abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166175844
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:40 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Dus jij gaat voor je kinderen bepalen of ze wel of geen sinterklaas kunnen vieren? Bizar :') :')
Het heeft niks met onderwijs van doen of wel?

Wat betreft dat feest dat is toch alleen voor de handel goed, en die mag van mij dan ook eronder lijden!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 18:44:15 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:43:15 #202
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166175867
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Of mensen wegzetten als simpel, (of in het verlengde daarvan tokkie of racist of whatever), ook zo'n dooddoener.

Ofwel, heb je er ook wel eens bij nagedacht dat jouw mening niet de waarheid is?
Mijn god. :') Nee, dit is inderdaad een intelligente reactie en goed voor de discussie.

Mijn mening is niet de waarheid, die van jullie ook niet. En ik heb nooit gezegd dat dat wel zo is. Ik heb vroeger een leuke tijd gehad met Zwarte Piet, maar ik erken wel dat er een groep is die er last van heeft. Maar dat willen jullie niet toegeven, en daar word ik oprecht een beetje verdrietig van.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:45:03 #203
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166175900
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Mijn god. :') Nee, dit is inderdaad een intelligente reactie en goed voor de discussie.

Mijn mening is niet de waarheid, die van jullie ook niet. En ik heb nooit gezegd dat dat wel zo is. Ik heb vroeger een leuke tijd gehad met Zwarte Piet, maar ik erken wel dat er een groep is die er last van heeft. Maar dat willen jullie niet toegeven, en daar word ik oprecht een beetje verdrietig van.
durf jij het onderscheid te maken in het uitspreken van last en het daadwerkelijk erkennen van de last?
kan jij met zinnige bewoordingen aangeven waar de last vandaan komt?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166175902
Zou men tijdens de geschiedenisles de VOC tijd overslaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 18:45:35 ]
pi_166175949
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Maar dat willen jullie niet toegeven, en daar word ik oprecht een beetje verdrietig van.
Wie is ''jullie''?

Ik geloof direct dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen door het figuur Zwarte Piet.

Maar als een zeer kleine etnische groep dingen gaat lopen eisen dan ben ik er heel snel klaar mee. Iedereen voelt zich wel eens gekwetst door dingen in de maatschappij.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:48:18 #206
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166175976
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:45 schreef Onnoman het volgende:

[..]

durf jij het onderscheid te maken in het uitspreken van last en het daadwerkelijk erkennen van de last?
Ik heb er zelf geen last van (behalve dat de bruine jongetjes vroeger op school voor zwarte piet werden uitgemaakt), ik ben gewoon een Nederlander. Als jij zelfs nu nog durft te ontkennen dat er (genoeg) mensen zijn die last hebben van Zwarte Piet, dan neem ik dat niet serieus. Sorry. Mensen nemen er aanstoot aan, dat heb je maar te accepteren in zo'n maatschappij. Echt Onno, je kan niet zeggen "Ik neem je mening niet serieus, je hebt er geen last van, ik bepaal dat.".
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_166176003
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Mijn god. :') Nee, dit is inderdaad een intelligente reactie.
Kijk, daar ga je weer!
quote:
Mijn mening is niet de waarheid, die van jullie ook niet. En ik heb nooit gezegd dat dat wel zo is. Ik heb vroeger een leuke tijd gehad met Zwarte Piet, maar ik erken wel dat er een groep is die er last van heeft. Maar dat willen jullie niet toegeven, en daar word ik oprecht een beetje verdrietig van.
Ik erken ook dat er een groepje is dat er last van heeft. Zij voelen dat nou eenmaal zo. Maar gevoel is wel subjectief, en hoeft niet per se de ware aard en intentie van hetgeen waar men last van heeft te vertegenwoordigen. Educatie kán daarbij een oplossing zijn. Maar niemand wil luisteren. Daarbij zijn er zoveel zaken waar 'een' groepje last van heeft. Die ook allemaal maar aan laten passen dan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:50:07 #208
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166176019
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wie is ''jullie''?

Ik geloof direct dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen door het figuur Zwarte Piet.

Maar als een zeer kleine etnische groep dingen gaat lopen eisen dan ben ik er heel snel klaar mee. Iedereen voelt zich wel eens gekwetst door dingen in de maatschappij.
Precies, dat gebeurt nou ook eenmaal in een multiculturele samenleving. Maar ik vind wel dat het grote vormen aanneemt, gezien het een nationale feestdag is.

Met "jullie", wil ik niets persoonlijks mee bedoelen, bedoel ik de voorstanders die geen oplossing zoeken, maar puur en alleen ZP in huidige vorm willen behouden.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_166176041
Gedurfde stap van RTL. Maar binnen no time zijn de kijkers er aan gewend.
pi_166176051
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:39 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik wel. Want er zijn mensen die hier aanstoot aan nemen, en in een open samenleving is het goed om een oplossing te vinden voor beiden partijen. Maar nu probeert RTL een oplossing te vinden voor het probleem, wat absoluut níét ten koste gaat van het Sinterklaas feest, is het nog niet goed? En dat is mijn probleem.
Samenleven wil zeggen elkaar respecteren, nu moeten we allemaal maar ons eigen aanpassen aan een stel minderheden die vervolgens alle ruimte krijgen om hun eigen feesten te houden, die ons met hun achterstallige cultuur weer miljoenen laat uitgeven aan homo acceptatie etc...

Prima dat je in dat ideaal wil geloven, maar ik ben er geen voorstander van.
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:51:51 #211
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166176053
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kijk, daar ga je weer!

[..]

Ik erken ook dat er een groepje is dat er last van heeft. Zij voelen dat nou eenmaal zo. Maar gevoel is wel subjectief, en hoeft niet per se de ware aard en intentie van hetgeen waar men last van heeft te vertegenwoordigen. Educatie kán daarbij een oplossing zijn. Maar niemand wil luisteren. Daarbij zijn er zoveel zaken waar 'een' groepje last van heeft. Die ook allemaal maar aan laten passen dan?
Dus waarom geen gulden tussenweg vinden? Ondertussen is die ene kleine minderheid niet meer zo klein hoor. Ik zeg niet dat de "oplossing" van RTL dé manier is, maar waarom zou dit niet goed zijn? Het gaat immers om de kinderen, wordt altijd geopperd, en de kinderen hebben er hier op geen enkele manier last van.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_166176125
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:49 schreef Montagui het volgende:

Precies, dat gebeurt nou ook eenmaal in een multiculturele samenleving. Maar ik vind wel dat het grote vormen aanneemt, gezien het een nationale feestdag is.

Met "jullie", wil ik niets persoonlijks mee bedoelen, bedoel ik de voorstanders die geen oplossing zoeken, maar puur en alleen ZP in huidige vorm willen behouden.
Hmm, oké. Fair enough

Zwarte Piet bestaat niet hé, het is een fantasiefiguur. Als we Piet geel maken dan kunnen Aziaten zich beledigd voelen. Ik weet het, het is een kutargument, maar mijn punt is, dat het nooit genoeg is. Zwarte Piet moet weg, ik vind dat gewoon niet nodig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166176173
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Dus waarom geen gulden tussenweg vinden? Ondertussen is die ene kleine minderheid niet meer zo klein hoor. Ik zeg niet dat de "oplossing" van RTL dé manier is, maar waarom zou dit niet goed zijn? Het gaat immers om de kinderen, wordt altijd geopperd, en de kinderen hebben er hier op geen enkele manier last van.
Gelet op de (schijnbare) impact kan je m.i. niet meer vasthouden aan 'het is maar een kinderfeest'. Het is blijkbaar wel wat meer. Het begint er m.i. toch sterk op te lijken dat 'de Nederlander' de, als eigen beschouwde, cultuur niet verder wil laten afbrokkelen/afnemen. Zwarte Piet zou wel eens 'de streep' kunnen zijn die getrokken wordt. Tot hier en niet verder?

Zelf ben ik ook voor aanpassing van Zwarte Piet, zolang hij maar gitzwart blijft/wordt/is. De verdere uitdossing die als karikaturaal kan worden opgevat mag wat mij betreft aangepast worden. Gewoon een zwart karakter dat niet meer als een negerkarikatuur opgevat kan worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166176188
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hmm, oké. Fair enough

Zwarte Piet bestaat niet hé, het is een fantasiefiguur. Als we Piet geel maken dan kunnen Aziaten zich beledigd voelen. Ik weet het, het is een kutargument, maar mijn punt is, dat het nooit genoeg is. Zwarte Piet moet weg, ik vind dat gewoon niet nodig.
Euh?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166176197
Politiek verdeeld door Pieten-beslissing RTL

De beslissing van RTL dat de Schoorsteenpiet voortaan de enige Piet is die in de RTL-programma’s te zien zal zijn, heeft voor zeer gemengde reacties gezorgd in
politiek Den Haag. Het betekent het einde van Zwarte Piet bij het mediabedrijf.

Regeringspartij VVD keurt de beslissing ronduit af. „Een hele domme zet”, aldus VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra. „Want Zwarte Piet hoort bij een kinderfeest. Het kinderfeest van Sinterklaas én Zwarte Piet. En op deze manier zorgen we ervoor dat het kinderfeest gaat verdwijnen en dat vindt de VVD een hele slechte zaak.”
PVV-leider Geert Wilders heeft er ook geen goed woord voor over. „Laf laf laf. Zwarte Piet is zwart en moet zwart blijven”, aldus Wilders.

’Complimenten voor RTL’
Andere partijen zijn juist wél te spreken over het afschaffen van Zwarte Piet. Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken (PvdA) reageerde meteen positief. „Complimenten voor RTL. Tijd voor verandering”, aldus de vicepremier.
SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel is het met hem eens. „Moedig! De publieke omroep kan nu niet achterblijven.” Jesse Klaver van GroenLinks spreekt van een dappere stap. „Sinterklaasfeest moet een feest van ons allemaal zijn.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)eslissing_RTL__.html
Als je voor Zwarte Piet bent, dan ben je een VVD'er. Als je tegen een zwarte piet bent, dan stem je op Jesse Klaver
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166176208
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dan ben je een landverrader :D
Iemand die zp een onbelangrijk deel vind van de Nederlandse identiteit is een landverrader ?

Ben jij dan niet zelf een landverrader met zo'n intolerant standpunt, zwaar in strijd met het idee van tolerantie..... wat men ziet als een belangrijk deel van de Nederlandse identiteit. ?

Overigens vind ik zp ook niet zo belangrijk voor Nederland .
Maar ik ben geen landverrader, volgens jou ? Omdat ik allochtoon ben ?
pi_166176225
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Politiek verdeeld door Pieten-beslissing RTL

De beslissing van RTL dat de Schoorsteenpiet voortaan de enige Piet is die in de RTL-programma’s te zien zal zijn, heeft voor zeer gemengde reacties gezorgd in
politiek Den Haag. Het betekent het einde van Zwarte Piet bij het mediabedrijf.

Regeringspartij VVD keurt de beslissing ronduit af. „Een hele domme zet”, aldus VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra. „Want Zwarte Piet hoort bij een kinderfeest. Het kinderfeest van Sinterklaas én Zwarte Piet. En op deze manier zorgen we ervoor dat het kinderfeest gaat verdwijnen en dat vindt de VVD een hele slechte zaak.”
PVV-leider Geert Wilders heeft er ook geen goed woord voor over. „Laf laf laf. Zwarte Piet is zwart en moet zwart blijven”, aldus Wilders.

’Complimenten voor RTL’
Andere partijen zijn juist wél te spreken over het afschaffen van Zwarte Piet. Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken (PvdA) reageerde meteen positief. „Complimenten voor RTL. Tijd voor verandering”, aldus de vicepremier.
SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel is het met hem eens. „Moedig! De publieke omroep kan nu niet achterblijven.” Jesse Klaver van GroenLinks spreekt van een dappere stap. „Sinterklaasfeest moet een feest van ons allemaal zijn.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)eslissing_RTL__.html
Als je voor Zwarte Piet bent, dan ben je een VVD'er. Als je tegen een zwarte piet bent, dan stem je op Jesse Klaver
Als de VVD nu zou zeggen dat ze er neutraal tegenover staan omdat het geen politieke kwestie betreft...
pi_166176241
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Euh?
Je zeg toch dat je met 'jullie' niks persoonlijks bedoeld, dan zeg ik 'fair enough'.

Ik vind het gewoon niet zo nodig om het aan te passen, te veel mensen die er op deze manier plezier aan beleven. Hoe je het thuis viert zal mij een zorg wezen en tegen een 'roetpiet' heb ik ook niks, maar Pieten in geel, blauw en rood vind ik wat mal.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166176288
quote:
9s.gif Op maandag 24 oktober 2016 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als de VVD nu zou zeggen dat ze er neutraal tegenover staan omdat het geen politieke kwestie betreft...
Wat jeukt mij nou wat die te melden hebben, die waaien volgens mij hoe de wind staat.

Rutte geeft toch eerder aan dat Piet geen zaak van de politiek is.
  maandag 24 oktober 2016 @ 19:04:42 #220
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166176296
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Politiek verdeeld door Pieten-beslissing RTL

De beslissing van RTL dat de Schoorsteenpiet voortaan de enige Piet is die in de RTL-programma’s te zien zal zijn, heeft voor zeer gemengde reacties gezorgd in
politiek Den Haag. Het betekent het einde van Zwarte Piet bij het mediabedrijf.

Regeringspartij VVD keurt de beslissing ronduit af. „Een hele domme zet”, aldus VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra. „Want Zwarte Piet hoort bij een kinderfeest. Het kinderfeest van Sinterklaas én Zwarte Piet. En op deze manier zorgen we ervoor dat het kinderfeest gaat verdwijnen en dat vindt de VVD een hele slechte zaak.”
PVV-leider Geert Wilders heeft er ook geen goed woord voor over. „Laf laf laf. Zwarte Piet is zwart en moet zwart blijven”, aldus Wilders.

’Complimenten voor RTL’
Andere partijen zijn juist wél te spreken over het afschaffen van Zwarte Piet. Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken (PvdA) reageerde meteen positief. „Complimenten voor RTL. Tijd voor verandering”, aldus de vicepremier.
SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel is het met hem eens. „Moedig! De publieke omroep kan nu niet achterblijven.” Jesse Klaver van GroenLinks spreekt van een dappere stap. „Sinterklaasfeest moet een feest van ons allemaal zijn.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)eslissing_RTL__.html
Als je voor Zwarte Piet bent, dan ben je een VVD'er. Als je tegen een zwarte piet bent, dan stem je op Jesse Klaver
Daarom zal ik nooit van mijn leven links stemmen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166176305
quote:
9s.gif Op maandag 24 oktober 2016 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als de VVD nu zou zeggen dat ze er neutraal tegenover staan omdat het geen politieke kwestie betreft...
Geen winkel, tv-zender, bn'er, maatschappelijke organisatie of politicus kan het meer veroorloven
om neutraal te blijven in het belangrijkste Nederlandse vraagstuk van deze eeuw.

Dat geld ook voor de PvdA, VVD en Jesse Klaver.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166176323
http://www.ad.nl/binnenla(...)e-politiek~ac66aa47/

volgens mij heeft de herder zijn schaapjes niet meer onder controle?
pi_166176335
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gelet op de (schijnbare) impact kan je m.i. niet meer vasthouden aan 'het is maar een kinderfeest'. Het is blijkbaar wel wat meer. Het begint er m.i. toch sterk op te lijken dat 'de Nederlander' de, als eigen beschouwde, cultuur niet verder wil laten afbrokkelen/afnemen. Zwarte Piet zou wel eens 'de streep' kunnen zijn die getrokken wordt. Tot hier en niet verder?

Wie is die "de Nederlander" . die zo dom denkt over zijn eigen land.
Elke cultuur verandert , Dat kan langzaam gaan.... 1 meter per jaar, maar dat is vroeger.
Nu gaan veranderingen veel sneller.

Ik zie de veranderingen dat massa's mensen een mobieltje hebben en daar overal op kijken. Dat is veel meer een verandering dan een aanpassing aan zp . Die zien we maar een paar dagen per jaar.
Dat is geen afbrokkeling van cultuur, wel verandering.
pi_166176349
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 19:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je zeg toch dat je met 'jullie' niks persoonlijks bedoeld, dan zeg ik 'fair enough'.

Ik vind het gewoon niet zo nodig om het aan te passen, te veel mensen die er op deze manier plezier aan beleven. Hoe je het thuis viert zal mij een zorg wezen en tegen een 'roetpiet' heb ik ook niks, maar Pieten in geel, blauw en rood vind ik wat mal.
Nee, je quote mijn naam, maar de quote zelf was niet van mij.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166176355
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Dus waarom geen gulden tussenweg vinden? Ondertussen is die ene kleine minderheid niet meer zo klein hoor. Ik zeg niet dat de "oplossing" van RTL dé manier is, maar waarom zou dit niet goed zijn? Het gaat immers om de kinderen, wordt altijd geopperd, en de kinderen hebben er hier op geen enkele manier last van.
Dit gaat niet over kinderen, dit heeft wel meer te dingen te maken. Acceptatie, integratie, en voor veel Nederlanders een schop tegen het scheenbeen van een fijn jeugd gevoel waar men nooit de kwaadste bedoelingen mee heeft gehad.

Helaas is er voor dit probleem geen oplossing. Het zal een uiteindelijk een zwarte piet worden of een aangepaste piet. Hoe dan ook ga je hier mensen mee kwetsen. Van beide kanten valt natuurlijk wel iets te zeggen.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat het weg doen zwarte piet niet de zure nasmaak van (vroegere) pesterijen weg te spoelen. En dat gaan kaaspiet, regenboogpiet en stroopwafelpieten ook niets aan veranderen imo.

Beter pakken we de gene die discrimineren per direct aan in plaats van woorden/symbolieken of andere voorwerpen wat misbruikt kan worden als eventueel scheldwoord.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')