ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 19 oktober 2016 19:01 schreef Prins_Pils het volgende: Hij staat op spoor 333, pak sporenplan er maar bij. Lichten aan, best wat mensen erin. Ander treinverkeer kan er gewoon normaal langs, dubbelspoors.
Klinkt als een wissel dat verkeerd stond, waardoor de trein naar een doodlopend spoor is gestuurd
Ik zie dat iemand op Somda schijnbaar in die IC zat. De trein begon volgens hem te schudden en lampenkappen kwamen naar beneden zetten. Volgens een ander zou ie wellicht door rood gereden kunnen zijn en een stop-ontspoorblok geraakt kunnen hebben.
EDIT: en de eerste meld zich daar ook met de complottheorie dat 40 km/u wissels daar niet voor 40 km/u geschikt zouden zijn en dat machinisten daarom er niet met 40 km/u doorheen willen Tja, comfort versus veiligheid. Twee heel verschillende dingen. Ik wil ook niet met 40 km/u door die klotewissels bij Amsterdam Centraal klappen, maar het kan veiligheidstechnisch prima.
Nein mann. Dat is pas écht 'een plaat die ruk is, van een trein die stuk is' ŠDr_Flash
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter plaatse is wel een noodtrap het talud af dus evacueren ZOU zo gepiept moeten zijn..
Op woensdag 19 oktober 2016 19:18 schreef Yreal het volgende: Mijn hemel, overstap was al weg, in breclev. Ik ga nooit meer klagen op de ns als ik even 10 minuten op de volgende trein moet wachten
Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen?
Op woensdag 19 oktober 2016 19:28 schreef Prins_Pils het volgende: Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen?
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden.
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden.
En het is ook nog eens een STS-passage dus de politie moet onderzoek doen en ILenT en de hele rimram, de trein kan niet simpelweg terugsteken punt.
Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven..
Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen.
Op woensdag 19 oktober 2016 19:36 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven..
Op woensdag 19 oktober 2016 19:39 schreef Peterselieman het volgende: Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen.
Nee dat kan niet het geval zijn. Zijn nu wel wat geelhesjes met zaklampen naar de draaistellen aan het schijnen.