abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:13:07 #126
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_169287297
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald? :D
Hij moet toch het goede voorbeeld geven! Kom ik daar aan op mijn suffe lesmotor :P Ik vind het ook niet fijn dat ik zolang moet hangen achter twee fietsers, maar het moet bij de lessen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_169338108
Valt er wat te zeggen over waar doorgaans het meeste vuil/afval in een bocht zit? Bij voorkeur de 'buitenbocht' nemen bij in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld?
pi_169339882
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:56 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Valt er wat te zeggen over waar doorgaans het meeste vuil/afval in een bocht zit? Bij voorkeur de 'buitenbocht' nemen bij in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld?
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.

Mijn theorie althans :)
pi_169824321
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:46 schreef Morivar het volgende:

[..]

Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.

Mijn theorie althans :)
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoord :P

Situatieschets (lekker vaag):
Wegen zonder middenberm en zonder belijning die de as van de weg weergeeft, waarop in beide richtingen gereden wordt.

Verwacht de examinator dat je bij het links afslaan de bocht als het ware afsnijdt, wanneer het duidelijk is dat er vanaf links geen voertuig jou nadert, of staat voorgesorteerd uiteraard.

Of moet je juist een haakse bocht nemen in zulke gevallen?

Hopelijk heb ik het niet al te irritant beschreven
B-)
pi_169824376
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoord :P

Situatieschets (lekker vaag):
Wegen zonder middenberm en zonder belijning die de as van de weg weergeeft, waarop in beide richtingen gereden wordt.

Verwacht de examinator dat je bij het links afslaan de bocht als het ware afsnijdt, wanneer het duidelijk is dat er vanaf links geen voertuig jou nadert, of staat voorgesorteerd uiteraard.

Of moet je juist een haakse bocht nemen in zulke gevallen?

Hopelijk heb ik het niet al te irritant beschreven
B-)
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.

Althans, zo is het mij geleerd.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_169824806
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:05 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.

Althans, zo is het mij geleerd.
Bedankt voor het antwoord.

Klinkt wel logisch, op die manier.

Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.

De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.

Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren? :P

Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
pi_169825715
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord.

Klinkt wel logisch, op die manier.

Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.

De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.

Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren? :P

Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Ehhh, gewoon aan de buitenkant de bocht inzetten zodra je vanaf daar zicht hebt op 'jouw positie' na de bocht? De groene lijn.

juistelijn01.jpg
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_169825823
Maar eh, hoe lang ben jij nou al aan het lessen dan? Sinds juni ofzo?
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  maandag 27 maart 2017 @ 23:32:59 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_169827266
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord.

Klinkt wel logisch, op die manier.

Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.

De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.

Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren? :P

Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden van jouw rijhelft cq. strook, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.

Je hoeft verder tijdens je examen niet te laten zien dat je de randen van de curvestones opzoekt noch te laten zien wat er allemaal (niet) kan. Natuurlijk wel laten zien dat je de motor "durft" af te schuinen. Anticiperen en controleren is het devies tijdens het examen. Verwar verder vlotrijden niet met snelrijden en fors optrekken.

Later na je A, doe je je best maar om rotondes zonder terugschakelen zo recht mogelijk te nemen en flink gas bijgeven bij het uitwaaieren van een ver doorgekeken bocht etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 27-03-2017 23:40:52 ]
Geluk verdien je niet maar dat krijg je
pi_169827272
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:51 schreef Sarasi het volgende:
Maar eh, hoe lang ben jij nou al aan het lessen dan? Sinds juni ofzo?
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje huren :T

Wanneer ik let op motorrijders zie ik ze wel eens rijden zoals mij dat niet geleerd is. Wellich terecht, durf ik niet te zeggen.

Maar alhoewel die groene lijn mij intuïtief de juiste lijkt, was de instructeur daar niet van, voor zover ik het mij correct herinner.

Het zou ook kunnen dat de instructeur bedoelde dat ik vooral in (flauwe) bochten naar links niet te veel richting de as aan moest rijden in verband met tegenliggers, waar ik mij wel in kan vinden.
pi_169827506
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje huren :T

Wanneer ik let op motorrijders zie ik ze wel eens rijden zoals mij dat niet geleerd is. Wellich terecht, durf ik niet te zeggen.

Maar alhoewel die groene lijn mij intuïtief de juiste lijkt, was de instructeur daar niet van, voor zover ik het mij correct herinner.

Het zou ook kunnen dat de instructeur bedoelde dat ik vooral in (flauwe) bochten naar links niet te veel richting de as aan moest rijden in verband met tegenliggers, waar ik mij wel in kan vinden.
Als je na je examen nooit meer hebt gereden, zou ik eerst nog eens een lesje nemen voordat je een motor huurt. Zeker als dat examen al even geleden is. Dan heb je nooit de tijd gehad om je eigen rijstijl te ontwikkelen en zeker als je over al dit soort dingen nog elke keer twijfelt en komt vragen, lijkt me een heropstapperslesje geen verkeerd idee. :)
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_169827529
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.

Je hoeft verder tijdens je examen niet te laten zien dat je de randen van de curvestones opzoekt noch te laten zien wat er allemaal (niet) kan. Natuurlijk wel laten zien dat je de motor "durft" af te schuinen. Anticiperen en controleren is het devies tijdens het examen. Verwar verder vlotrijden niet met snelrijden en fors optrekken.

Later na je A, doe je je best maar om rotondes zonder terugschakelen zo recht mogelijk te nemen en flink gas bijgeven bij het uitwaaieren van een ver doorgekeken bocht etc.
Bedankt voor de reactie. We hoeven inderdaad geen snelle rondetijden neer te zetten. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te worden :+
pi_169827890
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_169828470
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelen :P
Get it while I'm living
All I ever hear is the clock tick, tick, ticking
So I'm 'bout my business
pi_169830922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:34 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelen :P
_O- Ik blijf sowieso nog wel een tijdje op m'n GS500 rijden, maar het zou wel makkelijk zijn als ik op vakantie een keer wat zou willen huren ofzo. En als ik dan een keer een nieuwe motor wil, hoef ik er geen rekening mee te houden.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:45:36 #141
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169830969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

_O- Ik blijf sowieso nog wel een tijdje op m'n GS500 rijden, maar het zou wel makkelijk zijn als ik op vakantie een keer wat zou willen huren ofzo. En als ik dan een keer een nieuwe motor wil, hoef ik er geen rekening mee te houden.
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiem
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169831006
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiem
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor. :') 23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:51:45 #143
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_169831046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor. :') 23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_169831114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:51 schreef Elegy het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor. :) Als het me meer dan 3 lessen (6uur) gaat kosten, begin ik er niet eens aan deze zomer. Met drie lessen en een examen zit ik al op 500 euro man. :') Ik heb voor m'n A2 ook niet heel veel weglesjes gehad.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:11:24 #145
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169831314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor. :') 23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.

Denk dat ze met zo'n 'upgrade'-examen wat anders naar je kijken en dat het wel wat makkelijker is als je gewoon netjes en kordaat rijdt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169831470
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.

Denk dat ze met zo'n 'upgrade'-examen wat anders naar je kijken en dat het wel wat makkelijker is als je gewoon netjes en kordaat rijdt.
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken. :@ Maar ik denk ook dat het wel los zal lopen. Ik zie wel, het is nog lang geen augustus ook eigenlijk. :+
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:26:14 #147
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169831541
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken. :@ Maar ik denk ook dat het wel los zal lopen. Ik zie wel, het is nog lang geen augustus ook eigenlijk. :+
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:35:09 #148
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_169831666
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor. :) Als het me meer dan 3 lessen (6uur) gaat kosten, begin ik er niet eens aan deze zomer. Met drie lessen en een examen zit ik al op 500 euro man. :') Ik heb voor m'n A2 ook niet heel veel weglesjes gehad.
Moet het wel goedkomen :)
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_169832569
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?
Ik heb een keer op een viercilinder Diversion gelest, dat was wel zwaar. Maar volgens mij hadden ze ook gewoon een onbegrensde en verlaagde CB500 staan, dat zou ideaal zijn. Dat is heel vergelijkbaar met mijn motor. :)
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:29:21 #150
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_169834651
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
Meteen doen, ben je er gelijk vanaf. Ik rijd ook nog op de 600SS
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')