abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166219006
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Oeps, vergeten een nieuwe te openen... sorry :@
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166219126
De drollen schep ik er dagelijks even uit en dan schep ik de rest een beetje om. Gaat bij ons makkelijk 6 weken goed met 3 katten en 2 bakken. (Ja, ze hebben 4 bakken gehad maar daar keken ze niet naar om)


Ik gebruik biokat's expert line men voor mijn robot kattenbak. Tot nog toe bevalt deze het beste.
pi_166219273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:04 schreef Sorella het volgende:

De drollen schep ik er dagelijks even uit en dan schep ik de rest een beetje om. Gaat bij ons makkelijk 6 weken goed met 3 katten en 2 bakken. (Ja, ze hebben 4 bakken gehad maar daar keken ze niet naar om)


Ik gebruik biokat's expert line men voor mijn robot kattenbak. Tot nog toe bevalt deze het beste.
Wat is een robot kattenbak?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166219650
Ik heb 2 katten, 1 (grote) bak. Had ooit 2 bakken, ze gebruikten er maar 1. Mocht het nodig zijn staat de 2e in de schuur klaar.

Ik gebruik bianco/bianca van de Jumper en er gaat bij het schoonmaken 1x 1,5 zak in, en ruim 2-3 maanden lang vul ik het iedere week bij. Scheppen doe ik iedere dag wel. Ik dus dus ongeveer 3 maanden met 3 zakken.

Mijn katten vinden het geloof ik prima, katten van vrienden ook, maar de kat van andere vrienden weer niet. Het stuift niet, maar loopt wel een beetje uit. Iedere dag even met de stoffer en klaar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_166221490
Wanneer je een nieuwe roze drinkbak koopt en je thuis komt en je realiseert dat je een kater hebt :')

Heb ook Almo nature blikjes gevonden. In de aanbieding. 5 voor 5 euro :D
En een grotere uitloopmat voor de kattenbak.
En een fijnkorrelschepje voor de kattenbak.

Ollie is weer blij :D
Twiddel
pi_166222078
Ik gebruik een pastalepel voor de kattenbak. :@

En klonterende kattenbakvulling van de Jumbo, eigen merk. Heb ik niet zelf bedacht, dat was ze al zo gewend. Het gaat goed en dat klonterende spul vind ik wel handig, dus ik hou het maar zo. :)

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 17:26:53 ]
pi_166222783
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:10 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Wat is een robot kattenbak?
https://robocleaners.nl/d(...)er-bubble-zwart.html

Werkt al ruim 5 jaar tot volle tevredenheid van ons en de katten.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 18:06:11 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166223005
Gebruik uhm de standaard van de Aldi.
Ze gebruiken met z'n tweeen vooral die van beneden en schep 2 tot 3x daags de drollen eruit.
Ze pissen ook goed, dus momenteel gaan de zakken er relatief snel doorheen. Denk 1 per week? (5 kg). Vul / hervul denk ik per 2 dagen aan met spul.
pi_166223034
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:06 schreef Cue_ het volgende:
Gebruik uhm de standaard van de Aldi.
Ze gebruiken met z'n tweeen vooral die van beneden en schep 2 tot 3x daags de drollen eruit.
Ze pissen ook goed, dus momenteel gaan de zakken er relatief snel doorheen. Denk 1 per week? (5 kg). Vul / hervul denk ik per 2 dagen aan met spul.
Serieus? :o Ik doe wel een maand met een pak van 6 liter.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 18:15:44 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166223160
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:07 schreef k_man het volgende:

Serieus? :o Ik doe wel een maand met een pak van 6 liter.
Zit hem vooral in de plas, dat die best wat grind kost. Weet ook niet of de week accuraat is, voelt wel zo. Maar meer dan 2 zal het niet zijn.
Deze heb ik: http://www.aldi.nl/aldi_kattenbakvulling_344_11426_16039_674.html
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:22:48 #11
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_166228521
Ik gebruik vitakraft silicone, 2 katertjes op 1 bak, doe er een dag of 9 mee dan Is hij vrijwel geel gekleurd, daarna pissen ze naast de bak.
Schep elke dag de keutels weg.
Ruik niks de gehele periode, behalve als ze net een drol hebben gedraaid want geen klepje op de bak.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:04:33 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166231920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:55 schreef Sorella het volgende:

[..]

https://robocleaners.nl/d(...)er-bubble-zwart.html

Werkt al ruim 5 jaar tot volle tevredenheid van ons en de katten.
Snapten de katten meteen wat ze moesten doen? En groot genoeg voor twee katten? Ziet er best handig uit eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166232136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snapten de katten meteen wat ze moesten doen? En groot genoeg voor twee katten? Ziet er best handig uit eigenlijk.
Er met zijn tweeën tegelijk in dat lukt niet :). Alle katten snapte meteen de bedoeling, Diallo moet er in springen want die is nog klein en dan is de bak even te hoog maar door dat springen wordt wel de druksensor getriggerd want is hij nog veelste licht qua gewicht.

Het is natuurlijke pure gemakzucht zo,n bak, 1 of 2 keer in de week de (vuilnis)zak eruit, nieuwe zak erin, beetje grit erbij gooien en klaar is klara.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:21:22 #14
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166232341
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:13 schreef Sorella het volgende:

[..]

Er met zijn tweeën tegelijk in dat lukt niet :). Alle katten snapte meteen de bedoeling, Diallo moet er in springen want die is nog klein en dan is de bak even te hoog maar door dat springen wordt wel de druksensor getriggerd want is hij nog veelste licht qua gewicht.

Het is natuurlijke pure gemakzucht zo,n bak, 1 of 2 keer in de week de (vuilnis)zak eruit, nieuwe zak erin, beetje grit erbij gooien en klaar is klara.
Oh ja, snap dat ze er niet beiden tegelijk in kunnen gaan :P Bedoelde meer of ze er allebei goed gebruik van maken.

Wij krijgen begin Januari twee kittens (13 weken), wie net geboren zijn en zijn vast aan het orienteren voor goede kattenbakken. Kwamen niet echt iets goeds tegen totdat we jouw link zagen. Hebben we t geld wel voor over.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  roze woensdag 26 oktober 2016 @ 23:44:20 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166232927
Mijn kat doet alles buiten. :D _O_ Alleen met oud & nieuw is hij in gebruik.

En ik weet wel zeker dat ze andere mensen er niet mee lastig valt aangezien ze alleen naast ons huis in een verlaten stukje "natuur" komt.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:47:29 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166233001
Ik vind het een à twee keer per dag leegscheppen van een kattenbak echt niet zoveel moeite dat ik meer dan 400 euro zou betalen voor een robotbak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166235087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:13 schreef Sorella het volgende:

[..]

Er met zijn tweeën tegelijk in dat lukt niet :). Alle katten snapte meteen de bedoeling, Diallo moet er in springen want die is nog klein en dan is de bak even te hoog maar door dat springen wordt wel de druksensor getriggerd want is hij nog veelste licht qua gewicht.

Het is natuurlijke pure gemakzucht zo,n bak, 1 of 2 keer in de week de (vuilnis)zak eruit, nieuwe zak erin, beetje grit erbij gooien en klaar is klara.
Jij bent echt geautomatiseerd he? :D _O-
Jij had toch ook die electronische voerbak? Heb ik nu ook gekocht en kater is in training. We zitten op half dicht ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 27 oktober 2016 @ 08:56:13 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166235744
400 euro voor zo'n automatische bak vind ik wel erg veel :o
Wel cool ding trouwens :D
pi_166236859
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het een à twee keer per dag leegscheppen van een kattenbak echt niet zoveel moeite dat ik meer dan 400 euro zou betalen voor een robotbak.
Ik kreeg hoe langer hoe meer een hekel aan het leeg scheppen, bukken, onder de plank weg trekken, kap eraf, scheppen, schrapen, grit erbij, kap erop, bukken en terug zetten.
De een gaat liever op vakantie de ander koopt een kattenbak :)
pi_166236875
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij bent echt geautomatiseerd he? :D _O-
Jij had toch ook die electronische voerbak? Heb ik nu ook gekocht en kater is in training. We zitten op half dicht ^O^
Ik was al benieuwd of je er 1 gekocht hebt, het bevalt jouw en de kat dus wel ?
Die van Banjer staat op stand 1 omdat Diallo van hem probeert te jatten :)
pi_166236894
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:56 schreef Cue_ het volgende:
400 euro voor zo'n automatische bak vind ik wel erg veel :o
Wel cool ding trouwens :D
Die nieuwe is nog cooler, heb er nog even over nagedacht om deze te verkopen en dan die nieuwe te kopen, led verlichting en bedieningspaneel opzij ( erg handig kunnen ze er ook niet per ongeluk over heen plassen) maar daar bleef het bij :)


Geen idee hoe je drie quotes in 1 bericht krijgt dus vandaar deze manier.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:02:01 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166237346
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

Die nieuwe is nog cooler, heb er nog even over nagedacht om deze te verkopen en dan die nieuwe te kopen, led verlichting en bedieningspaneel opzij ( erg handig kunnen ze er ook niet per ongeluk over heen plassen) maar daar bleef het bij :)

Geen idee hoe je drie quotes in 1 bericht krijgt dus vandaar deze manier.
Wij zullen hoogstwaarschijnlijk ook meteen voor die open air (nieuwste) gaan. Kan je weer even vooruit en die grotere opening werkt denk ik wel gunstig voor katten. Veiliger gevoel misschien. Ook omdat we Noorse Boskatten nemen en die vrij groot kunnen worden :P Alleen als kitten nog niet in automatische stand zetten, want dan zijn ze nog te klein. Plus ze de kans geven te laten wennen aan de bak voordat die rondjes gaat draaien ed :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166237507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij zullen hoogstwaarschijnlijk ook meteen voor die open air (nieuwste) gaan. Kan je weer even vooruit en die grotere opening werkt denk ik wel gunstig voor katten. Veiliger gevoel misschien. Ook omdat we Noorse Boskatten nemen en die vrij groot kunnen worden :P Alleen als kitten nog niet in automatische stand zetten, want dan zijn ze nog te klein. Plus ze de kans geven te laten wennen aan de bak voordat die rondjes gaat draaien ed :P
Lijkt me heel verstandig, met onze Banjer moesten we dat wel doen maar met Diallo nu nog niet, wel als hij er gewoon in kan komen omdat de druksensor past vanaf een bepaald gewicht werkt (2 of 2,5 kilo d8) maar omdat hij er (nu nog) in spring voelt hij zwaarder :)

Let wel op de diepte van de bak, het zou zonde zijn als je hem koopt en hij blijkt toch te klein te zijn voor je katten of ze moeten met hun kop buiten de bak hangen zoals hier gebeurt terwijl Banjer toch ruimte genoeg heeft maar die weegt 5 kilo, noorse boskatten bijna het dubbele meer ?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:20:26 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166237679
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:12 schreef Sorella het volgende:

[..]

Lijkt me heel verstandig, met onze Banjer moesten we dat wel doen maar met Diallo nu nog niet, wel als hij er gewoon in kan komen omdat de druksensor past vanaf een bepaald gewicht werkt (2 of 2,5 kilo d8) maar omdat hij er (nu nog) in spring voelt hij zwaarder :)

Let wel op de diepte van de bak, het zou zonde zijn als je hem koopt en hij blijkt toch te klein te zijn voor je katten of ze moeten met hun kop buiten de bak hangen zoals hier gebeurt terwijl Banjer toch ruimte genoeg heeft maar die weegt 5 kilo, noorse boskatten bijna het dubbele meer ?
Ja, ze worden vrij zwaar. Las wel dat de open air geschikt is voor grotere rassen. Ze komen pas in januari, dus heb nog even om wat research te doen. Ik zou anders gewoon niet weten welke bak ik zou moeten halen. Zoveel aanbod.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166241124
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, ze worden vrij zwaar. Las wel dat de open air geschikt is voor grotere rassen. Ze komen pas in januari, dus heb nog even om wat research te doen. Ik zou anders gewoon niet weten welke bak ik zou moeten halen. Zoveel aanbod.
Ik kwam hem per ongeluk tegen, gewacht tot mijn vakantiegeld 3 weken later binnen was en toen meteen besteld, de rest van die automatische kattenbakken beviel me totaal niet, plus de 90 dagen niet goed geld terug beviel me ook wel in het geval dat ze er bang van waren.
De bak stond net toen onze poes er in ging liggen slapen, na 7 minuten ging de bak draaien, kwam er een kat uit sjeesen :) nooit gezien dat ze erin ging liggen. ze maakte er voor de rest niets van.
pi_166243698
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:23 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik was al benieuwd of je er 1 gekocht hebt, het bevalt jouw en de kat dus wel ?
Die van Banjer staat op stand 1 omdat Diallo van hem probeert te jatten :)
Tot dusver wel. Hij moet nog helemaal dicht maar op trainingsstand drie duikt hij er inmiddels meteen in. Alleen blijft hij de kat best lang registreren, hij hoeft zijn hoofd niet in de ring te houden zeg maar. Dus ik zie de tweede er nog voor aan om op de chip van de ander mee te liften als ze samen mogen eten. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_166244158
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zit hem vooral in de plas, dat die best wat grind kost. Weet ook niet of de week accuraat is, voelt wel zo. Maar meer dan 2 zal het niet zijn.
Deze heb ik: http://www.aldi.nl/aldi_kattenbakvulling_344_11426_16039_674.html
Die hadden wij eerst ook maar ik vond het op een gegeven moment zo stinken en zo zonde dat je inderdaad zoveel weg moet gooien door de plas. Dus nu hebben we de klontervariant van de aldi en die is ook perfect ^O^
  donderdag 27 oktober 2016 @ 17:49:23 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166244229
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:43 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Die hadden wij eerst ook maar ik vond het op een gegeven moment zo stinken en zo zonde dat je inderdaad zoveel weg moet gooien door de plas. Dus nu hebben we de klontervariant van de aldi en die is ook perfect ^O^
Oeh, eens kijken of die van mij die ook heeft dan :o

Want van een andere super is teveel gedoe omdat ik daar veel minder vaak kom.
pi_166245914


Zo ziet die eruit. (foto komt van aldi.be maar ik woon gewoon in NL hoor ;) )
  roze vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:48:28 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166265529
Oké ik heb een gekke vraag. Mijn kat is 2 jaar oud. Ze heeft in principe nooit suiker gehad in haar eten en snoepjes. Nu heb ik voor mijn verjaardag (vorige maand) een Whiskas blik gekregen met allemaal snoepjes erin, daar zit helaas ook suiker doorheen. Omdat ik niet ondankbaar wil zijn (en het ook oprecht heel lief vind dat ze aan mijn kat heeft gedacht) geef ik het mijn kat wel.

MAAR nu is ze de laatste paar weken best wel veel aan het schreeuwen om eten. Dat deed ze eerst niet. Kan dat komen door de suiker? :@ Natvoer krijgt ze op random momenten (en ook niet elke dag) dus dat is het niet denk ik, daar schreeuwde ze eerst ook nooit om.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:02:51 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166265841
Ik zou echt niet weten of dat met suiker te maken heeft. Maar ze vindt ze waarschijnlijk erg lekker en heeft door dat ze ze van je kan krijgen.

Wij voeren op vaste tijden en dat weet ze en de rituelen beginnen soms al een uur van tevoren. Tussendoor zeurt ze nooit om eten. Ik heb het idee dat ze zo wel weet waar ze op kan rekenen. Aan kattensnoepjes doen we eigenlijk niet.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:15:50 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166267147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ziet die eruit. (foto komt van aldi.be maar ik woon gewoon in NL hoor ;) )
Helaas niets in mijn aldi ;(
  roze vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:18:32 #33
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166267191
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou echt niet weten of dat met suiker te maken heeft. Maar ze vindt ze waarschijnlijk erg lekker en heeft door dat ze ze van je kan krijgen.

Wij voeren op vaste tijden en dat weet ze en de rituelen beginnen soms al een uur van tevoren. Tussendoor zeurt ze nooit om eten. Ik heb het idee dat ze zo wel weet waar ze op kan rekenen. Aan kattensnoepjes doen we eigenlijk niet.
Ach het zal wel idd niks zijn. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_166275339
Ik heb al tig jaren katten die dagelijks
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou echt niet weten of dat met suiker te maken heeft. Maar ze vindt ze waarschijnlijk erg lekker en heeft door dat ze ze van je kan krijgen.

Wij voeren op vaste tijden en dat weet ze en de rituelen beginnen soms al een uur van tevoren. Tussendoor zeurt ze nooit om eten. Ik heb het idee dat ze zo wel weet waar ze op kan rekenen. Aan kattensnoepjes doen we eigenlijk niet.
Mijn katten hebben constant droogvoer tot hun beschikking en eenmaal daags nat voer.

En krijgen ook als verwenning whiskas hairball.
  woensdag 2 november 2016 @ 11:02:30 #35
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_166364774
Hoi!

Heb 2 kittens van 7 maanden, vorige maand gecastreerd
Zit alleen met een vraag over de voeding:
Sommigen zeggen dat we al over moeten stappen op voer voor gecastreerde katten anderen zeggen dat we nog even door moeten gaan met Junior food,
Echter is de portie bij eerst genoemde, 35g aanbevolen en bij de Junior 70g.
2 x zoveel dus.
Ik voer op het moment Perfect fit omdat ze het daar goed op doen.

Mijn dierenarts raad zijn eigen label aan die verkocht wordt voor 20¤ meer per kg, en de analytische waarden zijn vrijwel exact hetzelfde als het Voer dat zij op dit moment krijgen en ook het voedingsadvies Is hetzelfde dus dat gaan ze niet krijgen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 2 november 2016 @ 11:31:47 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166365277
Ik was wat aan te typen, maar blijkbaar niet op Enter gedrukt :')

Mijn kitten krijgt van alles wat. Combi van kattenvoer/voor de gesteriliseerde kat/ sensitieve.

Hoeveelheid? Geen idee, heb het niet afgemeten. Ergens tussen de 40 en 70 gram.
Gaat mij erom dat er niet tussentijds wordt gevraagd om eten (alsin teveel honger) , of dat hij te dik wordt (ribben niet meer kunnen tellen)
pi_166367076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:02 schreef Erosjuhhh het volgende:
Hoi!

Heb 2 kittens van 7 maanden, vorige maand gecastreerd
Zit alleen met een vraag over de voeding:
Sommigen zeggen dat we al over moeten stappen op voer voor gecastreerde katten anderen zeggen dat we nog even door moeten gaan met Junior food,
Echter is de portie bij eerst genoemde, 35g aanbevolen en bij de Junior 70g.
2 x zoveel dus.
Ik voer op het moment Perfect fit omdat ze het daar goed op doen.

Mijn dierenarts raad zijn eigen label aan die verkocht wordt voor 20¤ meer per kg, en de analytische waarden zijn vrijwel exact hetzelfde als het Voer dat zij op dit moment krijgen en ook het voedingsadvies Is hetzelfde dus dat gaan ze niet krijgen.
Met 7 maanden zijn ze nog in de groei dus ik zou de kittenbrokken aan houden. Als ze een jaar zijn kun je overstappen op voer voor volwassen katten. Of je dan voor gecastreerd voer kiest moet je zelf bekijken. Als ze dik worden kun je dat nemen of light brokken. Als ze niet dik worden kun je gewoon voer geven. Maar jonge katten zijn vaak erg speels en die verbranden genoeg.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 2 november 2016 @ 17:35:43 #38
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_166373017
Goed idee dankjewel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  roze woensdag 2 november 2016 @ 18:27:21 #39
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166373830
Ik gooi altijd het voerbakje van mijn kat vol tot dat het weer leeg is. Ze is een slanke kat dus dit werkt prima voor ons beide.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 3 november 2016 @ 14:09:04 #40
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_166391029
Ik zit te kijken voor een krabpaal voor mijn kitten-opvang kamer, want op het moment vind ik het maar zielig wat ze hebben.
1x een mandje
1x een fleece deken
1x een krabpaal waar je onder kan liggen (zo een simpel ding met 1 krabpaal omhoog stekend)
en wat speeltjes

De reden dat ik er nu pas voor ga is omdat ik even wilde wachten na het 1e nestje.
Maar nu dus even kijken wat ik kan vinden, tot op heden komt deze als beste uit de bus voor mij:
https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse
Maar zijn er nog mensen die goede ervaringen hebben met anderen?
Vereisten voor mij:
- Redelijk groot (ook hoog)
- Voldoende ligmogelijkheden
- voldoende speeltjes eraan (zoals muisjes of touwtjes of beide)
- Bij voorkeur niet al te duur :P
pi_166395641
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:09 schreef lipjes het volgende:
Ik zit te kijken voor een krabpaal voor mijn kitten-opvang kamer, want op het moment vind ik het maar zielig wat ze hebben.
1x een mandje
1x een fleece deken
1x een krabpaal waar je onder kan liggen (zo een simpel ding met 1 krabpaal omhoog stekend)
en wat speeltjes

De reden dat ik er nu pas voor ga is omdat ik even wilde wachten na het 1e nestje.
Maar nu dus even kijken wat ik kan vinden, tot op heden komt deze als beste uit de bus voor mij:
https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse
Maar zijn er nog mensen die goede ervaringen hebben met anderen?
Vereisten voor mij:
- Redelijk groot (ook hoog)
- Voldoende ligmogelijkheden
- voldoende speeltjes eraan (zoals muisjes of touwtjes of beide)
- Bij voorkeur niet al te duur :P
Oehh, dat ziet er goed uit. Ik heb die van ons bij http://www.milo24.nl gekocht en ben ee nog steeds tevreden over.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166534087
Ik zag vandaag dat de action nu ook silicakorrels voor de kattenbak heeft. Heeft iemand er al ervaring mee?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166534125
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zag vandaag dat de action nu ook silicakorrels voor de kattenbak heeft. Heeft iemand er al ervaring mee?
Interessant! Wat kosten ze?
pi_166534713
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:01 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Interessant! Wat kosten ze?
¤3,79 voor 4 liter
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166541121
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:09 schreef lipjes het volgende:
Ik zit te kijken voor een krabpaal voor mijn kitten-opvang kamer, want op het moment vind ik het maar zielig wat ze hebben.
1x een mandje
1x een fleece deken
1x een krabpaal waar je onder kan liggen (zo een simpel ding met 1 krabpaal omhoog stekend)
en wat speeltjes

De reden dat ik er nu pas voor ga is omdat ik even wilde wachten na het 1e nestje.
Maar nu dus even kijken wat ik kan vinden, tot op heden komt deze als beste uit de bus voor mij:
https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse
Maar zijn er nog mensen die goede ervaringen hebben met anderen?
Vereisten voor mij:
- Redelijk groot (ook hoog)
- Voldoende ligmogelijkheden
- voldoende speeltjes eraan (zoals muisjes of touwtjes of beide)
- Bij voorkeur niet al te duur :P
Mobiel dus even korte reactie. Ik ben geen fan van krabpalen zonder toezicht waar touwtjes aan zitten. Zeker bij onhandige kittens. Voor je het weet hangen ze erin :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_166541135
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zag vandaag dat de action nu ook silicakorrels voor de kattenbak heeft. Heeft iemand er al ervaring mee?
Ene merk is het andere niet qua absorbtiekracht. Maar als systeem vind ik ze erg fijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 13 november 2016 @ 10:19:51 #47
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166620845
Goedemorgen!
Wij hebben een kitten van 5 maanden (kitten) en zijn eigenlijk op zoek naar een vriendje voor hem.
Zouden we er verstandig aan doen om eentje van ongeveer dezelfde leeftijd te zoeken of een jongere kitten te nemen?
pi_166621036
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 10:19 schreef Goddelijker het volgende:
Goedemorgen!
Wij hebben een kitten van 5 maanden (kitten) en zijn eigenlijk op zoek naar een vriendje voor hem.
Zouden we er verstandig aan doen om eentje van ongeveer dezelfde leeftijd te zoeken of een jongere kitten te nemen?
Ik denk dat er nu weinig keuze is in jongere kittens. Seizoen is voorbij.
Op die leeftijd maakt het ook niet zoveel uit. Iets jonger accepteert makkelijker maar de oudste kan wel erg wild en bazig zijn in het begin. Zelfde leeftijd (zeker bij de hormonale vijf maanden) kan voor puberaal kliergedrag zorgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 15 november 2016 @ 12:21:22 #49
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166668093
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 10:35 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik denk dat er nu weinig keuze is in jongere kittens. Seizoen is voorbij.
Op die leeftijd maakt het ook niet zoveel uit. Iets jonger accepteert makkelijker maar de oudste kan wel erg wild en bazig zijn in het begin. Zelfde leeftijd (zeker bij de hormonale vijf maanden) kan voor puberaal kliergedrag zorgen.
Het is toch een jongere kitten geworden!
Een leuke half-langharige gevonden.
Zondag opgehaald en het gaat steeds beter. De eerste dag was ik meer een politieagent omdat de oudere kitten nogal hardhandig wilde spelen, dus heb ze tot op zekere hoogte laten stoeien, tot de kleine echt piepte.
Nu is het af en toe nog een beetje hardhandig, maar het gaat al steeds beter. Nu hebben ze af en toe even een stoei-halfuurtje en dan gaat het weer 2 uur er rustig aan toe! :)
pi_166670496
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje, dat jullie en je andere kat maar veel plezier met elkaar mogen beleven :)

P.S. Is het een poes of kater en hadden jullie al een poes of kater ?.
  dinsdag 15 november 2016 @ 14:41:48 #51
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166670662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:30 schreef Sorella het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje, dat jullie en je andere kat maar veel plezier met elkaar mogen beleven :)

P.S. Is het een poes of kater en hadden jullie al een poes of kater ?.
Dankjewel!
We hadden al aan katertje van 5 maanden (gecastreerd) en nu weer een katertje erbij (9 weken)!
Vanochtend al langs de DA geweest voor zijn check en eerste inenting. Hij had de DA te pakken toen 'ie z'n inenting kreeg. En woog 1040 gram, dus positief!
  dinsdag 15 november 2016 @ 18:39:24 #52
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166675858
As we speak liggen ze tegen elkaar aan te slapen. :+
pi_166677000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:39 schreef Goddelijker het volgende:
As we speak liggen ze tegen elkaar aan te slapen. :+
foto :)
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:29:30 #54
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166678213
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 19:31 schreef Sorella het volgende:

[..]

foto :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:05:03 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166679226
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_166679538
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aahh O+
pi_166680941
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* O+
pi_166684376
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo lief O+
pi_166719859
Worden katers nu gesteriliseerd of gecastreerd.
Ik vraag dit omdat Banjer die 4 jaar terug geholpen is altijd hups is blijven doen en nu met Diallo erbij lijkt het wel erger te zijn geworden. Nu moet Diallo op een gegeven moment ook geholpen worden en ik geen zin heb in 2 hupsige katers.
Komt dat hupsige omdat ze gesteriliseerd zijn en de zin gewoon blijft of maakt het niet uit, alhoewel Doeraq was volgens mij wel echt gecastreerd en die heeft die drang nooit gehad tenminste ik heb het hem nooit zien doen.
  donderdag 17 november 2016 @ 19:47:55 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166719899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef Sorella het volgende:
Worden katers nu gesteriliseerd of gecastreerd.
Ik vraag dit omdat Banjer die 4 jaar terug geholpen is altijd hups is blijven doen en nu met Diallo erbij lijkt het wel erger te zijn geworden. Nu moet Diallo op een gegeven moment ook geholpen worden en ik geen zin heb in 2 hupsige katers.
Komt dat hupsige omdat ze gesteriliseerd zijn en de zin gewoon blijft of maakt het niet uit, alhoewel Doeraq was volgens mij wel echt gecastreerd en die heeft die drang nooit gehad tenminste ik heb het hem nooit zien doen.
Katten en poezen worden gecastreerd.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:20:20 #61
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_166745973
Wij hebben een soort van probleem met onze maincoon kater, hij gaat sinds een paar weken continu de grond voor mijn partner zitten. Een dan gaat hij zitten loeren/staren. Niet normaal liggen en gezellig doen (dat doet hij nooit, hij komt alleen voor eten) maar echt zitten , oren omhoog en echt staren, heel akward. Soms gaat hij ook naast mijn partner op bank zitten. Zelfde gedrag, en dan opeens uit het niets bijt hij dan in zijn arm... Wat moeten hiermee?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_166746093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:20 schreef hierissieweer het volgende:
Wij hebben een soort van probleem met onze maincoon kater, hij gaat sinds een paar weken continu de grond voor mijn partner zitten. Een dan gaat hij zitten loeren/staren. Niet normaal liggen en gezellig doen (dat doet hij nooit, hij komt alleen voor eten) maar echt zitten , oren omhoog en echt staren, heel akward. Soms gaat hij ook naast mijn partner op bank zitten. Zelfde gedrag, en dan opeens uit het niets bijt hij dan in zijn arm... Wat moeten hiermee?
bij mijn htk kat betekent dat 'voedsel!' Of 'waarom vermaak jij mij niet!'
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:34:29 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166746499
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:20 schreef hierissieweer het volgende:
Wij hebben een soort van probleem met onze maincoon kater, hij gaat sinds een paar weken continu de grond voor mijn partner zitten. Een dan gaat hij zitten loeren/staren. Niet normaal liggen en gezellig doen (dat doet hij nooit, hij komt alleen voor eten) maar echt zitten , oren omhoog en echt staren, heel akward. Soms gaat hij ook naast mijn partner op bank zitten. Zelfde gedrag, en dan opeens uit het niets bijt hij dan in zijn arm... Wat moeten hiermee?
Hoe reageert je partner als de kat dat doet?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:50:40 #64
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_166747047
Partner duwt hem meestal weg, of zet hem weg

Ik moet zeg dat ik meer stoei met hem, achter hem aan rennen, en hij vangt mij meer, alsin jagen, jah ik terug. Maar dat doet hij alleen als ik ga slapen
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 19 november 2016 @ 04:19:02 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166751703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 22:50 schreef hierissieweer het volgende:
Partner duwt hem meestal weg, of zet hem weg

Ik moet zeg dat ik meer stoei met hem, achter hem aan rennen, en hij vangt mij meer, alsin jagen, jah ik terug. Maar dat doet hij alleen als ik ga slapen
Hij kan hem afleiden met een speeltje of hem aaien? Is je partner niet zo van de katten?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 19 november 2016 @ 10:00:44 #66
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_166752580
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 04:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij kan hem afleiden met een speeltje of hem aaien? Is je partner niet zo van de katten?
Als je hem aait rent hij weg...
Zal eens voorstellen om te spelen als hij loert
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_166752618
Ik heb ook het vermoeden dat hij wil spelen. Leg een voorraad papieren propjes binnen handbereik van je partner en als poes weer begint te staren is het playtime. Propjes jagen O+ ^O^ *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166772559
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Katten en poezen worden gecastreerd.
Ik zie wel een balzak hangen bij Banjer terwijl die bij onze hond wel verdween, raar.
Diallo moet toch voor castratie 1 dezer weken dus vraag ik het wel na bij de dierenarts :)
pi_166772626
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:00 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Als je hem aait rent hij weg...

die wil volgens mij actie en vermaak :Y
pi_166773905
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 10:13 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik zie wel een balzak hangen bij Banjer terwijl die bij onze hond wel verdween, raar.
Diallo moet toch voor castratie 1 dezer weken dus vraag ik het wel na bij de dierenarts :)
Zoals al gezegd, katers en poezen worden gecastreerd, de lege balzak verschrompelt, al zal dat bij de ene meer zijn dan bij de ander. Wat betreft het 'hupsen', ook gecastreerde dieren kunnen andere dieren berijden. De oorzaak verschilt, er zit ook een verschil in een kat die een andere kat probeert te dekken of die ook knuffels en mensen e.d. berijdt.
Het kan, ook al is de kat gecastreerd, wel degelijk een seksuele oorzaak hebben. Ook kan het een vorm van sociaal gedrag zijn, als de ene kat de andere echt vast pint (of een mix van beide). Uiting van frustratie, stress e.d. kan ook zulk gedrag oproepen. Je zult dus moeten achterhalen wat dit gedrag bij je kat oproept. Niet straffen, het is tenslotte normaal gedrag (al zien wij het liever niet), maar de oorzaak aanpakken :)
pi_166774486
Vroeg me af waarom mijn kat zijn poten afveegt nadat hij gegeten heeft of zijn behoefte gedaan heeft. Is dat bij alle katten zo?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_166774615
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:42 schreef Miniem het volgende:
Vroeg me af waarom mijn kat zijn poten afveegt nadat hij gegeten heeft of zijn behoefte gedaan heeft. Is dat bij alle katten zo?
Ik herken het niet. :)
  zondag 20 november 2016 @ 12:51:56 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166774657
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:42 schreef Miniem het volgende:
Vroeg me af waarom mijn kat zijn poten afveegt nadat hij gegeten heeft of zijn behoefte gedaan heeft. Is dat bij alle katten zo?
Bedoel je graafbewegingen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_166774789
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 12:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedoel je graafbewegingen?
Zijn voorpoot van voor naar achter halen. Soort graafbeweging ja.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 20 november 2016 @ 13:00:41 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166774824
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 12:59 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zijn voorpoot van voor naar achter halen. Soort graafbeweging ja.
http://www.praktijkvoorka(...)at-naast-de-voerbak/
The love you take is equal to the love you make.
pi_166774894
quote:
Ah oke, niet echt een verklaring voor dus. Hij doet het ook na zijn behoefte gedaan te hebben. Net alsof hij zijn poten dan schoonveegt. Is het bij jou kat ook?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 20 november 2016 @ 13:08:14 #77
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166774984
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 13:03 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ah oke, niet echt een verklaring voor dus. Hij doet het ook na zijn behoefte gedaan te hebben. Net alsof hij zijn poten dan schoonveegt. Is het bij jou kat ook?
Doet onze kat ook, gelukkig veegt ie dan de kattenbakkorrels tussen z'n pootjes uit.
  zondag 20 november 2016 @ 13:24:53 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166775341
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 13:03 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ah oke, niet echt een verklaring voor dus. Hij doet het ook na zijn behoefte gedaan te hebben. Net alsof hij zijn poten dan schoonveegt. Is het bij jou kat ook?
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:17:57 #79
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166822207
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:42 schreef Miniem het volgende:
Vroeg me af waarom mijn kat zijn poten afveegt nadat hij gegeten heeft of zijn behoefte gedaan heeft. Is dat bij alle katten zo?
Onze kitten van 10 weken betrap ik er sinds een paar dagen ook af en toe op, dat hij dit bij z'n kattenmelk doet wanneer het op is. :')
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:00:02 #80
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166826421
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:42 schreef Miniem het volgende:
Vroeg me af waarom mijn kat zijn poten afveegt nadat hij gegeten heeft of zijn behoefte gedaan heeft. Is dat bij alle katten zo?
De oudste van mij bij beiden, al hoewel niet altijd, wel vaak.
De jongste heb ik t nog nooit zien/horen doen.
pi_166826943
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 12:42 schreef Miniem het volgende:
Vroeg me af waarom mijn kat zijn poten afveegt nadat hij gegeten heeft of zijn behoefte gedaan heeft. Is dat bij alle katten zo?
Die van ons doet dat ook. Niet altijd, maar geregeld. Inderdaad zowel bij de voerbak als bij de kattenbak. Soms ook op een, vanuit ons gezien althans, 'random' plek. Ik vind dat het er uitziet als schoonmaken (niet van haar poten, maar van de ondergrond) en maak mijzelf altijd wijs dat ze op deze manier ook haar steentje wil bijdragen aan het huishouden. :P
Tails tell tales
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:56:55 #82
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_166827485
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 13:03 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ah oke, niet echt een verklaring voor dus. Hij doet het ook na zijn behoefte gedaan te hebben. Net alsof hij zijn poten dan schoonveegt. Is het bij jou kat ook?
Hier ook.

Plus dat hij alles bij elkaar mauwt nadat hij heeft gescheten :') Alsof hij trots wil laten zien wat hij heeft gedaan
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:17:51 #83
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_166829004
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:56 schreef Civilian het volgende:

[..]

Hier ook.

Plus dat hij alles bij elkaar mauwt nadat hij heeft gescheten :') Alsof hij trots wil laten zien wat hij heeft gedaan
Dat doet die van mij ook _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_166829199
Kan je een kat gebakken gehakt (zonder extra olie of zout) voeren? Ik zit er aan te denken z'n avondeten wat te varieren, nu eet hij vaak natvoer van Whiskas in de avond en wat hij verder van tafel kan bedelen.

De meeste mensen die gehakt geven, geven het rauw maar ik geef het eigenlijk liever gebakken.
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:34:55 #85
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166829424
Zover ik de laatste tijd heb gelezen, zegt men vaak dat je het rauw moet (het beste kan) geven.
Want ik heb ook nog nooit een kat gezien met een pan en gasfornuis als hij een vogel of muis gevangen heeft. _O-
pi_166829469
Ik zou gehakt eerder als tussendoortje geven en gewoon kattenvoer blijven geven als hoofdmaaltijd.
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:39:38 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166829546
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan je een kat gebakken gehakt (zonder extra olie of zout) voeren? Ik zit er aan te denken z'n avondeten wat te varieren, nu eet hij vaak natvoer van Whiskas in de avond en wat hij verder van tafel kan bedelen.

De meeste mensen die gehakt geven, geven het rauw maar ik geef het eigenlijk liever gebakken.
Waarom geef je het liever gebakken? Wat is de reden daarachter?
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:43:35 #88
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166829647
Onze oudste kitten is nogal kieskeurig wat betreft natvoer. Die eet geen Whiskas, Felix wel, maar ontlasting stinkt daardoor nogal. Dus tegenwoordig krijgen ze Almo Nature, het is wel wat duurder, maar ziet er tenminste wel goed uit!

En dat gecombineerd met RC Kitten brokken, maar wil misschien overstappen naar Prins, want deze moet ook goed zijn, iemand ervaring? :P
pi_166829770
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom geef je het liever gebakken? Wat is de reden daarachter?
Om rauw vlees te geven moet een kat daar toch helemaal aan wennen? Hij eet wel gebakken vlees etc. No problem :P maar dunno of het iets is om als avondeten te geven elke 2-3 dagen
  dinsdag 22 november 2016 @ 19:17:05 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166830500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Om rauw vlees te geven moet een kat daar toch helemaal aan wennen? Hij eet wel gebakken vlees etc. No problem :P maar dunno of het iets is om als avondeten te geven elke 2-3 dagen
Wennen? Lijkt me stug. Een vogeltje is ook lekker rauw ;)
Mijnes (zowel oud als Kong) houden enorm van rauwe kip, gehakt of ei.
Gebakken vinden ze ook niet erg :')

Vreetzakken dat t zijn :+
pi_166830527
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:56 schreef Civilian het volgende:

[..]

Hier ook.

Plus dat hij alles bij elkaar mauwt nadat hij heeft gescheten :') Alsof hij trots wil laten zien wat hij heeft gedaan
Meestal doet onze poes buiten haar behoefte, maar als ze toch eens de kattenbak gebruikt, maakt zij dat vóóraf altijd heel erg kenbaar :')
Tails tell tales
pi_166830936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:34 schreef Goddelijker het volgende:
Zover ik de laatste tijd heb gelezen, zegt men vaak dat je het rauw moet (het beste kan) geven.
Want ik heb ook nog nooit een kat gezien met een pan en gasfornuis als hij een vogel of muis gevangen heeft. _O-


Leugenaar :(
pi_166831193
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:17 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Onze kitten van 10 weken betrap ik er sinds een paar dagen ook af en toe op, dat hij dit bij z'n kattenmelk doet wanneer het op is. :')
Ik heb zo het idee dat sommigen het ook doen als ze juist heel lekker hebben gegeten en blij zijn.
Ollie graaft het hardst wanneer hij na een lege bak, een bakje natvoer bijna helemaal opeet. En wanneer hij zijn favoriete eten krijgt (vis)
Twiddel
  dinsdag 22 november 2016 @ 19:45:34 #94
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166831385
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:39 schreef summer2bird het volgende:
I

[..]

Ik heb zo het idee dat sommigen het ook doen als ze juist heel lekker hebben gegeten en blij zijn.
Ollie graaft het hardst wanneer hij na een lege bak, een bakje natvoer bijna helemaal opeet. En wanneer hij zijn favoriete eten krijgt (vis)
Als ik hier twee schaaltjes met kattenmelk neer zet, weten ze niet hoe snel ze ernaartoe moeten rennen om te gaan drinken. _O-
pi_166831794
Ik heb 1 kat die lust absoluut geen rauw vlees/vis maar als het gekookt is dan wel.
pi_166853450
Mijn lieve poezebeestje heeft waarschijnlijk 1 ontstoken oogje, het is niet extreem onstoken, alleen beetje rood en traant. DA is op vakantie... Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen behalve met afgekoeld gekookte water het oogje deppen?
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_166855289
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:59 schreef Opsonisatie het volgende:
Mijn lieve poezebeestje heeft waarschijnlijk 1 ontstoken oogje, het is niet extreem onstoken, alleen beetje rood en traant. DA is op vakantie... Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen behalve met afgekoeld gekookte water het oogje deppen?
De da van wacht bellen. Als het goed is staat op het antwoord apparaat van je eigen da wie dat is, en anders even in de gouden gids/ google kijken wie er in de buurt zit.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 23 november 2016 @ 23:37:48 #98
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_166861834
Ik heb een vraag die ik volgens mij al ooit gesteld heb. Ik heb 1 kat en 1 poes. Vooral de kat verstopt zich voor iedereen omdat hij niet gewend is aan iemand anders dan mij. Ik krijg amper bezoek. De poes is nog enigszins nieuwsgierig als ik ooit bezoek krijg.

Nu zit ik al een hele tijd te denken om ook een hond te nemen, een hollandse herder om precies te zijn. Ik snap dat een hond in een appartement niet ideaal is, maar ik zal er ook mee gaan werken, dus zal veel tijd buiten zijn.

Hoe groot is de kans dat mijn katten wennen aan een hond en zich niet constant verstoppen?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_166862337
Twee katten en een herder op een appartement; ik zou er niet eens aan denken, laat staan aan beginnen. Los daarvan: als de katten nu al niet zo makkelijk zijn, dan verwacht ik niet dat een herder erbij op een kleine ruimte dat nou veel beter gaat maken.

Misschien moet je een andere plek zoeken voor je katten.
  donderdag 24 november 2016 @ 00:08:31 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166862501
^Wat zij zegt. Een herder in een appartement erbij nemen is niet in het belang van je katten. En dat is zacht uitgedrukt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166863751
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:21 schreef k_man het volgende:
Ik gebruik een pastalepel voor de kattenbak. :@

En klonterende kattenbakvulling van de Jumbo, eigen merk. Heb ik niet zelf bedacht, dat was ze al zo gewend. Het gaat goed en dat klonterende spul vind ik wel handig, dus ik hou het maar zo. :)
Ik mag hopen dat je die niet daarna afwast en nog vrolijk voor de pasta of een ander gerecht gaat gebruiken :N .
pi_166864442


Geen vraag maar een oplossing. Hoe krabplakken aan je meubels weg te werken _O- _O_ ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166864755
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:37 schreef DaMook het volgende:
Ik heb een vraag die ik volgens mij al ooit gesteld heb. Ik heb 1 kat en 1 poes. Vooral de kat verstopt zich voor iedereen omdat hij niet gewend is aan iemand anders dan mij. Ik krijg amper bezoek. De poes is nog enigszins nieuwsgierig als ik ooit bezoek krijg.

Nu zit ik al een hele tijd te denken om ook een hond te nemen, een hollandse herder om precies te zijn. Ik snap dat een hond in een appartement niet ideaal is, maar ik zal er ook mee gaan werken, dus zal veel tijd buiten zijn.

Hoe groot is de kans dat mijn katten wennen aan een hond en zich niet constant verstoppen?
Ik woon ook op een appartement en heb na een jaar een kat te hebben gehad er een jack russel bij genomen. Dit is echt beter gegaan dan ik dacht. Na een week accepteerden ze elkaar al en nu kunnen ze erg goed met elkaar. Nu was de hond al katten gewend uit een verleden en heeft een behoorlijk goed en rustig karakter. Ik denk wel dat een herder wat anders is en dan heb ik het geeneens over hoe het samengaat met de katten maar meer voor de hond zelf. Ik denk dat een herder echt de ruimte van een huis/tuin nodig heeft.
pi_166866650
Ik heb ook 1 kat die zich verstopt als er visite komt en de ander is nieuwsgierig, lekker laten gaan.
Ligt eraan hoe groot het appartement is, ik heb ook een hond (kruising bouvier/chowchow) en 2 katten op een appartement gehad maar deze had 2 (ruime) tweepersoons slaapkamers en een anderhalf persoons slaapkamer waar ze ook mochten komen (behalve onze slaapkamer).

Hoe je katten gaan reageren op de hond en andersom geen idee, als je mazzel hebt gaat het goed maar wat als het niet goed gaat wie van de dieren doe je dan weg ? Toch iets om over na te denken of je het over je hart zou krijgen om dan de katten of de hond weer weg te moeten doen.
pi_166870097
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 08:09 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je die niet daarna afwast en nog vrolijk voor de pasta of een ander gerecht gaat gebruiken :N .
Oh ja, misschien is het inderdaad wel beter om dat niet meer te doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166874323
Weten jullie welke (fysieke) dierenwinkels matatabistokjes verkopen? Ik kan ze wel online bestellen, maar dan betaal ik meer aan verzendkosten dan aan de stokjes.
  donderdag 24 november 2016 @ 19:16:36 #107
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_166875026
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:49 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik woon ook op een appartement en heb na een jaar een kat te hebben gehad er een jack russel bij genomen. Dit is echt beter gegaan dan ik dacht. Na een week accepteerden ze elkaar al en nu kunnen ze erg goed met elkaar. Nu was de hond al katten gewend uit een verleden en heeft een behoorlijk goed en rustig karakter. Ik denk wel dat een herder wat anders is en dan heb ik het geeneens over hoe het samengaat met de katten maar meer voor de hond zelf. Ik denk dat een herder echt de ruimte van een huis/tuin nodig heeft.
De herder zou dan als puppy in huis komen en in de eerste weken van zijn leven al wennen aan andere dieren, waaronder katten bij de fokker. En qua ruimte geef ik je opzich wel gelijk, maar zelf had ik het idee dat als die tot 12 uur buiten is om te werken en goed uitgelaten word dat het qua ruimte niet zo erg is. de herder van mijn oude werkgever zat buiten werktijd meestal in een stal van 3x3.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:59 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ook 1 kat die zich verstopt als er visite komt en de ander is nieuwsgierig, lekker laten gaan.
Ligt eraan hoe groot het appartement is, ik heb ook een hond (kruising bouvier/chowchow) en 2 katten op een appartement gehad maar deze had 2 (ruime) tweepersoons slaapkamers en een anderhalf persoons slaapkamer waar ze ook mochten komen (behalve onze slaapkamer).

Hoe je katten gaan reageren op de hond en andersom geen idee, als je mazzel hebt gaat het goed maar wat als het niet goed gaat wie van de dieren doe je dan weg ? Toch iets om over na te denken of je het over je hart zou krijgen om dan de katten of de hond weer weg te moeten doen.
Mocht ik het gaan doen dan zou het toch de hond zijn die weggaat (mogelijk terug naar de fokker).

Ik zit nog in de oriënterende fase, heb zeker nog geen besluit genomen en ga dit ook met de fokker bespreken uiteraard, misschien mag ik wel een puppy een week in huis nemen voor ik definitief beslis, dat zou natuurlijk het beste zijn. Was vooral benieuwd naar hoe andere hier erover denken. Ook in real life zijn de meningen van mensen namelijk erg verdeeld ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_166884846
quote:
5s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:47 schreef k_man het volgende:
Weten jullie welke (fysieke) dierenwinkels matatabistokjes verkopen? Ik kan ze wel online bestellen, maar dan betaal ik meer aan verzendkosten dan aan de stokjes.
Kijk anders even bij een tuincentrum ;)
Ik las dat die stokjes rustgevend werken is er iets met Lieve (schattekat)
dat ze dit nodig heeft als ik vragen mag :)
pi_166885070
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 00:41 schreef vronie het volgende:

[..]

Kijk anders even bij een tuincentrum ;)
Ik las dat die stokjes rustgevend werken is er iets met Lieve (schattekat)
dat ze dit nodig heeft als ik vragen mag :)
Niks mis met Lieve. Er is echter bijna niets dat ze interessant vindt om mee te spelen. Verschillende soorten balletjes, of zo'n veer aan een hengel, het boeit haar geen sikkepit. Alleen met een klein roze, rubberen olifantje wil ze wel eens een beetje dollen. Ook catnip doet haar niks.

Afijn, de kattenoppas had een keer matatabistokjes bij zich en daar reageerde ze dus wel op. Het is een gemengd effect; ze vindt het leuk om met de stokjes te spelen en ze brengen haar ook een beetje tot bedaren als ze de gekke 15 minuten heeft. En als de stokjes hun effect verloren hebben, vindt ze ze nog steeds leuk om mee te spelen.
  vrijdag 25 november 2016 @ 10:25:59 #110
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166887524
Gespot: Gravende kat na het drinken van kattenmelk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166887610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:25 schreef Goddelijker het volgende:
Gespot: Gravende kat na het drinken van kattenmelk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier worden ook regelmatig bakjes water en brokken begraven :P ook een Noor toevallig?
  vrijdag 25 november 2016 @ 10:39:24 #112
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166887771
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:31 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hier worden ook regelmatig bakjes water en brokken begraven :P ook een Noor toevallig?
Halve Noorse Boskat (papa, zwart, 7-8 kilo) en halve Turkse Angora (mama, grijs).
Zal het in het ras zitten? :+
pi_166888037
Onze coon deed dat ook. En de nieuwe coon ook.
  vrijdag 25 november 2016 @ 10:58:13 #114
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166888091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:39 schreef Goddelijker het volgende:
Zal het in het ras zitten? :+
In denk in de gemiddelde kat :P
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:13:27 #115
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166888368
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In denk in de gemiddelde kat :P
Dan hebben wij nog een niet-gemiddelde kat. :+
(Dat klopt ergens ook wel...)
pi_166906970
quote:
5s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:47 schreef k_man het volgende:
Weten jullie welke (fysieke) dierenwinkels matatabistokjes verkopen? Ik kan ze wel online bestellen, maar dan betaal ik meer aan verzendkosten dan aan de stokjes.
Om maar even antwoord te geven op m'n eigen vraag: de Pet's Place hier heeft ze. :)
pi_166906985
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Om maar even antwoord te geven op m'n eigen vraag: de Pet's Place hier heeft ze. :)
Ah goed om te weten! Wil ze bij mijn katten ook wel eens proberen :)
pi_166907625
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Om maar even antwoord te geven op m'n eigen vraag: de Pet's Place hier heeft ze. :)
all4cats ook, maar daar heb je alleen als Amsterdammer wat aan
pi_166936097
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2016 10:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Om maar even antwoord te geven op m'n eigen vraag: de Pet's Place hier heeft ze. :)
Maar gelukkig een goed antwoord :D
Mss nog een idee? Heb je wel eens iets met valeriaan geprobeerd.?
Die van mij reageert ook niet op catnip, maar wel op valeriaan.
Heb zelf een flesje gekocht (wel weer online) waarmee ik speeltjes inspuit
"Life's a Bitch"
pi_166936149
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 17:29 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Maar gelukkig een goed antwoord :D
Mss nog een idee? Heb je wel eens iets met valeriaan geprobeerd.?
Die van mij reageert ook niet op catnip, maar wel op valeriaan.
Heb zelf een flesje gekocht (wel weer online) waarmee ik speeltjes inspuit
[ afbeelding ]
Heb ik geprobeerd. Geen enkele reactie. :N
pi_166936173
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2016 17:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd. Geen enkele reactie. :N
Hmmm jammer zeg.
"Life's a Bitch"
pi_166936185
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 17:32 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Hmmm jammer zeg.
Mevrouw laat zich niet makkelijk beïnvloeden. :P
pi_166936520
hebben jullie je katten verzekerd, en zo ja, waar?
Twiddel
pi_166936587
quote:
99s.gif Op zondag 27 november 2016 17:49 schreef summer2bird het volgende:
hebben jullie je katten verzekerd, en zo ja, waar?
niet, nooit gehad ook bij de vorigen.
Ik heb genoeg spaargeld om evt medische kosten te dragen en ga er vanuit dat bij evt verzekering de kleine lettertjes er wel voor zullen zorgen dat er niks/weinig gedekt is.
  roze zondag 27 november 2016 @ 17:54:29 #125
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166936589
Nee.
Your beauty never ever scared me.
  roze zondag 27 november 2016 @ 17:57:37 #126
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166936662
"U kunt Kuroi verzekeren, maar zonder dekking voor de volgende organen en/of aandoeningen aan organen: neus/longen/luchtwegen." :+ Kan voor mij dus niet uit.
Your beauty never ever scared me.
pi_166936804
Nee, geen verzekering.
pi_166937232
Okey, want Ollie heeft volgens mij net een kleine astma aanval gehad.
Ik dacht eerst dat het een haarbal oid was, hij gaat gehurkt zitten en lijkt iets op te proberen te hoesten, maar elke keer slikt hij alles terug.
Dus ik ging eens googelen, en wat deze kat doet is vrijwel hetzelfde:
Dus ik ga maar eens bellen morgen met de dierenarts. Het was gelukkig na een paar minuten over en hij ging daarna ook weer vrolijk spelen met zijn muis.
Hij heeft zijn natvoer nog niet aangeraakt, maar ik ben ook net over gegaan op een ander merk vandaag.
Ander ff zijn oude geven en kijken hoe dat gaat? Ik heb nog een beetje in huis.

---
edit: zijn oude vertrouwde natvoer eet hij natuurlijk wel op ipv duur gourmet spul :')
Twiddel
  zondag 27 november 2016 @ 18:23:00 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166937378
Doet mijn kat ook af en toe, leeft nog steeds ;)
pi_166937440
Is hier ook wel eens gebeurd, maar dan werd er enige tijd later alsnog gekotst. En 'enige tijd' kan ook een dag zijn.
pi_166937567
Toch even aankijken? Wellicht helpt het ook als hij wat afgevallen is. Zijn we mee bezig. Hij krijgt geen dieet voer maar sterielcat oid.

Ik kijk het nog even aan.

Volgens mij heeft hij dit ook een keer in de zomer gedaan. 1 keer, en toen wassie klaar. Mocht het vaker gebeuren deze week bel ik wel ff, maar voor nu kijk ik het even aan.

Bedankt!
Twiddel
pi_166937942
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:17 schreef summer2bird het volgende:
Okey, want Ollie heeft volgens mij net een kleine astma aanval gehad.

je kan geen brandend huis verzekeren, dus pas op met dure verzekeringen en 'pre-existing condition'
Kan ook iets zijn wat in keel zat maar er (nog) niet uitgekomen is, grasje of zo
  roze zondag 27 november 2016 @ 19:00:24 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166938664
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:17 schreef summer2bird het volgende:
Okey, want Ollie heeft volgens mij net een kleine astma aanval gehad.
Ik dacht eerst dat het een haarbal oid was, hij gaat gehurkt zitten en lijkt iets op te proberen te hoesten, maar elke keer slikt hij alles terug.
Dus ik ging eens googelen, en wat deze kat doet is vrijwel hetzelfde:
Dus ik ga maar eens bellen morgen met de dierenarts. Het was gelukkig na een paar minuten over en hij ging daarna ook weer vrolijk spelen met zijn muis.
Hij heeft zijn natvoer nog niet aangeraakt, maar ik ben ook net over gegaan op een ander merk vandaag.
Ander ff zijn oude geven en kijken hoe dat gaat? Ik heb nog een beetje in huis.

---
edit: zijn oude vertrouwde natvoer eet hij natuurlijk wel op ipv duur gourmet spul :')
Dit heeft mijn kat dus ook af en toe. DA kan er bij mijn kat weinig aan doen.
Your beauty never ever scared me.
pi_166938824
Had mijn vorige kat ook en op een gegeven moment werd het zo erg dat we er mee naar de dierenarts zijn gegaan maar die kon er ook weinig mee alleen een prednison kuur voorschrijven.
Zomer, winter maakte niet uit bij hem. zomer zou je kunnen denken aan pollen ofzo, winter zou je kunnen denken aan droge lucht of zo iets.
pi_166938939
Onze kat had dat een tijd terug ook een poosje. De dierenarts had toen wat pilletjes gegeven (voor een kuurtje) en vooralsnog is het sindsdien helemaal niet meer teruggekomen.

Ff opgezocht... Moderin was het (en moesten we doseren volgens een bepaald schema), dat is een middel tegen allergie of astma.
Tails tell tales
pi_166939231
Moderin is niet zomaar een middel tegen allergie of astma. Het is vergelijkbaar met prednison voor mensen en best een vies medicijn. Niet zomaar ergens op de kop tikken en gaan gebruiken in elk geval, want de mogelijke bijwerkingen zij niet mild.
pi_166939719
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:18 schreef Queller het volgende:
Moderin is niet zomaar een middel tegen allergie of astma. Het is vergelijkbaar met prednison voor mensen en best een vies medicijn. Niet zomaar ergens op de kop tikken en gaan gebruiken in elk geval, want de mogelijke bijwerkingen zij niet mild.
Oh, zo was mijn post ook geenszins bedoeld :@
Tails tell tales
pi_166940575
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:35 schreef Forbry het volgende:

Oh, zo was mijn post ook geenszins bedoeld :@
Snap ik hoor, maar ik vermeldde het maar ff voor de zekerheid ;)
pi_166940869
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2016 20:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Snap ik hoor, maar ik vermeldde het maar ff voor de zekerheid ;)
Alleen maar goed dat je dat deed, thnx. :)
Tails tell tales
pi_166941205
Ander vraagje he, ik merk dat de vacht van Ollie steeds zachter en gladder wordt, terwijl toen ik hem ophaalde van het asiel het nog best een ruwe vacht was.
Zou het met het (betere) voer te maken hebben wat ik hem geef?

Oh, en of jullie nog tips hebben voor als je je kat wilt wegen. Als ik hem op de weegschaal zet loopt hij zo hard mogelijk weg.
Twiddel
pi_166941268
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:26 schreef summer2bird het volgende:
Ander vraagje he, ik merk dat de vacht van Ollie steeds zachter en gladder wordt, terwijl toen ik hem ophaalde van het asiel het nog best een ruwe vacht was.
Zou het met het (betere) voer te maken hebben wat ik hem geef?

Oh, en of jullie nog tips hebben voor als je je kat wilt wegen. Als ik hem op de weegschaal zet loopt hij zo hard mogelijk weg.
Samen wegen? Eerst jij alleen en dan samen.
Mits hij vastgehouden wil worden natuurlijk.
"Life's a Bitch"
pi_166942416
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:28 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Samen wegen? Eerst jij alleen en dan samen.
Mits hij vastgehouden wil worden natuurlijk.
Zo doe ik het ook. :Y
pi_166942870
Hier ook nog even advies/tips inwinnen;

Kater is dun geworden, eet op zich gewoon normaal, miauwt vaker 'nergens om', verstopt zich onder de bank en is wat agressiever geworden (naar de andere 2 katten sowieso, dochter houden we er zoveel mogelijk van weg, das best te doen nu hij onder de bank woont...)

Dierenarts geweest, niks opmerkelijks, bloed helemaal ok, urinewaarden waren iets afwijkend dus blaasontsteking misschien (hij plast (en poept) ook ineens onder de bank waar hij zich verstopt), medicijnen mee, die krijgt ie nu 3 dagen, merk tot nu toe geen verschil.

Punt is, ik heb het idee dat ie niet zichzelf is, niet gelukkig. Vroeger was ie een stoere grote kat, de baas in huis, maar lief naar ons. Nu is ie mager, kijkt wat schichtig, verstopt zich dus en lijkt zich niet ok te voelen, miauwt in het niks... Ik heb met m te doen, vind het niks dat ie geen fijn leven lijkt te hebben...

Feliway werkt niet
DA kan niet echt iets vinden (blaasontsteking verklaart t dun worden bv niet)

Zien we iets over t hoofd? Iemand tips?

Hij is 12 volgens mij. Dementie lijkt me wat vroeg?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166943155
Hoort hij nog goed?
pi_166944169
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoort hij nog goed?
ja,hij komt of antwoordt als we roepen dus dat lijkt het probleem niet.

Ik had eigenlijk echt verwacht dat de da iets uit z'n bloed zou halen,omdat ie zo veranderd is leek t me dat er echt iets is... Maar niet dus...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166944575
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja,hij komt of antwoordt als we roepen dus dat lijkt het probleem niet.

Ik had eigenlijk echt verwacht dat de da iets uit z'n bloed zou halen,omdat ie zo veranderd is leek t me dat er echt iets is... Maar niet dus...
Hersenbloeding/hartstilstand gehad.
Bij Ros zagen we duidelijk aan zijn ogen dat hij niet altijd meer thuis was.

Naar om je kat zo te zien, terwijl er uit onderzoek niks komt.
pi_166945016
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:26 schreef summer2bird het volgende:
Ander vraagje he, ik merk dat de vacht van Ollie steeds zachter en gladder wordt, terwijl toen ik hem ophaalde van het asiel het nog best een ruwe vacht was.
Zou het met het (betere) voer te maken hebben wat ik hem geef?

Oh, en of jullie nog tips hebben voor als je je kat wilt wegen. Als ik hem op de weegschaal zet loopt hij zo hard mogelijk weg.
Je kunt hem ook van een hoogte recht op de weegschaal laten 'vallen'. Dan zijn ze even gedesoriënteerd en blijven ze even stil
The secret of getting ahead is getting started
pi_166945421
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja,hij komt of antwoordt als we roepen dus dat lijkt het probleem niet.

Ik had eigenlijk echt verwacht dat de da iets uit z'n bloed zou halen,omdat ie zo veranderd is leek t me dat er echt iets is... Maar niet dus...
Mijn kat is ook dement oid aan het worden bij mijn ouders.
Ze heeft last van epeleptische aanvallen maar dat tast haar hersens wel aan.
Bij haar gaat het de goeie weg op, ze is zo gek als een deur maar wordt steeds aanhankelijker.

Maar jouw kat.. Kan hij wel goed ruiken? Eet hij zijn brokjes nog netjes op?

Is het een binnen of buitenkat?
Twiddel
pi_166945440
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:01 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Je kunt hem ook van een hoogte recht op de weegschaal laten 'vallen'. Dan zijn ze even gedesoriënteerd en blijven ze even stil
Goeie :D
Twiddel
  zondag 27 november 2016 @ 22:21:35 #150
92409 Twinky
Little star.
pi_166945688
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 20:26 schreef summer2bird het volgende:
Ander vraagje he, ik merk dat de vacht van Ollie steeds zachter en gladder wordt, terwijl toen ik hem ophaalde van het asiel het nog best een ruwe vacht was.
Zou het met het (betere) voer te maken hebben wat ik hem geef?
Aan onze vorige kat merkte je na logeren of het had geklikt met de oppas. Als dat niet het geval was, en niet geaaid, was zijn vacht ruw.
Als je veel aait komt er ook wat vet in zijn vacht, en wassen ze zijzelf beter want bah vieze mensen ;)
quote:
Oh, en of jullie nog tips hebben voor als je je kat wilt wegen. Als ik hem op de weegschaal zet loopt hij zo hard mogelijk weg.
Doosje/mandje/beslagkom op de weegschaal!
pi_166948192
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 21:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hersenbloeding/hartstilstand gehad.
Bij Ros zagen we duidelijk aan zijn ogen dat hij niet altijd meer thuis was.

Naar om je kat zo te zien, terwijl er uit onderzoek niks komt.
kunnen ze dat niet uit t bloed halen dan, zoiets heftigs? :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166948204
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:01 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Je kunt hem ook van een hoogte recht op de weegschaal laten 'vallen'. Dan zijn ze even gedesoriënteerd en blijven ze even stil
allemachtig wat een slecht advies! :D lekker traumatiserend voor de kat :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166948215
quote:
99s.gif Op zondag 27 november 2016 22:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mijn kat is ook dement oid aan het worden bij mijn ouders.
Ze heeft last van epeleptische aanvallen maar dat tast haar hersens wel aan.
Bij haar gaat het de goeie weg op, ze is zo gek als een deur maar wordt steeds aanhankelijker.

Maar jouw kat.. Kan hij wel goed ruiken? Eet hij zijn brokjes nog netjes op?

Is het een binnen of buitenkat?
Ruiken en eten gaat prima. Hij mag naar buiten maar blijft steeds meer binnen, maar dat deed ie altijd wel als t winter werd...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 28 november 2016 @ 00:30:40 #154
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_166948217
Tvpeetje. Wij henben onlangs besloten samen te gaan wonen en hebben er nu 5. In het nieuwe huis (vandaag sleutel!!) komt er een 6de bij die dan echt door ons samen is uitgezocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kali-Mist1 op 28-11-2016 00:59:58 ]
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  maandag 28 november 2016 @ 00:55:12 #155
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_166948460
1 van onze katten begraaft als hij het eten niet lekker vindt. Tijgers en andere katachtigen begraven vaak om te maskeren dat ze ergens zijn geweest of om er voor te zorgen dat ze later nog wat hebben (dacht ik).
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_166948844
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 00:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]

kunnen ze dat niet uit t bloed halen dan, zoiets heftigs? :o
Bij Ros niet. We hebben de aanval zelf gezien. Maar of het nu zijn hart of zijn hoofd was hebben we nooit zeker geweten.

Wij gokken op hart.
  dinsdag 29 november 2016 @ 00:50:50 #157
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166970552
Ik weet niet echt of dit een probleem is maar: een van mijn katten die altijd doodstil was miauwt opeens :{ en sinds ik het bemoedig door lief terug te praten doet ie het nog vaker :{ ik weet niet wat ik meemaak, hij is de eerste twee jaar van zijn leven een 'stille' geweest.

Hij gaat ook opeens echt op mijn schoot liggen :{ terwijl eerst alleen de andere dat deed...

Is hier een verklaring voor? Ik heb hem sinds zijn geboorte.

Ik moet er heel erg aan wennen merk ik. Ik ben elke keer weer verbaasd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mishu op 29-11-2016 00:56:10 ]
pi_166971928
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:50 schreef Mishu het volgende:

Hij gaat ook opeens echt op mijn schoot liggen :{ terwijl eerst alleen de andere dat deed...
.
vind hij het soms koud in huis?
pi_166973071
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:50 schreef Mishu het volgende:
Ik weet niet echt of dit een probleem is maar: een van mijn katten die altijd doodstil was miauwt opeens :{ en sinds ik het bemoedig door lief terug te praten doet ie het nog vaker :{ ik weet niet wat ik meemaak, hij is de eerste twee jaar van zijn leven een 'stille' geweest.

Hij gaat ook opeens echt op mijn schoot liggen :{ terwijl eerst alleen de andere dat deed...

Is hier een verklaring voor? Ik heb hem sinds zijn geboorte.

Ik moet er heel erg aan wennen merk ik. Ik ben elke keer weer verbaasd.
Hij hoort nog wel dus?
pi_166973409
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:50 schreef Mishu het volgende:
Ik weet niet echt of dit een probleem is maar: een van mijn katten die altijd doodstil was miauwt opeens :{ en sinds ik het bemoedig door lief terug te praten doet ie het nog vaker :{ ik weet niet wat ik meemaak, hij is de eerste twee jaar van zijn leven een 'stille' geweest.

Hij gaat ook opeens echt op mijn schoot liggen :{ terwijl eerst alleen de andere dat deed...

Is hier een verklaring voor? Ik heb hem sinds zijn geboorte.

Ik moet er heel erg aan wennen merk ik. Ik ben elke keer weer verbaasd.
Volgens mij is dit een typisch geval van "omdat kat"
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 29 november 2016 @ 15:56:32 #161
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166980803
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:36 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hij hoort nog wel dus?
Ja, hij is pas 2 jaar oud.

Ik ben nu zijn teentjes aan het masseren :')

Blijkbaar gewoon een omslagpunt. 'Ik ken je nu 2 jaar, nu wordt ik een echte kat'.
  woensdag 30 november 2016 @ 10:36:48 #162
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166995189
Kat aan het wisselen? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166995925
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, hij is pas 2 jaar oud.

Ik ben nu zijn teentjes aan het masseren :')

Blijkbaar gewoon een omslagpunt. 'Ik ken je nu 2 jaar, nu wordt ik een echte kat'.
Mijn kat besloot om op 2 jarige leeftijd voor het eerst op schoot te klimmen. Is er nu niet meer vanaf te slaan. Omdat kat O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167001104
Mijn kat is een berggeit en ik ben de bergtop ;(
pi_167020954
Wanneer ik thuis ben en mijn kat heeft trek, loopt hij niet naar zijn etensbakje maar komt dan altijd op of bij mij zitten, dan blijft hij me maar aanstaren, blijf aandacht vragen en irritant doen tot het moment dat ik op sta (dit kan hij zomaar 2 uur volhouden). Ik hoef alleen maar even op te staan, dan springt hij op en rent hij naar zijn eten.

Denkt hij dat hij toestemming nodig heeft om te ofzo? Hoe laat ik hem uit zichzelf naar zijn eten lopen?

Wanneer hij dorst heeft gaat hij trouwens wel gewoon uit zichzelf naar zijn bakje water, wat naast z'n eten staat...
  donderdag 1 december 2016 @ 12:56:16 #166
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_167021021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:52 schreef RobbieRonald het volgende:
(dit kan hij zomaar 2 uur volhouden). Ik hoef alleen maar even op te staan, dan springt hij op en rent hij naar zijn eten.
En in die 2 uur sta je niet even op voor je kat? Jawel toch?
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_167021092
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:56 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

En in die 2 uur sta je niet even op voor je kat? Jawel toch?
Toen niet. Met de hoop dat hij het opgaf en uiteindelijk zelf naar z'n eten liep.
pi_167021688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:52 schreef RobbieRonald het volgende:
Wanneer ik thuis ben en mijn kat heeft trek, loopt hij niet naar zijn etensbakje maar komt dan altijd op of bij mij zitten, dan blijft hij me maar aanstaren, blijf aandacht vragen en irritant doen tot het moment dat ik op sta (dit kan hij zomaar 2 uur volhouden). Ik hoef alleen maar even op te staan, dan springt hij op en rent hij naar zijn eten.

Denkt hij dat hij toestemming nodig heeft om te ofzo? Hoe laat ik hem uit zichzelf naar zijn eten lopen?

Wanneer hij dorst heeft gaat hij trouwens wel gewoon uit zichzelf naar zijn bakje water, wat naast z'n eten staat...
Samen eten is veel gezelliger O+ Tom van ons vind het heerlijk om gekrabt te worden tijdens het eten. :')
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_167021837
Zou dat het zijn. Met avondeten zit hij er ook altijd naast, ook al krijgt hij tegenwoordig niets meer (zit aan voedselallergie dieet).

Ik heb hem 2 jaar geleden uit het asiel dus misschien is hij wel een soort van etensritueel gewend van zijn vorige eigenaar. Maarja, zou voor hem zelf fijner zijn als ie weet dat hij gewoon kan eten wanneer hij wil.
  donderdag 1 december 2016 @ 14:50:11 #170
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167023205
Hier gaat de oudste alleen maar naar de kattenbak om z'n grote behoefte te doen als wij thuis zijn. :')
En het liefst wanneer je er naast staat of net het kadootje van de kleine eruit geschept hebt. :')
pi_167036491
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:52 schreef RobbieRonald het volgende:
Wanneer ik thuis ben en mijn kat heeft trek, loopt hij niet naar zijn etensbakje maar komt dan altijd op of bij mij zitten, dan blijft hij me maar aanstaren, blijf aandacht vragen en irritant doen tot het moment dat ik op sta (dit kan hij zomaar 2 uur volhouden). Ik hoef alleen maar even op te staan, dan springt hij op en rent hij naar zijn eten.

Denkt hij dat hij toestemming nodig heeft om te ofzo? Hoe laat ik hem uit zichzelf naar zijn eten lopen?

Wanneer hij dorst heeft gaat hij trouwens wel gewoon uit zichzelf naar zijn bakje water, wat naast z'n eten staat...
Zomaar een idee hoor :) waarvoor zet je zijn etensbak niet naast je bank.
En als hij dan wel gaat eten de bak steeds iets verder zetten naar zijn eigen eet plek.
succes.
pi_167037700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 23:23 schreef vronie het volgende:

[..]

Zomaar een idee hoor :) waarvoor zet je zijn etensbak niet naast je bank.
En als hij dan wel gaat eten de bak steeds iets verder zetten naar zijn eigen eet plek.
succes.
Daar zat ik ook aan te denken ja. Ga ik proberen en dan iedere keer zijn eten iets verder weg zetten. Thanks voor de tip :)
pi_167098511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:52 schreef RobbieRonald het volgende:
Wanneer ik thuis ben en mijn kat heeft trek, loopt hij niet naar zijn etensbakje maar komt dan altijd op of bij mij zitten, dan blijft hij me maar aanstaren, blijf aandacht vragen en irritant doen tot het moment dat ik op sta (dit kan hij zomaar 2 uur volhouden). Ik hoef alleen maar even op te staan, dan springt hij op en rent hij naar zijn eten.

zooo herkenbaar :') alleen MOET één van ons daadwerkelijk meelopen naar de keuken zodat ze kan gaan eten :')
  roze zondag 4 december 2016 @ 17:20:33 #174
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_167098749
Wat kunnen katten je toch laten schrikken. Gisteravond met de spoed dierenarts gebeld, uurtje later was alles weer over. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your beauty never ever scared me.
pi_167102206
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2016 17:20 schreef Amarantha het volgende:
Wat kunnen katten je toch laten schrikken. Gisteravond met de spoed dierenarts gebeld, uurtje later was alles weer over. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- _O- morgen komt ze op 3 pootjes aangestrompeld omdat ze een biefstukje nodig heeft _O- _O- _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 4 december 2016 @ 21:25:06 #176
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167104625
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 20:06 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

_O- _O- _O- morgen komt ze op 3 pootjes aangestrompeld omdat ze een biefstukje nodig heeft _O- _O- _O-
_O-

Blij dat alles weer goed gaat Amarantha! Even schrikken..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167163735
Kitten en een Peuter

Begin oktober heb ik een kitten gevonden in een natuurgebied hier in de buurt. Hij zat in een doos zonder eten of drinken. Dit vond ik zoals waarschijnlijk de meeste van jullie, sneu. Ik wilde wat voor de kat doen. Ik heb een nabij gelegen asiel aan de telefoon gehad maar die zaten vol. Ook de dierenambu gebeld, maar aangezien ze met vrijwilligers werken, en er niemand beschikbaar was ( en dit geen noodgeval was ) kwamen ook zij niet.

Nu is het zo dat ik al vanaf kinds af aan een kitten/kat wilde. En bwah, het was mijn verjaardag, mijn dochter is gek op katten... ik heb een huis, een tuin(die nog afgezet moet worden maar dat zit er wel aan te komen).. dus waarom ook niet. Dacht ik...

Goed, kitten was dan eindelijk thuis en het was een angstig mooi goeduitziend katje. Op Facebook niemand gevonden die de eigenaar van deze kitten bleek te zijn, evenals op amivedi. De volgende dag ben ik naar de dierenarts hier in de buurt gegaan om te kijken of hij een chip had. Wat niet zo bleek te zijn. De DA schatte de kitten op een week of 7/8 oud. Hij had gelukkig geen vlooien en zag er prima uit. Meteen wormen/vlooien spul erin en hop richting huis. Hij heeft dagen verstopt gezeten achter de stoel en ín de bank. ( met het verhuizen is er een gat in de onderkant gekomen, de bank is hol, en daar kan hij mooi in schuilen) Toen hij er uit kwam was het echt een lief klein schatje.

Inmiddels is het december de kat is zindelijk, slaapt netjes op zijn plek, eet goed, drinkt goed, komt regelmatig aan een lijntje buiten zodat hij straks écht naar buiten kan. Komt savonds lekker op schoot slapen en kan enorm goed knuffelen. Dit ging vrij vlot.

Ik heb ook op verschillende websites gelezen over kittens en met vrienden gesproken over kittens en katten en hoe je ze moet opvoeden. Ik ben consequent, geef de kat veel aandacht. Ook mijn dochter is gek op deze kat (ze is net 2 geworden). Hij begint alleen steeds feller te worden. Harder te bijten, harder te krabben. Ik begrijp heus dat ik met een echte kat te maken heb en niet met een pluche knuffel die de hele dag kroelt en dat de kat meer kracht krijgt en zwaarder is dan in het begin. Maar sinds een week of wat begin ik te twijfelen of het nog wel spelen is wat hij doet.
Hij jaagt letterlijk op mijn dochter. Hij bespringt haar en jaagt haar door de kamer. Hij klauwt en bijt in haar gezicht en slaat zijn poten om haar nek en wil dan in haar gezicht bijten. Zo te zien bijt hij haar niet minder hard dan mij. Zijn oren staan niet bepaald vriendelijk. Soms is zijn staart dik maar vaak dus ook niet. Ik haal ze vaak uit elkaar en zie ook niet altijd wie er begint. Natuurlijk lokt mijn peuter de kat ook regelmatig ook uit en dat vind ik dan uiteraard d'r eigen schuld. Haar corrigeer ik ook. Zodra zij de kat pijn doet (knijpen, staart trekken) krijgt zij natuurlijk net zo goed op haar kop. Ik laat haar ook zien dat ze moet aaien. Vaak wil ze hem kusjes geven.

Het gebeurt nu steeds vaker dat hij gewoon vanuit het niets de aanval inzet. Ze heeft echt behoorlijk diepe krassen (inc bloed) op haar lijf. Alleen op sokken binnen is geen optie meer. Haar voeten zijn niet veilig. Als het me echt te veel is geworden zet ik hem op de gang. Dan kan hij daar afkoelen of naar boven gaan om zijn eigen ding te doen.

Na het eerst te bespreken met de DA heb ik zijn nageltjes een klein beetje geknipt. ( natuurlijk let ik erg goed op dat ik niet in zijn vlees knip ) Maar dit helpt misschien 1 dag :')

Ik zit inmiddels een beetje met de handen in het haar, ik weet niet of ik hem nu al naar buiten moet doen, laten ''helpen'' is aangezien zijn leeftijd nog geen optie. Ik heb diverse kattenspeeltjes en probeer zo de kat een beetje moe te krijgen zodat hij de focus niet meer op mijn dochter legt. Ook dit lijkt niet voldoende te helpen.

Begin er ook aan te twijfelen of mijn reddingsactie wel een goede actie is geweest, of ik niet alles op alles had moeten zetten dat hij hier maar tijdelijk bleef. Maar als ik dan naar de momenten kijk dat ze erg lief voor elkaar zijn, en mijn dochters enthousiasme zie voor de kat denk ik ook weer dat het juist een goede beslissing is geweest.

Ik ben overigens niet altijd thuis, ik werk drie dagen, hij is dan alleen en mijn dochter naar de gastouder. Als ik wel thuis ben, en mijn dochter ligt op bed is de kat meestal ook rustig. Hij ligt dan op de bank, stoel, vensterbank of op mijn schoot te slapen. Of begint hij op mij te jagen. Soms is dit speels, maar de laatste tijd lijkt dit ook meer op serieuze aanvallen. Hij blaast overigens naar iedereen die ons huis binnen komt. Naar ons dan weer niet(meer).

Overigens heb ik mij laten vertellen dat deze kat wellicht niet is opgevoed en ook te vroeg uit het nest is gegaan waardoor het sociale problemen kan hebben. Nu hoop ik dat ik het wel goed kan ''opvoeden'' daar doe ik ook mijn best voor.

Doel van mijn post is wel om tips en ervaringsverhalen te vergaren. Alvast bedankt :)
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167164207
Goh moeraskat, das ook niet leuk.
Ik heb misschien wat middeltjes die je kan proberen. Je hebt speciale luchtstekkers met een geurtje dat de kat rustig maakt: http://www.zooplus.nl/sho(...)/huisapotheek/169589

Voor de nageltjes kan je dit proberen, hét alternatief tegen trekken:
http://nagelhoesjes.nl/

Verder is het misschien handig om meteen te stoppen met spelen zodra hij zijn nagels gebruikt. Ook niet aanraken of aankijken dan. Geen aandacht voor negatief gedrag. En misschien wilt hij wat meer met rust gelaten worden, veel katten houden van hun rust en zoeken dan ook een veilig plekje op. Ze kunnen een beetje boos worden als ze daarbij verstoord worden.

Verder weet ik het ook niet, succes ermee!
Twiddel
pi_167164434
Een kat opvoeden kan eigenlijk alleen door een andere kat gedaan worden. Veel van het gedrag wat je noemt is voor een kat trouwens gewoon spelen.
Ik denk dat de beste optie is om een andere kat erbij te halen. Een kitten die het liefst 12 weken bij zijn of haar moeder is geweest. 1 kat vind ik persoonlijk sowieso zielig.. maar het is je eigen keuze.
pi_167164475
Heeft de kat genoeg plekken in de hoogte waar hij kan onsnappen aan ongewenste peuter handjes?
Wordt er genoeg gespeeld met dekat?
pi_167164604
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:34 schreef summer2bird het volgende:
Goh moeraskat, das ook niet leuk.
Ik heb misschien wat middeltjes die je kan proberen. Je hebt speciale luchtstekkers met een geurtje dat de kat rustig maakt: http://www.zooplus.nl/sho(...)/huisapotheek/169589

Voor de nageltjes kan je dit proberen, hét alternatief tegen trekken:
http://nagelhoesjes.nl/

Verder is het misschien handig om meteen te stoppen met spelen zodra hij zijn nagels gebruikt. Ook niet aanraken of aankijken dan. Geen aandacht voor negatief gedrag. En misschien wilt hij wat meer met rust gelaten worden, veel katten houden van hun rust en zoeken dan ook een veilig plekje op. Ze kunnen een beetje boos worden als ze daarbij verstoord worden.

Verder weet ik het ook niet, succes ermee!
Oh dankjewel voor de links, ga ik zeker naar kijken. Ik heb overigens catnip geprobeerd maar dat hielp niet. -O-

Ja, als hij zijn nagels uitslaat ( volledig ) pak ik hem op en zet ik hem weg. Hij krijgt dan geen aandacht ik praat dan ook niet tegen hem. ( dit heb ik van zo'n website en pas ik altijd toe ). Ik probeer hem te leren dat handen e.d. voor aaien en knuffelen is, speeltjes om te spelen. Dus heb een hengel en dergelijke.

Hij kan de gang op en naar boven. Hij zit ook vaak op de rugleuning van een luiestoel. Daar kan mijn dochter niet bij. Omdat ik traphekjes heb kan de kat wel naar boven en mijn dochter niet.

Bedankt :*
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:52 schreef Dragonberry het volgende:
Een kat opvoeden kan eigenlijk alleen door een andere kat gedaan worden. Veel van het gedrag wat je noemt is voor een kat trouwens gewoon spelen.
Ik denk dat de beste optie is om een andere kat erbij te halen. Een kitten die het liefst 12 weken bij zijn of haar moeder is geweest. 1 kat vind ik persoonlijk sowieso zielig.. maar het is je eigen keuze.
Precies, ik verkeer niet echt in de situatie om er een tweede kat bij te halen. Zo groot is mijn woning niet en dat vind ik zielig. In de buurt zitten 4 andere katten. Ik woon in een rustige wijk en niet aan een grote weg. Ik dacht dat wanneer hij naar buiten zou gaan hij wellicht wat van de buurkatten kon leren. Of is dat niet hetzelfde?

Oké dus dat hij om iemands nek vliegt als een hongerige hyena is zeg maar normaal. ik heb nog nooit katten gehad dus ik weet dat niet. Ik weet wel dat de kittens bij andere mensen doorgaans in mijn ogen rustiger/liever lijken dan deze. Ook bijten die veel zachter naar mijn inziens. Maar dat komt natuurlijk ook omdat je daar niet 24/7 bij bent.
Bedankt :)

quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:56 schreef computergirl het volgende:
Heeft de kat genoeg plekken in de hoogte waar hij kan onsnappen aan ongewenste peuter handjes?
Wordt er genoeg gespeeld met dekat?
Ja, hij gaat dan de trap op en doet zijn ding op de bovenverdieping.
Ja, dat denk ik wel. Wat is genoeg?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167164815
Ik heb een kat uit asiel, die niet samen kon met klein kind. Naar mij toe was kat ook enorm agressief, arm in de houdgreep en bijten maar.
Wat ik gedaan heb is consequent kat afleiden met touwtje/speeltje aan hengel op moment dat ze in attack mode was, waarbij de agressie enof jachtinstinct gericht werd op speeltje en niet op mij.
pi_167164870
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:20 schreef computergirl het volgende:
Ik heb een kat uit asiel, die niet samen kon met klein kind. Naar mij toe was kat ook enorm agressief, arm in de houdgreep en bijten maar.
Wat ik gedaan heb is consequent kat afleiden met touwtje/speeltje aan hengel op moment dat ze in attack mode was, waarbij de agressie enof jachtinstinct gericht werd op speeltje en niet op mij.
Goed idee, dan probeer ik dat een tijdje ipv het wegzetten van de kat. :) bedankt!
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167164934
Heeft bij mij in ieder geval goed geholpen, maar Troela was al 10 dat ik haar kreeg. Een kitten heeft bergen meer energie die die kwijt moet
pi_167164965
En naar buiten, dat is voor mijn gevoel een goede optie. dan kan hij rondrennen en andere katten terroriseren.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167165404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:52 schreef Dragonberry het volgende:
. 1 kat vind ik persoonlijk sowieso zielig.. maar het is je eigen keuze.
Is niet altijd zielig. Ik heb een kat waar specifiek bij verteld werd dat hij niet bij andere katten kon. Dus die zal altijd alleen zijn. Hij mag wel naar buiten en als hij daar andere katten tegenkomt is hij ook altijd vijandig naar ze.
Twiddel
pi_167166362
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Is niet altijd zielig. Ik heb een kat waar specifiek bij verteld werd dat hij niet bij andere katten kon.
mijn huidige exemplaar ook
pi_167167159
Zorg ervoor dat de kat de hoogte in kan (bovenverdieping is natuurlijk prima, maar ook beneden), door een hoge krabpaal, plankjes aan de muren, toegang tot bovenop een kast, etc. Katten overzien graag alles van hoogte :) Hiermee kan ie ook meteen wat energie kwijt door te springen en klimmen.

Verder vind ik 'als een hongerige hyena om iemands nek vliegen' geen standaard kattengedrag, dat klinkt meer als een kat die zijn ei of energie niet kwijt kan en zelf vermaak gaat verzinnen ofzo. Als een tweede kat geen optie is, denk dan eens aan activity boards (dus werken voor voedsel) en inderdaad zou naar buiten een goede kunnen zijn. Je kunt ook buiten wat naar binnen brengen door (bijvoorbeeld samen met je dochtertje) blaadjes, eikeltjes en weet ik wat mee naar huis nemen.

Wat buurtkatten leren is inderdaad niet hetzelfde, voor hun zal dit een indringer in het territorium zijn, dat is heel anders dan wat moeder + nestgenootjes in de tweede socialisatieperiode leren, wat je katje dus gemist heeft. Dan leren ze o.a. niet te hard bijten en nageltjes inhouden.

Je zou ook een gedragdsdeskundige in de arm kunnen nemen, er zijn er ook die een gratis telefonisch spreekuur hebben. Ivm je dochtertje zou dit mijn voorkeur hebben, nagels knippen en van die hoesjes zijn symptoom bestrijding, ik zou liever het probleem zelf oplossen. Succes! :)
pi_167168275
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Is niet altijd zielig. Ik heb een kat waar specifiek bij verteld werd dat hij niet bij andere katten kon. Dus die zal altijd alleen zijn. Hij mag wel naar buiten en als hij daar andere katten tegenkomt is hij ook altijd vijandig naar ze.
dat kan, is ook prima. Een kitten als enigste kat in huis nemen vind ik iets heel anders. Kan best goed gaan, maar een verhaal als dit zie je heel veel verschijnen op internet.
Mijn kittens had ik niet eens mogen kopen als ik nog geen andere kat had en dat is niet voor niets..
pi_167172799
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 7 december 2016 11:52 schreef Dragonberry . 1 kat vind ik persoonlijk sowieso zielig.. maar het is je eigen keuze.
Ben ik niet met je eens. Mijn huiskat (blijft alleen in huis)(heilige birmaan) is alleen en prima in orde, geen vreemd gedrag en gezond en happy/speels!
Sommige katten zijn gewoon solitaire dieren hoor.
Een vriendin had 2 katten en toen de dominante kat dood was, leefde de andere schuchtere kat helemaal op en was opeens heel anders.

Wel moet je wat te spelen hebben en hoogte verschillen idd.
The secret of getting ahead is getting started
  woensdag 7 december 2016 @ 20:24:27 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_167174033
Is de kat al geholpen?
pi_167177899
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:00 schreef Moeraskat het volgende:
Kitten en een Peuter

Overigens heb ik mij laten vertellen dat deze kat wellicht niet is opgevoed en ook te vroeg uit het nest is gegaan waardoor het sociale problemen kan hebben. Nu hoop ik dat ik het wel goed kan ''opvoeden'' daar doe ik ook mijn best voor.

Doel van mijn post is wel om tips en ervaringsverhalen te vergaren. Alvast bedankt :)
Ik heb zelf 2 kittens en dat wat jou kitten bij jouw dochter doet, doen mijn katten bij elkaar. wanneer het er te hard aan toe gaat of ze dingen doen die niet mogen duw ik ze een soort van weg. Een moederkat leert haar kleintjes meestal dingen door ze een klap te verkopen. Nu slaan wij natuurlijk geen dieren dus we duwen ze gewoon zachtjes weg en blijven dat volhouden tot dat het stopt. misschien dat je kan proberen om het op deze manier af te leren.

Ik heb vroeger ook een tijdje op een kat gepast en die viel meisjes aan.Deze kat was veel te vroeg weg gehaald uit het nest en was niet helemaal juist opgevoed. nu hij volwassen is is hij een heel stuk rustiger en valt mensen niet zomaar meer aan.
pi_167187777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:40 schreef Holyme het volgende:
Zorg ervoor dat de kat de hoogte in kan (bovenverdieping is natuurlijk prima, maar ook beneden), door een hoge krabpaal, plankjes aan de muren, toegang tot bovenop een kast, etc. Katten overzien graag alles van hoogte :) Hiermee kan ie ook meteen wat energie kwijt door te springen en klimmen.

