abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:05:24 #51
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_166185869
Ik ben stiekem wel benieuwd welke 'regels' er op de achtergrond nog meer gelden. Want het hele communicatiedingetje kan je gewoon omzeilen door ipv te bellen / smsen gebruik te maken van versleutelde chat a la Telegram. Is me daarnaast niet zo duidelijk af ze telefoons enkel af mogen tappen of ook de locatie mogen peilen dmv zendmasten. Ook zijn familieleden natuurlijk helemaal niet verplicht je sleutels / laptops af te geven zonder schriftelijk bevel. En zelfs dan kunnen ze gewoon doen alsof ze niks van je hebben.

Verder zijn die stukjes bij geldautomaten of tankstations tenenkrommend, daar moet je gewoon niet eens in de buurt komen tijdens zoiets. Altijd andere mensen dingen voor je laten doen. Pinnen, kaartjes kopen, boodschappen, gewoon even aan een voorbijganger of iemand die je helpt vragen. Op die manier voorkom je dat je signalement al te snel duidelijk is. Ook het rondlopen met die enorme backpacks helpt natuurlijk niet echt. En natuurlijk zorgen voor goede vermommingen.

Het zal wel niet eerlijk zijn / niet mogen, maar ik zou gewoon 3 weken in een of ander nationaal park kamperen. Kans dat ze je vinden is dan fors kleiner dan wanneer je je in bebouwde kom waagt.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_166186900
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:05 schreef mpc007 het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd welke 'regels' er op de achtergrond nog meer gelden. Want het hele communicatiedingetje kan je gewoon omzeilen door ipv te bellen / smsen gebruik te maken van versleutelde chat a la Telegram. Is me daarnaast niet zo duidelijk af ze telefoons enkel af mogen tappen of ook de locatie mogen peilen dmv zendmasten. Ook zijn familieleden natuurlijk helemaal niet verplicht je sleutels / laptops af te geven zonder schriftelijk bevel. En zelfs dan kunnen ze gewoon doen alsof ze niks van je hebben.

Verder zijn die stukjes bij geldautomaten of tankstations tenenkrommend, daar moet je gewoon niet eens in de buurt komen tijdens zoiets. Altijd andere mensen dingen voor je laten doen. Pinnen, kaartjes kopen, boodschappen, gewoon even aan een voorbijganger of iemand die je helpt vragen. Op die manier voorkom je dat je signalement al te snel duidelijk is. Ook het rondlopen met die enorme backpacks helpt natuurlijk niet echt. En natuurlijk zorgen voor goede vermommingen.

Het zal wel niet eerlijk zijn / niet mogen, maar ik zou gewoon 3 weken in een of ander nationaal park kamperen. Kans dat ze je vinden is dan fors kleiner dan wanneer je je in bebouwde kom waagt.
Straks lezen ze mee, dus even spoileren..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166186911
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:05 schreef mpc007 het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd welke 'regels' er op de achtergrond nog meer gelden. Want het hele communicatiedingetje kan je gewoon omzeilen door ipv te bellen / smsen gebruik te maken van versleutelde chat a la Telegram. Is me daarnaast niet zo duidelijk af ze telefoons enkel af mogen tappen of ook de locatie mogen peilen dmv zendmasten. Ook zijn familieleden natuurlijk helemaal niet verplicht je sleutels / laptops af te geven zonder schriftelijk bevel. En zelfs dan kunnen ze gewoon doen alsof ze niks van je hebben.
Zoals ik begrepen heb, hebben ze volledige toegang tot alle zoekmogelijkheden. Zoals gisteren te zien was worden ook telefoons getrashed.

Communicatie mag ontweken worden, zoals je ziet doen een aantal hun telefoon uit, of laten ze die thuis, andere kopen een anonieme sim kaart. Beste is natuurlijk totaal geen telefoon te gebruiken maar idd iets van papieren post of iets dergelijks. Stuk minder snel te vinden vermoed ik.
quote:
Verder zijn die stukjes bij geldautomaten of tankstations tenenkrommend, daar moet je gewoon niet eens in de buurt komen tijdens zoiets. Altijd andere mensen dingen voor je laten doen. Pinnen, kaartjes kopen, boodschappen, gewoon even aan een voorbijganger of iemand die je helpt vragen. Op die manier voorkom je dat je signalement al te snel duidelijk is. Ook het rondlopen met die enorme backpacks helpt natuurlijk niet echt. En natuurlijk zorgen voor goede vermommingen.
Stukje bij pinautomaat is denk ik stukje onwetendheid dat er zoveel camera's in de buurt hangen. Voorbij gangers moet je eerst maar zien te vertrouwen.
quote:
Het zal wel niet eerlijk zijn / niet mogen, maar ik zou gewoon 3 weken in een of ander nationaal park kamperen. Kans dat ze je vinden is dan fors kleiner dan wanneer je je in bebouwde kom waagt.
Je mag maar maximaal 48 uur op dezelfde locatie blijven. Dit zal wel gecontroleerd worden door de cameraman die erbij is.

Ik zal daarnaast ook een fiets gebruiken ipv een auto of OV. Fiets kun je veel makkelijker van de radar blijven. En zeker als je dan ook nog eens door de bossen gaat.

Wat ik zal doen:
500 euro die je krijgt lenen, en die personen de pinpas geven. Ben je al niet te traceren via Pin
Overal contant betalen dus
Fiets gebruiken als vervoermiddel en zoveel mogelijk via offroad paden rijden
Labelterreinen gebruiken voor overnachting (Vaak geen camera's)
Geen vorm van moderne communicatie techniek. Alleen per post eventueel of een anonieme postbus.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166186922
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat laatste kan al niet, je mag niet langer dan 48 uur op eenzelfde plek zijn. Ik heb afgelopen week ook meerdere dingen bedacht wat je zou kunnen doen om het programma te winnen (win je iets?) en eventueel zelfs zo'n achtervolgingsteam te trollen.
Ze tappen bijvoorbeeld dus smsjes af, wat inderdaad vreemd is als je ook diensten als Telegram kan gebruiken. Maar dat is dan een beetje data wat ze makkelijk na kunnen gaan. Volgens mij kan je ze beter overspoelen met data en daarin een bepaalde code afspreken. Bovendien denk ik dat het verplaatsen in een auto ook niet handig is, nlse kentekenplaten zijn veel te goed leesbaar op camera beelden. Je zou dus eigenlijk of een scootertje of een brommobiel moeten gebruiken. Kruipdoor, sluipdoor :) En nooit met je voertuig in de buurt van tankstation of pinautomaat komen dus.
Scooter en brommobiel hebben ook een kenteken plaat ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:32:24 #55
230491 Zith
pls tip
pi_166186974
Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat ze toegang hebben tot de bewakingscamera's en telefoondata.

Hun 'hoofdkantoor' is ook nep. Met die domme live stream van de snelweg.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166187009
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:24 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Scooter en brommobiel hebben ook een kenteken plaat ;)
Ja, maar veul kleiner = moeilijker leesbaar, plus als je ze een beetje los bevestigt, bewegen ze en onscherp op camera beeld
pi_166187411
Zoals die voormalige dreadlock-dude het doet, iemand anders laten pinnen en de pinpas van een vriend meenemen het doet is wel slim. Met een beetje mazzel kun je in 5 dagen het maximale bedrag contant bij je hebben en zo nooit meer bij een pinautomaat hoeven te zijn. Na die 5 dagen hebben ze waarschijnlijk wel door dat ze de pinpas van die vriend in de gaten moeten houden, maar dan is het al te laat, je gebruikt m toch niet meer.

Ookal is het programma dan wel niet helemaal 100% echt/spontaan, ik vind het toch wel erg vermakelijk. Zeker nu de wat meer doorgewinterde, voorbereide voortvluchtigen over zijn kan het nog best interessant worden.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_166187804
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:23 schreef Crazy-M het volgende:


Wat ik zal doen:
500 euro die je krijgt lenen, en die personen de pinpas geven. Ben je al niet te traceren via Pin
Overal contant betalen dus
Fiets gebruiken als vervoermiddel en zoveel mogelijk via offroad paden rijden
Labelterreinen gebruiken voor overnachting (Vaak geen camera's)
Geen vorm van moderne communicatie techniek. Alleen per post eventueel of een anonieme postbus.
Volgens mij mocht je maar max 250 lenen.
pi_166187839
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:49 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij mocht je maar max 250 lenen.
Buiten de 500 euro die je krijgt ;)
Doe je hetzelfde als Lenny, bedrag lenen, pinpas afgeven en dwaalspoor is gelegd.
Alleen ik denk dat hij de fout heeft gemaakt om pinpas van zn vriend mee te nemen.
Dat gaat opvallen vermoed ik
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166190801
Na het kijken van de Britse versie (seizoen 1) vind ik de Nederlandse versie toch gelijk een stuk saaier en meer nep overkomen. Introteksten bijna hetzelfde, en de aankondigingen van de voortvluchtigen ook steeds naam, woonplaats, geboortejaar.
In de UK heb je natuurlijk heel veel groen waar je je in kunt verstoppen. Nederland heeft in vergelijking heel weinig groen, dus iedereen wordt sneller door camera's (bijv. die op de snelweg) gepakt. Personages waren ook interessanter. Dr. Ricky Allen _O_ wat een baas _O_
Ze gaan wel heel hard in NL nu :P
pi_166191199
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:51 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Buiten de 500 euro die je krijgt ;)
Doe je hetzelfde als Lenny, bedrag lenen, pinpas afgeven en dwaalspoor is gelegd.
Alleen ik denk dat hij de fout heeft gemaakt om pinpas van zn vriend mee te nemen.
Dat gaat opvallen vermoed ik
Als hij zo snel mogelijk het maximum aan cash uit de muur heeft getrokken heeft hij die pinpas niet meer nodig en hoeft hij niet meer bij pinautomaten in beeld te komen. Als je het goed plant moet dat in 5 dagen te doen zijn.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:07:51 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166191344
Het is TV dus het is nep. Dus kan je het ook niet 'winnen'.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:58:27 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166192487
De voice-over zegt notabene zelf dat bij verdenkingen er een verzoek van de OvJ bij een bank kan worden gedaan voor het vrijgeven van pintransacties en dat na die toestemming de camerabeelden van een pin-automaat kunnen worden gebruikt, waarop daarna een verzoek kan worden gedaan voor de camerabeelden in de omgeving.

In het snelste geval heb je dus 1 of 2 dagen later de beschikking over die beelden en in deze soap op TV doen ze het voorkomen dat ze ongeveer live (nou ja, net na een pintransactie) al kunnen meekijken. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:32:45 #64
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_166193117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:58 schreef golfer het volgende:
De voice-over zegt notabene zelf dat bij verdenkingen er een verzoek van de OvJ bij een bank kan worden gedaan voor het vrijgeven van pintransacties en dat na die toestemming de camerabeelden van een pin-automaat kunnen worden gebruikt, waarop daarna een verzoek kan worden gedaan voor de camerabeelden in de omgeving.

In het snelste geval heb je dus 1 of 2 dagen later de beschikking over die beelden en in deze soap op TV doen ze het voorkomen dat ze ongeveer live (nou ja, net na een pintransactie) al kunnen meekijken. :')
Dit ja, net zoals al die losse camera's die gewoon privé eigendom zijn en waarvan ze meteen live beelden lijken te hebben. In de praktijk gaat het eerder zo:

Opsporingsdienst: "We zouden graag de camerabeelden van die en die dag willen zien"
Campingeigenaar: "Ik ben momenteel op vakantie, over drie dagen ben ik er weer en zal ik eens even kijken."
Drie dagen later: "Ik weet mijn inloggegevens niet meer, ik zal even mijn neefje bellen die de camera's geplaatst heeft, maar die krijg ik vandaag niet meer te pakken"
Weer twee dagen later: "Mijn neefje is langs geweest en omdat we het wachtwoord niet meer wisten, moesten we het systeem resetten. We hebben iets kunnen downloaden, ik kan alleen de hele week vinden maar dat is 15GB groot, kan ik dat naar jullie mailen?"
OD: "Nee, dat kan natuurlijk niet, kunt u het niet op een andere manier hier krijgen? Heeft u geen USB sticks"
CE: "Nee, maar als jullie morgen langs komen met een USB stick dan komt u het zelf maar halen"

Misschien soms wat overdreven, maar het gaat echt niet zoals ze het in dat TV programma laten lijken.
Don't let my username fool you...
  woensdag 26 oktober 2016 @ 01:16:52 #65
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_166210785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dit ja, net zoals al die losse camera's die gewoon privé eigendom zijn en waarvan ze meteen live beelden lijken te hebben. In de praktijk gaat het eerder zo:

Opsporingsdienst: "We zouden graag de camerabeelden van die en die dag willen zien"
Campingeigenaar: "Ik ben momenteel op vakantie, over drie dagen ben ik er weer en zal ik eens even kijken."
Drie dagen later: "Ik weet mijn inloggegevens niet meer, ik zal even mijn neefje bellen die de camera's geplaatst heeft, maar die krijg ik vandaag niet meer te pakken"
Weer twee dagen later: "Mijn neefje is langs geweest en omdat we het wachtwoord niet meer wisten, moesten we het systeem resetten. We hebben iets kunnen downloaden, ik kan alleen de hele week vinden maar dat is 15GB groot, kan ik dat naar jullie mailen?"
OD: "Nee, dat kan natuurlijk niet, kunt u het niet op een andere manier hier krijgen? Heeft u geen USB sticks"
CE: "Nee, maar als jullie morgen langs komen met een USB stick dan komt u het zelf maar halen"

Misschien soms wat overdreven, maar het gaat echt niet zoals ze het in dat TV programma laten lijken.
Nee, oke, maar dat vind ik minder erg dan dat er informatie in het spel is die wij als kijker niet hebben. Tuurlijk worden de saaie stukken eruit geknipt, dat ene stel is nu ook al een week bezig zeggen ze een keer terwijl we maar korte stukkies gezien hebben.

Ik denk dat het grootste probleem toch het reizen is. Met fiets of te voet kom je gewoon niet ver, je hebt forse achterstand tov de Hunters in hun Evoques. Daarnaast hangt die tas prominent op je rug, terwijl je hem in de auto achterin kunt flikkeren. Huurautootje regelen gaat niet, want moet je vaak pinnen en ID kopieren. En in zo'n kantoortje hangt geheid een camera. ANPR kan je wellicht omzeilen door enkel N-wegen te rijden? Auto lenen van vrienden of bekenden is toch ook wel tricky, want kans is aanwezig dat dat navragen.

Maar aan de andere kant, zolang ze geen link tussen jou en het voertuig hebben (waar tot nu toe eigenlijk iedereen instinkt) is er weinig aan de hand. Je moet gewoon NOOIT samen met die bak op camera staan. Het lastige is natuurlijk, dat je als voortvluchtige NIET weet of je gezien bent. Dus ook al zit je safe, ga je toch na een paar dagen die auto ditchen voor het geval dat.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_166211382
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dit ja, net zoals al die losse camera's die gewoon privé eigendom zijn en waarvan ze meteen live beelden lijken te hebben. In de praktijk gaat het eerder zo:

Opsporingsdienst: "We zouden graag de camerabeelden van die en die dag willen zien"
Campingeigenaar: "Ik ben momenteel op vakantie, over drie dagen ben ik er weer en zal ik eens even kijken."
Drie dagen later: "Ik weet mijn inloggegevens niet meer, ik zal even mijn neefje bellen die de camera's geplaatst heeft, maar die krijg ik vandaag niet meer te pakken"
Weer twee dagen later: "Mijn neefje is langs geweest en omdat we het wachtwoord niet meer wisten, moesten we het systeem resetten. We hebben iets kunnen downloaden, ik kan alleen de hele week vinden maar dat is 15GB groot, kan ik dat naar jullie mailen?"
OD: "Nee, dat kan natuurlijk niet, kunt u het niet op een andere manier hier krijgen? Heeft u geen USB sticks"
CE: "Nee, maar als jullie morgen langs komen met een USB stick dan komt u het zelf maar halen"

Misschien soms wat overdreven, maar het gaat echt niet zoals ze het in dat TV programma laten lijken.
Schitterende analyse dit.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_166211385
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:07 schreef xzaz het volgende:
Het is TV dus het is nep. Dus kan je het ook niet 'winnen'.
Ze halen de "tracking gegevens" uit een Wunderlist document. Wist niet dat Wunderlist zulke high tech capabilities had :D
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 26 oktober 2016 @ 02:05:53 #68
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_166211423
Ik ben wel benieuwd hoe het programma zou verlopen als er ECHT niks aan sturing zou zijn (ook geen verplichte pinacties)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_166212043
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:00 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Als hij zo snel mogelijk het maximum aan cash uit de muur heeft getrokken heeft hij die pinpas niet meer nodig en hoeft hij niet meer bij pinautomaten in beeld te komen. Als je het goed plant moet dat in 5 dagen te doen zijn.
Maarja, van die pinpas die ze krijgen met 500 euro, mogen ze maar maximaal 100 euro bij zich hebben. Dat bleek toen die Engelsman ging pinnen voor die broer en zus. Zij hadden nog 30 op zak, dus kon hij maar 70 bij pinnen.
pi_166212262
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:14 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maarja, van die pinpas die ze krijgen met 500 euro, mogen ze maar maximaal 100 euro bij zich hebben. Dat bleek toen die Engelsman ging pinnen voor die broer en zus. Zij hadden nog 30 op zak, dus kon hij maar 70 bij pinnen.
Ah, maar 100 bij zich hebben? Ik dacht 100 per keer pinnen. Dan gaat mijn theorie niet op :M
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_166212905
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:14 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maarja, van die pinpas die ze krijgen met 500 euro, mogen ze maar maximaal 100 euro bij zich hebben. Dat bleek toen die Engelsman ging pinnen voor die broer en zus. Zij hadden nog 30 op zak, dus kon hij maar 70 bij pinnen.
Dan is dat toch ook wel raar? Ze willen een realistische klopjacht op 12 voortvluchtigen nabootsen. In het echt hebben die voortvluchtigen ook geen daglimiet. Bovendien is dat met klein/papiergeld uitgeven aan de ene kant en een pinautomaat aan de andere kant een eng idee dat dat apparaat kan zien hoeveel ik op zak heb :?
pi_166212945
Als ouder/partner kun je toch ook gewoon die personen aan de deur (die om info komen vragen) weigeren? Of zullen ze van het programma daarin perse moeten meewerken?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 09:39:40 #73
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166213215
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 02:05 schreef mpc007 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het programma zou verlopen als er ECHT niks aan sturing zou zijn (ook geen verplichte pinacties)
Er lopen in Nederland honderden mensen die nog een straf boven hun hoofd hangt...
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:10:16 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166213616
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Er lopen in Nederland honderden mensen die nog een straf boven hun hoofd hangt...
Je realiseert je hopelijk dat die niet actief worden gezocht als de mensen uit deze show?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:20:20 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166213769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je realiseert je hopelijk dat die niet actief worden gezocht als de mensen uit deze show?
Maar natuurlijk, maar niemand in Nederland wordt zo actief gezocht als mensen uit deze show.
  Redactie Frontpage woensdag 26 oktober 2016 @ 10:21:09 #76
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166213787
Je moet gewoon je telefoon weg mikken. Dan ben je al nauwelijks meer traceerbaar, helemaal wanneer je buiten de stad blijft en op een fiets reist. Maar begrijp ik nu goed dat de mensen in deze serie gewoon hun telefoon gebruiken/bij zich houden?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_166214065
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:21 schreef JeMoeder het volgende:
Je moet gewoon je telefoon weg mikken. Dan ben je al nauwelijks meer traceerbaar, helemaal wanneer je buiten de stad blijft en op een fiets reist. Maar begrijp ik nu goed dat de mensen in deze serie gewoon hun telefoon gebruiken/bij zich houden?
Ik denk dat dit niet helemaal nodig is.. als je zelf een anonieme sim neemt en bepaalde smsjes stuurt/telegram gebruikt, kan je gewoonmobiel blijven. Met smsjes kan je die lui ook van veel data voorzien, dat moeilijk na te trekken is, voordat ze iets ontcijferd hebben zit je alweer aan andere kant van het land. Bovendien denk ik dat je met wat lef ook kan kijken wie je achtervolgers zijn, van een afstand, vanaf een gebouw of iets dergelijks, dan weet je ook wie er op je jaagt, wat ze rijden en wat hun werkwijze is.
  Redactie Frontpage woensdag 26 oktober 2016 @ 10:39:58 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166214079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet helemaal nodig is.. als je zelf een anonieme sim neemt en bepaalde smsjes stuurt/telegram gebruikt, kan je gewoonmobiel blijven. Met smsjes kan je die lui ook van veel data voorzien, dat moeilijk na te trekken is, voordat ze iets ontcijferd hebben zit je alweer aan andere kant van het land. Bovendien denk ik dat je met wat lef ook kan kijken wie je achtervolgers zijn, van een afstand, vanaf een gebouw of iets dergelijks, dan weet je ook wie er op je jaagt, wat ze rijden en wat hun werkwijze is.
Sowieso wisselen van mobiel dan, ze kunnen je gewoon tracken met je IMEI.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_166214116
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet helemaal nodig is.. als je zelf een anonieme sim neemt en bepaalde smsjes stuurt/telegram gebruikt, kan je gewoonmobiel blijven. Met smsjes kan je die lui ook van veel data voorzien, dat moeilijk na te trekken is, voordat ze iets ontcijferd hebben zit je alweer aan andere kant van het land. Bovendien denk ik dat je met wat lef ook kan kijken wie je achtervolgers zijn, van een afstand, vanaf een gebouw of iets dergelijks, dan weet je ook wie er op je jaagt, wat ze rijden en wat hun werkwijze is.
Ze kunnen je peilen, ook zonder simkaart. Als een telefoon in verbinding staat met een telefoonpaal kunnen ze dat nagaan en je locatie bepalen.
pi_166214162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:39 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Sowieso wisselen van mobiel dan, ze kunnen je gewoon tracken met je IMEI.
Dan nog, ze kunnen mij wel tracken met IMEI, maar als ik een lok-smsje stuur van een enorm druk punt (bijvoorbeeld De dam in Amsterdam of de koopgoot in Rotterdam, dan ben je een speld in een hooiberg, voordat ze daar zijn ben jij weer ergens anders, mogelijk vanuit een winkel met uitzicht op het punt waar je gesmst hebt (lijkt me handig als je dat gelijkertijd met pinnen doet = kleiner spoor). Natuurlijk zet je je telefoon na elke sms-sessie wel weer uit.
  Redactie Frontpage woensdag 26 oktober 2016 @ 10:47:39 #81
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_166214194
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dan nog, ze kunnen mij wel tracken met IMEI, maar als ik een lok-smsje stuur van een enorm druk punt (bijvoorbeeld De dam in Amsterdam of de koopgoot in Rotterdam, dan ben je een speld in een hooiberg, voordat ze daar zijn ben jij weer ergens anders, mogelijk vanuit een winkel met uitzicht op het punt waar je gesmst hebt (lijkt me handig als je dat gelijkertijd met pinnen doet = kleiner spoor). Natuurlijk zet je je telefoon na elke sms-sessie wel weer uit.
Ze kunnen je gewoon actief tracken op je IMEI. Ze pingen je en dat kan per seconde:
https://www.quora.com/How(...)-obtain-its-location

Kan gewoon via triangulatie op het mobiele netwerk. Andere telefoon nemen dus, gewoon een burner.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_166214201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:42 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ze kunnen je peilen, ook zonder simkaart. Als een telefoon in verbinding staat met een telefoonpaal kunnen ze dat nagaan en je locatie bepalen.
Als je telefoon aan staat wel, anders jammer dan. Ook wel geinig om elke keer een andere mobiel te gebruiken, maak je ze wel gek mee daar op dat bureautje :D Maar beste is indd nog wel een anonieme sim te gebruiken. ;)
pi_166214249
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Als je telefoon aan staat wel, anders jammer dan. Ook wel geinig om elke keer een andere mobiel te gebruiken, maak je ze wel gek mee daar op dat bureautje :D Maar beste is indd nog wel een anonieme sim te gebruiken. ;)
Ik vraag me af of ze ook echt 24 uur per dag op dat bureau zitten, want in dat geval kun je gewoon 's nachts pinnen omdat niemand je dan komt zoeken _O-
pi_166214327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:51 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze ook echt 24 uur per dag op dat bureau zitten, want in dat geval kun je gewoon 's nachts pinnen omdat niemand je dan komt zoeken _O-
Men krijgt de beelden niet realtime door hè, er zit sowieso tijd tussen.
Maar het lijkt me wel vertragend werken dus een goede zet.
pi_166214343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:57 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Men krijgt de beelden niet realtime door hè, er zit sowieso tijd tussen.
Maar het lijkt me wel vertragend werken dus een goede zet.
:Y
pi_166214391
Wat betreft pinnen zou ik gewoon een stuk of 5 mensen bij een laten komen. Een iemand laten pinnen en die geeft het geld vervolgens aan één van de 5. Vervolgens gaat ieder een andere kant op. Diegene met het geld ontmoet de voortvluchtige op een afgesproken plaats.
pi_166215022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat betreft pinnen zou ik gewoon een stuk of 5 mensen bij een laten komen. Een iemand laten pinnen en die geeft het geld vervolgens aan één van de 5. Vervolgens gaat ieder een andere kant op. Diegene met het geld ontmoet de voortvluchtige op een afgesproken plaats.
Dat bedoel ik dus ook met het coderen + massa data versturen, je kan dan zo zonder paranoie te worden smsjes versturen en iedereen weet wat ie moet doen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 26-10-2016 11:54:26 ]
pi_166215527
Maandje wildkamperen in de Biesbosch?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:13:39 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166215549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:12 schreef bamibij het volgende:
Maandje wildkamperen in de Biesbosch?
Regel: je moet je elke 48 uur verplaatsen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166215723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Regel: je moet je elke 48 uur verplaatsen.
Ja, naar een andere plek in de Biesbosch?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:30:42 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166215866
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:23 schreef bamibij het volgende:

Ja, naar een andere plek in de Biesbosch?
Ik denk dat de makers met 'niet langer dan 48 uur op dezelfde plek' de gehele Biesbosch (als plek) bedoelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166215986
Dan wordt het wel heul lastig.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:20:32 #93
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_166217047
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:23 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ja, naar een andere plek in de Biesbosch?
Daar dacht ik ook aan ja. Hoe moeilijk het is staat of valt met hoever je weg moet elke keer. Als dat gebied groot is, kan je nauwelijks op de fiets.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_166217065
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 02:05 schreef mpc007 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het programma zou verlopen als er ECHT niks aan sturing zou zijn (ook geen verplichte pinacties)
Dan ga je gewoon een maandje bij de buren zitten, kijk maar naar Salah Abdeslam.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:25:13 #95
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166232432
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:32 schreef Zith het volgende:
Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat ze toegang hebben tot de bewakingscamera's en telefoondata.

Hun 'hoofdkantoor' is ook nep. Met die domme live stream van de snelweg.
Dat geloof ik ook niet.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:18:17 #96
4354 kwanten
Is goed bezig!
pi_166238596
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:00 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Als hij zo snel mogelijk het maximum aan cash uit de muur heeft getrokken heeft hij die pinpas niet meer nodig en hoeft hij niet meer bij pinautomaten in beeld te komen. Als je het goed plant moet dat in 5 dagen te doen zijn.
Ja en als je om 23.59 en 00.01 pint op dezelfde plek heb je binnen 2 minuten 200 euro, plus hoef je maar 1 keer je locatie bekend te maken!
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:28:47 #97
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166238731
Dat met die bewakingscamera's zo snel beelden opvragen kan volgens mij echt niet. Hoe kun je nou binnen no-time camerabeelden van een VVV kantoor binnen hebben? Net of al die camera's in verbinding staat met 1 centrale of überhaupt gekoppeld zijn aan een netwerk.
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2016 @ 13:01:39 #98
230491 Zith
pls tip
pi_166239317
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:28 schreef Sunri5e het volgende:
Dat met die bewakingscamera's zo snel beelden opvragen kan volgens mij echt niet. Hoe kun je nou binnen no-time camerabeelden van een VVV kantoor binnen hebben? Net of al die camera's in verbinding staat met 1 centrale of überhaupt gekoppeld zijn aan een netwerk.
Zo gaat het:

-Camera-team en de persoon lopen samen.
-Persoon zegt dat hij een kaartje wil kopen bij VVV
-Camera-team gaat VVV binnen en vraagt of ze mogen filmen
-Camera-team hangt een camera in de hoek van het VVV kantoor
-Persoon loopt binnen, koopt kaartje, loopt weer weg
-Camera-team haalt de camera weer weg, stuurt het filmpje naar de hunters, geeft aan waar dit geweest is en hoe laat
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166244879
De voortvluchtigen hebben ieder ook een cameraman/vrouw bij. Spelen die geen dubbelspel? Dat ze dus de locatie doorgeven of dat de hunters hun telefoongegevens gebruiken om de locatie van de voortvluchtige te bepalen?
pi_166247109
Best een leuk programma. Vandaag de 2 eps bekeken die al zijn uitgezonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')