abonnement Unibet Coolblue
pi_166108380
Ik heb goede dingen gehoord over CBD olie; minder angstaanvallen, minder depressies, goed voor de hormoonbalans, en verminderde eetlust zijn de positieve effecten die mij aanspreken dus ik wil het wel eens proberen.

Maar nu is er vrij veel op de markt en ik weet niet welke dosis ik nodig heb. Van Jacob Hooy is er een variant met 2,5%, maar van bijvoorbeeld MediHemp zijn er dosissen van 5% en zelfs 10%
Wat is nu een goede begin-waarde en welk merk is het beste? En heeft er iemand ervaring met CBD olie? :)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:08:57 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_166109356
En exact waarvoor (of waartegen) ga je het gebruiken?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_166114236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:08 schreef imikethat het volgende:
En exact waarvoor (of waartegen) ga je het gebruiken?
Voor de dingen die ik opnoemde. Ik wil minder last hebben van angst, depressie, en de verminderde eetlust kan ook vast geen kwaad :P Mijn hormonen zijn ook van slag, ik heb een hoog level van prolactine en cortisol. Daarbij heb ik ook gelezen dat je er rustiger van slaapt (ik word nu meerdere keren per nacht wakker).
pi_166124270
Ja, ik hoorde ook dat het bij iemand de kanker afremde. Heb het zelf ook gebruikt omdat mijn ouders dat graag wilde voor de algehele gezondheid. Ik merkte niks
pi_166140387
Ik denk dat je heir betere reacties krijgt als in LIF.

Maargoed. Hennep olie is volgens studies zeer potent. Het probleem is dat big pharma weigert dit te onderzoeken of iets ervan te maken, er valt namelijk geen geld aan te verdienen.
Lambo of Rekt
pi_166145918
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:53 schreef Elvi het volgende:
Ik heb goede dingen gehoord over CBD olie; minder angstaanvallen, minder depressies, goed voor de hormoonbalans, en verminderde eetlust zijn de positieve effecten die mij aanspreken dus ik wil het wel eens proberen.

Maar nu is er vrij veel op de markt en ik weet niet welke dosis ik nodig heb. Van Jacob Hooy is er een variant met 2,5%, maar van bijvoorbeeld MediHemp zijn er dosissen van 5% en zelfs 10%
Wat is nu een goede begin-waarde en welk merk is het beste? En heeft er iemand ervaring met CBD olie? :)
Ik heb wel eens CBD olie gebruikt en dan wiet gerookt om te kijken of de extra CBD de high van de wiet veranderde. Ik merkte er niks van, en die pillen waren nog aardig duur ook.Ik heb ook wel eens CBD olie geprobeerd om te kijken of ik minder zenuwachtig zou worden, maar ook dat was niet het geval. Voor mij was de CBD olie dus weggegooid geld.

Voor slapen en extra eetlust zou ik gewoon wiet roken (of verdampen), het is veel effectiever dan CBD olie en uiteindelijk goedkoper ook. Tegen angst en depressie zou ik meditatie en sport aanraden, vooral sport is een goede manier om je lekker te voelen en een verbeterd zelfbeeld te krijgen. En het hebben van duidelijke, productieve doelen die je uiteindelijke kwaliteit van leveren verbeteren is ook wel handig als je 'betekenis' wilt vinden in je leven. Je doelen geven dan betekenis aan je leven.
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:58:14 #7
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_166146918
Goed advies van Libertarisch. CBD olie is idd heel duur en het 'gewoon willen proberen' is mijns inziens een beetje verkeerde reden om dit medicijn te nemen
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_166147128
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:58 schreef imikethat het volgende:
Goed advies van Libertarisch. CBD olie is idd heel duur en het 'gewoon willen proberen' is mijns inziens een beetje verkeerde reden om dit medicijn te nemen
Naja het 'zomaar willen proberen' is niet het doel natuurlijk. Ik heb nu al 2 keer duidelijk aangegeven waar ik het voor wil gebruiken.

Wiet roken is iets wat ik absoluut niet ga doen. Ik heb het ook nooit gedaan. Ik wil dus geen THC binnen krijgen.
  zondag 23 oktober 2016 @ 15:36:20 #9
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_166147709
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Naja het 'zomaar willen proberen' is niet het doel natuurlijk. Ik heb nu al 2 keer duidelijk aangegeven waar ik het voor wil gebruiken.

Wiet roken is iets wat ik absoluut niet ga doen. Ik heb het ook nooit gedaan. Ik wil dus geen THC binnen krijgen.
Ik denk toch dat je de adviezen hier ter harte moet nemen en het beter op een andere manier kunt oplossen. Je kweekt ook een verslaving want al verbetert het met cbd olie dan moet je het blijven nemen om je goed te voelen
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_166171899
Het smaakt vies. Ik merkte wel dat ik er wat rustiger door werd, maar moeilijk te zeggen in hoeverre dat placebo is.

Weet wel dat het momenteel heel goed verkoopt. Mensen gebruiken het tegen pijn, angst of om beter te kunnen slapen. Wat betreft het slapen denk ik dat het wat kan doen ja. Kanker enz lijkt me twijfelachtig.
pi_166171915
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:36 schreef imikethat het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je de adviezen hier ter harte moet nemen en het beter op een andere manier kunt oplossen. Je kweekt ook een verslaving want al verbetert het met cbd olie dan moet je het blijven nemen om je goed te voelen
Sommige mensen hebben een bepaalde aanleg waardoor ze nou eenmaal de rest van hun leven medicijnen nodig hebben. Dan liever dmv cbd olie dan andere medicijnen, lijkt me?

Depressie bijvoorbeeld hangt samen met een genetische kwetsbaarheid voor stress. Aangezien je stressvolle gebeurtenissen nooit helemaal kunt vermijden (en zelfs erg leuke gebeurtenissen stressvol kunnen zijn), is medicatie soms de enige uitkomst om stabiel te blijven.
pi_166171943
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een bepaalde aanleg waardoor ze nou eenmaal de rest van hun leven medicijnen nodig hebben. Dan liever dmv cbd olie dan andere medicijnen, lijkt me?
Precies... als ik moet kiezen tussen anti-depressiva met alle bijwerkingen inclusief zelfmoordgedachtes en waarvan niemand de juiste dosis weet omdat je gewoon wat moet proberen, of CBD olie wat een natuurlijk iets is... dan weet ik het wel.
pi_166176251
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:03 schreef Elvi het volgende:

[..]

Precies... als ik moet kiezen tussen anti-depressiva met alle bijwerkingen inclusief zelfmoordgedachtes en waarvan niemand de juiste dosis weet omdat je gewoon wat moet proberen, of CBD olie wat een natuurlijk iets is... dan weet ik het wel.
Het is niet dat je die gedachten of depressies alleen niet zou hebben door medicatie te gebruiken.
Je kan beter de oorzaak aanpakken en minder afhankelijk van iets te worden door zelf wat beter met de context te leren gaan dmv mindfulness of een psycholoog oid.
Faka G
pi_166176409
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 19:02 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Het is niet dat je die gedachten of depressies alleen niet zou hebben door medicatie te gebruiken.
Je kan beter de oorzaak aanpakken en minder afhankelijk van iets te worden door zelf wat beter met de context te leren gaan dmv mindfulness of een psycholoog oid.
Ik loop al bij een psycholoog ;) niet er zomaar vanuit gaan dat ik er niks anders mee doe.
pi_166285659
ik heb het geprobeerd ivm artrose, migraine en mijn slechte slapen.

mij hielp het niet.
heb het van mediwiet en Jacob hooy geprobeerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door het-is-mij op 29-10-2016 19:37:54 (migraine toegevoegd) ]
pi_166286568
Ik vond de mening van mensen die aangaven dat ze er niets nuttigs van hebben meegemaakt geloofwaardiger dan van mensen die beweerden dat hun bloedwaarden (met kanker) opeens helemaal geweldig waren.

Die theorieën wat betreft de farmaceutische industrie die geen geld hieraan verdient zal wel... Maar ik blijf nog graag een tijdje geloven dat het allemaal niet zo in elkaar zit. Misschien komt een dag dat inderdaad blijkt dat het zo is.

Voorlopig geloof ik er niet in en ik zou het dan ook maar niet voor die doeleinden gebruiken. Het tegenspreken van (huis)artsen wat betreft dit middel vind ik ook altijd zo apart :D Heb meermaals mensen gehoord die dit doen.

Natuurlijk als je denkt dat het werkt, als in een placebo, en je slaapt beter, dan is er mijns inziens niets mis mee het te gebruiken. Het gevoel dat het mentaal gezien werkt is ook wat waard, ook als dat niet evidence based is. :)
pi_168091766
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:53 schreef Elvi het volgende:
Ik heb goede dingen gehoord over CBD olie; minder angstaanvallen, minder depressies, goed voor de hormoonbalans, en verminderde eetlust zijn de positieve effecten die mij aanspreken dus ik wil het wel eens proberen.

Maar nu is er vrij veel op de markt en ik weet niet welke dosis ik nodig heb. Van Jacob Hooy is er een variant met 2,5%, maar van bijvoorbeeld MediHemp zijn er dosissen van 5% en zelfs 10%
Wat is nu een goede begin-waarde en welk merk is het beste? En heeft er iemand ervaring met CBD olie? :)
Als je mijn ervaring wil lezen, lees dan vanaf hier...

LIF / [CZT #55] Chronisch Ziek Topic

Je hoeft me net niet geloven, maar het is écht waar, ik heb ook foto's gepost,

Maar ér zijn héél veel goede ervaringen te vinden op internet nu heb ik het zélf ondervonden,
ik had toch niets meer te verliezen eigenlijk...

hier nog meer ervaringen

http://cbdplus.info/bekijk-beoordelingen/

Ik gebruik CBD+ olie en dat de in water oplosbare variant, maar dat staat allemaal in dát topic.

vanaf hier dus....

LIF / [CZT #55] Chronisch Ziek Topic

succes als je het gaat proberen!
pi_168217376
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je mijn ervaring wil lezen, lees dan vanaf hier...

LIF / [CZT #55] Chronisch Ziek Topic

Je hoeft me net niet geloven, maar het is écht waar, ik heb ook foto's gepost,

Maar ér zijn héél veel goede ervaringen te vinden op internet nu heb ik het zélf ondervonden,
ik had toch niets meer te verliezen eigenlijk...

hier nog meer ervaringen

http://cbdplus.info/bekijk-beoordelingen/

Ik gebruik CBD+ olie en dat de in water oplosbare variant, maar dat staat allemaal in dát topic.

vanaf hier dus....

LIF / [CZT #55] Chronisch Ziek Topic

succes als je het gaat proberen!
^O^
pi_168217995
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:48 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

^O^
thanks :+ ik zie er alweer normaal uit, op een paar witte vlekjes na :D
pi_168225918
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:18 schreef FANN het volgende:

[..]

thanks :+ ik zie er alweer normaal uit, op een paar witte vlekjes na :D
Ik vind t echt fantastisch dat steeds meer mensen de voordelen van de cannabisplant ontdekken. Fijn dat je een oplossing hebt

Ook ik heb mijn cortisonenzalf vervangen voor CBD een tijd geleden. En t werkt perfect :)
pi_168226225
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:46 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik vind t echt fantastisch dat steeds meer mensen de voordelen van de cannabisplant ontdekken. Fijn dat je een oplossing hebt

Ook ik heb mijn cortisonenzalf vervangen voor CBD een tijd geleden. En t werkt perfect :)
Wat goed dat het jou ook zo geolpen heeft! :D

Ik zou willen dat ik het véél eerder had ondekt :Y , maar ik vind het nog steeds moeilijk om het overal te verkondigen, straks wordt het nog gezien als spam :')

maar ik zou iedereen gewoon wel wákker willen schudden...
pi_168709212
FANN, zie/merk jij verschil tussen cbd met en zonder thc?
pi_168753230
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 13:12 schreef SnoepTomaatje het volgende:
FANN, zie/merk jij verschil tussen cbd met en zonder thc?
Hoi SnoepTomaatje,

Ik kwam jouw topic ook al eens tegen, LIF / CBD-olie, ervaringen?

Mijn eerste flesje olie was deze 5% CBD / CBDa en maar 0,053%
THC, ik weet niet of het an de THC kwam of dat ik nog moest wennen aan de
olie, maar ik kreeg er hoofdpijn van.
https://www.cbddrogist.nl/cbd-olie-5-procent-10-ml-medihemp/
Ik heb dat ook maar een week gebruikt daarna ben ik deze olie gaan gebruiken
https://www.rollingstoned.nl/nieuw-nederland-wateroplosbaar-cbd/

en daar heb ik érg veel baat bij :Y
pi_169046720
Ik begin vanaf vandaag met cannabis olie van Erica voor een maand aangezien mijn ziekte van Crohn erg moeilijk onder controle te krijgen is. Dit is olie zonder THC aangezien ik er niets voor voel om een stoner te worden.

Voor het volledige verhaal raad ik mensen aan de serie over Crohn en Colitis te lezen, mijn verhaal is veel te lang en te complex om hier te gaan typen.

Ik hierin gegaan met een ''baat het niet dan schaadt het niet' mentaliteit omdat ik zoveel positieve verhalen hoor en verder weinig opties meer heb.

Over een maand horen jullie hoe het bevalt :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_177324401
ik heb vorige week 2 keer gebruikt nu wil ik het standaart 3 keer daags 5 druppels gaan gebruiken. Ik heb het bij het Kruidvat gehaald. Ik wil het voornamelijk gebruiken voor mijn chronische rugpijn.
Ik heb die pijn door een spierziekte myotone dystrofie. Ik slikte 3 keer daags 100 mg tramadol retard. Dat ben ik af gaan bouwen dat doe ik eens in het jaar a 2 jaar omdat ik dan merk dat er gewenning optreed en om nou steeds meer te gaan gebruiken zie ik niet zitten. Ik slik bij de tramadol ook altijd paracetamol. Dat blijf ik sowieso gebruiken want dat heeft niks met gewenning te maken. Ik zit nu de laatste week op alleen in de ochtend 50 mg tramadol retard. Over een week zit ik om helemaal geen tramadol meer. Ik wil dat een hele maand zonder doen en dan weer in de ochtend en in de middag en avond terug gaan op 50 tramadol.. En ik kan dan altijd ook weer uitbreiden naar de 100 mg tramadol. Ik heb bij deze medicatie altijd nog erg veel pijn. Ik hoop dat de CBD olie ervoor kan zorgen dat ik weer een stukje minder pijn heb. En daarbij lees ik dat die nog meer voordelen heeft zoals voor depressie en zo waar ik ook mee te maken heb en daar ook gewone medicatie voor slik. Als ik over een maand proberen geen verschil merk stop ik er weer mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')