abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170122809
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:42 schreef Barrah het volgende:

[..]

Michiel Lieuwma :'(
Ja, dat is wel een gemis. Ik mis zijn blauwe overhemd.
  maandag 10 april 2017 @ 10:04:39 #102
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170122905
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2017 09:57 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een gemis. Ik mis zijn blauwe overhemd.
Sinds het vertrek van Michiel, de "verklaring" van Kasper daarover, meer elitaire onderwerpen en de oproep om vooral geld over te maken om deze filmpjes te kunnen maken kijk ik geen snijtafel meer.

Zie je het al voor je dat Braddie [of welke vlogger dan ook] aan kijkers geld gaat vragen omdat hij, om zijn kwaliteitscontent te kunnen produceren, geen betaald werk kan doen? :')
pi_170122964
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:04 schreef Barrah het volgende:

[..]

Sinds het vertrek van Michiel, de "verklaring" van Kasper daarover, meer elitaire onderwerpen en de oproep om vooral geld over te maken om deze filmpjes te kunnen maken kijk ik geen snijtafel meer.

Zie je het al voor je dat Braddie [of welke vlogger dan ook] aan kijkers geld gaat vragen omdat hij, om zijn kwaliteitscontent te kunnen produceren, geen betaald werk kan doen? :')
Die oproep heb ik gemist. :P Dacht dat het aantal filmpjes was afgenomen door andere projecten.

Wat klopte er niet aan die verklaring volgens jou dan?
pi_170123001
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:04 schreef Barrah het volgende:

[..]

Sinds het vertrek van Michiel, de "verklaring" van Kasper daarover, meer elitaire onderwerpen en de oproep om vooral geld over te maken om deze filmpjes te kunnen maken kijk ik geen snijtafel meer.

Zie je het al voor je dat Braddie [of welke vlogger dan ook] aan kijkers geld gaat vragen omdat hij, om zijn kwaliteitscontent te kunnen produceren, geen betaald werk kan doen? :')
Ik doneer elke maand geld aan de snijtafel via Patreon, maar ik zou meer doneren als Michiel terugkwam.

KOM TERUG MICHIEL!
pi_170123176
Wat een diversiteit aan onderwerpen wordt hier aangesneden. Moira kan trots op ons zijn.
  maandag 10 april 2017 @ 10:23:54 #106
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170123247
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Die oproep heb ik gemist. :P Dacht dat het aantal filmpjes was afgenomen door andere projecten.

Wat klopte er niet aan die verklaring volgens jou dan?
De Snijtafel werd in eerste instantie gemaakt in opdracht van de VPRO en later van De Correspondent. De oproep kwam nadat die inkomstenbronnen opdroogden.

Ik gun het mensen van harte om op voorhand geld te krijgen om een filmpje te produceren, zeker als het goede content betreft zoals De Snijtafel. Ik vind het echter vrij arrogant om, zeker als je een grote schare trouw publiek hebt opgebouwd, te stellen dat je moet stoppen als kijkers geen geld aan je overmaken. Het was vooral de toon van de oproep waarop ik ben afgehaakt. Zelfs als de reclameinkomsten van de video's tegenvallen vind ik het nogal huilie huilie allemaal.

Het is niet alsof het maken van De Snijtafel een fulltime job is. Ik snap dat de mensen die er aan meewerken (en dan vooral Kasper) deels financieel afhankelijk zijn/waren van de inkomsten zoals eerder van de VPRO/Correspondent. Als die inkomsten ineens stoppen kun je ook gewoon op zoek gaan naar andere betaalde klussen (en De Snijtafel ernaast blijven doen) of een andere uitgever zoeken die je wil betalen voor het mogen doorplaatsen van de filmpjes.

De waarde van een kanaal is vooral afhankelijk van de gunfactor. Wat dat betreft kan De Snijtafel een voorbeeld nemen aan Ad Looij ( :') ): wel de mogelijkheid noemen om te doneren, maar niet gaan lopen bedelen of dreigen. Als mensen je werk waarderen doneren ze vanzelf wel.

Het gaat me dus vooral om de toon van de oproep in deze video:

Voorbeeld van quotes uit deze video:
- "Er valt nog veel te bekritiseren, helaas is er geen geld".
- "Wij moeten ook eten"

Bij zulke uitspraken vraag ik me echt af 'Wat houd je tegen? Gaat het je nu om mij te vermaken of vooral om mijn geld? Waarom zou ik je nog wat gunnen? Heb je dit echt nodig als je zoveel bekendheid hebt vergaard?' + dus de manier waarop hij achteraf bezien zijn co-hosts verslijt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Barrah op 10-04-2017 10:36:48 ]
  PR en moderator maandag 10 april 2017 @ 11:21:15 #107
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170124047
quote:
17s.gif Op maandag 10 april 2017 10:19 schreef Chai het volgende:
Wat een diversiteit aan onderwerpen wordt hier aangesneden. Moira kan trots op ons zijn.
Houwe zo O+
Vond het ook wel interessant om te weten te komen dat aardbeien zichzelf bevruchten.
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:23 schreef Barrah het volgende:

[..]

De Snijtafel werd in eerste instantie gemaakt in opdracht van de VPRO en later van De Correspondent. De oproep kwam nadat die inkomstenbronnen opdroogden.

Ik gun het mensen van harte om op voorhand geld te krijgen om een filmpje te produceren, zeker als het goede content betreft zoals De Snijtafel. Ik vind het echter vrij arrogant om, zeker als je een grote schare trouw publiek hebt opgebouwd, te stellen dat je moet stoppen als kijkers geen geld aan je overmaken. Het was vooral de toon van de oproep waarop ik ben afgehaakt. Zelfs als de reclameinkomsten van de video's tegenvallen vind ik het nogal huilie huilie allemaal.

Het is niet alsof het maken van De Snijtafel een fulltime job is. Ik snap dat de mensen die er aan meewerken (en dan vooral Kasper) deels financieel afhankelijk zijn/waren van de inkomsten zoals eerder van de VPRO/Correspondent. Als die inkomsten ineens stoppen kun je ook gewoon op zoek gaan naar andere betaalde klussen (en De Snijtafel ernaast blijven doen) of een andere uitgever zoeken die je wil betalen voor het mogen doorplaatsen van de filmpjes.

De waarde van een kanaal is vooral afhankelijk van de gunfactor. Wat dat betreft kan De Snijtafel een voorbeeld nemen aan Ad Looij ( :') ): wel de mogelijkheid noemen om te doneren, maar niet gaan lopen bedelen of dreigen. Als mensen je werk waarderen doneren ze vanzelf wel.

Het gaat me dus vooral om de toon van de oproep in deze video:

Voorbeeld van quotes uit deze video:
- "Er valt nog veel te bekritiseren, helaas is er geen geld".
- "Wij moeten ook eten"

Bij zulke uitspraken vraag ik me echt af 'Wat houd je tegen? Gaat het je nu om mij te vermaken of vooral om mijn geld? Waarom zou ik je nog wat gunnen? Heb je dit echt nodig als je zoveel bekendheid hebt vergaard?' + dus de manier waarop hij achteraf bezien zijn co-hosts verslijt.
Ik heb nog nooit van de Snijtafel gehoord maar dit klinkt wel een beetje tenenkrommend eigenlijk :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 april 2017 @ 11:24:29 #108
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170124103

#opnaarde200
  PR en moderator maandag 10 april 2017 @ 11:31:21 #109
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170124200
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:24 schreef Barrah het volgende:

#opnaarde200
Dat het hier een keer over Braddie gaat is niet verboden ofzo, maar als we elk vlogje hier gaan delen zie ik het al gauw weer de verkeerde kant op gaan hoor. Doe maar niet. Beide topics zijn ook niet voor niks dicht gegaan :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 april 2017 @ 11:32:03 #110
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170124218
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat het hier een keer over Braddie gaat is niet verboden ofzo, maar als we elk vlogje hier gaan delen zie ik het al gauw weer de verkeerde kant op gaan hoor. Doe maar niet.
Volgens mij is dit het eerste filmpje dat ik hier deel en ging het hiervoor nog uitgebreid over iets anders.
  PR en moderator maandag 10 april 2017 @ 11:33:39 #111
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170124252
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:32 schreef Barrah het volgende:

[..]

