Gefeliciteerd! Al een schatting hoeveel avd lessen je nog nodig hebt?quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Geslaagd is geslaagd Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Gefeliciteerd! De langzame slalom waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 januari 2017 16:52 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb mijn AVB gehaald
Weet niet hoe, maar het gold als voldoende. Hakken over de sloot, zei de examinator nog. Het ging echt belabberd.
Thanks! Nee, niet echt. Sowieso denk ik erover om voor AVD naar een andere rijschool te gaan ivm verhuizing.quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Al een schatting hoeveel avd lessen je nog nodig hebt?
Het was koud! Koude vingers, koude voeten, maar door de zenuwen merkte ikhet niet echt, behalve dan dat de koppelvingers niet goed wilden meewerken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 17:20 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geslaagd is geslaagd Gefeliciteerd!
Was het koud, of viel het door de zenuwen mee?
Welke oefeningen gingen goed en welke minder?
Nee, die kon ik goedquote:Op woensdag 25 januari 2017 18:15 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! De langzame slalom waarschijnlijk
Waarom lukt iedereen die langzame slalom wel tijdens AVB?quote:Op woensdag 25 januari 2017 18:33 schreef Xaryna het volgende:
Nee, die kon ik goed
Precisiestop en acht waren tweemaal fout. Ik moest sowieso alles behalve de snelle slalom en het lopend inparkeren tweemaal doen.
Geen idee, die kon ik altijd wel goed.quote:Op woensdag 25 januari 2017 20:03 schreef Morivar het volgende:
[..]
Waarom lukt iedereen die langzame slalom wel tijdens AVB?
Ik had ineens geen idee meer hoe ik moest beginnen en kwam totaal verkeerd aangereden
Hm, klinkt inderdaad wel als een krappe voldoende!
Succes alvast, laat even weten hoe het gegaan isquote:Op vrijdag 10 februari 2017 03:00 schreef Quattroporte47 het volgende:
Nou ik heb maandag mijn proefmotorrijles, kijken wat ik er van vind (waarschijnlijk vind ik het geweldig!), indien het bevalt zal ik hier vaker te vinden zijn!
Hij ging niet door vanwege gladheidquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:08 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Succes alvast, laat even weten hoe het gegaan is
Gladheid, vandaag? Waar woon jij ergens?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:49 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Hij ging niet door vanwege gladheid
Naar volgende week verplaatst, kan echt niet wachten!
in het midden van het land ligt zo her en der een beste plak sneeuw volgens mijquote:Op maandag 13 februari 2017 14:31 schreef mjan het volgende:
[..]
Gladheid, vandaag? Waar woon jij ergens?
Gewoon kettingen om de banden en gaan. Wat is dat voor rijschool?quote:Op maandag 13 februari 2017 11:49 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Hij ging niet door vanwege gladheid
Naar volgende week verplaatst, kan echt niet wachten!
1. Als je zacht rijdt.quote:Op maandag 13 februari 2017 20:27 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wanneer de motor 'van je af te duwen' en wanneer te 'hangen in de bocht'?
Tof, klinkt goed!quote:Op maandag 20 februari 2017 16:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
Vandaag dus de eerste les gehad (zonder enige (schakel)scooter-/brommerervaring), en het ging nog redelijk goed! Gelijk de slalom en precisiestop geoefend. Ben nu wel erg moe, was blijkbaar toch redelijk intensief. Ga er zeker mee door, dat gas geven en zo'n zware motor relatief makkelijk kunnen sturen is toch wel mooi hoor!
Nog niet, net niet aan toe gekomen. Wel achter de lopende instructeur aangereden (dus stapvoets rijden op de koppeling zonder de remmen te gebruiken).quote:Op maandag 20 februari 2017 16:32 schreef Morivar het volgende:
[..]
Tof, klinkt goed!
Ook al de langzame slalom?
Vmax rijden?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:50 schreef Xaryna het volgende:
Rij ik lekker op een dijkweg, moet ik wachten achter twee fietsers tot na de bocht ivm overzicht. Na de bocht haal ik ze in en ga keurig Vmax rijden, scheurt een andere motor die al die tijd achter me zat er geïrriteerd voorbij met gepaste spoed. Lekker voorbeeld.
