abonnement Unibet Coolblue
pi_166017287
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_166017298
Ik gooi mijn vraag (en dus post) even in de herhaling.

Uni, balen van de mogelijke spruw. Ga je morgen naar de huisarts?

Hoop dat het morgen meevalt net je rug Quoi! Mijn bekken gaat helemaal niet goed dus ik vrees dat we ons dagelijkse wandelingetje in de wagen voorlopig moeten schrappen, maar ik wil niet alleen maar thuis zitten ;(

Vraag aan degenen die een cosleeper gebruiken: hoe hebben jullie de ruimte opgelost tussen je eigen bed en de cosleeper? Die van ons staat helemaal tegen ons bed aan, maar dan is er nog 5cm tussen het matrasje van M. en ons matras (omdat daar de zijkant zit die je onhoog kan trekken om er een wieg van te maken)... Vriend wil het zelf oplossen met schuimrubber (zelfde materiaal als het matrasje), maar ik koop toch liever iets dat daarvoor bedoelt en dus veilig is).
pi_166017392
Miez wat goed dat je ook andere opvang regelt! Ik duim ook.

Hier de eerste werkdag overleefd. Het was een lange dag en ik merk dat mijn collega's in een veel hogere denkversnelling staan dan ik :')
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:22:41 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166017482
Herkenbaar :D :X

Nu even bijkomen vanavond?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166018601
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:11 schreef Mies_poes het volgende:
Ik gooi mijn vraag (en dus post) even in de herhaling.

Uni, balen van de mogelijke spruw. Ga je morgen naar de huisarts?

Hoop dat het morgen meevalt net je rug Quoi! Mijn bekken gaat helemaal niet goed dus ik vrees dat we ons dagelijkse wandelingetje in de wagen voorlopig moeten schrappen, maar ik wil niet alleen maar thuis zitten ;(

Vraag aan degenen die een cosleeper gebruiken: hoe hebben jullie de ruimte opgelost tussen je eigen bed en de cosleeper? Die van ons staat helemaal tegen ons bed aan, maar dan is er nog 5cm tussen het matrasje van M. en ons matras (omdat daar de zijkant zit die je onhoog kan trekken om er een wieg van te maken)... Vriend wil het zelf oplossen met schuimrubber (zelfde materiaal als het matrasje), maar ik koop toch liever iets dat daarvoor bedoelt en dus veilig is).
Ik had er een grote opgerolde handdoek tussen. Pas na maanden kwam ik op het idee om die handdoek tussen het matrasje en de zijkant van het bedje te doen ipv tussen onze matrassen. Onze matrassen lagen dus tegen elkaar. Dat was veel handiger!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_166018752
Ik heb ook een opgerolde handdoek ertussen. Aan de buitenkant van het bedje in de matrashoes gedaan, alsof het matras breder is. Zie je niks van :D.
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:45:10 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166019309
Ons matrasje heeft een bijbehorend matrasverlengstuk. Maar ik zou het anders ook oplossen met een handdoek. Deed ik ook eerst in de richel toen ze nog tussen ons in lag
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166019404
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:22 schreef Molo het volgende:
Herkenbaar :D :X

Nu even bijkomen vanavond?
Ja wat daar nog van over is nadat ik emmy ophaalde, in de file stond, haar voeden en alweer naar bed, zelf douchen en eten. Ik had trouwens ook een kater vanmorgen na het veel te lang uit eten gaan en borrelen :')

Nouja morgen nog een dagje werken en dan weer een dagje vrij.

Groofs hoe ging het bij jou?
pi_166019444
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:16 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik had er een grote opgerolde handdoek tussen. Pas na maanden kwam ik op het idee om die handdoek tussen het matrasje en de zijkant van het bedje te doen ipv tussen onze matrassen. Onze matrassen lagen dus tegen elkaar. Dat was veel handiger!
:o _O_
pi_166019572
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:16 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik had er een grote opgerolde handdoek tussen. Pas na maanden kwam ik op het idee om die handdoek tussen het matrasje en de zijkant van het bedje te doen ipv tussen onze matrassen. Onze matrassen lagen dus tegen elkaar. Dat was veel handiger!
Idd, en daar dan nog wel een handdoek onder hier. Al ga ik het hekje wel gebruiken zodra ze rolt, dus dan toch weer handdoeken tussen ons in.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:06:34 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166019850
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:48 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja wat daar nog van over is nadat ik emmy ophaalde, in de file stond, haar voeden en alweer naar bed, zelf douchen en eten. Ik had trouwens ook een kater vanmorgen na het veel te lang uit eten gaan en borrelen :')

Nouja morgen nog een dagje werken en dan weer een dagje vrij.

Groofs hoe ging het bij jou?
Beginnen met een kater, goed bezig jij :D
Bikkel O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166020042
Toch wel een handdoek dus? Leek mij nie veilig mocht ze rollen en met haar neus in de handdoek komen... Handdoek aan de andere kant in de hoeslaken vind ik een goede! Dank jullie O+
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:28:29 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166020351
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:14 schreef Mies_poes het volgende:
Toch wel een handdoek dus? Leek mij nie veilig mocht ze rollen en met haar neus in de handdoek komen... Handdoek aan de andere kant in de hoeslaken vind ik een goede! Dank jullie O+
Weet je... bij nr 1 heb ik me daar heel druk om gemaakt. Maar het valt allemaal wel mee. Zo snel gaan ze niet dood. Sowieso als ze rollen zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofd zelf op te tillen. Daarbij is een opgerolde handdoek best stug dus daar zakken ze niet zomaar in weg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166020745
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Beginnen met een kater, goed bezig jij :D
Bikkel O+
Ja maar ik kon gewoon zeggen dat ik er zo verrot uit zag, omdat ik een baby heb :+
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:38:24 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166020775
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:37 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja maar ik kon gewoon zeggen dat ik er zo verrot uit zag, omdat ik een baby heb :+
:7 _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166021367
Mies wij hebben een peuterdekbed opgerold tussen muur en matras, zelfde idee als handdoek :)

En ik weet niet meer wie het vroeg over de spruw, maar het is de derde keer hier. Eerste keer 7 dagen GV gebruikt, toen was niet alles weg. Tweede keer daktarin voor M en miconazol voor mij, 1,2-2 weken ofzo? En nu de tube daktarin opgemaakt (een week denk ik) en doe ik er nog een week GV achteraan. Ik ben het zat. En tussendoor alles wassen op 60 graden, alles steriliseren want oefenen met flesjes gaat ook door, iedere keer schone zoogcompressen. Bweuh.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:58:36 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166021621
Tsssk, starten met een kater. Je hebt mensen die dat me-to-we wel heel letterlijk nemen :{w ;)

Chanty, wat je zegt. Hier lijkt hij zelfs bijna moedwillig zijn mond en neus overal tegenaan te plaatsen: mijn schouder, tussen mijn borsten in de drager, etc. Uiteindelijk ademt 'ie dan weer. Bij het dragen check ik dat nog regelmatig trouwens :')

Hier is meneertje WAKKER! maar moe en geeft er niet aan toe
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:04:42 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166021853
Ja want ALLES moet IN de mond :9 :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166023232
en alles moet vastgehouden worden, vooral als je de fles krijgt. Dan moet mijn hand vastgehouden worden of de fles (waarbij hij 'm zowat uit z'n mond slaat). Als hij op mij in slaap valt heeft hij mijn vest vast (handig bij het wegleggen) en bij het doen van een boertje mijn ketting.

Koorts van de prikjes :( hij is verder rustig (iets te) en slaapt veel maar de plek doet hem heel veel pijn. Heb hem wel pcm gegeven want hij zit toch echt flink niet lekker in zijn vel en bij het aanraken van de plek krijg ik een paniekerige schreeuw te horen. Zielepietje :'(
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:17:32 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166027163
Ohh Nazil, zielig!

Hij slaapt.... eindelijk! Sinds 18:00 uur gejengeldx En nu maar hopen dat dat voor flink wat uurtjes is. Ik ging optellen wat hij heeft gedronken vandaag: 980cc! Missch daardoor wat krampjes.

Sinds Jumbo melkpoeder regelmatig spugen deze week. We gaan maar weer terug naar Nutrilon, kijken of dat de oorzaak is.

Hopelijk een goeie nachtrust voor iedereen :Z :W
pi_166028056
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:17 schreef Quoi het volgende:
Ohh Nazil, zielig!

Hij slaapt.... eindelijk! Sinds 18:00 uur gejengeldx En nu maar hopen dat dat voor flink wat uurtjes is. Ik ging optellen wat hij heeft gedronken vandaag: 980cc! Missch daardoor wat krampjes.

Sinds Jumbo melkpoeder regelmatig spugen deze week. We gaan maar weer terug naar Nutrilon, kijken of dat de oorzaak is.

Hopelijk een goeie nachtrust voor iedereen :Z :W
slaap, m, slaap!

Volgens mij moeten ze twee weken wennen aan nieuwe voeding, ff de tijd geven dus :)

Welterusten! Ik wacht bij gebrek aan man nog even op de laatste voeding. Doe ik normaal nooit maar koorts en goed moeten drinken dus desnoods maak ik 'm wakker zo.
pi_166029765
Haa allemaal! Nachtploeg hier! Afgelopen vrijdag is dochter F.leur geboren, dus ik kom mij hier melden. Ze heeft een niet-slapen-niet dag/nacht, vandaar het tijdstip. Hoewel ze nu wel al 2u op mijn borst ligt te slapen, maar zodra ik haar weg leg wordt ze wakker. Papa ligt op de bank te slapen. Zometeen weer voeden en dan kunnen we hopelijk omwisselen en kan ik mijn ogen ook nog even sluiten!
pi_166029770
Welkom Justme! Even wennen zo'n kleintje hč? Hoe gaat het met jou en jouw herstel?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 06:30:12 #24
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166029834
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 04:45 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Haa allemaal! Nachtploeg hier! Afgelopen vrijdag is dochter F.leur geboren, dus ik kom mij hier melden. Ze heeft een niet-slapen-niet dag/nacht, vandaar het tijdstip. Hoewel ze nu wel al 2u op mijn borst ligt te slapen, maar zodra ik haar weg leg wordt ze wakker. Papa ligt op de bank te slapen. Zometeen weer voeden en dan kunnen we hopelijk omwisselen en kan ik mijn ogen ook nog even sluiten!
Welkom!

Ik weet zeker dat er geen enkele nieuwe mama is die denkt; 'wat moet zij hier nou op dat tijdstip?!' :D Iedereen snapt waarom je wakker bent, ik zat tijdens een voeding ook vaak te fokken ;)

Hoop dat het met jou goed gaat!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 06:43:16 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_166029856
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:17 schreef Quoi het volgende:
Ohh Nazil, zielig!

Hij slaapt.... eindelijk! Sinds 18:00 uur gejengeldx En nu maar hopen dat dat voor flink wat uurtjes is. Ik ging optellen wat hij heeft gedronken vandaag: 980cc! Missch daardoor wat krampjes.

Sinds Jumbo melkpoeder regelmatig spugen deze week. We gaan maar weer terug naar Nutrilon, kijken of dat de oorzaak is.

Hopelijk een goeie nachtrust voor iedereen :Z :W
Hoe ben je overgestapt? In 1x of heb je de beide poeders gemengd?
pi_166029912
Gefeliciteerd justme'

Pff sinds ik werk word emmy ineens om 5:30 wakker en omdat ik haar gister zo weinig heb gezien wilde ik ook de laatste voeding nog doen. Korte nachtjes zo. Kom ik weer aan als een lijk op mijn werk
pi_166030015
Ja dat kan écht niet hoor dat tijdstip, je moet slapen! (En de baby heeft daar lak aan want die kent nog geen doorslapen, en zo hoort het ;) )

Maar gefeliciteerd Justme *O* en welkom.
pi_166030159
Goedemorgen :O

Wij waren ook team nachtploeg. Voor de tweede nacht op rij een ontroostbare S. rond 1/2 uur. Dan huilt hij 2 uur lang op je schoot en slaapt daarna verder. Niet zo heel fijn..

Justme, welkom met je kleine meisje. Het dag/nacht ritme zal nog even op gang moeten komen.

Q, wat vervelend van het spugen. Toch even wennen, zo'n nieuw merk. En wat een grappige foto gisteren van Max en z'n beentjes!

Arja, Emmy houdt zich denk ik aan internationale babyregels. Nieuwe ouders moeten altijd uitgeput naar hun werk. Hopen dat ze je snel wat meer slaap gunt.

Verder geen idee meer wat ik gelezen heb :@

Wij gaan zo naar het cb. Ben benieuwd naar de groei, al 2 maanden geleden en volgens mij heeft S. een groeispurtje gehad. Qua ontwikkeling maak ik me verder weinig zorgen gelukkig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166030160
Welkom Justme!

Gisteren mini gewogen en gemeten, 62cm en 6kg met 13 weken, mijn spekkie. O+ Grote zus was bijna vijf maanden toen ze dat woog :D (ze zijn met nagenoeg hetzelfde gewicht gestart)
pi_166030191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 07:43 schreef Unihipili het volgende:
Ja dat kan écht niet hoor dat tijdstip, je moet slapen! (En de baby heeft daar lak aan want die kent nog geen doorslapen, en zo hoort het ;) )

Maar gefeliciteerd Justme *O* en welkom.
Mijn baby sliep al door sinds ze 10 weken was, maar nu ik moet werken ineens niet meer :')
pi_166030199
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Welkom Justme!

Gisteren mini gewogen en gemeten, 62cm en 6kg met 13 weken, mijn spekkie. O+ Grote zus was bijna vijf maanden toen ze dat woog :D (ze zijn met nagenoeg hetzelfde gewicht gestart)
Wat grappig zo verschillend. Verder alles goed? Hoe gaat het met je grote?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:02:21 #32
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166030544
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:16 schreef Arja het volgende:

[..]

Mijn baby sliep al door sinds ze 10 weken was, maar nu ik moet werken ineens niet meer :')
Hier ook hoor! En wel weer op de nachten dat ik vrij was :') Nu lijkt ze weer door te slapen (al 6 nachten op rij O+ )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166030655
M heeft vannacht ongeveer 5 uur achter elkaar geslapen. Ik werd uit mezelf wakker en was even bang dat ze dood was, ze lag zo stil en rustig te slapen :P 10 minuten later werd ze wakker.
Slaapzak lijkt een succes hier. Tot half 6 in haat eigen ledikant gelegen, daarna werd ze wat onrustig dus heb haar toen naast mij gelegd. En nu ligt ze mij te schoppen O+ :')
pi_166031215
Lief toch juist, dat je kindje je overdag zo mist dat ze het graag 's nachts inhaalt O+ ;)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:11:04 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166031321
Hier ook een slechte nacht maar dat is zo zelden dat ik niet klaag O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166031329
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 08:19 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat grappig zo verschillend. Verder alles goed? Hoe gaat het met je grote?
Grote is aan het wennen op school, na de herfstvakantie start ze echt. Ze is zo tof O+ gek op dansen, verkleden en gek doen en bij momenten ook een heel handje vol (niet luisteren, gillen, boos zijn) kortom een echt kleutertje.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:27:28 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166031507
Justme gefeliciteerd en welkom!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 06:43 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hoe ben je overgestapt? In 1x of heb je de beide poeders gemengd?
Gemengd.

Weer gespuug hier, pas na lang huilen komt er iets uit. En hij wil alleen maar over de schouder, omdat dat natuurlijk wat lucht geeft. Net mijn kleding ondergespuugd en vrijwel direct daarna in slaap gevallen. Arm ventje :{ Ik ga gewoon weer Nutrilon halen zo. Dit is die paar eurootjes niet waard.

Ik zou naar het meet- en weeguurtje van het CB, maar er komt iets tussen. Blijft slecht gaan met mijn moeder, dus here comes Q to the rescue again :{ Dan volgende week maar.
pi_166031751
He balen Quoi dat je nu je plannen weer om moet gooien.

Wat grappig zo'n verschil tussen je meisjes Ophelia :D zijn ze verder ook zo verschillend?

M. kwam vannacht iedere twee uur. Het valt me op dat ze wat onrustiger slaapt/vaker komt als ze wat minder gedragen is die dag. Ze is fan van de draagzak, maar mijn rug en die van mijn vriend helaas niet dus gister wat minder gedragen.
pi_166031851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 09:59 schreef Amsel het volgende:
Lief toch juist, dat je kindje je overdag zo mist dat ze het graag 's nachts inhaalt O+ ;)
Ik vond het ook wel lief, in het ledikantje maaiende armen enzo en naast mij meteen rustig O+
Man had niets door en werd verbaasd wakker :+

Net lag ze ook lekker te slapen terwijl ik ging douchen :o En nu is ze lekker aan het lachen O+ Mijn lieve baby :9

Vervelend van het spugen Quoi! Hopelijk gaat dat snel over na het overgaan op de andere voeding.

Ik ben nog nooit bij het weeguurtje van het CB geweest. Ik wacht nu braaf tot 10 november :+
pi_166033432
Vervelend Quoi. Als je graag zou willen wegen, kun je ook vragen of je even langs mag komen op een ander moment. Vonden ze hier nooit een probleem, dan wogen ze even tussendoor.
pi_166034316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:11 schreef Chanty het volgende:
Hier ook een slechte nacht maar dat is zo zelden dat ik niet klaag O+
Ik dacht juist hee ik kan ook een keer mee praten over slechte(re) nachten.

Ophelia leuk leeftijdsverschil lijkt me dat!

Ik ben ook nooit naar het weeguurtje geweest. Ik zie met het blote oog dat ze snellll groeit

Q wat is er met je moeder?
pi_166035501
Ik ben een beetje aan het lezen over TOG waarden voor de nacht, want ik twijfel of we M. te warm kleden.
Tegenwoordig slaapt ze in een winter slaapzak (zonder mouwen want die zijn nog veel te lang) met luier, romper en pyjamaatje. Ik lees nu dat een winter slaapzak met romper voldoende is en als het echt koud is een pyjamaatje erbij, maar het lijkt me zo koud...

Dus: waar slapen jullie kindjes 's nachts in?
pi_166035657
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:55 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ben een beetje aan het lezen over TOG waarden voor de nacht, want ik twijfel of we M. te warm kleden.
Tegenwoordig slaapt ze in een winter slaapzak (zonder mouwen want die zijn nog veel te lang) met luier, romper en pyjamaatje. Ik lees nu dat een winter slaapzak met romper voldoende is en als het echt koud is een pyjamaatje erbij, maar het lijkt me zo koud...

Dus: waar slapen jullie kindjes 's nachts in?
Ik denk dat dat varieert van een romper tot twee pyama's met drie dikke dekens. Belangrijkste vraag: slaapt ze lekker en voelt haar nekje fijn warm? (dus niet te koel, niet heet en niet klam) Dan is 't goed. Maar omdat dat je vraag niet is: mini slaapt in een wollen romper met lange mouwen en een slaapzak met mouwtjes, onder een wollen deken :)
pi_166036769
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:03 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat varieert van een romper tot twee pyama's met drie dikke dekens. Belangrijkste vraag: slaapt ze lekker en voelt haar nekje fijn warm? (dus niet te koel, niet heet en niet klam) Dan is 't goed. Maar omdat dat je vraag niet is: mini slaapt in een wollen romper met lange mouwen en een slaapzak met mouwtjes, onder een wollen deken :)
Ja true, je hebt gelijk. Ik vind dat nekje alleen een lastige graadmeter. Wat ik warm vind hoeft niet warm te zijn. Naja, ik kijk wel even.

Nog een vraag (worden jullie al gek van me? :+) morgen nacontrole bij de gyn, wat kan ik daarvan verwachten? Neem aan dat ze het litteken ook wil zien, maar ze gaat niets inwendigs doen hoop ik? :o
pi_166036911
Hier werd er gevraagd of het nodig was om naar het litteken te kijken.
Voor de rest anticonceptie en de rest weet ik al niet meer :+
pi_166036930
Bij mij had ze inwendig aan het litteken gevoeld. Maar dat was alleen een vingertopje ofzo :+ Weet niet of dat de normale gang van zaken is of dat mijn litteken eruit zag alsof het extra controle nodig had.

De andere ouders hebben ja gezegd op de opvang. Maarrr ze hebben verder gezocht en er is een tijdelijke plek vrijgekomen op 20 minuten lopen. In februari kunnen we dan overstappen naar die op 5 min. Nu snel een plan maken met kennismaking enzo :P
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:19:43 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166037171
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:55 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ja true, je hebt gelijk. Ik vind dat nekje alleen een lastige graadmeter. Wat ik warm vind hoeft niet warm te zijn. Naja, ik kijk wel even.

Nog een vraag (worden jullie al gek van me? :+) morgen nacontrole bij de gyn, wat kan ik daarvan verwachten? Neem aan dat ze het litteken ook wil zien, maar ze gaat niets inwendigs doen hoop ik? :o
Vanwege keizersnede idd litteken check, bij mij op mijn verzoek ook check baarmoedermond, is niet standaard.
Verder uitleg over verder herstel, goedkeuring voor dingen als sporten en autorijden, in hoeverre dat voor jou relevant is.
En uitleg over reden keizersnede (dus vraag maar raak, aanrader van tevoren je vragen op te schrijven) en over implicaties voor een eventuele volgende zwangerschap.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166037254
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:55 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ben een beetje aan het lezen over TOG waarden voor de nacht, want ik twijfel of we M. te warm kleden.
Tegenwoordig slaapt ze in een winter slaapzak (zonder mouwen want die zijn nog veel te lang) met luier, romper en pyjamaatje. Ik lees nu dat een winter slaapzak met romper voldoende is en als het echt koud is een pyjamaatje erbij, maar het lijkt me zo koud...

Dus: waar slapen jullie kindjes 's nachts in?
In een rompertje (en luier uiteraard) in een slaapzak met lange mouwen. Ik stop hem voor het slapen gaan onder een dekentje, maar daar ligt ie hooguit 7 seconde onder geloof ik. Daarna ligt ie op het dekentje of boven het dekentje.
Wat bloesem zegt eigenlijk. Sommige baby's zijn meer koud-kleumen dan andere baby's. Als ze lekker slaapt en goed voelt is het wel goed hoor.

Geen ervaring met littekens hier. Ik vond het wel fijn om mijn vragen over de bevalling kwijt te kunnen bij de nacontrole en er ook antwoord op te krijgen. En de eventuele gevolgen voor volgende baby's te bespreken. Verder kreeg ik info over anticonceptie en kon ik de baby showen.
pi_166037553
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:55 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ben een beetje aan het lezen over TOG waarden voor de nacht, want ik twijfel of we M. te warm kleden.
Tegenwoordig slaapt ze in een winter slaapzak (zonder mouwen want die zijn nog veel te lang) met luier, romper en pyjamaatje. Ik lees nu dat een winter slaapzak met romper voldoende is en als het echt koud is een pyjamaatje erbij, maar het lijkt me zo koud...

Dus: waar slapen jullie kindjes 's nachts in?
Romper, pyjama en een winterslaapzak. Wij hebben een koukleumpje.
Onlangs was het 's nachts bijna bij het vriespunt en 's nachts werd hij wakker van de kou toen hij alleen een lange-mou-romper aan had. Koude beentjes enzo. Dus dat doen we niet meer. Het wisselt per kind heel erg denk ik.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:39:01 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166037620
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:55 schreef Arja het volgende:

[..]
Ik ben ook nooit naar het weeguurtje geweest. Ik zie met het blote oog dat ze snellll groeit

Q wat is er met je moeder?
Dat zag ik hier gelukkig ook :P
CB arts had het aangeraden vanwege de net pas ingezette stijgende lijn bij vorig bezoek (4 weken). Gewoon weer even een meetmomentje tussendoor.

Toch nog gelukt om snel richting CB te wandelen en gewogen: 5330 g! Bijna 500 g in 2 weken aangekomen. Ik dacht al zoiets.

Mijn moeder heeft een hele hoop :{ Laten we zeggen dat mijn familie wat depressie-gevoelig is. Met uitzondering van mijzelf. Ik kan inmiddels wel zelf een soort coaching praktijk op gaan zetten :+

Waar slaapt Max in? Sja, hoe het uitkomt. Liefst een rompertje met lange mouw en dan een slaapzak. Maar uit praktisch oogpunt ook vaak in zijn kleertjes die hij aanhad die dag. Ik heb eigenlijk nooit twijfel over te warm/te koud.

Ik zit net 5 min. Straks komt er een vriendin een bakkie doen met 2 kids. Pfft, heel gezellig, maar ik ben kapot. Mijn vriend is vanavond weer weg en morgenavond ook. Hopelijk spuugt Max wat minder komende dagen. Donderdagavond ga ik dan eens lekker de hort op richting A'dam: lekker uit eten met vriendinnen. Wijn!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:55:49 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166037967
Hier de kleertjes van de dag met met de huidige temperatuur een dunne of dikke slaapzak eroverheen. En als de kleertjes dun zijn dan gaat er nog een wollen dekentje overheen.

Quoi, sterkte met je moeder, lijkt me heftig zo erbij terwijl je zelf nog niet echt op volle kracht bent.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166038437
Slapen hier in romper, pyjama en slaapzak zonder mouw. Deken is geen optie, meneer kruipt zijn hele bed door.

Miezz, wat super van de opvang! Mooi dat het zo snel geregeld is :)

Max is ook weer lekker gegroeid dan!

Wij zijn vanmorgen bij het cb geweest. We gaan nu over op 3 flessen per dag ipv 4 en ik geloof niet dat S. er ook maar een seconde last van heeft :) ook te horen gekregen dat fietsen nu echt wel moet kunnen (volgende week vrijdag is hij 9 maanden), omdat hij zo enorm sterk is, zowel zittend, kruipend als staand. Dus dit weekend maar eens een heel kort proefritje maken en langzaam opbouwen.
Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166038542
Sterkte met je moeder Quoi.

Hier slaapt M met de kleertjes die ze aan heeft en een slaapzak met langs mouwen. Haar handjes voelen wel koud, maar de rest van haar lichaam voelt normaal.

Welke app is dat LeSage? Sorry als het algemeen bekend is en ik dom aan het doen ben :+
Lijkt me fijn om te mogen fietsen samen, hopelijk bevalt het!
pi_166038563
Lastig Quoi, sterkte met je moeder!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:55 schreef Mies_poes het volgende:
Ik ben een beetje aan het lezen over TOG waarden voor de nacht, want ik twijfel of we M. te warm kleden.
Tegenwoordig slaapt ze in een winter slaapzak (zonder mouwen want die zijn nog veel te lang) met luier, romper en pyjamaatje. Ik lees nu dat een winter slaapzak met romper voldoende is en als het echt koud is een pyjamaatje erbij, maar het lijkt me zo koud...

Dus: waar slapen jullie kindjes 's nachts in?
Hier sinds een paar dagen in een wollen romper + wollen broekje met daaronder nog een katoenen romper met korte mouwen. Daaroverheen nog een wollen deken en een voorverwarmd bed met kruik :@ :') Dit is wel gradueel gegaan hoor, we begonnen met een katoenen pyama en slaapzak.. Koukleumbaby ;)
pi_166038805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 16:24 schreef Miezziej het volgende:
Sterkte met je moeder Quoi.

Hier slaapt M met de kleertjes die ze aan heeft en een slaapzak met langs mouwen. Haar handjes voelen wel koud, maar de rest van haar lichaam voelt normaal.

Welke app is dat LeSage? Sorry als het algemeen bekend is en ik dom aan het doen ben :+
Lijkt me fijn om te mogen fietsen samen, hopelijk bevalt het!
Ik geloof dat ik hem ook via hier ken ;) hij heet GroeiApp, is van de GGD. Je kunt er ook andere mijlpalen op invullen. Ik heb m op mijn iPhone, maar denk dat hij er voor Android ook wel zal zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166038898
Het kan ook op groeigids.nl eventueel :)
pi_166038989
Dank voor het delen, wij gaan eens even wat uittesten.
Dat bezoekje aan de gyn komt geloof ik wel goed. Ik heb geen vragen, alleen heel veel klachten :P

Wat lastig lijkt me de situatie met je moeder Quoi. Kan me voorstellen dat je hoofd daar nog niet naar staat?

LeSage, wat leuk dat je mag fietsen O+ Hopelijk vindt S. dat ook.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:08:26 #58
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166040607
Miez goed nieuws van de opvang :)

En ik zag een aantal mooie stats van grote en kleine baby's O+

Hier slaapt mevrouw in haar kleertjes, winterslaapzak met lange mouwen en dubbelgevouwen katoenen deken. Haar handen zijn wel altijd ijskoud maar omdat ze duimt wil ik ze niet inpakken in sokjes of zo. Volgens mij heeft ze er zelf geen last van.

En ik denk dat haar eerste tandje binnen een paar dagen doorkomt :'( :o Meende een wit puntje te zien en dat het iets harder voelt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:59:18 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166041482
Serieus, tandjes, nu al? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166041486
Mijn 'ik ben niet moe, echt niet-baby' slaapt al 2 uur op schoot O+

Chanty, nu al tandjes :o heeft ze er last van verder?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:26:18 #61
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166042057
Nee geen last, ze wil wel steeds overal op kauwen. Lucas kreeg zijn eerste tand met vijf maanden. Die zat er gewoon ineens. Benieuwd of ik het over een paar dagen beter kan zien/ voelen. Kan niet zo makkelijk kijken want ze wil op mijn vinger bijten zodra ik haar lipje omlaag doe :')

Ik vind het toch een twijfelachtige mijlpaal. Bij Lucas heb ik echt gehuild want mijn baby en dan al tanden :'( merk dat ik het nu toch ook wel een dingetje vind. Van mij mogen baby's best het eerst jaar tandenloos zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:32:47 #62
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166042193
Hier ook een donkerbruin vermoeden dat er een tandje aankomt. Ze heeft iig alle symptomen.. Zie alleen nog niets.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166042305
Sterk dat jij je moeder daarin kan opvangen Quoi!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu al tandjes Chanty? Ik hoop dat het hier nog even duurt. :X

[ Bericht 11% gewijzigd door _Ophelia_ op 18-10-2016 19:45:54 ]
pi_166042499
Chanty nu al tandjes, dat zou ik ook jammer vinden. Dat maakt haar meteen zo groot of zo.

Emmy is niet zo lekker, ze hoest best wel veel (droge hoest?), huilt veel en slaapt weinig. Steeds maar max een half uurtje of zo en dan hoest en huilt ze zich wakker. Ik heb haar maar een paracetamol gegeven.
Beh, die buikgriep is nog niet eens zo lang geleden en nu dit. Ik vind het zo sneu voor haar en mis mijn blije meisje.
pi_166042550
Emmy :* heb je een draagdoek Arja? Rechtop slaapt ze misschien wat langer aan ee stuk.
pi_166042604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Emmy :* heb je een draagdoek Arja? Rechtop slaapt ze misschien wat langer aan ee stuk.
Wel een tula, maar ik wil zelf ook een paar uur gaan slapen. Ik heb haar nu paar keer horen hoesten maar ze slaapt wel verder.
Ben moe van het werken en de korte nachten en B komt om middernacht uit zijn werk en dan is hij jarig en wil ik een borrel met hem drinken.
pi_166042801
Korte nachten check :'( . En niet eens door C o|O . Ze komt wel vaak, maar als ik tussendoor steeds in slaap zou vallen, zou ik de 6 uur toch minstens wel moeten kunnen halen. Nu zit ik vaak op een uurtje of 3 :X -O-

Ze doet het geweldig, lacht heel veel O+ . Echt lekker in haar velletje. Op de opvang zijn de slaapjes nog wat wisselend van lengte, maar ze drinkt en slaapt er verder wel prima (vandaag wat kort steeds, maar gisteren ook een etappe van 2 uur)... ^O^

Leuk om op het werk te zijn, vooral het sociale gedeelte. Mijn klassen neem ik pas weer over na de vakantie en ik hoop heel hard dat ik tegen die tijd zelf wat beter slaap. Ah wel, nu even twee dagen rust en dan vrijdag weer die kant op.
pi_166042814
Arja, wat rot. Sterkte voor je meisje :*
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:06:01 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166043023
Neem een foto: ik zit. En Max slaapt. Dat gevecht tegen de slaap ook. Ik heb inmiddels een tweede kop koffie koud moeten opdrinken. Maar ben wél in dat uurtje dat mijn vent thuis was eindelijk naar het toilet geweest :') Mijn linkerarm valt er bijna af nu, zoveel heeft de kleine man er op gehangen. En daarom vind ik dat ik nu wel een derde kop koffie heb verdiend met een stuk chocolonely's :9

Nu weer twee flessen Nutrilon gedaan (ipv Jumbo) en hij komt weer een beetje meer in zijn hum. Dat is wel fijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 16:46 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor het delen, wij gaan eens even wat uittesten.
Dat bezoekje aan de gyn komt geloof ik wel goed. Ik heb geen vragen, alleen heel veel klachten :P

Wat lastig lijkt me de situatie met je moeder Quoi. Kan me voorstellen dat je hoofd daar nog niet naar staat?

LeSage, wat leuk dat je mag fietsen O+ Hopelijk vindt S. dat ook.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sterk dat jij je moeder daarin kan opvangen Quoi!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu al tandjes Chanty? Ik hoop dat het hier nog even duurt. :X
Op de een of andere manier is mijn hoofd zo helder als wat. Alleen zelf gaan dokteren, daar pas ik wel voor op. Ik kan het nl. ook niet heel goed. Hoe dichterbij iemand staat, hoe lastiger. Maar ik kan wel helpen bij de zoektocht naar hulp.

@Mies: Is het schimmeltje al weg bij M? Bij mijn M :P was hij na een week smeren verdwenen. Goed spul!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:44 schreef Arja het volgende:
Chanty nu al tandjes, dat zou ik ook jammer vinden. Dat maakt haar meteen zo groot of zo.

Emmy is niet zo lekker, ze hoest best wel veel (droge hoest?), huilt veel en slaapt weinig. Steeds maar max een half uurtje of zo en dan hoest en huilt ze zich wakker. Ik heb haar maar een paracetamol gegeven.
Beh, die buikgriep is nog niet eens zo lang geleden en nu dit. Ik vind het zo sneu voor haar en mis mijn blije meisje.
Ach, sterkte! En hopelijk een gezellige borrel met je vent vannacht ;)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:17:00 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166043240
Ik dacht vlak voor het verschonen 'wat ruikt ze toch raar, en toch vertrouwd', bleek haar kont in de sudocrem gezet te zijn op de crčche _O-
Ik gebruikte dat in mijn puberteit tegen puistjes, dus bekend luchtje :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:17:57 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166043254
Borrels O+
Morgenavond eens doen, als ik dat vanavond doe heb ik morgenochtend spijt denk ik :X

En alvast gefeliciteerd Arja, lekker vieren! Eerste verjaardag als papa!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166043270
Arja wat sneu ;( arme Emmy.

Fijn dat je het weer naar je zin hebt op je werk Groof. Hopelijk kun je snel weer wat betere nachten maken.

M. was vanavond ontroostbaar, volgens mij had ze pijn dus ik heb het Kipkep woller warmtekussen opgewarmd en op haar buikje gelegd, daar werd ze rustig van. Ideaal ding tegen krampjes ^O^

Quoi, bij mijn M. was het ook na een week weg! Het knapte met de dag op. Top spul!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:29:48 #73
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166043504
Beterschap voor emmy!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166043826
Welkom justme! Van harte gefeliciteerd!

Lesage wat sh*t, enig idee waarom ie wakker wordt en huilt? Wel goede stats, wat tof dat je al mag fietsen! Ik heb die hoop voor dit jaar opgegeven, volgend jaar dan maar.. :P.

Arja dat is ook niet heel fijn maarja.. fingers crossed dat het verbetert zodat je uitgerust naar je werk kan. En beterschap met kleine Emmy :*.

Ophelia wat een stats! Nice!

Chanty, nohh dat is idd al vroeg. Ik vond het ook een dingetje hoor.

Mies: wat de rest zegt, verschilt per kindje maar goed voelen of je kindje niet klam of koud is. E slaapt in een pyjama onder een dikke deken, of in een slaapzak met romper. Die kipkep is idd wel handig, hier ook veel gebruikt in het begin.

Verder sluit ik aan bij de club van slechte nachten. Hier is het al tijden tussen 02:00 en 03:00 uur wakker, terugleggen, instoppen, en zo 3-4 keer in korte tijd. Geen idee wat het is. Ik denk tandjes of koud.. nu maar weer slaapzak proberen, kijken of dat helpt.
pi_166044858
Justme, gefeliciteerd!!

En wat veel slaapzakjes hier :o

Hier is het een dubbel dekentje en een lakentje. En ik doe iedere avond nog een kruik. Heb wel slaapzakjes in de kast hangen, maar zolang M. goed slaapt vind ik het best. Misschien straks als het wat kouder wordt. :)
:)
pi_166045038
Oh en hij heeft een Swaddle aan, niet geheel onbelangrijk :')
:)
pi_166045088
Zusje, geen idee waar het vandaan komt. Zijn luier en rode billetjes van vanmiddag doen tandjes vermoeden, maar dat idee heb ik wel vaker en dan is er uiteindelijk niets :') nu in ieder geval de verwarming een klein beetje aangezet, zodat het zeker niet vanwege de kou zal zijn.
Typisch wel, dat het bij jou ook zo gaat.

Waarom kun je eigenlijk nog niet fietsen dit jaar?

Verder een dikke knuffel voor alle slechte slapers, al dan niet door die kleine draakjes van ons. Er hangt iets in de lucht denk ik.

Arja, gefeliciteerd met je vent, hopelijk kun je vanavond samen een borreltje drinken!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166045181
Flo slaapt in haar kleren onder een lakentje en een dubbele katoenen deken. Kamer is een graad of 17. Otje sliep in haar kleren en later pyjama in een winterslaapzak onder een lakentje, zelfde kamertemperatuur.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:44 schreef hetzusjevan het volgende:

Verder sluit ik aan bij de club van slechte nachten. Hier is het al tijden tussen 02:00 en 03:00 uur wakker, terugleggen, instoppen, en zo 3-4 keer in korte tijd. Geen idee wat het is. Ik denk tandjes of koud.. nu maar weer slaapzak proberen, kijken of dat helpt.
Het hoeft niet eens (meer) iets te zijn. Na een tijdje wordt het vanzelf opgenomen in het ritme. Otje werd nog tot haar derde zo rond een uur of drie wakker.
pi_166048932
Lesage, hm heb je weleens geprobeerd om bij voorbaat eens tandjes in te smeren met verzachtende gel oid? Ik merk dat het hier wel helpt, ze valt dan sneller in slaap. Ik doe het nu 's nachts ook en dan slaapt ze eigenlijk meteen weer door, dus ik vermoed dat het toch tandjesleed is. Maar zeker weten doe je het nooit met die kleintjes.

Wij kunnen niet fietsen omdat E nog steeds niet fatsoenlijk blijft zitten. Ze vindt het gewoon ook echt niet leuk. Op d'r buik spelen of zichzelf optrekken / staan is de bom. Zitten is stom ofzo :'). Ik twijfel dus of ze wel sterk genoeg is om al op de fiets te kunnen/mogen.

Mnoh ophelia ik hoop het niet :') maar ja we zullen er weinig invloed op kunnen uitoefenen ben ik bang en snappen doet ze het niet (mijn vriend blijft het stug proberen 's nachts: Nee E., nu gaan we slaapie doen :( - en E reageert steevast met "huhuhuhu :D"). Ach ja ze slaapt meestal vrijwel meteen weer verder en huilt niet dus ik klaag niet ;).

Anyhow.. goede nacht iedereen en sterkte voor de nachtploeg(en) :*.
pi_166049251
Poeh, nu pas weer tijd om te reageren 😂 druk met zo'n kleintje!
Het gaat goed met ons/mij! Ik ben alweer wat meer op/beneden, wel fijn, zo opgesloten op de slaapkamer vond ik toch niks. Probeer wel wat slaap te pakken overdag, als de kraam er is maar net na het eten ook maar even, toen heeft vriend met F beneden gezeten.
F is na de voeding steeds heel druk, wapperen met armpjes, trappen met beentjes. En dus niet slapen 😳 ach ja. Het zal vast binnenkort wel beter worden!
pi_166051209
Vannacht heeft meneertje gewoon weer doorgeslapen, dus waar doe afgelopen nachten vandaan kwamen zal wel een raadsel blijven.

Balen Zusje, ik heb zelf vaak geen auto (we hebben een station en een kever uit '71, dus daar gaat vriend weleens mee naar het werk, is alleen niet zo comfortabel), dus ben blij als ik weer wat meer mogelijkheden heb door fietsen.

Justme, ze is natuurlijk ook pas net aan het wennen aan drinken en slapen buiten de buik. Het is nogal wat, wat zo'n kleintje mee moet maken. Het wordt vast beter :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166051847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 16:19 schreef LeSage het volgende:

Wij zijn vanmorgen bij het cb geweest. We gaan nu over op 3 flessen per dag ipv 4 en ik geloof niet dat S. er ook maar een seconde last van heeft :) ook te horen gekregen dat fietsen nu echt wel moet kunnen (volgende week vrijdag is hij 9 maanden), omdat hij zo enorm sterk is, zowel zittend, kruipend als staand. Dus dit weekend maar eens een heel kort proefritje maken en langzaam opbouwen.

Noh fietsen O+ Ik vind het echt zo heerlijk
Jouw meneertje is er vroeg bij! :Y
  woensdag 19 oktober 2016 @ 09:37:16 #83
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166052159
Hoe gaat het nu met Emmy, Arja? Hoop dat jullie wel een prima nacht hebben gehad.

Fietsen O+ Ik tel de dagen af tot wanneer het kan. Als ze 9 maanden is begint net het voorjaar weer dus ik denk dat ik er dan volop gebruik van ga maken.. O+ Ik vind dat zo lekker he. Alleen al, maar met baby wat beter mobiel zijn zonder de auto te moeten pakken lijkt me heerlijk..

Ze wordt snel groot, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet erg vind. Blijkbaar ben ik niet zo'n baby-baby mama... :@

Hier slaapt ze sinds kort in pyjama en herfst slaapzak (die van de hema, buitenzak zonder mouwen). Handjes zijn wel koud omdat ze daar altijd op sabbelt als ze dr speen kwijt is. Welke luier ik 's nachts gebruik scheelt ook, bij active fit slaapt ze niet door, bij baby-dry wel. Vanaf nu koop ik dus alleen nog baby-dry...

Het wordt echt beter JustMe, rustig aan de baby leren kennen, wat ze wil, wat ze kan. :)

Volgens mij wil Emma ook het liefst zitten. Vanmorgen begon ze na de fles te huilen. Toen ik haar rechtop zette was het goed. Weer even proberen te liggen, huilen, rechtop weer goed.. Ze spuugt ook veel de laatste tijd, dus daar kan het ook aan liggen, maar van mij mag ze zitten zolang dat goed gaat (niet te lang natuurlijk..). Morgen gaan we wortels proberen :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166052939
Hier is M. 's avonds en 's nachts na de voeding onrustig :{ Hoofd loopt rood aan en trapt met de beentjes. Lijkt wel krampjes. Inclusief spugen. Zo'n zielig gezicht.

Normaal gesproken viel hij na de voeding prinsheerlijk in slaap, maar nu moet hij eerst van de krampjes af en dan duurt het altijd even voordat hij de rust vindt om te gaan slapen.

Hij slaapt trouwens nu nog steeds in z'n ledikantje, kleine nachtbraker van me. O+ Mama heeft al gedoucht, ontbeten, vaatwasser uitgepakt, de was gedaan en al gekolfd. Productief ochtendje tot nu toe :D
:)
pi_166053037
Nouk: wortels ik ben benieuwd wat ze er van vindt. Is het aan te raden eerst met groente te beginnen en dan pas fruit tegenwoordig?
Wij zijn er nog niet mee bezig en aan toe.
Wat betreft geen babybaby mama zijn daar ben ik heel dubbel in. Ik vind de ontwikkeling en interactie nu heel tof en ook dat ze niet meer zo fragiel is en we vliegtuigje spelen en paardrijden op schoot enzo en tegelijkertijd een soort acute heimwee naar dat hele kleine, frummelige. Het gaat zo snel allemaal.

Met emmy gaat het beter. Goede nacht gehad en vrolijk wel nog hoesten.

Soof krampjes kan goed. Hoe oud is je baby nu?
Het helpt misschien om te fietsen met de beentjes of een lichte druk op de buik uit te oefenen met je handen. En een speentje.
pi_166053052
Onze nachtbraker slaapt ook nog steeds. Hij slaapt 's avonds pas rond half 1 en (met voeding tussendoor) 's ochtends slaapt hij tot 11 uur ongeveer. Dat moet echt gaan veranderen als ik straks weer werk :')

Vannacht voor het eerst ingebakerd. Ik vind het zo'n zielig gezicht :+ en ben er nog niet over uit of ik dit wil en of L er echt baat bij heeft. We zetten wel een paar dagen door en kijken wel. We hebben m een week te leen van het cb.
pi_166053443
Nouk, hoe oud is je E.? Ik heb Willem ook regelmatig zittend neergezet hoor, maar ook regelmatig liggend. Het is nu goed gekomen en hij gaat zelf zitten en hij kruipt, dus ik neem aan dat af en toe zittend neerzetten niet erg is.

Soof, het klinkt als krampjes inderdaad. Zo zielig :(

Ik ben ook niet zo'n baby-mama. Ik vond mijn mini-baby dan wel heel erg lief, maar ik vind het nu echt veel leuker worden.

Nazil, wanneer moet je weer werken? Ik maakte me ook zorgen tijdens mijn verlof, omdat Willem pas tussen 12 en 1 sliep. Net voordat ik weer ging werken werd dat verschoven naar 22 uur.
pi_166053510
Voor fietsen met baby hebben wij een steco baby-mee! Het is wel een gesleep maar zonder mogelijkheid tot fietsen voel ik me erg beperkt. Met baby achterop zit m'n bijnakleuter wel in zo'n klein yepp voorzitje. :') maar ach, dat gaat!

Arja, mijne had ook de hoesteritis te pakken, wel zielig he! En je bent ook weer aan het werk, woei, het gewone leven. Maar dan inclusief baby! O+

Hier is baby morgen 4 maanden. Maar vast voedsel enzo duurt nog wel even hier. Ben echt blij dat het aan de borst nog super gaat, ondanks dat ik met 11 weken al ging werken. Verder heeft ie nog geen hele haast met ontwikkelen, z'n enige skill is van rug naar buik rollen. O+ Hij is ietsje trager dan z'n zus heb ik het idee. Echt zo'n tevreden ventje! En episch lief naar z'n zus lachen. Echt, als ze zo twee handen op een buik gaan blijven, wow, dat zou tof zijn. Al zullen er vast ook vele ruzies komen als hij straks haar speelgoed kan afpakken. :+
pi_166053514
Adrian, over 1 maand weer
(oh sh... En ik moet nog een cursus afronden en examen doen voor die tijd :X)
  woensdag 19 oktober 2016 @ 11:26:46 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166053587
@Soof, wat sneu die krampjes. Wat kan zo'n hoofdje dan rood worden hč? Incl. trillende onderlip? Die is altijd zo zielig.

Bijna allemaal goede nachten, lees ik verder! Lange slapers. Hier was het 23-3-6-8-11 :') Maar hij drinkt weer zonder gemorrel en spugen. Slaapt dus ook weer netjes. Ook ik heb zowaar een productieve ochtend gehad, hoera! Sja, en leve de nutrilon dan maar.

Hij ligt nu heerlijk te 'spelen' op een kleedje :)

Ik ga vanmiddag blauwe wijn kopen. Het bestuur (hardloopclub) waarmee mijn vriend gaat eten vanavond komt vooraf even naar Max kijken. Geen beschuit met muisjes meer, maar een gezellig proostmomentje, dacht ik zo :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 19-10-2016 11:53:48 ]
pi_166054026
Hier geen goede nacht hoor :D.
Wel lekker uitslapen :7.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 11:54:01 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166054086
Fixed :)
pi_166054164
Hier een prima nacht voor C, maar weer een dramatische nacht voor mezelf, dus toch maar even aan de slaappillen, heb ik besloten. :{

Nou ja, hopelijk is de spiraal snel doorbroken en kan ik straks iets meer uitgerust aan het werk. Vannacht heb ik de drie uur slaap niet gehaald. -O-
pi_166054880
Ik dacht even dat het over een ander soort spiraal ging :').
pi_166055357
Frustrerend Groof, goed om de spiraal even te doorbreken met een pilletje.

Och Soof wat zielig is dat he ;(

Quoi, gaat het dragen nu beter of heb je toch weer last van je bekken gekregen?

Wij hadden ook geen goede nacht, maar ik heb besloten er niet meer over te klagen :+ We hebben een mini baby dus het hoort erbij.
Ik droomde wel dat mijn vriend M. een chocoladepepernoot had gevoerd 8)7
pi_166055456
Haha die droom Mies :D Was jij ook degene die het hele land afgezocht had naar chocolade pepernoten tijdens de zwangerschap of was dat iemand anders? :@ :P

Vervelend dat je zo slecht slaapt Groofs. Hopelijk gaat het met de slaappil beter.

Mijn nacht was redelijk :+ In de avond wilde ze niet echt in slaap vallen, maar dat heb ik man laten oplossen *) Ze was wel gewoon rustig enzo, maar had geen zin om te slapen en ik wel dus ja :+

Ze heeft een smetplekje achter haar oor denk ik. Wat kan ik er beter opsmeren, sudocreme of zinkzalf? Of niets? Of iets anders? :+
  woensdag 19 oktober 2016 @ 12:59:55 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166055572
Een doorbroken spiraal :+

En de chocoladepepernoot, daar is 'ie weer :D

Mies, het is een stuk minder dan vorige keer! Dat + geen spierpijn na het sporten + minder tot geen bloedverlies = het lijkt zowaar weer ok te gaan hier. Wél van die pijntjes door optillen van mijn reusje: polsen, handen. En ik denk dat mijn rug vanaf nu altijd een beetje zal zeuren. Nooit meer een dagje rust zonder sjouwen :P
pi_166055591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 12:55 schreef Miezziej het volgende:
Haha die droom Mies :D Was jij ook degene die het hele land afgezocht had naar chocolade pepernoten tijdens de zwangerschap of was dat iemand anders? :@ :P

Vervelend dat je zo slecht slaapt Groofs. Hopelijk gaat het met de slaappil beter.

Mijn nacht was redelijk :+ In de avond wilde ze niet echt in slaap vallen, maar dat heb ik man laten oplossen *) Ze was wel gewoon rustig enzo, maar had geen zin om te slapen en ik wel dus ja :+

Ze heeft een smetplekje achter haar oor denk ik. Wat kan ik er beter opsmeren, sudocreme of zinkzalf? Of niets? Of iets anders? :+
Ja dat was ik dus deze droom kon ook niet uitblijven :P
Hehe, ik laat het vriend 's nachts vaak oplossen als ik gevoed heb en zij niet wil slapen maar ik wel :7

Fijn dat het iig wat beter gaat Quoi. Ik ga er ook een beetje vanuit dat het met de tijd beter zal gaan, want je hebt tijdens de zwangerschap ook niet zo veel kunnen doen waardoor de spieren rondom je bekken minder sterk zijn.
En ja, die spierpijn zal er de komende jaren nog wel bij horen. Net als altijd moe zijn.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 13:01:47 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166055626
Sudo of zink lijkt me ok voor zoiets Miez :Y
  woensdag 19 oktober 2016 @ 13:22:08 #100
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166056149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:53 schreef Arja het volgende:
Nouk: wortels ik ben benieuwd wat ze er van vindt. Is het aan te raden eerst met groente te beginnen en dan pas fruit tegenwoordig?
Wij zijn er nog niet mee bezig en aan toe.
Wat betreft geen babybaby mama zijn daar ben ik heel dubbel in. Ik vind de ontwikkeling en interactie nu heel tof en ook dat ze niet meer zo fragiel is en we vliegtuigje spelen en paardrijden op schoot enzo en tegelijkertijd een soort acute heimwee naar dat hele kleine, frummelige. Het gaat zo snel allemaal.

Met emmy gaat het beter. Goede nacht gehad en vrolijk wel nog hoesten.
Fijn dat het beter gaat met Emmy :)

ER wordt aangeraden eerst met groenten te beginnen. Bloemkool was geen succes laatst :+ Morgenochtend misschien nog bloemkool proberen, morgenmiddag wortels.

Als je er nog niet aan toe bent, prima toch? Je hebt nog 2 maanden om eraan te wennen...

Ik heb daar dus echt geen heimwee naar he.. Ik vind het nu veel leuker en toen ze gisterenmiddag zat te gieren in de schommelstoel lag ik ook helemaal dubbel... O+ Heerlijk was dat O+

Adrian; Emma is 4 maanden (afgelopen maandag). Ga denk ik 't bumba zitje van mn buurvrouw lenen, dan kunnen we dat proberen. Niet te lang natuurlijk. Van de week getest of ze al in de babyset van tripp trapp paste, maar dat ging nog niet, dus we blijven de newbornset nog maar gebruiken. Speel ook al met het idee de kinderwagen om te bouwen.. Maar misschien is dat nog te vroeg, al groeit ze bijna uit de bak :') Af en toe neerzetten is niet erg nee, lijkt me niet.

Gaat Willem nog steeds zo laat naar bed?

Soof; sneu van de krampjes.. Helaas uitzitten is mn ervaring hier... En vooral veel knuffelen..

Groof; balen van je slechte nachten...... ;(

Chocoladepepernoten :9 Helaas mag ik ff niet, ik wil nu echt afvallen, dus begonnen met WW. Ik wil niet hetzelfde voorbeeld voor Emma zijn als mn moeder dat voor mij was. Altijd bezig met afvallen met groeiend eetprobleem voor mij... Kan nu zeggen dat het zwanger zijn en bevallen wat dat betreft wonderen heeft gedaan, maar toch nog even die laatste paar kilo's eraf (maar gaat nu zonder frustratie en compensatie en noem alles maar op). Mijn moeder is een schat hoor en kan er verder helemaal niets aan doen, maar toch krijg je dat blijkbaar mee vanuit huis en bij mij dus iets meer dan dat...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166056686
Met 4 maanden in de kinderwagen-inzet is wel wat vroeg. Ze kunnen ook prima met nog wat opgetrokken beentjes in de kinderwagenbak?

En de babyset van Stokke hebben we hier pas sinds 9 mnd in gebruik. Voor kindjes die pas net zitten vind ik em maar zo zo. Tussen de newborn set en babyset hebben we de ikeastoel gebruikt met een kussentje.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166056767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 12:55 schreef Miezziej het volgende:


Ze heeft een smetplekje achter haar oor denk ik. Wat kan ik er beter opsmeren, sudocreme of zinkzalf? Of niets? Of iets anders? :+
Cb-arts hier adviseert altijd maďzena. Kan het goed van drogen.
pi_166056876
+1 op uni, ik las spiraal en pil en dacht dat het over anticonceptie ging XD. Maar sterkte groofs, pittig hoor minder dan 3 uur slaap, hopelijk helpen de slaappillen.

Nouk 4 maanden lijkt me iets te vroeg, zoals Kuuks ook zegt. Heb weleens gelezen hier dat iemand met een babysaurus 'm wel omgebouwd op de ligstand gebruikte omdat de wagenbak te klein was geloof ik.

Ochtendje wennen op kdv ging best goed, ze had van 9 tot 11 geslapen ( :D :') doet ze thuis nooit bwehe) en leidsters zeiden ze kan wel goed eten hč? en het moet wel snel want anders protesteert ze. Yep, that's my girl.

Kreeg een glimlach van oor tot oor toen ze me weer zag O+ nohh, veeg me op, echt. Mijn kleine mensje O+.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 14:03:31 #104
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166056928
quote:
3s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:50 schreef Kuukske het volgende:
Met 4 maanden in de kinderwagen-inzet is wel wat vroeg. Ze kunnen ook prima met nog wat opgetrokken beentjes in de kinderwagenbak?

En de babyset van Stokke hebben we hier pas sinds 9 mnd in gebruik. Voor kindjes die pas net zitten vind ik em maar zo zo. Tussen de newborn set en babyset hebben we de ikeastoel gebruikt met een kussentje.
Ik speel ook alleen met het idee, doe het nog niet. Met het idee dat de 'zit-stand' van de kinderwagen ook liggend kan, vandaar...

Ik zag idd dat de baby-set echt nog niet kon voor Emma idd, had ik ook nog niet verwacht, maar hij stond bij mijn schoonzus (die m idd ook pas vanaf 9 mnd ofzo gebruikt), dus dacht even proberen. Ze zit nog maar amper dus wist het wel al :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166057055
AH zo ja! Dat deden wij ook, maar zelfs dat pas rond 7 maanden. Echt zitten is pas sinds een maand of 9,5. Denk ik. Daarvoor was het Al Bundy in de kinderwagen. Zo sneu :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 19 oktober 2016 @ 14:11:12 #106
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166057064
Wat fijn dat het op de kdv goed was, zusje. Ga je helemaal overstappen nu?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166058202
Je kan het eens proberen Nouk, die zit-lig-stand, maar baby's liggen nooit echt met gestrekte beentjes dus zolang het nog past is de bak ook goed lijkt me. Wandel je veel? :)

Ja, ik ga vanavond de gastouder opzeggen.. en dat E dus ook gewoon niet meer komt. Dan maar paar weken doorbetalen / dubbel betalen. Vrijdag gaat E nog een ochtendje wennen bij kdv en zaterdag hebben we gesprek met eigenaresse van het kdv voor inschrijving enzo :).
pi_166058252
Wisten jullie niet he, dat pillen spiraaltjes kunnen doorbreken :+ :P .

Fijn zusje ^O^
  woensdag 19 oktober 2016 @ 15:25:33 #109
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166058398
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Je kan het eens proberen Nouk, die zit-lig-stand, maar baby's liggen nooit echt met gestrekte beentjes dus zolang het nog past is de bak ook goed lijkt me. Wandel je veel? :)

Ja, ik ga vanavond de gastouder opzeggen.. en dat E dus ook gewoon niet meer komt. Dan maar paar weken doorbetalen / dubbel betalen. Vrijdag gaat E nog een ochtendje wennen bij kdv en zaterdag hebben we gesprek met eigenaresse van het kdv voor inschrijving enzo :).
Als ik zelf wandel dan vaak eigenlijk in de draagzak. Mijn schoonmoeder wel altijd op haar oppasdag. Is ook helemaal nog niet storend ofzo, ik wil in mijn hoofd blijkbaar dat ze sneller groeit dan ze groeit (gek soort mama ben ik :') )

Dat zal je een hoop rust geven zeg... Fijn!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166058708
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:22 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Fijn dat het beter gaat met Emmy :)

ER wordt aangeraden eerst met groenten te beginnen. Bloemkool was geen succes laatst :+ Morgenochtend misschien nog bloemkool proberen, morgenmiddag wortels.

Als je er nog niet aan toe bent, prima toch? Je hebt nog 2 maanden om eraan te wennen...

Ik heb daar dus echt geen heimwee naar he.. Ik vind het nu veel leuker en toen ze gisterenmiddag zat te gieren in de schommelstoel lag ik ook helemaal dubbel... O+ Heerlijk was dat O+

Adrian; Emma is 4 maanden (afgelopen maandag). Ga denk ik 't bumba zitje van mn buurvrouw lenen, dan kunnen we dat proberen. Niet te lang natuurlijk. Van de week getest of ze al in de babyset van tripp trapp paste, maar dat ging nog niet, dus we blijven de newbornset nog maar gebruiken. Speel ook al met het idee de kinderwagen om te bouwen.. Maar misschien is dat nog te vroeg, al groeit ze bijna uit de bak :') Af en toe neerzetten is niet erg nee, lijkt me niet.

Gaat Willem nog steeds zo laat naar bed?

Soof; sneu van de krampjes.. Helaas uitzitten is mn ervaring hier... En vooral veel knuffelen..

Groof; balen van je slechte nachten...... ;(

Chocoladepepernoten :9 Helaas mag ik ff niet, ik wil nu echt afvallen, dus begonnen met WW. Ik wil niet hetzelfde voorbeeld voor Emma zijn als mn moeder dat voor mij was. Altijd bezig met afvallen met groeiend eetprobleem voor mij... Kan nu zeggen dat het zwanger zijn en bevallen wat dat betreft wonderen heeft gedaan, maar toch nog even die laatste paar kilo's eraf (maar gaat nu zonder frustratie en compensatie en noem alles maar op). Mijn moeder is een schat hoor en kan er verder helemaal niets aan doen, maar toch krijg je dat blijkbaar mee vanuit huis en bij mij dus iets meer dan dat...
Hij gaat nu om 20 uur / 20.30 uur naar bed. Volgens mij moet het eigenlijk eerder, maar ik haal het allemaal niet 's avonds (Willem halen bij KDV of oppas-oma/opa, knuffelen, eten koken, eten, knuffelen, opruimen, fles. knuffelen).
  woensdag 19 oktober 2016 @ 15:39:13 #111
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166058755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:37 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Hij gaat nu om 20 uur / 20.30 uur naar bed. Volgens mij moet het eigenlijk eerder, maar ik haal het allemaal niet 's avonds (Willem halen bij KDV of oppas-oma/opa, knuffelen, eten koken, eten, knuffelen, opruimen, fles. knuffelen).
Nou ja, je 'moet' helemaal niets natuurlijk, als hij het zo prima doet.... Tot hoe laat slaapt hij dan?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 15:43:00 #112
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166058867
quote:
Als de stront niet op je rug zit, kun je de poging als mislukt beschouwen. Poepen dient met overgave te gebeuren en het liefst niet alleen jezelf, maar ook de commode, de muur en degene die je aan het verschonen is te bevuilen.
http://www.me-to-we.nl/de-10-geboden-van-het-babygenootschap/

Ik moest lachen :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166058904
Arja, vier weekjes nu! Speentje helpt niet. M'n pink wel. Nog steeds op zoek naar de ideale speen :D

Heel sneu die krampjes idd!
:)
pi_166058968
Nazil, ik kan iig niet zonder de inbakerdoek 's nachts. Hij had echt last van z'n wapperende handen!
:)
pi_166059231
Ik had een Swaddle Me geprobeerd en daar vond M niets aan :') Ingewikkeld in een hydrofiel vond ze ook niet zo leuk. Vreemde baby :+

Ik wil soms ook dat M sneller groeit dan dat ze doet. Zodat ze de volgende maat kleertjes aan kan want ze draagt nog steeds 56 en heeft alles nu al meerdere keren aangehad :') :@
pi_166059762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:55 schreef Miezziej het volgende:
Ik had een Swaddle Me geprobeerd en daar vond M niets aan :') Ingewikkeld in een hydrofiel vond ze ook niet zo leuk. Vreemde baby :+

Ik wil soms ook dat M sneller groeit dan dat ze doet. Zodat ze de volgende maat kleertjes aan kan want ze draagt nog steeds 56 en heeft alles nu al meerdere keren aangehad :') :@
Wees blij dat je geen baby hebt die alleen kan slapen als ze in een soort dwangbuis zit. ;) Op een gegeven moment mag dat inbakeren niet eens meer. Wordt leuk dan met "afkicken" :s)

En gewoon kleertjes in maat 62 aantrekken joh! Vaak slaan ze die maat over en gaan ze meteen naar 68 (verschil tussen 56/62 is ook minimaal i.t.t. van 68 naar 74). *O*

Bedenk me net dat ik nog maar 7 dagen een baby heb! :'( O+
pi_166059816
Van dat afkicken heb ik nog nooit gehoord in onze vriendengroep. Als ze iets groter zijn hebben ze iets meer controle over hun handen :)
:)
pi_166059893
Uiteraard zijn niet alle baby's hetzelfde!

Die van mij is gewoon met controle over haar handjes geboren :+
pi_166060135
M maait wel met haar armen, maar slaat zichzelf niet oer ongeluk dus dat scheelt :+ Dat maaien doet ze alleen wanneer ze ontevreden is (denk ik dan :P). Zoals bijvoorbeeld vorige keer, lag ze in haar ledikant te maaien met haar armen en toen ik haar naast mij legde was alles okee en sliep ze weer verder.

Mijn schoonmoeder gelooft heilig in inbakeren dus ik moet haar nog even overtuigen dat dat niet werkt bij M. Nouja, anders komt ze er vanzelf wel achter :')

Ik ga morgen maar eens iets in maat 62 proberen :9 Beetje te groot is eigenlijk ook niet erg.
pi_166060980
Sowieso kun je beter naar de kleertjes kijken dan naar de maat :s)
pi_166061021
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:14 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Wees blij dat je geen baby hebt die alleen kan slapen als ze in een soort dwangbuis zit. ;) Op een gegeven moment mag dat inbakeren niet eens meer. Wordt leuk dan met "afkicken" :s)

En gewoon kleertjes in maat 62 aantrekken joh! Vaak slaan ze die maat over en gaan ze meteen naar 68 (verschil tussen 56/62 is ook minimaal i.t.t. van 68 naar 74). *O*

Bedenk me net dat ik nog maar 7 dagen een baby heb! :'( O+
hier juist 56 overgeslagen (pure noodzaak, ik had gewoon maar 3 shirts in 56). Ik vond bijkopen jammer geld, dan maar een week iets te grote kleertjes.

Hij heeft alleen moeite met inslapen. Als hij slaapt gaat het wel goed met die armen. Ik weet het niet. Ik heb het liever niet eigenlijk. Al sliep hij vannacht wel goed (en door! Half1-kwart over 8)
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:07:45 #122
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166061090
Inbakeren zou ik niet doen als het zonder kan.
Het effect is vaak ook te bereiken met buikslapen en dat is niet iets wat je moet afbouwen.
Bovendien is inbakeren ook niet goed voor de nachtvoedingen en heuptechnisch zou ik het alleen doen in overleg met het cb.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:16 schreef Soof-87 het volgende:
Van dat afkicken heb ik nog nooit gehoord in onze vriendengroep. Als ze iets groter zijn hebben ze iets meer controle over hun handen :)
Het is wel iets wat heel vaak best wat issues geeft, ze willen dan niet meer zonder slapen maar ze moeten wel.
pi_166061182
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:07 schreef Budabuddumbam het volgende:
Inbakeren zou ik niet doen als het zonder kan.
Het effect is vaak ook te bereiken met buikslapen en dat is niet iets wat je moet afbouwen.
Bovendien is inbakeren ook niet goed voor de nachtvoedingen en heuptechnisch zou ik het alleen doen in overleg met het cb.

[..]

Het is wel iets wat heel vaak best wat issues geeft, ze willen dan niet meer zonder slapen maar ze moeten wel.
Hoe is dat niet goed voor de nachtvoeding eigenlijk?
:)
pi_166061331
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:02 schreef Mies_poes het volgende:
Sowieso kun je beter naar de kleertjes kijken dan naar de maat :s)
Dat is waar. Tijdens mijn verlof had ik alles wat ik toen had gewassen, gestreken en oplopend gesorteerd dus moet wel ongeveer goed zitten :+
Strijken doe ik nu niet meer _O-
pi_166061580
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:17 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat is waar. Tijdens mijn verlof had ik alles wat ik toen had gewassen, gestreken en oplopend gesorteerd dus moet wel ongeveer goed zitten :+
Strijken doe ik nu niet meer _O-
Dat zat ik me vandaag ook te bedenken; voor de bevalling moest alles gewassen en gestreken zijn, met name de hydrofielen. Nu wordt niets meer gestreken en zeker de hydrofielen niet _O- er gaan hier zo heel hydrofielen door per dag, daar is niet tegenop te strijken :P

Mijn baby verslikt zich minstens twee keer per dag met drinken, mijn hart zit dan echt in mijn keel....

Heb je genoten van de tijd zonder je groten, Buda?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:31:07 #126
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166061612
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:11 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hoe is dat niet goed voor de nachtvoeding eigenlijk?
het onderdrukt de hongersignalen, net als een fopspeen
Bovendien kunnen ze het ook niet uiten dus gaan ze dat minder doen, en dat is weer bagger voor de productie.
pi_166061629
Volgens onze kraam absorberen hydrofielen beter als ze niet gestreken zijn :7

M verslikt zich soms ook. En dan hoesten ook nog daarna. Vind dat ook altijd een beetje eng.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:34:19 #128
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166061689
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:29 schreef Mies_poes het volgende:
Heb je genoten van de tijd zonder je groten, Buda?
Ja! maar ik ben altijd blij als ze weer thuis zijn.
Het is zo dubbel, want ik heb het soms echt nodig en tegelijkertijd wil ik niet dat ze weg zijn van mij :D
pi_166061738
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:31 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

het onderdrukt de hongersignalen, net als een fopspeen
Bovendien kunnen ze het ook niet uiten dus gaan ze dat minder doen, en dat is weer bagger voor de productie.
Ben bang dat dat juist een reden voor sommige mensen (niet per se hier) is om wel in te bakeren :X

Ah, dat is goed om te weten Miez, nog een reden extra om ze niet te strijken :7 en toch he, zou ik bij een volgende zwangerschap weer alles strijken _O-
Als ze zich verslikt ben ik altijd blij als ze hoest, dat is een goed teken. En als het me te lang duurt voor ze hoest, blaas ik in haar gezichtje :@

Logisch dat je het soms even nodig hebt Buda, je hebt er een hoop :D
pi_166061923
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:31 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

het onderdrukt de hongersignalen, net als een fopspeen
Bovendien kunnen ze het ook niet uiten dus gaan ze dat minder doen, en dat is weer bagger voor de productie.
Maar ze kunnen zich toch wel melden? :)
:)
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:51:02 #131
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166061993
ja alleen het late melden idd, maar wiebelen en uitrekken en het hand naar de mond brengen is onderdeel van melden.
pi_166062055
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:51 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja alleen het late melden idd, maar wiebelen en uitrekken en het hand naar de mond brengen is onderdeel van melden.
[ afbeelding ]
Ja daar let ik 's nachts echt niet op hoor :D Overdag wel!
:)
pi_166064502
Ik wordt meestal wakker van die "mid cues", maar ze ligt dan ook vlak naast me.
pi_166064947
:W sinds 11:59 vanmorgen mag ik hier weer legaal posten.
Vanmorgen is onze zoon na een snelle heftige bevalling geboren. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 19-10-2016 20:02:16 ]
S. 2014
J. 2016
pi_166065016
In de nacht word ik meestal ook wakker van de mid cues. Soms word ik vanzelf wakker (geen idee waarom, gewoon zomaar of misschien door gespannen borsten ofzo) voordat M wakker wordt, maar dat gebeurt niet zovaak.

Gefeliciteerd en welkom GM O+ Ik zag een foto in het babytopic voorbij komen, echt lief O+
pi_166065435
Welkom Gewoonmezelf! Hoe gaat het met jullie?!
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:03:46 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166065552
Gefeliciteerd GM! En welkom!

En zo jong en dan nu al zijn sok kwijt :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166065616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:03 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd GM! En welkom!

En zo jong en dan nu al zijn sok kwijt :D :D
Haha nee dat was oma die even wilde kijken naar zn voetjes... :D

Met de kleine trooper gaat het goed! Ik heb erg veel pijn maar dat komt vanzelf wel goed, nu bloeddruk zakken en lekker naar huis morgen!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:08:44 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166065720
Hier ging mevrouw als hele mini echt vanuit het niets over naar BRULLENNNNN IK HEB HONGERRRRRRR _O-
Soms zelfs lekker slapen, en dan ineens ogen open en waffel wagenwijd open, trillend tongetje en lipjes erbij en al :D

Nu is ze wat relaxter en mogen er een paar minuten tussen zitten voor ze full blown Larfje modus gaat :D

Snot galore hier, maar mevrouw vindt de crčche wel geweldig en zij haar daar ook. Crčche is bij mijn werk en meerdere collega's (ook die ik niet ken) zijn al naar me toe gekomen dat het zo'n tof kind is met haar kapsel _O_

Ik vind werken nog wel echt zwaar, hoop dat dat wat beter gaat worden wel. Puin conditie, onscherp hoofd en gewoon doodmoe. Inhoud lukt gelukkig wel, dat valt me mee :o

Miezziej, goed met hydrofiel smetplekjes bij oren weg vegen en daarna beetje olie of zinkzalf/sudocrem erop werkt goed :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:10:01 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166065768
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Haha nee dat was oma die even wilde kijken naar zn voetjes... :D

Met de kleine trooper gaat het goed! Ik heb erg veel pijn maar dat komt vanzelf wel goed, nu bloeddruk zakken en lekker naar huis morgen!
Had hij zelf de uitgang wat vroegtijdig opgezocht (je was nog niet uitgerekend toch?) of heeft hij een duwtje gekregen?

Lekker bijkomen en morgen inderdaad naar huis, heerlijk is dat O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166065937
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Had hij zelf de uitgang wat vroegtijdig opgezocht (je was nog niet uitgerekend toch?) of heeft hij een duwtje gekregen?

Lekker bijkomen en morgen inderdaad naar huis, heerlijk is dat O+
Ik was 5 nov uitgerekend, maar de laatste weken was mn bloeddruk aan t schommelen, en gisteren opgenomen met beginnende zwangerschapsvergiftiging, en vanmorgen ingeleid.
7:45 vliezen door en 11:59 was ik mama van 2. O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:25:23 #142
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166066255
Welkom GM O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166066281
Gefeliciteerd, GM!

Wij hebben heel veel baat gehad bij inbakeren (op advies van KA), maar ook heel veel gedoe gehad met "afkicken". Wij hadden Pacco.
pi_166066460
Herkenbaar Molo, in het begin was het meteen een luchtalarm wat M produceerde en nu is ze een stuk relaxter.

Ik heb haar al die tijd nooit alleen in bad gedaan, altijd samen met man. Vandaag voor het eerst zelf gedaan, had er gewoon ff zin in :+ Goed schoongemaakt en drooggemaakt achter de oren én een 62 pakje aangedaan. Mouwtjes omgeslagen en gaat best.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:36:25 #145
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166066561
Wij hadden de Sleepy Wings. Kon ze nog wel gewoon de vroege hongersignalen doen, maar sloeg ze zichzelf niet meer de hele tijd wakker.

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:38:34 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166066632
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:36 schreef Sylver_ het volgende:
Wij hadden de Sleepy Wings. Kon ze nog wel gewoon de vroege hongersignalen doen, maar sloeg ze zichzelf niet meer de hele tijd wakker.

[ afbeelding ]
Net Darwing Duck O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:38:56 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166066642
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik was 5 nov uitgerekend, maar de laatste weken was mn bloeddruk aan t schommelen, en gisteren opgenomen met beginnende zwangerschapsvergiftiging, en vanmorgen ingeleid.
7:45 vliezen door en 11:59 was ik mama van 2. O+
Fijn dat het ondanks de strubbelingen en pech van je lijf zo goed is gegaan zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:40:27 #148
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166066679
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Net Darwing Duck O+
Ik ben de dreiging die flappert door de nacht! 8-)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:42:36 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166066751
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:40 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik ben de dreiging die flappert door de nacht! 8-)
O+

Zo liep ik tot gisteren op werk

(mijn werkjas paste nog niet dicht en grotere maat moest besteld worden :@ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166066916
Van harte GM O+
pi_166068076
Gefeliciteerd GM! Mooierd zeg. O+
:)
pi_166068396
quote:
17s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:07 schreef Budabuddumbam het volgende:
Inbakeren zou ik niet doen als het zonder kan.
Het effect is vaak ook te bereiken met buikslapen en dat is niet iets wat je moet afbouwen.
Bovendien is inbakeren ook niet goed voor de nachtvoedingen en heuptechnisch zou ik het alleen doen in overleg met het cb.

[..]

Het is wel iets wat heel vaak best wat issues geeft, ze willen dan niet meer zonder slapen maar ze moeten wel.
dit was in overleg met cb idd. Van hun ook een pacco te leen gekregen.

Gm gefeliciteerd! *O*
pi_166069594
Gefeliciteerd GM, met je mooie J!

Ik wilde even reageren op iedereen, maar na het bijlezen S. in bed gelegd en nu is het een zwart gat in mijn hoofd :') 9 maanden op, 9 maanden af. Dan heb ik nog 9 dagen om weer helder te worden, dat gaat wel lukken, toch?

Ik las dat de meesten een betere nacht hadden, helaas niet voor iedereen ;(
Inbakeren, wij deden dat met hydrofiel, heel in het begin. Voeding gaf hij toch wel aan. Hij is gewoon niet rustig te krijgen, was toen ook al, mijn kleine druktemakertje!
Overstappen naar zit op de wagen hebben wij gedaan toen S. bijna uit de wandelwagen klom zelf. Hij paste nog makkelijk, maar brak er gewoon uit, met 5,5 maand. Nogmaals, druktemakertje :')
Eerste hapjes, zo leuk weer! En Nouk, hoezo is Emma alweer 4 maanden? Dat is toch nog een mini-pasgeboren baby'tje?

Ik kreeg vandaag een filmpje van mijn zus die aan het oppassen was. Ze was S. aan het voorlezen, zijn koppie was zo mooi. Volle concentratie en enthousiasme bij iedere nieuwe bladzijde. Zo knap dat hij dat al kan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166070422
Gefeliciteerd GM!

Molo, I feel you. Give it time :Y. Ik vond het bloedje frustrerend in het begin maar het heeft gewoon tijd nodig. Bij 6-7 maanden begon het hier langzaam iets beter te gaan :+.

Adrian, hoe laat wordt W wakker of hoe laat breng je hem naar kdv?

Hongersignalen O+ Dat heeft de natuur toch mooi gemaakt zo he.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:10:44 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166070484
Zo :{ Even hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijd voor koffie c_/
pi_166070852
Quoi, morgen weer een dag :* nu gewoon lekker naar Max kijken in plaats van naar de keuken :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:28:28 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166071148
Ik wou 'm eigenlijk achter het behang plakken, maar ik heb geen behang. En eerlijk gezegd ligt hij toch ook wel weer lief te slapen met zijn mond open. Ik denk dat ik 'm hou O+
pi_166071654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:28 schreef Quoi het volgende:
Ik wou 'm eigenlijk achter het behang plakken, maar ik heb geen behang. En eerlijk gezegd ligt hij toch ook wel weer lief te slapen met zijn mond open. Ik denk dat ik 'm hou O+
Zal ie fijn vinden :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166072409
GM gefeliciteerd! Wat fijn dat hij er eindelijk is, na je moeilijke zwangerschap. Ik hoop dat je wel een fijne kraamtijd hebt!

Q.. ben jij niet weer veel te druk met alle visite?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 23:38:26 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166072641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:22 schreef Arja het volgende:
GM gefeliciteerd! Wat fijn dat hij er eindelijk is, na je moeilijke zwangerschap. Ik hoop dat je wel een fijne kraamtijd hebt!

Q.. ben jij niet weer veel te druk met alle visite?
Uhu :Y
Volgens mij was dit de laatste kraamvisite en dat werd weleens tijd ja. Helpt niet mee dat mijn vriend ook nog eens bijna alle avonden weg is deze week.

Jij nog gezellig geborreld afgelopen nacht? ;)
pi_166073574
Hehe Quoi, Max wilde er gewoon graag bij zijn O+

Hier is blijkbaar kraamtijd deel 2 begonnen? Mensen die in week 1 of 2 langs zijn gekomen, willen nu weer? Omdat het al zo lang geleden is...
Ik was juist zo blij dat het iets rustiger werd :')
:)
pi_166074999
Quoi, glamoureus leven he, moeder zijn ;)

Goed bezig Miez! Voel je je nu ook heel stoer? (Dat heb ik altijd als ik voor het eerst iets alleen heb gedaan met M. :@)

Ik word vaak wakker van de early cues ondanks oordoppen.

Ik vind mezelf stoer want heb voor het eerst de nacht helemaal zelf gedaan en dat ging goed. Nu pas, omdat ik het wel prettig vond als mijn vriend 's nachts de luier verschoond tijdens de borstwissel en M. aangeeft en in bed legt, maar eigenlijk beviel dit wel. Anders moet ik hem per voeding drie keer wakker maken en steeds uitleggen wat hij moet doen (elke nacht moet ie hetzelfde doen maar hij is altijd zo slaperig dat ik het continu uit moet leggen). Dit scheelde een hoop irritaties :P

Mijn schoonmoeder komt vandaag een dagje. In elf jaar tijd ben ik nog nooit alleen met haar geweest en we botsen regelmatig dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik wilde het in ieder geval een kans geven :)
pi_166075073
Ik vond het wel goed van mezelf ja :+ Haha

Succes met je schoonmoeder vandaag!

M is nu in slaap aan het vallen aan de borst en zet opeens de kaken een beetje op elkaar, auw -O- gelukkig heeft ze nog geen tanden :P
  donderdag 20 oktober 2016 @ 06:40:08 #164
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166075092
Gm welkom met J. O+

Soof je mag gewoon zeggen dat het je op dit moment nog wat teveel is :*

Mies sterkte met je schoonma
I feel you! Ben in bijna dertien jaar ook nog nooit alleen met haar geweest en zie dat ook niet gebeuren :D we gaan er in december drie dagen heen (Spanje). Is voor het eerst in 12 jaar dat ik weer meega (ging wel mee als ze in Nederland waren of zij kwamen hier).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166075122
Zusjevan. Willem is meestal rond half 8 / 8 uur wakker. Om half 9 wordt ie weggebracht. Maar goed, as we speak ligt ie al een kwartier te babbelen in zijn bed. Is altijd op mijn vrije dag.
pi_166075179
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 05:32 schreef Mies_poes het volgende:
Ik word vaak wakker van de early cues ondanks oordoppen.
Ja idd ik ook.

Vannacht 2x om de 3u wakker geweest.. En ze sliep gewoon rustig... dat ik dacht waarom ben ik nou wakker geworden? Nouja dan maar proberen aan te leggen :7.

quote:
Ik vind mezelf stoer want heb voor het eerst de nacht helemaal zelf gedaan en dat ging goed. Nu pas, omdat ik het wel prettig vond als mijn vriend 's nachts de luier verschoond tijdens de borstwissel en M. aangeeft en in bed legt, maar eigenlijk beviel dit wel. Anders moet ik hem per voeding drie keer wakker maken en steeds uitleggen wat hij moet doen (elke nacht moet ie hetzelfde doen maar hij is altijd zo slaperig dat ik het continu uit moet leggen). Dit scheelde een hoop irritaties :P
Had hier ook gekund. Als ik uit mezelf wakker word zoals vannacht ben ik minder een zombie en beter in staat te voeden en verschonen. Maar vriend werd ook wakker en nam het verschonen op zich *).
Hier ook totaal andersom, hij mocht het mij allemaal uitleggen. Eerste drie weken had ik 1x verschoond en hij de andere 200x :D.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 07:29:34 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166075219
De oog-handcoördinatievan mijn baby O+

Ze lag net na een fles eventjes tussen ons in. En dan met de ene hand mij een keiharde pets in mijn gezicht geven en tegelijkertijd met de andere hand Koos in zijn neus knijpen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166075349
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 07:29 schreef Molo het volgende:
De oog-handcoördinatievan mijn baby O+

Ze lag net na een fles eventjes tussen ons in. En dan met de ene hand mij een keiharde pets in mijn gezicht geven en tegelijkertijd met de andere hand Koos in zijn neus knijpen O+
_O-

Q ja dat was gezellig en hij vond mijn cadeau (een bon voor een roofvogelworkshop) superleuk. Emmy heeft ook nog meegeproost met haar melk.
Echt, zodra zij haar vader ziet, lichten haar ogen op en begint ze te lachen. En hij ook.
pi_166075485
Als dat kleintje moet lachen smelt ik echt helemaal :@ met zo'n blij hoofdje en die grote blauwe oogjes.

Gister met d'r gewandeld, voelde me net vader :D
  donderdag 20 oktober 2016 @ 09:14:19 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166075891
Net bij het cb geweest. 62,5 cm en 6320 gram. Gewichtstoename is flink afgenomen, precies volgens verwachting. Ze zit nog net boven het gemiddelde en volgende keer zal ze er wel onder zitten. En ze was [insertjochemmeyjerstem] HEUL HEUUUL heeeeuuul boos over de prikjes. Hele stad weet dat nu :') ze begon al te jammeren toen ze de wvpk zag trouwens.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166076820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 09:14 schreef Chanty het volgende:
Net bij het cb geweest. 62,5 cm en 6320 gram. Gewichtstoename is flink afgenomen, precies volgens verwachting. Ze zit nog net boven het gemiddelde en volgende keer zal ze er wel onder zitten. En ze was [insertjochemmeyjerstem] HEUL HEUUUL heeeeuuul boos over de prikjes. Hele stad weet dat nu :') ze begon al te jammeren toen ze de wvpk zag trouwens.
Grappig zeg, net als bij Lucas toch?

Emmy is denk ik nu ruim 7 kilo al en ook langer. Ze past maat 68 vaak al heel goed.

Ik heb haar net naar mijn moeder gebracht en ben thuis aan het werk. Ik geloof dat ik nog niet eerder zonder haar thuis ben geweest en het voelt heel gek. Het oppassen verloopt nog niet vlekkeloos. Ze heeft periodes van veel huilen en waarbij niks helpt. Zo ken ik haar niet. Ik denk dat ze toch wel mij mist, of in ieder geval het ritme, de structuur en de gewoontes die we de afgelopen (bijna) 4 maanden samen hadden.

Chanty: hoe ging de dag in de speeltuin met de oppas?
pi_166077036
Jammer Arja, dat het oppassen nog wennen is. Komt vast snel goed. :Y

Chanty, grappig dat ze de lijn van haar broer volgt. En schreeuwen mag hoor, bij die stomme prikjes. ;(

Haha Molo, lekker ding is het!
pi_166077754
Groofs heb je beter geslapen met slaappil?
pi_166077879
Door drukte met de kinderen (afspraakjes enzo) heb ik ze gisteren nog niet kunnen ophalen. Maar ik ging om 20 uur naar bed en heb in elk geval tot de eerste voeding van 1 uur kunnen slapen, dus dat was een mooie ruk van 5 uur ^O^ . Daarna lukte slapen niet meer.

Vanavond dus pas met slaappil ;) .
pi_166077921
Pfoe dan is de dag lang als je al vanaf 1 uur wakker bent. Sterkte daarmee en hopelijk vannacht een betere nacht.
pi_166077960
Dank, ik hoop het ook.

Maar met de vijf uur van vannacht voel ik me al een heel ander mens, dus dat komt vast goed. Misschien is het ook wel werkspanning en gaat het juist over als alles weer helemaal zijn normale gangetje gaat.
pi_166077965
GM, van harte met je mooie zoon! *O* O+
pi_166078426
GM, van harte gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:54 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja daar let ik 's nachts echt niet op hoor :D Overdag wel!
Huh, waarom niet?

Het is toch juist ook 's nachts fijn als iedereen zoveel mogelijk kan doorslapen? Voor jezelf, maar ook voor je baby?

Juist 's nachts vind ik het zelf prettig om mijn baby al aan te leggen voordat ie echt wakker is en vooral ook voordat de rest van het huis wakker is (incl. ikzelf)! Dus als ie begint met wriemelen, draaien en sabbelgeluiden maken en m'n borst zoeken, dan stop ik die meteen in z'n snoet! Hij slaapt zo gewoon door en laat na wat drinken gewoon vanzelf los. Zelf hoef ik m'n ogen er niet eens bij te openen. En de rest van de familie merkt niet eens dat ie drinkt 's nachts.

Sommige nachten drinkt ie wel een paar keren, 2-3 keer. Andere nachten pas rond een uur of 7 's ochtends voor de eerste keer.

Overdag doe ik het trouwens ook als ie in bed ligt. Soms wordt ie dan na 1 slaapcyclus (drie kwartier ongeveer) een beetje wakker/gaat ie pruttelen. Dan ga ik naar hem toe, vertel ik dat ik bij hem ben, ga naast hem liggen en stop de borst erin, dan slaapt ie 9 van de 10 keer zo weer door, nog een slaapcyclus of soms twee er achteraan.

Als ie wakker is overdag, tussen z'n slaapjes, dan let ik vooral op de moeheid-signalen. Als ie bepaalde geluidjes gaat maken, dan gaat ie vlak daarna gapen en oogwrijfjes doen. Dan loop ik nog een klein beetje rond met hem op de arm (wordt ie alvast weer zen en rustig van!). Daarna ga ik met hem in bed, aan de borst en slaapt ie zo in, soms na wat gedraai. Als ie geen honger heeft, dan sabbelt ie wat en/of hij laat los en valt dan tegen me aan in slaap. <3

Als ie overprikkeld is, over z'n vermoeidheid heen oid. Dan werkt meestal de draagdoek na de borst het best. Hij is dan te onrustig om aan de borst in slaap te vallen, dan pakken we hem daarna in (we knopen hem op, zoals we liefkozend zeggen ;) ). En dan wandelen maar. Soms duurt het even (10 minuten? kwartier?) maar op een bepaald moment kan ie dan altijd de slaap wel ergens vinden. Onze baby nu houdt ervan als we de kraan dan even zachtjes aanzetten, hij wordt instant kalm van dat geluid. Dan lopen we wat heen en weer in de keuken. :D

Moet zeggen dat ik nu bij baby #2 nog vertrouwder ben met alle signaaltjes en mijn zelfvertrouwen in het luisteren naar en weten wat mijn baby wil. Ik vaar nu blindelings op die dingen en hoef er nauwelijks over na te denken.

(Ik heb eigenlijk verder niet gelezen, maar misschien dat iemand er iets aan heeft en zo niet dan niet :P )
pi_166078580
Ik vind het nog wel lastig te bepalen wat het juiste moment is om aan te leggen. Overdag gaat het goed, maar 's nachts is ze toch wat slaperiger. Als ze dan begint met de allereerste signalen en ik leg haar aan de borst dan hapt ze niet aan en slaapt gewoon verder. M. moet echt nog wat verder wakker worden daarvoor.

Wat jullie doen klinkt wel echt heel fijn Ela O+
pi_166078623
Klinkt fijn zo Ela O+
M hapt bij mij slapend niet altijd aan, probeer het wel maar als het niet lukt wacht ik gewoon nog even :P Vanochtend hapte ze wel heel slaperig aan, best grappig om te zien.

Dinsdag kennismaking bij de opvang. Ik ben benieuwd! Kindje van mijn buurvrouw zit daar ook en is in ieder geval superenthousiast.
pi_166078766
Oja, dat is inderdaad even zo'n aftast dingetje, dat je ook weer niet te snel/vlug/vroeg met je borst hoeft te slingeren :D Maar ik denk dat je daar samen met je baby wel in groeit! Dus dat je op een gegeven moment steeds beter op elkaar ingespeeld raakt.

Ik was wel ook verbaasd dat het dit keer al zo vlug zo vloeiend ging! Bij peuter was dat ook wel een langere periode, dat aftasten. En toen kon ik nog niet goed liggend voeden, dus wilde ik zelf ook langer graag nog rechtop zitten.

Nu heb ik vanaf de eerste week al liggend gevoed 's nachts. Ik wist nu hoe dat moest en zo!
pi_166078898
Oh, nu we het toch over 's nachts slapen hebben, nog twee dingen die hier een grote rol spelen bij het drinken 's nachts:

- De tijd aan de borst 's avonds
- De temperatuur

Als mn baby 's avonds op de bank op schoot aan de borst ligt te slapen en dus gewoon af en toe wat sabbelt, soms even los, dan weer echt wat slokken. Dan drinkt ie 's nachts beduidend minder frequent.

Als ie het koud(er) heeft, dan wil ie ook vaker aan de borst. En slaapt ie minder rustig.
We slapen dus nu alweer met kruiken :D Dan heeft ie het lekker warm en slaapt ie echt fijner! Veel rustiger. En sinds een poosje ook op een schapenvachtje om de temperatuur beter op peil te houden. (En wollen dekentje en slaapzakje.)
  donderdag 20 oktober 2016 @ 12:52:32 #183
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166079502
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:22 schreef Arja het volgende:

[..]

Grappig zeg, net als bij Lucas toch?

Emmy is denk ik nu ruim 7 kilo al en ook langer. Ze past maat 68 vaak al heel goed.

Ik heb haar net naar mijn moeder gebracht en ben thuis aan het werk. Ik geloof dat ik nog niet eerder zonder haar thuis ben geweest en het voelt heel gek. Het oppassen verloopt nog niet vlekkeloos. Ze heeft periodes van veel huilen en waarbij niks helpt. Zo ken ik haar niet. Ik denk dat ze toch wel mij mist, of in ieder geval het ritme, de structuur en de gewoontes die we de afgelopen (bijna) 4 maanden samen hadden.

Chanty: hoe ging de dag in de speeltuin met de oppas?
Wow 7 kg al :o

Ze volgt idd een vergelijkbare lijn als Lucas. Naar verhouding zit ze net wat hoger op de curve maar het verloop lijkt enorm op elkaar. Deze keer niemand in paniek gelukkig.

Met de oppas ging aardig. Hij had zijn tong wel ingeslikt en was extreem verlegen de hele tijd. Morgenavond gaan we uit eten dus maar zien hoe het gaat. Zal wel loslopen. Ze kreeg hem eerder altijd wel rustig.

Net even Amélie geshowd bij mijn vorige werk. Ik wil terug :'( was zo vertrouwd meteen. En ze was heerlijk vrolijk aan het lachen, brabbelen enb kwijlen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166079527
Haha ik zei laatst tegen vriend "zal ik haar even opknopen?" hij keek me aan van he wat? hoe noem je dat? :D

Mijn baby wil niet in haar eigen bedje (co-sleeper), het maakt niet uit dat ik er ook half in lig, als ik haar weer in het grote bed leg en ongeacht hoe ver ik er vanaf ga liggen, ze is dan tevreden. Nouja vannacht mocht ik haar handje niet loslaten O+.
Maar euh maakt wel dat er in het 1m60bed te weinig ruimte is voor 3. Zo'n kleintje neemt bijna een heel matras in beslag :'). Heeft ze van mij, ik slaap ook breed :7.

En temperatuur lijkt idd ook verschil te maken. Wollen romper, katoenen broekje+shirtje/boxpakje, wollen gebreide slaapzak zonder mouwen, laken, evt nog wollen dekentje, evt nog wolzijde mutsje.
Maximaal geitenwollensok maar zo fijn :D.
Maar luier verschonen 's nachts breekt de nacht sowieso al op, of ik nou voed of niet.

Oja we mogen gaan upgraden naar grotere maat kleding :{.
pi_166079711
Uni is het nodig s nachts te verschonen? Poept ze dan?

Ik verschoon Emmy voor het laatst om 23:30 en dan pas rond 7-8 weer, gaat prima.
pi_166079822
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 11:57 schreef elamanilo het volgende:
GM, van harte gefeliciteerd!

[..]

Huh, waarom niet?

Het is toch juist ook 's nachts fijn als iedereen zoveel mogelijk kan doorslapen? Voor jezelf, maar ook voor je baby?

Juist 's nachts vind ik het zelf prettig om mijn baby al aan te leggen voordat ie echt wakker is en vooral ook voordat de rest van het huis wakker is (incl. ikzelf)! Dus als ie begint met wriemelen, draaien en sabbelgeluiden maken en m'n borst zoeken, dan stop ik die meteen in z'n snoet! Hij slaapt zo gewoon door en laat na wat drinken gewoon vanzelf los. Zelf hoef ik m'n ogen er niet eens bij te openen. En de rest van de familie merkt niet eens dat ie drinkt 's nachts.

Sommige nachten drinkt ie wel een paar keren, 2-3 keer. Andere nachten pas rond een uur of 7 's ochtends voor de eerste keer.

Overdag doe ik het trouwens ook als ie in bed ligt. Soms wordt ie dan na 1 slaapcyclus (drie kwartier ongeveer) een beetje wakker/gaat ie pruttelen. Dan ga ik naar hem toe, vertel ik dat ik bij hem ben, ga naast hem liggen en stop de borst erin, dan slaapt ie 9 van de 10 keer zo weer door, nog een slaapcyclus of soms twee er achteraan.

Als ie wakker is overdag, tussen z'n slaapjes, dan let ik vooral op de moeheid-signalen. Als ie bepaalde geluidjes gaat maken, dan gaat ie vlak daarna gapen en oogwrijfjes doen. Dan loop ik nog een klein beetje rond met hem op de arm (wordt ie alvast weer zen en rustig van!). Daarna ga ik met hem in bed, aan de borst en slaapt ie zo in, soms na wat gedraai. Als ie geen honger heeft, dan sabbelt ie wat en/of hij laat los en valt dan tegen me aan in slaap. <3

Als ie overprikkeld is, over z'n vermoeidheid heen oid. Dan werkt meestal de draagdoek na de borst het best. Hij is dan te onrustig om aan de borst in slaap te vallen, dan pakken we hem daarna in (we knopen hem op, zoals we liefkozend zeggen ;) ). En dan wandelen maar. Soms duurt het even (10 minuten? kwartier?) maar op een bepaald moment kan ie dan altijd de slaap wel ergens vinden. Onze baby nu houdt ervan als we de kraan dan even zachtjes aanzetten, hij wordt instant kalm van dat geluid. Dan lopen we wat heen en weer in de keuken. :D

Moet zeggen dat ik nu bij baby #2 nog vertrouwder ben met alle signaaltjes en mijn zelfvertrouwen in het luisteren naar en weten wat mijn baby wil. Ik vaar nu blindelings op die dingen en hoef er nauwelijks over na te denken.

(Ik heb eigenlijk verder niet gelezen, maar misschien dat iemand er iets aan heeft en zo niet dan niet :P )
Hoe moet ik weten of hij draait of sabbelt? Zou gek worden om bij ieder geluidje te moeten kijken. Hij meldt zich vanzelf wel gelukkig en dat begint heus niet met hysterisch gehuil.
:)
pi_166079920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:04 schreef Arja het volgende:
Uni is het nodig s nachts te verschonen? Poept ze dan?

Ik verschoon Emmy voor het laatst om 23:30 en dan pas rond 7-8 weer, gaat prima.
Ik verschoon rond 19 uur voor het laatst en dan pas weer om 6.45 uur bij het opstaan. behalve als ik ruik dat ze gepoept heeft natuurlijk ;-)
pi_166080425
Verschonen is eigenlijk altijd 20.00-7.30, tenzij poep uiteraard.

Net naar de bieb geweest en S. lid gemaakt. Lezen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 20 oktober 2016 @ 13:44:03 #189
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166080486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 13:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik verschoon rond 19 uur voor het laatst en dan pas weer om 6.45 uur bij het opstaan. behalve als ik ruik dat ze gepoept heeft natuurlijk ;-)
Dat ja!

En wakker worden van smakgeluidjes O+ Soof dat is je moederinstinct dat dat inkickt (niet bij iedereen trouwens). Ik word niet wakker van Lucas als die zich meldt omdat ik weet dat man dat regelt, maar een beetje gesmak naast me en ik ben wakker om haar aan te leggen. Zo bijzonder hoe dat werkt. En nee ik word dus niet bij elk geluidje van haar wakker. Geen idee hoe het werkt, maar het werkt :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166080564
Ik heb M. ook niet op m'n kamer :) En een halfslaperige M. aan m'n borst zet geen zoden aan de dijk. Ik heb m'n moederinstinct gelukkig op andere manieren :P
:)
pi_166080574
En ik vind de poep lekker ruiken :o Hebben jullie dat ook?
:)
pi_166080632
Wij verschonen 's nachts wel zo vaak ze voor voeding komt. Stom eigenlijk want ze poept bijna nooit 's nachts. Wij doen het puur om haar goed wakker te maken voor de volgende borst.
pi_166080776
Wat Chanty zegt, ik word alleen van bepaalde geluidjes wakker. Baby slaapt ook naast me in hetzelfde bed :)

Soof, ik hoor die geluidjes wel! Ook overdag als ie boven in bed ligt en ik ben beneden, zonder babyfoon, die hebben we niet. Mijn lief trouwens ook, overdag, dan herkent ie die geluiden ook, maar we werken ook allebei thuis dus zijn 24/7 bij onze kindjes en dus best wel goed op elkaar ingespeeld! Lief slaapt er 's nachts wel doorheen, tenzij ik zn hulp nodig heb. Hij ligt aan de andere kant van de baby.

Wij verschonen ook niet 's nachts (tenzij poep), al vanaf het begin. Eerst was er vaker poep, nu poept ie maar eens in de zoveel dagen. Meestal tijdens zn middagslaap dan :') Wordtie ook instant wakker van dan.
pi_166080916
Ja maar ze poept 's nachts :{. Laatst een keer 5u zonder verschonen gedaan dat was ook alleen plas. Maar verder meestal poep.
Gisteren had ze halfuur luier om, al horen poepen... Maar weer verschoond, bleek idd goed vol te zijn :').

Als ik weet dat vriend zich om haar ontfermt 's nachts, dan slaap ik wel eens door haar geluidjes heen maar dan maakt hij me wakker, hij kent de hongersignalen ook.
pi_166080971
Ik gok trouwens, als je baby op een andere kamer slaapt, dat als je een paar nachten achter elkaar bij elk geluidje gaat kijken, dat je na een aantal dagen precies weet welk geluidje bij honger hoort! Maar dat zijn dan wel een paar nachten slaaploos.. :O :Z
En dan moet je ook wel wakker worden van geluidjes uberhaupt natuurlijk. ;)
pi_166080992
Uni, grote kans dat nachtpoepen binnenkort vanzelf verdwijnt!
pi_166081010
Gewoon niet meer te eten geven denk ik!
pi_166081018
Ik word ook wakker van het eerste smakgeluidje (en voed dus ook nog drie keer per nacht :') ). Ben benieuwd hoe dat vannacht zal gaan met een (mild, half) slaappilletje.
pi_166081068
Mijn vogeltje is zojuist op de bank in de wipper heerlijk in slaap gevallen. Lekker, precies een kwartiertje voordat we weer op pad mogen om de groten te halen o|O
pi_166081084
Oh en mijnes prefereert tegenwoordig haar bed boven de doek om in slaap te vallen :o .
pi_166081087
Soms als ik net lekker lig (ik doe daar lang over) om te gaan slapen wil ze weer drinken. Dan denk ik noeeess je hebt een half uur geleden nog gehad *probeer te negeren*

*ziet lief snoetje*
Oké komt u maar *).
pi_166081328
Ah ja en zelfs met een FV-baby die op z'n eigen kamer slaapt* ben je er snel genoeg bij hoor ;) . Flesje is in 20 seconden klaar. Lekker leeglurken in de slaapzak en weer terugleggen en verder slapen.

's Nachts verschonen ook mee opgehouden toen hij ophield met nachtelijke poepsessies.

*Speaking of which: Tas gaat zo lekker nu O+ . Tijgert de kamer door. Pakt speelgoed van z'n zus af. Slaapt soms klokje rond. En soms niet. Eet alles, met smaak. Kijkt het liefst in de kinderstoel naar buiten. En lacht de hele dag. We zijn nu onze Beavis & Butthead imitatie aan het perfectioneren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2016 14:31:07 ]
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:32:44 #203
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166081520
Wauw die spekarmpjes :D blijerd O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166081542
Ah, Tas O+
pi_166081603
Dat armpje!!!! Omg O+ O+ O+ O+
pi_166081699
Nja weet je, als je kind goed groeit en de bv looot zou ik zelf ook niet extra gaan aanleggen s nachts. Alleen als ze zich echt melden. Maar goed, Melba had geen tussenfases, alleen standje slaap of gil.
Kwak
pi_166081716
Ohh Tas O+ Wat een leukie O+

Mijn BABY (met hoofdletters ja, 4,5 maand..) trok zichzelf op tot staan aan de leuning van de bank een paar dagen geleden....... :o :o :o Hij kan nog niet eens kruipen! Wat zijn dit voor acties :') Hij viel na een klein poosje wel weer om, want hij hield zich verder niet echt meer vast of zo..
Hij doet wel z'n best ook om te gaan kruipen, ik gok binnen nu en korte tijd ook zo'n wiebelkontje op handen en knieën :D Nu kan ie al 1 been onder z'n billen doen als ie met z'n armen opgedrukt ligt, dus de tweede erbij zal spoedig ook wel volgen.
Zitten gaat ook al best wel goed, als ik hem neerzet, dan blijft ie best al een tijdje zelf zitten (wiebel wobbel, maar hij kan dan telkens z'n evenwicht terugvinden!).
Wat gaat het vlug, van newborn naar ondernemende baby!
pi_166081920
Tas O+

Ela, wat een vlugge ook zeg :) ik vind dat wiebelkontje tijdens het kruipen zo heerlijk.

De bieb was blijkbaar heel vermoeiend. Op de terugweg in slaap gevallen en 2 uur later slaapt hij nog in z'n wagen. Oeh, hij is nu wakker aan het worden :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:56:37 #209
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166081951
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:54 schreef Unihipili het volgende:
Mijn baby wil niet in haar eigen bedje (co-sleeper), het maakt niet uit dat ik er ook half in lig, als ik haar weer in het grote bed leg en ongeacht hoe ver ik er vanaf ga liggen, ze is dan tevreden. Nouja vannacht mocht ik haar handje niet loslaten .
Maar euh maakt wel dat er in het 1m60bed te weinig ruimte is voor 3. Zo'n kleintje neemt bijna een heel matras in beslag . Heeft ze van mij, ik slaap ook breed .
Herkenbaar :D



Alles van cosleeper tot aan het sterrendekbed is voor F.
Bedje links is van R.
pi_166082085
Hoe komen jullie de kamer in, budamop? :D

Als ik al je foto's achter elkaar leg, heb ik wel een mooie tour door jullie huis :P
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:14:22 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166082237
Die spekpolsjes en dat lachje _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:18:39 #212
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166082326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 15:06 schreef Skittles het volgende:
Hoe komen jullie de kamer in, budamop? :D

Als ik al je foto's achter elkaar leg, heb ik wel een mooie tour door jullie huis :P
hehehe de kamer heeft een walk in closet ding waar de baby kamer is.
Met een deur vanaf de hal en dan de slaapkamer in.
achter de poort is de slaapkamer *O*

pi_166082331
Slaapt grote F ook in dit bed Buda? :D
oohhh als ik dit plaatje zie wil ik er ook bij gaan bakken O+ dan wordt het zon beetje exact 't zelfde plaatje als dit O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 20 oktober 2016 @ 15:23:11 #214
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166082419
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met R is het elke ochtend echt een feestje, hij is zo vrolijk bij het wakker worden en dan zo je mannen bij je O+ O+ O+
pi_166082510
Daar past heul geen papa meer naast Buda :D

En Tas, wat een lekkerding! O+
pi_166085274
Als ik M in het midden leg vind ik het altijd krapper voelen dan wanneer ik haar naast mij leg. Ik schuif het ledikant tegen ons bed aan dus dan vertrouw ik er wel op dat ze er niet uit valt :+

Vanochtend kwam ze om 6 uur voor voeding, toen ging man op staan voor werk en heb ik daarna nog met haar geslapen tot 9 uur O+

Vandaag zijn we veel op pad en ze doet het zo goed O+ Benieuwd naar hoe het vanavond gaat :+ Ze ligt nu te slapen in de auto, we zijn onderweg naar huis.

Laatst ging het hier over spanningen in de relatie. Pff gister was ik echt even helemaal klaar met man :@ Maar nu gaat het weer goed :P ik heb soms nog last van hormonale buien denk ik :+
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:42:00 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166085572
O man, ik ben net vanaf huis vertrokken voor een etentje en ben er zó aan toe. Afgelopen dagen waren vrij druk met Max. Er is iets met 'm. Hij komt heel frequent voor de fles, of sabbelt veel op zijn vuistjes, poept enorm veel spuitluiers die anders ruiken en is huilerig. Mijn vriend gaat vanavond ff temperaturen. Ik dacht serieus even aan tandjes vanwege de symptomen, dat zou alleen absurd vroeg zijn.
pi_166086578
Vervelend Quoi, maar zou het niet 'gewoon' een sprong kunnen zijn? Er is er namelijk een tussen de 7 en 9 weken. Of geloof je niet in sprongen? :P
  donderdag 20 oktober 2016 @ 18:35:46 #219
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166086692
ik zou zeggen regeldagen!

Ik ga morgen uit eten, voor de 2e keer met F. ik kan dat soort dingen echt niet zonder baby.
Pas als hij vast voedsel eet is het voor mij het overwegen waard ik ben echt een moederkloek op dit gebied :D
pi_166086817
Vervelend Quoi! Ik moest zelf ook denken aan een sprong/regeldagen. Met M had ik ook zoiets, niets was goed en ze leek wel onverzadigbaar. En ineens was het over :P Hopelijk gaat het snel beter met Max!

M haar variant op duimen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 18:43:20 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166086907
Echt? Ik ben na 4 dagen en nachten continu voor hem zorgen echt afgedraaid en vind zo'n avond voor mezelf echt onmisbaar op zijn tijd.

Sja, een sprongetje. Het lijkt wel of elke moeilijke dag dan een sprongetje heet. Iedereen zegt telkens: Oh sprongetje! }:|
Ik weet het niet. Misschien heb ik een sprongetje :P
  donderdag 20 oktober 2016 @ 18:44:15 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166086935
O lekker Miezziej! Wel fijn als ze zelf een zuigalternatief hebben.
pi_166087136
Hier ook een dag wat niet zo loopt als anders. Alleen maar wakker, huilerig behalve aan de borst. Dan denk je dat hij slaapt, maar wordt hij 15 min. later toch weer huilend wakker. Bohhhh...

Zo'n kereltje heeft toch slaap nodig denk ik dan. En maar wiegen, extra aan de borst, verschonen etc.

Wanneer kunnen ze praten? :P
:)
pi_166087265
Miezziej alsof ze gaat fluiten :D
:)
pi_166087554
Haha wat cool Miez :D

Ik heb de dag met schoonmoeder overleefd, vond het maar ongemakkelijk. Maar goed, het was het proberen waard. Zij heeft iig genoten van M. en dat is ook wat waard.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:05:16 #226
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166087588
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:43 schreef Quoi het volgende:
Echt? Ik ben na 4 dagen en nachten continu voor hem zorgen echt afgedraaid en vind zo'n avond voor mezelf echt onmisbaar op zijn tijd.

Sja, een sprongetje. Het lijkt wel of elke moeilijke dag dan een sprongetje heet. Iedereen zegt telkens: Oh sprongetje! }:|
Ik weet het niet. Misschien heb ik een sprongetje :P
Ik vind alleen met F. zijn al heeeel veel rust vordeel van 4 kinderen dan is het al snel stil :')
F heeft ook regeldagen nu, qua leeftijd klopt het wel. Sprongen zijn er idd bijna altijd, meer wel dan niet.
pi_166087860
quote:
17s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik zou zeggen regeldagen!

Ik ga morgen uit eten, voor de 2e keer met F. ik kan dat soort dingen echt niet zonder baby.
Pas als hij vast voedsel eet is het voor mij het overwegen waard ik ben echt een moederkloek op dit gebied :D
Ik ook :D Mini is nu 10 maanden en ik vind het nóg saai als ze er niet bij is. Ik plan hooguit twee keer in de week een middag of avond voor mezelf en verder vind ik 't gescheten. Wij veroveren de wereld wel samen O+
pi_166088137
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:04 schreef Mies_poes het volgende:
Haha wat cool Miez :D

Ik heb de dag met schoonmoeder overleefd, vond het maar ongemakkelijk. Maar goed, het was het proberen waard. Zij heeft iig genoten van M. en dat is ook wat waard.
Ah fijn :) Lijkt me vervelend als je niet zo goed met je schoonmoeder kan.
:)
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:42:37 #229
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166088722
Sprongetjes... Lucas zat in één grote oneindige sprong. En Amélie heeft nog maar 1 keer een sprongetje gehad :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 20 oktober 2016 @ 19:48:05 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166088896
Ik kan prima iets doen zonder mijn baby, vind t dan niet saai ofzo, maar zodra er ook maar íets met m is, is de rest van de wereld echt alleen oppas voor uiterste nood :')

En hier zijn de tandjes volgens mij in aantocht. Liters kwijl gaan samen met veel snot, vingers kauwen, jammeren en -oh joy }:| - kapotte tepels......

Gelukkig heeft hij vanmiddag lekker nog even in zn buitenhuisje geslapen, zodat ik rustig het eten kon voorbereiden. En nu weet ik dat ie geen bieten lust oO<
pi_166090502
Volgens mij hier ook een regeldag. Of ze mistte papa, want die was voor het eerst zo'n 10u van huis.
pi_166090998
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:46 schreef Unihipili het volgende:
Volgens mij hier ook een regeldag. Of ze mistte papa, want die was voor het eerst zo'n 10u van huis.
En hoe is dat jou vergaan? Gaat het al iets beter? Ik las ergens anders dat je even bent gaan lopen.
pi_166091613
Quoi, krampjes kan ook toch? Het wisselen van voeding kan ook de oorzaak zijn, de darmen moeten ook wennen (wellicht ook na de terugwissel).

Wij hebben F wel ingebakerd voor de nacht. Overdag slaapt ze gewoon zonder inbakerzak. Ik wil binnenkort over naar een gewone slaapzak, maar voorzie geen problemen.
En ik word ook gewoon wakker van gesmak en gedraai voor de voeding, maar ze ligt wel naast me. Soms zelfs al een minuut voordat ze dat doet.

Ik vind het heerlijk dat F zelf in slaap kan vallen, zonder borst, dat afleren viel bij de oudste zwaar. F wil sowieso alleen de borst bij honger en weigert dus ook geregeld itt L als baby. Ik merk nu pas hoe zwaar het toen was dat L niet uit een fles dronk. Ik kan nu zoveel relaxter werken en weg zijn van huis zijn.

Nouk, ik herken het ook wel dat je graag de volgende stap wil zetten met je baby. Maar vaste voeding is ook al een flinke stap toch? Liggen is nu nog de beste houding voor je baby ivm de stabiliteit van de wervelkolom. De richtlijn voor zitten in de wipstoel/bumba/schommelstoel /autostoel/buggy-inzet samen is max 2 uur per dag, dat is al best veel... Bij ons kdv komen ze daar wel aan vrees ik -O-

Chanty, heimwee naar je oude werk? Waarom had je ook alweer de overstap gemaakt?
  donderdag 20 oktober 2016 @ 21:54:53 #234
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166093123
Omdat het alternatief was werkloos op de bank zitten :+ nah niet helemaal waar. Ik was tijdelijk ivm twee zieken daar. En wat ik nu doe leek me oprecht heel leuk. En deels is het dat ook wel, maar wat ik eerst deed was toch echt meer mijn ding. Plus dat de sfeer daar zo fijn is. Het is eigenlijk niet te vergelijken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166093837
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:48 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan prima iets doen zonder mijn baby, vind t dan niet saai ofzo, maar zodra er ook maar íets met m is, is de rest van de wereld echt alleen oppas voor uiterste nood :')

En hier zijn de tandjes volgens mij in aantocht. Liters kwijl gaan samen met veel snot, vingers kauwen, jammeren en -oh joy }:| - kapotte tepels......

Gelukkig heeft hij vanmiddag lekker nog even in zn buitenhuisje geslapen, zodat ik rustig het eten kon voorbereiden. En nu weet ik dat ie geen bieten lust oO<
Hebben jullie een buitenhuisje thuis? Lijkt me zo tof on te hebben! Wij gebruiken de kinderwagen om buiten te slapen. Maar zo'n huisje lijkt me tof :)
pi_166094041
Mijn missie voor morgen als ik die accepteer:

M. minimaal een uur 's middags in z'n bed laten slapen.

Denk allemaal even het mission impossible deuntje er bij.. :+

Ik ga ook echt m'n best doen en niet opgeven. Kruik er in, schietgebedje en gaan.
:)
pi_166094190
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:20 schreef Soof-87 het volgende:
Mijn missie voor morgen als ik die accepteer:

M. minimaal een uur 's middags in z'n bed laten slapen.

Denk allemaal even het mission impossible deuntje er bij.. :+

Ik ga ook echt m'n best doen en niet opgeven. Kruik er in, schietgebedje en gaan.
Kan je die niet nog even ombuigen naar: "Een relaxte dag hebben, ook als de baby misschien niet in het eigen bed wil" ? Is misschien wat leuker voor jezelf :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2016 22:25:04 ]
  donderdag 20 oktober 2016 @ 22:31:37 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166094431
@Buda: Van 4 naar 1 is al heel wat idd. Van 1 naar eventjes geen was ook wel even lekker vanavond :) Moest er echt even uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:17 schreef Sull het volgende:
Quoi, krampjes kan ook toch? Het wisselen van voeding kan ook de oorzaak zijn, de darmen moeten ook wennen (wellicht ook na de terugwissel).
Ja, dat zou kunnen. Stom stom stom om dat te doen. Dronk hij net goed, gaat zijn moeder switchen. Hopelijk is het snel voorbij.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 22:35:21 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166094573
Ben benieuwd of de mission impossible blijkt :P

En een buitenhuisje LB... vertel? Woon je ook in een scandinavisch land?
pi_166094578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:24 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Kan je die niet nog even ombuigen naar: "Een relaxte dag hebben, ook als de baby misschien niet in het eigen bed wil" ? Is misschien wat leuker voor jezelf :+
Vandaag geprobeerd, niet gelukt :+
We gaan het zien morgen. We gaan er iig niet om stressen allebei :D
:)
pi_166095229
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

En hoe is dat jou vergaan? Gaat het al iets beter? Ik las ergens anders dat je even bent gaan lopen.
Lief dat je het vraagt. Gaat idd stuk beter, nachten wel wisselend en in de ochtend niks waard maar fysiek tot meer in staat. Niet dat ik veel doe behalve voor de baby zorgen maar dat is al heel wat :s).
pi_166098926
Wij zijn vandaag even met 2en wezen lunchen & rondje stad gedaan. Mijn god wat ben je snel zonder baby :') dat was ik even vergeten ;)

E is gewoon alweer 7 mnd! Hoe?
Maar alsof hij er altijd al was. Vind het zo bijzonder hoe naadloos hij zo bij ons drieën aansluit. O is zo belachelijk trots op hem en zegt vaak hoe blij ze is dat hij er is O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166099428
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:51 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt. Gaat idd stuk beter, nachten wel wisselend en in de ochtend niks waard maar fysiek tot meer in staat. Niet dat ik veel doe behalve voor de baby zorgen maar dat is al heel wat :s).
Wat goed zeg! Fijn dat je fysiek iets meer kan. En je bent kraamvrouw (nog maar anderhalve week ;() dus hóeft ook niets meer te doen dan voor de baby zorgen ;)
pi_166099907
Baby sprong + boventandje = huilen 's nachts. Mama doet neuriën, beetje aaien over oortje en baby is na een paar minuten zoetjes stil. Volgende huil = papa's beurt. Baby is wel heeeeel snel stil, verdacht stil. Ik kijken, baby uit bed. }:|

Ik dacht Joe succes met terugleggen vriend dit hebben we al eens besproken :W :W :W (ja maar hij was echt super zielig en werd ook niet stil) , mama met gemene lachface in bed afwachten, uiteraard een tranentuiten MEGA ramp bij neerleggen. Na vijf minuten wanhopige vaderpogingen kreeg ik toch een beetje medelijden met ze, dus maar weer uit bed gekropen om lijkbleke vader te redden van krijsjong. Voor straf om oorwrijftechniek=bijna insta-slaap te oefenen mag hij de volgende huil ook doen zonder baby uit bed te hijsen. }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 04:05:44 ]
pi_166099910
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 01:45 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wat goed zeg! Fijn dat je fysiek iets meer kan. En je bent kraamvrouw (nog maar anderhalve week ;() dus hóeft ook niets meer te doen dan voor de baby zorgen ;)
Oh en daarna dan? Moet ik daarna wel meer doen dan voor de baby zorgen? :o
pi_166099912
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 04:05 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Oh en daarna dan? Moet ik daarna wel meer doen dan voor de baby zorgen? :o
Huishouden :D
Koken, boodschappen en alles wat je voor je man/vriend deed voordat je zwanger raakte, want nu je gebaard hebt, kun je al die dingen meteen weer doen. 8-)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 05:53:22 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166100016
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 04:00 schreef Myrr het volgende:
Baby sprong + boventandje = huilen 's nachts. Mama doet neuriën, beetje aaien over oortje en baby is na een paar minuten zoetjes stil. Volgende huil = papa's beurt. Baby is wel heeeeel snel stil, verdacht stil. Ik kijken, baby uit bed. }:|

Ik dacht Joe succes met terugleggen vriend dit hebben we al eens besproken :W :W :W (ja maar hij was echt super zielig en werd ook niet stil) , mama met gemene lachface in bed afwachten, uiteraard een tranentuiten MEGA ramp bij neerleggen. Na vijf minuten wanhopige vaderpogingen kreeg ik toch een beetje medelijden met ze, dus maar weer uit bed gekropen om lijkbleke vader te redden van krijsjong. Voor straf om oorwrijftechniek=bijna insta-slaap te oefenen mag hij de volgende huil ook doen zonder baby uit bed te hijsen. }:|
:D oh Zit daar de uitknop! :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166100094
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 04:05 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Oh en daarna dan? Moet ik daarna wel meer doen dan voor de baby zorgen? :o
Gewoon weer aan het werk toch?
pi_166100234
Dit is mijn werk :D.
pi_166100280
Dan geldt het 'negen maanden af'-principe en mag je er heel rustig aan af en toe eens iets bij gaan doen. ;)
pi_166100999
Klein vraagje. Soms lees ik hier dat sommige baby's op een schapenvachtje slapen. Ik wil dit ook graag, want F is een koukleum eerste klas. Maar hoe weet ik of het een echte schapenvacht is? Bij Ikea zag ik afgelopen maandag ook schapenvachtjes, maar zo goedkoop?
pi_166101005
Klinkt niet echt anders dan pre zwangerschap :D.

Xanteh: alleen medicinaal gelooide kortharige vachtjes zijn veilig voor baby's. Dus niet die van de Ikea.
pi_166101017
Let er op dat ze medicinaal gelooid zijn, dus zonder chemicaliën. Op internet kun je ze goed vinden Xanteh. Ze zijn meestal rond de ¤70, er zijn ook b-keus vachtjes, die zijn rond de ¤50.
pi_166101020
Hoi :)!

L. viert vandaag haar eerste verjaardag ♡!!!

Wat is het jaar gauw om gegaan! Ik vond het heel erg fijn om hier mee te lezen en te schrijven! Thnx allemaal! & blijf natuurlijk wel meelezen :)
pi_166101035
*O* Gefeliciteerd Vieve! Al een heel jaar, wat vliegt het voorbij he. En wat kan ze al veel nu! Fijne verjaardag!
pi_166101109
Oké, ik zal erop letten. Dank u voor de tips :)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:33:32 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166101115
Geslapen van 1 tot 9 O+

En vanaf vandaag weekend met z'n drietjes, zónder kraamvisite!

In de eerste week van november willen we een weekje weg. Mijn hele leven geroepen "dat we niet ineens naar Center Parks gaan omdat we een kind hebben". Alleen ja, wel handig zo'n huisje en een zwembad (want 31-10 eerste prikjes, dus..). Lekker zo'n VIP huisje waar elke ochtend het ontbijt aan je deur hangt. Mmm.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:25 schreef Vieve6 het volgende:
Hoi :)!

L. viert vandaag haar eerste verjaardag ♡!!!

Wat is het jaar gauw om gegaan! Ik vond het heel erg fijn om hier mee te lezen en te schrijven! Thnx allemaal! & blijf natuurlijk wel meelezen :)
Gefeliciteerd! w/ Mooie dag ervoor. Hoe vier je het?
pi_166101326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:33 schreef Xanteh het volgende:
Oké, ik zal erop letten. Dank u voor de tips :)
Ik vind Kaiser een heel fijn merk voor babyvachtjes :)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:56:32 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166101439
Trouwens, ik zie dat Max van 0 tot 6 heeft geslapen :o
pi_166101615
Vieve, gefeliciteerd met L! Maak er een mooie verjaardag van met je dreumes!

Quoi, ik moet er ook steeds aan wennen dat we er soms niet aan ontkomen om ouders te worden waar we eerst van zeiden: 'maar wij worden nooit zo'. En och, huisje is ook wel handig. En lekker zwemmen samen O+
En wat lekker van de goede slaap! Dat begint wel op doorslapen te lijken zo :D

Ik heb vandaag afgesproken met de dames van de zwangerschapsgym (oh ja, ik zou nooit gaan afspreken met zo'n clubje dus :')). Eentje is helaas ziek, dus S. heeft 2 meiden om te versieren vandaag!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166101725
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:25 schreef Vieve6 het volgende:
Hoi :)!

L. viert vandaag haar eerste verjaardag ♡!!!

Wat is het jaar gauw om gegaan! Ik vond het heel erg fijn om hier mee te lezen en te schrijven! Thnx allemaal! & blijf natuurlijk wel meelezen :)
Hieperdepiep hoera! Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag! Tot snel in het dreumestopic ^^.

Haha quoi herkenbaar. Alhoewel wij centerparcs nog niet gedaan hebben, wel landal ;).
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:15:50 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166101757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:07 schreef LeSage het volgende:
Vieve, gefeliciteerd met L! Maak er een mooie verjaardag van met je dreumes!

Quoi, ik moet er ook steeds aan wennen dat we er soms niet aan ontkomen om ouders te worden waar we eerst van zeiden: 'maar wij worden nooit zo'. En och, huisje is ook wel handig. En lekker zwemmen samen O+
En wat lekker van de goede slaap! Dat begint wel op doorslapen te lijken zo :D

Ik heb vandaag afgesproken met de dames van de zwangerschapsgym (oh ja, ik zou nooit gaan afspreken met zo'n clubje dus :')). Eentje is helaas ziek, dus S. heeft 2 meiden om te versieren vandaag!
Ja hč? Veel plezier vandaag! Die brug ben ik ook al over.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:55:04 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166102386
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 10:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja hč? Veel plezier vandaag! Die brug ben ik ook al over.
Ik ben nog in ontkenning :7

Wat een kutnacht en dag zeg :')

Man voedselvergiftiging, dus hele nacht kotsen. Ik verkouden en baby werd steeds wakker van mijn man.
Top O+
Net met duffe hoofd onderweg voor werk band kapot gereden, velg beschadigd en alles.
Top dit :'(

Maar goed, bijna weekend gelukkig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166102457
Dat is zeker een kutdag molo en het is pas 11 uur :')

Q als je gaat zwemmen, is een swimring een aanrader! Superleuk.

Vieve gefeliciteerd!

Ik heb weekend. Fijn om weer bij emmy te zijn. Ze heeft het best wel lastig gehad bij de oppas.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:03:33 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166102542
Molo, wat een dag en nacht! Adem in adem uit. Knapt larfje een beetje op inmiddels?

Arja, hoe kan het dat Emmy het moeilijk had bij de oppas?
Swimring ga ik googlen.

Oh mensen, ik ben een Masterchef Australië fan en nu wil ik heel graag met Max naar Melbourne. Het is daar zo leuk O+
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:03:59 #266
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166102551
Wat balen Molo ;( Hopelijk is je weekend beter dan de dag nu al en de nacht..

Arja; wat is er gebeurd dat Emmy het lastig heeft gehad bij de oppas? Was het wennen voor haar denk je?

Vieve gefeliciteerd!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166103552
Oh Molo wat een rot dag, nu al! Hopelijk wordt de rest van je dag beter (kan bijna niet anders).

Gefeliciteerd met je dreumes, Vive!

Jammer dat Emmy het niet zo naar haar zin heeft gehad, Arja. Maakt het toch een stuk minder leuk om te gaan werken.

Vriend en ik zijn in juni naar center parcs geweest om alvast te wennen 8-) wij hebben besloten er nooit meer naar toe te gaan. Voor de kinderen is alles aanwezig, maar die huisjes waar we zaten (moest nog een keer mee met familie) waren zó vies! Heel veel schimmel en het stonk er zo. We hadden een vip huisje, stel je daar alsjeblieft ook niet te veel van voor _O-

Ik sliep vannacht voor het eerst sinds een paar weken naast mijn baby (cosleeper). Normaal ligt mijn vriend daar omdat ik van elk geluidje wakker werd. Wilde het vannacht weer proberen, maar bij elk geluidje waarvan ik dacht dat ze de borst wilde sliep ze gewoon lekker verder en ik was klaarwakker :') ook 1x geprobeerd geen luier te verschonen tussen de borsten door, zonder succes. Kind sliep gewoon verder. Tot ze weer in d'r bedje werd gelegd 8)7
Mijn vriend ging om 7 uur met haar naar beneden zodat ik uit kon slapen tot 10 uur O+ en toen miste ik haar dus nu lig ik met ontbloot bovenlichaam en een baby er bovenop O+ zij (en ik!) geniet daar zo van!

Oh ik voel me zo vies! Dinsdagavond heb ik voor het laatst gedoucht :@ 's avonds wil M. alleen maar mij waardoor ik niet lekker kan/wil gaan douchen en 's ochtends komt het niet altijd uit. Bah! Straks een poging wagen, denk dat ik er een uur onder blijf, zo vies voel ik me.
Oh en wanneer verdwijnt die putlucht die na de bevalling door het vloeien is gekomen? (Nee heeft niets te maken met niet douchen, want ik was me wel :+)
pi_166103675
Q deze
https://www.bol.com/nl/p/(...)401-9200000024619222

Let op je hebt wel veel bekijks dan.

Emmy slaapt nauwelijks overdag bij de oppas en dan huilt ze veel, uit moeheid. Ze moet veel geentertaind worden en kan nauwelijks weggelegd worden. Ze is ook zo gewend nog aan ons leventje samen. Komt wel goed.
pi_166103805
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:56 schreef Mies_poes het volgende:
Oh en wanneer verdwijnt die putlucht die na de bevalling door het vloeien is gekomen? (Nee heeft niets te maken met niet douchen, want ik was me wel :+)
Heb je geen schimmelinfectie? Als de lucht zo blijft hangen, ook nog na het vloeien, zou ik even een paar dagen in m'n blote kont rondlopen om 't te laten luchten. Even geen gebroei met kraamverbanden en andere synthetische warmte. :)
pi_166103915
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:11 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Heb je geen schimmelinfectie? Als de lucht zo blijft hangen, ook nog na het vloeien, zou ik even een paar dagen in m'n blote kont rondlopen om 't te laten luchten. Even geen gebroei met kraamverbanden en andere synthetische warmte. :)
Ik kan het geen vloeien meer noemen, maar helemaal zoals het was is het ook niet. In m'n blote kont lopen durf ik iig niet aan ;)
Wel een goeie dat je me wijst op een schimmeltje, want daar heb ik nog niet aan gedacht. Als het maandag nog zo is zal ik even langs de huisarts gaan :)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:30:17 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166104083
Dat kraam- en maandverband komt ook echt uit de hel hoor. Ik weet niet wat ik zwaarder vind achteraf, dat of de bevalling.

Leuk, die babyswimmer Arja!

Let je op jezelf Mies? Helemaal geen tijd voor jezelf is ook niet alles.
pi_166104267
Ahh sh*t molo! Dat het maar gauw weekend is voor je :*. Sommige dagen he..

Arja, wat balen.. hoe lang gaat ze naar deze oppas? Hopelijk gaat het snel beter.

Mies, probeer landal eens, dat is wel schoner is mijn ervaring althans.

Pff ik vind thuiszitten terwijl kind op de opvang wennen is dus echt vreselijk. En ze hebben nog niet gebeld dat ik ze op kan halen :(. bluh :').
pi_166105645
Mies, het verschilt ook echt per park. Niet gerenoveerde huisjes zijn wel echt oud en smoezelig.

Arja, is dat wat ja, zo'n ring? Ik heb het wel eens gezien, maar vind het wel griezelig. Wij hebben zo'n easyswim, ook heel fijn.

Bij ons was de eerste week bij kdv/oma ook rommelig met te weinig slaap/voeding. Inmiddels snapt iedereen het 90 minuten wakker principe en gaat het als een trein!

Mies, heb je wel maandverband of inlegkruisjes zonder plastic, dat scheelt ook al tegen het broeien.

Molo, sterkte :*
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:43:27 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166106177
Dan hoor ik natuurlijk graag waar de huisjes wél ok zijn :) (en waar crappy)

Onderweg hier naar Max' eerste bezoek aan het mooie R'dam: Kralingse Bos.
pi_166106374
Arja, I feel your pain. Ik kan inloggen bij het kdv en zie dat ze vandaag korte slaapjes doet met de opmerking 'onrustig' erbij. Vannacht sliep ze ook erg onrustig en hoewel ik best zin heb in het werkende leven weer, vind ik het k.t dat ten koste van haar rust en gevoel van geborgenheid gaat. -O-

Ik hoop maar dat ze zich daar ook snel vertrouwd en lekker zal voelen. Misschien was zo'n eerste week ook gewoon wat veel. Twee dagen tot 16 uur en twee ochtenden. En dan afgelopen weekend een paar uur extra omdat haar broer zijn kinderfeest had en gisteravond ook nog een uurtje omdat ik mocht (moest) turnen met de groten :') ...... Genoeg!

Komend weekend plak ik haar aan me vast :P .
pi_166106678
Groofs ja het is ook ineens wel veel verandering voor die kleintjes, he.

Sull ja dat is wel wat en helemaal niet eng.
Ze kunnen vrijuit trappelen enzo. Die band bestaat uit 2 delen en zit met klitteband vast.

Zusje: mijn man werkt onregelmatig en zorgt ook vaak voor haar en anders mijn moeder, zus of vriendin.

[ Bericht 34% gewijzigd door Arja op 21-10-2016 20:02:48 ]
pi_166106949
Hopelijk gaat het snel beter met het oppassen en op het kdv Arja en Groofs.
Ik vind het ook best moeilijk dat ik bijna weer moet werken. Ze zal niet stuk gaan ofzo maar ik vind het zo fijn met haar samen. In het begin vond ik het moeilijk, maar nu ken ik haar signalen goed en gaat alles eigenlijk goed O+

Vandaag met buurvrouw wezen wandelen, even naar de stad geweest en het spreekuur van het CB. Buurvrouw wilde even wat aan de wijkverpleegkundige vragen. Ik heb M laten wegen, als ik er toch al ben 8-) 5655gram bij 11 weken, nog steeds op het +1 lijntje. Mijn baby O+
Ik had haar in de draagzak mee en dat ging best goed. Als ze 'lang'in de wagen zit wordt ze onrustig maar dragen vindt ze (en ik ook!) erg fijn.
pi_166107174
Jammer dat ze zo onrustig is vandaag Groof. Dat geeft geen fijn gevoel als je aan het werk bent.

De muren beginnen een beetje op me af te komen inmiddels, zou zo graag weer eens lekker uit eten willen of zo. M. is alleen bijna elke avond erg huilerig dus vind het nog een beetje eng...
pi_166107249
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:35 schreef Mies_poes het volgende:
Jammer dat ze zo onrustig is vandaag Groof. Dat geeft geen fijn gevoel als je aan het werk bent.

De muren beginnen een beetje op me af te komen inmiddels, zou zo graag weer eens lekker uit eten willen of zo. M. is alleen bijna elke avond erg huilerig dus vind het nog een beetje eng...
Uit lunchen dan?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166107533
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:35 schreef Mies_poes het volgende:
Jammer dat ze zo onrustig is vandaag Groof. Dat geeft geen fijn gevoel als je aan het werk bent.

De muren beginnen een beetje op me af te komen inmiddels, zou zo graag weer eens lekker uit eten willen of zo. M. is alleen bijna elke avond erg huilerig dus vind het nog een beetje eng...
Inderdaad lunchen?
Zelf was ik ook bang, M was ook huilerig in de avond. Met mijn schoonmoeder haar verjaardag zijn we uit eten geweest (M was toen 7 weken ongeveer) en dat ging eigenlijk best goed. Dat was wel met familie dus er waren meerdere mensen die haar wilden vasthouden dus dat is wel anders dan als je alleen gaat met je man bijvoorbeeld.
pi_166107577
Of heel vroeg avondeten? Of heel laat lunchen? *)

Ik heb asociaal uitgeslapen tot half 2 ofzo. Word nu elke 3u uit mezelf wakker, werkt best oké. Behalve dat ik vanochtend me nog zo een zombie voelde dat ik dacht whatever, meer slaap!
pi_166108134
Ja lunchen zal het dan moeten worden idd. Of gewoon toch maar uiteten gaan, misschien valt het mee en anders kan ik altijd nog met haar wegrennen :P
Miez, heb je haar toen gewoon in de kinderwagen meegenomen of heb je haar ook gedragen? M. is meestal wel rustig in de draagzak, maar dan wel als er gelopen wordt. Misschien moeten we dan kiezen voor een lopend buffet :P
pi_166108224
In de kinderwagen. Waar ze niet in gelegen heeft :') Neerleggen was huilen. Denk dat dat ook kwam door de extra prikkels (drukte in restaurant, mensen die haar wilden vasthouden). Ik, man en schoonmoeder hebben haar om en om vastgehouden :+

Vandaag heb ik gelunched met de buurvrouw en had ik haar zo lang mogelijk in de draagzak laten zitten. Toen ze een beetje begon te pruttelen heb ik haar eruit gehaald en afgekolfde melk gegeven. Ik word steeds beter met 1 hand :+
pi_166108451
Gefeliciteerd Vieve, met je Dreumes! Tot volgende week in het dreumes-topic!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:43 schreef Quoi het volgende:
Dan hoor ik natuurlijk graag waar de huisjes wél ok zijn :) (en waar crappy)

Onderweg hier naar Max' eerste bezoek aan het mooie R'dam: Kralingse Bos.
www.parcsalland.nl
Maar hier zijn dus echt geen faciliteiten als zwembad ed. Ik ben totaal geen fan van center parcs en landal en mijn ervaring met roompot is ook erg wisselend. Parc Salland vind ik heerlijk. We gaan in december hier ook een weekje naar toe. Gewoon helemaal niks en niemand, alleen wij drietjes.
Deze is ook prima en iets meer faciliteiten: https://www.roompot.nl/va(...)CU7M8CFROeGwodRrsJ-A
pi_166108521
Wij waren in Belgie bij Center Parcs Erperheide en dat kan ik echt niet aanraden. Oude zut qua bedden en interieur, de beloofde box was er niet (we moesten het bedje maar heen en weer sleuren van slaapkamer naar woonkamer en vice versa), alles is een roteind lopen en je mag je auto niet voor de deur zetten, de restaurants zijn allemaal in een grote koepel dus het geluid gaat alle kanten op.

Pluspunten waren de kinderboerderij en speeltuintjes en de geleende loopfiets.
pi_166109109
Zusjevan was ze vandaag wennen bij het kdv? Hoe ging het?!!

Centerparcs, ook al gedaan ja. Vond het best gezellig en ons huisje was niet vies. Je word ook echt doodgegooid met de aanbiedingen ervan!

Wat een mooi meisje toch Arja!!!

Uni heeeerlijk uitslapen tot half 2!

Molo wat een pech allemaal! Hopelijk was de rest van jullie dag beter dan de start!

L. is al goed verwend vandaag Door het bezoek dat morgen niet op het feestje kon komen! Wel 2 drukke dagen na elkaar! Van ons heeft ze een loopwagentje van hout en ze heeft er al fijn mee gespeeld :). Net ook nog vakkundig een kruimel van een chocolade cakeje van de grond afgesnoept :), dus ook voor het eerst taart gehad! Morgen gaan we een carrotcake voor haar bakken met mascarpone limoen glazuur ♡! Dus dan helemaal echt! :)
pi_166109113


[ Bericht 100% gewijzigd door Vieve6 op 21-10-2016 17:51:07 ]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:03:39 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166110365
Uit eten: check :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Hebben zelfs een grotemensengesprek gehad (en niet alleen maar verliefd in de wagen gekeken).

[ Bericht 3% gewijzigd door Quoi op 21-10-2016 19:10:20 ]
pi_166110611
Fijn Q O+

Wij speelden verstoppertje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166110629
Ik moet nog een beetje wennen met hier te posten! Ik zag leuke foto's van een etentje van Quoi, heerlijk!

Zou het uit eten gewoon proberen Mies, heb je niet een restaurantje vlakbij zodat je naar huis kan gaan als het echt niet gaat (zo na het voorgerecht bijvoorbeeld 😜)?

Mijn baby is gewoon alweer een week oud, kraamzorg was vandaag voor het laatst! Nu moeten wij zonder zijwieltjes! Help! Haha. Nee hoor gaat super goed, ze doet alles perfect, zelfs de borstvoeding gaat heel goed terwijl ik het zelf niet eens echt heel graag wilde. Alle credits voor baby, als zij het niet zo goed deed had ik het al opgegeven denk ik!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:16:34 #291
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166110640
Vieve gefeliciteerd *O*

Wij gaan zo ook uit eten voor het eerst in 4,5 maanden :) benieuwd hoe het met Lucas en de oppas gaat. Amélie ligt te maffen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166110658
Oh klinkt super Justme O+!
pi_166114375
Dat klinkt goed Justme!

Lekker aan het dragen Uni O+

Ooooh ik had vanmiddag zo'n fijn momentje met M. Ik trek vaak mijn wenkbrauwen omhoog en dat imiteert ze dan een klein beetje. Vanmiddag deed ze dat ook en lachte er steeds bij en probeert dan terug te 'praten', zo zoet! O+ elke keer dat ze mij aankijkt kijkt ze naar mijn wenkbrauwen _O-
Als ze zo lief lacht (echt sociaal lachen is pas sinds gister heel af en toe) moet ik bijna huilen van ontroering :@ wat ben ik dol op haar!
pi_166114631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:25 schreef Vieve6 het volgende:
Hoi :)!

L. viert vandaag haar eerste verjaardag ♡!!!

Wat is het jaar gauw om gegaan! Ik vond het heel erg fijn om hier mee te lezen en te schrijven! Thnx allemaal! & blijf natuurlijk wel meelezen :)
Gefeliciteerd!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:33 schreef Quoi het volgende:
Geslapen van 1 tot 9 O+

En vanaf vandaag weekend met z'n drietjes, zónder kraamvisite!

In de eerste week van november willen we een weekje weg. Mijn hele leven geroepen "dat we niet ineens naar Center Parks gaan omdat we een kind hebben". Alleen ja, wel handig zo'n huisje en een zwembad (want 31-10 eerste prikjes, dus..). Lekker zo'n VIP huisje waar elke ochtend het ontbijt aan je deur hangt. Mmm.

[..]

Gefeliciteerd! w/ Mooie dag ervoor. Hoe vier je het?
Van 1 tot 9 :o Heerlijk zeg!
:)
pi_166114705
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:30 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

[..]

Van 1 tot 9 :o Heerlijk zeg!
Is het nog gelukt met het op eigen kamer slapen?
pi_166115476
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 19:16 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik moet nog een beetje wennen met hier te posten! Ik zag leuke foto's van een etentje van Quoi, heerlijk!

Zou het uit eten gewoon proberen Mies, heb je niet een restaurantje vlakbij zodat je naar huis kan gaan als het echt niet gaat (zo na het voorgerecht bijvoorbeeld 😜)?

Mijn baby is gewoon alweer een week oud, kraamzorg was vandaag voor het laatst! Nu moeten wij zonder zijwieltjes! Help! Haha. Nee hoor gaat super goed, ze doet alles perfect, zelfs de borstvoeding gaat heel goed terwijl ik het zelf niet eens echt heel graag wilde. Alle credits voor baby, als zij het niet zo goed deed had ik het al opgegeven denk ik!
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik was een wrak toen de kraam weg ging, maar uiteindelijk viel het erg mee :D
:)
pi_166115560
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:33 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Is het nog gelukt met het op eigen kamer slapen?
Ja... wel 10 minuten :')

Maar dit was een hopeloze poging, want we besloten ook een beetje spontaan om de grootouders van m'n vriend te bezoeken omdat omaatje ineens erg achteruit ging. Dus verder ook niet meer geprobeerd. Morgen weer een dag! O+

Ik hoop op een goede nacht. M. heeft lopen spoken van 1 tot 3 en ik was moehoeee! Daarna wel tot half 7 geslapen.
:)
pi_166116091
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:22 schreef Mies_poes het volgende:
Dat klinkt goed Justme!

Lekker aan het dragen Uni O+

Ooooh ik had vanmiddag zo'n fijn momentje met M. Ik trek vaak mijn wenkbrauwen omhoog en dat imiteert ze dan een klein beetje. Vanmiddag deed ze dat ook en lachte er steeds bij en probeert dan terug te 'praten', zo zoet! O+ elke keer dat ze mij aankijkt kijkt ze naar mijn wenkbrauwen _O-
Als ze zo lief lacht (echt sociaal lachen is pas sinds gister heel af en toe) moet ik bijna huilen van ontroering :@ wat ben ik dol op haar!
O+

Zo'n moment dat je elkaar aan kijkt, recht in elkaars ziel.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:15:41 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166116306
Justme, dat klinkt heel goed allemaal :)

Soof, jammer van het eigen bedje. Maar toch 10 hele minuten :') ;) Lief om omaatje te bezoeken.

Wij hebben heerlijk gewandeld in het Kralingse Bos. Een rondje om de plas is toch al zo'n 5 km. Niet gepland om dat te doen, maar het was zulk mooi weer. Halverwege kreeg meneertje honger en zijn we bij een Indonesisch tentje beland. Ergens waar ik nooit zou gaan zitten anders, maar toch heel geslaagd met lieve bediening. Er zaten ouwe besjes saté te eten met chardonnay. En "dat die mannen tegenwoordig ook zo goed met kinderen zijn hč?" toen mijn vriend met Max op zoek ging naar een verschoontafel :')

Toen maar doorgewandeld en toen was het ineens half 6. Inmiddels was meneertje weer ingedommeld en die sliep bijna door ons spontane uit-eten-moment heen. En toen hij ineens wakker werd gewoon de fles gegeven terwijl ik mijn tapasjes at. Perfect! Op de een of andere manier gedroeg hij zich als een draak de afgelopen dagen, en nu weer voorbeeldig: komt precies om de drie uur en is heel duidelijk met signalen (drinken - verschonen - spelen - slapen). Lekker dan.

En.... midweekje Landal geboekt voor over anderhalve week :7
pi_166116558
Chanty, fijne avond gehad? Alles goed gegaan met de oppas?

Mies O+ ik vind het ook zo heerlijk om samen de slappe lach te hebben. Dan kijkt ie mij ook zo verliefd aan.

Quoi, gelukkig is M alweer zijn vrolijke zelf! Wat een heerlijk dagje hadden jullie!

Wij gingen vanmorgen eerst even de puppy van zusje halen. Dat was allemaal haasten met de volgende afspraak en jawel, natuurlijk kreeg hij een lekkere tandjes spuitluier. Eerst helemaal om moeten kleden, maar toen hadden we alsnog een leuke middag met de andere baby's :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166117160
Lachen met de kleine O+ Hij doet het af en toe een paar seconden en ik smelt al. Laat staan de slappe lach als hij wat ouder is.
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')