Hem heb ik ook bekeken toen ik AVD lessen deed, erg hulpzaam. https://www.youtube.com/c(...)l=RijschoolMOTODROME Deze kan ik ook aanraden, een beetje hetzelfde soort videos.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Nog bijvoorbeeld een paar kanalen op YouTube die jullie kunnen aanraden?
Persoonlijk vind ik video's van ene 'rdalsem' wel interessant: https://www.youtube.com/user/rdalsem
Ook wel een goede! Bedankt.quote:Op zondag 20 mei 2018 23:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hem heb ik ook bekeken toen ik AVD lessen deed, erg hulpzaam. https://www.youtube.com/c(...)l=RijschoolMOTODROME Deze kan ik ook aanraden, een beetje hetzelfde soort videos.
Waarom zou je de grenzen op gaan zoeken op de openbare weg? Je brengt dan niet alleen jezelf maar ook je medemensen in gevaar. Als je je daar kan inhouden (en je uitleeft op het circuit) zou ik zeggen - doen! Desnoods kijk je het een paar lessen aan om in te schatten of j het verantwoord kunt gebruikenquote:Op zondag 20 mei 2018 22:31 schreef Mickytjuh het volgende:
Hallo allemaal.
Ik ben Micky en ik twijfel al een hele tijd over motorrijles.
Ik ben bang dat ik mezelf kapot rijdt vanwege mijn "ik zoek graag de grens op" gedrag. Maar ik wil wel heel graag motorrijden.
Eigenlijk wil ik ook gaan motorcrossen maar heb geen enkele motor ervaring daarom leek het me handig om gewoon motorrijles voor op de weg te nemen, dan als dat voldoende is afgerond enkele circuit dagen te doen om nog meer motorgevoel te krijgen en dan pas op een crosser te stappen.
Momenteel heb ik enkel ervaring als crossbakkenist hobbymatig.
Wat denken jullie van mijn "logica"?
Vermoeiende onzin.quote:Op zondag 20 mei 2018 22:31 schreef Mickytjuh het volgende:
Hallo allemaal.
Ik ben Micky en ik twijfel al een hele tijd over motorrijles.
Ik ben bang dat ik mezelf kapot rijdt vanwege mijn "ik zoek graag de grens op" gedrag. Maar ik wil wel heel graag motorrijden.
Eigenlijk wil ik ook gaan motorcrossen maar heb geen enkele motor ervaring daarom leek het me handig om gewoon motorrijles voor op de weg te nemen, dan als dat voldoende is afgerond enkele circuit dagen te doen om nog meer motorgevoel te krijgen en dan pas op een crosser te stappen.
Momenteel heb ik enkel ervaring als crossbakkenist hobbymatig.
Wat denken jullie van mijn "logica"?
Ja juist. De rijlessen gebruiken om te leren rijden maar misschien er gewoon voor kiezen niet op de weg te gaan rijden na het behalen van het rijbewijs.quote:Op maandag 21 mei 2018 10:33 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Waarom zou je de grenzen op gaan zoeken op de openbare weg? Je brengt dan niet alleen jezelf maar ook je medemensen in gevaar. Als je je daar kan inhouden (en je uitleeft op het circuit) zou ik zeggen - doen! Desnoods kijk je het een paar lessen aan om in te schatten of j het verantwoord kunt gebruiken
Nee het gaat er om dat ik nog niet eens ooit geschakeld heb, ja in m'n auto...quote:Op maandag 21 mei 2018 16:44 schreef Sounddragon het volgende:
Maar maar maar.. Om te crossen heb je geen rijbewijs nodig toch?
Als je je nek wilt breken op een crossbaan kun je je de moeite besparen lijkt me, en wij, de weggebruikers, hebben ook liever niet dat je je met die insteek onder ons begeeft.
Miljoenen mensen gingen je voor, die hebben het ook allemaal geleerd, is niet bepaald rocket science ofzo hoor.. beetje vertrouwen in jezelf kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 21:25 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee het gaat er om dat ik nog niet eens ooit geschakeld heb, ja in m'n auto...
Ik heb dus totaal geen motor ervaring. Zelfs geen schakelbrommer ervaring.
aan het einde was ik zo'n 1500 euro kwijt geloof ik, inclusief een extra examenquote:Op dinsdag 22 mei 2018 23:13 schreef Posergoth6667 het volgende:
Hoeveel heb ik ongeveer nodig om een motorrijbewijs te halen? Wil het wel versneld doen. Ik heb al een helm, kleding en wat ervaring. Met een beetje een snelle instructeur zou ik niet gek veel lessen nodig hebben.
Oh ok dat is wel een goede richtlijn. Dank je wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 23:33 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
aan het einde was ik zo'n 1500 euro kwijt geloof ik, inclusief een extra examen
Maatje van me heeft een dwarslaesie opgelopen met crossen dus misschien moet je dat ook niet doen danquote:Op maandag 21 mei 2018 16:17 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ja juist. De rijlessen gebruiken om te leren rijden maar misschien er gewoon voor kiezen niet op de weg te gaan rijden na het behalen van het rijbewijs.
Atak, is it you?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 23:13 schreef Posergoth6667 het volgende:
Hoeveel heb ik ongeveer nodig om een motorrijbewijs te halen? Wil het wel versneld doen. Ik heb al een helm, kleding en wat ervaring. Met een beetje een snelle instructeur zou ik niet gek veel lessen nodig hebben.
Huh?quote:
ik had een deja vu'tjequote:
Ik denk dat je met iemand anders in de war bent.quote:
Ga uit van ¤2000,00quote:Op dinsdag 22 mei 2018 23:13 schreef Posergoth6667 het volgende:
Hoeveel heb ik ongeveer nodig om een motorrijbewijs te halen? Wil het wel versneld doen. Ik heb al een helm, kleding en wat ervaring. Met een beetje een snelle instructeur zou ik niet gek veel lessen nodig hebben.
Nee daar gaat het me niet zozeer om.quote:Op woensdag 23 mei 2018 00:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maatje van me heeft een dwarslaesie opgelopen met crossen dus misschien moet je dat ook niet doen dan
Stop ermeequote:Op zaterdag 26 mei 2018 18:14 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee daar gaat het me niet zozeer om.
Oversteken is ook gevaarlijk.
Ik ga het uwv bellen. Ik kan de straat niet meer op!quote:
Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.quote:Op donderdag 24 mei 2018 22:02 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ga uit van ¤2000,00
Voordeel: Als je minder kwijt bent, heb je nog geld over voor bijvoorbeeld kleding of een basis voor een motor.
Oh, je hebt al kleding.
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examenquote:Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.
Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen
Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukkenquote:Op maandag 28 mei 2018 22:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.
Ik rij al bijna 15 jaar schakelbrommer (50cc versie van een 125cc Puch motorfiets, alleen het blok is anders), waarvan meerdere jaren woon-werk verkeer (binnenkort weer, als de nieuwe af is). ik heb mijn eerste examen op een parkeerterrein na redelijk weinig lessen in 1 keer gehaald, zonder fouten.quote:Op maandag 28 mei 2018 22:07 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukken
Dat (illegaal) oefenen zou ik in het begin zeker niet gaan doen op dijkjes..... motorrijden is vooral verkeersinzicht - lekker ver vooruit anticiperen - wat je uitstekend kunt oefenen in de auto. Die mooie bochtjes kan je maar beter bewaren voor na je examen.quote:Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
Idd.quote:Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen
hoeveel achterop-ervaring heb je? Je komt een beetje over als een huismoeder die zomaar ineens out of the blue op een motorfiets is gedumptquote:Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
quote:Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
Mogelijk zit de beginner nog in de "slalom-fase" en bedoelt de instructeur dat je soepel moet in- en uitsturen. Wanneer dit moeilijk gaat wat in het begin gewoon zo is, vraag de instructeur de pionnen verder uit elkaar te zetten en die gaandeweg dichter bij elkaar. Dat werkt imho beter dan gelijk die korte bochtjes te willen draaien en telkens meer gefrustreerd pionnen omver te kegelen.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:01 schreef fathank het volgende:
Sturen vanuit de heupen is onzin.
Duw je stuur naar links en je gaat naar rechts. Als je instructeur dat niet voor kan doen zoek je beter een andere rijschool.
Ja! Laat je instructeur je even mee achterop nemen en laat hem wat 8-jes doen.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:20 schreef Catharinader het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn tweede blok van 4 uur AVB achter de kiezen.. Ik vind het allemaal nogal spannend en zit vooral gestresst op de motor. Moet gaan leren sturen vanuit de heupen en vooral ontspannener gaan zitten. Vrouw zijn, 43, moeder schijnt niet in mijn voordeel te zijn. Iets te veel gevoel voor gevaar :-( heeft er iemand tips voor mij? Herkent iemand dit? En hoe heb je dit aangepakt met jezelf? Ik hoor het graag ...
Raar dat een hoop mensen dat hier toch zeggen en het zelf blijkbaar ook zo ervaren dan..quote:Op maandag 11 februari 2019 22:48 schreef fathank het volgende:
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.
Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.
Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
ben ik niet met je eensquote:Op maandag 11 februari 2019 22:48 schreef fathank het volgende:
Sturen met je heupen is de grootste onzin die er bestaat. Praat beginners aub geen onzin aan.
Als je instructeur niet kan uitleggen dat je niet met je heupen stuurt is het een waardeloze instructeur. Dan rijdt diegene waarschijnlijk in een auto achter je aan.
Wat er misschien bedoeld wordt is afschuinen. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor als het ware omgooien. Maar sturen vanuit de heupen is echt kwats.
Dat dus. Afschuinen.quote:Op maandag 11 februari 2019 23:01 schreef Geelman het volgende:
Met sturen uit de heupen wordt vgm gewoon gewichtsverplaatsing bedoeld. Ik begrijp de opmerking van fathank wel, want in feite schuin je gewoon af door die motor van je af te duwen.
Dat heeft ze ook gedaan, armen wijd en laten voelen wat er dan gebeurt ... ze is erg geduldig met me .. heb niet het idee dat het bij haar ligt ... en dat heeft ook echt een duwtje in de rug gegeven zeg maar :-) de halve draai die lukt me nu gelukkig wel ...quote:Op maandag 11 februari 2019 21:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja! Laat je instructeur je even mee achterop nemen en laat hem wat 8-jes doen.
Als het een goede is, kan ie het ook nog met 1 hand (omdat ie dus deels vanuit zijn heupen stuurt).
Ik vond het in ieder geval heel fijn om dat even te ervaren en er in mee (durven) te gaan (in plaats van tegenhangen) en het was voor mij echt een eye-opener destijds.
Ik ben op die manier trouwens met meer oefeningen zo begonnen destijds; eerst achterop mee, voor het gevoel.
Ik heb 1x achterop gezeten ... ik roep al ,meer dan 15 jaar ik wil graag gaan lessen nooit van gekomen ... en nu dus wel .. dus als je het zo wilt noemen, dan zeg ik ha dat klopt. Ik heb inmiddels twee blokken van 4 uur gehad .. maar denk dat ik ga vragen of dat anders kan want ik trek dat niet qua energie met mijn lijf en opnemen van wat er moet gebeurenquote:Op maandag 11 februari 2019 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoeveel achterop-ervaring heb je? Je komt een beetje over als een huismoeder die zomaar ineens out of the blue op een motorfiets is gedumpt
En hoeveel lessen heb je verder al weg? Alleen dat avb gebeuren?
Dankjewel voor je reactie ... ik denk dat je aardig omschrijft wat er gebeurt .. .. het is lessen met 3 mensen tegelijk en alle 12 oefeningen worden gedaan in 4 uur tijd .. tussendoor ruimte om vrij te oefenen en te rijden. De instructrice geeft ook elke keer aan: ga ontspannen zitten op die motor .. doe relaxed.. maar mijn lijf reageert anders, is gestresst... ik heb een blok van 16 uur genomen in het begin, 16 uur AVB heb inmiddels 8 erop zitten denk dat ik moet gaan bedenken wat ik na de AVB ga doen .. want 4 uur lessen op de weg is ook erg intensief ..quote:Op maandag 11 februari 2019 20:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Mogelijk zit de beginner nog in de "slalom-fase" en bedoelt de instructeur dat je soepel moet in- en uitsturen. Wanneer dit moeilijk gaat wat in het begin gewoon zo is, vraag de instructeur de pionnen verder uit elkaar te zetten en die gaandeweg dichter bij elkaar. Dat werkt imho beter dan gelijk die korte bochtjes te willen draaien en telkens meer gefrustreerd pionnen omver te kegelen.
Tegensturen is vooral bij snelheden vanaf zo'n 10-15km/u. Daar duw je dan je stuur weg in de richting waar je naartoe wilt. Duw met rechts tegen je stuur en en je gaat naar rechts, duw links tegen je stuur en je gaat vanzelf naar links.
Gewoon proberen, rij rechtuit met zeg 20-30 en duw lichtjes tegen je stuur in de richting waar je naartoe wilt. Je zult verbaast zijn wat er gebeurd. Het hoofd/lijf moet dat leren (te vertrouwen).
In de auto werkt dat anders, en dat gedrag moet je dus moet afleren.
Verder gewoon als een zoutzak op de motor zitten, laat de motor met de trekkende PK's maar het werk doen.
Daarnaast is 4 uur achter elkaar AVB, wat overmoedig. Na een uur of twee, neem je toch niets meer op. Beter 2 of 3x in de week een uurtje dan 1x4 uur.
Ook straks met lessen op de weg, hou het bij ca. 1.5 uur rijden per les en plak er desnoods 30 min inhoudelijke evaluatie tegen aan. Ook "theorie" is beslist geen gebakken eitje, hoe lang je ook "al" auto rijdt en denkt alles te weten.
De grootste uitdaging met motorrijden is dat je in het begin (zo)veel over je heen krijgt, wat tijd nodig heeft om in je hoofd een plaats te krijgen. Nofi, maar boven de 30/40 gaat dat wat langzamer.
In het begin (m.n. AVB) ben je meer bezig met de machine dan met de omgeving, laat staan hoe je zelf anticipeert.
Dat ging over iemand anders :-) ik heb geen rugproblemen ...quote:Op maandag 11 februari 2019 22:06 schreef BlackLining het volgende:
Schijnbaar is er toch een probleem, anders had je hier niet gepost. Ik weet trouwens niet of je met een dergelijke motor je AVB lessen moet willen doen.
En je zegt dat je problemen met je rug hebt. Ik heb dat niet, maar als ik vier uur lang AVB moet gaan doen dan mag je me eraf takelen denk ik. En als je niet soepel en rustig zit dan wordt AVB sowieso niets. Ik zou echt eens beginnen met rustiger lessen.
hehehe, dat dacht ik al.. Je had ook gewoon 15 jaar geleden gewoon op moeten stappen en gaan rijdenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:09 schreef Catharinader het volgende:
[..]
Ik heb 1x achterop gezeten ... ik roep al ,meer dan 15 jaar ik wil graag gaan lessen nooit van gekomen ... en nu dus wel .. dus als je het zo wilt noemen, dan zeg ik ha dat klopt. Ik heb inmiddels twee blokken van 4 uur gehad .. maar denk dat ik ga vragen of dat anders kan want ik trek dat niet qua energie met mijn lijf en opnemen van wat er moet gebeuren
Klopt! Zo geeft ze dat ook aan .. ik zit gewoon te stijf op die motor omdat ik eigenlijk te gestresst ben. Toen ik bij haar achterop zat ervaarde ik ook zelf dat ik losser moet worden in de heupen waardoor ik ontspannender ga sturen en beter de bochten door kom .. los van het feit dat waar je naar toe kijkt je ook naar toe stuurt .. vooral goed blijven kijken naar het punt waar ik heen wil dat snap ik ..quote:Op maandag 11 februari 2019 23:01 schreef Geelman het volgende:
Met sturen uit de heupen wordt vgm gewoon gewichtsverplaatsing bedoeld. Ik begrijp de opmerking van fathank wel, want in feite schuin je gewoon af door die motor van je af te duwen.
Thanks! Ik ga alleen rijden als het veilig is .. ik moet accepteren dat ik meer tijd nodig heb .. maar denk idd dat deze manier van lessen te intens en heftig is ...quote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehehe, dat dacht ik al.. Je had ook gewoon 15 jaar geleden gewoon op moeten stappen en gaan rijden
Ik zou iig die lessen verkorten, en vragen of je niet gewoon een uurtje kunt kunstelen en een uurtje gewoon rijden-rijden, dat is volgens mij veel beter te behappen, en dan ga je je ook meer en sneller op je gemak voelen denk ik.
Als je strak als een snaar op dat ding zit wordt het niet wat
4 uur lang relaxed in het verkeer rondslenteren is op zich nog wel te doen, maar 4 uur lang avb-kunstjes doen als je helemaal nog niet op je gemak op dat ding zit is gewoon debiel.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:20 schreef Catharinader het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga alleen rijden als het veilig is .. ik moet accepteren dat ik meer tijd nodig heb .. maar denk idd dat deze manier van lessen te intens en heftig is ...
Thanks, ik heb ze inmiddels een mail gestuurd voor overleg .... en idd anders overstappen ...quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:30 schreef Elegy het volgende:
Vier uur lang achter elkaar AVB? Tenzij je gymkhana doet lijkt me dat echt vreselijk.
Anderhalf, max twee uur lijkt me echt het beste. Je wordt al snel moe, dan ga je fouten maken en dat frustreert alleen nog maar meer.
Doe gewoon rustig aan. Je hebt er al vijftien jaar op gewacht, dan kunnen die paar dagen (eventueel) extra er ook wel bij
Ach, we maken allemaal wel eens een foutjequote:Op maandag 11 februari 2019 22:26 schreef Maegrim het volgende:
psst, je haalt twee verhalen door elkaar
Nou dat scheelt alweerquote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:16 schreef Catharinader het volgende:
[..]
Dat ging over iemand anders :-) ik heb geen rugproblemen ...
Yeah, hou het leuk. Gaat vast goed komen met al die "adviezen" en vooral je enthousiasme.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:14 schreef Catharinader het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie ... ik denk dat je aardig omschrijft wat er gebeurt .. .. het is lessen met 3 mensen tegelijk en alle 12 oefeningen worden gedaan in 4 uur tijd .. tussendoor ruimte om vrij te oefenen en te rijden. De instructrice geeft ook elke keer aan: ga ontspannen zitten op die motor .. doe relaxed.. maar mijn lijf reageert anders, is gestresst... ik heb een blok van 16 uur genomen in het begin, 16 uur AVB heb inmiddels 8 erop zitten denk dat ik moet gaan bedenken wat ik na de AVB ga doen .. want 4 uur lessen op de weg is ook erg intensief ..
Dankjewel ..... het helpt me wel jullie reacties te lezen en dat het dus niet zo gek is dat 4 uur in een blok te veel is voor me. Ik heb op dit moment een aantal mails uitstaan en ook naar Bruinsma waar ik nu les met het verzoek te kijken naar een oplossing en anders overstappen .... ik wil wel plezier hebben in mijn lessen .... wat stress is prima maar twee dgn moeten bijkomen en denken pppffff donderdag moet ik weer lijkt me niet ok ...quote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yeah, hou het leuk. Gaat vast goed komen met al die "adviezen" en vooral je enthousiasme.
In het begin wil je wel maar het is allemaal wat veel, wat tijd neemt om zich (in/af) te zetten.
Zelf wordt ik nooit blij van all-in-one "blok"-pakket rijden, ook omdat je dan het les-aantal dan tegen je ziet werken. Niet om vervelend te doen, maar verdubbel je aantal lessen maar alvast in je hoofd. 16 lesuur avb & 16 op de weg; is helemaal niet gek. Laat de verhalen van met 10-20 lesuren ABC'tje maar aan andere hotshots. Lukt het eerder, ook goed.
Met z'n 3'n , AVB oefeningen doen, kan maar 4 uur is (zoals je zelf ook wel inziet) gewoon te veel.
Wel leuk natuurlijk om zelf te "mogen" brommen maar zonde geld v.w.b. leservaring.
Een tip die ik (je) ook wil meegeven is achterop bij de instructeur, de "lastige" oefeningen doen. Je voelt dan hoe het gaat (ook, als het goed is, de instructeur de oefening(en) wat extremer zal uitvoeren). Verder mag je met AVB (examen) best een oefening (van een cluster) missen, mits de rest dan wel goed is. Dus lukt de slalom niet, laat die gewoon schieten en concentreer je op de andere onderdelen.
Straks op de weg rij je als het goed is hooguit met twee en ook dan is 4 uur te lang. Niet eens eens kwestie van energie maar er komt te veel aan "informatie" binnen. Je zult merken dat je bepaalde dingen niet (meer) ziet.
Hoe dan ook, je bent lekker op tijd en met de zomer moet het wel goed (zijn ge)komen. Wel leuk te lezen hoe mensen op hun wijze, bezig zijn. Vergeet ook niet je theorie, koop (¤10 of zo) de "Rijprocedure" App die je op ander momenten van A-Z kan doorleren.
Ik snap wat je zegt ... weet hoe ik het moet doen ... maar die knop in mijn lijf is nog niet helemaal om ... maar je hebt helemaal gelijk .. I knowquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, we maken allemaal wel eens een foutje
[..]
Nou dat scheelt alweer
Verder: I stand by my statement
Misschien merk je het nu nog niet zo en klinkt het daarom wat vreemd, maar je motor kan beter lijnen rijden dan jij. Niet lullig bedoeld, mijn motor kan dat ook beter dan ik zelf en de motor van Rossi kan dat ook beter dan die jankbal zelf.
Een motor blijft zelf wel de lijn aanhouden mits er geen problemen zijn. Als je daar als een stijve hark op gaat zitten omdat je te lang inspannend (want AVB is niet niks) bezig bent en verkrampt het stuur vasthoudt, vorm jij het probleem en kan de motor zijn lijn niet houden. Dan mag jij het gaan doen, en dat is zwaar (en eng, want je kunt dat niet)
Zoek er in ieder geval eentje waar de instructeur zelf ook op de motor rijdt. Zon Pipo die met z'n Golfje erachteraan rijdt kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:40 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand een tip voor een goede rijschool omgeving Twente (liefst omgeving Almelo zelfs)?
Al iets gevonden?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:40 schreef nickhguitar het volgende:
Iemand een tip voor een goede rijschool omgeving Twente (liefst omgeving Almelo zelfs)?
Ja meerdere, maar ik neig naar de motor opleider (Enschede). In het nieuwe jaar maar eens een TTB inplannenquote:
Why not now?quote:Op maandag 23 december 2019 15:26 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja meerdere, maar ik neig naar de motor opleider (Enschede). In het nieuwe jaar maar eens een TTB inplannen
Ja ik bedoel dus ook meteen in het nieuwe jaar Dus met 2/3 weken o.i.d.quote:Op maandag 23 december 2019 15:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Why not now?
Het is prachtig weer om te leren motorrijden Het is niet koud (je hebt een pak en handschoenen aan) de omstandigheden zijn verder best ok, een beetje nat is helemaal niet erg, en als je nu in de regen op je smoel gaat ter lering is het op de brommer van de rijschool..
Andere optie is straks het voorjaar in de drukke heksenketel als iedereen weer wil gaan lessen een plekkie vinden, zakken, en zomer weg ivbm wachttijden... En dan leer je lekker in de zomer rijden op droog wegdek, en bij de eerste de beste regenbui poep je je broek vol op je nieuwe motor, of je legt hem een keer neer.
Beter nu lessen, kan echt prima, iedereen heeft tijd, iedereen heeft ruimte, als straks iedereen begint met lessen zit jij al bij het CBR, en daarna is het brommer kopen en genieten van de zomer
Ah ok, dat is wijs. Nu maar hopen dat Mr. Winter dat niet gehoord heeftquote:Op maandag 23 december 2019 18:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja ik bedoel dus ook meteen in het nieuwe jaar Dus met 2/3 weken o.i.d.
Anyhow, wat vind je van de ZRX 1100?
Ik mag hopen dat niemand die intentie heeft.quote:Op dinsdag 24 december 2019 09:32 schreef nickhguitar het volgende:
Daarnaast heb ik niet de intentie om op m'n snuit te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |