Snap de kritiek van Kristoff wel gedeeltelijk, maar hij kan ook zelf initiatief nemen en een ander wiel pakken op het moment dat hij ziet dat EBH niks gaat doen..quote:Op maandag 17 oktober 2016 11:22 schreef MCH het volgende:
Kristoff was na afloop witheet en verweet zijn teamgenoot Boasson Hagen dat hij voor zijn eigen kans reed.
Uitkijken naar koersen als KBK, Gent-Wevelgem en Dwars voor Vlaanderen ja? Die koersen zijn enkel leuk met slecht weer, anders is het gewoon een optocht en een massasprint met een kleine kans dat een paar eenlingen sterk genoeg zijn om het peloton voor te blijven (zoals in GW dit jaar)..quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:12 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Ik kijk vooral uit naar wedstrijden zoals Kuurne Brussel Kuurne/Gent Welvegem/Dwars door Vlaanderen. Dat zijn echt mooie koersen voor Groenwegen met veel renners in de ploeg die dat soort wedstrijden aan kunnen en hem moeten kunnen ondersteunen als er nog een groep van 50 renners over blijft in de finale. (Wynant, Boom,van Emden, Leezer, Roosen)
Nicky's kunstje in DDV was toch wel knap? 2 jaartjes terug ofzo.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uitkijken naar koersen als KBK, Gent-Wevelgem en Dwars voor Vlaanderen ja? Die koersen zijn enkel leuk met slecht weer, anders is het gewoon een optocht en een massasprint met een kleine kans dat een paar eenlingen sterk genoeg zijn om het peloton voor te blijven (zoals in GW dit jaar)..
Groenewegen heeft dit seizoen zoveel stappen vooruit gezet in zijn ontwikkeling dat ik hem wel in de grotere koersen verwacht eigenlijk. Denk dat hij op termijn ook mee kan doen om winst in Milaan San Remo bijvoorbeeld..En dan vooral te hopen dat de sprinttrein vaker gaat lopen, want dat ging regelmatig flink hopeloos dit jaar.
Boonen kiest ook al eieren voor z'n geld.quote:Op zondag 16 oktober 2016 20:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Sagan, Kittel, Cavendish etc. kunnen wel inpakken volgend jaar, dat lijkt me duidelijk !
Nee hoorquote:Op maandag 17 oktober 2016 12:57 schreef showtimer het volgende:
[..]
Je bedoelt daarmee toch niet dat Sagan alleen op "niet erg lastige" parcoursen kan winnen?
Er moet natuurlijk wel een Noor mee in de finale kunnen zittenquote:Op maandag 17 oktober 2016 17:56 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik bedoelde dat het parcours niet geaccidenteerd genoeg is om de sprinters met wat meer inhoud er af te rijden. Gezien de lastige klim die ze in de tijdrit stoppen, had je dat misschien wel kunnen verwachten.
twitter:vrdaam twitterde op maandag 17-10-2016 om 14:12:37 Stable TVratings @UCIDoha2016 Italy (869K), Flanders (718K). Huge drop Spain (97K vs 588K in 2015), Netherlands (344K vs 804K) @sporza_koers reageer retweet
2018 wordt wel lastig voor hem als het allemaal doorgaat.quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:57 schreef showtimer het volgende:
[..]
Je bedoelt daarmee toch niet dat Sagan alleen op "niet erg lastige" parcoursen kan winnen?
Vaak gaat het treintje ook gewoon wel goed maar dat vergeten sommige voor het gemak. Het NK bijvoorbeeld is voor Lotto Jumbo zo n beetje de belangrijkste wedstrijd van het jaar en daar lukte het wel.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:27 schreef Szura het volgende:
Groenewegen kan best zonder die zogenaamde 'sprinttrein' van Djumbo. Gewoon het karretje aanhaken bij een ander.
Bij Hofland is het 9 van de 10 keer zijn eigen schuld geweest en bij Groenewegen kijken sommige alleen maar naar de TDF, terwijl daar geen 1 ploeg een normaal treintje kon opzetten vanwege de chaos.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:37 schreef Szura het volgende:
Zeg Hans, post anders ook ff al die filmpjes dat de 'trein' veel te vroeg op kop kwam, ontspoorde of Groenwegen dan wel Hofland kwijtraakte.
Is er verder al wat bekend qua parcours?quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
2018 wordt wel lastig voor hem als het allemaal doorgaat.
[ afbeelding ]
tour van california was de trein ook niet om naar huis te schrijvenquote:Op maandag 17 oktober 2016 18:40 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Bij Hofland is het 9 van de 10 keer zijn eigen schuld geweest en bij Groenewegen kijken sommige alleen maar naar de TDF, terwijl daar geen 1 ploeg een normaal treintje kon opzetten vanwege de chaos.
Logisch. Toen waren ze al helemaal net met die trein begonnen en zelfs nu merk je dat het niet vanzelfsprekend is. Het is echt een kwaliteit die je alleen kan krijgen door het heel veel te doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 00:20 schreef tdrone het volgende:
[..]
tour van california was de trein ook niet om naar huis te schrijven
Peter Sagan maakt er nog een feest van. Maar het was voor hem ook maar een tussendoortje. Hij kwam op het laatste moment nog aan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:10 schreef borisz het volgende:
Tijn over dit WK --> https://www.martinello.nl(...)atar-feest-of-farce/
quote:Het voorstel ligt op tafel. De Tourorganisatie wil in 2017 naar acht in plaats van negen renners per ploeg. De reden ligt voor Tour-baas Christian Prudhomme voor de hand. “Wij zijn voorstanders van meer spektakel. Met een renner minder per ploeg wordt de wedstrijd moeilijker te controleren.”
Of deze vernieuwing er ook komt, hangt af van de UCI. “Nu is het aan Cookson om te tonen of hij openstaat voor vernieuwing en ons voorstel aanvaardt”, zegt Prudhomme. “Na de wegrit in Rio was hij de eerste om te zeggen dat de wedstrijd fantastisch was. Dat was een wedstrijd met vijf renners per ploeg. Waarom dan niet instemmen met acht renners per ploeg in de Tour?” Titelverdediger Chris Froome ziet er geen graten in. “Negen of acht, dat maakt niet uit. Er zijn al koersen met zes gereden. Aan het eind halen de sterkste ploegen het toch.”
Of er bij een verlaging naar acht ook meer ploegen startrecht krijgen, is nog onduidelijk. Topsport Vlaanderen-Baloise en Wanty-Groupe Gobert stuurden alvast een afgevaardigde om de Tourorganisatie te paaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |