abonnement Unibet Coolblue
pi_166254866


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip
• KetchupFTW

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_166254871
In het ‘Renpaardenarrest’ beslist de Hoge Raad dat de door een vennootschap gedane uitgaven slechts dan een zakelijk karakter ontbreekt – en dus niet ten laste van de winst kunnen worden gebracht – indien en voor zover zij zijn gedaan ter bevrediging van de persoonlijke behoeften van de aandeelhouder(s). Kortom, voor een bv zijn kosten enkel niet aftrekbaar als onttrekking, ind ien deze vallen onder art. 10 Wet VPB (vermomde winstuitdelingen), en van een tussencategorie lijkt geen sprake.
pi_166254940
Volg je Belastingrecht 2?
pi_166254957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:20 schreef Ties02 het volgende:
Volg je Belastingrecht 2?
Nee, maar ik heb de collegeaantekeningen en het uittreksel van onze mooie studievereniging al gedownload voor in september.
pi_166255013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb de collegeaantekeningen en het uittreksel van onze mooie studievereniging al gedownload voor in september.
:')

Is dat wat?

Zou gewoon zelf die colleges gaan samenvatten, leer je meer van. Die Boer ofzo legt het wel goed uit. Vpb was leuk.
pi_166255019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:')

Is dat wat?

Zou gewoon zelf die colleges gaan samenvatten, leer je meer van. Die Boer ofzo legt het wel goed uit. Vpb was leuk.
Geen idee, ga ik toch niet in kijken nu?

Ik ga wel naar de colleges hoor. Dat van RGR vorig jaar heeft mij ook enorm veel geholpen.

De Boer is fantastisch _O_ Heb hem al 3x gehad _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 01:29:56 ]
pi_166256635
Hehe, eindelijk weer eens een fiscaal arrest in de TT

_O_
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:43:34 #8
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166258300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb de collegeaantekeningen en het uittreksel van onze mooie studievereniging al gedownload voor in september.
Eigenlijk ben je een flinke baas. En dat meen ik
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:44:45 #9
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166258321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:29 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen idee, ga ik toch niet in kijken nu?

Ik ga wel naar de colleges hoor. Dat van RGR vorig jaar heeft mij ook enorm veel geholpen.

De Boer is fantastisch _O_ Heb hem al 3x gehad _O-
Dat eeuwige enthousiasme van je. Niet pretentieuze gedrag (zelfs zeggen dat je weinig baankansen hebt), gewoon al huisje verhuren op jouw leeftijd. Wat een held wat een baas
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166258500
JV, mag het wat minder persoonlijk?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:06:29 #11
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166258757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:53 schreef Lyrebird het volgende:
JV, mag het wat minder persoonlijk?
Wat een groenlinksige opnerking. Maar is goed, complimenteren moeten we verbieden.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166258935
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:13 schreef Etsu het volgende:
In het ‘Renpaardenarrest’ beslist de Hoge Raad dat de door een vennootschap gedane uitgaven slechts dan een zakelijk karakter ontbreekt – en dus niet ten laste van de winst kunnen worden gebracht – indien en voor zover zij zijn gedaan ter bevrediging van de persoonlijke behoeften van de aandeelhouder(s).
Hoe ik mij dit arrest herinner is dat er weldeglijk een zakelijk aspect is (i.e. sponsoring). Echter wanneer er sprake is van een dusdanige wanverhouding tussen het nut van de investering en de kosten van deze ("geen weldenkend ondernemer zou deze investering doen"), dan is enkel dát deel wat de weldenkende ondernemer bereid zou zijn te betalen aftrekbaar.

Jij hebt het over persoonlijke behoeften (waar dus helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect), dat is het geval bij o.a. het botenbouwer- & psycholoogarrest.
The road to success is always under construction.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:40:30 #13
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_166259427
Dat is het Cessna-arrest. ;)

Het renpaarden-arrest is borduurt daar op voort, met een verfijning voor wat betreft de persoonlijke behoeften:

quote:
Het Hof heeft het niet-zakelijke deel van de kosten kennelijk bepaald door vergelijking met hetgeen een vennootschap waarvan het beleid niet mede wordt ingegeven door de persoonlijke behoeften van de aandeelhouder, zou hebben besteed om de beoogde vergroting van de naamsbekendheid te realiseren. Ook dit geeft geen blijk van een onjuiste rechtsopvatting.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_166259753
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:15 schreef Census het volgende:

[..]

Hoe ik mij dit arrest herinner is dat er weldeglijk een zakelijk aspect is (i.e. sponsoring). Echter wanneer er sprake is van een dusdanige wanverhouding tussen het nut van de investering en de kosten van deze ("geen weldenkend ondernemer zou deze investering doen"), dan is enkel dát deel wat de weldenkende ondernemer bereid zou zijn te betalen aftrekbaar.

Jij hebt het over persoonlijke behoeften (waar dus helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect), dat is het geval bij o.a. het botenbouwer- & psycholoogarrest.
Wanverhouding is Cessna idd.
Wat Etsu zegt klopt gewoon.
pi_166259871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wanverhouding is Cessna idd.
Wat Etsu zegt klopt gewoon.
Bij ons (Fisc. eco) werden Cessna en renpaarden als het ware als synoniemen afgespiegeld, maar fijn om het nu dus iets preciezer te weten.
The road to success is always under construction.
pi_166259986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:15 schreef Census het volgende:

[..]

Jij hebt het over persoonlijke behoeften (waar dus helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect), dat is het geval bij o.a. het botenbouwer- & psycholoogarrest.
Psycholoog en afgebrande boot gaan over wanneer een schadevergoeding als zakelijke kosten mag worden genomen. Het is niet zo dat er helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect (in beide gevallen was de schadevergoeding tijdens werktijd "opgelopen"). Zie ook het advocaatarrest daarover.
pi_166260100
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
pi_166260116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:30 schreef Paxcon het volgende:
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
Ga maar vast naar het UWV :N
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:35:14 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_166260175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:30 schreef Paxcon het volgende:
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
Komt nooit meer goed dit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_166260824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ga maar vast naar het UWV :N
Daar ga ik sowieso na m'n studententijd heen. De UWV lifestyle van bier zuipen en kut roepen heeft veel gelijkenis met het studentenleven.
Play hard, go pro.
pi_166260837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:15 schreef Census het volgende:

[..]

Hoe ik mij dit arrest herinner is dat er weldeglijk een zakelijk aspect is (i.e. sponsoring). Echter wanneer er sprake is van een dusdanige wanverhouding tussen het nut van de investering en de kosten van deze ("geen weldenkend ondernemer zou deze investering doen"), dan is enkel dát deel wat de weldenkende ondernemer bereid zou zijn te betalen aftrekbaar.

Jij hebt het over persoonlijke behoeften (waar dus helemaal geen sprake is van een zakelijk aspect), dat is het geval bij o.a. het botenbouwer- & psycholoogarrest.
Ik heb gewoon gekopieerd uit een uittreksel :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:30 schreef Paxcon het volgende:
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
Dat dit kan in Nederland :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 13:09:41 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:12:33 #22
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166260897
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:30 schreef Paxcon het volgende:
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
Slag bij Beverwijk II... Het arrest dateert uit de Tweede Wereldoorlog?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166260920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:12 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Slag bij Beverwijk II... Het arrest dateert uit de Tweede Wereldoorlog?
Het gaat over een afgesproken vechtpartij tussen Ajax- en Feyenoordhooligans

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 13:14:02 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:14:38 #24
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166260939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:13 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het gaat over een afgesproken vechtpartij tussen Ajax- en Feyenoordhooligans

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk
Dat heb ik zojuist gegoogled ja, danku.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:14 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat heb ik zojuist gegoogled ja, danku.
Heb je al strafrecht gehad?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:22:39 #26
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166261107
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:19 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Heb je al strafrecht gehad?
Nee, volgende periode.

Bizar arrest dit trouwens, maar het volgende uit het taxibus arrest vind ik echt misselijkmakend.

quote:
Het vijfjarige dochtertje van een vrouw wordt, terwijl zij op het woonerf op haar fietsje rijdt, door een achteruitrijdende taxibus aangereden. Een van de achterwielen van de taxibus is over het hoofd van het dochtertje gereden, hierdoor raakte de schedel beschadigd en kwam de inhoud van de schedel naast het hoofdje op de weg te liggen. De vrouw bevond zich tijdens het ongeval in de woning, maar werd direct door een buurvrouw gewaarschuwd. Toen de vrouw naar buiten rende zag zij haar dochertje levenloos op de grond liggen en zag de schedelinhoud voor braaksel aan. De vrouw belde een ambulance en probeerde het hoofdje van haar dochter om te draaien, hierbij verdween de hand van de vrouw vrijwel geheel in de schedel, waarna de vrouw zich realiseerde dat het geen braaksel was dat naast haar dochter was, maar de schedelinhoud. Dit dramatische ongeval heeft er tot geleid dat de vrouw ernstig geestelijk letsel heeft opgelopen en dat zij het ongeval steeds herbeleeft.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261120
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee, volgende periode.

Bizar arrest dit trouwens, maar het volgende uit het taxibus arrest vind ik echt misselijkmakend.

[..]

Ja ik ook en we kennen het verhaal helaas ook allemaal. :r
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:24:18 #28
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166261147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja ik ook en we kennen het verhaal helaas ook allemaal. :r
Kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261216
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee, volgende periode.

Bizar arrest dit trouwens, maar het volgende uit het taxibus arrest vind ik echt misselijkmakend.

[..]

Denk dat jij niet de enige bent. :P
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:35:33 #30
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166261395
Afschuwelijk....
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166261503
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:24 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn.
Ik neem aan dat de docent je wel even van tevoren had gewaarschuwd?
pi_166261536
Zijn trouwens echt veel interessante vakken uit andere masters die je kan volgen. Jammer dat bij veel colleges/tentamens op dezelfde tijd zijn
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:42:01 #33
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166261547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de docent je wel even van tevoren had gewaarschuwd?
Nope. Was lekker op mijn gemak burgerlijk recht aan het studeren, beetje lezen over verbintenisjes, Haviltexje hier, Zuthphense waterleiding daar en toen kwam dit plots langs ;( .
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261595
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:42 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nope. Was lekker op mijn gemak burgerlijk recht aan het studeren, beetje lezen over verbintenisjes, Haviltexje hier, Zuthphense waterleiding daar en toen kwam dit plots langs ;( .
Ik hoop voor je dat je geen shockschade hebt opgelopen.
Heb mezelf pasgeleden nog shockschade bespaard. :r Bijna getuige geweest van hoe iemand voor de trein sprong. Gelukkig niks van gezien maar toch :{
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:44:50 #35
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166261626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je geen shockschade hebt opgelopen.
Heb mezelf pasgeleden nog shockschade bespaard. :r Bijna getuige geweest van hoe iemand voor de trein sprong. Gelukkig niks van gezien maar toch :{
De jurist in mij moet je er wel op wijzen dat er voor schokschade een affectieve relatie met het slachtoffer nodig is.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261670
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:44 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

De jurist in mij moet je er wel op wijzen dat er voor schokschade een affectieve relatie met het slachtoffer nodig is.
Ja dat dan weer wel, daar was in casu geen sprake van.
Helaas, weg potentiële schadevergoeding.

Hoe ging het verder met leren? Burgerlijk recht staat bekend als een lastig vak nml.
pi_166261684
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dat dan weer wel, daar was in casu geen sprake van.
Helaas, weg potentiële schadevergoeding.

Hoe ging het verder met leren? Burgerlijk recht staat bekend als een lastig vak nml.
Ook helaas dat je niet in de VS zit.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:51:14 #38
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166261792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dat dan weer wel, daar was in casu geen sprake van.
Helaas, weg potentiële schadevergoeding.

Hoe ging het verder met leren? Burgerlijk recht staat bekend als een lastig vak nml.
Wat vage dingen op het tentamen, zoals een gebrekkige installatie van een sprinkler die afging en daardoor de inboedel vernachelde. Verweerder zei echter dat er voor schadevergoeding eerst een ingebrekestelling nodig was. Ik dacht van niet, omdat de overeenkomst al voltooid was en de gebrekkige installatie niet onder tekortkoming viel, maar echt zeker ben ik daar niet van.

Verder een vraag gehad over de onrechtmatige daad, maar die had ik helemaal uit mijn hoofd geleerd inclusief Kelderluik/Jetblast en wat kleinere vragen over bezitsverschaffing etc. dus dat zit wel snor.

Op zich niet zo lastig. 95% is te vinden in je wetboek, alhoewel alle kleine dingetjes waarmee rekening mee moet worden gehouden wel lastig is zo nu en dan.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166261824
Kelderluik _O_
pi_166261876
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:51 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat vage dingen op het tentamen, zoals een gebrekkige installatie van een sprinkler die afging en daardoor de inboedel vernachelde. Verweerder zei echter dat er voor schadevergoeding eerst een ingebrekestelling nodig was. Ik dacht van niet, omdat de overeenkomst al voltooid was en de gebrekkige installatie niet onder tekortkoming viel, maar echt zeker ben ik daar niet van.

Verder een vraag gehad over de onrechtmatige daad, maar die had ik helemaal uit mijn hoofd geleerd inclusief Kelderluik/Jetblast en wat kleinere vragen over bezitsverschaffing etc. dus dat zit wel snor.

Op zich niet zo lastig. 95% is te vinden in je wetboek, alhoewel alle kleine dingetjes waarmee rekening mee moet worden gehouden wel lastig is zo nu en dan.
Uit mijn hoofd is wel/geen igs afhankelijk van de vraag of nakoming nog mogelijk is. Dus of de installatie nog kon worden gefixt.

Maar we zullen zien of het gelukt is. Geloof dat gemiddeld 50% hem haalt.
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ook helaas dat je niet in de VS zit.
Ja jammer, anders had ik wel even een miljoen kunnen cashen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:52 schreef Etsu het volgende:
Kelderluik _O_
Sowieso. Ben nog eens op de plek gewest waar het gebeurd moest zijn. Helaas nu 1 of ander schreeuwerig piepklein toeristisch winkeltje. Dus geen kelderluik te bekennen :(
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:57:27 #41
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166261932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd is wel/geen igs afhankelijk van de vraag of nakoming nog mogelijk is. Dus of de installatie nog kon worden gefixt.

Maar we zullen zien of het gelukt is. Geloof dat gemiddeld 50% hem haalt.

[..]

Ja jammer, anders had ik wel even een miljoen kunnen cashen.

[..]

Sowieso. Ben nog eens op de plek gewest waar het gebeurd moest zijn. Helaas nu 1 of ander schreeuwerig piepklein toeristisch winkeltje. Dus geen kelderluik te bekennen :(
IGS is nodig om verzuim in werking te laten treden, maar de overeenkomst was al voltooid dus zodoende maakte ik daaruit op dat er geen sprake kon zijn van verzuim en dus ook niet van een IGS.

Edit: niet altijd nodig voor verzuim, maar niet van belang in deze casus.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:01:36 #42
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262037
Pleuris, ik had artikel 6:83 sub b en artikel 6:74 moeten noemen zie ik nu.

Achja, tussentoets is toch maar 20% :*
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:03:28 #43
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:01 schreef KetchupFTW het volgende:
Pleuris, ik had artikel 6:83 sub b en artikel 6:74 moeten noemen zie ik nu.

Achja, tussentoets is toch maar 20% :*
welke universiteit
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166262081
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:30 schreef Paxcon het volgende:
Help ik heb op het tentamen een arrest Beverwijkse rellen II genoemd terwijl hij staat voorgeschreven als Slag bij Beverwijk II

Als dit maar goed komt
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:05:03 #45
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:03 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

welke universiteit
UL
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262128
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:05 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

UL
Ik vind het maar raar dat ze van die tussentoetsen hebben.

Gewoon één tentamen dat voor 100% telt. Alles of niets.
pi_166262155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vind het maar raar dat ze van die tussentoetsen hebben.

Gewoon één tentamen dat voor 100% telt. Alles of niets.
Ja, zo ben ik het ook gewend. En dan enkel semester- of jaarvakken. Gewoon die hele zooi in een keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:07:13 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:06:56 #48
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262160
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vind het maar raar dat ze van die tussentoetsen hebben.

Gewoon één tentamen dat voor 100% telt. Alles of niets.
Jep, met tussentoetsen lijkt het ook makkelijker.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166262176
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:03 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Man man man
pi_166262178
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:06 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, zo ben ik het ook gewend. En dan enkel semestervakken. Gewoon die hele zooi in een keer.
Ik prefereer ook semesters. Dat blokkensysteem vind ik niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:07:30 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:07:47 #51
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vind het maar raar dat ze van die tussentoetsen hebben.

Gewoon één tentamen dat voor 100% telt. Alles of niets.
10-punten vak met leerstof van 12 weken ;)
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

10-punten vak met leerstof van 12 weken ;)
Op de RuG stoppen ze een 10-puntsvak in 7 weken, zonder tussentoetsen. Je punt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:08:35 ]
pi_166262214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:06 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Jep, met tussentoetsen lijkt het ook makkelijker.
Valt soms nog tegen hoor.
In mijn jaar was Inleiding Burgerlijk Recht ook 1 tentamen.
Vorig jaar een mastervak gedaan met tussentoets, vrij dramatisch gemaakt.
Tweede semester een 10 puntsvak zonder tussentoets gedaan. De reden was dat het niet uit maakte voor het aantal geslaagde studenten.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:09:12 #54
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262222
Maar ja, een 20% tussentoets is natuurlijk wel een beetje overbodig. Of ik nou een 6 of een 10 haal maakt niet zoveel uit. Ik denkt dat ze het gewoon doen zodat de leerlingen niet nog 12 weken aan leerstof moeten leren aan het einde van het semester.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:09:33 #55
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262229
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Op de RuG stoppen ze een 10-puntsvak in 7 weken, zonder tussentoetsen. Je punt?
Dat je op de RuG 7 weken leerstof hebt en hier 12 weken.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262232
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

10-punten vak met leerstof van 12 weken ;)
Het is best te doen qua stof. Als je dit zwaar vindt dan wordt Verbintenissenrecht echt huilen voor je.

Zeven boeken moet je lezen als ik me niet vergis. Of acht.
pi_166262233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef KetchupFTW het volgende:
Maar ja, een 20% tussentoets is natuurlijk wel een beetje overbodig. Of ik nou een 6 of een 10 haal maakt niet zoveel uit. Ik denkt dat ze het gewoon doen zodat de leerlingen niet nog 12 weken aan leerstof moeten leren aan het einde van het semester.
Dat is dan toch het probleem van die 'leerlingen'? Dan horen ze niet op de universiteit thuis.
pi_166262246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is best te doen qua stof. Als je dit zwaar vindt dan wordt Verbintenissenrecht echt huilen voor je.

Zeven boeken moet je lezen als ik me niet vergis. Of acht.
Zit dat in het eerste jaar?
pi_166262248
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef KetchupFTW het volgende:
Maar ja, een 20% tussentoets is natuurlijk wel een beetje overbodig. Of ik nou een 6 of een 10 haal maakt niet zoveel uit. Ik denkt dat ze het gewoon doen zodat de leerlingen niet nog 12 weken aan leerstof moeten leren aan het einde van het semester.
Dan moet je de stof beter verspreid gaan leren. Zul je later toch ook moeten doen.
pi_166262252
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat je op de RuG 7 weken leerstof hebt en hier 12 weken.
Dat kan je helemaal niet zeggen. Misschien proppen ze op de RuG wel meer lesstof in 1 week dan op de UL.
pi_166262263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Zit dat in het eerste jaar?
Nee tweede. Maar gaat door op Inleiding Burgerlijk Recht. De mensen die dat met een zesje halen op goed geluk falen nogal bij het vervolgvak.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:11:05 #62
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262264
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat is dan toch het probleem van die 'leerlingen'? Dan horen ze niet op de universiteit thuis.
Ze willen zoveel mogen propedeusestudenten doorlaten denk ik. Vandaar ook de verplichte werkgroepen het eerste jaar.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:11:23 #63
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Zit dat in het eerste jaar?
Nee, tweede jaar, maar ik krijg nu wel de basis.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262281
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:11 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ze willen zoveel mogen propedeusestudenten doorlaten denk ik. Vandaar ook de verplichte werkgroepen het eerste jaar.
Dat is om uitval te voorkomen. Maar dat zie je niet terug in de manier van tentaminering.
pi_166262296
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:11 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ze willen zoveel mogen propedeusestudenten doorlaten denk ik. Vandaar ook de verplichte werkgroepen het eerste jaar.
Was er niet iets met BSA dat de UL onlangs heeft afgeschaft? Nu is het idee van tussentoetsen ervoor in plaats gekomen?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:12:51 #66
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Was er niet iets met BSA dat de UL onlangs heeft afgeschaft? Nu is het idee van tussentoetsen ervoor in plaats gekomen?
BSA voor het tweede jaar van de bachelor ja. Heeft niets te maken met de propedeuse.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262326
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:12 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

BSA voor het tweede jaar van de bachelor ja. Heeft niets te maken met de propedeuse.
Oh, oke.
Ik ben een oude rot ondertussen, dus ik weet het allemaal niet zo goed meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:13:36 ]
pi_166262338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Was er niet iets met BSA dat de UL onlangs heeft afgeschaft? Nu is het idee van tussentoetsen ervoor in plaats gekomen?
BSA in jaar 2. Tussentoetsen bestonden al. Ook in jaar 2 en 3 en de master.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:14:21 #69
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat is dan toch het probleem van die 'leerlingen'? Dan horen ze niet op de universiteit thuis.
Maar Ets... miss niet netjes om te vragen op een forum. Maar hoe heb je in godsnaam nu al een huisje kunnen kopen om te verhuren? Erfenis of heb je echt zo godsgruwelijk veel uren bij de AH gewerkt?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:14:28 #70
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262359
Ik heb dusver gewoon de stof gelezen/opdrachten gemaakt door de weken heen en dan 2-4 dagen van tevoren echt alles gaan leren met behulp van samenvattingen (dus niet het boek). Dat moet anders dus? :D
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb dusver gewoon de stof gelezen/opdrachten gemaakt door de weken heen en dan 2-4 dagen van tevoren echt alles gaan leren met behulp van samenvattingen (dus niet het boek). Dat moet anders dus? :D
2-4 dagen van tevoren beginnen met een vak als dit gaat je niet helpen nee.
pi_166262380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Maar Ets... miss niet netjes om te vragen op een forum. Maar hoe heb je in godsnaam nu al een huisje kunnen kopen om te verhuren? Erfenis of heb je echt zo godsgruwelijk veel uren bij de AH gewerkt?
Niet jouw zaken.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:15:57 #73
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

2-4 dagen van tevoren beginnen met een vak als dit gaat je niet helpen nee.
Jij zei laatst in mijn topic dat je zelf 4 dagen vantevoren begint?
en dat 10 dagen vantevoren lang is.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166262388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb dusver gewoon de stof gelezen/opdrachten gemaakt door de weken heen en dan 2-4 dagen van tevoren echt alles gaan leren met behulp van samenvattingen (dus niet het boek). Dat moet anders dus? :D
In het tweede/derde jaar moet het wel anders, ja.
En in de master al helemaal. _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:16:14 ]
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:16:36 #75
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

2-4 dagen van tevoren beginnen met een vak als dit gaat je niet helpen nee.
Niet echt beginnen natuurlijk, aangezien ik wel de opdrachten heb gemaakt/de literatuur heb gelezen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262413
Dus die Ash is nu gestopt?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:17:28 #77
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262422
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:17 schreef Etsu het volgende:
Dus die Ash is nu gestopt?
Jep, vond het niet leuk.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166262433
Komisch.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:18:21 #79
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262444
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:17 schreef Etsu het volgende:
Komisch.
Hoezo? 50 % lijkt te stoppen met de studie in het eerste jaar.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:18:37 #80
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262450
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niet jouw zaken.
''Zaken zijn de voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten.''
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262455
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee tweede. Maar gaat door op Inleiding Burgerlijk Recht. De mensen die dat met een zesje halen op goed geluk falen nogal bij het vervolgvak.
Ah oke

Maar 7 of 8 boeken lijkt me persoonlijk tamelijk veel. Tenzij het om beperkte passages gaat.
pi_166262468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:18 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Hoezo? 50 % lijkt te stoppen met de studie in het eerste jaar.
Ash heeft maandenlang dit topic geterroriseerd met vragen en na 3 weken stopt hij.

Dat vind ik komisch. _O-
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:19:37 #83
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262472
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:17 schreef Etsu het volgende:
Dus die Ash is nu gestopt?
Lol. Die gaf de eerste dag trouwens al aan in het POL-café dat hij het kut vond. Allemaal boze reacties van mensen daar die hem hadden gewaarschuwd _O-
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:19:49 #84
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ash heeft maandenlang dit topic geterroriseerd met vragen en na 3 weken stopt hij.

Dat vind ik komisch. _O-
Dat heb ik niet meegekregen dan.
In dat geval: Wtf
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166262478
Wel een beetje een schoolse aanpak, met die tussentoetsen.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:20:09 #86
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262483
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:18 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Hoezo? 50 % lijkt te stoppen met de studie in het eerste jaar.
UvA is ook gewoon kut (als het op rechtsgeleerdheid aankomt) :*
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262484
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:18 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

''Zaken zijn de voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten.''
Heel goed. En waar staat dat in de wet?
pi_166262490
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:19 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Lol. Die gaf de eerste dag trouwens al aan in het POL-café dat hij het kut vond. Allemaal boze reacties van mensen daar die hem hadden gewaarschuwd _O-
Lol. Had niks anders verwacht. Die zit hier over vijf jaar nog te janken dat ie het niet weet.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:20:32 #89
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166262495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:19 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Lol. Die gaf de eerste dag trouwens al aan in het POL-café dat hij het kut vond. Allemaal boze reacties van mensen daar die hem hadden gewaarschuwd _O-
Nog mooier; Hij had kritiek op de manier van doceren van een of andere hoogleraar haha.
En dan ook echt iets als; ja de opbouw van de studie is volstrekt onlogisch
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166262496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb dusver gewoon de stof gelezen/opdrachten gemaakt door de weken heen en dan 2-4 dagen van tevoren echt alles gaan leren met behulp van samenvattingen (dus niet het boek). Dat moet anders dus? :D
Dat deed ik in het eerste jaar ook. In het tweede jaar ging ik vervolgens toen op m'n bek omdat het niet meer lukte.

Maar je moet gewoon vinden wat je eigen manier is om te leren. De een heeft er heel veel baat bij om alle colleges mee te typen en dat te leren, de ander leest het boek en kan het tentamen halen. Iedereen is anders.

Je moet wel opletten met leren met samenvattingen dat je nogal geneigd bent om dingen over te slaan omdat je ze herkent, maar dan leer je het eigenlijk niet. :)
pi_166262501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

UvA is ook gewoon kut (als het op rechtsgeleerdheid aankomt) :*
Eens.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:20:46 #92
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262503
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

Heel goed. En waar staat dat in de wet?
3:2 BW.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262508
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

3:2 BW.
Hierbij krijg je een sticker van mij.
pi_166262514
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:18 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Hoezo? 50 % lijkt te stoppen met de studie in het eerste jaar.
Bij mij was het zo'n 30%.

Allemaal mensen die even hebben gezien wat een topadvocaat verdient en dat salaris wel aantrekkelijk vinden, maar het vakgebied uiteindelijk geen ene reet aan vinden.
pi_166262515
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

UvA is ook gewoon kut (als het op rechtsgeleerdheid aankomt) :*
Niet.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:21:26 #96
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262520
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Wel een beetje een schoolse aanpak, met die tussentoetsen.
Echte werk begint ook pas na de propedeuse, denk ik.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262525
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Wel een beetje een schoolse aanpak, met die tussentoetsen.
Waar studeer jij eigenlijk? En wat precies? :D
pi_166262546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat deed ik in het eerste jaar ook. In het tweede jaar ging ik vervolgens toen op m'n bek omdat het niet meer lukte.

Maar je moet gewoon vinden wat je eigen manier is om te leren. De een heeft er heel veel baat bij om alle colleges mee te typen en dat te leren, de ander leest het boek en kan het tentamen halen. Iedereen is anders.

Je moet wel opletten met leren met samenvattingen dat je nogal geneigd bent om dingen over te slaan omdat je ze herkent, maar dan leer je het eigenlijk niet. :)
Dat valt me ook altijd op als ik oude tentamens bekijk na het leren van m'n samenvatting. Dan zie ik dingen die gewoon in m'n samenvatting staan maar waar ik bij het leren nonchalant overheen ben gestapt.
pi_166262552
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:21 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Bij mij was het zo'n 30%.

Allemaal mensen die even hebben gezien wat een topadvocaat verdient en dat salaris wel aantrekkelijk vinden, maar het vakgebied uiteindelijk geen ene reet aan vinden.
Hier stopt ook 1/3de van de nieuwe generatie na een paar weken. Ofja, komen niet meer op de colleges opdagen.

Tja.
pi_166262556
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waar studeer jij eigenlijk? En wat precies? :D
Nijmegen. Laatste puntjes bij elkaar sprokkelen voor de bachelor RGL. Dan een leuke master erachteraan. Beetje kijken wat de mogelijkheden zijn.
pi_166262575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:22 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat valt me ook altijd op als ik oude tentamens bekijk na het leren van m'n samenvatting. Dan zie ik dingen die gewoon in m'n samenvatting staan maar waar ik bij het leren nonchalant overheen ben gestapt.
Voor mij is de enige manier daaromheen om alles zelf op te schrijven. Ik klad voor een tentamen tientallen pagina's aan samenvattingen neer met pen die ik dan nooit meer lees, maar door het te schrijven onthoud ik het goed. Als ik het alleen lees blijft er veel te weinig plakken.
pi_166262582
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nijmegen. Laatste puntjes bij elkaar sprokkelen voor de bachelor RGL. Dan een leuke master erachteraan. Beetje kijken wat de mogelijkheden zijn.
Oke. :{ :{ :{
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:24:46 #103
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262595
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat deed ik in het eerste jaar ook. In het tweede jaar ging ik vervolgens toen op m'n bek omdat het niet meer lukte.

Maar je moet gewoon vinden wat je eigen manier is om te leren. De een heeft er heel veel baat bij om alle colleges mee te typen en dat te leren, de ander leest het boek en kan het tentamen halen. Iedereen is anders.

Je moet wel opletten met leren met samenvattingen dat je nogal geneigd bent om dingen over te slaan omdat je ze herkent, maar dan leer je het eigenlijk niet. :)
Lukte het niet meer omdat de stof te veel of te moeilijk werd?
Hoe pak je het nu aan?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262611
Mogen jullie verwijzingen naar jurisprudentie in de kantlijn van de wettenbundel schrijven?
pi_166262615
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:25 schreef Pokkelmans het volgende:
Mogen jullie verwijzingen naar jurisprudentie in de kantlijn van de wettenbundel schrijven?
Nee.
pi_166262618
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:24 schreef Etsu het volgende:

[..]

Oke. :{ :{ :{
Gewoon lekker twaalf jaar over doen toch.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:26:14 #107
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262624
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:21 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Bij mij was het zo'n 30%.

Allemaal mensen die even hebben gezien wat een topadvocaat verdient en dat salaris wel aantrekkelijk vinden, maar het vakgebied uiteindelijk geen ene reet aan vinden.
Op de UL ook zo'n 30%. Heb best wel veel HBO-propedeuse studenten in mijn werkgroep. Eentje daarvan zei dat ze advocaat wilde worden bij een groot kantoor, maar wist geen enkel kantoor op te noemen en zei vervolgens dat ze gewoon een goed salaris wilde en daarom bij een groot kantoor wilde.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:24 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Lukte het niet meer omdat de stof te veel of te moeilijk werd?
Hoe pak je het nu aan?
Te veel en te moeilijk.

Ik voer tijdens de vakken niet zo veel uit ( :@ ) een week voor het tentamen ga ik dan met de hand het hele boek samenvatten, alle relevante artikelen markeren in de wet, jurisprudentie lezen en arceren. Daarna oefententamens maken. Vaak lees ik - ondanks dat het niet werkt - de dag er voor nog samenvattingen van anderen door.

Ik focus me voor 90% op het begrijpen van de wet en de stof, niet op het leren wat ze willen dat je leert. Sommige mensen blokken echt op nutteloze informatie, dat probeer ik te vermijden. :P
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:26:41 #109
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262634
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nijmegen. Laatste puntjes bij elkaar sprokkelen voor de bachelor RGL. Dan een leuke master erachteraan. Beetje kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wacht. Jij studeerde toch op de UvA? :O
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262640
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:25 schreef Pokkelmans het volgende:
Mogen jullie verwijzingen naar jurisprudentie in de kantlijn van de wettenbundel schrijven?
Verschilt per vak. Meestal alleen verwijzingen naar andere artikelen maar soms wel.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:27:18 #111
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262644
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waar studeer jij eigenlijk? En wat precies? :D
Pokkelmans studeert al bijna 10 jaar bachelorkunde.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262645
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor mij is de enige manier daaromheen om alles zelf op te schrijven. Ik klad voor een tentamen tientallen pagina's aan samenvattingen neer met pen die ik dan nooit meer lees, maar door het te schrijven onthoud ik het goed. Als ik het alleen lees blijft er veel te weinig plakken.
Je leest het daarna niet meer terug? Ik vind het zelf wel fijn om een samenvatting te hebben als houvast en die dan te blijven herhalen tot je alles weet.

Verder vind ik het tegenwoordig heel chill om alles in één Worddocument te zetten, netjes per hoorcollege. En dan alle stof en jurisprudentie van dat college netjes verwerkt in het hoorcollege.

Vroeger schreef ik ze zelf maar dat wordt vaak chaotisch en gekras enzo. En dan nog los alle sheets uitgeprint enzo :') Drama.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:28:21 ]
pi_166262657
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Gewoon lekker twaalf jaar over doen toch.
Hoelang ben je al bezig?
pi_166262658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:26 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wacht. Jij studeerde toch op de UvA? :O
Nee.
pi_166262663
Die Pokkelmans is de nieuwe Erik.

15.gif

:{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:28:44 ]
pi_166262691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:27 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je leest het daarna niet meer terug? Ik vind het zelf wel fijn om een samenvatting te hebben als houvast en die dan te blijven herhalen tot je alles weet.

Verder vind ik het tegenwoordig heel chill om alles in één Worddocument te zetten, netjes per hoorcollege. En dan alle stof en jurisprudentie van dat college netjes verwerkt in het hoorcollege.

Vroeger schreef ik ze zelf maar dat wordt vaak chaotisch en gekras enzo. En dan nog los alle sheets uitgeprint enzo :') Drama.
Ik zie veel om me heen dat studenten letterlijk alles overtypen wat de hoorcollegedocent zegt. Aan het eind heb je dan een wordbestand van 60 pagina's waar tientallen uren werk in zitten maar dan heb je nog geen seconde besteed aan het daadwerkelijk leren van de tekst.

Van die laptopmutsjes zijn ook vaak verantwoordelijk voor de makkelijke vragen en open deuren. Mijn theorie is dat je zo druk moet typen dat je simpelweg niet meer nadenkt over wat je opschrijft.
pi_166262700
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:26 schreef Tchock het volgende:
Ik voer tijdens de vakken niet zo veel uit ( :@ )
_O-

Gewoon iemand vinden die het werk wel voor je doet.
pi_166262702
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:27 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoelang ben je al bezig?
Effectief "bezig", of hoe lang ik ingeschreven sta?

Ik heb me zes jaar geleden ingeschreven, maar ben ergens daartussen ruim twee jaar ziek geweest. Dus dat wordt leuk op sollicitaties.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:30:38 #119
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262706
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Te veel en te moeilijk.

Ik voer tijdens de vakken niet zo veel uit ( :@ ) een week voor het tentamen ga ik dan met de hand het hele boek samenvatten, alle relevante artikelen markeren in de wet, jurisprudentie lezen en arceren. Daarna oefententamens maken. Vaak lees ik - ondanks dat het niet werkt - de dag er voor nog samenvattingen van anderen door.

Ik focus me voor 90% op het begrijpen van de wet en de stof, niet op het leren wat ze willen dat je leert. Sommige mensen blokken echt op nutteloze informatie, dat probeer ik te vermijden. :P
Ik heb ook het gevoel dat het lezen van de stof niet ontzettend nuttig is als je het al weken van tevoren doet; het blijft niet heel erg hangen bij mij.

De samenvattingen die ik gebruik daarvoor heb ik overigens betaald, SIL verslagen voor de geïnteresseerde :*
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262714
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie veel om me heen dat studenten letterlijk alles overtypen wat de hoorcollegedocent zegt. Aan het eind heb je dan een wordbestand van 60 pagina's waar tientallen uren werk in zitten maar dan heb je nog geen seconde besteed aan het daadwerkelijk leren van de tekst.

Van die laptopmutsjes zijn ook vaak verantwoordelijk voor de makkelijke vragen en open deuren. Mijn theorie is dat je zo druk moet typen dat je simpelweg niet meer nadenkt over wat je opschrijft.
Ja, vind ik ook altijd heel opmerkelijk. Dan hoor je om je heen mensen als een gek op het toetsenbord tikken terwijl er in feite niks relevants verteld wordt.
pi_166262717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:30 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik heb ook het gevoel dat het lezen van de stof niet ontzettend nuttig is als je het al weken van tevoren doet; het blijft niet heel erg hangen bij mij.

De samenvattingen die ik gebruik daarvoor heb ik overigens betaald, SIL verslagen voor de geïnteresseerde :*
Echt geen samenvattingen kopen. Zonde van je geld en je ondermijnt je eigen leerproces.
pi_166262721
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Effectief "bezig", of hoe lang ik ingeschreven sta?

Ik heb me zes jaar geleden ingeschreven, maar ben ergens daartussen ruim twee jaar ziek geweest. Dus dat wordt leuk op sollicitaties.
Da's kut. Als je het kan onderbouwen, denk ik dat het wel goedkomt toch?
pi_166262727
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie veel om me heen dat studenten letterlijk alles overtypen wat de hoorcollegedocent zegt. Aan het eind heb je dan een wordbestand van 60 pagina's waar tientallen uren werk in zitten maar dan heb je nog geen seconde besteed aan het daadwerkelijk leren van de tekst.

Van die laptopmutsjes zijn ook vaak verantwoordelijk voor de makkelijke vragen en open deuren. Mijn theorie is dat je zo druk moet typen dat je simpelweg niet meer nadenkt over wat je opschrijft.
Ligt soms ook aan de docenten. Sommige figuren geven na elke zin even tijd "om het op te laten schrijven". Dan is het veel verleidelijker om te denken dat die zin van belang is. Goede docenten leggen een concept uit, en houden daarna een soort van pauze zodat mensen het in eigen woorden samen kunnen vatten. Die mensen die na elke zin pauze houden maken het frustrerender om goede aantekeningen te maken.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:32:47 #124
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262739
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:31 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook altijd heel opmerkelijk. Dan hoor je om je heen mensen als een gek op het toetsenbord tikken terwijl er in feite niks relevants verteld wordt.
Herkenbaar. ''Actualiteitenrubriek: Donald Trump zei grab them by the pussy'' en dan hoor je overal om je heen tiktiktiktiktiktik _O-
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Herkenbaar. ''Actualiteitenrubriek: Donald Trump zei grab them by the pussy'' en dan hoor je overal om je heen tiktiktiktiktiktik _O-
:')
pi_166262747
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Echt geen samenvattingen kopen. Zonde van je geld en je ondermijnt je eigen leerproces.
Eens wel. Heb ze zelf tot het derde jaar ofzo ook altijd gekocht en m'n cijfers waren wel prima. Maar als ik vanaf dag 1 al m'n huidige methode zou hebben gebruikt had het gewoon beter gekund (en goedkoper).

Vooral die samenvattingen van arresten zijn vaak erg slecht.
pi_166262751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:32 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ligt soms ook aan de docenten. Sommige figuren geven na elke zin even tijd "om het op te laten schrijven". Dan is het veel verleidelijker om te denken dat die zin van belang is. Goede docenten leggen een concept uit, en houden daarna een soort van pauze zodat mensen het in eigen woorden samen kunnen vatten. Die mensen die na elke zin pauze houden maken het frustrerender om goede aantekeningen te maken.
Alleen schrijft er dus echt bijna niemand meer. Ben een uitzondering in de collegezaal.

In Groningen had een hoogleraar alle laptops verboden in zijn zaal. Denk dat dat de cijfers echt ten goede komt.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:33:23 #128
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262753
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Echt geen samenvattingen kopen. Zonde van je geld en je ondermijnt je eigen leerproces.
Het heeft tot nu toe erg goed gewerkt, of bedoel je dat niet met eigen leerproces?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262758
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Da's kut. Als je het kan onderbouwen, denk ik dat het wel goedkomt toch?
Ja maar lullig als je op je sollicitatie met doktersverklaringen moet gaan wapperen :P.
pi_166262763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Herkenbaar. ''Actualiteitenrubriek: Donald Trump zei grab them by the pussy'' en dan hoor je overal om je heen tiktiktiktiktiktik _O-
Ja mensen doen dat echt :P Die schrijven gewoon elk woord mee.
pi_166262764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:
In Groningen had een hoogleraar alle laptops verboden in zijn zaal. Denk dat dat de cijfers echt ten goede komt.
Wie?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:34:24 #132
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Eens wel. Heb ze zelf tot het derde jaar ofzo ook altijd gekocht en m'n cijfers waren wel prima. Maar als ik vanaf dag 1 al m'n huidige methode zou hebben gebruikt had het gewoon beter gekund (en goedkoper).

Vooral die samenvattingen van arresten zijn vaak erg slecht.
En wat is je methode nu? :D
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262774
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:33 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Het heeft tot nu toe erg goed gewerkt, of bedoel je dat niet met eigen leerproces?
Juist door samen te vatten leer je het best en snelst een tekst begrijpen. Andermans samenvattingen leren je alleen de kernpunten maar niet de onderliggende structuren, dus je mist gewoon een hoop. Daarnaast zijn ze meestal vrij duur en (in mijn ervaring) vol met fouten.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:35:25 #134
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alleen schrijft er dus echt bijna niemand meer. Ben een uitzondering in de collegezaal.

In Groningen had een hoogleraar alle laptops verboden in zijn zaal. Denk dat dat de cijfers echt ten goede komt.
Ik houd het tempo niet bij als ik alles moet opschrijven bij het hoorcollege.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262798
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alleen schrijft er dus echt bijna niemand meer. Ben een uitzondering in de collegezaal.

In Groningen had een hoogleraar alle laptops verboden in zijn zaal. Denk dat dat de cijfers echt ten goede komt.
Nouja, je moet selectiever te werk gaan als je alles met een pen neer moet kalken. Dan word je in feite gedwongen om de boel al mentaal samen te vatten. Met een laptop kan dat ook, maar dan moet je het wel bewust doen en niet achterlijk elke scheet uit de bek van je docent over het toetsenbord laten ratelen.
pi_166262802
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:35 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik houd het tempo niet bij als ik alles moet opschrijven bij het hoorcollege.
Dan filter je de info niet goed.
pi_166262812
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:35 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nouja, je moet selectiever te werk gaan als je alles met een pen neer moet kalken. Dan word je in feite gedwongen om de boel al mentaal samen te vatten. Met een laptop kan dat ook, maar dan moet je het wel bewust doen en niet achterlijk elke scheet uit de bek van je docent over het toetsenbord laten ratelen.
Dit dus. Ik werk nu wel met laptop (want anders heb ik stapels papier en dat is kut), maar ik schrijf alleen de kern op van wat de docent zegt. Vorige jaren altijd pen en papier gebruikt.
pi_166262817
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:35 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik houd het tempo niet bij als ik alles moet opschrijven bij het hoorcollege.
Dat is juist de hele grap, je moet niet alles opschrijven.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:37:04 #139
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan filter je de info niet goed.
Dat weet ik nog net zo niet. Vooral de hoorcolleges inleiding burgerlijk recht van professor Castermans (toevallig gehad?) zijn heel erg informatie-intensief.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit dus. Ik werk nu wel met laptop (want anders heb ik stapels papier en dat is kut), maar ik schrijf alleen de kern op van wat de docent zegt.
Ik werk met de laptop omdat ik met de pen een soort van spijkerschrift heb. Op het gemiddelde tentamen gaat er net zo veel aandacht zitten in enigszins leesbaar schrijven als in het juridische aspect :P
pi_166262835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:37 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat weet ik nog net zo niet. Vooral de hoorcolleges inleiding burgerlijk recht van professor Castermans (toevallig gehad?) zijn heel erg informatie-intensief.
Ja die heb ik gehad ja. Maar je kunt ook proberen om niet de slides over te schrijven.
pi_166262837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:34 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

En wat is je methode nu? :D
Misschien vind ik structuur nog wel het allerbelangrijkst. Alles moet overzichtelijk zijn want anders wordt het een chaos.

Dus netjes de kopjes van de verschillende onderwerpen tijdens het hoorcollege hanteren. Jurisprudentie daarin verwerken, niet 'los' leren want dan verlies je de context uit het oog. Theorie lees ik na het hoorcollege en nieuwe dingen voeg in bij de hoorcollege-aantekeningen, of ik verduidelijk ze. Zo voorkom je dat je 10x hetzelfde zit te lezen op verschillende plekken.

Zo heb je uiteindelijk één document waarin alle colleges netjes zijn afgebakend en verder niks.
pi_166262844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:37 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat weet ik nog net zo niet. Vooral de hoorcolleges inleiding burgerlijk recht van professor Castermans (toevallig gehad?) zijn heel erg informatie-intensief.
Ga er maar van uit dat 80% van alles dat hij zegt in de wet terug te vinden is.
pi_166262846
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:37 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik werk met de laptop omdat ik met de pen een soort van spijkerschrift heb. Op het gemiddelde tentamen gaat er net zo veel aandacht zitten in enigszins leesbaar schrijven als in het juridische aspect :P
Ah oke. Ik schreef juist alles zodat mijn handschrift nog leesbaar zou blijven. Is goed gelukt moet ik zeggen.
pi_166262852
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:37 schreef Paxcon het volgende:
Misschien vind ik structuur nog wel het allerbelangrijkst.
Masterstudent bestuursrecht?
pi_166262864
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:38 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Masterstudent bestuursrecht?
O+
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:40:05 #148
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

O+
_O-
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:41:13 #149
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166262897
Komt er ook een moment dat het daadwerkelijk belangrijk wordt om een geheel arrest te lezen, of gaat het altijd om de kernboodschap die aan het einde wordt weergegeven?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166262951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:41 schreef KetchupFTW het volgende:
Komt er ook een moment dat het daadwerkelijk belangrijk wordt om een geheel arrest te lezen, of gaat het altijd om de kernboodschap die aan het einde wordt weergegeven?
Een paar keer in je studie moet je een arrest bespreken, dan moet je echt alle info er uit pluizen. Verder kun je vrijwel altijd af met het leren van de rechtsregel (die overigens niet altijd aan het eind staat). Het globaal kennen van de feiten van een zaak helpt wel enorm met het onthouden van de rechtsregel. Als je weet dat het Notarisarrest gaat over een notaris die zijn cliënten aanrandde en daar een boete voor kreeg weet je meteen weer dat de rechtsregel gaat over toerekening van schadevergoedingen aan de onderneming, bijvoorbeeld.
pi_166262959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:41 schreef KetchupFTW het volgende:
Komt er ook een moment dat het daadwerkelijk belangrijk wordt om een geheel arrest te lezen, of gaat het altijd om de kernboodschap die aan het einde wordt weergegeven?
Het kan wel helpen de kernboodschap beter te begrijpen. In ieder geval schrijf ik vaak ook de casus kort op, omdat ik arresten dan beter kan onthouden.
pi_166262966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het kan wel helpen de kernboodschap beter te begrijpen. In ieder geval schrijf ik vaak ook de casus kort op, omdat ik arresten dan beter kan onthouden.
Boks.
pi_166262973
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Boks.
:D Nice
pi_166262989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:41 schreef KetchupFTW het volgende:
Komt er ook een moment dat het daadwerkelijk belangrijk wordt om een geheel arrest te lezen, of gaat het altijd om de kernboodschap die aan het einde wordt weergegeven?
Ja natuurlijk, je moet toch de context weten om te kunnen zeggen of situatie X te vergelijken is met de casuïstiek van het geval waar je een stuk jurisprudentie over hebt?

Als je het in het aansprakelijkheidsrecht bijvoorbeeld hebt over een sport- en spelsituatie, kun je wel een arrest vinden waaruit blijkt dat er in een bepaald geval sprake werd geacht van een sport- en spelsituatie, maar reken maar dat de wederpartij (die de context wel kent) dan op alle factoren gaat wijzen die in jouw specifieke zaak afwijken van de situatie in de eerdere uitspraak.
pi_166263063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:41 schreef KetchupFTW het volgende:
Komt er ook een moment dat het daadwerkelijk belangrijk wordt om een geheel arrest te lezen, of gaat het altijd om de kernboodschap die aan het einde wordt weergegeven?
Als je een annotatie moet schrijven lijkt me dat vrij handig ja.

Verder is het als je een eigen samenvatting maakt altijd handig om het hele arrest te lezen, zodat je zeker weten niks mist.
pi_166263329
quote:
Stop eens met Henrys pesten
pi_166263343
Ik lees nooit arresten.

Ik ben echt vies lui.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 14:59:33 ]
pi_166265333
Assessment geace'd

Je kan het dus toch leren
pi_166267874
Wordt er trouwens veel naar je bachelorcijfers gekeken? Nu ik me helemaal wil toeleggen op strafrecht baal ik er wel van dat ik SR2 en 3 maar een 6 heb (Was toen wel een erg laag slagingspercentage maargoed)
pi_166267938
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:03 schreef Henrys het volgende:
Wordt er trouwens veel naar je bachelorcijfers gekeken? Nu ik me helemaal wil toeleggen op strafrecht baal ik er wel van dat ik SR2 en 3 maar een 6 heb (Was toen wel een erg laag slagingspercentage maargoed)
Boeiend. Misschien voor toegang tot een master of een werkstudentschap tijdens je master. Maar je mastercijfers zijn relevanter, als ze dat al zijn.
pi_166268006
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Boeiend. Misschien voor toegang tot een master of een werkstudentschap tijdens je master. Maar je mastercijfers zijn relevanter, als ze dat al zijn.
als ze dat al zijn? dacht juist met de krapte op de juridische arbeidsmarkt dat cijfers het critierium zijn voor de 1e selectie
pi_166268037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

als ze dat al zijn? dacht juist met de krapte op de juridische arbeidsmarkt dat cijfers het critierium zijn voor de 1e selectie
Bij mij is alleen naar een gemiddelde gevraagd, soms, maar een cijferlijst heb ik nog nooit hoeven laten zien. Ben 1x afgewezen op cijfers, maar dat was een of ander advocatenkantoor dat veel te veel keuze heeft en waar ik toch niet wil werken.
pi_166268873
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:38 schreef Ties02 het volgende:
Assessment geace'd

Je kan het dus toch leren
Mag ik vragen hoe je hiervoor geoefend hebt? Ik moet binnenkort ook weer en ik heb het vorige keer een beetje onderschat.
pi_166273411
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:41 schreef KetchupFTW het volgende:
Komt er ook een moment dat het daadwerkelijk belangrijk wordt om een geheel arrest te lezen, of gaat het altijd om de kernboodschap die aan het einde wordt weergegeven?
Ik doe het wel soms, maar nu heb ik bijv. case law van een pagina of 50 in het Engels. Dan haak je wel snel af. :')
Sowieso is dit vak - zoals verwacht - echt een ramp.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2016 22:33:19 ]
pi_166273466
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:54 schreef omelette het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je hiervoor geoefend hebt? Ik moet binnenkort ook weer en ik heb het vorige keer een beetje onderschat.
Veel geoefend en geprobeerd een beetje het overzicht te houden over alle regels die gelden bij de verschillende onderdelen.
pi_166273540
En verder ben ik natuurlijk bijster intelligent
pi_166274161
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:35 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Veel geoefend en geprobeerd een beetje het overzicht te houden over alle regels die gelden bij de verschillende onderdelen.
Oefenvragen op internet oid?
pi_166274190
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:04 schreef omelette het volgende:

[..]

Oefenvragen op internet oid?
Dat ook, boek van Bloemers en nog een ander boekje via bol.com gehaald
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:07:23 #169
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166274222
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:32 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ik doe het wel soms, maar nu heb ik bijv. case law van een pagina of 50 in het Engels. Dan haak je wel snel af. :')
Sowieso is dit vak - zoals verwacht - echt een ramp.
Case law... klinkt inderdaad niet al te spannend. Welke uni?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166274234
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

als ze dat al zijn? dacht juist met de krapte op de juridische arbeidsmarkt dat cijfers het critierium zijn voor de 1e selectie
Dat is het ook, samen met je CV
pi_166274245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:38 schreef Ties02 het volgende:
En verder ben ik natuurlijk bijster intelligent
:')

Zo kan-ie wel weer
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:10:49 #172
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166274283
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

als ze dat al zijn? dacht juist met de krapte op de juridische arbeidsmarkt dat cijfers het critierium zijn voor de 1e selectie
DoubleDip doet wel fiscaal recht. Maakt denk ik best wel uit.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166274501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:10 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

DoubleDip doet wel fiscaal recht. Maakt denk ik best wel uit.
Weet dat advocatenkantoren vaak nogal streng selecteren en iedereen onder een bepaald gemiddelde er direct uit knikkeren.

Hoe dat bij andere juridische functies (zegmaar geen Zuidas) zit geen idee.
pi_166279813
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Weet dat advocatenkantoren vaak nogal streng selecteren en iedereen onder een bepaald gemiddelde er direct uit knikkeren.

Hoe dat bij andere juridische functies (zegmaar geen Zuidas) zit geen idee.
Niet per se gemiddelde. Dat uitknikkeren onder een bepaald gemiddelde is gewoon grootspraak (tenzij dat gemiddelde een 6 is). Je kijkt naar het overall plaatje, inclusief de bachelor cijfers. Bovendien kijk je ook naar het verhaal van de sollicitant bij deze cijfers. Tijdens sollicitatiegesprekken voor stages (ook niet fiscaal) heb ik nog nooit een gemiddelde uitgerekend/bekeken. Maar ja, met erbarmelijke cijfers val je iets eerder af ja.
pi_166279833
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

als ze dat al zijn? dacht juist met de krapte op de juridische arbeidsmarkt dat cijfers het critierium zijn voor de 1e selectie
Als je bang bent voor je cijfers, moet je gewoon op willekeurige contactmomenten (inhouse dagen, business courses etc) laten zien dat je geen contactgestoorde pannenkoek bent. Dat helpt al een hoop.

Doe overigens weer niet te populair. Aan de mensen die mij na 5 minuten al aanspraken alsof we hebben geknikkerd houd ik altijd een nare bijsmaak over. Bij een evaluatie laat ik dat dan ook altijd aan de recruiters weten.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:08:59 #176
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166279938
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als je bang bent voor je cijfers, moet je gewoon op willekeurige contactmomenten (inhouse dagen, business courses etc) laten zien dat je geen contactgestoorde pannenkoek bent. Dat helpt al een hoop.

Doe overigens weer niet te populair. Aan de mensen die mij na 5 minuten al aanspraken alsof we hebben geknikkerd houd ik altijd een nare bijsmaak over. Bij een evaluatie laat ik dat dan ook altijd aan de recruiters weten.
Dat hoor ik ook wel van mijn neef bij een big-4 ja. Bij de Zuid-as moet je een goed gemiddelde hebben. Bij een big-4 zelfs in het hele land. Zelfs Tilburg; wil jij werkstudent op een tax afdeling van een big 4 worden? Top cijfers en top cv nodig dan.


Denk overigens dat die lat hoger ligt als je advocaat stagaire wil worden.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166280586
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 23:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Case law... klinkt inderdaad niet al te spannend. Welke uni?
EUR
pi_166280985
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Aan de mensen die mij na 5 minuten al aanspraken alsof we hebben geknikkerd houd ik altijd een nare bijsmaak over. Bij een evaluatie laat ik dat dan ook altijd aan de recruiters weten.
_O-
pi_166281256
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet per se gemiddelde. Dat uitknikkeren onder een bepaald gemiddelde is gewoon grootspraak (tenzij dat gemiddelde een 6 is). Je kijkt naar het overall plaatje, inclusief de bachelor cijfers. Bovendien kijk je ook naar het verhaal van de sollicitant bij deze cijfers. Tijdens sollicitatiegesprekken voor stages (ook niet fiscaal) heb ik nog nooit een gemiddelde uitgerekend/bekeken. Maar ja, met erbarmelijke cijfers val je iets eerder af ja.
Ik ben wel een keer voor een inhousedag afgewezen, puur om de cijfers. Bij een advocatenkantoor aan de Zuidas.
pi_166281275
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:08 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook wel van mijn neef bij een big-4 ja. Bij de Zuid-as moet je een goed gemiddelde hebben. Bij een big-4 zelfs in het hele land. Zelfs Tilburg; wil jij werkstudent op een tax afdeling van een big 4 worden? Top cijfers en top cv nodig dan.

Denk overigens dat die lat hoger ligt als je advocaat stagaire wil worden.
Wat overdreven. Toen ik solliciteerde bij de Big4 heb ik niet eens mijn cijfers hoeven opsturen.
pi_166281354
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik ben wel een keer voor een inhousedag afgewezen, puur om de cijfers. Bij een advocatenkantoor aan de Zuidas.
Dacht dat we het over solliciteren voor een stage dan wel baan hadden, en je dus al enigszins contact hebt gehad.
Ik ben overigens tijdens mijn studententijd ook wel eens afgewezen voor zoiets. Soms zijn er gewoon zoveel aanmeldingen dat je toch wel iets meer moet kijken naar objectief bepaalbare factoren (cijfers). Maar voor stages en banen is dat minder het geval. Ik deed ook sollicitaties voor stages, en hoe vaak daar al heeft gestaan 'cijfers zijn matig, rest van CV is prima / persoon heeft een goede indruk achtergelaten. Laten we hem/haar uitnodigen' is niet te tellen.

Mensen onderschatten het sociale aspect.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:15:36 #182
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166281483
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dacht dat we het over solliciteren voor een stage dan wel baan hadden, en je dus al enigszins contact hebt gehad.
Ik ben overigens tijdens mijn studententijd ook wel eens afgewezen voor zoiets. Soms zijn er gewoon zoveel aanmeldingen dat je toch wel iets meer moet kijken naar objectief bepaalbare factoren (cijfers). Maar voor stages en banen is dat minder het geval. Ik deed ook sollicitaties voor stages, en hoe vaak daar al heeft gestaan 'cijfers zijn matig, rest van CV is prima / persoon heeft een goede indruk achtergelaten. Laten we hem/haar uitnodigen' is niet te tellen.

Mensen onderschatten het sociale aspect.
Maar wat dan vooral?
Dat iemand uitstraalt heel ijverig te zijn? Charisma? Ballerig?
Beetje een corporale mat doet wonderen ipv gemillimeterd
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166281505
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:15 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Beetje een corporale mat doet wonderen ipv gemillimeterd
:')
pi_166281509
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dacht dat we het over solliciteren voor een stage dan wel baan hadden, en je dus al enigszins contact hebt gehad.
Ik ben overigens tijdens mijn studententijd ook wel eens afgewezen voor zoiets. Soms zijn er gewoon zoveel aanmeldingen dat je toch wel iets meer moet kijken naar objectief bepaalbare factoren (cijfers). Maar voor stages en banen is dat minder het geval. Ik deed ook sollicitaties voor stages, en hoe vaak daar al heeft gestaan 'cijfers zijn matig, rest van CV is prima / persoon heeft een goede indruk achtergelaten. Laten we hem/haar uitnodigen' is niet te tellen.

Mensen onderschatten het sociale aspect.
Ah nee, ik heb met dat kantoor niet heel veel contact gehad. Maar ze staan erom bekend heel erg op cijfers te selecteren. Met lager dan een 8 gemiddeld hoef je het daar niet te proberen.
Ik had ook vaak de feedback dat mijn CV prima in orde was, mijn cijfers zijn minder maar dat kan ik wel verklaren. Verder volgens mij wel altijd een goede indruk achtergelaten.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:23:47 #185
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166281584
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:08 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook wel van mijn neef bij een big-4 ja. Bij de Zuid-as moet je een goed gemiddelde hebben. Bij een big-4 zelfs in het hele land. Zelfs Tilburg; wil jij werkstudent op een tax afdeling van een big 4 worden? Top cijfers en top cv nodig dan.

Denk overigens dat die lat hoger ligt als je advocaat stagaire wil worden.
Wat mij vooral motiveert om hoge cijfers te halen is dat ik zo honours classes kan volgen of misschien nog wel meer.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166281611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:23 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat mij vooral motiveert om hoge cijfers te halen is dat ik zo honours classes kan volgen of misschien nog wel meer.
De mensen die ik ken die Honours College bij Rechten deden vonden er geen bal aan. Sterker nog, sommigen zijn gestopt en de rest was maar wat blij er vanaf te zijn. Kost ook veel extra tijd.

