abonnement Unibet Coolblue
pi_166031544
Ik zat ergens bij een evenement in een sporthal te kijken en daar kosten de rolstoelplaatsen (incl. begeleider) 4 euro duurder dan een normale entreekaart voor een volwassene (16 vs. 20). Is dit wettelijk toegestaan want het het komt bij mij nogal over als discriminatie? Of is deze organisator alleen heel erg onethisch bezig en daarom een lul?
pi_166031565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:30 schreef MCH het volgende:
Ik zat ergens bij een evenement in een sporthal te kijken en daar kosten de rolstoelplaatsen (incl. begeleider) 4 euro duurder dan een normale entreekaart voor een volwassene (16 vs. 20). Is dit wettelijk toegestaan want het het komt bij mij nogal over als discriminatie? Of is deze organisator alleen heel erg onethisch bezig en daarom een lul?
Zonder discriminerend te zijn en in de logica van de organisator te redeneneren; rolstoelers krijgen wel altijd de topplaatsen en nemen bovendien ietwat meer plek in beslag. Plus er mag nog een begeleider mee. Onder de streep ben je dus met twee man binnen voor 20 euro.
U MAD?
pi_166031587
Ehm, inclusief begeleider zeg je?

Dus 2 personen voor 20 euro versus 1 persoon voor 16 euro?
pi_166031596
Uwh duurder? Discriminatie?
pi_166031597
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zonder discriminerend te zijn en in de logica van de organisator te redeneneren; rolstoelers krijgen wel altijd de topplaatsen en nemen bovendien ietwat meer plek in beslag. Plus er mag nog een begeleider mee. Onder de streep ben je dus met twee man binnen voor 20 euro.
Die rekensom kan ik ook nog wel maken alleen het lijkt mij dat er ook nog wel rolstoelers kunnen komen die geen begeleider nodig hebben. Bovendien waag ik het te betwijfelen of het topplaatsen zijn. Vaak genoeg zie je b.v. bij concerten dat ze ergens halverwege een verhoginkje krijgen, that's it.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:43:19 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166031758
'Kosten duurder'... really?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166031778
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:43 schreef Copycat het volgende:
'Kosten duurder'... really?
Zo zeggen ze dat waar ik vandaan kom.
pi_166031782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Die rekensom kan ik ook nog wel maken alleen het lijkt mij dat er ook nog wel rolstoelers kunnen komen die geen begeleider nodig hebben. Bovendien waag ik het te betwijfelen of het topplaatsen zijn. Vaak genoeg zie je b.v. bij concerten dat ze ergens halverwege een verhoginkje krijgen, that's it.
Dus:
- Er moet geïnvesteerd worden om de locatie toegankelijk te maken voor mensen in een rolstoel.
- Er kunnen minder mensen in dezelfde ruimte, een rolstoel neemt meer plek in.

Resultaat:
- Inclusief begeleider: de organisator loopt 12 euro per rolstoel inc. begeleider mis.
- Zonder begeleider: de persoon in rolstoel betaalt 4 euro extra voor de bereikbaarheid.

Ik weet niet hoor, maar ik vind het heel schappelijk.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:45:44 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166031795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:44 schreef MCH het volgende:

Zo zeggen ze dat waar ik vandaan kom.
Dan zeggen ze het in dat gehucht allemaal fout.

Maar anywayz. Een koopje. Slechts twee euro duurder en er mag een vriend mee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166031798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dus:
- Er moet geïnvesteerd worden om de locatie toegankelijk te maken voor mensen in een rolstoel.
- Er kunnen minder mensen in dezelfde ruimte, een rolstoel neemt meer plek in.

Resultaat:
- Inclusief begeleider: de organisator loopt 12 euro per rolstoel inc. begeleider mis.
- Zonder begeleider: de persoon in rolstoel betaalt 4 euro extra voor de bereikbaarheid.

Ik weet niet hoor, maar ik vind het heel schappelijk.
In de ziggodome zijn de prijzen voor rolstoelplaatsen en veldkaarten gewoon hetzelfde.
pi_166031816
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan zeggen ze het in dat gehucht allemaal fout.

Maar anywayz. Een koopje. Slechts twee euro duurder en er mag een vriend mee.
"twee euro duurder''...really? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 10:47:06 ]
pi_166031843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:45 schreef MCH het volgende:

[..]

In de ziggodome zijn de prijzen voor rolstoelplaatsen en veldkaarten gewoon hetzelfde.
Een Ziggodome die ingericht is op o.a. rolstoelers is nog wel iets anders dan een sporthal waar op maandag t/m vrijdag de dorpsbewoners komen badmintonnen en volleyballen.
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:50:36 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166031885
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:46 schreef MCH het volgende:

"twee euro duurder''...really? :')
Ja, iets is duurder. Of kost meer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166031956
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Een Ziggodome die ingericht is op o.a. rolstoelers is nog wel iets anders dan een sporthal waar op maandag t/m vrijdag de dorpsbewoners komen badmintonnen en volleyballen.
Omnisport Apeldoorn. Wordt Champions League volleybal gespeeld en wereldbeker baanwielrennen (o.a.).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 10:55:28 ]
pi_166032025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Omnisport Apeldoorn. Wordt Champions League volleybal gespeeld en wereldbeker baanwielrennen (o.a.).
Niet echt activiteiten waar er normaal gesproken een rolstoeler midden op het veld/baan staat of wel dan? Met andere woorden; ze zullen de toko toch echt moeten ombouwen.
En zoals hierboven al geschetst; ik vind de prijs eigenlijk ook vrij schappelijk.
U MAD?
pi_166032103
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Niet echt activiteiten waar er normaal gesproken een rolstoeler midden op het veld/baan staat of wel dan? Met andere woorden; ze zullen de toko toch echt moeten ombouwen.
En zoals hierboven al geschetst; ik vind de prijs eigenlijk ook vrij schappelijk.
Er is daar een vaste tribune dus ze zullen vast ook een paar permanente rolstoelplaatsen hebben.
pi_166032124
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
pi_166032126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Er is daar een vaste tribune dus ze zullen vast ook een paar permanente rolstoelplaatsen hebben.
Wat zeur je nou eigenlijk ? Net had je het over een kleine ophoging of iets dergelijks. Nu hebben ze ineens wel vaste plaatsen in dit Topsportcentrum ?
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:03:36 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166032133
Houden we het ontopic?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166032145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
:') wtf. Ik moest lachen. Maar besefte me erna wel hoe dom deze opmerking is. WTF 1000.
U MAD?
pi_166032148
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat zeur je nou eigenlijk ? Net had je het over een kleine ophoging of iets dergelijks. Nu hebben ze ineens wel vaste plaatsen in dit Topsportcentrum ?
Jij zegt dat ze voor dat extra geld topplaatsen krijgen, ik waag dat te betwijfelen.
pi_166032154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
Maar vergeet dan niet dat als je twee uur in de rij staat dan kan je om je heen kijken. Zit je in een rolstoel zie je slechts een paar achterwerken. De meeste van die konten zijn het aanzien niet waard, zeker niet voor een uur of langer.
pi_166032161
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij zegt dat ze voor dat extra geld topplaatsen krijgen, ik waag dat te betwijfelen.
Ik vind vrij zicht topplaatsen ja. Ik kom vaak in voetbalstadions en over het algemeen hebben rolstoelers daar echt _O_ plekken, zonder te overdrijven.
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:06:31 #25
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166032188
Waarom zou een rolstoeler bijzondere privileges moeten krijgen? Gewoon betalen voor de extra ruimte, aanpassingen, luxe en service.
pi_166032201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:04 schreef nanuk het volgende:

[..]

Maar vergeet dan niet dat als je twee uur in de rij staat dan kan je om je heen kijken. Zit je in een rolstoel zie je slechts een paar achterwerken. De meeste van die konten zijn het aanzien niet waard, zeker niet voor een uur of langer.
100% mee eens.
Ik zou er dan ook voor opteren dat er minstens 1 begeleider in de wachtrij moet gaan staan, en als hij of zij aan de beurt is de rolstoeler daar (via de uitgang) eenvoudig bij kan aansluiten.

Eerlijk voor iedereen en voor de rolstoeler ook niet de konten kijken en drama van een wachtrij en hekjes bij het perron.
pi_166032215
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen/rolstoelers van mening zijn dat roelstoelers niet worden bevoordeeld. In ieder geval 1, TS, maar ik betwijfel of dat aantal verder groeit
pi_166032227
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik vind vrij zicht topplaatsen ja. Ik kom vaak in voetbalstadions en over het algemeen hebben rolstoelers daar echt _O_ plekken, zonder te overdrijven.
En die betalen vaak veel minder (zoals bij Feyenoord en ik geloof ook Ajax)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:09:31 #29
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_166032233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
Serieus? :')
pi_166032248
Het is ergens ook grappig dat je aankomt met "discriminatie".

Mensen in een rolstoel hebben per definitie (positieve) discriminatie nodig, zij kunnen zonder die onderscheid namelijk niet meedoen met de rest.

Zij hebben extra maatregelen en voorzieningen nodig. De organisator moet er rekening mee houden in ieder geval, en dat kan extra kosten met zich meebrengen. Het is enorm schappelijk dat een begeleider mee naar binnen kan voor 4 euro extra.

Als je geen discriminatie wil, wil je het volgende:
- Persoon in rolstoel betaalt 16 euro (regulier tarief).
- Begeleider betaalt 16 euro.

Samen is men dan 32 euro kwijt, in plaats van 20 euro nu (met of zonder begeleider).

Wil je dat? Is die eerlijkheid echt veel beter voor iemand in een rolstoel?
pi_166032266
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:10 schreef zarGon het volgende:
Het is ergens ook grappig dat je aankomt met "discriminatie".

Mensen in een rolstoel hebben per definitie (positieve) discriminatie nodig, zij kunnen zonder die onderscheid namelijk niet meedoen met de rest.

Zij hebben extra maatregelen en voorzieningen nodig. De organisator moet er rekening mee houden in ieder geval, en dat kan extra kosten met zich meebrengen. Het is enorm schappelijk dat een begeleider mee naar binnen kan voor 4 euro extra.

Als je geen discriminatie wil, wil je het volgende:
- Persoon in rolstoel betaalt 16 euro (regulier tarief).
- Begeleider betaalt 16 euro.

Samen is men dan 32 euro kwijt, in plaats van 20 euro nu (met of zonder begeleider).

Wil je dat? Is die eerlijkheid echt veel beter voor iemand in een rolstoel?
Wel voor iemand die geen begeleider nodig heeft.
pi_166032271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:08 schreef MCH het volgende:

[..]

En die betalen vaak veel minder (zoals bij Feyenoord en ik geloof ook Ajax)
Ja, klopt. De rolstoeler betaald minder dan een 'gewone' supporter. Maar de begeleider betaald daar wel de volle mep. En dat heb je bij deze kaarten in Almere niet. Daar is het een all-in tarief.
Onder de streep ben je dus voordeliger als bij een wedstrijd van Feyenoord t.o.v. een 'gewone' supporter.
U MAD?
pi_166032298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel voor iemand die geen begeleider nodig heeft.
Maar je wil met de rolstoel wel gebruik maken van die speciale plek en faciliteiten?

Is een begeleider meenemen toevallig een vereiste?
pi_166032327
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:04 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:') wtf. Ik moest lachen. Maar besefte me erna wel hoe dom deze opmerking is. WTF 1000.
Dat mag je vinden, misschien moet je er een tweede keer over nadenken.

Als in:
Niet rolstoel persoon
Betaalt 100% entree prijs en moet per attractie zeg 30 minuten in de wachtrij staan. Als je via de uitgang naar binnen wil moet je voor veel geld een fast pass oid bijkopen. Zeg dat je op 150% van de entreeprijs uitkomt. En dan mag je overal 1 maal via de uitgang in.

Rolstoel persoon
Betaalt vaak maar een deel van de toegangsprijs inclusief begeleiders. Maar mag ook 100% zijn. Vervolgens mogen ze gratis, zo vaak ze willen met begeleiders via de uitgang naar binnen. Betalen ze 50% minder voor dan een niet rolstoeler.

Ik vind het een vreemde gang van zaken. Net als ik het vreemd vind dat ze bij een concert of andere zaken de beste plekken hebben voor een gelijk of mindere prijs.

Ik ben van mening dat je moet betalen per persoon wat naar binnen gaat (= entreeprijs) en als je iets extra's wil zoals vooraan staan, een drankje vooraf of op een rolstoelplaats dat je daar dan best een meerprijs voor kan en mag betalen.
pi_166032335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar je wil met de rolstoel wel gebruik maken van die speciale plek en faciliteiten?

Is een begeleider meenemen toevallig een vereiste?
Wat zijn die speciale faciliteiten dan? Hooguit een lift. Ze besparen ook op die plekken want ze hoeven voor die lui geen stoel te kopen. :')
pi_166032355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:09 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Serieus? :')
Leg mij eens uit waarom jij er anders over denkt dan.
pi_166032361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat zijn die speciale faciliteiten dan? Hooguit een lift. Ze besparen ook op die plekken want ze hoeven voor die lui geen stoel te kopen. :')
Huurders klagen steen en been over de kosten van een lift per maand, maar dat terzijde.
Op die plek waar je met de rolstoel komt te staan, hadden wel twee of drie stoelen geplaatst kunnen worden. Dus minder dekking
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:16:56 #38
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166032369
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:14 schreef Coritchando het volgende:
Ik ben van mening dat je moet betalen per persoon wat naar binnen gaat (= entreeprijs) en als je iets extra's wil zoals vooraan staan, een drankje vooraf of op een rolstoelplaats dat je daar dan best een meerprijs voor kan en mag betalen.
Welkom in SBS6-land.
pi_166032410
In Engeland is het b.v. heel normaal dat een disabled person gratis een extra persoon mag meenemen en ook nog minder betaalt
pi_166032429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel voor iemand die geen begeleider nodig heeft.
En voor iemand die wel een begeleider nodig heeft?
pi_166032465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:19 schreef MCH het volgende:
In Engeland is het b.v. heel normaal dat een disabled person gratis een extra persoon mag meenemen en ook nog minder betaalt
En jij juicht dit soort discriminatie wel toe?
pi_166032466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

En voor iemand die wel een begeleider nodig heeft?
Die begeleider van die gehandicapte heeft voordeel als hij/zij het ook leuk vindt om naar zo'n evenement te gaan inderdaad.
pi_166032489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:14 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, misschien moet je er een tweede keer over nadenken.

Als in:
Niet rolstoel persoon
Betaalt 100% entree prijs en moet per attractie zeg 30 minuten in de wachtrij staan. Als je via de uitgang naar binnen wil moet je voor veel geld een fast pass oid bijkopen. Zeg dat je op 150% van de entreeprijs uitkomt. En dan mag je overal 1 maal via de uitgang in.

Rolstoel persoon
Betaalt vaak maar een deel van de toegangsprijs inclusief begeleiders. Maar mag ook 100% zijn. Vervolgens mogen ze gratis, zo vaak ze willen met begeleiders via de uitgang naar binnen. Betalen ze 50% minder voor dan een niet rolstoeler.

Ik vind het een vreemde gang van zaken. Net als ik het vreemd vind dat ze bij een concert of andere zaken de beste plekken hebben voor een gelijk of mindere prijs.

Ik ben van mening dat je moet betalen per persoon wat naar binnen gaat (= entreeprijs) en als je iets extra's wil zoals vooraan staan, een drankje vooraf of op een rolstoelplaats dat je daar dan best een meerprijs voor kan en mag betalen.
_O-

Laat die verstandelijk gehandicapten maar lekker 2 uur in de rij staan voor de Python, die hebben toch niks in de gaten.

......
....

:') Sure.
U MAD?
pi_166032509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:10 schreef zarGon het volgende:
Mensen in een rolstoel hebben per definitie (positieve) discriminatie nodig, zij kunnen zonder die onderscheid namelijk niet meedoen met de rest.
Zonder zouden ze niet eens een bus of trein inkomen. En ook geen auto krijgen, want de aanpassingen zijn vaak zo duur dat ze dit niet zelf kunnen betalen, ze krijgen die vanuit potjes van de gemeente.

Zo zou je ook je vraagtekens kunnen zetten bij invalidenparkeerplaatsen. Die zijn altijd vooraan. Maar als ik even vasthoud aan het pretpark voorbeeld, als je de hele dag in een pretpark kan rijden met je rolstoel, waarom moet je dan precies vooraan staan? Wat maken die 100 meter op een parkeerplaats dan nog uit?
pi_166032531
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

_O-

Laat die verstandelijk gehandicapten maar lekker 2 uur in de rij staan voor de Python, die hebben toch niks in de gaten.

......
....

:') Sure.
Ik weet niet wat je bedoeld, een verstandelijk gehandicapte zit toch niet in een rolstoel? Een rolstoel is voor lichamelijk gehandicapte mensen.
pi_166032548
Ik ben in een grijs verleden wel eens met een groep gehandicapten naar de Efteling geweest. Inderdaad mag je zo hier en daar voordringen of via de uitgang maar al met al doe je echt niet meer op een dag dan een wandelaar. Naar de wc gaan bijvoorbeeld kost je meer tijd dan de gemiddelde attractie om maar een dwarsstraat te noemen. Even iets drinken op het terras is geen ruimte voor dus blijf je als begeleiders gewoon staan in plaats van even zitten, dan moet je nog zeuren ook om glazen mee te krijgen omdat je niet op het terras zit.
pi_166032553
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Die begeleider van die gehandicapte heeft voordeel als hij/zij het ook leuk vindt om naar zo'n evenement te gaan inderdaad.
Je neemt toch altijd een begeleider mee die het leuk vind?
Of zou je als je als rolstoeler dan Death Metal houdt een begeleider meenemen die kerkelijke muziek prefereert?
pi_166032564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:24 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoeld, een verstandelijk gehandicapte zit toch niet in een rolstoel? Een rolstoel is voor lichamelijk gehandicapte mensen.
Volgens mij zijn er genoeg verstandelijk gehandicapte mensen die in een rolstoel zitten. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik zie ze genoeg. Niet elke 'mongool' heeft een dusdanige goede ontwikkeling dat hij/zij kan lopen. Een combinatie kan dus goed mogelijk zijn.
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:25:52 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166032573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel voor iemand die geen begeleider nodig heeft.
Ook als die begeleider niet nodig is mag hij wel mee voor die ¤ 4 extra.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166032593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Die begeleider van die gehandicapte heeft voordeel als hij/zij het ook leuk vindt om naar zo'n evenement te gaan inderdaad.
Dus dat is discriminatie. Ken je toevallig iemand in een rolstoel die er heen gaat, dan mag je gratis mee. Ken je niemand in een rolstoel die er heen gaat, of heeft de rolstoeler al een ander als begeleider gekozen dan betaal je de volle mep.

Dat onderscheid is discriminatie. Maar misschien moet je eerst even de betekenis van het woord opzoeken.
pi_166032596
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:24 schreef nanuk het volgende:
Ik ben in een grijs verleden wel eens met een groep gehandicapten naar de Efteling geweest. Inderdaad mag je zo hier en daar voordringen of via de uitgang maar al met al doe je echt niet meer op een dag dan een wandelaar. Naar de wc gaan bijvoorbeeld kost je meer tijd dan de gemiddelde attractie om maar een dwarsstraat te noemen. Even iets drinken op het terras is geen ruimte voor dus blijf je als begeleiders gewoon staan in plaats van even zitten, dan moet je nog zeuren ook om glazen mee te krijgen omdat je niet op het terras zit.
Hoe komt het dat mensen in een rolstoel niet op een terras in de Efteling kunnen zitten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')