg. Uren en prima wagens, succes.
pi_169535244
Goedendag Fok!kers,

Ook ik ben intussen een maandje werkzaam bij EW. Ik lees al een tijdje mee, ook voordat ik werkzaam voor EW. Intussen al best wat leuke ritten gereden.

Morgen een mooie dag voor de boeg.

Lexus IS 300h Sport uit 2017.
Volvo XC70 uit 2013.

Ben erg benieuwd naar de Lexus, eerste keer dat ik een Lexus ga rijden!
pi_169538531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:10 schreef boitzz het volgende:
Goedendag Fok!kers,

Ook ik ben intussen een maandje werkzaam bij EW. Ik lees al een tijdje mee, ook voordat ik werkzaam voor EW. Intussen al best wat leuke ritten gereden.

Morgen een mooie dag voor de boeg.

Lexus IS 300h Sport uit 2017.
Volvo XC70 uit 2013.

Ben erg benieuwd naar de Lexus, eerste keer dat ik een Lexus ga rijden!
die Lexus heb ik recent ook in gereden, is gewoon een geüpgrade Toyota van binnen :P Verder wel een fijne auto
pi_169573005
Iemand had vandaag een slechte ruil gemaakt, moest een 308SW brengen en een A4 Quattro S-line ophalen _O- Wel een fijne auto :)
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:41:20 #185
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_169576436
M'n eigen vehikel anderhalve maand voor het verstrijken van de APK datum naar de keuring gebracht. Maar liefst acht afkeurpunten :')

Buiten het vervangen van remleidingen, reviseren van de handrem (wie gebruikt dat nou), dimlichtje vervangen wel wat vervelende dingen. Ik had gerekend op iets met de stuurinrichting en misschien de uitlaat maar alles komt tegelijk op het bordje:

Uitlaat moet eigenlijk tot de einddemper opnieuw, doorgeroeste wielkasten (typisch Mercedes kwaaltje), inderdaad de fuseekogels, nog een veerschotel en als kers op de taart revisie van het subframe. Vorige eigenaar heeft dat blijkbaar aan het chassis vastgelast en dat mag niet. :')

Gaan we maandag aan beginnen. 10.gif

Vorige week heeft m'n pa er een nieuwe waterpomp in gezet dus nog maar even doorbijten dan
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:45:57 #186
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_169576591
Oh en dan zijn we de wiellagers achter nog vergeten
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_169590644
quote:
9s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:41 schreef Amoeba het volgende:
M'n eigen vehikel anderhalve maand voor het verstrijken van de APK datum naar de keuring gebracht. Maar liefst acht afkeurpunten :')
Kortom, alleen de wielen zelf waren goedgekeurd?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169613133
quote:
9s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:41 schreef Amoeba het volgende:
M'n eigen vehikel anderhalve maand voor het verstrijken van de APK datum naar de keuring gebracht. Maar liefst acht afkeurpunten :')

Buiten het vervangen van remleidingen, reviseren van de handrem (wie gebruikt dat nou), dimlichtje vervangen wel wat vervelende dingen. Ik had gerekend op iets met de stuurinrichting en misschien de uitlaat maar alles komt tegelijk op het bordje:

Uitlaat moet eigenlijk tot de einddemper opnieuw, doorgeroeste wielkasten (typisch Mercedes kwaaltje), inderdaad de fuseekogels, nog een veerschotel en als kers op de taart revisie van het subframe. Vorige eigenaar heeft dat blijkbaar aan het chassis vastgelast en dat mag niet. :')

Gaan we maandag aan beginnen. [ afbeelding ]

Vorige week heeft m'n pa er een nieuwe waterpomp in gezet dus nog maar even doorbijten dan
Weg met dat ding Joh :p tijd voor een bmw :)
  zaterdag 18 maart 2017 @ 22:08:44 #189
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_169616711
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:31 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Weg met dat ding Joh :p tijd voor een bmw :)
Nee ga 'm fixen. Auto kost me in principe geen snars qua wegenbelasting en verzekering en als ik 'm nu door de APK trek krijg ik 2 jaar APK. Onderdelen zijn niet bepaald duur dus daar heb ik geen nieuwe auto voor.

Konden helaas geen brug regelen dus 't zal maar in de eigen garage moeten. Vandaag met pa een gaar overblijfsel uit de schooltijd afgebroken, een studeerkamer/hok in de garage :') kan die auto tenminste fatsoenlijk boven de put.

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_169620406
Ugh, zure sessie man. Succes met alle reparaties!

Heb zelf ook net een reparatie erop zitten. Heb met m'n domme hoofd niet goed genoeg om me heen gekeken toen ik achteruit aan het inparkeren was dus heb de voorbumper van m'n Z er afgetrokken... Sinds vorig weekend zit er een nieuwe voorbumper op (die ik wat anders heb laten spuiten, met een zwarte balk onderin) en zitten de zomerwielen er weer op:



Ook weer lekker veel aan het werk de laatste tijd. Ik krijg opeens ook weer leuke auto's, gisteren nog een V40 D4 en een 508SW. Voor maandag staan er een V40 D4 en een C5 op de planning.
pi_169655953
Morgen eerste keer met de (bèta-)app van EW. Ik ben benieuwd. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169656496
Had vandaag een ritje van Heerlen naar de Maltaweg in amsterdam per c1, bleek dat het pendelbusje naar sloterdijk niet reed. Pokke eind lopen zeg
pi_169661078
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Morgen eerste keer met de (bèta-)app van EW. Ik ben benieuwd. :)
Wow... app? Heb ik iets gemist?
pi_169665087
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Morgen eerste keer met de (bèta-)app van EW. Ik ben benieuwd. :)
Als die enigzins op de AR app lijkt wens ik je heel veel succes :P en neem een kabel mee om je telefoon op te laden in de auto.
pi_169672148
Ik ben ook geselecteerd voor de app inderdaad, maar mijn ritten van deze week waren niet bij een van de LM's die al in de app zitten...
pi_169679473
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:49 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Als die enigzins op de AR app lijkt wens ik je heel veel succes :P en neem een kabel mee om je telefoon op te laden in de auto.
Geen GPS-functie, dus dat scheelt al een hoop. Of het veel handiger is, weet ik niet, want je kunt geen gegevens inladen, dus je moet alsnog handmatig (lees: op je mobiel) alle gegevens gaan invoeren. Dan vind ik de pc toch een stuk makkelijker typen.

Heb nu twee formulieren ingevuld, eentje voor A-Z en eentje voor Meerkerk. Die eerste was wel chill, was er zo mee klaar. Bij die andere moet je schade contoleren en je moet in die app van iedere schade een foto maken én de schade beschrijven, dus tijd win je er niet mee. Sterker nog, je bent veel langer bezig met controleren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169680556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:

Bij die andere moet je schade contoleren en je moet in die app van iedere schade een foto maken
Handig als het regent :N
pi_169682776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen GPS-functie, dus dat scheelt al een hoop. Of het veel handiger is, weet ik niet, want je kunt geen gegevens inladen, dus je moet alsnog handmatig (lees: op je mobiel) alle gegevens gaan invoeren. Dan vind ik de pc toch een stuk makkelijker typen.

Heb nu twee formulieren ingevuld, eentje voor A-Z en eentje voor Meerkerk. Die eerste was wel chill, was er zo mee klaar. Bij die andere moet je schade contoleren en je moet in die app van iedere schade een foto maken én de schade beschrijven, dus tijd win je er niet mee. Sterker nog, je bent veel langer bezig met controleren.
Oh voor jullie is het dus meer ter vervanging van de formulieren, dat lijkt me inderdaad echt heel onhandig. Het makkelijke van papier is juist dat het zo ingevuld is _O-

Ik mag morgen weer lekker naar de Maltaweg twee keer dus dat wordt flink lopen. Wel een 508 Hybrid en een 118i dus ik mag niet klagen
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:07:18 #199
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_169683354
Grappig om te zien hoe (relatief) snel die ontwikkelingen gaan. Toen ik bij EW begon in oktober 2009 had ik geen eens een smartphone en moesten we alle formulieren en ritbonnen nog per post insturen omdat je niet eens digitaal kon declareren :+
pi_169702237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:21 schreef Krotenkoker het volgende:

[..]

Handig als het regent :N
Bovendien is het haast onmogelijk om een deuk op de zijkant te fotograferen in de zon merkte ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169703766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bovendien is het haast onmogelijk om een deuk op de zijkant te fotograferen in de zon merkte ik.
kan ik me heel goed voorstellen ja, vooral op zwarte auto's lijkt het me erg lastig te zien. Komen ze vanzelf wel achter neem ik aan :P

118i was volgehangen met opties, dus lekker het schuifdak open en lekker toeren. Prima dagje weer
pi_169707190
Heeft iemand nog tips voor het afleveren aan de Maltaweg?

Gaat er nu nog een busje terug naar Sloterdijk?
pi_169707443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:14 schreef Atouba het volgende:
afleveren
Busje rijd afhankelijk van het aantal auto's wat er afgeleverd word op een dag, meestal rijd ie wel. Gewoon even vragen aan de meneer die altijd in dat hokje zit. Anders 20 minuutjes lopen naar de bushalte.
pi_169707614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:24 schreef xFurion het volgende:

[..]

Busje rijd afhankelijk van het aantal auto's wat er afgeleverd word op een dag, meestal rijd ie wel. Gewoon even vragen aan de meneer die altijd in dat hokje zit. Anders 20 minuutjes lopen naar de bushalte.
Thanks! Gewoon 'hoofdingang' inrijden?
pi_169707813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:30 schreef Atouba het volgende:

[..]

Thanks! Gewoon 'hoofdingang' inrijden?
Is er een andere ingang? :P Aan het eind van de Maltaweg waar de weg een bocht naar rechts neemt gewoon links richting het hek van Koopmans car terminal rijden.
pi_169707975
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:36 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Is er een andere ingang? :P Aan het eind van de Maltaweg waar de weg een bocht naar rechts neemt gewoon links richting het hek van Koopmans car terminal rijden.
Top! Bedankt! ;)
pi_169710372
Heb ook een keer voor EW meegedaan met een pilot. Was toen iets van roamler ofzo. Werkte inderdaad heel onhandig met schades, want je moest eerst aangeven hoeveel schades er op de auto zaten en van iedere schade een foto maken. Moest toen zelfs 4 foto's maken (voorkant, achterkant, zijkanten) ook al zaten daar geen schades.Kostte toen zeker een kwartier extra per transport en al die foto's kosten ook nogal wat internet lijkt me.
pi_169712327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:41 schreef Atouba het volgende:

[..]

Top! Bedankt! ;)
Auto uiterst rechts zetten, sleutels op het dashboard laten liggen en even aanmelden in het kantoortje.
Er rijdt geen pendel nu, maar het is morgen mooi weer dus je hebt geluk :P
  donderdag 23 maart 2017 @ 01:09:06 #209
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_169714539
Vandaag maar begonnen aan de klus. Viel niet tegen eigenlijk, buiten een gesneuvelde luchtsleutel en wat vastgekankerde bouten kwam het spul wel aardig los.



Na 35 jaar slaat de roest wel toe..




Morgen slijpen, lassen, schuren .. en geld uitgeven. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_169727799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:41 schreef Volluto het volgende:
Heb ook een keer voor EW meegedaan met een pilot. Was toen iets van roamler ofzo. Werkte inderdaad heel onhandig met schades, want je moest eerst aangeven hoeveel schades er op de auto zaten en van iedere schade een foto maken. Moest toen zelfs 4 foto's maken (voorkant, achterkant, zijkanten) ook al zaten daar geen schades.Kostte toen zeker een kwartier extra per transport en al die foto's kosten ook nogal wat internet lijkt me.
Het is nu ook via Roamler ja.
pi_169761715
Ik had een contract voor drie maanden gekregen die hierna nog drie keer verlengd kon worden. Ik heb daarna in twee maanden maar een keer gereden en ik kreeg voor de geen ritjes aangeboden(ik stond wel op aanwezig). Uiteindelijk contract niet verlengd vanwege te weinig ritjes.

Had zelfs een contract opgestuurd gekregen waarin alle nieuwe data juist is. Toch wel een beetje jammer dit allemaal na twee jaar mijzelf altijd inzetten voor AR.
pi_169765032
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:18 schreef maxjuhhhh het volgende:
Ik had een contract voor drie maanden gekregen die hierna nog drie keer verlengd kon worden. Ik heb daarna in twee maanden maar een keer gereden en ik kreeg voor de geen ritjes aangeboden(ik stond wel op aanwezig). Uiteindelijk contract niet verlengd vanwege te weinig ritjes.

Had zelfs een contract opgestuurd gekregen waarin alle nieuwe data juist is. Toch wel een beetje jammer dit allemaal na twee jaar mijzelf altijd inzetten voor AR.
Ja beetje karig inderdaad. Ben er ook na mijn fase 3 contract uitgeknikkerd en zou in mei weer kunnen beginnen, maar no way dat ze dan plek voor mij hebben :').
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_169810265
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:18 schreef maxjuhhhh het volgende:
Ik had een contract voor drie maanden gekregen die hierna nog drie keer verlengd kon worden. Ik heb daarna in twee maanden maar een keer gereden en ik kreeg voor de geen ritjes aangeboden(ik stond wel op aanwezig). Uiteindelijk contract niet verlengd vanwege te weinig ritjes.

Had zelfs een contract opgestuurd gekregen waarin alle nieuwe data juist is. Toch wel een beetje jammer dit allemaal na twee jaar mijzelf altijd inzetten voor AR.
Het zoveelste bewijs dat je beter bij EW kan werken...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169818288
Morgen mooi dagje met heel wat kilometers voor de boeg.
1. Arnhem - Schiphol per Opel Astra
2. Haarlem - Amersfoort
3. Naarden - Amersfoort per Audi A3 Sportback
pi_169840785
Hoop voor je dat je geen last hebt gehad van de Amsterdamse filemalaise.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169845372
Morgen voor het eerst een dikke auto rijden, nieuwe Audi S5 :D
pi_169847416
Ik ben sinds vorige week ook in dienst van AR. Meteen donderdag en gisteren al kunnen werken.

De eerste rit was een wissel van Eindhoven - Nijmegen, een splinternieuwe Clio ingeruild voor een Fiesta en daarna nog een Polo weggebracht naar Amersfoort. Gisteren een lekker dikke 2016 Mondeo ( :9~ ) van Eindhoven naar Amsterdam gebracht en daarna een Audi A4 van Amsterdam naar Nijkerk gereden. Al met al lekker wat kilometers gereden en het bevalt super, auxkabel inpluggen en rijden maar 8-)

Vandaag gebeld voor locatiewerk aanstaande vrijdag en heb ja gezegd. Weet al wel een beetje wat er verwacht wordt (auto's wegbrengen, schoonmaken etc) maar vraag me nu eigenlijk wel af wat voor kleding ik aan moet, representatief of gewoon een tshirtje, spijkerbroek en normale schoenen. Auto's stofzuigen in je pantalon en nette leren schoenen is ook al weer zo wat :?
pi_169854604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:58 schreef Piepel het volgende:
Ik ben sinds vorige week ook in dienst van AR. Meteen donderdag en gisteren al kunnen werken.

De eerste rit was een wissel van Eindhoven - Nijmegen, een splinternieuwe Clio ingeruild voor een Fiesta en daarna nog een Polo weggebracht naar Amersfoort. Gisteren een lekker dikke 2016 Mondeo ( :9~ ) van Eindhoven naar Amsterdam gebracht en daarna een Audi A4 van Amsterdam naar Nijkerk gereden. Al met al lekker wat kilometers gereden en het bevalt super, auxkabel inpluggen en rijden maar 8-)

Vandaag gebeld voor locatiewerk aanstaande vrijdag en heb ja gezegd. Weet al wel een beetje wat er verwacht wordt (auto's wegbrengen, schoonmaken etc) maar vraag me nu eigenlijk wel af wat voor kleding ik aan moet, representatief of gewoon een tshirtje, spijkerbroek en normale schoenen. Auto's stofzuigen in je pantalon en nette leren schoenen is ook al weer zo wat :?
Hangt echt heel erg van het type locatiewerk af. Ik heb in het begin wel eens gehad dat ik een net overhemd, nette chino en nette schoenen aanhad en gewoon de hele dag liep te stofzuigen. Heb dat toen aangegeven en sindsdien zetten zij in hun beschrijving dat je daar gewoon in spijkerbroek mag komen.

Ander type locatiewerk is dat je wel auto's gaat afgeven. Dan is het wel goed als je er redelijk representatief uitziet. Nette spijkerbroek met overhemdje en geen afgetrapte gympen, dan zit je wel safe.
pi_169865077
Ik ben nu ongeveer 3 weken werkzaam als hiker bij EW. In die 3 weken ben ik pas 1 keer gebeld. Dit terwijl ik gemiddeld 2/3 dagen per week op beschikbaar sta. Ook vandaag lijkt het er op dat ik weer niet word gebeld. Ik heb gelezen in jullie reacties dat je zeker niet altijd gebeld wordt, maar is zo weinig nog gewoon normaal?
pi_169865618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:18 schreef max-96 het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken werkzaam als hiker bij EW. In die 3 weken ben ik pas 1 keer gebeld. Dit terwijl ik gemiddeld 2/3 dagen per week op beschikbaar sta. Ook vandaag lijkt het er op dat ik weer niet word gebeld. Ik heb gelezen in jullie reacties dat je zeker niet altijd gebeld wordt, maar is zo weinig nog gewoon normaal?
Ja dat is misschien wel het grootste nadeel aan dit werk, ook een reden waarom ik nog een bijbaan erbij heb genomen. Wat je wel kunt doen is de dag zelf rond 9 uur bellen om te kijken of er spoedritjes beschikbaar zijn.
pi_169866368
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:48 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Ja dat is misschien wel het grootste nadeel aan dit werk, ook een reden waarom ik nog een bijbaan erbij heb genomen. Wat je wel kunt doen is de dag zelf rond 9 uur bellen om te kijken of er spoedritjes beschikbaar zijn.
Dus je hoeft niet te wachten op de spoedritjes die op Facebook verschijnen? Ze vinden het geen probleem als je 's ochtends belt?
pi_169867468
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:25 schreef max-96 het volgende:

[..]

Dus je hoeft niet te wachten op de spoedritjes die op Facebook verschijnen? Ze vinden het geen probleem als je 's ochtends belt?
Nee meestal niet, zou ik niet te vaak doen, maar kan wel. Ik doe vaak als ik niet gebeld ben, maar wel kan werken bij opmerkingen in beschikbaarheid: 'beschikbaar voor spoedritten'. Op die manier word ik wel vaak gebeld op de dag zelf.
pi_169886475
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:49 schreef FH_2 het volgende:

[..]

Hangt echt heel erg van het type locatiewerk af. Ik heb in het begin wel eens gehad dat ik een net overhemd, nette chino en nette schoenen aanhad en gewoon de hele dag liep te stofzuigen. Heb dat toen aangegeven en sindsdien zetten zij in hun beschrijving dat je daar gewoon in spijkerbroek mag komen.

Ander type locatiewerk is dat je wel auto's gaat afgeven. Dan is het wel goed als je er redelijk representatief uitziet. Nette spijkerbroek met overhemdje en geen afgetrapte gympen, dan zit je wel safe.
Ah oke thanks. Ja daar zat ik ook wel beetje aan te denken. Heb wel een zwarte spijkerbroek met een polo en redelijk nette schoenen, dan gooi ik het daarop.
pi_169888517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:18 schreef max-96 het volgende:
Ik ben nu ongeveer 3 weken werkzaam als hiker bij EW. In die 3 weken ben ik pas 1 keer gebeld. Dit terwijl ik gemiddeld 2/3 dagen per week op beschikbaar sta. Ook vandaag lijkt het er op dat ik weer niet word gebeld. Ik heb gelezen in jullie reacties dat je zeker niet altijd gebeld wordt, maar is zo weinig nog gewoon normaal?
Welke regio zit je? Na een paar rustige weken heb ik nu juist weer iedere keer werk. Morgen en maandag heb je sowieso werk, want dan is het maandwissel. Ik kreeg al een sms'je met de vraag of ik nog kon werken.

Ik werd ook al 's ochtends om half tien gebeld.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169897547
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 16:04 schreef McAwesome het volgende:

[..]

In deze beroepstak ontkom je niet aan de 'nette kleding', onder het mom van representativiteit. Ik heb zelf bij het hiken ook wel eens een trui aan hoor, zeker in de wintermaanden valt dat toch niet op onder de winterjas. Echter, nette schoenen en een (bijvoorbeeld beige) chino zijn toch wel onontbeerlijk. Bij een schadebedrijf of een particulier zul je wellicht niet heel raar aangekeken worden als je met een spijkerbroek en redelijk nette schoenen aan komt zetten, maar er zijn bepaalde leasemaatschappijen die er wel een punt van maken. Zelf vind ik dat een nette spijkerbroek nog wel moet kunnen, maar het is een beetje op eigen risico.

De controle op de naleving ligt dan ook niet zozeer bij de werkgever, maar meer bij de klant/LM. Ik heb begrepen dat EW wel eens controles uitvoerde, bij AR heb ik dat persoonlijk nog niet meegemaakt. Maar goed, het hoort dus een beetje bij het werk. Als je het echt niets vindt om nette kleding te dragen, is deze sector misschien niet geschikt voor jou.
Hoi vraagje, ik werk nu ook een aantal maanden als hiker. Momenteel altijd netjes gekleed etc..
Dus zoals ik begrijp doen vooral leasemaatschappijen wel eens moeilijk over je kleding. Hoe zit het met het laten staan van een stoppelbaard? Als je het gewoon netjes trimt/bijhoudt.
Je ziet overal tegenwoordig mannen met een baardje ook bij grote bedrijven waar ik stage gelopen heb. Dat ze je aanspreken op kleren vind ik logisch omdat je er netjes uit moet zien, maar met een nette baard kan je er ook netjes en verzorgd uitzien. Zullen ze je hier toch op aanspreken? Iemand hier ervaring mee ??
pi_169897717
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:26 schreef Eelnaths het volgende:

[..]

Hoi vraagje, ik werk nu ook een aantal maanden als hiker. Momenteel altijd netjes gekleed etc..
Dus zoals ik begrijp doen vooral leasemaatschappijen wel eens moeilijk over je kleding. Hoe zit het met het laten staan van een stoppelbaard? Als je het gewoon netjes trimt/bijhoudt.
Je ziet overal tegenwoordig mannen met een baardje ook bij grote bedrijven waar ik stage gelopen heb. Dat ze je aanspreken op kleren vind ik logisch omdat je er netjes uit moet zien, maar met een nette baard kan je er ook netjes en verzorgd uitzien. Zullen ze je hier toch op aanspreken? Iemand hier ervaring mee ??
Werk al 3 jaar bij AR met een baard. Nooit wat over gehoord.
pi_169903553
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke regio zit je? Na een paar rustige weken heb ik nu juist weer iedere keer werk. Morgen en maandag heb je sowieso werk, want dan is het maandwissel. Ik kreeg al een sms'je met de vraag of ik nog kon werken.

Ik werd ook al 's ochtends om half tien gebeld.
Regio Eindhoven. Zelfs vandaag maar een paar uurtjes werk, 1 enkele rit van Eindhoven naar Kerkrade.
pi_169907314
Vandaag mijn allernieuwste auto gereden, een Opel Karl met 16km op de teller die vanochtend op kenteken is gezet. Met nul opties overigens, dus was een vrij karige rit :')
pi_169909482
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:37 schreef max-96 het volgende:

[..]

Regio Eindhoven. Zelfs vandaag maar een paar uurtjes werk, 1 enkele rit van Eindhoven naar Kerkrade.
Ik zit in een andere regio, maar vandaag 9 uurtjes. Voor maandag slechts één rit, maar dat komt omdat ik zelf om 13 uur in A'dam moet zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169910366
Vandaag eerste keer locatiewerk, ging lekker. Kwam aan in chino, overhemd en nette schoenen maar dat wordt de volgende keer gewoon lekker casual :') Veel verschillende auto's gereden en dat schoonmaken viel ook reuze mee. Wel wat vermoeiender en 'hectischer' dan normale ritten rijden, maar de sfeer was prima en je hoeft je iig ook niet druk te maken om OV. Verzorgingsgebied is nog wel aardig en leer door al die ritjes m'n studentenstad ook beter kennen.

Volgende week tentamens dus niet werken, maar daarna wel mooi 2/3 weken vrij dus fijn uurtjes maken :7
pi_169929705
Letten jullie echt altijd op je kleren? Ik loop er altijd casual bij en werk er al een hele tijd en nog nooit wat te horen gekregen.
pi_169935393
Ik kan niet voor anderen spreken wat zij casual vinden. Ik zou zeggen dat ik erbij loop zoals ik ook in het (nette) reguliere bedrijfsleven zou doen.

Verder vereist het werk natuurlijk een hoge mate van eigen professionaliteit. De regels aan je laars lappen (niet zeggende dat jij dat doet), omdat je "toch niet gepakt wordt" lijkt me behoorlijk kinderachtig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169952140
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik kan niet voor anderen spreken wat zij casual vinden. Ik zou zeggen dat ik erbij loop zoals ik ook in het (nette) reguliere bedrijfsleven zou doen.

Eens.

Het hangt bij mij persoonlijk wel af van de ritten. Als ik alleen ritten van schadebedrijf naar leasemaatschappij heb, voel ik me minder genoodzaakt enorm net gekleed te gaan. Wel altijd gewoon verzorgd (nette schoenen, redelijk nette broek en vaak overhemd).
pi_169977509
Is het weer rustig bij AR?

Vandaag niets en voor morgen ook nog niks...
pi_169981961
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:22 schreef Atouba het volgende:
Is het weer rustig bij AR?

Vandaag niets en voor morgen ook nog niks...
ik heb de afgelopen jaren wel gemerkt dat het voorjaar redelijk rustig is ja, met uitzondering van de maandwissel dan
  dinsdag 4 april 2017 @ 10:31:20 #236
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_169990613
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 23:26 schreef Eelnaths het volgende:

[..]

Hoi vraagje, ik werk nu ook een aantal maanden als hiker. Momenteel altijd netjes gekleed etc..
Dus zoals ik begrijp doen vooral leasemaatschappijen wel eens moeilijk over je kleding. Hoe zit het met het laten staan van een stoppelbaard? Als je het gewoon netjes trimt/bijhoudt.
Je ziet overal tegenwoordig mannen met een baardje ook bij grote bedrijven waar ik stage gelopen heb. Dat ze je aanspreken op kleren vind ik logisch omdat je er netjes uit moet zien, maar met een nette baard kan je er ook netjes en verzorgd uitzien. Zullen ze je hier toch op aanspreken? Iemand hier ervaring mee ??
Het lijkt mij inderdaad dat dit geen probleem moet zijn als je geen typische heavy metal baard hebt ;)
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:33:10 #237
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_169991725
Afgelopen vrijdag een relaxed PC-ritje in een BMW 320d, was met iemand die een rijontzegging had vanwege medicatie. Deze mensen werken vaak niet in de auto, dus altijd leuke gesprekken!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_170008212
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.

De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170010458
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.

De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
"mogen" weigeren? Zij mogen wettelijk geen kopie maken, klaar. Einde verhaal. Zou niet weten welk argument er voor is.
pi_170013844
Ze mogen ook niet wettelijk vereisen dat ik de auto achteruit parkeer. Ze kunnen ook niet wettelijk vereisen dat ik een transporformulier gebruik. Ze kunnen ook niet wettelijk eisen dat ik de sleutels niet naar de klant gooi en daarna gelijk wegloop. Maar ja... of het slim is.

Waarom moet het gelijk over het juridische gaan? :|W

Ik heb ook geen zin in gezeik als ik daar sta. Dan wil ik gewoon naar huis (of mijn volgende rit).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 5 april 2017 @ 15:26:53 #241
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_170020202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.

De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Ze deden dat altijd bij Avis. Sterker nog, die kerel deed dat zonder te vragen. Toen ik daar wat van zei kreeg ik zo ongeveer de sleutels en dat kopietje naar m'n hoofd gegooid. Ik snap dat wel, zij hebben ook procedures enzo en meestal gebruiken ze voor (interne) transporten een systeem dat lijkt op uitgifte van de auto aan een klant.

Ik heb het maar één keer vrijwillig gedaan, en dat was toen ik die A7 van de importeur mee kreeg.

Mijn auto is eindelijk klaar. Nieuwe voorpijp + middendemper, 3 nieuwe fusees, achteras en subframe gereviseerd, nieuwe handrem, remslangen vervangen en een nieuw wiellager. Volgende week naar de keuring. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_170022320
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.

De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Wat ik deed toen ik nog hiker was: Zelf standaard 2 kopietjes meenemen met pasfoto, BSN en documentnummer onleesbaar.
pi_170030790
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Ze mogen ook niet wettelijk vereisen dat ik de auto achteruit parkeer. Ze kunnen ook niet wettelijk vereisen dat ik een transporformulier gebruik. Ze kunnen ook niet wettelijk eisen dat ik de sleutels niet naar de klant gooi en daarna gelijk wegloop. Maar ja... of het slim is.

Waarom moet het gelijk over het juridische gaan? :|W

Ik heb ook geen zin in gezeik als ik daar sta. Dan wil ik gewoon naar huis (of mijn volgende rit).
Heb nog nooit gehoord dat iemand identiteitsfraude was opgelopen door achteruit in te parkeren. Goeie vergelijking pik.
pi_170032086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:11 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Wat ik deed toen ik nog hiker was: Zelf standaard 2 kopietjes meenemen met pasfoto, BSN en documentnummer onleesbaar.
Laatste tijd weinig gehad dat er naar m'n rijbewijs werd gevraagd, maar dit is idd een goeie. Ga ik ook doen.
pi_170034751
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:57 schreef FH_2 het volgende:

[..]

Laatste tijd weinig gehad dat er naar m'n rijbewijs werd gevraagd, maar dit is idd een goeie. Ga ik ook doen.
Ik heb dat maar 1x gehad en toen gaf ik m wel af maar ik had achteraf een slecht gevoel over.

Uiteindelijk wel gebeld met vragen hoe of wat.
pi_170045760
Lisse-Nijmegen-Lisse gedaan met twee Crafter bakwagens van een bepaalde supermarkt. Niet echt bepaald een pretje, maar ze betalen wel ongeveer 33% meer dan normaal dus dat is mooi meegenomen :P En begrensd op 110 dus lekker tussen de vrachtwagens gereden
pi_170046727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 18:01 schreef Dudeweiser het volgende:
Lisse-Nijmegen-Lisse gedaan met twee Crafter bakwagens van een bepaalde supermarkt. Niet echt bepaald een pretje, maar ze betalen wel ongeveer 33% meer dan normaal dus dat is mooi meegenomen :P En begrensd op 110 dus lekker tussen de vrachtwagens gereden
Binderskampweg in Nijmegen? Een hoop oude (paars) gaan de lease uit en worden vervangen door nieuwe (blauw), sommige paarse kunnen nog wel 130 halen hoor, zelfs met 900kg achterin ;)
Wat bedoel je met 33% meer dan normaal betaald?
pi_170047431
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 18:47 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Binderskampweg in Nijmegen? Een hoop oude (paars) gaan de lease uit en worden vervangen door nieuwe (blauw), sommige paarse kunnen nog wel 130 halen hoor, zelfs met 900kg achterin ;)
Wat bedoel je met 33% meer dan normaal betaald?
Heel toevallig was het exact daar ja :P Blauwe afgeleverd en een paarse opgehaald ja, maar die ging echt niet harder dan 110 hoor :P Voor deze opdrachtgever geldt een andere CAO van 8,47 per uur in plaats van de standaard 6,50 van AR.
  vrijdag 7 april 2017 @ 00:02:36 #249
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_170056083
Vandaag een hike-ritje gereden met een Audi Q7 E-Tron. Machtig apparaat.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_170056277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 19:16 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Heel toevallig was het exact daar ja :P Blauwe afgeleverd en een paarse opgehaald ja, maar die ging echt niet harder dan 110 hoor :P Voor deze opdrachtgever geldt een andere CAO van 8,47 per uur in plaats van de standaard 6,50 van AR.
Ik werk bij die bezorgservice (regio Utrecht, maar ben al een paar keer naar Nijmegen gestuurd om daar te bezorgen), dus vandaar weet ik het :p
Wel apart dat je dan een hoger loon krijgt, bij EW nog nooit meegemaakt
Verschilt het bij AR per LM hoeveel je per uur verdient?
pi_170056981
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 00:14 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Ik werk bij die bezorgservice (regio Utrecht, maar ben al een paar keer naar Nijmegen gestuurd om daar te bezorgen), dus vandaar weet ik het :p
Wel apart dat je dan een hoger loon krijgt, bij EW nog nooit meegemaakt
Verschilt het bij AR per LM hoeveel je per uur verdient?
Ja volgens mij is het zo dat er per opdrachtgever een eigen CAO is voor voertuigen verplaatsen, maar die is meestal net zo hoog als het standaard loon van AR. En soms een uitzondering dus, zoals deze blijkbaar
pi_170058407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:14 schreef OMGitsSander het volgende:

[..]

Heb nog nooit gehoord dat iemand identiteitsfraude was opgelopen door achteruit in te parkeren. Goeie vergelijking pik.
Anders maak jij er even totaal wat anders van. :')

Als je bij alles op je strepen gaat staan, omdat het juridisch niet toegestaan is, blijf je je hele leven werkloos.

Ik ben benieuwd hoe EW staat in dezen. Voor hetzelfde geldt sta je te kennen als die gast die moeilijk doet (of dat terecht is, laat ik in het midden) en krijg je geen ritten meer. Daar zit je dan (thuis) met je principes.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170058430
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Anders maak jij er even totaal wat anders van. :')

Als je bij alles op je strepen gaat staan, omdat het juridisch niet toegestaan is, blijf je je hele leven werkloos.

Ik ben benieuwd hoe EW staat in dezen. Voor hetzelfde geldt sta je te kennen als die gast die moeilijk doet (of dat terecht is, laat ik in het midden) en krijg je geen ritten meer. Daar zit je dan (thuis) met je principes.
Gewoon een middenweg zoeken: kopie afgeven met gegevens afgeschermd of met de naam van het autobedrijf + de datum door de kopie heen geschreven.
pi_170058449
Ja, dat was een goede tip! ^O^
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170058462
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, dat was een goede tip! ^O^
Ik begrijp ook wel dat mensen zo iets hebben van 'geef maar af want dat is makkelijker' maar ik kan je uit ervaring vertellen dat identiteitsfraude best kut is. Mensen die 's avonds bij me langs de deur kwamen omdat ze meenden dat ze 200 euro naar me hadden overgemaakt voor dingen op Marktplaats :')
pi_170058465
De 2x dat ik zo'n zelfgemaakte kopie afgaf stonden ze me wel raar aan te kijken trouwens :')
pi_170058474
En dat terwijl een dergelijke procedure vrij normaal zou moeten zijn. Nederlanders zijn gewoon totaal niet bezig met dit soort dingen, want ze hebben geen zin in gedoe. Totdat je zelf het slachtoffer bent van identiteitsfraude.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170058499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:09 schreef DireStraits7 het volgende:
En dat terwijl een dergelijke procedure vrij normaal zou moeten zijn. Nederlanders zijn gewoon totaal niet bezig met dit soort dingen, want ze hebben geen zin in gedoe. Totdat je zelf het slachtoffer bent van identiteitsfraude.
Ja, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk mensen zijn in het afstaan van kopietjes van legitimatiebewijzen :')
pi_170066734
Contact gehad met iemand van EW en zij staan er hetzelfde in als ik.

Het blijft uiteraard eigen verantwoordelijkheid, maar het bedrijf in kwestie gaan zij aanspreken en vragen of de standaardprocedure (rijbewijs kopiëren) aangevuld kan worden door BSN door te strepen en/of groot "KOPIE" door de kopie te schrijven.

Ze gaan ook kijken of dit opgenomen kan/moet worden in de instructies. Wellicht komt er binnenkort ook iets van een mail/nieuwsbrief hieromtrent.

Ben benieuwd. :)

P.S. Ik was de eerste in 18 jaar die hier een opmerking over gemaakt had. Tekent wel weer de houding van de gemiddelde Nederlander (mezelf incluis) v.w.b. dit onderwerp.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170073059
Vanmorgen laatste tentamen geknald en vanmiddag een ritje Helmond - Nijkerk gemaakt. Een Renault Trafic die uit de lease ging (denk ik). Goh wat was die smerig van binnen :r . Overal lege pakjes peuken, asresten, brandvlekken, vieze doekjes, koffiebekers.. Hoe kun je zoiets nou met goed fatsoen inleveren.

In Nijkerk zijn ze nu van pand veranderd, je moet nu doorrijden en de laatste poort nemen. Kantoortje erbij, stuk netter dan de situatie daarvoor. Helaas was het nog een beetje een chaos en reed de beste man dus niet naar het station en werd het de benenwagen ;(

Maandag ritje Helmond - Almere, daarna weer 2,5 uur met het OV terug. Het is dat je wordt doorbetaald maar het OV is toch niet m'n favoriete bezigheid.
pi_170084786
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:55 schreef Piepel het volgende:
Vanmorgen laatste tentamen geknald en vanmiddag een ritje Helmond - Nijkerk gemaakt. Een Renault Trafic die uit de lease ging (denk ik). Goh wat was die smerig van binnen :r . Overal lege pakjes peuken, asresten, brandvlekken, vieze doekjes, koffiebekers.. Hoe kun je zoiets nou met goed fatsoen inleveren.

In Nijkerk zijn ze nu van pand veranderd, je moet nu doorrijden en de laatste poort nemen. Kantoortje erbij, stuk netter dan de situatie daarvoor. Helaas was het nog een beetje een chaos en reed de beste man dus niet naar het station en werd het de benenwagen ;(

Maandag ritje Helmond - Almere, daarna weer 2,5 uur met het OV terug. Het is dat je wordt doorbetaald maar het OV is toch niet m'n favoriete bezigheid.
Ik ben gisteren van Kerkrade naar Nijkerk gereden. Ford focus, best oke. Mij brachten ze wel gewoon naar station. Wel vertelde meneer dat ze nu een vaste pendel auto hebben.
pi_170086526
Ah oke, naja was ook al wat later op de middag, misschien dat 't mede daar aan lag. Zo erg was de wandeling nou ook weer niet na anderhalf uur in die stinkbus :')
pi_170102201
Dat soort busjes heb ik ook wel eens, wat een terror is dat altijd :r

Ik had vrijdagnacht wel echt een hele leuke rit als PC. Moest om half 3 's nachts iemand ophalen in Amsterdam, meer informatie had ik vooraf ook niet. Bleken een kerel met twee van z'n vriendinnen te zijn die net zijn 40ste verjaardag gevierd hadden. De auto lag vol met kussens, ballonnen en een treetje gin-tonic. Iedereen was goed aangeschoten, en tijdens de rit lagen de twee meiden al vrij snel achterin te slapen terwijl ik verrassend goede discussies aan het voeren was met de dronken gast naast me. Nadat ik iedereen thuis had afgezet en de auto had geparkeerd liep ik met die kerel door de stad richting het station waar ik m'n fiets had staan. Hij had nog twee blikjes gin-tonic over, dus die hebben we toen samen opengetrokken. Dan is het ook helemaal niet erg meer om 's nachts te werken, ik heb genoten :)
pi_170105270
Hallo, nieuweling hier :P
Afgelopen week heb ik gesoliciteerd bij AR. Ben heel benieuwd of ik er wat van ga horen. Heb dit werk nog nooit eerder gedaan maar lijkt me een super leuke bijbaan! :D
pi_170123765
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:12 schreef SytseH het volgende:

Iedereen was goed aangeschoten, en tijdens de rit lagen de twee meiden al vrij snel achterin te...
:9~ :9~ :9~


quote:
... slapen
}:| }:| }:|
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170129781
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:9~ :9~ :9~

[..]

}:| }:| }:|
Haha sorry man, kan het niet mooier maken dan het is ;(
pi_170147705
Prima dagje, een uur verslapen dus veel te laat bij de Mercedes dealer voor een CLA200, daarna een Ibiza met 7km op de teller en als klap op de vuurpijl een 3008 Hybrid die was ingenomen van een klant die weigerde te betalen _O-
pi_170162285
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:25 schreef Dudeweiser het volgende:
een klant die weigerde te betalen _O-
Weet je ook waarom of heb je hem niet bij de klant zelf opgehaald?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170163094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Weet je ook waarom of heb je hem niet bij de klant zelf opgehaald?
Nee dat vertelde de kerel bij de dealer. Was blijkbaar een bekende oplichter die dit eerder heeft gedaan. Wilde ook geen sleutels afgeven dus moesten ze die bijmaken
  woensdag 12 april 2017 @ 16:12:26 #270
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_170168408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Prima dagje, een uur verslapen dus veel te laat bij de Mercedes dealer voor een CLA200, daarna een Ibiza met 7km op de teller en als klap op de vuurpijl een 3008 Hybrid die was ingenomen van een klant die weigerde te betalen _O-
Operation Repo dus? :')

Laatst had ik nog een ritje met een Passat Sedan van Arnhem naar Breukelen en een huur-Polo terug naar Rosmalen. Kom daar aan bij de klant, begint hij me allemaal vragen te stellen over zijn huurovereenkomst. Dacht dat ik hem gerust had gesteld door het telefoonnummer van de verhuurmaatschappij te geven, komt 'ie even later het perron van het station oprennen: "Hoe moet ik nu tanken dan?" "Ja, het tankdopje openen en die slang erin?" "Nee, goh dat weet ik ook wel, maar heb je iets van een tankpasje voor me?" "Nee, nogmaals, ik ben slechts de chauffeur, ik weet niet wat u overeen gekomen bent met de verhuurder". Begint hij me toch te schelden en te tieren. Sommige mensen.... :')
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_170168947
Wie van jullie zit bij A in Nieuwegein in de poule voor locatiewerk? Hoe is het werk zelf en wat leggen ze bij de presentatie uit? Tevens staat in de mail dat je een volledig kostuum aanmoet maar via de telefoon zeiden ze dat een pantalon, blouse en nette schoenen genoeg is, wat heb jij aan?
pi_170170073
Hoe zit het bij Autoreset in de zomervakantie? De studentenreisproducten zijn dan beperkt geldig dus ritten kosten een stuk meer geld, gaat het werk gewoon door alsof er niks aan de hand is? Of komen er toch een stuk minder ritten binnen wegens deze reden.
pi_170171510
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:12 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Operation Repo dus? :')

Laatst had ik nog een ritje met een Passat Sedan van Arnhem naar Breukelen en een huur-Polo terug naar Rosmalen. Kom daar aan bij de klant, begint hij me allemaal vragen te stellen over zijn huurovereenkomst. Dacht dat ik hem gerust had gesteld door het telefoonnummer van de verhuurmaatschappij te geven, komt 'ie even later het perron van het station oprennen: "Hoe moet ik nu tanken dan?" "Ja, het tankdopje openen en die slang erin?" "Nee, goh dat weet ik ook wel, maar heb je iets van een tankpasje voor me?" "Nee, nogmaals, ik ben slechts de chauffeur, ik weet niet wat u overeen gekomen bent met de verhuurder". Begint hij me toch te schelden en te tieren. Sommige mensen.... :')
Ik denk het, de getatoeëerde spierbonk verzorgt de afleiding en de andere gast rijdt onder tussen een leuke Peugeot op een aanhanger _O-

En dat zijn de leukste klanten he, die hebben soms echt geen idee hoe het werkt geloof ik :P
pi_170177979
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:25 schreef xFurion het volgende:
Hoe zit het bij Autoreset in de zomervakantie? De studentenreisproducten zijn dan beperkt geldig dus ritten kosten een stuk meer geld, gaat het werk gewoon door alsof er niks aan de hand is? Of komen er toch een stuk minder ritten binnen wegens deze reden.
De ritten in de zomer gaan gewoon door. De kosten die je maakt met het ov worden volledig vergoed dan. Als je je ov koppelt aan mijnov.nl vind je daar een overzicht van de kosten die je maakt. Die dien je dan in bij EW of AR.

Verder nemen de ritten volgens mij niet per definitie heel veel af (wel minder dan andere tijden van het jaar). Het is alleen wel zo dat er veel chauffeurs net als veel anderen vakantie hebben en dus kunnen werken. Dus je zal het minder druk hebben dan normaal verwacht ik.
  woensdag 12 april 2017 @ 21:45:55 #275
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_170179042
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:25 schreef xFurion het volgende:
Hoe zit het bij Autoreset in de zomervakantie? De studentenreisproducten zijn dan beperkt geldig dus ritten kosten een stuk meer geld, gaat het werk gewoon door alsof er niks aan de hand is? Of komen er toch een stuk minder ritten binnen wegens deze reden.
Het is meer dat iedereen dan wil werken
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_170190340
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:35 schreef Quattroporte47 het volgende:
Wie van jullie zit bij A in Nieuwegein in de poule voor locatiewerk? Hoe is het werk zelf en wat leggen ze bij de presentatie uit? Tevens staat in de mail dat je een volledig kostuum aanmoet maar via de telefoon zeiden ze dat een pantalon, blouse en nette schoenen genoeg is, wat heb jij aan?
Dan zijn ze een stuk soepeler geworden. Zelf nooit gedaan, mede ook vanwege de 'pakeis' (die ik niet heb).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 13 april 2017 @ 17:46:02 #277
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_170194147
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan zijn ze een stuk soepeler geworden. Zelf nooit gedaan, mede ook vanwege de 'pakeis' (die ik niet heb).
Die gasten van Athlon die ik tegenkwam (meestal Nijmegen of Almere) liepen allemaal keurig in pak anders.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_170195479
Maar hoe lang is dat geleden voor jou? ;)

Zoals ik al zei, mijn ervaring is ook dat men in pak moet, maar hij (Quattroporte47) beweert anders.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170208667
Maakt iemand hier wel eens gebruik van de HSL Amsterdam-Rotterdam-Breda? Tussen Schiphol en Rotterdam Centraal geldt een toeslag. Mag je deze toeslag declareren bij EW?
pi_170209002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:54 schreef FH_2 het volgende:
Maakt iemand hier wel eens gebruik van de HSL Amsterdam-Rotterdam-Breda? Tussen Schiphol en Rotterdam Centraal geldt een toeslag. Mag je deze toeslag declareren bij EW?
je kan het proberen maar ik denk dat ze je uitlachen als je dat probeert. Bovendien doet de gewone IC er langer over dus dat is allemaal geld wat je weggooit :P
pi_170209343
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:24 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

je kan het proberen maar ik denk dat ze je uitlachen als je dat probeert. Bovendien doet de gewone IC er langer over dus dat is allemaal geld wat je weggooit :P
Haha ja gezien verhouding tijd/toeslag/loon zal het voor EW niet veel uitmaken. Maar inderdaad, makkelijkste is gewoon de IC. Ga ik vandaag maar doen dan.
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:38:12 #282
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_170210230
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar hoe lang is dat geleden voor jou? ;)

Zoals ik al zei, mijn ervaring is ook dat men in pak moet, maar hij (Quattroporte47) beweert anders.
Een mooi jaar. Nu trouwens wel echt issues hier. Er is een nieuwe geheimhoudingsverklaring die ik weiger te ondertekenen. Iets met een direct opeisbare boete van 50.000
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_170219676
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:38 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Een mooi jaar. Nu trouwens wel echt issues hier. Er is een nieuwe geheimhoudingsverklaring die ik weiger te ondertekenen. Iets met een direct opeisbare boete van 50.000
wtf, geheimhoudingsverklaring? _O- wat is dat nou weer voor ongein?
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:15:29 #284
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_170220481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:54 schreef FH_2 het volgende:
Maakt iemand hier wel eens gebruik van de HSL Amsterdam-Rotterdam-Breda? Tussen Schiphol en Rotterdam Centraal geldt een toeslag. Mag je deze toeslag declareren bij EW?
Toen ik nog hiker was en dat ding nog Fyra heette (kortom, dik 3 jaar geleden :P) mocht je die toeslag declareren ja. Toen gaven ze als argument daarvoor dat het sneller is, dus ik neem aan dat ze niet veranderd zijn :D
pi_170225981
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI

Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk. :P

Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170227295
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI

Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk. :P

Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Het is dat ik te lui ben om dit allemaal uit te zoeken, maar aan de 400 zit ik nog lang niet durf ik wel te stellen na 2,5 jaar :P
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:07:14 #287
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_170227744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI

Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk. :P

Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Zie je maar weer dat je nooit in Zeeland of Friesland komt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:44 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

wtf, geheimhoudingsverklaring? _O- wat is dat nou weer voor ongein?
Richtlijnen social media gebruik, alles erop en eraan. In het kort willen ze de info beschermen over hoe we onze logistiek doen, tot op aantal ritten per dag of dozen per rit. Staan natuurlijk ook gewoon logische dingen in, maar in datzelfde lijstje toch wat basale info die iedereen kan bemachtigen die niks te doen heeft. Vervolgens moet je dan akkoord gaan met een "direct opeisbare boete" van 50.000 euro (echt geen grap) en daarna leggen ze nog eens uit dat je echt niet met een klant of leverancier mag praten op social media. En gebeurt dat wel en het loopt uit de hand direct je leidinggevende erbij halen want je moet echt duidelijk maken dat je op persoonlijke titel spreekt.!111!!!

Doei.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_170229262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:07 schreef Amoeba het volgende:

Richtlijnen social media gebruik, alles erop en eraan. In het kort willen ze de info beschermen over hoe we onze logistiek doen, tot op aantal ritten per dag of dozen per rit. Staan natuurlijk ook gewoon logische dingen in, maar in datzelfde lijstje toch wat basale info die iedereen kan bemachtigen die niks te doen heeft. Vervolgens moet je dan akkoord gaan met een "direct opeisbare boete" van 50.000 euro (echt geen grap) en daarna leggen ze nog eens uit dat je echt niet met een klant of leverancier mag praten op social media. En gebeurt dat wel en het loopt uit de hand direct je leidinggevende erbij halen want je moet echt duidelijk maken dat je op persoonlijke titel spreekt.!111!!!

Doei.
Het is toch vrij basic werk wat ze doen, het is niet alsof ze geheime lanceerinstallaties aan het bouwen zijn ofzo :') Lekker overdreven allemaal
pi_170229910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.google.com/ma(...)dFmscUIG1kw0bTkjdzLI

Als mijn administratie klopt (en dat zal het ongetwijfeld niet doen) heb ik deze maand de 400e unieke plek bezocht in mijn EW-loopbaan. Je hebt er niets aan, maar vond het wel leuk. :P

Ben benieuwd of ik de 500 ga halen.
Tof :P wilde ook ooit zoiets maken. Maar ben in mijn 2,5 jaar bij AR niet aan zoveel adressen gekomen denk ik :D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_170229935
Een vriend van me mocht op sollicitatiegesprek komen bij HF alleen toen hij meer informatie over de werkomstandigheden kreeg te horen heeft hij het toch maar afgezegd... Geen reiskostenvergoeding, zelfs niet in het weekend; dozen moet je in je eigen tijd in de auto laden(? Weet niet of dit wel klopte want lijkt me uiterst illegaal); je krijgt een vast aantal uren betaald voor een rit, zit je er overheen door een vertraging onderweg ben je in je eigen onbetaalde tijd aan het rijden :p

Toen we dat vergeleken met het soortgelijke werk dat ik nu doe (wel reiskostenvergoeding ondanks Student-OV, gewoon fatsoenlijk tot het einde betaald, je krijgt avondeten, etc) kwamen we toch wel tot de conclusie dat HF (alhoewel het via ASA ging) best teleurstellend was. Weet niet hoe jij het ervaart Amoeba?
  zaterdag 15 april 2017 @ 10:26:36 #291
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_170233151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:26 schreef Quattroporte47 het volgende:
Een vriend van me mocht op sollicitatiegesprek komen bij HF alleen toen hij meer informatie over de werkomstandigheden kreeg te horen heeft hij het toch maar afgezegd... Geen reiskostenvergoeding, zelfs niet in het weekend; dozen moet je in je eigen tijd in de auto laden(? Weet niet of dit wel klopte want lijkt me uiterst illegaal); je krijgt een vast aantal uren betaald voor een rit, zit je er overheen door een vertraging onderweg ben je in je eigen onbetaalde tijd aan het rijden :p

Toen we dat vergeleken met het soortgelijke werk dat ik nu doe (wel reiskostenvergoeding ondanks Student-OV, gewoon fatsoenlijk tot het einde betaald, je krijgt avondeten, etc) kwamen we toch wel tot de conclusie dat HF (alhoewel het via ASA ging) best teleurstellend was. Weet niet hoe jij het ervaart Amoeba?
Dat was eerst zo. Laadtijd was onvergoed, maar je kreeg, als je snel was, structureel een uur extra uitbetaald aangezien je een uur op schema voor mocht lopen. Ik kon dat wel wegstrepen tegen laadtijd+reiskosten maar misschien niet iedereen. Dat is nu een half uur maar laadtijd wordt wel vergoed. Overwerk wordt wel altijd uitbetaald en je kan soms wel verplicht worden om achteraf terug te rijden naar een klant die niet thuis was.

Toeslag is er nooit omdat de werkdagen uitsluitend zaterdag-dinsdag zijn, muv feestdagen, als ze niet voldoende mensen kunnen vinden is er 50% toeslag. Maaltijd is gewoon kut. Je kunt die bus niet alleen laten ivm de koeling dus meestal gewoon brood.

Die nieuwe verklaring vind ik zo achterlijk dat ik overweeg m'n poot stijf te houden. Wat wel zo is, minder dan bij AR, je bent wel echt een nummertje bij HF. Regelmatig dat een teamleider gewoon moet vragen naar mijn naam terwijl ik er al ruim een jaar werk en gewoon als een van de langste zit. Roulatie is ook groot, veel mensen worden buitengeknikkerd wegens intolerant gedrag naar klanten of te veel fouten (schades/leverfouten) of vertrekken uit zichzelf omdat ze ergens anders zijn aangenomen.

Daarom behoud je dus 0 inspraak en kunnen ze veranderingen doorrammen zonder dat je jezelf kunt verenigen, maargoed dat moet voor alle Autoresetters niet onbekend klinken na die wijziging in 2015 meen ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Amoeba op 15-04-2017 12:04:00 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_170235897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:07 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Zie je maar weer dat je nooit in Zeeland of Friesland komt.
Gelukkig nog nooit in het beruchte Wiuwert hoeven te zijn. *klopt af*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170257995
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat was eerst zo. Laadtijd was onvergoed, maar je kreeg, als je snel was, structureel een uur extra uitbetaald aangezien je een uur op schema voor mocht lopen. Ik kon dat wel wegstrepen tegen laadtijd+reiskosten maar misschien niet iedereen. Dat is nu een half uur maar laadtijd wordt wel vergoed. Overwerk wordt wel altijd uitbetaald en je kan soms wel verplicht worden om achteraf terug te rijden naar een klant die niet thuis was.

Toeslag is er nooit omdat de werkdagen uitsluitend zaterdag-dinsdag zijn, muv feestdagen, als ze niet voldoende mensen kunnen vinden is er 50% toeslag. Maaltijd is gewoon kut. Je kunt die bus niet alleen laten ivm de koeling dus meestal gewoon brood.

Die nieuwe verklaring vind ik zo achterlijk dat ik overweeg m'n poot stijf te houden. Wat wel zo is, minder dan bij AR, je bent wel echt een nummertje bij HF. Regelmatig dat een teamleider gewoon moet vragen naar mijn naam terwijl ik er al ruim een jaar werk en gewoon als een van de langste zit. Roulatie is ook groot, veel mensen worden buitengeknikkerd wegens intolerant gedrag naar klanten of te veel fouten (schades/leverfouten) of vertrekken uit zichzelf omdat ze ergens anders zijn aangenomen.

Daarom behoud je dus 0 inspraak en kunnen ze veranderingen doorrammen zonder dat je jezelf kunt verenigen, maargoed dat moet voor alle Autoresetters niet onbekend klinken na die wijziging in 2015 meen ik.
Welke wijziging bedoel je?
  zondag 16 april 2017 @ 17:33:32 #294
368728 Nickskuh
La France
pi_170263422
Dinsdag 1 rit van 5 km :')
pi_170266894
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 14:18 schreef Bellumus het volgende:

[..]

Welke wijziging bedoel je?
Per opdrachtgever een verschillend uurloon en geen reserveringen meer over reisuren }:|
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_170284224
Morgen na 2 jaar weer werken voor AR: direct 310km rijden. Ik heb de app gedownload en ziet er vrij simpel uit. Zal de tijden voor de zekerheid nog op papier even bijhouden. Moet ik voor de app mijn locatie continu aan laten staan? Ik zet dat liever uit eerlijk gezegd. En is het bij AR nog steeds toegestaan om aan het einde van je rit te bellen voor een evt. vervolgrit richting huis?
pi_170285429
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:19 schreef stripe het volgende:
Morgen na 2 jaar weer werken voor AR: direct 310km rijden. Ik heb de app gedownload en ziet er vrij simpel uit. Zal de tijden voor de zekerheid nog op papier even bijhouden. Moet ik voor de app mijn locatie continu aan laten staan? Ik zet dat liever uit eerlijk gezegd. En is het bij AR nog steeds toegestaan om aan het einde van je rit te bellen voor een evt. vervolgrit richting huis?
Tijden hou ik sowieso handmatig bij, bij mij klopte het tot op heden nog nooit. Locatie moet altijd aan ja, een autolader meenemen is aan te raden, zeker voor zo'n lange rit.
pi_170286922
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:33 schreef Nickskuh het volgende:
Dinsdag 1 rit van 5 km :')
En 7 uur OV? _O-
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170287464
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:29 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Tijden hou ik sowieso handmatig bij, bij mij klopte het tot op heden nog nooit. Locatie moet altijd aan ja, een autolader meenemen is aan te raden, zeker voor zo'n lange rit.
Er is dus geen mogelijkheid de app te gebruiken zonder locatie? Ik kijk wel hoe hard het gaat met m'n batterij, maar als ik in de trein zit en hij dreigt leeg te raken gaat ie gewoon uit.
Tijden zijn gewoon via de website in te voeren toch?
pi_170287828
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:04 schreef stripe het volgende:

[..]

Er is dus geen mogelijkheid de app te gebruiken zonder locatie? Ik kijk wel hoe hard het gaat met m'n batterij, maar als ik in de trein zit en hij dreigt leeg te raken gaat ie gewoon uit.
Tijden zijn gewoon via de website in te voeren toch?
Nee, de automatische tijdenregistratie gaat met een GPS meting, als je binnen een straal van 200m bent gaat de app er vanuit dat je er bent, wat dus nooit klopt. Tijden invullen moet je de dag erna doen ja, op de ouderwetse manier.
pi_170288592
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En 7 uur OV? _O-
Nope wel dichtbij gelukkig, morgenochtend maar even bellen of er meer valt te doen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')