abonnement Unibet Coolblue
pi_166081494
bron
quote:
Justitie: niet bewezen dat baby stierf door vechtpartij

Justitie eist slechts bescheiden werkstraffen voor vijf Marokkaanse jonge mannen die waren aangeklaagd omdat ze op 26 maart 2012 in de Amsterdamse binnenstad een stel zouden hebben mishandeld, waarna de zwangere vrouw haar zes maanden oude baby verloor.

e mannen zouden de Marokkaanse voor 'negerhoer' hebben uitgescholden omdat haar vriend van Surinaamse komaf is.

Justitie acht niet bewezen dat de vrouw klappen of schoppen kreeg en deskundigen hebben evenmin kunnen vaststellen of de baby ruim een week nadien door de vechtpartij is overleden. Daarom vordert de aanklager alleen straffen voor het openlijk geweld tegen de man van het stel en het schelden.

Kledingzaak
Het stel kwam uit kledingzaak Tip de Bruin op de Nieuwendijk, waar de groep jongens van rond de twintig uit Nieuw-West liep. Vanuit de groep zou zijn gescholden.

Het stel liep via de Beurspassage naar het Damrak. Daar zou de leidende figuur in de groep, Atef M. (24), de Surinaamse man in zijn nek hebben geslagen.

Straatgevecht
De jongens liepen vervolgens de Beurspassage weer in. De vriend liep achter ze aan en bleef de jongens opgewonden benaderen - zo is ook te zien op camerabeelden. Hij sloeg Atef M. ook.

Vervolgens ontstond in de Beurspassage een kort maar hevig straatgevecht waarin de vrouw in het Arabisch zou zijn uitgescholden voor 'negerhoer', 'kuthoer' en 'kankerhoer'. Volgens de vriend sprong Atef M. in de gevechtshouding en riep hij 'Kom dan!' - hetgeen hij ontkent.

Knietjes
De vriend sloeg en schopte naar eigen zeggen ook. Atef M. sloeg terug, waarna de groep op hem zou zijn gedoken, slaand, schoppend en knietjes uitdelend. Hij zou heel vaak op zijn rug, achterhoofd, oor en neus zijn geraakt, ook nadat hij ineen was gedoken of was gevallen.

Atef M. werd aangehouden, de anderen renden weg maar enkele leden konden alsnog worden gepakt toen ze verderop in de binnenstad een scène uit de vechtpartij 'joviaal' leken na te spelen, waarbij Fouad S. (26) 'trappende bewegingen' maakte.

Onterecht
Dat had niets met de ruzie te maken, zei S. vanmorgen. Hij wilde gewoon 'gaan chillen'. Dat hij met de anderen wegrende toen ze in de buurt van de Prinsengracht een politiebus zagen, was 'uit schrik' en uit angst onterecht te worden beschuldigd.

Atef M. erkent te hebben geslagen, maar in de Beurspassage was de vriend juist de agressor en niet hij: "Ik ben die vriend in de Beurspassage niet aangevallen. Dat zou ik ook zeggen als ik hem was. Ik heb hem alleen op het Damrak een duw gegeven."

Werkstraf
De drie andere aanwezige verdachten zeggen zich weinig te kunnen herinneren van (hun rol in) de vechtpartij.

Justitie spreekt van openlijke geweldpleging die 'helemaal nergens over ging'. "Het was met zijn allen tegen één."

Voor Atef M. vraagt justitie honderd uur werkstraf, voor de andere vier tachtig uur.

'Waanidee'
Advocaat B. Peters betoogde namens hoofdverdachte Atef M. dat bij de vriend van de Marokkaanse 'kennelijk het waanidee leefde dat mijn cliënt naar zijn vriendin keek'.

Die vriend was de agressor, terwijl M. wilde weglopen. Uiteindelijk vloog die vriend 'als een dolle stier' op M. af. Hij beroept zich op noodweer. De beschuldigingen over beledigingen zijn 'aantoonbaar leugenachtig'.

De rechtbank doet over twee weken uitspraak.
Stel je voor; een etnisch gemengd koppel, waarvan de vrouw zwanger, wordt op straat zonder aanleiding door een 5-tal mannen van Marokkaanse afkomst racistisch beledigd omdat de Marokkaanse vrouw met een zwarte man een relatie heeft. De zwarte man krijgt dan de eerste klappen en slaat uit verdediging terug. De overige hyena's duiken erop en ook de vrouw wordt mishandeld. Zij verliest haar ongeboren kind een week later, of dat door de mishandeling komt, kan niet bewezen worden, maar is wat mij betreft zeer aannemelijk.

Maar nu de echte WTF: Justitie eist slechts werkstrafjes voor mannen die zonder uitlokking een stel uit racistische motieven mishandelen.

Voor 'eenvoudige mishandeling' kan men maximaal 3 jaar celstraf krijgen. Wat zijn hier gvd dan de verzachtende omstandigheden?

Dit is een signaal naar de maatschappij toe dat groepsmishandeling (uit racistische motieven!) niet heel ernstig wordt ingeschat. Voor het niet betalen van een verkeersboete, ga je dus wel na een tijdje de cel in :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:35:46 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166081568
Als je als een groep blanke autochtonen hetzelfde zou doen, krijg je een veel hogere straf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166081605
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
Als je als een groep blanke autochtonen hetzelfde zou doen, krijg je een veel hogere straf.
Hoe kom je aan die onzin?
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:44:57 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166081744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
Als je als een groep blanke autochtonen hetzelfde zou doen, krijg je een veel hogere straf.
Dat weet ik niet, maar in ieder geval wel meer media-aandacht voor de zaak.
pi_166081765
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
Als je als een groep blanke autochtonen hetzelfde zou doen, krijg je een veel hogere straf.
Ik verwacht het ook, maar ik ben benieuwd of je daar voorbeelden van hebt.

Als het blanke mannen waren geweest, had het bericht een grote ophef veroorzaakt, enorme media-toestanden, Sylvana en Quincy te gast bij DWDD, Pauw en Humberto, witte marsen, brandende auto's in achterstandswijken etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_166081783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar nu de echte WTF: Justitie eist slechts werkstrafjes voor mannen die zonder uitlokking een stel uit racistische motieven mishandelen.

Ik lees toch:
quote:
De jongens liepen vervolgens de Beurspassage weer in. De vriend liep achter ze aan en bleef de jongens opgewonden benaderen - zo is ook te zien op camerabeelden. Hij sloeg Atef M. ook.
  Trouwste user 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 14:49:00 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_166081809
Ik DENK er het mijne van.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166081812
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik lees toch:

[..]

Na de beledigingen en de eerste klappen geincasseerd te hebben
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_166081838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Na de beledigingen en de eerste klappen geincasseerd te hebben
Maakt niet uit. Er moeten Marokkanen verdedigd worden.
pi_166081869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Na de beledigingen en de eerste klappen geincasseerd te hebben
In dat eerste stuk komt wel vak het woord "zou" in voor wat volgens mij aangeeft dat het uit een verklaring komt dus of dat juist en volledig blijkt te zijn moeten we nog afwachten. Die camerabeelden lijken mij wel duidelijk bewijs.
pi_166081871
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron

[..]
Maar nu de echte WTF: Justitie eist slechts werkstrafjes voor mannen die zonder uitlokking een stel uit racistische motieven mishandelen.

Voor 'eenvoudige mishandeling' kan men maximaal 3 jaar celstraf krijgen. Wat zijn hier gvd dan de verzachtende omstandigheden?
Omdat ze de zwaardere aanklachten niet kunnen bewijzen en dus alleen straffen voor openlijk geweld vorderen. Dat staat overigens gewoon in de tekst. Een verzachtende omstandigheid kan zijn dat er bijvoorbeeld geen voorbedachte rade was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166081902
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik lees toch:

[..]

Ik schop ook altijd zwangere vriendinnen van mensen die kut doen naar mij.
pi_166081934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik schop ook altijd zwangere vriendinnen van mensen die kut doen naar mij.
Punt is dat in dit geval niet bewezen kan worden dat die vriendin geslagen of geschopt is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166081946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik schop ook altijd zwangere vriendinnen van mensen die kut doen naar mij.
Dat kan natuurlijk maar in de OP staat:
quote:
Justitie acht niet bewezen dat de vrouw klappen of schoppen kreeg
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:56:28 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_166081948
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat ze de zwaardere aanklachten niet kunnen bewijzen en dus alleen straffen voor openlijk geweld vorderen. Dat staat overigens gewoon in de tekst. Een verzachtende omstandigheid kan zijn dat er bijvoorbeeld geen voorbedachte rade was.
Dan nog belachelijk. Wat voor signaal wil je nu als maatschappij afgeven aan dit soort laagbegaafde klootzakken? Dat je met een fopstrafje weg komt als je mensen zomaar racistisch bejegent en mishandelt als hun huidskleur je niet aan staat?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:56:50 #16
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166081956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stel je voor; een etnisch gemengd koppel, waarvan de vrouw zwanger, wordt op straat zonder aanleiding door een 5-tal mannen van Marokkaanse afkomst racistisch beledigd omdat de Marokkaanse vrouw met een zwarte man een relatie heeft.
Dat is niet zonder aanleiding. De legitimatie en zelfs opdracht hiervoor zit in hun geloofsovertuiging verankerd.
pi_166081962
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dan nog belachelijk. Wat voor signaal wil je nu als maatschappij afgeven aan dit soort laagbegaafde klootzakken? Dat je met een fopstrafje weg komt als je mensen zomaar racistisch bejegent en mishandelt als hun huidskleur je niet aan staat?
Ook dit kunnen ze niet bewijzen, dus dan kan je ze er niet voor veroordelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166082017
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dan nog belachelijk. Wat voor signaal wil je nu als maatschappij afgeven aan dit soort laagbegaafde klootzakken? Dat je met een fopstrafje weg komt als je mensen zomaar racistisch bejegent en mishandelt als hun huidskleur je niet aan staat?
Het signaal dat er bewijs moet zijn om veroordeeld te kunnen worden, maar gelukkig voor je kan het zijn dat de rechter er anders over denkt en ze een zwaardere straf krijgen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:04:31 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_166082058
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook dit kunnen ze niet bewijzen, dus dan kan je ze er niet voor veroordelen.
quote:
De mannen zouden de Marokkaanse voor 'negerhoer' hebben uitgescholden omdat haar vriend van Surinaamse komaf is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_166082112
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Let op het woord 'zouden'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:10:45 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166082164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
Als je als een groep blanke autochtonen hetzelfde zou doen, krijg je een veel hogere straf.
Die doen zulke dingen nooit. Dat zijn de aardige mensen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:11:52 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166082184
Het klinkt heel schrijnend, zeker als je er nog een borrelpraat verontwaardigingssausje overheen gooit, maar het probleem staat wat mij betreft duidelijk in het artikel.

Niet bewezen.

Laten we wel wezen; als we mensen voor niet bewezen dingen in de bak gaan gooien wordt het rustig op straat. Zou wel een aardige clausule zijn in onze wetteksten:

Wanneer u bewezen schuldig bent, of wanneer de rechter het zeer aannemelijk acht dat u schuldig bent, wordt u veroordeeld. :D

Ah, u bent 18, draagt een petje en zit in een oude Golf. Dat wordt een dikke boete, want wij achten het zeer aannemelijk dat u te hard reed. _O- Om het even in borrelpraat terug te vertalen. Briljante TV bij wegmisbruikers, dat dan weer wel!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166082228
edit: zeg dan niets aub

[ Bericht 91% gewijzigd door Frutsel op 20-10-2016 15:35:27 ]
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:16:22 #24
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166082271
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:13 schreef stopnaald het volgende:

Ludacris komt slechts op voor de rechtsstaat, als iets niet bewezen kan worden is het niet verstandig om iemand te veroordelen voor dat feit. Wellicht zegt je onderbuik nu hele andere dingen, maar zo werkt het niet in de rechtszaal.

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 20-10-2016 15:35:34 ]
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_166082292
quote:
9s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:11 schreef SicSicSics het volgende:
Het klinkt heel schrijnend, zeker als je er nog een borrelpraat verontwaardigingssausje overheen gooit, maar het probleem staat wat mij betreft duidelijk in het artikel.

Niet bewezen.

Laten we wel wezen; als we mensen voor niet bewezen dingen in de bak gaan gooien wordt het rustig op straat. Zou wel een aardige clausule zijn in onze wetteksten:

Wanneer u bewezen schuldig bent, of wanneer de rechter het zeer aannemelijk acht dat u schuldig bent, wordt u veroordeeld. :D

Ah, u bent 18, draagt een petje en zit in een oude Golf. Dat wordt een dikke boete, want wij achten het zeer aannemelijk dat u te hard reed. _O- Om het even in borrelpraat terug te vertalen. Briljante TV bij wegmisbruikers, dat dan weer wel!
Er zijn volksstammen zedenslachtoffers, waarvan het delict niet bewezen kan worden. Volgens jouw redenatie is er dús niets gebeurd (want anders was er wel veroordeeld).

Stupider wordt het imo niet.....
pi_166082297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:13 schreef stopnaald het volgende:

Ik steun helemaal niemand, ik vind het gewoon wat vreemd om mensen te gaan veroordelen zonder bewijs, alleen maar omdat het Marokkanen zijn.

Blijkbaar denk jij daar anders over.

[ Bericht 19% gewijzigd door Frutsel op 20-10-2016 15:35:44 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166082298
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:13 schreef stopnaald het volgende:

Gelukkig zijn mensen met opvattingen als de jouwe veruit in de minderheid, anders hadden de Middeleeuwen zich weer snel aangediend.

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 20-10-2016 15:35:53 ]
pi_166082355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron

[..]

Stel je voor; een etnisch gemengd koppel, waarvan de vrouw zwanger, wordt op straat zonder aanleiding door een 5-tal mannen van Marokkaanse afkomst racistisch beledigd omdat de Marokkaanse vrouw met een zwarte man een relatie heeft. De zwarte man krijgt dan de eerste klappen en slaat uit verdediging terug. De overige hyena's duiken erop en ook de vrouw wordt mishandeld. Zij verliest haar ongeboren kind een week later, of dat door de mishandeling komt, kan niet bewezen worden, maar is wat mij betreft zeer aannemelijk.

Maar nu de echte WTF: Justitie eist slechts werkstrafjes voor mannen die zonder uitlokking een stel uit racistische motieven mishandelen.

Voor 'eenvoudige mishandeling' kan men maximaal 3 jaar celstraf krijgen. Wat zijn hier gvd dan de verzachtende omstandigheden?

Dit is een signaal naar de maatschappij toe dat groepsmishandeling (uit racistische motieven!) niet heel ernstig wordt ingeschat. Voor het niet betalen van een verkeersboete, ga je dus wel na een tijdje de cel in :')
Het is waarschijnlijk wat strijdig met je rechtsgevoel, maar die softe Gutmenschen in de Nederlandse rechtspraak baseren zich niet op verzinsels uit haat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:21:23 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_166082375
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:17 schreef stopnaald het volgende:
Er zijn volksstammen zedenslachtoffers, waarvan het delict niet bewezen kan worden. Volgens jouw redenatie is er dús niets gebeurd (want anders was er wel veroordeeld).

Stupider wordt het imo niet.....
Que? :D

Ook voor een zedenmisdrijf moet er (voldoende) bewijs zijn om een dader te kunnen vervolgen, maar misschien mis ik iets? Dat kun je me dan vast haarfijn uitleggen?

Bovendien mag je me dan ook eens uitleggen hoe je in mijn redenatie kunt lezen dat 'er niets gebeurd is'?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_166082463
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:16 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Ludacris komt slechts op voor de rechtsstaat, als iets niet bewezen kan worden is het niet verstandig om iemand te veroordelen voor dat feit. Wellicht zegt je onderbuik nu hele andere dingen, maar zo werkt het niet in de rechtszaal.
1) Ludacrist trekt zich alleen wat van die rechtsstaat aan, als het in zijn - zeer selectieve - straatje te pas komt.
2) Omdat iets niet bewezen kan worden, betekent niet dat iets niet heeft plaatsgevonden. Dat het zo niet werkt in de rechtszaal, wil nog niet zeggen dat daarmee ook recht is gedaan.
3) Los van bewijs, is het ook mogelijk om het vechten van die straatratten af te keuren, gewoon omdat het moreel/ethisch niet door de beugel kan, maar wellicht zegt jouw onderbuik daar helemaal niets over, omdat jouw morele kompas niet helemaal juist staat afgesteld.
pi_166082536
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik steun helemaal niemand, ik vind het gewoon wat vreemd om mensen te gaan veroordelen zonder bewijs, alleen maar omdat het Marokkanen zijn.

Blijkbaar denk jij daar anders over.
Nee, niet alleen maar omdat het Marokkanen zijn, maar omdat 5 laffe hufters met z'n allen 1 man en een zwangere vrouw hebben aangevallen.

Blijkbaar vind jij het allemaal wel tof, want niet bewezen.
pi_166082551
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

1) Ludacrist trekt zich alleen wat van die rechtsstaat aan, als het in zijn - zeer selectieve - straatje te pas komt.
Wellicht even tot tien tellen en pas reageren als de rode waas voor je ogen is weggetrokken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166082602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:27 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, niet alleen maar omdat het Marokkanen zijn, maar omdat 5 laffe hufters met z'n allen 1 man en een zwangere vrouw hebben aangevallen.

Blijkbaar vind jij het allemaal wel tof, want niet bewezen.
Ik geef nergens aan het tof te vinden. Ik geef alleen aan waarom ze zo'n lage straf hebben gekregen. Dat komt omdat het grootste deel van het delict niet bewezen kan worden.

Maar goed, speciaal voor jou wil ik wel even zeggen dat ik geweld afkeur hoor, en dat ik hoop dat ze binnenkort meer bewijs kunnen verzamelen zodat er recht gesproken kan worden. Zo tevreden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166082731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:25 schreef stopnaald het volgende:
2) Omdat iets niet bewezen kan worden, betekent niet dat iets niet heeft plaatsgevonden.
Daar gaat het ook niet om. Er wordt net gedaan alsof de veroordeling heel laag uitvalt omdat er meer is gebeurd of gebeurd lijkt te zijn. De veroordeling gaat slechts over datgene wat bewezen kan worden.

quote:
3) Los van bewijs, is het ook mogelijk om het vechten van die straatratten af te keuren, gewoon omdat het moreel/ethisch niet door de beugel kan, maar wellicht zegt jouw onderbuik daar helemaal niets over, omdat jouw morele kompas niet helemaal juist staat afgesteld.
Ik gok dat niemand hier in dit topic dit soort idioten aan zou moedigen. Maar als je het belachelijk vindt dat er zulke straffen worden uitgedeeld begrijp je het concept van de rechtstaat niet helemaal denk ik.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:36:46 #35
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166082786
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

1) Ludacrist trekt zich alleen wat van die rechtsstaat aan, als het in zijn - zeer selectieve - straatje te pas komt.
2) Omdat iets niet bewezen kan worden, betekent niet dat iets niet heeft plaatsgevonden. Dat het zo niet werkt in de rechtszaal, wil nog niet zeggen dat daarmee ook recht is gedaan.
3) Los van bewijs, is het ook mogelijk om het vechten van die straatratten af te keuren, gewoon omdat het moreel/ethisch niet door de beugel kan, maar wellicht zegt jouw onderbuik daar helemaal niets over, omdat jouw morele kompas niet helemaal juist staat afgesteld.
I) Ik baseer mij op dit topic.
II) Nee, maar om iemand te vervolgen voor die gedraging is wel bewijs nodig, dat zijn beginselen waarop onze rechtssysteem is berust. Als je het daar niet mee eens bent houdt het toch echt op.
III) Er wordt toch een straf geëist voor openlijke geweldpleging? Dus het vechten wordt afgekeurd, en daar zegt het OM dus ook hej, dat kan niet door de beugel.
Het voorgaande, de reden van de ruzie, kan niet worden bewezen. Net zoals het roepen van racistische/discriminatoire termen. Je kan wel een boel stellen, maar zonder bewijs kom je nergens. En in het strafrecht ligt de burden of proof toch echt bij het OM.

En ja, ik vind ook dat geweld niet door de beugel kan, maar om nou maar gewoon willekeurig mensen zonder eerlijk proces te veroordelen voor van alles en nog een beetje te ver gaan.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:39:47 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166082864
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik steun helemaal niemand, ik vind het gewoon wat vreemd om mensen te gaan veroordelen zonder bewijs, alleen maar omdat het Marokkanen zijn.

Blijkbaar denk jij daar anders over.
Gelukkig is dat aan de rechter. Dat zijn natuurlijk ook mensen die wel eens een fout maken. Maar altijd beter dan dan de het oordeel van bepaalde fokkers. Als persoon vindt ik straffen soms te laag. Maar zonder een rechtstaat wordt het gewoon een zooitje. Of als er bepaalde fokkers rechter zouden zijn. Of generaal. iemand poste laatst waarom geen buck raket op de Russen die in de Noordzee gooien. Zal wel een trol post zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166082956
quote:
de Marokkaanse vrouw met een zwarte man een relatie heeft.
Verbaast me niets dat daar moeilijk over wordt gedaan. Toen een Nederlandse vriend samen met z'n Marokkaanse vriendin een keertje naar mij in Utrecht kwamen werden ze ook uitgescholden en uitgedaagd. :')

Maargoed, als er niets bewezen is waarom krijgen ze dan precies een taakstraf?
Conscience do cost.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:45:36 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166083010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Verbaast me niets dat daar moeilijk over wordt gedaan. Toen een Nederlandse vriend samen met z'n Marokkaanse vriendin een keertje naar mij in Utrecht kwamen werden ze ook uitgescholden en uitgedaagd. :')

Maargoed, als er niets bewezen is waarom krijgen ze dan precies een taakstraf?
Dat is de eis van het OM. De rechter doet over twee weken pas uitspraak lees ik in het artikel. Dus of ze die taakstraf krijgen moet nog maar blijken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:45:41 #39
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166083013
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Verbaast me niets dat daar moeilijk over wordt gedaan. Toen een Nederlandse vriend samen met z'n Marokkaanse vriendin een keertje naar mij in Utrecht kwamen werden ze ook uitgescholden en uitgedaagd. :')

Maargoed, als er niets bewezen is waarom krijgen ze dan precies een taakstraf?
Omdat het OM (we zijn nog niet bij een veroordeling)het openlijk geweldpleging wel aannemelijk acht.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_166083053
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Verbaast me niets dat daar moeilijk over wordt gedaan. Toen een Nederlandse vriend samen met z'n Marokkaanse vriendin een keertje naar mij in Utrecht kwamen werden ze ook uitgescholden en uitgedaagd. :')

Maargoed, als er niets bewezen is waarom krijgen ze dan precies een taakstraf?
Het vechten tussen de jongens kunnen ze wel bewijzen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166083454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het vechten tussen de jongens kunnen ze wel bewijzen.
Maar als ik het goed begrijp is er nogal wat onduidelijkheid over wie begon met slaan. Of baseren ze zich vooralsnog puur op de vermeende overdaad aan geweld die de Surinaamse man is aangedaan?
Conscience do cost.
pi_166083711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrijp is er nogal wat onduidelijkheid over wie begon met slaan. Of baseren ze zich vooralsnog puur op de vermeende overdaad aan geweld die de Surinaamse man is aangedaan?
Dat tweede verwacht ik. Bovendien heeft een van die jongens al wel erkend geslagen te hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166083745
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Een verzachtende omstandigheid kan zijn dat er bijvoorbeeld geen voorbedachte rade was.
Volgens deze website is dat een ander misdrijf.
pi_166083811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:17 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Volgens deze website is dat een ander misdrijf.
- Edit - jouw website verkeerd gelezen!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 16:25:54 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166083923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die onzin?
Omdat dan de racismekaart tevoorschijn komt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166084016
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik geef nergens aan het tof te vinden. Ik geef alleen aan waarom ze zo'n lage straf hebben gekregen. Dat komt omdat het grootste deel van het delict niet bewezen kan worden.

Maar goed, speciaal voor jou wil ik wel even zeggen dat ik geweld afkeur hoor, en dat ik hoop dat ze binnenkort meer bewijs kunnen verzamelen zodat er recht gesproken kan worden. Zo tevreden?
Ze hebben (nog) helemaal geen straffen gekregen..?
pi_166084042
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze hebben (nog) helemaal geen straffen gekregen..?
Daar heb je gelijk in. Ik ben te voorbarig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166084066
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Omdat dan de racismekaart tevoorschijn komt.
En ook dan zal de rechter dat moeten beoordelen en zal het bewezen moeten worden, net zoals hier.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166084221
Zoals ik het lees vind ik de strafeisen niet extreem laag, eerlijk gezegd..
pi_166084922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:38 schreef Physsic het volgende:
Zoals ik het lees vind ik de strafeisen niet extreem laag, eerlijk gezegd..
ook niet echt hoog, afhankelijk van of de vrouw echt fysiek is aangevallen. Maar wellicht zal er na getuigenverklaringen nog wat naar boven komen. Tot die tijd moet ik het eens zijn met ludachrist.
pi_166087059
Cirklejerk topic :')_!
pi_166088535
Tijd voor het legaliseren van vuurwapens om je tegen dit soort hyperagressieve kut-Marokkanen te kunnen verdedigen.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 20:27:19 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166089933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Tijd voor het legaliseren van vuurwapens om je tegen dit soort hyperagressieve kut-Marokkanen te kunnen verdedigen.
Ja, daar moeten we heen, een samenleving met wapens :') x 1000
pi_166090838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stel je voor; een etnisch gemengd koppel, waarvan de vrouw zwanger, wordt op straat zonder aanleiding door een 5-tal mannen van Marokkaanse afkomst racistisch beledigd omdat de Marokkaanse vrouw met een zwarte man een relatie heeft. De zwarte man krijgt dan de eerste klappen en slaat uit verdediging terug. De overige hyena's duiken erop en ook de vrouw wordt mishandeld. Zij verliest haar ongeboren kind een week later, of dat door de mishandeling komt, kan niet bewezen worden, maar is wat mij betreft zeer aannemelijk.
Als ik mij dit voorstel, dan denk ik dat je een eigen verhaal bedenkt. Met je quote heeft het in elk geval niets te maken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166091285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Tijd voor het legaliseren van vuurwapens om je tegen dit soort hyperagressieve kut-Marokkanen te kunnen verdedigen.
Nu al oproepen tot geweld?
pi_166092043
Als het boze witte mannen waren geweest werden er gevangenisstraffen uitgedeeld.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_166093654
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, daar moeten we heen, een samenleving met wapens :') x 1000
Het is niet ideaal nee maar je moet toch wat als de rechtstaat keer op keer faalt in de aanpak van het Marokkanenprobleem. In deze zaak is het bewijs overweldigend maar alsnog komen ze er vanaf met een taakstraf.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 23:30:34 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166096544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is niet ideaal nee maar je moet toch wat als de rechtstaat keer op keer faalt in de aanpak van het Marokkanenprobleem. In deze zaak is het bewijs overweldigend maar alsnog komen ze er vanaf met een taakstraf.
Als het in de VS niet werkt, werkt het hier doorgaans ook niet Arthur.
pi_166096793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
In deze zaak is het bewijs overweldigend maar alsnog komen ze er vanaf met een taakstraf.
Waar heb jij dat dan gelezen?

Er is geen bewijs dat zij haar hebben aangeraakt, en er zijn videobeelden dat de kerel na de eerste schermutseling zelf opgewonden achter hen aan is gerend en in de op dat moment nieuw ontstane situatie als eerste geweld heeft gebruikt. En in de eerste situatie zeggen beide groepen dat de ander als eerste geweld gebruikte, dus daar kan men ook niets mee. Blijft over de belediging en het te hard terugslaan na het door het slachtoffer zelf gebruikte geweld.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_166101286
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

Als het blanke mannen waren geweest, had het bericht een grote ophef veroorzaakt, enorme media-toestanden, Sylvana en Quincy te gast bij DWDD, Pauw en Humberto, witte marsen, brandende auto's in achterstandswijken etc.
:Y en Pauw de Leeuw en Jurgen Rayman hadden gesproken over "Ik schaam mij als nederlander."

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 09:46:42 ]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:53:28 #61
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166110148
Die kutmarokkanen ook altijd.
Fade to Black
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:49:59 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166120472
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 23:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als het in de VS niet werkt, werkt het hier doorgaans ook niet Arthur.
Er is minder geweld in de staten waar vuurwapens legaal zijn anders.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:37:05 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166122429
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 07:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er is minder geweld in de staten waar vuurwapens legaal zijn anders.
Denk je nou zelf wanneer iedereen zich bewapent, met een mes of een vuurwapen, dat het geweld gaat afnemen? Agressie is toch de aanleiding voor geweld?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:41:38 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_166124436
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Denk je nou zelf wanneer iedereen zich bewapent, met een mes of een vuurwapen, dat het geweld gaat afnemen? Agressie is toch de aanleiding voor geweld?
Agressievelingen zijn al vaker bewapend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')