abonnement Unibet Coolblue
pi_166048665
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:10 schreef trein2000 het volgende:
Hier zitten kennelijk de experts die ik zoek.

Nederland doet altijd moeilijk bij militaire missies. Kan ik begrijpen.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom die Turken zo graag betrokken zijn bij deze operatie.
Omdat Turken ook soennieten zijn, Turkije heeft door waarom IS is ontstaan, namelijk uit ontevredenheid van de soennieten over het sjiitische beleid.

Ze kunnen nu wel IS verslaan, zeker als ze zwaardere wapens en meer manschappen hebben, maar na een tijdje staat er anders wel weer een anderen partij op die net zo radicaal is als IS.
De enige manier voor vrede in dat deel van Irak is een sterke soennitische leider. Anders zijn we over 30 jaar op precies het zelfde punt als nu.
pi_166048727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:12 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Landjespik voor het langzaam uitbouwen van de Neo-Ottomaanse staat onder het bewind van een islamistische megalomane gek als Erdogan.
Ik snap dat landjespik-geblèr van jou niet zo.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:17:33 #178
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166048744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap dat landjespik-geblèr van jou niet zo.
Is gewoon een feit.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:18:06 #179
408813 crew  trein2000
pi_166048759
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Weet je hoeveel kilometers Turkije grenst aan Syrië en Irak. Kan iemand anders uitleggen waarom er landen zo graag betrokken zijn in Syrie en Irak die duizenden kilometers ervan af liggen.
+ miljoenen vluchtelingen die Turkije steeds moet opvangen. Hoe durf je zo een vraag te stellen!
Ja, weet ik.
Ik snap alleen niet waarom ik als volger van de is situatie nog nooit van de Turken heb gehoord in deze context(ja anti-PKK) maar nu ineens moeten ze zo perse meedoen. Ik vind dat raar en daarom vraag ik het.

Ps. Persoonlijke aanval richting mijn persoon lijkt me onnodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166048765
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:17 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Is gewoon een feit.
je erkent dus dat de bevolking zich wil aansluiten bij Turkije.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:19:43 #181
408813 crew  trein2000
pi_166048798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:14 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Omdat Turken ook soennieten zijn, Turkije heeft door waarom IS is ontstaan, namelijk uit ontevredenheid van de soennieten over het sjiitische beleid.

Ze kunnen nu wel IS verslaan, zeker als ze zwaardere wapens en meer manschappen hebben, maar na een tijdje staat er anders wel weer een anderen partij op die net zo radicaal is als IS.
De enige manier voor vrede in dat deel van Irak is een sterke soennitische leider. Anders zijn we over 30 jaar op precies het zelfde punt als nu.
In het kort dus gewoon het steunen van "soenitische broeders"? Maar waarom dan pas nu en niet al langer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166048804
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, weet ik.
Ik snap alleen niet waarom ik als volger van de is situatie nog nooit van de Turken heb gehoord in deze context(ja anti-PKK) maar nu ineens moeten ze zo perse meedoen. Ik vind dat raar en daarom vraag ik het.

Ps. Persoonlijke aanval richting mijn persoon lijkt me onnodig.
Turkije helpt graag hun broeders en zusters, zo dragen ze ook bij aan de stabiliteit van Somalië en de wederopbouw. Geweldig om te zien.


Soennieten in Mosul worden afgeslacht door het Irakezen leger, daarom bemoeit Turkije ermee.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:20:15 #183
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166048810
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

je erkent dus dat de bevolking zich wil aansluiten bij Turkije.
Zoals in Liwa Iskenderun zeker? _O- _O-
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_166048812
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, weet ik.
Ik snap alleen niet waarom ik als volger van de is situatie nog nooit van de Turken heb gehoord in deze context(ja anti-PKK) maar nu ineens moeten ze zo perse meedoen. Ik vind dat raar en daarom vraag ik het.

Ps. Persoonlijke aanval richting mijn persoon lijkt me onnodig.
het begon allemaal met Golfoorlog, afzetting van Saddam enzo. Hoeveel landen daarbij betrokken waren. Als je op de kaart kijkt moet Turkije gewoon erbij betrokken zijn. Nog nooit iemand een vraag zien stellen waarom Australië erbij betrokken was
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:21:33 #185
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_166048841
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In het kort dus gewoon het steunen van "soenitische broeders"? Maar waarom dan pas nu en niet al langer.
Turkije traint al sinds 2014 Peshmerga en andere milities met als doel Mosul.

Daarnaast roept Turkije al jaren om safe zones maar het westen had daar geen trek in. Sinds de coup denkt Turkije fuck het westen, we doen het zelf wel gewoon.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:21:44 #186
408813 crew  trein2000
pi_166048846
Goed, het is mij wat duidelijker. We verzanden weer in moddergooien, daar heb ik niks aan. De standpunten zijn me duidelijk. Dank daarvoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166048848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:17 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Is gewoon een feit.
Oh ja?

Welk stuk grond heeft de huidige Turkse regering dan onrechtmatig ingenomen? Van wie heeft ome Erdo al landjes gepikt?
pi_166048864

Prachtige Turkse ambassade in Mogadishu Somalië.

  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:25:05 #189
408813 crew  trein2000
pi_166048916
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

het begon allemaal met Golfoorlog, afzetting van Saddam enzo. Hoeveel landen daarbij betrokken waren. Als je op de kaart kijkt moet Turkije gewoon erbij betrokken zijn. Nog nooit iemand een vraag zien stellen waarom Australië erbij betrokken was
Toch nog eenmaal reageren, waarom weigert Irak dan Turkse hulp en word het westen juigend binnengehaald? Ik ben het namelijk in de basis met je eens dat een regionale grootmacht als Turkije betrokken moet zijn ,maar probeer ook te begrijpen waarom het overgrote deel van de andere helpers dat onwenselijk acht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:26:44 #190
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_166048951
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh ja?

Welk stuk grond heeft de huidige Turkse regering dan onrechtmatig ingenomen? Van wie heeft ome Erdo al landjes gepikt?
Noord Syrie door zijn AKP proxies. Dat is toch duidelijk.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:27:16 #191
408813 crew  trein2000
pi_166048960
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Turkije traint al sinds 2014 Peshmerga en andere milities met als doel Mosul.

Daarnaast roept Turkije al jaren om safe zones maar het westen had daar geen trek in. Sinds de coup denkt Turkije fuck het westen, we doen het zelf wel gewoon.
Hebben de Turken een visie volgens jou? Ik vind dat ze wat lomp en destabiliserend overkomen zowel in hun binnenlandse als hun buitenlandse politiek na de coup.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166048963
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Toch nog eenmaal reageren, waarom weigert Irak dan Turkse hulp en word het westen juigend binnengehaald? Ik ben het namelijk in de basis met je eens dat een regionale grootmacht als Turkije betrokken moet zijn ,maar probeer ook te begrijpen waarom het overgrote deel van de andere helpers dat onwenselijk acht.
kort samengevat ongeveer hetzelfde als Oost-Oekraine verhaal. West-Oekraine wil geen inmenging om wat voor redenen dan ook van Rusland, maar Oost-Oekrainers verwelkomen de Russen met open armen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:29:03 #193
408813 crew  trein2000
pi_166048985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

kort samengevat ongeveer hetzelfde als Oost-Oekraine verhaal. West-Oekraine wil geen inmenging om wat voor redenen dan ook van Rusland, maar Oost-Oekrainers verwelkomen de Russen met open armen.
Wat is die reden en waarom schend Turkije de soevereiniteit van Irak?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166048986
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:10 schreef trein2000 het volgende:
Hier zitten kennelijk de experts die ik zoek.

Nederland doet altijd moeilijk bij militaire missies. Kan ik begrijpen.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom die Turken zo graag betrokken zijn bij deze operatie.
Meerdere redenen...

- Om economische redenen, hoe meer invloed hoe meer dealtjes. Er zijn heel erg veel Turkse bedrijven actief in Noord-Irak (KRG),in de bouw, handel, energie en nog veel meer.
- Om beter op te kunnen komen voor de rechten van de Turkmenen in Irak.
- Irak is religieus verdeeld tussen soennieten en sjiieten. Turkije (soennietisch) wil evenwicht blijven bieden tegen Iran (sjiietisch). Niets doen betekent dat Irak verder en verder in de invloedssferen van Iran komt.
- Een grotere invloed in het noorden van Irak betekent ook dat de PKK bijvoorbeeld beter aangepakt kan worden. De warme banden tussen KRG en Turkije levert veel voordelen op voor Turkije.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:29:21 #195
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_166048993
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hebben de Turken een visie volgens jou? Ik vind dat ze wat lomp en destabiliserend overkomen zowel in hun binnenlandse als hun buitenlandse politiek na de coup.
Het is momenteel wat ongepolijst maar dat trekt wel bij. Komt omdat Turkije te lang passief toekeek.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:30:24 #196
408813 crew  trein2000
pi_166049008
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Meerdere redenen...

- Om economische redenen, hoe meer invloed hoe meer dealtjes. Er zijn heel erg veel Turkse bedrijven actief in Noord-Irak (KRG),in de bouw, handel, energie en nog veel meer.
- Om beter op te kunnen komen voor de rechten van de Turkmenen in Irak.
- Irak is religieus verdeeld tussen soennieten en sjiieten. Turkije (soennietisch) wil evenwicht blijven bieden tegen Iran (sjiietisch). Niets doen betekent dat Irak verder en verder in de invloedssferen van Iran komt.
- Een grotere invloed in het noorden van Irak betekent ook dat de PKK bijvoorbeeld beter aangepakt kan worden. De warme banden tussen KRG en Turkije levert veel voordelen op voor Turkije.
Dank _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166049012
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hebben de Turken een visie volgens jou? Ik vind dat ze wat lomp en destabiliserend overkomen zowel in hun binnenlandse als hun buitenlandse politiek na de coup.
Turken zijn wel het effectiefst tegen isis in Syrië.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is die reden en waarom schend Turkije de soevereiniteit van Irak?
amk minstens 80 landen hebben de soevereiniteit van Irak geschonden, waaronder NL.
Turkije moet steeds de vluchtelingen opvangen.
Wat is dat voor een vraag?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:32:12 #198
408813 crew  trein2000
pi_166049044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het is momenteel wat ongepolijst maar dat trekt wel bij. Komt omdat Turkije te lang passief toekeek.
Ik hoop het, een stabiel Turkije is essentieel voor de vrede in de regio en mondiaal lijkt het wel.
Maar waarom destabiliseert Erdogan zijn eigen land?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_166049055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:58 schreef Zahreddine het volgende:
Verrader. Mosul is Arabisch en niet Turks
En dat zeg je mbt Irak dat onder leiding van de Iraniers staat.

Feit blijft dat wat ik zeg waar is. De Turken krijgen Mosul rustig, en definitief. De centrale Iraakse regering totaal niet. Die vechten en uitwedstrijd die ze nooit gaan winnen omdat de lokale bevolking ze als vijanden ziet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_166049067
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En dat zeg je mbt Irak dat onder leiding van de Iraniers staat.

Feit blijft dat wat ik zeg waar is. De Turken krijgen Mosul rustig, en definitief. De centrale Iraakse regering totaal niet. Die vechten en uitwedstrijd die ze nooit gaan winnen omdat de lokale bevolking ze als vijanden ziet.
Waar baseer je dat op Turkije zelf is niet eens rustig overal aanslagen constant
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')