abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166243874


quote:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

In het Algemeen Dagblad vandaag een interview met Perez Jong Loy. Wie? Zeg maar de Quincy Gario voordat Quincy Gario dé Quincy Gario werd. Een vrij extreme anti-zwarte piet-actievoerder dus, die elk mogelijk middel dat hij kan vinden tegen de geschminkte kindervriend inzet.

Nu is dat op zich geen nieuws: sinds een aantal jaar schieten dit soort lui als paddestoelen uit de grond. Maar het uitzonderlijke aan Jong Loy is dat hij gewoon eerlijk is over zijn einddoel: demonstreren tegen zwarte piet is slechts een middel. Uiteindelijk gaat het om aandacht gegeneren voor slavernij, en het idee dat Nederland nakomelingen van voormalige slaven geld moet betalen. Veel geld:

De strijd tegen Piet is voor hem direct verbonden met de financiële compensatie voor het slavernijverleden: hij vindt het 'verbijsterend' dat daar nog steeds niet over te praten valt. ,,Joodse mensen zijn terecht gecompenseerd voor de Tweede Wereldoorlog. Dus waarom de nazaten van de slaven niet? Omdat het te lang geleden is? Voor ons voelt het dichtbij. Mijn voorouders werkten nog als slaven."

Het gaat hem dan niet om 'zoiets onbenulligs' als een tientje per familie, maar om de oprichting van miljardenfondsen voor de nazaten van slaven. ,,Wij hebben op elk gebied een achterstand in de maatschappij. Zo worden de capaciteiten van donkere kinderen jaar na jaar lager ingeschat dan die van blanke. Zij komen veel vaker op het vmbo en moeten opleidingen stapelen voor ze naar de universiteit kunnen. Dat kan door zulke fondsen worden gecompenseerd."

Jong Loy doet denken aan de werkelijke agenda van de Jamaicaanse VN-onderzoeker Verene Shepherd. Ook zij was maar matig geïnteresseerd in ons "kerstfeest," en had eigenlijk als doel om momentum te creëren voor de schadevergoedingsactie van de anti-slavernij beweging.

Mensen als Shepherd en Jong Loy proberen dus uiteindelijk te construeren dat zwarte mensen in Nederland 'slachtoffers' zijn van slavernij, omdat enkelen van hun vooruders slaven zouden zijn geweest. Blanke Nederlanders die nu leven zijn kennelijk ook per definitie afstammelingen van slavenhandelaars, en daarom ook 'daders'. Laat mij nog eenmaal duidelijk maken hoe ik hier over denk:

Ga gewoon weg. Geachte heer Jong Loy: neemt u gewoon een baan en werkt u gaarne voor uw geld. Dat is pas een eerlijke manier om aan uw geld te komen. En wat betreft de Nederlandse regering? Die moeten meegaan in het verhaal dat "we" daar achter zaten en dat "we" dat "hen" hebben aangedaan. U en ik hebben immers niet in slaven gehandeld, en deze Perez en zijn tijdgenoten zijn geen slachtoffer van slavernij. Achterstand in de maatschappij? Klinkklare onzin.

Hoe dan ook hoop ik dat we deze discussie snel kunnen sluiten. Nederland gaat nu al lang genoeg gebukt onder de tirannie van de pietenpesters, en nu ze ook een grote mond gaan krijgen over 'miljardenfondsen' is het helemáál tijd om dit af te kappen. Iedereen de spandoeken weer naar binnen! De demonstratie is over; tijd om weer aan het werk te gaan.
Reeds 500 Zwarte Intochten:
http://sintenpietengilde.nl/intochten/ 8} <O) w/

http://sintenpietengilde.(...)s-is-Zwarte-Piet.pdf


Laatste kans voor deze reeks: het beheerst het nieuws natuurlijk altijd rond deze tijd van het jaar, dus het zou doodzonde zijn als er niet over gepost kan worden.

Aan de andere kant moet er dan wel over de zwartepietenkwestie gepost worden en niet over hoe negers komen om onze samenleving over te nemen en over hoe racistisch Nederland wel niet is.

Want op die manier gaat het niet meer over het onderwerp maar wordt het aangegrepen om van beide kanten de onderbuik eens goed leeg te schijten. En het gebeurt zo massaal dat er niet tegenop te modden valt. Dus ik wil het best nog een laatste kans geven, maar dan moeten jullie er wel gewoon voor zorgen dat je het over het onderwerp hebt. Voel je vrij elkaar ook een beetje te corrigeren
pi_166243934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het boek wordt beoordeeld op z'n omslag, of je dat nu leuk vindt of niet.

Je kunt wel stampvoeten dat dat niet eerlijk is, maar daar verandert echt helemaal niets door.
Op het moment dat je de cultuur van een volk, in dit geval zelfs de no.1 traditie van de Nederlanders, aanvalt lijkt het me wel pas hebben om je eerst te verdiepen in die traditie voordat je gaat trappen.

Met het oppervlakkige 'hoe het overkomt' zonder gedegen onderbouwing zou je geen poot aan de grond mogen krijgen. Helaas schieten bij het woordje racisme te veel mensen in een stuip.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166243984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Op het moment dat je de cultuur van een volk, in dit geval zelfs de no.1 traditie van de Nederlanders, aanvalt lijkt het me wel pas hebben om je eerst te verdiepen in die traditie voordat je gaat trappen.
Het is niet 'de cultuur', het is een traditie. Die ook nog eens niet verdwijnt maar voor een deel verandert.
pi_166244054
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet 'de cultuur', het is een traditie. Die ook nog eens niet verdwijnt maar voor een deel verandert.
Traditie is een onderdeel van cultuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166244193
Ik ook, bedankt!
pi_166244199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Op het moment dat je de cultuur van een volk, in dit geval zelfs de no.1 traditie van de Nederlanders, aanvalt lijkt het me wel pas hebben om je eerst te verdiepen in die traditie voordat je gaat trappen.

Met het oppervlakkige 'hoe het overkomt' zonder gedegen onderbouwing zou je geen poot aan de grond mogen krijgen. Helaas schieten bij het woordje racisme te veel mensen in een stuip.
Fok off, kermis is de nummer één traditie!
Ik ook, bedankt!
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:49:08 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166244222
De discussie lijkt heel erg op

pi_166245174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Op het moment dat je de cultuur van een volk, in dit geval zelfs de no.1 traditie van de Nederlanders, aanvalt lijkt het me wel pas hebben om je eerst te verdiepen in die traditie voordat je gaat trappen.
No.1 traditie... jaaaa hooor....... :') Overdrijven is ook een vak.

Maar nogmaals, het zijn gewoon Nederlanders die de traditie aanvallen, onder meer op basis van het feit dat buitenstaanders hier racisme in zien. Let op: de eerste groep is niet gelijk aan de tweede. Het zijn dus niet (per se) mensen die er racisme in zien die de traditie aanvallen.

Nee, het zijn mensen die zich kapot schamen voor deze traditie en genoeg hebben van buitenstanders uitleggen dat we hier geen racisten zijn die deze traditie aanvallen. Want dat buitenstaanders *dat* denken, da's helemaal niet vreemd. Je kunt hen dat ook onmogelijk verwijten.

En dat rechtse populisten er ook racisme in zien en zich hier vol op storten maar heel schijnheilig, ook hier in dit topic, volhouden dat ze geen racisten zijn helpt ook helemaal niet.

Hoewel ik denk dat de meeste mensen geen racistische bedoelingen hebben met ZP wil ik daar toch echt niet mee geassocieerd worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166245256
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:47 schreef sc00p het volgende:

[..]

Fok off, kermis is de nummer één traditie!
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

No.1 traditie... jaaaa hooor....... :') Overdrijven is ook een vak.

Gewoon waar:

http://www.euronet.nl/users/cor/top_100_tradities.html

https://www.perssupport.n(...)radities-in-een-boek

Kermis straat overigens op 20.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166245284
quote:
Het lijkt mij bullshit, maar aangezien het niet relevant is wil ik je dat punt best geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 18:57:13 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166245293
Er is ook vanalles in Nederland waar ik liever niet mee geassocieerd wil worden. Maar dat hoeft niet allemaal automatisch afgeschaft van mij.

En sinds wanneer is het OK om individuen af te rekenen op het collectief waar ze toe (lijken te) behoren?

Wanneer mensen jou persoonlijk aanspreken op de huidige traditie van Zwarte Piet, kun je ze prima uitleggen wat jij er van vindt.

En ook meteen dat je het niet zo gepast vindt om individuen in een hokje te stoppen op basis van het collectief waar ze toe lijken te behoren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166245322
Stond Sinterklaasfeest niet op de UNESCO Werelderfgoedlijst sinds vorig jaar ofzo? Waarom kan het dan zomaar aangepast worden? ;( We kunnen toch ook niet.. goh die piramides.. laten we die eens een beetje ronder maken, en blauw verven..
standaarddrinker
pi_166245361
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:
Er is ook vanalles in Nederland waar ik liever niet mee geassocieerd wil worden. Maar dat hoeft niet allemaal automatisch afgeschaft van mij.
Dan doe je er neem ik aan ieg niet aan mee. Da's leuk voor kleine clubjes, maar niet voor algemene culturele gebruiken.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:

En sinds wanneer is het OK om individuen af te rekenen op het collectief waar ze toe behoren?
Dat is nu eenmaal de werkelijkheid. Dat kun je 'oneerlijk' noemen, maar daar verandert niks mee. Als het dan ook nog eens gaat om een volstrekt irrelevant aspect van zo'n traditie, waarom doen we hier dan zo moeilijk over?

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:

Wanneer mensen jou persoonlijk aanspreken op de huidige traditie van Zwarte Piet, kun je ze prima uitleggen wat jij er van vindt.
Ik vind het zeer slechte reclame voor ons land. En dat is het ook als ik er niet persoonlijk op word aangesproken.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:

En ook meteen dat je het niet zo gepast vindt om individuen in een hokje te stoppen op basis van het collectief waar ze toe lijken te behoren.
Dat vind ik helemaal niet ongepast. Wij zijn, als maatschappij, verantwoordelijk voor deze traditie en hoe onze maatschappij overkomt op de rest van de wereld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166245385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar nogmaals, het zijn gewoon Nederlanders die de traditie aanvallen, onder meer op basis van het feit dat buitenstaanders hier racisme in zien. Let op: de eerste groep is niet gelijk aan de tweede. Het zijn dus niet (per se) mensen die er racisme in zien die de traditie aanvallen.

Nee, het zijn mensen die zich kapot schamen voor deze traditie en genoeg hebben van buitenstanders uitleggen dat we hier geen racisten zijn die deze traditie aanvallen. Want dat buitenstaanders *dat* denken, da's helemaal niet vreemd. Je kunt hen dat ook onmogelijk verwijten.

En dat rechtse populisten er ook racisme in zien en zich hier vol op storten maar heel schijnheilig, ook hier in dit topic, volhouden dat ze geen racisten zijn helpt ook helemaal niet.

Hoewel ik denk dat de meeste mensen geen racistische bedoelingen hebben met ZP wil ik daar toch echt niet mee geassocieerd worden.
Zoals ik al zei, mensen schieten in een stuip als ze het woord racisme zien, lezen of horen. Ongeacht of het waar is of niet wil men er niet mee geassocieerd worden. Gelet op je reactie ben jij er 1 van en bukt. Ik wil er ook niet mee geassocieerd worden, en zeker niet als het een oppervlakkige uiting is alleen gebaseerd op het uiterlijk. Ik houd daarom mijn rug recht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166245402
Ik heb verder niks met Sinterklaas maar ga wel meedoen aan een intocht omdat ik een racist ben en neerkijk op de zwarte medemens. De enige keer in het jaar wanneer je een blackface en dom gedrag mag tonen en met Surinaams accent mag praten, die laat ik niet liggen.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 19:05:15 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166245435
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:58 schreef DrDentz het volgende:
Stond Sinterklaasfeest niet op de UNESCO Werelderfgoedlijst sinds vorig jaar ofzo? Waarom kan het dan zomaar aangepast worden? ;( We kunnen toch ook niet.. goh die piramides.. laten we die eens een beetje ronder maken, en blauw verven..
het is niet afgeschaft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166245448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, mensen schieten in een stuip als ze het woord racisme zien, lezen of horen. Ongeacht of het waar is of niet wil men er niet mee geassocieerd worden.
Klopt als een bus.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:02 schreef Montagui het volgende:

Gelet op je reactie ben jij er 1 van en bukt. Ik wil er ook niet mee geassocieerd worden, en zeker niet als het een oppervlakkige uiting is alleen gebaseerd op het uiterlijk. Ik houd daarom mijn rug recht.
Dat lijkt me een compleet zinloze en vooral ineffective effort van jouw kant: Hoe dit overkomt op buitenstaanders verandert nul komma niks aan als jij je rug recht houdt. Ook niet als heel dit land z'n rug recht houdt verandert dat niet.

Het is een beetje alsof je een hakenkruis gebruikt in een logo van een vereniging en vervolgens iedereen probeert uit te leggen dat jullie geen Nazi's zijn maar een vereniging hebben die gebaseerd is op een stroming van het hindoeisme. Dat kun je tot in de oneindigheid blijven uitleggen, je zult daar altijd negatief op aangekeken worden. Het is gewoon heel dom om dat te proberen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 19:10:41 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166245550
op zich is dat een redelijke vergelijking

als je hier een hakenkruis op je huis plakt dan noemen mensen je een nazi net zoals je in Amerika niet je gezicht zwart moet schilderen voor de lol

als je in Tibet oid een hakenkruis gebruikt dan kijkt niet echt iemand er van op omdat die met nazi's niet zoveel ervaring hebben net zoals wij nooit iets met dat blackface verhaal gehad hebben

voor buitenstaanders is beiden een beetje gek maar dat kun je gewoon uitleggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166245690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is niet afgeschaft
De piramides zijn dan ook niet afgeschaft, alleen blauw
standaarddrinker
pi_166245712
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt als een bus.

[..]

Dat lijkt me een compleet zinloze en vooral ineffective effort van jouw kant: Hoe dit overkomt op buitenstaanders verandert nul komma niks aan als jij je rug recht houdt. Ook niet als heel dit land z'n rug recht houdt verandert dat niet.

Het is een beetje alsof je een hakenkruis gebruikt in een logo van een vereniging en vervolgens iedereen probeert uit te leggen dat jullie geen Nazi's zijn maar een vereniging hebben die gebaseerd is op een stroming van het hindoeisme. Dat kun je tot in de oneindigheid blijven uitleggen, je zult daar altijd negatief op aangekeken worden. Het is gewoon heel dom om dat te proberen.
Niet helemaal een goede vergelijking omdat het Hindoeïsme symbool net effe iets anders is (recht tov schuin bv), maar ok.

Maar dat blijven uitleggen zal je toch moeten blijven doen. Het kan niet zo zijn dat de 'wereld' zwarte schmink tradities alleen maar kan uitleggen als blackface. Daarmee zet je veel onschuldige zwarte schmink tradities in een kwaad daglicht. Dus blijven uitleggen dat er naast 'blackface' ook nog andere vormen van zwarte schmink tradities bestaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:21:04 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166245749
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:

Het is een beetje alsof je een hakenkruis gebruikt in een logo van een vereniging en vervolgens iedereen probeert uit te leggen dat jullie geen Nazi's zijn maar een vereniging hebben die gebaseerd is op een stroming van het hindoeisme. Dat kun je tot in de oneindigheid blijven uitleggen, je zult daar altijd negatief op aangekeken worden. Het is gewoon heel dom om dat te proberen.
Nee, dat is een verkeerde vergelijking. Het gaat niet om dat uitleggen. Het gaat erom dat je zelf wel beter weet, en dat iemand die het echt interesseert het verschil ook wel ziet. Zeker iedereen die in de vereniging is.
Dus bij Zwarte Piet: zo'n 85% van Nederland zit in de vereniging en weet wel beter. De groep beseft dat anderen er een raar gevoel bij hebben en proberen hun standpunt uit te leggen, maar als ze het niet willen begrijpen, geen man overboord. Dom? Nee, beetje water naar zee dragen, maar baat het niet dan schaadt het niet.
Maar zo'n vereniging hoeft natuurlijk zijn logo niet aan te passen. Waarom zou je? Het is niet strafbaar, 85% van de bevolking weet heel goed wat de werkelijke betekenis is, van de rest weigeren de meesten zich te informeren. Jammer dan. Je gekwetst voelen is een keuze.
pi_166245821
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:10 schreef sp3c het volgende:

op zich is dat een redelijke vergelijking

als je hier een hakenkruis op je huis plakt dan noemen mensen je een nazi net zoals je in Amerika niet je gezicht zwart moet schilderen voor de lol

als je in Tibet oid een hakenkruis gebruikt dan kijkt niet echt iemand er van op omdat die met nazi's niet zoveel ervaring hebben net zoals wij nooit iets met dat blackface verhaal gehad hebben
Ehh, wij hebben een zeer lange traditie van ongegeneerd racisme hoor. Dat is nog niet zo lang dat we daar vanaf zijn. Het is niet alsof wij daar zelf neutraal in zijn zoals Tibet nooit iets te maken heeft gehad met Nazi-Duitsland.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:10 schreef sp3c het volgende:

voor buitenstaanders is beiden een beetje gek maar dat kun je gewoon uitleggen
Dat kun je uitleggen, maar het is volstrekt zinloos.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:24:34 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166245827
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een beetje alsof je een hakenkruis gebruikt in een logo van een vereniging en vervolgens iedereen probeert uit te leggen dat jullie geen Nazi's zijn maar een vereniging hebben die gebaseerd is op een stroming van het hindoeisme. Dat kun je tot in de oneindigheid blijven uitleggen, je zult daar altijd negatief op aangekeken worden. Het is gewoon heel dom om dat te proberen.
Ik zal je een ander verhaal vertellen. In Duitsland kom je nog regelmatig een hakenkruis tegen. Op monumenten van vóór 1933. Dat is de "Thor's Hamer", een teken dat tegen "het kwaad" moest beschermen (zoals ook hagelkruizen dat moeten doen). Het was, zeker in Noord-Duitsland een gelied symbool en werd bijvoorbeeld in de muren van boerderijen gemetseld.

En toen kwam er een Oostenrijker die dacht, hé een symbool dat tegen het kwaad moet beschermen, erg geliefd bij de bevolking, dat is precies het symbool dat ik nodig heb in mijn campagne tegen het kwaad in de wereld, zoals de Fransen, de Joden en de Bolsjewieken.

Denk maar niet dat die boeren hun monumentale panden gaan verbouwen om een oeroud symbool te verwijderen.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:25:58 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166245860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]
Het is niet alsof wij daar zelf neutraal in zijn zoals Tibet nooit iets te maken heeft gehad met Nazi-Duitsland.

Ja, dat klopt.
Precies zoals Blackface in de USA wel betekenis heeft en bij ons niet.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 19:27:35 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166245887
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

De piramides zijn dan ook niet afgeschaft, alleen blauw
wat klets je nou man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 19:29:48 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166245930
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehh, wij hebben een zeer lange traditie van ongegeneerd racisme hoor. Dat is nog niet zo lang dat we daar vanaf zijn. Het is niet alsof wij daar zelf neutraal in zijn zoals Tibet nooit iets te maken heeft gehad met Nazi-Duitsland.
ik weet ff niet waar je op reageert?

quote:
[..]

Dat kun je uitleggen, maar het is volstrekt zinloos.
dat ligt er maar helemaal aan hoeveel waarde je hecht aan het te verdedigen object

ik neem aan dat ook jij niet alles per definitie omgooit omdat mensen er in het buitenland raar naar kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166246450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet ff niet waar je op reageert?
Je trekt daar een vergelijking tussen de mate waarin Tibet te maken heeft gehad met Nazi-Duitsland, en de mate waarin Nederland te maken heeft gehad met blackface. Ik vind dat een behoorlijk kromme vergelijking. Zeker ook omdat deze 'traditie' is ontstaan in een tijd waarin wij racisme heel normaal en acceptabel vonden.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat ligt er maar helemaal aan hoeveel waarde je hecht aan het te verdedigen object
Hoeveel waarde jij daar ook aan hecht, het uitleggen heeft nul komma nul effect. Tenzij jij manieren ziet om wereldwijd de aandacht hierop te vestigen zodat iedereen voor eens en voor altijd weet dat, hoewel wij geen racisten zijn, onszelf graag verkleden als domme negers.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:29 schreef sp3c het volgende:

ik neem aan dat ook jij niet alles per definitie omgooit omdat mensen er in het buitenland raar naar kijken
Hangt er vanaf wat het is. Maar we doen het allemaal: ons aanpassen aan wat mensen van ons denken en aandacht besteden aan hoe wij overkomen op anderen.

Als je naar een sollicitatiegesprek gaat voor een baan als consultant, ga jij dan in je korte broek en gympen en dan uitleggen dat dat niks zegt over je talenten? Nee, natuurlijk niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166246475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat klets je nou man :')
Als je zwarte piet een andere kleur geeft, kun je ook net zo goed de piramides een andere kleur geven, die staan ook op de UNESCO werelderfgoedlijst.
standaarddrinker
pi_166246485
Over hoe buitenstaanders het zien. Daarmee hou ik hetzelfde principe aan als bij bv het trainen van dieren. Als ik het niet goed aan een buitenstaander kan uitleggen en als het zien wat er gebeurd de wenkbrouwen doet fronsen is het gewoon niet ok.

Dat je met veel omwegen heel misschien kan uitleggen waarom het wel ok is telt gewoon niet echt. Dat heet "beroepsdeformatie". Als je een leek laat kijken ernaar zou het een positief gevoel achter moeten laten, is dat niet zo dan spoort het gewoonweg niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246548
Een echte leek, iemand die open minded is, is een kind van een jaar of 3/4/5. En die vinden Zwarte Piet (vaak) heel leuk. Niet een of andere buitenlander die al opgezadeld zit met allerlei vooroordelen en vooringenomenheden.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 19:59:39 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166246586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je trekt daar een vergelijking tussen de mate waarin Tibet te maken heeft gehad met Nazi, en de mate waarin Nederland te maken heeft gehad met blackface. Ik vind dat een behoorlijk kromme vergelijking.
ja en ik vind de vergelijking tussen sinterklaas en het hakenkruis wat matig _O-

maar die vreemde rant over racisme vond ik een beetje gek, ik stel nergens dat we in Nederland nooit te maken hebben gehad met ongegeneerd racisme, ik stel dat we nooit te maken hebben gehad met blackface

quote:
[..]

Hoeveel waarde jij daar ook aan hecht, het uitleggen heeft nul komma nul effect. Tenzij jij manieren ziet om wereldwijd de aandacht hierop te vestigen zodat iedereen voor eens en voor altijd weet dat, hoewel wij geen racisten zijn, onszelf graag verkleden als domme negers.

[..]

Hangt er vanaf wat het is. Maar we doen het allemaal: ons aanpassen aan wat mensen van ons denken en aandacht besteden aan hoe wij overkomen op anderen.
het hangt er vanaf wat het is?

dus als jij het belangrijk genoeg vind is het ineens niet meer zinloos om het uit te leggen?

quote:
Als je naar een sollicitatiegesprek gaat voor een baan als consultant, ga jij dan in je korte broek en gympen en dan uitleggen dat dat niks zegt over je talenten? Nee, natuurlijk niet.
ja dan ben ik de buitenstaander he, als ik daar wil werken dan houd ik me gewoon aan de geldende kledingvoorschriften

dit is een heel slechte vergelijking
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:00:05 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166246603
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:54 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als je zwarte piet een andere kleur geeft, kun je ook net zo goed de piramides een andere kleur geven, die staan ook op de UNESCO werelderfgoedlijst.
open er een topic over ofzo man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:00:17 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166246607
niet in NWS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166246638
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:58 schreef DrDentz het volgende:
Een echte leek, iemand die open minded is, is een kind van een jaar of 3/4/5. En die vinden Zwarte Piet (vaak) heel leuk. Niet een of andere buitenlander die al opgezadeld zit met allerlei vooroordelen en vooringenomenheden.
Zelfs die zouden als ze een leek zijn de wenkbrouwen op trekken. Sterker nog, die vinden het in eerste instantie gewoon doodeng. En zo "leek" zijn die niet, die kijken gewoon naar de volwassenen en reageren op hun reactie.

Maar dit geld ook voor een volwassene die een leek is. Als je je in bochten moet wringen om het uit te leggen spoort het gewoonweg niet. Alle smoesjes die je erbij kan verzinnen zijn hartstikke mooi, maar het blijven smoesjes.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Zelfs die zouden als ze een leek zijn de wenkbrouwen op trekken. Sterker nog, die vinden het in eerste instantie gewoon doodeng.

Maar dit geld ook voor een volwassene die een leek is. Als je je in bochten moet wringen om het uit te leggen spoort het gewoonweg niet. Alle smoesjes die je erbij kan verzinnen zijn hartstikke mooi, maar het blijven smoesjes.
Ja maarja. Hoe leg je het dragen van een stropdas uit aan het leek? Wat heeft dat voor nut? Het zit alleen maar onhandig.
standaarddrinker
pi_166246685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Zelfs die zouden als ze een leek zijn de wenkbrouwen op trekken. Sterker nog, die vinden het in eerste instantie gewoon doodeng.

Maar dit geld ook voor een volwassene die een leek is. Als je je in bochten moet wringen om het uit te leggen spoort het gewoonweg niet. Alle smoesjes die je erbij kan verzinnen zijn hartstikke mooi, maar het blijven smoesjes.
Heel het sinterklaasfeest is toch een smoesje?

Helaas wordt het via school en de andere kinderen de ouders opgedrongen toch.
pi_166246699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja maarja. Hoe leg je het dragen van een stropdas uit aan het leek?
De wegwijzer naar het geluk of plezier, maar of voor twee?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 20:04:13 ]
pi_166246713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:02 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja maarja. Hoe leg je het dragen van een stropdas uit aan het leek? Wat heeft dat voor nut? Het zit alleen maar onhandig.
Er is dan ook geen echt nut, alleen maar gewoonte. Zelfde verhaal dus, alleen dan ziet die leek er ook geen kwalijk ding in, alleen maar een onzinnige gewoonte. En daarin hebben ze gewoonweg gelijk, dat klopt dus gewoon geheel en al.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246738
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is dan ook geen echt nut, alleen maar gewoonte. Zelfde verhaal dus, alleen dan ziet die leek er ook geen kwalijk ding in, alleen maar een onzinnige gewoonte. En daarin hebben ze gewoonweg gelijk, dat klopt dus gewoon geheel en al.
Waarom zou een leek iets kwalijks in Zwarte Piet zien? Dat ziet een leek helemaal niet. Die ziet dat er veel plezier aan wordt beleefd door grote groepen kinderen en ouders tijdens intochten en Sinterklaasfeesten.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:05:52 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166246766
hoe leg je het trainen van honden uit?

en dan met name de 'moeilijkere' rassen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166246768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heel het sinterklaasfeest is toch een smoesje?

Helaas wordt het via school en de andere kinderen de ouders opgedrongen toch.
Natuurlijk is alles een smoesje, de vraag is of het als een kwalijk iets gezien wordt door die leek.
Dus nogmaals, als je je in bochten moet wringen om aan een leek uit te leggen waarom het echt niet erg is dan spoort het gewoonweg niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246790
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:04 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Waarom zou een leek iets kwalijks in Zwarte Piet zien? Dat ziet een leek helemaal niet. Die ziet dat er veel plezier aan wordt beleefd door grote groepen kinderen en ouders tijdens intochten en Sinterklaasfeesten.
Dat ziet een leek wel dus. Die ziet en het plezier en denkt tjee zeg, weet niet wat ik hiervan moet denken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246799
Hoe leg je paardendressuur uit aan een leek? Debiele danspasjes leren aan een paard.
standaarddrinker
pi_166246812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:05 schreef sp3c het volgende:
hoe leg je het trainen van honden uit?

en dan met name de 'moeilijkere' rassen
Heel erg makkelijk als je een nette trainingsmethode die gericht is op beloning gebruikt. Daar kan zelfs je oude moedertje die geen enkel verstand heeft van hondentraining met plezier naar kijken. Dat ze daarna zegt, snap niet goed waar het toe leidt, maar ziet er leuk uit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk is alles een smoesje, de vraag is of het als een kwalijk iets gezien wordt door die leek.
Dus nogmaals, als je je in bochten moet wringen om aan een leek uit te leggen waarom het echt niet erg is dan spoort het gewoonweg niet.
Dus zie jij sinterklaas afschaffen, net als mij als de beste optie?
pi_166246840
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef DrDentz het volgende:
Hoe leg je paardendressuur uit aan een leek? Debiele danspasjes leren aan een paard.
Ook heel makkelijk mits de trainingsmethode vriendelijk is. De rollkur en andere ellende geld hetzelfde voor als voor zp, je zal je in bochten moeten wringen om het uit te leggen. De leek die het ziet houdt er een rotgevoel aan over en dat klopt gewoonweg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus zie jij sinterklaas afschaffen, net als mij als de beste optie?
Nee, natuurlijk niet. Fantasie en kwalijk zijn 2 verschillende zaken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166246869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus zie jij sinterklaas afschaffen, net als mij als de beste optie?
Dan moeten ouders hun kinderen de cadeautjes maar gewoon in zwarte vierkante boxen cadeau doen, zonder leukigheid en opsmuk. "Hier, cadeau, veel plezier ermee." Of als je niet racistisch wilt zijn, geen zwarte boxen, maar regenboog boxen.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:11:15 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166246892
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Heel erg makkelijk als je een nette trainingsmethode die gericht is op beloning gebruikt. Daar kan zelfs je oude moedertje die geen enkel verstand heeft van hondentraining met plezier naar kijken. Dat ze daarna zegt, snap niet goed waar het toe leidt, maar ziet er leuk uit.
mijn oude moedertje kan ook met plezier naar sint en piet kijken, dat maakt het nog niet nuttig

sterker nog, ze kijkt daar liever naar dan naar bv een pitbull
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:12:37 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166246923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef DrDentz het volgende:
Hoe leg je paardendressuur uit aan een leek? Debiele danspasjes leren aan een paard.
een paard is in principe niet gemaakt om mensen te dragen, door het te dresseren raakt het dier daar aan gewend (geld andersom ook voor de ruiter)

afaik kun je bv niet aan springsport doen voordat je dressuur onder de knie hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166246933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan moeten ouders hun kinderen de cadeautjes maar gewoon in zwarte vierkante boxen cadeau doen, zonder leukigheid en opsmuk. "Hier, cadeau, veel plezier ermee." Of als je niet racistisch wilt zijn, geen zwarte boxen, maar regenboog boxen.
Tja als men de kinderen alleen iets wil geven met die dagen?

Hoeft natuurlijk niet hetzij dat men al gedwongen is er aan mee te doen, daar ze anders achter gesteld zouden zijn op de andere kinderen vanuit school.
En hup jij zou hem nou al meteen door kunnen hebben, opgedrongen is het dus, al is het niet verplicht!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 20:15:39 ]
pi_166246936
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn oude moedertje kan ook met plezier naar sint en piet kijken, dat maakt het nog niet nuttig

sterker nog, ze kijkt daar liever naar dan naar bv een pitbull
Ik heb het even over je oude moedertje als leek zijnde mbt dat onderwerp.
Het gaat hier niet over nut, het gaat over hoe ziet die leek het in eerste instantie zonder uitleg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja als men de kinderen alleen iets wil geven met die dagen?

Hoeft natuurlijk niet hetzij dat men al gedwongen is er aan mee te doen, daar ze anders achter gesteld zouden zijn op de andere kinderen vanuit school.
En hup jij zou hem nou al meteen door kunnen hebben, opgedrongen is het dus, al is het niet verplicht!
Het is gewoon de middenstand die vette verkopen wil maken tijdens de decembermaand. Fuck de Sint.
standaarddrinker
pi_166247045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

een paard is in principe niet gemaakt om mensen te dragen, door het te dresseren raakt het dier daar aan gewend (geld andersom ook voor de ruiter)

afaik kun je bv niet aan springsport doen voordat je dressuur onder de knie hebt
Nou ja dressuur, dressuur betekend in weze gewoon "training" he... De dressuur die we kennen van de wedstrijden e.d. is hoge training, maar niet noodzakelijk voor goed kunnen dragen en gezond bewegen. Dat is echt basistraining namelijk.

En dat kan vriendelijk of met nare dwang. De leek die kijkt ziet dat verschil gewoonweg, die fronst de wenkbrouwen bij ellende zoals de rollkur. De "kenner" zal zich in bochten moeten wringen om dat uit te leggen en zelfs dan blijft er vaak een rotgevoel hangen bij de leek. Die daar gewoon echt gelijk in heeft.
Hoe vaak Anky ook uitlegt waarom het wel goed is wat ze doet, de leek voelt zich er niet goed bij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247047
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:57 schreef Perrin het volgende:

Wanneer mensen jou persoonlijk aanspreken op de huidige traditie van Zwarte Piet, kun je ze prima uitleggen wat jij er van vindt.

Je kan het niet eens uitleggen aan medelanders. Waar haal je dan het idee vandaan dat je het wel prima kan uitleggen aan buitenlanders :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166247069
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het is gewoon de middenstand die vette verkopen wil maken tijdens de decembermaand. Fuck de Sint.
Hoe is dat ooit anders geweest sinds deze uitvoering van het sinterklaasfeest?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het is gewoon de middenstand die vette verkopen wil maken tijdens de decembermaand. Fuck de Sint.
zo zie ik het dus, uitverkoop voor de uitverkoop, een feestje eraan vast en het is geklaard!

Eigenlijk zou het mij wel uitkomen, feestje van school van de baan etc etc. maak er dan wel iets leuks van maakt niet uit op wat voor manier!
Maar zou de middenstand het ermee eens kunnen wezen?
pi_166247086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe is dat ooit anders geweest sinds deze uitvoering van het sinterklaasfeest?
Moet ik nu een geschiedenisles gaan geven ofzo?
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:19:34 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247089
quote:
9s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kan het niet eens uitleggen aan medelanders. Waar haal je dan het idee vandaan dat je het wel prima kan uitleggen aan buitenlanders :?
zo moeilijk is dat toch allemaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:20:52 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166247116
quote:
9s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kan het niet eens uitleggen aan medelanders. Waar haal je dan het idee vandaan dat je het wel prima kan uitleggen aan buitenlanders :?
Er staat: kun JIJ uitleggen wat JIJ ervan vindt. Dat is iets anders dan de hele VOC voorbij laten zeilen om het geval te verklaren volgens alle bekende zienswijzen.
pi_166247119
Ieder nadeel heeft ergens wel weer voordelen, als het maar doorzet!
pi_166247122
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo moeilijk is dat toch allemaal niet
Zo moeilijk is het idd niet. Gewoon de kleur van zwarte Piet aanpassen. Opgelost. *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166247127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Moet ik nu een geschiedenisles gaan geven ofzo?
Doe maar, want het is gewoon een feit dat de eerste intochten hier met stoomboot e.d. gewoon door de middenstand werden verzorgt. De wagens van hun bedrijven daarin meereden en presentjes gaven aan de kinderen.

Kan je wel naar nog ouder gaan, maar dat was niet het sint feest in deze vorm...

quote:
Op zaterdag 1 december 1934, het weer was guur, ging de intocht van start. Met de stoomboot kwam de bisschop aan bij de Sint-Nicolaaskerk, vergezeld van zes Zwarte Pieten, Surinaamse matrozen van een schip dat toevallig in de haven lag. De jongens hadden het ijskoud; een van hen klaagde bij de Sint: "Heilige Heer, ik verrek van de kou..." Honderden kinderen zwaaiden met vlaggetjes en "een onvervalscht Amsterdamsch boefje", aldus het Algemeen Handelsblad, gaf de Sint namens alle Amsterdamse kinderen een bos bloemen.
Voorop ging het muziekcorps van Albert Heijn met daarachter de heren van het ICA-comité in een rijtuig. Eduard Verkade werd op zijn schimmel behalve door de zes Pieten, voor en achter begeleid door herauten: Spaanse edelmannen te paard en een ere-escorte van dames en heren van de Amsterdamse Studenten Rijvereniging Hors. Na deze indrukwekkende figuren volgden bekende Amsterdamse firma's. Bestelauto's van Boldoot, De Bijenkorf, Hema, Vroom & Dreesmann, Hille (beschuit), VANA(levensmiddelen) vervoerden de door de bedrijven ter beschikking gestelde cadeautjes.


[ Bericht 22% gewijzigd door erodome op 27-10-2016 20:26:16 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:21:42 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247140
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het idd niet. Gewoon de kleur van zwarte Piet aanpassen. Opgelost. *O*
waarom?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:22:03 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166247145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het is gewoon de middenstand die vette verkopen wil maken tijdens de decembermaand. Fuck de Sint.
Dat is niet relevant in de discussie en je hoeft natuurlijk niet mee te doen aan die commerciële onzin. Ook niet als je wèl Sinterklaas wilt vieren.
pi_166247161
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het idd niet. Gewoon de kleur van zwarte Piet aanpassen. Opgelost. *O*
Nee dat zie ik anders, als niet de kleur welke ik ervan gewend ben dan heel het sinterklaas feest van de baan!
Zo middenstand kom er maar in!
pi_166247167
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Doe maar, want het is gewoon een feit dat de eerste intochten hier met stoomboot e.d. gewoon door de middenstand werden verzorgt. De wagens van hun bedrijven daarin meereden en presentjes gaven aan de kinderen.

Kan je wel naar nog ouder gaan, maar dat was niet het sint feest in deze vorm...
Dat ontken ik toch ook nergens.
standaarddrinker
pi_166247170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?
Zullen we maar weer bij deeltje 1 beginnen anders? _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:23:23 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee dat zie ik anders, als niet de kleur welke ik ervan gewend ben dan heel het sinterklaas feest van de baan!
Zo middenstand kom er maar in!
dat slaat ook nergens op, dan vier jij het maar gewoon niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:23:53 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247189
quote:
10s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zullen we maar weer bij deeltje 1 beginnen anders? _O-
prima, ik stel die vraag al vanaf deel 1 en ik krijg alleen dit soort antwoorden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247199
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:23 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook nergens.
Waarom wil je me dan een geschiedenislesje geven?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247206
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat slaat ook nergens op, dan vier jij het maar gewoon niet
Ik doe het sowieso niet meer vieren op mijn leeftijd, dat gedwongen verplicht mee doen aan een noodzakelijk kwaad zou ik ook graag niet meer zien!

Gelukkig heeft het beleid van tegenwoordig het geloof ik door hoe men een schip kan laten zinken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 20:25:48 ]
pi_166247209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom wil je me dan een geschiedenislesje geven?
Omdat je me vraagt of dat ooit anders is geweest
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:25:16 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247216
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik doe het sowieso niet meer vieren op mijn leeftijd, dat gedwongen verplicht mee doen aan een noodzakelijk kwaad zou ik ook graag niet meer zien!
ja maar niemand dwingt je om mee te doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:25:31 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166247221
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dit geld ook voor een volwassene die een leek is. Als je je in bochten moet wringen om het uit te leggen spoort het gewoonweg niet. Alle smoesjes die je erbij kan verzinnen zijn hartstikke mooi, maar het blijven smoesjes.
Dat ligt natuurlijk ook aan de halsstarrigheid van de andere partij. Als die in zijn eigen cultuur is vastgeroest gaat het niet werken nee.
Kijk als voorbeeld eens naar discussies met religieuze mensen versus atheïsten, die religieuzen kunnen het ook niet anders zien omdat ze anders een afvallige zijn en in de hel komen. Of zo. 8)7
pi_166247228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

prima, ik stel die vraag al vanaf deel 1 en ik krijg alleen dit soort antwoorden
Tja als je het niet wil horen gaat het nooit lukken natuurlijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:26:03 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247235
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja als je je het niet wil horen gaat het nooit lukken natuurlijk.
het is lastiger dan het lijkt he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247243
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja als je het niet wil horen gaat het nooit lukken natuurlijk.
Het is echt opvallend hoezeer de pro-pieters hier lijden aan chronisch geheugenverlies. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166247249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar niemand dwingt je om mee te doen
Jawel de school en daarmee de kinderen!
En tevens de media, noodzakelijk kwaad dus zoals ik het zie!
pi_166247256
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is lastiger dan het lijkt he?
Luisteren naar meningen van anderen? Kennelijk, ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166247267
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is lastiger dan het lijkt he?
:N Dat is het punt niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166247271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is echt opvallend hoezeer de pro-pieters hier lijden aan chronisch geheugenverlies. :{
Tot hoever gaat jou geheugen terug, als ik vragen mag, hoe oud ben jij?
pi_166247273
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Omdat je me vraagt of dat ooit anders is geweest
Sinds deze uitvoering van het sint feest. Dat stukje niet vergeten, het is niet zoveel tekst, moet te doen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:27:39 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Luisteren naar meningen van anderen? Kennelijk, ja.
als niemand het geeft is het lastig luisteren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tot hoever gaat jou geheugen terug, als ik vragen mag, hoe oud ben jij?
Mijn geheugen is prima, en mijn leeftijd gaat jou geen snars aan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166247286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is echt opvallend hoezeer de pro-pieters hier lijden aan chronisch geheugenverlies. :{
Best wel vermoeiend idd
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28:15 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247289
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:N Dat is het punt niet.
waarom moet de kleur veranderen, wat is volgens jou het probleem ermee?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

als niemand het geeft is het lastig luisteren
Dat is zoals gezegd het probleem niet. Het probleem is dat pro-pieters de antwoorden 10 posts later alweer vergeten zijn en doen alsof die nooit zijn gegeven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:00 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is zoals gezegd het probleem niet. Het probleem is dat pro-pieters de antwoorden 10 posts later alweer vergeten zijn en doen alsof die nooit zijn gegeven.
dat is het probleem wel, ik stel een hele normale vraag en niemand wil antwoord geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Sinds deze uitvoering van het sint feest. Dat stukje niet vergeten, het is niet zoveel tekst, moet te doen zijn.
Als je zelf het antwoord weet, waarom vraag je het dan :s
standaarddrinker
pi_166247326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is het probleem wel, ik stel een hele normale vraag en niemand wil antwoord geven
:Z :W
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166247327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk ook aan de halsstarrigheid van de andere partij. Als die in zijn eigen cultuur is vastgeroest gaat het niet werken nee.
Kijk als voorbeeld eens naar discussies met religieuze mensen versus atheïsten, die religieuzen kunnen het ook niet anders zien omdat ze anders een afvallige zijn en in de hel komen. Of zo. 8)7
Ik heb het over leken, dus zonder verstand van en zonder halsstarrigheid. Maar dit is een argument dat ik al veel te vaak heb gehoord bij andere zaken. Het ligt altijd aan de ander en nooit aan wat "jij" doet.

As jouw uitleg niet makkelijk is is er gewoon echt iets fouts aan wat je doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn geheugen is prima, en mijn leeftijd gaat jou geen snars aan.
Het jeukt mij ook niet was alleen nieuwsgierig tot hoever jou geheugen terug kan gaan, vanaf welke leeftijd slaat een mens op?
Tot zover dus, de rest is wat jij leest, de mening van anderen toch, al of niet iets toegevoegd!
pi_166247332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom moet de kleur veranderen, wat is volgens jou het probleem ermee?
Dat heb ik al uitgelegd, ga ik niet weer doen. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:29:39 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247337
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Z :W
niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247340
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd, ga ik niet weer doen. :)
Even paar topics teruglezen jongens anders weten we de mening van deze juffrouw niet
standaarddrinker
pi_166247362
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als je zelf het antwoord weet, waarom vraag je het dan :s
Serieus? Moet je echt zo flauw mogelijk doen omdat je het punt niet wil zien?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Even paar topics teruglezen jongens anders weten we de mening van deze juffrouw niet
Ach toe pop, toen was je er ook al bij....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:31:18 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247374
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd, ga ik niet weer doen. :)
nou dan ben ik niet overtuigd

ik zeg niet veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247381
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Even paar topics teruglezen jongens anders weten we de mening van deze juffrouw niet
Jep en als ik het nu weer uitleg moet je over tig topics weer gaan teruglezen :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166247385
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Even paar topics teruglezen jongens anders weten we de mening van deze juffrouw niet
dat weet jij niet deze wil wel de handel maar niet de kleur!
ik ben dan eerder voor de kleur niet meer dan ook de handel niet meer geen feest dus!
pi_166247419
Het is iig duidelijk dat het uitleggen aan buitenlanders niet minder moeizaam zal verlopen :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:33:18 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247436
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:32 schreef Kijkertje het volgende:
Het is iig duidelijk dat het uitleggen aan buitenlanders niet minder moeizaam zal verlopen :P
stuk minder, die zijn waarschijnlijk wel bereid om hun problemen ermee uit te leggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247443
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:32 schreef Kijkertje het volgende:
Het is iig duidelijk dat het uitleggen aan buitenlanders niet minder moeizaam zal verlopen :P
Leggen ze jou ook alles uit als jij in het buitenland verblijft, stieren vechten, halal slachten etc etc.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:33:37 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166247448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb het over leken, dus zonder verstand van en zonder halsstarrigheid. Maar dit is een argument dat ik al veel te vaak heb gehoord bij andere zaken. Het ligt altijd aan de ander en nooit aan wat "jij" doet.

As jouw uitleg niet makkelijk is is er gewoon echt iets fouts aan wat je doet.
Ik kan het prima uitleggen hoor. Daar is niks moeilijks aan. Zeker niet als de ander niet gelijk in de racisme!-modus schiet en ook op het gebied van anti-piet leek is.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:34:35 #106
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166247477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?
Ik kan je geen antwoord geven, want ik zou ook niet weten waarom.
pi_166247495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Leggen ze jou ook alles uit als jij in het buitenland verblijft, stieren vechten, halal slachten etc etc.
Ja, proberen ze ook. Alleen dan zeg je wel dat ze zich in bochten moeten wringen en het gewoon niet klopt. Of wil je beweren dat je na de uitleg van een spanjaard ineens stierengevechten helemaal ok vindt? Zegt, tja, zo had ik het niet gezien, nu ben ik om en vind ik het geen dierenmishandeling meer?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:35:51 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik kan je geen antwoord geven, want ik zou ook niet weten waarom.
ik kan het wel maar ik ben het er niet mee eens

en ik wil het kijkertje niet te makkelijk maken :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247513
Ik heb wel eens kerst gevierd met vrienden in Amerika, en voor de grap nam ik dan sinterklaas cadeautjes mee, met Zwarte Piet erop, Zwarte Piet cadeaupapier enzo. Ze vonden het leuk al zou het daar wel extremely offensive zijn, het was goed uit te leggen. Het was bij mijn vrienden van de KKK.
standaarddrinker
pi_166247525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, proberen ze ook. Alleen dan zeg je wel dat ze zich in bochten moeten wringen en het gewoon niet klopt. Of wil je beweren dat je na de uitleg van een spanjaard ineens stierengevechten helemaal ok vindt? Zegt, tja, zo had ik het niet gezien, nu ben ik om en vind ik het geen dierenmishandeling meer?
En dan veranderen ze het?
Of betalen mij schade vergoeding?
pi_166247533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik kan het prima uitleggen hoor. Daar is niks moeilijks aan. Zeker niet als de ander niet gelijk in de racisme!-modus schiet en ook op het gebied van anti-piet leek is.
Je kan je best doen het uit te leggen, maar je zal je in bochten moeten wringen ervoor en het zal op z'n hoogst schoorvoetend aangenomen worden.
Als het echt goed had gezeten had je het niet eens uit hoeven leggen om een rotgevoel te voorkomen, denk daar eens wat meer over door aub.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:36:44 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247536
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb wel eens kerst gevierd met vrienden in Amerika, en voor de grap nam ik dan sinterklaas cadeautjes mee, met Zwarte Piet erop, Zwarte Piet cadeaupapier enzo. Ze vonden het leuk al zou het daar wel extremely offensive zijn, het was goed uit te leggen. Het was bij mijn vrienden van de KKK.
hahaaaaaa lachen man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:37:43 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247579
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan je best doen het uit te leggen, maar je zal je in bochten moeten wringen ervoor en het zal op z'n hoogst schoorvoetend aangenomen worden.
Als het echt goed had gezeten had je het niet eens uit hoeven leggen om een rotgevoel te voorkomen, denk daar eens wat meer over door aub.
zelfde geld voor abortus
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247581
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dan veranderen ze het?
Of betalen mij schade vergoeding?
Dat willen ze net zo min als de pro pieters hier. Maar dat maakt nog steeds niet dat het wel hartstikke diervriendelijk is ineens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:37:53 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247586
of het homohuwelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:38:17 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247594
er zijn zoveel dingen die in de wereld als kwalijk worden gezien, daar hoeven wij echt niet allemaal rekening mee te houden hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan je best doen het uit te leggen, maar je zal je in bochten moeten wringen ervoor en het zal op z'n hoogst schoorvoetend aangenomen worden.
Als het echt goed had gezeten had je het niet eens uit hoeven leggen om een rotgevoel te voorkomen, denk daar eens wat meer over door aub.
Ik zou mij nog niet eens geroepen voelen om het uit te leggen, het is mij ook zo gevoerd als zoete koek, ik weet niet beter, (moest) er dus maar gewoon aan mee doen!
pi_166247639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

zelfde geld voor abortus
Tot in bepaalde mate ja en ook daar heeft men best wel een beetje gelijk in. Abortus als extra anticonceptie middel is dan ook niet echt ok. Het is beter als het alternatief, een zeer ongewild kind op de wereld zetten. Maar echt ok is het gewoonweg niet, voorkomen is veel beter.

Abortus is kiezen tussen 2 kwaden en dan de minste kiezen. Abortus wordt nooit leuk of fijn. Daarin heeft die "leek" gewoonweg gelijk, die ziet dat heel goed.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:37 schreef sp3c het volgende:
of het homohuwelijk
Die is makkelijk uit te leggen, hoeft niet eens echt uitleg voor een echte leek. Ziet er gewoon fijn uit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat willen ze net zo min als de pro pieters hier. Maar dat maakt nog steeds niet dat het wel hartstikke diervriendelijk is ineens.
Dus jij denkt dat jij dan al gewonnen hebt betreffend hartstikke diervriendelijk?

De wortels konden wel eens diep geworteld zijn!
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:40:31 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247661
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Tot in bepaalde mate ja en ook daar heeft men best wel een beetje gelijk in. Abortus als extra anticonceptie middel is dan ook niet echt ok. Het is beter als het alternatief, een zeer ongewild kind op de wereld zetten. Maar echt ok is het gewoonweg niet, voorkomen is veel beter.

Abortus is kiezen tussen 2 kwaden en dan de minste kiezen. Abortus wordt nooit leuk of fijn. Daarin heeft die "leek" gewoonweg gelijk, die ziet dat heel goed.
de leek ziet het als moord ... per definitie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247693
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Die is makkelijk uit te leggen, hoeft niet eens echt uitleg voor een echte leek. Ziet er gewoon fijn uit.
het huwelijk of de daad?
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:41:21 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Die is makkelijk uit te leggen, hoeft niet eens echt uitleg voor een echte leek. Ziet er gewoon fijn uit.
in grote delen van de wereld ziet dat er bepaald niet fijn uit, tot verboden aan toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247714
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

het huwelijk of de daad?
De daad ziet er niet altijd fijn uit, dat lijkt op worstelen
standaarddrinker
pi_166247746
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

de leek ziet het als moord ... per definitie
Dat is niet de leek, dat is de "anti".
Maar zelfs als het een leek is hebben ze daarin niet geheel ongelijk. Zoals al gezegd, het is kiezen tussen 2 kwaden, we hebben het hier niet over iets dat als kwalijk wordt gezien door de leek wat volgens de beoefenaars hartstikke onschuldig en leuk is. Er is echt niemand die pro abortus is die zal zeggen dat het zo fijn en leuk is, echt zo onschuldig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:01 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166247762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

prima, ik stel die vraag al vanaf deel 1 en ik krijg alleen dit soort antwoorden
Probeer eens 'hoe?' Worden ze alleen maar gefrustreerder van :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:43:36 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247788
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet de leek, dat is de "anti".
Maar zelfs als het een leek is hebben ze daarin niet geheel ongelijk. Zoals al gezegd, het is kiezen tussen 2 kwaden, we hebben het hier niet over iets dat als kwalijk wordt gezien door de leek wat volgens de beoefenaars hartstikke onschuldig en leuk is. Er is echt niemand die pro abortus is die zal zeggen dat het zo fijn en leuk is, echt zo onschuldig.
maar het moet wel kunnen

in grote delen van de wereld vind de felle meerderheid dat het niet moet kunnen, daar moeten we rekening mee houden toch?

ik dacht het niet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247797
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

De daad ziet er niet altijd fijn uit, dat lijkt op worstelen
Ik heb het nog nooit gezien en wil dat ook niet, zoiets behoord wat mij betreft voor een ieder achter gesloten deuren plaats te vinden.

