abonnement Unibet Coolblue
pi_166542092
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik meld me af in dit topic, net te horen gekregen dat ik per maandag in een viersterrenhotel aan de receptie ben aangenomen 😀
Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 16:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan moet je het contract lezen. Daarin kan wel een opzegtermijn en concurrentiebeding staan.
Eens, behalve dat het afhankelijk van de duur van het contract wel of niet is toegestaan om een concurrentiebeding te hanteren. Opzegtermijn is ook in de wet geregeld.

Hangt er vanaf wat er staat en of dat overeenstemt met de wet.
pi_166547447
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:50 schreef Californium het volgende:
takenhofplein
Nop, dit was bij een groot bedrijf in Arnhem, boven CS.
Je doelt denk ik op de UPC/Ziggo bij Dukenburg? Daar ben ik niet van plan om te gaan solliciteren.

Morgen gesprek bij het jongerenloket van de gemeente. Eén optie valt al af zie ik net: startersbeurs (verkapte stage voor ongeveer 500 euro per maand). Daar mag je geen uitkering voor ontvangen, bovendien is zelfs de bijstand meer dan die 500 euro per maand. Was een optie geweest om werkervaring op te doen, maar helaas.

Heb nog 3 sollicitaties lopen waarvan 1 serieus binnen mijn vakgebied, maar letterlijk aan de andere kant van het land en twee hier in de buurt maar daar ben ik waarschijnlijk te oud voor of kan er niet voldoende uren werken, al heb ik daar officieel nog niks van vernomen.

Het lijkt misschien dat ik mij te goed voel voor sommige baantjes. Ik wil absoluut een tijdje werken in iets wat niets met mijn studie te maken heeft en lekker dichtbij is, alleen dat is dus niet makkelijk te vinden. Voor de meeste baantjes wordt ik puur afgewezen omdat ik te duur ben (bioscoop, winkel) of geen relevante ervaring bezit (horeca). Vrijwilligerswerk waar ik mensen kan ontmoeten met behoud van eventuele uitkering is voor mij ook prima.

Liever natuurlijk helemaal geen uitkering, maar de wereld is niet gratis.
pi_166548488
Superblij omdat ik na mijn eerste brief direct een positieve reactie kreeg. Ik mag aanstaande dinsdag op gesprek voor een stage. :) Ik sta er een stuk relaxter in omdat ik anders altijd bij mijn werk of oude stage, stage kan lopen. Maar dit zou wel een veel toffere ervaring zijn.
pi_166549034
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nop, dit was bij een groot bedrijf in Arnhem, boven CS.
Je doelt denk ik op de UPC/Ziggo bij Dukenburg? Daar ben ik niet van plan om te gaan solliciteren.

Morgen gesprek bij het jongerenloket van de gemeente. Eén optie valt al af zie ik net: startersbeurs (verkapte stage voor ongeveer 500 euro per maand). Daar mag je geen uitkering voor ontvangen, bovendien is zelfs de bijstand meer dan die 500 euro per maand. Was een optie geweest om werkervaring op te doen, maar helaas.

Heb nog 3 sollicitaties lopen waarvan 1 serieus binnen mijn vakgebied, maar letterlijk aan de andere kant van het land en twee hier in de buurt maar daar ben ik waarschijnlijk te oud voor of kan er niet voldoende uren werken, al heb ik daar officieel nog niks van vernomen.

Het lijkt misschien dat ik mij te goed voel voor sommige baantjes. Ik wil absoluut een tijdje werken in iets wat niets met mijn studie te maken heeft en lekker dichtbij is, alleen dat is dus niet makkelijk te vinden. Voor de meeste baantjes wordt ik puur afgewezen omdat ik te duur ben (bioscoop, winkel) of geen relevante ervaring bezit (horeca). Vrijwilligerswerk waar ik mensen kan ontmoeten met behoud van eventuele uitkering is voor mij ook prima.

Liever natuurlijk helemaal geen uitkering, maar de wereld is niet gratis.
Hoe oud ben je? Afhankelijk van leeftijd kan je bij JMW/Mise en place binnenlopen. Daarvan leven is lastig maar icm een andere uitzendbaan te doen.
pi_166549835
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:08 schreef bamibij het volgende:
JMW/Mise en place
Bijna 26. Dus voor de meeste werkgevers kost ik minimaal 9 euro per uur en alles rond de 18 de helft of minder.... en er zijn duizenden studenten van die leeftijd hier op zoek naar werk. Dus ik snap het vanuit die kant goed, maar heb ik zelf niks aan natuurlijk :') Ik moet het puur hebben van de drukke maanden of hele rare tijden dat niemand kan/wil werken zoals laatst. Heb 150 euro verdiend voor 2 dagen uitzendwerk :) Chill, maar met een beetje pech zijn dat je enige inkomsten in de maand en dan is het weer niks :D Maar alles wat deze feestmaanden langskomt pak ik aan.

JMW lijkt me wel tof, weet alleen niet of ik zo zelfverzekerd ben... (geen horeca ervaring en meestal rustig type op feestjes).

[ Bericht 5% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 09-11-2016 23:19:22 ]
pi_166554062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nop, dit was bij een groot bedrijf in Arnhem, boven CS.
Je doelt denk ik op de UPC/Ziggo bij Dukenburg? Daar ben ik niet van plan om te gaan solliciteren.

Morgen gesprek bij het jongerenloket van de gemeente. Eén optie valt al af zie ik net: startersbeurs (verkapte stage voor ongeveer 500 euro per maand). Daar mag je geen uitkering voor ontvangen, bovendien is zelfs de bijstand meer dan die 500 euro per maand. Was een optie geweest om werkervaring op te doen, maar helaas.

Heb nog 3 sollicitaties lopen waarvan 1 serieus binnen mijn vakgebied, maar letterlijk aan de andere kant van het land en twee hier in de buurt maar daar ben ik waarschijnlijk te oud voor of kan er niet voldoende uren werken, al heb ik daar officieel nog niks van vernomen.

Het lijkt misschien dat ik mij te goed voel voor sommige baantjes. Ik wil absoluut een tijdje werken in iets wat niets met mijn studie te maken heeft en lekker dichtbij is, alleen dat is dus niet makkelijk te vinden. Voor de meeste baantjes wordt ik puur afgewezen omdat ik te duur ben (bioscoop, winkel) of geen relevante ervaring bezit (horeca). Vrijwilligerswerk waar ik mensen kan ontmoeten met behoud van eventuele uitkering is voor mij ook prima.

Liever natuurlijk helemaal geen uitkering, maar de wereld is niet gratis.
nee daar doelde ik niet op. :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_166554639
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:50 schreef Myraela het volgende:
Superblij omdat ik na mijn eerste brief direct een positieve reactie kreeg. Ik mag aanstaande dinsdag op gesprek voor een stage. :) Ik sta er een stuk relaxter in omdat ik anders altijd bij mijn werk of oude stage, stage kan lopen. Maar dit zou wel een veel toffere ervaring zijn.
Gefeliciteerd!
pi_166554662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:50 schreef Myraela het volgende:
Superblij omdat ik na mijn eerste brief direct een positieve reactie kreeg. Ik mag aanstaande dinsdag op gesprek voor een stage. :) Ik sta er een stuk relaxter in omdat ik anders altijd bij mijn werk of oude stage, stage kan lopen. Maar dit zou wel een veel toffere ervaring zijn.
tof! Succes!
Ja doei.
  donderdag 10 november 2016 @ 08:31:50 #234
416020 K44S
The bearded man
pi_166554689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nop, dit was bij een groot bedrijf in Arnhem, boven CS.
Je doelt denk ik op de UPC/Ziggo bij Dukenburg? Daar ben ik niet van plan om te gaan solliciteren.

Morgen gesprek bij het jongerenloket van de gemeente. Eén optie valt al af zie ik net: startersbeurs (verkapte stage voor ongeveer 500 euro per maand). Daar mag je geen uitkering voor ontvangen, bovendien is zelfs de bijstand meer dan die 500 euro per maand. Was een optie geweest om werkervaring op te doen, maar helaas.

Heb nog 3 sollicitaties lopen waarvan 1 serieus binnen mijn vakgebied, maar letterlijk aan de andere kant van het land en twee hier in de buurt maar daar ben ik waarschijnlijk te oud voor of kan er niet voldoende uren werken, al heb ik daar officieel nog niks van vernomen.

Het lijkt misschien dat ik mij te goed voel voor sommige baantjes. Ik wil absoluut een tijdje werken in iets wat niets met mijn studie te maken heeft en lekker dichtbij is, alleen dat is dus niet makkelijk te vinden. Voor de meeste baantjes wordt ik puur afgewezen omdat ik te duur ben (bioscoop, winkel) of geen relevante ervaring bezit (horeca). Vrijwilligerswerk waar ik mensen kan ontmoeten met behoud van eventuele uitkering is voor mij ook prima.

Liever natuurlijk helemaal geen uitkering, maar de wereld is niet gratis.
Hoe doe je dat dan met horeca?
Stuur je dan een brief? Of loop je gewoon naar binnen van de een naar de ander?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166555248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:22 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nop, dit was bij een groot bedrijf in Arnhem, boven CS.
Je doelt denk ik op de UPC/Ziggo bij Dukenburg? Daar ben ik niet van plan om te gaan solliciteren.

Morgen gesprek bij het jongerenloket van de gemeente. Eén optie valt al af zie ik net: startersbeurs (verkapte stage voor ongeveer 500 euro per maand). Daar mag je geen uitkering voor ontvangen, bovendien is zelfs de bijstand meer dan die 500 euro per maand. Was een optie geweest om werkervaring op te doen, maar helaas.

Heb nog 3 sollicitaties lopen waarvan 1 serieus binnen mijn vakgebied, maar letterlijk aan de andere kant van het land en twee hier in de buurt maar daar ben ik waarschijnlijk te oud voor of kan er niet voldoende uren werken, al heb ik daar officieel nog niks van vernomen.

Het lijkt misschien dat ik mij te goed voel voor sommige baantjes. Ik wil absoluut een tijdje werken in iets wat niets met mijn studie te maken heeft en lekker dichtbij is, alleen dat is dus niet makkelijk te vinden. Voor de meeste baantjes wordt ik puur afgewezen omdat ik te duur ben (bioscoop, winkel) of geen relevante ervaring bezit (horeca). Vrijwilligerswerk waar ik mensen kan ontmoeten met behoud van eventuele uitkering is voor mij ook prima.

Liever natuurlijk helemaal geen uitkering, maar de wereld is niet gratis.
Ik weet dat we het eigenlijk gewoon over anderen moeten hebben en dat dit waarschijnlijk zinloos is, maar ik moet het toch even kwijt }:|

Vrijwilligerswerk of een startersbeurs staat altijd nog beter op je cv dan een jaartje bijstand. Zeker op jouw (en mijn) leeftijd. Daarbij, als je toch geen fulltime dienstverband kunt krijgen, kun je beter wat vrijwilligerswerk gaan doen naast zelf wat freelance opdrachten. :Y

En wat is dat voor gejammer over te weinig uurtjes zeg? :? Ik heb ook twee banen omdat ik anders niet aan mijn uren kom. Is het ideaal? Nee, dat niet, maar als je goed plant (en ook bij beide werkgevers aangeeft dat je roosters gewoon op tijd moet weten omdat je anders straks dubbel ingepland staat) dan gaat het meestal prima. Werkgevers snappen namelijk best dat als zij je maar een contract van 8 uur geven, je er nog ergens anders een baan bij moet hebben om je lasten te kunnen betalen. Niemand komt rond van 8 uurtjes namelijk. En stel je komt met 2 banen nog steeds niet aan bijstandsniveau, dan kan dat aangevuld worden door een uitkering. Maar de bijstand niet zou je uitgangspunt moeten zijn :N .

Ik zou ook liever 36-40 uur bij één werkgever werken hoor. Maar dat zit er voorlopig niet in (wist ik bij het tekenen van het contract) en de 15-20 uren die ik bij de een werk zijn ook verspreid over 3 dagen. (+ af en toe in het weekend). Maar hé, ik weet ook dat als ik mijn werk goed blijf doen en er straks een keer ruimte is voor uitbreiding, mijn werkgever eerst naar mij komt. (En niet naar een of andere sollicitant van buitenaf...)

Mijn andere werk is helemaal afschuwelijk qua uren (meestal enkel in de ochtend 2 uurtjes, en dan ook veel te vroeg naar mijn zin :O , ook in het weekend) maar ook daar proberen ze me langere dagen in te roosteren op dagen dat ik kan. De reden dat ik die baan heb is niet zozeer voor het geld (dat is meer extra), maar omdat ik er veel geleerd heb, toffe collega's heb, het zeer flexibel is, en: ik kan een goedkoper reisabonnement afsluiten waardoor de kosten om naar beide werkgevers te reizen veel beter te behappen zijn.

Nee, niet ideaal, maar je ziet; als je een beetje creatief bent, kun je wel gewoon werken. ^O^ Ook als je 26 bent. Ook als er 200 op dezelfde vacature reageren. Ook als je hbo hebt gedaan en nu op mbo functies solliciteert. (Ik heb zelf eerst vwo en daarna hbo gedaan, maar werk bij de ene werkgever in een mbo4 functie en de tweede werkgever vereist niet eens een vooropleiding - enkel een middelbare school diploma. Daar krijg je de opleiding intern)

Vanuit zo'n niet helemaal ideale situatie kun je namelijk altijd weer verder kijken. (Zo wil ik graag verder studeren, en dan is het erg handig om wat achter de hand te hebben. Zo weet ik dat werkgever 2# altijd plek heeft voor studenten en ook rekening kan houden met je rooster, zelfs als dat betekent dat je een aantal weken of maanden niet kan werken.)

Dus, met andere woorden: geef jezelf eens een trap onder je kont en solliciteer ook op baantjes met minder uren en baantjes die qua werkzaamheden misschien niet helemaal voldoen aan het plaatje van je droombaan.
  donderdag 10 november 2016 @ 09:46:01 #236
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166555472
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[knip]
O+ ik vind jou tof
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166555583
Los van dat je met weinig uren altijd een baan erbij kan nemen, kun je met weinig uren ook regelmatig doorgroeien naar meer uren of zelfs hogere functies. Met niets doen kom je nergens.

Ik ben mijn bijbaan begonnen met 8 uur, dat ging al snel naar 16 en tegenwoordig werk ik 25 uur. Als ik klaar ben met m'n studie zou ik er fulltime aan de slag kunnen. Nou is dat niet m'n doel, maar het is wel fijn om iets achter de hand te hebben.

En die 'de wereld is niet gratis' opmerking. :') Blijkbaar wel als je zo makkelijk denkt over het ontvangen van een uitkering.
pi_166555698
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Elvi op 10-11-2016 13:38:56 ]
pi_166555800
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:56 schreef Myraela het volgende:
Los van dat je met weinig uren altijd een baan erbij kan nemen, kun je met weinig uren ook regelmatig doorgroeien naar meer uren of zelfs hogere functies. Met niets doen kom je nergens.

Ik ben mijn bijbaan begonnen met 8 uur, dat ging al snel naar 16 en tegenwoordig werk ik 25 uur. Als ik klaar ben met m'n studie zou ik er fulltime aan de slag kunnen. Nou is dat niet m'n doel, maar het is wel fijn om iets achter de hand te hebben.

En die 'de wereld is niet gratis' opmerking. :') Blijkbaar wel als je zo makkelijk denkt over het ontvangen van een uitkering.
Dit. Ik snap sowieso niet waarom er tegenwoordig nog mensen zijn die niet al van jongs af aan hier en daar wat vrijwilligen en/of werken. Ik ben niet zo van de neoliberale 'iedereen moet werken want werken want werken tot de dood dood dood en anders eindig je maar lekker in de goot goot goot'-mentaliteit, maar er is zoveel meer in het leven dan alleen school, je kamer en je computer.

Ik was 14 toen ik m'n eerste krantenwijk had, en heb dat tot m'n 19e gedaan. Heb vanaf m'n 13e gevrijwilligd bij de sportclub waar ik lid van was, ook tot ik ging studeren, daarna wat gewerkt in verschillende baantjes. M'n man grapt wel eens als we door Den Haag rijden en ik wijs aan 'oh, daar heb ik nog gewerkt voor een paar weken, en daar voor een paar maanden, etc.' dat ik door heel DH heb gewerkt. Is ook wel zo, van data-entry tot bij een of andere louche advocaat _O- Echt, geweldig, heb 'n hoop verhalen, ook voor bij sollicitatiegesprekken. Nu is niet iedereen zoals ik, en dat is maar goed ook ( :') ), maar ik heb wel vrij vroeg geleerd dat het belangrijk is om wat werk buitenshuis te doen om uit te vinden waar je goed in bent, wat je leuk vindt, etc.

Juist als je jong bent heb je over het algemeen best veel keus om te werken in allerhande baantjes, in allerhande sectoren en met zoveel verschillende mensen, en van alles heb ik wat geleerd. Niet, nogmaals, in de neoliberale werken-tot-de-dood-mentaliteit, maar meer in de zin van persoonlijke ontwikkeling. Wat je doet in het leven kan heel veel zeggen over jezelf, en als je open staat om van iedereen die je tegenkomt, positief of negatief, wat te leren, dan gaan er later een hoop deuren voor je open om zo iets te vinden om te doen wat je niet alleen brood op de plank brengt, maar je als het even meezit ook nog gelukkig maakt. Zonder dat alles had ik nooit in de positie gezeten waar ik nu zit. Niet dat ik er nu al 'ben', ik ben er nog lang niet, heb het nog niet 'gemaakt', en ik heb nog heel veel te leren, zeker als het gaat om werken in het veld waar ik graag terecht zou willen komen, maar een geweldige menselijke eigenschap is (of zou moeten zijn) onze mogelijkheid om te leren van alles wat we in het leven tegenkomen. Gebruik die eigenschap. Kom buiten de deur, doe dingen die je ervaringen brengen, positief én negatief, want van binnen zitten word je een onaantrekkelijke nobody, op álle vlakken in het leven.
Ja doei.
  donderdag 10 november 2016 @ 10:23:41 #240
416020 K44S
The bearded man
pi_166555952
Het valt mij op, dat, toen ik nog bij Ziggo werkte, ik plat werd gebeld voor eventuele interesse.
Nu ik thuis zit moet ik zelf overal achteraan :P.

Enfin.

Ik heb diverse bedrijven net gebeld, ene zou terug bellen en andere ook.
Benieuwd :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_166557373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 10:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. Ik snap sowieso niet waarom er tegenwoordig nog mensen zijn die niet al van jongs af aan hier en daar wat vrijwilligen en/of werken. Ik ben niet zo van de neoliberale 'iedereen moet werken want werken want werken tot de dood dood dood en anders eindig je maar lekker in de goot goot goot'-mentaliteit, maar er is zoveel meer in het leven dan alleen school, je kamer en je computer.

Ik was 14 toen ik m'n eerste krantenwijk had, en heb dat tot m'n 19e gedaan. Heb vanaf m'n 13e gevrijwilligd bij de sportclub waar ik lid van was, ook tot ik ging studeren, daarna wat gewerkt in verschillende baantjes. M'n man grapt wel eens als we door Den Haag rijden en ik wijs aan 'oh, daar heb ik nog gewerkt voor een paar weken, en daar voor een paar maanden, etc.' dat ik door heel DH heb gewerkt. Is ook wel zo, van data-entry tot bij een of andere louche advocaat _O- Echt, geweldig, heb 'n hoop verhalen, ook voor bij sollicitatiegesprekken. Nu is niet iedereen zoals ik, en dat is maar goed ook ( :') ), maar ik heb wel vrij vroeg geleerd dat het belangrijk is om wat werk buitenshuis te doen om uit te vinden waar je goed in bent, wat je leuk vindt, etc.

Juist als je jong bent heb je over het algemeen best veel keus om te werken in allerhande baantjes, in allerhande sectoren en met zoveel verschillende mensen, en van alles heb ik wat geleerd. Niet, nogmaals, in de neoliberale werken-tot-de-dood-mentaliteit, maar meer in de zin van persoonlijke ontwikkeling. Wat je doet in het leven kan heel veel zeggen over jezelf, en als je open staat om van iedereen die je tegenkomt, positief of negatief, wat te leren, dan gaan er later een hoop deuren voor je open om zo iets te vinden om te doen wat je niet alleen brood op de plank brengt, maar je als het even meezit ook nog gelukkig maakt. Zonder dat alles had ik nooit in de positie gezeten waar ik nu zit. Niet dat ik er nu al 'ben', ik ben er nog lang niet, heb het nog niet 'gemaakt', en ik heb nog heel veel te leren, zeker als het gaat om werken in het veld waar ik graag terecht zou willen komen, maar een geweldige menselijke eigenschap is (of zou moeten zijn) onze mogelijkheid om te leren van alles wat we in het leven tegenkomen. Gebruik die eigenschap. Kom buiten de deur, doe dingen die je ervaringen brengen, positief én negatief, want van binnen zitten word je een onaantrekkelijke nobody, op álle vlakken in het leven.
Deezer print deze post uit en hang m boven je bed.
pi_166557942
Pfff, net op de 'send' knop gedrukt van mijn email naar een prof met wie ik heb gesproken afgelopen maandag. Hij zei zelf 'mail me maar!', maar dat vind ik dan nog steeds heel lastig. Maar toch blij dat ik het gedaan heb.

Huidig werk is nog steeds lastig en ongoing al betaalt het niet op het moment (m'n beurs is dus tot 'n eind gekomen, vandaar dat ik best snel wil afronden nu). De eerste ronde commentaren op m'n proefschrift (als geheel) zijn binnen en er is (zoals verwacht!) nog heel veel werk te doen. De komende 2 weken worden cruciaal in erachter komen of ik voor eind 2016 hem nog in kan leveren met vervolgens een verdediging in februari/maart. Gelukkig kunnen we van alleen het salaris van mijn man zeer prima leven en de hypotheek betalen, dus dat geluk heb ik dan weer wel, al ben inmiddels wel écht toe aan vastigheid en een 'echte' baan ;)

Zo maar door met een tweede email naar een andere persoon van dat event die geïnteresseerd was in mogelijke samenwerking. 8-)
Ja doei.
pi_166558086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Pfff, net op de 'send' knop gedrukt van mijn email naar een prof met wie ik heb gesproken afgelopen maandag. Hij zei zelf 'mail me maar!', maar dat vind ik dan nog steeds heel lastig. Maar toch blij dat ik het gedaan heb.

Huidig werk is nog steeds lastig en ongoing al betaalt het niet op het moment (m'n beurs is dus tot 'n eind gekomen, vandaar dat ik best snel wil afronden nu). De eerste ronde commentaren op m'n proefschrift (als geheel) zijn binnen en er is (zoals verwacht!) nog heel veel werk te doen. De komende 2 weken worden cruciaal in erachter komen of ik voor eind 2016 hem nog in kan leveren met vervolgens een verdediging in februari/maart. Gelukkig kunnen we van alleen het salaris van mijn man zeer prima leven en de hypotheek betalen, dus dat geluk heb ik dan weer wel, al ben inmiddels wel écht toe aan vastigheid en een 'echte' baan ;)

Zo maar door met een tweede email naar een andere persoon van dat event die geïnteresseerd was in mogelijke samenwerking. 8-)
Spannend allemaal. Komt vast wel goed.
  donderdag 10 november 2016 @ 12:38:37 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166558201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Pfff, net op de 'send' knop gedrukt van mijn email naar een prof met wie ik heb gesproken afgelopen maandag. Hij zei zelf 'mail me maar!', maar dat vind ik dan nog steeds heel lastig. Maar toch blij dat ik het gedaan heb.

Huidig werk is nog steeds lastig en ongoing al betaalt het niet op het moment (m'n beurs is dus tot 'n eind gekomen, vandaar dat ik best snel wil afronden nu). De eerste ronde commentaren op m'n proefschrift (als geheel) zijn binnen en er is (zoals verwacht!) nog heel veel werk te doen. De komende 2 weken worden cruciaal in erachter komen of ik voor eind 2016 hem nog in kan leveren met vervolgens een verdediging in februari/maart. Gelukkig kunnen we van alleen het salaris van mijn man zeer prima leven en de hypotheek betalen, dus dat geluk heb ik dan weer wel, al ben inmiddels wel écht toe aan vastigheid en een 'echte' baan ;)

Zo maar door met een tweede email naar een andere persoon van dat event die geïnteresseerd was in mogelijke samenwerking. 8-)
Goed bezig *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166559586
Ik denk dat ik me ga afmelden van dit topic. Deezertje trekt weer eens alle aandacht naar zich toe.
pi_166561137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Pfff, net op de 'send' knop gedrukt van mijn email naar een prof met wie ik heb gesproken afgelopen maandag. Hij zei zelf 'mail me maar!', maar dat vind ik dan nog steeds heel lastig. Maar toch blij dat ik het gedaan heb.

Huidig werk is nog steeds lastig en ongoing al betaalt het niet op het moment (m'n beurs is dus tot 'n eind gekomen, vandaar dat ik best snel wil afronden nu). De eerste ronde commentaren op m'n proefschrift (als geheel) zijn binnen en er is (zoals verwacht!) nog heel veel werk te doen. De komende 2 weken worden cruciaal in erachter komen of ik voor eind 2016 hem nog in kan leveren met vervolgens een verdediging in februari/maart. Gelukkig kunnen we van alleen het salaris van mijn man zeer prima leven en de hypotheek betalen, dus dat geluk heb ik dan weer wel, al ben inmiddels wel écht toe aan vastigheid en een 'echte' baan ;)

Zo maar door met een tweede email naar een andere persoon van dat event die geïnteresseerd was in mogelijke samenwerking. 8-)
Goed bezig! ^O^ Sowieso bezig blijven met publiceren. (Vergt wel een beetje creativiteit qua wat voor artikelen je kunt schrijven zonder deelnemers nodig te hebben.)
  donderdag 10 november 2016 @ 15:11:38 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166561406
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:43 schreef Elvi het volgende:
Ik denk dat ik me ga afmelden van dit topic. Deezertje trekt weer eens alle aandacht naar zich toe.
Het is idd wel weer genoeg met de DatIsJammurZegShow.

Geneuzel over principes waardoor je minder kansen op de arbeidsmarkt hebt hebben helemaal niets in dit topic te zoeken, het hele bijstandsverhaal ook niet trouwens.

Ik verzoek iedereen dan ook niet meer op dat offtopic gedagboek te reageren dat maakt het noten en verwijderen een stuk makkelijker.

De streep staat hier:
___________________________________
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166561470
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^ Sowieso bezig blijven met publiceren. (Vergt wel een beetje creativiteit qua wat voor artikelen je kunt schrijven zonder deelnemers nodig te hebben.)
Ik heb net een uur in mezelf zitten lullen als ware ik bij mijn Viva om mijn gebrek aan publicaties (tot nu toe) uit te leggen. HEt komt er op neer dat ik niet geloof in publiceren om het publiceren, en dat ik echt wil wachten tot ik het idee heb dat wat ik zeg en schrijf ook dát is wat ik wíl zeggen. Het is belangrijk in de academische arbeidsmarkt om er een te hebben, of op zijn minst onder review de komende tijd, maar ik ben wel voorzichtig met wat ik uitbreng.

Ook behulpzaam, vind ik, tegen jezelf praten, oefenen voor eventuele sollicitatievragen. Stel jezelf een vraag en ga daar antwoord opgeven als je in de auto zit, of op de fiets, of achter je bureau. Praat praat praat. In jezelf. Het heeft mij best goed geholpen door de jaren heen voor belangrijke interviews/sollicitaties.
Ja doei.
pi_166579263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Pfff, net op de 'send' knop gedrukt van mijn email naar een prof met wie ik heb gesproken afgelopen maandag. Hij zei zelf 'mail me maar!', maar dat vind ik dan nog steeds heel lastig. Maar toch blij dat ik het gedaan heb.

Huidig werk is nog steeds lastig en ongoing al betaalt het niet op het moment (m'n beurs is dus tot 'n eind gekomen, vandaar dat ik best snel wil afronden nu). De eerste ronde commentaren op m'n proefschrift (als geheel) zijn binnen en er is (zoals verwacht!) nog heel veel werk te doen. De komende 2 weken worden cruciaal in erachter komen of ik voor eind 2016 hem nog in kan leveren met vervolgens een verdediging in februari/maart. Gelukkig kunnen we van alleen het salaris van mijn man zeer prima leven en de hypotheek betalen, dus dat geluk heb ik dan weer wel, al ben inmiddels wel écht toe aan vastigheid en een 'echte' baan ;)

Zo maar door met een tweede email naar een andere persoon van dat event die geïnteresseerd was in mogelijke samenwerking. 8-)
Spannend, maar als ik je berichten zo lees komt het vast in orde! Leuk om te horen over een wereld waar ik zelf helemaal niks van af weet (werken in de academische wereld).
pi_166582602
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:03 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Spannend, maar als ik je berichten zo lees komt het vast in orde! Leuk om te horen over een wereld waar ik zelf helemaal niks van af weet (werken in de academische wereld).
Het is vaak meer netwerken dan 'gewone' banen, al is dat ook steeds vaker een ons kent ons gebeuren. Een groot deel van de vacatures wordt niet gepubliceerd en worden of intern of via-via ingevuld. Maar uiteindelijk komt het ook gewoon neer op zorgen dat je op de juiste plek op de juiste tijd bent ;)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')