abonnement Unibet Coolblue
pi_166133987
Hoe is het met jou dan, snoenk? Ook al bijna klaar!
pi_166134453
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:54 schreef Cygne het volgende:
Wat een prulleke gm! O+

We hebben net de kinderwagen opgehaald bij L-E. Heel blij mee! En Sticker heeft goed laten zien wat je kunt doen met een kinderwagen. O+
:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:47:53 #53
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166134823
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe is het met jou dan, snoenk? Ook al bijna klaar!
Met mij gaat het goed. Deze week alles klaargemaakt voor baby en daardoor stuk meer rust in hoofd en meer het gevoel dat ik klaar ben voor baby.
Wel veel last van ischias en veel oefen/indalings/voorweeen maar slaap over het algemeen wel goed snachts en een dutje overdag dus allemaal nog wel te overzien.

Ben nu nog heel erg aan het genieten van mijn ene meisje en aan het dagdromen hoe ze zometeen als grote zus is O+

Heb het gevoel, mede door al die voorweeen, dat ze niet heel lang meer op zich laat wachten maar als het nog 3 weken duurt zou ik het ook niet erg vinden. Dus al met al goed :D

Jij ook meer rust nu je niet meer werkt?
pi_166134845
Yay Tweedle O+

Dino's die kunnen lopen zijn awesome!!
pi_166134956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:34 schreef L-E het volgende:

[..]

:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noooooh te lief, ik schoot ervan in de lach O+

Mensen met al een eerder kind, voel je je soms ook schuldig over dat deze zwangerschap zoveel sneller gaat dan de eerste? Ik sta veel minder stil bij alles, heb iig dat gevoel... (Vandaag vroeg iemand hoe ver ik was en ik wist t gewoon ff niet zeker... Vroeg aan zusje hoe ver zij is en dan 4 erbij geteld :') ) voelt zo oneerlijk naar dit kindje :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166135085
Bij de eerste had ik apps en een nieuwsbrief en boekjes en scheurkalender.
En nu moet ik in mijn agenda rekenen hoever ik ben :')
Of zoek ik soms eens op hoe en wat op zo'n babysite qua grootte en gewicht.

Heb wel meer en meer dat ik me soort van schuldig voel naar F dat hij straks minder 1 op 1 tijd en onverdeelde aandacht van ons zal krijgen.
Of de twijfel dat het voor nummer 2 ook zo zal zijn dat alle nieuwe features ook als zo tof ervaren worden. Of dat die de aandacht delen moet en niet krijgt wat F nu ruim 2 jaar al krijgt.
pi_166135162
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:57 schreef BlueEyes het volgende:
Bij de eerste had ik apps en een nieuwsbrief en boekjes en scheurkalender.
En nu moet ik in mijn agenda rekenen hoever ik ben :')
Of zoek ik soms eens op hoe en wat op zo'n babysite qua grootte en gewicht.

Heb wel meer en meer dat ik me soort van schuldig voel naar F dat hij straks minder 1 op 1 tijd en onverdeelde aandacht van ons zal krijgen.
Of de twijfel dat het voor nummer 2 ook zo zal zijn dat alle nieuwe features ook als zo tof ervaren worden. Of dat die de aandacht delen moet en niet krijgt wat F nu ruim 2 jaar al krijgt.
Nou dit allemaal idd... Dochter vindt t superleuk, een zusje krijgen, maar ik vraag me af of dat zo blijft... -O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166135259
Klinkt heerlijk snoenk! Op de klachten na uiteraard maar als je er aan toe kunt geven dan helpt dat een berg.

Ik herken veel in wat he schrijft haha. Ik vind t zwaar maar heb de lastste 1,5 ineend energie. Lastig wel want ik doe al snel te veel. Maar ik vermaak me wel zo op mijn vrije dagen, dus ik hoop dat ie nog zeker 1,5 wk blijft zitten. (Hebben een zieke peuter en ik heb oogontsteking dus hij kan nog niet komen :P)
Kan me ergens ook niet voorstellen dat ik binnen nu en een paar weken weer ga bevallen :D
pi_166135276
Wij hebben ook niet echt dat we F voorbereid hebben op een baby.
Ja er zit een baby in mama's buik en die schopt hem wel eens in zijn oortje als hij erop ligt.
Maar verder leeft het ook echt niet bij hem.
Misschien als we de babykamer eens afmaken dat het gaat leven.

Mag daar wel eens vaart achter gaan zetten ook.
Nu 30+3 en het schiet niet op nog.
En gezien de huidige ontwikkeling met de hoofdpijn wordt er misschien vanaf 37 weken al ingeleid (geheel tegen mijn gevoel in maar het kan ook niet meer zoals het nu gaat -O- )
pi_166135514
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:04 schreef BlueEyes het volgende:
Wij hebben ook niet echt dat we F voorbereid hebben op een baby.
Ja er zit een baby in mama's buik en die schopt hem wel eens in zijn oortje als hij erop ligt.
Maar verder leeft het ook echt niet bij hem.
Misschien als we de babykamer eens afmaken dat het gaat leven.

Mag daar wel eens vaart achter gaan zetten ook.
Nu 30+3 en het schiet niet op nog.
En gezien de huidige ontwikkeling met de hoofdpijn wordt er misschien vanaf 37 weken al ingeleid (geheel tegen mijn gevoel in maar het kan ook niet meer zoals het nu gaat -O- )
Oh pffff dan wordt t ook nog echt 'moeten', lekker stressvol...

Oudste is bijna 4, die snapt t allemaal redelijk (bij een eerdere zwangerschap had ze t al snel zelf door, vóór we t aan mensen vertelden)

Hier is t kamergedoe vooral 'zolderkamer opruimen', alles wat geen plek had in huis staat daar :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:18:13 #61
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166135524
Nee ik vind het ook nog lastig voor te stellen dat het echt al gewoon bijna zo ver is. En hou hem idd nog maar even binnen tot O. Beter is en jij van je oogontsteking af bent.

Herkenbaar tombola. Zo heb ik bijna geen buikfoto's (terwijl ik wel vind dat mijn buik supermooi is) en vergeet ik ook elke keer hoe ver ik ben.

Schuldig naar O. Voel ik me alleen dat ik nu op het moment niet zo veel kan. We hebben haar ook niet echt voorbereid maar ze gaat mee naar alle vk afspraken en als ze een echofoto ziet zegt ze zusje O+
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:19:15 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_166135546
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:04 schreef BlueEyes het volgende:
Wij hebben ook niet echt dat we F voorbereid hebben op een baby.
Ja er zit een baby in mama's buik en die schopt hem wel eens in zijn oortje als hij erop ligt.
Maar verder leeft het ook echt niet bij hem.
Misschien als we de babykamer eens afmaken dat het gaat leven.

Mag daar wel eens vaart achter gaan zetten ook.
Nu 30+3 en het schiet niet op nog.
En gezien de huidige ontwikkeling met de hoofdpijn wordt er misschien vanaf 37 weken al ingeleid (geheel tegen mijn gevoel in maar het kan ook niet meer zoals het nu gaat -O- )
maar wat voor soort voorbereiden verwacht je (en andere mensen die een tweede krijgen) dan? Ik bedoel, mauw is net twee. Die kan ik veertig keer uitleggen dat er een baby komt maar dan nog heeft ze geen flauw idee waar ik het over heb.
Sterker nog. Ik was 33 toen mijn eerste baby werd geboren en ik had achteraf al geen flauw benul wat me te wachten stond, laat staan dat een tweejarige daar iets mee kan.
Ik denk dat je niet meer kan doen (en moet willen doen) dan het zo nu en dan benoemen. Kleine kindjes zijn behoorlijk adaptief, dat komt vanzelf goed zodra de baby er is.

Van schuldgevoel heb ik dus ook geen last, beide kanten op. Het lijkt me niet meer dan normaal dat een tweede zwangerschap anders voelt dan een eerste. Ik weet ook zeker dat ik ze straks allebei ontzettend veel liefde en aandacht kan geven.

Het enige waar ik alvast medelijden mee is mijn eigen mental sanity na het aanschouwen van meerdere synchrone gezusterlijke driftbuien bij de buren vanmorgen tussen 10 en 11. :') O+
disclaimer
pi_166135998
Meisje voor Hilz *O*

En Cygne en L-E, wat lief.

Blue, wat rot van het vanaf 37 weken inleiden. Als het niet gaat gaat het niet, maar naar als dat tegen je gevoel in gaat.

Buikfoto's nu ook nog nauwelijks itt tot de vorige keer, apps enzo houd ik ook minder bij. Maar dat is toch allemaal mee voor jezelf. Het idee van dan-peuter ineens minder aandacht geven en vervolgens baby ook minder dan peuter ooit kreeg vind ik soms ook lastig, maar hee, ze krijgen er wel allebei een zus(je) voor terug O+ Voorbereiden of in ieder geval benoemen doe ik wel vaak, ze begrijpt het echt wel een beetje. Niet hoe het gaat zijn natuurlijk, wel het concept baby, ofzo :P
pi_166136006
O heeft een periode gehad dat ze de namen opratelde van iedereen in de auto bv. Toen zijn we broertje er bij gaan noemen, en dat vond ze snel normaal. Verder weet ze wat een baby is en vertellen we dat er een baby komt wonen bij ons. Dat weet ze nu goed al weet ze nstuurlijk niet wat het echt inhoudt. Dat besef ik zelf amper. Maar als ie er straks is, dan kunnen we refereren naar de baby in mijn buik waar we het vaak over hebben.
Verder benoemen we kleine kleertjed, dat die te klein zijn voor O en dat die voor broertje zijn. En we hebben zijn bedje opgezet, samen, want een baby moet immers een bed. En toen liep ze naar haar kamer en vond haar dekbed. Want ja, slapen doe je met een dekbed. Mijn liefje ❤

We benoemen dus concreten uit haar eigen beleefwereld (kleding, wagen, bed etc) maar verder hebben we het er niet teveel over. Naar die concreten gaan we straks dus ook weer verwijzen als ie er echt is.

Klinkt onwijs doordacht, naar dat valt ook mee hoor :D Dit ontstond gewoon zo ;)
pi_166136067
Qua voorbereiding vind ik het gedurende de zwangerschap wat F betreft wel prima zo hoor.
Oftewel er zit een baby in de buik en daarbij is het gebleven.
Maar zo richting 'einde' ga ik wel iets meer vertellen van dit wordt het kamertje van de baby en het bedje e.d.
Verder erop in is echt teveel voor zijn aandachtsspanne.

Het schuldgevoel is met vlagen. Nummer 2 zal ook echt niks tekort komen weet ik.
Maar zijn meer soort onzekerheden waar ik af en toe te ver over nadenken ga.
pi_166136292
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:34 schreef L-E het volgende:

[..]

:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ _O-

Dat gezichtje ook toen hij het uit had gepakt. 'Nog één keertje in de doos kijken? :D'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166136445
Hier ook wel een licht schuldgevoel (met vlagen) naar met name N. op dit moment. We hebben het zo heerlijk met z'n drieën nu en straks verandert er ineens zo ontzettend veel. Ik kijk heel erg uit naar weer zo'n lief frummeltje en ben heel erg benieuwd hoe N. als grote zus gaat zijn, maar ik weet ook dat de tijd zoals die nu is niet terugkomt en dat vind ik best even lastig af en toe.

Qua 'voorbereiden' benoem ik ook de baby in de buik. Ze weet inmiddels wat een baby is en dat je mama's buik ook kusjes en knuffels kan geven ( O+ ), maar verder is ze natuurlijk nog veel te klein om zich er iets bij voor te kunnen stellen.
pi_166136514
Het was mijn allergrootste angst tijdens de zwangerschap van Sticker: kon ik een ander kindje ook zo intens veel meegeven als mijn eerste? Kon ik meeveren als er minder tijd en ruimte was, kon ik ze ieder de nabijheid bieden die ze nodig hebben, kon ik mezelf in twee delen wanneer nodig? Natuurlijk kon ik dat niet! En bij ons zat er 5 jaar tussen, de een ging al naar school, er was echt veel tijd en alles en toch waren er momenten dat ik keihard met ze mee huilde omdat het niet liep zoals ik wilde, omdat er zo veel overhoop was gehaald en ik niet wist hoe ik terug moest naar mijn o zo makkelijke leventje. Je leven verandert als je een kind krijgt, ook bij de tweede, dat mag best moeilijk zijn.

Maar je zadelt je oudste echt niet met iets vreselijk op door nog een baby te krijgen. Je geeft je oudste een partner in crime, een speelkameraad, iemand om herinneringen en treinbanen mee te bouwen, iemand om te beschermen en aan te spiegelen, iemand om groot bij te zijn en soms ook weer heel klein. Je oudste mag onderdeel zijn van iets dat groter is dan het eigen ego: de warmte van een gezin waarin je voor elkaar zorgt. Toen ik er 'maar' een had wist ik het niet, maar de meerwaarde van een volgend kind is echt de onderlinge interactie. Een diepe liefde die het mogelijk lastige begin en de peuterbuien en de fitties en elkaars haren uittrekken zal ontstijgen. Het is echt heel mooi om te zien dat de mensen die uit liefde zijn gemaakt ook op elkaar verliefd zijn, zo bijzonder O+ (en als ze ruzie maken zeg ik tegen mezelf dat 'passie ook een teken is dat ze om elkaar geven' :') )

Tl:dr: Alles Komt Goed. Kusjes!
pi_166136575
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+ _O-

Dat gezichtje ook toen hij het uit had gepakt. 'Nog één keertje in de doos kijken? :D'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat lief :) En wat bijzonder om te horen. Wij vonden het heel fijn dat die ruimte voor Elva er was! O+
pi_166136692
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, wat lief :) En wat bijzonder om te horen. Wij vonden het heel fijn dat die ruimte voor Elva er was! O+
O+ :*
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:27:28 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166137422
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:53 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook wel een licht schuldgevoel (met vlagen) naar met name N. op dit moment. We hebben het zo heerlijk met z'n drieën nu en straks verandert er ineens zo ontzettend veel. Ik kijk heel erg uit naar weer zo'n lief frummeltje en ben heel erg benieuwd hoe N. als grote zus gaat zijn, maar ik weet ook dat de tijd zoals die nu is niet terugkomt en dat vind ik best even lastig af en toe.
Heel herkenbaar, dit. Vooral toen we afgelopen mei met z'n drietjes op vakantie waren, heb ik toch af en toe even moeten slikken en gedacht: waar beginnen we aan. Alles is prima zoals het is nu, we hebben het zo heerlijk met elkaar, en dan gaan we dat allemaal weer overhoop gooien. Maar ook dat zal allemaal absoluut wel weer goed komen...

En ik voel me de laatste tijd vaak schuldig richting kuiken omdat ik niet zo'n leuke mama meer ben momenteel :@. Ik kan niet met hem stoeien, kan hem niet meer tillen, kan er niet lekker met hem op uit, ben vaak moe, heb veel pijn en een enorm kort lontje... Gelukkig weet ik dat het over gaat, maar ik vind het wel sneu.
En ik vind het jammer dat ik met de buikbaby niet van die leuke onderonsjes heb als ik met kuiken had; voor hem zong ik steeds een zelfbedacht liedje, dat hem na de geboorte ook regelmatig nog rustig maakte. Dat heb ik met deze baby niet zo. Maar die zal weer andere dingen meekrijgen natuurlijk, liedjes die ik nu met kuiken veel zing of luister. Brandweerman Sam en zo :').

Kuiken kijkt er trouwens wel erg naar uit, die leeft heel erg mee, en knuffelt ook vaak mijn buik O+. De baby is voor hem ook echt al onderdeel van het gezin; bij alles wordt de baby ook even benoemd en hij heeft hele verhalen die beginnen met "als ik straks grote broer ben..." O+.

[ Bericht 6% gewijzigd door Burdie op 22-10-2016 23:33:13 ]
KuikenGuppy
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:29:14 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166137460
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:56 schreef L-E het volgende:
Je geeft je oudste een partner in crime, een speelkameraad, iemand om herinneringen en treinbanen mee te bouwen, iemand om te beschermen en aan te spiegelen, iemand om groot bij te zijn en soms ook weer heel klein. Je oudste mag onderdeel zijn van iets dat groter is dan het eigen ego: de warmte van een gezin waarin je voor elkaar zorgt.
O+ jij kan het altijd zo mooi verwoorden O+.
KuikenGuppy
pi_166141314
Laat ik er aan toe voegen, dat mijn beide kinderen elkaar missen als ze het zonder elkaar moeten doen. Oudste is een paar dagen thuis geweest in de zomervakantie. Ik dacht dat ze dagje alleen met mama wel tof zou vinden, maar ze heeft de hele dag haar broertje gemist. _O-
De andere dagen heb ik hem niet naar kdv gebracht en met zn 3en op pad geweest
O+
En ja, er zijn genoeg ruziemomenten, maar daardoor leren ze juist conflicten oplossen. Alleen maar goed!

Blue, wat vervelend, maar een mama die er aan onderdoor gaat, heeft niemand wat aan :*

Ik ga de babykamer verven morgen, lekker ander kleurtje. Heb er helemaal zin in!
pi_166141334
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 07:44 schreef Theeleuter het volgende:
Laat ik er aan toe voegen, dat mijn beide kinderen elkaar missen als ze het zonder elkaar moeten doen. Oudste is een paar dagen thuis geweest in de zomervakantie. Ik dacht dat ze dagje alleen met mama wel tof zou vinden, maar ze heeft de hele dag haar broertje gemist. _O-
De andere dagen heb ik hem niet naar kdv gebracht en met zn 3en op pad geweest
O+
En ja, er zijn genoeg ruziemomenten, maar daardoor leren ze juist conflicten oplossen. Alleen maar goed!

Blue, wat vervelend, maar een mama die er aan onderdoor gaat, heeft niemand wat aan :*

Ik ga de babykamer verven morgen, lekker ander kleurtje. Heb er helemaal zin in!
Welke kleur ga je de boel verven? Ik zit er ook aan te denken. Maar geen idee of ik er tegen de tijd dat ik er bij kan komen nog zin in heb. Ee hebben begin dit jaar de hele beneden verdieping gestript en opnieuw opgebouwd. Alles waar we geen plek voor hadden of plek voor gezocht moest worden hebben we in dat kamertje gekwakt. Needless to say, nu in oktober staat het er nog steeds :')
pi_166141348
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 07:52 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Welke kleur ga je de boel verven? Ik zit er ook aan te denken. Maar geen idee of ik er tegen de tijd dat ik er bij kan komen nog zin in heb. Ee hebben begin dit jaar de hele beneden verdieping gestript en opnieuw opgebouwd. Alles waar we geen plek voor hadden of plek voor gezocht moest worden hebben we in dat kamertje gekwakt. Needless to say, nu in oktober staat het er nog steeds :')
Ik doe het niet alleen en het is de kleinste kamer in het huis, dus dat scheelt :)
Kleur op 1 muur is delicate ocean (eigen merk ipv flexa) soort van lichte mintgroen. De andere muren lichter, met een vleugje blauw. Toen ik die pot zag, twijfelde ik of het bij elkaar gaat passen, maar dat zie ik morgen wel :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')