Krijg je nog opmerkingen van je instructeur te horen met betrekking tot het kijken over je schouder?quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Dinsdag voor AVD, nog een les vrijdag. Begint toch wel te kriebelen nu
En dan de hele tijd uitkijken naar de lente succes!quote:Op dinsdag 15 november 2016 23:09 schreef Verbodsbord het volgende:
Dinsdag voor AVD, nog een les vrijdag. Begint toch wel te kriebelen nu
Nee gaat allemaal prima, instructeur zegt ook dat ik gegarandeerd slaag als ik geen gekke dingen doe, dus moet in principe goed komenquote:Op dinsdag 15 november 2016 23:34 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Krijg je nog opmerkingen van je instructeur te horen met betrekking tot het kijken over je schouder?
In ieder geval; succes!
Ben eigenlijk van plan om gewoon te gaan rijden naar werk/studie als het maar boven nul isquote:Op woensdag 16 november 2016 15:47 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
En dan de hele tijd uitkijken naar de lente succes!
Hoe doe je dat op de snelweg?quote:Op donderdag 17 november 2016 17:42 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Nee gaat allemaal prima, instructeur zegt ook dat ik gegarandeerd slaag als ik geen gekke dingen doe, dus moet in principe goed komen
Vooral zorgen dat je een goed passende helm hebt Mijn les motor is een naked bike, dus ik vang vol de wind, en bij 130+ is dat inderdaad niet ideaal, maar het is te doen. Zolang je goed in je spiegels blijft kijken en weet wat er om je heen rijdt is de dode hoek checken voor mij geen probleem.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:24 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hoe doe je dat op de snelweg?
Ik heb dan echt het gevoel dat ik half van de motor wordt geblazen en omkijken lukt dan helemaal niet met zo'n zware helm en alles.
Die helm zit verrassend goed (leshelm, waait alles doorheen), maar ik denk dat ik er te krampachtig op zit dan. Spiegels gaat nog net, maar over de schouder kijken lukt me echt niet. Veel te veel wind en bang dat ik dan m'n hoofd niet meer naar voren krijg. en per direct de vangrail instuur, uiteraard.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:20 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Vooral zorgen dat je een goed passende helm hebt Mijn les motor is een naked bike, dus ik vang vol de wind, en bij 130+ is dat inderdaad niet ideaal, maar het is te doen. Zolang je goed in je spiegels blijft kijken en weet wat er om je heen rijdt is de dode hoek checken voor mij geen probleem.
Het is een kwestie van wennen. Je hoofd waait er echt niet af.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die helm zit verrassend goed (leshelm, waait alles doorheen), maar ik denk dat ik er te krampachtig op zit dan. Spiegels gaat nog net, maar over de schouder kijken lukt me echt niet. Veel te veel wind en bang dat ik dan m'n hoofd niet meer naar voren krijg. en per direct de vangrail instuur, uiteraard.
Da's hetzelfde als met de eerste paar keer dat je een halve draai of achtje moet doen. Je gaat voor je gevoel te langzaam om zo'n bocht te kunnen maken, maar na een tijdje oefenen kom je erachter dat die motor prima zo schuin kan hangen op die snelheid zonder te vallen. Hetzelfde geldt voor de wind die je dan op snelweg in je bakkes krijgt; de eerste paar keer denk je inderdaad dat je helm afwaait en je hoofd meeneemt, maar naar mate je het vaker hebt gedaan merk je dat er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die helm zit verrassend goed (leshelm, waait alles doorheen), maar ik denk dat ik er te krampachtig op zit dan. Spiegels gaat nog net, maar over de schouder kijken lukt me echt niet. Veel te veel wind en bang dat ik dan m'n hoofd niet meer naar voren krijg. en per direct de vangrail instuur, uiteraard.
Bij mij drukt bij die snelheid de helm heel vervelend tegen mijn neusquote:Op vrijdag 18 november 2016 14:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is een kwestie van wennen. Je hoofd waait er echt niet af.
Ik rij zelf ook naked en vaak (als de drukte het toelaat) op relatief hoge snelheid. Het enige wat ik ooit vervelend vind is de druk die op je schouders komt als je een uurtje rond de 170-180 rijdt. Maar zelfs daar wen je aan.
inderdaad. Eerste keer 110 op snelweg dacht ik wtf. Paar weken na avd reed ik 190 en dacht ik "hm, zo hard is dit ook weer niet"quote:Op vrijdag 18 november 2016 17:01 schreef mjan het volgende:
[..]
Bij mij drukt bij die snelheid de helm heel vervelend tegen mijn neus
Maar het is inderdaad een kwestie van wennen en doen. Kan me ook nog wel herinneren dat ik 120km/u heel hard vond en me niet voor kon stellen dat je dan gewoon je hand van het stuur kan halen, of inderdaad je hoofd kan draaien. Dat gevoel gaat heel snel over. Komt dus vast goed, Xaryna.
Succes! Nog dingen waar je moeite mee hebt of gaat het wel lekker?quote:Op maandag 21 november 2016 22:06 schreef Verbodsbord het volgende:
Morgen om 13:05 moet het gebeuren, AVD
Nee, zolang ik geen gekke dingen doe moet het lukkenquote:Op maandag 21 november 2016 22:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Succes! Nog dingen waar je moeite mee hebt of gaat het wel lekker?
Succesquote:Op maandag 21 november 2016 23:51 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Nee, zolang ik geen gekke dingen doe moet het lukken
Van harte!quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:06 schreef Verbodsbord het volgende:
Geslaagd! geen perfecte rit, moet goed zorgen dat ik optijd positie kies voor afslaan etc, maar geslaagd
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 november 2016 14:06 schreef Verbodsbord het volgende:
Geslaagd! geen perfecte rit, moet goed zorgen dat ik optijd positie kies voor afslaan etc, maar geslaagd
Denk of een Transalp, of een KLE500quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Van harte!
Ik sorteerde iets voor tijdens mijn examen, maar dat was niet erg genoeg om te zakken.
Al een motor op het oog?
Wachten ?? Bangerd!!!quote:Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef erodome het volgende:
Het was even afzien de laatste weken zo met die kou, maar ik ben nu officieel een motormuis
Ruim geslaagd, dat ik heel af en toe 2 voeten aan de grond zet is me vergeven omdat ik nu eenmaal een kabouter ben en amper bij de grond kan.
Kan nu niet wachten tot de lente om dan met mijn eigen fijne duke te gaan spelen. Yeah, mijn dag kan niet meer stuk!
Motor is geschorst tot februari, dus mag er niet op nu. Maar heb van de afgelopen weken wel geleerd dat ik een mooi weer rijder ben. Die kou is echt niets voor mijquote:Op donderdag 8 december 2016 13:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wachten ?? Bangerd!!!
Van harte!
(Ik heb ook al een paar weken niet gereden)
Je kan je er goed op kleden hoor. Dikke kleding, balaclava enzo. Maar dan moet je dat wel aanschaffen. Rijden met dit weer is hoe dan ook trickyquote:Op donderdag 8 december 2016 13:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Motor is geschorst tot februari, dus mag er niet op nu. Maar heb van de afgelopen weken wel geleerd dat ik een mooi weer rijder ben. Die kou is echt niets voor mij
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 december 2016 13:35 schreef erodome het volgende:
Het was even afzien de laatste weken zo met die kou, maar ik ben nu officieel een motormuis
Ruim geslaagd, dat ik heel af en toe 2 voeten aan de grond zet is me vergeven omdat ik nu eenmaal een kabouter ben en amper bij de grond kan.
Kan nu niet wachten tot de lente om dan met mijn eigen fijne duke te gaan spelen. Yeah, mijn dag kan niet meer stuk!
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denkenquote:
ik moet altijd hier aan denkenquote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denken
het is echt een kutwoord. ik zie nu dat ik het goed heb gespeld terwijl ik dat altijd vergeet. wel handige dingen trouwensquote:Op donderdag 8 december 2016 15:57 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan dat woord echt niet zien zonder aan 'bakalakadaka street' te denken
Ik heb het alleen tijdens lessen gebruikt, toen ik nog geen eigen helm had. Draag sindsdien altijd een colletje, vind ik zelf ook handiger met lang haar.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
het is echt een kutwoord. ik zie nu dat ik het goed heb gespeld terwijl ik dat altijd vergeet. wel handige dingen trouwens
Vind je? Ik krijg er juist enorm de kriebels van als het zo tussen mijn rug en jas wordt gedrukt. Borstel de boel bij aankomst wel even uit, maar ik vind het veel prettiger rijden met de boel in een staart achter me aan te wapperen.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb het alleen tijdens lessen gebruikt, toen ik nog geen eigen helm had. Draag sindsdien altijd een colletje, vind ik zelf ook handiger met lang haar.
Dat pletten krijg je toch juist met zo'n bivakmuts/ balaclavalakadakagedoe? Met colletje wappert je haar in de wind, dat is dus inderdaad veel fijnerquote:Op donderdag 8 december 2016 16:43 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Vind je? Ik krijg er juist enorm de kriebels van als het zo tussen mijn rug en jas wordt gedrukt. Borstel de boel bij aankomst wel even uit, maar ik vind het veel prettiger rijden met de boel in een staart achter me aan te wapperen.
Ik maakte uit je bericht op dat je haar dan ook in die col zou zitten, maar dat bedoel je dus juist niet. Foutje, bedanktquote:Op donderdag 8 december 2016 17:37 schreef mjan het volgende:
[..]
Dat pletten krijg je toch juist met zo'n bivakmuts/ balaclavalakadakagedoe? Met colletje wappert je haar in de wind, dat is dus inderdaad veel fijner
De aanhouder wint!quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik wilde even meedelen dat ik superblij ben dat ik vandaag voor het eerst de acht goed gedaan heb! Na 28 lessen, en er bijna mee gestopt te zijn uit frustratie, KAN IK NU DE ACHT.
Lekker bezig. Waar ging het mis? Kwestie van durven?quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:26 schreef Xaryna het volgende:
Ik wilde even meedelen dat ik superblij ben dat ik vandaag voor het eerst de acht goed gedaan heb! Na 28 lessen, en er bijna mee gestopt te zijn uit frustratie, KAN IK NU DE ACHT.
Hmm. Deels durven, deels teveel nadenken. Ik ben sowieso trager met dit soort dingen, maar dit achtje (en de halve draaien) waren wel een drama. Docent kon er niet goed mee omgaan. Ik moet zeg maar bij alles precies weten hoe het moet en wat ik moet doen, en dan goed erbij nadenken als ik het moet doen. Nu heb ik ook het gevoel erbij.quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lekker bezig. Waar ging het mis? Kwestie van durven?
Super dat het iig nu lukt.
Ah, dan snap ik het ja. Motorrijden en de AVB oefeningen is vooral op gevoel en heeft minder te maken met nadenken.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hmm. Deels durven, deels teveel nadenken. Ik ben sowieso trager met dit soort dingen, maar dit achtje (en de halve draaien) waren wel een drama. Docent kon er niet goed mee omgaan. Ik moet zeg maar bij alles precies weten hoe het moet en wat ik moet doen, en dan goed erbij nadenken als ik het moet doen. Nu heb ik ook het gevoel erbij.
En nu ik weet dat ik het kan, durf ik het ook.
Snel ging alles prima al (meestal), en in verkeer ook. Waar ik na al die lessen tegenaan liep was snel optrekken en langzame bochtjes. Bij snelle bochten durf ik prima af te schuinen, bij langzame niet. Langzame slalom kon ik wel, want dan hoef ik niet af te schuinen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik het ja. Motorrijden en de AVB oefeningen is vooral op gevoel en heeft minder te maken met nadenken.
Lukt de snelle slalom ook al? En de uitwijk oefening? Dat zijn ook wel oefeningen waar je de motor moet aanvoelen.
Dat laatste is toch juist waar het lessen voor is? Lekker de grens opzoeken. Laat hem maar een keer uitvallen en rijd maar eens over een pylon. En zo hard afschuinen dat je denkt dat je motor valt, en misschien ook wel echt valt. Daar zijn de valbeugels voor. In ieder geval niet iets waar je bang voor hoeft te zijnquote:Op dinsdag 27 december 2016 15:53 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Snel ging alles prima al (meestal), en in verkeer ook. Waar ik na al die lessen tegenaan liep was snel optrekken en langzame bochtjes. Bij snelle bochten durf ik prima af te schuinen, bij langzame niet. Langzame slalom kon ik wel, want dan hoef ik niet af te schuinen.
Bij langzame bochten was er teveel tegelijkertijd waar ik rekening mee moet houden. Gas gelijk houden, remmen, remmen corrigeren bij wisselen van gas, veel omdraaien/kijken, goed omzwaaien naar de andere kant, ook op stuur leunen/aan trekken, en dat gecombineerd met angst om over pylonnen rijden en angst dat de motor uitvalt omdat ik te hard rem, en het gas niet onder controle kunnen houden bij het omgaan naar de rechterbocht...
Ik ben dus idd een keer over een pylon gereden, daar ben ik zo uitermate van geschrokken dat ik eerst 5 minuten moest bijkomen en daarna alleen maar angstiger geworden ben voor die krengen Het is moeilijk om er doorheen te prikken als die angst erin zit.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat laatste is toch juist waar het lessen voor is? Lekker de grens opzoeken. Laat hem maar een keer uitvallen en rijd maar eens over een pylon. En zo hard afschuinen dat je denkt dat je motor valt, en misschien ook wel echt valt. Daar zijn de valbeugels voor. In ieder geval niet iets waar je bang voor hoeft te zijn
Heb zelf ook meerdere keren de motor tijdens AVB op de grond gegooid. Op het moment baal je, maar eigenlijk weet je vervolgens wel beter wat de grens is
Oh en geluk voor je. Straks als je je eigen motor hebt ben je amper bezig met langzame bochten.
Al een AVB examen ingepland?
Indien er niks gewijzigd is, dan het eerste inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:28 schreef Quattroporte47 het volgende:
Mag je met lessen voor A2 al beginnen voor je 20ste of pas als je 20 bent? Volgens mij het eerste maar kan het nergens duidelijk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |