abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166305790
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:47 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee, voor jou niet omdat jij hoe dan ook het arme slachtoffer wil spelen.
Tsja.. als je alle argumenten en logica negeert kun je tot die conclusie koment ja.
Alpha kenny one
pi_166306005
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:59 schreef falling_away het volgende:

[..]

Tsja.. als je alle argumenten en logica negeert kun je tot die conclusie koment ja.
Blijf vooral zo denken.
  zondag 30 oktober 2016 @ 17:22:24 #128
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166306178
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Zo ziet het er misschien uit van de buitenkant. Maar de ouderlingen die uiteindelijk uitsluiten doen dat op basis van de regels van het geloof(net als rechters van wetten). Geen een mens is perfect en dus ook de ouderlingen overtreden vast wel eens wat regels. Zolang het geen constante is.

[..]

Er is geen sprake van balk.
Als jij een bedrijf managet en de regel is dat er geen koffie tijdens de werkuren gedronken mag worden. Dat was al tijdens de sollicitatie duidelijk gemaakt. A doet het toch, je spreekt hem aan en hij stopt ermee. Niks aan de hand. Maar B doet het elke dag, ondanks herhaaldelijke waarschuwingen van jou. Kans bestaat dat iedereen op kantoor dat dan ook gaat doen als jij niet optreedt. Gevolg: chaos. Regels stellen niets meer voor. Zou jij toch B laten blijven, alleen omdat jij ook af en toe zin hebt in koffie tijdens werkuren? Waar in dit verhaal is dan sprake van balk?

En of het niets meer met liefde te maken heeft is dan ook afhankelijk van welke kant je het bekijkt. Ik zit nu aan beide kanten namelijk en ik zie het dus van beide kanten. Als buitenstaander lijkt het geen liefde, want iemand wordt verstoten uit een groep. Voor een insider is het wel degelijk liefde. Want behalve dat het de anderen in de groep beschermt, dient de uitsluiting als een soort bedenktijd voor de uitgeslotenen. Meemaken hoe het is buiten de groep en zien hoe het is zonder J. Want met J. eeuwig leven en dat willen ze graag ook voor de uitgeslotene. Als dat geen liefde is (van hun kant bekeken).

Wat betreft dat het slachtoffer het over zichzelf afroept: zo cru zou ik het niet willen zeggen. Ik wil er alleen maar duidelijk maken dat wanneer uitgeslotenen voor zichzelf erkennen dat het hun eigen beslissing is, het gemakkelijker is om de gevolgen te accepteren. Ze willen geen deel uitmaken van die, in hun ogen zo'n wrede religie en moeten juist blij zijn dat zij eruit zijn en hun eventuele kinderen toekomstige leed besparen. Klaar ermee i.p.v. blindstaren op familieleden die anders denken en de mensen in Amerika de schuld geven van hun misère. Ofzo.

Klinkt hard, maar het is de waarheid.
Bij een bedrijf werkt men vanuit een andere basis. Daar gaat het vooral om het verdienen van geld. Bij een kerkelijke gemeente werkt men vanuit een andere basis, 'het christendom'. Het ex communiceren van mensen die gewoon geloven strookt daar niet mee.
Voor de rest snap ik je standpunt vanuit de manier hoe jij gelooft nu wat meer. Dat heb je goed uiteengezet.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_166306353
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:10 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Blijf vooral zo denken.
Je gebrek aan een reactie op mijn argumenten zegt toch genoeg.

Jammer dat je ouders, broers en zussen geen JG zijn.. ik zou je die ervaring bijna gunnen zodat je zelf kon ervaren hoe mis je zit.
Alpha kenny one
pi_166306539
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:22 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Bij een bedrijf werkt men vanuit een andere basis. Daar gaat het vooral om het verdienen van geld. Bij een kerkelijke gemeente werkt men vanuit een andere basis,
Bij de JG's niet.. ze zitten in geldnood, merken dat steeds meer mensen ermee ophouden en trekken zo steeds strakker de teugels aan rondom de uitsluitingsregeling.. de lezing en video van het afgelopen congres was ongekend. zo hard heb ik het ze nog niet zien spelen!

Elke verkondiger brengt keiharde knaken in het laatje, met name in de westerse wereld en dat zien ze liever niet slinken!
Alpha kenny one
pi_166306550
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:22 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Bij een bedrijf werkt men vanuit een andere basis. Daar gaat het vooral om het verdienen van geld. Bij een kerkelijke gemeente werkt men vanuit een andere basis, 'het christendom'. Het ex communiceren van mensen die gewoon geloven strookt daar niet mee.
Voor de rest snap ik je standpunt vanuit de manier hoe jij gelooft nu wat meer. Dat heb je goed uiteengezet.
Dit is het christendom hoe de JG dat zien. Als je mijn andere standpunten zo begrijpt, zou je ook moeten begrijpen hoe het in de organisatie dan werkt. Zonder het te vergelijken met de andere stromingen, waar ze op een andere manier hun kerk beheren.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Je gebrek aan een reactie op mijn argumenten zegt toch genoeg.
Welke argumenten, lieve schat? De vingers naar de Amerikanen? Heb je mijn posts dan niet gelezen?
quote:
Jammer dat je ouders, broers en zussen geen JG zijn.. ik zou je die ervaring bijna gunnen zodat je zelf kon ervaren hoe mis je zit.
Je klinkt serieus als een van die keiharde JG die jij zo haat in al je posts. Niet voor het eerst merk ik op in een reactie dat als jij nog JG was, jij keihard je eigen uitgesloten familieleden precies zo zou behandelen zoals zij jou nu behandelen. Het is dat jij nu aan de andere kant staat dat jij het nu voelt. Ik durf om 100 euro te wedden dat jij uitgeslotenen als satans onderdanen had gezien toen jij nog erbij hoorde. Waarschijnlijk valt de appel niet ver van de boom. Stam in dit geval. Want de hele familie.

Anderen bijna toewensen wat jij zelf als ellende ervaart, alleen om je gelijk te halen, is bijna satanisch kwaadaardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2016 18:00:50 ]
pi_166307145
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Welke argumenten, lieve schat? De vingers naar de Amerikanen? Heb je mijn posts dan niet gelezen?

Nee je hebt mijn post blijkbaar niet gelezen.. die waarop je als enige reactie gaf dat ik een slachtoffer wil spelen.

quote:
Je klinkt serieus als een van die keiharde JG die jij zo haat in al je posts. Niet voor het eerst merk ik op in een reactie dat als jij nog JG was, jij keihard je eigen uitgesloten familieleden precies zo zou behandelen zoals zij jou nu behandelen. Het is dat jij nu aan de andere kant staat dat jij het nu voelt. Ik durf om 100 euro te wedden dat jij uitgeslotenen als satans onderdanen had gezien toen jij nog erbij hoorde. Waarschijnlijk valt de appel niet ver van de boom. Stam in dit geval. Want de hele familie.

Anderen bijna toewensen wat jij zelf als ellende ervaart, alleen om je gelijk te halen, is bijna satanisch kwaadaardig.
Deze reactie had ik al verwacht en eigenlijk een beetje uitgelokt. Ten eerste had ik familie die was uitgesloten en had ik wel nog contact met ze. Ik was ook niet zo'n strenge JG en had daardoor ook minder voorrechten dan leeftijdgenoten. (een van de gevolgen van het contact met uitgesloten familie is dat je minder voorrechten krijgt, ik kan dat bewijzen uit jullie eigen publicaties)

Ten tweede, Satanisch kwaadaardig? Waar heb je het over, het is toch een liefdevolle regeling. Je zou eigenlijk moeten lachen om mijn opmerking omdat het allemaal mee valt.. gewoon 'klaar' ermee zijn.

Jij hebt makkelijk praten vanuit je 'troon'. je kunt totaal niet meepraten over de gevolgen van de uitsluiting. Wat pas satanisch kwaadaardig is, is het totale gebrek aan empathie voor mensen die wel in die situatie zitten. Een satanische kwaadaardigheid die gebracht wordt als "liefde"
Alpha kenny one
  zondag 30 oktober 2016 @ 18:51:21 #133
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166307798
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:45 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dit is het christendom hoe de JG dat zien. Als je mijn andere standpunten zo begrijpt, zou je ook moeten begrijpen hoe het in de organisatie dan werkt. Zonder het te vergelijken met de andere stromingen, waar ze op een andere manier hun kerk beheren.

Er is een verschil tussen begrijpen en ergens begrip voor hebben.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_166307831
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:20 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee je hebt mijn post blijkbaar niet gelezen.. die waarop je als enige reactie gaf dat ik een slachtoffer wil spelen.
Als ik daarop moet reageren dan is het steeds mezelf herhalen. Ik heb geen zin om per persoon dezelfde dingen te zeggen. Lees en gebruik je begrijpende vermogen, dan hoef ik niet steeds alles per woord uit te leggen.
quote:
[..]

Deze reactie had ik al verwacht en eigenlijk een beetje uitgelokt.
:')
Typisch een antwoord van iemand die niet verwacht, maar toch zichzelf eruit moet praten.

quote:
Ten eerste had ik familie die was uitgesloten en had ik wel nog contact met ze. Ik was ook niet zo'n strenge JG en had daardoor ook minder voorrechten dan leeftijdgenoten. (een van de gevolgen van het contact met uitgesloten familie is dat je minder voorrechten krijgt, ik kan dat bewijzen uit jullie eigen publicaties)
Dit zal ik ook met een korreltje zout nemen. Ik bedoel dat jij contact hebt gehouden met een uitgesloten familielid.

quote:
Ten tweede, Satanisch kwaadaardig? Waar heb je het over, het is toch een liefdevolle regeling. Je zou eigenlijk moeten lachen om mijn opmerking omdat het allemaal mee valt.. gewoon 'klaar' ermee zijn.
Dit is intussen jouw bekende manier van reageren wanneer je eigenlijk geen redelijk weerwoord hebt: namelijk dingen zeggen die niets met een vorige reactie te maken heeft.
Of je kunt niet begrijpend lezen. Want blijkbaar lees jij dat een ander ellende toewensen een liefdevolle regeling is. Dat noemt men verdraaien.

quote:
Jij hebt makkelijk praten vanuit je 'troon'. je kunt totaal niet meepraten over de gevolgen van de uitsluiting. Wat pas satanisch kwaadaardig is, is het totale gebrek aan empathie voor mensen die wel in die situatie zitten. Een satanische kwaadaardigheid die gebracht wordt als "liefde"
Ik zit pas op een 'troon' als jij mij koningin maakt. Dus hou je zogenaamd gemene term maar voor je. Als je mijn posts van vandaag heb gelezen, dan weet je hoe ik denk over uitgeslotenen zoals jij. Uitgeslotenen die liever alle schuld op anderen afschuiven dan te erkennen dat zij voor een deel zelf schuld hebben aan hun eigen 'ellende'. Het heeft niets met empathie te maken. Want ik zie uitgeslotenen niet als satans onderdanen. Als ik geen empathie had, had ik vanaf het begin al nooit op jou gereageerd. Had ik het niet voor jou opgenomen toen Loekie jou doodzweeg alsof je een insect was. Ik heb er alleen een hekel aan wanneer zij anderen almaar de schuld geven van alles wat er maar misgaat in hun leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2016 19:00:19 ]
pi_166307900
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:51 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen begrijpen en ergens begrip voor hebben.
Ik vraag ook niet van je dat je het er mee eens moet zijn. Begrijpen hoe het aan de andere kant gezien wordt is het enige waar het om gaat. Een eigen mening is vrij. In elk geval ben je nu niet geheel onwetend over de handelingen en regels.
pi_166308071
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als ik daarop moet reageren dan is het steeds mezelf herhalen. Ik heb geen zin om per persoon dezelfde dingen te zeggen. Lees en gebruik je begrijpende vermogen, dan hoef ik niet steeds alles per woord uit te leggen.

Typisch een reactie van iemand die geen antwoord heeft op de argumenten

quote:
:')
Typisch een antwoord van iemand die niet verwacht, maar toch zichzelf eruit moet praten.

[..]

Dit zal ik ook met een korreltje zout nemen. Ik bedoel dat jij contact hebt gehouden met een uitgesloten familie.

Mag je doen.. ik heb geen belang erbij om daarover te liegen. Ik was het nooit echt eens met de regeling dat je geen contact met uitgesloten familieleden mocht hebben. Het standpunt van de JG's is dan ook extremer geworden sinds ik eruit ben

quote:
Dit is intussen jouw bekende manier van reageren wanneer je eigenlijk geen redelijk weerwoord hebt: namelijk dingen zeggen die niets met een vorige reactie te maken heeft.
Of je kunt niet begrijpend lezen. Want blijkbaar lees jij dat een ander ellende toewensen een liefdevolle regeling is. Dat noemt men verdraaien.

Ik wens jou die liefdevolle regeling toe van de JG's.. that's all

quote:
Ik zit pas op een 'troon' als jij mij koningin maakt. Dus hou je zogenaamd gemene term maar voor je. Als je mijn posts van vandaag heb gelezen, dan weet je hoe ik denk over uitgeslotenen zoals jij. Uitgeslotenen die liever alle schuld op anderen afschuiven dan te erkennen dat zij voor een deel zelf schuld hebben aan hun eigen ellende. Het heeft niets met empathie te maken. Want ik zie uitgeslotenen niet als satans onderdanen. Als ik geen empathie had, had ik vanaf het begin al nooit op jou gereageerd. Had ik het niet voor jou opgenomen toen Loekie jou doodzweeg alsof je een insect was. Ik heb er alleen een hekel aan wanneer zij anderen almaar de schuld geven van alles wat er maar misgaat in hun leven.
Nee jij negeert de reactie dat als je als kind opgroeit als JG je nooit een eerlijke keuze hebt gehad, ook niet als je je dan als 16 jarige laat dopen! Hoe kun je iemand die als kind / tiener 3 keer per week op vergaderingen, en de overige dagen thuis door zijn ouders is geindoctrineerd de schuld geven van de levenslange ellende die ontstaat als ze dat geloof later verlaten? Vooral als het al die tijd is ontmoedigd om in andere bronnen onderzoek te doen?

dat is nou precies wat ik bedoel met die selectieve reacties. Je reageert alleen op hetgene dat je goed uit komt. Daarbij zeg je dat je empathie hebt, maar dat blijkt niet uit je commentaat in diezelfde post.
Alpha kenny one
  zondag 30 oktober 2016 @ 19:04:16 #137
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166308091
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 18:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik vraag ook niet van je dat je het er mee eens moet zijn. Begrijpen hoe het aan de andere kant gezien wordt is het enige waar het om gaat. Een eigen mening is vrij. In elk geval ben je nu niet geheel onwetend over de handelingen en regels.
Begrip hebben ergens voor heeft niets te maken met het ergens wel of niet mee eens zijn.

En stel je zelf eens de vraag als je een aanname doet in hoeverre dit in de buurt komt van enige waarheid.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_166308498
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Typisch een reactie van iemand die geen antwoord heeft op de argumenten

[..]

Mag je doen.. ik heb geen belang erbij om daarover te liegen. Ik was het nooit echt eens met de regeling dat je geen contact met uitgesloten familieleden mocht hebben. Het standpunt van de JG's is dan ook extremer geworden sinds ik eruit ben

[..]

Ik wens jou die liefdevolle regeling toe van de JG's.. that's all

[..]

Nee jij negeert de reactie dat als je als kind opgroeit als JG je nooit een eerlijke keuze hebt gehad, ook niet als je je dan als 16 jarige laat dopen! Hoe kun je iemand die als kind / tiener 3 keer per week op vergaderingen, en de overige dagen thuis door zijn ouders is geindoctrineerd de schuld geven van de levenslange ellende die ontstaat als ze dat geloof later verlaten? Vooral als het al die tijd is ontmoedigd om in andere bronnen onderzoek te doen?

dat is nou precies wat ik bedoel met die selectieve reacties. Je reageert alleen op hetgene dat je goed uit komt. Daarbij zeg je dat je empathie hebt, maar dat blijkt niet uit je commentaat in diezelfde post.
Is goed dan. Iedereen heeft schuld aan de situatie waar jij nu in zit, behalve jij. Oké, wat een wrede sekte, die JG. Maar goed dat jij nu eruit bent, he? Nu kun je alles doen waar je zin in hebt. Nu nog je familie overtuigen hoe gehersenspoeld ze zijn en dan is alles weer goed. En ze leven nog lang en gelukkig.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:04 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Begrip hebben ergens voor heeft niets te maken met het ergens wel of niet mee eens zijn.
Ik ben simpel. Als ik iets begrijp en er geen begrip voor heb, dan begrijp ik de handeling maar ben het er niet mee eens.

quote:
En stel je zelf eens de vraag als je een aanname doet in hoeverre dit in de buurt komt van enige waarheid.
Totdat er goede argumenten zijn om om mijn aanname te twijfelen, zal ik het 80% waarheid geven. Zo zou jij het jezelf ook kunnen afvragen in hoeverre jouw, en die van anderen nu, aanname dat ik weinig empathie heb, waarheid is.
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 20:40:06 #139
441859 crew  Lenny77
pi_166311083
Ik wil je niet van je geloof af praten. Dat is niet mijn doel in het leven, ook al word je zo wel bekeken in het geloof, als de slechte gevaarlijke persoon die er enkel op uit is om mensen eruit te sleuren. Ik ben blij voor de mensen die er gelukkig in zijn. De gemeenschap zelf is lief en helpt elkaar enorm. Ze staan er met hun laatste boterham om iemand anders te helpen. Dat zijn de mooie kanten van het geloof. En ik gun het iedereen.
Over het slachtoffer gedrag: nou, ik ben geen jankerd en vind mezelf niet zielig maar toch ben ik een slachtoffer. Omdat jij er niet in bent geboren en je eigen keuzes hebt kunnen maken, kan je dit echt nooit begrijpen. Nu kan jij beweren wat je wilt maar toch zal je het nooit weten. Net zoals ik niet kan begrijpen hoe iemand op oudere leeftijd er net wel in wil gaan, die gevoelens ken ik niet.
Als een kind mishandeld wordt dan kiest dat kind er ook niet voor en vind jij het waarschijnlijk zelfs zielig en later als dat kind volwassen is en weg kan gaan uit de mishandeling dan draagt dat kind er nog steeds de littekens van. Maar daar ga jij toch ook niet tegen zeggen: je bent eruit, je hebt je zin, stop nu maar met zeuren en je bent geen slachtoffer.
Nu ga jij natuurlijk zeggen: hoe kan je mishandeling vergelijken met opgroeien bij de JG!!!
Nou, net zoals jij de uitgeslotene vergelijkt met een crimineel die ook gestraft dient te worden als die de regels overtreedt. Ik weiger mezelf te vergelijken met een dief of een moordenaar.

Ik denk dat ik in dit topic veel menselijker, liever en vergevingsgezinder ben dan jou, mij meer in jouw leefwereld kan verplaatsen en het begrijp... Net zoals ik ook nog steeds alle JG het beste wens. Andersom kan ik dit helaas niet zeggen. Het is toch allemaal onze eigen dikke schuld.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_166311245
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:22 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Is goed dan. Iedereen heeft schuld aan de situatie waar jij nu in zit, behalve jij. Oké, wat een wrede sekte, die JG. Maar goed dat jij nu eruit bent, he? Nu kun je alles doen waar je zin in hebt. Nu nog je familie overtuigen hoe gehersenspoeld ze zijn en dan is alles weer goed. En ze leven nog lang en gelukkig.

Hoera je hebt het begrepen!! ^O^ (ik snap je sarcasme, maar zie ook meteen de stilte ipv. een antwoord op mijn argument/vraag)
Alpha kenny one
pi_166313312
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:40 schreef Lenny77 het volgende:
Ik wil je niet van je geloof af praten. Dat is niet mijn doel in het leven, ook al word je zo wel bekeken in het geloof, als de slechte gevaarlijke persoon die er enkel op uit is om mensen eruit te sleuren. Ik ben blij voor de mensen die er gelukkig in zijn. De gemeenschap zelf is lief en helpt elkaar enorm. Ze staan er met hun laatste boterham om iemand anders te helpen. Dat zijn de mooie kanten van het geloof. En ik gun het iedereen.
Over het slachtoffer gedrag: nou, ik ben geen jankerd en vind mezelf niet zielig maar toch ben ik een slachtoffer. Omdat jij er niet in bent geboren en je eigen keuzes hebt kunnen maken, kan je dit echt nooit begrijpen. Nu kan jij beweren wat je wilt maar toch zal je het nooit weten. Net zoals ik niet kan begrijpen hoe iemand op oudere leeftijd er net wel in wil gaan, die gevoelens ken ik niet.
Als een kind mishandeld wordt dan kiest dat kind er ook niet voor en vind jij het waarschijnlijk zelfs zielig en later als dat kind volwassen is en weg kan gaan uit de mishandeling dan draagt dat kind er nog steeds de littekens van. Maar daar ga jij toch ook niet tegen zeggen: je bent eruit, je hebt je zin, stop nu maar met zeuren en je bent geen slachtoffer.
Nu ga jij natuurlijk zeggen: hoe kan je mishandeling vergelijken met opgroeien bij de JG!!!
Nou, net zoals jij de uitgeslotene vergelijkt met een crimineel die ook gestraft dient te worden als die de regels overtreedt. Ik weiger mezelf te vergelijken met een dief of een moordenaar.

Ik denk dat ik in dit topic veel menselijker, liever en vergevingsgezinder ben dan jou, mij meer in jouw leefwereld kan verplaatsen en het begrijp... Net zoals ik ook nog steeds alle JG het beste wens. Andersom kan ik dit helaas niet zeggen. Het is toch allemaal onze eigen dikke schuld.
Ik zei eerder zelf ook dat ik hard klink. Maar het was wel de waarheid. Harde waarheid zeggen betekent niet dat ik geen gevoel heb. Vaak is ook de waarheid wat men niet wil horen. Maar als je even vergeet dat je slachtoffer bent en dus niet gelijk aangevallen voelt, dan zal je moeten toegeven dat ik nergens zei dat het allemaal je eigen schuld is. Maar dat wanneer jij erkent dat jij die beslissing zelf heb genomen door niet in te gaan op de aangeboden hulp, je de gevolgen eerder zal accepteren. Ik leef altijd mee met uitgeslotenen, ik heb altijd een paar dagen nodig om weer goed te kunnen slapen wanneer iemand met wie ik bevriend was, uitgesloten wordt. Ik heb gezien wat koppige bitterheid met iemand kan doen. Maar als jij zelf ziet dat jij die beslissing heb genomen omdat je ergens in je achterhoofd vindt dat dat goed voor jou is, is het makkelijker verder positief te gaan met je leven. Ik hoef jou niets te vergeven, jij hebt mij niets aangedaan. Dat jij of iemand anders uitgesloten zijn is niet iets wat mij aangaat. Lees ook gewoon normaal mijn posts voordat je zomaar aanneemt dat ik uitgeslotenen als criminelen zie. Zit ik hier anders niet op jou en falling te reageren. Want van criminelen moet ik niets hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:44 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hoera je hebt het begrepen!! ^O^ (ik snap je sarcasme, maar zie ook meteen de stilte ipv. een antwoord op mijn argument/vraag)
Laat maar, falling.
Het is jullie leven. Leef het zoals je zelf wilt. Ellendig of gelukkig, ik ben niet degene die het ervaar. Ik wilde je alleen maar helpen om het draaglijker te maken door je te laten accepteren, want je kunt bijna niets veranderen aan het geloof en je familie. De enige manier van verandering is in jezelf. Door acceptatie. Blijkbaar heb ik het verkeerd aangepakt. Maar goed. Slaap lekker.
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 22:14:32 #142
441859 crew  Lenny77
pi_166315466
Maar in mijn geval heb ik hulp gevraagd en ben ik ermee naar buiten gekomen. Ik werd echter niet geholpen, integendeel. De uitsluiting was ook niet mijn eigen keuze.
Dus waarom accepteren?
Toch ben ik nog steeds niet verbitterd of zit ik vol haat. Ik heb alleen de andere kant gezien van het geloof zoals het nu is en alle ernstige dingen die in de doofpot gestoken worden. Daar kan Jantje en Marie en Hexxenbiest niets aan doen, dat zijn lieve mensen die blind gehouden worden. Maar het is er wel. En laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat Jehovah bestaat en dat dit het enige ware geloof is, dan zouden de Jantjes dit eigenlijk wel moeten weten zodat ze hun ware geloof kunnen behouden en toch nog kans maken op het eeuwige leven. Misschien is die afgescheurde groep waarover het eerder ging wel het onderzoeken waard?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_166320634
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 22:14 schreef Lenny77 het volgende:
Maar in mijn geval heb ik hulp gevraagd en ben ik ermee naar buiten gekomen. Ik werd echter niet geholpen, integendeel. De uitsluiting was ook niet mijn eigen keuze.

Dat gebeurt vaak wanneer de overtreden regel niet terug te draaien is, zoals bijv. oa ongehuwd zwanger worden. Dan wordt er idd gelijk uitgesloten. Maar dat gebeurt niet alleen bij JG. Ook bij andere religies, niet eens alleen bij de christenheid. Ook bij de Hindoes en zelfs bij atheïsten. JG is in deze niet uniek.

quote:
Dus waarom accepteren?
Dan maar niet. Jij leeft het.

quote:
Toch ben ik nog steeds niet verbitterd of zit ik vol haat.

Houden zo dan.

quote:
Ik heb alleen de andere kant gezien van het geloof zoals het nu is en alle ernstige dingen die in de doofpot gestoken worden. Daar kan Jantje en Marie en Hexxenbiest niets aan doen, dat zijn lieve mensen die blind gehouden worden. Maar het is er wel.
Ga nu niet het onschuldige, lieve slachtoffertje spelen door mij lief te noemen. Je kent me niet en ik ben niet blind. Ik bezie het van alle drie kanten. Waar ik gisteren vooral mee bezig was, was de kant van JG neerzetten voor de leken en de boze ex-JG vooral 'adviseren' hoe met die uitsluiting om te gaan. Het is gewoon beter om dingen die je niet kunt veranderen, te accepteren. Je levenskwaliteit wordt er stukken beter door. Maar wie ben ik eigenlijk om de van baby af aan geïndoctrineerde ex-JG dat aan te raden, he? Wat weet een latere JG nu ervan?
quote:
En laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat Jehovah bestaat en dat dit het enige ware geloof is, dan zouden de Jantjes dit eigenlijk wel moeten weten zodat ze hun ware geloof kunnen behouden en toch nog kans maken op het eeuwige leven. Misschien is die afgescheurde groep waarover het eerder ging wel het onderzoeken waard?
Heeft je weigering terug te gaan te maken met wrok? Als dat zo is:Je doet er die mensen niets mee. Want ik denk dat jij nog steeds gelooft. Je praat eerder wel hoog over hoe vergevingsgezind je bent, maar ben je dat echt wel? Hoop je echt met heel je hart dat de mensen die jou met de nek aankijken en ouderlingen die jou hebben uitgesloten, ook het eeuwige leven krijgen?
Je hoeft de vragen niet hier te beantwoorden, hoor. Beantwoord die maar alleen voor jezelf en wees eerlijk tegen jezelf.
Want ik ben klaar.
pi_166320853
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:37 schreef Hexxenbiest het volgende:
Dat gebeurt vaak wanneer de overtreden regel niet terug te draaien is, zoals bijv. oa ongehuwd zwanger worden. Dan wordt er idd gelijk uitgesloten. Maar dat gebeurt niet alleen bij JG. Ook bij andere religies, niet eens alleen bij de christenheid. Ook bij de Hindoes en zelfs bij atheïsten. JG is in deze niet uniek.
Dan zijn de JG's wat vergelijkbaar met de Hindoes of zou dat iets met hun kaste systeem te maken hebben ? En atheïsme is geen religie of dacht je van wel ? Op basis van het christelijk geloof zijn de JG's de enigen die gelovigen uitsluiten.
pi_166320935
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan zijn de JG's wat vergelijkbaar met de Hindoes of zou dat iets met hun kaste systeem te maken hebben ?
Je punt?
quote:
En atheïsme is geen religie of dacht je van wel ?
Hier hoef ik toch niet te antwoorden, he?

quote:
Op basis van het christelijk geloof zijn de JG's de enigen die gelovigen uitsluiten.
Andere christenen ook. Misschien niet uit de kerk maar wel uit de familie. Komen ze in de kerk, wordt er ook gefluisterd en scheel gekeken. Net als atheïsten, uit de familie.
pi_166320971
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Laat maar, falling.
Het is jullie leven. Leef het zoals je zelf wilt. Ellendig of gelukkig, ik ben niet degene die het ervaar. Ik wilde je alleen maar helpen om het draaglijker te maken door je te laten accepteren, want je kunt bijna niets veranderen aan het geloof en je familie. De enige manier van verandering is in jezelf. Door acceptatie. Blijkbaar heb ik het verkeerd aangepakt. Maar goed. Slaap lekker.
Ik heb enigszins leren leven met de situatie. Maar ik zal jou hier nooit zonder weerwoord de uitlsuitingsregeling goed laten praten.
Alpha kenny one
pi_166321010
en Atheisten die een familielied anders gaan behandelen vanwege een zwangerschap voor het huwelijk? Haha volgens mij wil je wederom de uitsluitingsregeling iets te graag goed praten.

En dan nog, al zou dat het geval zijn, dan doen die Atheisten dat uit eigen beweging en niet omdat sekteleiders in New York dat opdragen aan alle familieleden. Dat verschil zie je niet?
Alpha kenny one
pi_166321078
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:20 schreef falling_away het volgende:
en Atheisten die een familielied anders gaan behandelen vanwege een zwangerschap voor het huwelijk? Haha volgens mij wil je wederom de uitsluitingsregeling iets te graag goed praten.

En toch is het waar.
Parias zijn ze voor de families.
Is echt niet iets om te lachen. Maar ja, wat weet jij ervan, he? Jij hebt geen atheistische familie, dus jij kan het nooit meegemaakt hebben ;) Jij weet alleen over arme geïndoctrineerde zieltjes die weigeren volwassen te worden.

quote:
En dan nog, al zou dat het geval zijn, dan doen die Atheisten dat uit eigen beweging en niet omdat sekteleiders in New York dat opdragen aan alle familieleden.
Och, jouw familie laat zich gewoon door slimme mensen leiden, hoor. Blijkbaar kunnen ze dus niet zelf nadenken. Misschien moet jij hun oogkleppen eruit rammen. Het lijkt me eerder dat daar jouw taak ligt. Maar je durft niet, dus kom je hier de blinde Hexxenbiest rammen ;)
pi_166321209
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:27 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En toch is het waar.
Parias zijn ze voor de families.
Is echt niet iets om te lachen. Maar ja, wat weet jij ervan, he? Jij hebt geen atheistische familie, dus jij kan het nooit meegemaakt hebben ;) Jij weet alleen over arme geïndoctrineerde zieltjes die weigeren volwassen te worden.

Ach het zal de absolute minderheid zijn die zo reageert.. de uitzonderingen.. Ik moest lachen om jouw belachelijke vergelijking, niet om de situatie van die mensen. Je bent blijkbaar wanhopig om te bewijzen dat die excommunicatieregeling toch echt wel normaal en liefdevol is.

quote:
Och, jouw familie laat zich gewoon door slimme mensen leiden, hoor. Blijkbaar kunnen ze dus niet zelf nadenken. Misschien moet jij hun oogkleppen eruit rammen. Het lijkt me eerder dat daar jouw taak ligt. Maar je durft niet, dus kom je hier de blinde Hexxenbiest rammen ;)
In tegenstelling tot de familie die niet meer met mij zou praten als ik echt uitgesloten zou worden, heb ik wel onvoorwaardelijke liefde voor hen. Ik doe er dus alles aan om het contact dat ik wel nog heb te behouden..

Beetje harteloos van je om mijn pogingen hiertoe als een zwakte te zien.
Maar goed, je bent nu eenmaal gebrainwashed en hebt zelf ook nog eens geen familie in de organisatie.. jouw standpunt is wel te begrijpen. maar ik heb met je te doen.
Alpha kenny one
pi_166321969
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:14 schreef Hexxenbiest het volgende:

Andere christenen ook. Misschien niet uit de kerk maar wel uit de familie. Komen ze in de kerk, wordt er ook gefluisterd en scheel gekeken.
Dat is nu net het verschil. Bij de JG's wordt men door de gemeente uitgesloten en bij de overige christelijke gemeenten enkel door de bekrompenheid binnen de familie of een dorp waar men nog op klompen loopt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')