abonnement Unibet Coolblue
pi_166110044
N. slaapt in een dunne pyjama en een winterslaapzak met mouwen. Gaat vooralsnog prima, dekentjes blijven inmiddels toch niet meer liggen. Als het echt koud wordt moet ik iets creatiever worden, ik vind de prijzen van wollen slaapzakken niet echt grappig eigenlijk. :X

Welkom Vieve!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:49:21 #77
409579 LuDann
All the way
pi_166110067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:03 schreef Mineola het volgende:
Hier ook de Gulliver als cosleeper gehad, vanaf het begin meteen. Ik zit er nu aan te denken om m weer terug te zetten, want 's nachts is het weer behoorlijk matig de laatste weken maanden. Het was nooit een doorslaper, maar waar het voorheen 1x of een enkele keer 2x drinken en weer slapen was, wordt hij nu vaker wakker (ook meerdere keren per nacht) en is hij soms lang wakker en erg onrustig. Hij wil wel slapen en probeert het maar het lijkt erop alsof hij zn draai niet goed kan vinden.

SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iemand toevallig nog tips/gedachten hierover?
:W Heel herkenbaar. Ik heb ook moeite met de duur van het wakker zijn en niet zozeer het wakker worden zelf. Hier duurt het soms 3 uur voordat ze weer slaapt. Ook eerst heel erg onrustig maar ook bij ons in bed valt ze niet terug in slaap, ze woelt rustig een uur door om dan toch helemaal wakker te worden en steeds meer overstuur.

De manier waarop wij het aanpakken vergt een laaaaange adem maar er zit nu echt verbetering in. We zijn haar steeds een beetje wakkerder gaan wegleggen (de laatste 2 maanden speelde dit, soms een pauze als ze ziek was en soms treuzelen met de volgende stap nemen) en 5 dagen geleden zijn we haar echt klaarwakker in bed gaan leggen. Dat was wel een beetje een overgang, van half slapend naar klaarwakker, dus ze was er niet heel gelukkig mee maar ze heeft ook weer niet vreselijk veel gehuild moet ik zeggen. We zijn er steeds bij gebleven tot ze sliep en hebben haar geknuffeld af en toe. Vanavond ging ze echter meteen liggen dus ben ik haar kamer uitgelopen en lukte het haar zonder huilen om alleen in slaap te vallen binnen 5 minuten. :o

Voorheen viel ze niet zozeer aan de borst in slaap, maar wel in mijn armen. Bij oma en op het KDV werd ze wel al gewoon wakker weggelegd.

De theorie achter het zelf in slaap kunnen vallen is dat ze dan leren hoe ze dat zelf kunnen doen als ze 's nachts wakker worden. Alle kinderen (en volwassenen ook) worden meerdere keren wakker maar de meesten lukt weer inslapen makkelijk zelf weer en hebben er dan in de ochtend ook geen weet meer van.

Deze theorie lijkt zich bij ons te bewijzen. De eerste nacht dat ze helemaal zelfstandig in slaap viel heeft ze inderdaad voor het eerst van haar leven doorgeslapen (van 21 tot 7). De tweede nacht werd ze 1 keer wakker (ik denk honger, ze had slecht gegeten) maar viel toen aan de borst alweer in slaap voor ik de kans had haar wakker weg te leggen. De derde nacht was het helaas wel drama, weer heel moeilijk terug in slaap te krijgen. De vierde nacht was ze ook een keer wakker maar na een half uur erbij zitten weer in slaap.
pi_166110098
Dat klinkt erg hoopvol Lu! O+ Ik gun het jullie zo dat jullie eindelijk alledrie weer eens lekker slapen. :*
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:51:57 #79
409579 LuDann
All the way
pi_166110114
Welkom Vieve!

Wolk slaapt in een slaapzak. Ze is er erg aan gehecht als onderdeel van haar slaapritueel. Zonder slaapzak aan gaat Wolk echt niet slapen. :N Ik doe er soms ook een dekentje over maar over het algemeen is het warm genoeg. Ze slaapt in een wollen romper, pyjama met voetjes en pyjama (met mouwen als het echt koud is).

Vandaag was mijn slagingsceremonie en Wolk heeft bij mij op schoot gezeten tijdens de speech. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen en zat zelfs te flirten met het publiek. O+
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:52:31 #80
409579 LuDann
All the way
pi_166110123
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:51 schreef Selvaria het volgende:
Dat klinkt erg hoopvol Lu! O+ Ik gun het jullie zo dat jullie eindelijk alledrie weer eens lekker slapen. :*
Nou he! Ik wilde er eerder niet over posten om er maar niet teveel hoop aan vast te plakken. Maar wie weet!
pi_166110244
Welkom Vieve! En gefeliciteerd!

LuDann, ook gefeliciteerd met je diploma *O* en doorslaaps!!

Sjaak heeft nu officieel al zijn hoektanden en het lijkt wat beter te gaan. De man-flu lijkt bijna over.
Sjaak slaapt in een romper met korte mouwen, een dunne pyjama en een herfstslaapzak met zonder ( O+ ) mouwen. Dan nog 2 dunne dekens.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:35:21 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166111129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:40 schreef pinquit het volgende:
Whehehe, oké 't ziet er echt superlekkerwarm uit, maar daar kan ie niet meer in bewegen toch? :+
Is dit wol? Lijkt wel een donzen!
Is dons ja! Plaatje is tevens link.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:38:34 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166111225
Wat fijn dat het slapen eindelijk beter gaat, Ludann! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_166111350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:49 schreef LuDann het volgende:

[..]

:W Heel herkenbaar. Ik heb ook moeite met de duur van het wakker zijn en niet zozeer het wakker worden zelf. Hier duurt het soms 3 uur voordat ze weer slaapt. Ook eerst heel erg onrustig maar ook bij ons in bed valt ze niet terug in slaap, ze woelt rustig een uur door om dan toch helemaal wakker te worden en steeds meer overstuur.

De manier waarop wij het aanpakken vergt een laaaaange adem maar er zit nu echt verbetering in. We zijn haar steeds een beetje wakkerder gaan wegleggen (de laatste 2 maanden speelde dit, soms een pauze als ze ziek was en soms treuzelen met de volgende stap nemen) en 5 dagen geleden zijn we haar echt klaarwakker in bed gaan leggen. Dat was wel een beetje een overgang, van half slapend naar klaarwakker, dus ze was er niet heel gelukkig mee maar ze heeft ook weer niet vreselijk veel gehuild moet ik zeggen. We zijn er steeds bij gebleven tot ze sliep en hebben haar geknuffeld af en toe. Vanavond ging ze echter meteen liggen dus ben ik haar kamer uitgelopen en lukte het haar zonder huilen om alleen in slaap te vallen binnen 5 minuten. :o

Voorheen viel ze niet zozeer aan de borst in slaap, maar wel in mijn armen. Bij oma en op het KDV werd ze wel al gewoon wakker weggelegd.

De theorie achter het zelf in slaap kunnen vallen is dat ze dan leren hoe ze dat zelf kunnen doen als ze 's nachts wakker worden. Alle kinderen (en volwassenen ook) worden meerdere keren wakker maar de meesten lukt weer inslapen makkelijk zelf weer en hebben er dan in de ochtend ook geen weet meer van.

Deze theorie lijkt zich bij ons te bewijzen. De eerste nacht dat ze helemaal zelfstandig in slaap viel heeft ze inderdaad voor het eerst van haar leven doorgeslapen (van 21 tot 7). De tweede nacht werd ze 1 keer wakker (ik denk honger, ze had slecht gegeten) maar viel toen aan de borst alweer in slaap voor ik de kans had haar wakker weg te leggen. De derde nacht was het helaas wel drama, weer heel moeilijk terug in slaap te krijgen. De vierde nacht was ze ook een keer wakker maar na een half uur erbij zitten weer in slaap.
Ja dat zelf in slaap vallen is hier ook een dingetje. Meneer slaapt voorbeeldig in (soms), maar dan wel op de arm.

Negeer je haar dan, als je op haar kamer zit? En als ze gaat staan en gillen, then what? Ik heb het ook geprobeerd maar hij trapt er niet in. -O-

Welkom en gefeliciteerd Vieve!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:49:07 #85
409579 LuDann
All the way
pi_166111500
Nou, ik wil nog niet te vroeg juichen hoor! Maar het lijkt de goede kant op te gaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:43 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ja dat zelf in slaap vallen is hier ook een dingetje. Meneer slaapt voorbeeldig in (soms), maar dan wel op de arm.

Negeer je haar dan, als je op haar kamer zit? En als ze gaat staan en gillen, then what? Ik heb het ook geprobeerd maar hij trapt er niet in. -O-

Welkom en gefeliciteerd Vieve!
Hoe vaak wordt hij wakker 'snachts? Ik vind het niet zelfstandig in slaap kunnen vallen geen probleem, maar die nachtelijke feestjes, daar werden we erg moe van. :') (en Wolk ook, ben benieuwd of ze nu ook beter gaat groeien).

Niet helemaal negeren maar wel zo min mogelijk praten. We knuffelen haar terwijl ze in haar bed staat als ze verdrietig wordt. Na een tijdje gaat ze dan vanzelf weer liggen of we leggen haar neer (op haar buik). Maar, ze is niet heel erg overstuur geweest tenzij we de kamer uit probeerden te gaan. Ik heb de indruk dat ze er nu meer aan toe is. Ik heb dit namelijk maanden geleden al eens geprobeerd en toen was het inderdaad 2,5 uur lang huilen en uiteindelijk ook gillen (en dus niet slapen).
pi_166112196
Y slaapt in de romper korte mouw, daarover een katoenen pyjama lange mouw. Een gewone slaapzak zonder mouwen. Over dr heen leg ik een laken en zo'n goedkoop dun dekentje.

Voor de echte koude winter heb ik pas 2 slaapzakken gekocht met afritsbare mouwen en heb ik flanellen pyjamas liggen en kan er evt een dikkere deken overheen. Ze blijft er redelijk onder liggen als we dr onderstoppen als ze slaapt.
pi_166112285
Vieve :W

Selvaria, lekker een avondje uit met man. Dat gebeurd hier ook niet zo vaak. Zulke avondjes moet je gewoon ook af en toe hebben.

Ik lees betere nachten bij Ludann, dat klinkt als een heel goed iets.
pi_166113176
Ik duim dat dit doorzet, LuDann! :Y :*
En dat je tips bij de anderen ook mogen helpen! :*

Onze Minion slaapt nu in een korte mouwenromper, pyjama en redelijk dunne slaapzak. Het is volgens de babyfoon 18 graden op haar kamertje. Als het kouder wordt, hebben we evt. nog de volgende opties: lange mouwenromper, dikkere slaapzak, slaapzak met mouwen en anders een duodeken in een dekbedovertrekje.
Ik vermoed dat dat laatste ook nog wel redelijk zal werken, aangezien onze dame meestal niet heel veel draait of woelt in d'r slaap.

Vraagje: wanneer 'moet je iets' met een dreumes met diarree? :{ Ze lijkt gelukkig aan de beterende hand (al is d'r eetlust nog niet helemaal op peil), maar ze heeft nog steeds behoorlijk dunne luiers... Is woensdagmiddag begonnen, 's avonds flink gespuugd en sindsdien lijkt het langzaam wel weer beter te gaan.
Ze eet wel steeds wat (wel matig voor haar doen) en drinkt vrij goed, lijkt ook gewoon vrolijk en energiek. Ik maak me op zich niet echt zorgen, maar vroeg het me wel af...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:55:00 #89
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166113358
Wow Lu, slaaaaap :)
En nog gefeliciteerd met het afstuderen!

Vieve welkom *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_166114248
Gefeliciteerd en welkom Vieve! *O*

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan qua slapen LuDann!

Iedereen die al over is op een groter autostoeltje, gebruiken jullie daar nog iets voor in de winter, bij een maxi cosi heb je een voetenzak, maar wat doe je bij een grotere stoel? Of is het dan gewoon niet aanstellen? Ik vind het nu soms s ochtends bij het wegbrengen al koud als we de auto instappen, laat staan in de winter.

En gratis tip: de Dikkie dik apps in de App store zijn dit weekend gratis! 2 voor iOS, 1 alleen voor iPad.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:33:43 #91
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166114720
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:50 schreef twist02 het volgende:
Ik duim dat dit doorzet, LuDann! :Y :*
En dat je tips bij de anderen ook mogen helpen! :*

Onze Minion slaapt nu in een korte mouwenromper, pyjama en redelijk dunne slaapzak. Het is volgens de babyfoon 18 graden op haar kamertje. Als het kouder wordt, hebben we evt. nog de volgende opties: lange mouwenromper, dikkere slaapzak, slaapzak met mouwen en anders een duodeken in een dekbedovertrekje.
Ik vermoed dat dat laatste ook nog wel redelijk zal werken, aangezien onze dame meestal niet heel veel draait of woelt in d'r slaap.

Vraagje: wanneer 'moet je iets' met een dreumes met diarree? :{ Ze lijkt gelukkig aan de beterende hand (al is d'r eetlust nog niet helemaal op peil), maar ze heeft nog steeds behoorlijk dunne luiers... Is woensdagmiddag begonnen, 's avonds flink gespuugd en sindsdien lijkt het langzaam wel weer beter te gaan.
Ze eet wel steeds wat (wel matig voor haar doen) en drinkt vrij goed, lijkt ook gewoon vrolijk en energiek. Ik maak me op zich niet echt zorgen, maar vroeg het me wel af...
Toen mijn toen nog dreumes eens diarree had moest het binnen 3 dagen volgens de assistente echt wel minder zijn. Met diarree ligt uitdroging, immers sneller op de loer..

Beterschap!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166114732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:55 schreef Vieve6 het volgende:
Hoi :)!

Vanaf vandaag mag ik hier ook officieel meeschrijven want L. viert vandaag haar eerste verjaardag :) *O* !

Hopelijk lukt het een beetje om alles bij te houden!
:o
Kwak
pi_166114733
Fijn, LuDann! Hopelijk zet het door. Ook gefeliciteerd met je afstuderen.

Gefeliciteerd en welkom, Vieve.

FF, wij hadden geen voetenzak, gebruikten altijd een wiegdekentje. Het plan was om dat als het kouder wordt ook weer in de auto te leggen.
pi_166115645
Bij de oudste.. Deden we wel zo'n dun dekentje over hem heen. Vooral als we savonds laat naar huis moesten.

Een keer bij kruidvat zo'n goedkoop fleurig dun dekentje gekocht.
pi_166115818
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:19 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Vieve! *O*

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan qua slapen LuDann!

Iedereen die al over is op een groter autostoeltje, gebruiken jullie daar nog iets voor in de winter, bij een maxi cosi heb je een voetenzak, maar wat doe je bij een grotere stoel? Of is het dan gewoon niet aanstellen? Ik vind het nu soms s ochtends bij het wegbrengen al koud als we de auto instappen, laat staan in de winter.

En gratis tip: de Dikkie dik apps in de App store zijn dit weekend gratis! 2 voor iOS, 1 alleen voor iPad.
Goede tip!

Wij gebruiken een dekentje wat bij de kinderwagen zat. En dat nemen we mee naar binnen, want als je het een hele nacht in een koude auto laat liggen, helpt het nog niet.
pi_166116291
Slaap voor Wolk, LuDann en LuMann! *O* ik hoop ook heel erg dat het doorzet!

Ketel slaapt nu in een romper met lange mouwen en een winterslaapzak (ook met mouwen). En soms een gebreide deken, als hij eronder blijft liggen. :P

Welkom Vieve! :W

Beterschap voor Minion :*

Ik zag ook nog een glijSjaak O+

Ik deed gisteren een minimeet met Bloesem. Ketel deed zijn best haar mini de fijne kneepjes van het high fiven bij te brengen. :D

Vannacht sliep hij wel superruk, twee uur lang af en aan gillen en gewoon níet slapen. Zo slopend. Gelukkig was hij vandaag weer heel vrolijk, goed gedut, karrenvrachten gegeten, naar geitjes gegild (hij snapt eindelijk dat dieren leuk zijn, zo fijn!) en na een badje probleemloos gaan slapen. Dus fingers crossed dat het vannacht weer beter gaat!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166117508
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 22:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Goede tip!

Wij gebruiken een dekentje wat bij de kinderwagen zat. En dat nemen we mee naar binnen, want als je het een hele nacht in een koude auto laat liggen, helpt het nog niet.
Ik had op basis van de posts voor jou juist bedacht dat het handig was om een dekentje in de auto te leggen, maar dat is het idd niet :') goede tip! :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_166117847
Inderdaad een goede tip!
pi_166120561
Oh gottegod, dramaqueen to the max hier hoor. :') Na de twee stervende-zwaan incidenten eerder deze week heeft mevrouw nu ook door dat ze kan nepvallen en dan zo verschrikt om zich heen kijken alsof ze zich echt pijn heeft gedaan.

Ze struikelde vandaag eerst over een blokje, maar ze viel niet om. Vervolgens gooit ze haar handen omhoog en laat zich (heel voorzichtig :') ) languit op de grond vallen terwijl ze "au!" roept. _O- Het kind is nog geen anderhalf, dit belooft wat. :'(
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:47:37 #100
409579 LuDann
All the way
pi_166120675
Vervelend van de diarree Twist. Even de huisarts bellen?

Gillen naar geitjes. O+ Vet leuke foto Luna!

En je dramaqueen Selvaria. _O-

Hier weer een dramanacht. :') Ik houd er voorlopig maar weer over op dus... Nu naar de Efteling!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')