Ik ben eens bij een workshop bij Honours geweest, het is allemaal niet zo heel spannend als ik aanneem dat dit representatief was.
pi_166282381
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ah nee, ik heb met dat kantoor niet heel veel contact gehad. Maar ze staan erom bekend heel erg op cijfers te selecteren. Met lager dan een 8 gemiddeld hoef je het daar niet te proberen.
Ik had ook vaak de feedback dat mijn CV prima in orde was, mijn cijfers zijn minder maar dat kan ik wel verklaren. Verder volgens mij wel altijd een goede indruk achtergelaten.
Het punt is dat veel kantoren daarom bekend staan. En dat beeld continueren ze maar al te graag. In de praktijk is dit dus echt niet zo. Het probleem is echter dat dit soort verhalen meestal de wereld in worden geholpen door mensen die zijn afgewezen. Deze mensen gaan de afwijzing voor zichzelf legitimeren: 'Ik heb geen 8 gemiddeld' of 'Ik heb geen 8.5 gemiddeld' of 'Ik ben niet corporaal genoeg'.

De mensen aan de andere kant moeten overigens ook wel iets te klagen hebben natuurlijk. Vaak voel je gewoon geen klik tijdens een gesprek of bij een persoon. Het is dan makkelijker om het ergens anders op te gooien. Als je cijfers niet goed genoeg waren, was je ook niet uitgenodigd voor een gesprek. Als je helemaal koud binnenkomt (dus ze kennen je helemaal niet), is dat dan de doorslaggevende factor. Ze kennen je immers verder niet.

Ik stond geen 8 gemiddeld, maar toch ben ik in mijn periode door een hoop Zuidas kantoren uitgenodigd op basis van mijn cijfers, CV en al dan niet praatje. Of het nou ging om een inhouse dag, business course, student stage of een baan. Ik ben zelden afgewezen bij een initiële beoordeling.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:01:04 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_166286186
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik ben wel een keer voor een inhousedag afgewezen, puur om de cijfers. Bij een advocatenkantoor aan de Zuidas.
Tsja, met een echt waardeloze lijst kan dat gebeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_166286279
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, met een echt waardeloze lijst kan dat gebeuren.
Definieer waardeloos?

Het betreffende kantoor beviel overigens voor geen meter toen ik er later nog eens kwam. Was met een groep van ong. 20 studenten en heb alleen maar met hen en de recruiter gepraat. Medewerkers namen niet eens de moeite om te kijken wie wij waren. Ja dan ben ik ook snel klaar. Achteraf hadden ze ook maar een handvol fiscalisten, dus had er hoe dan ook vrij weinig te zoeken.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:13:43 #190
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166286406
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

De mensen die ik ken die Honours College bij Rechten deden vonden er geen bal aan. Sterker nog, sommigen zijn gestopt en de rest was maar wat blij er vanaf te zijn. Kost ook veel extra tijd.

Ik ben eens bij een workshop bij Honours geweest, het is allemaal niet zo heel spannend als ik aanneem dat dit representatief was.
Het zijn toch gewoon extra vakken met een predicaat als je het voltooid?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166286431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:13 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Het zijn toch gewoon extra vakken met een predicaat als je het voltooid?
Zoiets ja. Wel extra vakken waarvoor je minimaal een 7,5 gemiddeld moet hebben. Aan het einde van je bachelor krijg je een certificaat en in de master is er een apart programma, dat volgens mij voorbereidt op een promotietraject (uit mijn hoofd gezegd).
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:17:22 #192
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166286454
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zoiets ja. Wel extra vakken waarvoor je minimaal een 7,5 gemiddeld moet hebben. Aan het einde van je bachelor krijg je een certificaat en in de master is er een apart programma, dat volgens mij voorbereidt op een promotietraject (uit mijn hoofd gezegd).
Dan zou je met diezelfde logica kunnen stellen dat het nemen van extra vakken/minoren saai en tijdrovend is.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:18:06 #193
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166286466
Mijn tutor tijdens de introweek was er juist weer erg enthousiast over.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166286476
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:17 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dan zou je met diezelfde logica kunnen stellen dat het nemen van extra vakken/minoren saai en tijdrovend is.
Niet altijd waar hoor. Zijn leuke en nuttige vakken om extra te doen. Maar Honours is voorzover ik heb gehoord ook weer niet echt bijzonder.

quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:18 schreef KetchupFTW het volgende:
Mijn tutor tijdens de introweek was er juist weer erg enthousiast over.
Wie was je tutor?
pi_166286502
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:18 schreef KetchupFTW het volgende:
Mijn tutor tijdens de introweek was er juist weer erg enthousiast over.
zou ook wel bijzonder zijn als hij dat niet was :+
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:22:27 #196
165633 eriksd
The grand facade...
pi_166286521
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Definieer waardeloos?

Het betreffende kantoor beviel overigens voor geen meter toen ik er later nog eens kwam. Was met een groep van ong. 20 studenten en heb alleen maar met hen en de recruiter gepraat. Medewerkers namen niet eens de moeite om te kijken wie wij waren. Ja dan ben ik ook snel klaar. Achteraf hadden ze ook maar een handvol fiscalisten, dus had er hoe dan ook vrij weinig te zoeken.
Overwegend zessen.

Tsja, ik kan ook niet echt meer de moeite opbrengen om voor studentevenementen nog een beste beentje voor te zetten. Komen zoveel groepen langs. Krijg je zelf ook als je een paar jaartjes werkt. Als student denk je nog dat je een koning bent en de wereld aan je voeten ligt. De realiteit is dat er duizenden en duizenden rechtenstudenten zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:24:18 #197
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166286548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet altijd waar hoor. Zijn leuke en nuttige vakken om extra te doen. Maar Honours is voorzover ik heb gehoord ook weer niet echt bijzonder.

[..]

Wie was je tutor?
Stefan. Hij wil rechter worden want hij geilt op macht. :*

Veel van die vakken vind ik op het eerste gezicht best wel interessant. Ook veel individuele keuzevakken die niet onder honours vallen, trouwens.

https://studiegids.leiden(...)nal/recht-en-bestuur
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:25:01 #198
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166286561
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

zou ook wel bijzonder zijn als hij dat niet was :+
Dat was een droogkloot eerste klas hoor. Als het kut was geweest had hij me dat echt wel duidelijk gemaakt :").
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166287487
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Overwegend zessen.

Tsja, ik kan ook niet echt meer de moeite opbrengen om voor studentevenementen nog een beste beentje voor te zetten. Komen zoveel groepen langs. Krijg je zelf ook als je een paar jaartjes werkt. Als student denk je nog dat je een koning bent en de wereld aan je voeten ligt. De realiteit is dat er duizenden en duizenden rechtenstudenten zijn.
Ik word bijna depressief van deze post
pi_166287513
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik word bijna depressief van deze post
pi_166287523
Mijn doel is nog steeds cum laude master.

Moet de scriptie die nog niet in de maak is overigens, dus minimaal een 8 zijn. En IPR nog even acen.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:17:16 #202
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166287712
Erik is goed in depressies veroorzaken.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zondag 30 oktober 2016 @ 01:56:40 #203
165633 eriksd
The grand facade...
pi_166294823
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:17 schreef KetchupFTW het volgende:
Erik is goed in depressies veroorzaken.
Gewoon een nuchtere boodschap. Voorkomt teleurstellingen op een later moment.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_166300221
quote:
6s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gewoon een nuchtere boodschap. Voorkomt teleurstellingen op een later moment.
Dat meneer SD nu toevallig anderhalf ton per jaar binnenharkt op de zuidas heeft hij natuurlijk helemaal aan zijn uitzonderingspositie te danken.
  zondag 30 oktober 2016 @ 13:24:32 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_166300457
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:11 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat meneer SD nu toevallig anderhalf ton per jaar binnenharkt op de zuidas heeft hij natuurlijk helemaal aan zijn uitzonderingspositie te danken.
Was het maar zo'n feest.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_166301309
quote:
6s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gewoon een nuchtere boodschap. Voorkomt teleurstellingen op een later moment.
Gelukkig heeft niet iedereen de ambitie om op de Zuidas te werken, dus dat scheelt.
  zondag 30 oktober 2016 @ 15:34:50 #207
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166303704
Wat is billijkheid toch een mooi woord.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166304533
Wil aankomend blok 6 vakken volgen waarvan 5 een tentamen hebben, is dat haalbaar? Zijn de herkansingen van het 1e blok die ik gemist heb (2), 2 keuzevakken en de 2 vakken die gewoon verplucht zijn voor dat blok. Zit bij meeste tentamens ook 5 dagen tussen
pi_166305563
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:08 schreef Henrys het volgende:
Wil aankomend blok 6 vakken volgen waarvan 5 een tentamen hebben, is dat haalbaar? Zijn de herkansingen van het 1e blok die ik gemist heb (2), 2 keuzevakken en de 2 vakken die gewoon verplucht zijn voor dat blok. Zit bij meeste tentamens ook 5 dagen tussen
Het kan wel, ik ken mensen die het allemaal halen ook.
Maar ligt aan jou. Ben je iemand die alle tentamens meestal wel haalt, of als je er drie maakt haal je er dan 0 of 1? In het laatste geval zou ik het niet doen, in het eerste geval kan het best.
pi_166305680
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het kan wel, ik ken mensen die het allemaal halen ook.
Maar ligt aan jou. Ben je iemand die alle tentamens meestal wel haalt, of als je er drie maakt haal je er dan 0 of 1? In het laatste geval zou ik het niet doen, in het eerste geval kan het best.
Had er vorig jaar drie achter elkaar echter allemaal een 6. 2 van de vakken zou ik ook in blok 3 en 4 kunnen volgen met de februari-instroom en in die blokken heb je ook maar 1 verplicht vak
pi_166305804
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:53 schreef Henrys het volgende:

[..]

Had er vorig jaar drie achter elkaar echter allemaal een 6. 2 van de vakken zou ik ook in blok 3 en 4 kunnen volgen met de februari-instroom en in die blokken heb je ook maar 1 verplicht vak
Is het dan niet verstandiger om te spreiden? Of heb je het tweede semester nodig voor je scriptie?
pi_166305844
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Is het dan niet verstandiger om te spreiden? Of heb je het tweede semester nodig voor je scriptie?
tweede semester idd scriptie maar denk niet dat ik daar zoveel mee bezig ben dat ik helemaal geen tijd meer heb voor die vakken
pi_166305901
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:01 schreef Henrys het volgende:

[..]

tweede semester idd scriptie maar denk niet dat ik daar zoveel mee bezig ben dat ik helemaal geen tijd meer heb voor die vakken
Lijkt me wel veel, je moet ook nog leren he.
Denk eerder dat je zoveel met de vakken bezig bent dat je niet veel tijd hebt voor je scriptie dan.
pi_166306497
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lijkt me wel veel, je moet ook nog leren he.
Denk eerder dat je zoveel met de vakken bezig bent dat je niet veel tijd hebt voor je scriptie dan.
Zou dan 2 vakken in blok 3 zijn en 2 vakken in blok 4. En heb al een globaal idee voor een scriptie wat ik bij IT recht helemaal niet had
pi_166306608
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:08 schreef Henrys het volgende:
Wil aankomend blok 6 vakken volgen waarvan 5 een tentamen hebben, is dat haalbaar? Zijn de herkansingen van het 1e blok die ik gemist heb (2), 2 keuzevakken en de 2 vakken die gewoon verplucht zijn voor dat blok. Zit bij meeste tentamens ook 5 dagen tussen
Hoeveel ECTS staat ervoor?
pi_166306656
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:50 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hoeveel ECTS staat ervoor?
6x6 dus 36
pi_166307115
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:52 schreef Henrys het volgende:

[..]

6x6 dus 36
Moet dan wat studielast wel te doen zijn, lijkt me.

Of je het wat tentamens betreft redt hangt een beetje af van je voorbereiding. Als je zo iemand bent die alles vanaf het begin goed bijhoudt en aan het einde nog even de puntjes op de i zet moet het wel lukken. Als je aan het einde alles nog een keer wil herhalen kan het wel krap worden, met slechts 5 dagen ertussen.
pi_166307257
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:18 schreef Pokkelmans het volgende:
gt een beetje af van je voorbereiding. Als je zo iemand bent die alles vanaf het begin goed bijhoudt en aan het einde nog even de puntjes op de i zet moet het wel lukken. Als je aan het einde alles nog een keer wil herhalen kan het wel krap worden, met slechts 5 dagen ertussen.
Vind al deze vakken ook echt leuk om te leren en is wel enig verband gezien ze allemaal strafrechtelijk van aard zijn. Hoop alleen dat de studieadviseur zo lief is om mij toegang te geven tot de videocolleges van blok 1
pi_166312626
Niet standaard toegang hebben tot de videocolleges :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2016 21:16:32 ]
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 21:22:23 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166312893
I'm back *O* op reis geen zin gehad om te studeren dus mijn boek heeft een mooie reis gemaakt zonder ooit geopend te zijn :') nu hard aan de bak want ik moet 4 weken inhalen :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 30 oktober 2016 @ 21:40:49 #221
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166313772
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen het ius constituendum en ius positivum en wat de twee precies inhouden?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166315048
Ik heb net een mail gestuurd naar een docent. De onzekere puber in mij denkt nu dat ik overkom als een ongelooflijke nerd.
pi_166315064
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:40 schreef KetchupFTW het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen het ius constituendum en ius positivum en wat de twee precies inhouden?
Ken die termen niet. Bedoel je niet ius positum, toevallig?
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:06:04 #224
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166315137
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ken die termen niet. Bedoel je niet ius positum, toevallig?
Ik ook niet :D , zijn vragen uit het oefententamen:

https://gyazo.com/c7b93229795ec993ac283ac667042dc2
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166315179
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ken die termen niet. Bedoel je niet ius positum, toevallig?
Ik ken die termen ook niet. Dacht al dat het aan mij lag.
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:09:38 #226
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166315282
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ken die termen niet. Bedoel je niet ius positum, toevallig?
Ius : Wet. Positivum spreekt wel voor zich. Met de vraag wat positief recht is mag je je wenden tot double dip.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166315340
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:09 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ius : Wet. Positivum spreekt wel voor zich. Met de vraag wat positief recht is mag je je wenden tot double dip.
:')
pi_166315378
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:09 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ius : Wet. Positivum spreekt wel voor zich.
Ik ken positief recht als ius positum.
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:14:42 #229
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166315471
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

:')
Oh moet positum zijn?
Dan sta ik voor lul. Maar noet te denigrerend, ik heb keurig mijn gymnasium afgerond in zeven jaar ;) kan alle rijtjes vervoegen van femina, medicus tot etsu aan toe. Dus om neer te kijken op mijn talenkennis?

Ook erg flauw om naar een feut te doen alsof je het woord niet kent omdat een paar letters anders zijn.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166315498
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:14 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Oh moet positum zijn?
Dan sta ik voor lul. Maar noet te denigrerend, ik heb keurig mijn gymnasium afgerond in zeven jaar ;) kan alle rijtjes vervoegen van femina, medicus tot etsu aan toe. Dus om neer te kijken op mijn talenkennis?

Ook erg flauw om naar een feut te doen alsof je het woord niet kent omdat een paar letters anders zijn.
Ik emogifte meer omdat je naar DD wijst.
pi_166315519
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:14 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Oh moet positum zijn?
Dan sta ik voor lul. Maar noet te denigrerend, ik heb keurig mijn gymnasium afgerond in zeven jaar ;) kan alle rijtjes vervoegen van femina, medicus tot etsu aan toe. Dus om neer te kijken op mijn talenkennis?

Ook erg flauw om naar een feut te doen alsof je het woord niet kent omdat een paar letters anders zijn.
Ben je nou al afgestudeerd dan
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:17:18 #232
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166315566
En ius constitutium dan?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166315615
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:17 schreef KetchupFTW het volgende:
En ius constitutium dan?
Wtf welk vak is dit?
pi_166315676
Als ik Google op de term ius positivum kom ik deze passage tegen: "Thomas Aquinas conflated man-made law (lex humana) and positive law (lex posita or ius positivum).". Dus ze betekenen wel hetzelfde. Blijft nog de vraag wat ius constituendum inhoudt. Daarbij krijg ik alleen maar vage resultaten.

Kan wel uitleggen wat positief recht inhoudt, maar kan je niet garanderen dat dat is waar naar gevraagd wordt :P

Positief recht is het recht zoals het is vastgelegd in wetten en regels. Het rechtspositivisme is de benadering die voorschrijft dat iets pas tot het recht behoort, als het is vastgelegd. De tegenhanger daarvan is het natuur recht, dat veronderstelt dat recht een zelfstandig iets is dat niet per definitie aan procedures moet zijn onderworpen voor het toegepast kan worden.

Schoolvoorbeeld is de vervolging van de nazi's bij de Neurenbergprocessen. Positiefrechtelijk bekeken deden de nazi's ten tijde van de holocaust niets fout: ze volgden de destijds geldende regels en procedures. Maar natuurrechtelijk bekeken stelde men dat er universele, altijd geldende, onvervreemdbare rechten waren die die de slachtoffers toekwamen en dat die regels waren geschonden.
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:21:09 #235
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166315716
quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wtf welk vak is dit?
Inleiding recht.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166315719
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Als ik Google op de term ius positivum kom ik deze passage tegen: "Thomas Aquinas conflated man-made law (lex humana) and positive law (lex posita or ius positivum).". Dus ze betekenen wel hetzelfde. Blijft nog de vraag wat ius constituendum inhoudt. Daarbij krijg ik alleen maar vage resultaten.

Kan wel uitleggen wat positief recht inhoudt, maar kan je niet garanderen dat dat is waar naar gevraagd wordt :P

Positief recht is het recht zoals het is vastgelegd in wetten en regels. Het rechtspositivisme is de benadering die voorschrijft dat iets pas tot het recht behoort, als het is vastgelegd. De tegenhanger daarvan is het natuur recht, dat veronderstelt dat recht een zelfstandig iets is dat niet per definitie aan procedures moet zijn onderworpen voor het toegepast kan worden.

Schoolvoorbeeld is de vervolging van de nazi's bij de Neurenbergprocessen. Positiefrechtelijk bekeken deden de nazi's ten tijde van de holocaust niets fout: ze volgden de destijds geldende regels en procedures. Maar natuurrechtelijk bekeken stelde men dat er universele, altijd geldende, onvervreemdbare rechten waren die die de slachtoffers toekwamen en dat die regels waren geschonden.
Baas.
pi_166315743
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:21 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Inleiding recht.
Vreemde termen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:23:07 #238
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166315810
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Als ik Google op de term ius positivum kom ik deze passage tegen: "Thomas Aquinas conflated man-made law (lex humana) and positive law (lex posita or ius positivum).". Dus ze betekenen wel hetzelfde. Blijft nog de vraag wat ius constituendum inhoudt. Daarbij krijg ik alleen maar vage resultaten.

Kan wel uitleggen wat positief recht inhoudt, maar kan je niet garanderen dat dat is waar naar gevraagd wordt :P

Positief recht is het recht zoals het is vastgelegd in wetten en regels. Het rechtspositivisme is de benadering die voorschrijft dat iets pas tot het recht behoort, als het is vastgelegd. De tegenhanger daarvan is het natuur recht, dat veronderstelt dat recht een zelfstandig iets is dat niet per definitie aan procedures moet zijn onderworpen voor het toegepast kan worden.

Schoolvoorbeeld is de vervolging van de nazi's bij de Neurenbergprocessen. Positiefrechtelijk bekeken deden de nazi's ten tijde van de holocaust niets fout: ze volgden de destijds geldende regels en procedures. Maar natuurrechtelijk bekeken stelde men dat er universele, altijd geldende, onvervreemdbare rechten waren die die de slachtoffers toekwamen en dat die regels waren geschonden.
Juist, en het natuurrecht is later weer grotendeels in internationale verdragen gepositiveerd, toch?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166315912
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:06 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik ook niet :D , zijn vragen uit het oefententamen:

https://gyazo.com/c7b93229795ec993ac283ac667042dc2
Antw is C iig
Play hard, go pro.
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:26:36 #240
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166315946
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Antw is C iig
Maarja, wat is de tweede term dan?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_166316193
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:23 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Juist, en het natuurrecht is later weer grotendeels in internationale verdragen gepositiveerd, toch?
Ja het concept mensenrechten. Maar dat blijft ook natuurrechtelijk omdat het ook geacht wordt te gelden in landen waar de relevante verdragen niet zijn ondertekend/geratificeerd.
pi_166316205
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Positivum ook niet maar dat lijkt me gewoon positief recht te zijn = geldend recht.
Play hard, go pro.
pi_166318038
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:03 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb net een mail gestuurd naar een docent. De onzekere puber in mij denkt nu dat ik overkom als een ongelooflijke nerd.
Nerd
pi_166318044
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nerd
_O- hvj
pi_166318095
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:52 schreef Paxcon het volgende:

[..]

_O- hvj
Hoi pax
pi_166318112
quote:
6s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoi pax
Hey yreal :)

Hoe gaat het leven
pi_166318117
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:57 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hey yreal :)

Hoe gaat het leven
Ja ach, wat zullen we zeggen...

En met jou?
pi_166318135
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja ach, wat zullen we zeggen...

En met jou?
Hmmmm :P

Alles gaat prima hier

Hoe gaat het met je reizenbusiness
pi_166318149
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:59 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hmmmm :P

Alles gaat prima hier

Hoe gaat het met je reizenbusiness
Nog steeds niet echt een model voor bedacht. Loopt wel lekker storm..
pi_166318247
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:09 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Ius : Wet. Positivum spreekt wel voor zich. Met de vraag wat positief recht is mag je je wenden tot double dip.
Heb je een crush op me ofzo :')

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik emogifte meer omdat je naar DD wijst.
hihi

quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vreemde termen.
Vaag idd. Kan het me niet herinneren uit mijn eerste jaar, maar zal wel omdat ik een oude lul ben :7
pi_166318259
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je een crush op me ofzo :')

Wie heeft dat niet
pi_166318293
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wie heeft dat niet
Nou jij sowieso wel
pi_166318701
M'n stage begint deze week
pi_166318706
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:41 schreef Ties02 het volgende:
M'n stage begint deze week
Vervelend
pi_166318731
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vervelend
Nou nee, maar wel spannend
pi_166318741
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou nee, maar wel spannend
leuk pik, waar ga je stage lopen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_166318747
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:45 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

leuk pik, waar ga je stage lopen?
DM ;)
pi_166318767
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:43 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou nee, maar wel spannend
Is t dezelfde wat je DM'de paar dagen terug?
pi_166318775
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Is t dezelfde wat je DM'de paar dagen terug?
Uh nee
pi_166318785
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:48 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uh nee
Uh ok
pi_166319071
M'n kamergenoot heeft het raam wagenwijd opengezet en een zo'n raamlamel is naar buiten gewaaid :')

Dat wordt dokken. ;(

#liefdagboek

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 01:23:29 ]
pi_166319122
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 01:19 schreef Etsu het volgende:
M'n kamergenoot heeft het raam wagenwijd opengezet en een zo'n raamlamel is naar buiten gewaaid :')

Dat wordt dokken. ;(

#liefdagboek
daar hoef jij toch niet voor te bloeden broeder
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_166319134
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 01:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

daar hoef jij toch niet voor te bloeden broeder
Jawel, samen verantwoordelijk voor de kamer :') Ik had ook het raam kunnen sluiten natuurlijk.
pi_166319157
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:16 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ben je nou al afgestudeerd dan
KLB / punten vervallen @#@&&¤#

Denk dat het afstuderen nog wel even op zich laat wachten
pi_166319211
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 01:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

KLB / punten vervallen @#@&&¤#

Denk dat het afstuderen nog wel even op zich laat wachten
Die gast is toch een grote troll
pi_166319216
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 01:38 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Die gast is toch een grote troll
Nee toch?
pi_166320182
Zo, Londen is calling :W Straks vliegen en doorrrrr richting werk
mag het weten
pi_166321120
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 01:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

KLB / punten vervallen @#@&&¤#

Denk dat het afstuderen nog wel even op zich laat wachten
Jezus whut? Zelfs bij mij is dat in de master niet aan de orde. :') Dan moet hij minstens derdejaars master zijn, als ik er vanuit ga dat de regelingen bij verschillende uni's zowat gelijk zijn. Als voltijds masterstudent gaan pas in je derde jaar punten vervallen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:34:50 #269
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166321162
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je een crush op me ofzo :')

[..]

hihi

[..]