Maximumsnelheid plus een beetje.quote:
Omdat ik op die dijk in elk geval de neiging heb te hard te rijden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maximumsnelheid. Waarom let je daar op?
Gewoon alles op gevoel.
Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:07 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Omdat ik op die dijk in elk geval de neiging heb te hard te rijden.
Hij moet toch het goede voorbeeld geven! Kom ik daar aan op mijn suffe lesmotor Ik vind het ook niet fijn dat ik zolang moet hangen achter twee fietsers, maar het moet bij de lessen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom is het dan gek dat je hard wordt ingehaald?
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.quote:Op maandag 6 maart 2017 20:56 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Valt er wat te zeggen over waar doorgaans het meeste vuil/afval in een bocht zit? Bij voorkeur de 'buitenbocht' nemen bij in- en uitvoegstroken bijvoorbeeld?
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoordquote:Op maandag 6 maart 2017 21:46 schreef Morivar het volgende:
[..]
Geen idee of het allemaal waar is, maar in bochten van in- en uitvoegstroken rijd ik liever meer in de binnenbocht dan buitenbocht. Heb het idee dat vuil en/of diesel eerder naar de buitenbocht geslingerd wordt dan dat het in de binnenbocht komt te liggen. Daarnaast is men in de auto ook eerder geneigd om wat meer richting binnenbocht dan buitenbocht te gaan rijden, waardoor vuil niet zoveel blijft liggen in die contreien.
Mijn theorie althans
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:03 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Die van mij is wat aan de late kant, maar desalniettemin bedankt voor je antwoord
Situatieschets (lekker vaag):
Wegen zonder middenberm en zonder belijning die de as van de weg weergeeft, waarop in beide richtingen gereden wordt.
Verwacht de examinator dat je bij het links afslaan de bocht als het ware afsnijdt, wanneer het duidelijk is dat er vanaf links geen voertuig jou nadert, of staat voorgesorteerd uiteraard.
Of moet je juist een haakse bocht nemen in zulke gevallen?
Hopelijk heb ik het niet al te irritant beschreven
Bedankt voor het antwoord.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zonder belijning = hele weg gebruiken in bochten. Met belijning = eigen weghelft optimaal gebruiken in bochten.
Althans, zo is het mij geleerd.
Ehhh, gewoon aan de buitenkant de bocht inzetten zodra je vanaf daar zicht hebt op 'jouw positie' na de bocht? De groene lijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Klinkt wel logisch, op die manier.
Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.
De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.
Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren?
Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden van jouw rijhelft cq. strook, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.quote:Op maandag 27 maart 2017 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord.
Klinkt wel logisch, op die manier.
Wat wegen met belijning betreft, mij is geleerd aan de buitenkant te beginnen, waarbij het de bedoeling was na de bocht in het midden uit te komen, zonder ooit in de binnenkant te komen.
De binnenkant van de bocht werd dus nooit bereikt.
Klinkt dat als optimaal gebruik van eigen weghelft, in jouw oren?
Ik vraag me af hoe een examinator dat beoordeelt.
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje hurenquote:Op maandag 27 maart 2017 22:51 schreef Sarasi het volgende:
Maar eh, hoe lang ben jij nou al aan het lessen dan? Sinds juni ofzo?
Als je na je examen nooit meer hebt gereden, zou ik eerst nog eens een lesje nemen voordat je een motor huurt. Zeker als dat examen al even geleden is. Dan heb je nooit de tijd gehad om je eigen rijstijl te ontwikkelen en zeker als je over al dit soort dingen nog elke keer twijfelt en komt vragen, lijkt me een heropstapperslesje geen verkeerd idee.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:33 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Na mijn examen heb ik nooit meer op een motor gezeten, helaas. En dat is best een tijd geleden inderdaad. Ik kan er gelukkig wel eentje huren
Wanneer ik let op motorrijders zie ik ze wel eens rijden zoals mij dat niet geleerd is. Wellich terecht, durf ik niet te zeggen.
Maar alhoewel die groene lijn mij intuïtief de juiste lijkt, was de instructeur daar niet van, voor zover ik het mij correct herinner.
Het zou ook kunnen dat de instructeur bedoelde dat ik vooral in (flauwe) bochten naar links niet te veel richting de as aan moest rijden in verband met tegenliggers, waar ik mij wel in kan vinden.
Bedankt voor de reactie. We hoeven inderdaad geen snelle rondetijden neer te zetten. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te wordenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon ongeveer in het midden van bochten blijven rijden, is sws het meest veilig. Afhankelijk van weg ( tegemoetkomende vrachtwagens) hooguit 30/40 cm van het midden rustig afwijken en weer terugkomen. Ook op rotondes, gewoon het midden van de rijbaan volgen en je positie aanhouden.
Je hoeft verder tijdens je examen niet te laten zien dat je de randen van de curvestones opzoekt noch te laten zien wat er allemaal (niet) kan. Natuurlijk wel laten zien dat je de motor "durft" af te schuinen. Anticiperen en controleren is het devies tijdens het examen. Verwar verder vlotrijden niet met snelrijden en fors optrekken.
Later na je A, doe je je best maar om rotondes zonder terugschakelen zo recht mogelijk te nemen en flink gas bijgeven bij het uitwaaieren van een ver doorgekeken bocht etc.
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
Ik blijf sowieso nog wel een tijdje op m'n GS500 rijden, maar het zou wel makkelijk zijn als ik op vakantie een keer wat zou willen huren ofzo. En als ik dan een keer een nieuwe motor wil, hoef ik er geen rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 00:34 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ik mag volgend jaar februari pas, maar gelukkig staat er al een Thunderace voor me klaar dus ik ga er meteen maar voor. 35kw begint al te vervelen
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiemquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso nog wel een tijdje op m'n GS500 rijden, maar het zou wel makkelijk zijn als ik op vakantie een keer wat zou willen huren ofzo. En als ik dan een keer een nieuwe motor wil, hoef ik er geen rekening mee te houden.
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor. 23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou het wel doen. Het wordt er niet goedkoper op en de punten die je noemt zijn ook legitiem
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor. 23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor. Als het me meer dan 3 lessen (6uur) gaat kosten, begin ik er niet eens aan deze zomer. Met drie lessen en een examen zit ik al op 500 euro man. Ik heb voor m'n A2 ook niet heel veel weglesjes gehad.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:51 schreef Elegy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je misschien al wel ervaring hebt maar dat wellicht precies de verkeerde ervaring is die ze willen zien op het CBR. Doe anders gewoon een proeflesje zodra het kan. Een eerlijke instructeur kan je dan denk ik prima vertellen wat er nodig is.
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar ik moet het geld er wel voor hebben hè. En zin erin. En tijd ervoor. 23 juli A2 gehaald. Als ik nou m'n vriend heel lief vraag om een paar keer een soort lesje met me te doen, wat feedback te geven, en dan twee of drie lessen zwaar doe, moet het wel los lopen, toch?
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken. Maar ik denk ook dat het wel los zal lopen. Ik zie wel, het is nog lang geen augustus ook eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Van wat ik van je zag rij je prima. Ik denk dat je met 1-2 lessen echt wel klaar bent.
Denk dat ze met zo'n 'upgrade'-examen wat anders naar je kijken en dat het wel wat makkelijker is als je gewoon netjes en kordaat rijdt.
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vond de zware motor tijdens lessen wel veel moeilijker in de bochten te drukken. Maar ik denk ook dat het wel los zal lopen. Ik zie wel, het is nog lang geen augustus ook eigenlijk.
Moet het wel goedkomenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 09:56 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik weet nog wel wat ze willen zien op zich hoor. Als het me meer dan 3 lessen (6uur) gaat kosten, begin ik er niet eens aan deze zomer. Met drie lessen en een examen zit ik al op 500 euro man. Ik heb voor m'n A2 ook niet heel veel weglesjes gehad.
Ik heb een keer op een viercilinder Diversion gelest, dat was wel zwaar. Maar volgens mij hadden ze ook gewoon een onbegrensde en verlaagde CB500 staan, dat zou ideaal zijn. Dat is heel vergelijkbaar met mijn motor.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb mijn a op een cb650 gehaald volgens. Die is niet zo gek veel zwaarder dan jouw motor toch?
Meteen doen, ben je er gelijk vanaf. Ik rijd ook nog op de 600SSquote:Op maandag 27 maart 2017 23:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag deze zomer m'n zware rijbewijs halen trouwens. Nog even over nadenken of ik dat meteen ga doen of niet.
Uhm, je heupen een kant op drukken om de motor te sturen.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:10 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Wat verstaan jullie onder 'sturen met/vanuit de heupen'?
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:13 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Met hoeveel vingers bedienen jullie de voorrem (en waarom)?
met vier vingers loop je wel het risico dat je de rem grijpt in plaats van knijpt, waardoor je geheid op je bek gaat zonder ABSquote:Op vrijdag 7 april 2017 16:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.
Wanneer je jezelf gaat aanleren het met minder vingers te doen en je knalt al remmend tegen een auto of muur op, dan komen de vingers die je niet gebruikt om te remmen, tussen de remhendel je handsvat en worden je vingers eraf geknepen.
Heeft mijn instructeur van destijds (heb alweer een tijdje mijn motorrijbewijs) al 2 keer mogen aanschouwen. Dat betekent dan nooit meer motor- en wellicht ook nooit meer autorijden
Bedankt voor de reactie.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.
Wanneer je jezelf gaat aanleren het met minder vingers te doen en je knalt al remmend tegen een auto of muur op, dan komen de vingers die je niet gebruikt om te remmen, tussen de remhendel je handsvat en worden je vingers eraf geknepen.
Heeft mijn instructeur van destijds (heb alweer een tijdje mijn motorrijbewijs) al 2 keer mogen aanschouwen. Dat betekent dan nooit meer motor- en wellicht ook nooit meer autorijden
Het CBR examen is vooral gefocused op wat veilig is. Je bedient -of de rem -of de gashendel. Niet beiden gelijkertijd wat in het begin van je leerproces - paniekgevoel - tot valpartijen kan leiden.quote:Op vrijdag 7 april 2017 16:30 schreef chiren het volgende:
[..]
Bij de AVB test letten ze erop dat je met 4 vingers de rem bedient.
Wanneer je jezelf gaat aanleren het met minder vingers te doen en je knalt al remmend tegen een auto of muur op, dan komen de vingers die je niet gebruikt om te remmen, tussen de remhendel je handsvat en worden je vingers eraf geknepen.
Heeft mijn instructeur van destijds (heb alweer een tijdje mijn motorrijbewijs) al 2 keer mogen aanschouwen. Dat betekent dan nooit meer motor- en wellicht ook nooit meer autorijden
of om tussengas te geven tijdens het terugschakelen en remmen, iets wat ik helaas nog niet echt machtig benquote:Op zaterdag 8 april 2017 14:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is best lastig om (met vier vingers) gelijktijdig, gecontroleerd je gas te bedienen en te remmen. De (geringe) kans dat je twee vingers afknijpt tijdens het remmen is imho niet de hoofdreden,
Dat je dat soms wel maar twee vingers gebruikt is om bijv. vanuit stilstand een helling te bestijgen. Er zijn situaties waar het verstandig is om met twee benen aan de grond te houden en dus te spelen met gas/rem combinatie. Dat zal je na je examen jezelf (wel/moeten) aanleren,
Met geen scheuren en voldoende profiel zal een band waarschijnlijk wel in orde zijn, inderdaad.quote:Op maandag 10 april 2017 11:14 schreef Catch22- het volgende:
Kijken of er geen scheurtjes in zitten en of er nog profiel op zit
Dat is zeker niet overdrevenquote:Op maandag 10 april 2017 20:49 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Met geen scheuren en voldoende profiel zal een band waarschijnlijk wel in orde zijn, inderdaad.
Hoe zit het overigens met splinternieuwe banden? Moet je de eerste paar honderd kilometer het wegdek beschouwen als een schaatsbaan? Of zijn sommige reacties in onderstaande video wat dat betreft overdreven?
Amerikanen of niet of nauwelijks iets te doen voor hun motorrijbewijs, die weten vaak niks en kunnen niet rijden. Gaat dus wel vaker foutquote:Op maandag 10 april 2017 20:53 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Had die gozer dat maar geweten destijds.
Zonde.
Ik vraag me af hoe motorrijders daar het 'keep your lane' gebeuren ervaren.quote:Op maandag 10 april 2017 21:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Amerikanen of niet of nauwelijks iets te doen voor hun motorrijbewijs, die weten vaak niks en kunnen niet rijden. Gaat dus wel vaker fout
Keer tegenaan schoppen natuurlijk.quote:Op maandag 10 april 2017 10:47 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Hoe beoordelen jullie de staat van de banden?
quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Keer tegenaan schoppen natuurlijk.
Thanks! Het lessen ervoor ging niet super maar bij het examen ging alles in één keer goed. Halve draai, snelle slalom en stopproef, dus heb wel een beetje de makkelijkste gekregen.quote:Op donderdag 20 april 2017 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ging alles goed?
Avd al ingepland?
Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen dus. Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 april 2017 20:13 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Thanks! Het lessen ervoor ging niet super maar bij het examen ging alles in één keer goed. Halve draai, snelle slalom en stopproef, dus heb wel een beetje de makkelijkste gekregen.
AVD-lessen en -examen ook al ingepland! Halverwege mei gaan we daarvoor.
Lekker bezig!quote:Op maandag 8 mei 2017 13:37 schreef Xaryna het volgende:
Ik ben geslaagd voor mijn AVD (A-rijbewijs)! Na veel lessen heb ik alles in 1x gehaald
De angst is er al een tijdje helemaal af, ik vind het ontzettend leuk en heb tijdens mijn lessen een toertje IJsselmeer gedaan met mijn rijleraar en wat anderen en daar ook enorm van genoten. Nu nog een motor kopen en ik kan zelf op pad.
Mooie tijd om te slagen! Lekker broezen. Al wat op het oog?quote:
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mooie tijd om te slagen! Lekker broezen. Al wat op het oog?
Dunno, ik zit niet zo in de A2 motoren. Ik zou wel een naked nemenquote:Op woensdag 17 mei 2017 14:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)
Blijven zoeken naar een tweedehands fiets die al als 25/35kw op papier staat (kentekencheck RDW). Zo heb ik mijn CB500 met begrenzing opgepikt. En waarde zullen ze niet meer verliezen als ze al begrensd zijn, de ideale motor voor een A2 bewijsquote:Op woensdag 17 mei 2017 14:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)
Dus die van jou staat 25KW op kenteken, is die dan ook 25KW of 35KW of zijn originele vermogen?quote:Op woensdag 17 mei 2017 15:16 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Blijven zoeken naar een tweedehands fiets die al als 25/35kw op papier staat (kentekencheck RDW). Zo heb ik mijn CB500 met begrenzing opgepikt. En waarde zullen ze niet meer verliezen als ze al begrensd zijn, de ideale motor voor een A2 bewijs
ja 25kw op kenteken, dus geen gezeur met verzekering of politie ofzo. Er zitten 25kw inlaatrubbers op, staat er ook op geschreven. Hoeveel vermogen die echt heeft durf ik niet te stellen, maar het voelt aan als meer dan 25kw in ieder gevalquote:Op woensdag 17 mei 2017 16:44 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Dus die van jou staat 25KW op kenteken, is die dan ook 25KW of 35KW of zijn originele vermogen?
Het mag gerust hoor. Zolang het maar op kenteken staat. Maar dat kost serieus muntjes zonder typegoedkeuring.quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Denk een GS500, of een begrensde ER-5, SV650, iets in die prijsklasse. Nadeel van begrenzen is dat het een gedoe is en het formeel niet mag (35kw begrenzing zonder 35kw typegoedkeuring). Nog aanraders in die prijsklasse? (¤1000-¤3000)
Waarom dat? Iets anders of A zwaar? Ik mag sinds een week op voor A zwaar (2jr A2), maar momenteel is het geld er even niet. Misschien dit voorjaar.quote:Op donderdag 27 juli 2017 17:44 schreef Dudeweiser het volgende:
Mijn 25kw CB500 '97 gaat eind februari de deur uit, tegen die tijd hier maar eens reclame gaan maken denk ik
ik ga meteen voor A volledig ja. Ik heb dan nog wat tijd en geld klaarliggen, daarna afstuderen en full time werken dus dan komt het er niet meer van denk ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom dat? Iets anders of A zwaar? Ik mag sinds een week op voor A zwaar (2jr A2), maar momenteel is het geld er even niet. Misschien dit voorjaar.
Ben al een tijdje in het bezit van een ER6N uit 2006 op 25 KW Maar alsnog bedankt voor je hulp!quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het mag gerust hoor. Zolang het maar op kenteken staat. Maar dat kost serieus muntjes zonder typegoedkeuring.
ER-5 vind ik persoonlijk een doodenge fiets met dat slappe frame. Soort gemotoriseerde dweil. GS500 is leuk en hoeft niet begrenst te worden. Rijdt ook super makkelijk, vergevingsgezind enzo.
Eventueel nog naar een Honda CB'tje kijken? NTV650 misschien, komen ook nog wel eens begrensd voorbij. Bandit 400 is ook een aardige.
Ah ja. Ik had niet naar de datum gekekenquote:Op woensdag 2 augustus 2017 22:02 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Ben al een tijdje in het bezit van een ER6N uit 2006 op 25 KW Maar alsnog bedankt voor je hulp!
Ik zou er sowieso ook even mee wachten omdat zo er binnenkort weer een aantal regels voor het motorrijbewijs worden omgegooid:quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom dat? Iets anders of A zwaar? Ik mag sinds een week op voor A zwaar (2jr A2), maar momenteel is het geld er even niet. Misschien dit voorjaar.
Dat is al gebeurd, maar ik heb nooit A zwaar met code 80 gehaald. Ik heb gewoon A2 rechtstreeks gehaald. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze A2 weer automagisch over laten gaan naar A zwaar, dus daar ga ik niet op zitten wachten.quote:Op maandag 11 september 2017 14:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso ook even mee wachten omdat zo er binnenkort weer een aantal regels voor het motorrijbewijs worden omgegooid:
https://www.rijksoverheid(...)g-rijden-op-de-motor
ik las vandaag dat je inderdaad met een huidig A2 bewijs geen gratis A krijgt nee. Vooral kut voor een collega van me, die vorige week donderdag zijn A2 bewijs heeft gehaaldquote:Op maandag 11 september 2017 14:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat is al gebeurd, maar ik heb nooit A zwaar met code 80 gehaald. Ik heb gewoon A2 rechtstreeks gehaald. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze A2 weer automagisch over laten gaan naar A zwaar, dus daar ga ik niet op zitten wachten.
Tja, ach. De nieuwe A met code 80 kun je waarschijnlijk pas eind november aanvragen, dan zal het eerst wel ramvol zitten, als dat al niet uitloopt want CBR. Dus al met al had ie dan misschien pas komend voorjaar motor kunnen rijden. En hij had natuurlijk al bewust gekozen voor een getrapt systeem, want hij had ook gewoon kunnen wachten tot z'n 24e.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:39 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
ik las vandaag dat je inderdaad met een huidig A2 bewijs geen gratis A krijgt nee. Vooral kut voor een collega van me, die vorige week donderdag zijn A2 bewijs heeft gehaald
Gefeliciteerd en veel plezier gewenst!quote:Op woensdag 13 september 2017 10:44 schreef hydrah het volgende:
Na wat vertraging heb ik sinds vorige week maandag alle 3 de examens gehaald. Direct ben ik opzoek gegaan naar een geschikte motor en heb mij kunnen schikken in een F650-CS Scarver in de kleur goud/oranje.
Inmiddels zitten er al weer wat kilometers op en het motorrijden bevalt mij uitstekend, gek dat ik zo lang er mee gewacht heb.
Niet perse, door ernaast te hangen kan je dezelfde bocht maken als met een platte motor waar je zelf de andere kant op hangt (behalve extreme bochten natuurlijk).quote:Op vrijdag 7 april 2017 19:48 schreef Catch22- het volgende:
Als je chicken strips hebt dan ga je gewoon niet veel schuin door de bocht. Je moet schuin om hard een bocht door te gaan.
Verder niks mis mee, maar het geeft wel aan dat je veel rechtdoor rijdt.
Na 50km is het gladde er wel uit geredenquote:Op maandag 10 april 2017 20:49 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Met geen scheuren en voldoende profiel zal een band waarschijnlijk wel in orde zijn, inderdaad.
Hoe zit het overigens met splinternieuwe banden? Moet je de eerste paar honderd kilometer het wegdek beschouwen als een schaatsbaan? Of zijn sommige reacties in onderstaande video wat dat betreft overdreven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |