Het komt niet van bestuurders, maar van alle belangenorganisatiesquote:Op zondag 16 oktober 2016 17:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Welnee. Dat is gewoon een loze kreet van bestuurders die hun geldpers ten onder zien gaan.
ik mag hopen dat er iets geregeld wordt, maar wettelijk gezien kunnen ze de btw niet meer aftrekken.quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je wel van tafel strepen met een speciaal regeltje
Ik zie eerder gebeuren dat er miljoenen in de richting van adviesbureaus gaan om een prijzige reorganisatie uit te voeren die na jaren budgetoverschrijdingen niet het gewenste resultaat heeft.quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:17 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waarom? Hoop dat hiermee gelijk ook de prijzen zullen dalen.
Is wel heel mooi de laatste.quote:Op zondag 16 oktober 2016 16:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt ook gaan voor een overstap op een ICE naar Zürich in Mannheim. Vanaf Zürich heb je dan een IR naar Konstanz, aankomst om 17.54u.
Al vind ik via het Offenburg-Donaueschingen ook prima
quote:Onder het personeel van ProRail heerst grote onzekerheid over de gevolgen voor hun arbeidsvoorwaarden. Het kabinet wil het personeel zoveel mogelijk tegemoetkomen. Zo blijven medewerkers aangesloten bij het pensioenfonds voor spoorwegpersoneel. Een overstap naar ambtenarenfonds ABP zou nadelig uitpakken.
Kijk, we zijn al menselijk schild. Gaat goed hierquote:In een brandbrief waarschuwde de spoorsector het kabinet twee weken geleden nog voor overhaaste beslissingen. "In het belang van ruim één miljoen dagelijkse spoorreizigers, de Nederlandse industrie en de spoorsector doen wij een beroep op u om niet over één nacht ijs te gaan." De brief is ondertekend door acht organisaties waaronder de NS, Koninklijk vervoer Nederland, FNV Spoor en reizigersorganisatie Rover.
Die hebben ze er natuurlijk bij gelapt. NS die SAMEN met Rover iets doet "in het belang van de reiziger"? ja tuurlijk ja. En ik ben de Paashaasquote:Op zondag 16 oktober 2016 18:03 schreef dcm360 het volgende:
Het lijkt me anders vrij onlogisch als een reizigersorganisatie (die de brief ondertekend heeft) niet opkomt voor de belangen van de reizigers. Of moet Rover namens een andere groep belangen behartigen?
Mooi, kom jij komende pasen hier de eieren langs brengen?quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hebben ze er natuurlijk bij gelapt. NS die SAMEN met Rover iets doet "in het belang van de reiziger"? ja tuurlijk ja. En ik ben de Paashaas
Bron: Voor Beter OVquote:16 oktober 2016
NOG GEEN KABINETSBESLUIT NATIONALISATIE PRORAIL
NRC-journalist Mark Duursma meldt op Twitter dat de Ministerraad afgelopen vrijdag heeft besloten, dat ProRail wordt omgevormd tot een ZBO, een zelfstandig bestuursorgaan. Navraag wees uit, dat dit een voorbarige conclusie is.
Wél is gebleken dat de optie “Agentschap” een teveel aan nadelen met zich meebrengt. Daarom is deze variant nu van tafel. De optie “ZBO” wordt de komende tijd nader onderzocht. Naar verwachting in december zal het Kabinet beslissen of ProRail wordt genationaliseerd (dan dus als ZBO), en niet eerder.
De discussie met de stakeholders, waaronder de Maatschappij Voor Beter OV, loopt dus gewoon nog, zodat veel vragen kunnen worden beantwoord, zoals de vraag over de kostenaspecten en de gevolgen voor belastingbetaler, reiziger en belader.
Net als veel andere organisaties, heeft Voor Beter OV met grote klem bepleit, dat niet alleen de voor- en nadelen van de totstandkoming van een ZBO of een Agentschap moeten worden vergeleken, maar dat ook de optie “huidige situatie continueren” (die vooralsnog de voorkeur van Voor Beter OV geniet) bij de vergelijking moet worden betrokken. Pas dan kan een zorgvuldig besluit worden genomen. Voor Beter OV is verheugd, vandaag expliciet vernomen te hebben, dat de Staatssecretaris nog steeds openstaat voor verder overleg en discussie over de toekomst van ProRail.
Meer dan vroegerquote:Op zondag 16 oktober 2016 17:46 schreef MCH het volgende:
Zo zo, in de nieuwe ICE 4 kunnen ACHT! fietsen meegeboekt en vervoerd worden. Vooruitgang bij de DB.
Das minder tenzij je je Nederlandse kortingskaart kunt gebruiken voor het stukje in Nederland.quote:Ab 11. Dezember musst du auch beim Sparpreis Europa tiefer in die Tasche greifen. Der grundsätzliche Rabatt von 25 Prozent gilt dann nämlich nur noch für den innerdeutschen Streckenanteil, nicht aber mehr für die Strecke im Ausland. Wie die Deutsche Bahn die verschiedenen Streckenanteile genau berechnen will, ist noch unklar. Fest steht aber, dass es damit voraussichtlich keine Sparpreis Europa ab 29,25 Euro inklusive Bahn-Card-Rabatt mehr geben wird.
Die wil je zelf zoeken, gekke Friesquote:Op zondag 16 oktober 2016 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooi, kom jij komende pasen hier de eieren langs brengen?
We doen het via DB Gruppenreise, daar is de korting hoger dan via de Sparpreis. Kortingen kunnen tot 70(!) procent oplopen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:15 schreef bork het volgende:
[..]
Das minder tenzij je je Nederlandse kortingskaart kunt gebruiken voor het stukje in Nederland.
Zo danquote:Op zondag 16 oktober 2016 18:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Kortingen kunnen tot 70(!) procent oplopen.
Dinsdag staat de nieuwe dienstregeling online, dus pas vanaf dan kunnen we echt gaan plannen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:26 schreef greavy het volgende:
Het is dan echter wel zaak dat ik dinsdag of woensdag al een aanvraag doe voor de kaarten, en niet nog een week gaan zeuren over tijden en route.
Bitlord?quote:En ik heb vast nog ergens iemand gemist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |