abonnement Unibet Coolblue
pi_166291213
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
  One tough cookie zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:29:41 #27
169210 liesje1979
pi_166291237
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Dat is gratis.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:29:48 #28
414785 sirdanilot
pi_166291243
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Gratis
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166291285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:29 schreef 0906 het volgende:
Ik heb reeds met Ryanair gevlogen, nu binnenkort voor het eerst buiten Europa met KLM. Moet je betalen voor eten en drinken of is dat gratis?
Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166291342
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:35:12 #31
414785 sirdanilot
pi_166291390
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 22:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hebt er al voor betaald toen je je ticket kocht.
Tsja zo kun je het ook bekijken inderdaad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:32:56 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166292756
Voor wie met TUI vliegt:

TUI heeft hun online stoelreservering omgegooid. In het verleden kon je vanaf exact 21 dagen voor vertrek van je heenvlucht en exact 35 dagen voor vertrek van je terugvlucht (lokale tijd) tegen betaling een stoel reserveren en daarna gratis online inchecken. Niet inchecken betekende ook geen garantie dat je naast elkaar zat als gezelschap.
Als je eerste keus wilde hebben (zoals ik) dan had deze manier als gevolg dat je de opmerkelijke situatie had je twee keer in moest loggen: een keer midden in de nacht voor je terug vlucht en een keer midden op de dag.

Dat is nu veranderd. Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht. Om naast elkaar te zitten ben je niet meer verplicht om je portemonnee te trekken, je moet wel op tijd inloggen om automatisch stoelen aangewezen te krijgen die naast elkaar zijn. Als er nog stoelen beschikbaar zijn kan je tegen betaling andere stoelen kiezen. Wat ook handig is, is dat je je naderhand je stoel nog kan wijzigen. Dat kon voorheen niet.

TUI heeft relatief weinig publiciteit gegeven aan deze verandering, ze hebben alleen de teksten op de website aangepast. Normaal zijn alle stoelen met extra (been)ruimte etc in no-time weg als de reservering eenmaal open gaat, nu is dat een stuk rustiger.
So we just called him Fred
pi_166295874
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 23:32 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie met TUI vliegt:

TUI heeft hun online stoelreservering omgegooid. In het verleden kon je vanaf exact 21 dagen voor vertrek van je heenvlucht en exact 35 dagen voor vertrek van je terugvlucht (lokale tijd) tegen betaling een stoel reserveren en daarna gratis online inchecken. Niet inchecken betekende ook geen garantie dat je naast elkaar zat als gezelschap.
Als je eerste keus wilde hebben (zoals ik) dan had deze manier als gevolg dat je de opmerkelijke situatie had je twee keer in moest loggen: een keer midden in de nacht voor je terug vlucht en een keer midden op de dag.

Dat is nu veranderd. Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht. Om naast elkaar te zitten ben je niet meer verplicht om je portemonnee te trekken, je moet wel op tijd inloggen om automatisch stoelen aangewezen te krijgen die naast elkaar zijn. Als er nog stoelen beschikbaar zijn kan je tegen betaling andere stoelen kiezen. Wat ook handig is, is dat je je naderhand je stoel nog kan wijzigen. Dat kon voorheen niet.

TUI heeft relatief weinig publiciteit gegeven aan deze verandering, ze hebben alleen de teksten op de website aangepast. Normaal zijn alle stoelen met extra (been)ruimte etc in no-time weg als de reservering eenmaal open gaat, nu is dat een stuk rustiger.
Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166298326
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 06:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Prima systeem voor lowcost airlines. Wizzair doet het ook zo. Stukken fijner dan bij Ryanair waar je door allerlei families wordt aangeschoten of je van plek wil ruilen omdat volwassenen bij het instappen ineens merken dat ze niet naast hun kinderen kunnen zitten.
Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
pi_166298669
quote:
Je kan exact 30 dagen voor vertrek je stoelen reserveren en inchecken voor beide vluchten. Dit heeft dan wel als gevolg dat iemand die langer op vakantie gaat de eerste keus heeft op de terugvlucht.
Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie :{ .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:58:58 #36
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166298748
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie :{ .
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166298846
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
TUI heeft het tot voor kort wel altijd zo gedaan met de stoelen reservering: 3 weken voor vertrek van de heenvlucht en 5 weken voor vertrek van de terugvlucht. Juist omdat TUI het altijd zo heeft gedaan, had ik wel iets meer duidelijkheid op hun site verwacht m.b.t. het nieuwe reserveringsbeleid.

Mij hoor je verder niet klagen (behalve dat hun info iets duidelijker mag), zoals het nu gaat, is het natuurlijk veel prettiger / eenvoudiger :) .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_166298873
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166298923
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, je kan tegen betaling een stoel kiezen. Doe je dat niet dan moet je er ter plekke een in het vliegtuig uitkiezen. Veel gezinnen komen er dan pas achter dat ze niet meer naast elkaar kunnen zitten. Tenminste, zo was het 2 jaar geleden.
Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.
Je kunt tegen betaling ruim (ik meen 30 dagen) van tevoren inchecken en een stoel uitkiezen of zonder betaling 7 dagen van tevoren online inchecken en een stoel uitkiezen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:29:58 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166299391
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:53 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mag ik vragen of je hier een bron van hebt?
Op de site van TUI staat het namelijk wel heel algemeen, er staat alleen: '30 dagen voor vertrek'; omdat het daar zó algemeen staat, zou ik hier ook uit kunnen opmaken: 30 dagen voor vertrek van heenvlucht en 30 dagen voor vertrek van terugvlucht. Jammer dat TUI hier ruimte openlaat voor intepretatie :{ .
Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
Daar heb je geen bron voor nodig. Ik ben nog nooit een gerenomeerde maatschappij tegengekomen waar je slechts de stoel voor de heen vlucht kon reserveren. Indien het systeem open was voor de heenvlucht, dan altijd ook de mogelijkheid om de terugvlucht te boeken. Dat is ook de reden dat wanneer je een stoel reserveert op het moment dat het systeem voor jouw vertrekdatum opengaat je zult zien dat er al vele stoelen vergeven zijn aan de passagiers die jouw heenvlucht als retourvlucht gebruiken.
Dan is de Nederlandse TUI de eerste uitzondering daarop. ;) In de tijd dat zij hun reservering systeem opzetten (inmiddels alweer tien jaar geleden) bestond hun business uit mensen die gemiddeld 2 weken op vakantie gingen, met een relatief korte vlucht. Dus het kwam meestal wel goed uit als de terugvlucht 35 dagen en de heenvlucht 21 dagen van de tevoren open werden gesteld. De meeste mensen konden dan in de 3 weken voor vertrek stoelen reserveren.
Aangezien ze voornamelijk retourtickets vanuit Amsterdam verkochten, was er ook geen noodzaak om rekening te houden met passagiers die juist naar Amsterdam wilden reizen.

De wereld is aan het veranderen, mensen gaan verder, maar korter op vakantie. Dan krijg je de rare situatie dat je eerst ergens midden in de nacht de stoel voor de terugvlucht kan reserveren en een paar dagen later de stoel voor heenvlucht. Ideaal voor mensen die een handjevol favoriete stoelen heeft in een vliegtuig. Je weet precies wanneer je ingelogd moet zijn om eerste keus te hebben. Maar waardeloos voor mensen die met TUI vanuit het buitenland naar Amsterdam willen.
So we just called him Fred
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:31:32 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166299427
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.
So we just called him Fred
pi_166299578
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij Ryanair kies je toch ook gewoon je stoelen bij het inchecken? Als je dan pas bij het instappen merkt wat je stoelnummer is, dan heb je er weinig van begrepen.
Je krijgt bij Ryanair een stoel aangewezen, kiezen is betalen.
pi_166300038
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Helaas geen bron, ik had de website van TUI al helemaal uitgeplozen voor ik hier postte. Gisteren kon ik zelf voor het eerst met dit nieuwe systeem mijn stoel reserveren en ik was verbaasd dat ik ook voor de terugvlucht kon reserveren.
Dan ben jij dus de bron! :P ;)
Maar goed om te weten in ieder geval, thanks!
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:41:12 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166354352
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Genoeg mensen die nog steeds verwachten dat als je niks doet, je als gezin toch per definitie bij elkaar zit.
Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.
Echter als je niet betaald voor stoelkeuze dan kan het wel zo zijn dat niet de hele familie bij elkaar zit.

Voor mij persoonlijk wordt comfort wat belangrijker, low cost airliners zijn prima, echter betaal ik wel voor een stoel of zorg ik ervoor dat ik een stoel kan kiezen middels een lidmaatschap van de betreffende maatschappij.
Wanneer je dat er niet voor over hebt wil ik ook niets maar dan ook echt helemaal niets horen over dat je niet bij elkaar kan zitten, dat is simpelweg niet mijn probleem en ik zal mijn stoel dan ook niet afstaan voor een minderwaardige stoel, en nee van rij 2 aan het gangpad naar rij 8 in het midden in een Transavia (of wat voor maatschappij dan ook) is geen gelijkwaardige stoel, de verbolgenheid waarop op mij werd gereageerd sterken mij juist dan, ik kan dan lekker dwars luid en duidelijk mijn mening verkondigingen. (Zeker omdat je met Transavia gewoon online in kan checken en dan een stoel selecteren, wanneer je dat niet doet en 1,5 uur voor vertrek bij de incheck balie staat, ja dan is de keuze wat beperkter, leer je dat voor het volgende jaar).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166354704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Ryanair worden kinderen overigens tegenwoordig altijd bij minimaal 1 ouder er direct naast geplaatst zolang de reservering maar direct gedaan is, dit om juist de ongemakken bij het boarden te voorkomen dat er een stoelendans ontstaat omdat een moeder in rij 4 en kind in rij 8 op een middenstoel zit.
Echter als je niet betaald voor stoelkeuze dan kan het wel zo zijn dat niet de hele familie bij elkaar zit.

Voor mij persoonlijk wordt comfort wat belangrijker, low cost airliners zijn prima, echter betaal ik wel voor een stoel of zorg ik ervoor dat ik een stoel kan kiezen middels een lidmaatschap van de betreffende maatschappij.
Wanneer je dat er niet voor over hebt wil ik ook niets maar dan ook echt helemaal niets horen over dat je niet bij elkaar kan zitten, dat is simpelweg niet mijn probleem en ik zal mijn stoel dan ook niet afstaan voor een minderwaardige stoel, en nee van rij 2 aan het gangpad naar rij 8 in het midden in een Transavia (of wat voor maatschappij dan ook) is geen gelijkwaardige stoel, de verbolgenheid waarop op mij werd gereageerd sterken mij juist dan, ik kan dan lekker dwars luid en duidelijk mijn mening verkondigingen. (Zeker omdat je met Transavia gewoon online in kan checken en dan een stoel selecteren, wanneer je dat niet doet en 1,5 uur voor vertrek bij de incheck balie staat, ja dan is de keuze wat beperkter, leer je dat voor het volgende jaar).
bijzonder hatelijk volk is dat altijd. Die snappen ook gewoon echt niet dat je zo niet je zin krijgt.
pi_166354767
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
pi_166356174
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Geeft je dagboek geen antwoord meer?
pi_166358978
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Geeft je dagboek geen antwoord meer?
nee
pi_166384442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vrije stoelkeuze doen ze al geruime tijd niet meer, dat kostte waarschijnlijk te veel tijd.
Je kunt tegen betaling ruim (ik meen 30 dagen) van tevoren inchecken en een stoel uitkiezen of zonder betaling 7 dagen van tevoren online inchecken en een stoel uitkiezen.
Ik vind vrije stoelkeuze opzich altijd wel prima, maar ik vlieg dan ook voornamelijk alleen. Ik vlieg redelijk wat met Southwest en dan krijg je zo'n boarding nummer toegewezen en in die volgorde board je dan. Waar ze dat nummer op baseren is dan eigenlijk wel weer een goede vraag, geen idee. Je kunt wel weer extra betalen als je nummer A1-15 wil. Ik wist helemaal niet dat Ryanair dat vrije stoelkeuzen niet meer deed maar heb dan ook al een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 november 2016 @ 11:47:38 #50
414785 sirdanilot
pi_166388203
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Yreal het volgende:
Om een transavia ticket van ¤2.65 en een wizzair ticker van 2cent niet te verspelen, heb ik net een klm ticket van 137 gekocht. Is dat slim...?
Hangt er vanaf waar je heen wil of dat slim is.

en waar scoor jij tegenwoordig zulke goedkope tickets? Mij lukt het al een tijdje niet meer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')