Volgens mij is dit het eerste filmpje dat ik hier deel en ging het hiervoor nog uitgebreid over iets anders.
Nee maar 't is wel al gelijk de 3e in 12 uur tijd :P Like I said; dat zie ik al gauw de verkeerde kant op gaan dan snapje :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_170124277
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee maar 't is wel al gelijk de 3e in 12 uur tijd :P Like I said; dat zie ik al gauw de verkeerde kant op gaan dan snapje :')
Wat zie je liever dan? 1 video per etmaal? Nu doe je een beetje 50/50 en levert het een hoop onduidelijkheid en onzekerheid op. Kunnen wij nou wel of niet discussiëren over onze goedlachse vriend? Dan weet ik ook of het weer nut heeft om het te volgen
  maandag 10 april 2017 @ 11:36:07 #113
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170124293
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee maar 't is wel al gelijk de 3e in 12 uur tijd :P Like I said; dat zie ik al gauw de verkeerde kant op gaan dan snapje :')
Het komt goed.
pi_170124325
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van de Snijtafel gehoord maar dit klinkt wel een beetje tenenkrommend eigenlijk :@
Is een leuk kanaal hoor.
  PR en moderator maandag 10 april 2017 @ 11:42:05 #115
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170124369
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:35 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Wat zie je liever dan? 1 video per etmaal? Nu doe je een beetje 50/50 en levert het een hoop onduidelijkheid en onzekerheid op. Kunnen wij nou wel of niet discussiëren over onze goedlachse vriend? Dan weet ik ook of het weer nut heeft om het te volgen
Als je hier alleen bent om Braddie te volgen kun je idd wel weer weggaan, beide topics die hebben bestaan om Braddie te volgen zijn niet voor niets dicht.
Hij kwam hier alleen even ter sprake in de vorm van 'Hij Die Niet Genoemd Mag Worden', maar hier in een SC is het ook weer geen doodzonde om de naam 'Braddie' te noemen ofzo.
Dit is verder geenszins een vlogtopic of een Braddietopic en dat gaat het ook niet worden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 10 april 2017 @ 11:42:28 #116
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170124375
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 11:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Is een leuk kanaal hoor.
Zal wel eens checken ja, beetje actualiteitenkanaal ofzo?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 april 2017 @ 11:44:36 #117
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170124411
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zal wel eens checken ja, beetje actualiteitenkanaal ofzo?
Intellectuele reviews van zeer diverse onderwerpen. Van nummers van Bløf tot werk van Arnon Grunberg en van interviews in De Wereld Draait Door tot uitspraken van Geert Wilders.
pi_170124412
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zal wel eens checken ja, beetje actualiteitenkanaal ofzo?
De laatste video's zijn wel ingehaakt op de actualiteit, maar daarvoor waren het liedjes en tv-programma's.
quote:
Een van de leukste initiatieven op YouTube was De snijtafel waarin Michiel Lieuwma en Kasper C. Jansen eerst Nederlanstalige liedjes onder de loep namen en daarna tv-programma’s.
pi_170124417
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Als je hier alleen bent om Braddie te volgen kun je idd wel weer weggaan, beide topics die hebben bestaan om Braddie te volgen zijn niet voor niets dicht.
Hij kwam hier alleen even ter sprake in de vorm van 'Hij Die Niet Genoemd Mag Worden', maar hier in een SC is het ook weer geen doodzonde om de naam 'Braddie' te noemen ofzo.
Dit is verder geenszins een vlogtopic of een Braddietopic en dat gaat het ook niet worden.
Kom ook voor jou :@
  maandag 10 april 2017 @ 11:46:02 #120
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_170124427
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:07 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik heb geen Braddievlog meer gekeken sinds het topic dicht is :@ Zo'n nepfan ben ik nou.
Nadat het topic dicht ging abonneerde ik voor het eerst in mijn leven op één van de kanalen van BRADGETV, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  PR en moderator maandag 10 april 2017 @ 11:46:05 #121
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170124431
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:45 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Kom ook voor jou :@
Dan ben je uiteraard meer dan welkom :7
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:44 schreef Barrah het volgende:

[..]

Intellectuele reviews van zeer diverse onderwerpen. Van nummers van Bløf tot werk van Arnon Grunberg en van interviews in De Wereld Draait Door tot uitspraken van Geert Wilders.
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:44 schreef Chai het volgende:

[..]

De laatste video's zijn wel ingehaakt op de actualiteit, maar daarvoor waren het liedjes en tv-programma's.

[..]

Aight, keertje checken dan.
Eerst even verplichtingen en zulks :'(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 april 2017 @ 11:49:09 #122
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_170124475
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Houwe zo O+
Vond het ook wel interessant om te weten te komen dat aardbeien zichzelf bevruchten.

[..]

Ik heb nog nooit van de Snijtafel gehoord maar dit klinkt wel een beetje tenenkrommend eigenlijk :@
Don't judge a book by its cover.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_170124501
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:35 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Wat zie je liever dan? 1 video per etmaal? Nu doe je een beetje 50/50 en levert het een hoop onduidelijkheid en onzekerheid op. Kunnen wij nou wel of niet discussiëren over onze goedlachse vriend? Dan weet ik ook of het weer nut heeft om het te volgen
Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin meer in een Braddietopic.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 10 april 2017 @ 11:54:58 #124
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170124580
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:50 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin meer in een Braddietopic.
Idem hier.

Leuk om uit verveling af en toe een filmpje mee te pakken, maar ben wel een beetje klaar met Braddie en zijn vlogs bespreken. Met de laatste ontwikkelingen (wonen in een politiecel, rijden in een auto die met nietjes bij elkaar gehouden wordt, leven op astronautenvoedsel, op dat alles het ene moment trots zijn en er het andere moment ziek en depressief van zijn) wordt het ook eerder zielig dan vermakelijk.
pi_170124618
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:50 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin meer in een Braddietopic.
Heb ik ook hoor. Ben gestopt met livestreams en kijk al een tijdje geen vlogs meer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')