abonnement Unibet Coolblue
pi_7143909
De nagels van Google (mijn cavia) zijn een beetje erg lang en moeten dus geknipt worden. Alleen, bij de dierenwinkel zeiden ze dat ik het bij de dierenarts moet laten doen...ok, allemaal heel leuk maar ik ben nog nooit bij een dierenarts geweest. Kan je zomaar bij elke dierenarts binnenlopen, of moet je bellen voor een afspraak?? (denk afspraak, maar toch). En weet toevallig iemand hoe duur het ongeveer is om z'n nagels te laten knippen??

Alvast erg bedankt

(btw, weet iemand ook een goede dierenarts in Tilburg toevallig )

  woensdag 4 december 2002 @ 16:39:00 #2
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7143982
kan meestal zonder afspraak

kosten? geen idee.. maar je gaat er vast niet dood van

pi_7143983
Kijk eens in het tel.boek of de gouden gids
Ik zou gewoon opbellen en vragen hoe duur het is(schrik niet van de prijs).
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  woensdag 4 december 2002 @ 16:40:20 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_7144011
Koop zelf een tangetje is veel goedkoper dan de dierarts die gerust 30,- euro of meer in rekening kan brengen. Zelf knippen is niet zo moeilijk als je maar net voor het vlees knipt en niet erin. Als de cavia gaat schreeuwen en gillen dan zit je in het vlees.

Bij veel dierenrtsen moet je een afspraak maken maar als je toch naar de dierenarts wilt dan zou ik eerst even rondbellen voor de prijs want dat daar kan heel veel verschil in zitten.

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_7144029
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:40 schreef Redman het volgende:
Koop zelf een tangetje is veel goedkoper dan de dierarts die gerust 30,- euro of meer in rekening kan brengen. Zelf knippen is niet zo moeilijk als je maar net voor het vlees knipt en niet erin. Als de cavia gaat schreeuwen en gillen dan zit je in het vlees.
en dat had ik dus de vorige keer, en daarom durf ik het nu niet zo goed meer
pi_7144033
gewoon de schaar erin joh

Maarreh serieus, je kunt zo binnenlopen en vraag gewoon ff van tevoren wat het gaat kosten, dat zou ik echt niet weten maar het zal vast niet vreselijk duur zijn.

pi_7144039
Als je het wel zelf gaat doen, doe het overdag dan kan je het veel beter zien. (kijk overdag met een pootje tegen het licht in dan zie je het wel)
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  woensdag 4 december 2002 @ 16:42:25 #8
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7144057
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:40 schreef Redman het volgende:
Koop zelf een tangetje is veel goedkoper dan de dierarts die gerust 30,- euro of meer in rekening kan brengen. Zelf knippen is niet zo moeilijk als je maar net voor het vlees knipt en niet erin. Als de cavia gaat schreeuwen en gillen dan zit je in het vlees.

Bij veel dierenrtsen moet je een afspraak maken maar als je toch naar de dierenarts wilt dan zou ik eerst even rondbellen voor de prijs want dat daar kan heel veel verschil in zitten.


als je in het vlees zit dan ben je een beul

en bij cavia's moet je zeker niet te veel knippen

Als je het niet precies weet dan ga je naar een dierenarts!
Als je zelf wat hebt dan ga je toch ook naar de dokter?

pi_7144076
Als het niet toevallig heel anders is bij dat beest zou ik zeggen dat het onzin is.

Nagels knippen bij konijnen en kanarie's wordt je namelijk aangeraden zelf te doen! (Own experience with laughing dierenarts )

pi_7144125
Die nagels zijn een beetje doorzichtig, je kunt precies zien waar nog "leven" zit en gewoon zelf knippen met een tangetje. Anders laat je het een keer voordoen door de dierenarts maar het is best zelf te doen, desnoods als iemand anders dat beest even vasthoudt. Volgens mij kun je bij de dierenarts gewoon binnenlopen op het spreekuur. De tijden staan wel in de gouden gids.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_7144157
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:46 schreef Adfundum het volgende:
Die nagels zijn een beetje doorzichtig, je kunt precies zien waar nog "leven" zit en gewoon zelf knippen met een tangetje.
mja, mijn cavia heeft zwarte nagels
pi_7144183
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:40 schreef Redman het volgende:
Als de cavia gaat schreeuwen en gillen dan zit je in het vlees.
.
It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 4 december 2002 @ 16:49:43 #13
21747 Roderick
Warom !?!?!?!?!
pi_7144185
kunt het gewoon zelf met een tangetje ofzo, je moet alleen wel goed kijken waar zijn bloed stroompjes lopen in de nagel, moet je een paar milimeter daat onder knippen en er is niks aan de hand deden wij ook altijd, 1 keer mis geknipt bloede behoorlijk alleen de cavia zelf voelde er blijkbaar niks van SUCCES!!
  woensdag 4 december 2002 @ 16:53:46 #14
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_7144264
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:41 schreef SunFlower_84 het volgende:

[..]

en dat had ik dus de vorige keer, en daarom durf ik het nu niet zo goed meer


Dan moet je het idd niet meer proberen. Ik weet niet hoe het met cavia's is maar met konijnen heb ik meer ervaring en dat gaat altijd goed bij mij.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_7144376
quote:
Op woensdag 4 december 2002 16:48 schreef SunFlower_84 het volgende:

[..]

mja, mijn cavia heeft zwarte nagels


Oh, issie gothic ?

Houd de nagels eens voor het licht, overdag,(kunstlicht gaat moeilijker) volgens mij moet je het dan toch kunnen zien. Anders toch maar even naar het spreekuur van de da.

Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_7144442
Ik zou het toch zelf proberen. Je hebt speciale tangetjes om nagels van knaagdieren te knippen, maar met een gewoon nagelschaartje gaat het ook prima. Als je echt niet kunt zien waar het leven in het nageltje zit, gewoon een klein stukje eraf. En als je er toch in knipt, daar gaat ie niet dood aan...

Je kunt natuurlijk ook naar de dierenarts, maar dan ben je minstens 15 euro kwijt voor alleen het consult..beetje overdreven voor iets wat je zelf ook kunt.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_7144744
Ik zou als ik jou was, de eerste keer naar de dierenarts gaan, zij kunnen je het goed uitleggen, hoe je het precies moet doen en wat voor soort tangetje het best geschikt is. Dat is beter dan zomaar op eigen houtje maar wat proberen, met alle risico's vandien...

Hier kun je dus gewoon een afspraak voor maken, sommige dierenartsen hebben ook een open spreekuur, waar je gewoon langs kunt komen. Kwestie van even bellen.

Het is erger dan je denkt, als je denkt is het nog erger...
pi_7145115
Bij onze dierenarts kost het knippen van nagels 5 gulden.. (heb sinds de euro geen knaagdieren meer...)
Alleen die dierenarst is in leeuwarden dus da's wel een eindje reizen

Als je het zelf wil doen, knip dan hele kleine stukjes eraf totdat de nagel kort genoeg is.. Dus niet ineens alles erafhalen! Als ie dan nog gaat bloeden dan kun je de nagel dichtbranden (niet je cavia in de fik steken! )

tip: ga 1 keer naar de dierenarts en onthou hoe lang de geknipte nagels zijn.. dan weet je voor de volgende keer hoe lang ze moeten zijn en kun je het zelf doen

pi_7145550
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:36 schreef freaky-me het volgende:

Als je het zelf wil doen, knip dan hele kleine stukjes eraf totdat de nagel kort genoeg is.. Dus niet ineens alles erafhalen! Als ie dan nog gaat bloeden dan kun je de nagel dichtbranden (niet je cavia in de fik steken! )


Branden is volgens mij helemaal niet nodig. Tenzij je z'n halve pootje eraf knipt, heelt het vanzelf heel snel.
Ik ben ook wel een bij de dierenarts geweest voor ik het zelf deed, en deze heeft toen ook gruwelijk misgeknipt, veel bloed. Hij heeft er toen gewoon even een doekje tegenaan gehouden, na een minuut was er niks meer aan de hand.
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_7147513
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:59 schreef Avalonne het volgende:

[..]

Branden is volgens mij helemaal niet nodig. Tenzij je z'n halve pootje eraf knipt, heelt het vanzelf heel snel.
Ik ben ook wel een bij de dierenarts geweest voor ik het zelf deed, en deze heeft toen ook gruwelijk misgeknipt, veel bloed. Hij heeft er toen gewoon even een doekje tegenaan gehouden, na een minuut was er niks meer aan de hand.


uhhu.. alleen als je echt heel ver in het leven hebt geknipt kan het wel es heel erg lang duren voordat het ophoudt met bloeden.. Het is dan het beste om em dicht te branden met een soldeerbout..(alsof je die altijd in de buurt hebt liggen )
Als je maar een klein stukje in het leven hebt geknipt is gewoon een doekje erop idd veel makkelijker..
  woensdag 4 december 2002 @ 20:26:49 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7147976
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:04 schreef Avalonne het volgende:
maar met een gewoon nagelschaartje gaat het ook prima.
Mwah, over het algemeen gaan de nagels daar toch echt van splijten hoor. Het beste kun je een tangetje nemen met een rond gaatje waardoor de nagel rondom wordt afgeknipt.