Verder vind ik 'als een hongerige hyena om iemands nek vliegen' geen standaard kattengedrag, dat klinkt meer als een kat die zijn ei of energie niet kwijt kan en zelf vermaak gaat verzinnen ofzo. Als een tweede kat geen optie is, denk dan eens aan activity boards (dus werken voor voedsel) en inderdaad zou naar buiten een goede kunnen zijn. Je kunt ook buiten wat naar binnen brengen door (bijvoorbeeld samen met je dochtertje) blaadjes, eikeltjes en weet ik wat mee naar huis nemen.

Wat buurtkatten leren is inderdaad niet hetzelfde, voor hun zal dit een indringer in het territorium zijn, dat is heel anders dan wat moeder + nestgenootjes in de tweede socialisatieperiode leren, wat je katje dus gemist heeft. Dan leren ze o.a. niet te hard bijten en nageltjes inhouden.

Je zou ook een gedragdsdeskundige in de arm kunnen nemen, er zijn er ook die een gratis telefonisch spreekuur hebben. Ivm je dochtertje zou dit mijn voorkeur hebben, nagels knippen en van die hoesjes zijn symptoom bestrijding, ik zou liever het probleem zelf oplossen. Succes! :)
Bedankt voor je tips! Ik ga eens naar zo'n ding zoeken. Hij kan hier op de kast als hij wil, alleen doet hij dat nog niet. Is ook makkelijk toegankelijk via venterbank ->stoel -> kast. Ik heb hem er wel eens op gezet om te laten zien dat hij er op mag zitten, hij wilde er meteen af!

quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:44 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

dat kan, is ook prima. Een kitten als enigste kat in huis nemen vind ik iets heel anders. Kan best goed gaan, maar een verhaal als dit zie je heel veel verschijnen op internet.
Mijn kittens had ik niet eens mogen kopen als ik nog geen andere kat had en dat is niet voor niets..
Kopen is natuurlijk ook heel wat anders dan een kat mee nemen die in een doos zit en is gedumpt in een polder. Maar ik begrijp je punt heus.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:24 schreef Luchtbel het volgende:
Is de kat al geholpen?
Nee, want hij is pas een aantal maanden oud.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:18 schreef liaH het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 kittens en dat wat jou kitten bij jouw dochter doet, doen mijn katten bij elkaar. wanneer het er te hard aan toe gaat of ze dingen doen die niet mogen duw ik ze een soort van weg. Een moederkat leert haar kleintjes meestal dingen door ze een klap te verkopen. Nu slaan wij natuurlijk geen dieren dus we duwen ze gewoon zachtjes weg en blijven dat volhouden tot dat het stopt. misschien dat je kan proberen om het op deze manier af te leren.

Ik heb vroeger ook een tijdje op een kat gepast en die viel meisjes aan.Deze kat was veel te vroeg weg gehaald uit het nest en was niet helemaal juist opgevoed. nu hij volwassen is is hij een heel stuk rustiger en valt mensen niet zomaar meer aan.
Ja precies, ik duw ze ook uit elkaar, een vriendin van me zei dat je wel een tik op de kat z'n neus kunt geven maar ik vind dat niet zo'n fijn idee. Plantenspuit heb ik wel eens gedaan en dat helpt ( hij kauwt nu niet meer aan de stekkers van een lamp/pc e.d. )

Ja precies, ik denk ook dat deze kitten echt te vroeg weggehaald is en daaorm geen opvoeding heeft gehad door zijn moeder. Ik hoop enorm dat door de kat van zijn energie te verlossen door te spelen met hem. hem naar buiten te doen én met een jaar de kat te castreren het allemaal een stuk beter gaat.

Ik heb hem gister en vandaag buiten gelaten en hij kwam binnen 10 minuten uit zichzelf terug. Hij vond het wel enorm spannend zag ik aan hem.

Het is vooral s'ochtends en als we thuis komen smiddags ''erg'' qua aanvalmodus. Dus op die momenten probeer ik hem extra te laten spelen. Vandaag ook een kwartier eerder opgestaan om alvast wat met hem te spelen voordat mijn dochter uit bed kwam. Dit leek een beetje te helpen. Volhouden dus maar.

Uitdagen qua eten heb ik geprobeerd, die tip kreeg ik gister ook van iemand. Alleen als hij dus moeite moet doen voor zijn eten ( stukjes vleeswaren of zo ) dan geeft hij op. ;( maar dat ga ik gewoon nog een aantal keer doen in de hoop dat de interesse wel gewekt zal worden. Was goed voor zijn jachtinstincten begreep ik.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167187841
Ik ben overigens opzoek naar zo'n houten klimboom, met diverse plankjes. Dat zou denk ik wel een fijn ding zijn voor hem.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167187877
Waarom zo lang wachten met castreren ? die twee van mij zijn met 5 maanden geholpen.
pi_167187883
Even een vraagje over mijn katten. Doordat mijn relatie over is, "moet" ons drietal uit elkaar. Ik neem de oudste mee, waarvan ik denk dat hij het alleen ook wel ok vind. Is een hele makkelijke rustige kat, al een keer verhuisd zonder problemen. Alleen hij gaat wel weg van zijn twee buddies. En ik ben toch bang dat ik dat misschien te licht inschat. Iemand hier ervaring mee? :@
pi_167187889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:04 schreef Sorella het volgende:
Waarom zo lang wachten met castreren ? die twee van mij zijn met 5 maanden geholpen.
Serieus? Ik begreep dat het vanaf 11 maanden pas mocht, het liefst een jaar. -O-
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  donderdag 8 december 2016 @ 13:11:58 #198
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167188035
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:05 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Serieus? Ik begreep dat het vanaf 11 maanden pas mocht, het liefst een jaar. -O-
"Onze" dierenarts doet het vanaf 6 maanden, of 4 maanden als ze al eerder machogedrag gaan hebben.
Onze oudste kat is met 4 maanden geholpen, toen hij af en toe echt in m'n kuit sprong en bijten alsof hij even wilde laten zien wie de baas is. Dat is na het helpen ook gestopt.

En onze jongste is nu 12 weken (en 1500 gram, vanochtend gewogen, stuk zwaarder dan onze andere kitten was op die leeftijd :D), die gaat denk ik ook met 4 maanden. Want twee katers waarvan er eentje gaat puberen en last krijgt van z'n hormonen...

Vanochtend waren we hem kwijt, lag hij te slapen onder een tasje. Wij roepen, geen reactie, heel 't huis doorzocht... En hij bleef maar rustig slapen, ondanks dat we hem riepen etc. :')
pi_167188060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:11 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

"Onze" dierenarts doet het vanaf 6 maanden, of 4 maanden als ze al eerder machogedrag gaan hebben.
Onze oudste kat is met 4 maanden geholpen, toen hij af en toe echt in m'n kuit sprong en bijten alsof hij even wilde laten zien wie de baas is. Dat is na het helpen ook gestopt.

En onze jongste is nu 12 weken (en 1500 gram, vanochtend gewogen, stuk zwaarder dan onze andere kitten was op die leeftijd :D), die gaat denk ik ook met 4 maanden. Want twee katers waarvan er eentje gaat puberen en last krijgt van z'n hormonen...

Vanochtend waren we hem kwijt, lag hij te slapen onder een tasje. Wij roepen, geen reactie, heel 't huis doorzocht... En hij bleef maar rustig slapen, ondanks dat we hem riepen etc. :')
Oh dat klinkt goed, ik ga toch nog even langs met hem bij de DA! Dankje :)

En herkenbaar, dat doet deze ook _O- Half in paniek omdat je denkt dat hij ''weg'' is.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  donderdag 8 december 2016 @ 13:17:34 #200
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167188142
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:13 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Oh dat klinkt goed, ik ga toch nog even langs met hem bij de DA! Dankje :)

En herkenbaar, dat doet deze ook _O- Half in paniek omdat je denkt dat hij ''weg'' is.
Zeker ook omdat ik net daarvoor de vuilniszak had weggegooid, dus de deur even open had gehad. Ik was bang dat ik hem gemist had in de gang en dat hij ergens buiten liep. :')

Maar succes!
Volgende week mag onze kitten voor z'n twee inenting, bij de eerste beet ie de DA. :+

Ze hebben lekker de hele ochtend lopen rennen en nu liggen ze allebei languit op de bank, tegen elkaar aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167188178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:17 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zeker ook omdat ik net daarvoor de vuilniszak had weggegooid, dus de deur even open had gehad. Ik was bang dat ik hem gemist had in de gang en dat hij ergens buiten liep. :')

Maar succes!
Volgende week mag onze kitten voor z'n twee inenting, bij de eerste beet ie de DA. :+

Ze hebben lekker de hele ochtend lopen rennen en nu liggen ze allebei languit op de bank, tegen elkaar aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks!

Ik hoop dat hij dit keer de DA geen tandafdruk geeft dan :+

Ja, jeetje dan schril je wel inderdaad! :D
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_167220500
Bij mij was het ook het macho gedrag dat ik ze met 5 maanden liet helpen. Maandag moet Diallo er aan geloven die is dan op 2 dagen na 5 maanden.
De fokker heeft liever 7 tot 8 maanden maar ik ga voor een beetje meer rust in huis :) helemaal zal wel niet lukken met een hyperactieve kater maar dat in ieder geval het hupsen op de andere kater stukken minder wordt zal wel helpen.
pi_167289586
Even een leuke vraag: wat is het favo speelgoed van jullie kat?

Die van mij vind zo'n goedkoop muisje van vijfitg cent helemaal geweldig. Ik heb muizen met led oogjes en piepgeluiden, maar meneer wilt een muis van een halve euro :')
Twiddel
pi_167289653
Het kan nog goedkoper :P Een propje alu folie is tha bomb hier.
En poes vindt het helemaal geweldig om met het plastic ringetje wat om een pot Ben&Jerries ijs heen zit in haar bek rond te sluipen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167289706
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 21:48 schreef Cat22 het volgende:
Het kan nog goedkoper :P Een propje alu folie is tha bomb hier.
En poes vindt het helemaal geweldig om met het plastic ringetje wat om een pot Ben&Jerries ijs heen zit in haar bek rond te sluipen _O-
wegschieten, en dan achteraanjagen en terugbrengen. Dat was favo van vorige kat van mij
pi_167289716
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 21:48 schreef Cat22 het volgende:
Het kan nog goedkoper :P Een propje alu folie is tha bomb hier.
En poes vindt het helemaal geweldig om met het plastic ringetje wat om een pot Ben&Jerries ijs heen zit in haar bek rond te sluipen _O-
Oh, helemaal rond Pasen en die aluminium propjes van de paaseitjes. Elk jaar er tig onder de bank gehaald _O-
Twiddel
  maandag 12 december 2016 @ 21:57:40 #207
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167289945
Goedkope muizen, 3 euro voor 10.
En onze kleine doet ook aan een soort van apoteren. Die loopt er mee in z'n bek 't halve huis door. En brengt hem dan soms ook terug als je hem weg gooit.
pi_167292156
Propjes papier en speelgoed van Petstages. Ze hebben hier een muis (zie foto), boomerang en worm van en dat vinden ze echt geweldig. (ander catnip speelgoed boeit ze niet)
Ow, en onze lotje heeft een eend (zie foto) van de action (lag bij het hondenspeelgoed) waar ze graag mee worsteld.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 13 december 2016 @ 12:08:38 #209
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167298221
Lotje lijkt op onze Dobbie! :P
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:28:46 #210
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_167304305
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 21:48 schreef Cat22 het volgende:
Het kan nog goedkoper :P Een propje alu folie is tha bomb hier.
Dushi vind propjes alu ook helemaal geweldig! Kalou alles met catnip. De rest heeft het niet zo op speeltjes. Die liggen voornamelijk mooi te zijn.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  woensdag 14 december 2016 @ 14:30:50 #211
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167321625
Wij krijgen over een maand onze twee kittens binnen. Wanneer ze hier komen zijn ze dertien weken. Momenteel gebruiken ze als kattenbakgrind een sillica korrel. Wij willen zelf liever Catsan gebruiken (goede ervaringen mee). Kan het kwaad om de bak meteen met Catsan te gebruiken (en ze dan een paar keer gewoon erop te zetten de eerste paar dagen), of moeten we de bak vullen met een mix, of zo? Weet dat je het met voer langzaam aan moet veranderen, maar vroeg me dus af hoe het hier mee zat :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167326387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij krijgen over een maand onze twee kittens binnen. Wanneer ze hier komen zijn ze dertien weken. Momenteel gebruiken ze als kattenbakgrind een sillica korrel. Wij willen zelf liever Catsan gebruiken (goede ervaringen mee). Kan het kwaad om de bak meteen met Catsan te gebruiken (en ze dan een paar keer gewoon erop te zetten de eerste paar dagen), of moeten we de bak vullen met een mix, of zo? Weet dat je het met voer langzaam aan moet veranderen, maar vroeg me dus af hoe het hier mee zat :)
Silica is ideaal! Heb je er nog geen ervaring mee? Ik kan t zeker aanraden :)
pi_167326698
Ik zweer bij silica. Maar ik denk dat het voor de poezels niet uitmaakt wat er in zit. Het mag volgens mij geen klontvormend grit zijn. (Sommige kittens snoepen er van)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 14 december 2016 @ 20:30:28 #214
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167329469
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:37 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Silica is ideaal! Heb je er nog geen ervaring mee? Ik kan t zeker aanraden :)
Ik las dat dat giftig kan zijn voor kittens? Wordt overal afgeraden verder...al zal de fokker het ook niet voor niets gebruiken natuurlijk. Hebben jullie aanraders qua merk o.i.d.?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167329604
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik las dat dat giftig kan zijn voor kittens? Wordt overal afgeraden verder...al zal de fokker het ook niet voor niets gebruiken natuurlijk. Hebben jullie aanraders qua merk o.i.d.?
Als ze nog grit snoepen dan moet je beginnen met niet klontvormend. Met 13 weken zul je de switch terug vast snel kunnen maken. Kittens doen meestal niet moeilijk over het soort grit. Zijn allang blij dat ze kunnen graven. :) Ik ben ook silicafan trouwens. Maar eerst even een veiliger korrel. Vraag anders eens wat de fokker nu gebruikt.

Edit: niet goed gelezen, fokker gebruikt al silica. Dan zal dat wel goed zitten en moet je naar je eigen voorkeur kijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167329918
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik las dat dat giftig kan zijn voor kittens? Wordt overal afgeraden verder...al zal de fokker het ook niet voor niets gebruiken natuurlijk. Hebben jullie aanraders qua merk o.i.d.?
Ik ben het meest tevreden over het huismerk van de duitse DM, maar ik zag laatst dat de action nu ook silicakorrels heeft. (daar heb ik nog geen ervaring mee)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 15 december 2016 @ 13:42:34 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167342775
Dan toch maar kijken naar Silica, ik kwam bij bol zoiets tegen: https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse

Ervaringen zijn goed, maar verpakking ziet er nogal slecht uit. Bedankt voor de tips iedereen :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167343720
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dan toch maar kijken naar Silica, ik kwam bij bol zoiets tegen: https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse

Ervaringen zijn goed, maar verpakking ziet er nogal slecht uit. Bedankt voor de tips iedereen :)
Ik heb altijd Tigerino van Zooplus. Ze moeten het inderdaad niet proberen op te eten, dan plakt het vast aan hun slijmvliezen :X daarom zelf inderdaad niet klontvormend hout spul genomen toen ik opvang kittens had.
Maar deze kittens zijn het al gewend dus dan hoef je daar gelukkig niet op te letten zoals hierboven al genoemd werd :)
pi_167344355
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 21:46 schreef summer2bird het volgende:
Even een leuke vraag: wat is het favo speelgoed van jullie kat?

Die van mij vind zo'n goedkoop muisje van vijfitg cent helemaal geweldig. Ik heb muizen met led oogjes en piepgeluiden, maar meneer wilt een muis van een halve euro :')
'Undercover Mouse' of 'Cats Meow'.

Deze hebben wij: https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse

Al redelijk wat dingen gekocht/geprobeerd, maar dit is het tot nu toe het enige speelgoed waar onze poes zelfstandig én echt heel enthousiast mee speelt.

Verder speelt ze het liefst sámen met ons. In dat opzicht al hééél veel dingen gekocht/geprobeerd, maar haar grote favoriet is én blijft :') de hengel 'bird", deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)lhengels_veer/135843

Verder hebben (of hadden) ze bij de Wibra van die zakjes met speelgoedballetjes voor katten erin. In één van die zakjes zit (zat) een "basketballetje". Dat is wel zo'n beetje haar (nieuwe) favoriet als het gaat om balletjes (maar niet om zelfstandig mee te spelen).

En tot slot: bij de Action hebben ze van die insecten op batterijen. "Crazy bugs", deze:


Die vind ze ook nog wel enigszins leuk als 'zelfstandig' speelgoed, al is de lol er in dat geval wel veel sneller af dan bij de 'Undercover Mouse'.

Wij hebben bijvoorbeeld ook de 'Catit Senses Super Roller Circuit' (https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse) gekocht, maar daar doet ze echt helemaal niks mee. Ja, eens een keer een tikkie als wij net een tikkie hebben gegeven, maar we hebben het maanden de tijd gegeven en daar bleef het bij.

Ze was een tijdje héél erg gek op ping-pong balletjes, maar nadat wij er toen maar meteen een hele doos van in huis hadden gehaald, was de lol volledig over. :')

EDIT: wij spelen ook best wel vaak 'verstoppertje/tikkertje' met haar. DAT vindt ze eigenlijk nog het leukste lijkt het. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 15-12-2016 15:06:28 ]
Tails tell tales
  donderdag 15 december 2016 @ 15:01:23 #220
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167344543
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:18 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik heb altijd Tigerino van Zooplus. Ze moeten het inderdaad niet proberen op te eten, dan plakt het vast aan hun slijmvliezen :X daarom zelf inderdaad niet klontvormend hout spul genomen toen ik opvang kittens had.
Maar deze kittens zijn het al gewend dus dan hoef je daar gelukkig niet op te letten zoals hierboven al genoemd werd :)
Ik heb niet gehoord dat ze er ongelukjes mee hebben gehad, dus ik gok dat het dan wel gewoon kan ja. Ik zal Tigerino dan eens proberen :) Kan altijd nog naar Catsan als het niet bevalt. Bedankt he! :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 15 december 2016 @ 16:48:11 #221
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167346819
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb niet gehoord dat ze er ongelukjes mee hebben gehad, dus ik gok dat het dan wel gewoon kan ja. Ik zal Tigerino dan eens proberen :) Kan altijd nog naar Catsan als het niet bevalt. Bedankt he! :Y
Laat maar weten hoe 't bevalt.
Want wij gebruiken nu Catsan, alleen begint die na een aantal dagen toch wel te ruiken (twee katers). Dus elke 3-4 dagen moeten wij hem toch wel verschonen. :Y
pi_167347459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:51 schreef Forbry het volgende:

maar haar grote favoriet is én blijft :') de hengel 'bird", deze: http://www.zooplus.nl/sho(...)lhengels_veer/135843

Hier ook de hengelbird op nr 1, een lege doos is op dit moment even favoriet en word helemaal uit elkaar getrokken, helemaal een hit als je er eten in verstopt :)
Dikke chenille (knutsel touwtjes) is favoriet nr 2; balletje van maken en dan weggooien (ideaal voor een apporterende kat)
pi_167389569
Heeft iemand nog tips betreft geurspul voor in de kattenbak?

Ik koop nu elke keer


Zo'n 5 euro elke keer.
The secret of getting ahead is getting started
pi_167389793
Eh, beter gewoon geen geurspul, maar goed schoon houden.
pi_167390722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 10:19 schreef Poison-Ivy het volgende:
Heeft iemand nog tips betreft geurspul voor in de kattenbak?

Ik koop nu elke keer
[ afbeelding ]

Zo'n 5 euro elke keer.
Heb je last van urinegeur of poepgeur?
Welke vulling gebruik je en hoe vaak maak je schoon?

Geurbinders is vaak lapmiddel, misschien kan een ander merk kattenbakvulling of ander voer al verbetering brengen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167398921
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 10:43 schreef k_man het volgende:
Eh, beter gewoon geen geurspul, maar goed schoon houden.
Ik maak altijd goed schoon.
Schep alle behoeftes 1 a 2 x pd eruit! Ik heb maar 1 kat dus het valt mee.
Ik gebruik absorberende klei korrels en dat bevalt op zich prima. Ik hou zelf niet van kattenbakvulling waarbij de plas erin blijft.

Het is wel zo dat mijn kattenbak vanwege plaatsgebrek in de keuken staat. En als hij net gepoept heeft dan stinkt dat wel eens en dan vind ik t prettig om na t schoonmaken even wat verfrissing erin te strooien.
Soms graaft mijn kat zn poep niet goed in, soms wel.
Maar dan nog kan t stinken. Hebben jullie dan nooit last daarvan?
The secret of getting ahead is getting started
  zaterdag 17 december 2016 @ 19:19:54 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167398949
Als ze hebben gepoept stinkt t, Gooi t in de prullenbak en dan is t klaar.
pi_167400093
Hoe erg de poep stinkt kan heel erg afhangen van wat ze eten. Lieves drollen stonken ook verschrikkelijk toen ze Felix at, maar nu - met goed voer - nauwelijks nog.

Het stinkt wel vreselijk als ik een volle vuilniszak uit de vuilnisbak haal, maar dan heb je dagen aan drollen en pies bij elkaar.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 20:07:29 ]
pi_167403126
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:18 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ik maak altijd goed schoon.
Schep alle behoeftes 1 a 2 x pd eruit! Ik heb maar 1 kat dus het valt mee.
Ik gebruik absorberende klei korrels en dat bevalt op zich prima. Ik hou zelf niet van kattenbakvulling waarbij de plas erin blijft.

Het is wel zo dat mijn kattenbak vanwege plaatsgebrek in de keuken staat. En als hij net gepoept heeft dan stinkt dat wel eens en dan vind ik t prettig om na t schoonmaken even wat verfrissing erin te strooien.
Soms graaft mijn kat zn poep niet goed in, soms wel.
Maar dan nog kan t stinken. Hebben jullie dan nooit last daarvan?
Lucifer boven de damp afsteken. Helpt echt. Geen aansteker, je hebt zwavel nodig.
En kijk eens naar de hoeveelheid graan in het voer. Daar gaan ze van stinken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_167409769
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:05 schreef k_man het volgende:
Hoe erg de poep stinkt kan heel erg afhangen van wat ze eten. Lieves drollen stonken ook verschrikkelijk toen ze Felix at, maar nu - met goed voer - nauwelijks nog.


De mijne krijgt Felix. Is ie dol op.
Wat geef jij nu? O+
The secret of getting ahead is getting started
pi_167410227
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:39 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

De mijne krijgt Felix. Is ie dol op.
Wat geef jij nu? O+
Royal Canin voor binnenkatten (wat ze ook is).
  zondag 18 december 2016 @ 09:03:47 #232
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167411828
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 01:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Royal Canin voor binnenkatten (wat ze ook is).
Wij geven onze katten ook RC (Kitten) en als natvoer Almo Nature.
Alleen stinkt onze ene kat ook meer dan de andere, terwijl er de laatste keer met ontwormen niets te zien was, dus dat kan het ook niet zijn. Dus zoals mensen ook niet hetzelfde ruiken, doen de katten dat ook niet. :')
Maar toen onze oudste in het begin Felix (natvoer) kreeg, stonk hij ook erger en ging hij ook stuk vaker naar de kattenbank.

Toch moeten we binnenkort maar gaan overschakelen naar een 'sterelised' voer denk ik, voor onze oudste kat straks dikkig wordt. :+
pi_167463291
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:18 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]
Maar dan nog kan t stinken. Hebben jullie dan nooit last daarvan?
Goeie stront stinkt (even) :7 zeker bij 'n kat.

Trouwens, over kattenbakvulling gesproken...probeer de korrels van de Aldi eens, superabsorberend...topspul. :)


quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:05 schreef k_man het volgende:

Het stinkt wel vreselijk als ik een volle vuilniszak uit de vuilnisbak haal, maar dan heb je dagen aan drollen en pies bij elkaar.
Ach, 'n gescheurde vuilniszak met maandverbandjes, dat stinkt pas. :+
pi_167463434
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:18 schreef Poison-Ivy het volgende:
Hebben jullie dan nooit last daarvan?
Nee, want litter robot. _O_
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_167498071
Poes heeft gister ochtend overgegeven, dat doet hij wel vaker dus vond ik niet raar (heb natvoer van een ander merk dan normaal). Voor ik weg ging van huis deed hij het nog een keer (alleen vocht). Bij thuiskomst vond ik weer braaksel, in de avond viel het me op dat het bloed was (bij de zoveelste keer kotsen). Heb een plekje bij de kachel gemaakt voor de nacht en in de ochtend naar de dierenarts gegaan (wel gebeld 's avonds wat wijsheid is, kon afwachten tot de ochtend).

Daar spuitje gekregen tegen het braken, drie pillen en een lichtverteerbaar dieet. Ben zelf niet thuis maar er is wel een oppas (voor mijn zoontje). Die geeft aan dat poes niet wil eten.

Vrijdag moeten we de dierenarts laten weten hoe en wat, evt een röntgen als hij nog steeds ziek is.

Goed, ik wil nog een paar uurtjes aankijken, maar wat kan ik straks doen als hij nog steeds niet eet en drinkt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 14:41:40 ]
pi_167498354
Wel eten is belangrijk, dus ik zou kleine hoeveelheid van onweerstaanbaar iets aanbieden. Klein beetje tonijn bijvoorbeeld. Anders overleggen met DA
pi_167498649
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:55 schreef computergirl het volgende:
Wel eten is belangrijk, dus ik zou kleine hoeveelheid van onweerstaanbaar iets aanbieden. Klein beetje tonijn bijvoorbeeld. Anders overleggen met DA
Hij vindt echt alles onweerstaanbaar (vooral wattenstaafjes, waar ze vrijdag naar gaan zoeken mocht hij niet opknappen). Gisteren at hij ook nog wel (wat ik vervolgens weer op kon ruimen). Ik ga onderweg naar huis maar wat tonijn halen en door zijn dieetvoer heen mengen.

Anders zei een klasgenoot dat ik het vloeibaar moest maken en in een spuitje moest doen. Die heb ik nog wel liggen (van zkh gekregen om achtergebleven druppels melk uit de kolf te halen, maar niet gebruikt). Zo heeft ze haar eigen kat ook weer opgelapt (op aanraden van haar DA).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 15:13:12 ]
pi_167502549
Nou, heb wel 10-15 hele milliliter water plus voeding in zijn mond gekregen, maar zelf eten of drinken ho maar. :N

Hij zit alleen maar achter de kerstboom.
pi_167502839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:56 schreef Myrr het volgende:
Nou, heb wel 10-15 hele milliliter water plus voeding in zijn mond gekregen, maar zelf eten of drinken ho maar. :N

Hij zit alleen maar achter de kerstboom.
:{w -O-
pi_167545431
Heb je ook vloeibaar voedsel meegekregen? Dit eten ze meestal wel of kan je dus met een spuitje in zijn bek doen
Hoe gaat het nu?
pi_167545530
Als de kat niet wil eten moet je nog uit gaan kijken voor leververvetting ook. Bij de dierenarts hebben ze speciaal voer voor katten die niet eten (soort van pate) die je in hun bek spuit. ik moest het 6 keer per dag doen bij mijn kat.
pi_167567819
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2016 23:59 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Goeie stront stinkt (even) :7 zeker bij 'n kat.

Trouwens, over kattenbakvulling gesproken...probeer de korrels van de Aldi eens :+
Ja het is ook meer als ie net heeft gepoept. En omdat t in mn keuken staat dan strooi ik daarna wel eens een fris geurtje in de bak.

Aldi korrels oow, ik zal eens kijken!
The secret of getting ahead is getting started
pi_167619542
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:12 schreef Dragonberry het volgende:
Heb je ook vloeibaar voedsel meegekregen? Dit eten ze meestal wel of kan je dus met een spuitje in zijn bek doen
Hoe gaat het nu?
Er was toen nog geen sprake van niet eten, we hebben toen I/D meegekregen, lichtverteerbaar.

Ik heb dat gewoon met de staafmixer en water gepureerd, en met spuiten in zijn keel gespoten twee dagen lang. Daarna ging hij zelf weer eten.
pi_167632900
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:31 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hier worden ook regelmatig bakjes water en brokken begraven :P ook een Noor toevallig?
Die van mij doet dat ook na het drinken van melk en is een schildpadje. Niet perse rasgebonden dus, gewoon een trekje dat sommige katten hebben :P .
pi_167722206
Misschien een beetje een rare vraag.
Maar sindskort zet ik weleens National Geographic Channel op, en onze kat zit dan vaak heel aandachtig (mee) te kijken.

Meestal zit hij eerst nog op de bank. Maar als het echt interessant wordt, gaat hij steeds dichter zitten.
Na een tijdje (en soms zelfs gelijk) gaat hij dan recht voor de tv zitten, 20 of 30 cm er vandaan.
Hij volgt dan echt de dieren van links naar rechts op het scherm. En als het dan NOG spannender wordt, staat hij al met zijn voorpoten op het tv meubel en soms wilt ie 1 van die beesten aanraken met zijn poot, haha.

Allemaal heel grappig en leuk natuurlijk.

Maar nu mijn vraag: kan het geen kwaad voor de ogen van een kat, als hij (van zo dichtbij) tv gaat zitten kijken?

PS: het is ook wel speciaal dat hij eerst nooit naar tv keek, maar nu veel vaker mee kijkt, ook al staat er geen NGC op.
Maar dan gaat hij niet zo dichtbij zitten.

Gisteren was hij nog mee naar het darten aan het kijken :P
pi_167723536


Youtube heeft filmpjes voor katten. (Vind onze tom erg leuk) zoeken op catvideo of cattv
Wat betreft kijktijd .. ehh... geen idee.
Misschien net als bij kleine kinderen? 2x per dag een half uurtje of zo :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 29 december 2016 @ 22:51:57 #247
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_167725361
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:11 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Youtube heeft filmpjes voor katten. (Vind onze tom erg leuk) zoeken op catvideo of cattv
Wat betreft kijktijd .. ehh... geen idee.
Misschien net als bij kleine kinderen? 2x per dag een half uurtje of zo :?
1 van onze katten vind die cat video van een of ander park met vogels en eekhoorns helemaal geweldig.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_167733270
Die van ons is gek op motor racen, zo gauw hij het geluid hoort van motors springt hij op het tv meubel. Wij halen hem er wel altijd vanaf want ik vind het te dichtbij maar ik moert dat wel een heleboel keer doen ;(
  woensdag 4 januari 2017 @ 12:49:36 #249
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167876039
Pff, onze kitten begint volgens mij last te krijgen van z'n hormonen.
Heb hem al twee keer uit de gordijnen moeten spuiten, hij wilt continue stoeien met onze kat van een half jaar oud, terwijl dat die het af en toe zat is.
En af en toe denkt hij dat mijn arm een prooi is, bijten + trappen.

Daarentegen komt wel op je schoot slapen. En springt het liefst op je nek om te kijken wat je aan het doen bent op bijv. het aanrecht. :')

En hij heeft met het vuurwerk in de vensterbank gezeten en probeerde het te pakken.

Nog even een kleine foto, gemaakt voor een webshop:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 januari 2017 @ 12:51:11 #250
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167876065
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 09:56 schreef Sorella het volgende:
Die van ons is gek op motor racen, zo gauw hij het geluid hoort van motors springt hij op het tv meubel. Wij halen hem er wel altijd vanaf want ik vind het te dichtbij maar ik moert dat wel een heleboel keer doen ;(
_O-

Onze katten zijn gek op slagroom. Zodra de oudste de slagroombus hoort, komt hij aangerend (ook al ligt hij te slapen, hij wordt er graag voor wakker) met een hele harde en lange miauw.
Gevolgd door onze jongste kitten. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167876095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:49 schreef Goddelijker het volgende:

Daarentegen komt wel op je schoot slapen. En springt het liefst op je nek om te kijken wat je aan het doen bent op bijv. het aanrecht. :')

Nog even een kleine foto, gemaakt voor een webshop:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb jij ook een somali ?
pi_167876125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:51 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

_O-

Onze katten zijn gek op slagroom. Zodra de oudste de slagroombus hoort, komt hij aangerend (ook al ligt hij te slapen, hij wordt er graag voor wakker) met een hele harde en lange miauw.
Gevolgd door onze jongste kitten. _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo kan ik geen omelet meer bakken. Het geluid van een bekend eitje laat alle alarmen loeien _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 4 januari 2017 @ 12:57:35 #253
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167876182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:52 schreef Sorella het volgende:

[..]

Heb jij ook een somali ?
Het is een halve Turkse Angora (grijs, mama) en een halve Noorse Boskat (zwart, papa).
Alleen zit er nogal veel mama in. :+

quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zo kan ik geen omelet meer bakken. Het geluid van een bekend eitje laat alle alarmen loeien _O-
_O-
  roze woensdag 4 januari 2017 @ 12:57:47 #254
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_167876188
Hier alles wat in een zakje zit en opengemaakt gaat worden. _O- Kat helemaal leip omdat ik een zakje Cup a Soup open ga maken. 8)7

Haar natvoer en snoepjes zitten ook in zakjes.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:00:41 #255
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167876237
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:57 schreef Amarantha het volgende:
Hier alles wat in een zakje zit en opengemaakt gaat worden. _O- Kat helemaal leip omdat ik een zakje Cup a Soup open ga maken. 8)7

Haar natvoer en snoepjes zitten ook in zakjes.
Onze kleinste wilt bijna nooit snoepjes. De oudste kun je wel het hele zakje/bakje geven. _O-
pi_167876243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:57 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het is een halve Turkse Angora (grijs, mama) en een halve Noorse Boskat (zwart, papa).
Alleen zit er nogal veel mama in. :+

[..]

_O-
Ik vroeg het vanwege de twee streepjes boven de ogen wat typisch somalisch is (heb ik altijd ged8)

Hier zijn ze gek op de dokas kauwsnack kippenborst met vis
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:02:40 #257
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_167876274
Hier komen altijd 3 katten aangerend zodra de kelderkast open gaat.
Daar staat het natvoer, snoepjes, anders lekkers en sommige speeltjes.

Erg leuk om te zien, minder leuk dat als je even niet oplet er 2 van de 3 inrennen........
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:04:10 #258
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167876287
Ach, die van mij lopen standaard mee de keuken in, in de hoop op wat lekkers. En zeker met vlees dan begint de jongste wel te mauwen.
Of als ik ga eten, komt de ene aan de ene kant van me zitten en de ander aan de andere kant.

Vaak krijgen ze ook wel iets van me, dus eigen schuld, maar wel geinig :+
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:15:03 #259
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_167876455
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:00 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik vroeg het vanwege de twee streepjes boven de ogen wat typisch somalisch is (heb ik altijd ged8) [ afbeelding ]

Hier zijn ze gek op de dokas kauwsnack kippenborst met vis
Ik weet alleen dat die van onze aan één kant z'n lange wenkbrauwen mist.
Hij wilde een waxinelichtje van iets te dichtbij bekijken :X
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:15:05 #260
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_167876458
Ja hier krijgen ze ook wel eens hamblokjes of een stukje kip als ik aan het koken ben, dus ook daar 3 katten naast me als ik begin met koken.
Maar eigen schuld he, maarja, die oogjes O+
pi_167970999
ik heb twee peewee bakken..wat een opluchtig.
voorheen was ik 90 euro per maand kwijt aan grit met 5 poezen.
nu maar 30 euro.
je ruikt gewoon niets .wat een uitvinding
pi_167976324
Ik had echt nog nooit zo'n slagroomspuitbus in huis gehad maar laatst was er geen andere meer in de winkel, dus dat meegenomen.
Ding werd geschud, opengemaakt en sissss geluid en daar kwamen de dames, gewekt uit een diepe slaap. Nou heb ik ze sinds mei 2013 en toen waren ze 2.
Dus voor iets lekkers hebben katten een prima geheugen _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_167976770
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had echt nog nooit zo'n slagroomspuitbus in huis gehad maar laatst was er geen andere meer in de winkel, dus dat meegenomen.
Ding werd geschud, opengemaakt en sissss geluid en daar kwamen de dames, gewekt uit een diepe slaap. Nou heb ik ze sinds mei 2013 en toen waren ze 2.
Dus voor iets lekkers hebben katten een prima geheugen _O-
Daar hebben ze geen geheugen voor nodig. Die van mij zagen deze kerst voor het eerst van hun leven een slagroombus en nog voor ze geproefd hadden stonden ze al te gillen dat ze ook wat wilde. (Goede neus) _O- :9~
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_167976845
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:41 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Daar hebben ze geen geheugen voor nodig. Die van mij zagen deze kerst voor het eerst van hun leven een slagroombus en nog voor ze geproefd hadden stonden ze al te gillen dat ze ook wat wilde. (Goede neus) _O- :9~
Oh, gut, dat had ik niet eens bedacht. Normale slagroom kenden ze wel (ze vinden dan iedereen lief)
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:00:42 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168128048
Mijn jongste is savonds echt een knuffelbeest die volgens mij iets nieuws heeft bedacht :+
Blijkbaar een keer gehad dat hij me likte en ik toen aaide.
Dus nu wordt mijn hand regelmatig gelikt :D

Vind het wel schattig O+
  roze zaterdag 14 januari 2017 @ 19:13:43 #266
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168135814
Ik ben wel streng eigenlijk, slagroom enz krijgt de kat absoluut niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_168136794
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 19:13 schreef Amarantha het volgende:
Ik ben wel streng eigenlijk, slagroom enz krijgt de kat absoluut niet.
Zit ook verbaasd te lezen. :P

Hier lukt dat ze alleen als er nog iets op tafel staat. Laatst dus wel toevallig slagroom. Had hem gebruikt, was even dr was doen en toen ik terug kwam was de spuit schoon. 8)7

Ze krijgen van mij alleen zalm en tonijn als lekkernij.

De poes op vorige pagina is sinds zijn ziek zijn echt prachtig slank gebleven. O+ Na zijn castratie was hij aardig uitgedijt maar nu weer een mooie jonge God. *O*
pi_168138448
Hier ook zeker geen slagroom e.d.

Lieve was onlangs wel in een (lege) chipszak te pakken te krijgen. Verbaasde me dat ze daar überhaupt in geïnteresseerd was. Afijn, op een gegeven moment zag ik dus een chipszak voorbij lopen, met een kattenlijfje er achteraan. Ze kreeg d'r kop niet meer uit de zak. _O-
pi_168145087
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:29 schreef k_man het volgende:
Hier ook zeker geen slagroom e.d.

Lieve was onlangs wel in een (lege) chipszak te pakken te krijgen. Verbaasde me dat ze daar überhaupt in geïnteresseerd was. Afijn, op een gegeven moment zag ik dus een chipszak voorbij lopen, met een kattenlijfje er achteraan. Ze kreeg d'r kop niet meer uit de zak. _O-
Aangezien ik er zelf niet weg van ben heb ik het haasr nooit in huis. En als het er is krijgen ze beiden een heelmkleun beetje op een vingertop.

En ik heb wel eens gehoord dat er iets in chips zit wat onweerstaanbaar is voor katten.
Een van mijn katten eet vaak heel slecht en die geef ik nog wel eens wat gekookte kipfilet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_168165728
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had echt nog nooit zo'n slagroomspuitbus in huis gehad maar laatst was er geen andere meer in de winkel, dus dat meegenomen.
Ding werd geschud, opengemaakt en sissss geluid en daar kwamen de dames, gewekt uit een diepe slaap. Nou heb ik ze sinds mei 2013 en toen waren ze 2.
Dus voor iets lekkers hebben katten een prima geheugen _O-
herkenbaar :')
pi_168166089
Als ik hier iets heb wat een sssst geluid maakt (spuitbus, colafles, geperste lucht) rent Ollie als een malle onder het bed. Vind hij eng :')
Ollie krijgt alleen heel soms een kattensnoepje, want hij moet afvallen.
Hij schooit ook niet, ben ik wel heel blij om. Het enige in de koelkast wat hij wilt hebben is het voer :)

Over afvallen gesproken, hij krijgt nu sterielcat van Purina. Ben benieuwd. Ik denk dat het echte afvallen pas begint als hij weer naar buiten gaat in het voorjaar echter. Nu is het elke dag spelen en slapen :Z
Twiddel
  zondag 15 januari 2017 @ 17:45:53 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168166622
Aluminium folie, dat geluid vindt de jongste echt niets. Al, in propjes vorm vindt hij het wel leuk om mee te spelen :') /soms zelfs op te eten :(
pi_168167274
Wat gebruiken jullie eigenlijk als grit?
Twiddel
  zondag 15 januari 2017 @ 18:07:01 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168167370
Die van de Jumbo, huismerk.
Af en toe die van de Aldi.
  roze zondag 15 januari 2017 @ 18:58:28 #275
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168169397
quote:
99s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:04 schreef summer2bird het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als grit?
Houtkorrels AH huismerk.
Your beauty never ever scared me.
pi_168169450
quote:
99s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:04 schreef summer2bird het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als grit?
AH klontvormend spul (schep&schoon)
  roze zondag 15 januari 2017 @ 19:32:35 #277
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168170742
10 kg kattenvoer gekocht op 2 augustus en over een paar dagen is dat allemaal op. Vinden jullie dat snel? Ik vind dat het wel heel snel op is maar mijn kat is niet heel erg dik (iets dikker nu in de winter door vacht en meer binnen hangen). Ze heeft ook geen wormen trouwens.

Koop trouwens altijd een 10 kg zak maar ik had nooit echt opgelet hoe lang ik er nou echt mee doe.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 15 januari 2017 @ 19:43:18 #278
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_168171208
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:32 schreef Amarantha het volgende:
10 kg kattenvoer gekocht op 2 augustus en over een paar dagen is dat allemaal op. Vinden jullie dat snel? Ik vind dat het wel heel snel op is maar mijn kat is niet heel erg dik (iets dikker nu in de winter door vacht en meer binnen hangen). Ze heeft ook geen wormen trouwens.

Koop trouwens altijd een 10 kg zak maar ik had nooit echt opgelet hoe lang ik er nou echt mee doe.
Dat is minder dan 2kg per maand. Dat lijkt me alles behalve veel voor de gemiddelde kat.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  roze zondag 15 januari 2017 @ 19:44:09 #279
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168171245
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2017 19:43 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is minder dan 2kg per maand. Dat lijkt me alles behalve veel voor de gemiddelde kat.
Ik heb echt geen idee wat normaal is. Gooi dat bakje gewoon altijd vol. :') Ik heb wel een kleine kat trouwens.
Your beauty never ever scared me.
pi_168171730
Ik koop zakken droogvoer van 2 kg. Vorig jaar heb ik er daar 7 van gekocht. Dat is dus nog veel minder dan 2kg per maand. Gaat over een binnenkat van 3,5 kg die zoveel mag eten als ze wil (bakje vol gooien als het leeg is, geen afgemeten porties).

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2017 19:56:49 ]
  zondag 15 januari 2017 @ 19:57:27 #281
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_168171807
Kan natuurlijk per merk verschillen, het enige heeft meer energie in zich of geeft een sneller 'vol' gevoel. En aan de grootte/honger van de kat natuurlijk. En of je ze er nog iets bij voert.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:38:56 #282
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168320848
We hebben vorige week vrijdag onze twee noorse boskat kittens opgehaald bij de fokker. Ze waren toen 13 weken. Eerste week is over het algemeen erg goed gegaan, maar er is een punt waar we ons enorm aan ergeren.

Een van de twee katten is enorm speels. Ik weet dat kittens speels kunnen zijn, maar bij hem vinden we het wel heel erg. Ze hebben tot hun beschikking: drie krabpalen, drie balletjes, wat dozen, een krabspeeltje waar ook een balletje omheen rolt. We hebben ook nog hengeltjes en een lasertje die we gebruiken als we samen met ze spelen. Per dagen spenderen we ongeveer 3 uur aan spelen met de kittens.

En toch vindt hij het nodig om te jagen op onze handen, zelfs als we onze handen gewoon stil houden terwijl we tv zitten te kijken. Z'n broertje is veel rustiger en trekt erg naar ons toe. Heeft ook minder speeltijd nodig. Speelt wel gewoon veel met z'n broertje. Hij begint wel steeds vaker te piepen bij het spelen, alsof de wat speelse kat hem echt pijn doet en toch doorgaat. We proberen op dat soort momenten wel in te grijpen, maar het is lastig inschatten wat gewoon speels gedrag is bij katten en wat echt pijn doet bij ze.

Als hij op onze handen jaagt pakken we hem en zetten we hem op een krabpaal. Als hij daar dan aan begint te krabbel belonen we dat met een aai (als hij dat toe staat - vaak niet, want hij is vrijwel altijd speels en ziet aaiende handen als een mooi iets om op te jagen) of een snoepje. Dit lijkt echter geen enkel effect te hebben. Hij blijft het doen, zelfs als we net drie uur met hem hebben lopen spelen (verspreid over de dag). Eigenlijk heeft hij alleen 's middags twee rustige uurtjes waar hij echt slaapt en aangehaald wilt worden. De rest van de dag is hij in jachtmodus.

Nu weet ik hoe kittens zijn, maar dit vind ik wel wat overdreven. Zitten helemaal onder de krassen. Sinds gisteren zit hij ook aan de kabels van de pc en de tv. We halen hem elke keer weg, maar hij blijft terugkomen. Lijkt het alleen maar leuker te gaan vinden. Vandaag een flesje gehaald met iets van een geur die ze absoluut niet fijn vinden, maar betwijfel of het gaat werken.

Misschien valt het meer op, juist omdat de andere kat zo rustig is, maar het baart ons wel zorgen. Weg doen gaan we sowieso niet doen, want ze zijn super close en hij kan ook enorm cute zijn, maar het stoort ons wel. Is dit nou echt kattengedrag, en is het normaal dat zoiets echt een paar weken nodig heeft om af te leren? Ik ging er eigenlijk van uit dat dat in de eerste dertien weken al gebeurd zou zijn. Fokker uiteraard ook al een mail gedaan voor tips. Hebben jullie toevallig tips?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 15:20:00 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168321642
Hier moet je je geen zorgen over maken. En nee, dit is geen gedrag dat na de eerste dertien weken over zou moeten zijn. En nee, speels gedrag is heel normaal voor een kat. Zijn leven lang.

Je moet hem afleren om op je hand te springen. Ik weet niet of jullie nu bij het spelen je handen ook gebruiken, maar dat moet je dus niet doen. Een speeltje aan een hengel is daarom geschikter. Als hij naar je hand springt, luid NEE zeggen, kat wegzetten en negeren.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 15:25:01 #284
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168321748
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:20 schreef Lienekien het volgende:
Hier moet je je geen zorgen over maken. En nee, dit is geen gedrag dat na de eerste dertien weken over zou moeten zijn. En nee, speels gedrag is heel normaal voor een kat. Zijn leven lang.

Je moet hem afleren om op je hand te springen. Ik weet niet of jullie nu bij het spelen je handen ook gebruiken, maar dat moet je dus niet doen. Een speeltje aan een hengel is daarom geschikter. Als hij naar je hand springt, luid NEE zeggen, kat wegzetten en negeren.
We spelen sowieso nooit met onze handen. Een hengeltje gebruiken we inderdaad altijd. Dus dat is het niet.

Ik denk dat we dan gewoon meer geduld moeten hebben. Overigens is het speelse gedrag geen probleem, maar liever niet op onze handen en al helemaal niet als de handen gewoon stil liggen. Als ze dat doen dan zeggen we inderdaad altijd nee en zetten we ze op de krabpaal. Minuutje later gebeurt echter hetzelfde. Dan blijven we daar maar mee doorgaan :) Bedankt voor je reactie!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_168321794
Maar dan maak je toch van een leuke plek een strafplek? Neerzetten op de grond is dan toch veel slimmer?
  zaterdag 21 januari 2017 @ 15:29:14 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168321820
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:27 schreef Puala het volgende:
Maar dan maak je toch van een leuke plek een strafplek? Neerzetten op de grond is dan toch veel slimmer?
We doen het puur omdat we vaak hoorden dat je ze een alternatief moet bieden op dat soort momenten en dan dat beloont. Dus beetje lastig om te bepalen wat het beste werkt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  roze zaterdag 21 januari 2017 @ 15:32:01 #287
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168321861
Mijn kat "valt" ook wel eens mijn handen of voeten aan. Maar bij haar is het vaak een teken dat ze zich verveelt. Ik ga dan vaak even een tijdje met haar spelen.
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 15:36:36 #288
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168321924
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:32 schreef Amarantha het volgende:
Mijn kat "valt" ook wel eens mijn handen of voeten aan. Maar bij haar is het vaak een teken dat ze zich verveelt. Ik ga dan vaak even een tijdje met haar spelen.
Thanks!
Proberen wij inderdaad ook te doen. Maar hij doet het dus ook op momenten als we net een uur met hem gespeeld hebben. Er liggen veel speeltjes en krabpalen door het huis heen, dus op een gegeven moment vragen we ons toch af of het wel echt met verveling te maken heeft.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_168321986
Wat je het beste kan doen is niet je hand terug trekken maar rustig laten liggen als hij er aan hangt en dan nee zeggen, dat werkt hier goed want een hand die niets doet is niet leuk en als het goed is dan geeft hij een likje en laat dan los of je kan de pootjes losmaken en dan met een hengeltje spelen ofzo of iets lekkers geven.

Als ze met elkaar spelen zonder geluid te maken dan is het echt spelen, begint er 1 te piepen of te blazen dan de boosdoener afleiden, in dit geval is het hier Diallo die dan te fanatiek wordt.

Teveel speeltjes blijkt ook niet goed te zijn hoorde ik weer dan hebben ze teveel te kiezen, of het echt waar is geen idee maar bij mij gaat alles in een mand en daar duiken ze dan regelmatig in om er iets uit te halen.
pi_168322035
Wat bij mijn katten altijd heeft geholpen is piepen alsof je de moeder bent van de kat. Dat geluid wat je rustigere kitten maakt is een mooi voorbeeld. Als je dat doet zal hij schrikken dat hij je pijn heeft gedaan. Moet je hem ook wel even wegzetten en hem negeren nadat je hebt gepiept. Bij ons heeft dit bij alle katten geholpen, hoop dat je er wat aan hebt.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 15:42:49 #291
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168322041
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:39 schreef Sorella het volgende:
Wat je het beste kan doen is niet je hand terug trekken maar rustig laten liggen als hij er aan hangt en dan nee zeggen, dat werkt hier goed want een hand die niets doet is niet leuk en als het goed is dan geeft hij een likje en laat dan los of je kan de pootjes losmaken en dan met een hengeltje spelen ofzo of iets lekkers geven.

Als ze met elkaar spelen zonder geluid te maken dan is het echt spelen, begint er 1 te piepen of te blazen dan de boosdoener afleiden, in dit geval is het hier Diallo die dan te fanatiek wordt.
Kan ik nog proberen, dankje :) Vaak uit schrik dat we onze handen toch terugtrekken na een krab. Gaan we op letten!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:42 schreef Franknfurter het volgende:
Wat bij mijn katten altijd heeft geholpen is piepen alsof je de moeder bent van de kat. Dat geluid wat je rustigere kitten maakt is een mooi voorbeeld. Als je dat doet zal hij schrikken dat hij je pijn heeft gedaan. Moet je hem ook wel even wegzetten en hem negeren nadat je hebt gepiept. Bij ons heeft dit bij alle katten geholpen, hoop dat je er wat aan hebt.
Kan ook een idee zijn, thanks! ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_168322123
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan ik nog proberen, dankje :) Vaak uit schrik dat we onze handen toch terugtrekken na een krab. Gaan we op letten!
Ik ken dat maar vaak zie je het een klein beetje aan komen dus dan ben ik er alvast op bedacht, voeten daarentegen is wat rottiger om die stil te houden ;( maar gelukkig gebeurt dat niet zo vaak.
pi_168368047
Hoi. Heeft er iemand ervaring met het voer van de Lidl?
Twiddel
pi_168368219
quote:
99s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:41 schreef summer2bird het volgende:
Hoi. Heeft er iemand ervaring met het voer van de Lidl?
Zelf geen ervaring, maar volgens een test van een Belgisch tv-programma is het heel goed. Het was een van de weinige uitzonderingen op de regel dat duur kattenvoer van betere kwaliteit is. :)
pi_168368300
quote:
99s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:41 schreef summer2bird het volgende:
Hoi. Heeft er iemand ervaring met het voer van de Lidl?
Ja, is een van de merken dat ons drietal krijgt. Ze eten het goed en het is goed uit een test van de belgische consumentenbond gekomen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_168368384
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ja, is een van de merken dat ons drietal krijgt. Ze eten het goed en het is goed uit een test van de belgische consumentenbond gekomen.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik over ga stappen van Purina.
Geen problemen met Purina, maar het wordt te duur helaas.
Ik denk ook dat ik dat grit van de lidl ga proberen. Mits het klonterent is.
Twiddel
pi_168368478
Jemig, volgens dat onderzoek is Purina One (wattie nu krijgt) ook niet zo geweldig :o
Misschien is overstappen niet eens zo slecht nog.
Twiddel
  maandag 23 januari 2017 @ 12:35:14 #298
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_168369243
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ja, is een van de merken dat ons drietal krijgt. Ze eten het goed en het is goed uit een test van de belgische consumentenbond gekomen.
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd hoe een Orijen of Prins zou scoren. Want die staan bekend als 'goed' (Orijen is dan ook nogal duur, elke waarde naar z'n geld).
  maandag 23 januari 2017 @ 12:38:39 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168369314
quote:
99s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:57 schreef summer2bird het volgende:
Jemig, volgens dat onderzoek is Purina One (wattie nu krijgt) ook niet zo geweldig :o
Misschien is overstappen niet eens zo slecht nog.
One krijgt toch een voldoende?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168369583
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

One krijgt toch een voldoende?
Staat vrij laag. Lidl staat zelfs een aantal stappen hoger.
Twiddel
pi_168369632
Boem
Twiddel
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')