abonnement Unibet Coolblue
pi_166218807
Door deze discussie zie je wel hoeveel mensen racistisch zijn. Had ik niet verwacht.
pi_166218928
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Dat is juist een interpretatie. En tegenwoordig een foute.
Dat is geen interpretatie, dat is een feit. Zp zoals we die nu kennen is een karikatuur van een neger, was zelfs een kwalijke (racistische) karikatuur van een neger en dat niet zo heel lang geleden nog.

Mijn persoonlijke mening is dat dat karikatuur niet erg is omdat dat kwalijke er al uitgesloopt is, maar het blijft een karikatuur van een neger. Vind het echt heel vreemd dat dit nu ineens zo stelselmatig ontkent wordt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166218938
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:48 schreef Voetstappen het volgende:
Door deze discussie zie je wel hoeveel mensen racistisch zijn. Had ik niet verwacht.
In mijn ogen is er helemaal niks racistisch aan Piet en nou dan, of dacht jij dat het in de kindersogen wel zo gezien wordt?
Dat begint op school 1 vangt thuis iets op en zo groeit het naar mijn idee.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:59:26 #279
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166219049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is geen interpretatie, dat is een feit. Zp zoals we die nu kennen is een karikatuur van een neger, was zelfs een kwalijke karikatuur van een neger en dat niet zo heel lang geleden nog.
Neen. Het is gebaseerd op een karikatuur. Is dat nu niet meer. Zwarte piet zoals hij nu is heeft niets met negers te maken.

De racisme-interpretatie kan alleen gedaan worden als men vindt dat het zwart schminken sowieso racistisch is.

quote:
Mijn persoonlijke mening is dat dat karikatuur niet erg is omdat dat kwalijke er al uitgesloopt is, maar het blijft een karikatuur van een neger. Vind het echt heel vreemd dat dit nu ineens zo stelselmatig ontkent wordt.
Omdat het dus niet waar is. Zwarte piet als figuur heeft een heleboel iteraties. De huidige hebben weinig tot niets te maken met de originele versie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166219119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:48 schreef Voetstappen het volgende:
Door deze discussie zie je wel hoeveel mensen racistisch zijn. Had ik niet verwacht.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:42 #281
426493 crew  PippenScottie
pi_166219139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

In mijn ogen is er helemaal niks racistisch aan Piet en nou dan, of dacht jij dat het in de kindersogen wel zo gezien wordt?
Dat begint op school 1 vangt thuis iets op en zo groeit het naar mijn idee.
Wel.. ik denk dat iedereen wel een oom, tante of oude schoolvriend op Facebook heeft die de meest infantiele en racistische plaatjes heeft gepost over Zwarte Piet.

Vervelende mensen, maar ik denk dat zij meer hebben gedaan om Nederland rijp te maken voor de aanpassing van Zwarte Piet, dan het Sinterklaasjournaal in jaren had kunnen doen.
pi_166219146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

In mijn ogen is er helemaal niks racistisch aan Piet en nou dan, of dacht jij dat het in de kindersogen wel zo gezien wordt?
Dat begint op school 1 vangt thuis iets op en zo groeit het naar mijn idee.
Ik weet het niet zo goed. De vele reacties van mensen vind ik wel racistisch. Mensen uitschelden, zeggen dat ze moeten oprotten, gewoon de rare reacties die komen op de huidskleur van mensen. Om dit soort situaties. Kijk naar Sylvana Simons, wordt indirect uitgemaakt voor aap (laten we er neit over muggenziften) en iedereen scheldt haar nog eens uit omdat ze erop reageeert. Je ziet het op Faceboook, maar ook in dit soort topics wel.

We zijn er nog lang niet.
pi_166219184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wel.. ik denk dat iedereen wel een oom, tante of oude schoolvriend op Facebook heeft die de meest infantiele en racistische plaatjes heeft gepost over Zwarte Piet.

Vervelende mensen, maar ik denk dat zij meer hebben gedaan om Nederland rijp te maken voor de aanpassing van Zwarte Piet, dan het Sinterklaasjournaal in jaren had kunnen doen.
Facebook daar noem jij ook iets op zeg, daar houdt mijn familie, naar ik meen, zich verre van!
Tenzij?
Koopjes jagen doe ik er wel, iets toevoegen aan een koffie kransje weer niet, koffiekransje zegt jouw genoeg?
pi_166219205
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:05 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo goed. De vele reacties van mensen vind ik wel racistisch. Mensen uitschelden, zeggen dat ze moeten oprotten, gewoon de rare reacties die komen op de huidskleur van mensen. Om dit soort situaties. Kijk naar Sylvana Simons, wordt indirect uitgemaakt voor aap (laten we er neit over muggenziften) en iedereen scheldt haar nog eens uit omdat ze erop reageeert. Je ziet het op Faceboook, maar ook in dit soort topics wel.

We zijn er nog lang niet.
Als ze de eer aan zichzelf gehouden had was dat woordje allang vergeten!

Had die apetrots gezegd was er niks aan de hand geweest?
pi_166219215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Facebook daar noem jij ook iets op zeg, daar houdt mijn familie, naar ik meen, zich verre van!
Tenzij?
Koopjes jagen doe ik er wel, iets toevoegen aan een koffie kransje weer niet, koffiekransje zegt jouw genoeg?
Even kijken op de reacties op de Facebook van NOS onder dit soort artikelen, of de reacties in dit soort topics. Laatst het topic nog over rellen in Frankrijk waar veel vluchtelingen zijn; ik was werkelijk waar verbaasd om al die racistische reacties van users.
pi_166219225
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:05 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo goed. De vele reacties van mensen vind ik wel racistisch. Mensen uitschelden, zeggen dat ze moeten oprotten, gewoon de rare reacties die komen op de huidskleur van mensen. Om dit soort situaties. Kijk naar Sylvana Simons, wordt indirect uitgemaakt voor aap (laten we er neit over muggenziften) en iedereen scheldt haar nog eens uit omdat ze erop reageeert. Je ziet het op Faceboook, maar ook in dit soort topics wel.

We zijn er nog lang niet.
En dit dan? Niemand die ik hier over hoor. #apetrots

pi_166219264
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ze de eer aan zichzelf gehouden had was dat woordje allang vergeten!

Had die apetrots gezegd was er niks aan de hand geweest?
Huh? Ik snap wel dat als iemand je voor een aap uitmaakt (hij zei immers: 'ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw) dat je erop reageert. Waarom zou ze, of mensen die zo worden genoemd, dat over zich heen moeten laten komen?

Nouja, ben gewoon verbaasd! Ook rondom deze discussie.
pi_166219284
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:08 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Even kijken op de reacties op de Facebook van NOS onder dit soort artikelen, of de reacties in dit soort topics. Laatst het topic nog over rellen in Frankrijk waar veel vluchtelingen zijn; ik was werkelijk waar verbaasd om al die racistische reacties van users.
Ik kijk er niet of zelden nogmaals oldtimers ja die zoek ik zelfs op daar, voor de rest houdt ik mij van dat soort dingen, verre van de reacties, ik hoef anderen hun reacties niet ik heb mijn eigen wil!
Volgens mij is het gros daar labiel?
pi_166219315
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:10 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Huh? Ik snap wel dat als iemand je voor een aap uitmaakt (hij zei immers: 'ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw) dat je erop reageert. Waarom zou ze, of mensen die zo worden genoemd, dat over zich heen moeten laten komen?

Nouja, ben gewoon verbaasd! Ook rondom deze discussie.
Ik laat wel meer over mij heenkomen, zoek eens hier ik kan niet schrijven ik kan niet redeneren wat kan ik nog meer niet, alleen van wie krijg ik die reacties?
Zouden ze een nagel hebben voor zich aan de kont te krassen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 15:12:36 ]
pi_166219356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:08 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En dit dan? Niemand die ik hier over hoor.

[ afbeelding ]
Huh? heb je het fragment wel gehoord? Alsof hij haar enkel een aap noemde en daarna klaar. Ik heb ook geen zin om er een hele discussie over te beginnen hoor, maar kom op zeg, laten we niet doen alsof het onschuldig was. Al helemaal niet als er wordt gezegd door een medepresentator dat de opmerking eigenlijk niet kan en hij eroverheen wilde praten en Johan vervolgens zelf zegt: 'ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw'.

Daarom begrijp ik niet waarom men er dan over valt als zij erop reageert. Heeft ze alle recht op en is toch vrij logisch? Hetzelfde met deze discussie; het persoonlijke steeds, en die racistische opmerkingen, juíst daardoor ben ik gaan denken dat het terecht is dat mensen vinden dat er nog racisme is in deze maatschappij en dat zwarte piet aanstootgevend is voor bepaalde mensen. Terwijl ik er eerst helemaal niets geks over dacht.
pi_166219397
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Dat is juist een interpretatie. En tegenwoordig een foute.
Alles is een interpretatie. Maar je hoeft echt geen quinsy of sylvana te zijn om het als dusdanig te herkennen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166219421
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:13 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Huh? heb je het fragment wel gehoord? Alsof hij haar enkel een aap noemde en daarna klaar. Ik heb ook geen zin om er een hele discussie over te beginnen hoor, maar kom op zeg, laten we niet doen alsof het onschuldig was. Al helemaal niet als er wordt gezegd door een medepresentator dat de opmerking eigenlijk niet kan en hij eroverheen wilde praten en Johan vervolgens zelf zegt: 'ze lijkt nou eenmaal niet op een pauw'.

Daarom begrijp ik niet waarom men er dan over valt als zij erop reageert. Heeft ze alle recht op en is toch vrij logisch? Hetzelfde met deze discussie; het persoonlijke steeds, en die racistische opmerkingen, juíst daardoor ben ik gaan denken dat het terecht is dat mensen vinden dat er nog racisme is in deze maatschappij en dat zwarte piet aanstootgevend is voor bepaalde mensen. Terwijl ik er eerst helemaal niets geks over dacht.
Man, als je alleen het woord aap zegt of bruin ben je al een racist, ik voel mij echt niet aangesproken hoor als mensen mij een kaaskop of blanke vla.noemen
pi_166219422
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat heeft er dan ook niets mee te maken, ik heb het over objectief in onbevooroordeeld. En dan kan je een discussie beginnen of dat daadwerkelijk bestaat, maar ik ben van mening dat een buitenstaander objectiever naar dit issue kan kijken dan als je met deze traditie bent opgegroeid.
Hoe zou je als objectieve buitenstaander tegen deze traditie aankijken?

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:17:50 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166219437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alles is een interpretatie. Maar je hoeft echt geen quinsy of sylvana te zijn om het als dusdanig te herkennen.
Helaas zit je dan dus fout.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166219448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Man, als je alleen het woord aap zegt of bruin ben je al een racist, ik voel mij echt niet aangesproken hoor als mensen mij een kaaskop of blanke vla.noemen
Ik ook niet, tenzij ik zou een groot minderwaardigheids gevoel hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 15:18:52 ]
pi_166219468
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:48 schreef Voetstappen het volgende:
Door deze discussie zie je wel hoeveel mensen racistisch zijn. Had ik niet verwacht.
Ach, dat valt in het echt wel mee denk ik. Fok! beschouw ik als een virtueel café waar mensen hun mening verkondigen, vaak luidkeels. En als ze dan weerwoord krijgen gaan de hakken in het zand en wordt er steeds harder geschreeuwd, over en weer. Vervolgens wordt er gescholden.

Als deze discussie al iets aantoont is het dat de meeste mensen niet kunnen argumenteren, en totaal niet geïnteresseerd zijn in het standpunt van de ander. Men hecht meer belang aan het uitzenden van de eigen mening, dan aan communicatie. Net als in het echte leven, zeg maar, alleen wordt dit op het internet nog eens extreem uitvergroot door het afwezig zijn van fysieke interactie. Daarom is discussiëren op het internet een zinloze bezigheid.

Zie Fok! niet als een discussieplatform, maar als een kroeg waar je de meest platte praatjes kwijt kan, en de meest incoherente meningen. Waar je kan schelden zonder een tik op je neus te krijgen, en als dat je ding is heb je een prima plek om je af te reageren en je tijd te doden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_166219518
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas zit je dan dus fout.
Je snapt niet dat jij dat niet kan bepalen? Als jij er iets anders in ziet, prima. Maar dat maakt niet dat ik en vele andere, het fout zien.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_166219538
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:19 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zie Fok! niet als een discussieplatform, maar als een kroeg waar je de meest platte praatjes kwijt kan, en de meest incoherente meningen. Waar je kan schelden zonder een tik op je neus te krijgen, en als dat je ding is heb je een prima plek om je af te reageren en je tijd te doden.
Zo zie jij het, niet verkeerd hoor, maar men kan hier ook een beetje proberen te sturen zodat niet een ieder groot wordt met een minderewaardigheids gevoel!
Zoek maar eens op google, vrijwel elke zoek optie springt fok er wel een beetje uit!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 15:23:21 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166219555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je snapt niet dat jij dat niet kan bepalen? Als jij er iets anders in ziet, prima. Maar dat maakt niet dat ik en vele andere, het fout zien.
Dat maakt de onderbouwing. En die is er niet, of heel slap.

Jouw originele punt dat buitenstaanders objectief naar zo'n traditie zouden kunnen kijken is al weerlegd. Dus wat heb je nog over?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166219601
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:19 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, dat valt in het echt wel mee denk ik. Fok! beschouw ik als een virtueel café waar mensen hun mening verkondigen, vaak luidkeels. En als ze dan weerwoord krijgen gaan de hakken in het zand en wordt er steeds harder geschreeuwd, over en weer. Vervolgens wordt er gescholden.

Als deze discussie al iets aantoont is het dat de meeste mensen niet kunnen argumenteren, en totaal niet geïnteresseerd zijn in het standpunt van de ander. Men hecht meer belang aan het uitzenden van de eigen mening, dan aan communicatie. Net als in het echte leven, zeg maar, alleen wordt dit op het internet nog eens extreem uitvergroot door het afwezig zijn van fysieke interactie. Daarom is discussiëren op het internet een zinloze bezigheid.

Zie Fok! niet als een discussieplatform, maar als een kroeg waar je de meest platte praatjes kwijt kan, en de meest incoherente meningen. Waar je kan schelden zonder een tik op je neus te krijgen, en als dat je ding is heb je een prima plek om je af te reageren en je tijd te doden.
In het echt zijn dat soort mensen vaak stil. Dat is het verschil denk ik. Maar dat neemt niet weg dat mensen zulke meningen hebben, alleen zijn ze te schijterig of schijnheilig om het voluit in het echte leven te zeggen. Dat denk ikzelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')