abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166249450
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?
Aurelius 16 maart - 18 april 2016
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
pi_166249504
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee toch?

[..]

ik dacht van niet.
Oh, zo. Sorry :+ Ik reserveer wel altijd kaartjes voor de Shinkansen, maar als je voor de unreserved seats gaat hoeft dat idd niet. I stand corrected!
pi_166249753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:31 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oh, zo. Sorry :+ Ik reserveer wel altijd kaartjes voor de Shinkansen, maar als je voor de unreserved seats gaat hoeft dat idd niet. I stand corrected!
:) no probleem.
pi_166250365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee hoor, gewoon naar binnen lopen met je pas en klaar. behalve dus, als je gereserveerde plaatsen wilt. maar ik heb bij al mn reizen door japan, nooit gereserveerd. en ook nooit hoeven staan. er zijn altijd een aantal rijtuigen voor gereserveerd.
Ik reserveerde gemakshalve alle treinen die ik wilde nemen. Over het algemeen was het volgens mij niet nodig, maar de trein van Otsuki naar Shinjuku zat (zeker naarmate we dichterbij Tokyo kwamen) helemaal vol.
pi_166253035
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik reserveerde gemakshalve alle treinen die ik wilde nemen. Over het algemeen was het volgens mij niet nodig, maar de trein van Otsuki naar Shinjuku zat (zeker naarmate we dichterbij Tokyo kwamen) helemaal vol.
ja kan best hoor, dat het soms echt wel nodig is. en ligt vast ook aan het tijdstip of dag. bij mij viel het erg mee toen, in ieder geval.
  Eindredactie Games donderdag 27 oktober 2016 @ 23:52:24 #6
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_166253814
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik reserveerde gemakshalve alle treinen die ik wilde nemen. Over het algemeen was het volgens mij niet nodig, maar de trein van Otsuki naar Shinjuku zat (zeker naarmate we dichterbij Tokyo kwamen) helemaal vol.
ik gaf de eerste dag een lijstje op met elke tickets ik wilde reserveren. Mocht ik het niet halen, om wat voor reden dan ook, dan was er met een railpass toch geen man overbord. Maar je zat iig bij elkaar :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_166257098
Ik had me inderdaad beter moeten verwoorden: ik bedoelde inderdaad reserveren. Kan dat voor alle treintjes op je route gewoon op het eerste station? Of kan je alleen maar reserveren op shinkansen treinen?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166257503
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:42 schreef polariteit het volgende:
Ik had me inderdaad beter moeten verwoorden: ik bedoelde inderdaad reserveren. Kan dat voor alle treintjes op je route gewoon op het eerste station? Of kan je alleen maar reserveren op shinkansen treinen?
Je kan in ieder geval plaatsen reserveren voor Shinkansen en Limited Express treinen. Reserveren kan op de meeste stations (en hoeft dus niet op het station waarvandaan de te reserveren reis vertrekt). Bij aankomst op Hakata hadden ze formulieren liggen waarmee je kon invullen voor welke treinen je wilde reserveren, dat heb ik toen voor de eerste week gedaan. Voor latere reizen overhandigde ik de printjes van Hyperdia die ik thuis had gemaakt.
pi_166362653
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:03 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kan in ieder geval plaatsen reserveren voor Shinkansen en Limited Express treinen. Reserveren kan op de meeste stations (en hoeft dus niet op het station waarvandaan de te reserveren reis vertrekt). Bij aankomst op Hakata hadden ze formulieren liggen waarmee je kon invullen voor welke treinen je wilde reserveren, dat heb ik toen voor de eerste week gedaan. Voor latere reizen overhandigde ik de printjes van Hyperdia die ik thuis had gemaakt.
lol printjes van hyperdia heb ik ook al klaarliggen :D

Geen idee overigens of ik me aan die schema's ga houden, maar dat zie ik dan wel weer.

Iemand enig idee hoe het zit met fotograferen in/bij tempels? Is dat toegestaan? Heb er geen behoefte aan om mensen voor het hoofd te stoten :)

Nog 2 weken :7 *O*
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166362886
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:28 schreef polariteit het volgende:

[..]

lol printjes van hyperdia heb ik ook al klaarliggen :D

Geen idee overigens of ik me aan die schema's ga houden, maar dat zie ik dan wel weer.

Iemand enig idee hoe het zit met fotograferen in/bij tempels? Is dat toegestaan? Heb er geen behoefte aan om mensen voor het hoofd te stoten :)

Nog 2 weken :7 *O*
mag meestal wel, maar als t niet mag, maken ze je dat wel duidelijk, met bordjes of door je te benaderen.
geldt trouwens ook voor veel winkels.
en let op dat ook bijvoorbeeld kinderen vaak gevoelig ligt, en niet wordt gewaardeerd als je zomaar fotos gaat maken.
pi_166363588
In tempels vaak wel verboden om met flits te fotograferen.
pi_166364126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mag meestal wel, maar als t niet mag, maken ze je dat wel duidelijk, met bordjes of door je te benaderen.
geldt trouwens ook voor veel winkels.
en let op dat ook bijvoorbeeld kinderen vaak gevoelig ligt, en niet wordt gewaardeerd als je zomaar fotos gaat maken.
ok tnx, dus kan wel verschillen begrijp ik :)

En nee ik ga geen kinderen op de foto zetten; als ze er al op komen dan is het omdat ze toevallig door het beeld rennen. Ik ben sowieso niet echt van de portretten: als ik dat al doe dan vraag ik het sowieso eerst wel ff. Vind het zelf ook niet tof als iemand ongegeneerd foto's van me loopt te maken :X

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:41 schreef Simmertje het volgende:
In tempels vaak wel verboden om met flits te fotograferen.
Ok het scheelt dat ik geen flitsers gebruik, m'n camera heeft er niet eens een :)

Iemand nog tips voor toffe skydecks in Tokyo waar je met een statief mag komen? oO/
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166364594
Tvp
pi_166366855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:15 schreef polariteit het volgende:

[..]

ok tnx, dus kan wel verschillen begrijp ik :)

En nee ik ga geen kinderen op de foto zetten; als ze er al op komen dan is het omdat ze toevallig door het beeld rennen. Ik ben sowieso niet echt van de portretten: als ik dat al doe dan vraag ik het sowieso eerst wel ff. Vind het zelf ook niet tof als iemand ongegeneerd foto's van me loopt te maken :X

prima.
maar ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat ik ineen park fotos maakte, op een drukke zondag, en dat iemand van een groepje oefenende kids naar me toe kwam, met de vraag of ik hen er niet op wou zetten. terwijl ze behoorlijk ver weg stonden, in de hoek, en ik ze echt totaal niet bewust erop zette.. is toch een privacy ding daar, of angst voor foute mannetjes met cameras, ofzo ()ik snap dat ze mij daarvoor verwarren, haha)
op japanse sites enzo zie je dan ook vaak dat ze de hoofden weg-blurren.
pi_166419679
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima.
maar ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat ik ineen park fotos maakte, op een drukke zondag, en dat iemand van een groepje oefenende kids naar me toe kwam, met de vraag of ik hen er niet op wou zetten. terwijl ze behoorlijk ver weg stonden, in de hoek, en ik ze echt totaal niet bewust erop zette.. is toch een privacy ding daar, of angst voor foute mannetjes met cameras, ofzo ()ik snap dat ze mij daarvoor verwarren, haha)
op japanse sites enzo zie je dan ook vaak dat ze de hoofden weg-blurren.
Ah zo, ligt dan blijkbaar toch gevoelig. Tnx voor de tip iig :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166470305
Nog een vraag waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden: ik wil vanuit kanazawa MISSCHIEN ook een dagtripje naar Shirakawa-go. Nu zag ik dat er een busdienst daar heenrijdt, maar dat je die wel online moet reserveren. (Niho buslijn)

Aangezien ik nog niet helemaal zeker weet of ik daar heen wil; vroeg ik me af of het niet gewoon ter plaatse buskaartjes hiervoor te kopen bij het busstation? Daar vind ik helaas amper info over...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166563356
Er was in het vorige topic toch iemand die zocht naar nieuwjaarsrecepten? Deze video kwam ik net tegen:

pi_166710065
Ik ben in mei 3 weken in Japan geweest, Tokyo, Kyoto (en wat dingetjes eromheen) en een paar dagen Okinawa. Kyoto viel me een beetje tegen qua toerisme en drukte, daardoor kon ik niet echt genieten van hoe geweldig mooi die stad is.

Volgend jaar willen we waarschijnlijk weer gaan, nog tips? We zullen hoogstwaarschijnlijk minstens een paar dagen Kumamoto doen, Kumamon is nogal de mascotte van onze reis geworden. _O-
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 11:16:19 #19
45833 crew  Fogel
pi_166710250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:52 schreef Negentiendertig het volgende:
Er was in het vorige topic toch iemand die zocht naar nieuwjaarsrecepten? Deze video kwam ik net tegen:

Cool dank je :)

Ik moet eens kijken of ik die Lotus root hier kan kopen ergens, want die komt echt in vanalles voor.

Heb inmiddels een hotel geboekt in Shinjuku. Nog maar iets meer dan een maand te gaan voordat ik daar rond kan gaan kijken. Heb er veel zin in *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166710898
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Cool dank je :)

Ik moet eens kijken of ik die Lotus root hier kan kopen ergens, want die komt echt in vanalles voor.

Heb inmiddels een hotel geboekt in Shinjuku. Nog maar iets meer dan een maand te gaan voordat ik daar rond kan gaan kijken. Heb er veel zin in *G*
"Hier" was voor jou niet NL toch? Want ze liggen hier bij de meeste grote toko's :Y

Leuk! Supertijd om te gaan O+
pi_166711807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:02 schreef robbietobbie het volgende:
Ik ben in mei 3 weken in Japan geweest, Tokyo, Kyoto (en wat dingetjes eromheen) en een paar dagen Okinawa. Kyoto viel me een beetje tegen qua toerisme en drukte, daardoor kon ik niet echt genieten van hoe geweldig mooi die stad is.

Volgend jaar willen we waarschijnlijk weer gaan, nog tips? We zullen hoogstwaarschijnlijk minstens een paar dagen Kumamoto doen, Kumamon is nogal de mascotte van onze reis geworden. _O-
kagoshima is wel leuk, en daar met de boot naar de vulkaan, en yakushima natuurlijk, maar daar moet je je wel eerst even goed in verdiepen. (is een vrij ruige hike/ campeer bestemming, er is niet veel voor toeristen).
en nagasaki, beppu, mount aso (laatste twee ben ik niet geweest)
pi_166711911
Beppu doe je alleen voor de onsen, heel veel meer is er niet te doen. Mount Aso natuurlijk voor de vulkaan en de extreem goedkope helikoptervlucht er overheen :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_166712199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

kagoshima is wel leuk, en daar met de boot naar de vulkaan, en yakushima natuurlijk, maar daar moet je je wel eerst even goed in verdiepen. (is een vrij ruige hike/ campeer bestemming, er is niet veel voor toeristen).
en nagasaki, beppu, mount aso (laatste twee ben ik niet geweest)
Kagoshima en Nagasaki stonden dit jaar ook op de wishlist, maar 3 weken bleek veel te kort voor wat we allemaal wilden doen/zien. Het plan was oorspronkelijk om vanaf Kagoshima naar Okinawa te vliegen maar dat bleek niet te doen.

Kagoshima en Kumamoto liggen in ieder geval redelijk dicht bij elkaar in de buurt dus dat is gunstig ^O^
pi_166712465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:14 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Kagoshima en Nagasaki stonden dit jaar ook op de wishlist, maar 3 weken bleek veel te kort voor wat we allemaal wilden doen/zien. Het plan was oorspronkelijk om vanaf Kagoshima naar Okinawa te vliegen maar dat bleek niet te doen.

Kagoshima en Kumamoto liggen in ieder geval redelijk dicht bij elkaar in de buurt dus dat is gunstig ^O^
ja, met de trein ben je er zo. er is niet super veel te doen, maar ik vond het toch wel een aparte stad, zo met die rokende vulkaan op de achtergrond.
ik ben toen met de boot naar okinawa gevaren. met 1 tussenstop op een eilandje.

nagasaki is ook goed te doen, je kan van kumamoto met de veerboot, en aan overkant op de trein.
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 13:50:52 #25
45833 crew  Fogel
pi_166712742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:58 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

"Hier" was voor jou niet NL toch? Want ze liggen hier bij de meeste grote toko's :Y

Leuk! Supertijd om te gaan O+
Ja klopt, maar ik heb een paar tokos (relatief gezien) in de buurt dus ik zal daar voor vertrek maar eens kijken.

Ben nu maar eens aan het onderzoeken gegaan hoe ik het best bij Shinkjuku kan komen vanaf Narita en het lijkt erop dat N'EX of limousinebus de beste opties zijn. Qua prijs en reistijd maakt het op zich weinig uit, maar ik heb altijd een lichte voorkeur voor treinen omdat die geen last hebben van files normaal gesproken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166712852
Sowieso voor de trein gaan, ja. Ze hebben overal roltrappen en/of liften om gemakkelijk met je bagage bij de trein te komen, en in de NEX treinen hebben ze aparte plekken om je koffers neer te zetten tijdens de rit. Al vind ik limousinebussen stiekem ook wel heel leuk, zeker als je naar een buitenwijk van Tokyo gaat. Naar buiten kijken enzo O+
pi_166713018
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, met de trein ben je er zo. er is niet super veel te doen, maar ik vond het toch wel een aparte stad, zo met die rokende vulkaan op de achtergrond.
ik ben toen met de boot naar okinawa gevaren. met 1 tussenstop op een eilandje.

nagasaki is ook goed te doen, je kan van kumamoto met de veerboot, en aan overkant op de trein.
Die boot klinkt eigenlijk als een tof idee, scheelt dat erg veel tijd vergeleken met de shinkansen?
pi_166713062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:05 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Die boot klinkt eigenlijk als een tof idee, scheelt dat erg veel tijd vergeleken met de shinkansen?
precies weet ik niet, maar qua afstand scheelt het enorm, ik denk dat het een stuk sneller is. (maar dat zou je moeten uitzoeken)
en de veertocht duurt maar een half uurtje, geloof ik. met prachtig uitzicht, wederom, op een gigantische vulkaan.
pi_166713293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

precies weet ik niet, maar qua afstand scheelt het enorm, ik denk dat het een stuk sneller is. (maar dat zou je moeten uitzoeken)
en de veertocht duurt maar een half uurtje, geloof ik. met prachtig uitzicht, wederom, op een gigantische vulkaan.
Welke vulkaan zie je op het stuk van Kumamoto naar Nagasaki?

Dat uitzicht op Sakurajima als je de boot van Kagoshima naar Okinawa pakt lijkt me heel tof.
pi_166714535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik heb een paar tokos (relatief gezien) in de buurt dus ik zal daar voor vertrek maar eens kijken.

Ben nu maar eens aan het onderzoeken gegaan hoe ik het best bij Shinkjuku kan komen vanaf Narita en het lijkt erop dat N'EX of limousinebus de beste opties zijn. Qua prijs en reistijd maakt het op zich weinig uit, maar ik heb altijd een lichte voorkeur voor treinen omdat die geen last hebben van files normaal gesproken.
skyliner _O_ stuk goedkoper dan Nex. Of je hebt een railpass, dan niet :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_166714873
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:24 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Welke vulkaan zie je op het stuk van Kumamoto naar Nagasaki?

Dat uitzicht op Sakurajima als je de boot van Kagoshima naar Okinawa pakt lijkt me heel tof.
mount unzen. (hij slaapt nu..)



de boot vertrok savonds, toen ik hem nam, helaas. dus t was donker. maar sakurajima kan je duis vanuit Kagoshima zien liggen, en ook bezoeken, beklimmen, of beneden rondlopen door vulkaan landschap...
je hebt ook in kagoshima een prachtige japanse tuin, met levende achtergrond; de vulkaan. en daarom wereldberoemd in heel japan.
pi_166714959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mount unzen. (hij slaapt nu..)

[ afbeelding ]

de boot vertrok savonds, toen ik hem nam, helaas. dus t was donker. maar sakurajima kan je duis vanuit Kagoshima zien liggen, en ook bezoeken, beklimmen, of beneden rondlopen door vulkaan landschap...
je hebt ook in kagoshima een prachtige japanse tuin, met levende achtergrond; de vulkaan. en daarom wereldberoemd in heel japan.
Bedankt voor de tips, ik gooi ze zeker in ons reisgroepje ^O^
pi_166715116
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:55 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips, ik gooi ze zeker in ons reisgroepje ^O^
^O^
pi_166814456
quote:
In Japan is een maandagavond (Nederlandse tijd) een tsunami-waarschuwing afgekondigd voor de regio waarin Fukushima ligt. Aanleiding is een zware aardbeving met een magnitude van 6.9.
Volgens het Amerikaanse geologische instituut USGS ligt het epicentrum van de beving op 67 kilometer ten noordoosten van Iwaki, aan de Japanse oostkust. De beving vond plaats op een diepte van 10 kilometer en werd ook in Tokio gevoeld.

De Japanse autoriteiten roepen inwoners van het kustgebied van Fukushima op het gebied meteen te verlaten. Over schade of slachtoffers is niets bekend. Volgens CNN schudde de aarde enkele minuten aaneengesloten.

In 2011 zorgden een zeebeving en de daaropvolgende tsunami voor een kernramp.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ware-aardbeving.html

:o
  One tough cookie maandag 21 november 2016 @ 22:50:33 #35
169210 liesje1979
  Moderator maandag 21 november 2016 @ 22:54:52 #36
45833 crew  Fogel
pi_166814686
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:36 schreef Pheno het volgende:

[..]

skyliner _O_ stuk goedkoper dan Nex. Of je hebt een railpass, dan niet :+
Als ik de site goed begrijp moet ik dan overstappen. Heb geen railpass, maar ik betaal graag een paar Yen meer om niet over te moeten stappen. :)
Tokio heeft in ieder geval niet te weinig transportmogelijkheden :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166814839
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:24 schreef robbietobbie het volgende:

Dat uitzicht op Sakurajima als je de boot van Kagoshima naar Okinawa pakt lijkt me heel tof.
Helaas zit de top vaak in de mist, maar de dolfijnen en zeearenden rondom het eiland maken veel goed. Op het eiland kan je een aantal wandelroutes doen, maar ik moet zeggen dat de Etna en El Teide spectaculairder vond om te zien en rondom te wandelen.
Maar het was een leuk railpas dagtripje vanuit Osaka....
pi_166814853
Oei, je kunt het water nu terug zien trekken vanaf het land :X

Op NHK live kun je alles volgen (ook in Engels)
pi_166814890
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als ik de site goed begrijp moet ik dan overstappen. Heb geen railpass, maar ik betaal graag een paar Yen meer om niet over te moeten stappen. :)
Tokio heeft in ieder geval niet te weinig transportmogelijkheden :D
Dan lekker de bus nemen. Makkelijk en comfortabel!

En heel gaaf om over die smalle viaducten door de stad te vliegen.
  One tough cookie maandag 21 november 2016 @ 23:02:31 #40
169210 liesje1979
pi_166814977
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 22:59 schreef Negentiendertig het volgende:
Oei, je kunt het water nu terug zien trekken vanaf het land :X

Op NHK live kun je alles volgen (ook in Engels)
Ik zie het, ziet er wel raar uit.
pi_166815910
quote:
Ik zit nu in Tokyo, werd er wakker van... maak je dat ook eens mee :')

Vind het verder overigens een geweldige stad, heeft m'n verwachtingen overtroffen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166816494
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 23:28 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik zit nu in Tokyo, werd er wakker van... maak je dat ook eens mee :')

Vind het verder overigens een geweldige stad, heeft m'n verwachtingen overtroffen :)
Ik ook! Dacht eerst dat de buren hard aan het ketsen waren. :')
Maar toen bewoog het hele gebouw. Zat vrij hoog.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_166817094
1.40 hoogste golf tnt..... mogelijk nog 3 meter later..
pi_166818281
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 23:53 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ook! Dacht eerst dat de buren hard aan het ketsen waren. :')
Maar toen bewoog het hele gebouw. Zat vrij hoog.
ja zoiets had ik dus dus ook, maar toen begin het water in de plee te klotsen en toen viel het kwartje 😂
Voor wat foto's, kijk hier
pi_166818390
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als ik de site goed begrijp moet ik dan overstappen. Heb geen railpass, maar ik betaal graag een paar Yen meer om niet over te moeten stappen. :)
Tokio heeft in ieder geval niet te weinig transportmogelijkheden :D
dat stelt echt geen kont voor, er rijden maar om de twee minuten treinen naar shinjuku :+

Maar dat is een keuze.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  One tough cookie woensdag 23 november 2016 @ 22:49:39 #47
169210 liesje1979
pi_166892697
Jajajaja, mijn voorlopige vakantieaanvraag is al uit - 24/5 tm 11/6 2017 :)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_167148662
Inmiddels weer terug, prachtland. Heb genoten :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_167151467
Ben ook net terug, een kleine week in Tokyo geweest, wil zeker nog eens terug om meer van het land te zien!
pi_167295953
Zijn er nog dingen die ik in Tokyo echt moet doen in de winter die niet in de zomer kunnen?

Ben wel een beetje nieuwsgierig naar het weer, zoals ik het nu zie is het relatief warm in Japan in de winter. Ik reis daarna door naar Australie, dus het zou fijn als ik niet teveel dikke kleren hoef mee te nemen.
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 10:11:08 #52
45833 crew  Fogel
pi_167296428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 09:37 schreef Simmertje het volgende:
Zijn er nog dingen die ik in Tokyo echt moet doen in de winter die niet in de zomer kunnen?

Ben wel een beetje nieuwsgierig naar het weer, zoals ik het nu zie is het relatief warm in Japan in de winter. Ik reis daarna door naar Australie, dus het zou fijn als ik niet teveel dikke kleren hoef mee te nemen.
Dit waarschijnlijk: TRV / Japan #41 Yodobashi & Yamanote (post 85 en de link uit post 88).

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:59 schreef Aurelius het volgende:
Kans bestaat dat ik met kerst/nieuwjaar weer naar Japan ga! Yes! Dream come true. :)


I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167298630
Die illuminationdingen idd O+

Zie: http://www.rurubu.com/sea(...)n/list.aspx?KenCD=13
pi_167303599
Ja daar struikelde ik al over toen ik er was, echt gaaf al die verlichtingsfeestjes. Volgens mij houden Japanners van lichtjes :)

En in Osaka stond ik opeens op een heuse Duitse kerstmarkt inclusief bratwurst und sauerkrauten :D
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 14:38:51 #55
45833 crew  Fogel
pi_167473615
Kan je eigenlijk "overal" met je credit card betalen daar?
Ben wel van plan om wat Yen uit de muur te trekken, maar de hoeveelheid is wat makkelijker in te schatten als ik voornamelijk plastic kan gebruiken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167474260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:38 schreef Fogel het volgende:
Kan je eigenlijk "overal" met je credit card betalen daar?
Ben wel van plan om wat Yen uit de muur te trekken, maar de hoeveelheid is wat makkelijker in te schatten als ik voornamelijk plastic kan gebruiken.
de wat grotere winkels wel, maar je hoeft niet bij een supermarkt of kleinere winkel ermee aan te komen.

Daarnaast worden sommige niet goed ondersteund (mastercard gaf mij problemen)
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:05:49 #57
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_167474295
Credit card en sich is redelijk algemeen geaccepteerd, maar veel winkels, waaronder sommige supermarkten, hebben hun eigen cc.

Treinkaartjes is makkelijker met cash.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 15:10:38 #58
45833 crew  Fogel
pi_167474422
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:04 schreef totalvamp het volgende:

[..]

de wat grotere winkels wel, maar je hoeft niet bij een supermarkt of kleinere winkel ermee aan te komen.

Daarnaast worden sommige niet goed ondersteund (mastercard gaf mij problemen)
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:05 schreef Tanin het volgende:
Credit card en sich is redelijk algemeen geaccepteerd, maar veel winkels, waaronder sommige supermarkten, hebben hun eigen cc.

Treinkaartjes is makkelijker met cash.
Dank. Ik heb visa, master, diners en amex, dus de kans dat het allemaal niet werkt is klein :P
Maar daar heb je zo weinig aan als er geen automaat is natuurlijk. Ik trek gewoon 15.000Y uit de muur en dan komt het vast goed de keren dat ik het plastic niet kan gebruiken. :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167475510
Ik vond het zwaar tegenvallen, ben er op dag 3 mee gestopt om het te proberen en heb de rest alleen maar cash betaald.

Enige nadeel vind ik dan dat je als een malle muntjes spaart, maar gelukkig hebben ze daar vending machines voor :D
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:48:59 #60
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_167475567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:10 schreef Fogel het volgende:

[..]


[..]

Dank. Ik heb visa, master, diners en amex, dus de kans dat het allemaal niet werkt is klein :P
Maar daar heb je zo weinig aan als er geen automaat is natuurlijk. Ik trek gewoon 15.000Y uit de muur en dan komt het vast goed de keren dat ik het plastic niet kan gebruiken. :)
Advies om een bedrag als 19 000 te pinnen, grootste briefje is 10 000, en ze worden er niet vrolijk van als je het gebruikt (en je krijgt t wel als je pint) :p

Postkantoor kun je met de meeste pasjes wel terecht, staat buiten een automaat of twee in een hokje.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_167494321
Ik pin altijd gewoon max in Japan, toch behoorlijk veilig om daar mee rond te lopen, plus het scheelt ook nog aardig wat transactie kosten. Ik zou er inderdaad niet vanuit gaan dat je je pasjes op veel plekken kunt gebruiken, het blijft toch nog wel het land van cash betalen. En inderdaad de muntjes gewoon bewaren voor de vendingmachines, al zijn die 1 yen muntjes wel behoorlijk kansloos.
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 11:35:38 #62
45833 crew  Fogel
pi_167494661
Ik ben er maar 3 dagen, dus de hoeveelheid geld die ik nodig ga hebben is relatief beperkt. En anders pin ik wel bij, twee keer transactiekosten moeten betalen lig ik niet wakker van.

Mijn collega had een vending machine voor vending machines gevonden, maar hij wist niet meer waar. Lijkt me wel tof om te zien :D
Wat zal ik vandaag eens kopen? Nou, zo'n cola vending machine misschien? Paar keer op een knop drukken, betalen, en hop, je hebt een baggageprobleem :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167543663
Ik weet niet of dit al een keer gemeld is in dit topic, maar een Suica prepaid kaart vond ik erg super!

https://www.japan-rail-pass.nl/services/suica-card

Het scheelt namelijk veel kleingeld in je broekzak (vooral die 1 yen muntjes :') )

Btw..je hoeft de kaart niet van te voren bestellen, je kan het bijv op vrijwel elk JR station uit de muur halen..

http://www.thejapanguy.com/how-to-get-a-suica-card/
pi_167544715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:12 schreef Simmertje het volgende:
Ik pin altijd gewoon max in Japan, toch behoorlijk veilig om daar mee rond te lopen, plus het scheelt ook nog aardig wat transactie kosten. Ik zou er inderdaad niet vanuit gaan dat je je pasjes op veel plekken kunt gebruiken, het blijft toch nog wel het land van cash betalen. En inderdaad de muntjes gewoon bewaren voor de vendingmachines, al zijn die 1 yen muntjes wel behoorlijk kansloos.
suica *O* je kunt er naast het ov ook bij bv supermarkten en vending machines betalen, zoveel makkelijker en lichter in je broekzak O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_167545751
Ja het is inderdaad handig, alleen probeer het toch alleen voor het OV te gebruiken. Anders totaal geen overzicht wat ik nou aan het OV kwijt ben en sta ik elke keer weer voor een dicht poortje omdat ik het geld gebruikt heb voor eten en drinken :P
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 09:43:58 #66
45833 crew  Fogel
pi_167545777
Ik ben onderweg. Is erg lang geleden dat ik me zo verheugd heb om ergens heen te gaan! *O*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167546123
Goede reis! Maar begrijp ik nou goed dat je er maar 3 dagen zit in totaal?
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 10:11:01 #68
45833 crew  Fogel
pi_167546225
Thanks. Ja, klopt. Maar beter dat dan helemaal niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167546335
Zeker waar ja! Maar even door de jetlag vechten dan, have fun!
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 10:18:26 #70
45833 crew  Fogel
pi_167546408
Ik ga me gewoon niet aanpassen voor die paar dagen, dan sta ik maar op rare tijden op. Ontbijten voor ik ga slapen, komt goed hoor :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167555741
Veel plezier :)

En jetlag heb ik zelf eigenlijk overdag amper last van gehad omdat ik de hele dag bezig was. Was op mijn reizen vanuit de VS terug in Ned wel anders... :(

Was alleen de eerste 3 dagen een beetje vroeg wakker :') maar daar verder gelukkig niet echt last van gehad. Kreeg ook amper tijd om er last van te hebben door alle nieuwe indrukken enzo :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_167559536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:41 schreef polariteit het volgende:
Veel plezier :)

En jetlag heb ik zelf eigenlijk overdag amper last van gehad omdat ik de hele dag bezig was. Was op mijn reizen vanuit de VS terug in Ned wel anders... :(

Was alleen de eerste 3 dagen een beetje vroeg wakker :') maar daar verder gelukkig niet echt last van gehad. Kreeg ook amper tijd om er last van te hebben door alle nieuwe indrukken enzo :)
Jetlags heb ik op vakantie eigenlijk nooit last van, ongeacht de reisrichting. Dat is bij thuiskomst echter doorgaans wel anders, wederom ongeacht de reisrichting.
  One tough cookie vrijdag 23 december 2016 @ 23:55:05 #73
169210 liesje1979
pi_167568280
Fogel! *O*
Veel plezier en we willen foto's!
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 05:33:43 #74
45833 crew  Fogel
pi_167571315
Ik ben er en ik ben veilig want Godzilla bewaakt het hotel :P


Eerst even uur slapen ofzo en dan ga ik een beetje rondsjouwen. De wandeling van het station naar het hotel was in ieder geval alvast leuk. Lekker weer ook, helder en een graad of 10.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167619877
Iemand die veel vliegt met ANA danwel Japan? Ben op zoek naar one way flight BKK-Tokyo rond valentijnsdag in Business maar prijs blijft rond de 1200 liggen. Ga 2 weken naar Japan dus vroeg me af of deze maatschappijen regelmatig sales hebben net als de Virgin's/Ba's hier rond deze tijd. Iemand die de vluchten van deze bedrijven vaak checkt en iets meer inzage hierin kan geven mbt. hun prijzen.

Fogel: Keep the photo's coming! :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_167627995
Ik overweeg sterk om volgend jaar Hokkaido en het noorden van Honshu te gaan bezoeken. Hebben mensen nog tips over dingen die ik zeker niet mag missen of de beste reisperiode?
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 01:04:46 #77
45833 crew  Fogel
pi_167631819
Fotos komen zodra ik thuis ben. Zit nu op de NEX te wachten. Een eventuele volgende reis hierheen kijk ik dus wél eerst even op het schema, er gaan nl geen treinen tussen 0802 en 0939 blijkbaar. Ruim een uur treinen kijken op Shinjuku is leuk, maar ik had ook gewoon een uur langer in bed kunnen liggen :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167635545
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik overweeg sterk om volgend jaar Hokkaido en het noorden van Honshu te gaan bezoeken. Hebben mensen nog tips over dingen die ik zeker niet mag missen of de beste reisperiode?
Naast Sapporo en Hakodate is Otaru een leuk plaatsje om te bezoeken. Ik ben verder nog naar Kishiro geweest, maar daar zal ik niemand heensturen. Wel een mooie treinreis van daar naar Abashiri met hele langzame treintjes.
Elk jaargetijde heeft daar wel iets; van meters sneeuw in de winter tot aangename zomers.
pi_167665396
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik overweeg sterk om volgend jaar Hokkaido en het noorden van Honshu te gaan bezoeken. Hebben mensen nog tips over dingen die ik zeker niet mag missen of de beste reisperiode?
Het is een beetje afhankelijk hoelang je daar wilt zijn. Hokkaido vind ik zelf een van de mooiste plekken van Japan, maar het is ook erg uitgestrekt (heb daarvoor bijna 2000 kilometer gereden in huurauto in 4 dagen tijd), belangrijk dus is wat je graag wilt zien en beleven!! Als je skiën/snowboarden leuk vindt, schijnt het daar geweldig te zijn (uiteraard in winter)! In zomer is het daar zeker aangenaam, vergeleken met Tokyo bijvoorbeeld :Y

Leukste vond ik de berg Asahi-Dake (erg veel indruk op me gemaakt)

Noorden van Honshu moet je zijn in augustus ivm vele mooie festivals, maar hou rekening mee met overvolle hotels (boek dus lang van te voren)!

Asahi-Dake (Hokkaido):


Hirosaki festival:


Morioka festival:


Akita festival:


[ Bericht 9% gewijzigd door Watashiwa op 28-12-2016 09:44:47 ]
pi_167681751
Dank voor de mooie foto's en de tips (en dat geldt natuurlijk ook voor DutchTrain)!
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 22:37:25 #81
45833 crew  Fogel
pi_167691085
Kort verslag van maar liefst 3 dagen Tokio. De 11 uur lange vlucht was helemaal prima, maar dat mag je ook wel verwachten van business class. Details over het vliegdeel komt later in het ervaringen met luchtvaartmaatschappijen topic. -edit... hier TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #10 post 275-
Geen rij bij de paspoortcontrole en koffer was er ook zo, helemaal prima op Narita. Even wat geld uit de muur getrokken, maar dat ding wilde alleen maar in hoeveelheden van 10.000 Yen geld verstrekken, dus ik kreeg 2 briefjes van 10.000. Meteen even bij een kiosk wat gekocht om een daarvan iets kleiner te krijgen. Vervolgens treinkaart van de NEX halen, was ook zo gebeurt (ze accepteren daar credit cards).
Het juist perron vinden was ook geen probleem, trein kwam op een gegeven moment het station binnen en er werd medegedeeld dat we moesten wachten met instappen. Ze moesten namelijk eerst schoonmaken!

Ook werden alle stoelen in de rijrichting gedraaid. Goed geregeld allemaal.
Na ruim een uur suf naar buiten kijken reed de trein Shinjuku binnen. Ik had een grof idee waar mijn hotel was en begon in die richting te lopen. Bleek achteraf een omweg te hebben genomen, maar dat maakt niet uit, zo zie je nog eens wat.



De hotelkamer was prima, ruim genoeg, schoon, prima badkamer met douche en bad, en natuurlijk zo’n fantastische WC. Met brilverwarming zodat je altijd het gevoel krijgt dat iemand anders er net voor je heeft gezeten :’)
Kamer

Dit rare ding bleek een luchtvochtigheidsapparaat te zijn.

WC-knoppen:


Vanuit mijn kamer ook uitzicht op Godzilla en wat skyline.
Uitzicht:


Godzilla vanaf de lobby


Eerst even wat gaan slapen en daarna ben ik rond gaan lopen gewoon om vast wat van de relatief directe omgeving van het hotel te zien. Het was kerstavond, ik kreeg veel aanspraak op straat van Japanners, geen idee waarom, gewoon mensen die me een fijne avond wensten enzo. En zo nu en dan iemand (geen Japanners overigens) die me naar een of andere show wilde hebben, maar daar ben ik niet in geinteresseerd.
Uiteindelijk wat honger gekregen en op zoek naar een plek om wat te eten. Vond wat naar mijn gading, bestelde “special secret recipe chicken”- iets en een bier. Mijn bier was bijna op en een Japans ouder echtpaar sprak me aan, of ik nog een bier wilde, wilden ze voor me kopen. Nou OK, prima, doe ik het volgende rondje wel. Beetje aan de praat geraakt, meer dan een beetje was lastig, want ze konden maar slecht Engels. Eten op, tweede bier op, ik proberen een rondje te geven en iedereen aan de whisky-soda (oid), helemaal prima. Ik wilde betalen voor mijn eten, drinken en rondje, maar dat mocht niet!? Ze stonden erop dat ze me dat aanboden als kerstcadeau. Ik wilde dat weigeren, maar ze betaalden gewoon toch, voor alles, ook mijn eten en mijn rondje aan hun! En of ik met ze mee ging ergens anders heen. OK, maar dan betaal ik daar zei ik nog. Klein stukje lopen, ze werden daar begroet alsof ze er niet bepaald voor de eerste keer kwamen, kregen bij alles uiterste prioriteit boven alle andere aanwezigen... Echt zo’n situatie waar wat alarmbellen in je hoofd afgaan zeg maar. Maargoed, het zal allemaal wel... er kwam eten op tafel!

Erg lekker was het ook, maar geen idee wat het allemaal was. Sake erbij ook, hele lekkere uit Heroshima. Op een gegeven moment genoeg gegeten en gedronken, en ik wilde betalen. Maar nee... dat was al gedaan!!! Wederom met de mededeling dat het hun kerstcadeau van hun was. Ik ken die lui helemaal niet! Snap het nog steeds niet! Ik had een fles Noorse Junmai Sake (van Nøgne Ø voor de kenners) in mijn hotelkamer, en omdat ik toch echt wat terug wilde doen vroeg ik of ze die dan misschien wilden. Ja, dat wilden ze wel, eindelijk dacht ik. Eenmaal buiten liepen ze mee richting hotel, 100 meter er vandaan, nee, ze gingen toch naar huis nu, moe, dit dat, daar is je hotel *wijs* welterusten en bedankt voor de leuke avond. The end. VAAG!
Einde dag 1.
Verbazingwekkend goed geslapen, netjes om 8u wakker ofzo, en even ontbijten met Godzilla.

Doelstelling voor deze trip: niet thuis zijn (check), een tempel bekijken, een park in en naar een paleis toe.
Om zoveel mogelijk te zien besluit ik om lekker te gaan wandelen ipv OV te gebruiken. Eerst naar een tempel, die minder dan een km van mijn hotel vandaan lag, via een kleine omweg omdat ik een leuk uitziende weg tegenkwam onderweg:
Verboden om katten te parkeren?



Vanaf daar koers richting paleis via een park. Ik begon een beetje genoeg te krijgen van alle mensen OVERAL en het park was een mooie uitkomst, 200 Yen om binnen te mogen en lekker rustig daar. Erg mooi park, heb er bijna 3 uur rondgewandeld, af en toe een pauze op een van de vele bankjes die er staan en genieten van de rust, de natuur, hoe mooi het aangelegd is en vooral ook het gebrek aan mensen.





Eenmaal “bijgekomen” koers richting het paleis. Was best een eind lopen en onderweg nog even wat gegeten en gedronken. Blijkbaar heeft de keizer een enorme behoefte aan privacy, want van het paleis is helemaal niks te zien... en je moet je goed gedragen in het park, dat je dat maar weet!

Ben rondom gaan lopen om te kijken of er toch nog ergens wat te zien viel, maar nee, hoge muren overal. Wel was het oostelijke park geopen voor publiek, dus ben ik daar even in gegaan. Was vlak voor sluitingstijd, dus helaas niet zo heel veel kunnen zien.



Daarna vond ik het wel tijd om een kroeg op te zoeken en ben een stuk met de metro gegaan. Op de heenweg had ik al wat gezien dat de moeite waard leek, maar dat bleek heel erg tegen te vallen. Een “bierkroeg” met maar liefst 8 verschillende bieren, waarvan slechts 3 Japans en waarvan slechts een op voorraad... Dus die ene Japanse maar besteld en opgedronken en koers gezet naar een Untappd venue, The Watering Hole.
Was een stukje lopen, maar aangezien die kroeg kleiner was dan mijn gang thuis en ook een keuken met beperkte afzuiging had was ik blij om weer in de frisse buitenlucht te zijn.
The Watering Hole had 7 Japanse bieren en het was in proefglazen beschikbaar, helemaal prima, daar ook meteen wat gegeten. Van een van de werknemers twee kroegentips gekregen, daar zouden ze wel meer Japans bier hebben. Prima idee voor de volgende dag.
Koers richting hotel via al het geweld dat Shinuku te bieden heeft op gebied van een overdosis mensen, geluid en knipperede lampen...


Leuk om te zien even, maar lekker rustig op mijn hotelkamer. Ben ook nog even de hotelbar in geweest. Levende muziek met op de achtergrond Godzilla. Leuk voor even, tijd om nog wat te FOK!en/rusten/slapen. Was na 16km lopen (loopafstand volgens mijn telefoon) toch wel wat moe.
Doelstelling voor deze trip: niet thuis zijn (check), een tempel bekijken(check), een park in (check)en naar een paleis toe(check). Hee, doelen bereikt en ik heb nog een dag over!
Beetje in de Lonely Planet gebladerd, en blijkbaar zou Ginza tof zijn. Verder ook een doelstelling om groene Kitt Katt te gaan kopen evenals wat andere dingen, dus rugzak mee.
Lekker optimistisch een 24u kaartje voor de metro gekocht, want ik was van plan om een beetje in verschillende wijken rond te lopen. Ginza bleek totaal niks voor mij te zijn, het voelde gewoon niet goed op een of andere manier. Wel nog even gelunched daar voor ik naar Aoyama-itchome vertrok.
Wachten op de metro:

Metro zelf...

Ginza

Na een tweede keer in een vrij volle metro te zijn geweest vond ik het wel genoeg. Even een winkel in geweest om wat voor een FOK!er te kopen en daarna wilde ik een park in. Maar dat bleek niet open te zijn voor publiek. Bij een museum even lekker een uur op een bank gezeten buiten, lekker rustig. Aangezien de winkel waar ik heen “moest” maar een kilometer ofzo bij een van de aanbevolen kroegen (ja sorry, ik hou van bier) vandaan was begon ik die kant op te kopen. Meteen weinig gedetailleerde kaart erbij kon ik het niet vinden. GPS aangeslingerd... ik was wel op de juiste plek maar zag nergens een kroeg?

Beetje rondgedwaald daar en uiteindelijk maar besloten dat ik het toch niet meer ging vinden. Volgens de LP zou er een tap room zijn op nog ca een km afstand van waar ik was. Prima, sjouw ik daar wel heen. Kwam onderweg nog een tempel tegen in Harajuku, was mooi.


Nou, die kroeg kon ik ook niet vinden... google geraadpleegd, zag hoe de gevel er uit zou moeten zien, maar niet te vinden. Kwam op een hele drukke (zowel qua mensen, geluid en knipperede lichten) straat uit en werd daar door iemand aangesproken. Of ik geld wilde wisselen, het kantoor was boven. Nee, dat niet, maar hem maar gevraagd of hij die plek kende. Niet dus, hij was nog maar een paar dagen in Tokyo en kende de ongeving niet, maar hij had een tip “kijk naar boven”... dat was ook de reden dat hij op straat stond, want toeristen kijken alleen op straatniveau terwijl veel dingen via een trap te bereiken zijn, zoals het wisselkantoor. En inderdaad, ik ben zo’n toerist. Ben teruggelopen naar waar volgens mijn GPS de kroeg zou moeten zijn, keek naar boven en verrek! De kroeg! Wow O+
In die kroeg hadden ze veel verschillende bier van een lokale brouwer, en ook in proefglazen beschikbaar. Ik ben er een deel van de avond zoet mee geweest, ook daar wat gegeten. Raakte aan de praat met een Australisch stel en wie weet schrijf ik volgend jaar een tripreport van een paar dagen Canberra :D
Terug naar het hotel deed ik per taxi, vandaag ook al 9km gelopen en metro twee keer op een dag vond ik meer dan genoeg. Ik ben blij dat ik Noorse taxiprijzen gewend ben, dus de kosten waren te overzien. 1900 Yen voor enkele kilometers.
Ik kon om een of andere reden niet slapen, en ben vroeg opgestaan. Ontbeten, uitgechecked en naar het treinstation (Shinjuku) gelopen. Ik ging er vanuit dat de NEX vrij regelmatig zou rijden, maar dat viel tegen. Tussen 0802 en 0939 rijden er dus geen, en ik kwam net na 8u aankakken op het station. Had ik natuurlijk ook vantevoren uit kunnen zoeken op zich, maar ja, niet gedaan dus. Heb dus ruim een uur naar treinen zitten kijken. En dat waren en VEEL :D

Trein reed 4 minuten te laat weg (foei!), maar kwam wel op tijd aan op terminal 1.
Inchecken, douane enzo was zo gepiept, maar omdat ik vrij laat aankwam geen tijd meer gehad om goed rond te kijken. Wel snel nog even mijn laatste 1100 Yen aan cash opgemaakt aan iets waarvan ik denk dat het snoep is. Daarna even een glas drinken en een kleine snack gepakt in de lounge en een paar minuten later begon het boarden alweer. Onderweg lekker 6 uur geslapen. Een stoel die tot bed omgetoverd kan worden kan ik iedereen aanraden!
Al met al was deze trip erg intens! Het totaal niks begrijpen van vanalles was op een rare manier “bevrijdend” en tegelijk ook onhandig.
Als ik terugga naar Japan kies ik voor een rustigere plek in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 29-12-2016 02:57:03 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167691456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:37 schreef Fogel het volgende:
Kort verslag van maar liefst 3 dagen Tokio. De 11 uur lange vlucht was helemaal prima, maar dat mag je ook wel verwachten van business class. Details over het vliegdeel komt later in het ervaringen met luchtvaartmaatschappijen topic.
Geen rij bij de paspoortcontrole en koffer was er ook zo, helemaal prima op Narita. Even wat geld uit de muur getrokken, maar dat ding wilde alleen maar in hoeveelheden van 10.000 Yen geld verstrekken, dus ik kreeg 2 briefjes van 10.000. Meteen even bij een kiosk wat gekocht om een daarvan iets kleiner te krijgen. Vervolgens treinkaart van de NEX halen, was ook zo gebeurt (ze accepteren daar credit cards).
Het juist perron vinden was ook geen probleem, trein kwam op een gegeven moment het station binnen en er werd medegedeeld dat we moesten wachten met instappen. Ze moesten namelijk eerst schoonmaken!
[ afbeelding ]
Ook werden alle stoelen in de rijrichting gedraaid. Goed geregeld allemaal.
Na ruim een uur suf naar buiten kijken reed de trein Shinjuku binnen. Ik had een grof idee waar mijn hotel was en begon in die richting te lopen. Bleek achteraf een omweg te hebben genomen, maar dat maakt niet uit, zo zie je nog eens wat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De hotelkamer was prima, ruim genoeg, schoon, prima badkamer met douche en bad, en natuurlijk zo’n fantastische WC. Met brilverwarming zodat je altijd het gevoel krijgt dat iemand anders er net voor je heeft gezeten :’)
Kamer
[ afbeelding ]
Dit rare ding bleek een luchtvochtigheidsapparaat te zijn.
[ afbeelding ]
WC-knoppen:
[ afbeelding ]

Vanuit mijn kamer ook uitzicht op Godzilla en wat skyline.
Uitzicht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godzilla vanaf de lobby
[ afbeelding ]

Eerst even wat gaan slapen en daarna ben ik rond gaan lopen gewoon om vast wat van de relatief directe omgeving van het hotel te zien. Het was kerstavond, ik kreeg veel aanspraak op straat van Japanners, geen idee waarom, gewoon mensen die me een fijne avond wensten enzo. En zo nu en dan iemand (geen Japanners overigens) die me naar een of andere show wilde hebben, maar daar ben ik niet in geinteresseerd.
Uiteindelijk wat honger gekregen en op zoek naar een plek om wat te eten. Vond wat naar mijn gading, bestelde “special secret recipe chicken”- iets en een bier. Mijn bier was bijna op en een Japans ouder echtpaar sprak me aan, of ik nog een bier wilde, wilden ze voor me kopen. Nou OK, prima, doe ik het volgende rondje wel. Beetje aan de praat geraakt, meer dan een beetje was lastig, want ze konden maar slecht Engels. Eten op, tweede bier op, ik proberen een rondje te geven en iedereen aan de whisky-soda (oid), helemaal prima. Ik wilde betalen voor mijn eten, drinken en rondje, maar dat mocht niet!? Ze stonden erop dat ze me dat aanboden als kerstcadeau. Ik wilde dat weigeren, maar ze betaalden gewoon toch, voor alles, ook mijn eten en mijn rondje aan hun! En of ik met ze mee ging ergens anders heen. OK, maar dan betaal ik daar zei ik nog. Klein stukje lopen, ze werden daar begroet alsof ze er niet bepaald voor de eerste keer kwamen, kregen bij alles uiterste prioriteit boven alle andere aanwezigen... Echt zo’n situatie waar wat alarmbellen in je hoofd afgaan zeg maar. Maargoed, het zal allemaal wel... er kwam eten op tafel!
[ afbeelding ]
Erg lekker was het ook, maar geen idee wat het allemaal was. Sake erbij ook, hele lekkere uit Heroshima. Op een gegeven moment genoeg gegeten en gedronken, en ik wilde betalen. Maar nee... dat was al gedaan!!! Wederom met de mededeling dat het hun kerstcadeau van hun was. Ik ken die lui helemaal niet! Snap het nog steeds niet! Ik had een fles Noorse Junmai Sake (van Nøgne Ø voor de kenners) in mijn hotelkamer, en omdat ik toch echt wat terug wilde doen vroeg ik of ze die dan misschien wilden. Ja, dat wilden ze wel, eindelijk dacht ik. Eenmaal buiten liepen ze mee richting hotel, 100 meter er vandaan, nee, ze gingen toch naar huis nu, moe, dit dat, daar is je hotel *wijs* welterusten en bedankt voor de leuke avond. The end. VAAG!
Einde dag 1.
Verbazingwekkend goed geslapen, netjes om 8u wakker ofzo, en even ontbijten met Godzilla.
[ afbeelding ]
Doelstelling voor deze trip: niet thuis zijn (check), een tempel bekijken, een park in en naar een paleis toe.
Om zoveel mogelijk te zien besluit ik om lekker te gaan wandelen ipv OV te gebruiken. Eerst naar een tempel, die minder dan een km van mijn hotel vandaan lag, via een kleine omweg omdat ik een leuk uitziende weg tegenkwam onderweg:
Verboden om katten te parkeren?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanaf daar koers richting paleis via een park. Ik begon een beetje genoeg te krijgen van alle mensen OVERAL en het park was een mooie uitkomst, 200 Yen om binnen te mogen en lekker rustig daar. Erg mooi park, heb er bijna 3 uur rondgewandeld, af en toe een pauze op een van de vele bankjes die er staan en genieten van de rust, de natuur, hoe mooi het aangelegd is en vooral ook het gebrek aan mensen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eenmaal “bijgekomen” koers richting het paleis. Was best een eind lopen en onderweg nog even wat gegeten en gedronken. Blijkbaar heeft de keizer een enorme behoefte aan privacy, want van het paleis is helemaal niks te zien... en je moet je goed gedragen in het park, dat je dat maar weet!

Ben rondom gaan lopen om te kijken of er toch nog ergens wat te zien viel, maar nee, hoge muren overal. Wel was het oostelijke park geopen voor publiek, dus ben ik daar even in gegaan. Was vlak voor sluitingstijd, dus helaas niet zo heel veel kunnen zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna vond ik het wel tijd om een kroeg op te zoeken en ben een stuk met de metro gegaan. Op de heenweg had ik al wat gezien dat de moeite waard leek, maar dat bleek heel erg tegen te vallen. Een “bierkroeg” met maar liefst 8 verschillende bieren, waarvan slechts 3 Japans en waarvan slechts een op voorraad... Dus die ene Japanse maar besteld en opgedronken en koers gezet naar een Untappd venue, The Watering Hole.
Was een stukje lopen, maar aangezien die kroeg kleiner was dan mijn gang thuis en ook een keuken met beperkte afzuiging had was ik blij om weer in de frisse buitenlucht te zijn.
The Watering Hole had 7 Japanse bieren en het was in proefglazen beschikbaar, helemaal prima, daar ook meteen wat gegeten. Van een van de werknemers twee kroegentips gekregen, daar zouden ze wel meer Japans bier hebben. Prima idee voor de volgende dag.
Koers richting hotel via al het geweld dat Shinuku te bieden heeft op gebied van een overdosis mensen, geluid en knipperede lampen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk om te zien even, maar lekker rustig op mijn hotelkamer. Ben ook nog even de hotelbar in geweest. Levende muziek met op de achtergrond Godzilla. Leuk voor even, tijd om nog wat te FOK!en/rusten/slapen. Was na 16km lopen (loopafstand volgens mijn telefoon) toch wel wat moe.
Doelstelling voor deze trip: niet thuis zijn (check), een tempel bekijken(check), een park in (check)en naar een paleis toe(check). Hee, doelen bereikt en ik heb nog een dag over!
Beetje in de Lonely Planet gebladerd, en blijkbaar zou Ginza tof zijn. Verder ook een doelstelling om groene Kitt Katt te gaan kopen evenals wat andere dingen, dus rugzak mee.
Lekker optimistisch een 24u kaartje voor de metro gekocht, want ik was van plan om een beetje in verschillende wijken rond te lopen. Ginza bleek totaal niks voor mij te zijn, het voelde gewoon niet goed op een of andere manier. Wel nog even gelunched daar voor ik naar Aoyama-itchome vertrok.
Wachten op de metro:
[ afbeelding ]
Metro zelf...
[ afbeelding ]
Ginza
[ afbeelding ]
Na een tweede keer in een vrij volle metro te zijn geweest vond ik het wel genoeg. Even een winkel in geweest om wat voor een FOK!er te kopen en daarna wilde ik een park in. Maar dat bleek niet open te zijn voor publiek. Bij een museum even lekker een uur op een bank gezeten buiten, lekker rustig. Aangezien de winkel waar ik heen “moest” maar een kilometer ofzo bij een van de aanbevolen kroegen (ja sorry, ik hou van bier) vandaan was begon ik die kant op te kopen. Meteen weinig gedetailleerde kaart erbij kon ik het niet vinden. GPS aangeslingerd... ik was wel op de juiste plek maar zag nergens een kroeg?
[ afbeelding ]
Beetje rondgedwaald daar en uiteindelijk maar besloten dat ik het toch niet meer ging vinden. Volgens de LP zou er een tap room zijn op nog ca een km afstand van waar ik was. Prima, sjouw ik daar wel heen. Kwam onderweg nog een tempel tegen in Harajuku, was mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, die kroeg kon ik ook niet vinden... google geraadpleegd, zag hoe de gevel er uit zou moeten zien, maar niet te vinden. Kwam op een hele drukke (zowel qua mensen, geluid en knipperede lichten) straat uit en werd daar door iemand aangesproken. Of ik geld wilde wisselen, het kantoor was boven. Nee, dat niet, maar hem maar gevraagd of hij die plek kende. Niet dus, hij was nog maar een paar dagen in Tokyo en kende de ongeving niet, maar hij had een tip “kijk naar boven”... dat was ook de reden dat hij op straat stond, want toeristen kijken alleen op straatniveau terwijl veel dingen via een trap te bereiken zijn, zoals het wisselkantoor. En inderdaad, ik ben zo’n toerist. Ben teruggelopen naar waar volgens mijn GPS de kroeg zou moeten zijn, keek naar boven en verrek! De kroeg! Wow O+
In die kroeg hadden ze veel verschillende bier van een lokale brouwer, en ook in proefglazen beschikbaar. Ik ben er een deel van de avond zoet mee geweest, ook daar wat gegeten. Raakte aan de praat met een Australisch stel en wie weet schrijf ik volgend jaar een tripreport van een paar dagen Canberra :D
Terug naar het hotel deed ik per taxi, vandaag ook al 9km gelopen en metro twee keer op een dag vond ik meer dan genoeg. Ik ben blij dat ik Noorse taxiprijzen gewend ben, dus de kosten waren te overzien. 1900 Yen voor enkele kilometers.
Ik kon om een of andere reden niet slapen, en ben vroeg opgestaan. Ontbeten, uitgechecked en naar het treinstation (Shinjuku) gelopen. Ik ging er vanuit dat de NEX vrij regelmatig zou rijden, maar dat viel tegen. Tussen 0802 en 0939 rijden er dus geen, en ik kwam net na 8u aankakken op het station. Had ik natuurlijk ook vantevoren uit kunnen zoeken op zich, maar ja, niet gedaan dus. Heb dus ruim een uur naar treinen zitten kijken. En dat waren en VEEL :D
[ afbeelding ]
Trein reed 4 minuten te laat weg (foei!), maar kwam wel op tijd aan op terminal 1.
Inchecken, douane enzo was zo gepiept, maar omdat ik vrij laat aankwam geen tijd meer gehad om goed rond te kijken. Wel snel nog even mijn laatste 1100 Yen aan cash opgemaakt aan iets waarvan ik denk dat het snoep is. Daarna even een glas drinken en een kleine snack gepakt in de lounge en een paar minuten later begon het boarden alweer. Onderweg lekker 6 uur geslapen. Een stoel die tot bed omgetoverd kan worden kan ik iedereen aanraden!
Al met al was deze trip erg intens! Het totaal niks begrijpen van vanalles was op een rare manier “bevrijdend” en tegelijk ook onhandig.
Als ik terugga naar Japan kies ik voor een rustigere plek in ieder geval.
Leuk verslag. ^O^
Was je alleen?

Maar had je van te voren alles geregeld?
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 22:48:36 #83
45833 crew  Fogel
pi_167691590
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:45 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Leuk verslag. ^O^
Was je alleen?

Maar had je van te voren alles geregeld?
Thanks :)
Ja, ik was alleen. Had eigenlijk alleen maar vlucht en hotel geregeld en hier wat advies gevraagd. Was van plan om dingen gewoon onderweg in het vliegtuig een beetje te gaan bekijken/plannen, maar daar was ik zo mee klaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167692046
Lost in translation :+, wat een geluk van het park en de tempels als rustpuntjes :D

edit: leuk verslag, prachtige foto's
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  One tough cookie woensdag 28 december 2016 @ 23:06:39 #85
169210 liesje1979
pi_167692294
Heel tof om te lezen. :*
Weet je ook eens hoe het voelt als je rekening plots al betaald is door anderen. ik moest er hard om lachen. En ook die hoge kroegen, ik zou ze ook niet hebben kunnen vinden. :')
En heel laat op het vliegveld aankomen herken ik ook wel.
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 23:11:47 #86
45833 crew  Fogel
pi_167692513
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:59 schreef Voxs het volgende:
Lost in translation :+, wat een geluk van het park en de tempels als rustpuntjes :D

edit: leuk verslag, prachtige foto's
Thanks :)
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:06 schreef liesje1979 het volgende:
Heel tof om te lezen. :*
Weet je ook eens hoe het voelt als je rekening plots al betaald is door anderen. ik moest er hard om lachen. En ook die hoge kroegen, ik zou ze ook niet hebben kunnen vinden. :')
En heel laat op het vliegveld aankomen herken ik ook wel.
Ook thanks :)

Ja, OK, maar jij kent de mensen die je rekening betalen ;)

Dit verzin je toch gewoon niet als je het niet gewend bent?


Zo laat was ik er nou ook weer niet, ze hebben me niet eens op moeten roepen ofzo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie woensdag 28 december 2016 @ 23:13:19 #87
169210 liesje1979
pi_167692572
Zou er 100x mopperend aan voorbij kunnen lopen inderdaad.
pi_167693034
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:37 schreef Fogel het volgende:
Kort verslag van maar liefst 3 dagen Tokio. De 11 uur lange vlucht was helemaal prima, maar dat mag je ook wel verwachten van business class. Details over het vliegdeel komt later in het ervaringen met luchtvaartmaatschappijen topic.
Geen rij bij de paspoortcontrole en koffer was er ook zo, helemaal prima op Narita. Even wat geld uit de muur getrokken, maar dat ding wilde alleen maar in hoeveelheden van 10.000 Yen geld verstrekken, dus ik kreeg 2 briefjes van 10.000. Meteen even bij een kiosk wat gekocht om een daarvan iets kleiner te krijgen. Vervolgens treinkaart van de NEX halen, was ook zo gebeurt (ze accepteren daar credit cards).
Het juist perron vinden was ook geen probleem, trein kwam op een gegeven moment het station binnen en er werd medegedeeld dat we moesten wachten met instappen. Ze moesten namelijk eerst schoonmaken!
[ afbeelding ]
Ook werden alle stoelen in de rijrichting gedraaid. Goed geregeld allemaal.
Na ruim een uur suf naar buiten kijken reed de trein Shinjuku binnen. Ik had een grof idee waar mijn hotel was en begon in die richting te lopen. Bleek achteraf een omweg te hebben genomen, maar dat maakt niet uit, zo zie je nog eens wat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De hotelkamer was prima, ruim genoeg, schoon, prima badkamer met douche en bad, en natuurlijk zo’n fantastische WC. Met brilverwarming zodat je altijd het gevoel krijgt dat iemand anders er net voor je heeft gezeten :’)
Kamer
[ afbeelding ]
Dit rare ding bleek een luchtvochtigheidsapparaat te zijn.
[ afbeelding ]
WC-knoppen:
[ afbeelding ]

Vanuit mijn kamer ook uitzicht op Godzilla en wat skyline.
Uitzicht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godzilla vanaf de lobby
[ afbeelding ]

Eerst even wat gaan slapen en daarna ben ik rond gaan lopen gewoon om vast wat van de relatief directe omgeving van het hotel te zien. Het was kerstavond, ik kreeg veel aanspraak op straat van Japanners, geen idee waarom, gewoon mensen die me een fijne avond wensten enzo. En zo nu en dan iemand (geen Japanners overigens) die me naar een of andere show wilde hebben, maar daar ben ik niet in geinteresseerd.
Uiteindelijk wat honger gekregen en op zoek naar een plek om wat te eten. Vond wat naar mijn gading, bestelde “special secret recipe chicken”- iets en een bier. Mijn bier was bijna op en een Japans ouder echtpaar sprak me aan, of ik nog een bier wilde, wilden ze voor me kopen. Nou OK, prima, doe ik het volgende rondje wel. Beetje aan de praat geraakt, meer dan een beetje was lastig, want ze konden maar slecht Engels. Eten op, tweede bier op, ik proberen een rondje te geven en iedereen aan de whisky-soda (oid), helemaal prima. Ik wilde betalen voor mijn eten, drinken en rondje, maar dat mocht niet!? Ze stonden erop dat ze me dat aanboden als kerstcadeau. Ik wilde dat weigeren, maar ze betaalden gewoon toch, voor alles, ook mijn eten en mijn rondje aan hun! En of ik met ze mee ging ergens anders heen. OK, maar dan betaal ik daar zei ik nog. Klein stukje lopen, ze werden daar begroet alsof ze er niet bepaald voor de eerste keer kwamen, kregen bij alles uiterste prioriteit boven alle andere aanwezigen... Echt zo’n situatie waar wat alarmbellen in je hoofd afgaan zeg maar. Maargoed, het zal allemaal wel... er kwam eten op tafel!
[ afbeelding ]
Erg lekker was het ook, maar geen idee wat het allemaal was. Sake erbij ook, hele lekkere uit Heroshima. Op een gegeven moment genoeg gegeten en gedronken, en ik wilde betalen. Maar nee... dat was al gedaan!!! Wederom met de mededeling dat het hun kerstcadeau van hun was. Ik ken die lui helemaal niet! Snap het nog steeds niet! Ik had een fles Noorse Junmai Sake (van Nøgne Ø voor de kenners) in mijn hotelkamer, en omdat ik toch echt wat terug wilde doen vroeg ik of ze die dan misschien wilden. Ja, dat wilden ze wel, eindelijk dacht ik. Eenmaal buiten liepen ze mee richting hotel, 100 meter er vandaan, nee, ze gingen toch naar huis nu, moe, dit dat, daar is je hotel *wijs* welterusten en bedankt voor de leuke avond. The end. VAAG!
Einde dag 1.
Verbazingwekkend goed geslapen, netjes om 8u wakker ofzo, en even ontbijten met Godzilla.
[ afbeelding ]
Doelstelling voor deze trip: niet thuis zijn (check), een tempel bekijken, een park in en naar een paleis toe.
Om zoveel mogelijk te zien besluit ik om lekker te gaan wandelen ipv OV te gebruiken. Eerst naar een tempel, die minder dan een km van mijn hotel vandaan lag, via een kleine omweg omdat ik een leuk uitziende weg tegenkwam onderweg:
Verboden om katten te parkeren?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanaf daar koers richting paleis via een park. Ik begon een beetje genoeg te krijgen van alle mensen OVERAL en het park was een mooie uitkomst, 200 Yen om binnen te mogen en lekker rustig daar. Erg mooi park, heb er bijna 3 uur rondgewandeld, af en toe een pauze op een van de vele bankjes die er staan en genieten van de rust, de natuur, hoe mooi het aangelegd is en vooral ook het gebrek aan mensen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eenmaal “bijgekomen” koers richting het paleis. Was best een eind lopen en onderweg nog even wat gegeten en gedronken. Blijkbaar heeft de keizer een enorme behoefte aan privacy, want van het paleis is helemaal niks te zien... en je moet je goed gedragen in het park, dat je dat maar weet!

Ben rondom gaan lopen om te kijken of er toch nog ergens wat te zien viel, maar nee, hoge muren overal. Wel was het oostelijke park geopen voor publiek, dus ben ik daar even in gegaan. Was vlak voor sluitingstijd, dus helaas niet zo heel veel kunnen zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna vond ik het wel tijd om een kroeg op te zoeken en ben een stuk met de metro gegaan. Op de heenweg had ik al wat gezien dat de moeite waard leek, maar dat bleek heel erg tegen te vallen. Een “bierkroeg” met maar liefst 8 verschillende bieren, waarvan slechts 3 Japans en waarvan slechts een op voorraad... Dus die ene Japanse maar besteld en opgedronken en koers gezet naar een Untappd venue, The Watering Hole.
Was een stukje lopen, maar aangezien die kroeg kleiner was dan mijn gang thuis en ook een keuken met beperkte afzuiging had was ik blij om weer in de frisse buitenlucht te zijn.
The Watering Hole had 7 Japanse bieren en het was in proefglazen beschikbaar, helemaal prima, daar ook meteen wat gegeten. Van een van de werknemers twee kroegentips gekregen, daar zouden ze wel meer Japans bier hebben. Prima idee voor de volgende dag.
Koers richting hotel via al het geweld dat Shinuku te bieden heeft op gebied van een overdosis mensen, geluid en knipperede lampen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk om te zien even, maar lekker rustig op mijn hotelkamer. Ben ook nog even de hotelbar in geweest. Levende muziek met op de achtergrond Godzilla. Leuk voor even, tijd om nog wat te FOK!en/rusten/slapen. Was na 16km lopen (loopafstand volgens mijn telefoon) toch wel wat moe.
Doelstelling voor deze trip: niet thuis zijn (check), een tempel bekijken(check), een park in (check)en naar een paleis toe(check). Hee, doelen bereikt en ik heb nog een dag over!
Beetje in de Lonely Planet gebladerd, en blijkbaar zou Ginza tof zijn. Verder ook een doelstelling om groene Kitt Katt te gaan kopen evenals wat andere dingen, dus rugzak mee.
Lekker optimistisch een 24u kaartje voor de metro gekocht, want ik was van plan om een beetje in verschillende wijken rond te lopen. Ginza bleek totaal niks voor mij te zijn, het voelde gewoon niet goed op een of andere manier. Wel nog even gelunched daar voor ik naar Aoyama-itchome vertrok.
Wachten op de metro:
[ afbeelding ]
Metro zelf...
[ afbeelding ]
Ginza
[ afbeelding ]
Na een tweede keer in een vrij volle metro te zijn geweest vond ik het wel genoeg. Even een winkel in geweest om wat voor een FOK!er te kopen en daarna wilde ik een park in. Maar dat bleek niet open te zijn voor publiek. Bij een museum even lekker een uur op een bank gezeten buiten, lekker rustig. Aangezien de winkel waar ik heen “moest” maar een kilometer ofzo bij een van de aanbevolen kroegen (ja sorry, ik hou van bier) vandaan was begon ik die kant op te kopen. Meteen weinig gedetailleerde kaart erbij kon ik het niet vinden. GPS aangeslingerd... ik was wel op de juiste plek maar zag nergens een kroeg?
[ afbeelding ]
Beetje rondgedwaald daar en uiteindelijk maar besloten dat ik het toch niet meer ging vinden. Volgens de LP zou er een tap room zijn op nog ca een km afstand van waar ik was. Prima, sjouw ik daar wel heen. Kwam onderweg nog een tempel tegen in Harajuku, was mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, die kroeg kon ik ook niet vinden... google geraadpleegd, zag hoe de gevel er uit zou moeten zien, maar niet te vinden. Kwam op een hele drukke (zowel qua mensen, geluid en knipperede lichten) straat uit en werd daar door iemand aangesproken. Of ik geld wilde wisselen, het kantoor was boven. Nee, dat niet, maar hem maar gevraagd of hij die plek kende. Niet dus, hij was nog maar een paar dagen in Tokyo en kende de ongeving niet, maar hij had een tip “kijk naar boven”... dat was ook de reden dat hij op straat stond, want toeristen kijken alleen op straatniveau terwijl veel dingen via een trap te bereiken zijn, zoals het wisselkantoor. En inderdaad, ik ben zo’n toerist. Ben teruggelopen naar waar volgens mijn GPS de kroeg zou moeten zijn, keek naar boven en verrek! De kroeg! Wow O+
In die kroeg hadden ze veel verschillende bier van een lokale brouwer, en ook in proefglazen beschikbaar. Ik ben er een deel van de avond zoet mee geweest, ook daar wat gegeten. Raakte aan de praat met een Australisch stel en wie weet schrijf ik volgend jaar een tripreport van een paar dagen Canberra :D
Terug naar het hotel deed ik per taxi, vandaag ook al 9km gelopen en metro twee keer op een dag vond ik meer dan genoeg. Ik ben blij dat ik Noorse taxiprijzen gewend ben, dus de kosten waren te overzien. 1900 Yen voor enkele kilometers.
Ik kon om een of andere reden niet slapen, en ben vroeg opgestaan. Ontbeten, uitgechecked en naar het treinstation (Shinjuku) gelopen. Ik ging er vanuit dat de NEX vrij regelmatig zou rijden, maar dat viel tegen. Tussen 0802 en 0939 rijden er dus geen, en ik kwam net na 8u aankakken op het station. Had ik natuurlijk ook vantevoren uit kunnen zoeken op zich, maar ja, niet gedaan dus. Heb dus ruim een uur naar treinen zitten kijken. En dat waren en VEEL :D
[ afbeelding ]
Trein reed 4 minuten te laat weg (foei!), maar kwam wel op tijd aan op terminal 1.
Inchecken, douane enzo was zo gepiept, maar omdat ik vrij laat aankwam geen tijd meer gehad om goed rond te kijken. Wel snel nog even mijn laatste 1100 Yen aan cash opgemaakt aan iets waarvan ik denk dat het snoep is. Daarna even een glas drinken en een kleine snack gepakt in de lounge en een paar minuten later begon het boarden alweer. Onderweg lekker 6 uur geslapen. Een stoel die tot bed omgetoverd kan worden kan ik iedereen aanraden!
Al met al was deze trip erg intens! Het totaal niks begrijpen van vanalles was op een rare manier “bevrijdend” en tegelijk ook onhandig.
Als ik terugga naar Japan kies ik voor een rustigere plek in ieder geval.
nice ^O^

het zou voor mij niet een land zijn waar ik snel in mijn eentje naartoe zou gaan om eerlijk te zijn..
pi_167693514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:24 schreef mschol het volgende:

[..]

nice ^O^

het zou voor mij niet een land zijn waar ik snel in mijn eentje naartoe zou gaan om eerlijk te zijn..
Waarom niet?!

Fogel: waar is die Godzilla te vinden?!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 29 december 2016 @ 01:53:59 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_167697044
Vet O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_167697206
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:37 schreef RipCity het volgende:

[..]

Waarom niet?!

Fogel: waar is die Godzilla te vinden?!
Toho Building in Kabukicho, Shinjuku. Te zien vanuit hotel Gracery.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:24 schreef mschol het volgende:

[..]

nice ^O^

het zou voor mij niet een land zijn waar ik snel in mijn eentje naartoe zou gaan om eerlijk te zijn..
Juist wel. Japan alleen O+
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 02:57:38 #92
45833 crew  Fogel
pi_167697561
Hotel Gracery inderdaad.
En heb mijn post aangepast om ook deze erbij te zetten TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #10.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167698323
Kerst/Nieuwjaar is hem helaas niet geworden. Maar, nieuwe ronden, nieuwe kansen. We zijn nu plannen aan het maken voor 2017. Aangezien we nog een keer willen gaan voor onze kleine 2 jaar oud wordt (gratis vliegen!), wordt het jammer genoeg wel in Juli.

Nu zit ik er wel aan te denken om een auto te huren en een weekje richting Nikko, Gunma en de westzijde van Fukushima te gaan. Veel natuurparken, en hopelijk wat koeler. :)
pi_167699046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:48 schreef Fogel het volgende:


Okonomiyaki O+
Dit weekend weer eens maken *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_167699743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:37 schreef Fogel het volgende:
Kort verslag van maar liefst 3 dagen Tokio.
haha, dus kennelijk zit je met kerstavond goed in tokyo... wat een aardige mensen. ik zou het ook wantrouwen, zoveel vriendelijkheid. ik was waarschijnlijk niet eens meegelopen.

beste wandeling, trouwens, shinyuku-paleis.
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 11:03:41 #96
45833 crew  Fogel
pi_167700835
quote:
17s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:27 schreef Pheno het volgende:

[..]

Okonomiyaki O+
Dit weekend weer eens maken *O*
Ahhh, dus zo heet dat ^O^ . Verklaart waarom ze het steeds over de economie had (dacht ik... de communicatie verliep vrij stroef soms) terwijl we het over eten en drinken hadden in de woorden ervoor :')

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha, dus kennelijk zit je met kerstavond goed in tokyo... wat een aardige mensen. ik zou het ook wantrouwen, zoveel vriendelijkheid. ik was waarschijnlijk niet eens meegelopen.

beste wandeling, trouwens, shinyuku-paleis.
Het was een hele rare situatie. Op beide plekken werden die twee behandeld alsof ze sterren waren ofzo. Ik was er op voorbereid om een financiele deuk op te lopen op de tweede plek, maar dat bleek achteraf dus allemaal heel erg mee te vallen.

Ja, was een eind lopen, maar zeker de moeite waard, gewoon lekker rustigaan. Shinjuku park was wel echt het hoogtepunt op de route. Vond het ook mooi dat -terwijl ik het geluid en geknipper van Shinjuku achter me liet- de stad steeds rustiger leek te worden qua indrukken op straat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167701553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

haha, dus kennelijk zit je met kerstavond goed in tokyo... wat een aardige mensen. ik zou het ook wantrouwen, zoveel vriendelijkheid. ik was waarschijnlijk niet eens meegelopen.

beste wandeling, trouwens, shinyuku-paleis.
Met negers sowieso niet meelopen daar. Dan kan je je creditcard leegtrekken na 3 drankjes :P
Kees was er ook tijd geleden om weer de cliché oplichtingstrucs na te lopen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 29 december 2016 @ 11:36:56 #98
45833 crew  Fogel
pi_167701660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:32 schreef RipCity het volgende:

[..]

Met negers sowieso niet meelopen daar. Dan kan je je creditcard leegtrekken na 3 drankjes :P
Kees was er ook tijd geleden om weer de cliché oplichtingstrucs na te lopen.
Negers (met Amerikaans accent meestal) gewoon negeren inderdaad. Daar waren er best veel van.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167702369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:32 schreef RipCity het volgende:

[..]

Met negers sowieso niet meelopen daar. Dan kan je je creditcard leegtrekken na 3 drankjes :P
Kees was er ook tijd geleden om weer de cliché oplichtingstrucs na te lopen.
Ik dacht altijd dat Japanners erg racistisch waren.

En dit lijkt mij eerder de Nigeriaanse maffia.
pi_167702412
Ik vind het wel echt super interessant om te lezen, toffe paar dagen ^O^
Ik zou alleen nooit met die mensen zijn meegelopen, ben daar (helaas) iets te wantrouwend voor :P
PSN: Metal_Akilla
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')