abonnement Unibet Coolblue
pi_166189329


quote:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

In het Algemeen Dagblad vandaag een interview met Perez Jong Loy. Wie? Zeg maar de Quincy Gario voordat Quincy Gario dé Quincy Gario werd. Een vrij extreme anti-zwarte piet-actievoerder dus, die elk mogelijk middel dat hij kan vinden tegen de geschminkte kindervriend inzet.

Nu is dat op zich geen nieuws: sinds een aantal jaar schieten dit soort lui als paddestoelen uit de grond. Maar het uitzonderlijke aan Jong Loy is dat hij gewoon eerlijk is over zijn einddoel: demonstreren tegen zwarte piet is slechts een middel. Uiteindelijk gaat het om aandacht gegeneren voor slavernij, en het idee dat Nederland nakomelingen van voormalige slaven geld moet betalen. Veel geld:

De strijd tegen Piet is voor hem direct verbonden met de financiële compensatie voor het slavernijverleden: hij vindt het 'verbijsterend' dat daar nog steeds niet over te praten valt. ,,Joodse mensen zijn terecht gecompenseerd voor de Tweede Wereldoorlog. Dus waarom de nazaten van de slaven niet? Omdat het te lang geleden is? Voor ons voelt het dichtbij. Mijn voorouders werkten nog als slaven."

Het gaat hem dan niet om 'zoiets onbenulligs' als een tientje per familie, maar om de oprichting van miljardenfondsen voor de nazaten van slaven. ,,Wij hebben op elk gebied een achterstand in de maatschappij. Zo worden de capaciteiten van donkere kinderen jaar na jaar lager ingeschat dan die van blanke. Zij komen veel vaker op het vmbo en moeten opleidingen stapelen voor ze naar de universiteit kunnen. Dat kan door zulke fondsen worden gecompenseerd."

Jong Loy doet denken aan de werkelijke agenda van de Jamaicaanse VN-onderzoeker Verene Shepherd. Ook zij was maar matig geïnteresseerd in ons "kerstfeest," en had eigenlijk als doel om momentum te creëren voor de schadevergoedingsactie van de anti-slavernij beweging.

Mensen als Shepherd en Jong Loy proberen dus uiteindelijk te construeren dat zwarte mensen in Nederland 'slachtoffers' zijn van slavernij, omdat enkelen van hun vooruders slaven zouden zijn geweest. Blanke Nederlanders die nu leven zijn kennelijk ook per definitie afstammelingen van slavenhandelaars, en daarom ook 'daders'. Laat mij nog eenmaal duidelijk maken hoe ik hier over denk:

Ga gewoon weg. Geachte heer Jong Loy: neemt u gewoon een baan en werkt u gaarne voor uw geld. Dat is pas een eerlijke manier om aan uw geld te komen. En wat betreft de Nederlandse regering? Die moeten meegaan in het verhaal dat "we" daar achter zaten en dat "we" dat "hen" hebben aangedaan. U en ik hebben immers niet in slaven gehandeld, en deze Perez en zijn tijdgenoten zijn geen slachtoffer van slavernij. Achterstand in de maatschappij? Klinkklare onzin.

Hoe dan ook hoop ik dat we deze discussie snel kunnen sluiten. Nederland gaat nu al lang genoeg gebukt onder de tirannie van de pietenpesters, en nu ze ook een grote mond gaan krijgen over 'miljardenfondsen' is het helemáál tijd om dit af te kappen. Iedereen de spandoeken weer naar binnen! De demonstratie is over; tijd om weer aan het werk te gaan.
standaarddrinker
pi_166189356
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom?
Dus van echte slaven mag je wel genieten en van zwarte piet ( die alleen in de ogen van de piethaters een slaaf voorstelt) mag je niet genieten? Vreemde logica.
pi_166189411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus van echte slaven mag je wel genieten en van zwarte piet ( die alleen in de ogen van de piethaters een slaaf voorstelt) mag je niet genieten? Vreemde logica.
:') . Mi gado jongen, ben jij ooit in een museum geweest?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166189448
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Mi gado jongen, ben jij ooit in een museum geweest?
Niet zo heel vaak maar weet wel dat daar schilderijen met slaven hangen waar racistische Nederlanders van genieten.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:27:36 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:15 schreef DrDentz het volgende:
Witmenschen die denken met het aanpassen van de Piet 'goed te doen' en de discussie naar een einde te brengen. Oh oh, de naïviteit. Is pas een kleine opmaat naar een miljardenfonds voor herstelbetalingen. Je moet betalen.
De grap is natuurlijk dat het afschaffen van Zwarte Piet onder druk van de racisme-chantage is gebeurd, Er is helemaal geen omslag dat er minder racisme is, RTL heeft ook helemaal geen anti-racisme standpunt gemaakt. Integendeel, door dat dat gezuig en gedreig is het racisme groter dan ooit. De anti-pieten hebben de gekleurde mens niet fraai op de kaart gezet. De pro-pieten de blanke man ook niet, maar die werden bij voorbaat al voor racist uitgemaakt dus dat maakt niet veel uit w/ ):O

Als de herstelbetalingen plaatsvinden, breekt de pleuris pas echt uit en hebben zwarten in Nederland helemaal geen leven meer oO/
pi_166189509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De grap is natuurlijk dat het afschaffen van Zwarte Piet onder druk van de racisme-chantage is gebeurd, Er is helemaal geen omslag dat er minder racisme is, RTL heeft ook helemaal geen anti-racisme standpunt gemaakt. Integendeel, door dat dat gezuig en gedreig is het racisme groter dan ooit. De anti-pieten hebben de gekleurde mens niet fraai op de kaart gezet. De pro-pieten de blanke man ook niet, maar die werden bij voorbaat al voor racist uitgemaakt dus dat maakt niet veel uit w/ ):O

Als de herstelbetalingen plaatsvinden, breekt de pleuris pas echt uit en hebben zwarten in Nederland helemaal geen leven meer oO/
Dat hoeft RTL ook niet te doen, de racisten komen vanzelf uit hun spelonken tevoorschijn. Blijkens ook jouw post.
pi_166189551
Ze hebben in Suriname wel een goede president gekozen, iemand zonder besmet verleden enzo. Maar dat geheel terzijde.

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 25-10-2016 11:49:17 ]
standaarddrinker
pi_166189557
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet zo heel vaak maar weet wel dat daar schilderijen met slaven hangen waar racistische Nederlanders van genieten.
Heb jij mensen gezien die naar die schilderijen kijken en zeggen 'huhu, kijk die zwartjes daar eens slaven zijn, mooie tijd was dat he'?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166189562
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hoeft RTL ook niet te doen, de racisten komen vanzelf uit hun spelonken tevoorschijn. Blijkens ook jouw post.
Het voordeel is dan ieg dat we weten wie ze zijn. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166189578
Leuke geupdate OP, met een geweldig stukje van de extremistische site DDS uit 2014 :')
Natuurlijk heeft DrDentz die in zijn bookmarks staan.
pi_166189590
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb jij mensen gezien die naar die schilderijen kijken en zeggen 'huhu, kijk die zwartjes daar eens slaven zijn, mooie tijd was dat he'?
Dat is geen argument want dat doe de ZP-liefhebbers ook niet. Vervelend voor de racistische schilderijliefhebbers maar alle schilderijen met slaven moeten toch echt op de brandstapel.
pi_166189594
quote:
Het gaat hem dan niet om 'zoiets onbenulligs' als een tientje per familie, maar om de oprichting van miljardenfondsen voor de nazaten van slaven.
De aap komt uit de mouw.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:35:01 #13
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189597
Het artikel in deze OP is een drogredenering.
.
Gut, wat kunnen de boze witte mannetjes toch zielig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is geen argument want dat doe de ZP-liefhebbers ook niet. Vervelend voor de racistische schilderijliefhebbers maar alle schilderijen met slaven moeten toch echt op de brandstapel.
Nee, oude foto's van zwarte piet hoeven niet verbrand, we gaan gewoon geen nieuwe maken.

Het is dezelfde drogredenering die jij gebruikt.
Ik ook, bedankt!
pi_166189601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw.
Ho ho pas hier nou mee op.
standaarddrinker
pi_166189620
Gossie dat had ik nou helemaal niet aan zien komen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:38:54 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189650
Aapje Simons van DENK: Johan Derksen in de bocht.
http://www.show.nl/video/(...)naar-sylvana-simons/
pi_166189661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:38 schreef Lunatiek het volgende:
Aapje Simons van DENK: Johan Derksen in de bocht.
http://www.show.nl/video/(...)naar-sylvana-simons/
Johan _O_
standaarddrinker
pi_166189662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:35 schreef sc00p het volgende:
Het artikel in deze OP is een drogredenering.
.
Gut, wat kunnen de boze witte mannetjes toch zielig zijn.

[..]

Nee, oude foto's van zwarte piet hoeven niet verbrand, we gaan gewoon geen nieuwe maken.

Het is dezelfde drogredenering die jij gebruikt.
Nee hoor, de Gouden Koets moet ook verdwijnen volgens de Pietenhaters. Ik zie niet in hoe we het dan nog kunnen toelaten om schilderijen met slaven in musea te laten hangen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:40:21 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189679
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hoeft RTL ook niet te doen, de racisten komen vanzelf uit hun spelonken tevoorschijn. Blijkens ook jouw post.
Dus je geeft toe dat het afschaffen van Zwarte Piet alleen is om racisme uit te lokken bij blanke Nederlanders?

Altijd al geweten hoor.
pi_166189686
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw.
Oei, pas je op, niet mensen zwart maken he...
pi_166189712
Zo trots als een aap met zeven lullen
standaarddrinker
pi_166189717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat het afschaffen van Zwarte Piet alleen is om racisme uit te lokken bij blanke Nederlanders?

Altijd al geweten hoor.
Klopt, daar is het allemaal om te doen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:43:15 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166189729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:38 schreef Lunatiek het volgende:
Aapje Simons van DENK: Johan Derksen in de bocht.
http://www.show.nl/video/(...)naar-sylvana-simons/
Johan Derksen, de opperproleet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166189732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, de Gouden Koets moet ook verdwijnen volgens de Pietenhaters. Ik zie niet in hoe we het dan nog kunnen toelaten om schilderijen met slaven in musea te laten hangen.
Begrijp je het verschil tussen handelen in oorspronkelijke oplages van Mein Kampf door verzamelaars en historici en het uitdelen van een nieuwe druk daarvan op de markt?

Dat is ongeveer het verschil tussen schilderijen in musea met een slaventhema en ermee rondrijden op prinsjesdag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166189734
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, daar is het allemaal om te doen.
Het is eigenlijk om je moreel superieur te doen voelen.

Benieuwd wat het volgende zal zijn.
pi_166189747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is eigenlijk om je moreel superieur te doen voelen.

Benieuwd wat het volgende zal zijn.
De Nederlandse vlag.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:45:14 #27
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, de Gouden Koets moet ook verdwijnen volgens de Pietenhaters. Ik zie niet in hoe we het dan nog kunnen toelaten om schilderijen met slaven in musea te laten hangen.
Ook gewoon nog een keer dezelfde drogreden gebruiken :') Ik dacht dat Nederlanders zo nuchter waren.
Ik ook, bedankt!
pi_166189827
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Begrijp je het verschil tussen handelen in oorspronkelijke oplages van Mein Kampf door verzamelaars en historici en het uitdelen van een nieuwe druk daarvan op de markt?

Dat is ongeveer het verschil tussen schilderijen in musea met een slaventhema en ermee rondrijden op prinsjesdag.
Toch genieten nog dagelijks mensen van schilderijen met slaven. Dat moet jou toch wel pijn doen gezien je verleden.
pi_166189852
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch genieten nog dagelijks mensen van schilderijen met slaven. Dat moet jou toch wel pijn doen gezien je verleden.
Maar als er volgende week gemeld wordt dat die schilderijen racistisch zijn en wegmoeten dan staan ze ineens vooraan om te protesteren.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:52:38 #30
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189907
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar als er volgende week gemeld wordt dat die schilderijen racistisch zijn en wegmoeten dan staan ze ineens vooraan om te protesteren.
Zou je fijn vinden hè?
Ik ook, bedankt!
pi_166189909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch genieten nog dagelijks mensen van schilderijen met slaven. Dat moet jou toch wel pijn doen gezien je verleden.
Niemand in Nederland heeft een slavernijverleden, daar moeten we mee uitkijken. De allochtonen in NL hebben de zweep niet gevoeld, die worden van geboorte tot overlijden gepamperd met subsidies en quota.
standaarddrinker
pi_166189919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:52 schreef sc00p het volgende:

[..]

Zou je fijn vinden hè?
Ik vind hypocrisie wel grappig, maar fijn niet. Niet zo projecteren.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:55:22 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166189956
Gaat het hier nog over zwarte piet?

Ik vind een afscheid van zwarte piet nogal geforceerd. Omdat mensen er verdriet van hebben en er een goed alternatief is, volgens RTL. Je kan zeggen wat je wil over zwarte piet, maar daar afstand van nemen of drastische aanpassingen in maken, maakt heel veel los in de samenleving en hebben nog meer mensen heel veel moeite mee en oprecht verdriet van. Dan zou je denken dat RTL zijn doel niet bereikt.
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:56:18 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166189970
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Niemand in Nederland heeft een slavernijverleden, daar moeten we mee uitkijken. De allochtonen in NL hebben de zweep niet gevoeld, die worden van geboorte tot overlijden gepamperd met subsidies en quota.
Ik denk dat er zat allochtonen in Nederland zijn die meer belasting betaald hebben dan jij, dus ik zou een beetje rustig aan doen met de generalisaties
Laffe huichelaar
pi_166190005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar als er volgende week gemeld wordt dat die schilderijen racistisch zijn en wegmoeten dan staan ze ineens vooraan om te protesteren.
Zo zit de blanke elite in elkaar. Wel de speledingetjes van het volk bij het vuilnis doen om zich moreel superieur te voelen maar zelf geen enkel offer willen doen. Hoezeer ik ook van geschiedenis en ons cultureel erfgoed hou, ik zal me vrijwillig aanbieden om die schilderijen met slaven in de fik te steken, al was het alleen om die beteuterde gezichten van die blanke elitaire moralisten te zien.
pi_166190012
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat er zat allochtonen in Nederland zijn die meer belasting betaald hebben dan jij, dus ik zou een beetje rustig aan doen met de generalisaties
Mensen die hun eigen broek ophouden zijn dan ook niet de mensen die hun hoop gevestigd hebben op de miljarden aan herstelbetalingen.
standaarddrinker
pi_166190018
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch genieten nog dagelijks mensen van schilderijen met slaven. Dat moet jou toch wel pijn doen gezien je verleden.
Mijn verleden? Waar heb je het over?

En je kunt best genieten van geschiedenis zonder de culturele normen van 500 jaar geleden te delen. Wat een onzin kraam jij uit zeg. Ronduit zielig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:00:10 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166190029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

En je kunt best genieten van geschiedenis zonder de culturele normen van 500 jaar geleden te delen
Geldt dat ook voor rituelen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:00:11 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:59 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Mensen die hun eigen broek ophouden zijn dan ook niet de mensen die hun hoop gevestigd hebben op de miljarden aan herstelbetalingen.
Toch heb je het over 'de allochtoon'. Mij hoef je niet te overtuigen dat er verschillen zijn tussen mensen
Laffe huichelaar
pi_166190033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn verleden? Waar heb je het over?

  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:08 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn verleden? Waar heb je het over?

En je kunt best genieten van geschiedenis zonder de culturele normen van 500 jaar geleden te delen. Wat een onzin kraam jij uit zeg. Ronduit zielig.
Ben ik helemaal met je eens. Er is een groot verschil tussen naar schilderijen of een koets uit het jaar 0 kijken met racistische kenmerken omdat dat nou eenmaal is zoals het toen was en actief deelnemen aan een feest dat die kenmerken versterkt.

Los van het feit of je vindt dat dat laatste het geval is. Ik zie het niet. Maar de twee gevallen staan wel helemaal los van elkaar imo
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:27 #42
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_166190068
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:55 schreef timmmmm het volgende:
Gaat het hier nog over zwarte piet?

Ik vind een afscheid van zwarte piet nogal geforceerd. Omdat mensen er verdriet van hebben en er een goed alternatief is, volgens RTL. Je kan zeggen wat je wil over zwarte piet, maar daar afstand van nemen of drastische aanpassingen in maken, maakt heel veel los in de samenleving en hebben nog meer mensen heel veel moeite mee en oprecht verdriet van. Dan zou je denken dat RTL zijn doel niet bereikt.
Wat mij betreft zijn het vooral die enorm racistische opmerkingen die uit het pro-zwartepiet-kamp komen die veel los maken en zorgen voor verdriet.

RTL heeft een wijs besluit genomen denk ik. De groep die de discussie moe is en het feest gewoon weer om Sinterklaas wil laten draaien in plaats van om deze discussie wordt steeds groter. En de groep die maar blijft roeptoeteren over 'zwarte piet moet zwart' wordt steeds kleiner en steeds meer geassocieerd met de racistische minderheid binnen die groep.

Over twintig jaar zeggen we met zijn allen: 'dat dat toen nog kon, zwarte piet helemaal zwart schmincken met dikke lippen en oorringen en al'.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:44 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:04:22 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Over twintig jaar zeggen we met zijn allen: 'dat dat toen nog kon, zwarte piet helemaal zwart schmincken met dikke lippen en oorringen en al'.
vroegâh was alles betâh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Er is een groot verschil tussen naar schilderijen of een koets uit het jaar 0 kijken met racistische kenmerken omdat dat nou eenmaal is zoals het toen was en actief deelnemen aan een feest dat die kenmerken versterkt.

Los van het feit of je vindt dat dat laatste het geval is. Ik zie het niet. Maar de twee gevallen staan wel helemaal los van elkaar imo
Nederland schijnt nu of iig in het verleden het meest tolerante volk van de wereld te zijn geweest. Hoe is dat mogelijk als onze jeugd al van jongs af aan via het Sinterklaasfeest geleerd heeft dat zwarte mensen dom en zielig zijn? ( Niet mijn woorden maar de redenatie van de Pietenhaters)
pi_166190166
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Amazing Atheist _O_
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:08:05 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190178
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn het vooral die enorm racistische opmerkingen die uit het pro-zwartepiet-kamp komen die veel los maken en zorgen voor verdriet.

RTL heeft een wijs besluit genomen denk ik. De groep die de discussie moe is en het feest gewoon weer om Sinterklaas wil laten draaien in plaats van om deze discussie wordt steeds groter. En de groep die maar blijft roeptoeteren over 'zwarte piet moet zwart' wordt steeds kleiner en steeds meer geassocieerd met de racistische minderheid binnen die groep.

Over twintig jaar zeggen we met zijn allen: 'dat dat toen nog kon, zwarte piet helemaal zwart schmincken met dikke lippen en oorringen en al'.
Dat ben ik wel met je eens. Als men gewoon de schouders opgehaald had bij dat handjevol klagers, was dit allemaal niet zo geescaleerd. Het merendeel van het 'tegen'-kamp is nu gewoon tegen door de heftige reacties van de harde voorstanders

Ik vraag me alleen af of het een goed idee is uiteindelijk dus toch toe te geven aan dat handjevol klagers omdat de goegemeente niet goed reageert op de klagers. Heb je een grote groep die pissig is op die paar mensen die erover klagen, en het is écht een hele grote groep mensen die gewoon wil dat zwarte piet blijft zoals ie is, ga je ze nóg pissiger maken
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:14:30 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190311
Gaan we nu weer ontopic in met argumenten ipv persoonlijke aanvallen?
Laffe huichelaar
pi_166190319
Wat mag je hier nog wel zeggen dat blijft staan?
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:16:17 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:14 schreef DrDentz het volgende:
Wat mag je hier nog wel zeggen dat blijft staan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:14 schreef timmmmm het volgende:
ontopic met argumenten
Laffe huichelaar
pi_166190367
-commentaar op de moderatie in FB-

[ Bericht 86% gewijzigd door timmmmm op 25-10-2016 12:18:54 ]
standaarddrinker
pi_166190418
Die pietenhaters moeten eens hun stamboom gaan uitzoeken, dan weten ze wie hun bazen waren en die moeten ze gaan aanklagen.
Het is wat werk, zeker een dagje archief, maar dan weten ze wel de juiste mensen te vinden.
Ik heb aangetrouwde familie die ook dachten dat ze slaven waren geweest, even naspeuren en het bleek niet het geval te zijn geweest.
Maar goed...
zoek het uit, klaag ze aan , verdeel de schadevergoeding onder de nakomelingen en ga terug naar Afrika, klaag daar de stamhoofden aan die ze aangeleverd hebben en leef nog lang en gelukkig :)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:20:00 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190434
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:19 schreef longinus het volgende:
Die pietenhaters moeten eens hun stamboom gaan uitzoeken, dan weten ze wie hun bazen waren en die moeten ze gaan aanklagen.
Het is wat werk, zeker een dagje archief, maar dan weten ze wel de juiste mensen te vinden.
Ik heb aangetrouwde familie die ook dachten dat ze slaven waren geweest, even naspeuren en het bleek niet het geval te zijn geweest.
Maar goed...
zoek het uit, klaag ze aan , verdeel de schadevergoeding onder de nakomelingen en ga terug naar Afrika, klaag daar de stamhoofden aan die ze aangeleverd hebben en leef nog lang en gelukkig :)
emo.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:19 schreef longinus het volgende:
Die pietenhaters moeten eens hun stamboom gaan uitzoeken, dan weten ze wie hun bazen waren en die moeten ze gaan aanklagen.
Het is wat werk, zeker een dagje archief, maar dan weten ze wel de juiste mensen te vinden.
Ik heb aangetrouwde familie die ook dachten dat ze slaven waren geweest, even naspeuren en het bleek niet het geval te zijn geweest.
Maar goed...
zoek het uit, klaag ze aan , verdeel de schadevergoeding onder de nakomelingen en ga terug naar Afrika, klaag daar de stamhoofden aan die ze aangeleverd hebben en leef nog lang en gelukkig :)
Deze reactie is zo sad.
wooblabalurg
pi_166190455
Offtopic mag blijkbaar alleen als je mod bent.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:21:24 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190468
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:20 schreef Stranger het volgende:
Offtopic mag blijkbaar alleen als je mod bent.
jij mag het ook maar alles tot op zekere hoogte :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190523
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor rituelen?
Dat geldt voor alle aspecten van geschiedenis. Inclusief de holocaust en mensen aan een kruis timmeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:24:38 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166190541
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle aspecten van geschiedenis. Inclusief de holocaust en mensen aan een kruis timmeren.
Eens, maar waarom zou dat niet voor zwarte piet gelden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:28:07 #59
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166190616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:19 schreef longinus het volgende:
Die pietenhaters moeten eens hun stamboom gaan uitzoeken, dan weten ze wie hun bazen waren en die moeten ze gaan aanklagen.
Het is wat werk, zeker een dagje archief, maar dan weten ze wel de juiste mensen te vinden.
Ik heb aangetrouwde familie die ook dachten dat ze slaven waren geweest, even naspeuren en het bleek niet het geval te zijn geweest.
Maar goed...
zoek het uit, klaag ze aan , verdeel de schadevergoeding onder de nakomelingen en ga terug naar Afrika, klaag daar de stamhoofden aan die ze aangeleverd hebben en leef nog lang en gelukkig :)

emo.gif


Nog steeds deze drogredenering gebruiken.
Ik ook, bedankt!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:01 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:28 schreef sc00p het volgende:

[..]


[ [url=http://i.fokzine.net/s/emo.gif]afbeelding
][/url]

Nog steeds deze drogredenering gebruiken.
dat argument heeft niets met een escalation of commitment te maken

escalation of commitment is meer zwartere zwarte pieten inzetten, wat hij zegt slaat gewoon nergens op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190654
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederland schijnt nu of iig in het verleden het meest tolerante volk van de wereld te zijn geweest. Hoe is dat mogelijk als onze jeugd al van jongs af aan via het Sinterklaasfeest geleerd heeft dat zwarte mensen dom en zielig zijn? ( Niet mijn woorden maar de redenatie van de Pietenhaters)
Wij leren nu iig van de anti-pieten dat zwarte mensen dom en zielig zijn :').

Zwarte Piet en iemand met een donkere huidskleur zijn 2 totaal verschillende dingen in de ogen van een Nederlander.

Mensen met een hersenkronkel daarbij niet meegerekend.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:25 #62
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190660
Johan Derksen betreurt zijn uitspraak in de uitzending van Voetbal Inside afgelopen maandag, waarin hij beweerde dat Sylvana Simons "zo trots als een aapje" was.
"Ik haalde op ongelukkige wijze verschillende spreekwoorden door elkaar", vertelt de voetbalanalist aan NU.nl. "Ik had dat zelf niet eens in de gaten. Het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen."

Derksen reageerde in de uitzending op het nieuws dat RTL niet meer gebruik zal maken van de Zwarte Piet en in plaats daarvan de schoorsteenpiet introduceert. Presentator Wilfred Genee vroeg aan de analist wat hij van dat nieuws vond.

"Het enige nadeel aan het besluit van RTL vind ik dat dat hysterische juffrouwtje Sylvana Simons nu trots als een aapje door het land rent", reageerde Derksen. Genee vroeg aan zijn collega of hij "zo trots als een pauw bedoelde", maar de oud-voetballer bleef bij zijn woorden: "Waarschijnlijk waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ze lijkt ook helemaal niet op een pauw."

De politieke partij DENK, waarvan Simons lid is, is op het moment van schrijven aan het vergaderen over vervolgstappen.

:') :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:35 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wij leren nu iig van de anti-pieten dat zwarte mensen dom en zielig zijn :').

Zwarte Piet en iemand met een donkere huidskleur zijn 2 totaal verschillende dingen in de ogen van een Nederlander.

Mensen met een hersenkronkel daarbij niet meegerekend.
hey hallo, je bent zelf dom en zielig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:46 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190673
net als je moeder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190676
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens, maar waarom zou dat niet voor zwarte piet gelden?
Omdat het geen geschiedenis is maar een actueel cultureel gebruik.

Het is hetzelfde verschil als tussen het handelen in oorspronkelijke uitgaven van Mein Kampf door historici en verzamelaars aan de ene kant en het uitdelen van een nieuwe druk daarvan op de markt aan de andere kant. Het 1 is prima, het ander niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:31:07 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166190681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo zit de blanke elite in elkaar. Wel de speledingetjes van het volk bij het vuilnis doen om zich moreel superieur te voelen maar zelf geen enkel offer willen doen. Hoezeer ik ook van geschiedenis en ons cultureel erfgoed hou, ik zal me vrijwillig aanbieden om die schilderijen met slaven in de fik te steken, al was het alleen om die beteuterde gezichten van die blanke elitaire moralisten te zien.
Tief dan gelijk alle zwarten op de brandstapel, die elkaar voortdurend herinneren aan het slavernijverleden en racisme! </sarcasme>

...
Nee, dat gaat zo niet werken. Allemaal symboolpolitiek. Het echte racisme wordt niet aangepakt, ook niet met het afschaffen van ZP. De ironie is dat blanke Nederlanders racisme niet durven aanpakken, omdat ze dan voor racist worden uitgemaakt.
pi_166190685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef Onnoman het volgende:
Johan Derksen betreurt zijn uitspraak in de uitzending van Voetbal Inside afgelopen maandag, waarin hij beweerde dat Sylvana Simons "zo trots als een aapje" was.
"Ik haalde op ongelukkige wijze verschillende spreekwoorden door elkaar", vertelt de voetbalanalist aan NU.nl. "Ik had dat zelf niet eens in de gaten. Het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen."

Derksen reageerde in de uitzending op het nieuws dat RTL niet meer gebruik zal maken van de Zwarte Piet en in plaats daarvan de schoorsteenpiet introduceert. Presentator Wilfred Genee vroeg aan de analist wat hij van dat nieuws vond.

"Het enige nadeel aan het besluit van RTL vind ik dat dat hysterische juffrouwtje Sylvana Simons nu trots als een aapje door het land rent", reageerde Derksen. Genee vroeg aan zijn collega of hij "zo trots als een pauw bedoelde", maar de oud-voetballer bleef bij zijn woorden: "Waarschijnlijk waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ze lijkt ook helemaal niet op een pauw."

De politieke partij DENK, waarvan Simons lid is, is op het moment van schrijven aan het vergaderen over vervolgstappen.

:') :')
DENK :')
vervolgstappen :')
Erdogan :')
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:31:48 #68
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166190693
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat argument heeft niets met een escalation of commitment te maken

escalation of commitment is meer zwartere zwarte pieten inzetten, wat hij zegt slaat gewoon nergens op
Escalation of commitment is zeggen dat omdat zwarte piet nu veranderd wordt, er straks nog meer veranderd wordt waardoor we dus een schadevergoeding voor slavernij moeten betalen.

Hetzelfde werd gebruikt voor het invoeren van het homo-huwelijk. Dat zou dan weer zorgen dat er daarna ook een pedo-huwelijk zou komen.
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:31:55 #69
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190695
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef sp3c het volgende:
net als je moeder
dat je dit zegt als moderator :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166190696
Derksen maakt excuses

Anti-climax :')

Denk vergadert over vervolgstappen :')

[ Bericht 39% gewijzigd door luxerobots op 25-10-2016 12:45:11 ]
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:32:18 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:31 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat je dit zegt als moderator :)
boohoo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:31 schreef sc00p het volgende:

[..]

Escalation of commitment is zeggen dat omdat zwarte piet nu veranderd wordt, er straks nog meer veranderd wordt waardoor we dus een schadevergoeding voor slavernij moeten betalen.

Hetzelfde werd gebruikt voor het invoeren van het homo-huwelijk. Dat zou dan weer zorgen dat er daarna ook een pedo-huwelijk zou komen.
Daar ben ik dan wel weer voor, het pedo-huwelijk. Dat was vroeger ook heel normaal (oude Grieken).
standaarddrinker
pi_166190733
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey hallo, je bent zelf dom en zielig
Prima, ik ben tenminste geen huilie :r
pi_166190745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Daar ben ik dan wel weer voor, het pedo-huwelijk. Dat was vroeger ook heel normaal (oude Grieken).
En bij de moslims is het pedo-huwelijk nog steeds een hot-item.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:34:22 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166190746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het geen geschiedenis is maar een actueel cultureel gebruik.
Maar het gaat juist om de geschiedenis van de figuur zwarte piet. Men claimt dat die racistisch is. Zelfs als dat zo zou zijn is dat niet relevant want, zoals je zelf zegt, je kunt best genieten van rituelen zonder de normen en waarden van de oorsprong van die rituelen aan te hangen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:35:29 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:31 schreef sc00p het volgende:

[..]

Escalation of commitment is zeggen dat omdat zwarte piet nu veranderd wordt, er straks nog meer veranderd wordt waardoor we dus een schadevergoeding voor slavernij moeten betalen.

Hetzelfde werd gebruikt voor het invoeren van het homo-huwelijk. Dat zou dan weer zorgen dat er daarna ook een pedo-huwelijk zou komen.
niet volgens de link die je geeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:35:49 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Prima, ik ben tenminste geen huilie :r
beetje wel met dit soort argumenten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:36:31 #78
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

beetje wel met dit soort argumenten
je komt af en toe wel een beetje simpel over :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:37:35 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190799
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:36 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je komt af en toe wel een beetje simpel over :)
dat boeit niemand

je kunt toch gewoon voor zwarte piet zijn zonder 'hunnie dit en hunnie dat en hunnie moeten terug naar Afrika?'

dan ben je pas simpel :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:37:53 #80
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166190807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:36 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je komt af en toe wel een beetje simpel over :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef sp3c het volgende:
net als je moeder
:D
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_166190811
Ik schrijf met een Zwarte Pen
pi_166190812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat boeit niemand

je kunt toch gewoon voor zwarte piet zijn zonder 'hunnie dit en hunnie dat en hunnie moeten terug naar Afrika?'

dan ben je pas simpel :')
Buiten de hele Pietendiscussie moet Sylvana Simons wel gewoon terug naar haar eigen land.
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:24 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190817
in mijn ogen is dat ook het grootste gevaar voor zwarte piet ... mensen die hun argumenten niet normaal aan de man kunnen brengen

zeg dan gewoon niets en laat verstandigere mensen erover praten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:37 #84
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166190822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Buiten de hele Pietendiscussie moet Sylvana Simons wel gewoon terug naar haar eigen land.
dat is ze toch? :{
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:01 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190828
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Buiten de hele Pietendiscussie moet Sylvana Simons wel gewoon terug naar haar eigen land.
ze moet helemaal niets en ze doet niets wat verboden is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef Sosa het volgende:

[..]

dat is ze toch? :{
Is ze naar Paramaribo?
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:34 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190837
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:37 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

[..]

:D
hehehe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:00 #88
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190842
vraag me soms af of er een verband zit tussen het aantal immigranten/allochtonen en de zieltjes die de linkse partijen binnen sprokkelen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:34 #89
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166190855
quote:
"Het enige nadeel aan het besluit van RTL vind ik dat dat hysterische juffrouwtje Sylvana Simons nu trots als een aapje door het land rent", reageerde Derksen. Genee vroeg aan zijn collega of hij "zo trots als een pauw bedoelde", maar de oud-voetballer bleef bij zijn woorden: "Waarschijnlijk waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ze lijkt ook helemaal niet op een pauw."

dit is gewoon opportunisme en moedwillig discrimineren. Een straf is hier op z'n plek. Vooral omdat hij een -ahem- voorbeeldfunctie heeft of in ieder geval een verantwoordelijkheid naar zijn kijkers/lezers. Goedkoop scoren. Laat Johan maar publiekelijk excuses aanbieden.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:40 #90
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166190857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Onnoman het volgende:
vraag me soms af of er een verband zit tussen het aantal immigranten/allochtonen en de zieltjes die de linkse partijen hierbij binnen sprokkelen
Misschien wil een intellectueel als Diderik Stapels dit voor je onderzoeken.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_166190860
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Onnoman het volgende:
vraag me soms af of er een verband zit tussen het aantal immigranten/allochtonen en de zieltjes die de linkse partijen binnen sprokkelen
Ze halen hun stemvee in grote getale binnen ja.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:41:12 #92
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166190865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:39 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Is ze naar Paramaribo?
Ze is gewoon Nederlands druiloor.

Moet ik ook naar Indonesie terug? Omdat mijn moeder daar geboren is?

racist
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_166190877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:41 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ze is gewoon Negerlands druiloor.

Moet ik ook naar Indonesie terug? Omdat mijn moeder daar geboren is?

racist
pi_166190879
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:41 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ze is gewoon Nederlands druiloor.

Moet ik ook naar Indonesie terug? Omdat mijn moeder daar geboren is?

racist
Nee alleen Sylvana Simons, jij bent niet relevant.
standaarddrinker
pi_166190885
---

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 12:42:20 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:42:34 #96
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190892
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Sosa het volgende:

[..]

dit is gewoon opportunisme en moedwillig discrimineren. Een straf is hier op z'n plek. Vooral omdat hij een -ahem- voorbeeldfunctie heeft of in ieder geval een verantwoordelijkheid naar zijn kijkers/lezers. Goedkoop scoren. Laat Johan maar publiekelijk excuses aanbieden.
een straf?
Wij Nederlanders zijn al genoeg gestraft met types als Sylvana.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:25 #97
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190906
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ze halen hun stemvee in grote getale binnen ja.
dat bedoel ik dus
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:50 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190916
lijkt ze geen windeieren te leggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:43 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus
"Hoe meer stemvee voor de linkse kerk, hoe beter. Ik denk wel eens, in het vliegtuig wordt ze zeker al geleerd: jij stemmen op Wouter Bos, hij jou geven uitkering." zei de Grote Blonde Leider al eens.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45:07 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166190939
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Buiten de hele Pietendiscussie moet Sylvana Simons wel gewoon terug naar haar eigen land.
Ze wilde toch naar Suriname als Zwarte Piet niet werd afgeschaft?
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45:31 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190947
in suriname doen ze ook gewoon zwarte piet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45:31 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166190948
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Sosa het volgende:

[..]

. Laat Johan maar publiekelijk excuses aanbieden.
Is reeds gebeurd.
pi_166190950
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze wilde toch naar Suriname als Zwarte Piet niet werd afgeschaft?
Ik weet niet wat ze allemaal wil, dat verandert per week.
standaarddrinker
pi_166190960
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is reeds gebeurd.
Nee joh
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:46:24 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190966
wel man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:46:36 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190968
diep door het slijk die ouwe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166190978
Johan zou nooit excuses maken naar DENK figuren, Johan maakt nooit excuses naar wie dan ook
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:47:41 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190990
hij heeft gewoon excuses gemaakt

was niet echt nodig imo maar blijkbaar heeftie slappe knietjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191003
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar het gaat juist om de geschiedenis van de figuur zwarte piet. Men claimt dat die racistisch is. Zelfs als dat zo zou zijn is dat niet relevant want, zoals je zelf zegt, je kunt best genieten van rituelen zonder de normen en waarden van de oorsprong van die rituelen aan te hangen.
Nogmaals, er zit een verschil tussen genieten van culturele gebruiken uit de geschiedenis en die gebruiken zelf beoefenen.

Ik vind het eigenlijk nogal maf dat ik dit moet uitleggen. Als ZP alleen geschiedenis was en geen actueel cultureel gebruik zou niemand er een probleem mee hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:50:29 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191027
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, er zit een verschil tussen genieten van culturele gebruiken uit de geschiedenis en die gebruiken zelf beoefenen.

Ik vind het eigenlijk nogal maf dat ik dit moet uitleggen. Als ZP alleen geschiedenis was en geen actueel cultureel gebruik zou niemand er een probleem mee hebben.
maar met Zwarte piet beoefen je ze zelf toch ook niet?

heeft niets racistisch meer in zich ... laatste brug is dat het nog steeds een zwart figuur is, dat lijkt me niet per definitie een probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:51:17 #111
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166191042
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:45 schreef sp3c het volgende:
in suriname doen ze ook gewoon zwarte piet
Klopt. Daarom snap ik haar niet. Vooral een erg vaag en verward persoon lijkt me dat.
pi_166191044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar met Zwarte piet beoefen je ze zelf toch ook niet?
Jezelf aankleden als een koloniale karikatuur van een neger is niet het beoefenen van een cultureel gebruik?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:52:28 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191060
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jezelf aankleden als een koloniale karikatuur van een neger is niet het beoefenen van een cultureel gebruik?
niet per definitie lijkt mij

SAIL is toch ook geen koloniaal feestje, staan ze allemaal op die ouderwetse schepen in hun pakjes te doen alsof het een leuke wereld was

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 25-10-2016 12:57:52 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:54:01 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, er zit een verschil tussen genieten van culturele gebruiken uit de geschiedenis en die gebruiken zelf beoefenen.
Dat klopt, de huidige gebruiken hebben weinig meer te maken met de geschiedenis van die gebruiken. Zie ook kerst. Heeft niets meer te maken met het originele feest of voor het merendeel van de Nederlanders ook niet meer met de christelijke verbastering er van. Hetzelfde geldt voor Sinterklaas en zwarte piet.

quote:
Ik vind het eigenlijk nogal maf dat ik dit moet uitleggen. Als ZP alleen geschiedenis was en geen actueel cultureel gebruik zou niemand er een probleem mee hebben.
Het probleem is dat mensen de geschiedenis verwarren met het huidige culturele gebruik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166191151
Wat een belachelijk idee dat er schadevergoeding moet komen voor de nazaten van slaven. Ten eerste heeft niemand de slavernij actief meegemaakt en ten tweede wordt er geld weggeroofd van blanken die er ook niks mee te maken hebben.

Iedereen is een onafhankelijk individu, die nooit onder dwang bij een groep gevoegd zou moeten worden. Dit geldt voor iedereen(dus ook voor blanken), helaas zien collectivisten dat niet.

Ze mogen proberen het geld van mij af te pakken. Ik zal het namelijk tot de dood verdedigen!
pi_166191175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Sosa het volgende:

[..]

dit is gewoon opportunisme en moedwillig discrimineren. Een straf is hier op z'n plek. Vooral omdat hij een -ahem- voorbeeldfunctie heeft of in ieder geval een verantwoordelijkheid naar zijn kijkers/lezers. Goedkoop scoren. Laat Johan maar publiekelijk excuses aanbieden.
:')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166191177
Zwarte Piet, wiedewiedewiet,
‘k hoor je wel, maar ik zie je niet.
Wil je Sint de groeten doen?
Gooi wat in mijn lege schoen.
Zwarte Piet, wiedewiedewiet,
‘k hoor je wel, maar ik zie je niet.

Joehoe, hé Piet!
pi_166191179
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet per definitie lijkt mij
Ehhh, ja... wel per definitie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:52 schreef sp3c het volgende:

SAIL is toch ook geen koloniaal feestje, staan ze allemaal op die ouderwetse schepen in hun pakjes te doen alsof het een leuke wereld was
Dat lijkt me als cultureel gebruik wel vergelijkbaar. Met het verschil natuurlijk dat er geen morele bezwaren bestaan tegen SAIL.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:59:35 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:57 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Wat een belachelijk idee dat er schadevergoeding moet komen voor de nazaten van slaven. Ten eerste heeft niemand de slavernij actief meegemaakt en ten tweede wordt er geld weggeroofd van blanken die er ook niks mee te maken hebben.

Iedereen is een onafhankelijk individu, die nooit onder dwang bij een groep gevoegd zou moeten worden. Dit geldt voor iedereen(dus ook voor blanken), helaas zien collectivisten dat niet.

ja die schadevergoeding gaat nergens over, houd daar nu gewoon over op zeg ... er zijn 3 negers, 1 blondje en 1 paardenkop die het daarover hebben :')
quote:
Ze mogen proberen het geld van mij af te pakken. Ik zal het namelijk tot de dood verdedigen!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191236
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor rituelen?
Alleen als het historiserend is. Wat ZP niet is.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:02:41 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehhh, ja... wel per definitie.
nah
quote:
[..]

Dat lijkt me als cultureel gebruik wel vergelijkbaar. Met het verschil natuurlijk dat er geen morele bezwaren bestaan tegen SAIL.
het is super vergelijkbaar

en niemand heeft er moeite mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:03:29 #122
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166191246
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

:')
Niet?

zie het als een leraar die een vervelende (donkere) leerling ten overstaan van een volle klas wegzet als huilneger. Kan ook volgens jou zeker.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:03:40 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191250
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Alleen als het historiserend is.
Waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166191270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:03 schreef Sosa het volgende:

[..]

Niet?

zie het als een leraar die een vervelende (donkere) leerling ten overstaan van een volle klas wegzet als huilneger. Kan ook volgens jou zeker.
Als ik jou moet geloven moet elke vorm van gekrenktheid al strafbaar worden gesteld. Stel je voor zeg, iemand voelt zich beledigd, dat moeten we niet willen met zijn allen! Gauw, straf geven und schnell!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166191286
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

nah
jah

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:02 schreef sp3c het volgende:

en niemand heeft er moeite mee
Klopt. Waar zou men bij SAIL dan moeite mee moeten hebben? Het is niet alsof men daar bezig is om mensen van een loopplank af te duwen ofzo.

Niet alle historische culturele gebruiken zijn verwerpelijk. Een deel ervan wel. Zo lastig is het allemaal niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:05:01 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191289
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:03 schreef Sosa het volgende:

[..]

Niet?

zie het als een leraar die een vervelende (donkere) leerling ten overstaan van een volle klas wegzet als huilneger. Kan ook volgens jou zeker.
je moet sowieso geen leerlingen wegzetten als huilies

gewoon helemaal nooit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:05:42 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191309
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

jah

[..]

Niet alle historische culturele gebruiken zijn verwerpelijk. Een deel ervan wel. Zo lastig is het allemaal niet.
Alleen gebruiken waarin negers figureren
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:06:19 #128
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166191318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als ik jou moet geloven moet elke vorm van gekrenktheid al strafbaar worden gesteld. Stel je voor zeg, iemand voelt zich beledigd, dat moeten we niet willen met zijn allen! Gauw, straf geven und schnell!
nouja, in de geval gaat het om Johan Derksen die haar als 'aapje' wegzet. Dat doe je alleen als je haar wil kwetsen omwille van haar huidskleur.

Genee geeft hem nog de gelegenheid te corrigeren, maar dat weigert hij. Hij wil moedwillig haar een aap noemen.

Komop zeg, dat is gewoon rascisme :{
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:06:31 #129
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166191322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

je moet sowieso geen leerlingen wegzetten als huilies

gewoon helemaal nooit
eens
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:06:44 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166191327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:59 schreef Molurus het volgende:

Dat lijkt me als cultureel gebruik wel vergelijkbaar. Met het verschil natuurlijk dat er geen morele bezwaren bestaan tegen SAIL.
Nee?
https://ketikotimaand.wordpress.com/2015/08/20/korter-stuk/
:Y)
pi_166191350
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alleen gebruiken waarin negers figureren
Van jou verwacht ik wel beter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:08:33 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

jah
nope

quote:
[..]

Klopt. Waar zou men bij SAIL dan moeite mee moeten hebben? Het is niet alsof men daar bezig is om mensen van een loopplank af te duwen ofzo.

Niet alle historische culturele gebruiken zijn verwerpelijk. Een deel ervan wel. Zo lastig is het allemaal niet.
sinterklaas slaat de pieten toch ook niet met zijn zweep?

het is exact hetzelfde, er is een stukje historie waar al dan niet afhankelijk van wie je het vraagt een zwarte bladzijde aankleeft

bij de meeste zwarte families zal een schip als de Batavia een stuk meer negatieve gevoelens teweeg brengen dan zwarte piet, waarom is het een een feestje en het ander superracistisch?

omdat quincy dat zegt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191360
En wie heeft er dan eigenlijk respect voor wie?
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:09:06 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191367
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
En wie heeft er dan eigenlijk respect voor wie?
niemand meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:06 schreef Sosa het volgende:

[..]

nouja, in de geval gaat het om Johan Derksen die haar als 'aapje' wegzet. Dat doe je alleen als je haar wil kwetsen omwille van haar huidskleur.

Genee geeft hem nog de gelegenheid te corrigeren, maar dat weigert hij. Hij wil moedwillig haar een aap noemen.

Komop zeg, dat is gewoon rascisme :{
Racistisch van je dat je apen associeert met mensen van donkere huidskleur :{
Conscience do cost.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:11:38 #136
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166191417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Racistisch van je dat je apen associeert met mensen van donkere huidskleur :{
echt gast? Dat zeg je tegen mij, als donkere man zijnde?

je snapt dat het Johan is die dat zegt he :{
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:11:38 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191418
nu ben ik geen tegenstander van SAIL overigens, ik vind het prachtig mooi en ik heb een ouderwetse spijker met mijn eigen knuistjes in de batavia geslagen maar het is toch gek dat niemand daar moeite mee heeft maar met piet die de hele sint en klaas toko runned wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191422
Ronald Koeman werd in Barcelona altijd Sneeuwvlokje genoemd, omdat hij leek op de witte gorilla in de dierentuin daar. Racisme?
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:12:21 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:12 schreef DrDentz het volgende:
Ronald Koeman werd in Barcelona altijd Sneeuwvlokje genoemd, omdat hij leek op de witte gorilla in de dierentuin daar. Racisme?
ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:12:36 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191435
die was makkelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:13:02 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191444
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja
Wel grappig :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:13:38 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel grappig :P
absoluut, mensen moeten shit ook niet te serieus nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191457
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wel grappig :P
D66 :')
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:14:06 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]

D66 :')
DrDentz :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191483
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

DrDentz :')
touché ;(
standaarddrinker
pi_166191488
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:11 schreef Sosa het volgende:

[..]

echt gast? Dat zeg je tegen mij, als donkere man zijnde?
Maakt dat uit?
quote:
je snapt dat het Johan is die dat zegt he :{
Klopt. Ik snap ook dat jij degene bent die van mening is dat donkere mensen aap noemen extra erg is. Waarom eigenlijk?
Conscience do cost.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:15:54 #147
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166191509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:14 schreef ems. het volgende:

Klopt. Ik snap ook dat jij degene bent die van mening is dat donkere mensen aap noemen extra erg is. Waarom eigenlijk?
|:(
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:16:00 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191512
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Maakt dat uit?

[..]

Klopt. Ik snap ook dat jij degene bent die van mening is dat donkere mensen aap noemen extra erg is. Waarom eigenlijk?
het is niet lachen om met apen vergeleken te worden, die gasten gooien met poep en shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:16:32 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191522
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van jou verwacht ik wel beter.
Van Perrin? Neuh. Van jou? Ach, inmiddels ook niet meer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166191587
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is niet lachen om met apen vergeleken te worden, die gasten gooien met poep en shit
En van alle dieren lijken ze het meest op mensen en hebben ze een zeer bovengemiddelde intelligentie. Wat is je punt? En waarom is het extra erg als donkere mensen aap worden genoemd?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:15 schreef Sosa het volgende:

[..]

|:(
Blijkt maar weer dat jij een grotere racist ben dan Derksen.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:20:46 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191619
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:19 schreef ems. het volgende:

[..]

En van alle dieren lijken ze het meest op mensen en hebben ze een zeer bovengemiddelde intelligentie. Wat is je punt? En waarom is het extra erg als donkere mensen aap worden genoemd?
hey als jij vind dat je op een aap lijkt, prima, dan noem ik je voortaan aap

maar je moet er niet van uit gaan dat de rest van de wereld het als een compliment op gaat vatten :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191629
Aapjes kijken in de dierentuin is altijd extra leuk omdat ze veel menselijke trekjes vertonen. "Kijk dan, net mamma. Kijk dan, net je broertje!" zul je daar geregeld horen van de bezoekers, blank of zwart.
standaarddrinker
pi_166191636
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey als jij vind dat je op een aap lijkt, prima maar je moet er niet van uit gaan dat de rest van de wereld het als een compliment op gaat vatten :')
Het was ook niet als compliment bedoelt. Nogmaals: Waarom is het zo erg om Sylvana een aap te noemen? Ik kan wel wat ergere beledigingen bedenken dan dat :')

En inderdaad, ik lijk een stuk meer op een aap dan bijvoorbeeld een neushoorn. Jij ook neem ik aan.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:21:56 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Het was ook niet als compliment bedoelt. Nogmaals: Waarom is het zo erg om Sylvana een aap te noemen? Ik kan wel wat ergere beledigingen bedenken dan dat :')
nou en aap, het is geen wedstrijd ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:08 schreef sp3c het volgende:

omdat quincy dat zegt?
Ik denk dat ik wel namens 98% van de mensen die ZP willen veranderen spreek als ik zeg: het kan me echt geen malle moer schelen wat Quincy ergens van vindt.

Quincy is vooral een makkelijk doelwit voor mensen die deze discussie niet op de inhoud kunnen voeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:22:57 #156
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166191670
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:44 schreef DrDentz het volgende:

[..]

"Hoe meer stemvee voor de linkse kerk, hoe beter. Ik denk wel eens, in het vliegtuig wordt ze zeker al geleerd: jij stemmen op Wouter Bos, hij jou geven uitkering." zei de Grote Blonde Leider al eens.
Wat een debiele uitspraak van Greet.
wooblabalurg
pi_166191685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:14 schreef ems. het volgende:

Klopt. Ik snap ook dat jij degene bent die van mening is dat donkere mensen aap noemen extra erg is. Waarom eigenlijk?
Omdat het neerkijken is op donkere mensen. Dat deed men vroeger veel openlijker dan nu.
Men stelde dat donkere mensen een wezen was tussen apen en het blanke ras
Men had vroeger zulke rassenopvattingen en de nazi's borduurden daarop verder met termen als untermensch en ubermensch .
pi_166191687
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en aap, het is geen wedstrijd ofzo
Toevallig ben ik zelf iemand met een donkere huidskleur dus ik begrijp dat ik nu extra beledigd moet zijn :7
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:23:49 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191691
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel namens 98% van de mensen die ZP willen veranderen spreek als ik zeg: het kan me echt geen malle moer schelen wat Quincy ergens van vindt.

Quincy is vooral een makkelijk doelwit voor mensen die deze discussie niet op de inhoud kunnen voeren.
dat is omdat niemand anders argumenten gebruikt

slecht als ze zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:24:00 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel namens 98% van de mensen die ZP willen veranderen
De vraag is hoe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:24:07 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Toevallig ben ik zelf iemand met een donkere huidskleur dus ik begrijp dat ik nu extra beledigd moet zijn :7
ik toch ook aap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat het neerkijken is op donkere mensen.
Vinden dat 'aap' een extra erg scheldwoord is als het gebruikt wordt voor donkere mensen is juist neerkijken op donkere mensen.
Conscience do cost.
pi_166191702
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is omdat niemand anders argumenten gebruikt

slecht als ze zijn
Neuh, dat is vooral omdat mensen zoals jij niet naar andere mensen luisteren. Allemaal veel te lastig voor je.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:25:18 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh, dat is vooral omdat mensen zoals jij niet naar andere mensen luisteren. Allemaal veel te lastig voor je.
ik luister prima, als ik dan vraag waarom krijg ik geen antwoord

linksom niet en rechtsom ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:25:24 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191719
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh, dat is vooral omdat mensen zoals jij niet naar andere mensen luisteren. Allemaal veel te lastig voor je.
Dat valt me dan weer van jou tegen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:25:37 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166191725
http://www.telegraaf.nl/b(...)rfgoed_beklad__.html

Dit is dus precies waarom je niet aan ze moet toegeven. Bij woorden laten ze het namelijk niet en daarmee is het eigenlijk een terroristische organisatie. Welke hier natuurlijk niet thuis hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166191741
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik toch ook aap
Opmerkelijk dat je zo emotioneel wordt van een uitspraak van Derksen om vervolgens exact hetzelfde gedrag te vertonen. Je zou kunnen stellen dat je een na-aper bent.
Conscience do cost.
pi_166191742
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat valt me dan weer van jou tegen.
Fijn dat je iets inhoudelijks zegt. :{

Mensen zoals Sp3c en braindead kan ik niet van wakker liggen. Maar dat jij meegaat in deze waanzin, dat stoort me pas echt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:26:24 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191748
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Vinden dat 'aap' een extra erg scheldwoord is als het gebruikt wordt voor donkere mensen is juist neerkijken op donkere mensen.
Dat soort verborgen racisme is bij iedereen wel een beetje aanwezig, het is maar hoeveel zelfinzicht je hebt en hoe je daarmee omgaat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27:07 #170
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166191764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:25 schreef Red_85 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rfgoed_beklad__.html

Dit is dus precies waarom je niet aan ze moet toegeven. Bij woorden laten ze het namelijk niet en daarmee is het eigenlijk een terroristische organisatie. Welke hier natuurlijk niet thuis hoort.
Wat een mooie actie. Top!
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27:16 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat je zo emotioneel wordt van een uitspraak van Derksen om vervolgens exact hetzelfde gedrag te vertonen. Je zou kunnen stellen dat je een na-aper bent.
ik ben niet emotioneel aap, ik vind het grappig dat beide kampen in deze discussie niet in staat zijn een fatsoenlijk argument te fabriceren en tegerlijkertijd overtuigd zijn van het feit dat ze aan het winnen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191783
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat soort verborgen racisme is bij iedereen wel een beetje aanwezig, het is maar hoeveel zelfinzicht je hebt en hoe je daarmee omgaat.
En hoe eerlijk je erover bent ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166191789
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben niet emotioneel aap, ik vind het grappig dat beide kampen in deze discussie niet in staat zijn een fatsoenlijk argument te fabriceren en tegerlijkertijd overtuigd zijn van het feit dat ze aan het winnen zijn
Erg komisch inderdaad.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:28:40 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191811
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Fijn dat je iets inhoudelijks zegt. :{

Mensen zoals Sp3c en braindead kan ik niet van wakker liggen. Maar dat jij meegaat in deze waanzin, dat stoort me pas echt.

Hoe wil je zwarte piet veranderen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166191821
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Vinden dat 'aap' een extra erg scheldwoord is als het gebruikt wordt voor donkere mensen is juist neerkijken op donkere mensen.
Je zit een redenering op te bouwen om je eigen discriminerend attitude te verbloemen.
Zogenaamd ben je heel politiek correct. Dat heet: O-) O-) O-) O-) O-)
Natuurlijk weet je dat het minachten van donkere mensen en ze tot niet-menselijk of minderwaardig menselijk te verklaren de kern is van racisme.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:29:15 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Erg komisch inderdaad.
bedankt aap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:29:27 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166191826
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat een mooie actie. Top!
Nee. Per definitie niet. Lafaard. Je hebt met je poten van andermans spullen af te blijven.
Als je geweld gaat gebruiken om je politieke woorden bij te zetten en je mening op te dringen aan anderen, ben je niets meer of minder dan een terrorist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166191829
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe wil je zwarte piet veranderen?
Ik ga dezelfde vraag niet nog 10 keer beantwoorden. Twee pagina's verder doet iedereen alsof ze het niet gehoord hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:30:26 #179
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166191843
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Per definitie niet. Lafaard. Je hebt met je poten van andermans spullen af te blijven.
Ga je nu preken over fatsoen? Dat is juist de reden van zo'n actie.
wooblabalurg
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:31:00 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ga dezelfde vraag niet nog 10 keer beantwoorden. Twee pagina's verder doet iedereen alsof ze het niet gehoord hebben.
Ja leuk maar in dit topic kan ik het niet terugvinden.

Dus hoe wil je zwarte piet veranderen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:31:21 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk weet je dat het onderscheid in superioriteit maken op basis van ras minachten van donkere mensen en ze tot niet-menselijk of minderwaardig menselijk te verklaren de kern is van racisme. Ongeacht huidskleur.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:31:22 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191872
zwarte piet hoeft niet te veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166191882
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja leuk maar in dit topic kan ik het niet terugvinden.
Vind je het gek? 40 topicdelen met leeghoofdige reacties.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:31:35 #184
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166191884
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je geweld gaat gebruiken om je politieke woorden bij te zetten en je mening op te dringen aan anderen, ben je niets meer of minder dan een terrorist.
Dit geweld noemen is ook knap. Niemand is gewond geraakt. Iedereen kan rustig blijven slapen.
wooblabalurg
pi_166191896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit een redenering op te bouwen om je eigen discriminerend attitude te verbloemen.
Omdat ik van mening ben dat 'aap' ongeacht huidskleur een niet-aardig-iets is om te zeggen? Jij bent degene die apen associeert met de donkere medemens, niet ik.
quote:
Zogenaamd ben je heel politiek correct. Dat heet: O-) O-) O-) O-) O-)
Natuurlijk weet je dat het minachten van donkere mensen en ze tot niet-menselijk of minderwaardig menselijk te verklaren de kern is van racisme.
In dat geval zou het dus ook heel ernstig geweest zijn als Derksen 'pauw' in plaats van 'aap' had gebruikt, toch?

Maar helaas. Dat gaat boven de pet van de racistische man.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

bedankt aap
Racist.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:32:24 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191906
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vind je het gek? 40 topicdelen met leeghoofdige reacties.
Sommige van je bijdragen waren toch wel ok?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:32:34 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191912
iemand een aap noemen is gewoon niet aardig, dat behoeft weinig uitleg lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:33:06 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166191935
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit geweld noemen is ook knap. Niemand is gewond geraakt. Iedereen kan rustig blijven slapen.
Vandalisme, vernielen van eigendommen.. Allemaal om politieke redenen en mening op te dringen.

Nee. Dit is iets om te bagatelliseren en goed te praten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:33:20 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166191938
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vind je het gek? 40 topicdelen met leeghoofdige reacties.
Daarom probeer ik te zoeken naar de inhoudelijke. Dus ik blijf maar vragen, hoe wil je het doen? Als je het al beantwoord hebt dan kun je ook aangeven waar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166191940
Haaahaha. Zo gezellig hier!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:33:48 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166191948
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:33 schreef Hexxenbiest het volgende:
Haaahaha. Zo gezellig hier!
Jaja, Zwarte Piet maakt wat los.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:33:55 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166191951
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Racist.
complimenteus in dit geval, jij vind het wel een topshow
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:35:39 #193
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166191993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vandalisme, vernielen van eigendommen.. Allemaal om politieke redenen en mening op te dringen.

Nee. Dit is iets om te bagatelliseren en goed te praten.
Mensen worden niet gehoord en stelselmatig genegeerd. Dan zijn dit soort ludieke acties logisch.

Dat je helemaal gekwetst lijkt omdat een standbeeld aangetast is en dat dan nog proberen te gebruiken om Derksen z'n misselijke uitspraak te rechtvaardigen, zo bizar allemaal.
wooblabalurg
pi_166192005
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daarom probeer ik te zoeken naar de inhoudelijke. Dus ik blijf maar vragen, hoe wil je het doen? Als je het al beantwoord hebt dan kun je ook aangeven waar.
Zoek zelf maar even.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166192015
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige van je bijdragen waren toch wel ok?
Je zou niet zeggen dat je ooit mod van F&L was. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:20 #196
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166192030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:32 schreef sp3c het volgende:
iemand een aap noemen is gewoon niet aardig, dat behoeft weinig uitleg lijkt me
Derksen bedoelde het niet aardig, dus dat klopt wel.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:24 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192031
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je zou niet zeggen dat je ooit mod van F&L was. :{
dat deed hij ook prima en toen had hij ook een mening over deze onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:37:39 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166192038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoek zelf maar even.
Je hebt gewoon geen antwoord. Zoals op alle vragen die ik stel.

Zielig hoor :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166192049
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt gewoon geen antwoord. Zoals op alle vragen die ik stel.

Zielig hoor :').
Neuh, ik heb geen zin om elke keer dat mensen zoals jij het antwoord vergeten zijn voor ze te gaan zoeken. Mag je zelf doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166192059
Die arme Pieten toch kom op zeg die hebben jaren maar dan ook jaren geleden, geef ze toch de pensioen kas!
Ik geef ze een half jaar dan staan ze weer aan de poort!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:41 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192063
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh, ik heb geen zin om elke keer dat mensen zoals jij het antwoord vergeten zijn voor ze te gaan zoeken. Mag je zelf doen.
maar wat is het antwoord nu eigenlijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:50 #202
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166192067
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen worden niet gehoord en stelselmatig genegeerd. Dan zijn dit soort ludieke acties logisch.

Ze worden wel gehoord, maar na hoor en wederhoor worden hun eisen niet ingewilligd. Als je dan toch met je acties doorgaat, dan is dat doordrammen, zeiken en janken als een peuter die z'n snoepje niet krijgt.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:54 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166192069
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh, ik heb geen zin om elke keer dat mensen zoals jij het antwoord vergeten zijn voor ze te gaan zoeken. Mag je zelf doen.
Uhuh, ik hoop dat je het zelf gelooft. Ga je nog antwoord geven op eerdere vragen of doe je ook daar net of je neus bloedt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:39:13 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166192082
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen worden niet gehoord en stelselmatig genegeerd. Dan zijn dit soort ludieke acties logisch.
Als je gewoon eens de discussie normaal en geciviliseerd aan zou gaan en niet bij voorbaat iedereen al weg zet als nvu-tokkie-racist, had er veel meer uit gekomen.

En het maakt je niets minder dan een klein jankend kut kind waar iedereen gek van wordt, wat nog harder gaat janken en met zn flesje gaat gooien om aandacht te krijgen.

Denk je werkelijk dat iemand je nu nog serieus gaat nemen? Denk je werkelijk dat deze mensen nog iets gaan bereiken? Wat is je volgende stap dan? Bommen in Amsterdam 'omdat het koloniale' huizen zijn?


quote:
Dat je helemaal gekwetst lijkt omdat een standbeeld aangetast is en dat dan nog proberen te gebruiken om Derksen z'n misselijke uitspraak te rechtvaardigen, zo bizar allemaal.


[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 25-10-2016 13:39:41 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166192105
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uhuh, ik hoop dat je het zelf gelooft. Ga je nog antwoord geven op eerdere vragen of doe je ook daar net of je neus bloedt?
Ik heb niet de intentie om het gebrekkige geheugen van mensen hier als mijn probleem te beschouwen, nee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:40:41 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192116
maar ik heb niet alles gelezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166192126
:')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:41:21 #208
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192131
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je gewoon eens de discussie normaal en geciviliseerd aan zou gaan en niet bij voorbaat iedereen al weg zet als nvu-tokkie-racist, had er veel meer uit gekomen.

En het maakt je niets minder dan een klein jankend kut kind waar iedereen gek van wordt, wat nog harder gaat janken en met zn flesje gaat gooien om aandacht te krijgen.

Denk je werkelijk dat iemand je nu nog serieus gaat nemen? Denk je werkelijk dat deze mensen nog iets gaan bereiken? Wat is je volgende stap dan? Bommen in Amsterdam 'omdat het koloniale' huizen zijn?



[..]

Niemand wordt serieus genomen nu, dat gaf ik net al aan.
De weg die jij aangeeft is dus al eindeloze keren bewandeld.

Waarom zou je dan de behoefte hebben dit nogmaals te doen.
Verder maak je allemaal aannames, succes daarmee.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 25-10-2016 13:41:51 ]
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:41:30 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192133
ff samenvatting anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166192138
Moet men dan alles lezen, het gaat ze toch om het geld linksom of rechtsom ze willen het?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:41:55 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166192143
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb niet de intentie om het gebrekkige geheugen van mensen hier als mijn probleem te beschouwen, nee.
Inclusief jezelf, zo te zien. Om je even op weg te helpen:
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, de huidige gebruiken hebben weinig meer te maken met de geschiedenis van die gebruiken. Zie ook kerst. Heeft niets meer te maken met het originele feest of voor het merendeel van de Nederlanders ook niet meer met de christelijke verbastering er van. Hetzelfde geldt voor Sinterklaas en zwarte piet.

[..]

Het probleem is dat mensen de geschiedenis verwarren met het huidige culturele gebruik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:42:24 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:41 schreef john2406 het volgende:
Moet men dan alles lezen, het gaat ze toch om het geld linksom of rechtsom ze willen het?
nee dat zijn er maar een paar en die krijgen het sowieso niet, das het probleem ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:43:45 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192178
persoonlijk zou ik het gewoon aannemen als een koning daar niet van maar ik zit er niet op te wachten

geld is geld en ik heb ook honger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166192188
Geef ze maar geen vinger nog niet de rotzooi van onder de nagels, ik waarschuw ze alvast!

Wat ze met die waarschuwing doen mogen ze zelf weten.
pi_166192197
En het is toch nog maar een paar dagen geleden dat we op Fok! tot een compromis kwamen.

De kans op haalbaarheid buiten Fok! was misschien erg klein, niettemin er was een compromis.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:44:44 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:44 schreef john2406 het volgende:
Geef ze maar geen vinger nog niet de rotzooi van onder de nagels, ik waarschuw ze alvast!

Wat ze met die waarschuwing doen mogen ze zelf weten.
gewoon niets, niemand snapt waar je het over hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:44:54 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166192202
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Niemand wordt serieus genomen nu, dat gaf ik net al aan.
De weg die jij aangeeft is dus al eindeloze keren bewandeld.

De weg van geweld is ook al duizenden bewandeld zonder enig succes. Sterker nog, wie heeft er een discussie gewonnen op aanzetten van gewelddadige acties?
quote:
Waarom zou je dan de behoefte hebben dit nogmaals te doen.
Verder maak je allemaal aannames, succes daarmee.
Exact, waarom zou je dit willen doen? Omdat je niet gehoord wordt? Of omdat je argumenten te belachelijk zijn om serieus te nemen?
Je moet straks niet raar op kijken als er wat tegen die groep natuurlijk...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:45:48 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De weg van geweld is ook al duizenden bewandeld zonder enig succes. Sterker nog, wie heeft er een discussie gewonnen op aanzetten van gewelddadige acties?

[..]

Exact, waarom zou je dit willen doen? Omdat je niet gehoord wordt? Of omdat je argumenten te belachelijk zijn om serieus te nemen?
Je moet straks niet raar op kijken als er wat tegen die groep natuurlijk...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:45:51 #219
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166192219
Ok die hysterische teef heeft haar zin. Nu willen we Zwarte Piet terug!

Geen Sinterklaasfeest zonder Zwarte Plaagpietjes.

Dat hoort samen!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166192230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon niets, niemand snapt waar je het over hebt
Zal heus wel iemand zijn hoor die het snapt!

Dus dat niemand kan jij voor jou houden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:46:30 #221
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192233
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De weg van geweld is ook al duizenden bewandeld zonder enig succes. Sterker nog, wie heeft er een discussie gewonnen op aanzetten van gewelddadige acties?

[..]

Exact, waarom zou je dit willen doen? Omdat je niet gehoord wordt? Of omdat je argumenten te belachelijk zijn om serieus te nemen?
Je moet straks niet raar op kijken als er wat tegen die groep natuurlijk...
De kolonisten?

Verder beetje raar om de aanname te maken dat omdat iemand niet gehoord wordt zijn argument wel kul zullen zijn. Zo kun je iedereen wegcijferen en ridiculiseren, wat dus ook gebeurd.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:46:33 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166192236
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zal heus wel iemand zijn hoor die het snapt!

Dus dat niemand kan jij voor jou houden.
echt niemand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166192264
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

echt niemand
Ja je hebt gelijk willen de niet zeuren zich ook eens melden?
Als het goed is meld ik mij ook niet, jij wel.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:48:39 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166192271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166192283
Leuk hoor zo`n multiculturele samenleving, allemaal begrip en respect voor elkaar enzo, als het niet de Morakkanen zijn zijn het wel de Syriers en nu zijn het weer de Negers. Gelukkig blijven de Chinezen al jaren op de achtergrond.... man man man
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:50:56 #226
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192321
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Leuk hoor zo`n multiculturele samenleving, allemaal begrip en respect voor elkaar enzo, als het niet de Morakkanen zijn zijn het wel de Syriers en zijn het weer de Negers. man man man
_O-
wooblabalurg
pi_166192350
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Leuk hoor zo`n multiculturele samenleving, allemaal begrip en respect voor elkaar enzo, als het niet de Morakkanen zijn zijn het wel de Syriers en nu zijn het weer de Negers. Gelukkig blijven de Chinezen al jaren op de achtergrond.... man man man
Ik vind het tijd worden dat men een wapen mag hebben net als in de USA!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:53:29 #228
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik vind het tijd worden dat men een wapen mag hebben net als in de USA!
Hopelijk worden die niet verkrijgbaar voor elke halve zool, teveel onschuldige slachtoffers.
wooblabalurg
pi_166192377
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

_O-
Oh, jij vindt het wel werken dan?
pi_166192396
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hopelijk worden die niet verkrijgbaar voor elke halve zool, teveel onschuldige slachtoffers.
Toch niet op straat, die welke op mijn grond komen ongeoorloofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 13:54:46 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:55:00 #231
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192409
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:53 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Oh, jij vindt het wel werken dan?
Voor mij werkt het prima.
Heb vooral het idee dat de mensen die het niet vinden werken zelf nergens aan willen werken.
Het moet allemaal maar vanzelf gaat. Zo werkt het niet.
Daarom is er nog zoveel te veranderen.
wooblabalurg
pi_166192459
Voor sommige werkt het ook, die met een mentaliteit van niet werken denk ik het echter niet, en dan mogen ze geen plantjes meer hebben om gemakkelijk aan geld te komen, dan maar anders stel ik mij zo voor?
pi_166192488
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:55 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Voor mij werkt het prima.
Heb vooral het idee dat de mensen die het niet vinden werken zelf nergens aan willen werken.
Het moet allemaal maar vanzelf gaat. Zo werkt het niet.
Daarom is er nog zoveel te veranderen.
In de jaren 70 werkte het ja, toen was er nog respect en begrip, Nederland wordt helemaal uitgebuit nu door alle verschillende culturen en alle linkse geiten wollen sokken figuren blijven maar respect en begrip houden en adersom? 0 respect of begrip, uitbuiten en zoveel mogelijk eruit proberen te halen :r
pi_166192525
Of jij het leuk vindt of niet het is nou eenmaal zo, je eigen mentaliteit bijstellen op VOC mentaliteit, men kan het ja dat was ja eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 14:01:36 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:01:45 #235
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:58 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

In de jaren 70 werkte het ja, toen was er nog respect en begrip, Nederland wordt helemaal uitgebuit nu door alle verschillende culturen, en alle links geiten wollen sokken blijven maar respect en begrip houden en adersom? 0 respect of begrip, uitbuiten en zoveel mogelijk eruit proberen te halen :r
Ik denk wel dat mensen dichter tot elkaar kunnen komen en meer begrip kunnen krijgen.
Daar is momenteel alleen totaal geen ruimte voor door extremisten en mensen die niet meer willen.
Hopelijk verandert dat. En zo niet, gaan we samen ten onder.
wooblabalurg
pi_166192562
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk wel dat mensen dichter tot elkaar kunnen komen en meer begrip kunnen krijgen.
Daar is momenteel alleen totaal geen ruimte voor door extremisten en mensen die niet meer willen.
Hopelijk verandert dat. En zo niet, gaan we samen ten onder.
Ha ik denk het tegenovergestelde, wie wenst die benadering nog van zo een soort?

Ze zouden het eigenlijk op hun voorhoofd behoren te hebben staan, nou zie ik ze allemaal ervoor aan!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 14:03:34 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:03:07 #237
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ha ik denk het tegenovergestelde, wie wenst die benadering nog van zo een soort?
Precies, jij wil niet meer. Dat is prima, maar dat is jouw leven.
wooblabalurg
pi_166192601
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk wel dat mensen dichter tot elkaar kunnen komen en meer begrip kunnen krijgen.
Daar is momenteel alleen totaal geen ruimte voor door extremisten en mensen die niet meer willen.
Hopelijk verandert dat. En zo niet, gaan we samen ten onder.
Ja als iedereeen Moslim zou worden dan zou er respect en begrip zijn, enig volk die geslaagd is in de integratie zijn de Chinezen, daar kunnen veel culturen hier een voorbeeld aan nemen, het word alleen maar erger in de toekomst
pi_166192625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja als iedereeen Moslim zou worden dan zou er respect en begrip zijn, enig volk die geslaagd is in de integratie zijn de Chinezen, daar kunnen veel culturen hier een voorbeeld aan nemen, het word alleen maar erger in de toekomst
Is dat alles omvattend dat geloof?
Als god niet ziet mag alles daar bij geloof ik?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:06:40 #240
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192641
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja als iedereeen Moslim zou worden dan zou er respect en begrip zijn, enig volk die geslaagd is in de integratie zijn de Chinezen, daar kunnen veel culturen hier een voorbeeld aan nemen, het word alleen maar erger in de toekomst
Chinezen zijn het tegenovergestelde van integratie. Vind ik een heel slecht voorbeeld.