Vaag idd. Kan het me niet herinneren uit mijn eerste jaar, maar zal wel omdat ik een oude lul ben :7
Oude lul? Dacht vrouw?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:35:31 #270
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166321175
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jezus whut? Zelfs bij mij is dat in de master niet aan de orde. :') Dan moet hij minstens derdejaars master zijn, als ik er vanuit ga dat de regelingen bij verschillende uni's zowat gelijk zijn. Als voltijds masterstudent gaan pas in je derde jaar punten vervallen.
Jij bent toch derdejaars
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166321196
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:35 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Jij bent toch derdejaars
Nee tweedejaars master. En het jaar is nog niet zo lang geleden begonnen, dus de schade valt mee. Punten vervallen hoef ik me pas over een heel jaar zorgen over te maken. Als ik alles haal ben ik btw voor die tijd al afgestudeerd.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:43:13 #272
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166321280
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee tweedejaars master. En het jaar is nog niet zo lang geleden begonnen, dus de schade valt mee. Punten vervallen hoef ik me pas over een heel jaar zorgen over te maken. Als ik alles haal ben ik btw voor die tijd al afgestudeerd.
En zelfs dan niet. Ze
verlengrn het altijd zowat.
Was toch een zaak over dat dat niet zo snel meer mocht?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166321319
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

En zelfs dan niet. Ze
verlengrn het altijd zowat.
Was toch een zaak over dat dat niet zo snel meer mocht?
Dat is wel waar, maar dan moet je wel met een betere reden aankomen dan 'ik heb de hele dag op bed gelegen omdat ik toch 1 college per week had'.
Van die zaak weet ik zo niks, voorzover ik weet kan de universiteit die voorwaarde gewoon stellen. Al vind ik m zelf niet eerlijk want van een masterstudent mag je toch wel wat eigen verantwoordelijkheid enzo verwachten.
pi_166321482
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar dan moet je wel met een betere reden aankomen dan 'ik heb de hele dag op bed gelegen omdat ik toch 1 college per week had'.
Van die zaak weet ik zo niks, voorzover ik weet kan de universiteit die voorwaarde gewoon stellen. Al vind ik m zelf niet eerlijk want van een masterstudent mag je toch wel wat eigen verantwoordelijkheid enzo verwachten.
Als die masterstudent zelf zijn of haar verantwoordelijkheid had genomen, was hij of zij niet in de situatie gekomen dat je punten kunnen vervallen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:58:33 #275
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166321502
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als die masterstudent zelf zijn of haar verantwoordelijkheid had genomen, was hij of zij niet in de situatie gekomen dat je punten kunnen vervallen.
Etsu doet ook gewoon zeven jaar over zn studie. En als er iemans een goede baan krijgt zoals hij en eriksd dan is hij het wel.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:59:39 #276
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_166321515
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:41 schreef Ties02 het volgende:
M'n stage begint deze week
Tof! Dit blok geen vakken ofzo?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_166322519
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jezus whut? Zelfs bij mij is dat in de master niet aan de orde. :') Dan moet hij minstens derdejaars master zijn, als ik er vanuit ga dat de regelingen bij verschillende uni's zowat gelijk zijn. Als voltijds masterstudent gaan pas in je derde jaar punten vervallen.
In het derde jaar gaan studiepunten al vervallen?
pi_166322668
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

In het derde jaar gaan studiepunten al vervallen?
Ja, je punten zijn (althans hier) geldig twee jaar na het afleggen van je tentamen, het eerste jaar gaat in op 1 september na dat tentamen. Dus als je op 1 februari van jaar 1 tentamen doet dan heb je tot 31 augustus van jaar 3 om alles te halen zodat je tentamenresultaat niet vervalt.
pi_166322696
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, je punten zijn (althans hier) geldig twee jaar na het afleggen van je tentamen, het eerste jaar gaat in op 1 september na dat tentamen. Dus als je op 1 februari van jaar 1 tentamen doet dan heb je tot 31 augustus van jaar 3 om alles te halen zodat je tentamenresultaat niet vervalt.
Ah dankje. Ik zal zo eens even kijken welke termijn ze in Groningen hanteren.
pi_166323336
Het vervallen van punten gaat bij mij (mogelijk) spelen bij het behalen van m'n bachelor. Heb een aantal vakken gehaald, en ben daarna ziek geworden waardoor ik flinke vertraging heb opgelopen, waardoor sommige vakken dreigen te vervallen. Het criterium dat ze hanteren is hoe erg de stof van het vak is veranderd.

Gaat het om vakken bestuursrecht, waar de afgelopen jaren nogal het nodige in is veranderd, dan heb je een probleem. In mijn geval gaat het om wat historische, algemene en filosofische vakken (waar dus logischerwijs weinig aan is veranderd), dus is mij toegezegd dat verlenging verkrijgen geen probleem is.

Weet niet welke vakken je hebt, maar als de inhoud daarvan redelijk hetzelfde is als toen jij de punten behaalde kun je volgens mij gewoon verlenging aanvragen. Mogelijk val je, als je een écht notoire langstudeerder bent, ook nog in een veel gunstiger regeling dan je studiegenoot. Ga voor de zekerheid even bij een studieadviseur langs, anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 11:47:47 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 11:48:24 #281
365082 IPA35
Patriarch
pi_166323348
Verbintenissenrecht c.s. duurde maar tweeënhalf uur ipv drie. Bijzonder...

Was wel na minder dan twee uur klaar :X .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_166323839
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:59 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Tof! Dit blok geen vakken ofzo?
Jawel, maar ik maak dat tentamen pas in de tweede kans. Dus vanaf januari ga ik weer aan de studie daarvoor. Vind deze stage belangrijker nu.
pi_166324408
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:13 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ah dankje. Ik zal zo eens even kijken welke termijn ze in Groningen hanteren.
https://nestor.rug.nl/bbc(...)ters%202016-2017.pdf

art. 4.10 lid 1

Geen termijn.
pi_166324430
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:58 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Etsu doet ook gewoon zeven jaar over zn studie. En als er iemans een goede baan krijgt zoals hij en eriksd dan is hij het wel.
Ik zit nu pas aan mijn 5de jaar.
pi_166324470
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:48 schreef IPA35 het volgende:
Verbintenissenrecht c.s. duurde maar tweeënhalf uur ipv drie. Bijzonder...

Was wel na minder dan twee uur klaar :X .
Bij mij duurde FAR ook 2,5 uur.
Heeft niet mijn voorkeur, maar tja.

Is Verbintenissen een beetje leuk? Ik twijfel of ik dat volgend jaar doe, of het jaar erop.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 12:49:17 ]
pi_166324750
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Het vervallen van punten gaat bij mij (mogelijk) spelen bij het behalen van m'n bachelor. Heb een aantal vakken gehaald, en ben daarna ziek geworden waardoor ik flinke vertraging heb opgelopen, waardoor sommige vakken dreigen te vervallen. Het criterium dat ze hanteren is hoe erg de stof van het vak is veranderd.

Gaat het om vakken bestuursrecht, waar de afgelopen jaren nogal het nodige in is veranderd, dan heb je een probleem. In mijn geval gaat het om wat historische, algemene en filosofische vakken (waar dus logischerwijs weinig aan is veranderd), dus is mij toegezegd dat verlenging verkrijgen geen probleem is.

Weet niet welke vakken je hebt, maar als de inhoud daarvan redelijk hetzelfde is als toen jij de punten behaalde kun je volgens mij gewoon verlenging aanvragen. Mogelijk val je, als je een écht notoire langstudeerder bent, ook nog in een veel gunstiger regeling dan je studiegenoot. Ga voor de zekerheid even bij een studieadviseur langs, anders.
Ik heb ook goede redenen gehad waardoor ik mijn vakken met 1 jaar heb kunnen verlengen. Als je gewoon een duidelijk en nette brief naar de Examencommissie stuurt komt het meestal wel goed. Wel op tijd doen en in overleg met je studieadviseur is ook wel handig.
pi_166324771
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

Bij mij duurde FAR ook 2,5 uur.
Heeft niet mijn voorkeur, maar tja.

Is Verbintenissen een beetje leuk? Ik twijfel of ik dat volgend jaar doe, of het jaar erop.
Ik weet niet hoe ze het in Groningen doen, maar ik zelf vond het best een leuk vak. Het is wel veel stof.
pi_166324974
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik heb ook goede redenen gehad waardoor ik mijn vakken met 1 jaar heb kunnen verlengen. Als je gewoon een duidelijk en nette brief naar de Examencommissie stuurt komt het meestal wel goed. Wel op tijd doen en in overleg met je studieadviseur is ook wel handig.
Hoe lang doe jij al over je studie dan, als ik vragen mag?
pi_166324984
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zit nu pas aan mijn 5de jaar.
Maar al wel aan je master begonnen toch?
pi_166325003
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:17 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hoe lang doe jij al over je studie dan, als ik vragen mag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166325018
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat valt te overzien toch? Ik ook, met een onderbreking van twee en 'n half jaar. Volgend jaar pas mastervakken.
pi_166325041
quote:
9s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:20 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Oh, dat valt te overzien toch? Ik ook, met een onderbreking van twee en 'n half jaar. Volgend jaar pas mastervakken.
Ja ik hoop over een jaar klaar te zijn. Maar heb geen onderbrekingen gehad in de zin van dat ik een tijdje niet gestudeerd heb ofzo.

Welke master ga je doen?
pi_166325120
Verbintenissenrecht C.S. is heerlijk. Leuke docenten ook.
pi_166325126
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja ik hoop over een jaar klaar te zijn. Maar heb geen onderbrekingen gehad in de zin van dat ik een tijdje niet gestudeerd heb ofzo.

Welke master ga je doen?
Ik hoop de onderzoeksmaster publiekrecht, maar vrees dat dat hem met mijn langstudeerschap niet gaat worden. Daar gaat namelijk een sollicitatieprocedure aan vooraf waarbij de 20 "meest geschikte" kandidaten worden gekozen. Omdat ik lange tijd ziek ben geweest, en omdat ik op het zwaartepunt van de publiekrechtelijke vakken geleidelijk aan weer aan het inkomen was waardoor mijn tentamencijfers niet je van het zijn, vrees ik echter dat ik daar niet toe zal behoren. Ik klamp me nog vast aan mijn essaycijfers, waar ik gemiddeld een 8 voor sta.

Plan B is een civiele master met een nadruk op intellectueel eigendom :P.
pi_166325157
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

https://nestor.rug.nl/bbc(...)ters%202016-2017.pdf

art. 4.10 lid 1

Geen termijn.
JAAAAAAA

PAX ARE YOU WATCHING
pi_166325386
Last minute nog even wat mooie Van Lier's gekocht
pi_166325442
Kan het zijn dat bijlage 1 van het Bor niet in de Kluwer bundels zijn opgenomen? Ik zit al een kwartier te kijken, maar hij gaat bij mij van art. 8.2 gelijk naar bijlage 2 :? :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:50:28 #298
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_166325470
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Kan het zijn dat bijlage 1 van het Bor niet in de Kluwer bundels zijn opgenomen? Ik zit al een kwartier te kijken, maar hij gaat bij mij van art. 8.2 gelijk naar bijlage 2 :? :')
Zou goed kunnen. De BOR heb ik altijd in het geheel alleen in de omgevingsrechtsbundel gehad. De Kluwer is daar niet echt geschikt voor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_166325519
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. De BOR heb ik altijd in het geheel alleen in de omgevingsrechtsbundel gehad. De Kluwer is daar niet echt geschikt voor.
Ah, ja dr staat wel meer niet in wat ik voor het tentamen nodig heb. Maar je zou toch zeggen dat ze niet zomaar de ene bijlage wel in de bundel stoppen en de andere bijlage niet :') . Of op zn minst vermelden dat bijlage 1 niet in de bundel staat :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:44:18 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_166328710
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

Bij mij duurde FAR ook 2,5 uur.
Heeft niet mijn voorkeur, maar tja.

Is Verbintenissen een beetje leuk? Ik twijfel of ik dat volgend jaar doe, of het jaar erop.
Slagingspercentage is altijd erg hoog. Beetje vaag vak. Van alles wat. 7 hoofdstukken uit SBR Bijzondere Overeenkomsten en iets van een gelijk aantal uit drie Asser delen.

Gaat over koop, nietigheid, verjaring, vaststelling, borgtocht, opdracht en zo en ook nog de personenvennootschappen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')