abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 26 mei 2018 @ 20:17:37 #251
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179406003
registreer om deze reclame te verbergen
Hangt er vanaf hoe je rijschool het doet.

Hier heb je rijscholen die motoren op een afgesloten terrein staan en waar je dus nog geen meter op de weg hebt gereden tegen de tijd dat je je voertuigbeheersing gehaald hebt. De rijschool waar ik gelest heb liet me echter vanaf les 2 al naar het oefenterrein rijden. Dan pak je gelijk al een deel verkeersdeelneming meenemen hoefde ik nog maar 3 lesjes na m'n voertuigbeheersing.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179453744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:02 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ga uit van 2000,00

Voordeel: Als je minder kwijt bent, heb je nog geld over voor bijvoorbeeld kleding of een basis voor een motor.

Oh, je hebt al kleding.
Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.

Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
pi_179455912
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja ik heb kleding, helm, handschoenen etc. Motor enige jaren geleden verkocht, omdat het niet lukte met mijn rijbewijs. Onder andere een auto ongeluk gehad, net na mijn eerste praktijk examen, met enige tijd nekklachten als gevolg, toch wel handig op de motor.

Ik wil het eigenlijk gewoon in een week of twee doen. Kan ik daarna gewoon gaan rijden. Genoeg dijken en andere wegen in de omgeving met weinig verkeer zodat ik goed bochten en dergelijke kan oefenen zonder problemen.
denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen :P
pi_179456091
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

denk dat twee weken wel erg optimistisch is, tenzij je zes uur per dag wil lessen. Om nog maar te zwijgen over het aanvragen van het examen :P
Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.
pi_179456141
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:05 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Je hebt spoedcursussen voor de motor. Daar zat ik aan te denken.
Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukken
pi_179456636
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:07 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Daar heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Zal er wel aan liggen hoe snel je alles oppikt of dat gaat lukken
Ik rij al bijna 15 jaar schakelbrommer (50cc versie van een 125cc Puch motorfiets, alleen het blok is anders), waarvan meerdere jaren woon-werk verkeer (binnenkort weer, als de nieuwe af is). ik heb mijn eerste examen op een parkeerterrein na redelijk weinig lessen in 1 keer gehaald, zonder fouten.
pi_179665109
Deze week mijn eerste twee lessen gehad. Theorie had ik afgelopen week al behaald. Zijn gelijk openbare weg gaan rijden, optrekken en snel remmen (geen noodstop) geoefend, slalommen voor bochtgevoel, kijkgedrag enzovoort. Was erg leuk, wel erg warm in full gear met 28c.

Wel kreeg ik na ongeveer 40m pijn in mijn linkerenkel, naar mijn idee is de motor te klein voor mij. Ik ben 1,90 en de motor is de cb500a. Zit erg opgevouwen met mijn knien. Volgende keer gaat het zadel omhoog maar of dat veel helpt betwijfel ik.
pi_179665290
kussentje meenemen
ಠ_ಠ
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:38:18 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179665731
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Dat (illegaal) oefenen zou ik in het begin zeker niet gaan doen op dijkjes..... motorrijden is vooral verkeersinzicht - lekker ver vooruit anticiperen - wat je uitstekend kunt oefenen in de auto. Die mooie bochtjes kan je maar beter bewaren voor na je examen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:55 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Idd.

Een aantal rijscholen (veelal de wat grotere) kopen examens vooraf in. Je kan dan relatief snel (AVD) examen doen. Wanneer de rijschool een eigen (CBR, gecertificeerd) AVB terrein heeft, kan je daar meestal om de week wel examen doen.

6 uur aaneen lessen zou ik niet aanbevelen. Je schiet met meer uren niets op.
Beter is om de dag een blok van 3 uur. Vergeet ook niet je theorie, waar er flink wat op onderuit gaan.

AVB is fysiek inspannend(er), terwijl je bij AVD juist moet wennen aan verwerken (en zien) van informatie. In twee weken je A, is alleen weggelegd voor de natuurtalenten (die meest/al kunnen rijden). Met een maand of 6 weken ben je ook al supersnel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vallon op 07-06-2018 23:43:39 ]
Geluk verdien je niet maar dat krijg je
pi_180255964
*O* vanmorgen geslaagd voor m’n AVB na 8 lessen *O* zat vol van de zenuwen, had maar 3 uurtjes geslapen en daarna nog 1,5/2 uur les.
Moest twee oefeningen over doen; de precisiestop, zat niet in de eerste versnelling toen ik stil stond en de snelle slalom, er kwam een fietser voorbij en twijfelde of ik moest stoppen of doorgaan waardoor de oefening niet soepel ging.
Al met al ben blij dat ik heb gehaald en nu verder voor het AVD! :)
pi_180263330
Gefeliciteerd *O*
Torque makes life easy.
Team Jean
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')