Chinezen hebben hun eigen wereld gemaakt in Nederland en omdat ze in die eigen wereld zitten merken de Nederlanders niks van hun aanwezigheid waardoor ze denken dat ze geïntegreerd zijn. Soms denk ik ook dat dat juist bedoeld wordt met integratie, dat niemand elkaar nog opmerkt en we allemaal trots kunnen zeggen dat we elkaar zo goed kunnen 'tolereren'.
wooblabalurg
pi_166192647
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat alles omvattend dat geloof?
Als god niet ziet mag alles daar bij geloof ik?
Ja helaas wel, omdat mensen niet in zichzelf kunnen geloven maar in iets wat niet bestaat...
pi_166192680
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Chinezen zijn het tegenovergestelde van integratie. Vind ik een heel slecht voorbeeld.

Chinezen hebben hun eigen wereld gemaakt in Nederland en omdat ze in die eigen wereld zitten merken de Nederlanders niks van hun aanwezigheid waardoor ze denken dat ze geïntegreerd zijn. Soms denk ik ook dat dat juist bedoeld wordt met integratie, dat niemand elkaar nog opmerkt en we allemaal trots kunnen zeggen dat we elkaar zo goed kunnen 'tolereren'.
Prima, goed gedaan, Chinezen werken keihard en houden hun handje niet op voor een uitkering, heb je weleens een Chinees gezien in Opsporing Verzocht? Of op straat mensen beroven/aftuigen? Nee hoor alleen maar donkere mensen en Noord Afrikanen ik ben altijd verbaasd als het om een blanke man gaat
pi_166192693
Die chinezen doen het helemaal nog niet zo slecht in het land hier, zie ze zelden tot nooit op straat branie schoppen, die zijn een voorbeeld voor anderen, het kan dus wel.
pi_166192698
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen worden niet gehoord en stelselmatig genegeerd. Dan zijn dit soort ludieke acties logisch.

Dat je helemaal gekwetst lijkt omdat een standbeeld aangetast is en dat dan nog proberen te gebruiken om Derksen z'n misselijke uitspraak te rechtvaardigen, zo bizar allemaal.
Jij bent gewoon een racist!
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:09:32 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166192703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja als iedereeen Moslim zou worden dan zou er respect en begrip zijn, enig volk die geslaagd is in de integratie zijn de Chinezen, daar kunnen veel culturen hier een voorbeeld aan nemen, het word alleen maar erger in de toekomst
Op Facebook zijn moslims tegen de roetpiet omdat ze vinden dat het Sinterklaasfeest helemaal weg moet. Want het is haram.
pi_166192716
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op Facebook zijn moslims tegen de roetpiet omdat ze vinden dat het Sinterklaasfeest helemaal weg moet. Want het is haram.
Als piet weg is laat de sint ook maar overlijden wat mij betreft!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:10:55 #247
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:08 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Prima, goed gedaan, chinezen werken keihard en hoor je nooit wat van, heb je weleens een Chinees gezien in Opsporing Verzocht? Nee hoor alleen maar donkere mensen en Noord Afrikanen ik ben altijd verbaasd als het om een blanke man gaat
Je bevestigt dus dat dit ook jouw interpretatie is van integratie.
Dan ben je dus op zoek naar hele andere dingen.
Dat opsporing verzocht argument vind ik een beetje vermoeiend, als je niet begrijpt waarom mensen wel of niet misdaden plegen lijkt dat inderdaad een valide argument.
wooblabalurg
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:11:37 #248
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een racist!
Gezellig. Wel druk hier hoor. :7
wooblabalurg
pi_166192774
Iedereen boos.
pi_166192779
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bevestigt dus dat dit ook jouw interpretatie is van integratie.

Zo is nederland geworden tot wat het is, of was.
Door werk te verzetten steeds maar weer, ook toen het water zich land nam, alleen door werk is het terug genomen van het water.
Het is een land waar men niks in de schoot geworpen krijgt, althans vroeger niet!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 14:13:48 ]
pi_166192844
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inclusief jezelf, zo te zien. Om je even op weg te helpen:

[..]

Dat is inderdaad het probleem. Dat betwist ik ook niet.

Wat is jouw oplossing voor dat probleem? Geheel negeren onder het mom van 'dat mensen die twee verwarren is hun eigen probleem'? Dat zou ik zelf niet uitleggen als een oplossing namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166192856
En dan opeens komen er die alleen goed zijn voor te vreten en te schijten en die zeggen wel even hoe het behoord te gaan.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:17:02 #253
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166192862
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bevestigt dus dat dit ook jouw interpretatie is van integratie.
Dan ben je dus op zoek naar hele andere dingen.
Dat opsporing verzocht argument vind ik een beetje vermoeiend, als je niet begrijpt waarom mensen wel of niet misdaden plegen lijkt dat inderdaad een valide argument.
Ze zijn netjes meeverzuild, zeg maar. In hun eigen poldertje waar ze zelf moeten pompen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:17:17 #254
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:16 schreef john2406 het volgende:
En dan opeens komen er die alleen goed zijn voor te vreten en te schijten en die zeggen wel even hoe het behoord te gaan.
Ik kan me niet eens voorstellen hoe mad jij bent.
wooblabalurg
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:17:55 #255
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192880
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze zijn netjes meeverzuild, zeg maar. In hun eigen poldertje waar ze zelf moeten pompen.
Met hun authentieke Chinese gerechten. Genieten toch.
wooblabalurg
pi_166192891
Kan jij ook niet heb het ook niet op mijn voorhoofd staan!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:19:08 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166192901
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het probleem. Dat betwist ik ook niet.

Wat is jouw oplossing voor dat probleem? Geheel negeren onder het mom van 'dat mensen die twee verwarren is hun eigen probleem'? Dat zou ik zelf niet uitleggen als een oplossing namelijk.
Nee. De argumenten bekijken en vervolgens daar over oordelen. En dat moet iedereen zelf doen. Ik vind de argumenten totaal niet overtuigend en zal dus ook geen bezwaar hebben als ik over een maand of wat zwart geschminkt wordt. Ook niet als dat oranje wordt of whatever, trouwens.

Maar jouw oplossing is om zwarte piet 'aan te passen'. Hoe je dat wil doen blijft voorlopig onduidelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166192941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat ik van mening ben dat 'aap' ongeacht huidskleur een niet-aardig-iets is om te zeggen? Jij bent degene die apen associeert met de donkere medemens, niet ik.
Die associatie was al gemaakt in dit topic ... jij haakt er op in en toen pas kwam ik met een antwoord op je vraag
Het is al eeuwen bekend dat men donkere mensen minacht door hen apen te noemen.
Dat men dat niet vaak openlijk doet , komt omdat mensen dat weten en het dus niet doen.
Jij weet het ook , maar je speelt de vermoorde onschuld.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:24:13 #260
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166192973
quote:
Ik wil ook een eigen glossy!
wooblabalurg
pi_166192975
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. De argumenten bekijken en vervolgens daar over oordelen. En dat moet iedereen zelf doen. Ik vind de argumenten totaal niet overtuigend en zal dus ook geen bezwaar hebben als ik over een maand of wat zwart geschminkt wordt. Ook niet als dat oranje wordt of whatever, trouwens.
Er is niet veel meer dan 'voor mensen die deze traditie niet kennen ziet het er racistisch uit'. Dat is een schijn die we zouden moeten willen vermijden.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:19 schreef Fir3fly het volgende:

Maar jouw oplossing is om zwarte piet 'aan te passen'. Hoe je dat wil doen blijft voorlopig onduidelijk.
Nogmaals, het is niet voor het eerst dat je dit vraagt. Ik blijf het niet herhalen en ik ga het ook niet voor je opzoeken. Ernaar blijven vragen alsof de vraag nieuw is heeft echt geen zin. Let dan gewoon beter op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166192993
quote:
Haten op het kolonialisme maar ondertussen vreten ze er wel van.

Ik zou ook de anti-pieters willen vragen de slavernij-voetafdruk in te willen vullen.

http://slaveryfootprint.org/#where_do_you_live

Hoeveel slaven heb jij?
standaarddrinker
pi_166193008
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik wil ook een eigen glossy!
Zeg dan niets, vindt je dit normaal? Zit je lekker te genieten?
  Beste debater 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:26:40 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166193009
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Haten op het kolonialisme maar ondertussen vreten ze er wel van.

Ik zou ook de anti-pieters willen vragen de slavernij-voetafdruk in te willen vullen.

http://slaveryfootprint.org/#where_do_you_live

Hoeveel slaven heb jij?
tjonge, jij voelt je echt zwaar gediscrimineerd als blanke niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:27:52 #265
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166193029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:26 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Zeg dan niets, vindt je dit normaal? Zit je lekker te genieten?
Een standbeeld een eigen glossy geven is abject en infaam?
wooblabalurg
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:28:20 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166193038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is niet veel meer dan 'voor mensen die deze traditie niet kennen ziet het er racistisch uit'. Dat is een schijn die we zouden moeten willen vermijden.

Dat klopt, en dat is natuurlijk totaal geen argument. Als je namelijk op basis daarvan aanpassingen gaat maken om het minder racistisch te laten lijken voor mensen die er geen verstand van hebben geef je die mensen impliciet gelijk.

quote:
Nogmaals, het is niet voor het eerst dat je dit vraagt. Ik blijf het niet herhalen en ik ga het ook niet voor je opzoeken. Ernaar blijven vragen alsof de vraag nieuw is heeft echt geen zin. Let dan gewoon beter op.
In al die keren dat je deze onzin typt had je ook gewoon het antwoord kunnen geven. Je hebt gewoon geen antwoord, dat mag je best toegeven hoor. Het is ook niet zo raar want er is ook geen echt antwoord op die vraag. Het is een inhoudsloze positie die je aanhangt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166193051
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is al eeuwen bekend dat men donkere mensen minacht door hen apen te noemen.
Want bij blanke mensen is 'aap' een compliment ofzo :?
quote:
Jij weet het ook , maar je speelt de vermoorde onschuld.
Ik heb zelf donkere mensen nooit direct met apen geassocieerd. Jij doet dat wel. Openlijk zelfs. Maar dat racistische gedachtegoed moet je dan dus niet projecteren op de rest van je medemens.
Conscience do cost.
pi_166193146
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, en dat is natuurlijk totaal geen argument. Als je namelijk op basis daarvan aanpassingen gaat maken om het minder racistisch te laten lijken voor mensen die er geen verstand van hebben geef je die mensen impliciet gelijk.
Je kunt dan twee dingen doen:

1) de schijn vermijden
2) tot in de oneindigheid aan de hele wereld blijven uitleggen dat je geen racist bent. De kans is groot dat die mensen een nog slechter geheugen hebben dan jij.

Volgens mij is de eerste optie veel eenvoudiger.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In al die keren dat je deze onzin typt had je ook gewoon het antwoord kunnen geven. Je hebt gewoon geen antwoord, dat mag je best toegeven hoor.
Ik doe dat bewust niet om daarmee een punt te maken: de strategie van pro-pieters is om gewoon de boel vol te spammen en dan te doen alsof er geen weerwoord bestaat. Daar doe ik niet aan mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166193150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

tjonge, jij voelt je echt zwaar gediscrimineerd als blanke niet
Nee hoor
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:38:32 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166193223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt dan twee dingen doen:

1) de schijn vermijden
2) tot in de oneindigheid aan de hele wereld blijven uitleggen dat je geen racist bent. De kans is groot dat die mensen een nog slechter geheugen hebben dan jij.
Waarom tot in de oneindigheid? Een valse beschuldiging blijven herhalen tot iemand overgaat tot actie is simpelweg chantage. Waarom zou je daar op ingaan? Verder is de hele wereld niet zo belangrijk, het is een Nederlands culturele discussie.

quote:
Volgens mij is de eerste optie veel eenvoudiger.

Hoe zou je dat doen dan?

quote:
Ik doe dat bewust niet om daarmee een punt te maken: de strategie van pro-pieters is om gewoon de boel vol te spammen en dan te doen alsof er geen weerwoord bestaat. Daar doe ik niet aan mee.
Zal best. Ik ben geen pro-pieter. Stromannen zijn dom.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:39:15 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166193242
Optie 3) de racisme-roepers keihard uitlachen en lekker doorgaan met je feestje
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:43:19 #272
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166193343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:39 schreef Perrin het volgende:
Optie 3) de racisme-roepers keihard uitlachen en lekker doorgaan met je feestje
Dat kan inderdaad ook. Is toch een kwestie van tijd voordat die mensen er niet meer zijn.
wooblabalurg
pi_166193605
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:28 schreef sc00p het volgende:

[..]


[ [url=http://i.fokzine.net/s/emo.gif]afbeelding
][/url]

Nog steeds deze drogredenering gebruiken.
Geef eens een reden aan waarom ik moet betalen voor die zogenaamde ex- slaven terwijl ik nergens in mijn stamboom ook maar enige connectie vind met die slavenhandel ?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_166193630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:39 schreef Perrin het volgende:
Optie 3) de racisme-roepers keihard uitlachen en lekker doorgaan met je feestje
Dat kun je doen. Kijk dan alleen niet raar op als mensen je niet serieus nemen en ook niet met je willen samenwerken.

Dat zijn de geneugden van een samenleving: je zal toch echt rekening moeten houden met de rest van de wereld, ook als je hun meningen niet altijd deelt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:08:42 #275
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166193871
Vraag me af hoe wij over Zwarte Piet hadden gedacht als men de slavernij niet had afgeschaft.
pi_166193920
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Een standbeeld een eigen glossy geven is abject en infaam?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:14:15 #277
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166194001
quote:
Hier zie je de glossy helemaal niet. :{w
wooblabalurg
pi_166194205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:08 schreef KingRadler het volgende:
Vraag me af hoe wij over Zwarte Piet hadden gedacht als men de slavernij niet had afgeschaft.
Ja, of hoe de afschaffing van slavernij eruit gezien had als internet in die tijd bestond. Ik vermoed dat die discussie niet veel zou hebben afgeweken van dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166194275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:39 schreef Perrin het volgende:
Optie 3) de racisme-roepers keihard uitlachen en lekker doorgaan met je feestje
Sowieso kun je altijd doorgaan met je feestje. Het is niet verboden.

Je UI!! :D
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:29:49 #280
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166194306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kun je doen. Kijk dan alleen niet raar op als mensen je niet serieus nemen en ook niet met je willen samenwerken.

Ja, dat is precies wat het anti-pietkamp doet.
pi_166194401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat het anti-pietkamp doet.
Ik heb het dan vooral over de rest van de wereld, niet het clubje dat meedoet aan deze discussie - voor of tegen.

Je kunt nog zo stampvoeten dat het niet terecht is: het grootste deel van de wereld kijkt naar deze 'traditie' en denkt 'wat smakeloos'. En eigenlijk kan ik ze niet eens ongelijk geven.

Als jij in korte broek en sandalen naar je werk gaat en je baas zegt 'hoo eens even, dat past niet bij je functie'. Dan kun jij wel roepen 'dat heeft toch geen enkele invloed op mijn functioneren?', maar daar ga je echt niet ver mee komen.

Zo werkt de wereld nou eenmaal: je wordt niet alleen beoordeeld op je prestaties maar ook op hoe je overkomt. En ZP komt echt niet goed over, hoe vaak je ook uitlegt dat je geen racist bent.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166194446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat het anti-pietkamp doet.
Eerst een onschuldig kinderfeestje verpesten om daarna weer werkeloos op je bankje te gaan chillen onder het genot van een jointje en een Fernandes om vervolgens elke maand je gratis geld krijgen.. Ai!

[ Bericht 5% gewijzigd door WhateverWhatever op 25-10-2016 15:50:24 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:46:54 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166194728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het dan vooral over de rest van de wereld
De vraag blijft, waarom is die in hemelsnaam relevant? Een foute aanname en een valse beschuldiging moet Nederland maar voor buigen? Bizarre stelling. En voor de zoveelste keer, hoe wil je dat doen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166194896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:33 schreef Molurus het volgende:

[..]
Zo werkt de wereld nou eenmaal: je wordt niet alleen beoordeeld op je prestaties maar ook op hoe je overkomt. En ZP komt echt niet goed over, hoe vaak je ook uitlegt dat je geen racist bent.
Het hangt geheel van de persoon af of dat 'goed' overkomt en dus is dat niet meer dan een mening lijkt me. Als het echt collectief niet goed zou overkomen zouden we nu niet met #42 bezig zijn, lijkt me :P
Conscience do cost.
pi_166194957
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag blijft, waarom is die in hemelsnaam relevant? Een foute aanname en een valse beschuldiging moet Nederland maar voor buigen? Bizarre stelling.
Als jouw baas zegt dat je niet in korte broek naar je werk mag komen, ga je hem dan ook vragen 'waarom is dat relevant'?

quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:46 schreef Fir3fly het volgende:

En voor de zoveelste keer, hoe wil je dat doen?
En gewoon blijven vragen. Ben je dom of doe je alsof?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166194999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Het hangt geheel van de persoon af of dat 'goed' overkomt en dus is dat niet meer dan een mening lijkt me. Als het echt collectief niet goed zou overkomen zouden we nu niet met #42 bezig zijn, lijkt me :P
Een zeer substantieel deel van de wereld ziet in deze traditie racistische symboliek, ja. Je kunt dat onterecht vinden... en daar zou je zelfs gelijk in kunnen hebben. Maar wat doet het er eigenlijk toe als dat de realiteit is?

Heb je wel eens aan mensen die deze traditie niet kennen gevraagd hoe het overkomt? Kan ik je van harte aanbevelen, ik doe dat rond deze tijd van het jaar regelmatig. Mijn bevindingen op dat punt zie ik niet echt als positief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:01:19 #287
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166195044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als jouw baas zegt dat je niet in korte broek naar je werk mag komen, ga je hem dan ook vragen 'waarom is dat relevant'?

Irrelevant. 'De wereld' is ook niet te spreken over het Nederlandse beleid wat betreft prostitutie, euthanasie en drugs. Moeten we daar ook wat aan doen dan?

quote:
En gewoon blijven vragen. Ben je dom of doe je alsof?
En gewoon weigeren te antwoorden :D. Geef nou gewoon toe dat je het niet weet. Geeft niets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166195089
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Irrelevant. 'De wereld' is ook niet te spreken over het Nederlandse beleid wat betreft prostitutie, euthanasie en drugs. Moeten we daar ook wat aan doen dan?
Als je denkt dat het het verdedigen waard is wel, en anders niet. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom deze traditie het verdedigen waard zou zijn zoals bijvoorbeeld de rechten van homo's en lesbiennes dat wel zijn.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En gewoon weigeren te antwoorden :D. Geef nou gewoon toe dat je het niet weet. Geeft niets.
Ik heb je ook al uitgelegd waarom ik je geen antwoord geef, maar jij lijkt erop te staan jouw eigen interpretatie aan te geven. Ziehier waarom het zinloos is om jou een antwoord te geven.

Als je wil dat deze discussie uit deze impasse komt zul je toch echt moeten leren luisteren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166195099
Iedere keer dat ik dit topic aanklik zie ik wel dag in dag uit dezelfde usual suspects (Molurus, Bluesdude, etc) met dezelfde 'argumenten'. :') Niks te doen jongens?
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:04:21 #290
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166195107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het dan vooral over de rest van de wereld, niet het clubje dat meedoet aan deze discussie - voor of tegen.

Je kunt nog zo stampvoeten dat het niet terecht is: het grootste deel van de wereld kijkt naar deze 'traditie' en denkt 'wat smakeloos'. En eigenlijk kan ik ze niet eens ongelijk geven.

Als jij in korte broek en sandalen naar je werk gaat en je baas zegt 'hoo eens even, dat past niet bij je functie'. Dan kun jij wel roepen 'dat heeft toch geen enkele invloed op mijn functioneren?', maar daar ga je echt niet ver mee komen.

Zo werkt de wereld nou eenmaal: je wordt niet alleen beoordeeld op je prestaties maar ook op hoe je overkomt. En ZP komt echt niet goed over, hoe vaak je ook uitlegt dat je geen racist bent.
Ik bedoel natuurlijk dat het anti-kamp gewoon door blijft zeuren en jengelen en janken. Zoals hier ook al eerder is opgemerkt: het gaat niet om Zwarte Piet. Het gaat om sarren, om haat tegen blanken, om herstelbetalingen, om het afschaffen van wat haram is, om het trappen tegen de gewone Nederlander als ordinaire terreur. En daarom zal dat kamp niet tevreden zijn met de afschaffing van Zwarte Piet, want dat is het doel niet.
Net als het Oekraïne-referendum niet ging om het verdrag met de Oekraïne, maar om traineren van de politiek door een "nee" te laten horen.

Wat ook al vaker aan de orde is gekomen: waarom is dat "Dan kun jij wel roepen 'dat heeft toch geen enkele invloed op mijn functioneren?', maar daar ga je echt niet ver mee komen" geen argument als het bijvoorbeeld om het offerfeest gaat? Kijkt de wereld daar welwillend tegenaan? Dat is de hypocrisie van degenen die het anti-kamp steunen, daar willen ze hun mond niet over open doen. Maar iedereen weet dondersgoed dat het de perceptie van "de moslim" door de gewone mens beïnvloed, maar je bent een islamfoob (een specifieke vorm van racisme) als je erover begint.
pi_166195111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een zeer substantieel deel van de wereld ziet in deze traditie racistische symboliek, ja. Je kunt dat onterecht vinden... en daar zou je zelfs gelijk in kunnen hebben. Maar wat doet het er eigenlijk toe als dat de realiteit is?

Heb je wel eens aan mensen die deze traditie niet kennen gevraagd hoe het overkomt? Kan ik je van harte aanbevelen, ik doe dat rond deze tijd van het jaar regelmatig. Mijn bevindingen op dat punt zie ik niet echt als positief.
Wat is er mis mee om dan uit te leggen waar deze zwarte schmink traditie vandaan komt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:06:23 #292
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166195144
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag blijft, waarom is die in hemelsnaam relevant? Een foute aanname en een valse beschuldiging moet Nederland maar voor buigen? Bizarre stelling. En voor de zoveelste keer, hoe wil je dat doen?
Volgens mij was het antwoord van Molurus dat de oorringen, het kroeshaar en de dikke rode lippen moesten worden afgeschaft. Op mijn opmerking dat dat al was afgeschaft, heb ik geen antwoord meer gekregen.
pi_166195165


Blackfacen moet echt niet kunnen, want dat kan in Amerika ook niet, ons gidsland.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:09:30 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166195213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je denkt dat het het verdedigen waard is wel, en anders niet. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom deze traditie het verdedigen waard zou zijn zoals bijvoorbeeld de rechten van homo's en lesbiennes dat wel zijn.
Wie heeft het dan ook over verdedigen? De beschuldiging is vals, dus verdediging is niet nodig. Simpel opgelost. Wat zie jij als waarde in de 'aanpassing' wat dat dan ook mag zijn? Lijkt op een hele hoop moeite om een valse beschuldiging te ontlopen.

Wat moeten we doen met Wilders dan? Door zowat de hele wereld vergruist als racist en islamofoob.

quote:
Ik heb je ook al uitgelegd waarom ik je geen antwoord geef, maar jij lijkt erop te staan jouw eigen interpretatie aan te geven. Ziehier waarom het zinloos is om jou een antwoord te geven.

Als je wil dat deze discussie uit deze impasse komt zul je toch echt moeten leren luisteren.
Geef gewoon antwoord op de vraag. Zolang je blijft ontwijken met zeer doorzichtige excuses wordt de aanname dat je geen antwoord hebt steeds waarschijnlijker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:13:38 #295
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166195309
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:56 schreef longinus het volgende:

[..]

Geef eens een reden aan waarom ik moet betalen voor die zogenaamde ex- slaven terwijl ik nergens in mijn stamboom ook maar enige connectie vind met die slavenhandel ?
Lees je wel wat ik zeg? Je gaat nooit betalen voor ex-slaven. Het feit dat je hierover begint omdat zwarte piet veranderd is totaal achterlijk en een drogredenering.
Ik ook, bedankt!
pi_166195319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef sc00p het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik zeg? Je gaat nooit betalen voor ex-slaven. Het feit dat je hierover begint omdat zwarte piet veranderd is totaal achterlijk en een drogredenering.
OP niet gelezen zeker.
standaarddrinker
pi_166195343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:08 schreef KingRadler het volgende:
Vraag me af hoe wij over Zwarte Piet hadden gedacht als men de slavernij niet had afgeschaft.
Zou jij er eentje af slaan, voor een handje met rijst?
pi_166195352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef sc00p het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik zeg? Je gaat nooit betalen voor ex-slaven. Het feit dat je hierover begint omdat zwarte piet veranderd is totaal achterlijk en een drogredenering.
Zij krijgen geld nadat wij geld gehad hebben van de Italianen, Spanjaarden en Fransen. Succes ermee
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:16:10 #299
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166195353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]

OP niet gelezen zeker.
Jawel en wat daar gesteld wordt is populistische onzin en gebaseerd op een drogredenering. Sowieso diep triest dat de OP zo'n sterk smaakje heeft, terwijl dit een discussie zou moeten zijn.
Ik ook, bedankt!
pi_166195374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:16 schreef sc00p het volgende:

[..]

Jawel en wat daar gesteld wordt is populistische onzin en gebaseerd op een drogredenering. Sowieso diep triest dat de OP zo'n sterk smaakje heeft, terwijl dit een discussie zou moeten zijn.
Dit is geen discussie wat mij betreft.
standaarddrinker
pi_166195398
En dicht op naar 43!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')