Wij knipten de nagels van onze cavia's ook zelf, en is weleens misgegaan doordat de cavia op het laatste moment een woeste beweging maakte.

Eén van onze cavia's had ook twee zwarte voetjes met zwarte nageltjes, en daar haalden we alleen het uiterste puntje van de nagels.

Bij twijfel of zenuwen: ga idd naar een dierenarts, al vind ik het vreemd dat ze het bij de dierenwinkel niet willen doen voor je.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 december 2002 @ 20:32:22 #22
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_7148063
rare dierenwinkel dat ze dat niet eventjes voor je doen..
Kleine moeite, 'k doe het zelf ook altijd ('k werk ook in een dierenwinkel).

Tis ook heel makkelijk om zelf te doen. Koop een schaartje waarvan de twee bladen langs elkaar gaan, dus niet een (mensen)nagelschaartje, hiermee kan het gebeuren dat je de nagel slijt, en dan ben je verder van huis. Je moet dus een schaartje hebben wat de nagel doornijd.

Ga rustig zitten, en zet de cavia op z'n kont, met zn rug tegen je aan dus, meestal blijven ze ze wel rustig liggen. Knip stukje voor stukje, meestal zit er in de eerste halve centimeter van de nagel 'leven', een bloedbaantje dus.
Knip je in het leven, GEEN PANIEK, het voelt voor het beestje alsof hij heel even met een speld geprikt is, niks aan de hand dus. Ontsmet het even met wat jodium, of laat het bloeden stoppen met wat aluin.
Donkere nagels zijn lastig te knippen, maar het is onmogelijk om je cavia echt pijn te doen, tenzij je ongeveer bij zn oksels gaat knippen.

Succes.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  woensdag 4 december 2002 @ 20:38:37 #23
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_7148170
Wij doen dat ook altijd gewoon zelf, een nagelschaartje hadden we bij de dierenwinkel gekocht en die knipt rond af, zo dus: ()
Die knipt echt goed en lekker en de cavia gaat niet piepen ofzo. Met een gewone schaar is het kut. 'T knippen gewoon niet doen waar het rood is, en wij hebben 2 cavia's die 2 zwarte en 2 rose voetjes hebben dus dat is wel handig want dan weet je hoever je moet afknippen bij de negerpoten.
Laatste kans.....
pi_7157759
ik heb het vanmorgen zelf gedaan, heb een schaartje met rond gaatje (was voor hondennagels geloof ik ofzo ) Moet nu nog 1 pootje...hij bleef niet meer stil zitten nl

Maar goed, dat is dus gelukt...verder nog een vraagje, kan het zijn dat de tanden van de cavia te lang zijn en hij daarom weinig eet?? Mijn cavia is nl heel erg dun geworden de laatste tijd, ik d8 dat het lag aan het feit dat hij hamstervoer kreeg (fout van mijn vader) en ik heb dus goed voer gehaald nu, maar dat eet ie nog niet...
Je voelt z'n hele ruggengraat enzo, terwijl hij eerst toch best dik was

  donderdag 5 december 2002 @ 14:09:43 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7159788
quote:
Op donderdag 5 december 2002 12:20 schreef SunFlower_84 het volgende:
verder nog een vraagje, kan het zijn dat de tanden van de cavia te lang zijn en hij daarom weinig eet??
Dat kan, want tanden van knaagdieren groeien door.
Vandaar dat ze voldoende te knagen moeten hebben, zodat ze slijten.
In de dierenwinkel is van alles te krijgen, van knaagstenen tot diverse knabbels, die de tanden druk aan het werk houden.

Verder moet je ervoor zorgen dat een cavia voldoende vitamine C binnenkrijgt, anders wordt 'ie ziek en gaat hij dood. Er zijn druppels te krijgen die je in zijn water doet, je kunt speciaal caviavoer krijgen waaraan vitamine C is toegevoegd of, zoals wij (naast het vitamine C-voer deden) vitamine C-tabletjes van het merk Roter (elke dag 1) toedienen. Na kort wennen aten ze die zo uit onze hand.

HEEL belangrijk!

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')