quote:Op vrijdag 4 november 2016 00:52 schreef madeleine-b het volgende:
en de tijdreductie 2017 op een betere manier wordt toegepast dan 2016...
Sorry, dat was ook wel heel summier..quote:
Same here. En dan krijg je soms te horen, ja maar er heeft iemand voor getekend dus het moet goed zijn. ! Zelfs toen de tijd van 1 wijk op een piekdag zonder HAH een half uur langer was dan op de zaterdag met HAH.quote:Op donderdag 3 november 2016 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb geen vaste wijk, dus ik moet altijd maar hopen dat de tijden een beetje haalbaar zijn.
Haha ja, de planning hier weet dat ook allemaal niet, dus dan krijg je een dienst van 4 uur die in werkelijkheid meer dan 5 uur kost. Gelukkig weet je als .. flexibele kracht zelf wel goed hoe en wat.quote:Op donderdag 3 november 2016 23:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Klopt. Je krijgt alleen van die vage gesprekken. Nee die van 1,5 uur is me veel te groot, doe mij maar die van 3,5
Sorry madeleine, maar nu verkoop je echt iets wat niet deugd. Ik werk 6 jaar voor de postnl, ik heb nog nooit iemand van de or gezien, vakbond is nergens te vinden. Als de or en de vakbond signalen willen oppikken, dan moeten ze niet alleen een blaadje sturen en af en toe op het intranet wat kreten roepen. De gemiddelde postbezorger heeft geen enkele echte mogelijkheid om de or te benaderen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:24 schreef madeleine-b het volgende:
Overigens zal dit ook voor 2017 niet overal vlekkeloos gaan, daar ligt ook een flink stuk verantwoordelijkheid bij de PBZ zelf.
Niet alleen mopperen in het depot tegen collega's en klagen dat "niemand wat doet", maar contact opnemen met de vakbond en OR als het fout gaat...
Nou, ik weet de OR ook wel te vinden, en de vakbond ook, maar de ervaringen die ik met ze heb zijn niet denderend. Problemen die je aandraagt worden gebagatelliseerd, het beleid van PostNL wordt vol vuur verdedigd, en elke vorm van kritiek op het eigen functioneren wordt gezien als een persoonlijke aanval. Maar ja, wat wil je ook. De grootste vakbond binnen PostNL, de BVPP, is destijds opgericht door managers van PostNL. En dat is nog steeds zichtbaar als je kijkt wie er daar de bestuursfuncties vervullen, en wie er op de kandidatenlijsten staan. Dat zijn nog steeds grotendeels leidinggevenden, dus dan is het niet zo verwonderlijk dat die vooral de belangen van de leidinggevenden verdedigen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 16:10 schreef madeleine-b het volgende:
Jammer dat je het zo ziet, zelf werk ik nu een jaartje of drie bij PostNL als gemiddelde postbezorger en ik kan ze wel vinden. https://mijnpostnl.mijnpo(...)r-productie/contact/
Geen idee of dat overal zo is (PostNL kennende niet), maar in de gebieden waar ik werk /heb gewerkt hangen er ook contactgegevens in de depots.
Dat er soms weinig lijkt te gebeuren, of vreselijk fout gaan herken ik overigens wel hoor, het is de reden dat ik actief ben geworden.
Als je vind dat het beter kan, bemoei je er zelf mee is mijn motto (een dure hobby, maar dat is het vaak wel waard).
Verder staan er 2 teamleiders en 6 postbezorgers op de lijst.. Dus de stelling dat wij volledig genegeerd worden lijkt mij ook niet helemaal van toepassing.
Is dat helemaal in verhouding? Nee,niet met het grote aantal postbezorgers.
Maar kijk je naar het aantal vakbondsleden die postbezorger zijn en alle ander functies dan zijn het er behoorlijk veel..
De opmerking over uitbuiting kan ik weinig mee, maar vermoed dat je het hebt over gewerkte tijd die niet betaald is?
Komt waarschijnlijk door de manier van aanleveren. Er is een x aantal pallets waarbij er in de loop van de week steeds een x aantal werden aangeleverd. Voor het grote deel zijn het complete wijken die op de pallets (behalve onder- en bovenop natuurlijk). Bij de IKEA was het veel eenvoudiger om een eigen indeling te maken omdat toen alles tegelijkertijd geleverd werd.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:26 schreef swimmie86 het volgende:
Die PCL-pakjes zijn wel lekker eerlijk verdeeld over de week.
wijk A: di 5 tassen - do 0 tassen - za 0 tassen
wijk B: di 0 tassen - do 2 tassen - za 0 tassen
wijk C: di 1 tas - do 0 tassen - za 3 tassen.
Ik loop di wijk A - do wijk B - za wijk C.
Op 1 tas na dus alle pakjes.
Loop altijd B op piekdagen, alleen deze week dus even niet.
Ok, dat wist ik niet. Maar toch niet echt lekker dat mijn collega's van beide wijken geen pakjes hebben hoeven doen, behalve 1 collega 1 tas. En ik 10.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door de manier van aanleveren. Er is een x aantal pallets waarbij er in de loop van de week steeds een x aantal werden aangeleverd. Voor het grote deel zijn het complete wijken die op de pallets (behalve onder- en bovenop natuurlijk). Bij de IKEA was het veel eenvoudiger om een eigen indeling te maken omdat toen alles tegelijkertijd geleverd werd.
Vrij onzinnig was trouwens het sorteren van die pakjes. Ze lagen namelijk al vrijwel op loopvolgorde op die pallets
Onhandig is het wel ja. Probleem zat hem er ook in dat het bij de de lading voor dinsdag nog helemaal niet duidelijk was wat er de rest van de week zou komen. Ik vrees dat ik morgen ook de hele lading voor mijn wijk nog krijg.quote:Op vrijdag 4 november 2016 20:57 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik niet. Maar toch niet echt lekker dat mijn collega's van beide wijken geen pakjes hebben hoeven doen, behalve 1 collega 1 tas. En ik 10.
Het moet toch bezorgd worden en dat het moet dat boeit me niks, maar het is niet echt evenredig verdeeld.
Het levert dan wel weer flink wat tijd extra op, dat is het enige positieve.
ook onhandig was dat er vanmorgen ook nog gewoon een hele zooi aan pakjes tussen de normale post in de oranje tenten zat.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Onhandig is het wel ja. Probleem zat hem er ook in dat het bij de de lading voor dinsdag nog helemaal niet duidelijk was wat er de rest van de week zou komen. Ik vrees dat ik morgen ook de hele lading voor mijn wijk nog krijg.
Ja, dat had ik gisteren dus. De hele week sms'jes binnengekregen over wijken die klaar stonden, maar voor vrijdag geen sms'je gezien, kom ik gisteren op depot voor twee wijken en ja hoor... allebei met de complete reutemeteut aan pakjes, voor de hele wijk. Op een daldagquote:Op zaterdag 5 november 2016 16:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ook onhandig was dat er vanmorgen ook nog gewoon een hele zooi aan pakjes tussen de normale post in de oranje tenten zat.
Er werd bij ons steeds gemaild naar de postbezorgers welke wijken de volgende dag veel pakjes hadden, maar als het dan pas 's morgens binnenkomt wordt dat natuurlijk niet doorgegeven. Toch een wat onaangename verrassing lijkt me, als je dan het depot binnenstapt en er blijken ineens alsnog 4 tassen met pakjes te staan voor je wijk.
Hier gaan we ook over op het retailersysteem. Volgens iemand met ervaring op dat gebied is het vaak als het een keer per week gebeurt dat je een pakje moet afgeven bij de retailer. Natuurlijk...quote:Op zaterdag 5 november 2016 19:26 schreef Zelva het volgende:
Jeuh, hier is de datum van het eerstvolgende werkoverleg gepland. We gaan blijkbaar over naar het brengen van alle buspakjes naar retailers als ze niet door de bus kunnen. Ik kan niet wachten
En we gaan het geweldige filmpje met postbezorger autocuelezer Sebastiaan de Kruif en Maarten van Hest uitgebreid bespreken.
Gelukkig kan dat hier wel gewoon. Anders ga ik wel een postwijk in een winkelcentrum nemen en bij elke winkel netjes wachten met het afgeven van de postquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Daarbij werd ook verteld dat je niet zomaar voorrang mag nemen als er een rij staat in de winkel. Prima. Ik ben benieuwd of je wachttijd dan ook netjes wordt uitbetaald.
Naar mijn weten heeft iedere wijk een bepaald afhaalpunt waar pakjes moeten worden afgegeven, maar je moet zelf een sticker op de kennisgeving plakken met daarop het adres van de retailer. Indien de ene zaak gesloten is, kun je dus de sticker voor een ander afhaalpunt gebruiken.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je zelf aangeven naar welk pakketpunt een pakje moet of wordt dat tevoren opgelegd?
Soms is een ander punt namelijk dichterbij dan het officiële punt voor die wijk of is het pakketpunt op zaterdagen dicht
Met die briefjes kon dat nog wel. Daar stond ook op "het punt kan afwijken van wat u gewend bent". Bij het scannen staat er automatisch een afgiftepunt bij. En dat punt ziet de klant waarschijnlijk ook bij track en trace.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je zelf aangeven naar welk pakketpunt een pakje moet of wordt dat tevoren opgelegd?
Soms is een ander punt namelijk dichterbij dan het officiële punt voor die wijk of is het pakketpunt op zaterdagen dicht
quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft iedere wijk een bepaald afhaalpunt waar pakjes moeten worden afgegeven, maar je moet zelf een sticker op de kennisgeving plakken met daarop het adres van de retailer. Indien de ene zaak gesloten is, kun je dus de sticker voor een ander afhaalpunt gebruiken.
Wat dat betreft is dit systeem iets flexibeler dan het vorige systeem waarbij mensen pakjes moesten afhalen.
wat is het nouquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Met die briefjes kon dat nog wel. Daar stond ook op "het punt kan afwijken van wat u gewend bent". Bij het scannen staat er automatisch een afgiftepunt bij. En dat punt ziet de klant waarschijnlijk ook bij track en trace.
Vraag me wel af hoe dat hier zit bij de wijk die door meerdere postcodegebieden heengaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |