abonnement Unibet Coolblue
pi_166035450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:48 schreef Le1390achim het volgende:
Ik heb een, misschien ietwat simpele, vraag. Ik begin het hardlopen steeds leuker te vinden. Logisch is dat meer geworden na de HM, maar ik ben nu toch al een aantal maanden bezig en ik wil het eigenlijk een beetje 'serieuzer' gaan nemen. Ik wil gewoon recreatief bezig blijven, maar toch ook beter worden.

Ik dacht erover om bij een atletiek/hardloopvereniging te gaan. Hebben mensen hier daar ervaring mee? Ik vroeg mij bijvoorbeeld af hoe trainingen er dan uit zien. Is het gebruikelijk dat er dan in groepen wordt gelopen, of heeft men de gelegenheid individueel (bijvoorbeeld) intervallen te doen? Ik kan (merk ik) mijn vraag niet echt specificeren, maar het komt erop neer dat ik benieuwd ben hoe het er (op het gebied van hardlopen) aan toe gaat binnen dergelijke verenigingen.

Op sites zie ik bijvoorbeeld wel dat dergelijke verenigingen runs organiseren, maar daar hoef je niet perse lid voor te zijn. Het gaat mij er dus om wat het betekent als je lid bent.

Ik kom overigens uit Utrecht. Heb via google Hellas, Phoenix en U-track gevonden (die liggen wel redelijk in de buurt). Als iemand daar ervaring mee heeft, zou dat natuurlijk helemaal handige info zijn :).
Ik ben 2 jaar lid geweest bij Phoenix :)
En binnen elke atletiekvereniging heb je veel verschillende groepen en trainingen. Bij Phoenix heb je de recreanten en de wedstrijdlopers, sprinters, werpers/springers etc. De recreanten en de mila (wedstrijd) lopers trainen eigenlijk redelijk op dezelfde manier; bijv. 1 of 2 baantrainingen per week en op zaterdag een bostraining, en in de winter een zaaltraining. Naast deze trainingen zijn er ook nog groepen die buiten de baan trainen, dus in een groep over de weg met oefeningen tussendoor.
Bij de baantrainingen doe je een gezamenlijke warming up, wat loopscholing en daarna gaat iedereen inderdaad in groepjes of alleen intervallen doen. Bij de recreanten doet iedereen hetzelfde programma, bij de wedstrijdlopers is het wat meer opgesplitst naar waar je voor traint.
De bostraining is ook heel leuk, in het panbos in Zeist, daar is ook een variant voor recreanten en wedstrijdlopers. Is een fartlek training waarbij je 1-2 uur ontspannen door het bos loopt met veel oefeningen en versnellingen.

Bij Hellas zijn volgens mij ook al deze dingen te vinden. U-track is wat kleiner, vooral gericht op wegatletiek. De toegevoegde waarde van het lid zijn van een atletiekvereniging zit hem, naast de gezelligheid, vooral in dat je door een trainer gecoacht wordt, waardoor er een idee achter het programma zit. Je wordt er in mijn ervaring altijd heel snel beter van, ook omdat je tussen andere mensen loopt met goede looptechniek.
Als je nog meer specifieke vragen hebt kun je me altijd een berichtje sturen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166035645
Het doet nu al pijn aan mijn benen als ik aan zaterdag denk :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166036749
spierpijn na 6 weken niet gelopen te hebben, half logje maar omdat de horloge leeg was.

#runningproblems ;(

Wel al aan het programma van her restant van het jaar gewerkt, als ik er hier 4 van loop ben ik tevreden.

6-nov lvml - 10km
27-nov Duinstrandloop - 7,2km
11-dec 1vd4 cross sparta
26-dec kerstcross Haag
31-dec 1vd4 cross koplopers
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:56:45 #54
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_166036797
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:54 schreef CaLeX het volgende:
spierpijn na 6 weken niet gelopen te hebben, half logje maar omdat de horloge leeg was.

#runningproblems ;(

Wel al aan het programma van her restant van het jaar gewerkt, als ik er hier 4 van loop ben ik tevreden.

6-nov lvml - 10km
27-nov Duinstrandloop - 7,2km
11-dec 1vd4 cross sparta
26-dec kerstcross Haag
31-dec 1vd4 cross koplopers
Leuken crossjes O+ Lekker modderstampen bij de koplopers O+
F means you're fucked
pi_166036897
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:56 schreef YUR het volgende:

[..]

Leuken crossjes O+ Lekker modderstampen bij de koplopers O+
Jaaa tijden van voorgaande jaren verbeteren *O*

Alhoewel die wel midden in de klusperiode gaat zitten.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166036996
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:54 schreef CaLeX het volgende:
6-nov lvml - 10km
27-nov Duinstrandloop - 7,2km
11-dec 1vd4 cross sparta
26-dec kerstcross Haag
31-dec 1vd4 cross koplopers
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:56 schreef YUR het volgende:

[..]

Leuken crossjes O+ Lekker modderstampen bij de koplopers O+
Ja, crosstijd O+

Ik wil die bij de koplopers deze keer ook eens gaan doen. Is dat echt zo'n blubberzooi? Dan ga ik denk ik eens van die monstrueuze spikes uitproberen
pi_166037056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:09 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

[..]

Ja, crosstijd O+

Ik wil die bij de koplopers deze keer ook eens gaan doen. Is dat echt zo'n blubberzooi? Dan ga ik denk ik eens van die monstrueuze spikes uitproberen
ik liep vorig jaar achter iemand en die verloor zijn schoen, hield me na een rondje net weer voor de modder zooi bij en toen verloor hij beide schoenen _O-

echt een zooitje ja

[ Bericht 0% gewijzigd door CaLeX op 18-10-2016 15:20:08 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166037226
Wat is er nou weer monstrueus aan spikes? Loopt heerlijk door het bos!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166037228
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:18 schreef McTwente het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik vorig jaar ook 1.15 opgegeven. Ik stond met pijll in een bypass-vak.
Dan hou ik dat gewoon aan. Voordeel van Etten-Leur is dat er maar 1 vak is :P
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:27:34 #60
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_166037360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:09 schreef Mr.B. het volgende:

[..]


[..]

Ja, crosstijd O+

Ik wil die bij de koplopers deze keer ook eens gaan doen. Is dat echt zo'n blubberzooi? Dan ga ik denk ik eens van die monstrueuze spikes uitproberen
Ieder rondje 2x80 meter echt diepe drek, de rest is op spikes prima te doen. Tegen de drek is geen enkel soort schoen opgewassen. Mijn tactiek bij de drek is: Verstand op 0 en een beetje extra aanzetten
F means you're fucked
pi_166037400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is er nou weer monstrueus aan spikes? Loopt heerlijk door het bos!
Spikes op zich niet, maar ik geloof dat voor die echte moddercrossen punten van 15mm (of meer?!?) noodzakelijk zijn. Monstrueus is misschien niet het goede woord, maar ik vind het er nogal agressief uit zien van die lange pinnen onder je schoenen
Ik heb nog nooit op spikes gelopen, maar dit jaar wil ik er , als dat kan, voor het eerst mee gaan crossen. En dan in de zomer ermee op de baan
pi_166037457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:29 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Spikes op zich niet, maar ik geloof dat voor die echte moddercrossen punten van 15mm (of meer?!?) noodzakelijk zijn. Monstrueus is misschien niet het goede woord, maar ik vind het er nogal agressief uit zien van die lange pinnen onder je schoenen
Ik heb nog nooit op spikes gelopen, maar dit jaar wil ik er , als dat kan, voor het eerst mee gaan crossen. En dan in de zomer ermee op de baan
Hmm 15 centimeter is volgens mij alleen voor sneeuw of als echt het hele parcours zand of modder is. Als er ook hardere stukken in zitten zou ik niet zulke lange puntjes nemen, dan ga je echt dood. Dan voel je elke schok van het lopen ook in je rug. Ik heb zelf meestal 9 voor crossen, scheelt al een hoop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_166038764
Effe gelopen vanmorgen. Net op tijd zo bleek want net toen ik thuis kwam begon het te regenen en het is nog altijd kut met peren. Les 26 met Evy en net als de vorige keer iets meer dan 6 km. Ging best aardig, laatste paar minuten wel ineens steken in zij, dat was ook alweer even geleden.

Vraagje aan degenen die het programma van Evy gedaan hebben: ik heb vandaag de 5-10km alvast gedownload. Een paar bestanden zijn geen mp3 maar LD-bestanden. Weet iemand hoe ik die kan omzetten nar mp3? Het schijnt nogal lastig te zijn met converteren en momenteel kan ik er niks mee.
pi_166040492
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm 15 centimeter is volgens mij alleen voor sneeuw of als echt het hele parcours zand of modder is. Als er ook hardere stukken in zitten zou ik niet zulke lange puntjes nemen, dan ga je echt dood. Dan voel je elke schok van het lopen ook in je rug. Ik heb zelf meestal 9 voor crossen, scheelt al een hoop.
Haha, spikes van 15 centimeter lijken me altijd hel ;)
pi_166041071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:22 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Dan hou ik dat gewoon aan. Voordeel van Etten-Leur is dat er maar 1 vak is :P
Nope. 4 vakken, voor de hm.

1: sub 1.40
2. 1.40-1.50
3. Bedrijfslopers
4. 1.50 en langer
pi_166041964
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:05 schreef pijll het volgende:6

[..]

Waarom? Vrijwel geen enkele wedstrijd doet aan zandlopers. Rotterdam niet, Amsterdam niet, CPC niet, Bruggenloop niet.

Alleen de 7H (en misschien ook de Stevensloop, van dezelfde organisatie) laten de deelnemers zo lang in de kou staan. Een van de redenen dat de 7H de allerbeste massa-wedstrijd van Nederland is.
Blijkbaar ben ik verwend door de 7H-organisatie. :@

Ik denk dat Amsterdam, Rotterdam en de CPC er juist veel baat bij hebben ook een zandloperstart toe te passen.
In Den Haag heb ik al vaker stil moeten staan na de start.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:52:05 #67
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_166042675
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Happel het volgende:
Daar zijn we weer...Afgezien van 6 km afgelopen week in Portugal niet echt serieus meer gelopen sinds de marathon. Andere sporten (Boksen, wielrennen, bootcamps) hadden voorrang. Weer 42 km in de mooiste stad van het land lopen O+
[ code verwijderd ]

hoewel wij hier in Nieuw-Zeeland altijd please zeggen ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat je in de OP wilde, bij deze
Mormel, jij staat er ook in
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:59:38 #68
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_166042881
Hoi :) Ik loop ook nog hoor :W
Gister eindelijk weer eens met wat gemak een 10+ kilometers gelopen.
Weer lekker opbouwen! (Niet uitgeloot voor Londen trouwens)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:03:56 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_166042969
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoi :) Ik loop ook nog hoor :W
Gister eindelijk weer eens met wat gemak een 10+ kilometers gelopen.
Weer lekker opbouwen! (Niet uitgeloot voor Londen trouwens)
Hoi!

Niet uitgeloot = Wel ingeloot?
F means you're fucked
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:05:13 #70
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_166043004
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Hoi!

Niet uitgeloot = Wel ingeloot?
Wel uitgeloot, dus niet ingeloot..
Helaas dus.. Maar wel verwacht.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:26:14 #71
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_166043422
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wel uitgeloot, dus niet ingeloot..
Helaas dus.. Maar wel verwacht.
Jah...klein kansje idd :(
Maar wel tof dat je nog loopt ^O^
F means you're fucked
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:37:58 #72
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_166043708
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:26 schreef YUR het volgende:

[..]

Jah...klein kansje idd :(
Maar wel tof dat je nog loopt ^O^
Haha, ja dat lopen gaat wel door. Doe het veel te inconsequent, maar ik doe het nog..
Binnenkort een nightrun, de 10k bij de diepe hel loop en de 21k bij tisvoorniks.
En dan weer hopelijk de kilometers weer consequent wat hoger bij mijn duurlopen en dan wellicht een marathon in het voorjaar of wellicht (maar daar rust een vloek op) de 50k bij de sallandtrail.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_166044325
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:34 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Nope. 4 vakken, voor de hm.

1: sub 1.40
2. 1.40-1.50
3. Bedrijfslopers
4. 1.50 en langer
Oh oké. Geen idee welk vak ik zit. Gewoon maar op tijd komen dan maar.
pi_166044496
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:50 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Startgroepen Antwerpen en Cpc waren ook bijzonder groot kan ik mij herinneren. Maar goed dat de straten daar zo breed zijn.

Als je 1.15 als geschatte tijd hebt, in welk vak kom je dan ongeveer uit bij de Zevenheuvelenloop.
1:15 is de meest opgegeven tijd, meer dan een heel startvak vol. Vaak is het zo dat je met een opgegeven tijd van 1:14 op de Groesbeekseweg start, en met 1:16 ergens in het tweede of derde bypass-vak.
pi_166045008
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 21:08 schreef pijll het volgende:

[..]

1:15 is de meest opgegeven tijd, meer dan een heel startvak vol. Vaak is het zo dat je met een opgegeven tijd van 1:14 op de Groesbeekseweg start, en met 1:16 ergens in het tweede of derde bypass-vak.
Bitter.. Had ik toch 1.14 op moeten geven. Dat wilde ik ook. Alleen mooie getallen ditdat..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')