ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ligt het nu aan mij of viel die uitzending op de BBC een beetje tegen? Mooie beelden van Nederland hoor, zonder meer, maar niet echt treinengerelateerd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik hoor overigens net dat de NS Flirt geen toelating zou hebben ontvangen. Er zouden aanpassingen moeten plaatsvinden aan hetzij de regelgeving, hetzij de trein om het ding nog toegelaten te krijgen, zo schijnt. Interessant genoeg lijkt de typegoedkeuring wél rond te zijn en zouden dus specifiek de NS en R-Net versie afgekeurd zijn.
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Wagon 23, de twee na achterste is nog helemaal leeg (qua reserveringen), je hoeft niet te reserveren denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 26 oktober 2016 15:34 schreef _serial_ het volgende: Vorige week werd er hier toch ergens nog gemeld dat de NS-Flirts wel hun toelating hadden ?
blijkt dus typetoelating te zijn geweest
Daarnaast moet iedere trein nog toegelaten worden en juist daar wringt de schoen
Op woensdag 26 oktober 2016 13:57 schreef boriq het volgende: Ik wil binnenkort, op een donderdag, met ICE123 van Arnhem (11:37) naar Duisburg (12:32), is het dan verstanding om een zitplaats te reserveren?
Het is ook midden op de dag, lijkt mij daarom niet echt nodig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- last.fmAlbum top 100
Als ik het goed heb begrepen is er iets met de remhendels en de snelremstand. Dit zou niet meer volledig pneumatisch zijn, maar alsnog elektrisch aangestuurd worden. Hierdoor beschikken de treinen dus niet meer over de wettelijk vereiste rem. Maar dit is het gerucht dat de ronde doet. In hoeverre het écht klopt weet ik niet en ook in het geciteerde bericht wordt er vijf slagen om de arm gehouden. Ik zou zeggen dat dan de RNet versie er wel aan voldoet omdat die nog een tweede rempookje heeft, maar schijnbaar wordt ook die dan elektrisch aangestuurd.
Als het inderdaad zo is, kan je (volgens mij) twee dingen doen: ILT kan een ontheffing regelen voor dit type trein, waardoor de trein snel ingezet kan worden en eventueel later aangepast, of je moet alle treinstellen aan gaan passen.
Overigens heb ik nog geen enkele instructie op het spul gehad, dus dit is koffietafelpraat wat ik napraat En jullie weten wel wat voor kletskousen machinisten zijn, dus wellicht is het iets totaal anders dat de toelating tegenhoudt.
In de basis zit er een kern van waarheid in, 95% van onze regelgeving komt uit Europa
Ja, maar zonder ATB, wat je nergens anders vindt, krijgt er geen treintype een onvoorwaardelijke toelating. Allemaal leuk en aardig met je 95% maar dat soort statistieken en percentages zeggen totaal niets.
En daarnaast zijn de Europese regels richtlijnen die in het land zelf omgezet moeten worden naar wetteksten. Daarbij mag het altijd meer, maar nooit minder zijn (de veilige kant op uiteraard). Dus als de Europese richtlijn iets over een remimplementatie zegt, moet de overheid die overnemen, maar kan zelf extra eisen toevoegen als dit voor extra veiligheid zou zorgen volgens hun.
Overigens ben ik het met de post op Tweakers eens. Als het écht ernstig en niet op te lossen was, waren allang de stellen aan de kant gezet en de instructies voorlopig afgeblazen. Daar heb ik nog niets over gehoord en ook vandaag heeft de Flirt weer een aantal opleidingsritten achter de rug, dus dan lijkt het mij dat het vooral een administratieve wijziging of zoiets zou moeten zijn, of wellicht een softwareupdate (hopen dat het in dat geval niet zoals bij SLT gaat ).
Op woensdag 26 oktober 2016 18:17 schreef b2py het volgende: Utrecht Sportpark heeft bajonet ligging en de overweg ging dicht dus ik dacht, de trein! Kwam de trein naar Weesp voorbij #fwp
Utrecht heeft erg veel stations, maar precies deze ken ik niet
Bovenleiding Zwolle-Wierden is klaar, schrijft ProRail op vleesboek
quote:
Na 350 dagen dag en nacht werken, is de bovenleiding van de 40 km lange spoorlijn Zwolle-Wierden klaar. Er zijn drie onderstations gebouwd, honderden bovenleidingpalen geplaatst en tientallen kilometers kabels en draden aangelegd. Een jaar lang moesten reizigers ’s avonds omreizen of met de vervangende bussen, maar vanaf deze week rijden er weer treinen in de avonduren.
Gelijk ook een mooie treinkaart van Duitsland, ook als app
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
het is alweer even geleden dat er een landelijke staking is geweest dit is wel de snelste manier om er weer 1 te krijgen
Aan de andere kant valt het aan de reiziger niet uit te leggen dat een trein tussen Zwolle en Groningen niet rijdt omdat de machinist vanwege een wisselstoring vast staat in Tiel.
Reden te meer om te hopen dat dat rondje om de kerk er zo snel mogelijk komt.
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken"
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken"
It's your job! Do it!
bedankt voor je steun! Het hele punt is nu juist dat we hetzelfde werk willen blijven doen als we de afgelopen jaren hebben gedaan!
Nou inderdaad, ik zie het al voor me zeg. "Baas ik moet steeds dezelfde nitwits helpen. Ik ga staken." "Baas ik moet elke dag bruin brood bakken, ik ga staken." "Baas ik moet elke dag dezelfde bejaardenkont wassen, ik ga staken"
It's your job! Do it!
En dan vaak "verdedigd" met dat gelul dat dergelijke afwisseling goed is voor de kwaliteit en veiligheid van het werk, omdat ze zich er anders met een Jantje van Leiden afmaken. Alsof je een orthopeed voortaan ook maar hartoperaties moet laten uitvoeren om te voorkomen dat zijn werk een sleur wordt...
nou als ik voor de 9e keer in een week van rotterdam naar hoek van holland rij zit ik wel degelijk anders in de stoel naar buiten te kijken als wanneer ik van amersfoort naar zwolle rij waar ik wel wegbekend ben maar wat niet in mijn rooster zit (en ik er dus ook niet zo heel vaak kom)
Op donderdag 27 oktober 2016 16:50 schreef Salatrel het volgende: nou als ik voor de 9e keer in een week van rotterdam naar hoek van holland rij zit ik wel degelijk anders in de stoel naar buiten te kijken als wanneer ik van amersfoort naar zwolle rij waar ik wel wegbekend ben maar wat niet in mijn rooster zit (en ik er dus ook niet zo heel vaak kom)
Als jij voor de 9e keer in een week van Rotterdam naar Hoek van Holland rijdt, ben je vast een stuk beter in staat om vragen van reizigers over dit of aansluitende trajecten te beantwoorden dan wanneer je van Amersfoort naar Zwolle rijdt.
Ik snap best dat je het hinderlijk vindt om het rijden af en toe te onderbreken als er weer van die vervelende mensen op het perron staan die zo nodig mee moeten, maar ik neem toch aan dat je af en toe enige rekening met hen houdt en bij een station stopt.
De eerste Eurostar TGV-TMST is vanochtend naar de sloper gebracht. Over enige tijd zal treinstel 3005/3006 als een stel scheermesjes te bewonderen zijn.
6X73 23.40 (26th) ex St Pancras, 102 late. 60100, having stabled the 02.04 oil train ex Humber (106 late) is in the siding and the 1V83 06.25 Newcastle to Reading Voyager waits at the signal, losing 15 minutes which it could not make up. The M42 southbound is at a standstill. There is a large reception committee.
ik word gewoon doodziek van dat verwende gezeik. Als jij het een kutargument vindt, prima
Wat nou verwend gezeik, als jij vanaf nu alleen nog maar wachtwoorden zou mogen wijzigen de rest van je professionele leven zou je ook staan te steigeren, hypocriet.
Wat nou verwend gezeik, als jij vanaf nu alleen nog maar wachtwoorden zou mogen wijzigen de rest van je professionele leven zou je ook staan te steigeren, hypocriet.
Of wat anders zoeken he Maar goed, ik heb ook helemaal geen zin in deze "discussie" die al tienmiljard keer gevoerd is.
Ik snap dat gezeur ook niet zo. Dat je hersendood wordt van de hele dag de sprinter Leiden - Utrecht kan ik wel begrijpen, maar de meeste omlopen zijn toch wel redelijk lang? Dan doe je 3 keer het rondje, ga je lunchen om vervolgens 3 keer een ander rondje te doen.
En op een IC Rotterdam - Leeuwarden heb je al helemaal niks te klagen. Genoeg afwisseling op dat traject.
En het is best afwisselend hoor. 5 dagen in de week kunnen de normale sudoku's genaakt worden, de andere twee dagen mag je reizigers begeleiden naar de treinvervangende bussen
Op donderdag 27 oktober 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende: Ik snap dat gezeur ook niet zo. Dat je hersendood wordt van de hele dag de sprinter Leiden - Utrecht kan ik wel begrijpen, maar de meeste omlopen zijn toch wel redelijk lang? Dan doe je 3 keer het rondje, ga je lunchen om vervolgens 3 keer een ander rondje te doen.
En op een IC Rotterdam - Leeuwarden heb je al helemaal niks te klagen. Genoeg afwisseling op dat traject.
Ik heb geen zin om mijn eigen mening over dit hele spul (inclusief dat werkoverleg) op een publiek forum te gaan zitten geven, dus daar ga ik even niet op in. Echter wel even inhaken op het voorbeeld Rotterdam - Leeuwarden: Als ik even kijk naar de werkpakketten van de diverse standplaatsen, zal het niet om Rotterdam - Leeuwarden gaan, maar om Rotterdam - Utrecht v.v. gaat of Rotterdam - Gouda v.v.. Aangezien een aantal standplaatsen de Flirt niet (direct) krijgen, vallen een heleboel stoptreindiensten opeens weg, inclusief Limburg. Ook Gouda - Alphen gaat natuurlijk naar een andere vervoerder en vanaf april gaat de Hoekse Lijn er uit. Juist op die lijntjes zit behoorlijk wat werk. Dus de zuid/oostelijke standplaatsen gaan vooral in de regio stopperen i.v.m. matbekendheid Flirt, de randstad blijft alleen in de randstad, met nog een hele enkele dienst richting het noorden (Den Helder, Leeuwarden of Groningen) en het noorden blijft eigenlijk zoals het is: altijd eerst de trein richting Amsterdam of Zwolle en vanaf daar de regio in.
Op donderdag 27 oktober 2016 18:58 schreef dennistd het volgende: Dat hangt er vanaf hoever je van de kerk af mag komen. Maar ik neem aan dat je Den Haag bedoelt
Vandeweek een buurtbewoonster aan de bel. 's Avonds om een uur of 8. Ze zijn formulieren aan het uitdelen om de Overlast in kaart te brengen die de buurtbewoners hebben van het station. Het is werkelijk een bezienswaardigheid op zich waar mensen allemaal last van kunnen hebben In het begin dacht ik van "okee, nou, vul ik in dat ik het wel mee vind vallen" maar hoe verder ik kwam hoe meer ik dacht van "mens, is verhuizen voor jou niet een veel beter idee?"
Op donderdag 27 oktober 2016 19:40 schreef MTL het volgende: Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen
mja, bij sommigen laat de leeftijd zich lastig raden
Op donderdag 27 oktober 2016 19:40 schreef MTL het volgende: Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen
Nee joh, dat station lag er opeens op een mistige zondagochtend.
Op donderdag 27 oktober 2016 19:40 schreef MTL het volgende: Volgens mij staat dat station er al behoorlijk wat langer dan dat de buurtbewoonster er woont, maar het kan aan mij liggen
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen"
en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it.
Ik heb jaren met een spoorlijn in m'n achtertuin gewoond. Ja, de eerste nacht is het even wennen, en daarna sliep ik heerlijk door. Reizigerstreinen, check. Goederentreinen, check. Werktreinen, check. Midden in de nacht, check. Spoorovergang die tingelt, check. En dat wisten we toen we er kwamen wonen. Daarom was het huis ook goedkoper Mens moet niet zo zeuren. Als je er op gaat letten valt elke trein je wel op en kan je over alles gaan zeiken. What's next? De passerende auto's? Of de voetgangers?
Ik woon langs een spoorlijn én een vierbaansweg, nieuwbouw, na een paar maanden kreeg iedereen in de flat een briefje in de bus met ook een vragenlijstje 'want het verkeer maakt toch wel erg veel herrie. Wat zou een oplossing kunnen zijn?' 'Een zes etages hoge geluidsmuur, of auto's verbieden'. Zeur niet, dit wist je toen je ervoor tekende.
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen"
en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it.
Hoe zien die mensen het verschil tussen zware en lichte goederentreinen?
Methanol of CNG en zware stookolie worden in dezelfde wagons vervoerd toch?
Ik woon ín het station, zal ik gaan klagen over het geluid dat de reizigers maken?
Dat neemt niet weg dat ik een buurvrouw heb die een paar weken terug klaagde over de omroepinstallatie. Die hoor je normaalgesproken nooit, maar iemand had een deur opengezet waardoor je hem nu wel hoorde. En zij vond dat hinderlijk.
Op donderdag 27 oktober 2016 19:49 schreef MTL het volgende: Ik heb jaren met een spoorlijn in m'n achtertuin gewoond. Ja, de eerste nacht is het even wennen, en daarna sliep ik heerlijk door. Reizigerstreinen, check. Goederentreinen, check. Werktreinen, check. Midden in de nacht, check. Spoorovergang die tingelt, check. En dat wisten we toen we er kwamen wonen. Daarom was het huis ook goedkoper Mens moet niet zo zeuren. Als je er op gaat letten valt elke trein je wel op en kan je over alles gaan zeiken. What's next? De passerende auto's? Of de voetgangers?
Ach ja volgens mij gaan ze voorbij aan het feit dat die mensen zelf een slaapprobleem hebben dan. Van die mensen die zeggen ook drie weken last te hebben van zomertijd/wintertijd
Op donderdag 27 oktober 2016 18:30 schreef Prins_Pils het volgende: Wat ik wilde zeggen, er kan wel geroepen worden dat machinisten niet zo moeten zeuren maar weten ze zelf wel hoe dat is voor hen?
Geef maar op, de meeste mensen die niet zelf werkzaam zijn bij het spoor willen daar toch geen begrip voor opbrengen. Heb die discussie een paar jaar terug al geprobeerd te voeren hier
Geef maar op, de meeste mensen die niet zelf werkzaam zijn bij het spoor willen daar toch geen begrip voor opbrengen. Heb die discussie een paar jaar terug al geprobeerd te voeren hier
Als je begrip wil, moet je geen reizigers gaan pesten. Door te gaan staken op een van de drukste momenten van de dag maak je weer eens pijnlijk duidelijk welke groep er in ieder geval niet op 1, 2 en 3 staat.
Dat sowieso. Maar goed. Vraag 1 begint al met "Het aantal goederentreinen is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange goederentreinen 2. Zware goederentreinen 3. Snel rijdende goederentreinen 4. Remmende goederentreinen 5. Rode goederentreinen 6. Blauwe goederentreinen 7. Pluchen goederentreinen 8. Pokémon goederentreinen"
en hetzelfde voor reizigerstreinen, de verlichting op het perron, de omroepberichten, parkerende auto's, passerende auto's, ya name it we have last van it.
Hoe zien die mensen het verschil tussen zware en lichte goederentreinen?
Methanol of CNG en zware stookolie worden in dezelfde wagons vervoerd toch?
Weet ik het Alleen al de stelling dat het aantal goederentreinen erg is toegenomen. Is dat wel zo? Tussen wanneer en wanneer?
Maar sowieso, ze steken er kennelijk nogal wat moeite in. Dan hebben ze er zeker wel HEEL erg veel last van. Overal van. Nou ja, de makelaar zit om de hoek hoor
Alweer op Tweakers: Nieuw bericht dat er a.s. maandag met een tijdelijke ontheffing in een proefbedrijf zonder reizigers gereden gaat worden met de Flirt Ben benieuwd of het door gaat. Dat zou mooi zijn als alles gewoon op tijd weer op z'n pootjes terecht komt
quote:
Voor NS Flirt is een ontheffing verleend om vanaf as maandag te beginnen met proefbedrijf zonder reizigers. Gereden gaat worden op Arnhem-Ede, Nijmegen-Wijchen en Den Bosch-Oss. De eerste en de laatste vanaf week 49 met reizigers.
Op donderdag 27 oktober 2016 21:08 schreef MTL het volgende: Alweer op Tweakers: Nieuw bericht dat er a.s. maandag met een tijdelijke ontheffing in een proefbedrijf zonder reizigers gereden gaat worden met de Flirt Ben benieuwd of het door gaat. Dat zou mooi zijn als alles gewoon op tijd weer op z'n pootjes terecht komt
En je moet toch wel een ontzettende droeftoeter zijn om als conducteur iemand te gaan beboeten die met een 2e klas kaartje in de 1e klas staat. Als die gewoon hun gezond verstand gebruiken zijn extra regels niet nodig.
En je moet toch wel een ontzettende droeftoeter zijn om als conducteur iemand te gaan beboeten die met een 2e klas kaartje in de 1e klas staat. Als die gewoon hun gezond verstand gebruiken zijn extra regels niet nodig.
Jep, dat soort omroepen worden direct vanuit het occr (operationeel controlecentrum rail) uitgestuurd. Dus de omroep is daardoor direct nadat het plaats heeft gevonden op de hoogte (zij krijgen de eerste meldingen binnen). Pas dan zal de informatie verder verspreid worden, ook naar het treinpersoneel. Hierdoor kan het dus zijn dat het personeel nog niet op de hoogte is, terwijl je het al via de omroep hoort.
Die hele winkelgalerij is een flop. Het ziet er mooi uit, maar praktisch is het niet. De winkels liggen uit de loop en uit het zicht (de Bruna zie je niet eens!). Dat er nog zoveel vierkante meters vrij zijn is niet vreemd.
Op vrijdag 28 oktober 2016 16:35 schreef James1988 het volgende: Die hele winkelgalerij is een flop. Het ziet er mooi uit, maar praktisch is het niet. De winkels liggen uit de loop en uit het zicht (de Bruna zie je niet eens!). Dat er nog zoveel vierkante meters vrij zijn is niet vreemd.
Zo'n halte heeft ook niet voldoende reizigers voor het gebouwde volume
Op vrijdag 28 oktober 2016 16:46 schreef James1988 het volgende: Ik ben net eens even gaan kijken bij die bakker, de "nieuwe" openingstijden zijn maar sneu: ma - za 8:30 - 15:00.
Je mist de kantoortijgers en de studenten (die vertrekken rond 8:00) en tegen de tijd dat die terug zijn ben je alweer dicht.
Zo'n halte heeft ook niet voldoende reizigers voor het gebouwde volume
Wauw, wat een hoop wollig taalgebruik in één zin.
Ik ben het niet helemaal met je eens, er is potentie genoeg. Zeker met de komst van de internationale trein en de groei van 'BrabantStad' met Breda als sleutel.
De indeling die is gekozen is alleen zo ontzettend onhandig dat elk potentieel meteen weg is. Een aantal winkelpanden zijn veel te groot voor een stationslocatie, andere panden liggen te ver uit de loop en sommige winkels zijn niet eens zichtbaar (Bruna, Etos, Starbucks, de Playmobilexpositie) of liggen aan de zijkant waar je ze evenmin ziet.
Ik ben ervan overtuigd dat de winkels het een stuk beter zouden doen als ze meer in de primaire looproute zouden liggen.
ATB-EG kan niet alles afdekken. Nederland heeft het stelsel zo eenvoudig mogelijk gemaakt. De getallen naast de seinen geven de maximaal toegestane snelheid voor de betreffende trein op dat gedeelte van het spoor aan. Is zo duidelijk mogelijk gemaakt voor de gebruikers.
ATB-EG kan niet alles afdekken. Nederland heeft het stelsel zo eenvoudig mogelijk gemaakt. De getallen naast de seinen geven de maximaal toegestane snelheid voor de betreffende trein op dat gedeelte van het spoor aan. Is zo duidelijk mogelijk gemaakt voor de gebruikers.
Het systeem is helemaal niet zo eenvoudig mogelijk gemaakt, voor die tijd was het cutting edge.
Ik ben het niet helemaal met je eens, er is potentie genoeg. Zeker met de komst van de internationale trein en de groei van 'BrabantStad' met Breda als sleutel.
De indeling die is gekozen is alleen zo ontzettend onhandig dat elk potentieel meteen weg is. Een aantal winkelpanden zijn veel te groot voor een stationslocatie, andere panden liggen te ver uit de loop en sommige winkels zijn niet eens zichtbaar (Bruna, Etos, Starbucks, de Playmobilexpositie) of liggen aan de zijkant waar je ze evenmin ziet.
Ik ben ervan overtuigd dat de winkels het een stuk beter zouden doen als ze meer in de primaire looproute zouden liggen.
Tijd om die HSL dan maar eens volledig te benutten en te groeien naar 50k per dag?
Op vrijdag 28 oktober 2016 17:04 schreef James1988 het volgende: NS-54 als seinstelsel is eenvoudiger dan wat ze in Duitsland of Oostenrijk gebruiken. Qua techniek is Indusi vele malen simpeler.
En niet fouttolerant waardoor Harmelen nog steeds had kunnen gebeuren.
ATB is ontwikkeld en uitgerold in een tijd dat het cutting-edge techniek was én het is ook nog eens een zeer eenvoudige techniek (bij gelijkstroomtractie). Indusi is niet veilig, PZB'90 lost een paar dingen op maar PZB'90 maakt het geheel weer dusdanig veel complexer dat ATB een eenvoudig speeltje lijkt.
Op vrijdag 28 oktober 2016 17:10 schreef James1988 het volgende: België complex? Het enige wat je daar moest doen is op een knopje drukken wanneer je een geel sein passeerde.
Nu met TBL1+ is het wel beter, dat is enigszins te vergelijken met Indusi.
Frankrijk weet ik niet.
Je hebt meer seinbeelden dan hier, maar die krokodil stelde dan weer niets voor.
Nee, PZB is geweldig Dat spul heeft totaal geen snelheidsbewaking en je rijdt, afhankelijk van de magneten en de trein die je rijdt, nog altijd met een gangetje van 60 door de rooie.
Ik krijg net een Whatsapp van greavy over Konstanz: de reizen zijn geboekt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Arnhem Centraal 9:08 ICE 105 Duisburg Hbf 10:06
Duisburg Hbf 10:13 EC 9 Baden-Baden 14:05
Baden-Baden 14:30 RE 4729 Konstanz 17:16
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Friedrichshafen Hafen 11:26 RB 26756 Friedrichshafen Stadt 11:27
Friedrichshafen Stadt 11:31 IRE 4218 Ulm Hbf 12:44
Ulm Hbf 12:50 ICE 518 Mannheim Hbf 14:28
Mannheim Hbf 14:39 EC 8 Köln Hbf 17:05
Köln Hbf 19:14 ICE 104 Arnhem Centraal 20:58
Op de heenweg zitten we tot Duisburg 2e klas zonder reservering, daarna 1e klas met in EC 9 een reservering in het Panoramarijtuig.
Terug reizen we geheel 2e klas, met zitplaatsreservering in de ICE en EC.. We gaan opnieuw langs de Rijn, dit scheelde 15 euro in de kosten tov de NBS Frankfurt-Köln. Daardoor is er een korte overstap in Ulm. Die in Friedrichshafen Stadt kan langer door een trein eerder uit Hafen te nemen (is toch geen Zugbindung).
Totaalprijs ¤83 p.p. inclusief boekingskosten bij de Treinreiswinkel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heel leuk, ik ben er nooit in geweest, had ik ook wel gewild.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 28 oktober 2016 19:12 schreef derLudolf het volgende: Maar jullie overnachten toch in Dld? Kun je toch met euro's en kaartje kopen? ¤10,60 volgens DB Navigator
Bla bla grenztarif bla bla SBB-automaat in KN veel goedkoper bla bla alles ditdat lastigmoeilijk
Op vrijdag 28 oktober 2016 19:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Moet je in Zwitserland niet per ademhaling betalen als blijkt dat je verder geen geld uitgegeven hebt tijdens je verblijf?
Op vrijdag 28 oktober 2016 19:43 schreef greavy het volgende: En je kan vast wel met Maestro in een Zwitserse automaat dokken. De wisselkoersafrekening volgt later wel.
Ja, Maestro is in Zwitserland/Engeland/Schotland niet zo'n probleem gelukkig. En Zwitsers accepteren volgens mij die twee gekke Belgische systemen (BanContact en Mr Cash ofzo?)
Ja, Maestro is in Zwitserland/Engeland/Schotland niet zo'n probleem gelukkig. En Zwitsers accepteren volgens mij die twee gekke Belgische systemen (BanContact en Mr Cash ofzo?)
Ja, Maestro is in Zwitserland/Engeland/Schotland niet zo'n probleem gelukkig. En Zwitsers accepteren volgens mij die twee gekke Belgische systemen (BanContact en Mr Cash ofzo?)
Mr Cash en Sofortuberweisung zijn de Belgische respectievelijk Duitse Ideal equivalenten geloof ik.
Mr Cash en Sofortuberweisung zijn de Belgische respectievelijk Duitse Ideal equivalenten geloof ik.
Bancontact. Mr Cash bestaat niet meer. Sofortuberweisung is slechts een term die aangeeft dat er een directe transfer van iets plaatsvindt, de correcte term voor een pinpas in het Duits is Elektronisches Lastschriftverfahren, het gebruikte systeem is een mesh van Maestro en het lokale GiroCard.
Münzen und Banknoten CHF (Rückgeld maximal CHF 100.-) Banknoten EUR (Rückgeld in CHF, bis maximal 100.-) Reka Checks, Reka Rail, Reka Card Alle gängigen Kreditkarten Postcard M-Card Maestro (ec-direct) myOne
Op vrijdag 28 oktober 2016 20:31 schreef Dr_Flash het volgende: Als je geld moet hebben horen we het per PB wel he greavz. Ik zal morgen wel ff een paar uurtjes in het boekje steken
Ik stuur straks een mailtje rond. Heb niks meer gehoord van Bitlord, dus het is voor 6 man geboekt.
En in die EC, die op de terugreis ook nog steeds een Panoramarijtuig heeft, zitten we gewoon 2e klas. De gehele reis. Alleen heenreis dus het panoramarijtuig. De kosten per persoon zijn ¤83 (excl het door jezelf geboekte hotel, de benodigde versnaperingen enz)
Ja, ik wil eigenlijk ff naar Mainz want vond dat wel een leuk station, moest overstappen daar toen ik vanuit Wiesbaden kwam. Kan ik mooi combineren denk ik.
Op vrijdag 28 oktober 2016 23:19 schreef dennistd het volgende: De gewijzigde terugreis is wel goed voor de kilometers trouwens: we reizen nu een dikke 14km meer
14km is wrs nog best veel op de hoeveelheid kilometers die je tot dan in 2017 hebt gemaakt per trein (er vanuitgaande dat je nog in Zutphen werkt dan)
totally onbelangrijk.
We hebben nu 6 man die voor de Grossi Rundfahrt gaan:
• Dennistd • Fles • Greavy • James • Peter • ReisT
Daarnaast nog een drietal, hoe zeg je dat. Drenkelingen die we toch ook graag aan boord hijsen
• Bitlord - Weet over XX dagen of hij al of niet mee kan en accepteert dat hij dan wat meer voor zijn tickets kwijt is; • Liesje1979 - Wil heel erg graag maar wil niet TE impulsief doen, morgen is vroeg genoeg; • Deadlock2k - Wil graag de terugreis vanaf Mainz of Koblenz meebeleven.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd We hopen op zo kort mogelijke termijn ook van de leden van onze supportersvereniging ( ) duidelijkheid te hebben wat ze willen, zodat we e.e.a. eventueel nog kunnen aanpassen
Chef Tickets (greavy): In de loop van dit weekend contact hebben met Bitlord en Liesjen en kijken in hoeverre ze bijgeboekt kunnen worden. (voor het panorijtuig smoezen we wel wat met de Zugbegleiter )
Chef Phoodz ( oh wacht dat ben ik ) : Uitzoeken hoeveel van die 3 er nog bijkomen voor het avondeten zondag in Köln en reservering dienovereenkomstig aanpassen.
Oh eh Chef Phoodz: dat wordt dan voor mij een beslissing op een week of 2-3 vantevoren Kan ik ter plekke aanschuiven zonder reservering (als ik ga) dan prima, zo niet dan zie ik jullie op het station wel
Daaruit volgt tevens dat we voor het eeuwige klassement onderscheid gaan maken tussen mensen die de Nieuwjaarsronde "geheel" versus "gedeeltelijk" hebben bijgewoond. Dat maakt eigenlijk voor niemand ene flikker uit, behalve dat Socios zijn enige "deelname" gedegradeerd wordt tot de helft
Op vrijdag 28 oktober 2016 23:54 schreef Prins_Pils het volgende: Oh eh Chef Phoodz: dat wordt dan voor mij een beslissing op een week of 2-3 vantevoren Kan ik ter plekke aanschuiven zonder reservering (als ik ga) dan prima, zo niet dan zie ik jullie op het station wel
Komt goed. Hoe weet ik nu ook nog niet, maar het komt goed
Heb je een heel assortiment? Nu snap ik ook waar die buurtgenoten van je over klagen: dat zijn niet de treinen, maar dat ben jij met je vuvuzela-collectie
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:06 schreef dennistd het volgende: Heb je een heel assortiment? Nu snap ik ook waar die buurtgenoten van je over klagen: dat zijn niet de treinen, maar dat ben jij met je vuvuzela-collectie
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:06 schreef dennistd het volgende: Heb je een heel assortiment? Nu snap ik ook waar die buurtgenoten van je over klagen: dat zijn niet de treinen, maar dat ben jij met je vuvuzela-collectie
Ja ik heb er twee, altijd erg lucratief. ELKE pizzakoerier stopt, ook al heb ik niks besteld. heel gek
Het aantal vuvuzela's is erg toegenomen. In welke mate heeft u last van: 1. Lange vuvuzela's 2. Zware vuvuzela's 3. Snel rijdende vuvuzela's 4. Remmende vuvuzela's 5. Rode vuvuzela's 6. Blauwe vuvuzela's 7. Pluchen vuvuzela's 8. Pokémon vuvuzela's
Hee maar laten we even wel de aandacht houden waar die hoort. Wie contact Bitlord of hij meegaat of niet? En als hij niet het hele weekend meekan, dan misschien toch de zondag samen met deadlock?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het radionieuws zegt iets over NS-medewerkers die, met terugwerkende kracht tot 5 jaar, duizenden euro's achterstallig vakantiegeld kunnen opstrijken rond de kerst omdat eoa regeling met terugwerkende kracht wordt ingevoerd? Ging even te snel om zogauw mee te tikken, eens kijken hoe dat zit.
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:13 schreef Prins_Pils het volgende: Het radionieuws zegt iets over NS-medewerkers die, met terugwerkende kracht tot 5 jaar, duizenden euro's achterstallig vakantiegeld kunnen opstrijken rond de kerst omdat eoa regeling met terugwerkende kracht wordt ingevoerd? Ging even te snel om zogauw mee te tikken, eens kijken hoe dat zit.
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:13 schreef dennistd het volgende: Ze krijgen hun onregelmatigheidstoeslag nu ook over de wettelijke vakantie-uren betaald, is een uitspraak van Europa
Ik krijg gewoon een vast loon per maand. Of de maand nou 28, 29, 30 of 31 dagen is. En hoeveel weekenden er dan wel of niet in vallen. Dat middelt zich op den duur allemaal wel uit joh.
Huh? Werkt mijn sarcasmometer niet of krijg je écht niet betaald voor werken op 29-2? Edit: neeh dat zal toch wel niet.
Ik krijg 28 dagen per maand betaald en ik krijg 13 maanden per jaar betaald. Fles denk k eigenlijk ook, óf ze betalen hem 365/12 aan salaris, dat kan ook. Maargoed, 29 februari krijg ik dus niet betaald en ik ga dan dus ook niet naar kantoor. Of ga jij voor nop 8 uur asperges steken? Nou is m'n werk geen aspergesteken, maar ik werk natuurlijk primair voor het geld en secundair pas voor de andere dingen.
Kan je vinden, maar ik heb dat gedeeltelijk ingeruild voor (kort door de bocht); ik bepaal zelf wanneer ik werk en hoeveel dagen ik op kantoor ben. Vrijheid. Fijn. Ik kan ook wel op m'n strepen gaan staan maar dan snij ik mezelf in de vingers.
Ik krijg 28 dagen per maand betaald en ik krijg 13 maanden per jaar betaald. Fles denk k eigenlijk ook, óf ze betalen hem 365/12 aan salaris, dat kan ook. Maargoed, 29 februari krijg ik dus niet betaald en ik ga dan dus ook niet naar kantoor. Of ga jij voor nop 8 uur asperges steken? Nou is m'n werk geen aspergesteken, maar ik werk natuurlijk primair voor het geld en secundair pas voor de andere dingen.
enig opportunisme is jou ook niet vreemd wel Toen ik gisteren van leer trok tegen de verwende NS-ers durfde je het maken van meerdere slagjes op de Hoekse Lijn gelijk te stellen aan "eeuwig passwordjes resetten" en nou is er EEN dag in het jaar discussie over of er wel of niet gewerkt moet worden, krijg je dit Mooi man
Oh. Naja ik heb altijd loon gekregen naar daadwerkelijk gewerkte uren, weet ik veel Foekie krijgt loon naar 38upw maar of dat per maand dan wisselt weet ik niet.
Ik ga tevens de volgende keer dat de OP heb het tekstje bij mijn naam wijzigen in 'het vallende kwartje heeft een vertraging van 10 minuten'..
enig opportunisme is jou ook niet vreemd wel Toen ik gisteren van leer trok tegen de verwende NS-ers durfde je het maken van meerdere slagjes op de Hoekse Lijn gelijk te stellen aan "eeuwig passwordjes resetten" en nou is er EEN dag in het jaar discussie over of er wel of niet gewerkt moet worden, krijg je dit Mooi man
Yep. Komt omdat de directeuren zich een salarisverhoging van 15% hebben gegeven in de schoolleiders CAO terwijl wij 10 jaar op de nullijn zijn gezet. Met een of andere kutsmoes dat ze BAPO (uren die door de baas meebetaald worden en een paar gratis, ingevoerd in de jaren 80 om geen salarisverhoging door te hoeven voeren voor het gehele onderwijs én aangezien docenten minder gingen werken kon er wat verlichting aan het lerarentekort gegeven, verder niet zoveel mis mee) niet konden opnemen als directie en DUS dat geld als salarisverhoging zouden moeten krijgen. Dat is op de gewone man pissen. Dus er zijn een paar principiële kwesties waar ik een goede motivatie voor heb.
Volgens mij ligt dit trouwens in het verlengde van wat ik gisteren zei; de mensen op de werkvloer moet je niet naaien. En die moeten zich niet laten naaien.
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is op de gewone man pissen. Dus er zijn een paar principiële kwesties waar ik een goede motivatie voor heb.
Volgens mij ligt dit trouwens in het verlengde van wat ik gisteren zei; de mensen op de werkvloer moet je niet naaien. En die moeten zich niet laten naaien.
Ja, vanaf hier zijn we het zeker eens. En dat betekent: tot aan hier zijn we het impliciet ook wel eens
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wajoooo, dat grapje gaat, als er geen reservering voor opgenomen is, in de tientallen miljoenen lopen
Waarschijnlijk weer zo'n grapje "Oeps, hadden we niet aan gedacht, hebben we ook geen geld voor, tarieven paar procentjes opplussen "
Oh jee ik WOU eigenlijk de hele avond Grolsch gaan pompen, maar nee nu wordt het Hertog Jan, daar moet ik toch zeker wel voor gecompenseer dworden
Ga is ff normaal doen met zn allen kiddies
Andersom dus eah In de CAO staat meestal iets als dat je 8% van je salaris als vakantietoeslag uitbetaald krijgt, bruto. Dat hoort te worden berekend over je volledige bruto jaarsalaris. Overuren gelden ook gewoon voor de vakantietoeslag, in het onderwijs geldt het ook, mijn onregelmatigheidstoeslag vertaalt zich echter in een factor van de uren. Dus een uur tussen 00:00 en 06:00 op zondag is 200% ofzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 29-10-2016 00:48:21 (van netto bruto gemaakt) ]
Waarschijnlijk weer zo'n grapje "Oeps, hadden we niet aan gedacht, hebben we ook geen geld voor, tarieven paar procentjes opplussen "
Verliespost, dus daar hoeft geen belasting en dividend over betaald te worden, maar vermindert brutowinst. Het effect in de balans kan na belasting best klein zijn eigenlijk! 2 miljard was vorig jaar de omzet toch? Dat is dan in het slechtste geval euhhh *duimzuig* 40 miljoen op die 2 miljard schelen. Tja.
Verliespost, dus daar hoeft geen belasting en dividend over betaald te worden, maar vermindert brutowinst. Het effect in de balans kan na belasting best klein zijn eigenlijk! 2 miljard was vorig jaar de omzet toch? Dat is dan in het slechtste geval euhhh *duimzuig* 40 miljoen op die 2 miljard schelen. Tja.
Ergens snap ik het wel, als je elke maand 250 euro uitbetaald krijgt aan onregelmatigheidstoeslag ga je dat zien als een vast stuk van je inkomen. Dat kan toch een aardig verschil opleveren als je 3 weken met verlof gaat.
Aan de andere kant: het is een toeslag die je krijgt omdat je om 02:45 moet opstaan of omdat je pas ruim na middernacht thuis bent. Het zit zelfs al in de naam, dus om het dan als een vast component van je loon te zien?
Alhoewel... ik krijg van mijn werkgever maandelijks een vaste onkostenvergoeding. Dat is in mijn hoofd ook een stukje salaris, terwijl het bedoeld is om bijvoorbeeld een kop koffie met een klant van te betalen.
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:47 schreef James1988 het volgende: Ergens snap ik het wel, als je elke maand 250 euro uitbetaald krijgt aan onregelmatigheidstoeslag ga je dat zien als een vast stuk van je inkomen. Dat kan toch een aardig verschil opleveren als je 3 weken met verlof gaat.
Aan de andere kant: het is een toeslag die je krijgt omdat je om 02:45 moet opstaan of omdat je pas ruim na middernacht thuis bent. Het zit zelfs al in de naam, dus om het dan als een vast component van je loon te zien?
Alhoewel... ik krijg van mijn werkgever maandelijks een vaste onkostenvergoeding. Dat is in mijn hoofd ook een stukje salaris, terwijl het bedoeld is om bijvoorbeeld een kop koffie met een klant van te betalen.
Dan moet die toeslag dus omhoog. Juist door al die onregelmatige diensten heb je meer risico op burn-out, overspannen, stressfouten. Je zou kunnen beargumenteren dat je van meer geld minder andere zorgen hebt en dat het dus gewoon terecht is, afgezien van m'n eerder feitelijke beredenering van de wetgeving en uitspraak van de rechter.
Als je ECHT niet kunt begrijpen dat "drie weken vakantie" gelijk staat aan "drie weken geen uitbetaling van toeslagen voor krankzinnige uren" dan kun je altijd nog bij NS gaan werken. Ik zal me verder onthouden van mijn mening.
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:50 schreef Dr_Flash het volgende: Als je ECHT niet kunt begrijpen dat "drie weken vakantie" gelijk staat aan "drie weken geen uitbetaling van toeslagen voor krankzinnige uren" dan kun je altijd nog bij NS gaan werken. Ik zal me verder onthouden van mijn mening.
Het gaat niet om het doorbetalen van de onregelmatigheidstoeslag tijdens vakantie, dronken tor.
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:50 schreef Dr_Flash het volgende: Als je ECHT niet kunt begrijpen dat "drie weken vakantie" gelijk staat aan "drie weken geen uitbetaling van toeslagen voor krankzinnige uren" dan kun je altijd nog bij NS gaan werken. Ik zal me verder onthouden van mijn mening.
Ja dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar vakantietoeslag is nou eenmaal x procent van je loon, dus waarom zou die toeslag dan niet meegeteld moeten worden?
Ja dat dacht ik dus in eerste instantie ook maar vakantietoeslag is nou eenmaal x procent van je loon, dus waarom zou die toeslag dan niet meegeteld moeten worden?
Anders zou de onregelmatigheidstoeslag onbelast moeten zijn, dat lost het probleem ook op, maar daar gaat de belastingdienst en de regeling loonheffing vast niet meer akkoord.
Anders zou de onregelmatigheidstoeslag onbelast moeten zijn, dat lost het probleem ook op, maar daar gaat de belastingdienst en de regeling loonheffing vast niet meer akkoord.
Nee als het toch eens makkelijk in elkaar zat Regeltje x eruit is regeltje y erbij..
Op zaterdag 29 oktober 2016 00:13 schreef dennistd het volgende: Ze krijgen hun onregelmatigheidstoeslag nu ook over de wettelijke vakantie-uren betaald, is een uitspraak van Europa
Krankzinnigheid ten top. Geldt natuurlijk alleen voor werknemers in de spoorsector? Hmm hmm.
Krankzinnigheid ten top. Geldt natuurlijk alleen voor werknemers in de spoorsector? Hmm hmm.
Nee natuurlijk niet. In een heleboel andere sectoren was dit al gemeengoed. En soms is er expliciet geen onregelmatigheidstoeslag zoals bijvoorbeeld in de CAO Horeca.
Aan de andere kant: het is een toeslag die je krijgt omdat je om 02:45 moet opstaan of omdat je pas ruim na middernacht thuis bent. Het zit zelfs al in de naam, dus om het dan als een vast component van je loon te zien?
Het is ook puur belastingtechnisch dat ze het toeslag noemen ipv dat ze je een hoger uurloon geven lijkt mij? Als je altijd onregelmatig werkt is het mi wel vast onderdeel van je salaris.
Als ze je ontslaan zak je dan ook wel fors in loon dan. Omdat die toeslag niet meegerekend wordt.
Nee natuurlijk niet. In een heleboel andere sectoren was dit al gemeengoed. En soms is er expliciet geen onregelmatigheidstoeslag zoals bijvoorbeeld in de CAO Horeca.
Nee daar hoort onregelmatigheid erbij dus zit het al verdisconteerd in je salaris.
Oh ik doe het met plezier hoor Waar heb je last van dan?
Ik maak zelf ook elk jaar een excursieboekje voor de NVBS Twente. Twaalf pagina's (A5) vullen is makkelijk, maar zorgen dat de werkelijk zinvolle info ook gelezen wordt door iedereen is lastig.
Maar het is best leuk wel hoor
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik maak zelf ook elk jaar een excursieboekje voor de NVBS Twente. Twaalf pagina's (A5) vullen is makkelijk, maar zorgen dat de werkelijk zinvolle info ook gelezen wordt door iedereen is lastig.
Klopt Terwijl je in de horeca net zo goed onregelmatig-onregelmatig werkt, of kan werken, als op het spoor.
"Inherent aan het werk.", veel jongeren en weinig ouderen, weinig mensen actief de vakbeweging ingaan. Spoor is zo'n beetje het tegenovergestelde. Daarnaast was er traditioneel gezien maar één of slechts een handvol bedrijven met werknemers, zodat het heel eenvoudig wordt om met een kleine mondige vertegenwoordiging veel voordelen voor elkaar te krijgen. Machinisten krijgen ook gewoon nog echt goed betaald (vind ik voor het niveau van het werk). Good for them.
Op zaterdag 29 oktober 2016 01:06 schreef Prins_Pils het volgende: Fles plaatst elke zoveel pagina's een schone spoorse dame, reken maar dat er dan gelezen wordt.
Nou ja dat een EEN deel van het geheel maar serieus, TWAALF kntjes interessante materie kan echt iedere sperzieboon komopnou.