abonnement Unibet Coolblue
pi_166167837
Hoi,

Ik slik al ruim 2 jaar de pil van Sandoz. Daarvoor had ik een tijdje WeCare geprobeerd, maar daar kreeg ik allerlei rare bijwerkingen van.

Gisteren kwam ik erachter dat ik de laatste pil aan het slikken was (ik had nog 5 pillen over van een strip). Ik dacht dat ik nog een strip had, maar helaas was dat dus niet het geval. Vanochtend gelijk langs de apotheek geweest om mijn voorraad aan te vullen, maar jammer genoeg bleken ze het merk dat ik gebruik niet meer in voorraad te hebben. Kon besteld worden, maar dan zou ik het morgen kunnen ophalen, oftewel dan moest ik vanavond overslaan. Aangezien het mijn 6e dag van mijn cyclus is, besloot ik dat niet te doen.

Ik kreeg het advies om het te proberen bij een andere apotheek, maar bij alle drie de apotheken waar ik ben geweest, hadden ze mijn merk niet in voorraad. Uiteindelijk heb ik eentje meegenomen van WeCare, overigens wel met dezelfde hoeveelheden stoffen en een bestelling geplaatst van Sandoz die ik dan alsnog morgen kan ophalen.
Ik vroeg aan de assistent of het kwaad kon als ik dan 2 verschillende merken door elkaar heen zou gebruiken en zij beweerde van niet, aangezien het dezelfde werking heeft, alleen met verschillende hulpstoffen.

Toch ben ik niet helemaal geruststelt. Weten jullie of het kwaad kan en hebben jullie weleens 2 verschillende merken door elkaar heen gebruikt?

Ik heb dus de eerste 5 dagen Sandoz gebruikt, vandaag ga ik WeCare gebruiken en morgen weer Sandoz. Of kan ik in dit geval beter de eerste strip van WeCare volledig slikken, dus een maand doorgaan en daarna weer overstappen op Sandoz?
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:31:19 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166167869
Ik vertrouw ook eerder mensen van FOK! dan mensen die er een opleiding voor gedaan hebben.

Waarom bel je de apotheker niet nog eens op en laat je je door hem/haar geruststellen als een assistent dat niet kan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166167927
Tja. Ik vond het ook altijd maar eng, dus ik heb jarenlang gewoon bijbetaald voor de merkvariant. 20 euro per half jaar ofzo, was best te overzien. Maar dat was vooral omdat ik anders zowat elke keer een andere generieke zou hebben en dat vond ik gewoon een beetje eng. :') Verder nergens op gebaseerd want het zou niks uit moeten maken qua actieve stoffen, maar gevoelsmatig enzo.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166167969
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vertrouw ook eerder mensen van FOK! dan mensen die er een opleiding voor gedaan hebben.

Waarom bel je de apotheker niet nog eens op en laat je je door hem/haar geruststellen als een assistent dat niet kan?
Ja ga ik maar eens doen inderdaad.
Met dit soort dingen kan je het beste heel voorzichtig doen..

Ik moet vanavond sowieso WeCare gebruiken, heb geen Sandoz kunnen bemachtigen en ik moet nu wel slikken, aangezien het pas mijn 6e dag, 1e week is. Alleen navragen of ik de hele strip dan moet opmaken of daarna weer verder kan doorgaan met Sandoz.
pi_166168031


[ Bericht 100% gewijzigd door Flogging op 24-10-2016 15:15:14 (Offtopic) ]
pi_166168090
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:33 schreef Sarasi het volgende:
Tja. Ik vond het ook altijd maar eng, dus ik heb jarenlang gewoon bijbetaald voor de merkvariant. 20 euro per half jaar ofzo, was best te overzien. Maar dat was vooral omdat ik anders zowat elke keer een andere generieke zou hebben en dat vond ik gewoon een beetje eng. :') Verder nergens op gebaseerd want het zou niks uit moeten maken qua actieve stoffen, maar gevoelsmatig enzo.
Ja precies, gevoelsmatig voelt het niet juist aan. Ik had in eerste instantie een zwaardere variant van WeCare, maar na de bijwerkingen kreeg ik een afkeer tegenover het merk. Vandaag heb ik een lichtere variant gekregen, die wellicht hetzelfde is als Sandoz en geen bijwerkingen gaat geven, maar toch durf ik het niet.

Zit misschien ook een beetje tussen de oren dat het zo aanvoelt :P
pi_166168120
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:37 schreef mrblue5600 het volgende:

[..]

Phoeee

Waarom hecht je zoveel waarde aan geneukt worden.
:')

Ik hecht waarde aan niet zwanger raken ;)
pi_166168230
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:39 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Ja precies, gevoelsmatig voelt het niet juist aan. Ik had in eerste instantie een zwaardere variant van WeCare, maar na de bijwerkingen kreeg ik een afkeer tegenover het merk. Vandaag heb ik een lichtere variant gekregen, die wellicht hetzelfde is als Sandoz en geen bijwerkingen gaat geven, maar toch durf ik het niet.

Zit misschien ook een beetje tussen de oren dat het zo aanvoelt :P
Rondbellen bij vriendinnen dan? Misschien dat je eentje kunt krijgen van een kennis oid.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166168536
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Rondbellen bij vriendinnen dan? Misschien dat je eentje kunt krijgen van een kennis oid.
Al gevraagd, maar helaas. Iedereen zit aan de WeCare, dat moet blijkbaar van de zorgverzekering :')

Ik mocht een andere omdat ik medische complicaties kreeg van de 'standaard' pil.
pi_166169028
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:57 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Al gevraagd, maar helaas. Iedereen zit aan de WeCare, dat moet blijkbaar van de zorgverzekering :')

Ik mocht een andere omdat ik medische complicaties kreeg van de 'standaard' pil.
Je mag één pil 'vergeten' (meer dan twaalf uur te laat), ook in de eerste week. Dus je kunt ook besluiten er morgenavond twee te slikken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166169245
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:24 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Je mag één pil 'vergeten' (meer dan twaalf uur te laat), ook in de eerste week. Dus je kunt ook besluiten er morgenavond twee te slikken.
Ik zag dat als je in de 1e week wel gemeenschap hebt gehad, maar de pil bent vergeten te slikken, je een morning afterpil moet nemen?

Dan toch maar de normale pil innemen..
pi_166169430
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:38 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Ik zag dat als je in de 1e week wel gemeenschap hebt gehad, maar de pil bent vergeten te slikken, je een morning afterpil moet nemen?

Dan toch maar de normale pil innemen..
Sinds 2007 is het advies al dat je in elke week één pil mag vergeten, mits je die 'inhaalt'. Morgen dan dus twee slikken. Pas bij twee vergeten pillen zit er verschil tussen de weken. Bel anders je huisarts hier even over. In de bijsluiter zal het vast nog anders staan, want dat duurt altijd eeuwen voordat die worden bijgewerkt. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_166171907
Ik zou even tot aan je cyclus een condoom gebruiken
  maandag 24 oktober 2016 @ 15:15:59 #14
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_166172255
Als we werkzame stoffen gelijk zijn, moet het geen problemen opleveren. En bel een apotheek of je huisarts.
pi_166172282
De werking is hetzelfde, maar waarom bestel je niet het echte merk? Je moet het toch zelf betalen heeft de zorgverzekering niks te zeuren.
pi_166173347
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:16 schreef xixixixixixi het volgende:
De werking is hetzelfde, maar waarom bestel je niet het echte merk? Je moet het toch zelf betalen heeft de zorgverzekering niks te zeuren.
Ja is echt ongelooflijk hoe enorm moeilijk er wordt gedaan door de zorgverzekeraar.

Je moet blijkbaar het merk nemen dat zij hebben opgenomen in hun systeem. Apothekers zijn verplicht om dat merk te geven. Je moet echt aantonen via de huisarts dat je medische complicaties ondervindt als je een ander merk wilt.

En dat terwijl de zorgverzekering niets vergoed, of je nou het standaard merk of een ander merk neemt, je betaalt het uit eigen zak :')
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:57:56 #17
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_166256096
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:16 schreef Highlighter het volgende:

[..]

Ja is echt ongelooflijk hoe enorm moeilijk er wordt gedaan door de zorgverzekeraar.

Je moet blijkbaar het merk nemen dat zij hebben opgenomen in hun systeem. Apothekers zijn verplicht om dat merk te geven. Je moet echt aantonen via de huisarts dat je medische complicaties ondervindt als je een ander merk wilt.

En dat terwijl de zorgverzekering niets vergoed, of je nou het standaard merk of een ander merk neemt, je betaalt het uit eigen zak :')
Als je verschillende soorten pillen gebruikt kan dat de werking tegenwerken en vergroot de kans op zwangerschap weer. En een abortus is niet gratis. Snap je zorgverzekeraar wel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')