Dat is gratis.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Gratisquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Tsja zo kun je het ook bekijken inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 23:32 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie met TUI vliegt:
TUI heeft hun online stoelreservering omgegooid. In het verleden kon je vanaf exact 21 dagen voor vertrek van je heenvlucht en exact 35 dagen voor vertrek van je terugvlucht (lokale tijd) tegen betaling een stoel reserveren en daarna gratis online inchecken. Niet inchecken betekende ook geen garantie dat je naast elkaar zat als gezelschap.
Als je eerste keus wilde hebben (zoals ik) dan had deze manier als gevolg dat je de opmerkelijke situatie had je twee keer in moest loggen: een keer midden in de nacht voor je terug vlucht en een keer midden op de dag.
Dat is nu veranderd. Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht. Om naast elkaar te zitten ben je niet meer verplicht om je portemonnee te trekken, je moet wel op tijd inloggen om automatisch stoelen aangewezen te krijgen die naast elkaar zijn. Als er nog stoelen beschikbaar zijn kan je tegen betaling andere stoelen kiezen. Wat ook handig is, is dat je je naderhand je stoel nog kan wijzigen. Dat kon voorheen niet.
TUI heeft relatief weinig publiciteit gegeven aan deze verandering, ze hebben alleen de teksten op de website aangepast. Normaal zijn alle stoelen met extra (been)ruimte etc in no-time weg als de reservering eenmaal open gaat, nu is dat een stuk rustiger.
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 06:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?quote:Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht.
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie .
TUI heeft het tot voor kort wel altijd zo gedaan met de stoelen reservering: 3 weken voor vertrek van de heenvlucht en 5 weken voor vertrek van de terugvlucht. Juist omdat TUI het altijd zo heeft gedaan, had ik wel iets meer duidelijkheid op hun site verwacht m.b.t. het nieuwe reserveringsbeleid.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.
Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie .
Dan is de Nederlandse TUI de eerste uitzondering daarop. In de tijd dat zij hun reservering systeem opzetten (inmiddels alweer tien jaar geleden) bestond hun business uit mensen die gemiddeld 2 weken op vakantie gingen, met een relatief korte vlucht. Dus het kwam meestal wel goed uit als de terugvlucht 35 dagen en de heenvlucht 21 dagen van de tevoren open werden gesteld. De meeste mensen konden dan in de 3 weken voor vertrek stoelen reserveren.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Je krijgt bij Ryanair een stoel aangewezen, kiezen is betalen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Dan ben jij dus de bron!quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.
Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.
bijzonder hatelijk volk is dat altijd. Die snappen ook gewoon echt niet dat je zo niet je zin krijgt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.
Echter als je niet betaald voor stoelkeuze dan kan het wel zo zijn dat niet de hele familie bij elkaar zit.
Voor mij persoonlijk wordt comfort wat belangrijker, low cost airliners zijn prima, echter betaal ik wel voor een stoel of zorg ik ervoor dat ik een stoel kan kiezen middels een lidmaatschap van de betreffende maatschappij.
Wanneer je dat er niet voor over hebt wil ik ook niets maar dan ook echt helemaal niets horen over dat je niet bij elkaar kan zitten, dat is simpelweg niet mijn probleem en ik zal mijn stoel dan ook niet afstaan voor een minderwaardige stoel, en nee van rij 2 aan het gangpad naar rij 8 in het midden in een Transavia (of wat voor maatschappij dan ook) is geen gelijkwaardige stoel, de verbolgenheid waarop op mij werd gereageerd sterken mij juist dan, ik kan dan lekker dwars luid en duidelijk mijn mening verkondigingen. (Zeker omdat je met Transavia gewoon online in kan checken en dan een stoel selecteren, wanneer je dat niet doet en 1,5 uur voor vertrek bij de incheck balie staat, ja dan is de keuze wat beperkter, leer je dat voor het volgende jaar).
Geeft je dagboek geen antwoord meer?quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.
Je kunt tegen betaling ruim (ik meen 30 dagen) van tevoren inchecken en een stoel uitkiezen of zonder betaling 7 dagen van tevoren online inchecken en een stoel uitkiezen.
Hangt er vanaf waar je heen wil of dat slim is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |