quote:Ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij daar wat verder mee kan helpen.
Ik heb op 14 september twee bestellingen geplaatst via AliExpress bij verschillende verkopers. Bij de bestellingen zit zo'n T&T-code die bruikbaar is tot aan Nederland en vervolgens niet om te zetten is naar een 3S-code. Volgens die T&T is een van de pakketjes (via POS Malaysia) als sinds 28 september in Nederland en het andere pakketje (via SunYou Economic Airmail) sinds 6 oktober.
Nou heb ik wel vaker lang moeten wachten op een pakketje, maar mijn ervaring is wel dat zodra het op Schiphol is aangekomen, het meestal niet zo heel lang meer duurt voordat ik het ontvang.
PostNL heeft een tijdje terug besloten om sommige pakketjes uberhaupt niet meer aan huis af te leveren, maar gewoon direct naar een PostNL-afhaalpunt te sturen. Mij is een beetje onduidelijk wanneer dat nou wel/niet gedaan wordt, want sommige pakketjes worden wel nog gewoon naar huis gestuurd. Ik vraag me af of deze pakketjes misschien ook direct naar het PostNL-afhaalpunt zijn verstuurd, maar dat ik op de een of andere manier gewoon geen afhaalbriefje via de post heb ontvangen..
Is dat een reële mogelijkheid?
Het gaat om kleine pakketjes van geringe waarde, maar er zou ook een pakketje naar mijn vader (hetzelfde huis) onderweg moeten zijn en dat is er ook nog niet..
Zie hier de screenshots van de T&T-code:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo probeer ik het meestal ook te doen. Maar vaak geven ze expliciet aan om even de eindtijd op te schrijven op het moment dat ik naar een ander team verkas. Het blijft dan ook onhandig die budgetten van de verschillende leidinggevendenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij was het waarschijnlijk de VOS in een team, gevolgd door VOS in een ander team en dan de sortering in weer een ander team. Daar zitten geen vreemde tijden in. Eigenlijk schrijf ik alleen begin en eindtijd op en dan vechten de TC's maar uit hoe ze het uitbetalen.
Fijn hé, dat eilandjes en "eigen straatje schoonvegen" systeem.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zo probeer ik het meestal ook te doen. Maar vaak geven ze expliciet aan om even de eindtijd op te schrijven op het moment dat ik naar een ander team verkas. Het blijft dan ook onhandig die budgetten van de verschillende leidinggevende
Wel goed dat ze er al na 2 weken achter zijn gekomen. Meestal duurt het jarenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:58 schreef diesnelle het volgende:
En daar gaan we weer: http://www.gelderlander.n(...)en-brieven-1.6549480
Dat is waar. Ongelooflijk hoe lang dat soms door kan sudderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wel goed dat ze er al na 2 weken achter zijn gekomen. Meestal duurt het jaren
Ik had laatst ook twee dingen in Azië besteld. Een van die pakjes heeft ook eerst twee weken in Nederland gelegen voordat het samen met het andere pakje (dat later verstuurd is) werd bezorgd. Het lijkt erop dat die Chinapakjes in één keer met grote hoeveelheden tegelijk worden vrijgegeven.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:04 schreef Physsic het volgende:
Ik had dit ook al in het Chinatopic gevraagd, maar vraag het hier ook maar even.
[..]
Top, dan wacht ik nog even ongeduldig af! Bedankt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik had laatst ook twee dingen in Azië besteld. Een van die pakjes heeft ook eerst twee weken in Nederland gelegen voordat het samen met het andere pakje (dat later verstuurd is) werd bezorgd. Het lijkt erop dat die Chinapakjes in één keer met grote hoeveelheden tegelijk worden vrijgegeven.
Soms heb je in de bezorging dagenlang nauwelijks van dat soort pakjes en dan heb je op een dag in ene een hele berg. Ik zou het nog even afwachten.
Misschien moeten we volgend jaar stiptsheidsacties gaan houden, dus de post precies bezorgen volgens de voorschriften. Dus:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, het is nu al zo dat er in de meeste wijken niet veel lucht meer in de looptijd zit. Met een volumedaling en tijdaanpassing zal het aantal wijken waar je de tijd niet haalt hoger worden.
Een stiptheidsactie! Dat zou ook leuk zijn in de voorbereiding. Ik zie het al voor me: 's morgens als je op je werkplek komt, met je armen over elkaar gaan zitten tot iemand de blauwe bakken van je eerste wijk bij je heeft neergezet. (Ik pak die altijd zelf.) Nooit meer zelf elastieken, tassen, enz pakken, maar dit allemaal door de postverdeler laten doen!quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien moeten we volgend jaar stiptsheidsacties gaan houden, dus de post precies bezorgen volgens de voorschriften. Dus:
* Maximaal 2 tassen per keer meenemen. Ook al zit er in tas 3 maar 1 losse bundel, gewoon laten liggen voor de volgende rit.
* Ook op daldagen je wijk geheel lopend bezorgen (niet als je een scooterwijk hebt, uiteraard), dus NIET fietsen over de trottoirs.
* De post pas controleren als je voor de deur staat, en NIET al lopend. Dat is namelijk officieel niet toegestaan, ivm risico op struikelen e.d.
* Je fiets van deur tot deur meenemen, want je mag 'm immers niet uit het oog verliezen. Dat wordt nog leuk bij galerijflats zonder bussenfront.
Eens zien hoe lang we dan over de wijken doen
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog naar dit tenenkrommende filmpje gekeken? Echt journalistiek op het scherp van de snede, Frits Wester, eat your heart out
Echt ontzettend spontaan dit interview, wat een kritische vragen, en het klinkt ook helemaal niet alsof ze het van een blaadje staan op te lezen. Volgens mij denkt het management echt dat wij infantiel zijn....
Zo gek is dat niet. Bij de invoering van Optivo is namelijk bepaald dat jij als voorbereider onder geen voorwaarde van je plek mag komen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gek genoeg heb ik al genoeg mensen meegemaakt die gaan wachten tot de postverdeler een wijk neerzet. Zelfs op het moment dat ze zien dat die het op het moment heel druk heeft.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Binnenkort hier werkoverleg over WTR 2017 (als het niet weer wordt afgelast).
Tijdens het overleg gaan we het ook hebben over "de bezorging van internationale pakjes en wat dat voor je werk betekent".
Heeft iemand enig idee waar dat dan weer over gaat? Tenslotte bezorgen we al een hele tijd internationale pakjes.
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vandaag gehoord van de TC: we krijgen er vanaf 22 november Chinese pakjes bij die niet door de brievenbus gaan omdat ze het te druk hebben bij de pakketservice. Niet thuis: mag moet je het brengen naar een pakketpunt.
Enigszins irritant is het wel, er wordt de suggestie gewekt dat er "kritische" vragen worden beantwoord. Maar wel vragen en antwoorden die exact in het straatje passen van PostNL.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog naar dit tenenkrommende filmpje gekeken? Echt journalistiek op het scherp van de snede, Frits Wester, eat your heart out
Echt ontzettend spontaan dit interview, wat een kritische vragen, en het klinkt ook helemaal niet alsof ze het van een blaadje staan op te lezen. Volgens mij denkt het management echt dat wij infantiel zijn....
bijplussen én een oranje kaart indienen dat de basistijd echt niet klopt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik plus nu elke piekdag gemiddeld nog zo'n 20% bij. Leuk dat 10% eraf maar ik heb er 85 huizen bijgekregen. Laten ze dat eerst maar eens corrigeren.
Wel handig met dat 13 weeks gemiddelde heb je (als je een vaste wijk hebt) wel duidelijke bewijzen.
Lijkt me eerder dat TC's beloond worden om de basistijden zo krap mogelijk te houden. Hoe hoger in de organisatie, hoe minder ze wat van de praktijk op straat snappen, lijkt het.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oranje kaarten gaan namelijk naar mensen hoger in de organisatie, waardoor jouw TC min of meer gedwongen wordt om er iets mee te doen.
Mijn ervaring is dat er wel degelijk iets met die oranje kaarten gedaan wordt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:14 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat TC's beloond worden om de basistijden zo krap mogelijk te houden. Hoe hoger in de organisatie, hoe minder ze wat van de praktijk op straat snappen, lijkt het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |