abonnement Unibet Coolblue
pi_166153469
Link naar het vorige topic: F&F / [Centraal] Cavia's met foto's deel 45 Whieep whieep!

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia's 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia's van boven komt (de roofvogel), worden cavia's erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia's prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico's op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia's spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia's te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels;) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia's drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia's

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia's zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia's leven graag in een groep. Wie cavia's gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto's is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia' staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ook wel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage 'prrrrrrrrts' laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia('s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia's hebben vaak 'de gekke vijf minuten', wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia's eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedingsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia's zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptomen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
pi_166153535
Nu ik toch de TS ben gelijk maar even de "link naar het vorige topic" gefixt. Die stond nog op deel 43. O-)
pi_166153727
Borsteltjes O+ Heb ze nooit gehad maar vind ze zo leuk O+
Vind alle caafs leuk, dus eigenlijk schiet dat niet zo op.
Tap tap tap
pi_166155455
Ik ben helemaal weg van de peruvian, ik blijf het grappig vinden om ze als wilde pruikjes door de ren te zien rennen.

Heb nu ook al zoveel rassen gezien, ben benieuwd wat we te zien krijgen eind november op de show
pi_166155752
Dat heb ik met m'n lunk, dat is een stuiterende ragebol.
Tap tap tap
pi_166157960
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:50 schreef CherryLips het volgende:
Borsteltjes O+ Heb ze nooit gehad maar vind ze zo leuk O+
Vind alle caafs leuk, dus eigenlijk schiet dat niet zo op.
Ik vind bestellen wel een aanrader :@

Peruufjes vind ik ook schattig, ik heb er twee gehad, maar ik vond dat ze beiden psychische een beetje raar in elkaar zaten :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166165734
Mja ze doen wel eens een beetje raar, zitten ze allemaal samen te eten, dan staat er 1 op de haren van een ander en loopt alles te stuiteren en te mopperen.
pi_166166135
"Oeps, sorry .. !"

:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:39:27 #9
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166166352
_O-

Saar reutelt nog steeds. :{
De dierenarts zei dat het alleen uit haar neus komt en het even aan moet kijken. Inmiddels zijn we een week verder en er verandert niets. ;(

Ben maar zelf aan het 'dokteren' met producten van Knoevel.

Heeft iemand nog tips?

Ze vreet nog steeds alsof de dieven op haar hielen zitten.
pi_166167337
Smalle weegbree geven
pi_166170947
Doen ze weleens popcornen uit kwaadheid/onvrede?

Ik heb namelijk afgelopen zaterdag hun kooi verbeterd, hij is langer en breder, en gelijk nadat ze erin zaten gingen beide caafjes popcornen als een malle. En hevig piepen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:32:37 #12
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166171356
Nee, volgens mij alleen uit blijdschap. :D

@LittleLady, dat heb ik niet in huis, maar bedankt voor de tip.

Net de dierenarts maar weer gebeld. Heb nu 2 soorten medicijnen opgehaald.
pi_166171723
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef NijntjesUk het volgende:
Nee, volgens mij alleen uit blijdschap. :D
Ik ben soms zo bang dat ik iets doe wat ze juist niet fijn vinden.

Maar ik kan er dus vanuit gaan dat ze hun nieuwe hok geweldig vinden? :o :@ Zullen ze straks wat meemaken als ze er een verdieping op krijgen. :D
pi_166171747
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:39 schreef NijntjesUk het volgende:
_O-

Saar reutelt nog steeds. :{
De dierenarts zei dat het alleen uit haar neus komt en het even aan moet kijken. Inmiddels zijn we een week verder en er verandert niets. ;(

Ben maar zelf aan het 'dokteren' met producten van Knoevel.

Heeft iemand nog tips?

Ze vreet nog steeds alsof de dieven op haar hielen zitten.
Sterkte met Saar.
pi_166175128
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:32 schreef NijntjesUk het volgende:
Nee, volgens mij alleen uit blijdschap. :D

@LittleLady, dat heb ik niet in huis, maar bedankt voor de tip.

Net de dierenarts maar weer gebeld. Heb nu 2 soorten medicijnen opgehaald.
Groeit gewoon in de berm, heel handig, haal hier achter altijd de smalle weegbree, zit een natuurlijk antibioticum in
pi_166182737
Mijn vader is een midweekje bij ons om een carport te maken. Alleen hij is een beetje doof... De tv staat echt heel hard, vind het zielig voor de caafjes. :{
pi_166182825
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn vader is een midweekje bij ons om een carport te maken. Alleen hij is een beetje doof... De tv staat echt heel hard, vind het zielig voor de caafjes. :{
Ik hoor ook niet zo goed, tv en muziek staan ook hard, lijkt ze niet te boeien :@
Al staan ze wel zes meter van de tv vandaan.
Tap tap tap
pi_166187544
Joh, als ik eens heel hard muziek draai dan lijken ze het niet echt te horen :')
Zo stoïcijns als wat.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166187557
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:39 schreef NijntjesUk het volgende:
_O-

Saar reutelt nog steeds. :{
De dierenarts zei dat het alleen uit haar neus komt en het even aan moet kijken. Inmiddels zijn we een week verder en er verandert niets. ;(

Ben maar zelf aan het 'dokteren' met producten van Knoevel.

Heeft iemand nog tips?

Ze vreet nog steeds alsof de dieven op haar hielen zitten.
Wellicht even nalopen of het niet tocht en ik gooi er altijd een extra vitamine C pil in :@

Hopelijk is het niets ernstigs met Saar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166187649
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Joh, als ik eens heel hard muziek draai dan lijken ze het niet echt te horen :')
Zo stoïcijns als wat.
Maar o wee als je dan ineens beweegt op de bank ;(
Tap tap tap
pi_166187656
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar o wee als je dan ineens beweegt op de bank ;(
_O-

Tsunami van bodembedekking op je vloer
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166190919
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar o wee als je dan ineens beweegt op de bank ;(
Haha, ja dat herken ik wel. _O- Als je je been maar 1 cm verschuift schieten ze hun onderkomen in. :')

Maar ze staan *ff meten* ruim 3 meter van de tv af.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:09:45 #23
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166195217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wellicht even nalopen of het niet tocht en ik gooi er altijd een extra vitamine C pil in :@

Hopelijk is het niets ernstigs met Saar
Vitamine C pillen krijg ik er met geen mogelijkheid in. :(

Inmiddels met medicatie begonnen, maar ze heeft pas 2 doseringen op, dus dat is nog te vroeg om er iets van te merken.
pi_166206583
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:09 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Vitamine C pillen krijg ik er met geen mogelijkheid in. :(

Inmiddels met medicatie begonnen, maar ze heeft pas 2 doseringen op, dus dat is nog te vroeg om er iets van te merken.
Oi, das lastig :{

Ik had mazzel dat Noir en Oreo ze erg lekker vonden en dat Orka dat zag.

"Want alles wat een ander lekker vindt is 10 keer zo lekker."

Citaat uit de caviabijbel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:48:37 #25
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166209399
Alleen Fozzy vrat ook bijna m'n vinger op als ie z'n pilletje kreeg.. Oekie, Saartje en Lexie moe(s)ten er niks van hebben.
:')
pi_166212664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oi, das lastig :{

Ik had mazzel dat Noir en Oreo ze erg lekker vonden en dat Orka dat zag.

"Want alles wat een ander lekker vindt is 10 keer zo lekker."

Citaat uit de caviabijbel.
Ik heb gister een filmpje gemaakt, waarin te zien is dat alles wat een ander heeft lekkerder is. (Prince pakt een cherrytomaatje af van Lilly.)
pi_166214781
Ollie is weer enorm aan de schijt *O* Alles zit onder *O*
Ik heb geen tijd om even naar België te rijden en volgens mij is ze er vandaag ook niet, dus ik heb een dierenarts hier in de buurt gebeld waar ik al over anderhalf uur terecht kan. Blijkbaar heb ik weer Flagyl en probiotica nodig en dan zouden we verder kijken :{
Man, wat een lucht.
Maar dit duurt dus al twee maanden he? Ik wilde over twee weken een weekje weg maar denk dat ik even oversla.
Tap tap tap
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:11:01 #28
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166215507
Dat klinkt vrij ernstig.. 2 maanden en er is nog niets verbeterd?
pi_166216990
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:11 schreef Mubassie het volgende:
Dat klinkt vrij ernstig.. 2 maanden en er is nog niets verbeterd?
Hij eet wel weer. En het is niet zo dat hij zielig in een hoekje zit :{ Niet dat ik ze nog zie popcornen. Maar ja, wat moet ik anders -O- Ben nu al bij drie dierenartsen geweest met hem.
Tap tap tap
pi_166218792
De C&C Cage staat! Bijna dan. Even hulp nodig om 'm op het onderstuk te zetten.

*O*
pi_166219023
@CLSucces met Ollie .. Beetje een gebed zonder einde.. Ik gebruikte weleens Norrit voor diarree.

@J_L Pics van je C&C cage
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166219303
Ik heb nu immodium gekregen, de Vlaamse dierenarts zei dat ik naar Flagyl weer moest vragen maar dat vond deze DA even een stap te ver, die wilde het eerst hiermee proberen. Fijn dat dierenartsen altijd op één lijn zitten.
Tap tap tap
pi_166219793


Allemaal blije caafjes want vrouwtje is weer thuis, het ornaje van de wortel zit nog om de bekkie's maar de paprika mag er wel bij in.
pi_166219883
@CherryLips, misschien heb je er wat aan, omdat het weer nog zo zacht is groeien deze planten er nog wel, ik kan nog steeds hier achter verse smalle weegbree plukken.

Planten met diarreeremmende werking zijn: herderstasje (Capsella bursa-pastoris), smalle weegbree (Plantago lanceolata), duizendbladkruid (Achillea millefolium), vogelmuur (Stellaria media), klein hoefblad (Tussilago farfara), verder framboos en bosbes bladeren, bamboe, veldzuring. Geef deze planten bijvoorkeur vers (zomer). In de winter kunnen er gedroogde kruiden en kruidenformules gegeven worden (zie www.maru-vet.com, Spijsvertering). Als de diarree aanhoudt, terwijl de cavia helder blijft en goed eet, kan een 5-daagse antibiotica kuur het probleem verhelpen. Men gebruikt hiervoor metronidazol (Flagyl), 20-30 mg/kg lichaamsgewicht, 2 keer per dag. Daarnaast kunt u probiotica geven - vooral Lactobacilli zoals beschreven in Herstel en nazorg (zie ook www.maru-vet.com); dit helpt de eventuele ziektekiemen te elimineren en de balans van de darmflora te herstellen.
pi_166220142


Ze was zo mooi wit
pi_166220318
Ik heb de ballen verstand van kruiden, ik had een paar weken van die Belgisch dierenarts weegbree meegekregen, die liep zo naar buiten om het even te plukken, maar ik ken het niet :@ Ik kom waarschijnlijk thuis met een of ander giftig onkruid. Gedroogd is zeker minder werkzaam? ;(
Tap tap tap
pi_166220351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:35 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal blije caafjes want vrouwtje is weer thuis, het ornaje van de wortel zit nog om de bekkie's maar de paprika mag er wel bij in.
Ik wou dat ze bij mij zo staan, het is hier echt een dooie boel. Alleen jonkie Moos hangt soms nog over de rand maar de andere zijn allemaal ingekakt. Dan mis ik Pieter en Otje wel echt, die deden vaak een wedstrijdje wie het verst over de rand kon hangen ;( Altijd aanwezig. Nu is het altijd stil.
Tap tap tap
pi_166220435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de ballen verstand van kruiden, ik had een paar weken van die Belgisch dierenarts weegbree meegekregen, die liep zo naar buiten om het even te plukken, maar ik ken het niet :@ Ik kom waarschijnlijk thuis met een of ander giftig onkruid. Gedroogd is zeker minder werkzaam? ;(
Nee geloof het niet, heb eraan zitten denken om smalle weegbree gewoon in bosjes op te hangen om te drogen, kan het nu nog plukken.

Tja hier doen de ouden het ook, dat over het randje heen hangen, de dikke pluizebaal op de bovenste etage is 3 en die hangt er altijd overheen, ook als er visite is dan moet zij even kijken wie het allemaal zijn. Maar ze mogen niet aaien dan rent ze snel weg
pi_166220710
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:03 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee geloof het niet, heb eraan zitten denken om smalle weegbree gewoon in bosjes op te hangen om te drogen, kan het nu nog plukken.

Tja hier doen de ouden het ook, dat over het randje heen hangen, de dikke pluizebaal op de bovenste etage is 3 en die hangt er altijd overheen, ook als er visite is dan moet zij even kijken wie het allemaal zijn. Maar ze mogen niet aaien dan rent ze snel weg
Als het te lang duurt dan komt Knofje ook wel raamhangen, maar dat is zo'n lange worst die er maar met moeite op komt eb vaak meteen weer wegglijdt. Zij en Schaap staan meestal met de kin tegen de rand, onderlip tegen het glas :')
Tap tap tap
pi_166221220
Fuck, het beertje durft geen gebruik te maken van de trap die erin zit. (En naar voer, water en hooi leidt. :')) Zeugje rent inmiddels heen en weer.

Ik ga even foto's maken.
pi_166221284


pi_166221692
Leuk hoor, ach komt vanzelf straks rennen ze constant heen en weer
pi_166221736
Kun je geen eten op de trap leggen? Want eten.
Tap tap tap
pi_166222128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:03 schreef CherryLips het volgende:
Kun je geen eten op de trap leggen? Want eten.
Ik heb 'm gepakt en boven gezet. Naar beneden durfde hij iig wel. ^O^ Nu nog naar boven. (Wellicht als ie honger krijgt? Nu maar hopen dat ie niet heel eigenwijs is en zichzelf gewoon verhongert. :'))
pi_166222147
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:23 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb 'm gepakt en boven gezet. Naar beneden durfde hij iig wel. ^O^ Nu nog naar boven. (Wellicht als ie honger krijgt? Nu maar hopen dat ie niet heel eigenwijs is en zichzelf gewoon verhongert. :'))
Ik zie ze er wel voor aan :')
Tap tap tap
pi_166224399
Wat een grote kooi, J_L :o

Dat zou iets voor Orka zijn, die stuitert dan naar alle kanten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166224645
Ze zitten onder het fleece. :')
pi_166225364
:') typisch iets voor caven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166225790
Wat een schattige naambordjes
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166233960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 15:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb nu immodium gekregen, de Vlaamse dierenarts zei dat ik naar Flagyl weer moest vragen maar dat vond deze DA even een stap te ver, die wilde het eerst hiermee proberen. Fijn dat dierenartsen altijd op één lijn zitten.
En de Vlaamse dierenarts zegt dat ie dood kan gaan van Imodium.
Alle dierenartsen kunnen zelf even de schijt krijgen.
Tap tap tap
pi_166236282
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 01:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En de Vlaamse dierenarts zegt dat ie dood kan gaan van Imodium.
Alle dierenartsen kunnen zelf even de schijt krijgen.
:{

Maarehm, jij gaat dus naar Belgie voor een consult?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166236302
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:{

Maarehm, jij gaat dus naar Belgie voor een consult?
Morgenochtend weer *O*
Ik ben er zo klaar mee :') Ze zei dat ik anders naar een andere dierenarts in de buurt moest gaan waar ik een goed gevoel bij had om de juiste medicijnen te krijgen, maar ja, dan ben ik zo bij vier verschillende dierenartsen geweest en heb ik vier verschillende middelen gekregen die zij allemaal neersabelt, en heb ik vier keer kunnen dokken.
Ik ga hem zo te vondeling leggen :(
Tap tap tap
pi_166236391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Morgenochtend weer *O*
Ik ben er zo klaar mee :') Ze zei dat ik anders naar een andere dierenarts in de buurt moest gaan waar ik een goed gevoel bij had om de juiste medicijnen te krijgen, maar ja, dan ben ik zo bij vier verschillende dierenartsen geweest en heb ik vier verschillende middelen gekregen die zij allemaal neersabelt, en heb ik vier keer kunnen dokken.
Ik ga hem zo te vondeling leggen :(
Awwwww

Maar jij woont in Regio provincie Utrecht?

Ik had altijd wel een goed gevoel bij Oudenoord en Wilhelminapark in Utrecht hoor ik ook goede verhalen over?
Of ben je daar al geweest ? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166236408
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Awwwww

Maar jij woont in Regio provincie Utrecht?

Ik had altijd wel een goed gevoel bij Oudenoord en Wilhelminapark in Utrecht hoor ik ook goede verhalen over?
Of ben je daar al geweest ? :@
Niet met deze cavia :') Ik was gister bij de dierenarts die ons altijd goed geholpen heeft met de hond, die mankeerde ook altijd van alles. Ik vond het sowieso al raar om bij een dierenarts om medicijnen te vragen die door iemand anders zijn voorgeschreven. En dan moet ik nu weer gaan dierenartshoppen. Met steeds 30 euro consult + medicijnen. Man, ik ben in één jaar ruim 1000 kwijt aan cavia's, ik vind het nu echt echt echt niet leuk meer.
Tap tap tap
  donderdag 27 oktober 2016 @ 09:52:07 #55
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166236442
En een gedeelde praktijk? Bij de mijne werken 4 dierenartsen en bij 2 van hen zijn mn caafs altijd goed geholpen/onderzocht.
Indien nodig kunnen ze dan ook altijd overleggen.

Ik haal voorzichtig de -O- uit de kast. Het lijkt eindelijk iets beter te gaan met het reutelen van Saartje.
pi_166236523
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:52 schreef NijntjesUk het volgende:
En een gedeelde praktijk? Bij de mijne werken 4 dierenartsen en bij 2 van hen zijn mn caafs altijd goed geholpen/onderzocht.
Indien nodig kunnen ze dan ook altijd overleggen.

Ik haal voorzichtig de -O- uit de kast. Het lijkt eindelijk iets beter te gaan met het reutelen van Saartje.
Daar zat ik eerst en die hadden Ollie iets voorgeschreven wat ie blijkbaar niet mocht hebben met diarree.
Ze kunnen allemaal de pot op.
Tap tap tap
pi_166236567
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Niet met deze cavia :') Ik was gister bij de dierenarts die ons altijd goed geholpen heeft met de hond, die mankeerde ook altijd van alles. Ik vond het sowieso al raar om bij een dierenarts om medicijnen te vragen die door iemand anders zijn voorgeschreven. En dan moet ik nu weer gaan dierenartshoppen. Met steeds 30 euro consult + medicijnen. Man, ik ben in één jaar ruim 1000 kwijt aan cavia's, ik vind het nu echt echt echt niet leuk meer.
Nee kan ik me heel goed voorstellen.. je blijft bezig..

Er kan altijd wel eens iets voorkomen zoals een operatie, maar volgens mij blijft het jou achtervolgen. :{

Ik heb geen echte knaagdieren-dierenarts, maar ik heb wel vertrouwen in de dierenarts die Noir heeft geopereerd. Die operatie is prima verlopen en dat wil ook wel wat zeggen.
Waar ik echter niet blij mee was, is dat de dierenartsassistente gewoon doodleuk zegt dat de Enrobactin niet verdund hoeft te worden. :{

Nu is het wel gewoon goed gegaan, maar ik zag Noir wel slechter worden. Dus gestopt met de medicatie en toen ging het wel beter.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166238565


Vanmorgen gezellig op de bar bij de bazin
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:52:04 #59
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_166239149
Heeft er nog iemand interesse in een hamsterkooi of caviakooi? Beiden van Zooplus. Hamsterkooi is de Alaska (zonder plateau) en caviakooi de Skyline Maxi xxl. Ik mag hier geen marktplaatslinks plaatsen toch?

Ik heb ook nog 2 transportboxen (Aladino medium, 1x gebruikt), 2 zakken hooi, vitaminepillen...

Alles staat op marktplaats en ik woon in Vught.
pi_166239329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:16 schreef LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]

Vanmorgen gezellig op de bar bij de bazin
Knipbeurt gehad?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166257366
Ik wilde ze de vitamine c-pilletjes geven, maar heb mandarijntjes zitten eten. Hoeven ze de pilletjes niet omdat m'n vingers naar mandarijntjes ruiken :') Ik dacht al OMFG SCHAAP EET DR PIL NIET NIET ZIEK WORDEN maar nee, m'n vingers roken gewoon raar.
Tap tap tap
pi_166258623
De diarree van Ollie is een stuk minder. Zou vandaag naar België gaan maar lijkt me eigenlijk niet meer nodig :@ Z'n kont is schoner, de keutels komen er prima uit maar worden nog iets zacht als hij erop blijft liggen, hij eet heel veel hooi en hij heeft net drie andijviebladeren op (denk dat ie nog wel meer zou eten als ik het had gegeven, maar op=op). Misschien kwam het toch door de boerenkool, of misschien was de spinazie van de week te nat?
Tap tap tap
pi_166261857
Ik had een paar kilo kruiden besteld. Die verzendkosten zijn zo hoog ;( Dus ik heb even groot ingeslagen. Vreten zullen ze. Ze vreten me al arm, dan kan dit er ook nog wel bij.
Hoe dan ook, de vorige keer werden ze hysterisch van paardenbloem, dille en weegbree, lyrisch. Maar nu? Nope nope nope.
:(
Maar o wee als ik met zo'n zakje van de DM aan kom zetten!
Tap tap tap
pi_166262863
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Knipbeurt gehad?
Ja er loopt een cavia in het hok die graag kappertje speelt, staat weer erg charmant
pi_166272727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een paar kilo kruiden besteld. Die verzendkosten zijn zo hoog ;( Dus ik heb even groot ingeslagen. Vreten zullen ze. Ze vreten me al arm, dan kan dit er ook nog wel bij.
Hoe dan ook, de vorige keer werden ze hysterisch van paardenbloem, dille en weegbree, lyrisch. Maar nu? Nope nope nope.
:(
Maar o wee als ik met zo'n zakje van de DM aan kom zetten!
Dat is toch net zoiets als dure kattenspeeltjes en dat katten daar geen gebruik van maken, maar helemaal in de gloria zijn met een wc rolletje of balletje aluminiumfolie? :')

Ik heb geen katten, noch verstand van katten overigens
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166272786
Ja zoiets ;(
Ik geef de cavia's ook vaak kartonnen dozen om mee te spelen, vinden ze volgens mij leuker dan die dure houten huisjes.
Tap tap tap
pi_166272822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat is toch net zoiets als dure kattenspeeltjes en dat katten daar geen gebruik van maken, maar helemaal in de gloria zijn met een wc rolletje of balletje aluminiumfolie? :')

Ik heb geen katten, noch verstand van katten overigens
Katten zijn blijer met de doos, dan wat erin zit. _O-
pi_166287766
Gister een beetje op facebook aan het scrollen, kwam ik een hele leuke kledingkast tegen, ik denk, heyyy daar kan ik iets creatiefs mee. Dus voor 25 euro vandaag opgehaald, even langs de Praxis geweest voor wat latjes, plexiglas had ik nog wel liggen en een 2 uurtjes later was het Tadaaa!!!



Weer een mooie flat, momenteel ook al bewoners, want op de tweede verdieping is bewoner Marshmellow in komen wonen. Op de eerste verdieping wonen nu Xena, Dotje en Sakura en op de begane grond hebben we de alleenstaande mama Tiramisu met de twee dochters Mai Lung en Shifu.
pi_166289980
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:07 schreef CherryLips het volgende:
Ja zoiets ;(
Ik geef de cavia's ook vaak kartonnen dozen om mee te spelen, vinden ze volgens mij leuker dan die dure houten huisjes.
Klopt.. en maar knagen..
Ik geef ze ook wc rollen met hooi, zie ik ineens een rolletje met hooi in het hok voorbij vliegen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Katten zijn blijer met de doos, dan wat erin zit. _O-
Katten zijn eigenlijk best budget -vriendelijk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166289988
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:19 schreef LittleLady het volgende:
Gister een beetje op facebook aan het scrollen, kwam ik een hele leuke kledingkast tegen, ik denk, heyyy daar kan ik iets creatiefs mee. Dus voor 25 euro vandaag opgehaald, even langs de Praxis geweest voor wat latjes, plexiglas had ik nog wel liggen en een 2 uurtjes later was het Tadaaa!!!

[ afbeelding ]

Weer een mooie flat, momenteel ook al bewoners, want op de tweede verdieping is bewoner Marshmellow in komen wonen. Op de eerste verdieping wonen nu Xena, Dotje en Sakura en op de begane grond hebben we de alleenstaande mama Tiramisu met de twee dochters Mai Lung en Shifu.
Alleenstaande mama :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166291309
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:19 schreef LittleLady het volgende:
Gister een beetje op facebook aan het scrollen, kwam ik een hele leuke kledingkast tegen, ik denk, heyyy daar kan ik iets creatiefs mee. Dus voor 25 euro vandaag opgehaald, even langs de Praxis geweest voor wat latjes, plexiglas had ik nog wel liggen en een 2 uurtjes later was het Tadaaa!!!

[ afbeelding ]

Weer een mooie flat, momenteel ook al bewoners, want op de tweede verdieping is bewoner Marshmellow in komen wonen. Op de eerste verdieping wonen nu Xena, Dotje en Sakura en op de begane grond hebben we de alleenstaande mama Tiramisu met de twee dochters Mai Lung en Shifu.
Is dat qua lengte niet veel te klein :?
pi_166296082
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Is dat qua lengte niet veel te klein :?
Nee hoor, zijn nette hokken, hij is ook dieper dan mijn andere flat in de kamer.
  zondag 30 oktober 2016 @ 09:12:22 #73
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166296559
Ik heb de -O- weer in de kast gesmeten, gaat niet echt beter met Saartje. Morgen de dierenarts weer bellen. Heeft iemand hier ervaring met cystes bij cavia's en de behandeling ervan?
Saar heeft al n tijdje een cyste namelijk en ik denk dat die misschien wel de oorzaak is. ;(
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:40:42 #74
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166297569
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 09:12 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb de -O- weer in de kast gesmeten, gaat niet echt beter met Saartje. Morgen de dierenarts weer bellen. Heeft iemand hier ervaring met cystes bij cavia's en de behandeling ervan?
Saar heeft al n tijdje een cyste namelijk en ik denk dat die misschien wel de oorzaak is. ;(
Geen ervaring mee.. Waar zit ie?

Veel pechvogels hier helaas
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:17:29 #75
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166298099
In haar rechterflank. :{
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:07:40 #76
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166298924
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:17 schreef NijntjesUk het volgende:
In haar rechterflank. :{
Bleh -O-

Ik heb gisteren een zeugje van 7 weken opgehaald bij mensen die er vanaf wilden.
Een mooie bruine, maar veels te mager. Ze zit nu bij de andere zeugen, even goed in de gaten houden. Levendig is ze iig wel.



  zondag 30 oktober 2016 @ 12:40:37 #77
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166299605
Wat n schatje!
pi_166299777
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 09:12 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb de -O- weer in de kast gesmeten, gaat niet echt beter met Saartje. Morgen de dierenarts weer bellen. Heeft iemand hier ervaring met cystes bij cavia's en de behandeling ervan?
Saar heeft al n tijdje een cyste namelijk en ik denk dat die misschien wel de oorzaak is. ;(
Nee, helaas..
Alleen met een talgkliertje, maar dat is volgens mij niet hetzelfde?

Succes met Saartje :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166299794
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:07 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Bleh -O-

Ik heb gisteren een zeugje van 7 weken opgehaald bij mensen die er vanaf wilden.
Een mooie bruine, maar veels te mager. Ze zit nu bij de andere zeugen, even goed in de gaten houden. Levendig is ze iig wel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi caafje en fijn dat jij haar wil opvangen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166300066
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:07 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Bleh -O-

Ik heb gisteren een zeugje van 7 weken opgehaald bij mensen die er vanaf wilden.
Een mooie bruine, maar veels te mager. Ze zit nu bij de andere zeugen, even goed in de gaten houden. Levendig is ze iig wel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMG O+ O+ O+
Tap tap tap
pi_166306262
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 07:55 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn nette hokken, hij is ook dieper dan mijn andere flat in de kamer.
Oké, het ziet er klein uit qua lengte dus, niet qua diepte overigens. Zelf wil ik zoveel mogelijk ruimte voor mijn caafjes. Ik zou de verdieping er vanaf kunnen halen en 'm daarmee 2 hekjes langer maken. Dan zou de kooi 2.10m lang worden. :o

Edit: en 70 cm breed, maar dat is hij nu ook al.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jaimy_Luca op 30-10-2016 19:20:39 ]
pi_166306300
Waar de kooi nu staat past die lengte niet, maar er moet ooit een kachel komen en dan moet de kooi wieberen. Die kan dan voor het raam (hou rekening met zonlicht).
pi_166306749
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 17:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Oké, het ziet er klein uit qua lengte dus, niet qua diepte overigens. Zelf wil ik zoveel mogelijk ruimte voor mijn caafjes. Ik zou de verdieping er vanaf kunnen halen en 'm daarmee 2 hekjes langer maken. Dan zou de kooi 2.10m lang worden. :o
Heb achter een hok van 2.60, maar goed ze lopen hier ook regelmatig los in de ren. Nu het nog zo zacht weer is vinden ze dat dolle pret, het gras wat net weer een beetje opkwam is alweer opgepeuzeld.
pi_166325431
De imodium heeft geholpen :') Zaterdag was het weer wat nattig maar ik heb Ollie zaterdagavond voor het laatst gewassen en z'n kont is gewoon nog brandschoon. Nog nooit zo schoon geweest. Ja hij heeft wit haar aan de kont, dus dat haar is weer een beetje gelig zoals gewoonlijk, maar verder is het zaakje gewoon roze en niet bruin zoals van de week.
Ze hebben alle vier zachte keutels merkte ik gisteren. Ik had ze op de bank gezet om foto's te maken en alles zat onder (gelukkig had ik handdoeken en plaskleden gebruikt). Allemaal van die geplette drollen :')

En Ollie's pootje zag er vanmorgen ook goed uit, al moet ik mezelf er even aan herinneren het pootje goed droog te maken voor ik het verbandje eromheen doe. Er was een korstje afgekomen (brrr ik voel het gewoon in m'n knieholtes als ik er weer aan denk :'( ) maar daar zat nieuwe huid onder. De wond is kleiner en het pootje is niet meer zo dik, de teentjes staan niet meer zo raar. Terwijl ik het pas een week of twee actief verbind en insmeer. Had ik het nou maar meteen gedaan :D
Tap tap tap
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:03:39 #85
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166326841
Jeej voor Ollie's schone kont. *O*

Saartje is op de (röntgen)foto geweest. Nauwelijks iets te zien, alleen 1 neusgat licht verstopt. Nu heb ik neusdruppels meegekregen. Alsof ze me nog niet genoeg haat. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door NijntjesUk op 31-10-2016 16:00:42 ]
pi_166327159
Je ziet soms het wantrouwen in die oogjes :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166329454
Dat de dierenbescherming nog niet op de stoep staat bij ons :'(
Tap tap tap
pi_166329877
Nou inderdaad.. :D Pure caafmishandeling
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:06:23 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166330036
_O-
pi_166339405
Ik zat net met de tape voor Ollie's voetje vast in z'n haar :') Echt hoor, ik wacht op de dierenambulance :'(
Tap tap tap
pi_166344723


Een kleine meis uit eigen fok, heb haar Vivian genoemd, is echt een kleine kroelkip.
pi_166347391
Ollie O+

Tap tap tap
pi_166351066
Caafjesfotos's O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:12:18 #94
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166351920
O+

Saartje op schoot



Lexie tijdens haar pedicure ;)

pi_166355450
knap dat ze zo blijft liggen, die van mij gaan helemaal raar doen
pi_166355534
Die van mij zouden hun eigen rug breken als ik ze zo neerleg.
Tap tap tap
pi_166356609
Zo blijft Oreo ook zitten, maar die is gewoon moddervet.

Wijlen Neuf bleef ook zo zitten en dat was eigenlijk gewoon pure doodsangst.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:00:17 #98
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166357061
Ze blijft niet lang zo liggen hoor. Moet haar wel in positie houden ;)
pi_166360382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo blijft Oreo ook zitten, maar die is gewoon moddervet.

Wijlen Neuf bleef ook zo zitten en dat was eigenlijk gewoon pure doodsangst.
Wijlen Otje kon je ook wel zo neerzetten, maar dan nog wat rechtop, maar die was dan te dik om zich om te draaien.
Tap tap tap
pi_166360395
Ollie net gezellig bij me op de bank gehad zonder verbandje om z'n pootje, het lijkt me niet goed om steeds ingezwachteld te zitten :{ Maar hij zat lekker te eten en te pruttelen O+
Tap tap tap
pi_166384947
https://www.medicanimal.n(...)uinea-Pig/p/I0001636

Ik ben geen rekenwonder, maar is het niet handiger om vijf verpakkingen van drie kilo te kopen dan eentje van tien?
Tap tap tap
pi_166480121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:11 schreef CherryLips het volgende:
https://www.medicanimal.n(...)uinea-Pig/p/I0001636

Ik ben geen rekenwonder, maar is het niet handiger om vijf verpakkingen van drie kilo te kopen dan eentje van tien?
Nou inderdaad.. maar die prijs is wel belachelijk hoor.. 53 euro

Ga weg. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166480222
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nou inderdaad.. maar die prijs is wel belachelijk hoor.. 53 euro

Ga weg. :')
Ik heb toch maar 9 kilo besteld, aangezien ze geen fan zijn van Kasper waar ik ze op wilde :') :'(
Tap tap tap
pi_166480303
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb toch maar 9 kilo besteld, aangezien ze geen fan zijn van Kasper waar ik ze op wilde :') :'(
Mijn bejaardenbak vindt Gerty Guineapig Tasty Mix nu helemaal het einde :')
De andere bak lust alles, dus die krijgen SS
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166480810
Mijn beertje heeft eindelijk ondervonden dat hij ook kan springen en dus op het plateau kan springen. :')
pi_166481577
Cavia van vriendin is hemelen, nu heb ik de spullen gekregen, waaronder een soort iglo huisje. Maar mijn krengen gaan er niet in liggen maar erachter :')
Tap tap tap
pi_166483068
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:43 schreef CherryLips het volgende:
Cavia van vriendin is hemelen, nu heb ik de spullen gekregen, waaronder een soort iglo huisje. Maar mijn krengen gaan er niet in liggen maar erachter :')
Mijn caafjes liggen óp de mutsen ipv erin. :') Of ze gaan erin liggen, maar dan onder de bodem. :')

Oh en alles móet van de kant af. Als er ook maar iets tegen de kant staat duwen ze het opzij, want ze moeten er uiteraard achterlangs kunnen. Tijdens popcornen enzo. O-)

Caafjes. O+
pi_166483172
Gisteren hadden ze de kartonnen doos tegen de iglo aangeschoven en over de voerbak heen. Heb ze de hele dag niet gezien.
Tap tap tap
pi_166485244


Beertje van Mubassie O+ Hoezo zou je de muts normaal gebruiken? _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 7 november 2016 @ 21:51:52 #110
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166488076
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ link | afbeelding ]

Beertje van Mubassie O+ Hoezo zou je de muts normaal gebruiken? _O-
_O-
  maandag 7 november 2016 @ 22:00:24 #111
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166488416
:D
pi_166495220
Vanmorgen 3 mooie kleine peruufjes in het hok, 1 ervan is echt heel inimini met haar 50 gram.
pi_166495237
D'awwww peruufjes O+ O+
50 gram is niet veel :o Ik heb een dwerghamster die al 70 weegt.
Tap tap tap
pi_166495711
Hahaha het is ook net een dikke hommel die al kletsend voorbij komt dribbelen.
pi_166495862
omg O+ O+ O+ O+
Tap tap tap
pi_166508043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een dwerghamster die al 70 weegt.
Fatty :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166508720
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 november 2016 19:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Fatty :D
Ja echt hoor.
Tap tap tap
pi_166527730
Vanmorgen keek ik in het hok en weer 4 kleine schatjes, nu alleen Marshmellow nog en dan is het tot April weer rustig in het stalletje, in de winter fok ik namelijk niet dit tot grote teleurstelling van andere fokkers, maar heb zoiets, de winter is koud en de dagen zijn kort, dieren hebben licht nodig om te groeien en warmte.

pi_166527774
Moeders is er al klaar mee zo te zien :D

O+
Tap tap tap
pi_166528210
Kan ik mij ook wel voorstellen, 4 baby's wat een drukte om je hoofd
  Moderator woensdag 9 november 2016 @ 09:39:21 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_166529672
Die hommel!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_166549941
Schattig die babycaafjes. O+
pi_166550078
Ik heb (serieus) net voor het eerst het beertje horen en zien drinken aan de fles! Dat had ik nog nooit gezien. (Ik keek altijd als ik er eentje hoorde drinken, juist omdat ik altijd alleen het zeugje zag drinken, maar m'n beertje nooit.)

Hebben beertjes minder water nodig?

Het lijkt wel alsof ik de laatste tijd van alles voor het eerst bij het beertje zie. Op het plateau springen ook al verleden week. Dacht echt serieus dat hij gewoon niet zo hoog kon springen ofzo, of niet durfde... :')
pi_166565316
Misschien heb je een verlegen beertje ? :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166565329
Ik heb die van mij nog nooit zien springen :')
O wacht, jut en jul toen de kooi nog op de grond stond. Toen sprongen ze bij het loslopen de kooi weer in.
Tap tap tap
  donderdag 10 november 2016 @ 18:44:04 #126
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166565388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:51 schreef LittleLady het volgende:
Hahaha het is ook net een dikke hommel die al kletsend voorbij komt dribbelen. [ afbeelding ]
OMG O+!!!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_166565407
Is die hommel M of V :@
Nee, laat maar, wil niet weten, geen plek, mag niet.
Ik moet zo'n elastiekje om m'n pols doen.
Tap tap tap
pi_166565605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:45 schreef CherryLips het volgende:
Is die hommel M of V :@
Nee, laat maar, wil niet weten, geen plek, mag niet.
Ik moet zo'n elastiekje om m'n pols doen.
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166571317
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:51 schreef LittleLady het volgende:
Hahaha het is ook net een dikke hommel die al kletsend voorbij komt dribbelen. [ afbeelding ]
Ooooh lief!! O+
pi_166571842
Er wordt een gratis zeugje aangeboden op marktplaats en ze ziet er zo lief uit ;(
Tap tap tap
  donderdag 10 november 2016 @ 22:14:23 #131
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166571892
Linkje? :X
pi_166572145
Ik weet even niet hoe dat mobiel werkt :')
Tap tap tap
  donderdag 10 november 2016 @ 22:38:10 #134
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166572706
O+
Arm ding..
pi_166572726
Het is nu wel net alsof ze de dochter verkopen.
Tap tap tap
pi_166576918
Weet je wat het is, ze zien er allemaal schattig uit, maar je kan niet altijd alles maar halen. Ben ook wel bij fokkers geweest dat je dacht, aaaahhww wat zitten ze allemaal klein en smerig, maar kan moeilijk een 200 dieren meenemen om ze te 'redden'.

Vanmorgen met vingers gekruist naar de flat, maar Marshmellow keek me aan van, tadaaaa geen baby's!!

pi_166576987
Wat een lief snoetje O+
Tap tap tap
pi_166592752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 22:38 schreef CherryLips het volgende:
Het is nu wel net alsof ze de dochter verkopen.
Ik geloof dat allergie-riedeltje niet :')
Sorry
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166594641
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik geloof dat allergie-riedeltje niet :')
Sorry
Nee dat geloof ik ook nooit. Ze zijn dr gewoon beu. Kind kijkt er niet naar om enzo. Anders heb ik nooit geweten dat 75 % van de bevolking allergisch is.
Tap tap tap
pi_166599616
Jaaaa helemaal blij, Marshmellow is bevallen van 4 prachtige baby's, ik keek alleen wel even vreemd naar de jongen. De theorie was namelijk Cinnamonagouti x Cinnemonagouti drager geeft toch wel Cinnamonagouti baby's, maar de verrassing was heb 4 sneeuw witte baby's erbij liggen met mooie donkere oogjes
pi_166599690
O MY GOD
ZO SCHATTIG
Is dat een coronet O+ O+ O+
Tap tap tap
pi_166599822
Ja dat is een coronetje, mooi he, zijn mooie stevige jongen ben er weer super blij mee
  zaterdag 12 november 2016 @ 09:10:06 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166599860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 08:34 schreef LittleLady het volgende:
Jaaaa helemaal blij, Marshmellow is bevallen van 4 prachtige baby's, ik keek alleen wel even vreemd naar de jongen. De theorie was namelijk Cinnamonagouti x Cinnemonagouti drager geeft toch wel Cinnamonagouti baby's, maar de verrassing was heb 4 sneeuw witte baby's erbij liggen met mooie donkere oogjes [ afbeelding ][ afbeelding ]
O+!

Maar ik ben verliefd op je hommel :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_166599977
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

O+!

Maar ik ben verliefd op je hommel :@.


Oh die gaat heel goed, is van 50gram, naar 62 gram gegaan en heeft aardig wat praatjes
pi_166600021
Een hoofd op pootjes O+ met flappers
Tap tap tap
pi_166600107
Ja ga dat wel weer missen, pas in Maart weer nieuwe koppels, nu nog even van deze kleine baby's genieten. Krijg altijd wel complimenten dat ze zo rustig bij mensen blijven zitten, hahaha knuffel ook graag met die kleine piepers.
Helaas kun je niet altijd alles houden, want er zitten veel van die mooie moppie's bij.
pi_166658138
Mijn flat is binnen



Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 14 november 2016 @ 21:39:19 #148
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166658585
Pretty :o.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_166658754
Caafjes vonden het raar, want nieuwe bodembedekking.
Ze weigerden te lopen.

En toen was er hooi.. hooi is vertrouwd.. hooi is er altijd.. hooi is gewoon omnomnom
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166659889
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn flat is binnen

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Die is mooi!
pi_166660437
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 22:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Die is mooi!
En praktisch met schoonmaken.
Dat is wel echt een van de voorwaarden die ik erg belangrijk vind.
Ik vind het wel mooi, het is net alsof de caven in een terrarium zitten :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166661345
Mooi O+
Tap tap tap
  dinsdag 15 november 2016 @ 00:03:44 #153
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166662561
O+
  dinsdag 15 november 2016 @ 07:25:48 #154
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_166663709
Wauw prachtige flat!

Heeft iemand nog een transportbox nodig? Ik heb 2 Aladino's medium over, 1 keer gebruikt. En ik heb ook hamsterkooi Alaska van Zooplus en 2 potten vitamine C over :)
pi_166673800
Dank je wel :)

Ik heb eventueel wel interesse in de vitamine C, als dat van Roter is? En even afhankelijk van je woonplaats.

Ik heb nu een soort kartonsnippers als bodembedekking Bedxcel.
Dat vinden ze raar joh :') Ze durfden eerst helemaal niet meer te lopen.
Maar nu vinden ze het fijn en liggen ze erg vaak O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166673960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dank je wel :)

Ik heb eventueel wel interesse in de vitamine C, als dat van Roter is? En even afhankelijk van je woonplaats.

Ik heb nu een soort kartonsnippers als bodembedekking Bedxcel.
Dat vinden ze raar joh :') Ze durfden eerst helemaal niet meer te lopen.
Maar nu vinden ze het fijn en liggen ze erg vaak O+
Dat had ik eerst ook :) Maar de keutels zakten wel heel mooi naar de bodem (itt aubiose, waar het als een soort open riool op blijft drijven), maar vervolgens plakte het aan de bodem vast en stond ik het om de vier dagen los te bikken met een beitel :')
Tap tap tap
pi_166673979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat had ik eerst ook :) Maar de keutels zakten wel heel mooi naar de bodem (itt aubiose, waar het als een soort open riool op blijft drijven), maar vervolgens plakte het aan de bodem vast en stond ik het om de vier dagen los te bikken met een beitel :')
Ik had overigens wel verwacht dat ze die snippers als een soort kirby op zouden zuigen/ eten, maar volgens mij valt het wel mee.

Wat ik me dus afvraag is: wordt de bodem dan niet helemaal nat van de pies ?
Ik heb bij Aubiose nog het idee dat het absorberend is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166673981
Mooie flat, leuk met verlichting
pi_166673987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik had overigens wel verwacht dat ze die snippers als een soort kirby op zouden zuigen/ eten, maar volgens mij valt het wel mee.

Wat ik me dus afvraag is: wordt de bodem dan niet helemaal nat van de pies ?
Ik heb bij Aubiose nog het idee dat het absorberend is.
Het druppelt allemaal naar beneden als het goed is :P
Tap tap tap
pi_166674014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:12 schreef LittleLady het volgende:
Mooie flat, leuk met verlichting
Dank u, ik ben er erg blij mee :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het druppelt allemaal naar beneden als het goed is :P
Het is maar goed dat ik een krant eronder heb :')
Hmm, ik zat nog aan de combi Aubiose en Bedxcel te denken, waarbij ik dan Aubiose eronder heb. Wellicht is dat wel overkill :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166674030
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dank u, ik ben er erg blij mee :@

[..]

Het is maar goed dat ik een krant eronder heb :')
Hmm, ik zat nog aan de combi Aubiose en Bedxcel te denken, waarbij ik dan Aubiose eronder heb. Wellicht is dat wel overkill :')
Daar zat ik net ook nog aan te denken toen ik m'n aubiose naar de berging sleurde :P Het moet wel een goede combi zijn, anders is het vooral duur.
Tap tap tap
pi_166674197
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daar zat ik net ook nog aan te denken toen ik m'n aubiose naar de berging sleurde :P Het moet wel een goede combi zijn, anders is het vooral duur.
Ik ga het een keer uitproberen !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 17 november 2016 @ 12:15:08 #163
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166711191
Hele mooie flat ^O^
Kun je al merken dat je zeug zwanger is?

Ik heb nu 3 zeugjes die alsmaar dikker worden, ik denk nog 2 weekjes. :Y
pi_166711756
Mijn caafjes zijn helemaal in extase van een papieren zak die ik in de kooi heb gelegd. (Ze popcornen er overigens nog niet van.)
pi_166711790
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:47 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn caafjes zijn helemaal in extase van een papieren zak die ik in de kooi heb gelegd. (Ze popcornen er overigens nog niet van.)
Die leg ik er ook in als ik de witlof in zakken heb gekregen op de markt :) En 's zomers de aardbeien. De ene keer zijn ze lyrisch, de andere keer kijken ze er niet naar om.
Tap tap tap
pi_166716689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:15 schreef Mubassie het volgende:
Hele mooie flat ^O^
Kun je al merken dat je zeug zwanger is?

Ik heb nu 3 zeugjes die alsmaar dikker worden, ik denk nog 2 weekjes. :Y
Die dame van de caviaflat had heel even gevoeld en ze zei dat Orka wel een papbuikje had :')
Ze haalde eerst Beertje eruit overigens..

Ik ben heel benieuwd... Ik mag niet meer aan Orka's buik komen en ze plast meer.
Is dit nou een typisch symptoom?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166716903
Die van mij hebben allemaal papbuikjes :{w
Tap tap tap
  donderdag 17 november 2016 @ 17:41:12 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166716909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daar zat ik net ook nog aan te denken toen ik m'n aubiose naar de berging sleurde :P Het moet wel een goede combi zijn, anders is het vooral duur.
Is vlas geen optie als onderlaag? Volgens mij is dat een heel eind goedkoper dan aubiose?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_166716949
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:41 schreef Samzz het volgende:
vlas
Gaat dat niet broeien en plakken?
Tap tap tap
  donderdag 17 november 2016 @ 17:49:15 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166717043
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gaat dat niet broeien en plakken?
Nope. Nou ja, als je t maanden laat liggen waarschijnlijk wel. Maar vlas heeft een enorm goede capilaire werking en neemt heel goed vocht op.

Wij gebruiken. Het altijd voor de paarden, ideaal spul.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_166717098
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nope. Nou ja, als je t maanden laat liggen waarschijnlijk wel. Maar vlas heeft een enorm goede capilaire werking en neemt heel goed vocht op.

Wij gebruiken. Het altijd voor de paarden, ideaal spul.
Ik heb even gegoogled maar het schijnt nogal scherp te zijn :@ Ik zie dat het wel de helft goedkoper is.
Ik heb net besteld, dus even onthouden voor de volgende keer, dat ik een baal meebestel :)
Tap tap tap
  donderdag 17 november 2016 @ 17:51:53 #172
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166717116
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled maar het schijnt nogal scherp te zijn :@ Ik zie dat het wel de helft goedkoper is.
Oh ja, dat zou inderdaad wel een puntje kunnen zijn ja... Maar als je het als onderlaag gebruikt zal dat geen problemen geven denk ik?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_166717322
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh ja, dat zou inderdaad wel een puntje kunnen zijn ja... Maar als je het als onderlaag gebruikt zal dat geen problemen geven denk ik?
Zat ik ook aan te denken :) Wordt wel twee keer sjouwen elke keer. Maar proberen kan geen kwaad. Misschien elke keer een dikke laag hooi overheen doen.
Tap tap tap
pi_166720705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:41 schreef CherryLips het volgende:
Die van mij hebben allemaal papbuikjes :{w
Orka was ( :') ) een heel slank caviaatje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 18 november 2016 @ 00:34:25 #175
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166728210
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd... Ik mag niet meer aan Orka's buik komen en ze plast meer.
Is dit nou een typisch symptoom?
Niet persé denk ik..
Ik heb er eentje die gilt al als ik haar 'n aai geef, terwijl ik de ander -zwanger of niet- zo kan oppakken.

Meer plassen merk ik niet zo omdat ze buiten zitten.. Waterflesjes zijn nou niet echt eerder leeg ofzo :)
pi_166732088
Doe ik iets fout?

Nog steeds kan ik geen van beide caafjes gewoon zo oppakken. :{ Lilly gaat iets makkelijker dan Prince, terwijl er wordt gezegd dat beertjes juist aanhankelijker zijn.

Ik heb ze nu 6 maanden. Heb ze in het begin laten wennen en daardoor dus niet met geweld opgepakt. Maar helaas kan het nog steeds niet zonder ietwat stress (denk ik).

Komt het ooit nog goed? :{
pi_166732122
Geen idee, van de 7 cavia's die ik heb gehad :') is er eentje die zich zo laat oppakken. De andere rennen eerst weg en geven zich vervolgens over en Schaap... Schaap gaat gillen en blijft rennen, al vanaf het moment dat ze vier weken oud was en ik haar ophaalde bij de fokker. Ze is nu ruim 5.
Tap tap tap
pi_166736165
Dat is gewoon een praatje van fokkers dat beertjes aanhankelijker zijn, dat zeggen ze omdat beren moeilijk te plaatsen zijn. Zeugen kunnen over het algemeen overal wel bij en is altijd een mogelijkheid om meer bij te plaatsen.
Dat wil met beertjes niet zo makkelijk, heb nu ook een nest met 3 beren en dan echt dan baal je gewoon.
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:33:53 #179
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_166737488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dank je wel :)

Ik heb eventueel wel interesse in de vitamine C, als dat van Roter is? En even afhankelijk van je woonplaats.

Ik heb nu een soort kartonsnippers als bodembedekking Bedxcel.
Dat vinden ze raar joh :') Ze durfden eerst helemaal niet meer te lopen.
Maar nu vinden ze het fijn en liggen ze erg vaak O+
Roter inderdaad :) ik woon in Vught.
pi_166737561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:22 schreef LittleLady het volgende:
Dat is gewoon een praatje van fokkers dat beertjes aanhankelijker zijn, dat zeggen ze omdat beren moeilijk te plaatsen zijn. Zeugen kunnen over het algemeen overal wel bij en is altijd een mogelijkheid om meer bij te plaatsen.
Dat wil met beertjes niet zo makkelijk, heb nu ook een nest met 3 beren en dan echt dan baal je gewoon.
De beertjes die ik gehad heb, waren wel echte goedzakken, terwijl de zeugjes echte krengen naar elkaar zijn.
Tap tap tap
pi_166737841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 16:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De beertjes die ik gehad heb, waren wel echte goedzakken, terwijl de zeugjes echte krengen naar elkaar zijn.
Nee merk hier weinig verschil, zowel de zeugjes als de beertjes zijn erg sociaal, ook knuffelig en enthousiast. Maar goed ik spreek natuurlijk wel heel veel fokkers die allemaal met die beren zitten en dit gewoon als verkooppraatje gebruiken, Ken inmiddels een fokker als je daar een zeugje weg wil moet je er een beer bij kopen want anders, ik citeer: blijf ik ermee zitten.
pi_166737889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 16:56 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee merk hier weinig verschil, zowel de zeugjes als de beertjes zijn erg sociaal, ook knuffelig en enthousiast. Maar goed ik spreek natuurlijk wel heel veel fokkers die allemaal met die beren zitten en dit gewoon als verkooppraatje gebruiken, Ken inmiddels een fokker als je daar een zeugje weg wil moet je er een beer bij kopen want anders, ik citeer: blijf ik ermee zitten.
Ja dat is echt jammer, want in setjes kunnen beertjes echt wel leuk samen. Vriendin van me had twee beertjes en die waren superleuk. Er was er wel eentje de baas maar nooit ruzie of gekloot, deden alles samen.
Ik had twee zeugjes want dat werd aangeraden en die liepen alleen maar te kloten. Castraat erbij, beetje rust. Weer een zeugje erbij want ik was verliefd, maar ook dat was doffe ellende, dat was twee tegen één. Heb nu castraat met zeugje, twee keer in aparte hokken, en dat gaat wel goed.

Knofje zat net het oor van Moos uit te likken, heb ik haar wel vaker zien doen. Otje deed het ook weleens bij een castraat. WTF.
Tap tap tap
pi_166739227
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 16:33 schreef morgane het volgende:

[..]

Roter inderdaad :) ik woon in Vught.
Ik woon in Den Haag.. Dat is een beetje ver weg ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166739233
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 16:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dat is echt jammer, want in setjes kunnen beertjes echt wel leuk samen. Vriendin van me had twee beertjes en die waren superleuk. Er was er wel eentje de baas maar nooit ruzie of gekloot, deden alles samen.
Ik had twee zeugjes want dat werd aangeraden en die liepen alleen maar te kloten. Castraat erbij, beetje rust. Weer een zeugje erbij want ik was verliefd, maar ook dat was doffe ellende, dat was twee tegen één. Heb nu castraat met zeugje, twee keer in aparte hokken, en dat gaat wel goed.

Knofje zat net het oor van Moos uit te likken, heb ik haar wel vaker zien doen. Otje deed het ook weleens bij een castraat. WTF.
Ze likten hier weleens het oog van Neuf :') srs.. wtf ??

En Neuf liet het haar welgevallen (???)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166739996
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 18:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ze likten hier weleens het oog van Neuf :') srs.. wtf ??

En Neuf liet het haar welgevallen (???)
Nou ik hoor Lilly wel als ze het ergens niet mee eens is. :') Piepen dat ze kan. :+

Had trouwens gister beetje ruzie met haar, ze zat weer eens onder het fleece en wilde er maar niet onder vandaan komen (en ik wilde naar bed). Grrr.
pi_166753550
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Doe ik iets fout?

Nog steeds kan ik geen van beide caafjes gewoon zo oppakken. :{ Lilly gaat iets makkelijker dan Prince, terwijl er wordt gezegd dat beertjes juist aanhankelijker zijn.

Ik heb ze nu 6 maanden. Heb ze in het begin laten wennen en daardoor dus niet met geweld opgepakt. Maar helaas kan het nog steeds niet zonder ietwat stress (denk ik).

Komt het ooit nog goed? :{
Hoe benader je je caafjes?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166755281
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoe benader je je caafjes?
Voorzichtig. Ze staan op een bouwsel van c&c cage hekjes, dus ik ben niet reuzegroot, maar toch is er wel wat verschil. Als ik erbij kniel kan ik niet echt over de hekjes heen met m'n armen.

Ik praat ondertussen tegen ze.
  zondag 20 november 2016 @ 18:12:28 #188
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_166783049
Ik ben serieus aan een leuk meubel aan het denken voor de cavia's. Enig probleem is wel dat mijn dames nu de weg naar huis weten en er altijd zelf weer inspringen. Bij een meubel wordt dat weer een beetje lastig. Of het moet natuurlijk een Amsterdamse bovenwoning zijn die met trap bereikbaar is :')
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 20 november 2016 @ 18:47:03 #189
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166783936
4EverBlackEyed je was net iets te vroeg vandaag :9

Eerste nestje is net geboren.. 3 jongen en kerngezond ^O^

Nog 2 te gaan.. Foto's volgen snel
  zondag 20 november 2016 @ 18:56:45 #190
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166784201
Hier alvast 1tje

  zondag 20 november 2016 @ 19:09:04 #191
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166784514
O+
pi_166784525
Beebs O+
Tap tap tap
pi_166789704
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 18:56 schreef Mubassie het volgende:
Hier alvast 1tje

[ afbeelding ]
O+
pi_166805512
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 18:47 schreef Mubassie het volgende:
4EverBlackEyed je was net iets te vroeg vandaag :9

Eerste nestje is net geboren.. 3 jongen en kerngezond ^O^

Nog 2 te gaan.. Foto's volgen snel
Nohhhh babycaafjes gemist ;(

Ze zijn echt schitterend !

Kan niet anders met zo'n mooi beertje :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 november 2016 @ 22:01:51 #195
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_166812842
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 18:56 schreef Mubassie het volgende:
Hier alvast 1tje

[ afbeelding ]
Prachtig. Zoals die rechtse zouden wij ze ook wel willen 😍
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:38:10 #196
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166828196
Even tijd gehad om goede foto's te maken :)

Beertje


Zeugje


Zeugje
pi_166828327
Dat tweede zeugje, het is net alsof ze een stuk kont mist O+ O+ O+
Tap tap tap
pi_166828347
Onderste zeugje O+ *;
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166828447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:44 schreef CherryLips het volgende:
Dat tweede zeugje, het is net alsof ze een stuk kont mist O+ O+ O+
Haha ja idd.
  woensdag 23 november 2016 @ 09:32:15 #200
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166843266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:44 schreef CherryLips het volgende:
Dat tweede zeugje, het is net alsof ze een stuk kont mist O+ O+ O+
Verrek :D
  zondag 27 november 2016 @ 11:34:28 #201
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166927782
En nu wil Lexie nauwelijks eten. :(
Ben nu aan het dwangvoeren, morgenochtend meteen de dierenarts bellen. (Vind het ook geen spoed, want ze is wel levendig verder).
pi_166929947
Succes ;(

Hier hebben 2 van de 3 dames natte kontjes.
Dus ik ga dit even goed in de gaten houden in verband met een blaasontsteking.

Even de vitamine C dosis verhogen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166929968
Ik heb ze gisteren een nachtje alleen gelaten en dat is gelukkig goed gegaan.
Eigenlijk waren ze nu minder lang alleen dan op een normale werkdag, maar gevoelsmatig voelt het gewoon verkeerd aan, ofzo?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166946726
*O* Cavia's *O*
Hopelijk valt het allemaal mee :{


Ik was gisteren en vandaag de hele dag weg overdag. Moet toch kunnen? In de ochtend allemaal groente neergelegd, pak hooi, volle voerbak.
Ik kom om half elf thuis... Alles op. Voerbak leeg. En een stapel stront.
Tap tap tap
  maandag 28 november 2016 @ 09:03:33 #205
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166949380
Ikzelf doe het nooit, maar dat is een keuze.
Vanmiddag naar de dierenarts.
pi_166949526
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:03 schreef NijntjesUk het volgende:
Ikzelf doe het nooit, maar dat is een keuze.
Vanmiddag naar de dierenarts.
Ik heb gewoon thuis geslapen, dat is het erge :D Zaterdagochtend voor dag en dauw de deur uit, 's avonds om elf uur thuis. Gisteren om negen uur weg, om half elf thuis. Beide keren alles op en leeg.

Succes bij de DA :*
Tap tap tap
  maandag 28 november 2016 @ 09:19:33 #207
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166949570
Oh wacht. Ik dacht dat je niet thuis geslapen had haha. Dat gebeurt hier ook. ;)
pi_166949825
Toen ik nog in Utrecht woonde liet ik ze dan ook weleens een nacht alleen, als ik bij m'n ouders bleef slapen, maar ik heb ze verwend de laatste jaren ofzo. Ze eten meer.
Tap tap tap
  maandag 28 november 2016 @ 10:48:30 #209
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_166950880
Gisteren weer een drieling geboren. Alles fit en gezond :)

Beer


Zeug


Beer
  maandag 28 november 2016 @ 11:54:37 #210
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166952114
O+
pi_166973139
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:34 schreef NijntjesUk het volgende:
En nu wil Lexie nauwelijks eten. :(
Ben nu aan het dwangvoeren, morgenochtend meteen de dierenarts bellen. (Vind het ook geen spoed, want ze is wel levendig verder).
Wat zei de dierenarts?
Tap tap tap
pi_166973144
Zou het misschien door het koude weer komen dat ze nog meer gaan eten? Het is echt ongelofelijk.
Tap tap tap
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:46:07 #213
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166976709
Ze hoorde weinig darmgeluiden en piepte ook toen ze daar voelde. Nu medicatie om darmwerking te stimuleren en blijven dwangvoeren. Even aankijken, anders toch t gebit nakijken onder een roesje.
pi_166983254
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:48 schreef Mubassie het volgende:
Gisteren weer een drieling geboren. Alles fit en gezond :)

Beer
[ afbeelding ]

Zeug
[ afbeelding ]

Beer
[ afbeelding ]
O+ Schatjes

Oh ja, vergeten te vragen.
Verkoop jij je caviakinders eigenlijk? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166983300
Ik heb de kont van Noirtje maar gewassen, merk niet dat ze pijn heeft of zo, maar daar zijn cavia's natuurlijk heer en meester in..

Gelukkig heb ik nog een hele apotheek thuis staan met o.a. Sulfatrim, Enrofloxoral, Enrobactin, Metocloral en Carpofen :{

Dus vandaag maar een kuur starten met de bejaarde.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 30 november 2016 @ 09:34:39 #216
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_166994181
Ik heb vanmorgen de dierenarts weer gebeld. Medicatie doet niks. Denk dat ze onder een roesje het gebit gaan nakijken. Had vanmorgen al gebeld, maar ze hadden een computerstoring.
pi_167003612
Noir spuugt de antibiotica gewoon uit. :{

Wel minder natte kont.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 30 november 2016 @ 18:03:56 #218
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167004477
Haha doet Lexie ook weleens.
Ze moest nog ingeschreven worden, dus de assistente vroeg wat voor soort het is. Lag op het puntje van mn tong om te zeggen "een eigenwijze". :P

Ze is net uit de narcose. Gebit zag er goed uit. Op de röntgenfoto was ook niets te zien, zelfs dr blindedarm is oké. (Kwist niet dat cavia's die ook hebben _O- ).
Wel balen op zich, want ze kunnen dus niks vinden. :(
pi_167005297
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:03 schreef NijntjesUk het volgende:
Haha doet Lexie ook weleens.
Ze moest nog ingeschreven worden, dus de assistente vroeg wat voor soort het is. Lag op het puntje van mn tong om te zeggen "een eigenwijze". :P

Ze is net uit de narcose. Gebit zag er goed uit. Op de röntgenfoto was ook niets te zien, zelfs dr blindedarm is oké. (Kwist niet dat cavia's die ook hebben _O- ).
Wel balen op zich, want ze kunnen dus niks vinden. :(
Vervelend, nu weet je nog niets..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167005537
Op naar België *O*
Alle gekheid op een stokje, ze is tot nu toe wel de enige dierenarts geweest die mijn cavia er weer bovenop heeft geholpen :')
Tap tap tap
  woensdag 30 november 2016 @ 19:37:25 #221
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167007267
Nou, dat was ik niet van plan eigenlijk, hoe gek ik op mn beestjes ben.

Ik heb een nieuwe zak brokjes opengemaakt (ander merk), vreet ze er zo een aantal op. Ok, niet veel, maar tis n begin.
Net alle medicijnen gegeven en nog wat dwangvoer. Fingers crossed.
  zondag 4 december 2016 @ 11:55:00 #222
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167091186
Helaas nog geen verbetering. Morgenochtend de dierenarts weer bellen. Hij zei toen dat bloedonderzoek ook nog mogelijk is, maar weet nog niet of ik dat laat doen.
pi_167091721
Ik ben eigenlijk ook niet van plan om naar België te rijden ;(

Mijn dierenarts die Noir heeft geopereerd gaat stoppen, dus nu weet ik niet of ik daar nog naar die praktijk ga. :{

Ik baal.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 4 december 2016 @ 21:46:21 #224
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_167105452
Laatste nest geboren vanmiddag

Maar één beertje van wel 152 gram. Hij is nu al net zo groot als de jongen van 2 weken geleden :D


Kun je het nu al zien 4EverBlackEyed?
pi_167121957
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 21:46 schreef Mubassie het volgende:
Laatste nest geboren vanmiddag

Maar één beertje van wel 152 gram. Hij is nu al net zo groot als de jongen van 2 weken geleden :D

Kun je het nu al zien 4EverBlackEyed?




Ik vind het lastig om te zien.. ik heb het idee dat ze wel dikker is geworden :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167133569
Ik heb weer mot op het caviaforum op Facebook :') iemand zegt nooit langer dan twaalf uur van huis te zijn vanwege de cavia's. Ik vond dat een beetje kansloos, anderen in de verdediging want cavia's kunnen zo een gasbuik of verstopping of ruzie hebben en het loodje leggen. Ik vertik het om mijn sociale leven er zo voor op te geven dat ik nooit meer een dagje weg kan, laat staan een nacht. Dan had ik wel een kat genomen. Maar nee, cavia's kun je echt niet lang alleen laten blijkbaar :{
Ik heb drie zieken gehad in een jaar tijd, twee zijn er overleden en Ollie krijgt nog steeds twee keer per dag een schoon verband om zijn pootje vanwege bumblefoot, dus ik weet dat ze kwetsbaar zijn. Ik loop met ze te hypochonderen de laatste tijd en ik ben ook echt druk met ze. Dat vind ik maar niks. Mijn halve huishouden draait om de cavia's en ik vind dat eigenlijk wel belachelijk. Maar blijkbaar ben ik belachelijk omdat ik graag een sociaal leven heb :')
Tap tap tap
  maandag 5 december 2016 @ 23:39:31 #227
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167134024
Ja dat kan natuurlijk niet, caviabaas en sociaal zijn. :+
pi_167134248
Het is ook zo lekker zwart-wit. Nu is het net alsof ik ze nooit genoeg aandacht geef omdat ik geen zin heb om mijn weekend aan te passen. Ik werk thuis. Die beesten zijn blij als ik opgerot ben.
Tap tap tap
  maandag 5 december 2016 @ 23:57:52 #229
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167134393
_O-
pi_167137205
De ruzie gaat gewoon door O+ Iedereen voelt zich aangevallen, ik ben onvolwassen en ik zorg niet voor mijn dieren. En dan reageer ik op de één en wordt de ander kwaad 'ja maar dat zeg ik toch niet'. IK HEB HET OOK NIET TEGEN JOU.
Jezus wat een dom volk.
Tap tap tap
pi_167147526
Ik heb ze een keer een nachtje alleen gelaten, niets aan de hand.
Natuurlijk knaagt het gevoel: wat als.. enz.
Maar als ik aan het werken ben, dan ben ik langer weg .. moet ik dan maar stoppen met werken?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167148684
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb ze een keer een nachtje alleen gelaten, niets aan de hand.
Natuurlijk knaagt het gevoel: wat als.. enz.
Maar als ik aan het werken ben, dan ben ik langer weg .. moet ik dan maar stoppen met werken?
Ja, want je bent nu een onverantwoordelijk baasje :Y

Ik heb al vaker met ze in de clinch gelegen, sommigen zweren bij vetbed met puppypads eronder, dat wordt dan twee keer per dag verschoond of van de keutels ontdaan. Ik heb het altijd knap gevonden dat ze daar twee keer per dag tijd voor konden vinden en nooit eens een paar dagen druk waren, want je kunt het niet overslaan want dan drijven de cavia's weg. Ik ben al een uur bezig als ze even hebben losgelopen of als ik ze op de bank heb gehad. Maar dat lag blijkbaar aan mij en je moest het maar voor je dieren overhebben.
Man man, ik heb geen druk sociaal leven ofzo, maar damn.
Tap tap tap
pi_167150411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 18:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, want je bent nu een onverantwoordelijk baasje :Y

Ik heb al vaker met ze in de clinch gelegen, sommigen zweren bij vetbed met puppypads eronder, dat wordt dan twee keer per dag verschoond of van de keutels ontdaan. Ik heb het altijd knap gevonden dat ze daar twee keer per dag tijd voor konden vinden en nooit eens een paar dagen druk waren, want je kunt het niet overslaan want dan drijven de cavia's weg. Ik ben al een uur bezig als ze even hebben losgelopen of als ik ze op de bank heb gehad. Maar dat lag blijkbaar aan mij en je moest het maar voor je dieren overhebben.
Man man, ik heb geen druk sociaal leven ofzo, maar damn.
Ontaarde caviamoeders zijn we ;(

Snel, bel 144!!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167151736
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 december 2016 17:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb ze een keer een nachtje alleen gelaten, niets aan de hand.
Natuurlijk knaagt het gevoel: wat als.. enz.
Maar als ik aan het werken ben, dan ben ik langer weg .. moet ik dan maar stoppen met werken?
Wij laten de caafjes met regelmaat een nachtje alleen. Wij gaan weleens naar mijn ouders en dat doen we meestal met een overnachting. Ik zorg voor alles voldoende, ze gaan er niet dood van als ze eventjes geen hooi hebben. (Laatst zaten ze zelfs een hele nacht zonder hooi, vergeten terug te hangen na verschonen. :@)
pi_167151817
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Wij laten de caafjes met regelmaat een nachtje alleen. Wij gaan weleens naar mijn ouders en dat doen we meestal met een overnachting. Ik zorg voor alles voldoende, ze gaan er niet dood van als ze eventjes geen hooi hebben. (Laatst zaten ze zelfs een hele nacht zonder hooi, vergeten terug te hangen na verschonen. :@)
Deze meiden zijn niet bang dat ze zonder voer zitten, maar dat ze gasbuik of longontsteking krijgen en dat ze er dan te laat bij zijn. Maar dan is twaalf uur ook te lang en zou je 's nachts ook de wekker moeten zetten. Ik vond het gewoon ongezond. Ik snap het ook wel, na twee zieke en overleden caafs vorige winter zat ik ook bij elk niesje recht overeind en had ik buikpijn toen ik twee weken met vakantie ging.
Aan de andere kant: het moet wel leuk blijven hoor.
Tap tap tap
pi_167151872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ontaarde caviamoeders zijn we ;(

Snel, bel 144!!
Toen ik dat zei was ik kinderachtig :')
Tap tap tap
pi_167152232
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Toen ik dat zei was ik kinderachtig :')
Ik was sarcastisch ;(

Sommige mensen nemen zich te serieus.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167152252
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Wij laten de caafjes met regelmaat een nachtje alleen. Wij gaan weleens naar mijn ouders en dat doen we meestal met een overnachting. Ik zorg voor alles voldoende, ze gaan er niet dood van als ze eventjes geen hooi hebben. (Laatst zaten ze zelfs een hele nacht zonder hooi, vergeten terug te hangen na verschonen. :@)
Bij voorkeur neem ik de caafjes mee, maar soms kan dat echt niet.

Oke, achteraf had ik ze best mee kunnen nemen, maar dan had ik alleen een reismandje en om ze daar nou uren in te laten zitten is ook niets
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167152472
Dan kun je ze beter thuis in hun eigen omgeving laten denk ik dan :@
Tap tap tap
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:37:57 #240
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167152751
Ben ik dan een goede caviabaas omdat ik Lexie nu 5 à 6 keer per dag dwangvoer, 3 verschillende medicijnen geef + supplementen? (Of ben ik gewoon getikt? 8)7 ) :+
pi_167155168
Superbaasje O+
Tap tap tap
pi_167155276
Ik en mijn bank zijn net drie keer onder gezeken en Schaap heeft ook een stuk of tien bolussen op me gedraaid. Dat is toch ook opoffering ;(
Iemand tips hoe ik de bank schoon kan krijgen? En een frisser geurtje kan geven :')

Schaap was op het piesen en poepen na heel schattig op schoot. Misschien is het de leeftijd? Ze is al vijf. Ze liet me nu gewoon lekker kroelen. Alleen op een gegeven moment wilde ze op ontdekkingsreis en hield ik haar tegen met mijn arm en nu zit er dus een gat in m'n mouw.
Tap tap tap
  dinsdag 6 december 2016 @ 22:02:20 #243
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167155649
_O-
Hier plassen ze altijd net naast de handdoek. |:(
Ik leg wel vaak een vuilniszak op de bank en daar de caviahanddoek op. Maar daar heb je nu niks meer aan. Schoonmaken met Dettol??
pi_167155898
Ja hier dus ook, heb een paar mooie plasdekens van hoezen voor mensen die in bed plassen :') maar hup, achterwerk over de rand en omhoog en daar komt het. Wel lekker warm.

Dettol durf ik niet zo ivm verkleuren. Ik zoek ook nog iets ivm mijn vloerkleed. Zelfde reden.
Tap tap tap
  dinsdag 6 december 2016 @ 23:42:06 #245
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167159161
En als je t sterk verdunt? Dan ruikt je bank iig lekker. ;)
pi_167161716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 21:54 schreef CherryLips het volgende:
Ik en mijn bank zijn net drie keer onder gezeken en Schaap heeft ook een stuk of tien bolussen op me gedraaid. Dat is toch ook opoffering ;(
Iemand tips hoe ik de bank schoon kan krijgen? En een frisser geurtje kan geven :')

Schaap was op het piesen en poepen na heel schattig op schoot. Misschien is het de leeftijd? Ze is al vijf. Ze liet me nu gewoon lekker kroelen. Alleen op een gegeven moment wilde ze op ontdekkingsreis en hield ik haar tegen met mijn arm en nu zit er dus een gat in m'n mouw.
Bakingsoda eens proberen?
Gewoon een nachtje bakingsoda op de geurende plekken gooien en daarna eventueel met textielspray nabehandelen?

Wat voor stof is je bank eigenlijk?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167161751
Als ik mijn cavia's bij me heb dan zit ik er al bijna met een timertje naast, na 5 minuten is het oppassen geblazen, want dan zijn ze allemaal spontaan incontinent.

Soms geven ze het aan: onrustig worden, draaien, kont omhoog en dan kan ik ze nog net het hok in smijten, maar soms gaat het ook mis :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167161773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bakingsoda eens proberen?
Gewoon een nachtje bakingsoda op de geurende plekken gooien en daarna eventueel met textielspray nabehandelen?

Wat voor stof is je bank eigenlijk?
Eeh gewoon stof _O-
Bakingsoda verkleurt niet? Dat wilde ik sowieso ook op het kleed proberen nl (en wat andere dingen in de keuken die eens onder handen genomen moeten worden). Ik ben niet zo aan het kleed gehecht, probeer het daar wel eerst op.
Tap tap tap
pi_167161794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik mijn cavia's bij me heb dan zit ik er al bijna met een timertje naast, na 5 minuten is het oppassen geblazen, want dan zijn ze allemaal spontaan incontinent.

Soms geven ze het aan: onrustig worden, draaien, kont omhoog en dan kan ik ze nog net het hok in smijten, maar soms gaat het ook mis :')
:D
Ik ren meestal ook heel hard naar het hok, vind ik altijd wel zielig voor ze want dan liggen ze lekker te doezelen en dan sta ik ineens op.

Schaapje lag zo lekker gisteravond O+ Ik denk dat ze vanavond weer de lul is.
Tap tap tap
pi_167161801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Eeh gewoon stof _O-
Bakingsoda verkleurt niet? Dat wilde ik sowieso ook op het kleed proberen nl (en wat andere dingen in de keuken die eens onder handen genomen moeten worden). Ik ben niet zo aan het kleed gehecht, probeer het daar wel eerst op.
Ik zou het eerst wel testen op een onopvallende plek, want ik gooi het altijd in schoenen en op het matras en als het daar verkleurd is het niet zo erg. Moet zeggen dat ik nog geen verkleuringen in de schoenen of op het matras heb gezien
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167161806
O matras, dat is ook een goede. Ik haal vanavond wel wat.
Tap tap tap
pi_167161927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:D
Ik ren meestal ook heel hard naar het hok, vind ik altijd wel zielig voor ze want dan liggen ze lekker te doezelen en dan sta ik ineens op.

Schaapje lag zo lekker gisteravond O+ Ik denk dat ze vanavond weer de lul is.
Ja zo herkenbaar dit :')

Dan zet ik ze terug in het hok en als ze uitgeplast zijn dan haal ik ze weer terug.
Ik heb de ijdele hoop dat ze een soort van zindelijk worden ;(

Niet dat dit ooit gaat gebeuren...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 7 december 2016 @ 13:50:36 #253
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167166328
Die van mij plassen gewoon op hun handdoek op schoot. Gaat weleens mis natuurlijk, maar meestal goed. Is n dikke handdoek vandaar.
pi_167166531
Ik heb de vlek alleen maar groter gemaakt :')
Tap tap tap
pi_167167625
Oeps :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167167757
Ik denk dat het nu beter is om de hele bank nat te maken.
Tap tap tap
  woensdag 7 december 2016 @ 15:16:07 #257
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167167765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de vlek alleen maar groter gemaakt :')
Met baking soda :o?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167167772
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Met baking soda :o?
Nee, ben nog niet naar de winkel geweest. Maar had het gister eerst gedept en toen nat gemaakt en met dat nat maken is de vlek dus groter geworden.
Tap tap tap
  woensdag 7 december 2016 @ 15:20:52 #259
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167167839
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, ben nog niet naar de winkel geweest. Maar had het gister eerst gedept en toen nat gemaakt en met dat nat maken is de vlek dus groter geworden.
Aah fuck, dat is bagger.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167167917
Zeikbeesten. Nooit aan beginnen.
Tap tap tap
  woensdag 7 december 2016 @ 15:24:53 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167167925
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:24 schreef CherryLips het volgende:
Zeikbeesten. Nooit aan beginnen.
Joh, heb er vroeger 100 gehad of zo :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167167943
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Joh, heb er vroeger 100 gehad of zo :P.
Dan weet je wat ik bedoel ;(
Tap tap tap
  woensdag 7 december 2016 @ 15:26:48 #263
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167167970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan weet je wat ik bedoel ;(
Dat pissen is me niet zo blijgebleven. Wel het schijten overal :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167167988
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat pissen is me niet zo blijgebleven. Wel het schijten overal :@.
Die keutels zijn zo opgeruimd, dat scheelt. En als je een hond hebt, slurpt die ze gewoon op.
Tap tap tap
  woensdag 7 december 2016 @ 15:28:59 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167168015
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die keutels zijn zo opgeruimd, dat scheelt. En als je een hond hebt, slurpt die ze gewoon op.
True. Maar het waren er altijd idioot veel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_167169547
Antibiotica geven begint een strijd te worden, ik denk dat mevrouw beter aan het worden is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 14 december 2016 @ 19:17:54 #267
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167327390
Inmiddels zijn we 5 bezoekjes aan de dierenarts verder. Daarbij zijn haar gebit nagekeken, voortanden onder geknipt (boven leken wel stukje afgebroken), een echo gemaakt en bloed afgenomen. Conclusie; niks te vinden, kerngezond.

Komt ze net weer thuis, gaat ze meteen brokken eten. :')
Had ze dat niet een heleboel euro's geleden kunnen doen? :6
pi_167421151
Typisch :') gelukkig eet ze weer

Hier was Oreo ineens kreupel, dus Oreo omgedraaid en pedicure gedaan.
Elke dag haar voetjes ingesmeerd met uierzalf en nu loopt ze gelukkig weer goed
Ze mocht loslopen en ze popcornde aan een stuk door O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 18 december 2016 @ 17:25:29 #269
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167421342
Gelukkig maar van Oreo. :)

Nu heeft Saar al n paar dagen plakpoep. ;(
Daarom vandaag maar Norit gehaald en vitamine B-complex.
Ze zitten nog steeds apart overigens.
pi_167421483
Houdt niet over met de ziekenboeg hè ? ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 18 december 2016 @ 23:41:02 #271
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167434858
Niet echt.

Heb Saar vanmiddag en vanavond vit B gegeven (2 x half tabletje) en op schoot gehad. Ze was enorm veel scheten aan het laten (letterlijk onder mn neus ook :{) en heb allerlei soorten poep gezien (normaal, beetje plakkerig, aan de dunne kant). Had t idee dat t 'ontluchten' wel voor opluchting zorgde. :s)
pi_167452944
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 23:41 schreef NijntjesUk het volgende:
Niet echt.

Heb Saar vanmiddag en vanavond vit B gegeven (2 x half tabletje) en op schoot gehad. Ze was enorm veel scheten aan het laten (letterlijk onder mn neus ook :{) en heb allerlei soorten poep gezien (normaal, beetje plakkerig, aan de dunne kant). Had t idee dat t 'ontluchten' wel voor opluchting zorgde. :s)
WTF :D _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167453213
Hier was er gisterenavond eentje non-stop aan het waken.
Ik heb de deur maar dicht gedaan, anders kon ik er niet van slapen :{

Ben er nog steeds niet achter wie het doet, maar ik vermoed Orka.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167616772
En Noirtje heeft waarschijnlijk weer blaasontsteking.

We kunnen hier net zo goed een caviaziektenbingo houden :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 26 december 2016 @ 15:34:12 #275
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167619605
Waken? Wasda?

Ben vrijdagavond ook maar bij de dierenarts geweest met Saartje. Ook n blaasontsteking. ;( Daardoor werd hoogstwaarschijnlijk ook de diarree veroorzaakt.
Ze lijkt wel wat opgeknapt door de medicatie, dus hopelijk kunnen ze morgen weer bij elkaar. Wel zo gezellig en handig voor mij (de wasmachine draait overuren met alle fleece).
pi_167626210

Dit geluid maken cavia's ook..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 26 december 2016 @ 21:52:48 #277
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167626343
Wtf? 8)7
pi_167626403
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 21:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Wtf? 8)7
Ja, ik had er ooit twee..
Zaten ze met z'n tweeën tegen elkaar te tjilpen :')
Gelukkig doen ze het niet dagelijks

Ik heb nu weer het idee dat het goed met Noir gaat. Ze zat eerst zo zielig te stinken in een hoekje, maar ze is nu weer levendig en eet voor 2..

Cavia's en hun gezondheid 8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167626521
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 15:34 schreef NijntjesUk het volgende:
Waken? Wasda?

Ben vrijdagavond ook maar bij de dierenarts geweest met Saartje. Ook n blaasontsteking. ;( Daardoor werd hoogstwaarschijnlijk ook de diarree veroorzaakt.
Ze lijkt wel wat opgeknapt door de medicatie, dus hopelijk kunnen ze morgen weer bij elkaar. Wel zo gezellig en handig voor mij (de wasmachine draait overuren met alle fleece).
Heb je eigenlijk twee hokken? Wel fijn dat het met Saartje beter gaat
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167627051
Diarree en fleece ;(
Tap tap tap
  dinsdag 27 december 2016 @ 08:43:44 #281
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167633545
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 21:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk twee hokken? Wel fijn dat het met Saartje beter gaat
Ja, voor dit soort gedoe wel fijn!

Saar zit niet op fleece, leek me niet zo handig met diarree idd. _O-
Lexie zit er dus op, om toen goed in de gaten te kunnen houden hoe haar keutels eruit zagen. Mevrouw houdt nogal van verbouwen en racen dus op hennep is dat niet te doen. ;)
Maar na 2 dagen is dat toch vies en de handdoeken eronder nat,dus moeten ze gewassen worden.


Fijn dat Noir oké lijkt!
pi_167690023
Geen natte kont meer, jeeej *O*

Noir dan ...

Ondanks dat cranberrysap niet helpt krijgt ze het wel dagelijks en het lijkt te helpen
Misschien stom geluk ... dat kan ook :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 28 december 2016 @ 22:28:14 #283
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167690628
Saar krijgt het ook, maar dan poeder opgelost in wat water. :)

Ze wonen dus weer samen en lijken het wel fijn te vinden. Er wordt veel meer gegeten ook. Zou dat een soort concurrentiestrijd zijn ook? Zo van:"Ik eet meteen de halve witlof op, voordat jij het doet!"

Wel fijn, want ze zijn allebei best wat afgevallen door het hele ziek zijn.
pi_167715295
Ja, klopt wel hoor.
"Zien eten, doet eten."
Een cavia alleen verpieterd..

En sowieso is een van de eerste regels uit de caviabijbel: "Alles wat een ander eet is 10x zo lekker."

:{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 29 december 2016 @ 18:38:04 #285
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167715884
Dat laatste is zeker waar! 8)7
pi_167755501
Orka is bevallen van 4 kleintjes *O*

Moeders en kinderen maken het goed O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 30 december 2016 @ 21:48:07 #287
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_167761447
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Orka is bevallen van 4 kleintjes *O*

Moeders en kinderen maken het goed O+
Super! Post je vlug foto's?
  vrijdag 30 december 2016 @ 21:49:03 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_167761498
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Orka is bevallen van 4 kleintjes *O*

Moeders en kinderen maken het goed O+
Gefeliciteerd O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 30 december 2016 @ 22:12:20 #289
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_167762713
*O*
pi_167767383
"Ik heb er genoeg van, DOEI, ik ga lekker onder het hooi liggen."

3/4 van de jongen. Nummer 4 werd zojuist geboren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167769989
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Orka is bevallen van 4 kleintjes *O*

Moeders en kinderen maken het goed O+
Gefeliciteerd!!
Tap tap tap
  zaterdag 31 december 2016 @ 10:21:01 #292
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_167776111
Mooi hoor

En 2 hebben er de kleuren van paps B-)
  zaterdag 31 december 2016 @ 10:41:47 #293
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_167776698
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 23:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
"Ik heb er genoeg van, DOEI, ik ga lekker onder het hooi liggen."

3/4 van de jongen. Nummer 4 werd zojuist geboren.
Prachtig! Welk ras is dit?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_167776870
De roodwitte O+
Tap tap tap
pi_167776982
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 10:41 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Prachtig! Welk ras is dit?
Ik dacht borstel.
Tap tap tap
pi_167789252
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 10:41 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Prachtig! Welk ras is dit?
Dank je !

De mama is een eigenlijk een Ridgeback, maar komt neer op een borstelcavia.
De papa is ook borstel. :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_167789386
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 10:21 schreef Mubassie het volgende:
Mooi hoor

En 2 hebben er de kleuren van paps B-)
Hoe doen jouw caafjes het ? Ze mogen vast al bijna gespeend worden ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 31 december 2016 @ 16:53:41 #298
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_167789437
Heel mooi! Borstelcavia's blijven toch het leukste!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zaterdag 31 december 2016 @ 17:51:47 #299
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_167791276
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoe doen jouw caafjes het ? Ze mogen vast al bijna gespeend worden ?
Ik heb nog 2 beren over en die eten al een tijdje met de oudjes mee.
Drinken niet meer bij de moeder. Sinds afgelopen donderdag zitten ze samen, gaat prima.

Overige 5 jongen zijn verkocht.
  Eindredactie Games zaterdag 31 december 2016 @ 17:59:26 #300
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_167791551
gelukkig nieuwjaar!

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_167791758
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 16:53 schreef Sjechov het volgende:
Heel mooi! Borstelcavia's blijven toch het leukste!
Roerend mee eens !

*)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')