Kom er met mijn verstand niet bij, bij een gayparade!
pi_166247798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

in grote delen van de wereld ziet dat er bepaald niet fijn uit, tot verboden aan toe
Dat zijn geen leken en dat weet je best. Dit is dus een vb van dat in bochten wringen waar ik op doel.
De tegenstanders van dat homo huwelijk moeten zich in bochten wringen om uit te leggen waarom het zo afschuwelijk is. Daaraan weet je dat het gewoonweg niet klopt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:17 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247847
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Probeer eens 'hoe?' Worden ze alleen maar gefrustreerder van :D.
das de volgende stap

die is makkelijker imo, gewoon Piet zelf laten kiezen en niet meer zeuren maar ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247869
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het moet wel kunnen

in grote delen van de wereld vind de felle meerderheid dat het niet moet kunnen, daar moeten we rekening mee houden toch?

ik dacht het niet _O-
Dit heeft echt geen kut te maken met de discussie die we hadden.
Ja het moet kunnen, maar dan wel vanuit een het alternatief is erger ipv het is oh zo'n leuk feestje.

Ook jij bent je nu in bochten aan het wringen om mijn argument maar weg te kunnen wuiven. Je gaat over tot baarlijke onzin vergelijkingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat zijn geen leken en dat weet je best. Dit is dus een vb van dat in bochten wringen waar ik op doel.
De tegenstanders van dat homo huwelijk moeten zich in bochten wringen om uit te leggen waarom het zo afschuwelijk is. Daaraan weet je dat het gewoonweg niet klopt.
Dat is honderdduizenden jaren afschuwelijk gevonden, en nu opeens ziet het er fijn uit?
standaarddrinker
pi_166247874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is niet de leek, dat is de "anti".
Maar zelfs als het een leek is hebben ze daarin niet geheel ongelijk. Zoals al gezegd, het is kiezen tussen 2 kwaden, we hebben het hier niet over iets dat als kwalijk wordt gezien door de leek wat volgens de beoefenaars hartstikke onschuldig en leuk is. Er is echt niemand die pro abortus is die zal zeggen dat het zo fijn en leuk is, echt zo onschuldig.
zijn er niet genoeg mensen die geen kunnen krijgen wat blij zouden zijn zoiets te mogen ontvangen of ben jij het daar niet mee eens?
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:03 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat zijn geen leken en dat weet je best. Dit is dus een vb van dat in bochten wringen waar ik op doel.
De tegenstanders van dat homo huwelijk moeten zich in bochten wringen om uit te leggen waarom het zo afschuwelijk is. Daaraan weet je dat het gewoonweg niet klopt.
god heeft gezegd dat het niet de bedoeling is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:46:55 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit heeft echt geen kut te maken met de discussie die we hadden.
Ja het moet kunnen, maar dan wel vanuit een het alternatief is erger ipv het is oh zo'n leuk feestje.

Ook jij bent je nu in bochten aan het wringen om mijn argument maar weg te kunnen wuiven. Je gaat over tot baarlijke onzin vergelijkingen.
dit is jouw argument, niet het mijne

buitenstaanders vinden het gek en kwalijk dus moeten wij daar rekening mee houden en toen we de sint met het hakenkruis vergeleken hoorden we je ook niet over onzin vergelijkingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166247928
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat is honderdduizenden jaren afschuwelijk gevonden, en nu opeens ziet het er fijn uit?
????

Hoezo hondenduizenden jaren? Misschien heb jij wel een geschiedenislesje nodig, want homo relatie's zijn veel langer vrij normaal geweest dan afschuwelijk gevonden.

Mensen die van elkaar houden en voor elkaar kiezen zijn fijn om te zien ja.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247956
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:47 schreef erodome het volgende:

[..]

????

Hoezo hondenduizenden jaren? Misschien heb jij wel een geschiedenislesje nodig, want homo relatie's zijn veel langer vrij normaal geweest dan afschuwelijk gevonden.

Mensen die van elkaar houden en voor elkaar kiezen zijn fijn om te zien ja.
Moet je kijken in een hoe klein gebied in de wereld dat normaal gevonden wordt.
standaarddrinker
pi_166247961
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

god heeft gezegd dat het niet de bedoeling is
Echt, wat is dit nu voor onzin geblaat? Toe nou, dit heeft echt niets te maken met wat ik aanhaalde.
Vind dit echt heel erg flauw van je, van andere mensen had ik dit wel verwacht, van jou had ik beter verwacht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166247966
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

god heeft gezegd dat het niet de bedoeling is
Jij was daar niet bij en ik ook niet, dus waar is de bevestiging daarvan?
Een boek geschreven en misschien iets toegevoegd of weggelaten door de schrijver?
pi_166247985
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is jouw argument, niet het mijne

buitenstaanders vinden het gek en kwalijk dus moeten wij daar rekening mee houden en toen we de sint met het hakenkruis vergeleken hoorden we je ook niet over onzin vergelijkingen
Wat ik zeg is dat als je je in bochten moet wringen om het uit te leggen aan een leek het gewoon niet echt spoort.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:48:55 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166247987
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt, wat is dit nu voor onzin geblaat? Toe nou, dit heeft echt niets te maken met wat ik aanhaalde.
Vind dit echt heel erg flauw van je, van andere mensen had ik dit wel verwacht, van jou had ik beter verwacht.
dat is toch zo?

zit geen bocht in, dat is de reden waarom mensen er tegen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166248035
Als het van alleen gebeuren zou wist ik niet beter, net zoals ik niet beter wist dat piet donker van kleur is of was.
pi_166248052
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch zo?

zit geen bocht in, dat is de reden waarom mensen er tegen zijn
Het is een en al in bochten wringen en de discussie een andere kant op sturen om er maar niet echt op in te gaan.

Zoals gezegd, degene die tegen het homo huwelijk zijn kunnen het ook niet echt uitleggen aan een leek. Die komen niet verder dan hoort gewoon niet (is traditie), mag niet van god. Als je een klein beetje doorvraagt reageren ze boos omdat er geen verdere argumenten zijn. Het valt niet simpel uit te leggen waarom niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:52:24 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166248086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een en al in bochten wringen en de discussie een andere kant op sturen om er maar niet echt op in te gaan.

Zoals gezegd, degene die tegen het homo huwelijk zijn kunnen het ook niet echt uitleggen aan een leek. Die komen niet verder dan hoort gewoon niet (is traditie). Als je een klein beetje doorvraagt reageren ze boos omdat er geen verdere argumenten zijn. Het valt niet simpel uit te leggen waarom niet.
ja naja mensen reageren ook boos als je vraagt waarom piet van huidskleur moet veranderen

dat is altijd met gevoelskwesties
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166248102
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een en al in bochten wringen en de discussie een andere kant op sturen om er maar niet echt op in te gaan.

Zoals gezegd, degene die tegen het homo huwelijk zijn kunnen het ook niet echt uitleggen aan een leek. Die komen niet verder dan hoort gewoon niet (is traditie), mag niet van god. Als je een klein beetje doorvraagt reageren ze boos omdat er geen verdere argumenten zijn. Het valt niet simpel uit te leggen waarom niet.
Zo is het niet bedoeld, een man en een man kunnen zich niet voortplanten, het is tegennatuurlijk.
standaarddrinker
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:53:41 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166248127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

das de volgende stap

die is makkelijker imo, gewoon Piet zelf laten kiezen en niet meer zeuren maar ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak
Dus laten zoals het is. Er is geen probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166248138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zo is het niet bedoeld, een man en een man kunnen zich niet voortplanten, het is tegennatuurlijk.
Gaat heen en vermeerderd U staat toch in dat boek wat eerder genoemd werd?

Het oefenen vond ik wel altijd het leukste van het verhaal!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 20:54:39 ]
pi_166248151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja mensen reageren ook boos als je vraagt waarom piet van huidskleur moet veranderen

dat is altijd met gevoelskwesties
Ah, nu komen we ergens. Dat mensen daar boos op reageren vind ik niet raar, dat doen die mensen die de rollkur bij die paarden doen ook. Het gaat erom dat ze het niet echt uit kunnen leggen aan die leek, daarom boos worden. En dat is zo omdat het gewoonweg niet klopt.

Dus nogmaals, als je niet heel makkelijk uit kan leggen aan een leek waarom het wel ok is, die leek geen fijn gevoel overhoud van het zien zonder oeverloze uitleg spoort het gewoonweg niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:54:39 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166248158
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus laten zoals het is. Er is geen probleem.
misschien wel maar niemand wil het vertellen

in mijn ogen zaten er wel wat kartelige randjes aan maar die zijn inmiddels een beetje uit de mode, wat nu nog het probleem is weet ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:55:06 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166248174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus nogmaals, als je niet heel makkelijk uit kan leggen aan een leek waarom het wel ok is
Of waarom het niet ok is. Dat kan ook niemand :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166248192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:53 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zo is het niet bedoeld, een man en een man kunnen zich niet voortplanten, het is tegennatuurlijk.
Zie hier het in bochten wringen. Dat tegennatuurlijk is zo tegengesproken, dat voortplanten doet er niets toe voor liefde tussen 2 volwassenen.

Vage argumenten om iets goed te praten (in deze een aversie jegens homo's), de leek kijkt er zo doorheen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 20:55:47 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166248194
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah, nu komen we ergens. Dat mensen daar boos op reageren vind ik niet raar, dat doen die mensen die de rollkur bij die paarden doen ook. Het gaat erom dat ze het niet echt uit kunnen leggen aan die leek, daarom boos worden. En dat is zo omdat het gewoonweg niet klopt.

Dus nogmaals, als je niet heel makkelijk uit kan leggen aan een leek waarom het wel ok is, die leek geen fijn gevoel overhoud van het zien zonder oeverloze uitleg spoort het gewoonweg niet.
maar dat is onzin, sommige dingen zijn gewoon niet makkelijk uit te leggen daar moet je je tijd voor nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166248264
Als piet nou gedood werd aan het einde van het feest net zoals een stier, maar dan was ik het in het begin, waarschijnlijk al niet eens geweest met het feest!
pi_166248311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja mensen reageren ook boos als je vraagt waarom piet van huidskleur moet veranderen

dat is altijd met gevoelskwesties
Ik ben boos :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 21:00:23 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166248332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:58 schreef john2406 het volgende:
Als piet nou gedood werd aan het einde van het feest net zoals een stier, maar dan was ik het in het begin, waarschijnlijk al niet eens geweest met het feest!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166248344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Zie hier het in bochten wringen. Dat tegennatuurlijk is zo tegengesproken, dat voortplanten doet er niets toe voor liefde tussen 2 volwassenen.

Vage argumenten om iets goed te praten (in deze een aversie jegens homo's), de leek kijkt er zo doorheen.
En liefde tussen Zwarte Piet en een kind is wel in een rare bocht? Jij bedenkt die rare kronkels allemaal hoor.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 21:00:49 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166248347
quote:
11s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik ben boos :?
dat dacht ik al
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166248380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nice.
pi_166248416
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar dat is onzin, sommige dingen zijn gewoon niet makkelijk uit te leggen daar moet je je tijd voor nemen
Is echt bullshit met dit soort dingen. Hoe het er op het eerste gezicht uitziet is meestal wat het is.
Tuurlijk kan je vast voorbeelden verzinnen waarbij je wel gelijk hebt, maar niet bij dit soort zaken.

Let op, er is een (fikse) kans dat de leek dat sinterklaasfeest ziet en het wel fijn eruit vindt zien. Ik zeg enkel dat het argument buitenstaanders kennen de achtergrond/uitleg niet en daarom snappen ze het niet niet klopt. Die leek is echt een hele goede graadmeter om te zien of iets spoort of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166248428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat dacht ik al
:D ok
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166248463
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:00 schreef DrDentz het volgende:

[..]

En liefde tussen Zwarte Piet en een kind is wel in een rare bocht? Jij bedenkt die rare kronkels allemaal hoor.
Dat zeg ik echt nergens! Jij bent het die gelijk zo in de verdediging schiet en je in bochten gaat wringen.
Ik zeg enkel dat die leek/buitenstaander wel degelijk een erg goede graadmeter is bij dit soort zaken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:04:40 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166248496
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat die leek/buitenstaander wel degelijk een erg goede graadmeter is bij dit soort zaken.
Neuh. Die weet nog minder. Wat een complete buitenstaander er van vindt is totaal oninteressant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166248508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Is echt bullshit met dit soort dingen. Hoe het er op het eerste gezicht uitziet is meestal wat het is.
Tuurlijk kan je vast voorbeelden verzinnen waarbij je wel gelijk hebt, maar niet bij dit soort zaken.

Let op, er is een (fikse) kans dat de leek dat sinterklaasfeest ziet en het wel fijn eruit vindt zien. Ik zeg enkel dat het argument buitenstaanders kennen de achtergrond/uitleg niet en daarom snappen ze het niet niet klopt. Die leek is echt een hele goede graadmeter om te zien of iets spoort of niet.
Wanneer mag een leek toekijken, bij jouw op de slaapkamer en oordelen of iets spoort of niet?

Laten ze maar liever wegblijven bij iets wat ze niet begrijpen of niet?
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 21:05:14 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166248526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Is echt bullshit met dit soort dingen. Hoe het er op het eerste gezicht uitziet is meestal wat het is.
Tuurlijk kan je vast voorbeelden verzinnen waarbij je wel gelijk hebt, maar niet bij dit soort zaken.

Let op, er is een (fikse) kans dat de leek dat sinterklaasfeest ziet en het wel fijn eruit vindt zien. Ik zeg enkel dat het argument buitenstaanders kennen de achtergrond/uitleg niet en daarom snappen ze het niet niet klopt. Die leek is echt een hele goede graadmeter om te zien of iets spoort of niet.
nee is geen bullshit

gevoel is een moeilijk iets om onder woorden te brengen laat staan om het duidelijk uit te leggen, zelfde geld voor bv geloof, als je je daar in 1 of 2 zinnen vanaf probeert te maken dan snapt de leek er geen kut van man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166248541
Als die leek vooraan gaat staan bij een intocht, krijgt die ook een handje snoepgoed. En dan is ook die leek om en vindt hij Zwarte Piet erg leuk.
standaarddrinker
pi_166248622
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:05 schreef DrDentz het volgende:
Als die leek vooraan gaat staan bij een intocht, krijgt die ook een handje snoepgoed. En dan is ook die leek om en vindt hij Zwarte Piet erg leuk.
Snoep? sorry ik kan het niet laten, een handje rijst niet voldoende?
pi_166249202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wanneer mag een leek toekijken, bij jouw op de slaapkamer en oordelen of iets spoort of niet?

Laten ze maar liever wegblijven bij iets wat ze niet begrijpen of niet?
Echt gast????
Ik kan echt helemaal niets met je, kan amper begrijpen wat je schrijft en wat ik wel begrijp is echt raar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166249276
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt gast????
Ik kan echt helemaal niets met je, kan amper begrijpen wat je schrijft en wat ik wel begrijp is echt raar.
Tja als het zo een thema is begrijpt iedere stomme boer het!
Kijk maar in de maatschappij als ze niks kunnen, maar kindertjes maken dat kunnen ze!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 21:25:29 ]
pi_166249279
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee is geen bullshit

gevoel is een moeilijk iets om onder woorden te brengen laat staan om het duidelijk uit te leggen, zelfde geld voor bv geloof, als je je daar in 1 of 2 zinnen vanaf probeert te maken dan snapt de leek er geen kut van man
Geloof is een prachtig vb, dat is niet goed uit te leggen aan die leek omdat het erg vaak niet echt spoort. Het is namelijk geen waarheid, zeggen dat het een gevoel is blijft het wel bij, het is niet rationeel te verklaren.

Die leek heeft ook hierin gewoonweg weer gelijk met die eerste blik.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166249304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja als het zo een thema is begrijpt iedere stomme boer het!
Kijk maar in de maatschappij als ze niks kunnen, maar kindertjes maken dat kunnen ze!
Koekoek...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:26:26 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166249329
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Die leek heeft ook hierin gewoonweg weer gelijk met die eerste blik.
Nope. Het gaat om argumenten. Of die van een leek komen of niet.

Goede argumenten tegen zwarte piet zijn er niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 21:29:38 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166249444
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Geloof is een prachtig vb, dat is niet goed uit te leggen aan die leek omdat het erg vaak niet echt spoort. Het is namelijk geen waarheid, zeggen dat het een gevoel is blijft het wel bij, het is niet rationeel te verklaren.

Die leek heeft ook hierin gewoonweg weer gelijk met die eerste blik.
dan ga je er vanuit dat de leek een mening heeft en dat mocht niet, want dan ben je anti
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:29:45 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166249451
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan je best doen het uit te leggen, maar je zal je in bochten moeten wringen ervoor en het zal op z'n hoogst schoorvoetend aangenomen worden.
Als het echt goed had gezeten had je het niet eens uit hoeven leggen om een rotgevoel te voorkomen, denk daar eens wat meer over door aub.
Nee hoor. Nooit problemen mee gehad. Gaat ook niet om een rotgevoel voorkomen, maar om het uitdragen van de eigen cultuur als iemand er iets over wil weten.
Ik ga niet jan en alleman ongevraagd uitleggen wat het Sinterklaasfeest is.
pi_166249487


[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 27-10-2016 21:32:31 (zo kan die wel weer) ]
standaarddrinker
pi_166249594
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee hoor. Nooit problemen mee gehad. Gaat ook niet om een rotgevoel voorkomen, maar om het uitdragen van de eigen cultuur als iemand er iets over wil weten.
Ik ga niet jan en alleman ongevraagd uitleggen wat het Sinterklaasfeest is.
Nou dan vraag ik jou bij deze, zelfs ik weet dat niet!
Ik heb het maar geslikt voor zoete koek, daar er cadeautjes aan vast hingen.

En dubbel op daar we hier ook kerst al bonus vieren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 21:34:25 ]
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:35:27 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166249678
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Geloof is een prachtig vb, dat is niet goed uit te leggen aan die leek omdat het erg vaak niet echt spoort. Het is namelijk geen waarheid, zeggen dat het een gevoel is blijft het wel bij, het is niet rationeel te verklaren.
Ik ken er zat die goed kunnen uitleggen wat ze geloven en waarom. Slecht voorbeeld dus. Waar het om gaat is dat je het binnen de juiste context moet zien. Als iemand uirlegt over zijn geloof moet je er geen fysica bijhalen.
Als iemand uitleg geeft over de Nederlandse cultuur moet je dat niet in de context van de Amerikaanse historie plaatsen.
Wie dat wel doet is dom. Er is geen ander woord voor.
pi_166249763
Ben benieuwd met het kerst feest, misschien een optie voor de kleine mens om er een slaatje uit te kunnen slaan?
Kunnen ze dat feest, wat mij betreft ook afschaffen!

een klein mens en ook nog een kleurtje kan dan twee keer of niet?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 21:39:21 ]
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 21:38:15 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166249778
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken er zat die goed kunnen uitleggen wat ze geloven en waarom. Slecht voorbeeld dus. Waar het om gaat is dat je het binnen de juiste context moet zien. Als iemand uirlegt over zijn geloof moet je er geen fysica bijhalen.
Als iemand uitleg geeft over de Nederlandse cultuur moet je dat niet in de context van de Amerikaanse historie plaatsen.
Wie dat wel doet is dom. Er is geen ander woord voor.
dan nog is het niet makkelijk

als iemand mij vraagt waarom ijshockey leuker is dan voetbal dan kan ik zeggen 'ja het is snel en hard' en dan heb je ook wel de twee grote pijlers maar de leek denkt dan 'ja dat zijn mijn vriendin gisteravond ook', haalt zijn schouders op en koopt weer een kaartje bij de lokale FC

als ik echt mijn passie over wil brengen dan gaat daar wel een uurtje overheen minimaal, dat wil niet zeggen dat de sport niet spoort ... alleen de keepers niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166249842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:37 schreef john2406 het volgende:
Ben benieuwd met het kerst feest, misschien een optie voor de kleine mens om er een slaatje uit te kunnen slaan?
Kunnen ze dat feest, wat mij betreft ook afschaffen!

een klein mens en ook nog een kleurtje kan dan twee keer of niet?
Weet je wat pas een leuk feest is (volgens de publieke omroep)? Het Suikerfeest!


Daar kun je niks op tegen hebben.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 21:41:21 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166249897
als ik vraag waarom dat leuk is, zou kijkertje dan weer boos worden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166250012
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken er zat die goed kunnen uitleggen wat ze geloven en waarom. Slecht voorbeeld dus. Waar het om gaat is dat je het binnen de juiste context moet zien. Als iemand uirlegt over zijn geloof moet je er geen fysica bijhalen.
Als iemand uitleg geeft over de Nederlandse cultuur moet je dat niet in de context van de Amerikaanse historie plaatsen.
Wie dat wel doet is dom. Er is geen ander woord voor.
Toch zal een leek het nooit echt helemaal begrijpen en is de uitleg niet simpel.

Wat interessant en tekenend is is dat al die propieters hier nu er onmiddellijk vanuit gaan dat die leek zp negatief zal bekijken en in de verdediging schieten.
Sterker nog, er gelijk vanuit gaan dat ik wel anti Piet zal zijn door wat ik zeg. Sta daar eens bij stil en denk er eens wat verder over na, het zegt namelijk wel iets.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166250110
Ach als men al oud is geworden zonder piet zal men ook wel nog ouder worden zonder piet!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 21:47:40 ]
pi_166250195
Na de Tweede Wereldoorlog organiseerden Canadese militairen in Nederland een sinterklaasviering met een massa Zwarte Pieten. Onze traditie met meerdere Zwarte Pieten is gestart door Canadese militairen, 'het is niet uit te leggen aan het buitenland' klopt niet, het is hier juist geïnstalleerd door buitenlanders.
standaarddrinker
pi_166250247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:49 schreef DrDentz het volgende:
Na de Tweede Wereldoorlog organiseerden Canadese militairen in Nederland een sinterklaasviering met een massa Zwarte Pieten. Onze traditie met meerdere Zwarte Pieten is gestart door Canadese militairen, 'het is niet uit te leggen aan het buitenland' klopt niet, het is hier juist geïnstalleerd door buitenlanders.
kwam het daardoor dat er opeens in blanke gezinnen een gekleurd kindje geboren werd?
pi_166250503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, proberen ze ook. Alleen dan zeg je wel dat ze zich in bochten moeten wringen en het gewoon niet klopt. Of wil je beweren dat je na de uitleg van een spanjaard ineens stierengevechten helemaal ok vindt? Zegt, tja, zo had ik het niet gezien, nu ben ik om en vind ik het geen dierenmishandeling meer?
Want islamitisch slachten en stierenvechten is vergelijkbaar met schmink op je harses?
pi_166250590
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:44 schreef erodome het volgende:

Wat interessant en tekenend is is dat al die propieters hier nu er onmiddellijk vanuit gaan dat die leek zp negatief zal bekijken en in de verdediging schieten.
Dat heb je aan die "briljante" docu van Sunny te danken.
pi_166250657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want islamitisch slachten en stierenvechten is vergelijkbaar met schmink op je harses?
Ik was het niet die allerlei andere zaken erbij trok he... ik zei alleen dat die voorbeelden die anderen snel verzonnen juist voorbeelden waren van je moet je in bochten wringen om het uit te leggen. Dat die leek dan gewoon gelijk had met die eerste blik.

Sterker nog, heb bewust ook gezegd dat het prima zo kan zijn dat een leek wel een positieve eerste blik heeft op zp. Vind hoe erop gereageerd wordt erg tekenend, dat zwaar in de verdediging schieten als er alleen maar gezegd wordt dat de blik van die leek, die buitenstaander, wel degelijk wat waard is, meestal zelfs spot on is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166250682
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heb je aan die "briljante" docu van Sunny te danken.
Nee hoor. Niet anderen de schuld geven van je eigen gedrag, dat is ontwijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:04:55 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166250691
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch zal een leek het nooit echt helemaal begrijpen en is de uitleg niet simpel.

Wat interessant en tekenend is is dat al die propieters hier nu er onmiddellijk vanuit gaan dat die leek zp negatief zal bekijken en in de verdediging schieten.
Sterker nog, er gelijk vanuit gaan dat ik wel anti Piet zal zijn door wat ik zeg. Sta daar eens bij stil en denk er eens wat verder over na, het zegt namelijk wel iets.
ik ga daar niet vanuit maar het lijkt mij een stuk eenvoudiger om iets uit te leggen aan iemand die er geen problemen mee heeft dan aan iemand die er wel problemen mee heeft

voor de discussie is dat eerste helemaal niet interessant, het is ook makkelijker uitleggen dat je te hard reed aan Jos Verstappen dan aan oom agent, zegt echt helemaal niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:07:27 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166250781
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik was het niet die allerlei andere zaken erbij trok he... ik zei alleen dat die voorbeelden die anderen snel verzonnen juist voorbeelden waren van je moet je in bochten wringen om het uit te leggen. Dat die leek dan gewoon gelijk had met die eerste blik.

Sterker nog, heb bewust ook gezegd dat het prima zo kan zijn dat een leek wel een positieve eerste blik heeft op zp. Vind hoe erop gereageerd wordt erg tekenend, dat zwaar in de verdediging schieten als er alleen maar gezegd wordt dat de blik van die leek, die buitenstaander, wel degelijk wat waard is, meestal zelfs spot on is.
je stelling klopt niet, daar reageerde ik op met een aantal voorbeelden

jij begon je vervolgens in bochten te wringen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166250870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

je stelling klopt niet, daar reageerde ik op met een aantal voorbeelden

jij begon je vervolgens in bochten te wringen
Die klopte wel... ik heb geen bocht gemaakt daarin.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:12:55 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166250923
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Die klopte wel... ik heb geen bocht gemaakt daarin.
nee die klopt niet, je kunt de noodzaak van onze abortuswetgeving of ons homohuwelijk niet in een paar tellen uitleggen aan een leek uit bv Rusland waar de gangbare gedachte is dat beiden niet goed zijn

dat wil niet zeggen dat het niet spoort, enkel dat het moeilijke onderwerpen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166250940
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik was het niet die allerlei andere zaken erbij trok he... ik zei alleen dat die voorbeelden die anderen snel verzonnen juist voorbeelden waren van je moet je in bochten wringen om het uit te leggen. Dat die leek dan gewoon gelijk had met die eerste blik.
Mwah, jij begon erover dat als een leek niet meteen meegaat met het feest hij wsl gelijk heeft en we het anders moeten zien, dat is een beetje de kern van jou betoog. Wij doen het fout en de leek doet/ ziet het goed... Dat is natuurlijk nonsens en dat weet je zelf ook wel, voor zover ik je ken ben je intelligent genoeg om dat te snappen.

quote:
Sterker nog, heb bewust ook gezegd dat het prima zo kan zijn dat een leek wel een positieve eerste blik heeft op zp. Vind hoe erop gereageerd wordt erg tekenend, dat zwaar in de verdediging schieten als er alleen maar gezegd wordt dat de blik van die leek, die buitenstaander, wel degelijk wat waard is, meestal zelfs spot on is.
Die bal kan ik zeker in jouw geval wel terug kaatsen, wij als "leken" roeren ons ook regelmatig in de diverse (vecht)honden topics waar jij weer met alle geduld (waarvoor een terechte hulde overigens ;) ) weer van alles gaat uitleggen over die beesten... Of is onze mening daar ook spot on?
pi_166251003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee die klopt niet, je kunt de noodzaak van onze abortuswetgeving of ons homohuwelijk niet in een paar tellen uitleggen aan een leek uit bv Rusland waar de gangbare gedachte is dat beiden niet goed zijn

dat wil niet zeggen dat het niet spoort, enkel dat het moeilijke onderwerpen zijn
Homohuwelijk is wel in een paar tellen uit te leggen (alleen niet aan anti's).
Abortus is gewoonweg niet mooi, geen leuk feestje of fijn, daarin heeft die leek gewoon gelijk. Het is kiezen tussen 2 kwaden en daarom niet eens een beetje te vergelijken met het sinterklaasfeest waar het niet gaat om de keuze tussen 2 kwaden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:17:51 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166251031
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Homohuwelijk is wel in een paar tellen uit te leggen (alleen niet aan anti's).
Abortus is gewoonweg niet mooi, geen leuk feestje of fijn, daarin heeft die leek gewoon gelijk. Het is kiezen tussen 2 kwaden en daarom niet eens een beetje te vergelijken met het sinterklaasfeest waar het niet gaat om de keuze tussen 2 kwaden.
maar het is geen kwaad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166251057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwah, jij begon erover dat als een leek niet meteen meegaat met het feest hij wsl gelijk heeft en we het anders moeten zien, dat is een beetje de kern van jou betoog. Wij doen het fout en de leek doet/ ziet het goed... Dat is natuurlijk nonsens en dat weet je zelf ook wel, voor zover ik je ken ben je intelligent genoeg om dat te snappen.

[..]

Die bal kan ik zeker in jouw geval wel terug kaatsen, wij als "leken" roeren ons ook regelmatig in de diverse (vecht)honden topics waar jij weer met alle geduld (waarvoor een terechte hulde overigens ;) ) weer van alles gaat uitleggen over die beesten... Of is onze mening daar ook spot on?
Nee, ik zei dat het argument dat een buitenstaander het niet begrijpt zomaar en daarom die mening niet telt niet klopt.

En ja, mbt (vecht)honden is die leek ook redelijk spot on, honden zijn roofdieren en potienteel gevaarlijk, dat is gewoon waar.
Dat er maatregelen getroffen kunnen worden om dat gevaar te minimaliseren maakt niet dat honden ineens schattige Disney wezens zijn die troetelbeertjes straal doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251067
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet anderen de schuld geven van je eigen gedrag, dat is ontwijken.
De toon is natuurlijk wel gezet door Sunny en haar gevolg en docu. Daar werden ook "leken" ingezet die meteen van leer trokken dat het allemaal niet kon.
pi_166251068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het is geen kwaad
Dat is het wel. De minste van 2 kwaden, maar zeker geen feestje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

De toon is natuurlijk wel gezet door Sunny en haar gevolg en docu. Daar werden ook "leken" ingezet die meteen van leer trokken dat het allemaal niet kon.
Dat je leken tussen haakjes zet betekent wat...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:21:55 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166251102
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is het wel. De minste van 2 kwaden, maar zeker geen feestje.
ik vind van niet, ik vind dat een vrouw/stel zelf moet kunnen bepalen of en wanneer ze een kind op de wereld zet(ten)

ik zie daar helemaal niets kwaads in, daar zijn een heleboel mensen het niet met me eens en als ik dat uit ga leggen, ga proberen die leek te overtuigen, dan ben ook nog ff bezig, wil niet zeggen dat de abortuswetgeving niet spoort
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166251127
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik was het niet die allerlei andere zaken erbij trok he... ik zei alleen dat die voorbeelden die anderen snel verzonnen juist voorbeelden waren van je moet je in bochten wringen om het uit te leggen. Dat die leek dan gewoon gelijk had met die eerste blik.

Sterker nog, heb bewust ook gezegd dat het prima zo kan zijn dat een leek wel een positieve eerste blik heeft op zp. Vind hoe erop gereageerd wordt erg tekenend, dat zwaar in de verdediging schieten als er alleen maar gezegd wordt dat de blik van die leek, die buitenstaander, wel degelijk wat waard is, meestal zelfs spot on is.
De blik van de leek kan alleen maar oppervlakkig zijn:

"Goh wat een leuk feest, met al die vrolijke zwarte typetjes en ze strooien met snoep ook, prachtig!"

Of wanneer de leek weet heeft van het fenomeen 'blackface':

"Oh, oh, het is best een vrolijke boel, maar kan dit wel?"

Of een leek die pal achter blackface als racistisch fenomeen staat:

"Wat is dit voor een racistische bedoening!"

Uiteindelijk beoordeelt deze leek het feest op basis van het uiterlijk. Het ligt dan aan de leek zelf of hij meer van dit feest wil weten. Ik denk dat met name de 2e daar wel naar zal willen luisteren.

De eerste misschien, als ie daar interesse in zou tonen.

De derde lijkt mij degene met de meeste kans dat hij geen oren heeft naar enige uitleg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166251137
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat je leken tussen haakjes zet betekent wat...
Je maakt mij natuurlijk niet wijs dat Sunny @random lui eruit gepikt heeft en die heeft gebruikt in haar docu. Daar is ongetwijfeld wat voorstudie aan vooraf gegaan.

Maar omdat de zg. leken vonden dat het allemaal niet kon is de toon natuurlijk wel bewust gezet.
pi_166251172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind van niet, ik vind dat een vrouw/stel zelf moet kunnen bepalen of en wanneer ze een kind op de wereld zetten

ik zie daar helemaal niets kwaads in, daar zijn een heleboel mensen het niet met me eens en als ik dat uit ga leggen, ga proberen die leek te overtuigen, dan ben ook nog ff bezig, wil niet zeggen dat de abortuswetgeving niet spoort
Dat vind ik ook. Maar dat neemt niet weg dat echt niemand blij naar de abortuskliniek huppelt en er een jaarlijks terugkerend feestje van maakt.
Echt iedereen die zich genoodzaakt voelt een abortus te plegen ziet dat niet als leuk, maar als een keuze tussen 2 kwaden. Hoe je ook achter die keuze staat, het blijft kut.

Het is niet makkelijk uit te leggen omdat het kut is. Zo simpel is het uiteindelijk wel. Dat kut soms het beste is wat je kan doen doet daar niets van af.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251198
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je maakt mij natuurlijk niet wijs dat Sunny @random lui eruit gepikt heeft en die heeft gebruikt in haar docu. Daar is ongetwijfeld wat voorstudie aan vooraf gegaan.

Maar omdat de zg. leken vonden dat het allemaal niet kon is de toon natuurlijk wel bewust gezet.
Kortom, geen leken... maar vooringenomen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je maakt mij natuurlijk niet wijs dat Sunny @random lui eruit gepikt heeft en die heeft gebruikt in haar docu. Daar is ongetwijfeld wat voorstudie aan vooraf gegaan.
Mwah, in het buitenland (voor het buitenland met een blackface verleden of weet van) is het denk ik niet zo moeilijk om random leken voor de camera te halen en te vragen wat ze ervan vinden en dat deze leken dan reageren als "Oh, oh, kan dit wel?", of "That's reeeeeeeesist".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166251207
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:25 schreef erodome het volgende:

Echt iedereen die zich genoodzaakt voelt een abortus te plegen ziet dat niet als leuk, maar als een keuze tussen 2 kwaden. Hoe je ook achter die keuze staat, het blijft kut.
Whehehehe
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:27:17 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166251231
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Maar dat neemt niet weg dat echt niemand blij naar de abortuskliniek huppelt en er een jaarlijks terugkerend feestje van maakt.
Echt iedereen die zich genoodzaakt voelt een abortus te plegen ziet dat niet als leuk, maar als een keuze tussen 2 kwaden. Hoe je ook achter die keuze staat, het blijft kut.
dat doet er toch niet toe?

er zijn wel meer dingen niet leuk die we wel normaal vinden, bezoekje aan de tandarts bijvoorbeeld

ik kan prima het nut en de noodzaak ervan uitleggen aan iemand die nooit gaat maar als hij dan overtuigd is en een afspraak maakt dan gaat hij er met lood in de schoentjes naar toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166251293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doet er toch niet toe?

er zijn wel meer dingen niet leuk die we wel normaal vinden, bezoekje aan de tandarts bijvoorbeeld

ik kan prima het nut en de noodzaak ervan uitleggen aan iemand die nooit gaat maar als hij dan overtuigd is en een afspraak maakt dan gaat hij er met lood in de schoentjes naar toe
Omdat het kut is en blijft...

De noodzaak is uit te leggen, maar leuk wordt het gewoonweg nooit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:30:29 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166251318
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat het kut is en blijft...

De noodzaak is uit te leggen, maar leuk wordt het gewoonweg nooit.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doet er toch niet toe?

er zijn wel meer dingen niet leuk die we wel normaal vinden, bezoekje aan de tandarts bijvoorbeeld

ik kan prima het nut en de noodzaak ervan uitleggen aan iemand die nooit gaat maar als hij dan overtuigd is en een afspraak maakt dan gaat hij er met lood in de schoentjes naar toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166251323
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Maar in het verlengde daarvan is de heersende opinie wel meteen "de leek is tegen".
Maar dat beweer ik niet, ik zeg heel bewust dat het ook prima kan dat die leek ernaar kijkt en het als positief ziet op dat eerste gezicht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, in het buitenland (voor het buitenland met een blackface verleden of weet van) is het denk ik niet zo moeilijk om random leken voor de camera te halen en te vragen wat ze ervan vinden en dat deze leken dan reageren als "Oh, oh, kan dit wel?", of "That's reeeeeeeesist".
Dat ze daar in Engeland die acteur of wie dat dan ook maar was tegen het lijf liep was echt echt maar dan ook echt toeval...
pi_166251346
Als een intocht met Zwarte Pieten werd ervaren als een bezoekje aan de tandarts, stond het niet altijd zo vol blije mensen.

standaarddrinker
pi_166251370
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:30 schreef sp3c het volgende:

[..]


[..]

Je kan het blijven herhalen, maar het antwoord blijft hetzelfde. Hoe je het ook wend of keert, het blijft een kut iets dat je alleen doet uit noodzaak, omdat het alternatief erger is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251392
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:31 schreef DrDentz het volgende:
Als een intocht met Zwarte Pieten werd ervaren als een bezoekje aan de tandarts, stond het niet altijd zo vol blije mensen.

[ afbeelding ]
Duh zeg...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166251419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan het blijven herhalen, maar het antwoord blijft hetzelfde. Hoe je het ook wend of keert, het blijft een kut, iets dat je alleen doet uit noodzaak, omdat het alternatief erger is.
1 Komma... :D _O-
pi_166251500
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dat beweer ik niet, ik zeg heel bewust dat het ook prima kan dat die leek ernaar kijkt en het als positief ziet op dat eerste gezicht.
Dat weet ik, maar door het overheersende anti geluid is de leek als per definitie tegen weggezet.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:40:13 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166251654
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan het blijven herhalen, maar het antwoord blijft hetzelfde. Hoe je het ook wend of keert, het blijft een kut iets dat je alleen doet uit noodzaak, omdat het alternatief erger is.
niemand ontkent dat het een kut is

het is een kut en je kunt niet gemakkelijk uitleggen dat het een belangrijke kut is, wil niet zeggen dat die kut niet spoort
je kunt niet in een paar tellen uitleggen dat het een goede kut is aan iemand die vind dat het naar de zee ruikt

je stelling klopt niet, sommige kutten zijn gewoon moeilijk maar als je er eenmaal in zit weet je niet beter

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 27-10-2016 22:45:28 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:45:39 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166251815
hehehehe ok ik ben klaar met editten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 oktober 2016 @ 22:56:03 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166252087
overigens vind ik Zwarte Piet natuurlijk makkelijker uit te leggen dan abortus maar ik geloof zomaar dat het helpt dat ik een kleurtje heb, dan hebben mensen al snel 'nou als hij het goed vind zal het wel goed zijn' daarom vraag ik altijd door

waarom mag hij niet zwart zijn? wat is er mis mee?

dat zijn voor mijn gevoel moeilijkere vragen, veel meer dan 'heb ik ooit al eens ergens gezegd' krijg ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166252559
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat kijken ze dus gewoon op school he. Dus ja, vrijwel alle kinderen kijken dat sinterklaasjournaal wel.
Niet op de school van mijn kinderen. Kwestie van kiezen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166254378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 22:56 schreef sp3c het volgende:
overigens vind ik Zwarte Piet natuurlijk makkelijker uit te leggen dan abortus maar ik geloof zomaar dat het helpt dat ik een kleurtje heb, dan hebben mensen al snel 'nou als hij het goed vind zal het wel goed zijn' daarom vraag ik altijd door

waarom mag hij niet zwart zijn? wat is er mis mee?

dat zijn voor mijn gevoel moeilijkere vragen, veel meer dan 'heb ik ooit al eens ergens gezegd' krijg ik niet
En mijn gevoel is dat die 'moeilijkere' vragen al lang en breed aan bod zijn geweest.
Daarom vraag ik nooit meer door 'waarom moet Piet zwart zijn? wat is erop tegen dat hij ook andere kleurtjes kan hebben?' :P

The rest is history <O)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166254435
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En mijn gevoel is dat die 'moeilijkere' vragen al lang en breed aan bod zijn geweest.
Daarom vraag ik nooit meer door 'waarom moet Piet zwart zijn? wat is erop tegen dat hij ook andere kleurtjes kan hebben?' :P

The rest is history <O)
Volgens de cultuur historische traditie/overlevering hoort de tegenhanger van Sinterklaas zwart te zijn.

Ik daag jou nu uit om aan te geven waarom ik dat beweer en waarom dat dan bullshit is.

Tenslotte is het aan degenen die 'verandering' willen om aan te tonen waarom ZP veranderd moet worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166254494
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens de cultuur historische traditie/overlevering hoort de tegenhanger van Sinterklaas zwart te zijn.

Ik daag jou nu uit om aan te geven waarom ik dat beweer en waarom dat bullshit is.

Tenslotte is het aan degenen die 'verandering' willen om aan te tonen waarom dan.
Ik ken je argumenten en heb ze ook nog onthouden. ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166254519
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik ken je argumenten en heb ze ook nog onthouden. ;)
Grappig.

Blijkbaar komen de pro-Pieten de laatste topics met zodanige valide argumenten dat de anti-Piet sympathisanten niet meer inhoudelijk kunnen reageren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166254690
12-11-2016



quote:
Uit de oproeptekst: "Het is al vijf jaar geleden dat de 'Zwarte Piet is Racisme'-campagne van start ging. Hoewel de blackface-karikatuur al veel langer een pijnlijk jaarlijks verschijnsel is voor zwarte Nederlanders, lijkt nu de hele Nederlandse samenleving zich bewust te zijn van de discussie. Na vele petities, debatten, vreedzame protesten en onterechte arrestaties zeggen wij in 2016: Genoeg is genoeg. Tot hier en niet verder! De VN heeft gerapporteerd dat Zwarte Piet in direct verband met het Nederlandse slavernijverleden staat, het College voor de Rechten van de Mens noemde Zwarte Piet 'een negatief stereotype van mensen met een donkere huidskleur' en recentelijk noemde de Kinderombudsman Zwarte Piet in strijd met kinderrechten. Hoeveel van dit soort rapporten moeten we nog lezen zonder dat er iets verandert? Hoe lang moeten wij nog blijven protesteren? Wat moet er gebeuren tot Zwarte Piet uit de Sinterklaastraditie verdwijnt? Het racisme rondom 5 december heeft lang genoeg geduurd. Het is tijd dat we het een halt toeroepen en van het Sinterklaasfeest een feest voor iedereen maken. 2016 is wat ons betreft het laatste jaar dat december een bijsmaak van kolonialisme, slavernij en onderdrukking heeft. In de strijd om dit te bereiken is het van belang dat onderwijsinstellingen, (politieke) verenigingen en andere maatschappelijke groepen zich uitspreken tegen de racistische karikatuur."
De VN: een bevooroordeelde herstelbetalingenactiviste

Het college: "Het College raadt daarbij aan om de Zwarte Piet-figuur zo aan te passen dat associaties met raskenmerken en een klassiek negatief stereotype van mensen met een donkere huidskleur niet meer kunnen opkomen."

(indien je je zou willen verdiepen dan kunnen veel van de als negatief op te vatten kenmerken verklaard worden vanuit praktisch of cultuur historische perspectief, met name de 'rode lippen' en de 'oorbellen')

De ombudsman: een flutonderzoek onder een paar kinderen.

Al met al, vrij zwakke argumentatie.

[ Bericht 41% gewijzigd door Montagui op 28-10-2016 01:17:22 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 05:01:35 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166255724
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En mijn gevoel is dat die 'moeilijkere' vragen al lang en breed aan bod zijn geweest.
Daarom vraag ik nooit meer door 'waarom moet Piet zwart zijn? wat is erop tegen dat hij ook andere kleurtjes kan hebben?' :P

The rest is history <O)
wmb hoeft hij niet zwart te zijn hoor dat heb ik al eerder uitgelegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166263144
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 05:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

wmb hoeft hij niet zwart te zijn hoor dat heb ik al eerder uitgelegd
Ja hoor, weet ik hoor. Evenals je al tig keer hebt aangegeven dat je zelf een kleurtje hebt en van jou Zwarte Piet niet hoeft te veranderen.

En wmb mag een blanke zich ook best zwart schminken afhankelijk van de context. Dat heb ik ook al eerder uitgelegd.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Cultuur historische bronnen negeren ten faveure van een aanname. Ok, wat jij wil.

Maar goed, mag een blanke zich wel zwart schminken?
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

In principe wel, maar het blijft afhankelijk van de context.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:56:44 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166263281
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En wmb mag een blanke zich ook best zwart schminken afhankelijk van de context.

Dus hoeft er ook niets te veranderen. Mooi! Zijn we daar ook klaar mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:59:46 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166263364
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja hoor, weet ik hoor.
dus je vraagt het gewoon om het vragen ofzo?

quote:
Evenals je al tig keer hebt aangegeven dat je zelf een kleurtje hebt en van jou Zwarte Piet niet hoeft te veranderen.

En wmb mag een blanke zich ook best zwart schminken afhankelijk van de context. Dat heb ik ook al eerder uitgelegd.

[..]

[..]

ow dat boeit me helemaal niet, ik vroeg alleen waarom de kleur van zwarte piet moet veranderen maar toen werd je een beetje boos

molorus begon zelfs direct op de man te spelen :')

ik kan het jullie wel uitleggen (als advocaat van de duivel) maar ik denk niet datt jullie daar zelf toe in staat zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166263912
Van mij persoonlijk hoeft de kleur niet te veranderen, maar ik kan wel begrip hebben dat het karikatuur dat het gewoonweg is ongemakkelijk is voor mensen (hoe positief bedoeld dan ook tegenwoordig). Vanuit die redenering zie ik geen probleem in wat aanpassingen.
Ik heb ook begrip voor de hang naar dat zwart als mythisch element element, daarom vind ik het idee van een "roetpiet" best een goed compromis.

Ik zie geen nijpende redenen het helemaal om te gooien, maar ook geen nijpende redenen niets aan te passen. Ik ben mbt dit onderwerp dus gewoonweg voor de polderoplossing.
Dat kan wat mij betreft bestaan uit op tv/intochten verschillende vormen van pieten zodat iedereen lekker zelf kan kiezen zonder knorrige kinderen die zeggen dat dat "echte" piet niet is, of die "roetpiet" waarin dat element zwart dus gewoon blijft staan, maar zonder die karikatuur.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:36:02 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166264027
Heel leuk, maar hoe?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166264199
Ik neem de VN al niet vaak serieus, en al helemaal niet als het over een bevooroordeelde Jamaicaanse vrouw gaat die even een slecht onderbouwd stukje schrijft over een Nederlands volksfeest. Niet dom trouwens, want zo'n stukje doe het altijd wel goed bij bepaalde mensen die altijd zielig gevonden willen worden.

Van donkere mensen snap ik trouwens best wel dat Zwarte Piet wat ongemakkelijk kan ogen, maar komop he, zet je er over heen, het heeft niets met racisme te maken. Kijk eens naar je eigen land waar mensen zonder pigment worden vermoord of andere shit.

Blanke mensen die tegen Zwarte Piet zijn zijn helemaal erg.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:54:02 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166264385
voor mij en een flink deel van de donkere mensen in Nederland is dit mijn eigen land vriend ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166264594
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:45 schreef Denivellering het volgende:

Van donkere mensen snap ik trouwens best wel dat Zwarte Piet wat ongemakkelijk kan ogen, maar komop he, zet je er over heen, het heeft niets met racisme te maken. Kijk eens naar je eigen land waar mensen zonder pigment worden vermoord of andere shit.

Blanke mensen die tegen Zwarte Piet zijn zijn helemaal erg.
Als blanke neem ik hier afstand van. Hoe krijg je het je strot uit.
Make my day!
pi_166264768
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:02 schreef agter het volgende:

[..]

Als blanke neem ik hier afstand van. Hoe krijg je het je strot uit.
Dat heeft veel zin :')

Heb je het wel gelezen? Wat is er niet waar aan?
pi_166264811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:45 schreef Denivellering het volgende:
Ik neem de VN al niet vaak serieus, en al helemaal niet als het over een bevooroordeelde Jamaicaanse vrouw gaat die even een slecht onderbouwd stukje schrijft over een Nederlands volksfeest. Niet dom trouwens, want zo'n stukje doe het altijd wel goed bij bepaalde mensen die altijd zielig gevonden willen worden.

Van donkere mensen snap ik trouwens best wel dat Zwarte Piet wat ongemakkelijk kan ogen, maar komop he, zet je er over heen, het heeft niets met racisme te maken. Kijk eens naar je eigen land waar mensen zonder pigment worden vermoord of andere shit.

Blanke mensen die tegen Zwarte Piet zijn zijn helemaal erg.
En dit zijn dus de soort meningen die dit probleem zo opgeblazen hebben...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166264824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:10 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Dat heeft veel zin :')

Heb je het wel gelezen? Wat is er niet waar aan?
Bv dat van kijk naar je eigen land... Dit is het eigen land van die mensen, het is niet meer jouw land als hun land, het is ons land.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166264901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Bv dat van kijk naar je eigen land... Dit is het eigen land van die mensen, het is niet meer jouw land als hun land, het is ons land.
Waarom? Iemand wier familie hier al sinds de prehistorie woont vergelijken met iemand die hier net nieuw is? Is het niet een beetje vanzelfsprekend dat je in ieder geval even je best doet je te gedragen als je nieuw bent? Ik ga ook niet naar de VS en eisen dat ik Halloween niet meer wil. Waar haal je het lef vandaan man.
pi_166264912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:45 schreef Denivellering het volgende:

Van donkere mensen snap ik trouwens best wel dat Zwarte Piet wat ongemakkelijk kan ogen, maar komop he, zet je er over heen, het heeft niets met racisme te maken. Kijk eens naar je eigen land waar mensen zonder pigment worden vermoord of andere shit.
Welk eigen land hebben we het precies over?

quote:
Blanke mensen die tegen Zwarte Piet zijn zijn helemaal erg.
Als er een ding positief is aan dit hele gedoe dan is het wel dat er zwarten zijn die vinden dat Zwarte Piet gewoon kan blijven zoals die is, en blanken die vinden dat hij moet veranderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166265007
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus je vraagt het gewoon om het vragen ofzo?

[..]

ow dat boeit me helemaal niet, ik vroeg alleen waarom de kleur van zwarte piet moet veranderen maar toen werd je een beetje boos

molorus begon zelfs direct op de man te spelen :')

ik kan het jullie wel uitleggen (als advocaat van de duivel) maar ik denk niet datt jullie daar zelf toe in staat zijn
:N Weer niet goed gelezen

Ik vroeg het niet.
Dat boos zijn is een foute aanname van jouw kant.
Ik ben Molurus niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:23:13 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166265039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als er een ding positief is aan dit hele gedoe dan is het wel dat er zwarten zijn die vinden dat Zwarte Piet gewoon kan blijven zoals die is, en blanken die vinden dat hij moet veranderen.
Je zou haast denken dat iemands huidskleur irrelevant is in dit alles. Goh!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166265077
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welk eigen land hebben we het precies over?

[..]

Als er een ding positief is aan dit hele gedoe dan is het wel dat er zwarten zijn die vinden dat Zwarte Piet gewoon kan blijven zoals die is, en blanken die vinden dat hij moet veranderen.
Het oorspronkelijke land van de desbetreffende klager. Daar associëren ze zich (bijna) altijd mee, op z'n minst cultureel. Kijk dan maar eens hoe homo's worden behandeld in Afrika (ja heel Afrika) of het Midden-Oosten, ipv zeuren over zwarte piet.
pi_166265128
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:17 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Waarom? Iemand wier familie hier al sinds de prehistorie woont vergelijken met iemand die hier net nieuw is? Is het niet een beetje vanzelfsprekend dat je in ieder geval even je best doet je te gedragen als je nieuw bent? Ik ga ook niet naar de VS en eisen dat ik Halloween niet meer wil. Waar haal je het lef vandaan man.
Dus VAn alle mensen met een kleurtje en die tegen zwarte piet zijn, zijn ze hier niet in eigen land.

Wat een domheid weer vandaag de dag. 0
pi_166265188
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:17 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Waarom? Iemand wier familie hier al sinds de prehistorie woont vergelijken met iemand die hier net nieuw is? Is het niet een beetje vanzelfsprekend dat je in ieder geval even je best doet je te gedragen als je nieuw bent? Ik ga ook niet naar de VS en eisen dat ik Halloween niet meer wil. Waar haal je het lef vandaan man.
Ben al 3 keer overnieuw begonnen met wat te schrijven. Ik hou het maar op "koekoek"!
Je beroepen op voorouders en net doen alsof niemand van kleur hier geboren is...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166265190
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:01 schreef Montagui het volgende:
12-11-2016

[ afbeelding ]

[..]

De VN: een bevooroordeelde herstelbetalingenactiviste

Het college: "Het College raadt daarbij aan om de Zwarte Piet-figuur zo aan te passen dat associaties met raskenmerken en een klassiek negatief stereotype van mensen met een donkere huidskleur niet meer kunnen opkomen."

(indien je je zou willen verdiepen dan kunnen veel van de als negatief op te vatten kenmerken verklaard worden vanuit praktisch of cultuur historische perspectief, met name de 'rode lippen' en de 'oorbellen')

De ombudsman: een flutonderzoek onder een paar kinderen.

Al met al, vrij zwakke argumentatie.
Black lives matter, wie zegt van niet dan? man man man
pi_166266277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben al 3 keer overnieuw begonnen met wat te schrijven. Ik hou het maar op "koekoek"!
Je beroepen op voorouders en net doen alsof niemand van kleur hier geboren is...
Dus een Nederlands paspoort zegt alles voor jou? De allochtonen zijn hier nog maar pak 'm beet sinds de jaren 60/70, zeg 50 jaar. Neem nou eens een Turk/Marokkaan of Antilliaan. Die associëren zichzelf meer met die landen dan met Nederland. Ook staan de meesten mijlenver weg van de cultuur van de blanke autochtoon. Wil je dan zeggen dat die evenveel "Nederlander" zijn omdat ze hier zijn geboren en een Nederlandse nationaliteit hebben?

Het truckje is juist dat die personen die de hele tijd zeuren een dergelijke mening hebben wat GEFUNDEERD is op hun buitenlandse oorsprong. Ga dan lekker eens in je "eigen land" waar je idiote normen en waarden op gebaseerd zijn kijken en zeg eens hoe verpauperd die landen zijn.

Afrika, het Midden-Oosten en de Cariben hebben bijna 0 normale landen. Allemaal schurkenstaten. En wil je die mensen hier heen halen :') ?

Sowieso hypocriet dat de meeste racisme roepers een hekel hebben aan homo's. Dan heb je al geen recht van spreken wat mij betreft.
pi_166266884
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:24 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Dus een Nederlands paspoort zegt alles voor jou? De allochtonen zijn hier nog maar pak 'm beet sinds de jaren 60/70, zeg 50 jaar. Neem nou eens een Turk/Marokkaan of Antilliaan. Die associëren zichzelf meer met die landen dan met Nederland. Ook staan de meesten mijlenver weg van de cultuur van de blanke autochtoon. Wil je dan zeggen dat die evenveel "Nederlander" zijn omdat ze hier zijn geboren en een Nederlandse nationaliteit hebben?

Het truckje is juist dat die personen die de hele tijd zeuren een dergelijke mening hebben wat GEFUNDEERD is op hun buitenlandse oorsprong. Ga dan lekker eens in je "eigen land" waar je idiote normen en waarden op gebaseerd zijn kijken en zeg eens hoe verpauperd die landen zijn.

Afrika, het Midden-Oosten en de Cariben hebben bijna 0 normale landen. Allemaal schurkenstaten. En wil je die mensen hier heen halen :') ?

Sowieso hypocriet dat de meeste racisme roepers een hekel hebben aan homo's. Dan heb je al geen recht van spreken wat mij betreft.
Ik neem als blanke hier ook hartgrondig afstand van, wat een ontzettend dom geleuter 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:02:02 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166266947
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:24 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Dus een Nederlands paspoort zegt alles voor jou? De allochtonen zijn hier nog maar pak 'm beet sinds de jaren 60/70, zeg 50 jaar. Neem nou eens een Turk/Marokkaan of Antilliaan. Die associëren zichzelf meer met die landen dan met Nederland. Ook staan de meesten mijlenver weg van de cultuur van de blanke autochtoon. Wil je dan zeggen dat die evenveel "Nederlander" zijn omdat ze hier zijn geboren en een Nederlandse nationaliteit hebben?

Het truckje is juist dat die personen die de hele tijd zeuren een dergelijke mening hebben wat GEFUNDEERD is op hun buitenlandse oorsprong. Ga dan lekker eens in je "eigen land" waar je idiote normen en waarden op gebaseerd zijn kijken en zeg eens hoe verpauperd die landen zijn.

Afrika, het Midden-Oosten en de Cariben hebben bijna 0 normale landen. Allemaal schurkenstaten. En wil je die mensen hier heen halen :') ?

Sowieso hypocriet dat de meeste racisme roepers een hekel hebben aan homo's. Dan heb je al geen recht van spreken wat mij betreft.
Stormfront is verderop.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:17:46 #251
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166267183
Zwarte Piet in Maassluis (bij de nationale intocht van Sinterklaas) is zwart:

quote:
Je had er maanden lang naar uit gekeken, maar eindelijk daar was ie dan: de uitspraak

MAASSLUIS | In het persoverleg van afgelopen dinsdag deed burgemeester Edo Haan nog schimmig over het uiterlijk van zwarte piet op 12 november. Hij schermde met uitspraken als “dat bepaalt de NTR” en “Ik mag dat nog niet zeggen, maar ik weet wel iets meer”.

Welingelichte kringen melden dat Zwarte Piet zijn naam gewoon eer aan zal doen. Er zal heus wel een enkele roetveegpiet te zien zijn, maar dat is niet de dominante kleur.

Maassluis kan tevreden zijn. Discussie gesloten.

Er heeft zich slecht één groepering aangemeld om actie te voeren, maar men heeft daarvoor nog de tijd tot 3 dagen voor de intocht: 10 november sluit die mogelijkheid. Demonstreren is een democratisch recht, mits men het officieel aanmeldt. De gemeente wijst dan speciale vakken daarvoor aan.
Bron
pi_166268663
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 18:17 schreef Lunatiek het volgende:
Zwarte Piet in Maassluis (bij de nationale intocht van Sinterklaas) is zwart:

[..]

Bron
Zou goed nieuws zijn, maar ik moet het nog zien.

Overigens is die ene aangemelde groepering de NVU.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166268747
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:44 schreef Montagui het volgende:

Overigens is die ene aangemelde groepering de NVU.
Dit is toch illustratief voor hoe dit uit de klauwen gelopen is? De fucking NVU. Echt letterlijke nazi's.
pi_166268784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit is toch illustratief voor hoe dit uit de klauwen gelopen is? De fucking NVU. Echt letterlijke nazi's.
Eindelijk steun tegen de zionisten.
Conscience do cost.
pi_166268808
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Eindelijk steun tegen de zionisten.
Zijn roetpieten eigenlijk reptilians?
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:52:01 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166268833
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:N Weer niet goed gelezen

Ik vroeg het niet.
Dat boos zijn is een foute aanname van jouw kant.
Ik ben Molurus niet.
das een beetje mierenneuken hoor

je zegt dit
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het idd niet. Gewoon de kleur van zwarte Piet aanpassen. Opgelost. *O*
ik vraag waarom, en jij zegt 'zeg ik lekker niet' en vervolgens gaat je vriendje op de persoonlijke tour en jij doet vrolijk mee want dat kost duidelijk minder moeite dan de vraag gewoon te beantwoorden

ik denk dat jullie geen idee hebben en gewoon een beetje boze reacties proberen uit te lokken

prima, vind ik ook leuk maar als er dan een keer niemand hapt moet je niet gelijk boos gaan lopen doen hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166268962
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit is toch illustratief voor hoe dit uit de klauwen gelopen is? De fucking NVU. Echt letterlijke nazi's.
Yup.

Het is wachten op de anti-Piet activisten om hun demonstratie aan te vragen. Maar of ze dat gaan doen? Vorig jaar weken ze ook al af van de aan hun aangewezen demonstratieplek. Kan best zijn dat ze daarom nu het nut niet meer inzien van het aanvragen van een demonstratieplek. Gewoon recalcitrant demonstreren waar ze zelf willen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:03:26 #258
426493 crew  PippenScottie
pi_166269061
Als de NVU er gaat staan kan je er zeker van zijn dat AFA ook op komt draven.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:03:50 #259
426493 crew  PippenScottie
pi_166269069


[ Bericht 100% gewijzigd door PippenScottie op 28-10-2016 20:04:33 (Dubbel) ]
pi_166269372
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:03 schreef PippenScottie het volgende:
Als de NVU er gaat staan kan je er zeker van zijn dat AFA ook op komt draven.
Tijd voor de ME dan dus!
pi_166269437
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik neem als blanke hier ook hartgrondig afstand van, wat een ontzettend dom geleuter 8)7
Lol niemand die er ene fuck om geeft dat jij er afstand van neemt. Ga lekker een kinderfeest verzieken zou ik zeggen. Misbruik de term racisme.

Je hebt geen antwoord dus kom je met zo'n opmerking.

Thanks iig, ik win.
pi_166269724
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:20 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Thanks iig, ik win.
Niemand wint in deze!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:35:42 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166269892
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:01 schreef Montagui het volgende:
12-11-2016

[ afbeelding ]

[..]

De VN: een bevooroordeelde herstelbetalingenactiviste

Het college: "Het College raadt daarbij aan om de Zwarte Piet-figuur zo aan te passen dat associaties met raskenmerken en een klassiek negatief stereotype van mensen met een donkere huidskleur niet meer kunnen opkomen."

(indien je je zou willen verdiepen dan kunnen veel van de als negatief op te vatten kenmerken verklaard worden vanuit praktisch of cultuur historische perspectief, met name de 'rode lippen' en de 'oorbellen')

De ombudsman: een flutonderzoek onder een paar kinderen.

Al met al, vrij zwakke argumentatie.
Dat. Sluit me aan bij deze argumenten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:36:57 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166269943
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:03 schreef PippenScottie het volgende:
Als de NVU er gaat staan kan je er zeker van zijn dat AFA ook op komt draven.
En dat het snoeihard rellen wordt... Op een kinderfeest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166269999
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat het snoeihard rellen wordt... Op een kinderfeest.
Als de ME er eerder is breekt geloof ik niks uit, of wel?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:40:01 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166270074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit is toch illustratief voor hoe dit uit de klauwen gelopen is? De fucking NVU. Echt letterlijke nazi's.
Tja. Dat uit de hand lopen krijg je als je gaat lopen rellen bij een kinderfeest, gaat schreeuwen naar kinderen en mensen verkleed als ZP op hun bek gaat slaan.
Dan krijg je reactie uit bepaalde hoeken die je niet wil hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:40:49 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166270099
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de ME er eerder is breekt geloof ik niks uit, of wel?
Afa die me ziet? Wat denk je wat er gaat gebeuren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166270130
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Afa die me ziet? Wat denk je wat er gaat gebeuren?
Jij hoeft toch niet te gaan toch?
Op die manier krijgt men toch ook zijn zin toch.
pi_166270184
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tja. Dat uit de hand lopen krijg je als je gaat lopen rellen bij een kinderfeest, gaat schreeuwen naar kinderen en mensen verkleed als ZP op hun bek gaat slaan.
Dan krijg je reactie uit bepaalde hoeken die je niet wil hebben.
Terug naar de kern gaat het dan hè.
pi_166270576
Laat de ME maar wat mij betreft bij voorbaat opdraven, en kijken wat er gebeurt, de knuppel erlangs bij wie dan ook die zich rept!
Of anti of pro piet!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:01:14 #271
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166270767
God O god. Krijg Jr straks ff nvu, antifa en anti pieters tegenover elkaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166270952
Jr?
nvu?
antifa?
Een hoop relatief onbekende afkortingen en namen bij elkaar. _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166270963
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:01 schreef Straatcommando. het volgende:
God O god. Krijg Jr straks ff nvu, antifa en anti pieters tegenover elkaar.
NVU...daar wordt je ook niet vrolijk van :{
pi_166271082
Hebben jullie inmiddels de persconf van de minpres gezien? Eerst ging het over zaken die ertoe doen zoals het associatieverdrag met Oekraïne en het weer verder beperken van ons recht op privacy, vervolgens eindigde een journalist met een vraag over Zwarte Piet. Hoewel het onderwerp best besproken mag worden kan ik Rutte geen ongelijk geven, hij zei ongeveer dit: "flikker op met deze vraag, we hebben net belangrijke dingen besproken. Hier heb ik het op een gepaster moment wel weer over", nadat hij nog eens herhaalde dat een traditie door de maatschappij wordt bepaald en dat je culturele veranderingen niet kan opdringen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166271141
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:06 schreef aloa het volgende:

[..]

NVU...daar wordt je ook niet vrolijk van :{
Nee, maar dat word je evenmin van die verschrikkelijke manipulaiteve corruptie claycandidate-champion Hillary Clinton en haar goons, en van Trump, en van het gebrek aan democratie, en van het steeds verder inperken van de vrijheid van meningsuiting (het arrestateren van journalisten) en nog veel meer dingen. Ik ben iets te immuun geworden om nog ondersteboven te zijn van een clubje politieke extremisten.

edit: Was ik de oorlog in Syrië, de vluchtelingen in Calais etc. nog vergeten. Teveel ellende om bij te houden. :{
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:12:42 #276
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166271159
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 18:17 schreef Lunatiek het volgende:
Zwarte Piet in Maassluis (bij de nationale intocht van Sinterklaas) is zwart:

[..]

Bron
Maassluis kan dus blijkbaar geen afstand doen van het slavernij verleden.
pi_166271192
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:12 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Maassluis kan dus blijkbaar geen afstand doen van het slavernij verleden.
Of ze gaan vrolijk verder met een traditie omdat het niets met racisme te maken heeft. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166271287
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie inmiddels de persconf van de minpres gezien? Eerst ging het over zaken die ertoe doen zoals het associatieverdrag met Oekraïne en het weer verder beperken van ons recht op privacy, vervolgens eindigde een journalist met een vraag over Zwarte Piet. Hoewel het onderwerp best besproken mag worden kan ik Rutte geen ongelijk geven, hij zei ongeveer dit: "flikker op met deze vraag, we hebben net belangrijke dingen besproken. Hier heb ik het op een gepaster moment wel weer over", nadat hij nog eens herhaalde dat een traditie door de maatschappij wordt bepaald en dat je culturele veranderingen niet kan opdringen.
Heeft Rutte toch een mooie kans laten liggen om Wilders de wind uit de zeilen te nemen.

Ik had wel een uitdrukking verwacht als 'Zwarte Piet hoort zwart' of zo. Want daar zijn ze goed in bij de VVD, zeggen wat men wil horen, maar er niet naar handelen.
pi_166271335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of ze gaan vrolijk verder met een traditie omdat het niets met racisme te maken heeft. ;)
Of?
Ze denken het is een democratisch land hier en mits dat men zich aan de wet houdt mag dat gewoon!
En heeft het iets met de slavernij van doen?
In mijn ogen niet, dus dat ga ik helemaal niet verdedigen!
pi_166271507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heeft Rutte toch een mooie kans laten liggen om Wilders de wind uit de zeilen te nemen.

Ik had wel een uitdrukking verwacht als 'Zwarte Piet hoort zwart' of zo. Want daar zijn ze goed in bij de VVD, zeggen wat men wil horen, maar er niet naar handelen.
Ach, de VVD belooft weer een of andere belastingkorting en de schaapjes stemmen weer op de VVD. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166272206
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 19:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

das een beetje mierenneuken hoor
Tuurlijk! _O-
quote:
je zegt dit

[..]

ik vraag waarom, en jij zegt 'zeg ik lekker niet' en vervolgens gaat je vriendje op de persoonlijke tour en jij doet vrolijk mee want dat kost duidelijk minder moeite dan de vraag gewoon te beantwoorden

ik denk dat jullie geen idee hebben en gewoon een beetje boze reacties proberen uit te lokken

prima, vind ik ook leuk maar als er dan een keer niemand hapt moet je niet gelijk boos gaan lopen doen hoor :')
Ik zei niet 'zeg ik lekker niet'. Ik zei 'zullen we dan maar weer bij deeltje 1 beginnen?' (=sarcasme) en 'dat heb ik al uitgelegd, ga ik niet weer doen'.
Molurus is mijn vriendje niet en hou eens op met dat ge-'jullie' }:|
Wijzen op het feit dat dit forum massaal lijdt aan een chronisch geheugenverlies is niet persoonlijk. Het is een constatering, zeker als je beweert dat je al sinds deeltje 1 geen antwoord op je vraag hebt gehad.
Denken dat ik geen idee heb omdat ik geen zin heb die grammofoonplaat voor de zoveelste keer af te draaien omdat jij niet geluisterd hebt, is een mening. Prima, moet je zelf weten.
Ik probeerde geen boze reacties uit te lokken.
Ik was/ben niet boos, zo belangrijk vind ik het allemaal niet, wel vermakelijk :+ :*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:11:33 #282
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166272896
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tuurlijk! _O-

[..]

Ik zei niet 'zeg ik lekker niet'. Ik zei 'zullen we dan maar weer bij deeltje 1 beginnen?' (=sarcasme) en 'dat heb ik al uitgelegd, ga ik niet weer doen'.
Molurus is mijn vriendje niet en hou eens op met dat ge-'jullie' }:|
Wijzen op het feit dat dit forum massaal lijdt aan een chronisch geheugenverlies is niet persoonlijk. Het is een constatering, zeker als je beweert dat je al sinds deeltje 1 geen antwoord op je vraag hebt gehad.
Denken dat ik geen idee heb omdat ik geen zin heb die grammofoonplaat voor de zoveelste keer af te draaien omdat jij niet geluisterd hebt, is een mening. Prima, moet je zelf weten.
Ik probeerde geen boze reacties uit te lokken.
Ik was/ben niet boos, zo belangrijk vind ik het allemaal niet, wel vermakelijk :+ :*
Wat doe je hier eigenlijk dan nog behalve een beetje op de man spelen? Als je toch geen zin hebt om argumenten te geven kun je net zo goed oprotten.

Of gewoon de vraag beantwoorden: hoe?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166273766
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat doe je hier eigenlijk dan nog behalve een beetje op de man spelen? Als je toch geen zin hebt om argumenten te geven kun je net zo goed oprotten.

Of gewoon de vraag beantwoorden: hoe?
Is Sp3c jouw vriendje :?

Geen idee wat hier nog doe idd :@ _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:51:38 #284
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166273873
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Is Sp3c jouw vriendje :?

Geen idee wat hier nog doe idd :@ _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166273980
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:04:44 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166274162
Nu kan het topic wel dicht lijkt me. Beter wordt het niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:12:39 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166274303
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tuurlijk! _O-

[..]

Ik zei niet 'zeg ik lekker niet'. Ik zei 'zullen we dan maar weer bij deeltje 1 beginnen?' (=sarcasme) en 'dat heb ik al uitgelegd, ga ik niet weer doen'.
Molurus is mijn vriendje niet en hou eens op met dat ge-'jullie' }:|
Wijzen op het feit dat dit forum massaal lijdt aan een chronisch geheugenverlies is niet persoonlijk. Het is een constatering, zeker als je beweert dat je al sinds deeltje 1 geen antwoord op je vraag hebt gehad.
Denken dat ik geen idee heb omdat ik geen zin heb die grammofoonplaat voor de zoveelste keer af te draaien omdat jij niet geluisterd hebt, is een mening. Prima, moet je zelf weten.
Ik probeerde geen boze reacties uit te lokken.
Ik was/ben niet boos, zo belangrijk vind ik het allemaal niet, wel vermakelijk :+ :*
naja ik vind het iig een eigenaardig gesprekje zolang je geen argumenten wenst te geven, laten we het daar maar bij laten dan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166275851
standaarddrinker
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:13:01 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166276562
quote:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166276858
quote:
Aan de ene kant onzin omdat veel anti-Pieten hier gewoon geboren en getogen zijn. Aan de andere kant kan je veel anti-Pieten wel verwijten dat ze (in Nederland) niet uitgaan van de Nederlandse gedachtegang maar vanuit de gedachtegang van Suriname e/o Amerika.

Des te opmerkelijker is de gedachtegang van de geboren en getogen 'witte Nederlander' die óók vanuit die Ameri/Suri gedachtegang redeneert.

Hoe zou je dat kunnen plaatsen?

Is het vanuit een soort van anti-discriminatie principe?
is het vanuit niet geassocieerd willen worden met het woord 'racisme'?
Is het onwetendheid?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166276989
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja hoor, weet ik hoor. Evenals je al tig keer hebt aangegeven dat je zelf een kleurtje hebt en van jou Zwarte Piet niet hoeft te veranderen.

En wmb mag een blanke zich ook best zwart schminken afhankelijk van de context. Dat heb ik ook al eerder uitgelegd.

En de context van het zwarte schminken voor Zwarte Piet heeft helemaal NIETS te maken met slavernij e/o racisme...dus?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166277050
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 01:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aan de ene kant onzin omdat veel anti-Pieten hier gewoon geboren en getogen zijn. Aan de andere kant kan je veel anti-Pieten wel verwijten dat ze (in Nederland) niet uitgaan van de Nederlandse gedachtegang maar vanuit de gedachtegang van Suriname e/o Amerika.

Des te opmerkelijker is de gedachtegang van de geboren en getogen 'witte Nederlander' die óók vanuit die Ameri/Suri gedachtegang redeneert.

Hoe zou je dat kunnen plaatsen?

Is het vanuit een soort van anti-discriminatie principe?
is het vanuit niet geassocieerd willen worden met het woord 'racisme'?
Is het onwetendheid?
Het is vanuit een rijke levenservaring
Het is vanuit een capaciteit tot empathisch vermogen
Het is vanuit het vermogen de juiste verbanden te leggen
Het is vanuit het vermogen tot langetermijndenken

:7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166277095
quote:
Dit land zou een stuk prettiger zijn als die zeurpieten zouden vertrekken.

Maarja, Nederland is stiekem wel een prettig land met uitkeringen en bijna gratis onderwijs en gezondheidszorg.

De Nederlandse euro's kunnen ze niet laten liggen natuurlijk.
pi_166277102
Als men de kinderen naar mijn idee juist opvoed komt het helemaal niet meer voor!

Een schouderklopje op zijn tijd, veel zelfvertrouwen meegeven etc etc. dan hoeft zich niemand te laten beledigen, geef terug wat jij krijgt evt dubbel, dan houdt het uiteindelijk op!

Immers die kinderen van hen zijn dan net zo opgevoed, dus uiteindelijk wat?
pi_166277173
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 01:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is vanuit een rijke levenservaring
Het is vanuit een capaciteit tot empathisch vermogen
Het is vanuit het vermogen de juiste verbanden te leggen
Het is vanuit het vermogen tot langetermijndenken

:7
Ik heb ook een rijke levenservaring van waaruit ik 'manipulatie' kan herkennen.

Ik beroep mij ook op mijn empathisch vermogen. Ik erken mijn zwakheden, maar ik zie ook de zwakheden van anderen. Ik baseer mij verder op logica en feiten hoe e.e.a. te duiden. Ik probeer mijzelf zo min mogelijk op 'gevoel' af te laten gaan.

Als je het over de juiste verbanden leggen hebt, heb je het over hoe JIJ ziet hoe de juiste verbanden in jouw ogen gelegd zouden moeten worden.Wat is jouw criterium voor die verbanden?

Lange termijn is uiteindelijk wel inherent aan het nu. Er is aangehaald dat NL zichzelf tekort doet door een (zogenaamde) blackface traditie te blijven handhaven. Het kan NL schade berokkenen. Vandaar dat ik zeg dat we moeten blijven uitleggen dat:

blackface is een zwarte schmink traditie
maar niet alle zwarte schmink tradities is blackface.


Dat kan lastig te begrijpen zijn voor mensen die met racisme in combinatie met 'blackface' zijn opgevoed maar het is uiteindelijk wel een hardere en juistere waarheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166277175
Maar blijkbaar heeft dat empathisch vermogen dan geen betrekking op inbeelden in mensen die gehecht zijn aan Zwarte Piet.
Juiste verbanden leggen lijkt me ook niet wanneer je Sinterklaas linkt aan de Afro-Amerikaanse slavernij.
Langetermijndenken: het 'ontzwarten' van de Piet zal het Sinterklaasfeest op de lange termijn geen goed doen. Mensen die tegen Zwarte Piet zijn, willen het feest helemaal niet vieren, ook niet met een roetvegen piet. Mensen die voor Zwarte Piet zijn willen het feest ook niet vieren wanneer Zwarte Piet daar geen onderdeel meer van uit maakt. Het is dus een verlies-verlies situatie. Tegen Zwarte Piet zijn is alleen goed voor een lange termijn als je er voor bent om het feest totaal af te schaffen, dat kan.
standaarddrinker
pi_166277222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 02:04 schreef DrDentz het volgende:

Maar blijkbaar heeft dat empathisch vermogen dan geen betrekking op inbeelden in mensen die gehecht zijn aan Zwarte Piet.
Juiste verbanden leggen lijkt me ook niet wanneer je Sinterklaas linkt aan de Afro-Amerikaanse slavernij.
Langetermijndenken: het 'ontzwarten' van de Piet zal het Sinterklaasfeest op de lange termijn geen goed doen. Mensen die tegen Zwarte Piet zijn, willen het feest helemaal niet vieren, ook niet met een roetvegen piet. Mensen die voor Zwarte Piet zijn willen het feest ook niet vieren wanneer Zwarte Piet daar geen onderdeel meer van uit maakt. Het is dus een verlies-verlies situatie. Tegen Zwarte Piet zijn is alleen goed voor een lange termijn als je er voor bent om het feest totaal af te schaffen, dat kan.
De Sinterklaastraditie wordt gewoon moedwillig beschadigd.

- Tegenstanders die zeggen dat met het aanpassen de traditie kan blijven bestaan verkondigen onzin. Deze mensen zijn niet geïnteresseerd in het Sinterklaasfeest en worden niet opeens fan van dit feest als Piet van kleur verandert. Want het is in hun ogen nog steeds een slaaf, maar eentje die van kleur veranderd is. Gario en co hebben al gezegd dat het hele idee van hulpje moet verdwijnen.

- Voorstanders krijgen een minder leuk feest omdat een element waar ze gehecht aan waren, en wat praktisch is, je herkent je buurman niet met zwarte schmink, verdwijnt.

- Daarbij krijgen tegenstanders een deel van de publieke opinie achter zich. Mensen horen 'discriminatie' en 'racisme' en willen het feest niet meer vieren.

- M.i. hebben de media een gigantische rol in dit proces. De tegenstanders van Zwarte Piet krijgen gratis zendtijd bij Pauw, DWDD en RTL LN. Ze worden poeslief benaderd.

Het enige dat het Sinterklaasfeest nog zou kunnen redden is een grootscheeps media-offensief en bijvoorbeeld het intrekken van subsidies voor scholen die het feest vieren zonder Zwarte Piet.
pi_166277228
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 02:04 schreef DrDentz het volgende:

Maar blijkbaar heeft dat empathisch vermogen dan geen betrekking op inbeelden in mensen die gehecht zijn aan Zwarte Piet.

Exact. Het lijkt mij qua discussies op fok! onderhand wel evident dat de men weet heeft van het slavernijverleden van NL.

Uiteindelijk blijkt dat dat slavernijgedoe ook geen enkele connectie heeft met Zwarte Piet, tenzij men dat graag wel zo wil zien (om wat voor reden dan ook),
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166277301
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 02:16 schreef luxerobots het volgende:

Het enige dat het Sinterklaasfeest nog zou kunnen redden is een grootscheeps media-offensief en bijvoorbeeld het intrekken van subsidies voor scholen die het feest vieren zonder Zwarte Piet.
Schoolbesturen die Zwarte Piet willen aanpassen aan de wensen van de ongeïnformeerde dienen terecht gewezen te worden, En dan wel in de vorm van vragen als 'waarom' en 'hoe' en denk eens na, 'hoe zie je dat voor je', en (met name) heb je ook weet van de argumenten van de tegenstanders van verandering? Zijn die argumenten minder belangrijk dan de bezwaren van de anti-Pieten? Heb je alleen empathie voor de 'racisme' roepers of ook empathie voor de 'traditionalisten'?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166277396
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 02:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb ook een rijke levenservaring van waaruit ik 'manipulatie' kan herkennen.
Ik ook *O*

quote:
Ik beroep mij ook op mijn empathisch vermogen. Ik erken mijn zwakheden, maar ik zie ook de zwakheden van anderen. Ik baseer mij verder op logica en feiten hoe e.e.a. te duiden. Ik probeer mijzelf zo min mogelijk op 'gevoel' af te laten gaan.
Ik ook *O* maar soms zijn gevoelens een deel van het probleem
quote:
Als je het over de juiste verbanden leggen hebt, heb je het over hoe JIJ ziet hoe de juiste verbanden in jouw ogen gelegd zouden moeten worden.
Klopt :Y
quote:
Wat is jouw criterium voor die verbanden?
Dat het de juiste verbanden zijn.


Michael Shermer O+
quote:
Lange termijn is uiteindelijk wel inherent aan het nu. Er is aangehaald dat NL zichzelf tekort doet door een (zogenaamde) blackface traditie te blijven handhaven. Het kan NL schade berokkenen. Vandaar dat ik zeg dat we moeten blijven uitleggen dat:

blackface is een zwarte schmink traditie
maar niet alle zwarte schmink tradities is blackface.


Dat kan lastig te begrijpen zijn voor mensen die met racisme in combinatie met 'blackface' zijn opgevoed maar het is uiteindelijk wel een hardere en juistere waarheid.
Dit zie ik anders. Zwarte Piet is niet hetzelfde als blackface, maar ze hebben wel een aantal overeenkomsten. Toch nog maar even nog die prachtige post van Hoink O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:35 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben dat 'Blackface' inderdaad niet op een lijn staat met het fenomeen Zwarte Piet ben ik het niet eens dat de aanmerkingen op Zwarte Piet onterecht zouden zijn puur en alleen omdat Nederland niet dezelfde zeer gespannen rassengeschiedenis kent zoals de VS.

De overeenkomst tussen 'Blackface' en Zwarte Piet is de set van uiterlijke kenmerken die afkomstig zijn van dezelfde Westerse karikatuur. Dat is echter niet genoeg om beide tradities op een lijn te zetten. 'Blackface' is een traditie die ontstaan is om zwarte burgers te weren uit het theatermetier en tegelijkertijd raciale stereotypen te propageren. De oorsprong van Piet als 'zwarte helper' ligt zoals Lunatiek steeds aangeeft in (waarschijnlijk) Germaanse symboliek, vergelijkbaar met Kerst.

Echter zijn beiden deze hun (voor-)christelijke kenmerken grotendeels verloren. Zwarte Piet is geen zwarte duivel zoals Krampus. In de 19e eeuw is de koloniale karikatuur van de Afrikaan in gebruik geraakt. Dit beeld legitimeerde alle acties van Westerse mogendheden in Afrika. De karikatuur met de donkere (vaak zwarte) huid in combinatie met de rode lippen en het kroeshaar is tot in de tweede helft van de 20ste eeuw beeldbepalend geweest en dus ook onze houding t.o.v. donkere mensen bepaald.

Het is bijna geschiedvervalsing om te claimen dat de huidige vorm van Zwarte Piet geen overblijfsel is uit datzelfde discours. In de afgelopen decennia is eerst Zwarte Piet slimmer voorgesteld en bij de influx van Surinamers begon Zwarte Piet een Surinaams accent aan te nemen. Een stap die niet te verklaren valt als Zwarte Piet geen donker persoon zou moeten voorstellen.

De reactie tegen dit protest was zo hevig omdat men de laatste jaren men die link in de perceptie van de blanke bevolking was verdwenen. Maar dat het in de perceptie van de meerderheid niet meer bestond, betekent niet dat de historische beladenheid van de karikatuur niet meer zou bestaan en daarom maar getolereerd moet worden. Die beladenheid bestaat nog steeds voor een minderheid en lijkt ook niet helemaal te zijn verdwenen gezien de reacties op het anti-pieten protest.

In een goed werkende democratie wordt de minderheid beschermt voor de meerderheid. Men moet dus niet buigen voor de wil van de minderheid maar men hoort er voor open te staan en bereid te zijn om compromissen te sluiten. In het geval van Zwarte Piet zou dit maar een kleine compromis zijn.

Zoals Etto aangaf is identity politics overgekomen vanuit de Verenigde Staten via de sociale media. Dit doet niets af aan de legitimiteit van kritiek op een reliek uit een Westers koloniaal verleden. Zwarte Piet heeft namelijk duidelijk gemaakt dat er op vele andere gebieden namelijk ook latente spanningen bestaan binnen de multiculturele samenleving op het gebied van identiteit en inclusiviteit.
Voor de duidelijkheid: Zwarte Piet is niet racistisch. Zwarte Piet is een karikatuur van een domme, onderdanige neger die we overgehouden hebben uit onze koloniale tijd. Je verkleden en schminken als die karikatuur is racistisch, ook al bedoel je het niet zo en is Zwarte Piet nu de lieve, snoepgevende, capriolen uithalende figuur.

Zoals Rob Wijnberg over de definitie van racisme volgens de Verenigde Naties zegt
quote:
De definitie stelt overigens niet dat van opzet of overtuiging sprake hoeft te zijn om van racisme te kunnen spreken (‘de bedoeling óf het effect’). Je hoeft geen lid van de Klu Klux Klan te worden om racist te zijn: ook onopzettelijk, onbewust gedrag dat de gelijkwaardigheid van mensen in de politieke, sociale of publieke sfeer aantast, kan ervoor doorgaan]. ‘Zo bedoelde ik het niet,’ pleit je dus nog niet vrij van racisme.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166277450
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 20:20 schreef Denivellering het volgende:

[..]

Lol niemand die er ene fuck om geeft dat jij er afstand van neemt. Ga lekker een kinderfeest verzieken zou ik zeggen. Misbruik de term racisme.

Je hebt geen antwoord dus kom je met zo'n opmerking.

Thanks iig, ik win.
Dat mag je denken.
Maar ik als blanke neem ook afstand van je woorden. Ik schaam me voor witte mensen als jij.
Make my day!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')