abonnement Unibet Coolblue
pi_166036904



Haima inmiddels opgewaardeerd tot categorie 5, de zwaarste categorie.
Landfall wordt woensdagavond (lokale tijd) verwacht.
Dit deel van de Filipijnen is afgelopen week ook al getroffen door orkaan Sarika en zal nog doordrenkt zijn. Sarika zorgt op dit moment nog steeds voor enorme hoeveelheden regen in China en Vietnam.

Luzon kan zijn/haar borst natmaken... :X

Bij de landfall kunnen windstoten van 275 (!!!) kilometer per uur worden gemeten. Sarika zorgde al voor bakken water (lokaal soms tot 400 mm (!!) en de regenval van Haima zal gegarandeerd voor (nieuwe) overstromingen en/of modderlawines gaan zorgen :{

Bron
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:24:02 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_166038523
tvptje. dit kon ook de ergste voor HK worden sinds enige tijd
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_166044498
913 mb nu. 140 kts (260 km).
HWRF laat de druk nog verder zakken tot 903 mb.
pi_166051639
pi_166061725
Landfall in het noorden van de Filipijnen.



pi_166072317
Fuuuuuuu...

Ik was Woensdag dus (het is nog steeds woensdag in NL bedenk ik me nu) in Manila voor wat medische tests. Daarna wil ik dus terug naar Puerto Galera, maar ik zit nu vast in Batangas. Signal 1 waarschuwing afgegeven hier, dus geen boten.

Zo'n boot(je) is het.
pi_166074590
Signal no 1 stelt niet zoveel voor. Is hier in Manila ook, wel wat wind maar niet extreem en geen regen van betekenis. Weet niet hoe het up north is, men had het er over dat het daar wel wat heftiger was.

(Wel alle scholen dicht vandaag dus geen verkeer naar werk :)).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_166074865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 04:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Signal no 1 stelt niet zoveel voor. Is hier in Manila ook, wel wat wind maar niet extreem en geen regen van betekenis. Weet niet hoe het up north is, men had het er over dat het daar wel wat heftiger was.

(Wel alle scholen dicht vandaag dus geen verkeer naar werk :)).
Op het land valt het wel mee, maar op het water in een gammel Filipijns bootje... er zaten al mensen in de boot, maar het werd geannuleerd.
pi_166075730
Tyfoon Haima, de krachtigste storm die de Filipijnen in drie jaar heeft bereikt, raasde in de nacht van woensdag op donderdag over het noorden van het land.
De storm blies elektriciteitsmasten omver, beschadigde huizen en zorgde voor overstromingen. Er zijn geen berichten over gewonden.

Haima kwam aan land als een storm van de vijfde categorie met windsnelheden die 225 kilometer per uur bereikten, maar nam donderdag in kracht af en verliet de Filipijnen weer.

Angst
Uit angst voor de storm werden scholen gesloten en waren overheidsgebouwen dicht op delen van de Filipijnen. Bewoners van laaggelegen gebieden werden opgeroepen een veilig heenkomen op te zoeken.

Haima is de twaalfde tyfoon die dit jaar de Filipijnen bereikt. Gemiddeld bereiken twintig orkanen per jaar het land. In 2013 kwamen zesduizend mensen in het Aziatische land om het leven door tyfoon Haiyan.


http://www.nu.nl/algemeen(...)-van-filipijnen.html
pi_166100281
12 doden door Haima in de Filipijnen...


http://www.nu.nl/buitenla(...)s-in-filipijnen.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')