abonnement Unibet Coolblue
pi_166257349
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:41 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Doet Limburg het dan echt zo veel slechter dan de rest van Nederland? Als je naar het totaal kijkt zou er ongeveer 1 a 2 personen uit Limburg in het Nederlands elftal moeten spelen.
Momenteel niemand, maar je hebt Hendrix en Brenet bij PSV die het bij PSV wel aardig doen. De afgelopen jaren heb je natuurlijk Mark van Bommel die een topspeler was en Boudewijn Zenden die ooit een toptalent was.
Buiten de randstad zijn er dan echt niet veel provincies die het dan zoveel beter doen. Als er dan talenten zijn dan worden ze weggekocht-> Hoesen,
Waarschijnlijk niet eens echt. Maar het opleidingsniveau kan ook daar omhoog. Als je nu bijv. kijkt naar België dan zie je dat veel van de spelers, met name van de aanvallers geschoold zijn met de methoden van Michel Bruyninckx. Het meest daarvan is nog gebeurd voor de investeringen van de Vlaamse overheid. Dus de invloed van dat extra geld is niet echt van invloed geweest, de invloed van een klein groepje trainers met nieuwe methodes wel.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:55:25 #77
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_166259596
De ondergang van Fortuna is wel redelijk killing geweest voor opleidingen in Limburg volgens mij. Was toch een tijd een goede opleiding.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:35:19 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166278808
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:41 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Doet Limburg het dan echt zo veel slechter dan de rest van Nederland? Als je naar het totaal kijkt zou er ongeveer 1 a 2 personen uit Limburg in het Nederlands elftal moeten spelen.
Momenteel niemand, maar je hebt Hendrix en Brenet bij PSV die het bij PSV wel aardig doen. De afgelopen jaren heb je natuurlijk Mark van Bommel die een topspeler was en Boudewijn Zenden die ooit een toptalent was.
Buiten de randstad zijn er dan echt niet veel provincies die het dan zoveel beter doen. Als er dan talenten zijn dan worden ze weggekocht-> Hoesen,
Ik denk dat je in ogenschouw moet houden dat Limburg pakweg evenveel inwoners heeft dan Groningen en Friesland bij elkaar, of Drenthe en Groningen óf Friesland bij elkaar.

Groningen krijgt m.i. een denkbeeldig bonuspunt vanwege Arjen Robben.

Hier zijn een aantal cijfers:
http://www.tussendelinies(...)e-eredivisie-vandaan
http://www.tussendelinies(...)voetballers-opgeleid
http://www.parool.nl/spor(...)oetballers~a4206699/

In het Parool artikel staan weer andere linkjes.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:31:09 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166281647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet eens echt. Maar het opleidingsniveau kan ook daar omhoog. Als je nu bijv. kijkt naar België dan zie je dat veel van de spelers, met name van de aanvallers geschoold zijn met de methoden van Michel Bruyninckx. Het meest daarvan is nog gebeurd voor de investeringen van de Vlaamse overheid. Dus de invloed van dat extra geld is niet echt van invloed geweest, de invloed van een klein groepje trainers met nieuwe methodes wel.
Was een beetje aan het eind zoeken voor praktijkervaringen maar er zijn er maar zeer weinig die hun opleiding in een topland hebben genoten en dan hier komen.

Hier is er één
quote:
Voetballand Duitsland is een succes. Ik merk: hier in Nederland kijken ze altijd naar geld. Dat kan niet en dat ook niet. In Duitsland kan alles. Clubs hebben de beste fysiotherapeuten, dokters en fitnesstrainers.

Ik ben jeugdinternational geweest. Van de huidige lichting die wereldkampioen is geworden heb ik alleen met Skhodran Mustafi gespeeld. En ik speelde vroeger veel tegen Christoph Kramer. Als voetballer blijf ik altijd een Duitser. Ik was nooit iemand die een buitengewoon goede conditie had toen ik er nog speelde maar ik als ik nu kijk: uit tests blijk ik steeds de fitste te zijn. Fitheid hè, dat hoort bij Duitsers."
http://www.ad.nl/eredivis(...)scorer-ben~a70c3592/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166284970
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 14:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Was een beetje aan het eind zoeken voor praktijkervaringen maar er zijn er maar zeer weinig die hun opleiding in een topland hebben genoten en dan hier komen.

Hier is er één

[..]

http://www.ad.nl/eredivis(...)scorer-ben~a70c3592/
Ah nou, dat weerlegt mijn punt over België wel dan.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:42:18 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166285860
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:41 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ah nou, dat weerlegt mijn punt over België wel dan.
Nee. Ik ben het er mee eens dat conservatisme een probleem is en dat België kosteneffectiever met de middelen en uren om gaat. Niet elke oud prof is een goede trainer of manager. Door de KNVB regels mbt interlandverleden e.d. wordt dit in stand gehouden.

Het klopt ook dat Bruyninckx er al mee bezig was vóór 2004-2005 toen de investeringen begonnen.

(Je stelde een terechte vraag over hoe het totale overzicht eruit ziet, daar ga ik even naar kijken)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 oktober 2016 @ 00:20:03 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166293525
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 oktober 2016 @ 01:05:03 #83
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166294217
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 00:20 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.squawka.com/ne(...)d&utm_medium=twitter

Stap is veel te groot geworden.
Slaagden vroeger spelers van clubs buiten de top-3 dan wel in het buitenland? Janssen had gewoon nog een jaar flink moeten scoren bij AZ, en dan nog twee jaar bij Ajax of PSV moeten spelen voor het kampioenschap en dan weggaan als de beste speler van de Eredivisie.
Oh.
  zondag 30 oktober 2016 @ 01:20:18 #84
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_166294417
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Slaagden vroeger spelers van clubs buiten de top-3 dan wel in het buitenland? Janssen had gewoon nog een jaar flink moeten scoren bij AZ, en dan nog twee jaar bij Ajax of PSV moeten spelen voor het kampioenschap en dan weggaan als de beste speler van de Eredivisie.
In ieder geval 1 jaar Ajax of PSV was goed geweest, ik denk ook dat ie dat zelf ook wel doorhad.

Het probleem is echter dat vanaf het moment dat een PL club in de race is (zeker een subtopper als Spurs), Nederlandse clubs meteen kansloos zijn. Dan kan je wel zeggen dat het slimmer is om in Nederland te blijven, maar AZ en Janssen zullen allebei die ponden moeilijk af kunnen wijzen.

Aan het begin van de transferperiode hadden mensen het over 7 tot 10 miljoen en uiteindelijk gaat ie gewoon voor meer dan het dubbele.
  zondag 30 oktober 2016 @ 01:21:59 #85
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166294437
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

In ieder geval 1 jaar Ajax of PSV was goed geweest, ik denk ook dat ie dat zelf ook wel doorhad.

Het probleem is echter dat vanaf het moment dat een PL club in de race is (zeker een subtopper als Spurs), Nederlandse clubs meteen kansloos zijn. Dan kan je wel zeggen dat het slimmer is om in Nederland te blijven, maar AZ en Janssen zullen allebei die ponden moeilijk af kunnen wijzen.
Klopt, en hij kan altijd nog wel terug naar Ajax of PSV als hij daar flopt. Of een kleinere club in Engeland, maar voor zijn ontwikkeling is het niet het beste :P
Oh.
pi_166298075
De ideale leeftijd om snelle voetjes te ontwikkelen is tussen 8 en 12 jaar. Vandaar dat de veranderingen in het pupillenvoetbal ook zo belangrijk zijn. Je wordt min of meer gedwongen tot het maken van korte snelle sprintjes en veel richtingsveranderingen. Enorm belangrijk in de ontwikkeling van spelertjes. Al zou je dit op trainingen natuurlijk ook zou moeten kunnen bewerkstelligen.
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:29:36 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166310595
Ik kwam dit nog tegen:

http://www.sportknowhowxl(...)ieuwsbericht/102760/

Door te googlen op dat 'Repucom' bureau kwam dit te voorschijn:




De meest populaire club (laatste onderzoek dateert van 2013):
https://www.nrc.nl/nieuws(...)club-1603222-a979129

En de meest 'populaire' voetballers zijn:
http://repucom.net/market(...)tijgt-de-eredivisie/

Kuyt kan ik nog mee inkomen, maar twee keepers in de top vijf en dan ook nog Davy Klaassen erin (dat vind ik én een heel slechte voetballer én dikwijls een slechte opgefokte attitude tonen) is wel matig.

Met dalende bezoekersaantallen, dalende shirtsponsorinkomsten en imploderend grootheidswaanzin beleid bij de subtop zoals AZ, Twente en Vitesse 10 jaar terug staat de top drie in hun recht om te kijken of eruit stappen loont. Vraag me af of ze dat durven, want dan zal ook Ajax meer weerstand gaan ontmoeten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166321986
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:29 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kwam dit nog tegen:

http://www.sportknowhowxl(...)ieuwsbericht/102760/

Door te googlen op dat 'Repucom' bureau kwam dit te voorschijn:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De meest populaire club (laatste onderzoek dateert van 2013):
https://www.nrc.nl/nieuws(...)club-1603222-a979129

En de meest 'populaire' voetballers zijn:
http://repucom.net/market(...)tijgt-de-eredivisie/

Kuyt kan ik nog mee inkomen, maar twee keepers in de top vijf en dan ook nog Davy Klaassen erin (dat vind ik én een heel slechte voetballer én dikwijls een slechte opgefokte attitude tonen) is wel matig.

Met dalende bezoekersaantallen, dalende shirtsponsorinkomsten en imploderend grootheidswaanzin beleid bij de subtop zoals AZ, Twente en Vitesse 10 jaar terug staat de top drie in hun recht om te kijken of eruit stappen loont. Vraag me af of ze dat durven, want dan zal ook Ajax meer weerstand gaan ontmoeten.
Je weet dat als Ajax niet 4 jaar op rij CL hadden gespeeld die club ook op los zand had gestaan he? En dat PSV ook met moeite, CL en uitgaande transfers de jaarrekening rond krijgt? En dat Feyenoord ook een hele zwarte periode heeft gehad? Van gezond beleid is bij vrijwel geen enkele club sprake geweest. De een heeft alleen wat meer geluk gehad dan de ander. Bijvoorbeeld doordat de gemeente instapte of sponsoren de boel redden.
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:33:12 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166326178
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je weet dat als Ajax niet 4 jaar op rij CL hadden gespeeld die club ook op los zand had gestaan he? En dat PSV ook met moeite, CL en uitgaande transfers de jaarrekening rond krijgt? En dat Feyenoord ook een hele zwarte periode heeft gehad? Van gezond beleid is bij vrijwel geen enkele club sprake geweest. De een heeft alleen wat meer geluk gehad dan de ander. Bijvoorbeeld doordat de gemeente instapte of sponsoren de boel redden.
Prima argument dus om het hogerop te zoeken ;)

Van die clubs heeft PSV het kleinste natuurlijke achterland en dus ook de meeste overheidssteun ontvangen. Een club als Feyenoord heeft altijd een ondergrens qua steun en achterban. Idem voor Ajax. Ajax is zelfs zo stabiel dat ze ongestraft er een bende van kunnen maken.

Terzijde;
http://www.ad.nl/eredivis(...)an-arsenal~af810669/

Vraag me nog steeds af of spelers daar beter van worden. De toptalenten worden snel weggeplukt (al dan niet met foute constructies), de Vincent Janssens blijven over.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166326354
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
Terzijde;
http://www.ad.nl/eredivis(...)an-arsenal~af810669/

Vraag me nog steeds af of spelers daar beter van worden. De toptalenten worden snel weggeplukt (al dan niet met foute constructies), de Vincent Janssens blijven over.
Ik zie hier een prima voorbeeld van de invloeden van een zaakwaarnemer. Voor het Nederlandse voetbal zijn dit soort lui enorm schadelijk.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:37:43 #91
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166327528
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zie hier een prima voorbeeld van de invloeden van een zaakwaarnemer. Voor het Nederlandse voetbal zijn dit soort lui enorm schadelijk.
Als grotere competitie sta je in theorie en praktijk wel sterker daartegen. Betere machtspositie.

Interessant linkje dat vandaag is geplaatst. Ook iets voor Solstice
http://www.football-observatory.com/IMG/sites/mr/mr09/en/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:45:49 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166327657
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:58:30 #93
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_166327851
quote:
Interessant dat Ajax van de 72 profspelers die het heeft opgeleid maar 11 naar de top 5 competities heeft weten te brengen. Feyenoord heeft 30 profspelers minder, maar wel 13 spelers in de grote competities.
pi_166327863
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:29 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kwam dit nog tegen:

http://www.sportknowhowxl(...)ieuwsbericht/102760/

Door te googlen op dat 'Repucom' bureau kwam dit te voorschijn:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De meest populaire club (laatste onderzoek dateert van 2013):
https://www.nrc.nl/nieuws(...)club-1603222-a979129

En de meest 'populaire' voetballers zijn:
http://repucom.net/market(...)tijgt-de-eredivisie/

Kuyt kan ik nog mee inkomen, maar twee keepers in de top vijf en dan ook nog Davy Klaassen erin (dat vind ik én een heel slechte voetballer én dikwijls een slechte opgefokte attitude tonen) is wel matig.

Met dalende bezoekersaantallen, dalende shirtsponsorinkomsten en imploderend grootheidswaanzin beleid bij de subtop zoals AZ, Twente en Vitesse 10 jaar terug staat de top drie in hun recht om te kijken of eruit stappen loont. Vraag me af of ze dat durven, want dan zal ook Ajax meer weerstand gaan ontmoeten.
Wel grappig om te zien dat FC Twente eigenlijk veel dichter bij PSV zit, dan dat PSV bij Feyenoord en Ajax zit.

Vanaf heden kunnen we dan ook beter spreken van een top 2 in Nederland. PSV is en blijft de aanvoerder van de middenmoot.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:00:59 #95
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_166327887
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wel grappig om te zien dat FC Twente eigenlijk veel dichter bij PSV zit, dan dat PSV bij Feyenoord en Ajax zit.

Vanaf heden kunnen we dan ook beter spreken van een top 2 in Nederland. PSV is en blijft de aanvoerder van de middenmoot.
Op één variabele, twee als je de grootte van het stadion ook meerekent. Dat is wel heel erg selectief.
pi_166328574
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zie hier een prima voorbeeld van de invloeden van een zaakwaarnemer. Voor het Nederlandse voetbal zijn dit soort lui enorm schadelijk.
Kun je over discussiëren, als alles in Engeland beter is en grootte van de competitie zo enorm belangrijk, zou je kunnen beargumenteren dat het juist een zegen voor het Nederlands Elftal is als onze grootste talenten daar naartoe vertrekken.
pi_166328686
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Kun je over discussiëren, als alles in Engeland beter is en grootte van de competitie zo enorm belangrijk, zou je kunnen beargumenteren dat het juist een zegen voor het Nederlands Elftal is als onze grootste talenten daar naartoe vertrekken.
Waar ze niet aan de bak komen. Zelfs de Engelse talenten krijgen amper kansen. Dan moet je al wereldniveau zijn zoals FM om überhaupt eens kans te maken. Een speler als Daley Blind zou zonder de geleidelijke weg nooit zijn doorgebroken.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:47:27 #98
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_166328764
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:42 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Waar ze niet aan de bak komen. Zelfs de Engelse talenten krijgen amper kansen. Dan moet je al wereldniveau zijn zoals FM om überhaupt eens kans te maken. Een speler als Daley Blind zou zonder de geleidelijke weg nooit zijn doorgebroken.
Inderdaad, je hoeft maar naar het Engelse elftal te kijken om te zien dat de Premier League niet de ideale plek is om je te ontwikkelen als talent. Vanaf het moment dat je regelmatig speelt komt de weerstand je juist ten goede, maar daar moet je eerst komen en dat lukt het gros niet.

Als je naar het buitenland gaat als jong talent kan je beter naar Spanje of Duitsland gaan, maar daar zit minder geld en spreken ze een taal die de meeste jongeren niet spreken.
pi_166328820
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:42 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Waar ze niet aan de bak komen. Zelfs de Engelse talenten krijgen amper kansen. Dan moet je al wereldniveau zijn zoals FM om überhaupt eens kans te maken. Een speler als Daley Blind zou zonder de geleidelijke weg nooit zijn doorgebroken.
Klopt. Maar dan is het probleem dus eerder dat we niet genoeg Fosu-Mensah's voortbrengen. Trouwens Kroatië toont wel aan dat je niet per se een sterke competitie hoeft te hebben om toptalent voort te brengen. Met name het werk van Dinamo Zagreb is bewonderenswaardig.
pi_166328841
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Inderdaad, je hoeft maar naar het Engelse elftal te kijken om te zien dat de Premier League niet de ideale plek is om je te ontwikkelen als talent. Vanaf het moment dat je regelmatig speelt komt de weerstand je juist ten goede, maar daar moet je eerst komen en dat lukt het gros niet.

Als je naar het buitenland gaat als jong talent kan je beter naar Spanje of Duitsland gaan, maar daar zit minder geld en spreken ze een taal die de meeste jongeren niet spreken.
Vandaar dat die zaakwaarnemers funest zijn voor die jongens. Die zien alleen maar geld en die maken die gasten en hun ouders er helemaal lekker mee. Maar niemand kan de toekoomst voorspellen en daar spelen ze heel handig op in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')