abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166342394
Mensen die nu ineens huilen dat het niet kritisch genoeg is omdat Lubach een andere mening over zwarte piet heeft :')
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 november 2016 @ 11:32:43 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_166343205
Ik vond het weer leuk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:18:23 #203
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_166343952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:38 schreef bamibij het volgende:
Mensen die nu ineens huilen dat het niet kritisch genoeg is omdat Lubach een andere mening over zwarte piet heeft :')
Hetzelfde gebeurde vorige week ook al bij dat vaccinatie item

Allemaal reacties van "Het was zo'n waardevol en kritisch programma, maar nu heeft hij z'n ziel verkocht aan big pharma"
Allemaal van die mensen waarvan je alleen maar kritisch mag zijn op de dingen waar ze zelf ook kritisch over zijn, maar oh wee als je aan hun eigen (valse) waarheden komt :')_!
nee, jij dan!
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:37:00 #204
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_166344317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurde vorige week ook al bij dat vaccinatie item

Allemaal reacties van "Het was zo'n waardevol en kritisch programma, maar nu heeft hij z'n ziel verkocht aan big pharma"
Allemaal van die mensen waarvan je alleen maar kritisch mag zijn op de dingen waar ze zelf ook kritisch over zijn, maar oh wee als je aan hun eigen (valse) waarheden komt :')_!
Zo zit de gemiddelde reaguurder (en mens) nou eenmaal in elkaar. Men zit in een informatie bubbel, en alles wat daar buiten valt is of: niet kritisch genoeg, niet waar, zeurderig etc. lang leve de verzuiling 2.0!
  Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 12:44:07 #205
274204 crew  Mexicanobakker
pi_166344463
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is niet goedkoop scoren van Arjen. Hij kan er niets aan doen dat de pro-piet kneusjes nergens tegen kunnen en overal om gaan janken.
Raar dat je mensen kneusjes vindt omdat ze een andere mening hebben dan jij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 1 november 2016 @ 12:45:41 #206
403253 Meke
after all this time? always.
pi_166344497
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurde vorige week ook al bij dat vaccinatie item

Allemaal reacties van "Het was zo'n waardevol en kritisch programma, maar nu heeft hij z'n ziel verkocht aan big pharma"
Allemaal van die mensen waarvan je alleen maar kritisch mag zijn op de dingen waar ze zelf ook kritisch over zijn, maar oh wee als je aan hun eigen (valse) waarheden komt :')_!
Maarja, zelfs dán, ik ben het láng niet altijd eens met Lubach - hij is een stuk rechtser dan ik - maar hij stelt wél veel dingen aan de kaak. Er worden veel discussies opengebroken door wat hij zegt of doet. Het maakt me niet eens zozeer uit wát mensen denken, als ze er maar overna denken en ik geloof wel dat hij dat een beetje bereikt :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:32:27 #207
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_166345413
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:45 schreef Meke het volgende:

[..]

Maarja, zelfs dán, ik ben het láng niet altijd eens met Lubach - hij is een stuk rechtser dan ik - maar hij stelt wél veel dingen aan de kaak. Er worden veel discussies opengebroken door wat hij zegt of doet. Het maakt me niet eens zozeer uit wát mensen denken, als ze er maar overna denken en ik geloof wel dat hij dat een beetje bereikt :)
Precies, het opent de discussie :) ik merk dat veel mensen om mij heen (en ook op het internet) het elke week het onderwerp toch wel meekrijgen.
nee, jij dan!
pi_166345439
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:45 schreef Meke het volgende:

[..]

Maarja, zelfs dán, ik ben het láng niet altijd eens met Lubach - hij is een stuk rechtser dan ik - maar hij stelt wél veel dingen aan de kaak. Er worden veel discussies opengebroken door wat hij zegt of doet. Het maakt me niet eens zozeer uit wát mensen denken, als ze er maar overna denken en ik geloof wel dat hij dat een beetje bereikt :)
Zo vaak neemt hij niet eens echt een standpunt in?
pi_166345473
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurde vorige week ook al bij dat vaccinatie item

Allemaal reacties van "Het was zo'n waardevol en kritisch programma, maar nu heeft hij z'n ziel verkocht aan big pharma"
Allemaal van die mensen waarvan je alleen maar kritisch mag zijn op de dingen waar ze zelf ook kritisch over zijn, maar oh wee als je aan hun eigen (valse) waarheden komt :')_!
Helemaal mee eens. Bevestigt ook maar weer dat iedereen vooral in zijn eigen gelijk aan het wentelen is en alleen maar meningen verzamelt waar ze het toch al mee eens zijn. Alles wat hun opvattingen ondergraaft is dan weer fout, slecht en zou verboden moeten worden.

Dat is het publieke debat anno 2016. Wat een treurnis.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 november 2016 @ 13:56:45 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_166345880
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Zo vaak neemt hij niet eens echt een standpunt in?
Kan dan ook nog ens het standpunt van zijn redactie zijn.

Ik vind hem eerder neutraal dan links of rechts. Verder is het een van de beste programma's momenteel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166372387
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:38 schreef bamibij het volgende:
Mensen die nu ineens huilen dat het niet kritisch genoeg is omdat Lubach een andere mening over zwarte piet heeft :')
Het is inderdaad precies dat: een mening. Op feiten is het niet gebaseerd. En dat terwijl het programma juist vaak de feiten blootlegt. Daarom kijken mensen raar op.
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 17:01:11 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_166372483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad precies dat: een mening. Op feiten is het niet gebaseerd. En dat terwijl het programma juist vaak de feiten blootlegt. Daarom kijken mensen raar op.
Hij legt wel wat feiten bloot die mensen over het hoofd hebben gezien bijvoorbeeld dat het al een issue is sinds de jaren 50 (al is dat ook in andere media naar voren gekomen) en laat hij zien hoe de VVD draait. Ik vond het niet heel anders dan andere stukken die hij gedaan heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_166372551
quote:
2s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hij legt wel wat feiten bloot die mensen over het hoofd hebben gezien bijvoorbeeld dat het al een issue is sinds de jaren 50 (al is dat ook in andere media naar voren gekomen) en laat hij zien hoe de VVD draait. Ik vond het niet heel anders dan andere stukken die hij gedaan heeft.
Dat mag dan een feit zijn, maar het item werd wel erg eenzijdig belicht. Dat mensen toen ook al ten onrechte Zwarte Piet aan de kaak stelden als racisme, wil niet zeggen dat het 60 jaar later ineens een geldig argument is geworden. Iedereen die de moeite neemt om zich goed te verdiepen in de werkelijke herkomst van Zwarte Piet kan onmogelijk van racisme spreken en evenmin van een link met het koloniale verleden, de slavernij en zelfs het uitbeelden van een donker persoon. Maar in dat soort kernfeiten is het programma dan helaas niet geïnteresseerd.
  woensdag 2 november 2016 @ 17:07:23 #214
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166372620
Ik denk dat het doel zeer zeker wel bereikt is. Mensen gaan er (hopelijk) over nadenken en in discussie.
Isn't it ironic, don't you think
  woensdag 2 november 2016 @ 17:08:48 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166372649
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:07 schreef jcdragon het volgende:
Mensen gaan er (hopelijk) over nadenken en in discussie.
Joh. ;)
Dat gebeurde nog niet al de laatste jaren elke keer vanaf september?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166372733
quote:
11s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:08 schreef golfer het volgende:

[..]

Joh. ;)
Dat gebeurde nog niet al de laatste jaren elke keer vanaf september?
Er is geen discussie. Er is een vooraf bepaalde eindconclusie - Zwarte Piet is racisme - en daar worden dan (aantoonbaar onjuiste) "argumenten" omheen verzonnen, aangevuld met een boel emotie. Per saldo is er dan ook geen sprake van een discussie, maar van een hetze.
pi_166372905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is geen discussie. Er is een vooraf bepaalde eindconclusie - Zwarte Piet is racisme - en daar worden dan (aantoonbaar onjuiste) "argumenten" omheen verzonnen, aangevuld met een boel emotie. Per saldo is er dan ook geen sprake van een discussie, maar van een hetze.
Misschien moet je dat nog 10 keer zeggen. Wie weet geloof ik het dan wel.
  woensdag 2 november 2016 @ 17:28:48 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166372929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:14 schreef Elfletterig het volgende:

Er is geen discussie. Er is een vooraf bepaalde eindconclusie - Zwarte Piet is racisme - en daar worden dan (aantoonbaar onjuiste) "argumenten" omheen verzonnen, aangevuld met een boel emotie. Per saldo is er dan ook geen sprake van een discussie, maar van een hetze.
Je plaat blijft hangen, net als die voor je kop.
Doe Halbe Zijlstra de groeten. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166373676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is geen discussie. Er is een vooraf bepaalde eindconclusie - Zwarte Piet is geen racisme - en daar worden dan (aantoonbaar onjuiste) "argumenten" omheen verzonnen, aangevuld met een boel emotie. Per saldo is er dan ook geen sprake van een discussie, maar van een hetze.
FTFY!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166373710
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat mag dan een feit zijn, maar het item werd wel erg eenzijdig belicht. Dat mensen toen ook al ten onrechte Zwarte Piet aan de kaak stelden als racisme, wil niet zeggen dat het 60 jaar later ineens een geldig argument is geworden. Iedereen die de moeite neemt om zich goed te verdiepen in de werkelijke herkomst van Zwarte Piet kan onmogelijk van racisme spreken en evenmin van een link met het koloniale verleden, de slavernij en zelfs het uitbeelden van een donker persoon. Maar in dat soort kernfeiten is het programma dan helaas niet geïnteresseerd.
Hmmm, popcorn gezouten door de tranen van Elfletterig... Heerlijk :D

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166376867
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hmmm, popcorn gezouten door de tranen van Elfletterig... Heerlijk :D

[ afbeelding ]
En dat dan illustreren met een plaatje van een donkere man die zichzelf blank liet maken. De ironie...
  vrijdag 4 november 2016 @ 12:04:32 #222
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_166410960
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dat dan illustreren met een plaatje van een donkere man die zichzelf blank liet maken. De ironie...
ga nou maar gauw schmink halen want het seizoen komt er weer aan en ik verwacht een zwarte piet => jij in dit geval. Hup, schminken!!!! DE TRADITIE MOET VOORTLEVEN ANDERS GAAN WE DOOD OMGG
  vrijdag 4 november 2016 @ 12:07:56 #223
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_166411022
http://nos.nl/artikel/214(...)hoorsteenpieten.html

Wat ben ik gezegend om in deze progressieve stad te wonen
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:58:35 #224
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_166441910
Morgen laatste aflevering van het seizoen.
Isn't it ironic, don't you think
pi_166442646
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:58 schreef jcdragon het volgende:
Morgen laatste aflevering van het seizoen.
Dat is dan wel heel erg snel gegaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')