abonnement Unibet Coolblue
pi_166117173
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
:)
pi_166117851
Ik ben niet bijgelezen maar ik zoek advies... in 3 minuten een kind naar buiten moeten persen laat cadeautjes achter... ik heb nooit eerder aambeien gehad, dus ben op zoek naar DE tip!
S. 2014
J. 2016
pi_166118009
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben niet bijgelezen maar ik zoek advies... in 3 minuten een kind naar buiten moeten persen laat cadeautjes achter... ik heb nooit eerder aambeien gehad, dus ben op zoek naar DE tip!
gewoon de sudocrem van je kind :Y)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:11:05 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166118043
Terugduwen :7

Ehmmm ik heb goede dingen gelezen over curanol crème en pillen. Maar ben zelf toen ik een keer een aambei had naar de huisarts gegaan en daar een zalfje gehad. Vraag anders je kraam ff, denk dat die genoeg dingen weet.

Wij zijn weer thuis. Drie uurtjes weg geweest en heerlijk sushi gegeten. Amélie slaapt dus als sinds zes uur, daar had de oppas geen kind aan. Lucas was weer compleet hysterisch ;( kalmeerde wel toen we weg waren maar wilde toen naar bed (en geen schone luier). Hij sliep heel snel en werd wakker toen we thuis kwamen. Luier verschoond en nu maar hopen dat hij weer gaat slapen. Blijft moeilijk dat oppasgedoe met hem ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:15:05 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166118152
He Chanty, lastig. Wel erg fijn van de sushi! Beetje van genoten?

GM: curanol zalf in combi met de tabletten.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:27:34 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166118452
Volop genoten :Y het is niet tof om weg te gaan maar ik weet dat hij in goede handen is en dat scheelt enorm. Zou mijn moeder er zijn dan zou ik meer moeite hebben met ontspannen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166118532
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:09 schreef Nazil het volgende:

[..]

gewoon de sudocrem van je kind :Y)
serieus?
Ik laat morgen wel even iemand naar de stad gaan.

Jammer dat het voor Lucas toch weer lastig was chanty.
S. 2014
J. 2016
pi_166119509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

serieus?
Ik laat morgen wel even iemand naar de stad gaan.

Jammer dat het voor Lucas toch weer lastig was chanty.
jup. Paar dagen, was het weg. Zit zinkoxide in en dat is samentrekkend. Zit ook in veel zalfjes voor aambeien.
pi_166120079
Jep Sudocrem :Y. Heb je niet van die gratusgekreguh potjes? Ik kwam die echt overal en nergens tegen.
pi_166120231
Van 22.00 tot nu geslapen. Say whuuut?
Als hij nu na de voeding ook nog een tukje wil doen geef ik deze nacht een dikke 10.
To be continued.
:)
pi_166120289
Wat heerlijk zeg Soof!

Vervelend dat Lucas zo'n moeite heeft met oppassen Chanty. Dat maakt het weggaan niet makkelijker.

Ik sliep vannacht weer naast M., maar dat is voorlopig weer de laatste keer helaas. Ik word wakker van elk geluidje en denk dan vaak dat ze wil drinken. Vervolgens zit ik steeds met een slapend kind op schoot dat ook niet wakker te krijgen is 8)7 zijn pittige nachtjes op deze manier dus vriend mag nu weer naast haar slapen, helaas.
Ik bof wel met hem hoor, want hij wil M. het liefst op haar eigen kamer hebben. Hij wordt ook veel wakker van haar dus ik heb geluk dat hij wel weer naast haar wil slapen, scheelt dat hij niet hoeft te voeden. Waarschijnlijk zou het beter voor onze nachtrust zijn (uiteindelijk, de eerste nachten doe ik denk ik geen oog dicht), maar ik ben daar echt nog niet aan toe dat ze zo 'ver' ligt. Voel me alleen wel een beetje schuldig tegenover mijn vriend.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mies_poes op 22-10-2016 05:19:11 ]
pi_166120309
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 02:48 schreef Unihipili het volgende:
Jep Sudocrem :Y. Heb je niet van die gratusgekreguh potjes? Ik kwam die echt overal en nergens tegen.
Ik heb 3 van die grote potten verspreid in huis staan, had alleen niet gedacht dat het zo simpel kon zijn :P
S. 2014
J. 2016
pi_166120327
Ohhh omdat je zei morgen even naar de stad, gewoonmezelf.

Anyhow.

Vindt je vriend het vervelend Mies_poes?
En zou het misschien helpen haar eerst te verschonen zodat ze wat meer wakker wordt en dan voeden? Hier doen we dat iig zo.
pi_166120336
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 06:20 schreef Unihipili het volgende:
Ohhh omdat je zei morgen even naar de stad, gewoonmezelf.

Anyhow.

Vindt je vriend het vervelend Mies_poes?
En zou het misschien helpen haar eerst te verschonen zodat ze wat meer wakker wordt en dan voeden? Hier doen we dat iig zo.
Hij vindt het niet heel fijn nee, maar ook weer niet zo vreselijk dat hij het absoluut niet wil.

Verschonen helpt wel, maar doen we hier bij de borstwissel. Ze drinkt zichzelf bij de eerste borst in slaap, dan doen we haar luier en gaat ze voor de tweede ronde. Ik heb nu meermaals geprobeerd of ze na 1 borst wil slapen en dat gaat alleen goed als ze bij mij ligt. Als ik haar nu na 1 borst wegleg wordt ze na vijf minuten wakker. Dus 's nachts moet ze wel echt beide borsten krijgen.
Heb nu wel bedacht om dan maar van de cosleeper een wiegje te maken en die dan wat verder van ons bed af te zetten, maar daar voel ik me schuldig over :@
Ik heb gekozen voor haar, ze heeft negen maanden lekker veilig en geborgen in mij gezeten, nu is ze op de wereld en moet ze ademen, poepen, huilen, luiers aan, kleertjes aan, prikjes, spugen, krampjes ondergaan en dan moet ze ook nog in een eigen bedje liggen verder weg van papa en mama? Meh ;(

Hormonen much? :')
pi_166120386
Lastig is dat, ik snap je wel :*.
Maar hoe vindt ze het zelf? Als ze niet protesteert helemaal prima toch? (Niet dat dat veel verschil maakt voor je schuldgevoel..)
En misschien kun je na een paar nachten beter slapen haar ineens wel bij je hebben?
Of je wisselt het af ofzo?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:26:33 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166120436
Ik geloof niet dat jouw kind dat op zo'n manier bewust meemaakt. Dat zijn meer jouw (begrijpelijke!) emoties. Ze zijn gewoon nog heel primair blij met eten, slapen, een schone luier en knuffelen. Zo sta ik erin iig.

Maarja, wie ben ik? Een moeder die net op basis van tijdstip & gemorrel haar bed uitsprintte om te voeden, toen mijn vriend zei: ik heb hem net teruggelegd :')
pi_166120461
En hij sliep tot nu.... Fijn :D

Mies, ik zie de voordelen er zeker van in om je kleintje op de slaapkamer te houden. Wij hebben het de eerste nacht alleen gedaan en de rest van de nachten bewust niet. Inderdaad wat je zei over van ieder geluidje wakker worden en vaker even checken of alles oke is.. ik word daar gek van en dan kom ik ook niet aan mijn eigen nachtrust toe.

En mijn nachtrust is zo ontzettend belangrijk, óók voor die kleine, want die heeft niks aan een zombiemama. Misschien egoïstisch gedacht, maar ik zorg er echt voor dat ik goed in m'n vel zit, grote kans dat de kleine mij dan volgt ;)
:)
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:00:15 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166120495
Mooi gezegd Soof en fijn van je nacht!
pi_166120758
Grappig hoe iedereen daarin verschilt. Ik vind het juist fijn om M op onze kamer te hebben zodat ik haar snel kan aanleggen in de nacht.
Gisteren wilde M niet gaan slapen. Uiteindelijk is het ons met veel moeite gelukt. Ondanks dat de nacht best redelijk was ben ik wel nog erg moe daardoor :O
pi_166120907
Hier ligt ze ook bij mij op de kamer, maar dat is ook omdat een eigen kamertje op een andere verdieping zou zijn en dat vind ik niks.

Ik merk dat als ik haar nu niet meteen bij de eerste pruttel pak, dat ze nu toch gewoon doorpruttelt en steeds wat duidelijker/ harder totdat ik haar wèl pak, dus... nou ja, kan ik haar net zo goed meteen pakken. :')

En het is echt mamahonger, want ze drinkt rond enen 180 ml, dus echt honger kan ze niet hebben om 2.45 uur, 4.45 uur en 5.45 uur -O- ...

Ik lag er om 20.00uur in en slaappil deed redelijk goed zijn werk *O* (al was die tweede helft van de nacht zo gebroken dat inslapen toch wel moeilijk was natuurlijk).

Vandaag schaatsen met vrienden en hun drie kinders. Ik ben benieuwd wat en hoe ik dat met C-tje ga doen. Misschien dat ik maar gewoon centraal terugkompunt ga zitten wezen met alle drank en lekkers. :P :+
pi_166120910
dubbel
pi_166121089
Ik vind 't ook heel fijn (en superhandig) dat mini naast me ligt. Ik voel heel sterk dat nabijheid en fysiek contact voor mini ook een van de primaire behoeftes is (en voor mij trouwens ook) dus voor ons werkt dit heel prettig. Ze accepteerde het trouwens ook niet de eerste weken, ergens anders slapen dan op/heel dichtbij mij. Nu gaat dat makkelijker, maar vinden we 't nog fijn om elkaar dichtbij te kunnen vinden 's nachts.

Die eerste paar weken werd ik ook overal wakker van, maar dat werd vanzelf minder en nu liggen we elke nacht zeesterstijl samen te snurken :@ O+ Soms word ik 's ochtends wakker van een steekje in mijn borst en blijkt dat ze zichzelf even heeft aangelegd _O- En waar mijn vriend eerst ook moeite had met doorslapen, snurkt hij nu 't hardst van allemaal :D

Wij hadden al heel snel een soort 'dealtje': ik doe 's nachts de voedingen, als ze daarna wakker blijft, gaat hij met haar lopen. Hij kon na die eerste paar weken al heel snel weer gewoon de hele nacht doorslapen en af en toe moet hij eruit. Ik hoef er nooit uit, yesss!

Ik merk dat ik 't echt steeds 'gekker' vind om hier mee te posten. Mini is in een paar weken echt een dreumes geworden met een heleboel tanden en een dunner gezicht. Ze stapt en kletst en speelt. Ze kan al zoveel zelf (ik plukte haar laatst van de trap :X ) en 't is zo gaaf dat ze echt met ons kan communiceren O+ Als ik jullie verhalen lees denk ik "oh ja, zo was dat!" Dus sorry als ik de laatste tijd een beetje vaag reageer. Nog anderhalve maand en dan is ze gewoon één :X Bizar hoe snel dat gaat..
pi_166121168
Herkenbaar hoor Bloesem, zo rond de 1e verjaardag is t contrast gewoon heel groot.

Mijn mini wil ook alleen maar op mama liggen,ook s'nachts. Hij heeft ook last van krampjes ( :( :( kind 3 dagen oud!! Rot op)
dus hij ligt geheel naar behoefte op mama.
S. 2014
J. 2016
pi_166121565
Fijne nacht zo, Soof!

En Groofs, pittig hoor. Zeker omdat er al 2 anderen rondlopen overdag.

Bloesem, ik herken dat heel erg. S. is dan bijna 9 maanden, maar de verhalen over newborns staan inmiddels ver van ons af. Wel herkenbaar van toen, maar voelt alweer zo lang geleden!

Nu al krampjes :'(

Wij gaan zo naar het dorp fietsen (is 5 minuutjes, vrijwel rechte weg daarheen). Ben zo benieuwd wat hij er van vindt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166121974
Ik vond het ook fijn om L naast mij te hebben maar man sliep gewoon niet meer daarvan. Dus snel al op z'n eigen kamer gelegd. Vindt hij normaal prima. Vannacht was echter een groot drama. Om kwart over 10 begon ik met verschonen, voeden en naar bed en om 2 uur sliepen we nog niet :( en om kwart over 6 werd hij weer wakker en tussendoor moest ik nog een keer naar de wc. Je kan je voorstellen Hoe ik mij nu voel.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:22:33 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166122219
O Max ligt ook op 20 cm afstand in zijn wiegje te slapen hoor :Y
Alleen voor iedereen werkt dat weer anders. Het was meer een reactie op Mies' gevoel om M. teleur te stellen als ze niet meer met de cosleeper aangesloten aan het bed sliep - en in plaats daarvan in de gesloten (niet meer co-)sleeper op een afstandje op de slaapkamer. Lijkt me een logische stap als je overal wakker van wordt. Maar iedereen ervaart dat anders ;)

Lekker gesport! Ik mag alleen nog maar 'powerwalken' en geen springachtige dingen. De trainster ging aan het eind van de training even voelen bij iedereen hoe het ervoor staat met de buikspieren. Naar aanleiding van het weer sluiten van de (geweken) buikspieren wordt de trainingsintensiteit opgevoerd. Bij iedereen zijn die spieren geweken en zwak. Ging ze bij mij voelen: zitten ze alweer bij elkaar en zijn op sterkte! Wtf :@ Kom ik met mijn 7weken na de bevalling aankakken voor de 2e week. Ik zou al een niveau door mogen stromen, maar no way dat ik dat doe. Het voelt allemaal nog te crappy daarvoor en ik wil rustig en duurzaam opbouwen.

Straks een bijeenkomst van een opleiding die ik volg. Een hele me-dag dus. Net wel even snel Max gebadderd en in slaap gewiegd. Dan kan ik nu zelf douchen en weer door :P
pi_166123200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind 't ook heel fijn (en superhandig) dat mini naast me ligt. Ik voel heel sterk dat nabijheid en fysiek contact voor mini ook een van de primaire behoeftes is (en voor mij trouwens ook) dus voor ons werkt dit heel prettig. Ze accepteerde het trouwens ook niet de eerste weken, ergens anders slapen dan op/heel dichtbij mij. Nu gaat dat makkelijker, maar vinden we 't nog fijn om elkaar dichtbij te kunnen vinden 's nachts.
Ja idd dat is óók een eerste levensbehoefte.
Hier slaapt ze ook bij mij/papa, iets anders is echt niet oké volgens haar. O+
Wel vermoeiend telkens wakker worden maar elke keer eruit voor flesje lijkt me vervelender.

quote:
Die eerste paar weken werd ik ook overal wakker van, maar dat werd vanzelf minder en nu liggen we elke nacht zeesterstijl samen te snurken :@ O+
:D zeesterstijlboks. Ik slaap beter met meer ruimte, nu is dus het bed te klein aangezien ze niet in de co-sleeper wil en ik nu sinds een week weer op m'n buik kan slapen. Er is nog 20cm over van de 160 voor vriendlief dus dan maar in logeerkamer :7. Al wil ik daar nog wel een oplossing voor, met z'n drieën is gezelliger.


En ik heb een ochtendje kolfapparaten uitgetest. Huurkolf retour en eigenlijk werkte alles wel (maar vond niet alles fijn), lk was impressed over mijn tsr _O-. Ik haal zoogcompres weg en de Super Soaker 2000 is er niks bij :7 :'). Met handkolf en lekschalen naar huis gegaan. *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Unihipili op 22-10-2016 12:36:32 ]
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:36:12 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166123295
Oh dat zou mijn vent echt niet willen, die wil juist ook heel graagvlak bij haar slapen O+
Ze ligt bij ons op de kamer, in haar eigen bedje. Als ze heel soms onrustig blijft slaapt ze tussen ons in, op 1.60, niet ruim, maar lukt bed O+

Weekend werd er niet beter op hier, beide buikgriep en ik ook nog ongesteld, vervolgens flikkerde mijn man van de trap, gaat lekker hier :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166123327
Mja lukte hier in het begin ook maar dan moet ik op mijn zij slapen en ik slaap liever op mijn buik. Of heb iig graag de mogelijkheid.
En soms doen we een halve nacht en de avond begint vaak met dat ze op hem slaapt O+.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:39:59 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166123371
Cute O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166123849
Ik vind het ook heel fijn om M. zo dicht bij me te hebben, maar 3x per half uur wakker worden werkt natuurlijk niet. Vannacht ligt vriend weer naast de cosleeper. Wiegje stellen we nog even uit.

Jeetje Molo wat een pech. Beterschap voor jullie! Hoe gaat het trouwens met je haaruitval?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:25:57 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166124144
Ook kut :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166125144
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:25 schreef Molo het volgende:
Ook kut :')
Nou zeg :') gelukkig heb je wel een heel leuk kind, toch nog een hoogtepuntje :P
pi_166125178
Wij hebben het eerste lachje vast weten te leggen O+ ik smelt echt zo van mijn kind! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:20:00 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166125232
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:14 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Nou zeg :') gelukkig heb je wel een heel leuk kind, toch nog een hoogtepuntje :P
Phehehe, dat is zeker waar O+
Mijn kleine lachende spekkaboutertje O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:20:20 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166125239
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:16 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hebben het eerste lachje vast weten te leggen O+ ik smelt echt zo van mijn kind! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ O+ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166125433
Oh mies O+
pi_166125905
Mies, die foto's O+ wat een lach ook :)

Molo, wet van Murphy? Dat dit weekend maar snel voorbij mag zijn voor jullie..

Ik heb denk ik wel de liefste vriend. We gingen fietsen (groot succes) en toen moest ik nog een slot voor het voorzitje. En toen we bij de fietsenmaker stonden vroeg ik naar fietstassen, omdat de mijne gestolen zijn. Tegen de 70 euro :o Vond ik nogal aan de prijs, maar vriend vond dat ik ze echt nodig had, want dat is veel fijner en ook goede degelijke meteen. Dus die zitten er nu ook op *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166126015
Mies wat lief O+ O+

Fijn dat het fietsen een groot succes was LeSage! Fijn van de fietstassen ook :Y

Hopelijk voelt iedereen zich snel beter Molo :*
pi_166126032
Zo, meld! Met baby O. van inmiddels 2 weken oud. In Z&G kon ik toch niet zo meepraten merkte ik, omdat de baby niet in mijn buik groeide, (maar in die van mijn vriendin). Maar over baby's kan ik wel meepraten, ha! We hebben een hele fijne kraamweek gehad, met een superfijne kraam (ze is zzp'er en we hadden haar ingehuurd omdat een vriendin heel tevreden over haar was). O. doet het al vanaf het begin erg goed. Was op dag 6 alweer op zijn geboortegewicht, bv loopt goed en hij is ontzettend tevreden en rustig. Ik had me voorbereid op ernstig gebroken nachten, niet slapen etc. Maar tot nu toe komt hij 's nachts steeds maar voor één nachtvoeding rond een uur of 3/4. Verder ben ik de afgelopen 2 weken vrij geweest en ook de 2 komende weken nog vrij. Zo fijn! Elke ochtend heerlijk wakker worden met z'n drietjes, knuffelen in het grote bed. De hele dag een beetje kneuteren, wasjes doen, lekker koken, af en toe wandelen, zo om de dag bezoek. Gisteren een broodje gegeten bij de HEMA met z'n drietjes, zo enorm van genoten! Vriendin herstelt, ondanks de zware bevalling, ook goed.

Verder brengen we allerlei instanties in verwarring omdat we met twee mama's zijn. Gisteren bij het inloopuurtje bij het consultatiebureau had ik O. in mijn armen, die vrouw begon meteen tegen mij te praten. Op een gegeven moment vroeg ze of hij borstvoeding krijgt. "Ja," zei mijn vriendin. "Oh, ik dacht dat jij zijn moeder was." Wij in koor: "We zijn allebei zijn moeder". Ze was helemaal van haar apropos :')

Nou ja, best wel een roze wolk dus hier! O+

Zal zo nog even een paar foto's posten.
pi_166126033
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vind 't ook heel fijn (en superhandig) dat mini naast me ligt. Ik voel heel sterk dat nabijheid en fysiek contact voor mini ook een van de primaire behoeftes is (en voor mij trouwens ook) dus voor ons werkt dit heel prettig. Ze accepteerde het trouwens ook niet de eerste weken, ergens anders slapen dan op/heel dichtbij mij. Nu gaat dat makkelijker, maar vinden we 't nog fijn om elkaar dichtbij te kunnen vinden 's nachts.

Die eerste paar weken werd ik ook overal wakker van, maar dat werd vanzelf minder en nu liggen we elke nacht zeesterstijl samen te snurken :@ O+ Soms word ik 's ochtends wakker van een steekje in mijn borst en blijkt dat ze zichzelf even heeft aangelegd _O- En waar mijn vriend eerst ook moeite had met doorslapen, snurkt hij nu 't hardst van allemaal :D

Wij hadden al heel snel een soort 'dealtje': ik doe 's nachts de voedingen, als ze daarna wakker blijft, gaat hij met haar lopen. Hij kon na die eerste paar weken al heel snel weer gewoon de hele nacht doorslapen en af en toe moet hij eruit. Ik hoef er nooit uit, yesss!

Ik merk dat ik 't echt steeds 'gekker' vind om hier mee te posten. Mini is in een paar weken echt een dreumes geworden met een heleboel tanden en een dunner gezicht. Ze stapt en kletst en speelt. Ze kan al zoveel zelf (ik plukte haar laatst van de trap :X ) en 't is zo gaaf dat ze echt met ons kan communiceren O+ Als ik jullie verhalen lees denk ik "oh ja, zo was dat!" Dus sorry als ik de laatste tijd een beetje vaag reageer. Nog anderhalve maand en dan is ze gewoon één :X Bizar hoe snel dat gaat..
Hier eigenlijk precies hetzelfde, we slapen met z'n allen, ik doe 's nachts de voedingen en de eerste weken deed lief de luiers en als het nodig was dan ging hij eruit met haar/hem.
Maar vooral baby #2 slaapt eigenlijk sinds het begin gewoon door, met af en toe een borst in z'n snoet. Dus iedereen kan lekker doorslapen.

De eerste week was wat hectisch, met luiers 's nachts en dan moest baby soms een klein huiltje doen, peuter moest er nog aan wennen en werd er dan ook even wakker van. Ik voelde me toen schuldig daarover. Maar binnen een week sliep peuter door alle huiltjes heen. En eigenlijk heel vlot erna waren er ook geen huiltjes meer 's nachts, ik ging liggend voeden in het donker dus er hoefde geen lampje aan oid.
pi_166126122
Qua slapen, O. ligt hier in de co-sleeper en dat gaat prima. Meestal pakken we hem zodra hij begint te pruttelen, L_A geeft borstvoeding, ik verschoon zijn luier tussen de borsten door. Na de tweede borst pruttelt hij soms nog wat na, maar we vallen vrij snel weer met z'n allen in slaap. Het is een of twee keer voorgenomen dat hij echt onrustig was, toen nam L_A hem bij zich en werd hij daarna ook weer rustig.

Het scheelt dat L_A veel melk heeft en O. snel drinkt. De hele voeding incl. verschonen is binnen een 20-30 min gepiept.

Moeten nog wel even het peertje in de lamp vervangen door een heel zachte want van die schijnwerper die er nu in zit ben ik meteen heel erg wakker. Niet zo relaxed als ik straks weer ga werken.
pi_166126334
*O* Welkom PiperMaru! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:13:27 #44
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166127179
Oh wat een schatje mies O+ En al die haartjes O+

Pipermaru welkom *O*

Mijn baby is vandaag 4 maanden! :o En dat meewerken aan die milestonecardfoto's is wel een dingetje zeg :+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166127277
Mies_poes en Chanty, wat een knapperds zijn jullie baby's O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ik merk dat ik 't echt steeds 'gekker' vind om hier mee te posten. Mini is in een paar weken echt een dreumes geworden met een heleboel tanden en een dunner gezicht. Ze stapt en kletst en speelt. Ze kan al zoveel zelf (ik plukte haar laatst van de trap :X ) en 't is zo gaaf dat ze echt met ons kan communiceren O+ Als ik jullie verhalen lees denk ik "oh ja, zo was dat!" Dus sorry als ik de laatste tijd een beetje vaag reageer. Nog anderhalve maand en dan is ze gewoon één :X Bizar hoe snel dat gaat..
Herkenbaar! Althans, mijn baby is nog lang geen dreumes hoor (en dat dunnere gezicht valt ook wel mee :Y) ), maar voelt wel zoveel groter vergeleken de mini's hier.. Om me heen roept iedereen die haar ziet continu dat het zo snel gaat en dat gevoel deel ik eigenlijk wel :X, mijn baby!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:23:44 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166127334
Knappe dames, Mies en Chanty!

Mijn vriend heeft nu dan toch ook een lastig dagje met de kleine vent. Stiekem even fijn, want dan weet hij ook hoe dat is >:) Tot nu toe gedroeg hij zich voorbeeldig als zijn vader er was.

Maar: onderweg naar mijn mannen! Lekker om even weg te zijn, maar toch veeeeel zin om naar huis te gaan.
pi_166127356
Ohhhh Chanty, wat een schatje! Die ogen! O+

Zoals beloofd nog wat foto's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, mag ik nog even de loftrompet uitsteken voor de sokbroekjes van biokatoen van de H&M? Lekker zacht, lang en smal, zitten perfect, en nooit meer koude voetjes! (ik had de sokbroekjes eigenlijk opgegeven na die van de HEMA te hebben geprobeerd, maar dat bleek dus aan de pasvorm te liggen)
pi_166127408
Mies :D dat haar :D O+

Welkom Piper en (nogmaals?) gefeliciteerd!

oh en meer babypics van Chanty en Piper/LA O+
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:49:45 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166127718
Welkom Piper ja. Prachtig ventje! Mooi die verwarring over twee moeders. Je zou verwachten dat dat aardig ingeburgerd is intussen.
pi_166129437
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:16 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hebben het eerste lachje vast weten te leggen O+ ik smelt echt zo van mijn kind! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow :D Inlijsten die hap!
:)
pi_166129482
Piper ook geweldig mooi! Supermanhouding O+
:)
pi_166129493
Wat een mooi meisje Chanty! O+

En Piper, welkom! Wat een mooi ventje en hij heeft lange stelten of valt dat mee? :D
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:44:56 #53
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166130002
Oh piper wat een ukkie nog O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166130127
Wauw piper maru, lange benen inderdaad!

Chanty, 4 maanden alweer??!! :o

Mies O+

Als we dan toch aan het spammen zijn...

Mijn kleine ventje. Nu 3.5 dag oud en hij doet het echt heel goed. Af en toe wat moeite met zijn temp maar verder.... alleen maar genieten op een hele grote wolk!



S. 2014
J. 2016
pi_166130796
Wat heerlijk dat je alleen maar genoeg Gm! O+ het is ook wel een knapperd!

Vandaag heeft mijn oma M. ontmoet en dat vond ik zo bijzonder! Ik had altijd een hele goede band met haar (heb zelfs een tatoeage voor mijn oma) en haar grootste wens was altijd om achterkleinkinderen te krijgen en haar ergste nachtmerrie was om de ziekte van Alzheimer te krijgen net als haar moeder. Nu heeft ze allebei waardoor ze er nog maar weinig van snapt, maar wat genoot ze van M! Ze heeft haar uren op schoot gehad en wel dertig keer geroepen dat het zo'n mooi kindje is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166130862
GM ik ben zo blij voor je dat J. het zo goed doet! Na alle ellende die je hebt meegemaakt verdien je die grote wolk!

O. heeft inderdaad best lange benen ja! En trouwens ook lange vingers en lange tenen :)

Oh Mies_poes ,wat fijn van je oma! Mooi dat ze zo heeft genoten. Ik vind het altijd zo mooi dat oudere mensen zo ontroerd raken van hele kleine baby'tjes

Net een klein drama hier :') L_A had een kolf gekocht en kon niet wachten hem uit te proberen. Ik kwam terug van boodschappen doen en helemaal trots vertelde ze dat ze in totaal ruim 100 ml had gekolfd. Leuk, want dan kon ik straks het eerste flesje gaan geven. Nog geen half uur later meldt meneertje zich voor een voeding. Was het enige flesje dat we hadden (gratis uit zo'n pakket) kwijt! Wij overal zoeken terwijl O. steeds meer honger kreeg. Ik op de fiets naar de Jumbo, geen flesjes. Thuisgekomen hoorde ik voor de deur al woedend gehuil. Maar nog steeds geen flesje dus, en beide borsten natuurlijk tot de laatste druppel leeg. Uiteindelijk ben ik naar een grotere AH gereden en heb daar een flesje uit het schap gerukt. Waarna O. heel rap en zonder morren het hele flesje heeft leeggeklokt O+ en nu in totale food coma bij ons op de bank ligt.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:40:30 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166130992
Piper _O-

En ohhhhhh, die babyfoto's, echt knappe baby's allemaal zeg! Wow! O+

En supermooi Mies, je oma met je baby, heerlijk! Prachtige foto!

Ik zit hier kotsberoerd op de bank, vent ligt op bed beroerd te wezen, maar mevrouw is "bububububuuuuuh" geluidjes aan het maken en vrolijk driftig tegen de babygym aan het meppen O+
Toch nog iemand vrolijk hier in huis O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166131278
Ojee groeispurt, nog maar de helft van de rompers past en shirtjestekort.
:') :D
pi_166132404
Piper en L_A nog van harte gefeliciteerd en welkom! Mooi mannetje hoor!

Mies O+ lieve foto's!

En Chanty jouw Amelie, wat een dotje is het toch O+. Wat balen dat het met lucas en de oppas nog niet lekker ging :*.

Gewoonmezelf, wat een schatje! Oh die verse-baby-foto's O+ :'( O+ Ik word er emo van nu E's verjaardag dichterbij komt :').

Mijn meisje stapt nu ook rond de tafel. Ik hou elke keer m'n hart vast als ze zich ergens aan optrekt en dan één handje gewoon loslaat :X we hebben ook zo'n gladde vloer, super onhandig met een bijna-dreumesje :P. Verder is het gewoon genieten O+.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:07:24 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166133402
Ahwww gm O+ mijn baby voelt ineens zo groot aan!

En wat lief die foto met oma mies. Ik moet ook echt weer eens langs!

Piper :D arme kerel :+

Molo beterschap. Twee zieke ouders is echt zo onhandig.

En rondstappen! Zo leuk maar idd ook zo eng soms :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:29:05 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166134223
Wij hadden het eerste officiële lachmomentje dat we allebei meemaakten én het staat op video *O*

hoe plaats ik hier een filmpje?

Edit: foto dan :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder nu drama. Serieus, ik twijfel over een erg vroegtijdig tandje. Hij kwijlt, zet overal zijn mond in en is als hij moe is extra hangerig. Temp opgenomen en heeft geen verhoging. Ik had een bijtring gehad vanmiddag (voor 6+ mnd) en voor de grap eens gegeven en hop: werd met plezier gebruikt.

Ik zal morgen bij wijze van experiment eens dentinox gebruiken.

@Piper, wat hilarisch, geen fles voor handen :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Quoi op 22-10-2016 22:04:04 ]
pi_166134917
Molo wat een Kutweekend!

Chanty 4 maandenboks! Mooie ogen.

Piper gefeliciteerd! Die slaapfoto met dat frummelmondje O+

En gm ook al zo'n knapperd
pi_166136940
Ohmnohhh al die mini's!

Piper dat lijkt mij echt hilarisch zulke reacties!

Bloesem & ela heel herkenbaar... Hier ook eentje die alles best vind als hij maar in mag slapen met zijn voorhoofd tegen de mijne of bij marcek. Wanneer opa en oma oppassen slaapt hij prima in z'n ledikantje.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:13:27 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166137032
Haww Quoi O+ vrolijk mannetje!

Filmpjes uploaden naar YouTube ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166140463
Wat wordt ie groot Quoi! O+
pi_166141057
Oh Quoi, wat een lekker ding! O+
  zondag 23 oktober 2016 @ 10:17:42 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166142080
Nohh, thanks! Onze beebie O+ Hij sliep van 22:30 tot 5:30 trouwens. Niet slecht!
pi_166142357
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 10:17 schreef Quoi het volgende:
Nohh, thanks! Onze beebie O+ Hij sliep van 22:30 tot 5:30 trouwens. Niet slecht!
Niet slecht? _O- zeven uur er tussen lijkt me fantastisch.
pi_166142366
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 10:17 schreef Quoi het volgende:
Nohh, thanks! Onze beebie O+ Hij sliep van 22:30 tot 5:30 trouwens. Niet slecht!
Bohhhh complete nachtrust.
:)
  zondag 23 oktober 2016 @ 10:50:24 #70
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166142411
Versche baby's O+ O+ O+ Welkom!

Quoi! Lekker ding O+ En die tijden zijn niet 'niet slecht', die zijn top!

Amélie O+ En ik heb veel meer foto's gezien die O+ zijn

Hier gisteravond een papfles gegeven. Ze dronk m veel te snel leeg (gewoon speen voor de papfles, vanavond maar een kleinere proberen) maar heeft geen kik meer gegeven tot 7u vanmorgen. Normaal wordt ze altijd 's avonds of 's morgens wel een paar x wakker.. Alle hapjes worden er hier vakkundig uitgewerkt dus dat lukt nog niet echt maar ik heb de tijd :)

Molo vandaag een betere dag tot nu toe?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166142782
Mooie lach, Q.
En wat een goede nacht!

Nouk wat voor papfles?
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:23:50 #72
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166142817
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:20 schreef Arja het volgende:
Mooie lach, Q.
En wat een goede nacht!

Nouk wat voor papfles?
Schepje rijstebloem in de laatste fles! Zo'n pak van Bambix vanaf 4 mnd.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:27:21 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166142865
Nee nog geen betere dag maar Koos voelt zich wel wat beter dus die doet de zorg voor L. nu even helemaal.

Quoi, dat bekkie, heerlijk! Wat een leuke vent hebben jullie toch O+

Nouk, ik heb fase 4 (>9 maanden) van Dr. browns gekocht voor rijstebloem door de melk. Want daar stond op dat die qua maat geschikt is voor pap enzo.
Ik had van de week avent papfles geprobeerd maar dat gat was echt veel te groot, verslikte ze zich in.
Die dr.browns nog niet geprobeerd ivm ziek.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166142991
Hebben ze dan pap nodig en wat doet het?
Ik weet nog niks van bijvoeding.
  zondag 23 oktober 2016 @ 11:41:17 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166143047
Niet nodig hoor, maar idee is dat het iets meer vulling geeft en langzamer verteert dus dat ze dan langer doorslapen.
L. hier slaapt sinds een paar weken niet meer door, teveel honger in de nacht.
Niet noodzakelijk dat ze doorslaapt, maar wel fijn. Daarnaast geeft ze al redelijk wat pre-eetsignalen dus ik wil wel mee gaan daarin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 oktober 2016 @ 12:16:23 #76
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166143602
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 11:27 schreef Molo het volgende:
Nee nog geen betere dag maar Koos voelt zich wel wat beter dus die doet de zorg voor L. nu even helemaal.

Quoi, dat bekkie, heerlijk! Wat een leuke vent hebben jullie toch O+

Nouk, ik heb fase 4 (>9 maanden) van Dr. browns gekocht voor rijstebloem door de melk. Want daar stond op dat die qua maat geschikt is voor pap enzo.
Ik had van de week avent papfles geprobeerd maar dat gat was echt veel te groot, verslikte ze zich in.
Die dr.browns nog niet geprobeerd ivm ziek.
Gelukkig, kun jij ff rustig aan doen..

Ja die heb ik dus ook gekocht maar ging dus te snel. Niet echt verslikken, maar 5-10 min over zo'n fles doen is natuurlijk te kort. Vanavond proberen met speen 2 of 3..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166143721
Oh heerlijk Quoi en Nouk84, goede nachten! Die van ons heeft vannacht geslapen van 23.30 tot 5.00. Komt al aardig in de richting van doorslapen, niet?

Vanmiddag komen mijn broer en moeder langs. Ik vind het elke keer weer zo leuk om onze baby te showen! O+

Molo, sterkte vandaag en rustig aan!
pi_166144472
Oh wat lekker Piper! Nog een half uur en hij heeft officieel doorgeslapen :)

Nouk ook al zo'n goede nacht, fijn zeg!

Hier worden alweer plannen gesmeden voor de kerst :') of w naar de schoonouders komen, want daar komt familie van mijn vriend en die vinden het wel erg leuk om baby te zien. Zo leuk dat ze niet eens op kraamvisite komen. Gaan we mooi niet doen dus.
Was even vergeten dat ik een attractie heb gebaard :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 23-10-2016 13:10:36 ]
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:11:33 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166144793
Mies, ik heb zulke mensen ook in omgeving ja, nou trekken wij toch wel ons eigen plan, maar echt :')......!!!

Mijn zwager heeft overigens na bijna 4 maanden volgens zijn vriendin nog steeds 'écht geen tijd gehad' om langs te komen. Ik vind het echt hilarisch eigenlijk tegenwoordig _O- :')

Nouk, de speen fase 2 verstopt door de rijstebloem, fase 3 heb ik niet geprobeerd zelf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:12:02 #80
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166144807
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 12:54 schreef Mies_poes het volgende:
Oh wat lekker Piper! Nog een half uur en hij heeft officieel doorgeslapen :)

Nouk ook al zo'n goede nacht, fijn zeg!

Hier worden alweer plannen gesmeden voor de kerst :') of w naar de schoonouders komen, want daar komt familie van mijn vriend en die vinden het wel erg leuk om baby te zien. Zo leuk dat ze niet eens op kraamvisite komen. Gaan we mooi niet doen dus.
Was even vergeten dat ik een attractie had gebaard :@
Misschien willen ze nog komen? Ik sta zelf ook nergens de eerste week op de stoep. Laat iedereen eerst maar landen en na 4 tot 6 weken vraag ik of iemand toe is aan bezoek :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:15:01 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166144867
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Misschien willen ze nog komen? Ik sta zelf ook nergens de eerste week op de stoep. Laat iedereen eerst maar landen en na 4 tot 6 weken vraag ik of iemand toe is aan bezoek :)
Ik heb wel van mensen (die niets mankeren ofzo) te horen gekregen dat het hun beter uit kwam als ik langs kwam dat dat zij naar mij kwamen.
Nou en ik echt niet zo'n starre muts, maar de manier waarop maakt ook veel uit en die mensen heb ik dus lekker geskipt.
Heb mijn energie wel voor andere dingen nodig, dag
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:25:04 #82
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166145088
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb wel van mensen (die niets mankeren ofzo) te horen gekregen dat het hun beter uit kwam als ik langs kwam dat dat zij naar mij kwamen.
Nou en ik echt niet zo'n starre muts, maar de manier waarop maakt ook veel uit en die mensen heb ik dus lekker geskipt.
Heb mijn energie wel voor andere dingen nodig, dag
Dat is een apart verzoek ja, maar ik reageerde op mies die zei dat bepaalde familieleden niet langs willen komen ;) ze is net zes weken geleden bevallen dus wellicht is die conclusie wat voorbarig. Zoals gezegd wacht ik ook altijd even. Dat zeg ik overigens altijd: kom eerst lekker bij en als jullie er klaar voor zijn over een maand oid dan kom ik wel langs. Heeft niks te maken met niet eerder langs willen komen maar mensen gewoon even wat rust gunnen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:26:35 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166145117
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 12:54 schreef Mies_poes het volgende:
Oh wat lekker Piper! Nog een half uur en hij heeft officieel doorgeslapen :)

Nouk ook al zo'n goede nacht, fijn zeg!

Hier worden alweer plannen gesmeden voor de kerst :') of w naar de schoonouders komen, want daar komt familie van mijn vriend en die vinden het wel erg leuk om baby te zien. Zo leuk dat ze niet eens op kraamvisite komen. Gaan we mooi niet doen dus.
Was even vergeten dat ik een attractie heb gebaard :@
Dit heb ik zoveel gehad, zo weinig kraamvisite gehad van familie van mijn kant. En maar de hele tijd roepen dat ze écht snel langs willen komen. En dan wel zó blij zijn en leuk vinden om hem éindelijk te zien (na 1 jaar sommigen!) als wij op een familiedag komen. :{w
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_166145201
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Misschien willen ze nog komen? Ik sta zelf ook nergens de eerste week op de stoep. Laat iedereen eerst maar landen en na 4 tot 6 weken vraag ik of iemand toe is aan bezoek :)
We kennen ze en we zien ze nooit. Een keer per jaar met kerst en that's it dus als ze nu ineens op kraamvisite zouden komen zou het me verbazen (ze zijn welkom hoor).
Maar goed, ik ben sowieso niet echt een type die het leuk vindt om kerst door te brengen met mensen die ze anders nooit zien. Vind het zo'n schijnheilig samenzijn. Geïnteresseerd vragen hoe het met de ander gaat en gezellig zijn, terwijl je normaal niet de moeite neemt om elkaar te zien omdat je elkaar gewoon niet leuk genoeg vindt.

Molo wat een sukkel die zwager. Heb je zijn bier inmiddels opgedronken?

Mariposas, daar zou ik me zo aan ergeren 'zo leuk om elkaar te zien!' (Daarom zien we elkaar anders ook nooit. Doei.)
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:32:35 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166145226
Ja bier is op inmiddels :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:41:55 #86
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166145429
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dit heb ik zoveel gehad, zo weinig kraamvisite gehad van familie van mijn kant. En maar de hele tijd roepen dat ze écht snel langs willen komen. En dan wel zó blij zijn en leuk vinden om hem éindelijk te zien (na 1 jaar sommigen!) als wij op een familiedag komen. :{w
Hey dat klinkt als mijn familie(en voorzie die reactie ook als ze haar een keer zien). Ze hebben haar dus nog steeds niet gezien. En ik ging serieus twijfelen haar mee te nemen naar een crematie zodat ze haar konden zien. Dat heb ik dus niet gedaan :W
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 23 oktober 2016 @ 13:47:34 #87
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166145556
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:30 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

We kennen ze en we zien ze nooit. Een keer per jaar met kerst en that's it dus als ze nu ineens op kraamvisite zouden komen zou het me verbazen (ze zijn welkom hoor).
Maar goed, ik ben sowieso niet echt een type die het leuk vindt om kerst door te brengen met mensen die ze anders nooit zien. Vind het zo'n schijnheilig samenzijn. Geïnteresseerd vragen hoe het met de ander gaat en gezellig zijn, terwijl je normaal niet de moeite neemt om elkaar te zien omdat je elkaar gewoon niet leuk genoeg vindt.

Molo wat een sukkel die zwager. Heb je zijn bier inmiddels opgedronken?

Mariposas, daar zou ik me zo aan ergeren 'zo leuk om elkaar te zien!' (Daarom zien we elkaar anders ook nooit. Doei.)
Dat soort familie heb ik ook. Die weten hooguit via via dat ik een kind heb. Maar die vragen ook niet of we weet ik veel waarheen komen. Onze families zijn eigenlijk beperkt tot ouders, oma, broer/zus en 1 tante. De rest zie ik eens in de vijf jaar. De laatste keer vlak voor de bevalling en de volgende keer waarschijnlijk op de begrafenis van mijn oma.

Het is overigens oprecht gezellig als we elkaar zien. Maar dat is dan ook gewoon verder prima. No hard feelings of valse beloftes. Zeggen nog net niet tot over vijf jaar :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:38:04 #88
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166146520
Ik ga hier toch maar proberen aan te haken :) sinds vrijdag zijn we gelukkig thuis, precies een week na de geboorte. Ik merk wel dat ik enorm moet wennen. Niet aan J.oos want dat loopt prima, zeker nu ik hem zelf volledig kan voeden. Maar wel aan het manisch controleren loslaten van bijv hoeveel ie binnenkrijgt wat we in het ziekenhuis wel moesten of het daadwerkelijk kunnen afsluiten van mijn zwangerschap, daar zit ik nog erg mee. Maae hij komt gelukkig goed aan en zit weer op zijn geboortegewicht en vanaf hier kan t alleen maar beter gaan. :s)
pi_166147029
Wij gaan een keer per jaar kamperen met familie, en verder zie ik ze ook niet. Maar het voelt toch alsof ik een goede band met ze heb. Toen oma nog leefde, zagen we elkaar ook altijd op haar verjaardag. Ik hou ervan, maar ben echt een familiemens.

C heeft vanochtend peer gehad :-D. Keitof, eerste vaste hapje. En verder heb ik net bambix gehaald omdat ze onverzadigbaar lijkt te worden. Overdag drinkt ze om de drie uur en s nachts twee volle flessen en beide borsten leeg. verder zit ze altijd op schoot aan tafel en kijkt ze ons het eten uit de mond, dus denk dat ze er wel aan toe is. Soms geef ik haar iets om op te sabbelen en dat vindt ze superinteressant. Als dat geen goede eter wordt....
pi_166148025
Oh, ik lurk hier alvast en heb meteen een familie vraagje; sturen jullie die mensen die je (nu) nooit ziet wel een geboortekaartje? Ik vind dat altijd zo lastig, ik gun iedereen wel een kaartje met nieuws over mijn supercoole lieve baby O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 23 oktober 2016 @ 15:57:02 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166148194
Welkom Sproetjes! Fijn dat het goed gaat!

Smakkebekbaby's O+
Deze hier wordt ook zo denk ik :D

Kaartjes gestuurd naar familie en vrienden, familie t/m tantes/ooms hier.
Maar doe vooral wat je zelf wilt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166148791
Ik was zo op dat ik niet meer toe bben gekomen aan de geboortekaartjes. Toen waren we bijna 3 weken verder en had ik al kaartjes ontvangen van familie en dat ik laat maar.
pi_166148875
Ik heb de nacht na de keizersnede ongeveer 300 kaartjes ge-envelopt en bepostzegeld :') Echt van de zotte eigenlijk, maar ik was zo blij dat ze levend ter wereld was gekomen, dat dat me heel belangrijk leek.
pi_166149575
Ik vond de kraamvisite in het begin helemaal niet leuk. Zat op hete kolen. Zou die huilen? Zou die dan honger hebben? En dan moet ik hem boven bv geven en bezoek bij vriend achterlaten? Ook al is het bezoek van mijn kant? En dan zit ik boven stressig bv te geven, dat werkt ook averechts.

Nee, heb godzijdank veel bezoek verplaatst of gewoon afgezegd. Ik wil eerst m'n eigen kindje leren kennen. :) En zelf wat beter in m'n vel zitten. Het gaat nu al zoveel beter dan weken terug O+ Geniet echt van m'n mannetje.
:)
pi_166149590
Oh Bloesem, wel heel mooi dat je zo blij met haar was dat je het iedereen wilde laten weten!

Ik heb bij het sturen gekeken naar welke mensen ik wel op kraamvisite wilde. Mensen die ik nooit zie kregen dus geen kaartje.

Wat een heftige start, sproetjes. Fijn dat het nu beter gaat met jullie. Nu in kleine stapjes los gaan laten, niets doen waar je niet aan toe bent!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166149810
Ik heb met kaartjes familie tm ooms en tantes en vrienden gedaan. Via kaartje2go, die verzenden voor je O+ niks geen gehannes met kaarten vouwen en op de post doen na de bevalling. Wel pas na een week verzonden, ik had al een hele berg kaartjes van familie en vrienden ontvangen maar goed. Ik had geen zin in visite buiten ouders/broers en zussen en opa's en oma's om.
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:17:26 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166149998
Wow, Bloesem, 300 kaartjes! :o Hoelang ben je wel niet bezig geweest met de kraamvisite?

Dit weekend stond toch echt wel in het teken van "we laten Max en zijn ouders wennen aan horeca". Deden we met z'n tweeën ook altijd al en nu dus met z'n drie. Net weer heerlijk door een zonnige binnenstad gewandeld (met draagdoek! ging top :s) ) en ergens gaan zitten. Alleen meneertje besloot door te slapen en kwam dus pas 5 uur na de laatste fles weer en toen waren we alweer thuis. Dat was dus wel heel makkelijk.
pi_166150656
Dat klinkt heerlijk Quoi! Kan niet wachten tot ik ook weer zo mobiel ben 😊 wij zijn vandaag een halfuurtje met de baby naar buiten geweest in de wandelwagen en nu zit ik gebroken op de bank 😂 maar het was wél heel leuk en lekker om weer buiten te zijn!

Ik zag iets over kaartjes en kraambezoek! Wij hebben de kaarten na 1 week verstuurd. Mijn ma zei na een paar dagen al 'wij hebben nog steeds geen kaartje'. Ehh nee dat klopt, nog niet verstuurd. Waarom zou ik daar haast mee hebben?? Ik wil idd eerst zelf mijn kind eens leren kennen! Ze vond het maar gek, dat we verder ook nog geen visite gehad hebben. Pff ik ben toch ook zelf nog maar net uit de kreukels, moest er echt nog niet aan denken. Komende woensdag komt de eerste visite en dat vind ik vroeg genoeg!

Maar ja, ze vond het ook gek dat ik niet de dag na de bevalling alweer beneden zat 😉 Beetje andere opvatting blijkbaar! Van de verloskundige moest ik eigenlijk zelfs een week in bed blijven, maar dat heb ik dan ook weer niet gered. Maar dat betekent nog niet dat ik dan zin heb in visite!
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:01:57 #99
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166150844
Ik wilde net zeggen: ik moest de eerste week ook in bed blijven van de kraam. En dat heb ik braaf gedaan en heb ervan genoten. Sowieso was ik na een half uur op de bank zitten gewoon kapot en moest ik echt weer gaan liggen. Kijk als het allemaal kan is het super dat je binnen no time weer rondrent (al moet je daar ook mee oppassen), maar vreemd is het niet om de eerste week niet beneden te komen.

Ik heb zojuist een sollicitatie de deur uit gedaan :X Toch wel een dingetje want daarmee heb ik toch echt besloten dat ik wat anders wil doen qua werk. Maar goed.... zal zo'n vaart niet lopen want ik ben wel kieskeurig. De baan moet wel een vooruitgang zijn qua plezierbeleving.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:09:24 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166150986
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 17:52 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Dat klinkt heerlijk Quoi! Kan niet wachten tot ik ook weer zo mobiel ben 😊 wij zijn vandaag een halfuurtje met de baby naar buiten geweest in de wandelwagen en nu zit ik gebroken op de bank 😂 maar het was wél heel leuk en lekker om weer buiten te zijn!

Ik zag iets over kaartjes en kraambezoek! Wij hebben de kaarten na 1 week verstuurd. Mijn ma zei na een paar dagen al 'wij hebben nog steeds geen kaartje'. Ehh nee dat klopt, nog niet verstuurd. Waarom zou ik daar haast mee hebben?? Ik wil idd eerst zelf mijn kind eens leren kennen! Ze vond het maar gek, dat we verder ook nog geen visite gehad hebben. Pff ik ben toch ook zelf nog maar net uit de kreukels, moest er echt nog niet aan denken. Komende woensdag komt de eerste visite en dat vind ik vroeg genoeg!

Maar ja, ze vond het ook gek dat ik niet de dag na de bevalling alweer beneden zat 😉 Beetje andere opvatting blijkbaar! Van de verloskundige moest ik eigenlijk zelfs een week in bed blijven, maar dat heb ik dan ook weer niet gered. Maar dat betekent nog niet dat ik dan zin heb in visite!
Die tijd is er voor je het weet :)

Herkenbaar hoor. Wij kwamen er ook niet aan toe in de eerste week, als we het hadden gewild. Schoonfamilie begreep niet waarom mijn mobiele nummer er ook niet op stond. Nou, drie keer raden waarom :D Parasieten zijn het :P

@Chanty: Spannend! Als ik zo af en toe hoor van je hoe het gaat, is dat geen slecht plan. Alleen al die brief sturen is al een stap ^O^
pi_166151290
Mijn moeder bij begreep ook niet waarom we de kaartjes pas na een week verstuurden.
Ik zat/lag in de kraamweek op dag 3 (of twee, hij werd om kwart voor 12 's avonds geboren dus officieel dag 3) al weer beneden op de bank. Boven was het 35 graden en niet uit te houden. Een dag later ben ik meer beneden dan boven geweest. Was wel klaar met dat stomme bed :+
pi_166151752
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:23 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb de nacht na de keizersnede ongeveer 300 kaartjes ge-envelopt en bepostzegeld :') Echt van de zotte eigenlijk, maar ik was zo blij dat ze levend ter wereld was gekomen, dat dat me heel belangrijk leek.
_O- dat kan ik gekgenoeg wel weer snappen.

Ik was ook heeeel blij maar had geen energie om blij te zijn. Heel vaag was dat.
pi_166152259
300 kaartjes, holy shit! Wij hebben geloof ik zo'n 70 kaartjes verstuurd op de 3e of 4e dag na zijn geboorte.

Qua kraamvisite zijn we als ik het zo hoor toch redelijk vlot geweest. In het zkh kwamen de eerste mensen langs en toen we op zondag thuiskwamen (hij is in de nacht van vrijdag op zaterdag geboren) zijn er ook al mensen langs geweest. Nou was dat achteraf misschien niet zo'n heel goed idee ivm zware bevalling enzo (alhoewel L_A echt supersnel weer op de been was en zich ook al wel weer redelijk goed voelde), maar het voelde wel goed en fijn. Afgelopen 2 weken hebben we zo om de dag bezoek gehad, maar dan wel alleen van heel close vrienden en familie. Sommigen zijn zelfs al 2 of 3x geweest. Dat voelde voor mij dan ook niet als kraamvisite maar meer als OMG WE HEBBEN EEN BABY IK WIL HEM SHOWEN KOM KIJKEN.

De mensen die iets verder weg staan komen de komende tijd langs en daar zie ik wel meer tegenop, dat voelt dan toch meer als opzitten en pootjes geven ofzo.

@Sproetjes: heftige start zeg, welkom!
@Chanty: wat goed dat je hebt gesolliciteerd! Je huidige baan was toch niet helemaal wat je ervan had verwacht/gehoopt toch? Dappere stap!
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:21:16 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166152826
Opzitten en pootjes geven :D _O- Mooi geformuleerd wel! Dat hadden we bij Lucas nog wel bij een stel. Dat voelt erg ongemakkelijk. Deze keer was het alleen met mijn lg's wat awkward. Die kon ik niet echt weigeren vond ik.

En nee, ik haal er niet de uitdaging en energie uit zoals ik die uit mijn vrijwilligerswerk haal. Teveel administratie naar mijn zin ook. En ik ben gewoon niet mezelf daar. Niet in mijn werk, niet in de omgang met collega's. Misschien komt dat nog en als dat komt voordat ik wat anders heb dan is dat prima en dan blijf ik misschien wel een aantal jaren plakken. Maar het werk wat ik eerst deed, daarvan weet ik zeker dat ik daar in pas en dat ik dat heeeel lang met tevredenheid kan doen (en ja ook daar zijn minder leuke kanten, dat is er altijd).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166152913
Ik heb nog steeds alleen directe familie (op 1 van mijn opa&oma's na) gezien en een vriendin en toevallig een tante. Anderen nog niet aan toe gekomen. Ik hoef ook niet iedereen op bezoek, op gezamelijke verjaardag ofzo vind ik ook helemaal prima.
pi_166153769
Wij hebben de mensen die we alleen met kerst zien, ook een kaartje gestuurd. Prima dat ze dan langskomen, maar verder geen contact is helemaal goed.
Kaartjes zelf na 1.5 week gestuurd en vond dat vroeg zat.

Dappere stap Chanty!

Fijn dat jullie weer thuis zijn Sproetjes, welkom!

Piper, je klinkt steeds zo gelukkig O+ O+

Wij hebben vandaag voor het eerst een uitstapje met de auto gedaan. Vond het wel spannend, maar het ging heel goed! Zijn bij mijn vader geweest dus een prima uitstapje om mee te beginnen :) M. deed het voorbeeldig, had alleen even last van krampjes. Krampjes heeft ze sinds gister wat heviger en dat vind ik toch zo zielig :'( kan wel meehuilen dan.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:02:19 #107
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166154106
Oh hier ook krampjes ;( zo sneu

Wij hebben de kaartjes op woensdag verstuurd, vrijdag ervoor is J geboren. Het waren er volgens mij 50 en dat vond ik al zat haha. Dus respect voor de 300!

Volgens mij heb ik een beetje last van de babyblues verder -O- maarja komt ook wel weer goed.

Chanty succes met solliciteren!
pi_166154479
Ach Sproetjes, niet gek na wat jullie hebben meegemaakt. Ik heb er ook veel last van gehad, vooral tijdens de kraamweek. Toen de kraam weg was heeft ze de babyblues met zich meegenomen. Niet dat ik toen meteen een sprankelende persoonlijkheid werd, maar dat werd wel steeds beter (nu nog in mijn relatie :X). Waar heb jij precies last van?
pi_166154609
@Mies_poes: ik ben ook heel gelukkig! Ik kan het iedereen aanraden, moeder worden zonder te baren! ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:49:15 #110
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166155895
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:12 schreef Mies_poes het volgende:
Ach Sproetjes, niet gek na wat jullie hebben meegemaakt. Ik heb er ook veel last van gehad, vooral tijdens de kraamweek. Toen de kraam weg was heeft ze de babyblues met zich meegenomen. Niet dat ik toen meteen een sprankelende persoonlijkheid werd, maar dat werd wel steeds beter (nu nog in mijn relatie :X). Waar heb jij precies last van?
Voornamelijk het abrupte einde van mn zwangerschap denk ik. Ik was nog bezig met toeleven naar de bevalling, genoot er zo van om (eindelijk, na 1,5 jaar proberen) zwanger te zijn en daar was ik nog niet klaar mee. Ik ben ziels gelukkig dat J er gezond en wel is hoor, echt. Maar die weken zijn me voor mijn gevoel te snel ontnomen en mijn roze wolk in de kraamweek ook door de hele ziekenhuis nasleep... We voelden ons ook constant en stel met een baby in het ziekenhuis ipv een gelukkig kersvers gezinnetje
pi_166156045
Och Piper, dat klinkt wel lastig ja.

Zonder af te doen aan je gevoel, maar misschien ter geruststelling: juist al die dingen die jij nu afdoet als slechts 'de praktische kant' , die zorgen ook juist voor een band en voor hechting. Zo'n kleintje voelt haarfijn aan dat jij vol zorg die luiers verschoont, het bedje warm maakt met kruikjes, het badritueel doet, etc. Voeding is daar slechts een deel van. Veel huid op huid met de baby en dan komen al die fijne stofjes vanzelf, ook zonder borstvoeding.

Daarbij - lang niet alle biologische moeders voelen meteen wat jij beschrijft. Daar moet het soms ook bij groeien, sterker worden, ontwikkelen. Dus hopelijk maakt het je niet onnodig onzeker en gaat het voor jou snel anders voelen. En kan je het er goed over hebben met je partner.

:*
pi_166156121
Geboortekaartjes.. die had ik in m'n hoofd zitten en een afspraak met iemand die 'm zou schetsen voor me maarja.. het kon me ook echt niks boeien naderhand, het is dat mijn vriend bleef pushen dat ik echt iets moest uitzoeken. Uiteindelijk iets supersimpels van internet besteld, 3 of 4 weken erna verstuurd naar een hele kleine groep mensen. Weinig kraamvisite gehad ook, mensen waren toch terughoudend.

Chanty, spannend maar zo te lezen goed dat je de eerste stap gezet hebt. Ik hoop dat er iets fijns op je pad komt. En snel ;).

Piper, ik kan daar wel een beetje inkomen. Die gevoelens zijn heel begrijpelijk. Maar hechten gebeurt ook met jou als je met hem knuffelt, tegen hem praat, liedjes met hem zingt.. *; . Blijf er wel over praten als het je dwars blijft zitten hè.
pi_166156154
PiperMaru:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 23-10-2016 21:01:26 ]
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:17:19 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166157157
Ik wilde lekker rustig in bad. Maar mijn altijd slapende baby ruikt dat natuurlijk en ligt nu beneden bij man te huilen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166157521
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:17 schreef Chanty het volgende:
Ik wilde lekker rustig in bad. Maar mijn altijd slapende baby ruikt dat natuurlijk en ligt nu beneden bij man te huilen :')
Ja die ruiken dat gewoon.

Was vanochtend met m'n algehele scheersessie bezig en toen zag ik de babyfoon oplichten terwijl ik halverwege was. Noooo :')
:)
pi_166157565
Tnx voor de feedback vwb de kaartjes. Hier vorige keer door ziekenhuisopname pas na een week of 1,5-2 verstuurd (ik wilde de kaartjes ook niet eerder bestellen want het leek mij vreselijk dat de kaartjes eerder thuis zouden zijn dan de baby...). Ik denk dat ik erg makkelijk ben (of was :P ) qua visite, wat niet uitkwam kwam maar een andere keer, en ik gaf borstvoeding in mijn huis op de plek die ik wilde, dus als bezoek dat niet wilde zien gingen ze maar even koffie zetten ofzo :7

Tot over een paar maanden :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166158656
Bedankt Razz, zusje en Uni voor jullie reacties. Ik word er zowaar een beetje emotioneel van (maar dat is misschien omdat ik ongesteld moet worden en 3 wijntjes op heb :') ). Ik denk inderdaad dat het ook moet groeien, het moedergevoel. Ik had er gewoon niet echt op gerekend dat het ook soms moeilijk zou zijn en ik me soms jaloers zou voelen, daarom overvalt het me soms.

Maar luiers verschonen, check! Huid op huid, check (samen douchen O+)! Veel knuffelen samen, check! En erover praten, check! Volgens mij doen we alles "goed", en ik denk dat ik het de tijd moet geven en dat alle bijbehorende gevoelens (positief/negatief) er maar moet laten zijn. Het past ook wel bij mij, het alles overdenken en alles zo goed mogelijk willen doen.
pi_166158670
dubbel
pi_166159116
Sproetjes welkom! En ik kan me voorstellen dat het abrupte einde van je zwangerschap nog moet landen. Dat had ik al en ik had de 40 weken ruim volgemaakt. Voor jou moet het helemaal een achtbaan zijn.

Piper dat lijkt me best lastig, ook moeder zijn terwijl je niet hebt gedragen en geen biologische band hebt. Ik denk wel dat je een sterke band kunt opbouwen door er te zijn, te knuffelen, te troosten, te zingen en te sussen, je eigen ritueeltjes te ontwikkelen etc. En jouw stem die kent de baby natuurlijk allang wel

Ik kan me goed voorstellen dat je zelf ook zwanger wilt zijn en het meemaken. Het is ook gewoon heel bijzonder. Maar je bent nu ook bijzonder en bekend en geliefd.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:57:08 #120
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_166159170
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:47 schreef PiperMaru het volgende:
Bedankt Razz, zusje en Uni voor jullie reacties. Ik word er zowaar een beetje emotioneel van (maar dat is misschien omdat ik ongesteld moet worden en 3 wijntjes op heb :') ). Ik denk inderdaad dat het ook moet groeien, het moedergevoel. Ik had er gewoon niet echt op gerekend dat het ook soms moeilijk zou zijn en ik me soms jaloers zou voelen, daarom overvalt het me soms.

Maar luiers verschonen, check! Huid op huid, check (samen douchen O+)! Veel knuffelen samen, check! En erover praten, check! Volgens mij doen we alles "goed", en ik denk dat ik het de tijd moet geven en dat alle bijbehorende gevoelens (positief/negatief) er maar moet laten zijn. Het past ook wel bij mij, het alles overdenken en alles zo goed mogelijk willen doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:02:23 #121
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166159424
Inmiddels krijst ze een uur, is niet te kalmeren, wil de borst niet en geen idee wat er is :{ iig pijn ergens. Kwamen net iig wat scheetjes
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166159716
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:02 schreef Chanty het volgende:
Inmiddels krijst ze een uur, is niet te kalmeren, wil de borst niet en geen idee wat er is :{ iig pijn ergens. Kwamen net iig wat scheetjes
Koorts? Nog geen tand op komst?
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:31:59 #123
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166160573
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Koorts? Nog geen tand op komst?
Geen koorts. Volgens mij wel een tand onderweg. Iig is ze heel zielig ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:32:05 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166160575
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:02 schreef Chanty het volgende:
Inmiddels krijst ze een uur, is niet te kalmeren, wil de borst niet en geen idee wat er is :{ iig pijn ergens. Kwamen net iig wat scheetjes
Even mee in bad? In de doek? Naar buiten?

Vreselijk dit he ;(

Ik heb het een paar keer gehad met S, en dat was een combi van buikpijn en doodmoe....
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:36:16 #125
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166160756
Mja ze was even stil en in slaap, nu is ze net weer begonnen dus ga maar weer proberen of ik haar kan kalmeren. Knoop haar idd maar in als ze nog niks anders wil. Badje wordt drama met afdrogen en aankleden, kunnen we weer opnieuw beginnen dus dat doe ik maar niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166161238
Ah wat sneu is dat he Chanty :{ Alles dubbelcheck wat het eventueel kan zijn en niets helpt. Hoop dat het gauw over is met een beetje tlc :)
:)
pi_166161378
Mijn vriend gaat vannacht voor het eerst een flesje geven van één van mijn voorraadjes O+ Hij is morgen vrij, dus ik hoop dat ik een lange slaapruk maak.

Zo de laatste voeding :) En vannacht is dan voor vriendlief. Is het dan handig dat ik voor morgenvroeg als ik weer bv geef, eerst een stukje afkolf? Omdat hij zich anders kan verslikken vanwege teveel melk? Iemand hier ervaring mee?
:)
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:53:08 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166161454
Ze heeft haar duim weer gevonden. Dat is blijkbaar haar grote troost want zo krijgt ze zichzelf rustig zelfs als ons dat niet lukt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166162267
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:36 schreef Chanty het volgende:
Mja ze was even stil en in slaap, nu is ze net weer begonnen dus ga maar weer proberen of ik haar kan kalmeren. Knoop haar idd maar in als ze nog niks anders wil. Badje wordt drama met afdrogen en aankleden, kunnen we weer opnieuw beginnen dus dat doe ik maar niet.
Ik geef meestal wel een zetpil bij zulke huils. En dan inderdaad dragen en rondlopen tot die werkt. Meestal gaat het hier dan weer een stuk beter.

Of het hangt in de lucht vandaag, want mijn W. is ook compleet overstuur. Man loopt inmiddels al een minuut of 30 met 'm rond.
pi_166162313
Sterkte chanty!

Ik heb oei ik groei aangeschaft. En ik herken alles van het tweede sprongetje. Zitten we dus middenin. Nog maar 1.5 week niet slapen, alleen maar huilen en op mij willen liggen.
pi_166162582
Piper ik sluit mij helemaal aan bij razz! Je klinkt zo warm, en jullie klinken als zo'n mooi team (op de foto's ook zo zichtbaar!)


Geboortekaartjes O+ 130 hier geloof ik op dag 3 verstuurd. Zelf ontworpen, door marcek gedrukt. Ik had alle enveloppen al klaar liggen :)

En kraamvisite had dit keer goed door dat wij met 4en wilde zijn eerst op meest directe familie/vrienden na. Bij dochter al van te voren gemeld ivm ks dat de eerste week écht alleen dat groepje mocht
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166165306
Piper, je schrijft zo liefdevol over jullie gezin, dat krijgt dat kleine mensje echt al wel mee! En met veel knuffels, verzorging en liefde krijgen jullie vast een hele goede band samen.

Chanty, wat zielig voor je meisje, ik hoop dat ze toch is gaan slapen. En W. ook.

S. werd weer compleet overstuur wakker rond 2uur, dus ik zit in zijn kamer op de stoel met hem op schoot. Dan slaapt meneer meteen weer. Dadelijk toch maar weer in bedje proberen.
Hier lijkt het de laatste weken erop dat hij het weekend even moet verwerken. Veel meer prikkels, minder structuur dan doordeweeks.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166165473
Gewoonmezelf, wat een schatje! Hoe gaat het nu met jullie, vind je al een beetje een ritme?

Groofsken, wat toch pittig die nachten met mamahonger, vind het knap dat je zo positief kunt blijven en zoveel onderneemt. Hoop voor je dat het slapen gauw beter gaat, samen met werken lijkt het me heel pittig!

Uni, een groeispurt is natuurlijk wel een goed teken én betekent ook weer goed excuus om lekker te shoppen!

Zusjevan, dat rond stappen lijkt me zo schattig. Helpen sokken met nopjes misschien tegen de gladde vloer?

Quoi, wat een leuk filmpje, hij is echt aan het ontfrummelen he. Vind het knap om te lezen hoeveel dingen je alweer onderneemt (met en zonder baby). Ik zou ook graag weer eens uit eten gaan, nou ja zal ook wel weer komen als ze wat groter zijn.

Molo, allereerst nog beterschap voor jullie beiden, wat een pech! En wat jammer van je zwager, hoe is je man eronder? Vind het overigens echt bizar dat mensen durven voorstellen dat een verse moeder maar zelf langskomt met een pasgeboren baby.

Nouk, hoe ging het met een andere speen? Hier hetzelfde gedoe met een papfles, de M speen van difrax verstopt, de L gutst het uit. Het helpt iets om de fles even te laten staan, dan dikt het wat meer in dan wanneer ik hem meteen geef.

Tombolafan, hier de geboortekaartjes pas verstuurd nadat m'n kleinste thuis was. Eerder stond m'n hoofd er niet echt naar en ik hield bezoek in het ziekenhUis af. Heb er sowieso maar weinig verstuurd (ik ken niet eens 300 mensen haha :'))

Miespoes, ik zag eerder je foto met oma, wat mooi (en ook bitterzoet gezien haar ziekte).
En goed van jullie eerste uitstapje, het wordt steeds gemakkelijker (misschien wil je straks juist wel naar je schoonouders met kerst hihi)! Hopelijk vandaag een dag zonder krampjes...

Sproetjes, het klinkt liefdevol zoals je schrijft over je zwangerschap die voor je gevoel te snel eindigde. Met een tweeling wist ik wel dat ze eerder zouden komen, maar ik herken je gevoel. Hopelijk kun je er uiteindelijk vrede mee hebben en ook genieten van het "nu".

Piper, nog van harte gefeliciteerd, geweldige foto ook. Zoals al gezegd, die band komt zeker ook door andere verzorging tot stand en ook onzekerheid hoort bij het moeder zijn, dus die heb je óók al in de pocket ;)

MissCongeniality, wat mooi om de band tussen je man en dochter te zien maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou niet altijd gemakkelijk is. Wisselen jullie zorg en leuke dingen doen ook af?

Soof, ga je nog kolven voor de voeding? Ik zou het laten afhangen van hoe erg je stuwing voelt.

Chanty, wat zielig hè die enorme huilbuien (en zo schattig dat duimpje dan het beste werkt). Hier van de week ananas als hapje geprobeerd, dat leverde twee enorm krijsende babies op, zo zielig. Mn stress niveau schiet dan zo hoog dat ik achteraf me echt uitgeput voel... Hopelijk kan je je ontspannen bad gauw eens inhalen. Las ook over je sollicitatie, goed van je dat je verder gaat kijken!

Sillie, heeft je man W snel weer rustig gekregen?

Nazil, wat herken je van het sprongetje? Ik heb het boek nog steeds onaangeraakt in de kast staan, toch eens bekijken haha.

LaSage, wat sneu voor S en vermoeiend voor jullie. Lukt het wel om hem goed terug te leggen over t algemeen?

[ Bericht 29% gewijzigd door Madivi op 24-10-2016 07:41:30 ]
pi_166165513
Madivi, hoe gaat het met jou en je mannen?

Och Piper :* dat zijn hele logische gevoelens, denk ik. Jammer dat het anders voelt dan je gehoopt had, een van de dingen waarop je je niet kan voorbereiden. Maar wat de andrrrn zeggen; juist die praktische - en o zo belangrijke - dingen die jij met zo veel liefde doet, zorgen voor een hechte band. En verder veel huid op huidcontact met jullie kleintje O+

Chanty, wat sneu dat ze zo hysterisch was ;( heeft ze wel goed geslapen?

Soof, ik zou niet afkolven maar gewoon aanleggen en kijken wat er gebeurt.
pi_166165584
Madivi het alleen maar bij mama willen zijn, niet goed slapen, niet alleen kunnen zijn, huilen, huilen, huilen, ineens veel meer kunnen (handjes zijn mooi en moeten overal aanzitten, de wereld is prachtig, ziet ineens veel meer).

Maar omgekeerde fokwet, hij slaapt al sinds half 12 :o en mama is nu wakker natuurlijk want ritme :+
  maandag 24 oktober 2016 @ 07:25:05 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166165601
Madivipost O+

Mijn man vindt het jammer (is vriend van zijn zus), maar 'his loss', dus zit er niet zo mee, en ik gelukkig inmiddels ook niet meer hoor. Ik snap het alleen niet, maar goed. Zo zijn mensen nu eenmaal soms.

Was de ananas te zuur ofzo denk je? Lijkt me best lastig hoor als je dan twee van die mannetjes hebt die daar helemaal geen trek in hebben :o

Piper: mijn man zegt ook weleens tegen mij dat hij jaloers is op onze band, maar ik heb ook 9 maanden voorsprong en ik blijk best wel een moeder-moeder. Maar ik zie hoe hun band is en hoe die ook nog eens groeit, hoe ze op hem reageert en hij op haar, is heerlijk om te zien. Komt wel, gewoon lekker knuffelen en je ding als moeder doen :)

MissC, hoop dat dat voor jou ook zo gaat voelen, je eigen band met je dochter, die hartstikke prima en fijn is :*

Man gaat vandaag weer werken, ik blijf zoveel mogelijk plat. Hoop dat Larfje beetje meewerkt :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166165606
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 06:18 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, hoe gaat het met jou en je mannen?
Hier gaat het met de jongens heel goed, ook bij de kleinste zijn de premature trekjes zo goed als weg, fijn! Ik vind het zo leuk om te zien dat het al echt verschillende persoonlijkheden zijn, met hun eigen manier van reageren, spelen en babyhumor. O+ O+

De borstvoeding is sinds ik minder ben gaan kolven heel snel aan het teruglopen, ik denk dat het een kwestie van dagen is tot ik helemaal niets meer heb. Ik had graag langer gegeven, maar t geeft ook wel extra vrijheid.

Voor m'n gevoel komt hierdoor ook een einde aan de "cocon" waar ik in zat, de wereld waarin alles alleen om de verzorging draaide. Nu echt geen excuus meer om niet af te vallen en ik voel ook een druk om de toekomst vorm te gaan geven, wat de nodige emoties met zich meebrengt... Valt me niet gemakkelijk. :{

Molo, denk idd dat het te zuur was (had wel gekookt). Las online dat het idd wel op de darmen in kan werken. Maar twee écht zielige babies is idd rot, ik ga vaak met ze op bed liggen dan óf er zit op elke knie één tegen me aan haha.

En een plaatje bij praatje (niet quoten blabla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Madivi op 25-10-2016 06:47:15 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 07:41:17 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166165644
Oh my, wat een knappe cuties zijn het toch _O_ O+

Snap dat het heel lastig is, je situatie is ook complex. Maar je hoeft niet alles in één keer te doen hè, in stapjes en langzaam aan is ook goed hè :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166165659
Madivi O+ wat een knapperts. Hoe oud zijn ze nu?

En wat Molo zegt, stapje voor stapje. En afvallen kan altijd nog hé? Hoeft niet per se nu als je er niet aan toe bent. Doe waar je jezelf goed bij voelt.
pi_166165817
Wat een leuke plaatjes madivi O+
En ik vind dat ze wat meer op elkaar zijn gaan lijken.

Buh het is weer maandag en dan moet ik mijn meisje weer wegbrengen. Ik hoop dat ze haar draai gaat vinden.
Het weekend was heerlijk ik heb zo veel tijd met haar doorgebracht en geknuffeld.
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:08:10 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166166063
Madivi, je post O+
En uit je cocon. Op zich ook goed dat je daar dus überhaupt al aan denkt. Geeft aan dat je er toch een beetje aan toe bent (en dat kunt!). Alleen idd stapje voor stapje ;)
En wat zijn die kerels van je leuk met die koptelefoons op!

Arja, ik hoop dat het vandaag beter gaat met Emmy op het kdv!

Piper, je gaat echt minstens zo'n sterke band opbouwen, echt :Y Dat heb je voor zo'n groot deel zelf in de hand. Lekker praktisch bezig blijven hoor ;) En genieten van jullie eigen onder-onsjes, want die zullen jullie vast al hebben.

De kleine beer heeft alweer gedronken, gespeeld en ligt te tukken op de bank naast me. Kan nog net zo, voordat hij straks gaat rollen enzo. Hij neemt nu ook al de hele diepte van de bank in :o
pi_166166081
Madivi O+

Succes Arja.

Piper, het komt ongetwijfeld goed, als "babyoven" heb je inderdaad een voorsprong, maar als ik naar man en dochter kijk is dat ingelopen hoor. ;) en dat komt met James ook ongetwijfeld goed.

Ik lees wel mee maar reageren schiet er bij in op t moment.
Ik zit nog midden in mn kraamweek, en we kregen gisteren een nieuwe zuster die totaal niet bij ons paste, heel naar dominant mens en vooral ook niet leuk naar de oudste. Dus met alle moed die ik kon vinden aangegeven dat dit niet ging werken en nu hebben we dus weer een andere zuster maar dit voelt vanaf t eerste moment wel goed! Dus toch nog een leuke laatste 3 dagen.

Met James gaat het goed, hij is alweer aan het aankomen en is een heerlijk rustig mannetje. Alleen nog wat moeite met zn temperatuur maar dat komt ook wel goed.
S. 2014
J. 2016
pi_166166354
Hectisch he de kraamtijd. Goed dat je om een ander hebt gevraagd gm.
pi_166166952
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:49 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Voornamelijk het abrupte einde van mn zwangerschap denk ik. Ik was nog bezig met toeleven naar de bevalling, genoot er zo van om (eindelijk, na 1,5 jaar proberen) zwanger te zijn en daar was ik nog niet klaar mee. Ik ben ziels gelukkig dat J er gezond en wel is hoor, echt. Maar die weken zijn me voor mijn gevoel te snel ontnomen en mijn roze wolk in de kraamweek ook door de hele ziekenhuis nasleep... We voelden ons ook constant en stel met een baby in het ziekenhuis ipv een gelukkig kersvers gezinnetje
Herkenbaar. Ik heb veel "last" gehad van het abrupte einde na 36 weken, terwijl ik nog zo aan het genieten was. Nog steeds ben ik jaloers op hoog zwangere vrouwen ;(, maar het slijt echt!

[ Bericht 4% gewijzigd door Adrian4 op 24-10-2016 10:35:09 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:39:09 #145
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166167120
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:24 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb veel "last" gehad van het abrupte einde na 36 weken, terwijl ik nog zo aan het genieten was. Nog steeds ben ik jaloers op hoog zwangere vrouwen ;(, maar het slijt echt!
Precies dit! Hier ook bevallen met 36 weken totaal onverwachts. Goed om te horen dat t slijt en ik niet de enige ben.
pi_166167477
Sproetjes, daar kan ik wel inkomen ja, dat dat een verwerkingsproces (en misschien ook wel rouwproces) is. De laatste weken van je zwangerschap "gemist" en dan nog een ziekenhuisperiode. Dat hakt er wel in.

Madivi, wat een knappe mannen heb je! Het lijkt me inderdaad moeilijk dat je nu naar de toekomst moet gaan kijken. Ik denk dat je wel een zware periode achter de rug hebt, maar toch ook soort van veilig als je alleen maar voor de kinderen aan het zorgen bent geweest. En dan nu ineens weer naar buiten kijken en voor jezelf gaan zorgen. Je had ook verhuisplannen toch? Hebben die al wat meer vorm?

GM, goed dat je om een andere kraam hebt gevraagd. Wij hadden de liefste en leukste kraam die ik me had kunnen wensen en we hebben een fijne kraamtijd gehad, maar toch vond ik het wel pittig, een week lang een vreemde in je huis. Als er dan helemaal geen klik is, lijkt dat me helemaal vervelend!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat er ook moeders zijn die jaloers kunnen zijn op de band met papa bijvoorbeeld... Vanochtend heb ik bijna een uur huid op huid met O. gelegen, zo fijn was het! Ik merk ook echt dat naarmate ik hem beter leer kennen, de band steeds sterker wordt. De roze wolk overheerst hier nog steeds, gelukkig.

En we hebben begin december lekker een weekendje in een extra luxe Landalhuisje geboekt. Ons eerste weekendje weg, ik kijk er zo naar uit! Als dit weekendje goed gaat, dan wil ik ook heel snel weer een vakantie naar het buitenland gaan plannen.
pi_166168371
PiperMaru, dat wilde ik ook nog zeggen. Ook ik ben regelmatig jaloers op de band tussen vader en zoon (maar dat zit hem ook wel in mijn onzekerheid of ik het wel goed doe als moeder hoor). Inderdaad hebben buikmama's misschien een voorsprong, maar die wordt snel ingehaald als ik het zo bij ons bekijk.

Ik kom jullie gedag zeggen :W :W :W
Mijn dreumes ( :o ) en ik kruipen naar het volgende topic.
pi_166168385
Gm, goed dat je voor jullie op bent gekomen! Het is jouw kraamtijd en daar moet je met een fijn gevoel op terug kunnen kijken.

Arja, hopelijk een fijnere dag voor je meisje bij de oppas!

Madivi, fijn dat je mannetjes het zo goed doen en wat zijn ze toch mooi!! Verder doe ik een +1 op wat Piper post.

Dit vind ik zo lastig he... M. wil soms (nu) continu aan de borst en heeft last van haar buikje. Dat betekent dat ze steeds spuugt en toch verder wil drinken. Waarschijnlijk om troost te zoeken. Het heeft alleen geen zin, want ze krijgt zo veel voeding dat ze meer last krijgt van haar buikje, vicieuze cirkel dus. Ze is alleen met niets anders dan de borst te troosten -O-
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:52:08 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166168428
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:50 schreef Adrian4 het volgende:
PiperMaru, dat wilde ik ook nog zeggen. Ook ik ben regelmatig jaloers op de band tussen vader en zoon (maar dat zit hem ook wel in mijn onzekerheid of ik het wel goed doe als moeder hoor). Inderdaad hebben buikmama's misschien een voorsprong, maar die wordt snel ingehaald als ik het zo bij ons bekijk.

Ik kom jullie gedag zeggen :W :W :W
Mijn dreumes ( :o ) en ik kruipen naar het volgende topic.
:W tot over een ietwat aantal maanden met uw grote vent :W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 oktober 2016 @ 11:52:27 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166168432
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:50 schreef Mies_poes het volgende:
Gm, goed dat je voor jullie op bent gekomen! Het is jouw kraamtijd en daar moet je met een fijn gevoel op terug kunnen kijken.

Arja, hopelijk een fijnere dag voor je meisje bij de oppas!

Madivi, fijn dat je mannetjes het zo goed doen en wat zijn ze toch mooi!! Verder doe ik een +1 op wat Piper post.

Dit vind ik zo lastig he... M. wil soms (nu) continu aan de borst en heeft last van haar buikje. Dat betekent dat ze steeds spuugt en toch verder wil drinken. Waarschijnlijk om troost te zoeken. Het heeft alleen geen zin, want ze krijgt van zo veel voeding binnen dat ze meer last krijgt van haar buikje, vicieuze cirkel dus. Ze is alleen met niets anders dan de borst te troosten -O-
Speentje ook niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166168463
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Speentje ook niet?
Nee. Snap het ook wel, want ze zal wel honger hebben van al het spugen :')
pi_166169350
Madivi en Piper :* voor de emotionele achtbaan. Alle vertrouwen in jullie hoor, sterke vrouwen O+ .

Verder ben ik niet bijgelezen. Stond door de zware nachten echt op standje overleven, geloof ik :{ . Iemand schreef 'knap dat je dan nog zoveel onderneemt', maar dat helpt me juist de dag door. Thuisblijven valt me stukken zwaarder als ik moe ben.

Maar! Ik heb nu drie nachten met pil doorgebracht :P , en voel me met de dag beter. De eerste nachten had ik al meer slaap (een uur of vier à vijf) omdat het me door de pil makkelijker lukte om tussen de voedingen door nog wat in te dutten. Maar vannacht was echt geweldig! 8 uur!!! _O_

Madam kwam rond één uur voor de eerste keer en toen heb ik bambix door de fles gedaan en toen meldde ze zich pas weer om 5 uur èn had niet eens dorst :o . Dus na borst proberen toch maar weer terug in bedje gelegd en samen nog geslapen tot 7.15 uur *O* . Ben er gewoon emo van, na zoveel zware nachten :'( O+

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 24-10-2016 12:50:18 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 13:24:04 #153
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166170092
Fijn dat je wat meer slaap hebt kunnen pakken groof! Hopelijk nu weer een opwaartse spiraal.

Piper die band komt echt wel helemaal goed. Ik heb het idee dat de band tussen man en zoon zelfs beter is dan tussen mij en zoon.

Verder ben ik het kwijt.

De rest van de nacht ging gelukkig normaal en vandaag lijkt ze ook weer zichzelf :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166170529
Gelukkig Chanty :) .
pi_166170892
Mooi Piper :).

En als baby hier huilbui heeft, is het idd ook dubbelcheck, maar meestal klinkt het huiltje ook totaal anders dan anders, dan nemen ik of lief (of afgewisseld) haar vast, even écht aanwezig zijn, borst op borst knuffelen, elkaar aankijken, en laten haar huilen, dat duurt dan een kwartier tot een uur ofzo en dan is ze wel rustig en gaat ze of slapen of wil nog wat drinken van al het huilen.
pi_166171030
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:08 schreef Unihipili het volgende:
Mooi Piper :).

En als baby hier huilbui heeft, is het idd ook dubbelcheck, maar meestal klinkt het huiltje ook totaal anders dan anders, dan nemen ik of lief (of afgewisseld) haar vast, even écht aanwezig zijn, borst op borst knuffelen, elkaar aankijken, en laten haar huilen, dat duurt dan een kwartier tot een uur ofzo en dan is ze wel rustig en gaat ze of slapen of wil nog wat drinken van al het huilen.
Doe je dat bewust, dat laten huilen? Als baby hier echt ontroostbaar is (dus ook niet aan de borst) dan doen we haar in de draagzak en gaan wandelen. Dat werkt bijna altijd.
  maandag 24 oktober 2016 @ 14:17:58 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166171052
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:53 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Nee. Snap het ook wel, want ze zal wel honger hebben van al het spugen :')
Geef je haar wel steeds de leegste borst?

En evt kun je inderdaad een speentje of een pink proberen.
pi_166171156
Ja meestal duurt het een kwartiertje... soms dus wat langer maar heel vaak komt het niet voor. Ik vind het belangrijk om emoties er te laten zijn, niet te onderdrukken, soms moet een ervaring echt even doorleefd worden... en dat is dan huilen. Mensen zijn gauw geneigd om te stillen omdat we zelf huilen ook niet fijn vinden (om te doen of te horen).. terwijl het best kan zijn dat er iets traumatisch (ik zie trauma in een heel brede zin van het woord) verwerkt wordt op dat moment. Door te onderdrukken werk je dat tegen.
Nu vind ik het wel lastig om te bepalen of ik daar op dat moment dan goed aan doe, of het niet te stressvol is (cortisol stijgt, maar daalt wel weer door tranen te laten), of er toch iets is dat ik over het hoofd zie en ik beter idd iets anders zou kunnen doen.. maar dat is met zoveel dingen zo.. Volgens mij bestaat het hele ouderschap daaruit, keuzes maken.
pi_166171982
Keuzes ja.. zoals: Als je peuter en baby een mooi slaapritme te pakken hebben, maar elkaar daar wel perfect in afwisselen, wat doe je dan :?

Baby slaapt nu meestal 10-1130 en 1430-1530. En peuter zo tussen 1230-1430. Dus: Iedereen slaapt lekker en wij komen nergens. Of: er slaapt iemand ruk maar we gaan wel op pad.

Mama's van twee, kom er maar in :')
pi_166172269
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:23 schreef Unihipili het volgende:
Ja meestal duurt het een kwartiertje... soms dus wat langer maar heel vaak komt het niet voor. Ik vind het belangrijk om emoties er te laten zijn, niet te onderdrukken, soms moet een ervaring echt even doorleefd worden... en dat is dan huilen. Mensen zijn gauw geneigd om te stillen omdat we zelf huilen ook niet fijn vinden (om te doen of te horen).. terwijl het best kan zijn dat er iets traumatisch (ik zie trauma in een heel brede zin van het woord) verwerkt wordt op dat moment. Door te onderdrukken werk je dat tegen.
Nu vind ik het wel lastig om te bepalen of ik daar op dat moment dan goed aan doe, of het niet te stressvol is (cortisol stijgt, maar daalt wel weer door tranen te laten), of er toch iets is dat ik over het hoofd zie en ik beter idd iets anders zou kunnen doen.. maar dat is met zoveel dingen zo.. Volgens mij bestaat het hele ouderschap daaruit, keuzes maken.

Nou ben ik even kwijt hoe oud de jouwes is, maar denk je dat huilen emoties zijn, of uiting van basale behoeftes?
Ik ben het helemaal met je eens dat troosten niet per se het stoppen van huilen hoeft te zijn. Gevoelens erkennen is heel belangrijk. Maar bij kinderen tot 6 maanden vraag ik me af hoeveel er emotie is, en hoeveel er behoefte is.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je haar niet moet laten huilen, die keus is natuurlijk prima.
  maandag 24 oktober 2016 @ 15:17:34 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166172301
:D Duivels dilemma Razz!

Ik heb 'm net ook even laten huilen hoor. Niet zo'n trillende-onderlip-huil, maar een ik-ben-moe huil. Binnen 10 minuten was het stil: snurk :) Ik was met 'm naar de supermarkt en drogist (luiers nr 3 alweer gekocht, whoeah!) gegaan, met daarvoor een blokje om om 'm in slaap te krijgen. Had net een megafles op, dus sja.. moest toch goed gaan? Maar nee, ogen open en huilen bij de kassa's :')

Hebben we dat ook eens gehad. Eerste cassière was heel lief en geïnteresseerd (kende Max' toekomstige gastouder en was vol lof: FIJN!); bij de tweede winkel kwam mijn tante binnen en heeft even aan Max entertainment gedaan O+

En nu net binnen en hij slaapt. Normaal ben ik wel van de troost-en-rondloop sessies, maar wilde nu zelf even eten maken voor mezelf.

En zo loop ik wat door de buurt met de kinderwagen: praatje hier, praatje daar, beetje met je kind showen en het eten is weer gekocht. Hoe bedoel je baby-bubble? :D ):O
  maandag 24 oktober 2016 @ 15:18:24 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166172315
Oi lastig! Helaas geen tips. Ik hou alleen rekening met het slaapje van Lucas. Amélie slaapt zoveel dat ik haar gewoon meesleep en dan slaaotze maar onderweg in de MC, doek etc. Maar ik begrijp dat jouw baby niet zo makkelijk buiten de deur slaapt?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166172358
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:23 schreef Unihipili het volgende:
Ja meestal duurt het een kwartiertje... soms dus wat langer maar heel vaak komt het niet voor. Ik vind het belangrijk om emoties er te laten zijn, niet te onderdrukken, soms moet een ervaring echt even doorleefd worden... en dat is dan huilen. Mensen zijn gauw geneigd om te stillen omdat we zelf huilen ook niet fijn vinden (om te doen of te horen).. terwijl het best kan zijn dat er iets traumatisch (ik zie trauma in een heel brede zin van het woord) verwerkt wordt op dat moment. Door te onderdrukken werk je dat tegen.
Nu vind ik het wel lastig om te bepalen of ik daar op dat moment dan goed aan doe, of het niet te stressvol is (cortisol stijgt, maar daalt wel weer door tranen te laten), of er toch iets is dat ik over het hoofd zie en ik beter idd iets anders zou kunnen doen.. maar dat is met zoveel dingen zo.. Volgens mij bestaat het hele ouderschap daaruit, keuzes maken.

Lb, ik geef gewoon steeds weer de borst waar ze mee bezig was, maar misschien als ze begint te spugen dat ik dan juist de andere beter kan geven (als het spugen bij de tweede borst begint)? Dan zou je die borst meer als troost geven of gaat het ook om de melk?

Ik vind ook dat emoties er mogen zijn, maar ik vind niet per se dat ze worden onderdrukt als we haar in de draagzak doen. Dit doen we alleen als ze compleet hysterisch is en met niets anders te troosten is. Dan lijkt het mij erg fijn om dicht bij papa of mama te zijn. Maar ieder zijn keuzes! :)

Razz, lastig!
pi_166172363
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:16 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou ben ik even kwijt hoe oud de jouwes is, maar denk je dat huilen emoties zijn, of uiting van basale behoeftes?
Ik ben het helemaal met je eens dat troosten niet per se het stoppen van huilen hoeft te zijn. Gevoelens erkennen is heel belangrijk. Maar bij kinderen tot 6 maanden vraag ik me af hoeveel er emotie is, en hoeveel er behoefte is.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je haar niet moet laten huilen, die keus is natuurlijk prima.
Ja, lastig inderdaad.. Achter elke emotie zit een behoefte die al dan niet vervuld is. Kan ontladen niet ook een basale behoefte zijn volgens jou? Er komen nogal prikkels op zo'n kleintje af.

En ik zal nooit mijn kind alleen laten huilen, er zal dan altijd minimaal een van de ouders bij zijn en volledig aanwezig.
Dragen en rondlopen werkt gewoon ook niet altijd om het te stillen. Dan is second best toch gewoon bij papa of mama liggen.
pi_166172418
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Keuzes ja.. zoals: Als je peuter en baby een mooi slaapritme te pakken hebben, maar elkaar daar wel perfect in afwisselen, wat doe je dan :?

Baby slaapt nu meestal 10-1130 en 1430-1530. En peuter zo tussen 1230-1430. Dus: Iedereen slaapt lekker en wij komen nergens. Of: er slaapt iemand ruk maar we gaan wel op pad.

Mama's van twee, kom er maar in :')
Om 9.50 weg, doek mee en wagen voor Annie. Tas in de doek doen. Dan heb je 1,5 dat hij slaapt, en hoef je óf pas om 12.30 thuis te zijn, óf je legt Annie 12.30 in de wagen. Als je tas dan om 14.25 weer in de doek doet, dan slaapt hij voordat Annie om 14.30 wakker wordt.

Eitje, Razz! :7
pi_166172540
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:20 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja, lastig inderdaad.. Achter elke emotie zit een behoefte die al dan niet vervuld is. Kan ontladen niet ook een basale behoefte zijn volgens jou? Er komen nogal prikkels op zo'n kleintje af.

En ik zal nooit mijn kind alleen laten huilen, er zal dan altijd minimaal een van de ouders bij zijn en volledig aanwezig.
Dragen en rondlopen werkt gewoon ook niet altijd om het te stillen. Dan is second best toch gewoon bij papa of mama liggen.
Hm ja, is lastig. Ik denk niet dat ontladen door huilen werkt, heel eerlijk. Ik denk dat overprikkeldheid beter verwerkt wordt door intimiteit, borst, fles, knuffelen. Terug naar de basis: mamma (of natuurlijk pappa).

Alleen laten huilen is inderdaad weer een ander verhaal. Ik moet zeggen dat ik er toen O klein was bij elke piep een borst in deed. Niet omdat ik niet wilde dat ze huilde, of haar gevoel wilde onderdrukken, maar omdat ik haar huil bijna altijd als een behoefte voor intimiteit interpreteerde.
pi_166172755
Nou ja dat is er dan ook, borst wordt aangeboden maar geweigerd, mama of papa is er om te knuffelen.. En het kan idd zoals ik al zei ook zijn dat ik een behoefte over het hoofd zie.
Huilen is voor mij ook een trigger van aandacht vragen, dus geven, dus intimiteit. :)
pi_166173063
Huilen is hier bijna altijd een teken van oververmoeid zijn en niet meer aan de slaap kunnen toegeven. :)

Verder huilt ze eigenlijk nooit (meer).
pi_166173137
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Keuzes ja.. zoals: Als je peuter en baby een mooi slaapritme te pakken hebben, maar elkaar daar wel perfect in afwisselen, wat doe je dan :?

Baby slaapt nu meestal 10-1130 en 1430-1530. En peuter zo tussen 1230-1430. Dus: Iedereen slaapt lekker en wij komen nergens. Of: er slaapt iemand ruk maar we gaan wel op pad.

Mama's van twee, kom er maar in :')
Welke van de twee kan het beste dealen met 'ruk' slapen? :+

En anders toegeven aan de bizarre rust (isolement :'( ) die je overkomt zo, en je realiseren dat dit ook maar tijdelijk is. :*
pi_166173156
Ik, als mama van drie, kan er niet aan toegeven, omdat ik daarmee mijn groten echt tekort zou doen (en die ook gewoon echt van school gehaald moeten worden)... En het gaat oké en meestal slaapt C er wel voor, achter en omheen. Maar soms heb ik best met haar te doen, als ze net 5 minuten slaapt en we weer op pad moeten.
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:08:20 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166173244
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Huilen is hier bijna altijd een teken van oververmoeid zijn en niet meer aan de slaap kunnen toegeven. :)

Verder huilt ze eigenlijk nooit (meer).
Dit, of een 'ja hoiiii ik heb honger gvd!!!' maar die laatste is anders en herken ik inmiddels feilloos _O-

En inmiddels trouwens ook wel de 'ahuuhahuuhhhhaaaaa' huil, maar die is gewoon aandacht vragen. Heerlijk :D
Ander speeltje, babygym of lekker op schoot rondkijken en dan is het weer goed :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166173277
Ben je weer beter Molo?

Ziek zijn is k u t, en helemaal als er een gezin gerund moet worden. :*
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:14:18 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166173325
Nee nog steeds ruk hier, al is het ietsjes beter. Man is wel naar werk gegaan maar ook halfbakken.
Ik ga morgen wel werken denk ik, maar ja, echt lekker is het niet.
Larfje is de enige vrolijke blijerd hier in huis en heeft het godzijdank niet ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166173430
Wij hebben baaldag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de dag al bijna om? }:|
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:24:10 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166173458
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:21 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben baaldag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is de dag al bijna om? }:|
Sterkte, dat is gewoon kut ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 oktober 2016 @ 17:11:25 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166174273
Buhhh Sillie.... sterkte!
pi_166174465
Awww sillie, sterkte :*
  maandag 24 oktober 2016 @ 17:35:39 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166174661
*inbreekpost*

Weet iemand of Forlax echt alleen maar met water gegeven kan worden zoals in de bijsluiter?

De huisartsassistente had het over door yoghurt of vla... :?
  maandag 24 oktober 2016 @ 19:10:11 #179
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166176429
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:35 schreef LadyBlack het volgende:
*inbreekpost*

Weet iemand of Forlax echt alleen maar met water gegeven kan worden zoals in de bijsluiter?

De huisartsassistente had het over door yoghurt of vla... :?
Lijkt me dat t dan niet goed oplost? Heb je het al getest? J drinkt t met plezier, hij zegt dat t naar sinaasappelsap smaakt :Y
pi_166177201
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:35 schreef LadyBlack het volgende:
*inbreekpost*

Weet iemand of Forlax echt alleen maar met water gegeven kan worden zoals in de bijsluiter?

De huisartsassistente had het over door yoghurt of vla... :?
Met yoghurt of vla wordt in verzorgingshuizen bij mijn werk wel veel gedaan. In principe heeft forlax vocht nodig om zijn werk te kunnen doen, wat voor vocht maakt op zich niet zoveel uit. Als het met water echt niet lukt zou ik gewoon een keer proberen met bv vla! In ieder geval zorgen dat baby genoeg drinkt de rest van de dag, vocht is key bij obstipatie
pi_166177414
Sillie sterkte!

En molo ook brterschap!

Groof slaaps *O*

Oehh Razz herkenbaar! Ik weet niet of het het lot van een 2e is. Maar Boaz is qua slaaps veul hendiger als Djenna. Boaz kan overal slapen en als ie niet slaapt dan ook dikke prima. Djenna kon vanaf baby zijnde alleen in haar bed de slaap vatten of in de auto. Donderdag wordt ze 4 en tot op heden slaapt ze 's middags nog ongeveer 2 uur. Doen we dat niet, dan is het na 15 uur niet zo heul gezellig in huize Twinkle :X .. beetje isolement idd. Zou ook doen wat groofs zegt .. afwegen welk kind het beste zonder/met minder slaap kan als je op pad wilt :Y

Afgelopen zaterdag een super tof kraamfeest in combi met 4e verjaardag Djenna gehad. Ja het was druk maar ook beregezellig en we hebben veel reacties gehad dat mensen het echt goed georganiseerd vonden en het prima naar de zin hebben gehad. Op de een of andere manier vind ik het altijd mijn plicht om mensen te entertainen als we een feestje houden :@ .. daarom vieren we onze eigen verjaardagen ook nooit. Heb zowaar nog gezellig bij kunnen babbelen met deze en genen :s)

Ik vind de verschillende huilens (moe/honger) nog maar lastig en kan echt nog geen verschil ontdekken :@ . Zou het net even iets hendiger makwn allemaal maar die tijd komt nog wel ^O^

Mijn laatste weekje verlof/vakantie/hoejehetooknoemenwilt. Benieuwd hoe het grotemensenleven me weer gaat bevallen :7
  maandag 24 oktober 2016 @ 20:20:32 #182
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166178221
Twinkle onze kraamhulp kwam met dunstan babytaal aanzetten, was niet moeilijk en werkt tot nu toe hier prima om huiltjes te herkennen. Misschien heb je er wat aan?
pi_166178234
Sillie sterkte!

Ik laat mijn M. soms ook wel eventjes huilen, maar niet te lang. Ik kan namelijk erg slecht tegen babygehuil.

Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau. Erg benieuwd.

Hebben jullie kleintjes ook een voorkeurshouding? Die van mij altijd naar rechts. Ben me er van bewust en doe echt wel wat met de tips die ik toen van de kraam kreeg, maar hoop dat het genoeg is.
:)
pi_166179890
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 20:20 schreef sproetjes het volgende:
Twinkle onze kraamhulp kwam met dunstan babytaal aanzetten, was niet moeilijk en werkt tot nu toe hier prima om huiltjes te herkennen. Misschien heb je er wat aan?
Heel handig idd! De onze liet ons de app zien, daarin zijn de huiltjes ook te horen. We hebben thuis wel een papier met de 'woorden' hoe de huiltjes klinken. Heel veel aan gehad.

Soof die van ons ook naar rechts idd. Heb z'n bed al andersom opgemaakt en we leggen (als het uitkomt :')) een rolletje van een hydrofiel onder z'n schouder zodat hij vanzelf de andere kant op kijkt. Bij ons was het nu nog niet heel erg, als het de volgende keer cb erger is moeten we naar de kinderfysio.
pi_166180151
Wij hebben een avondje dunstan-taal cursus gedaan, met het groepje van de zwangerschapscursus. Ik vond het echt heel interessant en heb er ook echt wat aan gehad.

Sillie, wat een verschrikkelijke dag voor jou. Ik hoop dat het snel weer allemaal wat beter wordt en je deze dag snel kunt vergeten.

Twinkle, wat fijn dat je zo'n leuk kraamfeest hebt gehad!

Ik ben verder te moe. S. had vannacht al een tijd lopen spoken, vanmorgen nog maar tussen ons in gelegen zodat hij sliep en wij wakker werden gehouden door kreunen en steunen.
En toen een werkdag van 8.30-18.15, met welgeteld een kwartier pauze/barkruk zitten. Dus nu in bad en hopen op een betere nacht..

Ik ben net echt heel erg geschrokken. Ambulance bij de buren voor de deur. We weten niet wt er met ze is, maar het zijn al oude mensen (80+). Afgelopen jaar ook al eens bij de andere buren. Zette me wel weer even aan het denken, dus nu besloten om me maar eens aan te melden voor een EHBO-cursus.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 24-10-2016 21:23:15 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166180957
Iemand nog tips wat te doen bij hevige krampjes?
Dametje (4 weken) heeft er extreem veel last van. Na een voeding (flesvoeding) continue kreunen, overstrekken en huilen van de kramp tot se volgende voeding. Slapen gaat ook gepaard met veel kreunen en sims huilen van de kramp. Gebruik nu al enkele weken infacol maar dit lijkt niks te doen. Gun mijn meisje een stuk minder buikpijn!
pi_166181230
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:42 schreef simsolobim het volgende:
Iemand nog tips wat te doen bij hevige krampjes?
Dametje (4 weken) heeft er extreem veel last van. Na een voeding (flesvoeding) continue kreunen, overstrekken en huilen van de kramp tot se volgende voeding. Slapen gaat ook gepaard met veel kreunen en sims huilen van de kramp. Gebruik nu al enkele weken infacol maar dit lijkt niks te doen. Gun mijn meisje een stuk minder buikpijn!
Masseren of iets warms er tegen houden? En sowieso liefde O+
Als het aanhoudt misschien kijken of het aan de voeding zou kunnen liggen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166181478
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:42 schreef simsolobim het volgende:
Iemand nog tips wat te doen bij hevige krampjes?
Dametje (4 weken) heeft er extreem veel last van. Na een voeding (flesvoeding) continue kreunen, overstrekken en huilen van de kramp tot se volgende voeding. Slapen gaat ook gepaard met veel kreunen en sims huilen van de kramp. Gebruik nu al enkele weken infacol maar dit lijkt niks te doen. Gun mijn meisje een stuk minder buikpijn!
Laat je haar voldoende boeren tijdens en na de voeding?
  maandag 24 oktober 2016 @ 22:03:02 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166181680
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:42 schreef simsolobim het volgende:
Iemand nog tips wat te doen bij hevige krampjes?
Dametje (4 weken) heeft er extreem veel last van. Na een voeding (flesvoeding) continue kreunen, overstrekken en huilen van de kramp tot se volgende voeding. Slapen gaat ook gepaard met veel kreunen en sims huilen van de kramp. Gebruik nu al enkele weken infacol maar dit lijkt niks te doen. Gun mijn meisje een stuk minder buikpijn!
welke fles gebruik je?
ik weet niet in hoeverre het echt zo is, maar wij gebruiken dr.Browns flessen (ik had ook Avent maar die liep te snel door en deze werd me aangeraden door mijn zus, en aangezien ik lui ben dus gewoon gekocht).
En ze heeft echt vrijwel geen krampjes gehad, weleens een klein boertje, maar that's it.

Verder goed rechtop houden, heen en weer wiegen als een "bobo doll" en buikje thv darmen diep met vingertoppen masseren om de lucht los te porren denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166182179
Gebruik inderdaad een dokter browns fles. En we laten haar ook goed boeren, ze laat boeren waar een volwassen vent jaloers op zou zijn. Ik denk dat ze teveel lucht binnenkrijgt maar weet niet hoe dit te veranderen.
Ze zit nu veel bij een van ons zodat we haar buikje kunnen masseren maar als ik alleen thuis ben zou ik haar graag ook eens wegleggen aangezien hier ook nog een peuter rondloopt.
pi_166182338
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:09 schreef Nazil het volgende:
Soof die van ons ook naar rechts idd. Heb z'n bed al andersom opgemaakt en we leggen (als het uitkomt :')) een rolletje van een hydrofiel onder z'n schouder zodat hij vanzelf de andere kant op kijkt. Bij ons was het nu nog niet heel erg, als het de volgende keer cb erger is moeten we naar de kinderfysio.
Hier ook bedje andersom gedaan, heeft weinig zin :')
Kunnen ze dat dan al zien bij het cb? Of puur omdat jullie dat aangeven dat ze jullie naar de kinderfysio verwijzen?
:)
pi_166182434
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:42 schreef simsolobim het volgende:
Iemand nog tips wat te doen bij hevige krampjes?
Dametje (4 weken) heeft er extreem veel last van. Na een voeding (flesvoeding) continue kreunen, overstrekken en huilen van de kramp tot se volgende voeding. Slapen gaat ook gepaard met veel kreunen en sims huilen van de kramp. Gebruik nu al enkele weken infacol maar dit lijkt niks te doen. Gun mijn meisje een stuk minder buikpijn!
Infacol werkt hier gelukkig heel goed. We hebben ook sab simplex in huis.

En als ik hem op z'n buikje op m'n onderarm leg, zodat z'n ledematen kunnen bungelen, kalmeert hij ook.

Sneu is dat als ze krampjes hebben. Kon ik het maar van hem overnemen denk ik wel eens.
:)
  maandag 24 oktober 2016 @ 22:27:49 #193
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166182516
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 20:20 schreef Soof-87 het volgende:
Sillie sterkte!

Ik laat mijn M. soms ook wel eventjes huilen, maar niet te lang. Ik kan namelijk erg slecht tegen babygehuil.

Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau. Erg benieuwd.

Hebben jullie kleintjes ook een voorkeurshouding? Die van mij altijd naar rechts. Ben me er van bewust en doe echt wel wat met de tips die ik toen van de kraam kreeg, maar hoop dat het genoeg is.
Bij onze dochter bleek het een minimale blokkade in het nekje te zijn. Éen behandeling van een kinderfysio en de voorkeurshouding was verdwenen.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166182587
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Bij onze dochter bleek het een minimale blokkade in het nekje te zijn. Éen behandeling van een kinderfysio en de voorkeurshouding was verdwenen.. :)
Ah! Nog nooit van gehoord. Fijn dat het voor haar zo makkelijk verholpen is!
:)
pi_166183101
Hier lijkt ze ook een voorkeur te hebben voor 1 kant. Maar ik zie nog niks aan het hoofdje, het lijkt eerder platter aan de andere kant maar dat komt door de kruin :'). Ligt ook wel veel op haar zij en dan afwisselend van kant.
pi_166183144
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hier ook bedje andersom gedaan, heeft weinig zin :')
Kunnen ze dat dan al zien bij het cb? Of puur omdat jullie dat aangeven dat ze jullie naar de kinderfysio verwijzen?
wij gaven het aan en toen zag ze heel licht een afplatting.

Verder eigenwijs kind hier hoor, de bankleuning is net zo interessant als de tv als dat zo uitkomt :+

Krampjes: venkelthee? Zie wisselende verhalen over wel/niet mogen maar iedereen in de buurt zei dat het hielp. Op het moment dat ik het in huis haalde waren de krampjes over :') bij de Tuinen gehaald.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 04:37:04 #197
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166186455
Ja over venkel thee... Mag het nu wel of niet? En dan voornamelijk voor mezelf bij borstvoeding.. Ik kreeg namelijk een doosje "borstvoedingsthee" van een vriendin met anijs en venkel o.a. En die is eigenlijk best lekker O-) maar dan laat ik op de ene site weer dat t mag een op de andere van niet....
Hier heeft J. de laatste 2 dagen ook meer last van krampjes dus hebben we sab simplex gehaald op aanraden van de kraamhulp
pi_166186527
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 19:43 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Met yoghurt of vla wordt in verzorgingshuizen bij mijn werk wel veel gedaan. In principe heeft forlax vocht nodig om zijn werk te kunnen doen, wat voor vocht maakt op zich niet zoveel uit. Als het met water echt niet lukt zou ik gewoon een keer proberen met bv vla! In ieder geval zorgen dat baby genoeg drinkt de rest van de dag, vocht is key bij obstipatie
Of met bv/kv? :)

En wat betreft thee enzo.. alles wat anders is dan bv/kv is bijvoeding.. Ik zou het niet doen voor 6 maanden.
Voor jezelf geen probleem.
pi_166187017
Maar ja, infacol bevat ook zoetstoffen en parabenen.. Ik weet niet wat gezonder is :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:44:50 #200
269689 crew  Viv
pi_166187076
Hoi, ik heb ook een (overigens belachelijk schattige) baby sinds vorige week. O+ We hebben een fijne kraamtijd met veel aandacht voor warmte, rust en knuffelen. De borstvoeding komt goed op gang: ik heb geen last van stuwing gehad omdat ze alles wegdronk, en ze was al terug op het geboortegewicht toen ze 3,5 dag oud was. :o

Haar naam deel ik alleen op eigen initiatief via dm, hier zal ik haar ZZ (naar ZZ Top) noemen. :Y)
pi_166187098
Vivi *O* welkom en nog gefeliciteerd! Wat snel weer op geboortegewicht joh! Knap!
pi_166187109
Gefeliciteerd, vivi! Wat fijn dat je meisje het zo goed doet!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166187189
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 20:20 schreef sproetjes het volgende:
Twinkle onze kraamhulp kwam met dunstan babytaal aanzetten, was niet moeilijk en werkt tot nu toe hier prima om huiltjes te herkennen. Misschien heb je er wat aan?
Da's inderdaad een goeie! :)
In de tijd dat Djenna nog een baby was (OMG die gaat maandag voort officieel naar school .. when did that happen? :'( ), heb ik daar inderdaad veel aan gehad. Even de kennis opvijzelen :s)

Ik vind het bij Sjuul erg lastig of het huilen uit onrust of uit honger is. Ik denk vaak dat het dat eerste is, omdat ik maar moeilijk de hongersignalen kan ontdekken. Bijvoorbeeld 's avonds of bij de nachtvoeding kan ik die wel heel goed zien (het smekken, op de handjes sabbelen etc.). Dan weet ik gewoon dat ik als de wiedeweerga een fles moet klaarmaken en dan is het ook goed. Overdag vind ik haar vrij onrustig en ze is ook best veel wakker. Dus ik denk een soort van oververmoeid ofzo :@ .

Komt misschien ook omdat ik er nu 3 rond heb wandelen en ieder wil voorzien in zijn/haar behoeften. En soms moeten we gewoon op pad voor een afspraak waardoor ik Sjuul uit haar slaap uit haar bedje moet plukken. Lot van de derde zullen we maar zeggen.

Anyway, ik ga even wat huiswerk doen dan :D

Vivi gefelicitaart met je kleintje! :) .. wat knap dat ze al op haar geboortegewicht zit!

Ik heb de afgelopen weken door de drukte hier thuis niet zo veel meegelezen in Z&G, maar leuk om te zien dat mensen waarmee ik daar gepost heb nu stukje bij beetje ook lekker aan het babyknuffelen mogen O+
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:39:58 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166187688
Vivi, welkom :) Klinkt heerlijk allemaal!

Ik heb een pandabeer (oortjes!) in de draagzak. Hoofd recht en strak tegen me aan (terwijl ruimte zat voor opzij), dus af en toe check ik of 'ie nog ademt :+

Op naar lekkere koffie c_/
pi_166188352
Haha Quoi, zo zit M. ook vaak :D ik check dan ook regelmatig of ze het nog doet.

Vivi, welkom! Goed bezig die ZZ :D

Mijn baby heeft met vlagen zo'n last van krampjes ;( en ze heeft moeite met poepen. Ze perst veel en als er dan wat komt is het lucht. Ze poept overigens wel dagelijks, maar is dan de hele dag op en af aan het persen om pas 's avonds te kunnen poepen. Zo zielig -O- heb net al geprobeerd te stimuleren met de thermometer, jullie nog tips?
pi_166188952
Die thermometer wordt afgeraden om te gebruiken ter stimulans..

Hier was ook zo'n krampjes- en persfase. Ze moeten ook effectief leren persen, dus dat duurt even. Bij echt grote last (huilen etc) kan je via de huisarts lactulose krijgen.
pi_166189832
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:39 schreef Nazil het volgende:
Maar ja, infacol bevat ook zoetstoffen en parabenen.. Ik weet niet wat gezonder is :+
Nee inderdaad mee eens.


Gefeliciteerd en welkom ViviRAWRS!
pi_166190219
Gefeliciteerd Vivi! Wat fijn dat het zo goed gaat!

Wat is jullie ervaring met tandjessmeerseltjes? Welke is het fijnste/minste troep/minst geirriteerde baby ivm vieze smaakjes?

Ik begin te vermoeden dat hij voor een eerste tandje boven gaat! :o
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166190412
En na al die mini's mijn veel te snel goot worden baby eens showen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7 mnd alweer..
Gelukkig doet hij maar alsof dat hij kan zitten op deze foto ;) Meteen erna kukelde hij om
(niet quoten svp)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166190728
Oh Lamb, wat een mooierd zeg! Ik gebruik dentinox voor de tandjes, maar weet niet zo goed of het echt goed werkt. Bij hele erge pijn geef ik 's nachts een zetpil.

Onze baby wordt echt zo groot ook :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166191011
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:19 schreef simsolobim het volgende:
Gebruik inderdaad een dokter browns fles. En we laten haar ook goed boeren, ze laat boeren waar een volwassen vent jaloers op zou zijn. Ik denk dat ze teveel lucht binnenkrijgt maar weet niet hoe dit te veranderen.
Ze zit nu veel bij een van ons zodat we haar buikje kunnen masseren maar als ik alleen thuis ben zou ik haar graag ook eens wegleggen aangezien hier ook nog een peuter rondloopt.
Hoe maak je de flesvoeding? Schudden is wellicht ook af te raden ivm lucht?

En probiotica schijnt ook te werken bij de oudste had abc-dolphius, maar dat heet nu anders...

En die borstvoedingsthee met venkel heb ik ook...Mag dat niet? Voor mij dus...
pi_166191101
Borstvoedingsthee mag gewoon :) Anijs en venkel zijn ok in kleine hoeveelheden. Hoe kun je anders al die beschuiten met muisjes opkrijgen? ;)

Lamb die oortjes O+
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:14:57 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166191489
Mooie grote (en toch kleine) baby's LeSage en Lamb!

De fles gegeven in koffietentje, met vriendin bijgepraat. Na zo'n fles ineens een tijdvak van ca 3 uur vrij, dus maar even spontaan Ikea gedaan. Raken lekker op dreef zo met dragen & OV. Zo fijn!

Oja, en babygym gekocht, want merkte dat meneer wel wat uitdaging kan gebruiken als hij plat ligt :P
pi_166191666
Wat een mooi kindje Lamb! Hij kijkt super lief O+

LeSage lekker fietsen met je jongen O+ wat lijkt mij dat fijn. En hij is mooi en groot! Wat ontwikkelen kindjes zich toch snel in dat eerste jaar he? Ongelooflijk.

Leuk Quoi! Gaat het dragen nu helemaal zonder lichamelijke problemen?

Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27:24 #215
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166191770
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Mies_poes het volgende:
Wat een mooi kindje Lamb! Hij kijkt super lief O+

LeSage lekker fietsen met je jongen O+ wat lijkt mij dat fijn. En hij is mooi en groot! Wat ontwikkelen kindjes zich toch snel in dat eerste jaar he? Ongelooflijk.

Leuk Quoi! Gaat het dragen nu helemaal zonder lichamelijke problemen?

Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
Nee je bent niet raar bezig. Laat je niet van die onzin aanpraten :* ik zou al geen zin meer hebben in die piemelparty :') met zulk geneuzel
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:36:12 #216
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166192008
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Mies_poes het volgende:

Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
baby's zijn afhankelijk dus dat is een non argument, verder zijn er tientalle onderzoeken waaruit blijkt dat kinderen die veel opgepakt worden, en samen slapen etc veel zelfvertrouwen hebben. Juist dat zelfvertrouwen zorgt er voor dat ze durven om afstand te nemen. Het vertrouwen dat je er altijd zult zijn geeft dat ze zelf los durven te laten.

Mijn ervaring (n=3 ;) ) is echt dat dit waar is, mijn peuter van 2 die wil graag alleen buiten spelen, naar school en als hij ergens is dan gaat hij direct op ontdekkingstocht. Precies zoals zijn oudere broer en zus.

Iemand die zo zou oordelen over mijn keuzes zou van mij mogen stikken in die dildo's :@
pi_166192135
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Mies_poes het volgende:
Wat een mooi kindje Lamb! Hij kijkt super lief O+

LeSage lekker fietsen met je jongen O+ wat lijkt mij dat fijn. En hij is mooi en groot! Wat ontwikkelen kindjes zich toch snel in dat eerste jaar he? Ongelooflijk.

Leuk Quoi! Gaat het dragen nu helemaal zonder lichamelijke problemen?

Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
Wat een onzin. In de kinderopvang zie je de kinderen sowieso pas als ze groter zijn dan jouw M, dus laat dr lekker terug komen als ze ervaring heeft met t moederschap ipv je nu zo t veroordelen :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166192262
Mies, ik knuffel S. super veel, hij sliep in het begin alleen maar in de kinderwagen naast me. En nu merk ik juist dat hij er zelfverzekerd van geworden is. Hij gaat heerlijk alleen op ontdekkingstochten en kijkt me dan af en toe aan ter bevestiging. Maar het is heus niet dat hij altijd aan me vastgeplakt zit ;)
En zoals je al zegt, ze heeft zelf nog geen kind, dan ga je er heel anders in staan, toch?
Geef het een keer aan, maar besteed er niet teveel aandacht aan, dat is het niet waard hoor.
En dat feestje, heb je er echt zin in? Zo ja, lekker gaan, zo nee, lekker bij de kleine blijven :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166192796
Dank voor jullie reacties O+

Ik heb totaal geen zin in piemels zo'n feestje en zeker niet op deze manier. Als ik al zou gaan dan zou ik het behoorlijk lastig vinden dus dan ga ik liever naar iemand die dat begrijpt. Moeite doen voor iemand die zo hard oordeelt heb ik weinig trek in.

Fijn om jullie mening te horen. Ik ben ook niet van plan het anders te doen, mijn kind en dit voelt goed, zij is tevreden en ik ben tevreden. Maar ik kreeg gister ook al de opmerking van iemand toen ik zei dat M. overdag in de box lag te slapen, dat ik daarmee uit moest kijken want voor je het weet wil ze nergens anders meer slapen en zit ik 's nachts naast de box :|W ik word daar toch wel onzeker van.
Het raakt me, ik wil M. zo graag de veilige jeugd (en zelfvertrouwen) geven die ik zelf gemist heb dat ik heel erg mijn best doe. Het zou fijn zijn als mensen dan hun opmerkingen voor zich houden.
pi_166192885
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Mies_poes het volgende:
Wat een mooi kindje Lamb! Hij kijkt super lief O+

LeSage lekker fietsen met je jongen O+ wat lijkt mij dat fijn. En hij is mooi en groot! Wat ontwikkelen kindjes zich toch snel in dat eerste jaar he? Ongelooflijk.

Leuk Quoi! Gaat het dragen nu helemaal zonder lichamelijke problemen?

Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
Ik vind het zorgwekkend en alarmerend dat je vriendin je zo bekritiseert! In wiens belang doet ze dat precies?

Mijn N=1: ze is nu 10 maanden en ik ben haar de hele tijd kwijt, omdat ze overal in, om, uit en overheen wandelt O+ Af en toe komt ze even een kusje bietsen (lees: om hapjes van mijn eten schooien) en dan speelt ze weer vrolijk verder. Superafhankelijk dus ;)

Je doet het zo goed Mies :* Ik lees in alles dat je de behoefte van je kleintje ziet en daarnaar handelt. Laat niemand je iets anders wijsmaken.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:24:36 #221
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_166192979
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:19 schreef simsolobim het volgende:
Gebruik inderdaad een dokter browns fles. En we laten haar ook goed boeren, ze laat boeren waar een volwassen vent jaloers op zou zijn. Ik denk dat ze teveel lucht binnenkrijgt maar weet niet hoe dit te veranderen.
Ze zit nu veel bij een van ons zodat we haar buikje kunnen masseren maar als ik alleen thuis ben zou ik haar graag ook eens wegleggen aangezien hier ook nog een peuter rondloopt.
Welke Dr Browns fles gebruik je, wijde of smalle hals? En welke maat speen?
Wij zijn gestart met de wijde hals fles met speen 1, maar speen 1 bleek voor mijn dochter veel te snel te gaan (veel verslikken en fles binnen 8 min leeg en zo) en ze kreeg die wijde speen ook niet heel goed in haar mond, ze hapte veel lucht mee. Daardoor dus ook krampjes. Toen zijn we overgegaan naar de smalle hals fles en prematurenspeen en sindsdien drinkt ze rustig en netjes en bij deze speen sluit haar mond wel netjes om de speen heen.
Dus het type fles of speen van Dr Browns zou je misschien ook nog kunnen variëren?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:29:47 #222
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_166193064
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:14 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie reacties O+

Ik heb totaal geen zin in piemels zo'n feestje en zeker niet op deze manier. Als ik al zou gaan dan zou ik het behoorlijk lastig vinden dus dan ga ik liever naar iemand die dat begrijpt. Moeite doen voor iemand die zo hard oordeelt heb ik weinig trek in.

Fijn om jullie mening te horen. Ik ben ook niet van plan het anders te doen, mijn kind en dit voelt goed, zij is tevreden en ik ben tevreden. Maar ik kreeg gister ook al de opmerking van iemand toen ik zei dat M. overdag in de box lag te slapen, dat ik daarmee uit moest kijken want voor je het weet wil ze nergens anders meer slapen en zit ik 's nachts naast de box :|W ik word daar toch wel onzeker van.
Het raakt me, ik wil M. zo graag de veilige jeugd (en zelfvertrouwen) geven die ik zelf gemist heb dat ik heel erg mijn best doe. Het zou fijn zijn als mensen dan hun opmerkingen voor zich houden.
Ik zou in jouw geval het feest ook laten schieten denk ik, helemaal als er op die manier tegen je gesproken wordt. Mijn man was aanvankelijk ook bang dat we N nooit in een bed zouden krijgen als ze altijd maar bij ons lag. Maar na de eerste 7 weken zijn we haar langzaam aan gaan wennen om in de kinderwagen te slapen ipv op ons, daarna in haar wiegje en nu in haar ledikantje. Met hele kleine stapjes en nu slaapt ze het beste in haar eigen bedje. En op sommige momenten wil ze knuffelen en bij ons zijn en op andere momenten speelt ze liever zelf. Allemaal prima! Ik denk dat je zo'n kleintje (zeker in het begin) nooit teveel liefde kunt geven.
pi_166193178
In de dr brown fles zit ook nog verschil in de oude fles (blauw ventiel) en de nieuwe fles (groen ventiel). Wij hebben de nieuwe smalle en uit difrax verslikte hij zich elke keer omdat het zo snel ging, met dr brown gaat het met de eerste speen prima. Hij doet nu 20-25 minuten over een fles ipv krap 10 minuten. Hij boert wel heel hard (m'n man is er jaloers op) maar verder geen krampjes meer.

Brede fles raden ze veel aan voor kindjes die ook bv krijgen.

(Overigens denk ik ook dat L. Hier zo snel dronk omdat hij ook nog bv kreeg, waar hij veel meer zijn best voor moet doen. De ene keer moet je heel erg je best doen en de andere keer heb je ineens de hele mond vol melk zitten - dat is ook verwarrend natuurlijk)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:41:09 #224
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_166193289
Ik had die brede fles ook aangeschaft vanwege de bv. Helaas heb ik dat na een week moeten staken dus effectief heeft N alleen fv gehad. Maar die brede fles bleek voor haar dus niet te werken. Maar volgens mij is ze ook gewoon vrij gulzig. Ze zeggen dat speen 1 tot 3 maanden is en speen 2 tot 6 maanden. Wij gebruiken jbpm ivm veel spugen en die verdikte voeding drinkt ze met speen 2 (waar ze met haar bijna 5 maanden dus normale voeding mee zou mogen drinken). Alleen voor het laatste beetje moeten we er speen 3 opzetten, maar als we alles met speen 3 geven dan verslikt ze zich alsnog continu..
pi_166193349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi, ik heb ook een (overigens belachelijk schattige) baby sinds vorige week. O+ We hebben een fijne kraamtijd met veel aandacht voor warmte, rust en knuffelen. De borstvoeding komt goed op gang: ik heb geen last van stuwing gehad omdat ze alles wegdronk, en ze was al terug op het geboortegewicht toen ze 3,5 dag oud was. :o

Haar naam deel ik alleen op eigen initiatief via dm, hier zal ik haar ZZ (naar ZZ Top) noemen. :Y)
Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Zo'n bevalling en kraamtijd klinkt echt heel fijn O+

DM coming up!
pi_166193680
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Mies_poes het volgende:
Wat een mooi kindje Lamb! Hij kijkt super lief O+

LeSage lekker fietsen met je jongen O+ wat lijkt mij dat fijn. En hij is mooi en groot! Wat ontwikkelen kindjes zich toch snel in dat eerste jaar he? Ongelooflijk.

Leuk Quoi! Gaat het dragen nu helemaal zonder lichamelijke problemen?

Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
Ik zou sowieso zo'n feestje overslaan, en al helemaal met een verse baby.
Dat commentaar van haar is natuurlijk absurd maaarrrrrrrrrr even als tegengeluid, pas schreef je dat je al x dagen niet gedoucht had. Nu maakt het me niet uit hoe vaak of weinig jij dat doet, het klonk alleen alsof je er zelf ook van baalde. Nu zou ik vooral er op letten als je dus in meerdere dagen écht geen 10 minuten voor jezelf hebt, dat dat je niet gaat opbreken.

Dat is meer voor jezelf hoor, haar commentaar klinkt echt onzinnig, en op drukke dagen kom ik ook aan weinig voor mezelf toe. Maar sommige dingen horen wel echt bij je eigen primaire behoeften he.
pi_166193787
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:59 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik zou sowieso zo'n feestje overslaan, en al helemaal met een verse baby.
Dat commentaar van haar is natuurlijk absurd maaarrrrrrrrrr even als tegengeluid, pas schreef je dat je al x dagen niet gedoucht had. Nu maakt het me niet uit hoe vaak of weinig jij dat doet, het klonk alleen alsof je er zelf ook van baalde. Nu zou ik vooral er op letten als je dus in meerdere dagen écht geen 10 minuten voor jezelf hebt, dat dat je niet gaat opbreken.

Dat is meer voor jezelf hoor, haar commentaar klinkt echt onzinnig, en op drukke dagen kom ik ook aan weinig voor mezelf toe. Maar sommige dingen horen wel echt bij je eigen primaire behoeften he.
Is zo.
Dat douchen heb ik nu gewoon verplaatst naar de avond dus dan laat ik het vriend oplossen met M.
Ik heb overdag prima tijd om te douchen, maar als ik eenmaal aangekleed en gewassen ben (dat kan waar M. ligt) heb ik geen zin meer om te douchen :P
pi_166194261
Je doet het hartstikke goed Mies :* Ik douchte soms ook weleens niet, of pas in de avond wanneer man thuis was. Dat ging steeds beter, hoewel ik haar vaak nog wel meeneem naar de badkamer als ik ga douchen (ik leg haar dan op een aankleedkussen op de grond). Overdag slaapt ze vaak nog bij mij in de draagzak of op schoot. Ik moet bijna werken en haar dan al genoeg missen dus ik wil haar nu ook niet nog eens missen :@
In de nacht ligt ze soms tussen ons in, soms in haar eigen ledikant. De eerste paar weken sliep ze regelmatig op mij omdat ze anders onrustig bleef. Dat heeft zichzelf dus ook aardig opgelost al :P Gewoon meegaan in de behoefte van je baby voor zover dat kan :Y

Vannacht sliep ze opeens van 12 tot half 8. Ik werd wakker en was helemaal in de war :P

Kennismaking gehad bij de opvang, ging goed. M was lekker nieuwsgierig om zich heen aan het kijken. Morgen gaat ze 3 uurtjes wennen, spannend!
En ik kreeg nog complimentjes over de rondheid van haar hoofd :s) :9
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:45:15 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166194697
Een leuk feestje terwijl je een 9 weken oude baby hebt moet natuurlijk gewoon kunnen. Maar het gaat er meer om of jij het ziet zitten, Mies. En een ander moet daar maar gewoon vrede mee hebben :)

De babygym is de bom hier. Na de fles heeft Max er een uur lang braaf spelend onder gelegen. Top! Het is ineens een jongetje dat naar hangende speeltjes kijkt en erom lacht O+
pi_166194760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:45 schreef Quoi het volgende:
Een leuk feestje terwijl je een 9 weken oude baby hebt moet natuurlijk gewoon kunnen. Maar het gaat er meer om of jij het ziet zitten, Mies. En een ander moet daar maar gewoon vrede mee hebben :)

De babygym is de bom hier. Na de fles heeft Max er een uur lang braaf spelend onder gelegen. Top! Het is ineens een jongetje dat naar hangende speeltjes kijkt en erom lacht O+
Wat gaaf is dat! Zo worden ze steeds meer echte mensjes O+

Miez, als ze op het aankleedkussen in de badkamer ligt, slaapt ze dan of vermaakt ze zich? Mijn M. zou het op een krijsen zetten :D
pi_166195015
Vivi! Gefeliciteerd!!! :D Leuk dat er steeds meer na mijn M. geboren worden. Het blijft zo bijzonder.

Mies, wat vervelend zo'n veroordelende vriendin. Voor de rest sluit ik me bij Svane aan. Voor jezelf zorgen is net zo belangrijk als voor de kleine, maar volgens mij doe je het hartstikke goed. En zo'n piemelparty kan me gestolen worden.

Een kleine tip: Als ik ongeveer inschat dat M. rond 8.00/9.00 wakker word, dan zet ik de wekker om 7.00. Ik ga dan lekker douchen, ontbijten, evt. kolven, eerste wasje doen, vaatwasser uitpakken. En dan gewoon wachten tot de kleine wakker wordt! En ik begin dan veel uitgeruster de dag dan wanneer ik een uurtje slaap meer pak gek genoeg.

Het idee dat je kleine wakker is terwijl je zelf nog van alles wil doen incl de verzorging van jezelf vond ik vreselijk. Vooral als hij in een huilerige bui is. Vandaar de wekker iets eerder ;)
:)
pi_166195120
Consultatiebureau check!!

Een hele mini afplatting rechterkant toch wel. Zag het zelf niet. Moet gewoon doorgaan met de tips en de volgende keer gaan we bekijken hoe het er voor staat.
Voor de rest helemaal goedgekeurd!

Weten jullie nog dat ik me zo zorgen maakte over z'n gewicht en over mijn borstvoeding? Dat is niet meer nodig, alles bovengemiddeld :o
:)
pi_166195228
LeSage en Lamb, wat een prachtige kindjes!

Vivi en ZZ, welkom! Zo snel alweer op geboortegewicht, echt supergoed. Trots kun je dan zijn op je kindje hè *)

Soof, fijn dat het zo goed gaat!

Mies, wat een nare situatie met die vriendin. Nog los van het feit dat je je gevoel volgt, heel bewust met het moederschap bezig bent en het volgens mij supergoed doet met M, snap ik sowieso niet waarom mensen hun mening betreffende de opvoeding etc. niet lekker voor zich houden. Zeker mensen die zelf geen kinderen hebben en ook geen ervaring met jonge kinderen. Kijk, als je 3 pakjes per dag rookt en je kind onder de poepkorsten zit, is het iets anders, maar dit vind ik nogal overdreven. En de manier waarop je het brengt, maakt dan ook nog veel uit. Als ze het met een beetje tact had gebracht had jij waarschijnlijk minder het gevoel gekregen dat je veroordeeld werd. Misschien goed om daarover toch nog eens het gesprek aan te gaan met die vriendin?
pi_166195304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:05 schreef Soof-87 het volgende:
Consultatiebureau check!!

Een hele mini afplatting rechterkant toch wel. Zag het zelf niet. Moet gewoon doorgaan met de tips en de volgende keer gaan we bekijken hoe het er voor staat.
Voor de rest helemaal goedgekeurd!

Weten jullie nog dat ik me zo zorgen maakte over z'n gewicht en over mijn borstvoeding? Dat is niet meer nodig, alles bovengemiddeld :o
Goed bezig met die borstvoeding :D

Die wekker zetten had ik me ook voorgenomen, maar M. wil niet meer in de cosleeper slapen na de tweede nachtvoeding (zie daar ga je al, verwend :')) dus ik ben zo rond 5/6 uur vaak met haar bezig tot een uur of 9. Als ze dan slaapt sluip ik weg en ga ik als de bliksem mezelf klaarmaken (meestal alleen wassen en aankleden). Gister had ik net m'n haar ingesopt toen ze door had dat ik weg was, kut :')

De vriendin en ik waren het aan het uitpraten, ze komt zaterdag op kraamvisite. Zegt ze net letterlijk dat ze twijfelt aan mijn manier van opvoeden en dat zaterdag met me wilde bespreken. Nou ik ben er klaar mee 8)7 en snap niet waarom je dat überhaupt tegen iemand zou zeggen.
pi_166195463
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Goed bezig met die borstvoeding :D

Die wekker zetten had ik me ook voorgenomen, maar M. wil niet meer in de cosleeper slapen na de tweede nachtvoeding (zie daar ga je al, verwend :')) dus ik ben zo rond 5/6 uur vaak met haar bezig tot een uur of 9. Als ze dan slaapt sluip ik weg en ga ik als de bliksem mezelf klaarmaken (meestal alleen wassen en aankleden). Gister had ik net m'n haar ingesopt toen ze door had dat ik weg was, kut :')

De vriendin en ik waren het aan het uitpraten, ze komt zaterdag op kraamvisite. Zegt ze net letterlijk dat ze twijfelt aan mijn manier van opvoeden. Nou ik ben er klaar mee 8)7 en snap niet waarom je dat überhaupt tegen iemand zou zeggen.
Wat zijn je voedingstijden 's nachts? Ik had het ook en heb alle voedingen iets naar voren geschoven, zodat hij ook bij de laatste nachtvoeding nog wil slapen.

Nou lekker dan van je vriendin. Vraag me echt af waarom je zoiets zegt :N Ben benieuwd zaterdag. Misschien dat face to face praten helpt.

(Dat haren insop verhaal van jou was bij mij het halverwege m'n benen scheren verhaal :') Toch m'n scheerbeurt afgemaakt, maar ik sta dan toch niet helemaal fijn onder de douche :@ )
:)
pi_166195584
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:22 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Wat zijn je voedingstijden 's nachts? Ik had het ook en heb alle voedingen iets naar voren geschoven, zodat hij ook bij de laatste nachtvoeding nog wil slapen.

Nou lekker dan van je vriendin. Vraag me echt af waarom je zoiets zegt :N Ben benieuwd zaterdag. Misschien dat face to face praten helpt.

(Dat haren insop verhaal van jou was bij mij het halverwege m'n benen scheren verhaal :') Toch m'n scheerbeurt afgemaakt, maar ik sta dan toch niet helemaal fijn onder de douche :@ )
Voedingstijden? :D wanneer zij wil. 's Avonds is ze bijna altijd uren onrustig dus zodra zij rustig is gaan we slapen. Ene keer is dat om half tien, meestal om elf uur. Ze komt 's nachts om de 1.5-3 uur.
pi_166195591
Wat houdt zo'n piemel en dildo feest eigenlijk in? :P
pi_166195653
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:30 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Voedingstijden? :D wanneer zij wil. 's Avonds is ze bijna altijd uren onrustig dus zodra zij rustig is gaan we slapen. Ene keer is dat om half tien, meestal om elf uur. Ze komt 's nachts om de 1.5-3 uur.
Ah ok! Hier nu ook op verzoek, omdat hij best wat uurtjes nu wil slapen 's nachts.

Om de 1,5 - 3 uur poeh. Vond de drie uur al zwaar :@
:)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:35:55 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166195696
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:30 schreef Xanteh het volgende:
Wat houdt zo'n piemel en dildo feest eigenlijk in? :P
Die vraag was idd nog niet gesteld!
pi_166196735
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:34 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ah ok! Hier nu ook op verzoek, omdat hij best wat uurtjes nu wil slapen 's nachts.

Om de 1,5 - 3 uur poeh. Vond de drie uur al zwaar :@
Het begint ook een beetje op te breken inmiddels :P vannacht gaan we het anders proberen en een manier zoeken dat ze bij me in bed kan slapen en dat gedeelte iig wat makkelijker wordt.

En die piemelparty is vrij sneu. Ze gaan hapjes maken die aan piemels doen denken; knakworst met mayonaise, taart in de vorm van een piemel bijvoorbeeld en er komt een vrouw langs met dildo's en vibrators die we kunnen kopen.
Sweet 16 *O*
pi_166197052
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:22 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb een beetje een nare situatie met een vriendin. Zij geeft een feestje als M. negen weken is (een piemelparty met dildo's etc :')) en ik heb aangegeven dat ik niet weet of ik me dan al los kan maken van mijn baby voor zo'n lange tijd (minstens zes uur waarvan twee uur rijden). Nu moet ik er nog helemaal niet aan denken om dan ook meteen zo ver weg te zijn, maar misschien kijk ik er tegen die tijd anders tegenaan.
En behalve dit vindt ze het ook 'alarmerend' en 'zorgwekkend' hoe ik met M. omga... Omdat ik haar niet laat huilen dus op sommige dagen niet douch, haar bijna niet in haar eigen bedje laat slapen (box overigens wel) etc. Volgens haar gaat dit me mijn relatie kosten en krijg ik een afhankelijke baby. Ze heeft zelf geen kinderen, maar heeft in de kinderopvang gewerkt dus dit is haar ervaring.
Ben ik nu echt zo raar bezig? Ik word hier echt een beetje onzeker van en heb hier zo geen zin in. Mijn kind is vijf weken en ik vind het nog veel te fijn om bij haar te zijn en moet er niet aan denken om zonder haar te zijn.
Ohhh maar je doet het juist perfect O+.

Heeft ze überhaupt wel een controlegroep voor haar ervaring in de kinderopvang? Is het niet juist dat de meeste kinders zo'n opvoeding krijgen? Zijn dat de meest veerkrachtige kinderen?

Ik kan nog een n=1 van mezelf toevoegen, als er iets is waar ik zelf last van heb gehad is van zo'n opvoeding als zij verkondigt.

En idd.. mensenbaby's zijn nu eenmaal afhankelijk. Als zij dat niet wil dan had ze maar maar hert moeten worden ofzo.

:*
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:41:53 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166197075
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef Mies_poes het volgende:
De vriendin en ik waren het aan het uitpraten, ze komt zaterdag op kraamvisite. Zegt ze net letterlijk dat ze twijfelt aan mijn manier van opvoeden en dat zaterdag met me wilde bespreken. Nou ik ben er klaar mee en snap niet waarom je dat überhaupt tegen iemand zou zeggen.
whuttt wie denkt ze wel niet dat ze is :o
pi_166197082
Mies, ik hoop dat je inderdaad een manier vindt om beter de nacht door te komen! Want het schema dat je noemt, lijkt mij persoonlijk ook erg zwaar!

Pffff onze O. groeit echt hard en het gaat mij iets te snel! Vandaag de eerste pakjes maat 50 opgeruimd, waaronder een paar té cute dinopakjes die ik van madivi had overgenomen. Gelukkig heeft hij alles minimaal 1x gedragen maar zonde vind ik het wel! Hij is nu 2,5 week en echt al zo'n ander kindje dan toen hij geboren werd! Echt al veel spekkies en zo'n wijs gezichtje.

Vandaag zijn we wezen kijken bij de bouwplaats (we hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat nu gebouwd wordt) met O. in de draagdoek. Hij vindt dragen helemaal de bom, is dan vrijwel meteen in diepe coma tegen mij aangeplakt O+
pi_166197099
Jemig ik zou stoppen met energie erin steken.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:24 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

En die piemelparty is vrij sneu. Ze gaan hapjes maken die aan piemels doen denken; knakworst met mayonaise, taart in de vorm van een piemel bijvoorbeeld en er komt een vrouw langs met dildo's en vibrators die we kunnen kopen.
Sweet 16 *O*
Ze klinkt inderdaad rijp voor het ouderschap :D.


Cute PiperMaru O+ komt helemaal goed met die band tussen jullie.
pi_166197119
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

De vriendin en ik waren het aan het uitpraten, ze komt zaterdag op kraamvisite. Zegt ze net letterlijk dat ze twijfelt aan mijn manier van opvoeden en dat zaterdag met me wilde bespreken. Nou ik ben er klaar mee 8)7 en snap niet waarom je dat überhaupt tegen iemand zou zeggen.
Op kraamvisite al de opvoedstijl menen te moeten bespreken :|W. Het gore lef.
pi_166197158
Ja joh kom maar gezellig langs kritiek geven, ik HOUD van kritiek, vooral als het op mij persoonlijk gericht is O+.
Echt :').. wat denkt ze dan?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:54:41 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166197409
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:24 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Het begint ook een beetje op te breken inmiddels :P vannacht gaan we het anders proberen en een manier zoeken dat ze bij me in bed kan slapen en dat gedeelte iig wat makkelijker wordt.

En die piemelparty is vrij sneu. Ze gaan hapjes maken die aan piemels doen denken; knakworst met mayonaise, taart in de vorm van een piemel bijvoorbeeld en er komt een vrouw langs met dildo's en vibrators die we kunnen kopen.
Sweet 16 *O*
Hihihi seks hihi

Geef je grenzen aan hoor!ze heeft niks te maken met jouw opvoeding.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166197747
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hihihi seks hihi
hihihihi jij hebt minimaal 2x seks gehad (waarschijnlijk) hihihihi
pi_166197768
Ik heb voor een OUD bbq meet vaginacupcakes gemaakt en tijdens het maken de hele tijd puberaal gegiecheld. Bij wie kan ik m'n kind inleveren, want ik ben duidelijk nog niet rijp voor het ouderschap ;(
pi_166197943
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:09 schreef Unihipili het volgende:

[..]

hihihihi jij hebt minimaal 2x seks gehad (waarschijnlijk) hihihihi
:D

Ik steek er maar geen energie meer in (waar in hihihi).

Heerlijk is dragen he, Piper? O+
pi_166198583
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:48 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wat gaaf is dat! Zo worden ze steeds meer echte mensjes O+

Miez, als ze op het aankleedkussen in de badkamer ligt, slaapt ze dan of vermaakt ze zich? Mijn M. zou het op een krijsen zetten :D
Ik douche nu meestal direct na een voeding zodat ze rustig is en ik ook weet dat als ze huilt, het niet om honger is :P
Soms kijkt ze om zich heen, soms slaapt ze en soms huilt ze een beetje. Wanneer ze huilt zet ik mijn allermooiste douche zangkunsten op en dat werkt vaak wel. Ik heb in ieder geval 1 fan 8-)
pi_166198737
Hier werkte op het aankleedkussen perfect die ene keer dat ik dat probeerde. Lekker verdergetukt in de stoomcabine die badkamer heet, wel na voeding idd.
pi_166198826
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:30 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Voedingstijden? :D wanneer zij wil. 's Avonds is ze bijna altijd uren onrustig dus zodra zij rustig is gaan we slapen. Ene keer is dat om half tien, meestal om elf uur. Ze komt 's nachts om de 1.5-3 uur.
Ook alweer hetzelfde hier :P.

Oja ik heb 1145g bij mijn baby aan geknutseld in 5 weken O+ en is nu 55cm lang.
Wat een stom bezoek'je' aan het cb vandaag. We waren een uur na afgesproken tijd pas aan de beurt. Standaard controles gehad, complimenten over hoe ze t doet, nog vragen? Nope. Oh ok tot de volgende keer.
pi_166199246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:57 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ook alweer hetzelfde hier :P.

Oja ik heb 1145g bij mijn baby aan geknutseld in 5 weken O+ en is nu 55cm lang.
Wat een stom bezoek'je' aan het cb vandaag. We waren een uur na afgesproken tijd pas aan de beurt. Standaard controles gehad, complimenten over hoe ze t doet, nog vragen? Nope. Oh ok tot de volgende keer.
Wauw netjes!

Hoe slaapt jouw baby? Op jou?
pi_166199264
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef Mies_poes het volgende:

De vriendin en ik waren het aan het uitpraten, ze komt zaterdag op kraamvisite. Zegt ze net letterlijk dat ze twijfelt aan mijn manier van opvoeden en dat zaterdag met me wilde bespreken. Nou ik ben er klaar mee 8)7 en snap niet waarom je dat überhaupt tegen iemand zou zeggen.
:X ! Ik word hier plaatsvervangend boos van. Je moet die vriendin even uitleggen dat kinderen opvangen gedurende de dag iets heel anders is dan ouder zijn en opvoeden. En gezien mijn werk mag ik dat zeggen; er is écht een groot verschil tussen werken met het kind van een ander en zorgen voor je eigen kind. Lekker laten ouwehoeren. En heel hard "I told you so.." roepen als ze zelf kinderen krijgt later .
Je doet het prima Mies! Lekker je gevoel volgen :* *;
pi_166199393
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:12 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wauw netjes!

Hoe slaapt jouw baby? Op jou?
Nope naast mij in bed.
pi_166199746
Wauw, Uni! Dat zijn lekkere stats :) en zo lang wachten is wel behoorlijk prut. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.

Die piemelparty... het zou mijn cup of tea niet zo zijn geloof ik..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166200030
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:10 schreef Skittles het volgende:
Ik heb voor een OUD bbq meet vaginacupcakes gemaakt en tijdens het maken de hele tijd puberaal gegiecheld. Bij wie kan ik m'n kind inleveren, want ik ben duidelijk nog niet rijp voor het ouderschap ;(
Bij mij! O+ (Alleen overdag want ik wil alleen doorslapers :{w )
Kwak
pi_166200190
Mies, je doet het prima. Je volgt je kind, beter kan niet. In het begin betekent dat misschien dat je jezelf wegcijfert, maar op een gegeven moment is er ruimte voor allebei/allemaal. Mijn ervaring is dat een cosleeper of kind op de kamer sowieso al onbegrip oplevert. En van nachtvoedingen vind ook iedereen wat. Wat gezegd werd is dat je je eigen grenzen moet bewaken dat ik zeker waar, maar wat mij betreft ook vooral wat betreft je vriendin. Prima, dat je een mening hebt, maar dit is mijn kind, mijn opvoeding. Volgende onderwerp. (of doeiiii daar is de deur).

Sorry ben een beetje assertief vandaag. Stom gedoe op mijn werk. Daardoor was ik ook nog laat thuis en dus laat bij mijn meisjes die al naar bed gingen :'(
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:49:12 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166200535
Mies, blijf vooral doen wat je doet!

Mijn hart brak toen ik een vriendin hoorde zeggen dat ze op kraamvisite was, en de verse moeder stug doorging met avondeten eten, terwijl haar zoontje van 2 dagen(!!!!) oud hard aan het huilen was. Ja, anders werd haar eten koud... Er waren op dat moment echt andere opties, haar man was ook gewoon thuis en kon dus ook de baby troosten. Ik snap t gewoon niet, 2 dagen oud!
pi_166201526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:49 schreef mousemicky het volgende:
Mies, blijf vooral doen wat je doet!

Mijn hart brak toen ik een vriendin hoorde zeggen dat ze op kraamvisite was, en de verse moeder stug doorging met avondeten eten, terwijl haar zoontje van 2 dagen(!!!!) oud hard aan het huilen was. Ja, anders werd haar eten koud... Er waren op dat moment echt andere opties, haar man was ook gewoon thuis en kon dus ook de baby troosten. Ik snap t gewoon niet, 2 dagen oud!
:X mijne is 6 dagen oud maar toen hijhuilde tijdens t eten was dat echt jammer voor mn bord hoor...
Lang leve de magnetron.

Mijn baby heeft krampjes... ik ga door die stomme hormonen mee zitten janken. :') was vergeten hoe stom die zijn.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:16:40 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166201578
Er is hier gelukkig nog niemand geweest die iets zei over mijn "opvoeden". Behalve flink wat veren in mijn reed, dat ik zo relaxed ben en "toch wel echt een moedertje" (hadden ze niet gedacht waarschijnlijk) :') Dat vind ik wel lief.

Al volg ik Max in alles waar hij behoefte aan heeft, ik merk ook dat wanneer ik de dag uitstippel (zoals vandaag), hij prima meebuigt (slapen in de draagzak, of een half uurtje eerder eten omdat dat beter uitkomt). Ik word er happy van, want ik pak mijn eigen leventje weer een beetje op, en daardoor hij ook. We waren vandaag een perfect koppel zo O+ Maar die balans begin ik nu pas een beetje te vinden. En sommige dagen gaat dat ook niet. Maar steeds vaker wel :Y
pi_166201808
Gratis tip wb douchen: kind in wipstoel (indien oud genoeg) of even in de maxi cosi met een speeltje erbij. In een paar minuten ben je helemaal fris en fruitig en je kind gaapt je waarschijnlijk geamuseerd aan O+. Werkte hier bij beide kinderen like A charm.

En laat die vriendin maar lullen. Een kindje van 5 weken voed je nog niet op. Die koester je met heel je hart O+. Opvoeden komt wel in het peutertopic :'). ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166202622
Ik had een aankleedkussen in de douche.
En op een moment ben ik met haar gaan douchen. Toen was ze wel al een paar maandjes (maar bij een volgende zou ik het al veel sneller samen gaan doen)
Zodra zij gedoucht was deed ik haar in een badjas en legde er een paar handdoeken omheen en dan ging ik douchen. Werkte idd heel erg goed.
pi_166202928
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef Kuukske het volgende:
Gratis tip wb douchen: kind in wipstoel (indien oud genoeg) of even in de maxi cosi met een speeltje erbij. In een paar minuten ben je helemaal fris en fruitig en je kind gaapt je waarschijnlijk geamuseerd aan O+. Werkte hier bij beide kinderen like A charm.

En laat die vriendin maar lullen. Een kindje van 5 weken voed je nog niet op. Die koester je met heel je hart O+. Opvoeden komt wel in het peutertopic :'). ;)
Vraag uit nieuwsgierigheid he: waar laat je je oudste dan tijdens het douchen? :p want 1 klein babytje in een wipstoel is ideaal, maar in geval van rondhupsende peuter; wat doe je daarmee? :{
pi_166203160
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Vraag uit nieuwsgierigheid he: waar laat je je oudste dan tijdens het douchen? :p want 1 klein babytje in een wipstoel is ideaal, maar in geval van rondhupsende peuter; wat doe je daarmee? :{
Peuter speelt hier meestal zelf op de bovenverdieping als ik douche. Ik heb dan alle deuren open zodat ik haar kan horen en meestal komt ze me achtentachtig dingen laten zien.

Soms douchen ze ook wel allebei samen met mij, maar dat vergt wel wat planning qua spullen en is niet heel erg ontspannend voor mij :') .
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:05:33 #267
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166203231
Wat Razz zegt idd. Peuter speelt gewoon lekker op z'n kamer. Inmiddels is F. 14 maanden en die kruipt/ loopt ook de bovenverdieping rond, terwijl ik douche met de deur open. Traphekjes dicht, geen gevaarlijke dingen op kinderhoogte, prima te doen.
pi_166204289
Vivi gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de naam.

Lesage wat lijkt me dat heerlijk samen fietsen. Leuke foto
En lamb ook al zo'n plaatje O+

Wat is het leven van een werkende moeder druk zeg. Tegen de tijd dat ik op mijn werk zit, heb ik er al een halve dag opzitten.
Ik heb de concentratie van een mug. Ondertussen contact hebben over hoe het oppassen gaat en stiekem verliefd naar haar foto's kijken.
En dan na het werk Emmy halen, even kletsen hoe het gegaan is (geleidelijk wat beter) en weer in de file belanden. Haar voeden en alweer naar bed brengen en dan zelf nog eten maken (leve de vriezer). Pff

Ik werk gelukkig maar 26 uur en ben morgen een dagje vrij. Even wat inhalen met mijn dochter.

En het lukt me ook nauwelijks meer om te sporten sinds ik werk en ik mis het.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:31:56 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166204405
OMG wat erg, op kraamvisite een gesprek over opvoeding aan willen gaan :o :')!

Echt hoor Mies, JIJ doet waar jij je goed bij voelt, en zo te lezen gaat dat heel prima.

En mijn n=2 toont dat ook aan. Peuter slaapt perfect en redt zich prima met jan en alleman, en ook baby is supervrij bij andere mensen ondanks dat hij nog steeds met zn neus in mijn oksel slaapt :') ( O+ )

Oh enne, hij slaapt dus al 2 nachten door!! :o *O*
Ik geniet er maar van zolang als het duurt *)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:34:17 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166204524
Oef Arja, ja dat is echt ineens een dubbele baan ofzo he? :X

Vooruit boodschappen doen en koken hielp hier wel wat, en ook wat decadenter doen (verse pasta ipv gedroogde pasta :9 ).

En: ook dit wordt allemaal weer beter mettertijd ;)
pi_166204712
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
Oef Arja, ja dat is echt ineens een dubbele baan ofzo he? :X

Vooruit boodschappen doen en koken hielp hier wel wat, en ook wat decadenter doen (verse pasta ipv gedroogde pasta :9 ).

En: ook dit wordt allemaal weer beter mettertijd ;)
Ja, het contrast met mijn verlof is enorm.

Toen bedacht ik me soms pas om 13 uur dat ik nog steeds niet had gegeten, of mijn tanden gepoetst maar nu moet ik toch echt fris en fruitig de deur uit en wat gegeten hebben en eten mee en Emmy moet natuurlijk ook gegeten hebben en haar spulletjes inladen etc. Kinderwagen erin en eruit en dan heb ik ook nog een zware tas met oa laptop etc.
Het is maar goed dat ik niet ook nog mijn ruiten ijs-of sneeuwvrij moest maken, want dan was ik pas echt te laat voor de vergadering.
Was ik maar een ochtendmens :')
pi_166204715
LB een doorslaapbaby! Genieten! *O*

Pfff dat werkende leven, daar zie ik ook wel steeds meer tegenop. Ik ga over 1,5 week weer aan het werk, L_A heeft verlof tot begin januari. En dan allebei weer aan het werk, ik 36 uur en L_A 32 uur, allebei 1 vaste vrije dag. Dat lijkt me behoorlijk pittig, om dan alles thuis ook draaiende te houden! Mijn moeder en mijn schoonouders komen dan allebei 1 vaste dag oppassen bij ons thuis. Iemand daar ervaring mee? Dat lijkt me namelijk ook best spannend, zeker aangezien de relatie niet echt vlekkeloos is zeg maar (maar ja, bij wie wel?)
pi_166204830
Wat lijkt je spannend piper? Waar verwacht je meningsverschillen?

Hier zijn er geen problemen in de relatie en zijn we eerlijk naar elkaar en spreken verwachtingen en grenzen e.d uit. Is denk ik altijd belangrijk.

Waar gaat jullie zoontje de 3e dag naartoe?
pi_166205622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:42 schreef Arja het volgende:
Wat lijkt je spannend piper? Waar verwacht je meningsverschillen?

Hier zijn er geen problemen in de relatie en zijn we eerlijk naar elkaar en spreken verwachtingen en grenzen e.d uit. Is denk ik altijd belangrijk.

Waar gaat jullie zoontje de 3e dag naartoe?
Wat me spannend lijkt met mijn moeder is dat ze vaak nogal dwingend en stellig is in haar adviezen en behoorlijk ouderwetse opvoedopvattingen heeft. Soms ga ik wel de discussie aan om haar duidelijk te maken dat dingen nu anders zijn. Uiteindelijk accepteert ze dan wel dat ik het anders doe, maar dat kost me veel energie. Nu kan ik dat nog goed doseren met korte bezoekjes en telefoontjes, maar als ze hier een hele dag is (en ook nog nacht want ze woont ver weg), vind ik dat wel lastig.

Bij mijn schoonmoeder vind ik het vooral lastig dat ze dingen niet uitspreekt en dingen bij haar lang kunnen broeien zonder dat wij daar weet van hebben. Dan denk je dingen uitgesproken te hebben, blijken er toch nog dingen dwars te zitten, maar dat hoor je dan later pas. Ze vond het ook spannend dat wij zo snel aan kinderen begonnen samen, ze heeft niet echt vertrouwen dat de relatie goed zit zeg maar.

O. gaat de derde dag naar het kdv in onze nieuwe wijk. Mocht het niet werken met de ouders, kunnen we daar makkelijk opvang bijkopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiperMaru op 25-10-2016 22:13:44 ]
pi_166205888
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Vraag uit nieuwsgierigheid he: waar laat je je oudste dan tijdens het douchen? :p want 1 klein babytje in een wipstoel is ideaal, maar in geval van rondhupsende peuter; wat doe je daarmee? :{
Ik douche bij voorkeur met vriend thuis, maar anders zet ik gerust even een filmpje aan (deed ik ook al pre baby, zij blij want filmje, ik blij want ongestoord douchen) of tegenwoordig zit ze ook vaak even met de tablet op ons bed.
pi_166206328
Hier een oude maxi cosi om F in te doen als ik wil douchen. De 4 jarige op de telefoon en deuren open.
pi_166206439
Piper ik heb besproken met mijn moeder dat ze onze opvoedstijl zal volgen, natuurlijk wel met wat persoonlijke stijl, maar zij mag Emmy bv ook niet lang laten huilen. Dat vinden wij belangrijk.

Ik maak niet over alles afspraken, maar wel de dingen die wij echt belangrijk vinden.

Misschien ook goed om alvast af te spreken dat jullie het na een x periode evalueren en bespreken of het wederzijds bevalt en werkt. Zo niet is het fijn dat je de kdv escape hebt.

Oh en vind je het juist wel of juist niet fijn als ze ook wat in het huishouden doen en wat wel en wat niet (bv jouw onderbroeken wassen). Is ook goed om te bespreken.
pi_166207208
De laatste dag dat ik hier mee mag posten...en hij is al bijna om! Al moet ik bekennen dat ik dat de laatste tijd niet zoveel heb gedaan, omdat A een flink stuk ouder is dan de meeste minibaby's hier! ;) Maar morgen is ze gewoon al 1! :o O+ Heb net de kamer versierd, ben benieuwd naar haar reactie morgen O+

Wat betreft "tips" en bemoeiziek gedrag van anderen: als je de lieve vrede wil bewaren, gewoon braaf ja knikken en ondertussen in je hoofd bezig zijn met relevante dingen die je nog wil/moet doen (bv. Wat zullen we eten vanavond? Wat doe ik aan morgen?). Als de mond van je gesprekspartner stil staat, is diegene klaar met het verkondigen van onzin en zeg je: "ja, je hebt helemaal gelijk". Dan is die ander blij en jij ook (want ja, je hebt er niks van meegekregen en niemand boos gemaakt). Werkt hier altijd erg goed! ^O^ Het is jouw kind dus het enige wat telt is jouw mening. Anderen kunnen praten wat ze willen!

En ik zag nog heel veel schattige foto's langskomen O+ Soms had ik de neiging om ook een foto van mijn überschattige, mooie A te posten, maar dat deed ik wegens privéredenen toch maar niet :{

Veel succes en plezier met jullie kleine baby's! En tot in het volgende topic! :W
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:55:32 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166207618
Oooh een bijzondere avond Aerenia! Heel veel plezier morgen! *O*
pi_166207709
Piper, hier gaan de ouders en schoonouders ook oppassen. Moeten nog even kijken waar dat dan gebeurt. Kan me voorstellen dat ze het handig vinden als ik de kleine bij hun breng 's ochtends, maar dan hebben ze wel wat spulletjes nodig natuurlijk. Komt vast goed!
:)
pi_166207763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:25 schreef Arja het volgende:
Piper ik heb besproken met mijn moeder dat ze onze opvoedstijl zal volgen, natuurlijk wel met wat persoonlijke stijl, maar zij mag Emmy bv ook niet lang laten huilen. Dat vinden wij belangrijk.

Ik maak niet over alles afspraken, maar wel de dingen die wij echt belangrijk vinden.

Misschien ook goed om alvast af te spreken dat jullie het na een x periode evalueren en bespreken of het wederzijds bevalt en werkt. Zo niet is het fijn dat je de kdv escape hebt.

Oh en vind je het juist wel of juist niet fijn als ze ook wat in het huishouden doen en wat wel en wat niet (bv jouw onderbroeken wassen). Is ook goed om te bespreken.
Goeie tips! We wachten bewust even met zo'n gesprek omdat we eerst zelf willen bekijken wat bij ons past, wat we zelf belangrijk vinden in de opvoeding etc. Maar dit helpt wel om een soort lijstje te maken welke onderwerpen besproken moeten worden. Soms denk ik: laten we in godsnaam gewoon 3 dagen kdv doen, dan krijgen we tenminste ook geen gedoe :X Maar aan de andere kant vind ik het ook fijn als O. op die manier een band opbouwt met zijn grootouders en vice versa, en is het ook praktisch als het zo kan worden opgelost.
pi_166207799
Veel plezier Aerenia!! Maak foto's van haar reactie. Priceless meestal :D
:)
pi_166208568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:57 schreef Soof-87 het volgende:
Piper, hier gaan de ouders en schoonouders ook oppassen. Moeten nog even kijken waar dat dan gebeurt. Kan me voorstellen dat ze het handig vinden als ik de kleine bij hun breng 's ochtends, maar dan hebben ze wel wat spulletjes nodig natuurlijk. Komt vast goed!
gewoon ff overleggen. Ik dacht dat m'n moeder thuis wilde oppassen (20km enkele reis) maar die zag in dat het veel praktischer was om hier te komen. En ze vindt dit dorp leuk dus ze vermaakt zich wel. Sm wil juist graag bij haar thuis oppassen. Prima, brengen we L. Gewoon. Die woont in het zelfde dorp
pi_166210311
Aerenia gefeliciteerd met je kleine grote dreumes!

Iemand nog tips voor slofjes of schoentjes voor een baby van 4 maanden die makkelijk aan te krijgen, maar niet uit te schoppen en trappelen zijn?
En waar vind ik een lief, warm babymutsje, eventueel met oortjes? Die van de hema vind ik net niet leuk genoeg.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 06:14:22 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166211908
Maxomorra en Duns, te koop bij Regenboogschaap.nl
Strikmutsjes, ideaal en cute O+
Vallen haar oogjes nóg meer op Arja O+
Slofjez enzo geen idee

Larfje heeft helaas ook last van buikgriep, maar heeft wel lekker doorgetukt op een papfles _O_
Dus de ratrace kan nu na een ok nacht slapen weer beginnen

Fijne dag allen!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166212000
:W

Ik ben fan van de Wrapz van Baby Paws als schoentjes.

En verder moet ik morgen weer werken maar bestaat een typische nacht nog steeds uit 3 à 4 keer m'n bed uit dus dat wordt wat.
pi_166212070
Goeiemorgen!

Molo, beterschap voor Larfje!

Amsel, succes met werken. De eerste keer is sowieso weer heel erg wennen, maar zeker met weinig slaap.

Qua oppassen, wij hebben een dag mijn ouders, een dag schoonmoeder en eens in de twee weken schoonbroer. Mijn ervaring is dat ondanks dat ze het zelf anders zouden doen, ze best mee gaan in jouw stijl. Daarnaast, in hoeverre gaat een kdv mee in voeden op verzoek, niet laten huilen? Met nog zoveel andere kindjes erbij zal dat vast niet altijd gaan.
Tip: koop een schriftje voor de 'overdracht'. Ik schrijf er alle bijzonderheden in en een inschatting van het ritme qua eten/slapen. Zij schrijven hoe de dag is verlopen. Ook nog eens heel leuk om terug te kunnen kijken wat S. allemaal kon op een bepaalde leeftijd.

S. heeft bijna z'n eerste voortand. Ik ben zo benieuwd hoe hij eruit gaat zien met tandjes :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:00:05 #288
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166213480
Amsel dat lijkt me ook spannend dan, succes alvast.

Molo beterschap voor larfje, gelukkig ging de nacht wel ok.

Hier ook een ok nacht gehad, helaas zit J. Nu wel op een schema dst ie twee keer per nacht komt (1 en 4) ipv een paar dagen geleden nog 12 en 3. Maargoed :p
-gezeur weggeknipt-

[ Bericht 21% gewijzigd door sproetjes op 26-10-2016 10:37:28 ]
pi_166213512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:42 schreef Arja het volgende:
Aerenia gefeliciteerd met je kleine grote dreumes!

Iemand nog tips voor slofjes of schoentjes voor een baby van 4 maanden die makkelijk aan te krijgen, maar niet uit te schoppen en trappelen zijn?
En waar vind ik een lief, warm babymutsje, eventueel met oortjes? Die van de hema vind ik net niet leuk genoeg.
Strikmutsjes inderdaad, Otje droeg buiten standaard een wolzijden mutsje van Cosilana, soms zo, soms met capuchon erover en Flo nu ook. O+ Bij Regenboogschaap, Little shop around the corner of In de wolletjes bijvoorbeeld. En voor de winter de Venus van Babypaws O+ O+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:07:47 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166213581
Aapies heeft ook fijne slofjes Arja, en ik heb gisteren deze besteld bij Carozoo (op Ebay), maar die blijven niet fantastisch zitten bij kleine baby's, puur omdat ze groot vallen :D
pi_166213729
Oh amsel dat klinkt niet als een fijn vooruitzicht -O- .. sterkte!

Vraag mbt flesvoeding: mijn baby spuugt. Hij boert slecht, ik kan rustig een half uur wachten op een boer, ook mid-fles, en dan na de fles weer. Of die boer dan droog is is de vraag, net zo vaak niet als wel. Met de volgende boodschappen komt wat nutriton mee, want ik wil het gewoon wel proberen. De spanning en het 4x per dag omkleden ben ik goed zat, en de bankhoezen wassen is ook niet mijn hobby. nou leert hij daar niet van boeren, maar als hij niet spuugt heb ik iig geen spanning terwijl ik wacht op die boer.

Ahja en dan de eigenlijke vraag: ervaringen? moet ik rekenen op een andere speen? andere dingen om rekening mee te houden?
pi_166213738
Dank voor jullie reacties nog op de 'vriendin' :)

Sproetjes, wat maakt het uit of de baby om 12 en 3 of om 1 en 4 komt?
En verder zou ik je vriend een schop onder z'n hol geven. Time to grow up.

Balen dat Larfje nu ooo buikgriep heeft Molo. Beterschap!

Geniet van je vrije dag met Emmy, Arja O+
pi_166213843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:17 schreef Crumpette het volgende:
Oh amsel dat klinkt niet als een fijn vooruitzicht -O- .. sterkte!

Vraag mbt flesvoeding: mijn baby spuugt. Hij boert slecht, ik kan rustig een half uur wachten op een boer, ook mid-fles, en dan na de fles weer. Of die boer dan droog is is de vraag, net zo vaak niet als wel. Met de volgende boodschappen komt wat nutriton mee, want ik wil het gewoon wel proberen. De spanning en het 4x per dag omkleden ben ik goed zat, en de bankhoezen wassen is ook niet mijn hobby. nou leert hij daar niet van boeren, maar als hij niet spuugt heb ik iig geen spanning terwijl ik wacht op die boer.

Ahja en dan de eigenlijke vraag: ervaringen? moet ik rekenen op een andere speen? andere dingen om rekening mee te houden?
Vervelend, dat spugen :{ In plaats van Nutriton zou ik je puur Johannesbroodpitmeel aanraden, te koop bij biologische supermarkten en ook online. In Nutriton zit maar 30% jbpm en 70% onnodige toevoegingen. Het pure spul is een stuk beter voor maagje en darmen van T. Dan heb je een wat grotere speen nodig. Wij hadden dr. Browns flessen en gebruikten speen 2 of 3 (lag eraan hoe dik de voeding was).
Verder zijn de standaard tips: na het drinken een half uur rechtop houden (kan ook in de doek natuurlijk), boeren door beweging i.p.v. door kloppen (bijvoorbeeld kindje op je schoot zetten en het bovenlichaampje rondjes laten draaien), meerdere kleinere flesjes aanbieden en het vooral uitzitten. Het gaat vaak over rond 4/6/9/12 maanden.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:38:28 #294
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166214059
@mies: gewoon puur voor mijn gevoel moet ik er zo twee keer snachts uit ipv 1 keer, voor de tijden feitelijk niets indd :)
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:57:07 #295
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166214326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:38 schreef sproetjes het volgende:
@mies: gewoon puur voor mijn gevoel moet ik er zo twee keer snachts uit ipv 1 keer, voor de tijden feitelijk niets indd :)
Ik zou voor 12u al wat eerder wat slaap proberen te pakken. Blijft 2x per nacht, maar dan heb je iig al wat slaap gehad :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166215023
Ik heb het niet gelezen voor de edit, hoop dat alles goed gaat Sproetjes :*
Ik zou ook proberen wat eerder naar bed te gaan zoals Nouk voorstelt.

M is nu aan het wennen op het kdv. Spannend! Ik denk dat ik veel te veel melk heb meegegeven. Maar beter te veel dan te weinig toch :+
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:03:19 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166215370
Experiment!
Max sliep al een tijdje 's middags op zijn eigen kamer, maar daar legde ik 'm altijd neer zodra hij in slaap was gevallen (op mijn schouder vaak). Ik heb nu het slaapmuziekje incl. poezenmobiel naar zijn ledikant verhuisd en heb 'm daar neergelegd, nog wakker. De combi van muziek en de mobiel werkte best rustgevend. Ik wil daar een slaapritueel van gaan maken. Net een grote fles op, geboerd, gewassen, gespeeld... En voor het eerst de babyfoon aan. Hij ligt volgens mij gewoon een beetje te trappelen en geluidjes te maken :D Benieuwd hoe dit gaat! Stiekem een voorbereiding van 's nachts gaan slapen in zijn eigen kamer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Miezziej, ben benieuwd! Wanneer mag je haar weer ophalen?

Oeps, groot alarm boven.. het experiment staat op losse schroeven :+
pi_166215377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:38 schreef sproetjes het volgende:
@mies: gewoon puur voor mijn gevoel moet ik er zo twee keer snachts uit ipv 1 keer, voor de tijden feitelijk niets indd :)
Wat de anderen al zeggen, ik zou ook wat slaap pakken voor 12 uur :)
En je zeurde niet he, het is gewoon zwaar zo.

Spannend Miez!
pi_166215479
Spannend experiment Quoi :P Ga je het nog een keer proberen na het grote alarm of morgen nog een dag? :+
Succes met de spoiler, lijkt mij erg lastig :*

Om 1 uur ga ik M ophalen. Vanochtend hadden we haar in bad gedaan, dus misschien ligt ze daar wel gewoon de hele tijd te slapen :P nog een uurtje!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:16:24 #300
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166215599
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:09 schreef Miezziej het volgende:
Spannend experiment Quoi :P Ga je het nog een keer proberen na het grote alarm of morgen nog een dag? :+
Succes met de spoiler, lijkt mij erg lastig :*

Om 1 uur ga ik M ophalen. Vanochtend hadden we haar in bad gedaan, dus misschien ligt ze daar wel gewoon de hele tijd te slapen :P nog een uurtje!
Nog een poging gedaan, ligt nu te murmelen. Ik haal 'm er zo wel uit voor zijn fles, maar zodra ik merk dat hij moe is, ga ik vanaf nu elke keer hetzelfde ritueel herhalen.

Maar zoals altijd met zoiets nieuws zal het wel compleet anders lopen :P
pi_166215784
Alle uren voor middernacht tellen dubbel dames! Helaas, gewoon vroeg naar bed. saai. -O-

Thanks cactus. Al die tips doe ik idd al.. en speen 2 gebruik ik al voor 'gewone' voeding omdat hij anders niks binnenkrijgt, maar misschien moet ik ook nr 3 even regelen dan. Of even proberen met avent-2..die gaat ook wel snel.

Hoezo 'nutteloze toevoegingen' eigenlijk? lijkt me dat een waarlijk nutteloos babyproduct geen lang leven beschoren is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')