abonnement Unibet Coolblue
pi_166112273
quote:
Jongetje (3) doodgereden, bestuurder rijdt door

Breda - Een jongetje van 3 jaar (Nasim) is woensdagmiddag overleden nadat hij werd aangereden door een auto in Breda. De politie maakt jacht op de bestuurder, die na het ongeluk doorreed.

Het ongeluk gebeurde rond vier uur aan de Veurnestraat. Vermoedelijk rijdt de bestuurder rond in een grote, donkere auto.
De politie meldt dat het waarschijnlijk om een donkere Renault Megane gaat, die mogelijk beschadigd is.

Hulpdiensten rukten massaal uit, met onder meer een traumahelikopter. Het jongetje is aan zijn verwondingen overleden. Een getuige meldt dat verschillende mensen in de straat in tranen zijn uitgebarsten.

Een politiehelikopter cirkelt boven Breda, op zoek naar de doorrijder.



http://www.telegraaf.nl/b(...)nd_na_ongeluk__.html
-----
quote:
18-jarige verdachte wordt verhoord, Nasim in Marokko begraven

BREDA - Een dag na het dodelijke ongeval in de Veurnestraat zijn de buurtbewoners nog altijd niet van de schrik bekomen

De ervaring wordt gedeeld dat het een ongelofelijk verhaal is, dat de 18-jarige jongen niet is gestopt na het aanrijden van de 3-jarige Nasim.

In de straat waar het jongetje woonde, de Poperingestraat, is het rustig. De politie en de wijkagent hebben een dringende oproep gedaan om als pers de straat niet te betreden. Dit op verzoek van de Marokkaanse gemeenschap, zij willen op dit moment rust.

Camerabeelden
De politie heeft inmiddels meer dan tien mensen gehoord als getuige. Zij hebben iets verteld over de auto en andere informatie gegeven. De politie neemt de geluiden dat in de buurt drugs gedeald wordt serieus. Aan de getuigenverklaringen kan de politie nog geen conclusies verbinden.

De camerabeelden van een camera bij een woning in de Veurnestraat zijn inmiddels veilig gesteld.

Afkomst
Het verhoor van de 18-jarige verdachte is inmiddels begonnen. In de buurt wordt gesproken dat hij
van Marokkaanse afkomst is en in Brabantpark woont. Hij is in februari achttien geworden en heeft pas sinds kort zijn rijbewijs. De man wordt 'verwijtbare schuld van een dodelijk ongeval' ten laste gelegd.

Begrafenis
Een bevriend familielid spreekt van een trieste situatie. De vader van de 3-jarige peuter is inmiddels in Nederland en bezoekt de plek des onheils. Volgens het familielid wordt het stoffelijk overschot overgebracht naar de Arrahman Moskee in Breda. Vervolgens wordt hij in Marokko begraven.

Buurtbewoner
Op de plaats van het ongeval, slechts zo'n 100 meter van de Poperingestraat vandaan, spreekt een buurtbewoner over het ongeluk. "Als de verdachte had geremd bij het scheppen van de jongen, had hij het waarschijnlijk overleefd", is zijn overtuiging. De man, die tegenover de plaats van het ongeluk woont, heeft de afstand gelopen van de plaats waarop Nasim geschept is tot de plaats waarop hij is neergekomen. De buurtbewoner telde 40 meter.

http://www.bndestem.nl/re(...)rce=www.hetnieuws.in

de auto


---------

quote:
Het Openbaar Ministerie heeft drie jaar celstraf geëist waarvan één voorwaardelijk tegen de man die afgelopen Koningsdag in Breda de peuter Nassim doodreed. Het OM acht de Bredanaar schuldig aan dood door schuld. Verslaggever Pieter van Klinken is live bij de rechtszaak.

Het OM eist ook een rijontzegging van acht jaar, klinische behandeling en een meldplicht bij de Reclassering tegen verdachte Elias A. Hij bekende al vroeg tijdens de ondervraging van de rechter dat de fatale aanrijding zijn schuld was. ,,Ja, ik ben fout geweest. Ik heb doorgereden en te hard gereden," zei de 18-jarige verdachte.

De officier van justitie bepleitte dat A. schuldig is aan dood door schuld, omdat hij had kunnen weten dat zijn roekeloze rijgedrag in de woonwijk kon leiden tot een dodelijk ongeval. ,,Aangetoond kan worden dat hij veel te hard reed, niet oplette, niet uitweek en niet remde." A. was volgens het OM ook bekend met de wijk vanwege zijn vermeende drugshandel in de buurt.

Meedogenloos en berekenend
De officier van justitie verweet A. ook zijn gedrag kort na het ongeluk. OvJ: ,,Het is stuitend dat hij zich meteen realiseerde dat hij een kind aanreed, over z'n schouder keek en toch doorreed. De verdachte heeft meedogenloos en berekenend gehandeld in een poging bij de politie weg te blijven. Pas toen het te heet onder z'n voeten werd, meldde hij zich bij de politie."

A. vertelde dat hij eerst met een vriend naar een coffeeshop was gegaan om te blowen. Pas toen hij daarna alleen in zijn auto zat, besefte hij wat er was gebeurd. Hij ging vervolgens naar huis om zijn vader te vragen hem naar het politiebureau te brengen.

'Licht zwakzinnig'
Gerwin van Doveren, de advocaat van A., bepleitte ondanks dit alles dat de zaak nooit voor de rechter had mogen komen. Hij zei dat het OM de fout in was gegaan door A. in een regulier voorarrest te plaatsen in plaats van in een jeugdinstelling.

Ook is A. volgens een gedragsdeskundige 'licht zwakzinnig' en heeft hij een IQ van onder de 70. Hierdoor heeft hij moeite met het inschatten van gevaar en risico's. Ook loopt hij op sociaal gebied achter op zijn leeftijdsgenoten en lijdt hij aan symptomen van een posttraumatische stressstoornis.

Verwoest
Minstens zeven familieleden van Nassim waren bij de rechtszaak aanwezig, waaronder de moeder van de peuter. Namens haar las een medewerker van Slachtofferhulp een verklaring voor. Hierin schreef zij dat de levens van de gezinsleden verwoest zijn door de aanrijding en dat het haar woest maakt dat ze geen berouw ziet bij A.

Moeder Nassim: ,,Zodra een kind geboren wordt, ontstaan twee nieuwe mensen: een kind en zijn moeder. Sterft het kind, dan sterft de moeder ook. Ik ben dood van binnen en vraag me af of het ooit goed komt. Waarom heb je niet afgeremd, je hebt hem tientallen meters meegesleurd. Waarom?"

Meegesleept
Afgelopen april reed A. peuter Nassim dood op de Veurnestraat in Breda. Twee getuigen zagen dat het kereltje tientallen meters werd meegesleept en dat A. daarna niet afremde. Nassim overleed vrijwel direct na de aanrijding aan zijn verwondingen. Volgens politievoorlichter Willem van Hooijdonk was het jongetje spelenderwijs op straat terechtgekomen.

De verdachte reed volgens het NFI met 80,7 kilometer per uur door de woonwijk waar Nassim aan het spelen was. In de wijk geldt een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. A. zei dat hij dit niet door had en dat hij niet op zijn kilometerteller keek tijdens het rijden.

De rechter doet uitspraak op donderdag 3 november om 12:30 uur.
http://www.ad.nl/binnenla(...)r-nassim-3~a2a4c55c/
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 14:08:35 Elias A. woont nog bij zijn ouders. Hij zit al 177 dagen vast. Hij heeft een strafblad. Drugsdelict. #Nassim reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 14:09:25 Hij is ook veroordeeld voor heling, vernieling, en volgens rechtbank "best vaak" voor rijden zonder rijbewijs. #Nassim reageer retweet
Nog meer Tweets van Saskia (linken lukt even niet, mogelijk omdat Twitter last heeft van die DNS-aanval):
- Elias A. is van school gestuurd. En werkte af en toe voor zijn broer.
- Er was een man die anoniem wilde blijven, maar zei dat Elias A. zijn vaste drugsdealer was.
- Meerdere mensen deden melding van een Renault Mégane die scheurde.
- In de nacht voor de aanrijding achtervolgde een agent de Renault. Die reed zo hard, dat de agent hem kwijtraakte.
- In de auto van Elias A. werden drugs gevonden. Hij zegt dat hij alleen na het ongeluk heeft geblowd.

- Dood door schuld staat wat OvJ betreft wel vast. Maximum straf daarop is aanzienlijk lager dan die op doodslag.
De zwaarste vorm van dood door schuld is roekeloosheid. Maar juridische roekeloosheid is moeilijk aan te tonen.
Er was geen sprake van roekeloosheid, zegt de OvJ. En nogmaals: roekeloosheid in juridische termen is anders dan in normale taal.
- Naast zwakzinnig, is Elias A. morbide obees, en heeft hij PTSS.
Met deskundigen vindt OvJ dat volwassenenstrafrecht moet worden toegepast.

[ Bericht 18% gewijzigd door Physsic op 21-10-2016 20:36:33 ]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:23:59 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166112308
Linkje naar het bericht op nos.nl over de strafeis:
http://nos.nl/artikel/213(...)peuter-in-breda.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166112374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:23 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar het bericht op nos.nl over de strafeis:
http://nos.nl/artikel/213(...)peuter-in-breda.html
Drie jaar is best fors in Nederland. Hij had wat mij betreft levenslang achter het gaas gemogen. Maar zo werkt het niet.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_166112688
Ik heb even wat zinnetjes van de Tweets van Saskia in de OP geplaatst (onderaan)
pi_166112892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:36 schreef Physsic het volgende:
Ik heb even wat zinnetjes van de Tweets van Saskia in de OP geplaatst (onderaan)
Ja ik zie het
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_166113099
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:27 schreef Soury het volgende:

[..]

Drie jaar is best fors in Nederland.
Klopt. In dit (inmiddels gesloten) topic
NWS / Eis drie jaar cel voor doodrijden kleuter

hebt ik in post 8 een stukje gequote over dat er meestal bij een dodelijk ongeluk, waarbij geen sprake is van alcohol of roekeloosheid, geen onvoorwaardelijke gevangenisstraf wordt opgelegd.
In dit geval zijn er alleen wel een aantal strafverzwarende omstandigheden..
pi_166118905
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, heel zielig enzo..

Wordt overigens wel meegenomen bij de veroordeling. Iemand die vrachtwagenchauffeur of pakketbezorger oid is zal minder snel of minder lang zijn rijbewijs kwijtraken.
Niks zielig enzo.

Dergelijke ongelukken gebeuren vaker...dit betreft een 3 jarig jongetje. Heel triest idd, maar er worden vaker mensen doodgereden door mensen die op dat moment onder invloed zijn of te hard rijden etc etc...

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, van iemand die z'n rijbewijs voor z'n werk nodig heeft mag dan ook verwacht worden dat hij niet als een halve gare gaat rondrijden met het risico mensen dood te rijden.
Het blijft een mens. Jij kan ook kwaad in je auto stappen en net even het gas te hard intrappen en er steekt iemand over...
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:44:04 #8
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_166120467
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:50 schreef aloa het volgende:

[..]

Niks zielig enzo.

Dergelijke ongelukken gebeuren vaker...dit betreft een 3 jarig jongetje. Heel triest idd, maar er worden vaker mensen doodgereden door mensen die op dat moment onder invloed zijn of te hard rijden etc etc...

[..]

Het blijft een mens. Jij kan ook kwaad in je auto stappen en net even het gas te hard intrappen en er steekt iemand over...
Doe jij dat wel eens? 80 in een woonwijk waar je 30 mag? Als je boos bent?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_166120502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 07:44 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Doe jij dat wel eens? 80 in een woonwijk waar je 30 mag? Als je boos bent?
Ik niet.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:25:08 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166120584
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:50 schreef aloa het volgende:
[..]

Het blijft een mens. Jij kan ook kwaad in je auto stappen en net even het gas te hard intrappen en er steekt iemand over...
Geen 80 in een woonwijk, sowieso geen 80 binnen de bebouwde kom.
En ik heb m'n rijbewijs al heel wat langer dat het snotjoch dat dit jongetje doodgereden heeft leeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166120598
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen 80 in een woonwijk, sowieso geen 80 binnen de bebouwde kom.
En ik heb m'n rijbewijs al heel wat langer dat het snotjoch dat dit jongetje doodgereden heeft leeft.
Dat is waar idd.
Ik zie ze hier ook wel voorbij scheuren. Te gek voor woorden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:44:15 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_166120658
Zo iemand kun je idd zwakbegaafd noemen. :(

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166120741
Het is vaak wel de jongere generatie die volgens mij geen idee heeft hoe gevaarlijk het is om te hard in een woonwijk/centrum te rijden. Het petje type.
Wat is er mis met die mensen :{
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:18:33 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166120852
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:02 schreef aloa het volgende:
Het is vaak wel de jongere generatie die volgens mij geen idee heeft hoe gevaarlijk het is om te hard in een woonwijk/centrum te rijden. Het petje type.
Wat is er mis met die mensen :{
Er zit bij elke generatie een clubje die daar volledig de maling aan heeft.
pi_166121685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 07:44 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Doe jij dat wel eens? 80 in een woonwijk waar je 30 mag? Als je boos bent?
130 minimaal, en dan flinke air pakken van de drempel.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_166123721
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:50 schreef aloa het volgende:

[..]

Niks zielig enzo.

Dergelijke ongelukken gebeuren vaker...dit betreft een 3 jarig jongetje. Heel triest idd, maar er worden vaker mensen doodgereden door mensen die op dat moment onder invloed zijn of te hard rijden etc etc...
Er worden inderdaad vaker mensen doodgereden. Wat is je punt precies?
quote:
[..]

Het blijft een mens. Jij kan ook kwaad in je auto stappen en net even het gas te hard intrappen en er steekt iemand over...
Je kan je afvragen of iemand die zijn gedrag niet meer onder controle heeft bij heftige emoties en dan toch in de auto stapt, wel geschikt is voor een rijbewijs.
Maar eigenlijk lijkt mij daar in dit geval helemaal geen sprake van. Deze jongen heeft al bewezen dat hij dit gedrag vaker toont. Zelfs de avond ervoor is hij nog achtervolgd door de politie die hem uiteindelijk is kwijtgeraakt door zijn hoge snelheid. Hij is al meerdere keren veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs.
pi_166123961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er worden inderdaad vaker mensen doodgereden. Wat is je punt precies?

[..]

Je kan je afvragen of iemand die zijn gedrag niet meer onder controle heeft bij heftige emoties en dan toch in de auto stapt, wel geschikt is voor een rijbewijs.
Maar eigenlijk lijkt mij daar in dit geval helemaal geen sprake van. Deze jongen heeft al bewezen dat hij dit gedrag vaker toont. Zelfs de avond ervoor is hij nog achtervolgd door de politie die hem uiteindelijk is kwijtgeraakt door zijn hoge snelheid. Hij is al meerdere keren veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs.
Gelijk heb je.

Helaas zijn er zat mensen die nog steeds onder invloed van wat dan ook of na het veroorzaken van een noodlottig ongeval gewoon weer dronken in de auto stappen.
Deze jongen zal het waarschijnlijk ook nooit leren nu zijn toekomst uitzichtloos is.

Stop dergelijke hardleerse mensen in een opvoedkamp en leer ze normen/waarden en weet ik veel wat.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:46:09 #18
451005 Grems
Clown World
pi_166126785
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:02 schreef aloa het volgende:
Het is vaak wel de jongere generatie die volgens mij geen idee heeft hoe gevaarlijk het is om te hard in een woonwijk/centrum te rijden. Het petje type.
Wat is er mis met die mensen :{
Nee, dan de geriatrische medemens met het reactievermogen van een comateuze luiaard en het schijnbare onvermogen om meer dan 50cm voorbij hun motorkap te kunnen kijken.

Uiteraard moet men mensen die dergelijke ongelukken veroorzaken omdat ze niet normaal kunnen rijden permanent de rijbevoegdheid ontzeggen.
pi_166126862
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee, dan de geriatrische medemens met het reactievermogen van een comateuze luiaard en het schijnbare onvermogen om meer dan 50cm voorbij hun motorkap te kunnen kijken.

Die zijn op de fiets zelfs nog levensgevaarlijk...
pi_166127362
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

Helaas zijn er zat mensen die nog steeds onder invloed van wat dan ook of na het veroorzaken van een noodlottig ongeval gewoon weer dronken in de auto stappen.
Deze jongen zal het waarschijnlijk ook nooit leren nu zijn toekomst uitzichtloos is.

Stop dergelijke hardleerse mensen in een opvoedkamp en leer ze normen/waarden en weet ik veel wat.
Inderdaad. Het voordeel met recidiverende alcomobilisten is dat het nemen van maatregelen wat makkelijker is (voor bijvoorbeeld het CBR). Zoals het opleggen van een (L)EMA-curus op eigen kosten en een alcoholonderzoek op eigen kosten met een zeer grote kans dat het rijbewijs ongeldig wordt verklaard. Niet iedereen trekt zich daar iets van aan natuurlijk, maar na een x aantal keer rijden zonder rijbewijs of rijden onder invloed kan de politie de auto in beslag nemen, ongeacht van wie de auto is. Dat laatste vind ik wel een goede maatregel, al mogen ze dat van mij wel eerder doen. Iemand die zijn auto een aantal weken kwijt is omdat hij de auto heeft uitgeleend aan iemand die geen rijbewijs heeft of niet mag autorijden, denkt de volgende keer wel wat beter na over aan wie hij zijn auto uitleent. :P

In deze zaak zijn dat soort maatregelen volgens mij een stuk lastiger. De jongen had niet gedronken, maar rijdt gewoon als een gestoorde gek. Wat moet je dan?
Er is sprake van een dodelijk ongeval, dus dan is het volgens mij mogelijk om door het CBR een onderzoek naar rijvaardigheid te laten doen. Als hij faalt, kunnen ze zijn rijbewijs ongeldig laten verklaren. Maar om hem vervolgens ook van de weg te houden zou je dan telkens de auto waar hij in rijdt in beslag moeten nemen of met andere straffen moeten komen, denk ik..

Een heropvoedingskamp lijkt me in veel gevallen ook een goede ontwikkeling, maar die mensen moeten dan wel leerbaar zijn.
Hij heeft een flink strafblad, ondanks zijn jonge leeftijd en is ook van school getrapt. Ik denk dat hier weinig meer van terecht gaat komen. :N
pi_166127376
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:51 schreef aloa het volgende:

[..]

Die zijn op de fiets zelfs nog levensgevaarlijk...
Wordt hij waarschijnlijk wel een stuk slanker van.
pi_166127708
Achjee, het eeuwig terugkerende non-argument van het heropvoedingskamp. Als we dat nou eens zouden schrappen uit discussies.
Dit, dus.
  vrijdag 4 november 2016 @ 11:58:11 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166410840
Uitspraak:
18 maanden, waarvan 6 mnd. voorwaardelijk.

http://nos.nl/artikel/214(...)en-peuter-breda.html

En 4 jaar niet rijden.

Oja, en een superstrenge cursus normaal gedrag ofzo. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 04-11-2016 14:49:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166412969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
Uitspraak:
18 maanden, waarvan 6 mnd. voorwaardelijk.

http://nos.nl/artikel/214(...)en-peuter-breda.html

En 4 jaar niet rijden.
beste man is al vaak genoeg aangehouden voor rijden zonder rijbewijs, alsof hij zich gaat houden aan een rij ontzegging.

Maar deze straf op zich boeit mij niet zo zeer. Vraag is meer, wat ga je met dit geval doen zodra hij weer vrij rondloopt? Vrij duidelijk dat het niet bepaald een modaal burger is of gaat worden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_166413191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:53 schreef Harlon het volgende:
Maar deze straf op zich boeit mij niet zo zeer. Vraag is meer, wat ga je met dit geval doen zodra hij weer vrij rondloopt? Vrij duidelijk dat het niet bepaald een modaal burger is of gaat worden.
Hij moet zich ook laten behandelen in een kliniek, maar om de een of andere reden wordt dat deel van het vonnis op een hoop plekken weggelaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')